Onzin, want als ik drie keer een sterrenrestaurant van binnen heb gezien is het veel. En toegegeven, voor 20 EUR heb je een prijzig voorgerecht of een redelijk prijzige wijn, maar heel uitzonderlijk is het niet in een beetje fatsoenlijk restaurant, let wel: in Nederland. In het buitenland eet je beter voor veel minder.quote:Op donderdag 2 april 2015 00:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Verkapte ik eet alleen bij sterren restaurants post. Kom op man, als je twintig euro betaalt voor een glas wijn en een voorgerecht laat je je echt neppen.
Nee. Maar uit jouw post blijkt duidelijk dat je nog nooit bij een sterrentent binnen bent geweest. Dat is prima, het is immers niet voor iedereen, maar ga niet iets afkraken wat je niet kent.quote:Op donderdag 2 april 2015 00:09 schreef Richestorags het volgende:
Verkapte ik eet alleen bij sterren restaurants post. Kom op man, als je twintig euro betaalt voor een glas wijn en een voorgerecht laat je je echt neppen.
Werk, plezier, gemak...quote:Op donderdag 2 april 2015 02:25 schreef Njosnavelin het volgende:
Waarom gaan jullie zo vaak uit eten, voor het werk?
Als jij geen probleem hebt met subway, dan valt het wel mee met die allergieën?quote:Op donderdag 2 april 2015 09:20 schreef Gebruikersna het volgende:
Al 10 jaar niet meer buiten de deur gegeten, ook niet bij bekenden (wel tafelhapjes, maar geen diner).
Voedselallergieën, en durf niemand daarmee te vertrouwen.
Edit; nee, ik lieg. ik heb een jaar of 6 geleden wel eens een subwaybroodje op
Euhm? 20 euro voor een glas wijn en een voorgerecht is gewoon GEEN normale restaurantprijs. Waarom dat dan zou moeten aantonen dat ik nog nooit bij een sterrenrestaurant ben geweest weet ik niet.quote:Op donderdag 2 april 2015 09:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Maar uit jouw post blijkt duidelijk dat je nog nooit bij een sterrentent binnen bent geweest. Dat is prima, het is immers niet voor iedereen, maar ga niet iets afkraken wat je niet kent.
(en niemand eet alleen bij sterrententen, dat is nl. vrij tijdrovend)
Meestal omdat ik honger heb.quote:Op donderdag 2 april 2015 02:25 schreef Njosnavelin het volgende:
Een keer in een sterrentent wezen eten. Collega was zoveel jaar in dienst en nam, op kosten van de zaak, een aantal van ons mee uit eten.quote:Op donderdag 2 april 2015 09:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Maar uit jouw post blijkt duidelijk dat je nog nooit bij een sterrentent binnen bent geweest. Dat is prima, het is immers niet voor iedereen, maar ga niet iets afkraken wat je niet kent.
(en niemand eet alleen bij sterrententen, dat is nl. vrij tijdrovend)
Ja en daar betaal je dus ook voor. Maar DS4 laat weer eens zien buiten de realiteit van de gewone burger te staan als hij denkt dat 20 euro een normale prijs is voor een glas wijn en een voorgerecht. Bij hoeveel van de restaurants waar jij normaal eet betaal je dat?quote:Op donderdag 2 april 2015 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een keer in een sterrentent wezen eten. Collega was zoveel jaar in dienst en nam, op kosten van de zaak, een aantal van ons mee uit eten.
Op voorhand dacht ik dat het niet heel veel anders zou zijn dan een 'regulier' restaurant, maar daar zat ik dus even flink naast. Echt briljant gegeten en gedronken.
Eerst en vooral omdat je daar gewoon meer kwijt bent dan 20 euro voor een glas wijn en een voorgerecht.quote:Op donderdag 2 april 2015 09:55 schreef Richestorags het volgende:
Euhm? 20 euro voor een glas wijn en een voorgerecht is gewoon GEEN normale restaurantprijs. Waarom dat dan zou moeten aantonen dat ik nog nooit bij een sterrenrestaurant ben geweest weet ik niet.
Nergens.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja en daar betaal je dus ook voor. Maar DS4 laat weer eens zien buiten de realiteit van de gewone burger te staan als hij denkt dat 20 euro een normale prijs is voor een glas wijn en een voorgerecht. Bij hoeveel van de restaurants waar jij normaal eet betaal je dat?
Het is inderdaad wezenlijk anders dineren.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
Een keer in een sterrentent wezen eten. Collega was zoveel jaar in dienst en nam, op kosten van de zaak, een aantal van ons mee uit eten.
Op voorhand dacht ik dat het niet heel veel anders zou zijn dan een 'regulier' restaurant, maar daar zat ik dus even flink naast. Echt briljant gegeten en gedronken.
Meneer DS4, jij kan ook toegeven dat je je nooit onder het plebs begeeft. Zelfs in het hogere segment van de niet sterren restaurants (waar je makkelijk 25/30 euro voor een hoofdgerecht betaalt) ben je geen 20 euro voor een voorgerecht en een glas wijn kwijt.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eerst en vooral omdat je daar gewoon meer kwijt bent dan 20 euro voor een glas wijn en een voorgerecht.
Daarnaast is 20 euro voor een voorgerecht en een glas wijn helemaal niet zo extreem in een normaal restaurant.
Beide en oordeel aub niet als je niet weet waar je het over hebt. Na verschillende anafylactische shocks ten gevolge van onzorgvuldig afwassen van bestek/borden vertrouw je mensen en restaurants niet zo erg meer.quote:Op donderdag 2 april 2015 09:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij geen probleem hebt met subway, dan valt het wel mee met die allergieën?
Zijn die voedsel allergieën overigens medisch vastgesteld, of "proefondervindelijk"?
We hadden iets van 7 gangen (weet niet meer precies) en bij elk gerecht een andere wijn. Ik hou daar persoonlijk wel van. Beetje gepamperd worden.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is inderdaad wezenlijk anders dineren.
Niet altijd briljant overigens en toch ook niet zelden te prijzig voor wat je er voor krijgt. En... je moet gewoon het uitgebreide menu nemen, niet naar kijken, aangeven of je ergens allergisch voor bent (of iets echt niet lust, maar eigenlijk raad ik dat af, want het is altijd een bepaalde smaakcombinatie).
Maar als je het goed doet en zeker net bij de beste uit de groep sterrenrestaurants, is het gewoon iedere keer echt een heel bijzondere avond.
Nou hou ik prijzen niet bij (ik bestel altijd waar ik zin in heb en de rekening zie je aan het eind wel), dus ik heb gewoon even de normale restaurants hier in het dorp moeten googlen... en niet één biedt onder de 10 euro een voorgerecht aan. Niet één...quote:Op donderdag 2 april 2015 10:02 schreef Richestorags het volgende:
Ja en daar betaal je dus ook voor. Maar DS4 laat weer eens zien buiten de realiteit van de gewone burger te staan als hij denkt dat 20 euro een normale prijs is voor een glas wijn en een voorgerecht. Bij hoeveel van de restaurants waar jij normaal eet betaal je dat?
Normaler is 9,95 voor een voorgerecht en 4 euro voor een glas wijn.
Toch wel.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:08 schreef Richestorags het volgende:
Meneer DS4, jij kan ook toegeven dat je je nooit onder het plebs begeeft. Zelfs in het hogere segment van de niet sterren restaurants (waar je makkelijk 25/30 euro voor een hoofdgerecht betaalt) ben je geen 20 euro voor een voorgerecht en een glas wijn kwijt.
Dan woon je in een duur dorp. Hier in Utrecht is geen enkel normaal restaurant zo duur, noch in Middelburg waar mijn ouders wonen, noch in Amsterdam waar ik ook regelmatig eet. Goed, het kan vanuit jouw ervaring zo duur zijn, maar je woont dus kennelijk in een duur dorp. In grotere steden moeten restaurants ook meer op prijs concurreren.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou hou ik prijzen niet bij (ik bestel altijd waar ik zin in heb en de rekening zie je aan het eind wel), dus ik heb gewoon even de normale restaurants hier in het dorp moeten googlen... en niet één biedt onder de 10 euro een voorgerecht aan. Niet één...
Gemiddeld meer 13-14 euro voor een voorgerecht, glas wijn schat ik in op 4-5 euro, dus dan zit je op 17-19 euro, op basis waarvan ik concludeer dan 20 euro afgerond niet extreem is.
En hoe dan ook geen prijs passend bij een sterrentent.
Niet zo vijandig doen. Ik vraag het alleen maar.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:09 schreef Gebruikersna het volgende:
Beide en oordeel aub niet als je niet weet waar je het over hebt. Na verschillende anafylactische shocks ten gevolge van onzorgvuldig afwassen van bestek/borden vertrouw je mensen en restaurants niet zo erg meer.
