abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 mei 2015 @ 12:18:06 #51
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_152427588
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 11:22 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Verder is het exterieur niet geweldig, maar ik woon ongeveer op de hoek van de Coolsingel en hier zijn mensen niet zo zuinig met eigen- en andermans auto.
Ik zie wekelijks wel iemand bij het achteruit inparkeren en voor of achterbumper aantikken.
In de 8 jaar dat ik hier woon heb ik zelf al 4 sets nieuwe kentekenplaten moeten aanschaffen (3 set vol met deuken, 1 set compleet gejat :') )
3 buitenspiegels, en 3x inbraak (2 x ruitschade + 1 x vergeten af te sluiten dus geen schade :P )

Dus om de auto dus in topstaat te houden qua exterieur is eigenlijk nutteloos.
Een 'mooie' auto in Nederland hebben is inderdaad gewoon zonde, dat geldt niet alleen voor de Coolsingel! Mijn auto is ook niet geweldig qua exterieur, maar als ik em zou laten bijwerken duurt het toch geen week voor er weer iemand een deur tegenaan gooit of de bumper aan tikt.. :(
Life's like music, get the rhythm..
pi_152441828
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2015 12:18 schreef NoComment het volgende:

[..]

Een 'mooie' auto in Nederland hebben is inderdaad gewoon zonde, dat geldt niet alleen voor de Coolsingel! Mijn auto is ook niet geweldig qua exterieur, maar als ik em zou laten bijwerken duurt het toch geen week voor er weer iemand een deur tegenaan gooit of de bumper aan tikt.. :(
Klopt, dat is de realiteit helaas.
Ik heb helaas geen oprit waar hij kan staan.
Volgende huis gaat dat zeker wel hebben, een oprit met garage is voorwaarde nummer 1!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 13 mei 2015 @ 12:17:13 #53
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_152555481
vette bak man. veel plezier ermee!
pi_152579897
quote:
6s.gif Op woensdag 13 mei 2015 12:17 schreef Tjabbo het volgende:
vette bak man. veel plezier ermee!
Thanks!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 13 mei 2015 @ 23:54:54 #55
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152580651
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:34 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Thanks!
nog best snel voor zon tank

had mijn volvo in de binnenstad , naar een jaar overal krassen van sleutels , deukjes echt een hel als je een auto liefhebber bent
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_152584242
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:54 schreef Thezappa het volgende:

[..]

nog best snel voor zon tank

had mijn volvo in de binnenstad , naar een jaar overal krassen van sleutels , deukjes echt een hel als je een auto liefhebber bent
Ja mag ook wel met een V12 motor, mijn Alfa 166 3.0 V6 was ongeveer even snel.
Alleen die liep rond de 235 echte kilometers, deze is begrensd op 250 km/h.

Ja als auto liefhebber minder, je doet er niks aan helaas.
Ik gooi er gewoon een set mooie velgen onder en probeer de auto technisch gewoon 100% te maken,
we gaan over een paar jaar toch wel uit de stad weg gok ik zo en dan kan ik altijd het optische gedeelte aanpakken.
Wel ben ik opzoek naar een deur linksachter, daar zit een grote deuk in en dat is echt wel een doorn in het oog.

Maar we hebben geen haast, dus dat komt wel een keer voorbij, ik doe dagelijks mijn zoekrondje op Markplaats, Ebay Duitsland en Ebay UK.
Zo heb ik al best wat leuke dingen kunnen scoren.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_152663423
Vandaag was het rotweer hier dus ben maar aan de 7 bezig gegaan in de garage, had diverse onderdelen binnen gekregen.
Die spiegel aan de bestuurderskant wilde niet meer inklappen, tandwieltje is rond.
Niet te krijgen voor een E38, maar wel voor een E39, zag er op de foto hetzelfde uit.
Dure gok genomen (25 euro voor een tandwieltje) maar het was precies hetzelfde, het nieuwe tandwiel is gelukkig ook van staal, zie het verschil:



Is wel even pielen met inbouwen maar het is goed gelukt, alles werkt weer:


Nu nog ervoor zorgen dat de spiegels ook in- en uitklappen bij het vergrendelen van de auto.

Verder ook de eLight module geprogrammeerd, als ik nu de auto afsluit:


Verder gaat als ik links knipper het linker mistlicht aan, en voor rechts ook.
Deuren gaan opslot bij harder dan 10km/h
1x knipperlicht aantikken is 3x knipperen.

Spiegels moeten dus ook kunnen, maar dit heb ik geprogrameerd maar werkt nog niet.
Xenon lampen waren echt op en soms viel er eentje uit, ik heb er nieuwe 8000K lampen ingeplaatst:



Moet het nog even in het donker zien, misschien iets te blauw maar dan ga ik over naar 6000K en gebruik deze in de Omega voor verkoop.


Ik heb ook de spiegelglazen vervangen, dit zat erop:



Dit zijn zelfdimmende buitenspiegels, hier zit een soort van olie in en dat is er nu uit, zo worden ze uiteindelijk allemaal helaas.
Prijs? 400 euro per stuk geloof ik nieuw.
2de hands gaan ze weg voor rond de 200 euro per set.

Dit zijn alleen de glazen he :D

Dus ik heb er mooie normale glazen met een blauwe tint ingezet, misschien als ik een goedkoop setje tegenkom dat ik dan de zelfdimmende weer plaats.

De E38 is standaard voorzien van dubbele pijpen, de V12 heeft een gescheiden uitlaatsysteem in 60mm rond maar de einddemper zit met een schuine pijp achter de bumper.
Ik heb dus 2 eindstukken gekocht die ook schuin zijn, en die heb ik ook gemonteerd.
Moest wel een stukje uit de bumper snijden, maar dat is geen probleem want uiteindelijk ga ik ook over naar andere einddempers, ik vind ik het zelf erg geslaagd, stoer maar toch subtiel:



R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 17 mei 2015 @ 00:43:53 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152667082
Good busy :s)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_152669614
Thanks, we doen ons best!
Gisteren even goed gewassen ook en dan kom je toch wel hele slechte lak tegen hoor.
Op de motorkap en boven de voorruit een hoop puntjes met roest erin, steenslag wat nooit is bijgewerkt.
Tevens helemaal vol met swirls.

Tevens kan de auto ook wel een kleibeurtje gebruiken geloof ik, er zitten allemaal vage dingen in de lak.
Ik zie o.a. allemaal witte puntjes, lijkt wel of iemand een muur heeft staan witten naast de auto _O-
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_152674645
Is de CRX ook van jou :+ ?
pi_152674910
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 13:21 schreef Anne het volgende:
Is de CRX ook van jou :+ ?
Dan is ie na aanschaf van de 7 een flinke stap vooruit gegaan. :+
Nee.
  zondag 17 mei 2015 @ 17:15:06 #62
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_152683280
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2015 13:32 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Dan is ie na aanschaf van de 7 een flinke stap vooruit gegaan. :+
nou, daar moet wel flink wat vanafgeschroefd worden om er weer wat van te maken; die m3 spiegels en achterlichten doen weinig goeds vermoeden :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_152686369
Die CRX is echt een wrak, tuppeware bak en zit overal weer een scheur in dat plastic.
Hij heeft het dashboard ook gespoten en die lak laat allemaal weer los enz.

Zit ook L+R uitlaat rond 110 oid op.

Is een jongen bij mijn ouders in de straat, garagebox is helaas (of gelukkig ;) ) bij mijn ouders thuis.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 17:13:06 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_152718091
Ik vind je een held, met zo'n auto _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_152729292
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:13 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind je een held, met zo'n auto _O_
Zo voel ik mij ook, iedere keer dat ik haar start ;)
Maar zonder gekkigheid, het is een beest van een wagen, exterieur is in slechte staat en de auto heeft wat achterstalling onderhoud maar soit, wat kan je verwachten als je een auto met een nieuwwaarde van 125.000 euro koop voor 1800 euro.
Niet veel toch, en voorlopig rijd ik er al weer bijna 5 maanden in rond, en ik heb eigenlijk alleen een accu moeten vervangen, de rest wat ik heb gedaan is niet echt nodig, wel leuk :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_153206577
@ Junkiexp

Ik dacht dat ik een notificatie per mail kreeg bij een reactie op het topic, ben leek wat fora betreft, daarom was ik even uit "het net"

Die antenne, daar ga ik een nieuwe op monteren, ik kom deze week terug met foto's en een wat uitgebreider verslag van mijn "parel"

ik heb er idd een uit '95.

grtz
pi_153292639
Hey,

mijn V12 uit 1995 zou ik graag op een foto willen laten zien maar ik ben een leek en het lukt me niet om via dit bericht een foto te plaatsen(vanaf mijn computer)!!!!!

Maar goed,

Ik wilde graag dit model hebben en het werd me afgeraden, vanwege de automaatbak, 2 maanden later ben ik aan het werk bij een BMW dealer (ik werk in de autobranche), heeft een stageloper aldaar zo een "parel" net op het internet gezet, ik zeg: verkocht.

Ik had mezelf al goed ingelezen en laten informeren over deze auto's, rondje gereden en ik dacht dit is um, hebbe.

300.000km op de teller en schakelen als een nieuwe auto, dat was het belangrijkste voor mij.
Vervolgens naar een lokale specialist gegaan voor het onderhoud.
Tot 200.000km aantoonbaar onderhoud in de boeken, alleen een gat van 100.000km met waarschijnlijk 6 eigenaren, ik ben de 9e.
Alle boeken aanwezig, zelfs de originele folder met prijslijst, consumentenprijs was uit mijn hoofd 270.000 gulden, ga je toch stuk, koop ik het ongeveer voor 1/100e van dat bedrag.
- alle vloeistoffen laten doen
- remwerk (niet onbelangrijk, als ik erin rijd tik ik toch wel heel vaak de 200 aan)
- wiellagers
- multiriemen en rollen
- hardyschijf
- nieuwe xenon lampen
- veerpoot lagers (bonkt of rammelt wat rechtsvoor, doet ie nog steeds, dus zijn het waarschijnlijk de dempers, draagarmen waren reeds vernieuwd net als de stuurinrichting)
- nieuwe sleutel besteld via de dealer, had er maar 1 en die was op na 20jr.

Ik heb dezelfde auto als junkiexp met grijs interieur, alleen heb ik de zij knipperlichten vervangen voor transparant glas, net als de voorknipperlichten en voor de achterlichten heb ik ook die van de facelift gebruikt, geen chromen sierstrip achter.
Style95 velgen vind ik ook erg mooi, maar wil er niet zo een opvallende auto van maken, wel andere velgen maar welke weet ik nog niet, 't liefst originele maar dat zijn veelal kleine maatjes die aangeboden worden en ik vind een 5 of 7 spaak erg mooi, brede spaken wel te verstaan.

wat er nog moet gebeuren:

-xenon stoort en er valt er 1 uit, draden nalopen of nieuwe starters.
- nieuwe dempers, voor.
- hemeltje begint los te laten
- spiegel, dimmende glas is stuk en klapt niet meer in.
- andere antenne, kleiner en duo, deze is echt een doorn in het oog (suggesties zijn welkom)
- aux aansluiting op mn originele radio met een interface.
- nieuwe paravan
- nieuw raam
- nieuwe banden, er zit nu goedkope meuk op.
- graag zou ik ook mijn bmw telefoon werkend krijgen, kan hier echt weinig over vinden!
- kleine schade's, 4 plekken, deukje motorkap, opp. roest wielkasten en 2 pitten, allen net op rot plekken die niet gerestyled kunnen worden, al met al 1 dag plaatwerk en het spuitwerk toch wel, ik zou de dorpel ook mee willen laten spuiten. ( ben er nog niet over uit)

over bedragen ben ik nog niet uit want ik ben nog niet klaar en ik laat veel doen, maar ik zit nu op de 5K en dan ben ik er nog niet, maar......

Dan ben je wel de koning op de weg,

Van de week naar Duitsland heen en weer, weeeeeergaloos!

Wat een kar.
pi_153321615
Gaaf he!
Voor wat betreft foto's uploaden:
http://imgur.com/
Daar de foto vanaf je computer naar het internet uploaden en dan de link voor bb boards dan hier neerzetten, dan zien wij automatisch de foto.

Ja onderhoud moet je ze wel geven, anders wordt het alleen maar duurder.
Heb je bij de vloeistoffen ook de automaatbak olie en het filter vervangen?
Want wij hebben ZF 5HP30 bakken, en die gaan niet zomaar stuk maar zeker met deze km stand is het gewoon een must om het filter en olie te vervangen, de bak zal nog beter schakelen en langer meegaan.
Je moet ervan uitgaan dat de E38 zo is ontworpen dat het schakelen alleen merkbaar is op de toerenteller.

Wat betreft je andere punten:

Hemeltje is een E38 kwaal, ik heb er ook last van, lijmen e.d. werkt allemaal niet.
Je moet of de hemel opnieuw (laten) bekleden, of een nieuwe hemel bestellen.
Allebei niet heel goedkoop.

Dimmende glas is erg duur, en het inklappen kan het tandwiel zijn, zie een paar post terug.
Is erg makkelijk te repareren als je een beetje handig bent.

Die antenne ben ik ook nog niet over uit, aan de andere kant is het wel weer erg oldschool natuurlijk zo'n antenne :D
Aux aansluting is goed te realiseren inderdaad, ik neem aan dat jij ook een wisselaar hebt?

