abonnement Unibet Coolblue
pi_151175212
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  zondag 29 maart 2015 @ 22:58:25 #2
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151175465
Twinkly, als ik jouw verhaal zo lees is N. juist veel beter af in groep 3. Ik zou hier zeker nog eens heel serieus het gesprek over aangaan!
in de haak.
  zondag 29 maart 2015 @ 23:09:30 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151175890
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 22:58 schreef trui het volgende:
Twinkly, als ik jouw verhaal zo lees is N. juist veel beter af in groep 3. Ik zou hier zeker nog eens heel serieus het gesprek over aangaan!
Dit.

En ik vind het echt absurd dat de juf zijn lezen niet stimuleert omdat het nog niet bij z'n groep past.
Als het aan de school ligt volgend jaar dus ook niet :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151175989
Maar als ie naar groep 3 gaat, krijgt ie die inflexibele juf. Zou ik ook niet direct blij van worden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 23:15:04 #5
5428 crew  miss_sly
pi_151176144
De juf van S heeft het daar met ons ook over gehad. Ze was eerst bezig om haar echt te begeleiden met lezen en schrijven op een hoger niveau, maar in overleggen ons hebben we dat toch een beetje gas teruggenomen. Punt is namelijk dat je dan het probleem alleen maar verlegt.
Ze zoekt echter gelukkig wel naar andere manieren om S uit te dagen, en dat gaat heel goed. meer verdieping en verrijking dan versnelling, dus.

Twinkly, je weet hoe ik er over denk. Ik denk dat in de basis groep 2 of 3 niet eens het belangrijkste is, maar de begeleiding van N. Ik denk dat deze school dat niet in huis heeft, dat ze te strak aan een bepaalde structuur vasthouden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 29 maart 2015 @ 23:15:45 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151176172
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:11 schreef Vanyel het volgende:
Maar als ie naar groep 3 gaat, krijgt ie die inflexibele juf. Zou ik ook niet direct blij van worden.
Die krijgt hij sowieso wel in groep 3....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151176216
Miss_sly zegt eigenlijk heel netjes wat ik hier niet zo heel bot wilde zeggen, maar wel dacht: is dit de juiste school voor hem?
pi_151176323
Twinkly Driekus is een maand jonger en is veel minder bezig met technische zaken die ik bij jou wel op fb zie. Ik herken het 'ik doe pas iets als ik het kan en alleen als het me boeit'. Hij haat rekenen maar vindt rekenen leuk. En dus rekende hij mbv streepjes ipv cijfers. Nu pas beseft hij dat cijfers universeel en nuttig zijn, dus gaat hij ze gebruiken. Terwijl hij gewoon hoofdrekent.
Jammer dat de juffen hem niet meer hebben uitgedaagd. Ben je verder wel tevreden over de school? Past het onderwijs zoals zij her geven bij hem? Ik zou niet heel blij zijn als school iets beloofd, het dan niet doorzet en vervolgens pas in maart zegt.En is het een optie om halverwege het jaar naar gr 3 te gaan? Bij ons op school kan dat, maar dat is montessori en elk kind heeft een eigen programma.
Overigens weten we nog niet wat ze met Driekus van plan zijn, maar ik denk dat hij naar drie gaat. Maakt ons ook niet uit, zolang hij het maar naar zijn zin heeft.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_151176684
Ik moet zeggen dat als ik dit zo lees ik toch echt blij ben met onze school. Ze kijken echt waar een kind aan toe is en niet naar wat bij een leeftijd hoort. Verbreding en verdieping is beschikbaar voor elk kind en op elk terrein.
Tienus draait sinds juni op opvangbasis mee in de kleuterklas. Terror Tienus was het op het vorige kdv en dat was binnen een maand over. Hij heeft een mentor die de grenzen perfect bewaakt en hem tegelijkertijd ruimte geeft. mijn driejarige heeft alle ruimte om te spelen maar kiest soms ook voor moeilijke puzzels of rekenen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_151177619
We denken er inderdaad over om in gesprek te gaan met een andere school, want we hebben er niet echt vertrouwen meer in dat zijn huidige school hem kan bieden wat hij nodig heeft. En die groep 3 juf inderdaad. Ze is wel lief hoor, beide juffen wel, maar ze bieden kinderen dingen aan op basis van hun geboortedatum ipv te kijken naar wat het kind nodig heeft.

Hier in de wijk zit een grote openbare school, met groep 2-3 combinatieklassen, waarbij kinderen ook halverwege het jaar in kunnen stromen vanuit groep 1. Veel flexibeler dus. Het nadeel is dan wel dat als N in zo'n 2-3 combinatieklas zou zitten hij nog steeds in een chaotischere omgeving zit dan in een klas waar alleen groep 3 in zit. Bovendien heeft hij daar dan de kans om weer te kiezen voor niets doen of te makkelijke dingen van groep 2, daar moet de leerkracht zich goed van bewust zijn (maar dan moet hij dus wel eerst laten zien wat hij kan, of ze moeten geloven wat hij thuis laat zien).
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 29 maart 2015 @ 23:55:24 #11
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_151177662
Klinkt mij ook alsof N. daar niet op school thuis hoort..
Zijn er in de buurt andere scholen waar N. beter zou passen en waar de leerkrachten N. wel op de juiste wijze kunnen begeleiden?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151177927
Wat grappig dat Driekus eerst met streepjes rekende, hij heeft dus eigenlijk eenzelfde soort ontwikkeling doorgemaakt als oude culturen :D
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_151180479
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die krijgt hij sowieso wel in groep 3....
Wat danic zegt zat ook in mijn hoofd met die opmerking.
Wil je überhaupt dat ie in dat systeem en bij die juf zit.

Maar die vraag is dus al een beetje beantwoord.

Is een combinatieklas per definitie chaotischer?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_151180817
Jen en leyla zitten momenteel bij elkaar in de klas. Voor buitenstaanders lijkt het ook een best chaotisch maar ik zie zeker jen sociasl emotioneel enorm groeien.
J vindt de school helemaal niets, die wilt ouderwets leerbanken en klasikaal les. Dit is het tegenovergestelde.
Dus hier laatste tijd nogal discussie over de schoolkeuze.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 30 maart 2015 @ 07:21:21 #15
100412 mefke79
komt goed!
pi_151180858
Ik heb vroeger veel in combiklassen gezeten en vond dat niet chaotisch. De school van de jongens werkt met leeftijdsgroepen dus 3-6 jaar zit bij elkaar en 6-9,9-12. Grote groepen maar met heel veel ruimte en meerdere docenten. In die situatie is zelfs een groep van 50 kleuters niet chaotisch.
Twinkly heb je buiten de eigen school en de school met combiklassen nog meer keuze? Is er een montessorischool in de buurt? Of een school waar ze met individuele leerroutes werken? En heb je hem zelf al gevraagd wat hij zou willen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 30 maart 2015 @ 07:24:26 #16
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151180866
Wow Twinkly, ik vind het heel bijzonder hoe de school van N. hiermee omgaat :o
Basisscholen moeten hier toch juist op gespitst zijn, dat ze hier achterkomen? (Volgens mij lijkt N. best op Max hier, ook qua faalangstigheid en 'raar' aanpassen aan de klas/leeftijdsgenootjes, maar dat had de school juist eerder door dan ik)
Ik zou ook het verhaal.voorleggen aan de andere school-optie, en vragen wat hun oplossing of plan zou zijn. Voor de chaos van een combiklas moet toch ook een oplossing zijn voor N? (Eventueel af en toe afzonderen in apart klein lokaaltje, daar zit Max ook vaak :') maar kan daardoor wel gewoon goed werken)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151181186
Twinkly ik vind het ook heel beschamend dat ze hem blijkbaar niet kunnen bieden wat hij nodig heeft. Ik zou ook zeker kijken naar andere opties.

Ik vind combi klassen niet chaotisch. Yaro zit in een combi klas 1/2 en juist hierdoor kan dingen meepikken uit groep 2 en krijgt hij de uitdaging.

Ik ben nu ook met de juf in gesprek hoe we dat volgend jaar het beste vorm gaan geven. Ik vind naar groep 3 voor hem sowieso geen optie. Een groep 2/3 klas zou ik juist ideaal vinden maar het is bij ons nog niet zeker dat die er gaat komen.

Hier is bv ook een optie dat hij een dagdeel mee draait met groep 3 maar de rest doet in groep 2 maar zij hem binnen de klas groep 3 werkjes aanbied.

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat school mee denkt en kijkt wat het beste aansluit.

Succes met de keuze!
pi_151181474
Twinkly, volgens mij moeten alle scholen, naast een programma voor kinderen "onderaan de lat", ook een programma hebben voor kinderen aan de bovenkant. Ook dat past in het "iedereen naar school"beleid. Alleen, scholen richten zich vaker meer op de onderkant.
Ik vind de school nu uitermate rigide denken, zo bereikt een kind nooit zijn potentieel natuurlijk.
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 07:08 schreef Ticootje het volgende:
Jen en leyla zitten momenteel bij elkaar in de klas. Voor buitenstaanders lijkt het ook een best chaotisch maar ik zie zeker jen sociasl emotioneel enorm groeien.
J vindt de school helemaal niets, die wilt ouderwets leerbanken en klasikaal les. Dit is het tegenovergestelde.
Dus hier laatste tijd nogal discussie over de schoolkeuze.
Bestaat dat soort onderwijs nog wel?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 09:29:16 #19
5428 crew  miss_sly
pi_151181821
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 08:57 schreef Morretje het volgende:
Twinkly, volgens mij moeten alle scholen, naast een programma voor kinderen "onderaan de lat", ook een programma hebben voor kinderen aan de bovenkant. Ook dat past in het "iedereen naar school"beleid. Alleen, scholen richten zich vaker meer op de onderkant.
Ik vind de school nu uitermate rigide denken, zo bereikt een kind nooit zijn potentieel natuurlijk.

[..]

Bestaat dat soort onderwijs nog wel?
Kun je daarnaar vragen? En is dat inzichtelijk te krijgen, hoe ze daar mee om gaan? Zulke programma's, bedoel ik?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 09:29:54 #20
5428 crew  miss_sly
pi_151181837
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 07:08 schreef Ticootje het volgende:
Jen en leyla zitten momenteel bij elkaar in de klas. Voor buitenstaanders lijkt het ook een best chaotisch maar ik zie zeker jen sociasl emotioneel enorm groeien.
J vindt de school helemaal niets, die wilt ouderwets leerbanken en klasikaal les. Dit is het tegenovergestelde.
Dus hier laatste tijd nogal discussie over de schoolkeuze.
Ik heb het idee dat dat soort scholen weinig meer te vinden is. Met een reden, namelijk dat het helemaal niet beter werkt :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151181854
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kun je daarnaar vragen? En is dat inzichtelijk te krijgen, hoe ze daar mee om gaan? Zulke programma's, bedoel ik?
:Y
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 09:32:23 #22
5428 crew  miss_sly
pi_151181874
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:31 schreef Morretje het volgende:

[..]

:Y
Waar moet je dan zijn? Bij de eigen leerkracht? De intern begeleider?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151181892
Beide zou kunnen lijkt me, tenslotte kunnen ze ook beide signaleren dat een kind een ander programma nodig heeft. Maar of dat op elke school hetzelfde geregeld is weet ik niet.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_151182050
Heeft hij ook cito's gehad? Hier is het zo dat wanneer ze heel goed of juist heel slecht scoren op cito er plannen moeten worden gemaakt.
Ik vind het zelf wel jammer dat dat van een toets moet afhangen maar das weer een ander verhaal
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_151182247
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Heeft hij ook cito's gehad? Hier is het zo dat wanneer ze heel goed of juist heel slecht scoren op cito er plannen moeten worden gemaakt.
Ik vind het zelf wel jammer dat dat van een toets moet afhangen maar das weer een ander verhaal
Op zijn school toetsen ze de kleuters niet, maar op aanraden van de psychologe is vorig jaar toch de kleutertoets Cito-toets bij hem afgenomen. Hij scoorde toen een A op taal en een B op rekenen, maar daarbij moet wel vermeld worden dat hij er totaal geen zin in had. Omdat hij dus zo faalangstig is en alles uit de weg gaat. Dat was toen nog erger. Hij zat onder de tafel, probeerde ze af te leiden door heel veel te kletsen, zag van alles om zich heen om maar niet bezig te hoeven zijn met de opdrachtjes. Ze (eerst de RT-er en toen de IB-er) hebben er drie dagen over gedaan om hem de toets af te nemen :')

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat dat soort scholen weinig meer te vinden is. Met een reden, namelijk dat het helemaal niet beter werkt :)
N zit wel op zo'n school momenteel: de kinderen zitten vanaf groep 3 in rijtjes van twee. Ze hebben wel zo'n systeem van plusgroep, middengroep, instructiegroep. Maar ik vermoed dat N dan qua stof wel mee kan doen met de plus- of middengroep, maar qua hulp, door zijn faalangstige gedrag, mee zou moeten doen met de instructiegroep. Dat is zo suf aan dat systeem: de plusgroep is voor kinderen die voorlopen, maar ook zelfstandig en zeker van zichzelf zijn. Maar dat is op de meeste scholen zo geregeld, volgens mij.

Dat groep 2/3 chaotisch is bedoel ik voor N. Hij zit dan nog steeds bij jonge kinderen die veel aanraken, door elkaar heen lopen en waarin groep 3 aparte instructie krijgt en zich dan wel moet concentreren daarop. Tenminste, zo zie ik het voor me.

Pinquit, volgens mij lijken ze wel op elkaar, ja O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 30 maart 2015 @ 10:16:33 #26
100412 mefke79
komt goed!
pi_151182662
Miss staat er niets over in het schoolboekje ofzo? ze zijn het inderdaad verplicht. Bij ons hebben ze dit soort oplossingen voor kinderen die zich willen afzonderen
dit is dan al op een stiltewerkplek dus dan is het echt heel rustig. Ze hebben ze ook in 1 persoonsvorm.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 30 maart 2015 @ 10:21:08 #27
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151182766
Wow ideaal mefke! Dat zouden ze hier moeten hebben
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 30 maart 2015 @ 10:25:45 #28
100412 mefke79
komt goed!
pi_151182866
Het komt gewoon van een schoolmeubilair leverancier. Al moet ik zeggen dat de jongens in een gloednieuw pand zitten en dat de gehele inrichting met de school samen is bedacht. Ze hebben ook verschillende dingen getest voor de leverancier.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_151182936
Ik ga dat maar eens doorsturen aan de directie van Thijs' school. Binnenkort start de bouw van het 'eigen schoolgebouw' (ze zitten nu met 3 scholen in 1 gebouw ivm kleine scholen) dus alles moet nieuw :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 10:33:04 #30
5428 crew  miss_sly
pi_151183050
In de schoolgids staat inderdaad wel wat, maar dat gaat altijd uit van de leerkracht/school, niet over wat je als ouders zou kunnen doen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151183108
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat dat soort scholen weinig meer te vinden is. Met een reden, namelijk dat het helemaal niet beter werkt :)
En laten we ook niet vergeten dat jennifer ook niet zou meedraaien.
En dan vind ik het inderdaad voor nu groep 3, niet zo belangrijk dat ze geen boekjes leest. Misschien vindt ze lezen niet leuk?
Voor nu vind ik het zo belangrijk dat ze meekomt in de groep. En tja, daar kun je geen cijfer aan hangen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 10:37:41 #32
5428 crew  miss_sly
pi_151183149
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En laten we ook niet vergeten dat jennifer ook niet zou meedraaien.
En dan vind ik het inderdaad voor nu groep 3, niet zo belangrijk dat ze geen boekjes leest. Misschien vindt ze lezen niet leuk?
Voor nu vind ik het zo belangrijk dat ze meekomt in de groep. En tja, daar kun je geen cijfer aan hangen.
Nee, en dat is zo ontzettend veel waard.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 30 maart 2015 @ 10:48:38 #33
100412 mefke79
komt goed!
pi_151183358
Dat ze het naar hun zin heben, met plezier gaan en dan ook nog wat oppikken. Dat is enorm belangrijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_151183675
Chris (augustus) kwam in groep 2 ook niet zo goed op gang. Hij koos steeds de makkelijke werkjes, omdat hij zijn energie nodig had voor het sociale gebeuren om hem heen(zowel gezellig als irritant). In groep 3 zag je dat echt beter gaan. Hij ging opeens ook hard vooruit met zijn lezen. En de reken dingen leerde hij misschien ook wel meer thuis dan op school. Hij wilde veel meer weten dan 1-2-3 of 4 dino's. Hij wilde weten wat ze aten en hoe ze leefden een hoe de wereld daarna veranderde.

Sociaal was hij ook niet sterk, maar dat was juist met kleuters die zich nergens wat van aantrekken. Nu hij ouder wordt gaat dat wel goed met leeftijd genoten. Die snappen nu ook wat sociale regels zijn.

En voor zijn motoriek heeft hun een jaar mrt gehad. ;)

Hij had het wel naar zijn zin in groep 2. Je moest alleen geen moeilijke dingen verwachten. Gelukkig kon dat ook.een in groep 3 kwam dat vanzelf bij. Wel montessori trouwens. Allemaal op je eigen leerplan. In groepjes in de klas gemengd met groep 3-4-5. Dus kans om omhoog te kijken voor meer kennis in groep 3.
pi_151183866
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 10:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, en dat is zo ontzettend veel waard.
Dat vind ik dus ook.
Basisschool is enorm belangrijk. Het is 1 van de basispijlers van je leven. Sociaal emotionele ontwikkeling vind ik veel meer waard dan je werkje niet altijd optijd af hebben.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151183882
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook.
Basisschool is enorm belangrijk. Het is 1 van de basispijlers van je leven. Sociaal emotionele ontwikkeling vind ik veel meer waard dan je werkje niet altijd optijd af hebben.
Eens :Y

Hoe gaat het nu trouwens met jen? Heeft ze al biopt gehad of kon je gelijk starten?
:)
  maandag 30 maart 2015 @ 13:28:02 #37
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_151187566
R. is van december en alle kinderen blijven op zijn school een jaar extra kleuteren. Ik vond dat eerst heel stom, maar ben er achteraf heel blij mee. Rienk doet nu werkjes van groep 2, maar mag het spelen en los zijn van groep 1. Hij heeft dat nog heel erg nodig. Straks gaat hij dus naar groep 2 en krijgt dan weer uitdagender werk :Y

Emotioneel is hij nog jong, dus ze kijken goed naar hem. Hij heeft nu ook echt een geweldige juf die hem aanpakt als het nodig is, maar hem ook gewoon Rienk laat zijn. Rienk kan niet stil zitten, dus zit hij aan de buitenkant van de kring en kan zo mooi om zn stoel heen draaien zonder dat iemand er last van heeft en ook als juf hem iets vraagt kan hij gewoon antwoord geven, want meneer hoort en ziet àlles..

