FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] BMW 750i 5.4 V12 1995
junkiexpzondag 29 maart 2015 @ 23:11
In navolging op dit topic: PTA / Auto die je eigenlijk niet zou moeten kopen om tijdelijk te rijden. hierbij mijn project topic.
Ondertussen heb ik besloten om de Beemer niet tijdelijk maar permanent te gaan rijden, uiteraard moet er dan wel het e.e.a. gebeuren.

Eerst even wat specs:

BMW E38
750i 5.4 V12
326 PK
490NM
0-100 in 6.8 seconde
Topsnelheid: 250KM/H (begrensd)
2 kleppen per cilinder, blok is volledig van aluminium

Opties / mogelijkheden

Dynamische Stabiliteits Controle
5-trapsautomaat met sportmodus
Elektrisch schuif-kanteldak staal
Volautomatische airco
Cruise Control
Elektrisch verstelbare stuurkolom (radiaal + axiaal)
Xenon verlichting met automatische hoogte regeling
6CD wisselaar
Dubbel glas rondom
16 inch BMW Style 15 velgen, 235/55/16 (reservewiel idem)
PDC achter
Verwarmde voorstoelen (traploos)
Comfort voorstoelen, de rugleuning kan ter hoogte van de schouders elektrisch gekanteld worden
Elektrisch bedienbare hoofdsteunen voorstoelen
Softleder interieur in de kleur Sandbeige
Deurpanelen, middentunnel, dashboard voorzien van leder met stiknaden
BMW telefoon (kan ook handsfree worden gebruikt)
Extra koelwaterpomp om het interieur snel op te warmen
''rest'' knop op het verwarmingspaneel om met uitgeschakelde motor de restwarmte te benutten
Elektrisch inklapbare buitenspiegels
Zelfdimmende buitenspiegels en binnenspiegel
Elektrisch zonnescherm achterruit
Zonneschermpjes achter zijruiten
Weggelaten ''750i'' aanduiding vanaf fabriek
Klasse 2 alarm af fabriek, later geupgrade door BMW naar klasse 3 met intereurdetectie
''groene'' voorruit met groene band
Gevarendriehoek en EHBO doos + gereedschappakket
Rokerspakket
6 liter stalen jerrycan in reservewielbak
Servotronic (snelheidsafhankelijke besturing)
Niveauregeling achteras
Soft close achterklep


7puHlps.jpg
WI6vPs0.jpg
Fkb6ik3.jpg
uzDHmtT.jpg
qipl6Wd.jpg


Todo:

Stuurbekrachtigingsvloeistof verversen + lekkage (minimaal fixen)
Remmen nakijken en remvloeistof flushen
Automaat leeghalen, nieuw filter en nieuwe olie
Motorolie verversen + flushen + filter vervangen
2 luchtfilters vervangen
2 interieurfilters vervangen
2 verdeelkappen + 2 rotors vervangen
1 intern interieurfilter vervangen
12 bougies vervangen
2 multiriemen vervangen
Onderstel nalopen
KVS flushen + nalopen
Viscofan controleren op juiste werking (DONE 29-03-15)
Kachelkleppen nakijken en zo nodig vervangen


Mods + andere zaken:

E-light module inbouwen (DONE 23-02-15)
Lampensproeikopje passagierskant vervangen
Xenon lampen vervangen, deze zijn slecht en niet de juiste kleur die ik wil (8000k?)
PDC voor inbouwen
Ander stuur inbouwen, deze is versleten (poging mislukt 29-03-15)
Climate control ombouwen naar de versie waarbij ook de fanspeed geregeld wordt (DONE 27-03-15)
Diverse inteurlijsten vervangen
Leer bewerken met colourlock
Zonnerollo achter fixen (bijna klaar, nog 1 stang vervangen 01-03-2015)
Voorbumper vervangen (zit een dikke scheur in)
Luxe kentekenplaten met oplegletters (DONE 28-02-2014)
Linkerachterportier vervangen, zit een hele smerige deuk in
Angel Eyes inbouwen en koplampen goed schoonmaken van binnen
750i logo op kofferdeksel plaatsen
V12 logo's (origineel BMW) op voorschermen plaatsen
Witte knipperlichten voorkant plaatsen
Achterlichtunits vervangen voor facelift met witte knipperlichten
Knipperlichten zijkant vervangen voor witte exemplaren
Andere velgen (18-20 inch) breedset, achter 275, voor 255
Lelijke telefoonantenne wegehalen en het gat dichtmaken
Paravaan vooruit en bovenste rubber vooruit + voorruit zelf vervangen

[ Bericht 4% gewijzigd door junkiexp op 29-03-2015 23:44:46 ]
house_is_a_feelingzondag 29 maart 2015 @ 23:20
:9~
lichtknopjezondag 29 maart 2015 @ 23:20
Wat wil je gaan opknappen/veranderen?
Robuust-koekjezondag 29 maart 2015 @ 23:20
Toch wil ik erg graag de vraag stellen: hoeveel kilometer rij je op 1 liter benzine?
boegschroefzondag 29 maart 2015 @ 23:22
Volgensmij is dat echt geweldig rijden :)
junkiexpzondag 29 maart 2015 @ 23:23
Todo:

Stuurbekrachtigingsvloeistof verversen + lekkage (minimaal fixen)
Remmen nakijken en remvloeistof flushen
Automaat leeghalen, nieuw filter en nieuwe olie
Motorolie verversen + flushen + filter vervangen
2 luchtfilters vervangen
2 interieurfilters vervangen
2 verdeelkappen + 2 rotors vervangen
1 intern interieurfilter vervangen
12 bougies vervangen
2 multiriemen vervangen
Onderstel nalopen
KVS flushen + nalopen
Viscofan controleren op juiste werking (DONE)
Kachelkleppen nakijken en zo nodig vervangen

[ Bericht 6% gewijzigd door junkiexp op 29-03-2015 23:31:52 ]
JJHzondag 29 maart 2015 @ 23:27
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:23 schreef junkiexp het volgende:
Todo:

Stuurbekrachtigingsvloeistof verversen + lekkage (minimaal fixen)
Remmen nakijken en remvloeistof flushen
Automaat leeghalen, nieuw filter en nieuwe olie
Motorolie verversen + flushen + filter vervangen
2 luchtfilters vervangen
2 interieurfilters vervangen
2 verdeelkappen + 2 rotors vervangen
1 intern interieurfilter vervangen
16 bougies vervangen
2 multiriemen vervangen
Onderstel nalopen
KVS flushen + nalopen
Viscofan controleren op juiste werking
Kachelkleppen nakijken en zo nodig vervangen

Misschien een heel domme vraag, maar hoe kom je aan 16 bougies? :@
junkiexpzondag 29 maart 2015 @ 23:28
:)
junkiexpzondag 29 maart 2015 @ 23:30
quote:
:9~ :9~ :9~
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:20 schreef lichtknopje het volgende:
Wat wil je gaan opknappen/veranderen?
Zie de updates
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:20 schreef Robuust-koekje het volgende:
Toch wil ik erg graag de vraag stellen: hoeveel kilometer rij je op 1 liter benzine?
Tot nu toe, stad 1:4,4 snelweg 1:8.5
Kan allebei nog wel een halve kilometer per liter bij, maar dan moet ik een beetje normaal gaan rijden :X :X

quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:27 schreef JJH het volgende:

[..]

Misschien een heel domme vraag, maar hoe kom je aan 16 bougies? :@
Waar zie jij dat? O-) O-)
JJHzondag 29 maart 2015 @ 23:30
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:30 schreef junkiexp het volgende:

[..]

:9~ :9~ :9~

[..]

Zie de updates

[..]

Tot nu toe, stad 1:4,4 snelweg 1:8.5
Kan allebei nog wel een halve kilometer per liter bij, maar dan moet ik een beetje normaal gaan rijden :X :X

[..]

Waar zie jij dat? O-) O-)
In mijn quote. :D

Ik voelde me al dom. :P
JJHzondag 29 maart 2015 @ 23:31
En hoe eindbazerig dat je dat ding blijft rijden. _O_
junkiexpzondag 29 maart 2015 @ 23:38
27-03-2015:

De oude kachelunit was amper meer leesbaar en werkte ook niet zoals het hoort, verder heeft deze draaischijven om zelf de ventilatorsnelheid te regelen, dit gaat niet automatisch:

VI9DGFz.jpg

Later bij de wat nieuwere modellen is de kachelunit aangepast naar een wat modernere unit die ook de ventilatorsnelheid automatisch regelt, deze heb ik afgelopen vrijdag ingebouwd:

IR0GVq4.jpg

[ Bericht 2% gewijzigd door junkiexp op 29-03-2015 23:44:20 ]
junkiexpzondag 29 maart 2015 @ 23:45
23-02-2015
Ik heb een E-light module aangepast, dat is een aftermarket module die door iemand gemaakt is en die met de I-bus van BMW kan ''praten''
Na het aansluiten van 3 draden kan ik het volgende in de module programmeren:

Naast of ipv de knipperlicten die gaan knipperen kan ik ook voor een bepaalde tijdsduur andere lampen laten branden.
Dagrijlicht over stadslichten, mistlampen of mistlampen.
1x knipperlicht hendel aantikken = 3x knipperen
Coming/leaving home voor een door mij bepaalde tijdsduur en door mij bepaalde lampen
Deuren rondom op slot bij rijden, en open bij uitschakelen van contact
Linker mistlamp gaat aan bij linker knipperlicht en vice versa
Elektrische spiegels inklappen in bij afsluiten van de auto en vice versa

Ik heb deze aangesloten en alles werkt, behalve de spiegels, ik zal eens een mail sturen naar de maker.
junkiexpzondag 29 maart 2015 @ 23:47
29-03-2015:

Vandaag even aan het verkennen geweest met de E38, kijken waar alles zit en wat wel en niet werkt.

De servotronic wist ik niet zeker van of ik het had en of het werkte, ik heb de zekering eruit getrokken en toen gestart en toen stuurde het merkbaar zwaarder.
Ik heb geen S. EDC, maar ik heb wel niveauregeling, er zit een apparaat hiervoor op de achteras, volgens het boekje gaat dit samen met de stuurbekrachtigingsolie.

Die heb ik even nagekeken, die staat duidelijk te laag en is erg ranzig:

V4tU0wN.jpg

Verder is het reservoir een beetje ranzig, die lekt of heeft gelekt aan de bovenkant van het deksel.

Visco fan gecontroleerd en die werkt naar behoren, met een krant kan ik bij koude motor de fan prima tegenhouden en zelfs terugdraaien, met warme motor komt
deze prima bij en gaat flink staan blazen.
Radiator gecheckt, deze is al een keer vervangen want deze heeft productiejaar 2007, ziet er goed uit maar wel een hoop bladeren en rotzooi ertussen, volgende keer schoonmaken.

Verder had ik een stuur gekocht van MP, dit wilde ik gaan inbouwen maar het klopt van geen meter:

rDGHgU8.jpg

dDXIarO.jpg

Sleepring is hetzelfde maar wel andere kleuren draden, stekkers passen onder de stuurkolom.
Het stuur zelf klopt niet, de uitsparing in het ijzeren gedeelte zit bij mij heel ergens anders en er zit ook
een wit kunststof plaatje hierover bij de mijne.
De airbag slaat helemaal nergens op, bij mij is dat rond met een aansluiting in het midden:

4-Spoke%20Str%20Wheel%20Wires%20Connect%20to%20AirBag%203129.JPG

Die bij het stuur zat ziet er zo uit:

ChLb6wO.jpg

Die kan niet eens worden aangelsloten met de sleepring die erbijzat, volgens mij is dit een mix van FL E38 en E39 oid.
koekjestrommel1maandag 30 maart 2015 @ 01:28
Heerlijk dat je een topic maakte met de titel: "Auto die je eigenlijk niet zou moeten kopen om tijdelijk te rijden.", om hem vervolgens permanent te gaan rijden!

Maar hartstikke mooi ding TS, ik zal dit topic in de gaten houden. Succes met de werkzaamheden!
silenthillmaandag 30 maart 2015 @ 01:38
Tvp.

Heel gaaf om als daily te rijden.

Wat een luxe man. :-)
Pizza_Boommaandag 30 maart 2015 @ 01:47
Doe jezelf en, vooral, anderen even een plezier en vervang die Xenon zooi zo snel mogelijk. Knap set lenzen erin, zijn er wel voor dit type denk ik.

quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:30 schreef junkiexp het volgende:
Tot nu toe, stad 1:4,4 snelweg 1:8.5
Kan allebei nog wel een halve kilometer per liter bij, maar dan moet ik een beetje normaal gaan rijden :X :X
Grote grap aan dit soort blokken is dat je dit verbruik wel ongeveer vast blijft houden als je harder gaat rijden. Waar iemand met een ecohok die normaal in Nederland 1:20 doet, opeens weg zakt naar de 1:10-1:12 op de Autobahn zal jij wellicht naar de 1:8 zakken en dan loop je hem nog lachend voorbij ook op de autobahn. Zo'n blok is gewoon zwaar oversized en hoeft totaal niet hard te werken. Wat draai je op de snelweg? 2000-2500 toeren bij 130?
Wel een blok dat werken moet en goed warm wil worden, gok ik. Ideaal natuurlijk voor lange afstanden. Gebruikt ie olie?

Tsja, verder... Gave bak. Invoegen zal geen probleem meer zijn. Laten ze je er niet tussen bij ritsen of invoegen? Ff dotje gas en je staat 3 auto's verder. Mooie bazenbak die je, als je hem origineel houdt, ook niet eens echt naar een kamperbak gaat neigen. Sowieso te duur, mja.
DonJamesmaandag 30 maart 2015 @ 08:51
Yup, bazenbak ^O^ Ik zou deze wielen trouwens houden, is veel mooier en het rijdt beter. Onder zo'n wagen horen gewoon dikke worsten van banden, niet van die platte circuitrubbers.
junkiexpmaandag 30 maart 2015 @ 09:39
@Pizza_Boom, de xenon in deze auto is fabriek af, dat had BMW al in 1995.
Dus het zijn reeds koplampen met lenzen:

136150833-xenon-koplampen-bmw-e38-7-serie-goede-staat.jpg

Dus alleen nieuwe pitten erin en het moet weer goed zijn :)

En inderdaad, op de snelweg is het echt goed te doen, met 130 zit je inderdaad ergens rond de 2500 toeren.
Ik ben vorig weekend heen en weer naar zuid België geweest en daar heb ik 800km op 95liter gedaan.
Dus dan kom je op 1 op 8:5, maar dan heb ik ook wel stukken flink doorgereden gemiddeld rond de 160 km/h met uitschieters naar de 220 km/h ;)

Ik denk dat als je 130 rijdt op de cruisecontrol en dat goed kan hanteren dat je dan makkelijk 1 op 10 kan halen.

@DonJames, dit worden de winterwielen denk ik :)
MrBanaan1maandag 30 maart 2015 @ 11:20
Gaaf topic! Ben benieuwd :P

Horen deze wielen op deze auto? Of ja, laat ik het zo zeggen, overweeg je ze te vervangen?
pvdplanetmaandag 30 maart 2015 @ 12:18
Duimpjes voor TS. Hier kan je lang zoet mee zijn als alles perfect moet worden :)
junkiexpmaandag 30 maart 2015 @ 12:30
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:20 schreef MrBanaan1 het volgende:
Gaaf topic! Ben benieuwd :P

Horen deze wielen op deze auto? Of ja, laat ik het zo zeggen, overweeg je ze te vervangen?
Even teruglezen, staat in het topic ;)
Dit zijn de originele wielen af fabriek, ik overweeg voor de zomer iets anders 18-20 inch.
junkiexpmaandag 30 maart 2015 @ 12:31
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:18 schreef pvdplanet het volgende:
Duimpjes voor TS. Hier kan je lang zoet mee zijn als alles perfect moet worden :)
Thanks.
Klopt, maar ik heb geen haast, ik rijdt maar een paar duizend per jaar en zou zelfs zonder auto kunnen, we hebben nog een andere auto die mijn vriendin gebruikt.
En er staat nog een Omega V6 te verstoffen in mijn loods, maar die gaat de handel in denk ik.
bokkepootmaandag 30 maart 2015 @ 12:37
Setje M parallel eronder. OEM en zo fout dat het goed is ^O^

attachment.php?attachmentid=13266&stc=1&d=1297888570
Pizza_Boommaandag 30 maart 2015 @ 12:51
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:39 schreef junkiexp het volgende:
Dus alleen nieuwe pitten erin en het moet weer goed zijn :)
Ah, ja, zo, prima dus! :)

quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:39 schreef junkiexp het volgende:
En inderdaad, op de snelweg is het echt goed te doen, met 130 zit je inderdaad ergens rond de 2500 toeren.
Ik ben vorig weekend heen en weer naar zuid België geweest en daar heb ik 800km op 95liter gedaan.
Dus dan kom je op 1 op 8:5, maar dan heb ik ook wel stukken flink doorgereden gemiddeld rond de 160 km/h met uitschieters naar de 220 km/h ;)

Ik denk dat 200 op de CC alweer beter is dan zelf gas geven en even door naar de 220. Je rijdt veel onregelmatiger.

quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:37 schreef bokkepoot het volgende:
Setje M parallel eronder. OEM en zo fout dat het goed is ^O^
Ja, die zijn wel weer gaaf!
ZwartmetSuikermaandag 30 maart 2015 @ 13:04
Gave bak man, met hele leuke opties!
bokkepootmaandag 30 maart 2015 @ 13:05
Styling 32 doet het ook goed op elke BMW
312356_1_full.jpg
Zelusmaandag 30 maart 2015 @ 16:02
Een beetje aso vraagje, maar wat betaal je aan HB en verzekering?
:@

Wel een geile tering bak, zonde dat je die type aanduiding gaat plakken aan de kofferbak/achterkant, laat die Sjonnies maar gokken wat er voor hun wegvliegt :P
DonJamesmaandag 30 maart 2015 @ 16:18
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 12:37 schreef bokkepoot het volgende:
Setje M parallel eronder. OEM en zo fout dat het goed is ^O^

[ afbeelding ]
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:05 schreef bokkepoot het volgende:
Styling 32 doet het ook goed op elke BMW
[ afbeelding ]
Nog even en je adviseert hem om een paar 3-spaaksvelgen te kopen :')
SharukhMk2maandag 30 maart 2015 @ 17:17
Toffe bak man! ga deze zeker volgen!
bokkepootmaandag 30 maart 2015 @ 17:21
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:18 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

Nog even en je adviseert hem om een paar 3-spaaksvelgen te kopen :')
Het was meer omdat ik mij later bedacht dat een net setje M parallel met goede banden erom bijna meer kost dan de aanschaf van de hele auto :')
junkiexpdinsdag 31 maart 2015 @ 00:31
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Gave bak man, met hele leuke opties!
Thanks, een hoop opties zijn op de V12 standaard, dat is het leuke ervan.
Mocht ook wel voor 125K euro ;)
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:05 schreef bokkepoot het volgende:
Styling 32 doet het ook goed op elke BMW
[ afbeelding ]
Wel aardig, maar een beetje klein.

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:02 schreef Zelus het volgende:
Een beetje aso vraagje, maar wat betaal je aan HB en verzekering?
:@

Wel een geile tering bak, zonde dat je die type aanduiding gaat plakken aan de kofferbak/achterkant, laat die Sjonnies maar gokken wat er voor hun wegvliegt :P
HB?
Ik neem aan dat je wegenbelasting bedoeld?
110 euro in de maand.
Verzekering (niet lachen) 28 euro :D
10 schadevrije jaren en alleen WA.
Ivm nieuwwaarde en meer dan 300PK krijg ik zelf op mijn 31ste deze auto amper verzekerd.
Centraal beheer doet niet moeilijk, die kijkt naar de dagwaarde denk ik.

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 17:17 schreef SharukhMk2 het volgende:
Toffe bak man! ga deze zeker volgen!
Thanks!
junkiexpdinsdag 31 maart 2015 @ 00:36
Qua velgen, Alpina 20 inch is natuurlijk heel gaaf:

alpina_b12_1.jpg

En ik ben persoonlijk fan van BMW Styling 95:

SANY006_1.JPG

En de Style 128 is ook gaaf:
bmw10.jpg

Ik houd niet echt van die bbs achtige velgen met honingraat en schroefjes e.d.
Ook die M-parallel met die open spaken vind ik niks, meer iets voor een 3 serie oid.

Maar iedere zijn smaak, een hoop mensen zullen mijn smaak wel Sjonnie vinden.
Op de Alpina na dan, die MOET je mooi vinden ;)
Pizza_Boomdinsdag 31 maart 2015 @ 00:37
Die laatste, wat een verschrikking. Die anderen zijn wel OK...
junkiexpdinsdag 31 maart 2015 @ 00:44
Ze zijn wel iets te groot misschien, dit is misschien wel 22 inch.

Edit, opgezocht, dit is 21 inch met een verlaging van 1.5 cm.

http://www.bimmerforums.c(...)how-your-ride-thread
SharukhMk2dinsdag 31 maart 2015 @ 14:05
@JunkieXP

zit je ook op Bimmerportal forums? of op FB bij de BMWFamily pagina? daar heb je ook vaak mensen die velgen met banden goedkoop wegdoen omdat ze toch net iets anders willen hebben en de mede forumleden meer gunnen als de gewone markplaats user :D
Hyperdudedinsdag 31 maart 2015 @ 18:03
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 00:36 schreef junkiexp het volgende:
...
Op de Alpina na dan, die MOET je mooi vinden ;)
Heb je een idee wat Alpina's ongeveer moeten opbrengen in goede staat?
Moet de 18 duims hiero ook eens laten opknappen; maar geen idee of dat nog/al loont. :P

Alpina komt trouwen ook uit die 'lelijke honingraat fabriek' van BBS vandaan. :@
junkiexpdinsdag 31 maart 2015 @ 21:58
@ Sharuk, ik zit wel op 2 E38 fora en op een Duits BMW forum.