Wat werkt er niet aan je BMW telefoon?
Je hebt namelijk een simkaart nodig met 900 mhz netwerk, volgens mijn zijn dat KPN en Vodafone nog.
Bij de telefoon zelf kan je in de eject box een simkaart plaatsen, echter zit in de kofferbak zelf de echte telefoonunit (onder die lelijke antenne ;) ) en daar kan je ook de simkaart plaatsen.
Ik begreep dat het alleen werkt als je achter de simkaart plaatst.

Ik ga het overigens niet gebruiken.

Wat betreft het paravan daar moet ik ook een nieuwe voor hebben, die is bijna helemaal weg.
Dit geldt ook voor de strip boven het raam, die is ook flink aan het afbrokkelen, dat zal bij jou niet anders zijn neem ik aan.
Ben je verzekerd voor de voorruit?

Want je moet heel goed opletten, er is een speciale procedure voor en de ruit moet met pasmallen helemaal goed afgesteld worden.
Gebeurd dat niet krijg je 100% windgeruis, en dit hoor je extra goed omdat onze auto's voorzien zijn van dubbelglas rondom, behalve de voorruit.
Er staan hele drama verhalen op internet van carglass en andere glas boeren die het verziekt hebben, mensen die tot 2x terug moesten en het uiteindelijk nog bij de dealer moesten laten doen etc.
BMW dealers die het zelf verziekten :')

Ik moet ook aan een nieuwe voorruit, maar dat geintje kost wel rond de 700 euro begreep ik.
Dan wil ik eigenlijk ook gelijk een clima voorruit, en met de aansluiting voor de regensensor.
Die beide opties heb ik nog niet, die waren volgens moet toen nog niet beschikbaar.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 7 juni 2015 @ 11:27:08 #69
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153322209
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 10:46 schreef junkiexp het volgende:
Gaaf he!
...
Wat werkt er niet aan je BMW telefoon?
Je hebt namelijk een simkaart nodig met 900 mhz netwerk, volgens mijn zijn dat KPN en Vodafone nog....
Vodafone is al een tijdje geleden begonnen met afbouwen 900 MHz netwerk. Hebben ze nodig voor 4G ofzo. Ik heb mijn E46 2001 Original BMW-foon maar vervangen door een Parrot. Werkt nog beter ook. :P

KPN heeft nog wel 900 Mhz lees ik:
https://www.hi.nl/forum/n(...)900mhz-netwerk-46066
Ik zou het eerst ff proberen met een prepaykaartje voordat je je tel abbo om gaat zetten naar KPN. Bij mijn BMW-foon moest er een Simkaart op CreditCard-formaat geplaatst worden. Weet niet of dat bij de E38 ook zo is, maar qua bouwjaar neem ik aan van wel.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_153322429
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 11:27 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Vodafone is al een tijdje geleden begonnen met afbouwen 900 MHz netwerk. Hebben ze nodig voor 4G ofzo. Ik heb mijn E46 2001 Original BMW-foon maar vervangen door een Parrot. Werkt nog beter ook. :P

KPN heeft nog wel 900 Mhz lees ik:
https://www.hi.nl/forum/n(...)900mhz-netwerk-46066
Ik zou het eerst ff proberen met een prepaykaartje voordat je je tel abbo om gaat zetten naar KPN. Bij mijn BMW-foon moest er een Simkaart op CreditCard-formaat geplaatst worden. Weet niet of dat bij de E38 ook zo is, maar qua bouwjaar neem ik aan van wel.
Ja zoiets had ik al begrepen idd, en idd simkaart met creditcard formaat.
Maar dat is geen probleem, je kan dit met een adapter doen.
Of gewoon hoe ze vroeger geleverd werden, en dan met een plakbandje de simkaart weer fixeren op de juiste plaats.

Maar ik ga er allemaal niet aan beginnen, bellen in de auto is toch onzin.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 7 juni 2015 @ 11:46:29 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153322551
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 11:39 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja zoiets had ik al begrepen idd, en idd simkaart met creditcard formaat.
Maar dat is geen probleem, je kan dit met een adapter doen.
Of gewoon hoe ze vroeger geleverd werden, en dan met een plakbandje de simkaart weer fixeren op de juiste plaats.