Bij de subway is er geen enkel ingredient aanwezig in wat dan ook waar ik zo erg allergisch voor ben, dus na aandringen van het aantrekken van schone handschoentjes, durfde ik dat voor een keer wel aan.
Werk en levensgenotquote:Op donderdag 2 april 2015 02:25 schreef Njosnavelin het volgende:
tientallen euros uitgeven voor een karige maaltijdquote:Op donderdag 2 april 2015 10:14 schreef Apekoek het volgende:
Lekker ongezellig en saai als je niet eens kan genieten van uit eten gaan.
Zo moet het inderdaad.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:12 schreef KoosVogels het volgende:
We hadden iets van 7 gangen (weet niet meer precies) en bij elk gerecht een andere wijn. Ik hou daar persoonlijk wel van. Beetje gepamperd worden.
Bij 't Nonnetje?quote:In mijn woonplaats hebben we nu twee sterrenrestaurants. Eentje met twee sterren. Bij die tent moet ik nog een keer gaan eten.
Dat is echt ziek uit verhouding inderdaad. De kwaliteit is ook niet beter dan die van de supermarktwijn van 5 euro.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:17 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
tientallen euros uitgeven voor een karige maaltijdvoor een paar euro zet ik een voedzame, gezonde en smakelijk dis op tafel.
En voor de prijs van een glas haal je een fles in de supermarkt
Precies, en dat pretentieuze gedoe op een internetforumquote:Op donderdag 2 april 2015 10:17 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
tientallen euros uitgeven voor een karige maaltijdvoor een paar euro zet ik een voedzame, gezonde en smakelijk dis op tafel.
Jaquote:
Wat voor een pauper ben je dan als je niet eens wat geld over hebt voor een gezellige avond.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:17 schreef Hadtjememaar het volgende:
[..]
My thoughts excactly..quote:Op donderdag 2 april 2015 10:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou hou ik prijzen niet bij (ik bestel altijd waar ik zin in heb en de rekening zie je aan het eind wel), dus ik heb gewoon even de normale restaurants hier in het dorp moeten googlen... en niet één biedt onder de 10 euro een voorgerecht aan. Niet één...
Gemiddeld meer 13-14 euro voor een voorgerecht, glas wijn schat ik in op 4-5 euro, dus dan zit je op 17-19 euro, op basis waarvan ik concludeer dan 20 euro afgerond niet extreem is.
En hoe dan ook geen prijs passend bij een sterrentent.
Ik woon in een extreem duur dorp, maar ik merk niet echt verschil met andere dorpen.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:15 schreef Richestorags het volgende:
Dan woon je in een duur dorp. Hier in Utrecht is geen enkel normaal restaurant zo duur, noch in Middelburg waar mijn ouders wonen, noch in Amsterdam waar ik ook regelmatig eet. Goed, het kan vanuit jouw ervaring zo duur zijn, maar je woont dus kennelijk in een duur dorp. In grotere steden moeten restaurants ook meer op prijs concurreren.
Wat is daar pretentieus aan?quote:Op donderdag 2 april 2015 10:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Precies, en dat pretentieuze gedoe op een internetforumtof doen met je voorgerecht van 20 euro
Het is voorgerecht en een glas wijn voor 20 Euro he. Ik denk dat hier een beetje langs elkaar geluld wordt omdat de een het over restaurants heeft en de ander over eetcafe's of zo. Met dat laatste is overigens ook niks mis en dat valt ook onder uit eten gaan. Maar bij een restaurant is een voorgerecht plus een glas wijn zeker tegen de 20 Euro.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Precies, en dat pretentieuze gedoe op een internetforumtof doen met je voorgerecht van 20 euro
Onzin, ik kom uit Utrecht en eet daar minimaal maandelijks buiten de deur. Ik weet niet waar je komt, maar een beetje fatsoenlijk restaurant zit je echt wel tussen de 15-20 EUR voor een voorgerecht en een goed glas wijn. Ik beweer niet dat het niet voor minder kan, dat kan zeker wel, maar bij de gerespecteerde tenten (Goesting, de Goedheydt, Gastmaal, etc) hoef je niet persé je best te doen om aan dat bedrag te komen.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan woon je in een duur dorp. Hier in Utrecht is geen enkel normaal restaurant zo duur, noch in Middelburg waar mijn ouders wonen, noch in Amsterdam waar ik ook regelmatig eet. Goed, het kan vanuit jouw ervaring zo duur zijn, maar je woont dus kennelijk in een duur dorp. In grotere steden moeten restaurants ook meer op prijs concurreren.