Het enige nadeel is dat ze begonnen met hele kleine klasjes 15 leerlingen en dat ze nu samen 1 grote klas hebben -O- Inmiddels is dat te groot geworden en is de helft van groep 2 bij groep 3 er in en dat werkt goed. Het is afwachten hoe ze het volgend schooljaar gaan doen. Weten ze zelf ook nog niet :P

Hij gaat met plezier naar school en daar ben ik vooral blij mee :)

In november gaat J.elte alweer naar groep 1 :o
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151187861
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 23:54 schreef Twinkly het volgende:
We denken er inderdaad over om in gesprek te gaan met een andere school, want we hebben er niet echt vertrouwen meer in dat zijn huidige school hem kan bieden wat hij nodig heeft. En die groep 3 juf inderdaad. Ze is wel lief hoor, beide juffen wel, maar ze bieden kinderen dingen aan op basis van hun geboortedatum ipv te kijken naar wat het kind nodig heeft.

*knip*
(maar dan moet hij dus wel eerst laten zien wat hij kan, of ze moeten geloven wat hij thuis laat zien).
Wat jammer dat ze niet meer naar het kind lijken te kijken.
Doet me denken aan een kindje wat in groep 2 bij mijn oudste in de klas zat. Die bleek hoogbegaafd te zijn, maar liet dat totaal niet zien op school. Hij maakte enkel de werkjes die echt moesten en verder niet. Terwijl hij thuis dus wel heel andere dingen liet zien.
School heeft dat niet opgepikt (ook niet na herhaaldelijk aangeven van de ouders) en hij is uiteindelijk naar een andere school gegaan waar ze een aantal aparte klassen hebben met meer begaafde leerlingen.

Terwijl mijn oudste qua lezen/taal echt wel ver voor lag , maar dat wel liet zien en die gaven ze ook extra taakjes en moeilijkere taakjes op dat gebied. Nog steeds trouwens, ze krijgt extra taken en ze evalueren regelmatig.
Overigens is het wel een kind wat begeleiding nodig heeft met de planning, maar ik vind dat ze daar op dit moment ook vanuit school eigenlijk wel goed mee omgaan.
Ook met kinderen die minder makkelijk meekomen, ze kijken echt hoe ze kunnen zorgen dat ze op hun eigen tempo mee kunnen en niet continu gefrustreerd worden omdat het niet wil.
Tot nu toe wel goed gevoel bij.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151191113
Bij Kim op school (speciaal onderwijs) kijken ze heel erg naar het niveau. Je hebt dan je eigen klas, de stamklas, daar heeft ze bijvoorbeeld rekenen en schrijven. Ze zit in groep E en omdat ze voorloopt met lezen, gaat ze met lezen naar groep I.
Ik vind dat wel goed , ze sluiten goed aan bij wat het kind aankan.
pi_151191516
Wat bijzonder om al die verschillende verhalen zo te horen. En ik hoop echt dat jullie de juiste school en klas voor N. kunnen vinden Twinkly! :* Lijkt me heel lastig als je zelf wel ziet wat hij kan maar school het door het faalangstige er niet van kan zien.

Minke zit ook op een montessori en officieel in groep 1 (december-kindje ook). Vorige week besproken met de meester dat ze op intellect maar ook op sociaal-emotioneel punt prima door kan naar groep 3 maar gezien komst van broertje wil ik toch even zien wat er gebeurd allemaal straks voor de vakantie. Tevens is ze heel snel afgeleid of "klaar" met haar werkjes (na 2 minuten is de lol/nieuwigheid eraf en gaat ze wat anders doen)... dus dat is iets wat we in de komende 9 maanden gaan oefenen/trainen. Na de vakantie gaat ze naar groep 2, in dezelfde klas nog, en wordt er een plekje voor haar gereserveerd in groep 3 (andere klas) en mag ze daar regelmatig komen kijken/wennen. Als alles goed gaat zal ze na de kerstvakantie, als ze echt 6 is, overgaan naar die klas. Ik vind het heel fijn dat die optie er is... en dat er zo individueel naar gekeken wordt voor de kinderen.
pi_151193016
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 11:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

Eens :Y

Hoe gaat het nu trouwens met jen? Heeft ze al biopt gehad of kon je gelijk starten?
Jen moest eerst terug op volledig normaal eten. Als ik woensdag weer opgeknapt ben dan ga ik woensdag weer bloedprikken met haar. Dan zitten er 6 weken tussen. De antistoffen waren niet hoog genoeg om de diagnose te mogen stellen.
En nu ze volledig normaal eet gaat het ook best zwaar. Maar misschien wil ik dat verband wel zien.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 30 maart 2015 @ 17:01:32 #42
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_151194636
Zo, ben bijgelezen.

Nijna, hier krijgen ze ook bijna alles mee wat het nieuws betreft, vind ook wel dat ze mogen weten wat er speelt in de wereld. Ze kijken vaak het Jeugdjournaal (niet het "volwassenen-journaal"). A, was wel even geschrokken van de Germanwings-crash, want een week daarvoor was haar vader ook heen en weer gegaan naar Barcelona. Beide kinderen krijgen ook elke week Nieuwsbegrip mee als huiswerk.

Twinkle, vooropgesteld dat ik er niet zo in thuis ben, lijkt het mij ook niet dat hij op zijn plek is in die klas (op die school?). Inhoudelijk heb ik eigenlijk niet echt tips, alleen maar: volg je gevoel, die zit er meestal niet ver naast..

Hier lijkt de Fok!-wet in werking te zijn gegaan :') A. is de afgelopen dagen 2x met een meisje uit de klas naar de bieb geweest. Ik heb nog niet met juf gesproken, ze wil het zelf nog even aankijken.
En haar tas is nog niet terecht, ondanks meerdere oproepen op sociale media. :'(
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 30 maart 2015 @ 19:47:28 #43
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151200695
Even iets anders tussendoor: wat vinden jullie ongeveer een normale tijd voor jongens van 11,5 om naar bed te gaan?
in de haak.
pi_151201090
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2015 16:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jen moest eerst terug op volledig normaal eten. Als ik woensdag weer opgeknapt ben dan ga ik woensdag weer bloedprikken met haar. Dan zitten er 6 weken tussen. De antistoffen waren niet hoog genoeg om de diagnose te mogen stellen.
En nu ze volledig normaal eet gaat het ook best zwaar. Maar misschien wil ik dat verband wel zien.
Okay. Ben heel benieuwd, keep me posted! Het zou aan de ene kant niet leuk voor haar zijn, aan de andere kant als het beter gaat dan is dat heel wat waard natuurlijk.
:)
  maandag 30 maart 2015 @ 20:02:57 #45
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_151201318
Trui, A. wordt bijna 11 en die gaat rond 20.30 naar boven. Tegen 21.00 slaapt ze wel. Nu is zij wel een makkelijke slaper en slaapt ze graag vroeg (is ook altijd vroeg wakker).
Maar ik weer eigenlijk ook niet of dat een 'normale' tijd is. :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Moderator maandag 30 maart 2015 @ 20:04:46 #46
5428 crew  miss_sly
pi_151201382
Ik denk dat het belangrijk is hoeveel slaap en kind nodig heeft. Ene kind kan met 8 uur slaap toe, ander kind heeft 12 uur nodig. Daar zou ik naar kijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 30 maart 2015 @ 20:13:03 #47
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151201752
Ja, maar daarover verschillen de 11-jarige en ik toch nogal van mening, miss_sly. Als het aan hem zou liggen zou hij elke avond tot 22.00u opblijven, vooral omdat hij een hekel heeft aan het gaan slapen. Ligt hij eenmaal in bed, dan slaapt hij doorgaans zo en ik merk aan zijn gedrag ook dat hij bij laat naar bed een stuk minder te genieten is de volgende dag. Nou ben ik best bereid tot herziening van de bedtijd hoor, dus ik dacht laat ik eens polsen wat anderen met kinderen van deze leeftijd ongeveer doen. Hier is het al een tijdlang de regel dat hij om 20.30u naar boven gaat (ongeveer). Hij vindt dat zelf achterlijk vroeg.
in de haak.
  maandag 30 maart 2015 @ 20:18:48 #48
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151202001
Mijn 11-jarige start rond 20.30 met het naar bed gaan en dan is het de bedoeling dat hij om 21.00 ook echt wel in bed ligt. Gaat over het algemeen goed.
Mijn 13-jarige gaat om 21.30 naar bed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151202014
Moet je op die leeftijd ook niet de meeste voorstellen van je ouders "achterlijk" vinden? ;).
Ik heb eigenlijk geen idee meer hoe laat ik ging op die leeftijd, ik vind 22.00u wel laat, zeker als je ook aan zijn gedrag merkt dat eerder handiger is... En van 20.30 naar 22.00u is ook nogal een stap.

Tot hoe laat mogen zijn vrienden dan opblijven?
Die van mij zijn nog niet op die leeftijd, ik heb geen idee. Heeft hij nog een ander voorstel als jullie aangeven 22.00u te laat te vinden? En is het een optie om te onderhandelen en ergens in het midden uit te komen (hopelijk)?
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 30 maart 2015 @ 20:19:57 #50
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_151202050
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:19 schreef Nijna het volgende:
Moet je op die leeftijd ook niet de meeste voorstellen van je ouders "achterlijk" vinden? ;).
Ik heb eigenlijk geen idee meer hoe laat ik ging op die leeftijd, ik vind 22.00u wel laat, zeker als je ook aan zijn gedrag merkt dat eerder handiger is... En van 20.30 naar 22.00u is ook nogal een stap.

Tot hoe laat mogen zijn vrienden dan opblijven?
Die van mij zijn nog niet op die leeftijd, ik heb geen idee. Heeft hij nog een ander voorstel als jullie aangeven 22.00u te laat te vinden? En is het een optie om te onderhandelen en ergens in het midden uit te komen (hopelijk)?
Dat inderdaad :D
Ik vond het ook vreselijk weet ik nog wel :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_151202215
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 09:55 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Op zijn school toetsen ze de kleuters niet, maar op aanraden van de psychologe is vorig jaar toch de kleutertoets Cito-toets bij hem afgenomen. Hij scoorde toen een A op taal en een B op rekenen, maar daarbij moet wel vermeld worden dat hij er totaal geen zin in had. Omdat hij dus zo faalangstig is en alles uit de weg gaat. Dat was toen nog erger. Hij zat onder de tafel, probeerde ze af te leiden door heel veel te kletsen, zag van alles om zich heen om maar niet bezig te hoeven zijn met de opdrachtjes. Ze (eerst de RT-er en toen de IB-er) hebben er drie dagen over gedaan om hem de toets af te nemen :')

[..]

N zit wel op zo'n school momenteel: de kinderen zitten vanaf groep 3 in rijtjes van twee. Ze hebben wel zo'n systeem van plusgroep, middengroep, instructiegroep. Maar ik vermoed dat N dan qua stof wel mee kan doen met de plus- of middengroep, maar qua hulp, door zijn faalangstige gedrag, mee zou moeten doen met de instructiegroep. Dat is zo suf aan dat systeem: de plusgroep is voor kinderen die voorlopen, maar ook zelfstandig en zeker van zichzelf zijn. Maar dat is op de meeste scholen zo geregeld, volgens mij.

Dat groep 2/3 chaotisch is bedoel ik voor N. Hij zit dan nog steeds bij jonge kinderen die veel aanraken, door elkaar heen lopen en waarin groep 3 aparte instructie krijgt en zich dan wel moet concentreren daarop. Tenminste, zo zie ik het voor me.

Pinquit, volgens mij lijken ze wel op elkaar, ja O+
Hier is het vanaf groep 3 ook gewoon in tweetallen naast elkaar, ook met plusgroep, middengroep en extra-instructiegroep. En ik geef zelf heel graag les volgens de oude stempel (klassikale instructie enzo, weinig groepswerk), en ik denk dat het vooral heel erg belangrijk is dat een docent zichzelf is als hij/ zij lesgeeft. De een doet meer groepswerk, de ander is een goede verteller, ieder zijn ding. Als het vak maar met passie gegeven wordt. Maar ik begrijp dat dat op het basisonderwijs niet/ minder aan de orde is. Maar toch, ik wil toch even gezegd hebben dat de klassieke vorm van lesgeven toch ook hele waardevolle kanten heeft. Het is een tijd veel vrijer geweest, geworden, maar daar komt men juist heel erg op terug nu. Er vallen echt hiaten in bijvoorbeeld het automatiseren en dat gebeurt op de basisscholen al.

Twinkly, wat rot dat ze N niet zien zoals hij is. En dat ze het niet voor elkaar krijgen hem te begeleiden daarin. Het lijkt me heel moeilijk om te zien. Het lijkt me voor de juffen ook erg lastig om te zien dat ze blijkbaar niet het juiste pad met hem kunnen vinden. Misschien hebben ze niet de juiste tools, misschien hebben ze niet de juiste klik met N, misschien nemen ze er te weinig tijd voor, wie zal het zeggen. Jullie gevoel in deze telt.

Je geeft aan dat ze aangaven dat het beter ging. Kwalijk dat dat achteraf toch niet zo blijkt te zijn. Volg je hart en gevoel, zou ik zeggen. Als een andere school beter voelt, en N vindt het prima, gewoon proberen. niet geschoten is altijd mis. En als zich dan hetzelfde weer voordoet, is het misschien tijd om er weer op andere manieren naar te kijken.

Als juf kan ik wel zeggen dat het erg moeilijk is om te differentiëren. Als je, zoals ik vaak, 30 lln voor je neus hebt zitten, dan is er gewoonweg geen tijd en ruimte voor. Ik probeer ze in elk geval allemaal serieus te nemen. Maar dat soort dingen zijn in de praktijk toch vaak wat lastiger/ ingewikkelder dan voor een buitenstaander of ouder misschien lijkt.

En natuurlijk is het fijn en 'ontspannen' als je kind een lekker meedraait met de groep. maar in het kader van 'laat iedereen zijn wie hij/ zij is' vind ik dat ook altijd pijnlijk om te lezen, reacties als 'daar gaat het toch om, dat is toch het belangrijkste'. Ik heb kinderen in de klas die absoluut niet sociaal zijn en daar ook niet gelukkig van worden als ze dat wel moeten zijn (met brugklaskamp bijvoorbeeld). Ik heb daar al vele discussies over gevoerd op school. Is het kamp een verplichting? Waarom niet gewoon voor de kinderen die zoiets leuk vinden? Het is toch ook voor de leuk bedoeld? Ja maar, zo geeft een kind zichzelf ook niet de kans om succeservaringen op te doen? Ja, maar als het zoveel verdriet en stress kost? Ik vind dat een hele moeilijke discussie, eerlijk gezegd. En de opmerking van 'je wilt toch dat je kind lekker in de groep ligt'... ik weet niet, ik vind dat dus ook een lastige.
pi_151202329
Volgens mij ging ik op de onderbouw van de middelbare nog om Half 10. Ik vind 10 uur voor een 11jarige wel erg laat geloof ik.

Mn oma zei altijd slaap je niet dan rust je wel dn ik geloof dat ik me daar wel in kan vinden. Kun je niet bij wijze van compromis zeggen dat hij om 9 uur naar boven moet en dan nog even lezen oid en dan om half 10 licht uit?
:)
pi_151202379
Groep 8 ging ik om 20.30 uur naar bed. Was wel in de tropen, dus school begon wel een uurtje vroeger.

Ik denk brugklas hier in Nl, ook rond 9 of 9.30uur.
pi_151202504
Ja groofs dat ben ik wel met je eens. Ik denk dat meedraaien in de groep voor mij vooral inhoudt dat het kind zoals het is, gewoon meegaat in de groep en dus geaccepteerd wordt zoals het is en zich kan ontwikkelen zoals het is. Zoiets ofzo.
:)
pi_151202577
Ja, dat zou het fijnste zijn natuurlijk.
pi_151202626
Wij hadden vandaag de juf van E. op bezoek. Doen ze hier standaard bij de kleuters. E. was helemaal hyperdepiep, heeft haar kamer laten zien en alles. :D ze doet goed mee op school, durft steeds meer te praten maar vermaakt zich het best met een mannetje dat alleen Russisch spreekt :') :D t is een grapjas en t gaat heel goed met haar.
:)
pi_151203000
^O^ Wat fijn, jullie kleine dreutel.

Mijn groep 3er, die volgende week 7 wordt en eigenlijk nogsteeds niks zegt in de kring, moest een spreekbeurt doen. Ik hield mijn hart vast :') , maar de juf kwam me naderhand vertellen dat S een geboren docent is. :o :P .

Verder vind ik haar zo'n grappig ding. Ze is altijd bezig knutsels en dingen te ontwerpen voor iedereen. Zo had ze laatst van een kindje geleerd hoe ze een soort dik armbandje kon vingerhaken-achtig-iets. En toen had ze bedacht, dat dat leek op een inktvis als je dat dan dubbelvouwt en met een plakbandje vastzet (de draden zijn dan de slierten). Vervolgens heeft ze dus voor iedereen die maar wilde zo'n inktvis gemaakt. Tweede paasdag heeft ze haar feestje en nu is ze bezig voor iedereen een tekening te maken als afscheidscadeautje bij het naar huis gaan (die ouders zullen wel denken :P ). En vandaag lazen we in een boekje over knipseldiertjes en nu wil madam zelf knipseldiertjes maken om uit te delen bij de tractatie :+ . Ik heb het weten om te buigen naar vouwdiertjes (origami?? - ik ben niet zo'n knutselaar), dus nu moeten we voor donderdag nog 30 vogeltjes vouwen. o|O
pi_151203061
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:19 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Dat inderdaad :D
Ik vond het ook vreselijk weet ik nog wel :D
Haha, herkenbaar!
En "iedereen" mocht tot 22.00 opblijven :') :D
pi_151203614
Mijn zoon gaat trouwens ws wel naar groep 3 volgend jaar. Hij is van december (dus wordt echt hele jonge leerling dan), maar de leerkrachten hebben eigenlijk echt geen twijfels, dus ik ga er maar in mee. Maar ik vind het best spannend hoor. Hij is zoveel jonger nog dan S toen ze naar groep 3 ging. Ik hoop vooral dat dan niet blijkt dat hij straks in groep 6 ofzo moet doubleren omdat hij toch achterblijft dan. Dat hij wel gewoon steeds lekker met zijn klas mee door mag stromen. Nou ja, de tijd zal het leren.

Ik vind de groep waar hij dan nu mee doorgaat naar groep 3 wel echt heel erg leuk als potentiële klas voor hem. (Het grappige is dat S ook nog met die kinderen in de klas heeft gezeten ; 1/2 is combinatie bij ons op school.)
pi_151203638
Wat leuk Groofsken dat ze zelf zo actief is in het bedenken van haar traktatie :D Beetje jammer van het werk ;)

En mignonne, fijn dat je kleine het zo goed doet op school! Toch altijd fijn om te weten!

