abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153337587


Dit heb ik op Ebay geschoord, een complete kabelboom voor PDC voor + achter en de module hiervoor.
Ik heb nu alleen PDC achter.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_153493168
Hè JunkieXP

De chromen nieren zitten er wel degelijk op, denk door de schaduw en de viezigheid dat het niet goed zichtbaar is,

glas verzekering sloeg nergens op,
als ik de auto daar voor laat verzekeren kost me dat 5 tientjes in de maand extra, hier lokaal zetten ze het erin voor 375¤dacht ik, een snelle rekensom leert dat ik het dan beter kan aftikken, moet het niet vaker dan 1x per jaar gebeuren dat er een nieuw ruit in moet natuurlijk.

ik heb hetzelfde probleem trouwens met de spiegel glazen, heb je deze er gewoon uitgewipt met een kunststof wig?
pi_153493441
Dat zal de lichtval wel zijn dan inderdaad.
Ja dan ben je een stuk goedkoper uit inderdaad, binnen een paar maanden heb je het al terugverdiend.

Wbt die spiegel:

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/522725

Ik doe het met een schroevendraaier, gewoon het glas helemaal omhoog verstellen en dan het palletje omzetten en dan pak je de spiegel er zo uit.
Stelt niks voor.

http://www.ebay.de/itm/Sp(...)&hash=item35ba40e86d

Ik heb die spiegels, zijn perfect en hebben een mooie blauwe tint!
De kabels voor de zelfdimmende binnenspiegels sluit je dan gewoon niet aan, daar heeft de auto verder geen last van.

Of je moet 200 euro voor een 2de hands setje willen betalen waarvan je niet weet hoe lang ze het gaan vol houden, ik brand daar mijn handen niet aan ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_153789066
Hé Lui,

Kleine tip van mijner zijde!

Begin met het vervangen van je waterpomp, die van mij was van het bouwjaar 1995, je leest het goed, was, is niet meer, R.I.P.

Waterpomp stuk gelopen, de fan die daar aan zit, daar hoorde 11 vinnen aan te zitten, na een raar geluid en schrikbarende herrie, zaten er nog 0 op, gelukkig tijdens het wegrijden dus niet op volle snelheid dacht ik nog,
Dadelijk slaan die vinnen je radiateur kapot, toch wel gebeurd, sip.

Tegenvallertje, maar goed een waterpomp heeft niet het eeuwige leven, als je dus weet dat het de eerste is die erop zit, begin het te vervangen want ik had dus net een nieuwe radiateur!
pi_153839996
Oh dan heb je geluk gehad :o

Ik moet zulke zaken ook preventief vervangen allemaal.
Mijn verdeelkappen had ik er al een keer afgehaald, daar stond ook de productiedatum in en dat was ook 95.
En dan maar een beetje ingebrand, viel mij niks tegen.

Maar eerst onderstel, het gaat steeds meer kraken en kloenken onder de auto, moet echt aandacht aan besteed worden.

Eind augustus gaan we een deel van Europa rond, circa 4500km, dan moet dat wel goed zijn.
Ik hoop dat ik het red, anders moet ik met de Corsa.
Dat is een vrij nieuw model, dus ook geen ramp maar liever met de Beemer natuurlijk.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 28 juni 2015 @ 23:06:31 #81
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153915189
Jezus koning, ik maar denken wat doet die knakker allemaal... nooit meer updates.

Loopt gewoon een 750i op te knappen, een kruiser erbij en wat nog meer. Heeft nog een YT kanaal ook zag ik. Lekker steenkolen Rotterdams-Engels. Genieten.
Laat die handjes wapperen!
pi_153915626
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 23:06 schreef Gieliovd het volgende:
Jezus koning, ik maar denken wat doet die knakker allemaal... nooit meer updates.

Loopt gewoon een 750i op te knappen, een kruiser erbij en wat nog meer. Heeft nog een YT kanaal ook zag ik. Lekker steenkolen Rotterdams-Engels. Genieten.
Ja man, vrouwtje ook nog zwanger, druk druk druk.
En verdien tegenwoordig mijn eigen geld met 2 bedrijven.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154368072
Hé, Hé,

Ik heb een vraag,

Iemand verstand van automaatbakken?

Als mijn v12 koud is schakelt hij laat op in de eerste versnellingen, dat heb ik wel eens vaker gehoord, maar bij mij gaat dat als hij koud is en alleen in de eerste versnellingen gpaard met een frapant geluid vlak voor tijdens en na dat hij geschakeld heeft, het geluid is moeilijk te omschrijven maar het lijkt op zo een opwindbaar auto'tje, wanneer je die naar achteren trekt opwindt en dan los laat, dat geluid.

ik heb me laten vertellen dat het de kleppen van de kachels zijn?, die zouden open gaan staan bij het schakelen om de warmte weg te laten.
daar kwam een monteur mee, opzich niks schokkends maar ik wil er graag wat meer over te weten komen.
  woensdag 15 juli 2015 @ 20:17:34 #84
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154368773
Open effe een eigen topic, nu zit je een projecttopic te verkutten.

En vergeet niet te vermelden om wat voor hok het gaat, want we hebben geen glazen bollen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 15 juli 2015 @ 20:28:44 #85
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_154369043
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:17 schreef Sounddragon het volgende:
Open effe een eigen topic, nu zit je een projecttopic te verkutten.

En vergeet niet te vermelden om wat voor hok het gaat, want we hebben geen glazen bollen.
Zelfde "hok" als TS. :)
Op zich heb je wel gelijk, maar je zou dit ook als het centrale BMW V12 topic kunnen beschouwen. Ik vind het prima leesbaar tot nu toe. En hoeveel V12 boys hebben we nou bij PTA? :P
Misschien over laten aan TS hoe het verder moet met zijn topic? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 15 juli 2015 @ 21:56:06 #86
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154372421
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2015 20:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zelfde "hok" als TS. :)
Op zich heb je wel gelijk, maar je zou dit ook als het centrale BMW V12 topic kunnen beschouwen. Ik vind het prima leesbaar tot nu toe. En hoeveel V12 boys hebben we nou bij PTA? :P
Misschien over laten aan TS hoe het verder moet met zijn topic? :)
nee, in projecttopics gaan we niet zitten klooien, die zijn heilig wmb.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_154373401
Ik zou sowieso de visco vin vervangen voor een elektrische vin die schakelbaar is via (instelbare) thermostaat.
Liefhebber van oldtimers en LPG
  donderdag 16 juli 2015 @ 00:48:28 #88
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_154377726
Al wat aan je leer interieur gedaan?
Kan heel erg mooi opknappen van een dikke reinigingsbeurt.

Mooi ding,
maar hoe bouw je die PDC in ? Gewoon alles aansluiten met de laptop eraan om het te activeren? Zou wel graag willen weten wat je allemaal achteraf kan inbouwen bij een BMW..?
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_154379097
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 22:22 schreef ThePartyPooper het volgende:
Ik zou sowieso de visco vin vervangen voor een elektrische vin die schakelbaar is via (instelbare) thermostaat.
Aanrader, heb ik ook gedaan bij mijn E34.
Nee.
pi_154427717
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 00:48 schreef -Richard- het volgende:
Al wat aan je leer interieur gedaan?
Kan heel erg mooi opknappen van een dikke reinigingsbeurt.

Mooi ding,
maar hoe bouw je die PDC in ? Gewoon alles aansluiten met de laptop eraan om het te activeren? Zou wel graag willen weten wat je allemaal achteraf kan inbouwen bij een BMW..?
Nee leer nog niks aangedaan, maar ik ga sowieso een andere bestuurdersstoel moeten regelen.
Die is na 240km toch echt versleten, hij zit nog goed maar geen colourlock die tegen de slijtage op kan.
PDC is gewoon aansluiten.
Nou ja gewoon, voorbumper, spatbord moet eraf, nieuwe lijsten voor de voorbumper met gaten.
Dan moet je de kabel helemaal leiden, die gaat over de passagiers wielkast door het schutbord naar binnen.
Vervolgens onder het dash naar de gong en naar het PDC knopjes, verder gaat de kabel dan nog verder naar achteren waar de accu staat, daar zit de PDC computer.
Mijn geluk is dat ik achter al orgineel BMW PDC heb.
Maar dit wordt nu geactiveerd door het achteruitrijlicht.
Met hetgeen ik nu gekocht heb moet ik dus wel een aansluiting maken op de ''IBUS'', dat is een bussysteem wat zo ongeveer alles regelt.
En dan de laptop eraan en de auto vertellen dat je PDC hebt voor en achter.

Al met al een dagje werk.

In principe kan je alles inbouwen, alleen het lastige bij deze auto's is het interieur en de elektra, er lopen verschrikkelijk veel kabels omdat alles elektrisch is, maar soms moet je echt proppen om er nog wat bij te krijgen.
Daarnaast is alles super goed geïsoleerd en afgewerkt, dorpellijstjes die om de 5cm vast geklikt zitten enzovoorts tegen het rammelen.
Dat maakt het sleutelen wel iets lastiger, zeker bij een licht interieur waar je ook rekenng moet houden met zwarte vingers.

En als je iets wilt inbouwen dan is het wel handig als het origineel ook ooit als optie is geleverd voor je auto, dat maakt het een stuk eenvoudiger.
Dit is ook origineel geleverd en wordt de volgende mod:


Dat is echt een hele gave optie, en nog nuttig ook.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154427882
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2015 02:21 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Aanrader, heb ik ook gedaan bij mijn E34.
Ik vind die Visco koppelingen eigenlijk wel handig, redelijk storingsvrij en als ze stuk gaan dan staan ze altijd te hard mee te draaien en heb je dus eigenlijk te weinig koeling ipv te weinig.
Alleen het geluid is niet echt mooi.

Toen het zo warm was laatst was het echt ongekend, Visco fan die vol stond te draaien en dan de elektrische fans die voor de airco condensor zitten die op stand 2 stonden te blazen.
Wat een bak herrie joh :o
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154427976
Overigens ook de airco laten vullen, ik merkte goed dat de uitstroom temperatuur te hoog was.
Systeem is leeggehaald, er zat nog 800 gram in.
Afgevuld met 1200 gram (fabrieksopgave) en de uitstroomtemperatuur was iets van 10 graden (bij een buitentemperatuur van 35 graden)
Weer lekker koel dus, moest wel extra afrekenen omdat er in ''normale'' auto's maar 800 gram koelmiddel gaat gemiddeld.

Overigens is het goed te merken met het dubbele glas qua isolatie, de auto houd de temperatuur goed vast dus de airco hoeft ook veel minder hard te werken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154500349
Wat een geile bak als ie gewoon op orde is, hopelijk gaat het je ook lukken..
pi_154524997
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:06 schreef Doublepain het volgende:
Wat een geile bak als ie gewoon op orde is, hopelijk gaat het je ook lukken..
Jazeker, en ik doe het rustig aan.
Het is gewoon mijn daily en als ik weer wat onderdelen voor goede prijzen tegenkom dan koop ik dat weer.
Zo bouw je langzaam iets moois op.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154526144
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 21:57 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Jazeker, en ik doe het rustig aan.
Het is gewoon mijn daily en als ik weer wat onderdelen voor goede prijzen tegenkom dan koop ik dat weer.
Zo bouw je langzaam iets moois op.
Het is dat mijn verstand technisch met auto's niet zo goed is, anders leek mij dat ook geweldig, maar toch best netjes man. Het is een dure gok, maar wauw wat een klasbak _O_
pi_154534055
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 22:41 schreef junkiexp het volgende:
Dat is echt een hele gave optie, en nog nuttig ook.
Ik moest meteen denken aan die hydraulische kofferbak van een Mercedes 600 Pullman, die kapot gaat als je hem handmatig dichtdoet. Is dat hier ook?

Bij die Merc staat er wel 150 bar op, dat zal hier wellicht minder zijn :P
  woensdag 22 juli 2015 @ 14:35:08 #97
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_154541190
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:26 schreef Ciora het volgende:

[..]

Ik moest meteen denken aan die hydraulische kofferbak van een Mercedes 600 Pullman, die kapot gaat als je hem handmatig dichtdoet. Is dat hier ook?

Bij die Merc staat er wel 150 bar op, dat zal hier wellicht minder zijn :P
150bar is niet zo bijzonder voor een hydraulisch systeem.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_154541333
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:35 schreef fathank het volgende:

[..]

150bar is niet zo bijzonder voor een hydraulisch systeem.
Oh, kan hoor, heb er geen verstand van.

Het was 220 bar trouwens, maakt dat nog uit? Schijnt dat je je in elk geval lelijk kon verwonden als je niet uitkeek.

quote:
"If a line breaks, the stream of hydraulic fluid can go right into your finger. It's just like a knife."
quote:
When lowering the window, this switch acts in a simple on-off fashion; push it, the window moves at one speed. When raising the window, however, the switch offers a variable rate--pressing it gently creeps the glass up, but nailing it slams the window shut fast enough to slice off a body part. You can hear it whunk into the door. It sounds like a cleaver pounding into a chopping block.
Mooi spul :7
pi_154554672
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 22:25 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Het is dat mijn verstand technisch met auto's niet zo goed is, anders leek mij dat ook geweldig, maar toch best netjes man. Het is een dure gok, maar wauw wat een klasbak _O_
Dat is het ding inderdaad, als je niet kan sleutelen ver weg van zo'n auto blijven of je moet geld teveel hebben.
Grote beurt kost zomaar 700-800 euro gok ik zo.
Ik heb de opleiding automonteur gevolgd 15 jaar geleden, nooit wat mee gedaan qua werk maar ik heb er nu wel veel profijt van.
Een beurtje e.d. is niet zo spannend, en je koopt een laptop en een datakabel en je kan de hele wagen uitlezen.
Dan kom je een heel eind.

[ Bericht 44% gewijzigd door junkiexp op 22-07-2015 22:19:34 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154554710
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:26 schreef Ciora het volgende:

[..]

Ik moest meteen denken aan die hydraulische kofferbak van een Mercedes 600 Pullman, die kapot gaat als je hem handmatig dichtdoet. Is dat hier ook?

Bij die Merc staat er wel 150 bar op, dat zal hier wellicht minder zijn :P
Geen idee, maar goed kan het nooit zijn, er staat altijd wel veel tegendruk op en je hebt kans dat je dingen gaat verbuigen als je die cilinder wil laten inschuiven.
Dingen zijn wel gevoelig voor storingen, zeker als je ze niet onderhoud.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154785120
Hè,
Zo een kofferbak heb ik ook, druk op de knop en sesam opent zich, ideaal werkt prima!
Er zit een softclose systeem op, houdt in dat je de klep laat vallen en hij zichzelf sluit, je hoeft niet te gooien, daar gaat het stuk van.
Ik ben lyrisch over deze functie, helemaal top, echt een aanrader!
pi_154795376
Heeft hij eigenlijk ook electrische hoofdsteunen?
pi_154813087
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 09:34 schreef romokum het volgende:
Hè,
Zo een kofferbak heb ik ook, druk op de knop en sesam opent zich, ideaal werkt prima!
Er zit een softclose systeem op, houdt in dat je de klep laat vallen en hij zichzelf sluit, je hoeft niet te gooien, daar gaat het stuk van.
Ik ben lyrisch over deze functie, helemaal top, echt een aanrader!
Ja mooi he, maar hij gaat bij mij wel open, alleen de klep komt boven het slot te liggen.
Je moet dan wel de rest zelf doen, bij jou gaat het helemaal automatisch begrijp ik?

Die softclose functie is wel mooi, maar het enige nadeel is wel dat ik steeds tegen mensen moet zeggen dat ze de klep niet moeten dichtgooien.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154813097
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 15:54 schreef pvdplanet het volgende:
Heeft hij eigenlijk ook electrische hoofdsteunen?
Voor zijn ze elektrisch inderdaad.
Achter niet, al bestaat dit wel en zie je dit vaak op de L versie.
De hoofsteunen gaan dan automatisch omlaag als je achteruit rijdt en weer terug in de normale stand als je weer vooruit gaat:

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154813696
Mogggggeeeeeee!

Mijn kofferklep blijft ook boven het slot liggen, vind het erg handig.
Gisteren laten uitlezen, motortje van de bestuurders stoel is kapot, stoel begon tijdens het rijden te bewegen, kon het gelukkig met zijn laatste kracht op de juiste instelling krijgen....
Ik ga vandaag opzoek naar een paravan, whish me luck!
pi_154837405
Paravan kunnen vinden? Die singen zijn loeizeldzaam geworden toch?
Nee.
pi_154845476
Volgens mij gewoon nieuw te bestellen bij de dealer hoor, heeft tot 2001 op de E38 gezeten dus moet zeker nog leverbaar zijn.
2de hands niet aan beginnen, allemaal ellende.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_154861893
Paravan is idd erg zeldzaam om te vinden gebruikt,

Ik had iemand gevonden maar die kwam niet verder dan het antwoorden van een mail.

In het buitenland is het ook erg moeizaam, wel wat kunnen vinden maar dan scheelt het maar 1 of 2 tientjes, kan ik het net zo goed bij de dealer halen ja.

Voor mijn bijzondere antenne die doet vermoeden dat ik pools spreek of er een pools kenteken op zou moeten zitten heb ik bij de dealer wat research laten uitvoeren, ze kwamen met een antenne van een nog ouder model en ik meen een 850.
antenne besteld, 3 weken gewacht, moest uit een classic warehouse komen uit het altijd zonnige duitsland, verkeerde geleverd!
Nu dus weer een paar weken wachten op de goeie.
pi_155055908
Hoe is het nou met die geluiden afgelopen? Was het je koppelomvormer?
Laat die handjes wapperen!
pi_155056433
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:41 schreef Gieliovd het volgende:
Hoe is het nou met die geluiden afgelopen? Was het je koppelomvormer?
Geen idee :P
Aankomende week even langs een specialist, die gaan even een rondje om de auto lopen.
Wil er 23 augustus mee op vakantie, en dan rij ik toch als snel 4000 km dus het moet wel een beetje goed zijn allemaal.
Geluid geloof ik wel, daar rijd ik al minimaal een half jaar mee rond.
Meer even onderstel e.d. nalopen.
Motor is ook prima, nog geen slag overgeslagen en verbruikt geen drup olie.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_155057294
Doe je goed, lullig als je ergens stil komt te staan.

Lekker bezig wel. Als het je daily is dan ken je de wagen ook wel goed.

Zo'n V12 loopt zo mooi... :9~
Laat die handjes wapperen!
pi_155232685
Ja zeker, maar ik sluit wel iets van ANWB europa oid af, het blijft toch een auto van 20 jaar oud ;)
Gisteren mijn zwager even ergens naartoe gebracht en toen de motor goed warm was even een paar tussensprintjes gedaan.

70 rijden, volle kickdown en de bak schakelt van 5 naar 3 terug en dan word je dus echt goed in je stoel gedrukt en zit je zo op de 150.
Hij rijdt een dikke motor maar hij vond het echt gaaf.

Eigenlijk heb je het zelf al niet meer snel in de gaten, niets went zo snel als pk's....
Je moet soms gewoon even in een andere auto rijden om te voelen wat voor luxe auto je zelf rijd.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zondag 16 augustus 2015 @ 17:36:14 #113
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_155269457
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 08:04 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Voor zijn ze elektrisch inderdaad.
Achter niet, al bestaat dit wel en zie je dit vaak op de L versie.
De hoofsteunen gaan dan automatisch omlaag als je achteruit rijdt en weer terug in de normale stand als je weer vooruit gaat:

wat is daar het nut van?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 16 augustus 2015 @ 17:46:03 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155269710
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:36 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

wat is daar het nut van?
Dat je meer zicht hebt bij het achteruit rijden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 16 augustus 2015 @ 17:53:47 #115
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_155269905
Ah, logisch :P.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:22:12 #116
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155285760
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat je meer zicht hebt bij het achteruit rijden?
ziet er geinig uit maar als je op je spiegels + parkeersensoren achteruit inparkeert behoorlijk overbodig imho
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155430889
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:22 schreef fathank het volgende:

[..]

ziet er geinig uit maar als je op je spiegels + parkeersensoren achteruit inparkeert behoorlijk overbodig imho
Klopt wel inderdaad, zeker omdat de achteruit vrij hoog begint en er nog 1 meter achterklep zit heeft het geen nu, het enige wat je ziet is de achterruit van de auto waar je voor parkeert.
Maar leuk is het wel natuurlijk ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:01:17 #118
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_155430982
Geen parkeerantenne's? :P

Uit de tijd dat je je harde schijf nog moest parken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_155431040
Gelukkig niet, echt geen gezicht :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:13:08 #120
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_155431078
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:08 schreef junkiexp het volgende:
Gelukkig niet, echt geen gezicht :D
Maar ik lees hierboven dat morgen de Grote Trek gaat beginnen. ^O^
Alles in Ordnung gebracht?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_155431207
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Maar ik lees hierboven dat morgen de Grote Trek gaat beginnen. ^O^
Alles in Ordnung gebracht?
Nou het wordt een paar dagen later.
Begin volgende week wordt de voortrein in order gebracht, nieuwe draagarmen aan elke zijde 2x en nieuwe stabi stangen.
Ik heb er toch voor gekozen om voor origineel BMW te gaan ipv imi, met het gewicht van 2000kg heeft het allemaal aardig te lijden.
Totaal met montage (daar heb ik zelf geen zin in ;) )rond de 600 euro.
Dat is overigens niet bij de dealer, daar moet je meer rekenen richting de 1000 euro voor precies hetzelfde.
Verder geloof ik het wel, motor is prima en verbruikt geen drup olie.
Automaat schakelt redelijk en bonkt niet.
Verder nog goede banden en de rest van het onderstel is ook voorlopig prima, wel wat licht gekraak van de achteras maar dat zullen uitgedroogde rubbers zijn.
Verder is het koelsysteem ook getest met de 30+ temperaturen die we onlangs in NL hebben gehad, meter blijft strak in het midden staan, ook bij file en dan de airco vol aan geen beweging van de naald/
Tevens is natuurlijk de airco onlangs afgevuld, best lekker met die temperaturen in zuid-europa!

Ik heb wel mijn reisverzekering ge-upgrade met een pechhulp europa pakket.
21 dagen vervangen vervoer en 2 hotelovernachtingen en als het nodig is een chauffeur om ons weer terug te rijden naar NL.
Totaal iets van 4 euro per maand extra, dus 50 euro per jaar.
Is wel ff beter dan de wegenwacht met 130 euro per jaar _O_

Het enige wat mij zorgen baart is als de auto naar NL zou moeten worden getransporteerd, als het transport duurder is dan de dagwaarde van de auto wordt de auto in het land vernietigd waar je op dat moment ben en brengen ze hem niet terug :o

Maar daar heb ik altijd keus in natuurlijk, en laten we daar maar even niet vanuit gaan.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:28:15 #122
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_155431260
Heb je voor deze rit niet meer aan, maar als je terug bent en je wilt nog wat meer avonturen uithalen met deze bazenbak kan je 'm misschien beter laten taxeren en (klassieker-)verzekeren tegen taxatiewaarde.

Taxatie heb ik een paar weken geleden laten doen voor ¤155. Verzekering wordt dan wel wat duurder dan een kale WA, maar is met wat gezoek prima te betalen. :)

Litertje olie en sticky tape mee, en gaan met de banaan.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:41:42 #123
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155519828
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:01 schreef Hyperdude het volgende:
Geen parkeerantenne's? :P
[ afbeelding ]
Uit de tijd dat je je harde schijf nog moest parken.
Setje curbfeelers erbij en het is compleet :D


Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155521196
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:41 schreef fathank het volgende:

[..]

Setje curbfeelers erbij en het is compleet :D

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat zijn dat en wat doen ze :@ ?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:13:06 #125
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155521275
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:09 schreef Anne het volgende:

[..]

Wat zijn dat en wat doen ze :@ ?
Die steken een stukje buiten de auto ( zoals je kan zien :P) en schrapen langs de stoeprand als waarschuwingssignaal voor je dure velgen :D. Wat nou electronische rommel, gewoon oldschool _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155521286
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Die steken een stukje buiten de auto ( zoals je kan zien :P) en schrapen langs de stoeprand als waarschuwingssignaal voor je dure velgen :D. Wat nou electronische rommel, gewoon oldschool _O_
Godver wat lelijk :@ :').
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:17:22 #127
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155521364
Lelijk? Ga gauw je mond spoelen. Dat is toch ultiem baas _O_




junkie sorry voor de offtopic :@
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:18:56 #128
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155521395
Ja, op een 60's yank wel, op alle andere voertuigen kansloos.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:45:00 #129
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155521799
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ja, op een 60's yank wel, op alle andere voertuigen kansloos.
true
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155531114
Vandaag aan de voorzijde aan elke zijde 2 draagarmen en een stabistang laten vervangen.
OEM, niet goedkoop, maar stuurt wel erg strak.
Verder nog een setje 2dehands Falke banden 235-60-16 rondom, kan ik voorlopig weer een jaartje er tegenaan.
Morgen nog een setje ruitenwissers en de kentekenplaat voor vastzetten en dan zijn we wel ready voor vakantie denk ik :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:15:04 #131
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_155533074
Ik heb het nog steeds niet gezegd, (al ken ik het topic al een tijdje :@, maar nooit aan gedacht)

wat een machtige bolide is dit hoor _O_ Echt geweldig project moet ik zeggen, deze auto's moet je koesteren.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_155539543
Thanks!
Aankomende weken minimaal 3000km rijden, dit is mijn verwachting:

3000km / 8.5 = 350 liter x ¤ 1,55 gemiddeld = 540 euro.

Ik ben vanmiddag op de cruisecontrol naar Laren gereden vanaf Rotterdam, toen zat ik op de 9L/100km.
Dat is dus ongeveer 1:11, maar ik had wel de bc op 0 gezet tijdens het rijden.
Met wat bergen e.d. hoop ik rond de 1 8:5 uit te komen, we gaan het zien.



3 weken kampeer gear, grote tent en 2 stoelen + tafel, 2 slaapzakken, 2 luchtbedden en nog een hoop andere zooi en nog steeds volop ruimte over.
Ongelooflijk hoe ruim die kofferbak is :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_155987593
Zojuist weer teruggekomen van vakantie, wat eerder als verwacht maar we hadden het wel gezien en wilden thuis nog een paar dagen chillen :)
Wat kan ik zeggen, geweldige ervaring om rond te rijden met deze auto.
Geen centje pijn, de motor heeft geen klap verkeerd gemaakt, geen druppel olie verbruikt.
Op de auto moeiteloos naar de 220 km/h rijden en daar tussen de dikke Mercedes, Audi en BMW modellen rijden die net uit de fabriek komen, rijd ik daar met mijn BMW van 20 jaar oud en 1800 euro tussen _O_
En dan bij 200 gewoon even kickdown, de automaat schakelt terug van 5 naar 4 en je spurt gewoon vooruit.
Je houd de meeste bakken op de autobahn erg goed bij.

En heel erg hoog comfort, door de goede stoelen zit je lekker en door het dubbele glas is het heel stil in de auto en word je minder snel moe naar mijn idee.
Vanmorgen om 09:00 uit de buurt van Cannes weggereden en rond 22:00 uur was ik weer in Rotterdam, dat is 13 uur over 1350 km en dan heb ik nog 1x een half uurtje gegeten en nog 2x getankt (uiteraard :P )

In totaal 3700 gereden en ik ben op een gemiddeld verbruik uitgekomen van 1: 8.47, dus in totaal 436 liter benzine verbruik x gemiddeld ¤ 1,50 kom je dan rond de ¤ 655.
En dan moet je wel weten dan ik aardig heb lopen knallen, overal waar ik kon heb ik met 150 doorgeknald (op de snelweg dan he) en in Duitsland natuurlijk harder.
Ik heb nog even de 235 aangetikt maar toen werd het wat drukker dus even tandje terug ;).
Daarnaast heb ik ook b.v. in Zwitserland de pas genomen en ook nog een andere pas wat fataal is voor je benzineverbruik uiteraard.
En waar we steeds verbleven was ook bergachtig.

Dus al met al erg tevreden met de auto en de kosten ervan.
Als je even bedankt dat een Omega 3.2 V6 op de snelweg ook niet boven de 1:10 krijgt.

En ik heb met mijn Alfa 166 3.0 V6 24V toen een rondrit door Europa gedaan:



Dus voor een 5.4 V12 ben ik erg tevreden ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator donderdag 10 september 2015 @ 23:16:03 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155987852
Hoe zo'n tank heb je dan als je op 1350 km twee keer moet tanken? Vast niet super groot, bij zo'n auto verwachte ik eigenlijk een 90L tank. Of ben je niet met volle tank vertrokken.

Wat tank je trouwens? Euro 95 of Super Plus?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155987987
Ik heb een 95L tank, en ik was inderdaad niet met volle tank vetrokken.
En ik tankte de eerste keer en toen kon ik max voor 80 euro tanken, geen idee waarom maar dat kon niet anders.
Ik tank altijd 95, ik merk amper verschil.
En in Frankrijk tank ik dat E10, tijdens het rijden ook niks merkbaar.
Alleen stationair schudt de auto iets meer.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator donderdag 10 september 2015 @ 23:25:02 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155988101
quote:
2s.gif Op donderdag 10 september 2015 23:20 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb een 95L tank, en ik was inderdaad niet met volle tank vetrokken.
En ik tankte de eerste keer en toen kon ik max voor 80 euro tanken, geen idee waarom maar dat kon niet anders.
Ik tank altijd 95, ik merk amper verschil.
En in Frankrijk tank ik dat E10, tijdens het rijden ook niks merkbaar.
Alleen stationair schudt de auto iets meer.
Waarom geen 95 dan, in Dld scheelt het 2 cent ofzo maar verbruik ligt wel hoger...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155988279
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 23:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom geen 95 dan, in Dld scheelt het 2 cent ofzo maar verbruik ligt wel hoger...
In Duitsland heb ik volgens mij niet getankt, daar ben ik echt alleen een stuk doorheen gereden tot Zwitserland.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_156964642
Hè,
Gaaf hoor een beetje touren, daar is ie voor gemaakt,
Ik ben afgelopen weekend ook (effe) naar londen gereden, fantastischer kan niet met zo een Ding! Via de eurorunnel met wat vertraging Door die vluchtelingen, helaas.
Maar voor de rest in Engeland Frankrijk en België toch wel gemiddeld 180 gereden zonder problemen.
Op een flitser na als je het eerste dorp passeert als je de eurotunnel uitkomt.

Om terug te komen op mijn bijgeluiden tijdens het schakelen, bleek een verstopte oliefilter van de automaatbak te zijn.

Half jaar geleden laten verversen toen ik het kocht en het schijnt dat dan Veel vuil los komt, ze moesten 2x spoelen en vullen.

Hiervoor ging ik naar een specialist in noordholland.

Bij de dealer wisten ze het niet,hoe gek het ook klinkt, de expertise was niet aan boord.

Adres gekregen van de specialist waar de dealer hun werk naar toe brengt als het te spannend wordt., met name versnellingsbak trouble.

Die specialist gaat zitten, we rijden een paar honderd meter en hij zegt ik weet t al, 300%, ik was 2x bij een dealer geweest en 1x bij een lokale specialist, niemand kon me helpen en deze gast, wist het binnen een minuut.
Ge-wel-dig.

Nou heeft deze specialist er al 2 in onderhoud en nu dus 3.

Fijne dag lui
pi_157289793
Liefhebber van oldtimers en LPG
  dinsdag 3 november 2015 @ 18:51:33 #140
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_157296906
Wel goedkoop
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_157307787
Hmm, heel intressant, ik zou er heel graag zo 1 bij willen hebben....
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_157329186
Klopt heren, wel jammer inderdaad.
Maar ben voor mijzelf begonnen en heb er ook een bestelbus bij en heb nu dus 3 auto's, is echt te gek.
Tevens verwachten we begin maart ook ons eerste kind.
BMW wordt ook amper meer mee gereden maar kost wel 150 euro in de maand.

Dus bijna een jaar met plezier in gereden maar gaat helaas de deur uit.
Als alles goed gaat zakelijk gezien komt er van de zomer wel een Beemer voor terug, iets van een 5 serie station gok ik zo ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')