Maar ik ga er allemaal niet aan beginnen, bellen in de auto is toch onzin.
Was ook meer om je collega te "waarschuwen" tegen te hoge verwachtingen op telecommunicatiegebied in de een BMW uit nog net de vorige eeuw. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_153323407
quote:
2s.gif Op zondag 7 juni 2015 10:46 schreef junkiexp het volgende:
Dit geldt ook voor de strip boven het raam, die is ook flink aan het afbrokkelen, dat zal bij jou niet anders zijn neem ik aan.
Ik heb bij mijn Z4 ook het raamrubber vervangen, maar de How-to heb ik van bimmerboard, van iemand die het bij een E38 7 serie heeft gedaan !
Hier staat hij http://www.bimmerboard.com/forums/posts/481753
Die rubbers kosten ook maar een paar tientjes.
Zie hier http://www.leebmann24.de/(...)&grafikid=14381&vin=
Bij die website heb ik die van mij ook besteld.
pi_153325894
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:27 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik heb bij mijn Z4 ook het raamrubber vervangen, maar de How-to heb ik van bimmerboard, van iemand die het bij een E38 7 serie heeft gedaan !
Hier staat hij http://www.bimmerboard.com/forums/posts/481753
Die rubbers kosten ook maar een paar tientjes.
Zie hier http://www.leebmann24.de/(...)&grafikid=14381&vin=
Bij die website heb ik die van mij ook besteld.
Klopt, ze zijn niet duur met het knapt er wel van op.
Howto had ik al gevonden, stelt niet zo veel voor.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_153337341
Dat van dat 900 MHz netwerk wist ik niet, thanks Hyperdude, evenals de simkaarthouder achterin, ik heb kpn en een duo sim gekocht, dacht is toch wel charming, zo een telefoon die gewoon werkt maar hij geeft bij het plaatsen van de kaart voorin, onder de telefoon, een kaartfout aan en in het boekje staat heel beperkt info over storingen.
Dit is "de parel" trouwens:



Bij de vloeistoffen zijn inderdaad ook de automaatbak olie en filter vervangen en ik weet even niet meer exact hoe het zat maar ook de magneet is gecontroleerd die slijpsel aantrekt en die schijnt ook cruciaal te zijn.

voor het hemeltje heb ik bij de bmw dealer een "how to" uit een werkplaatshandboek laten printen, zodat ik het er zelf uit kan halen en een maatje van me zijn pa heeft een scheepsinterieurbouw bedrijf, dus dat gaat goed komen met de tijd.

Ik heb het gelezen van die spiegel, zijn verrekte duur, dus wil twee normale glazen plaatsen, 1 klapt niet meer in, heeft een tik gehad en de er zit wat speling op de speigelkap, moet dus nog kijken wat daarmee te doen, wat handig is.

Ik heb idd een wisselaar, werkt allemaal prima, pixeluitval op mn scherm wat ook standaard is, kom je heel veel tegen.

Paravan is erg moeilijk te krijgen behalve bij de dealer zelf uiteraard, heb wel al wat sloperijen gehad, en hier 1 x had ik mazzel met een stootstrip die bij mij stuk was, die kon ik zo meenemen maar een paravan ga je niet vinden, vrees dat het een nieuwe wordt, net als het raam, ik heb een offerte laten opmaken en hier lokaal heb ik iemand die een nieuw raam met 1/3 rubber plaatst voor ¤375,-
met zonneband zonder ruitenwisserverwarmers, jaja ook die zitten er gewoon op!

keep you posted
pi_153337561
Mooie 750 heb je ook!
Echter waar zijn de chromen nieren? Dat is standaard bij elke V12!

Nogmaals kijk uit met dat raam, je kan er een hoop ellende mee krijgen als het niet goed gebeurd, BMW heeft voor de E38 zelfs een speciale procedure.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_153337587


Dit heb ik op Ebay geschoord, een complete kabelboom voor PDC voor + achter en de module hiervoor.
Ik heb nu alleen PDC achter.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_153493168
Hè JunkieXP

De chromen nieren zitten er wel degelijk op, denk door de schaduw en de viezigheid dat het niet goed zichtbaar is,

glas verzekering sloeg nergens op,
als ik de auto daar voor laat verzekeren kost me dat 5 tientjes in de maand extra, hier lokaal zetten ze het erin voor 375¤dacht ik, een snelle rekensom leert dat ik het dan beter kan aftikken, moet het niet vaker dan 1x per jaar gebeuren dat er een nieuw ruit in moet natuurlijk.

ik heb hetzelfde probleem trouwens met de spiegel glazen, heb je deze er gewoon uitgewipt met een kunststof wig?
pi_153493441
Dat zal de lichtval wel zijn dan inderdaad.
Ja dan ben je een stuk goedkoper uit inderdaad, binnen een paar maanden heb je het al terugverdiend.

Wbt die spiegel:

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/522725

Ik doe het met een schroevendraaier, gewoon het glas helemaal omhoog verstellen en dan het palletje omzetten en dan pak je de spiegel er zo uit.
Stelt niks voor.

http://www.ebay.de/itm/Sp(...)&hash=item35ba40e86d

Ik heb die spiegels, zijn perfect en hebben een mooie blauwe tint!
De kabels voor de zelfdimmende binnenspiegels sluit je dan gewoon niet aan, daar heeft de auto verder geen last van.

Of je moet 200 euro voor een 2de hands setje willen betalen waarvan je niet weet hoe lang ze het gaan vol houden, ik brand daar mijn handen niet aan ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_153789066
Hé Lui,

Kleine tip van mijner zijde!

Begin met het vervangen van je waterpomp, die van mij was van het bouwjaar 1995, je leest het goed, was, is niet meer, R.I.P.

Waterpomp stuk gelopen, de fan die daar aan zit, daar hoorde 11 vinnen aan te zitten, na een raar geluid en schrikbarende herrie, zaten er nog 0 op, gelukkig tijdens het wegrijden dus niet op volle snelheid dacht ik nog,
Dadelijk slaan die vinnen je radiateur kapot, toch wel gebeurd, sip.

Tegenvallertje, maar goed een waterpomp heeft niet het eeuwige leven, als je dus weet dat het de eerste is die erop zit, begin het te vervangen want ik had dus net een nieuwe radiateur!
pi_153839996
Oh dan heb je geluk gehad :o

Ik moet zulke zaken ook preventief vervangen allemaal.
Mijn verdeelkappen had ik er al een keer afgehaald, daar stond ook de productiedatum in en dat was ook 95.
En dan maar een beetje ingebrand, viel mij niks tegen.

Maar eerst onderstel, het gaat steeds meer kraken en kloenken onder de auto, moet echt aandacht aan besteed worden.

Eind augustus gaan we een deel van Europa rond, circa 4500km, dan moet dat wel goed zijn.
Ik hoop dat ik het red, anders moet ik met de Corsa.
Dat is een vrij nieuw model, dus ook geen ramp maar liever met de Beemer natuurlijk.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 28 juni 2015 @ 23:06:31 #81
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153915189
Jezus koning, ik maar denken wat doet die knakker allemaal... nooit meer updates.

Loopt gewoon een 750i op te knappen, een kruiser erbij en wat nog meer. Heeft nog een YT kanaal ook zag ik. Lekker steenkolen Rotterdams-Engels. Genieten.
Laat die handjes wapperen!
pi_153915626
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 23:06 schreef Gieliovd het volgende:
Jezus koning, ik maar denken wat doet die knakker allemaal... nooit meer updates.

Loopt gewoon een 750i op te knappen, een kruiser erbij en wat nog meer. Heeft nog een YT kanaal ook zag ik. Lekker steenkolen Rotterdams-Engels. Genieten.
Ja man, vrouwtje ook nog zwanger, druk druk druk.
En verdien tegenwoordig mijn eigen geld met 2 bedrijven.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154368072
Hé, Hé,

Ik heb een vraag,

Iemand verstand van automaatbakken?

Als mijn v12 koud is schakelt hij laat op in de eerste versnellingen, dat heb ik wel eens vaker gehoord, maar bij mij gaat dat als hij koud is en alleen in de eerste versnellingen gpaard met een frapant geluid vlak voor tijdens en na dat hij geschakeld heeft, het geluid is moeilijk te omschrijven maar het lijkt op zo een opwindbaar auto'tje, wanneer je die naar achteren trekt opwindt en dan los laat, dat geluid.

ik heb me laten vertellen dat het de kleppen van de kachels zijn?, die zouden open gaan staan bij het schakelen om de warmte weg te laten.
daar kwam een monteur mee, opzich niks schokkends maar ik wil er graag wat meer over te weten komen.
  woensdag 15 juli 2015 @ 20:17:34 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154368773
Open effe een eigen topic, nu zit je een projecttopic te verkutten.

En vergeet niet te vermelden om wat voor hok het gaat, want we hebben geen glazen bollen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 15 juli 2015 @ 20:28:44 #85
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_154369043
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:17 schreef Sounddragon het volgende:
Open effe een eigen topic, nu zit je een projecttopic te verkutten.