Bimmerportal heeft niet eens een aparte E38 sectie :{w

@Hyperdude, een set knappe originele Alpina's met banden kan zo maar eens 1000 euro opbrengen.
Ligt er ook een beetje aan welk naafgat en ET waarde.

Overigens waar ik al bang voor was, die ouwe pleurisauto's met alarm.
Ik dacht de dans te ontspringen maar sinds vandaag is het drama, staat continue te loeien en te knipperen.
Motorkapschakelaar schijnt gaar te worden, die heb ik net even los getrokken.
Bij een gesloten circuit (open motorkap) triggert deze alarm.
Ik heb deze losgetrokken en nu de motorkap dus altijd gesloten.

Van de week even een nieuwe halen dan maar, 20 euro is wel te doen.

Bij BMW kan je trouwens door na het afsluiten binnen 3 seconden nog een keer op de afsluittoets te drukken de interieurdetectie uitschakelen, ook wel handig en heb ik maar gedaan.
Hyperdudedinsdag 31 maart 2015 @ 22:50
Als het er niet op zit, kan het ook niet kapot. :P¤1000 valt mij een beetje tegen. Daar ga ik ze niet voor laten opknappen.
junkiexpdinsdag 31 maart 2015 @ 23:51
Verkoop ze dan aan mij, naafgat? ET waarde?

>:) >:)
Hyperdudewoensdag 1 april 2015 @ 06:34
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 23:51 schreef junkiexp het volgende:
Verkoop ze dan aan mij, naafgat? ET waarde?

>:) >:)
Heb je niks aan. 18 duims voor 3 serie.
Veels te klein voor pimpmobielen. :P

Maar succes met de jacht. :)
SgtPorkbeanswoensdag 1 april 2015 @ 10:46
Wat een geile bak _O_ :~
Wel een beetje jammer van de wegenbelasting maar ja, je moet er wat voor over hebben :D
DonJameswoensdag 1 april 2015 @ 10:49
De Styling 95's kunnen wat mij betreft nog wel. De rest alleen maar als je zelf een spray-tan neemt, een gouden ketting omdoet en alleen nog parkeert voor je woonwagen.
Yum-Yumdonderdag 2 april 2015 @ 15:24
Styling 37 staat goed onder elke E38, ik heb ze er zelf ook onder zitten. Zo af en toe krijg ik nog wel eens te horen dat ik van die James Bond velgen onder de auto heb zitten. _O-

Styling 101 doet het ook zeer goed onder een E38, alleen je bent zo ¤2000 kwijt aan een nieuw setje zonder banden...

DSC01785.JPG

Oh en deze site moet je sowieso kennen!

www.e38.org

Daar staat ook ergens wel een linkje naar de verschillende soorten stuurwielen en montageplaten!
romokumzaterdag 2 mei 2015 @ 22:43
Heeeellllll vet!

Ik heb sinds kort (een week) ook de v12, fijne wagen.

Vraagje: wat doe jij met de antenne, achterop?

Ik ben er nog niet helemaal uit welke opties ik heb, je ziet ze veel op het net zonder antenne....
Ben benieuwd.
S2Madnessdonderdag 7 mei 2015 @ 08:46
Heel moedig van je om een v12 op te knappen! Ik heb zelf een 740i gehad, heerlijke auto maar oh, wat een ellende om bij te houden. Het blok was goed, maar de rest... Er zit zoveel op wat met enige regelmaat kapot gaat, ook als je nieuwe onderdelen gebruikt :')

Verder is het een hele fijne sloeb!
t-stardonderdag 7 mei 2015 @ 18:30
Gave bak! Mooie to do lijst ook. Hoeveel heeft ie eigenlijk gelopen? Dat kon ik niet vinden (in geen van beide topics)
junkiexpzaterdag 9 mei 2015 @ 11:17
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 22:43 schreef romokum het volgende:
Heeeellllll vet!

Ik heb sinds kort (een week) ook de v12, fijne wagen.

Vraagje: wat doe jij met de antenne, achterop?

Ik ben er nog niet helemaal uit welke opties ik heb, je ziet ze veel op het net zonder antenne....
Ben benieuwd.
Die antenne achterop het linker spatbord is voor je telefoon, de radioantenne zit verwerkt in je achterruit.
De telefoon gebruik ik toch niet dus ik ga de antenne eraf halen en dan wil ik eigenlijk het gat afdichten, maar ik moet nog even kijken hoe of wat.
Gezien jij die antenne heb gok ik bouwjaar 95/96 ook?

Paar foto's zijn altijd welkom :)

Registreer je hier ook ff: http://www.e38forum.nl/
Zit ik ook op, leuke club met heel veel informatie!
junkiexpzaterdag 9 mei 2015 @ 11:22
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 08:46 schreef S2Madness het volgende:
Heel moedig van je om een v12 op te knappen! Ik heb zelf een 740i gehad, heerlijke auto maar oh, wat een ellende om bij te houden. Het blok was goed, maar de rest... Er zit zoveel op wat met enige regelmaat kapot gaat, ook als je nieuwe onderdelen gebruikt :')

Verder is het een hele fijne sloeb!
Ik heb 2 rechterhanden + veel contacten in de auto wereld dus het is redelijk te doen.
Kan goed en goedkoop aan onderdelen komen, ik koop heel veel op Ebay.de b.v.

De blokken zijn inderdaad super, elektrisch heb ik ook geen problemen.
Bij mij is het onderstel niet zo geweldig, puur slijtage dus ik zal wat draagarmen en stuurkogels moeten vervangen.
Maar er is goed mee te rijden dus ik kan dat in fases doen.

Verder is het exterieur niet geweldig, maar ik woon ongeveer op de hoek van de Coolsingel en hier zijn mensen niet zo zuinig met eigen- en andermans auto.
Ik zie wekelijks wel iemand bij het achteruit inparkeren en voor of achterbumper aantikken.
In de 8 jaar dat ik hier woon heb ik zelf al 4 sets nieuwe kentekenplaten moeten aanschaffen (3 set vol met deuken, 1 set compleet gejat :') )
3 buitenspiegels, en 3x inbraak (2 x ruitschade + 1 x vergeten af te sluiten dus geen schade :P )

Dus om de auto dus in topstaat te houden qua exterieur is eigenlijk nutteloos.
junkiexpzaterdag 9 mei 2015 @ 11:26
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 18:30 schreef t-star het volgende:
Gave bak! Mooie to do lijst ook. Hoeveel heeft ie eigenlijk gelopen? Dat kon ik niet vinden (in geen van beide topics)
Thanks!
Ik heb hem gekocht met 228.000 eind december, staat nu op 234.000 ongeveer.
Toch stiekem alweer 6000 km gereden in 6 maanden.

Blokken worden amper belast, als je 80 rijdt draai je iets van 1000 toeren, net iets boven stationair zeg maar.
Dus bij goed onderhoud gaat dit lang mee, op diverse fora zie ik al 400k tot 500k voorbij komen.
Het is meer het onderstel wat slijtage gaat geven, het is natuurlijk ook een auto met een gewicht van 2000kg.
NoCommentzaterdag 9 mei 2015 @ 12:18
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:22 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Verder is het exterieur niet geweldig, maar ik woon ongeveer op de hoek van de Coolsingel en hier zijn mensen niet zo zuinig met eigen- en andermans auto.
Ik zie wekelijks wel iemand bij het achteruit inparkeren en voor of achterbumper aantikken.
In de 8 jaar dat ik hier woon heb ik zelf al 4 sets nieuwe kentekenplaten moeten aanschaffen (3 set vol met deuken, 1 set compleet gejat :') )
3 buitenspiegels, en 3x inbraak (2 x ruitschade + 1 x vergeten af te sluiten dus geen schade :P )

Dus om de auto dus in topstaat te houden qua exterieur is eigenlijk nutteloos.
Een 'mooie' auto in Nederland hebben is inderdaad gewoon zonde, dat geldt niet alleen voor de Coolsingel! Mijn auto is ook niet geweldig qua exterieur, maar als ik em zou laten bijwerken duurt het toch geen week voor er weer iemand een deur tegenaan gooit of de bumper aan tikt.. :(
junkiexpzaterdag 9 mei 2015 @ 21:45
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 12:18 schreef NoComment het volgende:

[..]

Een 'mooie' auto in Nederland hebben is inderdaad gewoon zonde, dat geldt niet alleen voor de Coolsingel! Mijn auto is ook niet geweldig qua exterieur, maar als ik em zou laten bijwerken duurt het toch geen week voor er weer iemand een deur tegenaan gooit of de bumper aan tikt.. :(
Klopt, dat is de realiteit helaas.
Ik heb helaas geen oprit waar hij kan staan.
Volgende huis gaat dat zeker wel hebben, een oprit met garage is voorwaarde nummer 1!
Tjabbowoensdag 13 mei 2015 @ 12:17
vette bak man. veel plezier ermee!
junkiexpwoensdag 13 mei 2015 @ 23:34
quote:
6s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:17 schreef Tjabbo het volgende:
vette bak man. veel plezier ermee!
Thanks!
Thezappawoensdag 13 mei 2015 @ 23:54
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:34 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Thanks!
nog best snel voor zon tank

had mijn volvo in de binnenstad , naar een jaar overal krassen van sleutels , deukjes echt een hel als je een auto liefhebber bent
junkiexpdonderdag 14 mei 2015 @ 08:16
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:54 schreef Thezappa het volgende:

[..]

nog best snel voor zon tank

had mijn volvo in de binnenstad , naar een jaar overal krassen van sleutels , deukjes echt een hel als je een auto liefhebber bent
Ja mag ook wel met een V12 motor, mijn Alfa 166 3.0 V6 was ongeveer even snel.
Alleen die liep rond de 235 echte kilometers, deze is begrensd op 250 km/h.

Ja als auto liefhebber minder, je doet er niks aan helaas.
Ik gooi er gewoon een set mooie velgen onder en probeer de auto technisch gewoon 100% te maken,
we gaan over een paar jaar toch wel uit de stad weg gok ik zo en dan kan ik altijd het optische gedeelte aanpakken.
Wel ben ik opzoek naar een deur linksachter, daar zit een grote deuk in en dat is echt wel een doorn in het oog.