14 euro voor een voorgerechtquote:
Hm, de prijzen die DS4 noemt zijn hier ook een beetje de norm. Tenzij je bij een restaurant-café een hapje gaat eten. Dan betaal je minder dan tien euro voor je voorgerecht. Bij een echt restaurant red je het daar niet mee.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik woon in een extreem duur dorp, maar ik merk niet echt verschil met andere dorpen.
In de steden is eten de laatste jaren weer wat goedkoper geworden lijkt het. Ik hou het verder niet zo bij. Blijft staan dat afgerond 20 euro voor een voorgerecht en een glas wijn niet extreem is. Meer dan gemiddeld wellicht, maar dat is een ander verhaal.
Het gaat toch ook niet om de kwantiteit, hark. Het gaat om de combinatie van ingrediënten, hoe ze bereid zijn, en hoe dat samen smaakt inclusief een bijpassende wijn.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
14 euro voor een voorgerechtvoor 14 euro eet ik wel lekker bij een kwaliteitschinees in Amsterdam of Thais ofzo. Ik snap echt niet waarom mensen bereid zijn 14 euro neer te leggen voor een voorgerechtje wat er esthetisch gezien wel mooi uitziet maar hap slik weg is.
Dan kun jij waarschijnlijk niet genieten van lekker eten. Dat geeft ook niks, ieder zijn ding. En het gaat niet om de hoeveelheid, maar om de smaak, wat er gebeurt als je het eet. Bij jou blijkbaar niks. Ook prima.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
14 euro voor een voorgerechtvoor 14 euro eet ik wel lekker bij een kwaliteitschinees in Amsterdam of Thais ofzo. Ik snap echt niet waarom mensen bereid zijn 14 euro neer te leggen voor een voorgerechtje wat er esthetisch gezien wel mooi uitziet maar hap slik weg is.
Het bedrag wat jij uitgeeft bij een sterrenrestaurant is meer dan genoeg voor de boodschappen van een heel gezin. Maar jij laat die mensen naar de voedselbank gaan terwijl je een oester leeg slurptquote:Op donderdag 2 april 2015 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is daar pretentieus aan?
Ik kan een lekkere, goedkope hap ook prima waarderen. Maar er is mijn optiek niets pretentieus aan af en toe eten bij een sterrenrestaurant.
Dit is echt de grootste onzin die ik in deze 8 pagina's topic gelezen heb.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het bedrag wat jij uitgeeft bij een sterrenrestaurant is meer dan genoeg voor de boodschappen van een heel gezin. Maar jij laat die mensen naar de voedselbank gaan terwijl je een oester leeg slurpt
Dit slaat echt als een lul op een drumstel.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het bedrag wat jij uitgeeft bij een sterrenrestaurant is meer dan genoeg voor de boodschappen van een heel gezin. Maar jij laat die mensen naar de voedselbank gaan terwijl je een oester leeg slurpt
Bij de Thai waar ik meestal kom ben ik dus (ik heb het opgezocht...) 17,25 euro kwijt.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:29 schreef Richestorags het volgende:
De gerespecteerde tentenquote:Op donderdag 2 april 2015 10:28 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Onzin, ik kom uit Utrecht en eet daar minimaal maandelijks buiten de deur. Ik weet niet waar je komt, maar een beetje fatsoenlijk restaurant zit je echt wel tussen de 15-20 EUR voor een voorgerecht en een goed glas wijn. Ik beweer niet dat het niet voor minder kan, dat kan zeker wel, maar bij de gerespecteerde tenten (Goesting, de Goedheydt, Gastmaal, etc) hoef je niet persé je best te doen om aan dat bedrag te komen.
Waar slaat dit op?quote:Op donderdag 2 april 2015 10:32 schreef Mortaxx het volgende:
Duidelijk: voor jou is er de vreetschuur.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:34 schreef Richestorags het volgende:
De gerespecteerde tenten
Dat is ook precies het probleem wat ik heb met "gerespecteerde" tenten. Het type restaurant waar mijn opa en ouders ook graag naartoe gaan. Je betaalt er veel te veel voor een in mijn optiek zeer karige maaltijd. Dan hebben ze het over groenten die bij je stukje vlees zitten, en zie je van elke groente één stukje.