En vergeet niet te vermelden om wat voor hok het gaat, want we hebben geen glazen bollen.
Zelfde "hok" als TS. :)
Op zich heb je wel gelijk, maar je zou dit ook als het centrale BMW V12 topic kunnen beschouwen. Ik vind het prima leesbaar tot nu toe. En hoeveel V12 boys hebben we nou bij PTA? :P
Misschien over laten aan TS hoe het verder moet met zijn topic? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 15 juli 2015 @ 21:56:06 #86
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154372421
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zelfde "hok" als TS. :)
Op zich heb je wel gelijk, maar je zou dit ook als het centrale BMW V12 topic kunnen beschouwen. Ik vind het prima leesbaar tot nu toe. En hoeveel V12 boys hebben we nou bij PTA? :P
Misschien over laten aan TS hoe het verder moet met zijn topic? :)
nee, in projecttopics gaan we niet zitten klooien, die zijn heilig wmb.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_154373401
Ik zou sowieso de visco vin vervangen voor een elektrische vin die schakelbaar is via (instelbare) thermostaat.
Liefhebber van oldtimers en LPG
  donderdag 16 juli 2015 @ 00:48:28 #88
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_154377726
Al wat aan je leer interieur gedaan?
Kan heel erg mooi opknappen van een dikke reinigingsbeurt.

Mooi ding,
maar hoe bouw je die PDC in ? Gewoon alles aansluiten met de laptop eraan om het te activeren? Zou wel graag willen weten wat je allemaal achteraf kan inbouwen bij een BMW..?
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_154379097
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:22 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ik zou sowieso de visco vin vervangen voor een elektrische vin die schakelbaar is via (instelbare) thermostaat.
Aanrader, heb ik ook gedaan bij mijn E34.
Nee.
pi_154427717
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 00:48 schreef -Richard- het volgende:
Al wat aan je leer interieur gedaan?
Kan heel erg mooi opknappen van een dikke reinigingsbeurt.

Mooi ding,
maar hoe bouw je die PDC in ? Gewoon alles aansluiten met de laptop eraan om het te activeren? Zou wel graag willen weten wat je allemaal achteraf kan inbouwen bij een BMW..?
Nee leer nog niks aangedaan, maar ik ga sowieso een andere bestuurdersstoel moeten regelen.
Die is na 240km toch echt versleten, hij zit nog goed maar geen colourlock die tegen de slijtage op kan.
PDC is gewoon aansluiten.
Nou ja gewoon, voorbumper, spatbord moet eraf, nieuwe lijsten voor de voorbumper met gaten.
Dan moet je de kabel helemaal leiden, die gaat over de passagiers wielkast door het schutbord naar binnen.
Vervolgens onder het dash naar de gong en naar het PDC knopjes, verder gaat de kabel dan nog verder naar achteren waar de accu staat, daar zit de PDC computer.
Mijn geluk is dat ik achter al orgineel BMW PDC heb.
Maar dit wordt nu geactiveerd door het achteruitrijlicht.
Met hetgeen ik nu gekocht heb moet ik dus wel een aansluiting maken op de ''IBUS'', dat is een bussysteem wat zo ongeveer alles regelt.
En dan de laptop eraan en de auto vertellen dat je PDC hebt voor en achter.

Al met al een dagje werk.

In principe kan je alles inbouwen, alleen het lastige bij deze auto's is het interieur en de elektra, er lopen verschrikkelijk veel kabels omdat alles elektrisch is, maar soms moet je echt proppen om er nog wat bij te krijgen.
Daarnaast is alles super goed geïsoleerd en afgewerkt, dorpellijstjes die om de 5cm vast geklikt zitten enzovoorts tegen het rammelen.
Dat maakt het sleutelen wel iets lastiger, zeker bij een licht interieur waar je ook rekenng moet houden met zwarte vingers.

En als je iets wilt inbouwen dan is het wel handig als het origineel ook ooit als optie is geleverd voor je auto, dat maakt het een stuk eenvoudiger.
Dit is ook origineel geleverd en wordt de volgende mod:


Dat is echt een hele gave optie, en nog nuttig ook.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154427882
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2015 02:21 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Aanrader, heb ik ook gedaan bij mijn E34.
Ik vind die Visco koppelingen eigenlijk wel handig, redelijk storingsvrij en als ze stuk gaan dan staan ze altijd te hard mee te draaien en heb je dus eigenlijk te weinig koeling ipv te weinig.
Alleen het geluid is niet echt mooi.

Toen het zo warm was laatst was het echt ongekend, Visco fan die vol stond te draaien en dan de elektrische fans die voor de airco condensor zitten die op stand 2 stonden te blazen.
Wat een bak herrie joh :o
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154427976
Overigens ook de airco laten vullen, ik merkte goed dat de uitstroom temperatuur te hoog was.
Systeem is leeggehaald, er zat nog 800 gram in.
Afgevuld met 1200 gram (fabrieksopgave) en de uitstroomtemperatuur was iets van 10 graden (bij een buitentemperatuur van 35 graden)
Weer lekker koel dus, moest wel extra afrekenen omdat er in ''normale'' auto's maar 800 gram koelmiddel gaat gemiddeld.

Overigens is het goed te merken met het dubbele glas qua isolatie, de auto houd de temperatuur goed vast dus de airco hoeft ook veel minder hard te werken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154500349
Wat een geile bak als ie gewoon op orde is, hopelijk gaat het je ook lukken..
pi_154524997
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:06 schreef Doublepain het volgende:
Wat een geile bak als ie gewoon op orde is, hopelijk gaat het je ook lukken..
Jazeker, en ik doe het rustig aan.
Het is gewoon mijn daily en als ik weer wat onderdelen voor goede prijzen tegenkom dan koop ik dat weer.
Zo bouw je langzaam iets moois op.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154526144
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 21:57 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Jazeker, en ik doe het rustig aan.
Het is gewoon mijn daily en als ik weer wat onderdelen voor goede prijzen tegenkom dan koop ik dat weer.
Zo bouw je langzaam iets moois op.
Het is dat mijn verstand technisch met auto's niet zo goed is, anders leek mij dat ook geweldig, maar toch best netjes man. Het is een dure gok, maar wauw wat een klasbak _O_
pi_154534055
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:41 schreef junkiexp het volgende:
Dat is echt een hele gave optie, en nog nuttig ook.
Ik moest meteen denken aan die hydraulische kofferbak van een Mercedes 600 Pullman, die kapot gaat als je hem handmatig dichtdoet. Is dat hier ook?

Bij die Merc staat er wel 150 bar op, dat zal hier wellicht minder zijn :P
  woensdag 22 juli 2015 @ 14:35:08 #97
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_154541190
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:26 schreef Ciora het volgende:

[..]

Ik moest meteen denken aan die hydraulische kofferbak van een Mercedes 600 Pullman, die kapot gaat als je hem handmatig dichtdoet. Is dat hier ook?

Bij die Merc staat er wel 150 bar op, dat zal hier wellicht minder zijn :P
150bar is niet zo bijzonder voor een hydraulisch systeem.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_154541333
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:35 schreef fathank het volgende:

[..]

150bar is niet zo bijzonder voor een hydraulisch systeem.
Oh, kan hoor, heb er geen verstand van.

Het was 220 bar trouwens, maakt dat nog uit? Schijnt dat je je in elk geval lelijk kon verwonden als je niet uitkeek.

quote:
"If a line breaks, the stream of hydraulic fluid can go right into your finger. It's just like a knife."
quote:
When lowering the window, this switch acts in a simple on-off fashion; push it, the window moves at one speed. When raising the window, however, the switch offers a variable rate--pressing it gently creeps the glass up, but nailing it slams the window shut fast enough to slice off a body part. You can hear it whunk into the door. It sounds like a cleaver pounding into a chopping block.
Mooi spul :7
pi_154554672
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:25 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Het is dat mijn verstand technisch met auto's niet zo goed is, anders leek mij dat ook geweldig, maar toch best netjes man. Het is een dure gok, maar wauw wat een klasbak _O_
Dat is het ding inderdaad, als je niet kan sleutelen ver weg van zo'n auto blijven of je moet geld teveel hebben.
Grote beurt kost zomaar 700-800 euro gok ik zo.
Ik heb de opleiding automonteur gevolgd 15 jaar geleden, nooit wat mee gedaan qua werk maar ik heb er nu wel veel profijt van.
Een beurtje e.d. is niet zo spannend, en je koopt een laptop en een datakabel en je kan de hele wagen uitlezen.
Dan kom je een heel eind.

[ Bericht 44% gewijzigd door junkiexp op 22-07-2015 22:19:34 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154554710
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:26 schreef Ciora het volgende:

[..]

Ik moest meteen denken aan die hydraulische kofferbak van een Mercedes 600 Pullman, die kapot gaat als je hem handmatig dichtdoet. Is dat hier ook?

Bij die Merc staat er wel 150 bar op, dat zal hier wellicht minder zijn :P
Geen idee, maar goed kan het nooit zijn, er staat altijd wel veel tegendruk op en je hebt kans dat je dingen gaat verbuigen als je die cilinder wil laten inschuiven.
Dingen zijn wel gevoelig voor storingen, zeker als je ze niet onderhoud.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')