Maar we hebben geen haast, dus dat komt wel een keer voorbij, ik doe dagelijks mijn zoekrondje op Markplaats, Ebay Duitsland en Ebay UK.
Zo heb ik al best wat leuke dingen kunnen scoren.
junkiexpzaterdag 16 mei 2015 @ 22:48
Vandaag was het rotweer hier dus ben maar aan de 7 bezig gegaan in de garage, had diverse onderdelen binnen gekregen.
Die spiegel aan de bestuurderskant wilde niet meer inklappen, tandwieltje is rond.
Niet te krijgen voor een E38, maar wel voor een E39, zag er op de foto hetzelfde uit.
Dure gok genomen (25 euro voor een tandwieltje) maar het was precies hetzelfde, het nieuwe tandwiel is gelukkig ook van staal, zie het verschil:

FawSV5M.jpg

Is wel even pielen met inbouwen maar het is goed gelukt, alles werkt weer:


Nu nog ervoor zorgen dat de spiegels ook in- en uitklappen bij het vergrendelen van de auto.

Verder ook de eLight module geprogrammeerd, als ik nu de auto afsluit:


Verder gaat als ik links knipper het linker mistlicht aan, en voor rechts ook.
Deuren gaan opslot bij harder dan 10km/h
1x knipperlicht aantikken is 3x knipperen.

Spiegels moeten dus ook kunnen, maar dit heb ik geprogrameerd maar werkt nog niet.
Xenon lampen waren echt op en soms viel er eentje uit, ik heb er nieuwe 8000K lampen ingeplaatst:

IEwhafU.jpg

Moet het nog even in het donker zien, misschien iets te blauw maar dan ga ik over naar 6000K en gebruik deze in de Omega voor verkoop.


Ik heb ook de spiegelglazen vervangen, dit zat erop:

YHauZFf.jpg

Dit zijn zelfdimmende buitenspiegels, hier zit een soort van olie in en dat is er nu uit, zo worden ze uiteindelijk allemaal helaas.
Prijs? 400 euro per stuk geloof ik nieuw.
2de hands gaan ze weg voor rond de 200 euro per set.

Dit zijn alleen de glazen he :D

Dus ik heb er mooie normale glazen met een blauwe tint ingezet, misschien als ik een goedkoop setje tegenkom dat ik dan de zelfdimmende weer plaats.

De E38 is standaard voorzien van dubbele pijpen, de V12 heeft een gescheiden uitlaatsysteem in 60mm rond maar de einddemper zit met een schuine pijp achter de bumper.
Ik heb dus 2 eindstukken gekocht die ook schuin zijn, en die heb ik ook gemonteerd.
Moest wel een stukje uit de bumper snijden, maar dat is geen probleem want uiteindelijk ga ik ook over naar andere einddempers, ik vind ik het zelf erg geslaagd, stoer maar toch subtiel:

VNW5tzu.jpg

Sounddragonzondag 17 mei 2015 @ 00:43
Good busy :s)
junkiexpzondag 17 mei 2015 @ 08:50
Thanks, we doen ons best!
Gisteren even goed gewassen ook en dan kom je toch wel hele slechte lak tegen hoor.
Op de motorkap en boven de voorruit een hoop puntjes met roest erin, steenslag wat nooit is bijgewerkt.
Tevens helemaal vol met swirls.

Tevens kan de auto ook wel een kleibeurtje gebruiken geloof ik, er zitten allemaal vage dingen in de lak.
Ik zie o.a. allemaal witte puntjes, lijkt wel of iemand een muur heeft staan witten naast de auto _O-
Annezondag 17 mei 2015 @ 13:21
Is de CRX ook van jou :+ ?
Dimitri_zondag 17 mei 2015 @ 13:32
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 13:21 schreef Anne het volgende:
Is de CRX ook van jou :+ ?
Dan is ie na aanschaf van de 7 een flinke stap vooruit gegaan. :+
Sounddragonzondag 17 mei 2015 @ 17:15
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2015 13:32 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Dan is ie na aanschaf van de 7 een flinke stap vooruit gegaan. :+
nou, daar moet wel flink wat vanafgeschroefd worden om er weer wat van te maken; die m3 spiegels en achterlichten doen weinig goeds vermoeden :X
junkiexpzondag 17 mei 2015 @ 18:53
Die CRX is echt een wrak, tuppeware bak en zit overal weer een scheur in dat plastic.
Hij heeft het dashboard ook gespoten en die lak laat allemaal weer los enz.

Zit ook L+R uitlaat rond 110 oid op.

Is een jongen bij mijn ouders in de straat, garagebox is helaas (of gelukkig ;) ) bij mijn ouders thuis.
derLudolfmaandag 18 mei 2015 @ 17:13
Ik vind je een held, met zo'n auto _O_
junkiexpmaandag 18 mei 2015 @ 21:30
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:13 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind je een held, met zo'n auto _O_
Zo voel ik mij ook, iedere keer dat ik haar start ;)
Maar zonder gekkigheid, het is een beest van een wagen, exterieur is in slechte staat en de auto heeft wat achterstalling onderhoud maar soit, wat kan je verwachten als je een auto met een nieuwwaarde van 125.000 euro koop voor 1800 euro.
Niet veel toch, en voorlopig rijd ik er al weer bijna 5 maanden in rond, en ik heb eigenlijk alleen een accu moeten vervangen, de rest wat ik heb gedaan is niet echt nodig, wel leuk :P
romokumwoensdag 3 juni 2015 @ 00:01
@ Junkiexp

Ik dacht dat ik een notificatie per mail kreeg bij een reactie op het topic, ben leek wat fora betreft, daarom was ik even uit "het net"

Die antenne, daar ga ik een nieuwe op monteren, ik kom deze week terug met foto's en een wat uitgebreider verslag van mijn "parel"

ik heb er idd een uit '95.

grtz
romokumzaterdag 6 juni 2015 @ 00:35
Hey,

mijn V12 uit 1995 zou ik graag op een foto willen laten zien maar ik ben een leek en het lukt me niet om via dit bericht een foto te plaatsen(vanaf mijn computer)!!!!!

Maar goed,

Ik wilde graag dit model hebben en het werd me afgeraden, vanwege de automaatbak, 2 maanden later ben ik aan het werk bij een BMW dealer (ik werk in de autobranche), heeft een stageloper aldaar zo een "parel" net op het internet gezet, ik zeg: verkocht.

Ik had mezelf al goed ingelezen en laten informeren over deze auto's, rondje gereden en ik dacht dit is um, hebbe.

300.000km op de teller en schakelen als een nieuwe auto, dat was het belangrijkste voor mij.
Vervolgens naar een lokale specialist gegaan voor het onderhoud.
Tot 200.000km aantoonbaar onderhoud in de boeken, alleen een gat van 100.000km met waarschijnlijk 6 eigenaren, ik ben de 9e.
Alle boeken aanwezig, zelfs de originele folder met prijslijst, consumentenprijs was uit mijn hoofd 270.000 gulden, ga je toch stuk, koop ik het ongeveer voor 1/100e van dat bedrag.
- alle vloeistoffen laten doen
- remwerk (niet onbelangrijk, als ik erin rijd tik ik toch wel heel vaak de 200 aan)
- wiellagers
- multiriemen en rollen
- hardyschijf
- nieuwe xenon lampen
- veerpoot lagers (bonkt of rammelt wat rechtsvoor, doet ie nog steeds, dus zijn het waarschijnlijk de dempers, draagarmen waren reeds vernieuwd net als de stuurinrichting)
- nieuwe sleutel besteld via de dealer, had er maar 1 en die was op na 20jr.

Ik heb dezelfde auto als junkiexp met grijs interieur, alleen heb ik de zij knipperlichten vervangen voor transparant glas, net als de voorknipperlichten en voor de achterlichten heb ik ook die van de facelift gebruikt, geen chromen sierstrip achter.
Style95 velgen vind ik ook erg mooi, maar wil er niet zo een opvallende auto van maken, wel andere velgen maar welke weet ik nog niet, 't liefst originele maar dat zijn veelal kleine maatjes die aangeboden worden en ik vind een 5 of 7 spaak erg mooi, brede spaken wel te verstaan.

wat er nog moet gebeuren:

-xenon stoort en er valt er 1 uit, draden nalopen of nieuwe starters.
- nieuwe dempers, voor.
- hemeltje begint los te laten
- spiegel, dimmende glas is stuk en klapt niet meer in.
- andere antenne, kleiner en duo, deze is echt een doorn in het oog (suggesties zijn welkom)
- aux aansluiting op mn originele radio met een interface.
- nieuwe paravan
- nieuw raam
- nieuwe banden, er zit nu goedkope meuk op.
- graag zou ik ook mijn bmw telefoon werkend krijgen, kan hier echt weinig over vinden!
- kleine schade's, 4 plekken, deukje motorkap, opp. roest wielkasten en 2 pitten, allen net op rot plekken die niet gerestyled kunnen worden, al met al 1 dag plaatwerk en het spuitwerk toch wel, ik zou de dorpel ook mee willen laten spuiten. ( ben er nog niet over uit)

over bedragen ben ik nog niet uit want ik ben nog niet klaar en ik laat veel doen, maar ik zit nu op de 5K en dan ben ik er nog niet, maar......

Dan ben je wel de koning op de weg,

Van de week naar Duitsland heen en weer, weeeeeergaloos!

Wat een kar.
junkiexpzondag 7 juni 2015 @ 10:46
Gaaf he!
Voor wat betreft foto's uploaden:
http://imgur.com/
Daar de foto vanaf je computer naar het internet uploaden en dan de link voor bb boards dan hier neerzetten, dan zien wij automatisch de foto.

Ja onderhoud moet je ze wel geven, anders wordt het alleen maar duurder.
Heb je bij de vloeistoffen ook de automaatbak olie en het filter vervangen?
Want wij hebben ZF 5HP30 bakken, en die gaan niet zomaar stuk maar zeker met deze km stand is het gewoon een must om het filter en olie te vervangen, de bak zal nog beter schakelen en langer meegaan.
Je moet ervan uitgaan dat de E38 zo is ontworpen dat het schakelen alleen merkbaar is op de toerenteller.

Wat betreft je andere punten:

Hemeltje is een E38 kwaal, ik heb er ook last van, lijmen e.d. werkt allemaal niet.
Je moet of de hemel opnieuw (laten) bekleden, of een nieuwe hemel bestellen.
Allebei niet heel goedkoop.

Dimmende glas is erg duur, en het inklappen kan het tandwiel zijn, zie een paar post terug.
Is erg makkelijk te repareren als je een beetje handig bent.

Die antenne ben ik ook nog niet over uit, aan de andere kant is het wel weer erg oldschool natuurlijk zo'n antenne :D
Aux aansluting is goed te realiseren inderdaad, ik neem aan dat jij ook een wisselaar hebt?

Wat werkt er niet aan je BMW telefoon?
Je hebt namelijk een simkaart nodig met 900 mhz netwerk, volgens mijn zijn dat KPN en Vodafone nog.
Bij de telefoon zelf kan je in de eject box een simkaart plaatsen, echter zit in de kofferbak zelf de echte telefoonunit (onder die lelijke antenne ;) ) en daar kan je ook de simkaart plaatsen.
Ik begreep dat het alleen werkt als je achter de simkaart plaatst.

Ik ga het overigens niet gebruiken.

Wat betreft het paravan daar moet ik ook een nieuwe voor hebben, die is bijna helemaal weg.
Dit geldt ook voor de strip boven het raam, die is ook flink aan het afbrokkelen, dat zal bij jou niet anders zijn neem ik aan.
Ben je verzekerd voor de voorruit?

Want je moet heel goed opletten, er is een speciale procedure voor en de ruit moet met pasmallen helemaal goed afgesteld worden.
Gebeurd dat niet krijg je 100% windgeruis, en dit hoor je extra goed omdat onze auto's voorzien zijn van dubbelglas rondom, behalve de voorruit.
Er staan hele drama verhalen op internet van carglass en andere glas boeren die het verziekt hebben, mensen die tot 2x terug moesten en het uiteindelijk nog bij de dealer moesten laten doen etc.
BMW dealers die het zelf verziekten :')

Ik moet ook aan een nieuwe voorruit, maar dat geintje kost wel rond de 700 euro begreep ik.
Dan wil ik eigenlijk ook gelijk een clima voorruit, en met de aansluiting voor de regensensor.
Die beide opties heb ik nog niet, die waren volgens moet toen nog niet beschikbaar.
Hyperdudezondag 7 juni 2015 @ 11:27
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 10:46 schreef junkiexp het volgende:
Gaaf he!
...
Wat werkt er niet aan je BMW telefoon?
Je hebt namelijk een simkaart nodig met 900 mhz netwerk, volgens mijn zijn dat KPN en Vodafone nog....
Vodafone is al een tijdje geleden begonnen met afbouwen 900 MHz netwerk. Hebben ze nodig voor 4G ofzo. Ik heb mijn E46 2001 Original BMW-foon maar vervangen door een Parrot. Werkt nog beter ook. :P

KPN heeft nog wel 900 Mhz lees ik:
https://www.hi.nl/forum/n(...)900mhz-netwerk-46066
Ik zou het eerst ff proberen met een prepaykaartje voordat je je tel abbo om gaat zetten naar KPN. Bij mijn BMW-foon moest er een Simkaart op CreditCard-formaat geplaatst worden. Weet niet of dat bij de E38 ook zo is, maar qua bouwjaar neem ik aan van wel.
junkiexpzondag 7 juni 2015 @ 11:39
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 11:27 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Vodafone is al een tijdje geleden begonnen met afbouwen 900 MHz netwerk. Hebben ze nodig voor 4G ofzo. Ik heb mijn E46 2001 Original BMW-foon maar vervangen door een Parrot. Werkt nog beter ook. :P

KPN heeft nog wel 900 Mhz lees ik:
https://www.hi.nl/forum/n(...)900mhz-netwerk-46066
Ik zou het eerst ff proberen met een prepaykaartje voordat je je tel abbo om gaat zetten naar KPN. Bij mijn BMW-foon moest er een Simkaart op CreditCard-formaat geplaatst worden. Weet niet of dat bij de E38 ook zo is, maar qua bouwjaar neem ik aan van wel.
Ja zoiets had ik al begrepen idd, en idd simkaart met creditcard formaat.
Maar dat is geen probleem, je kan dit met een adapter doen.
Of gewoon hoe ze vroeger geleverd werden, en dan met een plakbandje de simkaart weer fixeren op de juiste plaats.

Maar ik ga er allemaal niet aan beginnen, bellen in de auto is toch onzin.
Hyperdudezondag 7 juni 2015 @ 11:46
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 11:39 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja zoiets had ik al begrepen idd, en idd simkaart met creditcard formaat.
Maar dat is geen probleem, je kan dit met een adapter doen.
Of gewoon hoe ze vroeger geleverd werden, en dan met een plakbandje de simkaart weer fixeren op de juiste plaats.

Maar ik ga er allemaal niet aan beginnen, bellen in de auto is toch onzin.
Was ook meer om je collega te "waarschuwen" tegen te hoge verwachtingen op telecommunicatiegebied in de een BMW uit nog net de vorige eeuw. :)
bluemoon23zondag 7 juni 2015 @ 12:27
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 10:46 schreef junkiexp het volgende:
Dit geldt ook voor de strip boven het raam, die is ook flink aan het afbrokkelen, dat zal bij jou niet anders zijn neem ik aan.
Ik heb bij mijn Z4 ook het raamrubber vervangen, maar de How-to heb ik van bimmerboard, van iemand die het bij een E38 7 serie heeft gedaan !
Hier staat hij http://www.bimmerboard.com/forums/posts/481753
Die rubbers kosten ook maar een paar tientjes.
Zie hier http://www.leebmann24.de/(...)&grafikid=14381&vin=
Bij die website heb ik die van mij ook besteld.
junkiexpzondag 7 juni 2015 @ 14:22
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:27 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik heb bij mijn Z4 ook het raamrubber vervangen, maar de How-to heb ik van bimmerboard, van iemand die het bij een E38 7 serie heeft gedaan !
Hier staat hij http://www.bimmerboard.com/forums/posts/481753
Die rubbers kosten ook maar een paar tientjes.
Zie hier http://www.leebmann24.de/(...)&grafikid=14381&vin=
Bij die website heb ik die van mij ook besteld.
Klopt, ze zijn niet duur met het knapt er wel van op.
Howto had ik al gevonden, stelt niet zo veel voor.
romokumzondag 7 juni 2015 @ 21:46
Dat van dat 900 MHz netwerk wist ik niet, thanks Hyperdude, evenals de simkaarthouder achterin, ik heb kpn en een duo sim gekocht, dacht is toch wel charming, zo een telefoon die gewoon werkt maar hij geeft bij het plaatsen van de kaart voorin, onder de telefoon, een kaartfout aan en in het boekje staat heel beperkt info over storingen.
Dit is "de parel" trouwens:

xB8nyI6.jpg SCdNys6.jpg

Bij de vloeistoffen zijn inderdaad ook de automaatbak olie en filter vervangen en ik weet even niet meer exact hoe het zat maar ook de magneet is gecontroleerd die slijpsel aantrekt en die schijnt ook cruciaal te zijn.

voor het hemeltje heb ik bij de bmw dealer een "how to" uit een werkplaatshandboek laten printen, zodat ik het er zelf uit kan halen en een maatje van me zijn pa heeft een scheepsinterieurbouw bedrijf, dus dat gaat goed komen met de tijd.

Ik heb het gelezen van die spiegel, zijn verrekte duur, dus wil twee normale glazen plaatsen, 1 klapt niet meer in, heeft een tik gehad en de er zit wat speling op de speigelkap, moet dus nog kijken wat daarmee te doen, wat handig is.

Ik heb idd een wisselaar, werkt allemaal prima, pixeluitval op mn scherm wat ook standaard is, kom je heel veel tegen.

Paravan is erg moeilijk te krijgen behalve bij de dealer zelf uiteraard, heb wel al wat sloperijen gehad, en hier 1 x had ik mazzel met een stootstrip die bij mij stuk was, die kon ik zo meenemen maar een paravan ga je niet vinden, vrees dat het een nieuwe wordt, net als het raam, ik heb een offerte laten opmaken en hier lokaal heb ik iemand die een nieuw raam met 1/3 rubber plaatst voor ¤375,-
met zonneband zonder ruitenwisserverwarmers, jaja ook die zitten er gewoon op!

keep you posted
junkiexpzondag 7 juni 2015 @ 21:53
Mooie 750 heb je ook!
Echter waar zijn de chromen nieren? Dat is standaard bij elke V12!

Nogmaals kijk uit met dat raam, je kan er een hoop ellende mee krijgen als het niet goed gebeurd, BMW heeft voor de E38 zelfs een speciale procedure.
junkiexpzondag 7 juni 2015 @ 21:53
fEUkqi6.jpg

Dit heb ik op Ebay geschoord, een complete kabelboom voor PDC voor + achter en de module hiervoor.
Ik heb nu alleen PDC achter.
romokumzaterdag 13 juni 2015 @ 10:38
Hè JunkieXP

De chromen nieren zitten er wel degelijk op, denk door de schaduw en de viezigheid dat het niet goed zichtbaar is,

glas verzekering sloeg nergens op,
als ik de auto daar voor laat verzekeren kost me dat 5 tientjes in de maand extra, hier lokaal zetten ze het erin voor 375¤dacht ik, een snelle rekensom leert dat ik het dan beter kan aftikken, moet het niet vaker dan 1x per jaar gebeuren dat er een nieuw ruit in moet natuurlijk.

ik heb hetzelfde probleem trouwens met de spiegel glazen, heb je deze er gewoon uitgewipt met een kunststof wig?
junkiexpzaterdag 13 juni 2015 @ 10:55
Dat zal de lichtval wel zijn dan inderdaad.
Ja dan ben je een stuk goedkoper uit inderdaad, binnen een paar maanden heb je het al terugverdiend.

Wbt die spiegel:

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/522725

Ik doe het met een schroevendraaier, gewoon het glas helemaal omhoog verstellen en dan het palletje omzetten en dan pak je de spiegel er zo uit.
Stelt niks voor.

http://www.ebay.de/itm/Sp(...)&hash=item35ba40e86d

Ik heb die spiegels, zijn perfect en hebben een mooie blauwe tint!
De kabels voor de zelfdimmende binnenspiegels sluit je dan gewoon niet aan, daar heeft de auto verder geen last van.

Of je moet 200 euro voor een 2de hands setje willen betalen waarvan je niet weet hoe lang ze het gaan vol houden, ik brand daar mijn handen niet aan ;)
romokumdinsdag 23 juni 2015 @ 22:10
Hé Lui,

Kleine tip van mijner zijde!

Begin met het vervangen van je waterpomp, die van mij was van het bouwjaar 1995, je leest het goed, was, is niet meer, R.I.P.

Waterpomp stuk gelopen, de fan die daar aan zit, daar hoorde 11 vinnen aan te zitten, na een raar geluid en schrikbarende herrie, zaten er nog 0 op, gelukkig tijdens het wegrijden dus niet op volle snelheid dacht ik nog,
Dadelijk slaan die vinnen je radiateur kapot, toch wel gebeurd, sip.

Tegenvallertje, maar goed een waterpomp heeft niet het eeuwige leven, als je dus weet dat het de eerste is die erop zit, begin het te vervangen want ik had dus net een nieuwe radiateur!
junkiexpdonderdag 25 juni 2015 @ 20:50
Oh dan heb je geluk gehad :o

Ik moet zulke zaken ook preventief vervangen allemaal.
Mijn verdeelkappen had ik er al een keer afgehaald, daar stond ook de productiedatum in en dat was ook 95.
En dan maar een beetje ingebrand, viel mij niks tegen.

Maar eerst onderstel, het gaat steeds meer kraken en kloenken onder de auto, moet echt aandacht aan besteed worden.

Eind augustus gaan we een deel van Europa rond, circa 4500km, dan moet dat wel goed zijn.
Ik hoop dat ik het red, anders moet ik met de Corsa.
Dat is een vrij nieuw model, dus ook geen ramp maar liever met de Beemer natuurlijk.
Gieliovdzondag 28 juni 2015 @ 23:06
Jezus koning, ik maar denken wat doet die knakker allemaal... nooit meer updates.

Loopt gewoon een 750i op te knappen, een kruiser erbij en wat nog meer. Heeft nog een YT kanaal ook zag ik. Lekker steenkolen Rotterdams-Engels. Genieten.
junkiexpzondag 28 juni 2015 @ 23:19
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 23:06 schreef Gieliovd het volgende:
Jezus koning, ik maar denken wat doet die knakker allemaal... nooit meer updates.

Loopt gewoon een 750i op te knappen, een kruiser erbij en wat nog meer. Heeft nog een YT kanaal ook zag ik. Lekker steenkolen Rotterdams-Engels. Genieten.
Ja man, vrouwtje ook nog zwanger, druk druk druk.
En verdien tegenwoordig mijn eigen geld met 2 bedrijven.
romokumwoensdag 15 juli 2015 @ 19:49
Hé, Hé,

Ik heb een vraag,

Iemand verstand van automaatbakken?

Als mijn v12 koud is schakelt hij laat op in de eerste versnellingen, dat heb ik wel eens vaker gehoord, maar bij mij gaat dat als hij koud is en alleen in de eerste versnellingen gpaard met een frapant geluid vlak voor tijdens en na dat hij geschakeld heeft, het geluid is moeilijk te omschrijven maar het lijkt op zo een opwindbaar auto'tje, wanneer je die naar achteren trekt opwindt en dan los laat, dat geluid.

ik heb me laten vertellen dat het de kleppen van de kachels zijn?, die zouden open gaan staan bij het schakelen om de warmte weg te laten.
daar kwam een monteur mee, opzich niks schokkends maar ik wil er graag wat meer over te weten komen.
Sounddragonwoensdag 15 juli 2015 @ 20:17
Open effe een eigen topic, nu zit je een projecttopic te verkutten.

En vergeet niet te vermelden om wat voor hok het gaat, want we hebben geen glazen bollen.
Hyperdudewoensdag 15 juli 2015 @ 20:28
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:17 schreef Sounddragon het volgende:
Open effe een eigen topic, nu zit je een projecttopic te verkutten.

En vergeet niet te vermelden om wat voor hok het gaat, want we hebben geen glazen bollen.
Zelfde "hok" als TS. :)
Op zich heb je wel gelijk, maar je zou dit ook als het centrale BMW V12 topic kunnen beschouwen. Ik vind het prima leesbaar tot nu toe. En hoeveel V12 boys hebben we nou bij PTA? :P
Misschien over laten aan TS hoe het verder moet met zijn topic? :)
Sounddragonwoensdag 15 juli 2015 @ 21:56
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zelfde "hok" als TS. :)
Op zich heb je wel gelijk, maar je zou dit ook als het centrale BMW V12 topic kunnen beschouwen. Ik vind het prima leesbaar tot nu toe. En hoeveel V12 boys hebben we nou bij PTA? :P
Misschien over laten aan TS hoe het verder moet met zijn topic? :)
nee, in projecttopics gaan we niet zitten klooien, die zijn heilig wmb.
ThePartyPooperwoensdag 15 juli 2015 @ 22:22
Ik zou sowieso de visco vin vervangen voor een elektrische vin die schakelbaar is via (instelbare) thermostaat.
-Richard-donderdag 16 juli 2015 @ 00:48
Al wat aan je leer interieur gedaan?
Kan heel erg mooi opknappen van een dikke reinigingsbeurt.

Mooi ding,
maar hoe bouw je die PDC in ? Gewoon alles aansluiten met de laptop eraan om het te activeren? Zou wel graag willen weten wat je allemaal achteraf kan inbouwen bij een BMW..?
Dimitri_donderdag 16 juli 2015 @ 02:21
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:22 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ik zou sowieso de visco vin vervangen voor een elektrische vin die schakelbaar is via (instelbare) thermostaat.
Aanrader, heb ik ook gedaan bij mijn E34.
junkiexpvrijdag 17 juli 2015 @ 22:41
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 00:48 schreef -Richard- het volgende:
Al wat aan je leer interieur gedaan?
Kan heel erg mooi opknappen van een dikke reinigingsbeurt.

Mooi ding,
maar hoe bouw je die PDC in ? Gewoon alles aansluiten met de laptop eraan om het te activeren? Zou wel graag willen weten wat je allemaal achteraf kan inbouwen bij een BMW..?
Nee leer nog niks aangedaan, maar ik ga sowieso een andere bestuurdersstoel moeten regelen.
Die is na 240km toch echt versleten, hij zit nog goed maar geen colourlock die tegen de slijtage op kan.
PDC is gewoon aansluiten.
Nou ja gewoon, voorbumper, spatbord moet eraf, nieuwe lijsten voor de voorbumper met gaten.
Dan moet je de kabel helemaal leiden, die gaat over de passagiers wielkast door het schutbord naar binnen.
Vervolgens onder het dash naar de gong en naar het PDC knopjes, verder gaat de kabel dan nog verder naar achteren waar de accu staat, daar zit de PDC computer.
Mijn geluk is dat ik achter al orgineel BMW PDC heb.
Maar dit wordt nu geactiveerd door het achteruitrijlicht.
Met hetgeen ik nu gekocht heb moet ik dus wel een aansluiting maken op de ''IBUS'', dat is een bussysteem wat zo ongeveer alles regelt.
En dan de laptop eraan en de auto vertellen dat je PDC hebt voor en achter.

Al met al een dagje werk.

In principe kan je alles inbouwen, alleen het lastige bij deze auto's is het interieur en de elektra, er lopen verschrikkelijk veel kabels omdat alles elektrisch is, maar soms moet je echt proppen om er nog wat bij te krijgen.
Daarnaast is alles super goed geïsoleerd en afgewerkt, dorpellijstjes die om de 5cm vast geklikt zitten enzovoorts tegen het rammelen.
Dat maakt het sleutelen wel iets lastiger, zeker bij een licht interieur waar je ook rekenng moet houden met zwarte vingers.

En als je iets wilt inbouwen dan is het wel handig als het origineel ook ooit als optie is geleverd voor je auto, dat maakt het een stuk eenvoudiger.
Dit is ook origineel geleverd en wordt de volgende mod:


Dat is echt een hele gave optie, en nog nuttig ook.
junkiexpvrijdag 17 juli 2015 @ 22:46
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2015 02:21 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Aanrader, heb ik ook gedaan bij mijn E34.
Ik vind die Visco koppelingen eigenlijk wel handig, redelijk storingsvrij en als ze stuk gaan dan staan ze altijd te hard mee te draaien en heb je dus eigenlijk te weinig koeling ipv te weinig.
Alleen het geluid is niet echt mooi.

Toen het zo warm was laatst was het echt ongekend, Visco fan die vol stond te draaien en dan de elektrische fans die voor de airco condensor zitten die op stand 2 stonden te blazen.
Wat een bak herrie joh :o
junkiexpvrijdag 17 juli 2015 @ 22:48
Overigens ook de airco laten vullen, ik merkte goed dat de uitstroom temperatuur te hoog was.
Systeem is leeggehaald, er zat nog 800 gram in.
Afgevuld met 1200 gram (fabrieksopgave) en de uitstroomtemperatuur was iets van 10 graden (bij een buitentemperatuur van 35 graden)
Weer lekker koel dus, moest wel extra afrekenen omdat er in ''normale'' auto's maar 800 gram koelmiddel gaat gemiddeld.

Overigens is het goed te merken met het dubbele glas qua isolatie, de auto houd de temperatuur goed vast dus de airco hoeft ook veel minder hard te werken.
#ANONIEMmaandag 20 juli 2015 @ 22:06
Wat een geile bak als ie gewoon op orde is, hopelijk gaat het je ook lukken..
junkiexpdinsdag 21 juli 2015 @ 21:57
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:06 schreef Doublepain het volgende:
Wat een geile bak als ie gewoon op orde is, hopelijk gaat het je ook lukken..
Jazeker, en ik doe het rustig aan.
Het is gewoon mijn daily en als ik weer wat onderdelen voor goede prijzen tegenkom dan koop ik dat weer.
Zo bouw je langzaam iets moois op.
#ANONIEMdinsdag 21 juli 2015 @ 22:25
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 21:57 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Jazeker, en ik doe het rustig aan.
Het is gewoon mijn daily en als ik weer wat onderdelen voor goede prijzen tegenkom dan koop ik dat weer.
Zo bouw je langzaam iets moois op.
Het is dat mijn verstand technisch met auto's niet zo goed is, anders leek mij dat ook geweldig, maar toch best netjes man. Het is een dure gok, maar wauw wat een klasbak _O_
Ciorawoensdag 22 juli 2015 @ 09:26
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:41 schreef junkiexp het volgende:
Dat is echt een hele gave optie, en nog nuttig ook.
Ik moest meteen denken aan die hydraulische kofferbak van een Mercedes 600 Pullman, die kapot gaat als je hem handmatig dichtdoet. Is dat hier ook?

Bij die Merc staat er wel 150 bar op, dat zal hier wellicht minder zijn :P
fathankwoensdag 22 juli 2015 @ 14:35
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:26 schreef Ciora het volgende:

[..]

Ik moest meteen denken aan die hydraulische kofferbak van een Mercedes 600 Pullman, die kapot gaat als je hem handmatig dichtdoet. Is dat hier ook?

Bij die Merc staat er wel 150 bar op, dat zal hier wellicht minder zijn :P
150bar is niet zo bijzonder voor een hydraulisch systeem.
Ciorawoensdag 22 juli 2015 @ 14:40
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:35 schreef fathank het volgende:

[..]

150bar is niet zo bijzonder voor een hydraulisch systeem.
Oh, kan hoor, heb er geen verstand van.