Jaquote:Op donderdag 2 april 2015 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit slaat echt als een lul op een drumstel.
Jij gaat op vakantie terwijl minder bedeelden de zomer doorbrengen in de tuin.
Onethisch?
Het gebruik van het woord vreetschuur en dan zeggen dat je niet op een ander moet afgevenquote:Op donderdag 2 april 2015 10:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Duidelijk: voor jou is er de vreetschuur.
Prima, maar geef dan niet af op mensen die wel genieten van iets anders.
Je weet wel, die tenten die er om bekend staan dat de koks weten wat ze doen.quote:
Prima, maar dan is het je dus primair om kwantiteit te doen en eten kennelijk ook noodzaak waar je niet teveel tijd aan wilt besteden. Fair enough. Ik mag graag een paar uur tafelen, en genieten van een goeie sfeer, lekkere prodcuten, en smaakcombinaties die ik niet zelf zou verzinnen. Als je dan een gang of vijf neemt, dan tellen al die 'kleine beetjes' prima op tot een volwaardige maaltijd.quote:Dat is ook precies het probleem wat ik heb met "gerespecteerde" tenten. Het type restaurant waar mijn opa en ouders ook graag naartoe gaan. Je betaalt er veel te veel voor een in mijn optiek zeer karige maaltijd. Dan hebben ze het over groenten die bij je stukje vlees zitten, en zie je van elke groente één stukje.
Zei hij op het internet, terwijl zovelen niet eens stroom hebben! ASOCIAAL!!!quote:
Dat jullie met deze debiele vergelijkingen komen laat wel zien dat ik gelijk hebquote:Op donderdag 2 april 2015 10:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zei hij op het internet, terwijl zovelen niet eens stroom hebben! ASOCIAAL!!!
Ik zit ook wel eens bij een vreetschuur. Zo noem je dat type restaurant. Niets mis mee, soms heb je zin om een keer te buffelen.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:38 schreef Mortaxx het volgende:
Het gebruik van het woord vreetschuur en dan zeggen dat je niet op een ander moet afgeven
Bij Chinese en Thaise restaurants kunnen voorgerechten inderdaad duurder zijn dan het hoofdgerecht. Vooral als je je gaat wagen aan vogelnesten of thousand year eggs enzo. Het punt is dat je bij een Chinees dat helemaal niet nodig hebt, het hoofdgerecht is genoeg. Ga naar een goede Chinees in Amsterdam die echt Chinees eten serveert en je bent voor minder dan 20 euro klaar. Daarom zeg ik dat ik meer bereid ben daartoe dan 14 euro uit te geven voor een hap slik voorgerechtje in een "gerespecteerd" restaurant, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Zo'n restaurant heeft meer ambiance en is beter geschikt voor een romantische setting dan een Chinees in Amsterdam, maar ik geef daar weinig omquote:Op donderdag 2 april 2015 10:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij de Thai waar ik meestal kom ben ik dus (ik heb het opgezocht...) 17,25 euro kwijt.
De Chinees waar ik graag mag eten serveert mijn favoriete voorgerecht zelfs 18 euro kwijt.
Dat is beiden zonder wijn.
Beiden niet hap-slik-weg, maar wel bijzonder lekker.
(de Chinees waar ik het over heb zit inderdaad in het hogere segment, de Thai daarentegen niet en serveert ook voor minder dan 10 euro voorgerechten, maar ik neem altijd zo'n combinatie van diverse voorgerechtjes)
Lekker een buffetje klappen of oneindig sushi nassen voor 20 pop.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zit ook wel eens bij een vreetschuur. Zo noem je dat type restaurant. Niets mis mee, soms heb je zin om een keer te buffelen.
De persoon die zichzelf tot winnaar in de discussie uitroept is meestal de sore loser.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:38 schreef Mortaxx het volgende:
Dat jullie met deze debiele vergelijkingen komen laat wel zien dat ik gelijk heb
Misschien moet jij je er eens bij neerleggen dat je een heleboel dingen niet snapt.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind dat je het nog redelijk omschrijft zeg.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zei hij op het internet, terwijl zovelen niet eens stroom hebben! ASOCIAAL!!!
