Zojuist weer teruggekomen van vakantie, wat eerder als verwacht maar we hadden het wel gezien en wilden thuis nog een paar dagen chillen

Wat kan ik zeggen, geweldige ervaring om rond te rijden met deze auto.
Geen centje pijn, de motor heeft geen klap verkeerd gemaakt, geen druppel olie verbruikt.
Op de auto moeiteloos naar de 220 km/h rijden en daar tussen de dikke Mercedes, Audi en BMW modellen rijden die net uit de fabriek komen, rijd ik daar met mijn BMW van 20 jaar oud en 1800 euro tussen
En dan bij 200 gewoon even kickdown, de automaat schakelt terug van 5 naar 4 en je spurt gewoon vooruit.
Je houd de meeste bakken op de autobahn erg goed bij.
En heel erg hoog comfort, door de goede stoelen zit je lekker en door het dubbele glas is het heel stil in de auto en word je minder snel moe naar mijn idee.
Vanmorgen om 09:00 uit de buurt van Cannes weggereden en rond 22:00 uur was ik weer in Rotterdam, dat is 13 uur over 1350 km en dan heb ik nog 1x een half uurtje gegeten en nog 2x getankt (uiteraard

)
In totaal 3700 gereden en ik ben op een gemiddeld verbruik uitgekomen van 1: 8.47, dus in totaal 436 liter benzine verbruik x gemiddeld ¤ 1,50 kom je dan rond de ¤ 655.
En dan moet je wel weten dan ik aardig heb lopen knallen, overal waar ik kon heb ik met 150 doorgeknald (op de snelweg dan he) en in Duitsland natuurlijk harder.
Ik heb nog even de 235 aangetikt maar toen werd het wat drukker dus even tandje terug

.
Daarnaast heb ik ook b.v. in Zwitserland de pas genomen en ook nog een andere pas wat fataal is voor je benzineverbruik uiteraard.
En waar we steeds verbleven was ook bergachtig.
Dus al met al erg tevreden met de auto en de kosten ervan.
Als je even bedankt dat een Omega 3.2 V6 op de snelweg ook niet boven de 1:10 krijgt.
En ik heb met mijn Alfa 166 3.0 V6 24V toen een rondrit door Europa gedaan:
![AMeQcJm.jpg]()
Dus voor een 5.4 V12 ben ik erg tevreden
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019