Het was 220 bar trouwens, maakt dat nog uit? Schijnt dat je je in elk geval lelijk kon verwonden als je niet uitkeek.

quote:
"If a line breaks, the stream of hydraulic fluid can go right into your finger. It's just like a knife."
quote:
When lowering the window, this switch acts in a simple on-off fashion; push it, the window moves at one speed. When raising the window, however, the switch offers a variable rate--pressing it gently creeps the glass up, but nailing it slams the window shut fast enough to slice off a body part. You can hear it whunk into the door. It sounds like a cleaver pounding into a chopping block.
Mooi spul :7
junkiexpwoensdag 22 juli 2015 @ 22:13
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:25 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Het is dat mijn verstand technisch met auto's niet zo goed is, anders leek mij dat ook geweldig, maar toch best netjes man. Het is een dure gok, maar wauw wat een klasbak _O_
Dat is het ding inderdaad, als je niet kan sleutelen ver weg van zo'n auto blijven of je moet geld teveel hebben.
Grote beurt kost zomaar 700-800 euro gok ik zo.
Ik heb de opleiding automonteur gevolgd 15 jaar geleden, nooit wat mee gedaan qua werk maar ik heb er nu wel veel profijt van.
Een beurtje e.d. is niet zo spannend, en je koopt een laptop en een datakabel en je kan de hele wagen uitlezen.
Dan kom je een heel eind.

[ Bericht 44% gewijzigd door junkiexp op 22-07-2015 22:19:34 ]
junkiexpwoensdag 22 juli 2015 @ 22:14
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:26 schreef Ciora het volgende:

[..]

Ik moest meteen denken aan die hydraulische kofferbak van een Mercedes 600 Pullman, die kapot gaat als je hem handmatig dichtdoet. Is dat hier ook?

Bij die Merc staat er wel 150 bar op, dat zal hier wellicht minder zijn :P
Geen idee, maar goed kan het nooit zijn, er staat altijd wel veel tegendruk op en je hebt kans dat je dingen gaat verbuigen als je die cilinder wil laten inschuiven.
Dingen zijn wel gevoelig voor storingen, zeker als je ze niet onderhoud.
romokumvrijdag 31 juli 2015 @ 09:34
Hè,
Zo een kofferbak heb ik ook, druk op de knop en sesam opent zich, ideaal werkt prima!
Er zit een softclose systeem op, houdt in dat je de klep laat vallen en hij zichzelf sluit, je hoeft niet te gooien, daar gaat het stuk van.
Ik ben lyrisch over deze functie, helemaal top, echt een aanrader!
pvdplanetvrijdag 31 juli 2015 @ 15:54
Heeft hij eigenlijk ook electrische hoofdsteunen?
junkiexpzaterdag 1 augustus 2015 @ 08:03
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 09:34 schreef romokum het volgende:
Hè,
Zo een kofferbak heb ik ook, druk op de knop en sesam opent zich, ideaal werkt prima!
Er zit een softclose systeem op, houdt in dat je de klep laat vallen en hij zichzelf sluit, je hoeft niet te gooien, daar gaat het stuk van.
Ik ben lyrisch over deze functie, helemaal top, echt een aanrader!
Ja mooi he, maar hij gaat bij mij wel open, alleen de klep komt boven het slot te liggen.
Je moet dan wel de rest zelf doen, bij jou gaat het helemaal automatisch begrijp ik?

Die softclose functie is wel mooi, maar het enige nadeel is wel dat ik steeds tegen mensen moet zeggen dat ze de klep niet moeten dichtgooien.
junkiexpzaterdag 1 augustus 2015 @ 08:04
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 15:54 schreef pvdplanet het volgende:
Heeft hij eigenlijk ook electrische hoofdsteunen?
Voor zijn ze elektrisch inderdaad.
Achter niet, al bestaat dit wel en zie je dit vaak op de L versie.
De hoofsteunen gaan dan automatisch omlaag als je achteruit rijdt en weer terug in de normale stand als je weer vooruit gaat:

romokumzaterdag 1 augustus 2015 @ 09:30
Mogggggeeeeeee!

Mijn kofferklep blijft ook boven het slot liggen, vind het erg handig.
Gisteren laten uitlezen, motortje van de bestuurders stoel is kapot, stoel begon tijdens het rijden te bewegen, kon het gelukkig met zijn laatste kracht op de juiste instelling krijgen....
Ik ga vandaag opzoek naar een paravan, whish me luck!
Dimitri_zondag 2 augustus 2015 @ 10:54
Paravan kunnen vinden? Die singen zijn loeizeldzaam geworden toch?
junkiexpzondag 2 augustus 2015 @ 17:49
Volgens mij gewoon nieuw te bestellen bij de dealer hoor, heeft tot 2001 op de E38 gezeten dus moet zeker nog leverbaar zijn.
2de hands niet aan beginnen, allemaal ellende.
romokummaandag 3 augustus 2015 @ 09:59
Paravan is idd erg zeldzaam om te vinden gebruikt,

Ik had iemand gevonden maar die kwam niet verder dan het antwoorden van een mail.

In het buitenland is het ook erg moeizaam, wel wat kunnen vinden maar dan scheelt het maar 1 of 2 tientjes, kan ik het net zo goed bij de dealer halen ja.

Voor mijn bijzondere antenne die doet vermoeden dat ik pools spreek of er een pools kenteken op zou moeten zitten heb ik bij de dealer wat research laten uitvoeren, ze kwamen met een antenne van een nog ouder model en ik meen een 850.
antenne besteld, 3 weken gewacht, moest uit een classic warehouse komen uit het altijd zonnige duitsland, verkeerde geleverd!
Nu dus weer een paar weken wachten op de goeie.
Gieliovdzondag 9 augustus 2015 @ 20:41
Hoe is het nou met die geluiden afgelopen? Was het je koppelomvormer?
junkiexpzondag 9 augustus 2015 @ 20:53
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:41 schreef Gieliovd het volgende:
Hoe is het nou met die geluiden afgelopen? Was het je koppelomvormer?
Geen idee :P
Aankomende week even langs een specialist, die gaan even een rondje om de auto lopen.
Wil er 23 augustus mee op vakantie, en dan rij ik toch als snel 4000 km dus het moet wel een beetje goed zijn allemaal.
Geluid geloof ik wel, daar rijd ik al minimaal een half jaar mee rond.
Meer even onderstel e.d. nalopen.
Motor is ook prima, nog geen slag overgeslagen en verbruikt geen drup olie.
Gieliovdzondag 9 augustus 2015 @ 21:10
Doe je goed, lullig als je ergens stil komt te staan.

Lekker bezig wel. Als het je daily is dan ken je de wagen ook wel goed.

Zo'n V12 loopt zo mooi... :9~
junkiexpzaterdag 15 augustus 2015 @ 07:30
Ja zeker, maar ik sluit wel iets van ANWB europa oid af, het blijft toch een auto van 20 jaar oud ;)
Gisteren mijn zwager even ergens naartoe gebracht en toen de motor goed warm was even een paar tussensprintjes gedaan.

70 rijden, volle kickdown en de bak schakelt van 5 naar 3 terug en dan word je dus echt goed in je stoel gedrukt en zit je zo op de 150.
Hij rijdt een dikke motor maar hij vond het echt gaaf.

Eigenlijk heb je het zelf al niet meer snel in de gaten, niets went zo snel als pk's....
Je moet soms gewoon even in een andere auto rijden om te voelen wat voor luxe auto je zelf rijd.
ChevyCapricezondag 16 augustus 2015 @ 17:36
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 08:04 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Voor zijn ze elektrisch inderdaad.
Achter niet, al bestaat dit wel en zie je dit vaak op de L versie.
De hoofsteunen gaan dan automatisch omlaag als je achteruit rijdt en weer terug in de normale stand als je weer vooruit gaat:

wat is daar het nut van?
Leandrazondag 16 augustus 2015 @ 17:46
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:36 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

wat is daar het nut van?
Dat je meer zicht hebt bij het achteruit rijden?
ChevyCapricezondag 16 augustus 2015 @ 17:53
Ah, logisch :P.
fathankmaandag 17 augustus 2015 @ 09:22
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat je meer zicht hebt bij het achteruit rijden?
ziet er geinig uit maar als je op je spiegels + parkeersensoren achteruit inparkeert behoorlijk overbodig imho
junkiexpzaterdag 22 augustus 2015 @ 08:44
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:22 schreef fathank het volgende:

[..]

ziet er geinig uit maar als je op je spiegels + parkeersensoren achteruit inparkeert behoorlijk overbodig imho
Klopt wel inderdaad, zeker omdat de achteruit vrij hoog begint en er nog 1 meter achterklep zit heeft het geen nu, het enige wat je ziet is de achterruit van de auto waar je voor parkeert.
Maar leuk is het wel natuurlijk ;)
Hyperdudezaterdag 22 augustus 2015 @ 09:01
Geen parkeerantenne's? :P
284666d1263435307-reinstalling-rear-parking-guide-rods-rear-antennas.jpg
Uit de tijd dat je je harde schijf nog moest parken.
junkiexpzaterdag 22 augustus 2015 @ 09:08
Gelukkig niet, echt geen gezicht :D
Hyperdudezaterdag 22 augustus 2015 @ 09:13
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:08 schreef junkiexp het volgende:
Gelukkig niet, echt geen gezicht :D
Maar ik lees hierboven dat morgen de Grote Trek gaat beginnen. ^O^
Alles in Ordnung gebracht?
junkiexpzaterdag 22 augustus 2015 @ 09:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Maar ik lees hierboven dat morgen de Grote Trek gaat beginnen. ^O^
Alles in Ordnung gebracht?
Nou het wordt een paar dagen later.
Begin volgende week wordt de voortrein in order gebracht, nieuwe draagarmen aan elke zijde 2x en nieuwe stabi stangen.
Ik heb er toch voor gekozen om voor origineel BMW te gaan ipv imi, met het gewicht van 2000kg heeft het allemaal aardig te lijden.
Totaal met montage (daar heb ik zelf geen zin in ;) )rond de 600 euro.
Dat is overigens niet bij de dealer, daar moet je meer rekenen richting de 1000 euro voor precies hetzelfde.
Verder geloof ik het wel, motor is prima en verbruikt geen drup olie.
Automaat schakelt redelijk en bonkt niet.
Verder nog goede banden en de rest van het onderstel is ook voorlopig prima, wel wat licht gekraak van de achteras maar dat zullen uitgedroogde rubbers zijn.
Verder is het koelsysteem ook getest met de 30+ temperaturen die we onlangs in NL hebben gehad, meter blijft strak in het midden staan, ook bij file en dan de airco vol aan geen beweging van de naald/
Tevens is natuurlijk de airco onlangs afgevuld, best lekker met die temperaturen in zuid-europa!

Ik heb wel mijn reisverzekering ge-upgrade met een pechhulp europa pakket.
21 dagen vervangen vervoer en 2 hotelovernachtingen en als het nodig is een chauffeur om ons weer terug te rijden naar NL.
Totaal iets van 4 euro per maand extra, dus 50 euro per jaar.
Is wel ff beter dan de wegenwacht met 130 euro per jaar _O_

Het enige wat mij zorgen baart is als de auto naar NL zou moeten worden getransporteerd, als het transport duurder is dan de dagwaarde van de auto wordt de auto in het land vernietigd waar je op dat moment ben en brengen ze hem niet terug :o

Maar daar heb ik altijd keus in natuurlijk, en laten we daar maar even niet vanuit gaan.
Hyperdudezaterdag 22 augustus 2015 @ 09:28
Heb je voor deze rit niet meer aan, maar als je terug bent en je wilt nog wat meer avonturen uithalen met deze bazenbak kan je 'm misschien beter laten taxeren en (klassieker-)verzekeren tegen taxatiewaarde.

Taxatie heb ik een paar weken geleden laten doen voor ¤155. Verzekering wordt dan wel wat duurder dan een kale WA, maar is met wat gezoek prima te betalen. :)

Litertje olie en sticky tape mee, en gaan met de banaan.
fathankdinsdag 25 augustus 2015 @ 08:41
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:01 schreef Hyperdude het volgende:
Geen parkeerantenne's? :P
[ afbeelding ]
Uit de tijd dat je je harde schijf nog moest parken.
Setje curbfeelers erbij en het is compleet :D

s-l1000.jpg
2463823729_0d3175c55b_b.jpg
Annedinsdag 25 augustus 2015 @ 10:09
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:41 schreef fathank het volgende:

[..]

Setje curbfeelers erbij en het is compleet :D

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat zijn dat en wat doen ze :@ ?
fathankdinsdag 25 augustus 2015 @ 10:13
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:09 schreef Anne het volgende:

[..]

Wat zijn dat en wat doen ze :@ ?
Die steken een stukje buiten de auto ( zoals je kan zien :P) en schrapen langs de stoeprand als waarschuwingssignaal voor je dure velgen :D. Wat nou electronische rommel, gewoon oldschool _O_
Annedinsdag 25 augustus 2015 @ 10:13
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Die steken een stukje buiten de auto ( zoals je kan zien :P) en schrapen langs de stoeprand als waarschuwingssignaal voor je dure velgen :D. Wat nou electronische rommel, gewoon oldschool _O_
Godver wat lelijk :@ :').
fathankdinsdag 25 augustus 2015 @ 10:17
Lelijk? Ga gauw je mond spoelen. Dat is toch ultiem baas _O_

curb-feelers-500-1946-with-curb-feelerswtmk.jpg
2c17afbaaf263042b4b2603f113c7e46.jpg

junkie sorry voor de offtopic :@
Sounddragondinsdag 25 augustus 2015 @ 10:18
Ja, op een 60's yank wel, op alle andere voertuigen kansloos.
fathankdinsdag 25 augustus 2015 @ 10:45
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ja, op een 60's yank wel, op alle andere voertuigen kansloos.
true
junkiexpdinsdag 25 augustus 2015 @ 16:54
Vandaag aan de voorzijde aan elke zijde 2 draagarmen en een stabistang laten vervangen.
OEM, niet goedkoop, maar stuurt wel erg strak.
Verder nog een setje 2dehands Falke banden 235-60-16 rondom, kan ik voorlopig weer een jaartje er tegenaan.
Morgen nog een setje ruitenwissers en de kentekenplaat voor vastzetten en dan zijn we wel ready voor vakantie denk ik :)
ChevyCapricedinsdag 25 augustus 2015 @ 18:15
Ik heb het nog steeds niet gezegd, (al ken ik het topic al een tijdje :@, maar nooit aan gedacht)

wat een machtige bolide is dit hoor _O_ Echt geweldig project moet ik zeggen, deze auto's moet je koesteren.
junkiexpdinsdag 25 augustus 2015 @ 21:41
Thanks!
Aankomende weken minimaal 3000km rijden, dit is mijn verwachting:

3000km / 8.5 = 350 liter x ¤ 1,55 gemiddeld = 540 euro.

Ik ben vanmiddag op de cruisecontrol naar Laren gereden vanaf Rotterdam, toen zat ik op de 9L/100km.
Dat is dus ongeveer 1:11, maar ik had wel de bc op 0 gezet tijdens het rijden.
Met wat bergen e.d. hoop ik rond de 1 8:5 uit te komen, we gaan het zien.

TpxNzyD.jpg

3 weken kampeer gear, grote tent en 2 stoelen + tafel, 2 slaapzakken, 2 luchtbedden en nog een hoop andere zooi en nog steeds volop ruimte over.
Ongelooflijk hoe ruim die kofferbak is :)
junkiexpdonderdag 10 september 2015 @ 23:05
Zojuist weer teruggekomen van vakantie, wat eerder als verwacht maar we hadden het wel gezien en wilden thuis nog een paar dagen chillen :)
Wat kan ik zeggen, geweldige ervaring om rond te rijden met deze auto.
Geen centje pijn, de motor heeft geen klap verkeerd gemaakt, geen druppel olie verbruikt.
Op de auto moeiteloos naar de 220 km/h rijden en daar tussen de dikke Mercedes, Audi en BMW modellen rijden die net uit de fabriek komen, rijd ik daar met mijn BMW van 20 jaar oud en 1800 euro tussen _O_
En dan bij 200 gewoon even kickdown, de automaat schakelt terug van 5 naar 4 en je spurt gewoon vooruit.
Je houd de meeste bakken op de autobahn erg goed bij.

En heel erg hoog comfort, door de goede stoelen zit je lekker en door het dubbele glas is het heel stil in de auto en word je minder snel moe naar mijn idee.
Vanmorgen om 09:00 uit de buurt van Cannes weggereden en rond 22:00 uur was ik weer in Rotterdam, dat is 13 uur over 1350 km en dan heb ik nog 1x een half uurtje gegeten en nog 2x getankt (uiteraard :P )

In totaal 3700 gereden en ik ben op een gemiddeld verbruik uitgekomen van 1: 8.47, dus in totaal 436 liter benzine verbruik x gemiddeld ¤ 1,50 kom je dan rond de ¤ 655.
En dan moet je wel weten dan ik aardig heb lopen knallen, overal waar ik kon heb ik met 150 doorgeknald (op de snelweg dan he) en in Duitsland natuurlijk harder.
Ik heb nog even de 235 aangetikt maar toen werd het wat drukker dus even tandje terug ;).
Daarnaast heb ik ook b.v. in Zwitserland de pas genomen en ook nog een andere pas wat fataal is voor je benzineverbruik uiteraard.
En waar we steeds verbleven was ook bergachtig.

Dus al met al erg tevreden met de auto en de kosten ervan.
Als je even bedankt dat een Omega 3.2 V6 op de snelweg ook niet boven de 1:10 krijgt.

En ik heb met mijn Alfa 166 3.0 V6 24V toen een rondrit door Europa gedaan:

AMeQcJm.jpg

Dus voor een 5.4 V12 ben ik erg tevreden ^O^
derLudolfdonderdag 10 september 2015 @ 23:16
Hoe zo'n tank heb je dan als je op 1350 km twee keer moet tanken? Vast niet super groot, bij zo'n auto verwachte ik eigenlijk een 90L tank. Of ben je niet met volle tank vertrokken.

Wat tank je trouwens? Euro 95 of Super Plus?
junkiexpdonderdag 10 september 2015 @ 23:20
Ik heb een 95L tank, en ik was inderdaad niet met volle tank vetrokken.
En ik tankte de eerste keer en toen kon ik max voor 80 euro tanken, geen idee waarom maar dat kon niet anders.
Ik tank altijd 95, ik merk amper verschil.
En in Frankrijk tank ik dat E10, tijdens het rijden ook niks merkbaar.
Alleen stationair schudt de auto iets meer.
derLudolfdonderdag 10 september 2015 @ 23:25
quote:
2s.gif Op donderdag 10 september 2015 23:20 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb een 95L tank, en ik was inderdaad niet met volle tank vetrokken.
En ik tankte de eerste keer en toen kon ik max voor 80 euro tanken, geen idee waarom maar dat kon niet anders.
Ik tank altijd 95, ik merk amper verschil.
En in Frankrijk tank ik dat E10, tijdens het rijden ook niks merkbaar.
Alleen stationair schudt de auto iets meer.
Waarom geen 95 dan, in Dld scheelt het 2 cent ofzo maar verbruik ligt wel hoger...
junkiexpdonderdag 10 september 2015 @ 23:33
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 23:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom geen 95 dan, in Dld scheelt het 2 cent ofzo maar verbruik ligt wel hoger...
In Duitsland heb ik volgens mij niet getankt, daar ben ik echt alleen een stuk doorheen gereden tot Zwitserland.
romokumdinsdag 20 oktober 2015 @ 11:56
Hè,
Gaaf hoor een beetje touren, daar is ie voor gemaakt,
Ik ben afgelopen weekend ook (effe) naar londen gereden, fantastischer kan niet met zo een Ding! Via de eurorunnel met wat vertraging Door die vluchtelingen, helaas.
Maar voor de rest in Engeland Frankrijk en België toch wel gemiddeld 180 gereden zonder problemen.
Op een flitser na als je het eerste dorp passeert als je de eurotunnel uitkomt.

Om terug te komen op mijn bijgeluiden tijdens het schakelen, bleek een verstopte oliefilter van de automaatbak te zijn.

Half jaar geleden laten verversen toen ik het kocht en het schijnt dat dan Veel vuil los komt, ze moesten 2x spoelen en vullen.

Hiervoor ging ik naar een specialist in noordholland.

Bij de dealer wisten ze het niet,hoe gek het ook klinkt, de expertise was niet aan boord.

Adres gekregen van de specialist waar de dealer hun werk naar toe brengt als het te spannend wordt., met name versnellingsbak trouble.

Die specialist gaat zitten, we rijden een paar honderd meter en hij zegt ik weet t al, 300%, ik was 2x bij een dealer geweest en 1x bij een lokale specialist, niemand kon me helpen en deze gast, wist het binnen een minuut.
Ge-wel-dig.

Nou heeft deze specialist er al 2 in onderhoud en nu dus 3.

Fijne dag lui
ThePartyPooperdinsdag 3 november 2015 @ 12:42
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr

jammer!
lipjedinsdag 3 november 2015 @ 18:51
Wel goedkoop
boegschroefwoensdag 4 november 2015 @ 08:24
Hmm, heel intressant, ik zou er heel graag zo 1 bij willen hebben....
junkiexpdonderdag 5 november 2015 @ 08:04
Klopt heren, wel jammer inderdaad.
Maar ben voor mijzelf begonnen en heb er ook een bestelbus bij en heb nu dus 3 auto's, is echt te gek.
Tevens verwachten we begin maart ook ons eerste kind.
BMW wordt ook amper meer mee gereden maar kost wel 150 euro in de maand.

Dus bijna een jaar met plezier in gereden maar gaat helaas de deur uit.
Als alles goed gaat zakelijk gezien komt er van de zomer wel een Beemer voor terug, iets van een 5 serie station gok ik zo ;)