Het is duidelijk dat het niet voor jou is. Dat is ook prima. Maar zo waardeert iedereen wat anders. Dat mag toch?quote:Op donderdag 2 april 2015 10:39 schreef Richestorags het volgende:
Bij Chinese en Thaise restaurants kunnen voorgerechten inderdaad duurder zijn dan het hoofdgerecht. Vooral als je je gaat wagen aan vogelnesten of thousand year eggs enzo. Het punt is dat je bij een Chinees dat helemaal niet nodig hebt, het hoofdgerecht is genoeg. Ga naar een goede Chinees in Amsterdam die echt Chinees eten serveert en je bent voor minder dan 20 euro klaar. Daarom zeg ik dat ik meer bereid ben daartoe dan 14 euro uit te geven voor een hap slik voorgerechtje in een "gerespecteerd" restaurant, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Zo'n restaurant heeft meer ambiance en is beter geschikt voor een romantische setting dan een Chinees in Amsterdam, maar ik geef daar weinig om
Moeten ze maar wat harder werken.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
14 euro voor een starter is toch geen overdreven bedrag?quote:Op donderdag 2 april 2015 10:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sorry, ik heb genoeg van die tenten afgewerkt. Ook met wijnarrangementen bij de gerechten. Soms een regelrechte mismatch met de wijnen mijns inziens, soms vrij goed. Voor mij is het niets, zeker niet omdat ik er niet van houd uren in een restaurant te zitten.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:38 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je weet wel, die tenten die er om bekend staan dat de koks weten wat ze doen.
[..]
Prima, maar dan is het je dus primair om kwantiteit te doen en eten kennelijk ook noodzaak waar je niet teveel tijd aan wilt besteden. Fair enough. Ik mag graag een paar uur tafelen, en genieten van een goeie sfeer, lekkere prodcuten, en smaakcombinaties die ik niet zelf zou verzinnen. Als je dan een gang of vijf neemt, dan tellen al die 'kleine beetjes' prima op tot een volwaardige maaltijd.
Dat je überhaupt je tijd verdoet met dit soort discussies geeft al blijk van een hoge mate van waanzinquote:Op donderdag 2 april 2015 10:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
De persoon die zichzelf tot winnaar in de discussie uitroept is meestal de sore loser.
Onbeperkt sushi is helaas vaak niet echt heel erg lekker. Prima als alternatief voor de mac, maar echt lekker sushi... helaas erg lastig te vinden.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:39 schreef AgLarrr het volgende:
Lekker een buffetje klappen of oneindig sushi nassen voor 20 pop.
Hoe kom je daar precies bij, beste John?quote:Op donderdag 2 april 2015 10:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het toch die welke het minst hard werken die het meeste te verteren hebben.
Lekkere dooddoener, die nergens op slaat.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het toch die welke het minst hard werken die het meeste te verteren hebben.
Het feit dat mensen het kennelijk niet overdreven vinden geeft aan hoe ver heen Nederland al is qua prijsacceptatie. En nogmaals, zelfs in veel duurdere restaurants is er hooguit één voorgerecht 15 euro ofzo en de rest een tientje of minder tot veel minder (soepen).quote:Op donderdag 2 april 2015 10:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
14 euro voor een starter is toch geen overdreven bedrag?
Als je nou zou zeggen 20 euro...
Je hebt wel door dat jij ook meedoet met de discussie en dat derhalve deze klacht van jouw kant vrij lachwekkend is?quote:Op donderdag 2 april 2015 10:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat je überhaupt je tijd verdoet met dit soort discussies geeft al blijk van een hoge mate van waanzin
Omschrijf je werk eens zou ik zeggen, dan beoordeel ik of ik het hard werken vind. LOl.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe kom je daar precies bij, beste John?
Goh je hebt hem doorquote:Op donderdag 2 april 2015 10:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je hebt wel door dat jij ook meedoet met de discussie en dat derhalve deze klacht van jouw kant vrij lachwekkend is?
Niet echt. Verwende Nederlander.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat jullie met deze debiele vergelijkingen komen laat wel zien dat ik gelijk heb
Wat is nou precies het probleem.quote:Op donderdag 2 april 2015 10:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het feit dat mensen het kennelijk niet overdreven vinden geeft aan hoe ver heen Nederland al is qua prijzen. En nogmaals, zelfs in veel duurdere restaurants is er hooguit één voorgerecht 15 euro ofzo en de rest een tientje of minder tot veel minder (soepen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |