Het is veel fijner als je mijn verhaal leest voordat je een reactie geeft.quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:40 schreef The_Odd_One het volgende:
Dat gezeik over uiterlijk. Je kan er nog jaren over zaniken, maar je zult het er mee moeten doen. Pech voor je. Dus maak er wat van. Make-up, sportschool in, haal er alles uit.
Zit het niet veel meer in je uitstraling? Mensen die positiviteit uitstralen krijgen bijna altijd meer aandacht dan negatievere, minder zichtbare mensen. Wat dat betreft zit je in een vicieuze cirkel, je denkt dat het je uiterlijk is en dat maakt je verdrietig, terwijl die verdrietigheid/onzekerheid juist het probleem is.quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:57 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Het is veel fijner als je mijn verhaal leest voordat je een reactie geeft.
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 18 april 2015 10:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zit het niet veel meer in je uitstraling? Mensen die positiviteit uitstralen krijgen bijna altijd meer aandacht dan negatievere, minder zichtbare mensen. Wat dat betreft zit je in een vicieuze cirkel, je denkt dat het je uiterlijk is en dat maakt je verdrietig, terwijl die verdrietigheid/onzekerheid juist het probleem is.
Dat het mogelijk is dat je vriendinnetjes meer aandacht krijgen, omdat ze niet alleen mooi zijn, maar ook open, spontaan en gezellig. Je kan ontzettend knap zijn, maar als in je gezicht te zien is dat je niet lekker in je vel zit, pakken anderen dat op. Dat verberg je niet met BB-cream en ook niet met foundation.quote:
Wat geeft je de indruk dat ik het niet gelezen heb?...quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:57 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk, alleen je wilt zulke reacties niet lezen. Ondanks dat dat is waar het op staat.quote:Op zaterdag 18 april 2015 09:57 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Omdat ik al 33 keer heb aangegeven dat ik (veel) sport en genoeg aan mijn uiterlijk doe. Vandaar dat ik sterk de indruk heb dat je niet alles leest. Ik ben verder niet aan het mauwen en ik hang zeker niet het slachtoffertje uit. Ik heb een superleuk sociaal leven, ik heb de mooiste mensen om mij heen en doe een leuke studie met hele mooie kansen en doe daarnaast ook dingen. Maar ja: ik ben onzeker. En daar werk ik aan. En ik vraag aan niemand om mijn problemen op te lossen. Ik vraag wel naar ervaringen en hoe andere mensen zoiets hebben opgelost of hoe andere mensen ermee omgaan. Maar nergens leg ik de verantwoordelijkheid bij een ander, zeg ik dat ik zielig ben of onderneem ik niks.quote:Op zaterdag 18 april 2015 12:53 schreef The_Odd_One het volgende:
[..]
Wat geeft je de indruk dat ik het niet gelezen heb?...
Je bent aan het mauwen en ik zeg je dat je er mee op moet houden en een schop onder je reet moet hebben. Neem verantwoordelijkheid en regie over je leven.
Er kan maar 1 iemand er iets van maken en dat ben jij. En dat begint vandaag door te gaan doen ipv te mauwen vanaf de zijlijn dat je een slachtoffer bent.
Kut dat je je zo voelt, maar wij kunnen er niks voor je aan doen. Jijzelf wel. En ik hoop dat je dat doet.
Neu, hij heeft ongelijk. Puur vanwege het feit dat in een van mijn eerste berichten staat dat wat hij als 'tips' geeft, al door mij wordt uitgevoerd.quote:Op zaterdag 18 april 2015 15:35 schreef Bekermok het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk, alleen je wilt zulke reacties niet lezen. Ondanks dat dat is waar het op staat.
Klonterpot heeft een goede post gemaakt maar daar reageer je ook niet op. Omdat je niet in "oplossingen" wilt denken maar blijft hangen in "ik ben lelijk boehoe". Alles wat je de goede richting in duwt negeer je of sla je af met als argument "ja maar ik ben echt lelijk".
MevrouwPuff heeft ook gelijk, en ik heb het ook al eerder gezegd geloof ik, het gaat om je uitstraling en niet om je uiterlijk. Er zijn heel veel mensen die een van het gemiddeld afwijkend uiterlijk hebben (varierend van lelijk tot misvormd), die enorm veel positiviteit uitstralen en omringd zijn door leuke mensen en vette gebeurtenissen. Je bent lelijk omdat je je lelijk voelt, en dat straal je uit. Zolang je in die slachtofferrol blijft zitten ga je er last van hebben, zodra je je bij die shit neerlegt en je je uiterlijk niet meer als smoesje gebruikt ga je positiviteit uitstralen, en dát gaat je mooi maken. Je voelt je inmiddels niet kut meer omdat je lelijk bent, maar je bent lelijk omdat je je kut voelt. Laat dat aub inzinken en sta jezelf toe daaroverheen te stappen. En nogmaals, je uiterlijk niet meer als smoesje gebruiken. Fix je uitstraling. Die weegt zoveel zwaarder dan je uiterlijk.
Maar hoe ontken je een patroon bij jezelf als het al zo gewoon is?quote:Op maandag 6 april 2015 22:00 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb vanuit school geleerd dat minpunten verbeterd kunnen worden. Dat je valkuilen in de gaten kunt hebben en vervolgens enigszins kunt veranderen. Patronen heb ik wel al door bij mezelf en ben daar vrij bewust mee bezig. Schrijf die dingen ook op en zo leer ik er meer over. Natuurlijk word je nooit perfect. Maar inmiddels heb ik wel geleerd dat je beter kunt worden, en onder andere door de juiste mensen in je omgeving. En door feedback te vragen en dingen te analyseren kun je een hoop over je blinde plekken leren.
Kortom, accepteren wellicht niet volledig. Maar er wat aan doen als je het niet accepteert.
Dat ga je leren van de psychquote:Op zondag 19 april 2015 02:40 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Maar hoe ontken je een patroon bij jezelf als het al zo gewoon is?Ik ga het ook eens bijhouden als het lukt. Is wel handig en interessant.
Dat snap ik, dat was ook mijn doel... mijn onzekerheid achter me laten. Ik wilde mijn onzekerheid achter me laten zodat ik wat makkelijker vrienden kon maken en vrouwelijke aandacht kon regelen. Ik wilde weer rechtop over het strand kunnen lopen in mijn shorts en ik wilde weer oprecht en eerlijk kunnen zijn zonder dat ik dacht dat iedereen grinnikend naar me keek en dacht dat ik achterlijk was.quote:Op zondag 19 april 2015 02:25 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
Neu, hij heeft ongelijk. Puur vanwege het feit dat in een van mijn eerste berichten staat dat wat hij als 'tips' geeft, al door mij wordt uitgevoerd.
Ik reageer er niet op omdat ik er niks mee kan. Waar ik naartoe wil? Dat is duidelijk; daar gaat het topic over. Ik wil werken naar het moment dat ik geen onzekere gevoelens meer heb over m'n uiterlijk. Maar dat heb ik ook al driehonderd keer beschreven. Ik blijf niet hangen in 'ik ben lelijk, boehoe' - dat maak jij ervan - want ik zoek hulp voor m'n onzekerheid. Ik heb binnenkort een intakegesprek met een psycholoog en dan gaan we zien wat we hieraan kunnen doen.
- knip -
quote:Op zondag 19 april 2015 02:08 schreef Ballet9 het volgende:
Ik heb een superleuk sociaal leven, ik heb de mooiste mensen om mij heen en doe een leuke studie met hele mooie kansen en doe daarnaast ook dingen.
Mij valt op dat binnen dit topic de nadruk op het uiterlijk ligt, terwijl inhoudelijke zaken minder geduid wordt alsof dit van ondergeschikt belang is.quote:Op zondag 19 april 2015 02:25 schreef Ballet9 het volgende:
En ik bén omringd door leuke mensen en leuke gebeurtenissen. Máár daar gaat het mij helemaal niet om. En heb gewoon domme dingen gedaan vanwege onzekerheid. Stomme keuzes gemaakt uit angst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |