abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 april 2015 @ 10:38:08 #201
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_151287462
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De gerespecteerde tenten :')

Je weet wel, die tenten die er om bekend staan dat de koks weten wat ze doen.

quote:
Dat is ook precies het probleem wat ik heb met "gerespecteerde" tenten. Het type restaurant waar mijn opa en ouders ook graag naartoe gaan. Je betaalt er veel te veel voor een in mijn optiek zeer karige maaltijd. Dan hebben ze het over groenten die bij je stukje vlees zitten, en zie je van elke groente één stukje.
Prima, maar dan is het je dus primair om kwantiteit te doen en eten kennelijk ook noodzaak waar je niet teveel tijd aan wilt besteden. Fair enough. Ik mag graag een paar uur tafelen, en genieten van een goeie sfeer, lekkere prodcuten, en smaakcombinaties die ik niet zelf zou verzinnen. Als je dan een gang of vijf neemt, dan tellen al die 'kleine beetjes' prima op tot een volwaardige maaltijd.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_151287463
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:36 schreef Mortaxx het volgende:

Ja
Zei hij op het internet, terwijl zovelen niet eens stroom hebben! ASOCIAAL!!!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_151287475
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat jullie met deze debiele vergelijkingen komen laat wel zien dat ik gelijk heb
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_151287485
quote:
13s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:38 schreef Mortaxx het volgende:

Het gebruik van het woord vreetschuur en dan zeggen dat je niet op een ander moet afgeven
Ik zit ook wel eens bij een vreetschuur. Zo noem je dat type restaurant. Niets mis mee, soms heb je zin om een keer te buffelen.

Heb jij een betere term: ik hoor het graag.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:39:34 #205
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_151287497
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bij de Thai waar ik meestal kom ben ik dus (ik heb het opgezocht...) 17,25 euro kwijt.

De Chinees waar ik graag mag eten serveert mijn favoriete voorgerecht zelfs 18 euro kwijt.

Dat is beiden zonder wijn.

Beiden niet hap-slik-weg, maar wel bijzonder lekker.

(de Chinees waar ik het over heb zit inderdaad in het hogere segment, de Thai daarentegen niet en serveert ook voor minder dan 10 euro voorgerechten, maar ik neem altijd zo'n combinatie van diverse voorgerechtjes)
Bij Chinese en Thaise restaurants kunnen voorgerechten inderdaad duurder zijn dan het hoofdgerecht. Vooral als je je gaat wagen aan vogelnesten of thousand year eggs enzo. Het punt is dat je bij een Chinees dat helemaal niet nodig hebt, het hoofdgerecht is genoeg. Ga naar een goede Chinees in Amsterdam die echt Chinees eten serveert en je bent voor minder dan 20 euro klaar. Daarom zeg ik dat ik meer bereid ben daartoe dan 14 euro uit te geven voor een hap slik voorgerechtje in een "gerespecteerd" restaurant, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Zo'n restaurant heeft meer ambiance en is beter geschikt voor een romantische setting dan een Chinees in Amsterdam, maar ik geef daar weinig om ;)
  donderdag 2 april 2015 @ 10:39:58 #206
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_151287507
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zit ook wel eens bij een vreetschuur. Zo noem je dat type restaurant. Niets mis mee, soms heb je zin om een keer te buffelen.

Lekker een buffetje klappen of oneindig sushi nassen voor 20 pop.

pi_151287513
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:38 schreef Mortaxx het volgende:

Dat jullie met deze debiele vergelijkingen komen laat wel zien dat ik gelijk heb
De persoon die zichzelf tot winnaar in de discussie uitroept is meestal de sore loser.
pi_151287523
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]

14 euro voor een voorgerecht :') voor 14 euro eet ik wel lekker bij een kwaliteitschinees in Amsterdam of Thais ofzo. Ik snap echt niet waarom mensen bereid zijn 14 euro neer te leggen voor een voorgerechtje wat er esthetisch gezien wel mooi uitziet maar hap slik weg is.
Misschien moet jij je er eens bij neerleggen dat je een heleboel dingen niet snapt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_151287550
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind dat je het nog redelijk omschrijft zeg.
pi_151287552
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:39 schreef Richestorags het volgende:

Bij Chinese en Thaise restaurants kunnen voorgerechten inderdaad duurder zijn dan het hoofdgerecht. Vooral als je je gaat wagen aan vogelnesten of thousand year eggs enzo. Het punt is dat je bij een Chinees dat helemaal niet nodig hebt, het hoofdgerecht is genoeg. Ga naar een goede Chinees in Amsterdam die echt Chinees eten serveert en je bent voor minder dan 20 euro klaar. Daarom zeg ik dat ik meer bereid ben daartoe dan 14 euro uit te geven voor een hap slik voorgerechtje in een "gerespecteerd" restaurant, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Zo'n restaurant heeft meer ambiance en is beter geschikt voor een romantische setting dan een Chinees in Amsterdam, maar ik geef daar weinig om ;)
Het is duidelijk dat het niet voor jou is. Dat is ook prima. Maar zo waardeert iedereen wat anders. Dat mag toch?

Ik kan het allemaal wel waarderen, vermits het een beetje goed is klaargemaakt.
pi_151287555
Grappig, in onze woonplaats kost een los voorgerecht met een los glas wijn ook zo'n ¤20. Maar doe je het driegangenmenu van de maand dan betaal je ¤25-30 pp (zonder wijn). Dan zou je voor 2 personen op ca ¤70 komen.
Met een heel gezin bij een pannenkoekenrestaurant ben je ook zo'n ¤70 kwijt trouwens. :)
  donderdag 2 april 2015 @ 10:42:12 #212
66825 Reya
Fier Wallon
pi_151287560
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:32 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Het bedrag wat jij uitgeeft bij een sterrenrestaurant is meer dan genoeg voor de boodschappen van een heel gezin. Maar jij laat die mensen naar de voedselbank gaan terwijl je een oester leeg slurpt
Moeten ze maar wat harder werken.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:42:48 #213
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_151287574
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]

14 euro voor een voorgerecht :') voor 14 euro eet ik wel lekker bij een kwaliteitschinees in Amsterdam of Thais ofzo. Ik snap echt niet waarom mensen bereid zijn 14 euro neer te leggen voor een voorgerechtje wat er esthetisch gezien wel mooi uitziet maar hap slik weg is.
14 euro voor een starter is toch geen overdreven bedrag?
Als je nou zou zeggen 20 euro...
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:43:29 #214
396550 Richestorags
pi_151287596
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:38 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Je weet wel, die tenten die er om bekend staan dat de koks weten wat ze doen.

[..]

Prima, maar dan is het je dus primair om kwantiteit te doen en eten kennelijk ook noodzaak waar je niet teveel tijd aan wilt besteden. Fair enough. Ik mag graag een paar uur tafelen, en genieten van een goeie sfeer, lekkere prodcuten, en smaakcombinaties die ik niet zelf zou verzinnen. Als je dan een gang of vijf neemt, dan tellen al die 'kleine beetjes' prima op tot een volwaardige maaltijd.
Sorry, ik heb genoeg van die tenten afgewerkt. Ook met wijnarrangementen bij de gerechten. Soms een regelrechte mismatch met de wijnen mijns inziens, soms vrij goed. Voor mij is het niets, zeker niet omdat ik er niet van houd uren in een restaurant te zitten.
pi_151287597
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

De persoon die zichzelf tot winnaar in de discussie uitroept is meestal de sore loser.
Dat je überhaupt je tijd verdoet met dit soort discussies geeft al blijk van een hoge mate van waanzin
pi_151287608
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:42 schreef Reya het volgende:

[..]

Moeten ze maar wat harder werken.
Volgens mij zijn het toch die welke het minst hard werken die het meeste te verteren hebben.
pi_151287626
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:39 schreef AgLarrr het volgende:

Lekker een buffetje klappen of oneindig sushi nassen voor 20 pop.
Onbeperkt sushi is helaas vaak niet echt heel erg lekker. Prima als alternatief voor de mac, maar echt lekker sushi... helaas erg lastig te vinden.

Zaowang in Antwerpen ga ik graag naartoe. Met twee personen de boot nemen, dan heb je voldoende voor de prijs van zo'n onbeperkt tent en iets veel beters.

Dat gezegd hebbende: ik ga ook wel eens onbeperkt sushi eten. ;)
pi_151287627
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het toch die welke het minst hard werken die het meeste te verteren hebben.
Hoe kom je daar precies bij, beste John?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_151287636
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Lekkere dooddoener, die nergens op slaat.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:45:26 #220
396550 Richestorags
pi_151287641
quote:
15s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

14 euro voor een starter is toch geen overdreven bedrag?
Als je nou zou zeggen 20 euro...
Het feit dat mensen het kennelijk niet overdreven vinden geeft aan hoe ver heen Nederland al is qua prijsacceptatie. En nogmaals, zelfs in veel duurdere restaurants is er hooguit één voorgerecht 15 euro ofzo en de rest een tientje of minder tot veel minder (soepen).
pi_151287650
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat je überhaupt je tijd verdoet met dit soort discussies geeft al blijk van een hoge mate van waanzin
Je hebt wel door dat jij ook meedoet met de discussie en dat derhalve deze klacht van jouw kant vrij lachwekkend is?
pi_151287672
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe kom je daar precies bij, beste John?
Omschrijf je werk eens zou ik zeggen, dan beoordeel ik of ik het hard werken vind. LOl.

Of is je werk met een bouwvakker of een wegenbouwer te vergelijken?
pi_151287674
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt wel door dat jij ook meedoet met de discussie en dat derhalve deze klacht van jouw kant vrij lachwekkend is?
Goh je hebt hem door
pi_151287677
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:38 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Niet echt. Verwende Nederlander.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_151287688
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het feit dat mensen het kennelijk niet overdreven vinden geeft aan hoe ver heen Nederland al is qua prijzen. En nogmaals, zelfs in veel duurdere restaurants is er hooguit één voorgerecht 15 euro ofzo en de rest een tientje of minder tot veel minder (soepen).
Wat is nou precies het probleem.

Er zijn tentjes waar je voor minder dan 30 euro kunt eten en drinken. Bij andere restaurants betaal jje 13,50 euro voor een carpaccio vooraf.

Prima toch?
  donderdag 2 april 2015 @ 10:48:13 #226
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_151287711
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onbeperkt sushi is helaas vaak niet echt heel erg lekker. Prima als alternatief voor de mac, maar echt lekker sushi... helaas erg lastig te vinden.

Zaowang in Antwerpen ga ik graag naartoe. Met twee personen de boot nemen, dan heb je voldoende voor de prijs van zo'n onbeperkt tent en iets veel beters.

Dat gezegd hebbende: ik ga ook wel eens onbeperkt sushi eten. ;)
Ik heb nog geen ervaring met echte verse sushi - enkel de 'vreetschuur' variant. Ik nijg toch meer naar de Franse en Italiaanse keuken..

donderdag 2 april 2015 @ 10:48:41 #227
66825 Reya
Fier Wallon
pi_151287722
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zijn tentjes waar je voor minder dan 30 euro kunt eten en drinken. Bij andere restaurants betaal jje 13,50 euro voor een carpaccio vooraf.

Prima toch?
Keuze, dat moeten we niet willen met zijn allen.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:49:16 #228
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_151287736
quote:

[..]

Het feit dat mensen het kennelijk niet overdreven vinden geeft aan hoe ver heen Nederland al is qua prijzen. En nogmaals, zelfs in veel duurdere restaurants is er hooguit één voorgerecht 15 euro ofzo en de rest een tientje of minder tot veel minder (soepen).
Soep noem ik niet echt een voorgerecht.
Daarnaast hangt het er maar net vanaf wat jij onder "duurdere restaurants" schaart.
Dit vind ik bijvoorbeeld een vrij prijzig restaurant (pdf) met voorgerechten van 28 - 83 euro.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:50:09 #229
66825 Reya
Fier Wallon
pi_151287757
quote:
15s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:49 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Soep noem ik niet echt een voorgerecht.
Daarnaast hangt het er maar net vanaf wat jij onder "duurdere restaurants" schaart.
Dit vind ik bijvoorbeeld een vrij prijzig restaurant (pdf) met voorgerechten van 28 - 83 euro.
Franskiljons.
pi_151287759
quote:

Het feit dat mensen het kennelijk niet overdreven vinden geeft aan hoe ver heen Nederland al is qua prijsacceptatie. En nogmaals, zelfs in veel duurdere restaurants is er hooguit één voorgerecht 15 euro ofzo en de rest een tientje of minder tot veel minder (soepen).
Soep vind ik meer soep dan voorgerecht. Daar versta ik iets anders onder. Staat ook doorgaans onder een ander kopje.

En wat is overdreven? Ik maak graag zelf sushi. Als ik dan kijk naar de ingrediënten heb ik dan wel geld bespaard, maar ik sta wel uren in de keuken. En moet daarna de flikkerse bende nog opruimen. Onder de streep is dan gewoon uit eten gaan eigenlijk goedkoper... ;)

Zeker een restaurant waar je in alle rust kan eten heeft veel kosten die toch ook opgebracht moeten worden. Het lijkt mij geen goudmijn. Ja, een pannenkoekenrestaurant wel, of onbeperkt sushi... Maar die moeten het dus hebben van volume (en ze maken allemaal de winst primair op de drank).
pi_151287762
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:47 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Goh je hebt hem door
Nou jij nog.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:51:46 #232
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_151287791
quote:
15s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:50 schreef Reya het volgende:

[..]

Franskiljons.
Deze dan:

http://www.vinkeles.com/?rid=1&sid=3&itm=10

140 euro voor het voorgerecht van 30 gram Chinese kaviaar.
pi_151287795
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Prima toch?
Inderdaad Prima toch, maar volgens mij als dit in het nieuws komt, teminste het staat hier dus ik ga ervan uit dan.
Zegt mij meer als genoeg, dan word er aandacht aan besteed en missen ze volgens mij een paar klanten?
pi_151287800
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Omschrijf je werk eens zou ik zeggen, dan beoordeel ik of ik het hard werken vind. LOl.

Of is je werk met een bouwvakker of een wegenbouwer te vergelijken?
Oh ja! Alleen mensen die met hun handen werken, werken hard natuurlijk. Maar die zijn wel om 16.30 thuis en in het weekend ook gewoon vrij. Vreselijk, wat moeten die hard werken. Echt medelijden mee.
pi_151287803
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:48 schreef AgLarrr het volgende:

Ik heb nog geen ervaring met echte verse sushi - enkel de 'vreetschuur' variant. Ik nijg toch meer naar de Franse en Italiaanse keuken..
Probeer het eens als je in Antwerpen bent zou ik zeggen. Wel reserveren, Zaowang zit eigenlijk altijd vol.
pi_151287835
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh ja! Alleen mensen die met hun handen werken, werken hard natuurlijk. Maar die zijn wel om 16.30 thuis en in het weekend ook gewoon vrij. Vreselijk, wat moeten die hard werken. Echt medelijden mee.
Dit dus.

Bouwvakkers klokken uit om 16 uur. Anderen hebben die luxe niet. Die zijn bovendien ook iets meer begaan met hun werk.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:53:37 #237
66825 Reya
Fier Wallon
pi_151287858
quote:
15s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Deze dan:

http://www.vinkeles.com/?rid=1&sid=3&itm=10

140 euro voor het voorgerecht van 30 gram Chinese kaviaar.
Ik laat me wel een keer uitnodigen.
pi_151287861
Wauke is mad.
pi_151287871
quote:

[..]

Eerlijk werk noemt men dat.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:54:14 #240
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_151287874
quote:

[..]

Ook nog die hele bouwvak zien door te komen, het lijkt wel slavernij.
pi_151287881
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus.

Bouwvakkers klokken uit om 16 uur. Anderen hebben die luxe niet. Die zijn bovendien ook iets meer begaan met hun werk.
Journalisten die internetstukjes schrijven verdoen hun halve werkdag met een internetforum. Wat is je punt
  donderdag 2 april 2015 @ 10:54:31 #242
66825 Reya
Fier Wallon
pi_151287882
Kaviaar is overigens voor omhooggevallen Russische proletariërs, maar dat terzijde.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:55:01 #243
66825 Reya
Fier Wallon
pi_151287889
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:54 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Journalisten die internetstukjes schrijven verdoen hun halve werkdag met een internetforum. Wat is je punt
Hard aanpakken die lui, inderdaad.
pi_151287896
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:53 schreef Tem het volgende:
Wauke is mad.
Hoi! Ga je ook wel eens uit eten, Tem?
pi_151287911
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus.

Jij hebt dus rugdekking nodig?

Laat me raden jij zwaaid ook met een pen of potlood in de lucht en denkt dan ook nog heel veel gedaan te hebben voor de maatschappij?
Natuurlijk die mensen zijn ook nodig, maar draai eens in de bouw mee zou ik zeggen.
Of in een fabriek dan zul je wel anders denken lijkt me zo.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:56:28 #246
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_151287925
quote:
15s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:54 schreef Reya het volgende:
Kaviaar is overigens voor omhooggevallen Russische proletariërs, maar dat terzijde.
Vanzelfsprekend.
Maar toch, ik moet toegeven wel eens >20 euro te hebben uitgegeven voor een voorgerecht.
pi_151287941
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:55 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Hoi! Ga je ook wel eens uit eten, Tem?
Gemiddeld 1x per maand.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:57:22 #248
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_151287947
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:56 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij hebt dus rugdekking nodig?

Laat me raden jij zwaaid ook met een pen of potlood in de lucht en denkt dan ook nog heel veel gedaan te hebben voor de maatschappij?
Natuurlijk die mensen zijn ook nodig, maar draai eens in de bouw mee zou ik zeggen.
Of in een fabriek dan zul je wel anders denken lijkt me zo.
Waarom ga jij niet bij een bank werken, john?
Lekker om 08:00 beginnen en om 23:00 naar huis en de hele dag niets doen, zul je heerlijk vinden.
pi_151287974
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:54 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over mezelf. Ik ben een overbetaalde, luie anus.
  donderdag 2 april 2015 @ 10:58:25 #250
66825 Reya
Fier Wallon
pi_151287980
quote:
15s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend.
Maar toch, ik moet toegeven wel eens >20 euro te hebben uitgegeven voor een voorgerecht.
Ik kan me zoiets niet heugen. Wellicht wel voorgerechten gehad die afzonderlijk twintig waren, maar binnen een menu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')