Hier gaat het allemaal zijn gangetje met de oudste. Vorige week heeft hij buisjes gekregen, omdat ie stokdoof was. Bij de eerste controle kno arts kon ze niet eens goed zijn trommelvlies zien, omdat het vol oorsmeer zat. We kregen toen de keuze, afwachten of toch maar buisjes plaatsen. Voor het laatste gekozen en dat bleek maar goed ook. Het is echt zoveel fijner een kind dat je hoort :D Eigenlijk merk je achteraf pas echt hoe doof hij was. Vandaag nacontrole gehad en de kno arts zei ook dat beide gehoorgangen verstopt zaten met oorsmeer en dat er ook flink veel vocht achter de trommelvliezen zat.

Ook is hij echt ontzettend bezig met 5 zijn :D Hij vraagt bijna dagelijks of hij al 5 is. Heeft al bedacht wie er met hem mee mogen de klassen rond en wie hij op zijn feestje wil vragen :D
Helaas is het nog geen juli ;) Eerder had hij ook al zo'n periode dat hij er veel mee bezig was, toen kwam het omdat hij als hij 5 is een takenkaart krijgt op school. Die wil hij heeeeel graag, maar dat doen ze pas echt bij 5. Dagen van de week en bijbehorende kleuren kent hij in ieder geval al (zo kon hij mij vertellen dat hij a.s. vrijdag vrij is en ook de dinsdag na pasen, dat laatste wist ik niet eens :D)

/einde dagboek :P
pi_151203738
De klassen rond! Dat vond ik vroeger zo tof hè. Een kaart krijgen van de andere leerkrachten, of een sticker. Dat doen ze bij mijn kinderen op school niet, echt jammer.
pi_151203770
Fijn dat het zo goed heeft uitgepakt Son, de buisjes. ^O^
pi_151204021
Traktaties... ik ben bezig met 30 Peppa Pigs uitknippen die we op danoontjes gaan bevestigen. Helemaal zelf verzonnen door L en ze helpt ook heel goed mee met knutselen. O+
Het gebeuren om de klassen rond te gaan heeft L helemaal zelf geknutseld. De baby's waren drie weken geleden jarig en trakteerden een theeboeket, dus toen heeft L haar eigen theeboeket gemaakt voor de juffen.

Son wat fijn dat de buisjes hun werk zo goed doen. ^O^ Ik moet binnenkort ook met L naar het ziekenhuis omdat ze ook doof lijkt, al gaat het naar mijn idee de laatste tijd iets beter. Even afwachten nog dus.

Mignonne wat fijn dat het zo goed gaat op school met E! Tof ook dat ze thuis langskomen, ik kan me het trotse gevoel dat je dan als kind hebt helemaal voorstellen. O+

Twinkle wat een lastige situatie. Ik heb geen tips of adviezen, maar ik hoop wel dat jullie een oplossing vinden die voor jullie en N werkt.
  maandag 30 maart 2015 @ 21:03:24 #64
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151204098
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:19 schreef Nijna het volgende:
Moet je op die leeftijd ook niet de meeste voorstellen van je ouders "achterlijk" vinden? ;).
Ik heb eigenlijk geen idee meer hoe laat ik ging op die leeftijd, ik vind 22.00u wel laat, zeker als je ook aan zijn gedrag merkt dat eerder handiger is... En van 20.30 naar 22.00u is ook nogal een stap.

Tot hoe laat mogen zijn vrienden dan opblijven?
Die van mij zijn nog niet op die leeftijd, ik heb geen idee. Heeft hij nog een ander voorstel als jullie aangeven 22.00u te laat te vinden? En is het een optie om te onderhandelen en ergens in het midden uit te komen (hopelijk)?
nou zoveel onderhandelingsruimte krijgt hij nou ook weer niet in. Maar we zijn wel tot een compromis gekomen: 20.45u. :) (en dan wel om 21.00 erin liggen).
in de haak.
  maandag 30 maart 2015 @ 21:06:21 #65
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_151204233
Twinkly wat lastig zeg!
Ik weet niet wat ik zou doen als ik in jullie schoenen stond. Wat het sensorisch gedeelte betreft: hij zal toch moeten leren dat mensen/kinderen nu eenmaal botsen, leunen, aanraken etc. Dat hoort nu eenmaal bij het leven.
Mijn gevoel is bij een faalangstig kind: niet naar boven plaatsen. Eerst werken aan zelfvertrouwen. Maar misschien kunnen ze zijn talenten op andere manieren inzetten?
Zo mag Harry tegenwoordig de puzzels opruimen. Vindt hij geweldig. Kinderen krijgen de puzzels niet af en hij legt ze in 5 min in elkaar en in de kast. Iedereen blij.

Harry is 5 jaar en kan lezen op midden groep 4 niveau. Maakt eenvoudige rekensommen zowel in beeld als met cijfers. Sociaal-emotioneel en motorisch is hij nu bijgetrokken en ligt hij nu op kleuterniveau.
Cito had hij op taal A1 score en op rekenen B1. De fouten die hij had gemaakt, waren uit slordigheid omdat hij het gewoon afraffelde en niet eens goed luisterde wat de juf zei.

Hij is wiebelig, kan zich volgens de juf moeilijk concentreren (ergotherapeute dacht daar anders over ;) ) en een heleboel andere kleine dingen. Hij krijgt nu therapie voor zijn sensorische integratie.

Op school is er een juf 'gespecialiseerd' in hoogbegaafdheid en deze heeft mij al eens aangesproken omdat hij haar zo opviel toen ze hem eens geholpen heeft op de wc :D
Op dit moment krijgt hij 1x per week van haar 'les' samen met een meisje en doen ze groep 2 spelletjes/taken. Geen idee wat hij ervan vindt. Hij zegt 'wel leuk'. Hij is wel trots dat hij groep 2 dingen mag doen.

Op school speelt hij het liefst aldus de juf. Thuis wil hij alleen maar 'werkjes' maken. Hij leest zelf de instructies bij de werkjes ;)
Of hij bouwt hele bouwwerken van Duplo. Dat gaat namelijk sneller dan lego :P

Toch zijn we voornemens om hem voorlopig nog te laten doorkleuteren. Hij zit nu op zich goed in zijn vel. Blijft nog steeds het liefste thuis, maar hij gaat niet meer met tegenzin naar school.

Wordt nog een hele uitdaging met Huubke. Die moet nog 3 worden en maakt al een hele poos puzzels van 35 stukjes. Ook zijn psz juf was nog een aantal dingen opgevallen. Dus ik ben benieuwd. :D
pi_151204289
Ik vind 22 echt veel te laat. Dan ga ik ongeveer zelf naar bed :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151205686
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 20:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Als juf kan ik wel zeggen dat het erg moeilijk is om te differentiëren. Als je, zoals ik vaak, 30 lln voor je neus hebt zitten, dan is er gewoonweg geen tijd en ruimte voor. Ik probeer ze in elk geval allemaal serieus te nemen. Maar dat soort dingen zijn in de praktijk toch vaak wat lastiger/ ingewikkelder dan voor een buitenstaander of ouder misschien lijkt.

Ff wat geknipt.
Ik vind het onderwijs op de huidige manier op zich wel prettiger dan zoals het vroeger was... In de zin dat ik denk dat het positief is dat er veel meer oog is voor de individuele leerling.
Dat er zowel voor de vlotte als de minder vlotte leerling mogelijkheden zijn om het aanbod aan te passen.
Aan de andere kant denk ik ook wel dat je als leerkracht tegenwoordig wel heel veel tijd kwijt bent met al die verschillende kinderen en verschillende plannetjes, naast al het werk wat er toch sowieso al is. Ga er maar aanstaan.
Petje af ^O^ !


Enne Trui, mooi compromis lijkt me!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 30 maart 2015 @ 22:22:50 #68
100412 mefke79
komt goed!
pi_151207639
Ik denk dat je als leerkracht inderdaad het beste uit de verf komt als je je vak geeft met passie en op een manier die bij je past. Waarom zou je dat beperken tot het vo? Op onze school heeft elke leerkracht zijn eigen specialiteit. Als jij goed bent in rekenen geef je dat en dus geen taal. Gympen doen gym docenten en de juf voor techniek heeft daar ook een opleiding in. Ik denk dat dat de toekomst wordt. En door alle individuele werkplanningen en ritmes ontstaan er als vanzelf instructie groepen en momenten om samen of alleen te oefenen. Als je het slim organiseert is het ook niet duurder als het huidige onderwijs.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_151213971
.

[ Bericht 99% gewijzigd door d.k. op 31-03-2015 07:53:53 ]
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 31 maart 2015 @ 08:01:38 #70
100412 mefke79
komt goed!
pi_151214031
Over die onderwijsvernieuwingen was laatst ook een documentaire bij de VPRO: http://tegenlicht.vpro.nl(...)er-aan-de-macht.html

Ik vond het vooral mooi om te zien dat dit dus op allerlei niveau's speelt, niet alleen bij de VWO's in de rijkere delen van Nederland.

Zelf zou ik als kind veel liever in het huidige onderwijs gezeten hebben. Ik weet nog dat je dan met de hele klas een boek moest lezen, ieder om de beurt een stukje. Ik las veel sneller dan de gemiddelde leerling en was dus bladzijdes verder. Handig als je dan de beurt kreeg en je dus niet wist waar we waren.
Van de andere kant, ons rekenboek had extra 'leuke' taken aan het einde van elke paar hoofdstukken. Als je al je taken af had en bewezen had dat je het snapte, dan mocht je die extra taken maken. Dat rekenwerk was zo af, dus ik heb me tijden vermaakt met een groepje buiten de klas en die extra taken. Plattegronden op schaal maken enzo. Eigenlijk deed de leerkracht toen dus al aan extra aanbod, zonder dat dit vast lag.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_151214177
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 08:01 schreef mefke79 het volgende:
Over die onderwijsvernieuwingen was laatst ook een documentaire bij de VPRO: http://tegenlicht.vpro.nl(...)er-aan-de-macht.html

Ik vond het vooral mooi om te zien dat dit dus op allerlei niveau's speelt, niet alleen bij de VWO's in de rijkere delen van Nederland.

Zelf zou ik als kind veel liever in het huidige onderwijs gezeten hebben. Ik weet nog dat je dan met de hele klas een boek moest lezen, ieder om de beurt een stukje. Ik las veel sneller dan de gemiddelde leerling en was dus bladzijdes verder. Handig als je dan de beurt kreeg en je dus niet wist waar we waren.
Van de andere kant, ons rekenboek had extra 'leuke' taken aan het einde van elke paar hoofdstukken. Als je al je taken af had en bewezen had dat je het snapte, dan mocht je die extra taken maken. Dat rekenwerk was zo af, dus ik heb me tijden vermaakt met een groepje buiten de klas en die extra taken. Plattegronden op schaal maken enzo. Eigenlijk deed de leerkracht toen dus al aan extra aanbod, zonder dat dit vast lag.
Had ik ook idd :Y Heel klassikaal onderwijs idd precies wat jij omschrijft, maar er was ook zeker ruimte voor extra's. We hadden bij ons een aantal van die bakken staan met van die kleine info-boekjes over 1 onderwerp, van deze:

daar mocht k dan kleine werkstukjes enzo over maken, vond k geweldig om te doen. Ik was altijd vrij snel klaar met werkjes en echt heel boeiend was het niet dus dat was een welkome aanvulling. En dat op een toch wel heel reguliere basisschool :)

Op de middelbare school moest k 5vwo overdoen, gebrek aan motivatie en zulks dan krijg je dat. Ik spijbelde meer dan dat k op school was. :') en als k er wel was werd k de les uitgeschopt :+ Toen kreeg k een conrector die wat meer buiten de lijntjes durfde te denken. Hij gaf me de vrijheid om zelf te kiezen naar welke lessen ik wel en niet zou gaan, maar in ruil daarvoor stelde hij wel dat hij van mij verwachtte dat ik daar verstandig mee om zou gaan en mn lessen zou halen. Dat was de truuk die t hem voor mij deed. Goed onderwijs zit hem in die zin voor mij veel meer in de persoon die het geeft dan in het systeem wat je eraan hangt. Een persoon die het kan en durft om naar een leerling te kijken en te zien wat hij/zij nodig heeft en dat dan op gepaste wjize aan te bieden. Dat kan naar mijn mening binnen een regulier klassikaal systeem maar ook binnen alle nieuwe toestanden van onderwijs.
:)
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 09:23:07 #72
5428 crew  miss_sly
pi_151214913
Bij mij op de klassikale katholieke school was het echt een drama. Er waren geen extra taakjes of boekjes of mogelijkheden. Als je eerder klaar was dan de rest, kon je uit je neus zitten eten. Niets anders. Zelfs niet een (goedgekeurd) boek lezen. Daarnaast was het hoogste cijfer op je rapport een 8, want de 9 was voor de leerkracht en de 10 voor god :')

Ik ben heel blij dat het over het algemeen anders is tegenwoordig. Kinderen zijn geen machines, en ik denk niet dat je één simpele gelijkmatige structuur kunt toepassen op 100-200-300-400 kinderen/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151217684
Wij hadden klassikale lessen. Er was wel een extra rekenboekje


en we hadden voor taal ook wel extra denk ik, maar ik had eigenlijk wel meer willen leren om te leren. Want ik liep later daar best wel op vast. En ik ben blij dat ze daar veel alerter op zijn tegenwoordig!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151219099
Klassikaal onderwijs met een enthousiaste leerkracht die goed kan vertellen zou denk ik het beste bij N passen. Maar dan wel met aandacht voor individuele verschillen en eigen werk op niveau. Ik weet niet of hij samenwerken prettig zal vinden.
Maar misschien heb ik het wel helemaal mis hoor. We gaan in ieder geval in gesprek met een openbare school hier in de wijk met groepen 1, 2/3, 4/5, 6/7 en 8 en met een Dalton waar wel een jaargroepensysteem is, op beide scholen wordt van de kinderen verwacht dat ze zelfstandig werken en veel samenwerken.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_151219861
Ik heb zelf nooit klassikaal onderwijs gehad op de lagere school, dus ik ben gewend aan combiklassen en spelenderwijs leren enz enz.

Ik zie ook niets verkeerd in een klaslokaal waar het een soort van georganiseerde chaos is.

Ons schoolgebouw zitten 2 scholen in - 1 normaal klassikaal onderwijs en onze school, dalton onderwijs. De ouders hebben bij de opening het hele gebouw gezien en ik hoorde dus ook opmerkingen van de ouders van de andere school dat ze bij onze school alleen maar knutsellokalen hadden.
Terwijl dan keek ik in de lokalen van de andere school en dan zie ik rijtjes met tafels, kale muren, neuzen allemaal dezelfde kant op naar het bord en dan denk ik, dat is toch niets voor 7 jarigen?? Waar is het spel? Waar is er plezier? Waar is ruimte voor je eigen ding? Waar kun je even apart zitten als je je wilt afzonderen?

Maar blijkbaar is mijn idee van basisonderwijs vervormd, dat mijn normaal afwijkt van wat de grote hoop normaal vindt.

Ik herinner me nog wel een plaatje van internet over het onderwijssysteem, en daar staan een aantal verschillende dieren, de opdracht is dan om in een boom te klimmen. Ik denk dat je geen eerlijke resultaten krijgt over kinderen als je niet kijkt naar wat ze kunnen en ze maar moeten meekomen met de groep. Ik denk ook niet dat ze daar wel van groeien, ik denk eerder dat het hun zelfbeeld aantast als ze steeds zouden zien dat ze niet zo goed zijn als de ander. Of juist een soort zelfverheerlijking als ze steeds beter zijn dan de anderen.

Nu werken de kinderen gewoon individueel aan hun taken. Tuurlijk krijgt iedereen dezelfde taken, maar het maken ervan gaat in je eigen tempo. En dan krijg je een soort natuurlijk proces, de kinderen van hetzelfde niveau zoeken elkaar op, en andere kinderen proberen zich weer op te trekken en weer anderen beginnen met uitleggen van stof die ze makkelijk vinden. Je ziet echt een mooie dynamische groep, waar de kinderen zo open naar elkaar zijn, juist omdat er zo weinig wordt opgelegd vanuit de juf.

Binnen het dorp zie je ook echt verschil in kinderen van de ene of andere school. Vanuit onze school zijn de kinderen over het algemeen beleefd en vriendelijk. De andere school zijn de kinderen veel gehaaider en is pesten ook een groot probleem.
Toch vindt J de andere school beter voor zijn zoon iets wat ik echt totaal niet kan begrijpen. Maar daarom hebben we binnenkort ook samen een afspraak op school voor de meiden, want ik wil gewoon graag dat J zich dan ook meer gaat verdiepen in de huidige school voordat hij het afbrandt puur op zijn ideeen erover en nooit duidelijk uitleg heeft gehad over hoe en wat.

/dagboek
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 12:23:03 #76
5428 crew  miss_sly
pi_151220097
O, de school van jouw meiden klinkt heerlijk, Ticootje! Ik snap J niet, echt niet.

Ik weet nog dat wij in Watergraafsmeer bij alle vijf de scholen zijn gaan kijken. Ook bij de Montessori, de school dus waar kinderen "hun gang mogen gaan, er geen structuur is". En juist daar was de sfeer heel erg goed, en was het nergens zo gestructureerd en prettig als daar. Omdat de kinderen hun eigen verantwoordelijkheid kregen en daar heel goed toe in staat bleken. Ik vind het zo jammer om naar kinderen te kijken als volwassenen in de dop die we nog moeten trainen om de volwassenen te worden waarvan wij denken dat ze die moeten worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151220324
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:23 schreef miss_sly het volgende:
O, de school van jouw meiden klinkt heerlijk, Ticootje! Ik snap J niet, echt niet.

Ik weet nog dat wij in Watergraafsmeer bij alle vijf de scholen zijn gaan kijken. Ook bij de Montessori, de school dus waar kinderen "hun gang mogen gaan, er geen structuur is". En juist daar was de sfeer heel erg goed, en was het nergens zo gestructureerd en prettig als daar. Omdat de kinderen hun eigen verantwoordelijkheid kregen en daar heel goed toe in staat bleken. Ik vind het zo jammer om naar kinderen te kijken als volwassenen in de dop die we nog moeten trainen om de volwassenen te worden waarvan wij denken dat ze die moeten worden.
Nou dat is het inderdaad.
We nemen de kinderen heel veel verantwoording af, die ze eigenlijk best aankunnen. Leyla zit in groep 1 en daar leggen ze de basis dat je moet leren plannen.
Jennifer is daar al verder in, die maakt, uiteraard met wat hulp, een weekplanning met kleurtjes en een beperkt aantal taken.
Groep 4,5,6,7,8 gaat steeds verder hierin, tot het punt dat er 1x per week gewoon een half uur staat voor verplicht je planning maken. En zeker die hogere klassen werken gewoon zelfstandig, die hebben de juf voor vragen en wat sturing.

Oh en ik blijf inderdaad ook maar roepen hoe fijn ik de school vind.. Echt het liefst zou ik iedereen uitnodigen om eens te komen kijken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 12:40:26 #78
100412 mefke79
komt goed!
pi_151220695
Klinkt als de school van de jongens, daar werkt dat ook zo. En dat blijkt dus prima te werken voor beide kinderen terwijl ze heel verschillend zijn in doen en laten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_151220823
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:16 schreef Ticootje het volgende:

Ik herinner me nog wel een plaatje van internet over het onderwijssysteem, en daar staan een aantal verschillende dieren, de opdracht is dan om in een boom te klimmen. Ik denk dat je geen eerlijke resultaten krijgt over kinderen als je niet kijkt naar wat ze kunnen en ze maar moeten meekomen met de groep. Ik denk ook niet dat ze daar wel van groeien, ik denk eerder dat het hun zelfbeeld aantast als ze steeds zouden zien dat ze niet zo goed zijn als de ander. Of juist een soort zelfverheerlijking als ze steeds beter zijn dan de anderen.

Deze denk ik? Die vond ik ook altijd zo raak :Y

:)
pi_151220830
Dat klinkt echt super fijn, Ticootje! Ik vind de overgang van 2 naar 3 op N's huidige school ook zo enorm, ze moeten meteen de hele tijd werken en er is geen ruimte om te spelen. Wat me ook opvalt is dat de knutsels allemaal gelijk zijn, er is geen ruimte voor eigen inbreng en creativiteit. Is dat op de school van jouw meisjes opk anders?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_151220862
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

Deze denk ik? Die vond ik ook altijd zo raak :Y

[ afbeelding ]
Ja!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_151220983
Mijnesen gaan naar een reguliere basisschool en dat gaat ook heel goed. We hebben gekeken naar een aantal punten toen we school selecteerden en een school redelijk dicht in de buurt woog behoorlijk mee. Het blijft een gok denk ik, uiteindelijk, schoolkeuze. Je kunt op zoveel dingen afgaan maar als het niet klikt of je kind aardt niet, dan houdt het op.

Ik heb wel de indruk dat in deze tijd de onderwijsvormen steeds meer tot elkaar komen. Ik zat in de jaren '80 op de kleuterschool en begin jaren '90 op de basisschool en toen zag je dus al iets meer ruimte voor individu enz. Tegenwoordig komt er, ook binnen regulier onderwijs steeds meer ruimte voor de voordelen van andere onderwijssystemen, zoals taken plannen en op individueel niveau werken enzovoorts. Ik vnid het mooi om te zien en het maakt me nieuwsgierig naar waar we over 10 of 20 jaar staan qua onderwijs.
:)
  dinsdag 31 maart 2015 @ 12:59:57 #83
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151221390
Ik ben toch ook wel blij met onze school. Het is er best chaotisch (vooral op woensdagmiddag :'( :') ) maar ik merk echt dat Max er kan zijn wie hij is/wil zijn. Echt op z'n gemak.
Er is structuur, ze leren al vanaf groep 3 stapsgewijs een weekplanning maken, en ze hebben gewoon vaste dagen/tijden voor bepaalde lessen, maar er is ook tijd en ruimte voor chaos.
Wat ook heel fijn is, is dat de (meeste) leerkrachten écht luisteren naar wat je als ouder te zeggen hebt. Tijdens het laatste 10-minutengesprek heeft de juf bijna alles wat ik zei opgeschreven, om er wat mee te doen (ookal benadruk ik altijd dat ik alleen de Max goed ken die hij thuis is, en dat het voor mij echt moeilijk is om te weten wat/hoe hij op school is. Hij lijkt namelijk ook op mij :+ en ik was ook twee hele verschillende kinderen thuis en op school. En dat vind ik helemaal oké, maar soms is het dan lastig om te volgen hoe het op school gaat).
Zo heeft M bijvoorbeeld vanaf kleutertijd heel erg voorgelopen op alles, kreeg extra werk en alles erop en eraan. Met als gevolg dat hij in groep 4 bijna niks meer tegelijk had met zijn klas :') dat vond ie écht niet leuk.
Laatste 10-mingesprek ging het over de resultaten van cito. Dat het iets afbuigt, en dat ie echt hard moet blijven werken om het allemaal A-score te houden, want anders is het zonde.
Toen ik voorzichtig zei dat dat voor mij écht niet hoeft, schreef ze dat meteen op :+ Hij verliest de interesse gewoon, is langzaam, krijgt weektaken niet af, kan superslecht tegen afleiding, ziet in alles om zich heen iets wat meer interessant is dan zijn werk :D
Hij moet natuurlijk leren om wat beter geconcentreerd te blijven enz enz enz, tuurlijk. Maar hij hoeft echt niet alle citotoetsen met een A-score af te ronden hoor. Doe maar stapje terug :')

Maargoed, daar ging t niet over :+
Volgens mij zit mijn kind op dezelfde school als Wup's oudste. Ben wel benieuwd wat zij van de school vindt eik :)

[ Bericht 0% gewijzigd door pinquit op 31-03-2015 13:05:21 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151221725
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:43 schreef Twinkly het volgende:
Dat klinkt echt super fijn, Ticootje! Ik vind de overgang van 2 naar 3 op N's huidige school ook zo enorm, ze moeten meteen de hele tijd werken en er is geen ruimte om te spelen. Wat me ook opvalt is dat de knutsels allemaal gelijk zijn, er is geen ruimte voor eigen inbreng en creativiteit. Is dat op de school van jouw meisjes opk anders?
Ja, dat gaat dus naar eigen inzicht en creativiteit. Juist de 2 dingen die ze echt heel belangrijk vinden wordt totaal niet de kop in gedrukt.

Nu ook, weer zo iets. Ze hebben natuurlijk iets met pasen, eieren, kippen... Dus wat heeft de juf gedaan, 10 eieren mee naar school en in een broedkast... 6 eieren zijn uitgekomen. Hoe enorm leerzaam is dat? Om dat met eigen ogen te zien. En om te leren dat je rustig moet zijn omdat er kuikentjes zijn.

Ik vind dat dus geweldig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:09:46 #85
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151221746
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:43 schreef Twinkly het volgende:
Dat klinkt echt super fijn, Ticootje! Ik vind de overgang van 2 naar 3 op N's huidige school ook zo enorm, ze moeten meteen de hele tijd werken en er is geen ruimte om te spelen. Wat me ook opvalt is dat de knutsels allemaal gelijk zijn, er is geen ruimte voor eigen inbreng en creativiteit. Is dat op de school van jouw meisjes opk anders?
Ik denk dat verschil tussen groep 2 en 3 op elke school groot is.
En de overheid stelt nou eenmaal dat een bepaalde leerstof af moet zijn aan het einde van groep 3. De juf zou ze wel meer willen laten spelen maar het is vaak pezen alles af te krijgen voor de vakantie.
De eisen van de inspectie zijn niet mals.

Wat betreft knutsels zit er vaak wel een doel achter om een vaardigheid te leren. Zij het knippen, doosje omplakken dus de basis legt de juf neer. De variatie zit hem in de materialen en kleuren e.d. die je kinderen dan meegeeft.

Als ik het zo vanaf de zijlijn meelees heb je een school met een vrij traditionele onderwijsvorm te pakken en past een andere vorm beter bij jullie.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:10:57 #86
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151221792
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, dat gaat dus naar eigen inzicht en creativiteit. Juist de 2 dingen die ze echt heel belangrijk vinden wordt totaal niet de kop in gedrukt.

Nu ook, weer zo iets. Ze hebben natuurlijk iets met pasen, eieren, kippen... Dus wat heeft de juf gedaan, 10 eieren mee naar school en in een broedkast... 6 eieren zijn uitgekomen. Hoe enorm leerzaam is dat? Om dat met eigen ogen te zien. En om te leren dat je rustig moet zijn omdat er kuikentjes zijn.

Ik vind dat dus geweldig.
^O^ Superleuk ook :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151221797
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:09 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik denk dat verschil tussen groep 2 en 3 op elke school groot is.
En de overheid stelt nou eenmaal dat een bepaalde leerstof af moet zijn aan het einde van groep 3. De juf zou ze wel meer willen laten spelen maar het is vaak pezen alles af te krijgen voor de vakantie.
De eisen van de inspectie zijn niet mals.

Wat betreft knutsels zit er vaak wel een doel achter om een vaardigheid te leren. Zij het knippen, doosje omplakken dus de basis legt de juf neer. De variatie zit hem in de materialen en kleuren e.d. die je kinderen dan meegeeft.

Als ik het zo vanaf de zijlijn meelees heb je een school met een vrij traditionele onderwijsvorm te pakken en past een andere vorm beter bij jullie.
Dit hou ik dus ook J voor. Als het geen goede school zou zijn, dan was hij al lang gesloten. Ze worden op zoveel getoetst, of de kinderen op niveau presteren... Enz enz.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:12:21 #88
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151221823
Waarom denkt J dat t voor zoonlief geen geschikte onderwijsvorm is?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:15:08 #89
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151221898
Iemand ervaring met van onderwijsvorm wisselen?
Ollie gaat nu naar een montessori en gaat na de kerstvakantie als we verhuizen naar een andere school. Montessori wordt niet aangeboden in de nieuwe woonplaats.
Hij is dan nog net geen 5 dus ik denk dat het wel meevalt met wisselen maar misschien zie ik iets cruciaals over het hoofd ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151221921
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:12 schreef pinquit het volgende:
Waarom denkt J dat t voor zoonlief geen geschikte onderwijsvorm is?
J is veel ouderwetser ingesteld. (Ook veel strenger en botter)

Ik denk ook dat het een kwestie is van vertrouwen en waar je mee gewend bent. Hij zat vroeger op die andere school.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151221962
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:15 schreef laziness het volgende:
Iemand ervaring met van onderwijsvorm wisselen?
Ollie gaat nu naar een montessori en gaat na de kerstvakantie als we verhuizen naar een andere school. Montessori wordt niet aangeboden in de nieuwe woonplaats.
Hij is dan nog net geen 5 dus ik denk dat het wel meevalt met wisselen maar misschien zie ik iets cruciaals over het hoofd ;)
Jen komt van klassikaal groep 2 af naar Dalton. Was geen probleem.

Zelf ben ik gewisseld in groep 6 van Montessori naar Jenaplan, ook geen probleem.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:17:08 #92
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151221975
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

J is veel ouderwetser ingesteld. (Ook veel strenger en botter)

Ik denk ook dat het een kwestie is van vertrouwen en waar je mee gewend bent. Hij zat vroeger op die andere school.
Maar hij ziet toch wat een positieve werking het heeft op de meiden? Dat vind ik dan zo typisch. Ze zijn het levende bewijs :D
Daarom vroeg ik me af of B misschien zo'n ander kindje is? (zou zomaar kunnen dat hij een echt goed gegronde reden heeft m.b.t. B. natuurlijk!)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 13:17:09 #93
5428 crew  miss_sly
pi_151221976
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit hou ik dus ook J voor. Als het geen goede school zou zijn, dan was hij al lang gesloten. Ze worden op zoveel getoetst, of de kinderen op niveau presteren... Enz enz.
Dat is ook wat de directeur van onze school zo tegenstaat: er worden alleen meetbare resultaten getoetst, maar hoe een kind zich voelt, tot bloei komt, misschien wel op andere gebieden heel veel laat zien wat niet in cito's en leerlingvolgsystemen naar boven komt, daar wordt nauwelijks naar gekeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151221981
huh?? 2x?

[ Bericht 98% gewijzigd door Ticootje op 31-03-2015 13:31:17 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:19:07 #95
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151222046
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:15 schreef laziness het volgende:
Iemand ervaring met van onderwijsvorm wisselen?
Ollie gaat nu naar een montessori en gaat na de kerstvakantie als we verhuizen naar een andere school. Montessori wordt niet aangeboden in de nieuwe woonplaats.
Hij is dan nog net geen 5 dus ik denk dat het wel meevalt met wisselen maar misschien zie ik iets cruciaals over het hoofd ;)
Hoe jonger hoe beter :)
Ik ben zelf in groep 7 gewisseld van regulier onderwijs naar Jenaplan. Ik moest dus eigenlijk heel snel omschakelen naar nieuw systeem, en dan had ik vooral moeite met het plannen van mijn eigen werk. Maar hoe jonger je dit soort systemen aangeleerd krijgt, hoe makkelijker natuurlijk :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 13:19:53 #96
5428 crew  miss_sly
pi_151222071
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:15 schreef laziness het volgende:
Iemand ervaring met van onderwijsvorm wisselen?
Ollie gaat nu naar een montessori en gaat na de kerstvakantie als we verhuizen naar een andere school. Montessori wordt niet aangeboden in de nieuwe woonplaats.
Hij is dan nog net geen 5 dus ik denk dat het wel meevalt met wisselen maar misschien zie ik iets cruciaals over het hoofd ;)
Ik vraag me wel eens af of we met S misschien ook moeten wisselen. naar Montessori, als ze daar plek zouden hebben. Ik denk alleen dat ze ernstig in opstand komt, maar ze is ook ouder dan O natuurlijk en bovendien verhuizen we niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151222307
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is ook wat de directeur van onze school zo tegenstaat: er worden alleen meetbare resultaten getoetst, maar hoe een kind zich voelt, tot bloei komt, misschien wel op andere gebieden heel veel laat zien wat niet in cito's en leerlingvolgsystemen naar boven komt, daar wordt nauwelijks naar gekeken.
Volkomen mee eens.
Uiteindelijk vormt de basisschool voor een groot deel de mens die je later bent, in denken en doen. Daarom vind ik het belangrijk dat mijn kinderen groeien in hun persoon en omgang met de mensen om hen heen, dat ze ook leren rekenen en schrijven vind ik uiteraard ook erg belangrijk en dat wordt heus ook wel in de gaten gehouden. Uiteindelijk zijn ook de uitstroom niveau's gewoon normaal vergelijkbaar met dat van andere scholen. Het is dus niet zo dat het vrijheid blijheid is en dat ze na 8 jaar onderwijs kat met een U schijven.
Bram is nu 2,5, zit niet op school en die heeft zichzelf leren tellen, kinderen zijn echt heel leergierig van nature. Belangrijk is om dat te stimuleren en niet om die drang om te leren kapot te maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151222420
mn kind duwde me net de klas uit bij het afscheid nemen :D *O* O+ voorheen mocht k niet weg en moest ze eerst bij de juf op schoot (2 seconden maar en zonder huilen of drama, maar toch), ze ging heel stoer zitten nu :D
:)
pi_151222476
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:17 schreef pinquit het volgende:

[..]

Maar hij ziet toch wat een positieve werking het heeft op de meiden? Dat vind ik dan zo typisch. Ze zijn het levende bewijs :D
Daarom vroeg ik me af of B misschien zo'n ander kindje is? (zou zomaar kunnen dat hij een echt goed gegronde reden heeft m.b.t. B. natuurlijk!)
Dat is een beetje het probleem, maar dan ga ik erg in op de situatie thuis. J heeft vaak problemen met het zien van positieve dingen en blijft graag hangen in negativiteit. (Klager)
Dat is iets waar we allebei ook echt aan moeten werken in het traject wat we momenteel met Jen volgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151222673
Helemaal mee eens Ticootje en Miss Sly! Daarom vind ik het ook zo enorm belangrijk dat N op zijn plek zit.
We hebben volgende week een afspraak met de openbare school, al gaf de directeur wel aan dat overstappen lastig is door afspraken van scholen onderling, en ik ga opnieuw een afspraak met de huidige IB-er plannen.

Lazi, wat jammer dat er geen montessorischool in jullie nieuwe woonplaats is. Ik ben in groep 5 van een reguliere naar een montessorischool gegaan, ook door een verhuizing. Het was voor mij heel erg moeilijk om ineens zelfstandig te werken, ik werd er nog onzekerder van. Maar bij een 5-jarige denk ik dat het nog heel soepel verloopt, sowieso spelen ze op iedere school vooral bij de kleuters.

Pinquit, jullie school klinkt erg fijn :Y
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_151222682
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Volkomen mee eens.
Uiteindelijk vormt de basisschool voor een groot deel de mens die je later bent, in denken en doen. Daarom vind ik het belangrijk dat mijn kinderen groeien in hun persoon en omgang met de mensen om hen heen, dat ze ook leren rekenen en schrijven vind ik uiteraard ook erg belangrijk en dat wordt heus ook wel in de gaten gehouden. Uiteindelijk zijn ook de uitstroom niveau's gewoon normaal vergelijkbaar met dat van andere scholen. Het is dus niet zo dat het vrijheid blijheid is en dat ze na 8 jaar onderwijs kat met een U schijven.
Bram is nu 2,5, zit niet op school en die heeft zichzelf leren tellen, kinderen zijn echt heel leergierig van nature. Belangrijk is om dat te stimuleren en niet om die drang om te leren kapot te maken.
Kat met een U :') :D hahaha

Je hebt gelijk denk ik, we vergeten nog wel eens dat voor baby's werkelijk álles nieuw is. Van ademhalen tot plassen en poepen en uit hun ogen kijken. Later gaat het om eten, zitten, leren lopen, leren praten, noem maar op. Die leergierigheid zit er in en is ook een vorm van overlevingsdrang om een beetje te chargeren. Leren lopen en goed leren kijken is uiteindelijk best belangrijk enzo. Maar dat willen leren dat houden ze toch wel. Daarom geloof ik ook niet per se heel erg in enkel verantwoord educatief speelgoed aanbieden ofzo, ze leren van werkelijk álles wat ze aangeboden krijgen.

Nja lang verhaal kort, B. had ook echt een aversie tegen Christelijk onderwijs, zijn moeder had hem altijd ingeprent dat je daar de hele dag niets anders deed dan uit de Bijbel lezen en dat alles om God draait en noem maar op. Onzin natuurlijk, en dat uit de mond van een juf/RT! Maar goed, haar eigen ervaringen met Katholieke meisjesscholen in de jaren 50/60 hebben haar getekend in die zin. B. zag een Christelijke school voor de meiden écht niet zitten, totdat hij mee is geweest naar een kennismaking daar, gezien heeft hoe het er aan toe ging en vragen heeft kunnen stellen over welke rol geloof in nam in het onderwijs (klein verhaaltje cq dagopening met moraal en een gebed als dagafsluiting, that's it). Toen was ie om. Ik hoop voor je dat J. zich open kan stellen voor iets nieuws. Hoeft ie het er nog niet mee eens te zijn, maar idd zoals je zei, je oordeel baseren op enkel aannames is ook niks.
:)
pi_151222731
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:35 schreef Twinkly het volgende:
Helemaal mee eens Ticootje en Miss Sly! Daarom vind ik het ook zo enorm belangrijk dat N op zijn plek zit.
We hebben volgende week een afspraak met de openbare school, al gaf de directeur wel aan dat overstappen lastig is door afspraken van scholen onderling, en ik ga opnieuw een afspraak met de huidige IB-er plannen.

Lazi, wat jammer dat er geen montessorischool in jullie nieuwe woonplaats is. Ik ben in groep 5 van een reguliere naar een montessorischool gegaan, ook door een verhuizing. Het was voor mij heel erg moeilijk om ineens zelfstandig te werken, ik werd er nog onzekerder van. Maar bij een 5-jarige denk ik dat het nog heel soepel verloopt, sowieso spelen ze op iedere school vooral bij de kleuters.

Pinquit, jullie school klinkt erg fijn /ok
Is het niet een idee om, als je de nieuwe school serieus gaat overwegen na die afspraak, ook een afspraak te maken met de RT/IB'er op die school?? Dat je een beetje beeld kunt krijgen van wat zijn/haar plan zou zijn met N.?
:)
pi_151222754
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Is het niet een idee om, als je de nieuwe school serieus gaat overwegen na die afspraak, ook een afspraak te maken met de RT/IB'er op die school?? Dat je een beetje beeld kunt krijgen van wat zijn/haar plan zou zijn met N.?
Ja, dat is wel het plan :Y
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_151222777
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, dat gaat dus naar eigen inzicht en creativiteit. Juist de 2 dingen die ze echt heel belangrijk vinden wordt totaal niet de kop in gedrukt.

Nu ook, weer zo iets. Ze hebben natuurlijk iets met pasen, eieren, kippen... Dus wat heeft de juf gedaan, 10 eieren mee naar school en in een broedkast... 6 eieren zijn uitgekomen. Hoe enorm leerzaam is dat? Om dat met eigen ogen te zien. En om te leren dat je rustig moet zijn omdat er kuikentjes zijn.

Ik vind dat dus geweldig.
Superleuk!! :D O+

mn jongste heeft een liedje geleerd over pasen en opstanding enzo _O- k heb hem naar mn schoonmoeder geappt, gewoon, omdat het kan :P
:)
pi_151222810
quote:
mn jongste heeft een liedje geleerd over pasen en opstanding enzo _O- k heb hem naar mn schoonmoeder geappt, gewoon, omdat het kan :P
lol
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_151222811
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:37 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja, dat is wel het plan :Y
oh haha :D ja dat lijkt me wel fijn, voordat je definitief ja/nee zegt dat je dan kunt kijken wat zij van de situatie vinden en hoe ze dat denken aan te pakken. Zou heel zuur zijn als je nog geen klap opschiet anders.
:)
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:40:00 #107
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151222866
De huidige juf van Jennifer heeft ook een eigen praktijk in opvoedondersteuning. Dagelijks te maken dus met de kinderen die net even wat anders zijn of die begeleiding nodig hebben. Wat dat betreft hebben we het ook wel getroffen.
Ik vind het dan ook heel knap dat je met zoveel positiviteit zo veel kan bereiken met kinderen.

Had ik zelf maar zoveel geduld :D.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:40:22 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151222883
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

Superleuk!! :D O+

mn jongste heeft een liedje geleerd over pasen en opstanding enzo _O- k heb hem naar mn schoonmoeder geappt, gewoon, omdat het kan :P
LOL!

Met het wipschaap?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151222898
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh haha :D ja dat lijkt me wel fijn, voordat je definitief ja/nee zegt dat je dan kunt kijken wat zij van de situatie vinden en hoe ze dat denken aan te pakken. Zou heel zuur zijn als je nog geen klap opschiet anders.
We willen hetzelfde verhaal voorleggen aan de IB-ers en dan horen wat ze hem kunnen bieden.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_151222934
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:40 schreef Ticootje het volgende:
De huidige juf van Jennifer heeft ook een eigen praktijk in opvoedondersteuning. Dagelijks te maken dus met de kinderen die net even wat anders zijn of die begeleiding nodig hebben. Wat dat betreft hebben we het ook wel getroffen.
Ik vind het dan ook heel knap dat je met zoveel positiviteit zo veel kan bereiken met kinderen.

Had ik zelf maar zoveel geduld :D.
oh wat goed!! Ze krijgt echt begeleiding op maat nu dan dus? Gaat die juf dan ook de hele schoolloopbaan mee of is dat niet bij jullie school?
:)
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:41:33 #111
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151222945
Muahahaha. E. al hobbelend op het hobbelschaap een liedje over pasen en opstanding laten zingen en dan sturen O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151222946
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

LOL!

Met het wipschaap?
Darn, gemiste kans! Dat had het wel compleet gemaakt he? :')
:)
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 13:43:11 #113
5428 crew  miss_sly
pi_151223008
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:35 schreef Twinkly het volgende:
Helemaal mee eens Ticootje en Miss Sly! Daarom vind ik het ook zo enorm belangrijk dat N op zijn plek zit.
We hebben volgende week een afspraak met de openbare school, al gaf de directeur wel aan dat overstappen lastig is door afspraken van scholen onderling, en ik ga opnieuw een afspraak met de huidige IB-er plannen.

Wat voor soort afspraken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:43:39 #114
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151223031
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh wat goed!! Ze krijgt echt begeleiding op maat nu dan dus? Gaat die juf dan ook de hele schoolloopbaan mee of is dat niet bij jullie school?
Nee, Jen krijgt geen begeleiding van haar juf. En na dit jaar gaat ze ook gewoon naar de andere unit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:44:20 #115
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151223053
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:41 schreef pinquit het volgende:
Muahahaha. E. al hobbelend op het hobbelschaap een liedje over pasen en opstanding laten zingen en dan sturen O+
Ja echt dit. Hylarisch!
Ik zit gewoon te gniffelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151223076
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:41 schreef pinquit het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:40 schreef Ticootje het volgende:
:')

niet quoten plz, straks weg
:)
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 13:45:44 #117
5428 crew  miss_sly
pi_151223106
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:40 schreef Twinkly het volgende:

[..]

We willen hetzelfde verhaal voorleggen aan de IB-ers en dan horen wat ze hem kunnen bieden.
Ik ben een echte n00b hoor, maar wat doet een IB-er nou precies?
Stel dat wij eens zouden willen praten over volgend jaar en hoe ze denken om te gaan met de zaken waarin ze wat voorloopt; gaan we dan naar de IB-er, de huidige leerkracht, de toekomstige leerkracht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151223113
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat voor soort afspraken?
Dat men niet zomaar over mag stappen naar een andere school, omdat mensen anders gaan shoppen. Dat snap ik ook wel.
Maar dat gaan wij natuurlijk niet doen. Overstappen heeft sowieso een gigantische invloed op gevoelige N.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:45:57 #119
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151223119
:D O+ aaagh lief
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 13:49:15 #120
5428 crew  miss_sly
pi_151223222
E O+ O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:45 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dat men niet zomaar over mag stappen naar een andere school, omdat mensen anders gaan shoppen. Dat snap ik ook wel.
Maar dat gaan wij natuurlijk niet doen. Overstappen heeft sowieso een gigantische invloed op gevoelige N.
Natuurlijk zijn die mensen er, maar ze zullen ook wel zien en snappen waarom sommige mensen toch over willen stappen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151223225
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben een echte n00b hoor, maar wat doet een IB-er nou precies?
Stel dat wij eens zouden willen praten over volgend jaar en hoe ze denken om te gaan met de zaken waarin ze wat voorloopt; gaan we dan naar de IB-er, de huidige leerkracht, de toekomstige leerkracht?
Ze begeleiden leerkrachten in de begeleiding van leerlingen en schrijven zorgplannen enzo.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Interne_begeleider

n0000000000000000000000b :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_151223241
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben een echte n00b hoor, maar wat doet een IB-er nou precies?
Stel dat wij eens zouden willen praten over volgend jaar en hoe ze denken om te gaan met de zaken waarin ze wat voorloopt; gaan we dan naar de IB-er, de huidige leerkracht, de toekomstige leerkracht?
Allemaal :D
Ik zou beginnen met de huidige leerkracht en de toekomstige leerkracht denk ik en evt daarna overwegen om met IB'er erover te praten?

dit is wat k er van mn schoonmoeder (IB' er dus) van begrepen heb, als k er naast zit anyone, verbeter gerust :D
Een IB'er maakt/beheert de plannen voor kinderen die extra aandacht nodig hebben, zowel aan de onderkant als aan de bovenkant. Die bepaald dus of het nodig is en in welke vorm dan enz. Een klein deel daarvan wordt ook uitgevoerd door de IB'er zelf, extra begeleiding zeg maar, maar het grootste deel in de praktijk zal de eigen docent doen. Verder als er sprake is van doubleren of klassen overslaan hoort er altijd een IB'er bij betrokken te zijn bij die beslissing.
In a nutshell en voor zover ik begrepen heb.
:)
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:50:49 #123
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151223296
Ik moest echt een beetje lachen om je filmpje <3 :D
Echt christelijker kan niet. Geweldig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151223297
Ik zou zeker naar de IB-er gaan, Miss Sly, ze kunnen beter nu alvast bedenken wat ze gaan doen volgend jaar dan het volgend schooljaar allemaal opnieuw uit te moeten vinden (dat duurt LANG op scholen) waardoor S in het begin wellicht maar met de meute mee moet gaan.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_151223354
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik moest echt een beetje lachen om je filmpje <3 :D
Echt christelijker kan niet. Geweldig.
Heilig he? :D O-)

Maar hey, B. is afgelopen jaar zelfs meegeweest naar het Kerstspel in de kerk (gewoon de allerallereerste keer voor hem dat ie een dienst in een kerk bijwoonde!). Dus wie weet hoe het loopt met J. en de schoolkeuze ;) wie weet wordt ie straks wel groepsouder ofzo ~O>
:)
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 13:52:47 #126
5428 crew  miss_sly
pi_151223373
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Allemaal :D
Ik zou beginnen met de huidige leerkracht en de toekomstige leerkracht denk ik en evt daarna overwegen om met IB'er erover te praten?

dit is wat k er van mn schoonmoeder (IB' er dus) van begrepen heb, als k er naast zit anyone, verbeter gerust :D
Een IB'er maakt/beheert de plannen voor kinderen die extra aandacht nodig hebben, zowel aan de onderkant als aan de bovenkant. Die bepaald dus of het nodig is en in welke vorm dan enz. Een klein deel daarvan wordt ook uitgevoerd door de IB'er zelf, extra begeleiding zeg maar, maar het grootste deel in de praktijk zal de eigen docent doen. Verder als er sprake is van doubleren of klassen overslaan hoort er altijd een IB'er bij betrokken te zijn bij die beslissing.
In a nutshell en voor zover ik begrepen heb.
En wat is dan het verschil tussen een intern begeleider en een remedial teacher?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 maart 2015 @ 13:53:46 #127
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151223426
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

Heilig he? :D O-)

Maar hey, B. is afgelopen jaar zelfs meegeweest naar het Kerstspel in de kerk (gewoon de allerallereerste keer voor hem dat ie een dienst in een kerk bijwoonde!). Dus wie weet hoe het loopt met J. en de schoolkeuze ;) wie weet wordt ie straks wel groepsouder ofzo ~O>
Klassenmoeder !
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151223428
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben een echte n00b hoor, maar wat doet een IB-er nou precies?
Stel dat wij eens zouden willen praten over volgend jaar en hoe ze denken om te gaan met de zaken waarin ze wat voorloopt; gaan we dan naar de IB-er, de huidige leerkracht, de toekomstige leerkracht?
hier hebben we overleg met zijn juf. De juf met de ib-er. Die laatste komt op verzoek van de juf dit schooljaar nog observeren bv. Maar ik weet niet of dit lijntje op elke school zo is. Ik zou zelf eerst met de juf overleggen en dan evt naar de ib-er.
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 13:54:14 #129
5428 crew  miss_sly
pi_151223443
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:50 schreef Twinkly het volgende:
Ik zou zeker naar de IB-er gaan, Miss Sly, ze kunnen beter nu alvast bedenken wat ze gaan doen volgend jaar dan het volgend schooljaar allemaal opnieuw uit te moeten vinden (dat duurt LANG op scholen) waardoor S in het begin wellicht maar met de meute mee moet gaan.
Ja, dat dus. Ik had er nog niet over nagedacht, en B ook niet, maar wellicht is het wel slim om vast eens te gaan praten over een plan over hoe ze dan willen verdiepen. Anders is het jaar dadelijk half om en heeft ze geen reet geleerd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151223458
Een RT neemt de leerlingen die extra zorg hebben mee uit de les voor extra begeleiding.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_151223459
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En wat is dan het verschil tussen een intern begeleider en een remedial teacher?
IB'er heeft iets meer taken binnen de school en een RT'er richt zich vooral op kinderen met problemen/stoornissen geloof ik. Grof gezegd de kinderen waar meer mee aan de hand is dan alleen uitblinken of achterlopen.
:)
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 13:59:34 #132
5428 crew  miss_sly
pi_151223683
Kijk, dank ladies! Ik weet er echt te weinig van :@

Dus we zullen eerst eens met haar juf praten en dan eens verder zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:11:36 #133
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151224233
De school van keuze komt O. op een wachtlijst terecht -O-
Er zit een brede school in de nieuwe wijk maar die is echt nog in opbouw. Aan de foto's te zien zitten er nu een stuk of 30 kinderen. Ik geloof dat ik gewoon een school wil waar er volwaardige groepen zijn al.
Meh dit kan nog wel eens lastig worden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151224340
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:11 schreef laziness het volgende:
De school van keuze komt O. op een wachtlijst terecht -O-
Er zit een brede school in de nieuwe wijk maar die is echt nog in opbouw. Aan de foto's te zien zitten er nu een stuk of 30 kinderen. Ik geloof dat ik gewoon een school wil waar er volwaardige groepen zijn al.
Meh dit kan nog wel eens lastig worden.
Gaat O. naar school in jullie officiele woonplaats straks of in mijn werkplaats zeg maar?
Lijkt me echt heel lastig. Ik kan me je gevoel wel voorstellen, liever heb je al een beeld hoe het allemaal loopt op zo'n school en niet dat je kind de komende paar jaar een soort testcase is ofzo.
:)
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 14:20:48 #135
5428 crew  miss_sly
pi_151224588
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:11 schreef laziness het volgende:
De school van keuze komt O. op een wachtlijst terecht -O-
Er zit een brede school in de nieuwe wijk maar die is echt nog in opbouw. Aan de foto's te zien zitten er nu een stuk of 30 kinderen. Ik geloof dat ik gewoon een school wil waar er volwaardige groepen zijn al.
Meh dit kan nog wel eens lastig worden.
O, dat is niet fijn. Ik kan me voorstellen dat je liever start op een school waar al volwaardige groepen zijn. Een school die al 'af' is. Kunnen ze een indicatie geven van de kans dat hij toch op die school komt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:24:46 #136
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151224752
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Gaat O. naar school in jullie officiele woonplaats straks of in mijn werkplaats zeg maar?
Lijkt me echt heel lastig. Ik kan me je gevoel wel voorstellen, liever heb je al een beeld hoe het allemaal loopt op zo'n school en niet dat je kind de komende paar jaar een soort testcase is ofzo.
Bij voorkeur gewoon in de woonplaats.
Jouw werkplaats is de andere kant op van waar we werken dus dat maakt op tijd op het werk zijn echt een uitdaging. Dan moet ik kijken naar ook voorschoolse opvang maar dat wil ik eigenlijk echt voorkomen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dat is niet fijn. Ik kan me voorstellen dat je liever start op een school waar al volwaardige groepen zijn. Een school die al 'af' is. Kunnen ze een indicatie geven van de kans dat hij toch op die school komt?
Hij zou dan nummer twee op de wachtlijst zijn. Naar ik begrepen heb is de enige kans als er kinderen van school af gaan dus die kans acht ik erg klein.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151224806
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:24 schreef laziness het volgende:

[..]

Bij voorkeur gewoon in de woonplaats.
Jouw werkplaats is de andere kant op van waar we werken dus dat maakt op tijd op het werk zijn echt een uitdaging. Dan moet ik kijken naar ook voorschoolse opvang maar dat wil ik eigenlijk echt voorkomen.

[..]

Hij zou dan nummer twee op de wachtlijst zijn. Naar ik begrepen heb is de enige kans als er kinderen van school af gaan dus die kans echt ik erg klein.
ohja dat is ook zo met op je werk komen. Pfoe wat lastig zeg -O-
en maakt school geen uitzondering met verhuizingen dan? :{ wat jammer dat de kans zo klein is.
:)
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 14:29:36 #138
5428 crew  miss_sly
pi_151224955
Ik vind het echt bizar hoe weinig rekening er met verhuizingen wordt gehouden. Bij S op school zat een jongen die nog een dik jaar aan de andere kant van Amsterdam naar zijn oude basisschool moest, omdat er geen plek was op deze school. Zijn ouders wonen 6 huizen verderop.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 14:31:12 #139
5428 crew  miss_sly
pi_151225003
Nou moet ik zeggen dat de school van S in 2006 gestart is als klein schooltje met ook maar enkele tientallen leerlingen. Over het algemeen kijkt iedereen (ouders, leerkrachten en kinderen) met plezier terug op die begintijd waarin het zo klein en knus was. Het kan ook leuke kanten hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:32:35 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151225040
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:31 schreef miss_sly het volgende:
Nou moet ik zeggen dat de school van S in 2006 gestart is als klein schooltje met ook maar enkele tientallen leerlingen. Over het algemeen kijkt iedereen (ouders, leerkrachten en kinderen) met plezier terug op die begintijd waarin het zo klein en knus was. Het kan ook leuke kanten hebben.
Hier nog steeds een klein schooltje. Ik zie daar alleen maar voordelen in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151225062
Ja dat dus idd. Ik snap dat ook niet. Onze school heeft nu ook een leerlingenstop voor leerlingen buiten de regio hier, binnen ons dorp worden ze wel gewoon aangenomen/geplaatst maar bijvoorbeeld Den Haag niet meer. 'grappig' want sommige stukken van Den Haag liggen een stuk dichterbij school dan de stukken van ons dorp :')
maar goed, voor zover ik begreep worden leerlingen die verhuisd zijn dan weer wel geplaatst. Ik vind dat ook niet meer dan logisch eigk, t is niet alsof je gaat shoppen ofzo
:)
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:34:21 #142
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151225108
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

ohja dat is ook zo met op je werk komen. Pfoe wat lastig zeg -O-
en maakt school geen uitzondering met verhuizingen dan? :{ wat jammer dat de kans zo klein is.
Nee want ze kunnen de klassen niet groter maken dan een bepaald aantal en het is niet zo'n grote school.

Er zijn nog wel meer scholen maar die zitten al weer wat verder weg en ik moet me nog verdiepen in hoe die staan aangeschreven. Ben niet erg bekend in de wijken van mijn nieuwe woonplaats nog ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier nog steeds een klein schooltje. Ik zie daar alleen maar voordelen in.
Ik vind het een beperking als mijn kind met slechts een paar andere leeftijdsgenoten in de klas zit dadelijk en dit waarschijnlijk voor nog een aantal schooljaren.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 14:35:18 #143
5428 crew  miss_sly
pi_151225139
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier nog steeds een klein schooltje. Ik zie daar alleen maar voordelen in.
Nou, niet alleen. Uit onderzoeken is gebleken dat het ideale aantal leerlingen per groep zo rond de 18-22 ligt. Eigen groep, dus. Dat zou ideaal zijn zowel voor de leerkracht als de leerlingen.
Nou vind ik onze school eigenlijk wel wat te groot, maar een klein schooltje is hier echt niet te vinden. Alleen de nieuw gestarte Vrije School, maar ten eerste wil ik daar absoluut niet heen en ten tweede groeit die ook erg snel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:36:21 #144
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151225183
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:34 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee want ze kunnen de klassen niet groter maken dan een bepaald aantal en het is niet zo'n grote school.

Er zijn nog wel meer scholen maar die zitten al weer wat verder weg en ik moet me nog verdiepen in hoe die staan aangeschreven. Ben niet erg bekend in de wijken van mijn nieuwe woonplaats nog ;)

[..]

Ik vind het een beperking als mijn kind met slechts een paar andere leeftijdsgenoten in de klas zit dadelijk en dit waarschijnlijk voor nog een aantal schooljaren.
Of is het een uitdaging om ook te leren omgaan met jongere en oudere kinderen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:42:23 #145
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151225357
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Of is het een uitdaging om ook te leren omgaan met jongere en oudere kinderen?
Dat kan mijn kind al want hij zat op een verticale groep op het kinderdagverblijf. Dat was echter op een gegeven moment toch qua aansluiting lastig toen hij de oudste van de groep was en zijn niveau gewoon hoger was dan dat van de jongere kinderen.
Ik geloof best dat hij er op bepaalde vlakken wat aan heeft maar ik vind de nadelen toch echt wel groter.
Ik wil graag een diversiteit aan kinderen van zijn eigen leeftijd en niveau. Dat is gewoon een gevoel dat wij beiden sterk hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:43:33 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151225388
Hoe klein worden de groepen dan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:59:04 #147
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151225969
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:43 schreef Ticootje het volgende:
Hoe klein worden de groepen dan?
De gehele school is nu 24 leerlingen. Ze hebben een groep 1/2/3 en een 4/5/6. 7/8 leerlingen hebben ze niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 31 maart 2015 @ 14:59:56 #148
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151226009
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 14:59 schreef laziness het volgende:

[..]

De gehele school is nu 24 leerlingen. Ze hebben een groep 1/2/3 en een 4/5/6. 7/8 leerlingen hebben ze niet.
En wat is dan de voorspelde groei? Aankomend jaar 200% groeien?

Het is wel heel erg klein ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151226587
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 12:59 schreef pinquit het volgende:
-knip-
Maargoed, daar ging t niet over :+
Volgens mij zit mijn kind op dezelfde school als Wup's oudste. Ben wel benieuwd wat zij van de school vindt eik :)
Ik voel me betrapt als lurker :P Klopt inderdaad, mijn kleuter zit in groep 2 en gaat na de zomer naar groep 3. Ik deel je ervaring dat er door de leerkracht goed wordt geluisterd. In februari nog leek kleuter niet goed in haar vel te zitten. Op school bleken de juffen haar erg te ontzien qua werkjes, omdat ze een jonge groep 2-er is (november). Ik heb ze gevraagd om haar juist wel werkjes en uitdagingen te geven en dat bleek een schot in de roos. Ze is weer helemaal opgebloeid en gaat met sprongen vooruit op allerlei vlakken.
En verder is het er gewoon gezellig, je bent welkom en iedereen telt mee. Chaotisch, mwah, wel rommelig. Maar dat zie ik honderd keer liever dan die klinische klaslokalen met witte muren en lege vensterbanken ;) En over twee nachtjes weer iedereen in pyjama naar school, inclusief juffen en hulpouders :D O+
  dinsdag 31 maart 2015 @ 15:27:01 #150
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151227256
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:12 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik voel me betrapt als lurker :P Klopt inderdaad, mijn kleuter zit in groep 2 en gaat na de zomer naar groep 3. Ik deel je ervaring dat er door de leerkracht goed wordt geluisterd. In februari nog leek kleuter niet goed in haar vel te zitten. Op school bleken de juffen haar erg te ontzien qua werkjes, omdat ze een jonge groep 2-er is (november). Ik heb ze gevraagd om haar juist wel werkjes en uitdagingen te geven en dat bleek een schot in de roos. Ze is weer helemaal opgebloeid en gaat met sprongen vooruit op allerlei vlakken.
En verder is het er gewoon gezellig, je bent welkom en iedereen telt mee. Chaotisch, mwah, wel rommelig. Maar dat zie ik honderd keer liever dan die klinische klaslokalen met witte muren en lege vensterbanken ;) En over twee nachtjes weer iedereen in pyjama naar school, inclusief juffen en hulpouders :D O+
Ja fijn! Ohja de kleuters hebben zoldertjes O+
Ga je mee op kamp? :P (is echt heel heel leuk!)
Zelfs in groep 8 gaan de juffen en hulpouders nog in pyjama naar school met Pasen *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_151227985
Nee, jongste is nog te klein dan om zonder mama te zijn. Maar misschien ML wel :) Ga jij elk jaar mee?
Die zoldertjes zijn echt leuk ja, "huisjes" worden ze genoemd. Ook geweldig als je je kleuter dan weer volledig blauw/groen/goud geschilderd meekrijgt, voor de derde keer die week, omdat ze in het huisje heeft gespeeld :')
  dinsdag 31 maart 2015 @ 15:49:08 #152
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151228146
Neehoor, ik ben dit jaar voor het eerst meegeweest (moest de jaren daarvoor nog studeren helaas), ik zat in de kookploeg :D 't Is echt wel heel leuk, en ergens ook wel fijn (en leuk!) om je kind zo te zien gaan op zo'n kamp O+
Ik vind ze in groep 3 nog zo jong eigenlijk, voor kamp :@ best lastig om dan je kind ineens te moeten uitzwaaien :o groep 3 is al zo'n grote stap! Maar t gaat altijd heel goed gelukkig ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 31 maart 2015 @ 15:50:26 #153
56471 pinquit
oh my lama!
pi_151228200
Sorry :') Dat deed ik niet om je ongerust te maken ofzo :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 31 maart 2015 @ 16:21:02 #154
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151229230
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:49 schreef pinquit het volgende:
Neehoor, ik ben dit jaar voor het eerst meegeweest (moest de jaren daarvoor nog studeren helaas), ik zat in de kookploeg :D 't Is echt wel heel leuk, en ergens ook wel fijn (en leuk!) om je kind zo te zien gaan op zo'n kamp O+
Ik vind ze in groep 3 nog zo jong eigenlijk, voor kamp :@ best lastig om dan je kind ineens te moeten uitzwaaien :o groep 3 is al zo'n grote stap! Maar t gaat altijd heel goed gelukkig ;)
Oh vorig jaar geen kamp hier, maar ze gingen met de hele klas logeren bij de juf in en tent in de tuin. Groep 1 tm 3... :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151232512
24 is wel weinig. Hoe denken ze te groeien? En hoe is het verdeeld?

Op Chris zijn vorige school wel kamp, in de middenbouw en bovenbouw (3-4-5&6-7-8) een nacht aan het begin van het schooljaar. En dan in groep8 een eindkamp van 3/4 nachten aan het eind van het jaar.
Deze school heeft alleen kamp in de bovenbouw. Middenbouw gaat op schoolreis, om en om educatief en speeltuin.

In praktijk hadden de moeder van de groep 3-ers het moeilijker dan de kinderen (die hadden nergens last van). En in groep 4 dan afvragen waarom je het jaar ervoor zo paniekte :P
pi_151232920
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 15:50 schreef pinquit het volgende:
Sorry :') Dat deed ik niet om je ongerust te maken ofzo :+
:D en bedankt he..

Nee, ik denk dat kleuter het spannender zal vinden dan ik. En eenmaal daar heel veel plezier zal hebben. Het is een zelfstandige, verstandige dame die zich wel redt in dat soort situaties.
pi_151236220
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 13:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En wat is dan het verschil tussen een intern begeleider en een remedial teacher?
Een RT-er is eigenlijk een 'docent' die remediërend aan de slag gaat met de kinderen. Kinderen met dyslexie leert omgaan met hun beperking, dingen op een andere manier of met extra en individuele aandacht nog eens uitlegt en gaat bekijken. Vaak als blijkt dat kinderen op één enkel vak achterblijven. Bij ons krijgen kinderen RT, als ze achterblijven op rekenen en/ of taal. En dus een specifiek achterblijven naast verder duidelijke havo en/ of vwo-capaciteiten.

Een Ib-er is iemand die er voor moet zorgen dat de omstandigheden optimaal zijn, dat zaken zo soepel mogelijk verlopen, voor zowel leerkracht als kind. Bij ons op school heeft de ib-er sowieso alle informatie over alle zorgkinderen, zorgt voor kennisoverdracht naar docenten, is de verbindende factor tussen school en ouders als er sprake is van een zorg, en heeft ook soms wat gesprekken met de betreffende leerlingen om te kunnen duiden waar hulp en aanpassing gewenst is.

Daarnaast hebben wij ook nog vertrouwenspersonen waar leerlingen kunnen aankloppen als ze zelf ergens mee zitten. Dit staat verder op zichzelf vaak. En natuurlijk zijn er vanuit het zorgteam allerlei lijntjes naar buiten toe, naar andere instanties, als meer en professionele hulp noodzakelijk is.
pi_151236582
En voor Miss sly ook:

Wat betreft je vraag over al in gesprek gaan over volgend jaar. Als het goed is, wordt er op meerdere niveaus gewerkt, zeker vanaf groep 3. Bij ons is dat het zon-, maan- en stersysteem, maar algemeen komt dat neer op een plusgroep, een middengroep en een extra-instructie-groep. de kinderen worden aan het begin van het schooljaar ingedeeld op basis van de overdracht en de citoscores. Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat S dan in een plusgroepje wordt ingedeeld. Als dan gaandeweg blijkt dat kinderen toch beter tot hun recht komen op een ander niveau, wordt er later nog geschoven.

Als het bij jullie ook zo werkt, zou ik verder geen gesprek aanvragen, want dan lijkt me de kans groot dat S in een plusgroepje komt en voldoende uitdaging zal krijgen (Bij mijn S in de klas zitten er drie kinderen in dat groepje, dus dat is echt niet zo makkelijk denk ik.).

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 31-03-2015 20:10:30 ]
  Moderator dinsdag 31 maart 2015 @ 20:39:39 #159
5428 crew  miss_sly
pi_151238063
Ik heb echt nog geen idee hoe dat op deze Schiphol is geregeld. Als dat zo is als jij het schetst, is het prima. Ik was laatst even in groep 3. Toen ik zag wat er aan de muur hing mbt taal, zei ik dat dat voor S wat eenvoudig zou zijn en toen zei de leerkracht achteloos "O, dan doet ze maar een extra taakje". Dat klonk niet heel erg alsof er structureel aanbod op andere niveaus is. Dus ik wil er graag even naar informeren, zodat ik weet hoe en wat :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151238375
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb echt nog geen idee hoe dat op deze Schiphol is geregeld. Als dat zo is als jij het schetst, is het prima. Ik was laatst even in groep 3. Toen ik zag wat er aan de muur hing mbt taal, zei ik dat dat voor S wat eenvoudig zou zijn en toen zei de leerkracht achteloos "O, dan doet ze maar een extra taakje". Dat klonk niet heel erg alsof er structureel aanbod op andere niveaus is. Dus ik wil er graag even naar informeren, zodat ik weet hoe en wat :)
Deze schiphol? :D
Professioneel gifmenger.
pi_151238404
S gaat internationaal hè :{w
pi_151238435
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
S gaat internationaal hè :{w
Tof! O+
Professioneel gifmenger.
pi_151238441
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2015 20:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb echt nog geen idee hoe dat op deze Schiphol is geregeld. Als dat zo is als jij het schetst, is het prima. Ik was laatst even in groep 3. Toen ik zag wat er aan de muur hing mbt taal, zei ik dat dat voor S wat eenvoudig zou zijn en toen zei de leerkracht achteloos "O, dan doet ze maar een extra taakje". Dat klonk niet heel erg alsof er structureel aanbod op andere niveaus is. Dus ik wil er graag even naar informeren, zodat ik weet hoe en wat :)
Wij hebben een voorlichtingsavond gehad toen de kinderen net in groep 3 zaten. Toen werd dit allemaal uitgelegd. Leuk gedaan, met eerst een plenair gedeelte en daarna de mogelijkheid om in de klas van de kinderen zelf hun eerste werkboekjes en schriftjes te bekijken.
pi_151240208
Hier (openbaar onderwijs) is het ongeveer zoals bij Groofsken. Ze werken met zon, maan en ster. Er is extra aandacht voor de kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, maar ook voor de kinderen die meer uitdaging nodig hebben. Oudste zit in een plusgroepje met rekenen, mag sommige opdrachten overslaan en heeft daar voor in de plaats andere opdrachten. Met lezen krijgt hij juist wat extra, omdat zijn leestempo wat lager is. Er is tutorlezen, waarbij hij samen met iemand uit groep 8 leest om een sneller leestempo te krijgen. Hij vindt lezen niet leuk, dus leest ook echt te weinig.
Jongste zal net als zijn broer ook een vroege leerling gaan worden. Vind het wel lastig om nu al in te zien wat goed voor hem zal zijn, maar zijn juf ziet geen redenen om hem langer te laten kleuteren. Ze zegt dat ze niet weet wat ze hem nog extra aan kan bieden. Ik vind het toch wel spannend...
  donderdag 2 april 2015 @ 21:46:31 #165
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151311428
Mijn jongste moet morgen gewoon naar school. Geen probleem verder, maar hij is de enige uit zijn taxi die morgen school heeft. Hebben jullie kinderen morgen vrij?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151311527
Wat gek? Weet je het zeker?
Mijnesen zijn vrij.
:)
pi_151311590
Hier dan nog geen basisschool maar mijn 2 peuters gaan morgen samen naar de psz.
Ik heb het ook nog maar nagevraagd, maar het bleek echt te kloppen.

Ik vind het maar vreemd trouwens.

Ik moet morgen ook werken. Is proefondervindelijk op vrijwillige basis, maar dat zal waarschijnlijk voor het laatst zijn.
"Want de klant vraagt erom"
Zal mij benieuwen hoe druk het is.
pi_151311724
Mijn meiden zijn ook vrij (basisschool).
Mama van 2 lieve meiden :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 april 2015 @ 21:55:22 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151312005
mini-kleuter had gewoon naar de psz gekund vandaag en morgen, maar maxi-kleuter had vandaag een studiedag en vrijdag en maandag vrij. Dus daarom Geert thuis gehouden en woensdag uit school gelijk naar papa gebracht. Zal wel per school verschillend zijn denk ik.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 2 april 2015 @ 21:56:39 #170
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151312088
Ja, ik weet het zeker Mignonne. Ze hebben morgen ook paasontbijt. Arme taxichauffeur, nou moet hij speciaal voor hem morgen toch rijden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 21:59:23 #171
5428 crew  miss_sly
pi_151312257
Zowel de BSO als de school zijn hier vrij morgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151312361
L is ook vrij morgen. Ze was zelfs vandaag al vrij omdat ze studiedag hadden op school. We zijn vandaag samen naar de Kon. Julianatoren geweest. Ondanks dat het koud was hebben we onszelf prima vermaakt. Er waren denk ik maar 80 bezoekers dus we hebben wel 6 ritjes in de achtbaan gedaan zonder uit te hoeven stappen. En zo ging het ook bij de andere attracties. L wist niet wat haar overkwam. Het was echt een geslaagde dag, want ik hoorde L tegen mijn zusje zeggen: "Ik heb vandaag een hele fijne dag gehad." O+ O+

En *O* want we hebben een abonnement op de Kon. Julianatoren dus we kunnen dit seizoen nog heel vaak gaan. Het is wel dik een uur rijden, maar dat heb ik er graag voor over als L er zo van geniet. :Y
pi_151312379
School is wel vrij morgen. Bso was volgens mij wel open morgen. Op mijn werk zijn ze ook niet vrij morgen. M is wel vrij morgen.

Mijn dames hebben dinsdag en woensdag ook nog vrij.

Leuk Nikki!
Wij hebben voor het tweede jaar een abonnement op Drievliet genomen. Daar wonen we 5 minuten vandaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 2 april 2015 @ 22:01:51 #174
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151312414
Dat de BSO dan ook vrij is, verbaast me dan wel. De meeste ouders moeten denk ik toch gewoon werken. Dan is het wel fijn als de opvang open is.
Ik had begin van het jaar ook al vrij geregeld voor morgen, omdat ik er vanuit ging dat jongste vrij was, maar ik ga morgen nu toch maar gewoon werken. Daar zullen mijn collega's ook wel blij mee zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151312706
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:01 schreef Vicky het volgende:
Leuk Nikki!
Wij hebben voor het tweede jaar een abonnement op Drievliet genomen. Daar wonen we 5 minuten vandaan.
Drievliet is leuk! Als dat op 5 minuten van mijn huis zou liggen dan zou ik het ook wel weten. :Y
  Moderator donderdag 2 april 2015 @ 22:08:47 #176
5428 crew  miss_sly
pi_151312867
Ik moet ook werken morgen, B is vrij,
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 2 april 2015 @ 22:10:02 #177
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151312947
Als ik zo dicht bij een attractiepark zou wonen, zou ik zeker ook een abonnement nemen, ja. Een uur rijden vind ik dan nog best wel veel, Nikki.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 2 april 2015 @ 22:16:53 #178
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151313330
Drievliet moeten wij volgend jaar ook maar een abo op nemen als we verhuisd zijn O+

Hier vandaag een studiedag en morgen vrij en als ik zou willen kon hij beide dagen bij de BSO terecht maar dat hoeft niet.
Vandaag een heerlijk dagje samen bioscoop, strand, lunch en bezoekje aan Mignonne :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151313419
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:06 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Drievliet is leuk! Als dat op 5 minuten van mijn huis zou liggen dan zou ik het ook wel weten. :Y
is zo leuk daar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_151313422
Leuk nikki, wij hebben dr ook een abonnement.

Oudste is morgen vrij, jongste gaat wel naar het kdv. Oudste wordt morgen opgehaald door mijn vader. Ze blijft daar logeren tot maandag. We zijn druk aan het klussen in huis.
*poef* nu is het weg
pi_151313530
Volgens mij ben ik nog nooit vrij geweest op goede vrijdag.
KDV is ook gewoon open.

Oh wacht, morgen wel vrij. Maar dat is helemaal toevallig.

En, geheel ongerelateerd, Dot heeft nu een beschikking en goedkeuring van de organisatie. Met een beetje geluk zit ze met een maandje ofzo op t mkd (behandeling jonge kind, want mkd bestaat niet meer, maar toch).
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 2 april 2015 @ 22:22:06 #182
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151313641
Fijn dat het goed gekeurd is Vanyel :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151313817
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:10 schreef livelink het volgende:
Als ik zo dicht bij een attractiepark zou wonen, zou ik zeker ook een abonnement nemen, ja. Een uur rijden vind ik dan nog best wel veel, Nikki.
Het grote voordeel van dit abonnement zit 'm in de extra kortingen op andere parken. Er zijn zelfs een paar andere parken waar je met de voucher die bij het abonnement zit gratis naartoe kunt. En op veel andere parken 30%-40%-50% korting. Ik verwacht de kosten er na 3 bezoekjes aan andere parken al uit te hebben. Omdat we waarschijnlijk weer niet op vakantie gaan dit jaar (ik heb mega heimwee) gaan we gewoon lekker vaak dagjes uit. :) Het is wel best een eind rijden hoor, maar L vind dat helemaal niet erg gelukkig. Als onze twee mini's ook mee gaan is het denk ik wat lastiger, maar dat gaan we ondervinden. ;)

Vanyel fijn dat het regelen voorspoedig gaat. Ik hoop voor jullie dat ze er snel terecht kan.
pi_151314012
Fijn Vanyel!

Abonnement op Drievliet is met gratis parkeren en 40% korting op de Plopsa parken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_151314245
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:30 schreef Vicky het volgende:
Fijn Vanyel!

Abonnement op Drievliet is met gratis parkeren en 40% korting op de Plopsa parken
Die ga ik onthouden voor volgend jaar. Wij krijgen nu ook 40% korting op de Plopsa parken inderdaad. L spaart al een jaar om naar Plopsa de Panne te gaan, dus dat gaan we deze lente/zomer zeker doen. Van ons eigen geld welteverstaan. :+ Ik vind het wel knap dat ze al een jaar elk muntje in haar spaarpot doet en erbij zegt dat het voor Plopsa is. _O_
pi_151314275
Ik geef morgen gewoon les en mijn kinderen hebben morgen ook gewoon school. :{w
pi_151314730
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:36 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Die ga ik onthouden voor volgend jaar. Wij krijgen nu ook 40% korting op de Plopsa parken inderdaad. L spaart al een jaar om naar Plopsa de Panne te gaan, dus dat gaan we deze lente/zomer zeker doen. Van ons eigen geld welteverstaan. :+ Ik vind het wel knap dat ze al een jaar elk muntje in haar spaarpot doet en erbij zegt dat het voor Plopsa is. _O_
de Panne is leuk alleen een pokkestuk rijden. Wij zijn 2jr geleden geweest. Hebben toen een overnachting gedaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_151314947
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 22:47 schreef Vicky het volgende:

[..]

de Panne is leuk alleen een pokkestuk rijden. Wij zijn 2jr geleden geweest. Hebben toen een overnachting gedaan.
Wij gaan ook een overnachting doen, want 2x minimaal 3 uur rijden op één dag is iets teveel van het goede. Er zit nu ook een zwembad bij Plopsa dus dat kunnen we dan mooi combineren met het park. Dagje park, dagje zwembad of iets dergelijks.
pi_151319236
Wat klinken die parken allemaal leuk! Ik doe zulke dingen amper met mijn kinderen. Vind het duur en teveel gedoe met 4. Wij zitten wel zodra het kan ieder weekend op het strand. Daar vermaken ze zich het best van allemaal O+
Met een meidenkwartet
  vrijdag 3 april 2015 @ 10:27:28 #190
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151321669
Een hele ander vraag.
Bij de (nieuwe) school van mijn kinderen is een fietsenstalling aangelegd. Om de fietsenstalling heen staat beplanting, Die moet denk ik als hek dienen. Het zijn nu echter nog maar takjes zonder groen eraan.
Om bij de fietsenstalling te komen moet je eigenlijk het pad helemaal affietsen (lopen) en dan is daar een ingang.
Nu zie ik elke morgen kinderen gewoon dwars door de struiken de fietsenstalling opfietsen. De meeste kinderen nemen niet eens de moeite om dan tussen de plantjes door te fietsen maar fietsen gewoon over de struikjes heen. (niet dat tussen de planten door wel goed is)
Vanmorgen stond er zelfs een fiets in de heg.
Ik vind dit dus echt niet kunnen. Het is maar 10 meter verder ofzo waar de ingang is. Maar dat is voor iedereen (ik zag vanmorgen voor het eerst een kind de ingang wel gebruiken) schijnbaar te ver. Het is veel makkelijker om gewoon dwars door de heg te gaan.
Nu is mijn vraag; ben ik nou een muggenzifter als ik de directie hierop aanspreek?
Zo gaan die planten namelijk nooit groeien. Plus dat het gewoon een gebrek aan normen en waarden is.
En op andere plaatsen (aan de rand van het schoolplein) hebben ze een hekje geplaatst bij de planten, waardoor je er niet meer met je fiets doorheen kunt, en het pad wel moet gebruiken.
Misschien dat ze dat hier ook wel van plan zijn, maar voor nu denk ik iedere keer. Jeetje, moet je nu echt dwars door de heg?
  Moderator vrijdag 3 april 2015 @ 10:29:40 #191
5428 crew  miss_sly
pi_151321715
Ik zou het zeker even een keer aankaarten bij de directie. Om alle redenen die je genoemd hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 april 2015 @ 10:32:53 #192
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_151321794
Zeker aankaarten.
Een paar paaltjes in de grond en dan waarschuwingslint spannen moet vervolgens niet al te veel moeite zijn ook..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 3 april 2015 @ 10:34:44 #193
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151321826
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 10:32 schreef Vlindur het volgende:
Zeker aankaarten.
Een paar paaltjes in de grond en dan waarschuwingslint spannen moet vervolgens niet al te veel moeite zijn ook..
Of gewoon een leerkracht smorgens daar laten surveilleren. Die gewoon zegt: doorfietsen, daar is de ingang.
Op de school waar ik werk staat ook 1 leerkracht bij de stalling en 1 op het plein.

maar het is dus niet zo gek van mij dat het me stoort
  vrijdag 3 april 2015 @ 10:36:05 #194
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_151321848
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2015 10:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

Of gewoon een leerkracht smorgens daar laten surveilleren. Die gewoon zegt: doorfietsen, daar is de ingang.
Op de school waar ik werk staat ook 1 leerkracht bij de stalling en 1 op het plein.

maar het is dus niet zo gek van mij dat het me stoort
Ja, dat kan ook. Maar lint spannen had gelijk gemoeten mijn inziens. Het blijven wel kinderen..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 3 april 2015 @ 10:38:28 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151321893
plaatje bij het praatje
pi_151322222
Het zijn ook nog wel een beetje kansloze struikjes. :D
  vrijdag 3 april 2015 @ 10:59:59 #197
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151322280
Ja, maar het worden nooit flinke gewassen als iedereen er constant doorheen banjert.
  vrijdag 3 april 2015 @ 11:01:32 #198
11682 Moonah
Jolie femme
pi_151322313
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2015 10:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

Of gewoon een leerkracht smorgens daar laten surveilleren. Die gewoon zegt: doorfietsen, daar is de ingang.
Op de school waar ik werk staat ook 1 leerkracht bij de stalling en 1 op het plein.

maar het is dus niet zo gek van mij dat het me stoort
Nee hoor. Niet gek.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_151325022
Ik vind het ook wel vrij kansloos dat de ingang niet gewoon aan de makkelijke kant is, maar die arme kinders om moeten fietsen. Heel natuurlijk gedrag om de kortste weg te kiezen.
Niet zo netjes, wel begrijpelijk.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 3 april 2015 @ 13:11:47 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151326152
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 12:35 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind het ook wel vrij kansloos dat de ingang niet gewoon aan de makkelijke kant is, maar die arme kinders om moeten fietsen. Heel natuurlijk gedrag om de kortste weg te kiezen.
Niet zo netjes, wel begrijpelijk.
Er loopt een fietspad langs de andere kant, waar de ingang zit. Denk dat het daarom is gedaan.
pi_151371593
Aan de moeders van puberzonen:

Eten jullie pubers ook zoveel?
Die van mij echt enorm! Het is niet aan te slepen.
Hij is 14 en ja, wel 1.87m maar het eet ons dagelijks de koelkast leeg...
pi_151371782
ja hier ook 3 pubers (14, 15 en bijna 19) die ontzettend veel eten...
vanavond boerenkoolstammppot met 2kg boerenkool, 3kg aardappels, 3 rookworsten en een pakje spekjes.... met zijn 7enen. En toen moest er bij 1 van de pubers nog een mega bak yoghurt in omdat het eten op was, maar de honger nog niet gestild.

die van bijna 19 wordt nu langzaam iets minder qua eetlust, maar nu gaat die van 14 steeds meer eten (late puberaar).

En de overige heren van 3, 7 en 37 kunnen er ook wat van ;)
pi_151371996
Heftig hoor..
Wat die van mij wegwerkt op een dag.
pi_151372078
en dan een van 14, 15 en 19 :o
pi_151372137
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 22:11 schreef lily het volgende:
en dan een van 14, 15 en 19 :o
en de overige jongen en "oude"heer ;)
  zaterdag 4 april 2015 @ 23:30:34 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151375085
Willem (11) heeft ook flinke honger de laatste tijd. Maar dat komt ook wel een beetje doordat z'n beugel het eten wat bemoeilijkt en hij daardoor juist minder binnenkrijgt overdag (en dan dus weer meer honger heeft 's avonds).
in de haak.
pi_151375521
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2015 23:30 schreef trui het volgende:
Willem (11) heeft ook flinke honger de laatste tijd. Maar dat komt ook wel een beetje doordat z'n beugel het eten wat bemoeilijkt en hij daardoor juist minder binnenkrijgt overdag (en dan dus weer meer honger heeft 's avonds).
Oef, die beugels..ik weet nog precies hoe zeer dat deed. Ik hoop dat buurkitten er geen hoeft.
Professioneel gifmenger.
pi_151379944
Oh ja, beugels ;(
Hier zou oudste er ook een moeten maar ik durf het niet aan. Ik weet nu al dat het ellende wordt en dat hij het geen week vol zal houden.
  zondag 5 april 2015 @ 11:12:41 #209
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151381848
Hier zit ie vastgelijmd dus er is niet echt meer sprake van een keuze. :)
in de haak.
pi_151385498
Hebben jullie dat ook, dat je soms hoopt dat je kind effe buiten gaat spelen/elders in huis zich gaat vermaken zodat je dat continue gekwek niet aan hoeft te horen? :@
Buurkitten is 4,5. De helft van de tijd is ie niet te volgen ("zo'n ding met van die flupjes eraan") en 95% van de tijd is het alleen voor hem interessant ("en deze auto kan heel hard, want hij is blauw" over een sticker op de koelkast). :')
Professioneel gifmenger.
pi_151385820
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 13:28 schreef Buurpoes het volgende:
Hebben jullie dat ook, dat je soms hoopt dat je kind effe buiten gaat spelen/elders in huis zich gaat vermaken zodat je dat continue gekwek niet aan hoeft te horen? :@
Buurkitten is 4,5. De helft van de tijd is ie niet te volgen ("zo'n ding met van die flupjes eraan") en 95% van de tijd is het alleen voor hem interessant ("en deze auto kan heel hard, want hij is blauw" over een sticker op de koelkast). :')
Ik stuur mijn oudste meiden (7 en 5) wel eens met de kookwekker naar boven. 'Even op je kamer spelen' :@
Niet als straf he. Ze kunnen onwijs leuk boven spelen maar dan hebben ze even een zetje nodig.
Met een meidenkwartet
pi_151385915
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 11:12 schreef trui het volgende:
Hier zit ie vastgelijmd dus er is niet echt meer sprake van een keuze. :)
Dat is echt geen optie hier.
pi_151386235
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 13:43 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik stuur mijn oudste meiden (7 en 5) wel eens met de kookwekker naar boven. 'Even op je kamer spelen' :@
Niet als straf he. Ze kunnen onwijs leuk boven spelen maar dan hebben ze even een zetje nodig.
Ik ben dus niet de enige. :D
Professioneel gifmenger.
pi_151386282
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 13:59 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik ben dus niet de enige. :D
O gelukkig. Ik durfde het al bijna niet te zeggen hier...
Met een meidenkwartet
pi_151386668
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 13:28 schreef Buurpoes het volgende:
Hebben jullie dat ook, dat je soms hoopt dat je kind effe buiten gaat spelen/elders in huis zich gaat vermaken zodat je dat continue gekwek niet aan hoeft te horen? :@
Buurkitten is 4,5. De helft van de tijd is ie niet te volgen ("zo'n ding met van die flupjes eraan") en 95% van de tijd is het alleen voor hem interessant ("en deze auto kan heel hard, want hij is blauw" over een sticker op de koelkast). :')
*zwaait*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_151386684
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 13:59 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik ben dus niet de enige. :D
nope :P

soms ga ik zelf naar boven :7
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_151387514
Yups, soms zelf ff naar boven inderdaad of bij mooi weer ze toch maar even naar buiten sturen ;) (onder het motto: dat is goed voor jullie (en voor mij denk ik er dan achteraan) )
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 5 april 2015 @ 15:07:15 #218
386633 Adnap
I love Life !
pi_151388224
Etende pubers: check, kook voor mijn gevoel voor weeshuizen maar altijd is alles op
restjes eten over? Die overleven de avond niet.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_151389746
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 15:07 schreef Adnap het volgende:
Etende pubers: check, kook voor mijn gevoel voor weeshuizen maar altijd is alles op
restjes eten over? Die overleven de avond niet.
:D dat staat mij dus over een jaar of acht te wachten. Kletsen ze dan ook nog zoveel?
Professioneel gifmenger.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 april 2015 @ 16:08:58 #220
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_151390139
Die van mij (14) was nooit een grote eter maar daar kun je nu dus ook de hele dag eten in stoppen :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 5 april 2015 @ 16:23:07 #221
386633 Adnap
I love Life !
pi_151390550
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 15:53 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

:D dat staat mij dus over een jaar of acht te wachten. Kletsen ze dan ook nog zoveel?
ja hoor, volop :D Gezellig hoor ! We gaan zo gourmetten en ik ben als eerste klaar wedden ?
zoonlief staat as we speak de groenten te snijden O+
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  zondag 5 april 2015 @ 17:07:18 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151392147
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2015 13:46 schreef lily het volgende:

[..]

Dat is echt geen optie hier.
Als je al bij een orthodontist bent en die heeft van alles gemeten en onderzocht en die legt dan een plan voor, is het lastig om nog nee te zeggen hoor. Maar misschien is 't meer de stap vooraf die lastig is? Willem vond het niet zo'n probleem. Deze beugel hoeft ook maar een week of 6 (een hyrax beugel). Daarna 'spalkjes' en nog 18 maanden 'slotjes'.
in de haak.
pi_151392175
Leg dat een autist maar eens uit.
  zondag 5 april 2015 @ 17:09:41 #224
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_151392234
Cato ziet er ook wel tegenop, maar weet wel dat zij er waarschijnlijk ook een keer 'aan' moet.
in de haak.
  zondag 5 april 2015 @ 17:41:04 #225
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151393129
Mijn jongste zou er ook aan moeten, maar inmiddels is wel duidelijk dat we er bij hem niet aan moeten beginnen. Wellicht over een paar jaar, maar nu is het onbespreekbaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 5 april 2015 @ 18:02:50 #226
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_151393711
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 16:08 schreef Rewimo het volgende:
Die van mij (14) was nooit een grote eter maar daar kun je nu dus ook de hele dag eten in stoppen :+
Nee! 14! :o

Ik heb hier 1 lastige eter en 1 bouwvakker, beiden meiden. A houdt nergens van en I. houdt bijna overal van :D

A. vindt een beugel wel interessant geloof ik, we zijn al op de eerste afspraak geweest, en na de zomervakantie wordt er een behandelplan voor haar gemaakt. Waarschijnlijk zijn alleen slotjes voldoende. Ben benieuwd.

En ja, ik hoop ook wel eens vurig dat ze lekker lang buiten spelen of boven blijven :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_151563547
Mijn grote werd vandaag alweer 5. *O* Haar echte feestje hebben we afgelopen zondag al gevierd, dus vandaag gingen we met het gezin naar Julianatoren. Kleine meisjes worden veel te snel groot. :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 10 april 2015 @ 22:33:26 #228
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151564649
Dat ziet er heerlijk jarig uit, Nikki. Gefeliciteerd met je grote dochter *O*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151570306
Gefeliciteerd _NIKKI_ *O*
wat ziet ze er blij uit O+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_151571468
Leuk Nikki!! Proficiat met de dame! Mijn meisje is gisteren ook 5 geworden. Wat een top dag met het zonnetje erbij. Wij hadden het kinderfeestje, ze heeft heel de dag geglunderd O+
Met een meidenkwartet
pi_151577817
Feli Nikki en Cathmar! *O*
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 11 april 2015 @ 14:41:06 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151577915
Gefeliciteerd dames! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_151578353
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 10:09 schreef Cathmar het volgende:
Leuk Nikki!! Proficiat met de dame! Mijn meisje is gisteren ook 5 geworden. Wat een top dag met het zonnetje erbij. Wij hadden het kinderfeestje, ze heeft heel de dag geglunderd O+
jullie ook gefeliciteerd *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_151595295
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2015 10:09 schreef Cathmar het volgende:
Leuk Nikki!! Proficiat met de dame! Mijn meisje is gisteren ook 5 geworden. Wat een top dag met het zonnetje erbij. Wij hadden het kinderfeestje, ze heeft heel de dag geglunderd O+
Gefeliciteerd! *O*

Ik wist niet dat onze dames even oud waren. :@
  zondag 12 april 2015 @ 08:04:54 #235
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151600925
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2015 13:28 schreef Buurpoes het volgende:
Hebben jullie dat ook, dat je soms hoopt dat je kind effe buiten gaat spelen/elders in huis zich gaat vermaken zodat je dat continue gekwek niet aan hoeft te horen? :@
Buurkitten is 4,5. De helft van de tijd is ie niet te volgen ("zo'n ding met van die flupjes eraan") en 95% van de tijd is het alleen voor hem interessant ("en deze auto kan heel hard, want hij is blauw" over een sticker op de koelkast). :')
Ik liep rond de kerst onder constant gebabbel met jongste door de supermarkt tot ik vroeg of hij in godsnaam heel even stil kon zijn. "Sure", zei hij "ik begrijp het wel, het is gewoon noise pollution" :P

Die houden we er in....

En goedemorgen! Onze paasvakantie is weer afgelopen, helaas. We hadden er allemaal vreselijk geen zin in. We hebben hier tussen kerst en zomervakantie alleen deze twee weken vrij, en het is best een lange ruk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 12 april 2015 @ 08:12:35 #236
147316 crew  DJMO
#trut
pi_151600996
nog gefeliciteerd met de jarige kleuters! *O*

Hier werd Jan gisteren geinstalleerd bij de bevers. Eindelijk dan toch z'n lang en felbegeerde scoutinguniform in the pocket ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 12 april 2015 @ 08:16:42 #237
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151601024
Wat leuk voor Jan. Zijn uniform staat hem goed ^O^
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151602039
Wat leuk DJMO. Hij ziet er ook heel trots uit. :)
  zondag 12 april 2015 @ 19:56:45 #239
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151621540
Ik was net met mijn 11-jarige en 13-jarige aan het touwtje springen (ik mocht draaien). En dan moeten ze echt even de schaamte voorbij. Dat idee dat touwtjespringen te kinderachtig is en dat iedereen ze kan zien afwegen tegen de lol ervan.
De lol heeft gelukkig weer gewonnen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 10:15:28 #240
5428 crew  miss_sly
pi_151637910
Gefeliciteerd nog met de grote kleuterdames *O*

Haha, leuk livelink! Ik vraag me wel eens af hoe lang het duurt voordat dat soort dingen gaat tellen. Niet knuffelen in het openbaar, dingen die kinderachtig worden :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 10:18:14 #241
5428 crew  miss_sly
pi_151637978
Het ging er al eens eerder over, maar toch nog maar eens een keer: tandenknarsen tijdens het slapen. Vreselijk. Zo hard, mijn hoofd doet er pijn van als ik het hoor :X
Er valt niet zoveel tegen te doen, toch? We lazen iets over magnesium en/of calcium, maar ik vind het nogal wat om dat als supplement te geven. Tegen beschadiging van de kiezen kan er een harslaagje opgelegd worden, maar dat zal het geluid niet wegnemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 april 2015 @ 10:22:12 #242
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_151638072
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:18 schreef miss_sly het volgende:
Het ging er al eens eerder over, maar toch nog maar eens een keer: tandenknarsen tijdens het slapen. Vreselijk. Zo hard, mijn hoofd doet er pijn van als ik het hoor :X
Er valt niet zoveel tegen te doen, toch? We lazen iets over magnesium en/of calcium, maar ik vind het nogal wat om dat als supplement te geven. Tegen beschadiging van de kiezen kan er een harslaagje opgelegd worden, maar dat zal het geluid niet wegnemen.
er zijn ook bitjes die je door de tandarts kunt laten maken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 13 april 2015 @ 10:24:11 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151638119
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:18 schreef miss_sly het volgende:
Het ging er al eens eerder over, maar toch nog maar eens een keer: tandenknarsen tijdens het slapen. Vreselijk. Zo hard, mijn hoofd doet er pijn van als ik het hoor :X
Er valt niet zoveel tegen te doen, toch? We lazen iets over magnesium en/of calcium, maar ik vind het nogal wat om dat als supplement te geven. Tegen beschadiging van de kiezen kan er een harslaagje opgelegd worden, maar dat zal het geluid niet wegnemen.
Ik zou de tandarts om advies vragen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 10:24:18 #244
5428 crew  miss_sly
pi_151638121
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

er zijn ook bitjes die je door de tandarts kunt laten maken
O ja, daar heb ik ook wel eens wat over gehoord. Ik vraag me alleen af of een zesjarige dat al gaat gebruiken of dat dat niet fijn/te lastig zal zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 10:25:53 #245
5428 crew  miss_sly
pi_151638151
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou de tandarts om advies vragen..
Ja, dat gaan we ook zeker doen! Het zijn nu nog maar melktanden, maar het blijvende gebit komt er wel aan.

Het gaat echter niet alleen om haar tanden, maar oom om mijn nachtrust :')
Als ze bij ons in bed komt liggen, ga ik van pure ellende maar naar haar bed, maar we kunnen haar soms zelfs horen terwijl ze in haar eigen bed ligt en wij in het onze. B slaapt er meestal doorheen, ik niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 13 april 2015 @ 10:27:00 #246
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151638171
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat gaan we ook zeker doen! Het zijn nu nog maar melktanden, maar het blijvende gebit komt er wel aan.

Het gaat echter niet alleen om haar tanden, maar oom om mijn nachtrust :')
Als ze bij ons in bed komt liggen, ga ik van pure ellende maar naar haar bed, maar we kunnen haar soms zelfs horen terwijl ze in haar eigen bed ligt en wij in het onze. B slaapt er meestal doorheen, ik niet.
Oordopjes !
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_151638217
Ik zou het eens vragen aan de tandarts bij de volgende controle. Er zijn wel van die knarsspalkjes e.d. , maar ik weet niet of ze dat ook bij kinderen al doen zeg maar.

Heeft ze er zelf last van? Want dan zou ik eerder even bellen om te overleggen denk ik.

Ik heb zelf een NTI spalkje, ik klemde heel hard mn kaken op elkaar steeds, maar ik haal hem er 's nachts tijdens mn slaap soms ook uit ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 april 2015 @ 10:28:34 #248
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_151638220
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat gaan we ook zeker doen! Het zijn nu nog maar melktanden, maar het blijvende gebit komt er wel aan.

Het gaat echter niet alleen om haar tanden, maar oom om mijn nachtrust :')
Als ze bij ons in bed komt liggen, ga ik van pure ellende maar naar haar bed, maar we kunnen haar soms zelfs horen terwijl ze in haar eigen bed ligt en wij in het onze. B slaapt er meestal doorheen, ik niet.
idd oordopjes, eventueel op maat gemaakteq
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 10:29:09 #249
5428 crew  miss_sly
pi_151638230
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oordopjes !
O my, wat ontzettend triest dat ik daar zelf niet aan heb gedacht :')
Zo simpel, hahaha
Volgens mij hebben we nog een doosje ongebruikte liggen van een van B's reizen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 13 april 2015 @ 10:33:16 #250
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151638352
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O my, wat ontzettend triest dat ik daar zelf niet aan heb gedacht :')
Zo simpel, hahaha
Volgens mij hebben we nog een doosje ongebruikte liggen van een van B's reizen!
Ik heb pluggerz sleep. Ik had een nacht wakker gelegen van J en van pure ellende op de bank gaan liggen. Bij de kruidvat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 13 april 2015 @ 10:36:23 #251
5428 crew  miss_sly
pi_151638441
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:28 schreef Nijna het volgende:
Ik zou het eens vragen aan de tandarts bij de volgende controle. Er zijn wel van die knarsspalkjes e.d. , maar ik weet niet of ze dat ook bij kinderen al doen zeg maar.

Heeft ze er zelf last van? Want dan zou ik eerder even bellen om te overleggen denk ik.

Ik heb zelf een NTI spalkje, ik klemde heel hard mn kaken op elkaar steeds, maar ik haal hem er 's nachts tijdens mn slaap soms ook uit ;).
[ afbeelding ]
Ze heeft er zelf geen last van, volgens mij. Ze slaapt door haar eigen lawaai heen en klaagt nooit over kaakpijn of zo.


Thanks Ticootje, ik ga eens kijken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 13 april 2015 @ 19:37:16 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151655436
Even voor de ouders van de wat oudere kinderen hier. Hoe gaan jullie om met de identificatieplicht? Hebben jullie kinderen inderdaad vanaf hun 14e standaard een identificatiebewijs bij zich?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151657122
Die van mij wel, livelink.
Maar hij heeft standaard altijd een portefeuille met pin- en schoolpas, buskaart enzo bij zich.
pi_151658319
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 10:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O ja, daar heb ik ook wel eens wat over gehoord. Ik vraag me alleen af of een zesjarige dat al gaat gebruiken of dat dat niet fijn/te lastig zal zijn.
Ik heb zo'n bitje, daarmee heb ik het knarsen vrijwel volledig afgeleerd (kostte een paar maanden). Maar om hem te maken moet je wel 'happen' in zo'n met troep gevulde mal. :N Niet fijn.
Professioneel gifmenger.
  maandag 13 april 2015 @ 21:28:22 #255
386633 Adnap
I love Life !
pi_151660767
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 19:37 schreef livelink het volgende:
Even voor de ouders van de wat oudere kinderen hier. Hoe gaan jullie om met de identificatieplicht? Hebben jullie kinderen inderdaad vanaf hun 14e standaard een identificatiebewijs bij zich?
ja want de politie controleert hier fanatiek..... boete is 25 euro !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 13 april 2015 @ 21:49:56 #256
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_151661815
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:28 schreef Adnap het volgende:

[..]

ja want de politie controleert hier fanatiek..... boete is 25 euro !
Echt waar :o ?
Ze moeten toch een reden hebben om naar je id te vragen? Ik heb eindelijk voor mijn jongste weer een paspoort geregeld. Hij had helemaal niks als identiteitsbewijs. Ik had geen zin in het gedoe en we gaan toch niet op vakantie. Maar van school kreeg ik een brief dat ze nog een kopie van het identiteitsbewijs moesten hebben en in het ziekenhuis vroegen ze er laatst ook al om voor hem. En toen bleek dat de verzekering dat eiste. Dus toch maar een paspoort geregeld voor hem. Ik moet er niet aan denken dat hij die altijd bij zich moet hebben. Die gaat hij geheid verliezen of in een boze bui kapotmaken en/of weggooien/weggeven.
En ik las dat er voor psychiatrische patienten geen uitzondering op de identificatieplicht bestaat.

quote:
Verstandelijk gehandicapten en psychiatrische patiënten
De identificatieplicht geldt voor iedereen. Het is niet mogelijk voor bepaalde groepen een uitzondering te maken, bijvoorbeeld voor verstandelijk gehandicapten en psychiatrische patiënten. Als een persoon in staat is zich zelfstandig in openbare ruimtes te begeven, mag verwacht worden dat hij of zij ook een identiteitsbewijs kan dragen.
Ik heb vandaag gewoon een beetje last van beren op de weg, geloof ik ;)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_151665333
Livelink. De licht verstandelijk gehandicapte puber cliënten waarmee ik werk dragen een kleurenkopie bij zich. Daar wordt nooit moeilijk over gedaan!
  maandag 13 april 2015 @ 23:36:00 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151666090
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 19:37 schreef livelink het volgende:
Even voor de ouders van de wat oudere kinderen hier. Hoe gaan jullie om met de identificatieplicht? Hebben jullie kinderen inderdaad vanaf hun 14e standaard een identificatiebewijs bij zich?
Ik vind het ronduit absurd dat een kind van 14 verplicht is een reisdocument bij zich te dragen, want voor een 14-jarige heb je geen andere keuze dan een reisdocument meegeven.

Overigens heb ik mijn oudste destijds een kopie van zijn paspoort laten meenemen, en zodra hij 16 werd een brommerrijbewijs laten halen, want een rijbewijs voldoet wel weer als identiteitsbewijs voor de identificatieplicht.

Ik vind nog steeds dat ze een identiteitsbewijs voor minderjarigen beschikbaar zouden moeten stellen dat geen reisdocument is.
Edit: nu ik dat van die verstandelijk gehandicapten lees: ze zouden gewoon een aparte ID-kaart (niet zijnde een reisdocument) moeten uitgeven voor mensen minderjarigen en anderen die niet handelingsbekwaam zijn, kan er ook minder makkelijk misbruik van ze gemaakt worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 april 2015 @ 23:37:49 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_151666152
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 21:28 schreef Adnap het volgende:

[..]

ja want de politie controleert hier fanatiek..... boete is 25 euro !
En op basis waarvan controleert de politie de identiteitsbewijzen dan?
Ze kunnen niet zomaar voor de leuk je ID vragen, daar moet een reden voor zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 april 2015 @ 06:27:37 #260
386633 Adnap
I love Life !
pi_151669271
Wij vallen in een opleidings gebied en daar controleren ze fanatiek op licht en deugdelijke fietsen en dus ook je id. Veel agentjes vers van school ( vaak eerste jaars uit de opleiding) die hun eerste actie doen...fietscontrole...
vaak houden ze hele groepen staande en mag je met id gelijk weer verder.

[ Bericht 6% gewijzigd door Adnap op 14-04-2015 06:33:07 ]
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 14 april 2015 @ 06:30:33 #261
386633 Adnap
I love Life !
pi_151669277
Fietslicht kapot is ook 25,0 excl 6 verwerkingskosten...die hebben we al eens gehad.mocht ie mooi zelf betalen,er liggen 1001 lampjes in de kast
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 14 april 2015 @ 06:32:33 #262
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151669283
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 23:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

En op basis waarvan controleert de politie de identiteitsbewijzen dan?
Ze kunnen niet zomaar voor de leuk je ID vragen, daar moet een reden voor zijn.
Het vermoeden dat je geen id bij je hebt? :P
  dinsdag 14 april 2015 @ 06:35:46 #263
386633 Adnap
I love Life !
pi_151669289
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 april 2015 06:32 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Het vermoeden dat je geen id bij je hebt? :P
Lol.....maar mijn school waarschuwd er wel voor. Ze zijn echt fanatiek hoor, nu is het einde jaar dus staann ze te oefenen op de kruispunten met verkeer regelen. Gelukkig staat er ook iemand bij met strepen die wél oplet
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 14 april 2015 @ 08:43:54 #264
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151670140
Wat een sneuheid zeg...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 april 2015 @ 08:59:32 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151670333
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:43 schreef Ticootje het volgende:
Wat een sneuheid zeg...
Zij moeten het ook leren.
Gewoon jezelf aan de regels houden, dan is er niks aan de hand.
  dinsdag 14 april 2015 @ 09:04:20 #266
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151670401
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zij moeten het ook leren.
Gewoon jezelf aan de regels houden, dan is er niks aan de hand.
Ja dat is ook zo, maar ik vind het toch erg droevig dat je kinderen van 14 gaat beboeten voor het niet bij je hebben van een id.
Want je wordt staande gehouden om niets waarschijnlijk. Zeg nu zelf, hoevaak ben jij in je volwassen leven onderworpen aan een fietscontrole? Waarbij je dan ook meteen moest legitimeren?

Die hele ID plicht is prima, maar soms lijkt het alsof die jonge agentjes lukraak hun nieuw verwoven rechten willen showen, maar de enige groep waar ze enige indruk maken zijn de 14 jarige scholieren.

Laat ik zo zeggen, ze hoeven bij mij niet om een Id te vragen zonder gegronde reden. We leven potverdorrie niet in de jaren 40-45..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 april 2015 @ 09:06:07 #267
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151670436
Oh en qua kopie van een legitimatiebewijs, officieel mag het niet, dus je zou net die ene treffen die het niet pikt. En ik zou ook niet erg happig zijn om een document aan mijn dan 14 jarige mee te geven. Jennifer is altijd alles kwijt, dat zit blijkbaar een beetje in het kind, maar ik ga toch niet elke paar maanden een nieuwe id halen....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 april 2015 @ 09:13:31 #268
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_151670565
Tien jaar. Per mail.

'Denk van nu ik vind het niks aan. Oorlog en honger. Iedereejn krijgt steeds kanker. En rekenen lukt niet. Het is te moeiljik. aa Ik heb buiten gespeelt met K. en M. Er komt overal bloesem. Ik voelde me me teen beter.'
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 09:19:49 #269
5428 crew  miss_sly
pi_151670709
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:06 schreef Ticootje het volgende:
Oh en qua kopie van een legitimatiebewijs, officieel mag het niet, dus je zou net die ene treffen die het niet pikt. En ik zou ook niet erg happig zijn om een document aan mijn dan 14 jarige mee te geven. Jennifer is altijd alles kwijt, dat zit blijkbaar een beetje in het kind, maar ik ga toch niet elke paar maanden een nieuwe id halen....
Bovendien krijg je een (extra) boete en een onderzoek of je deze documenten niet verkoopt voor mensensmokkel/identiteitsfraude wanneer je te vaak achter elkaar een document aangeeft als verloren of gestolen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 14 april 2015 @ 09:22:21 #270
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_151670756
Gedoe he, die pasjes. Jolie kon voor schooltijd een keer niet uitchecken want het automaat was stuk.
Ze had net genoeg geld op haar ov-chipkaart staan om heen en terug naar school te gaan. Maar omdat ze niet kon uitchecken had ze 's middags geen geld meer om in te checken. Ze heeft de buschauffeur uitleg gegeven maar ze mocht niet mee. :X Ze kon niet meer op school terecht want ze was uit school eerst nog naar pianoles gegaan. Stom van ons om d'r kaart niet goed op te laden maar ja zulke dingen gebeuren. Gelukkig was ze zo slim om even te bellen want ze had toch even wat moed nodig om de volgende bus weer te proberen. Die buschauffeur begreep het wel.

Heeft Job ook geen telefoon bij zich Livelink? Zal wel niet want dat is natuurlijk net zo goed onprettig voor hem. Jolie heeft haar id, bij haar telefoon namelijk. Maar ja daar heb je niks aan in situaties als kwijtraken en slopen.

Ze is overigens wel al in aanraking geweest met politie. 'Mam, wat blijkt. Fietsen op de autobaan is verboden. Al helemaal als je met skeelers aan op de fiets zit.'
pi_151670885
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:13 schreef Luchtbel het volgende:
Tien jaar. Per mail.

'Denk van nu ik vind het niks aan. Oorlog en honger. Iedereejn krijgt steeds kanker. En rekenen lukt niet. Het is te moeiljik. aa Ik heb buiten gespeelt met K. en M. Er komt overal bloesem. Ik voelde me me teen beter.'

;(
Wat verdrietig.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 14 april 2015 @ 09:38:12 #272
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_151671094
Oh nee Tally. Sorry. Ik liet het juist zien om hoe zoiets 'me teen' weer om kan slaan bij haar. Want ja er is een heleboel gezeik. Maar dan lekker tussen de bloesem met vriendinnen. En het komt weer goed.
  † In Memoriam † dinsdag 14 april 2015 @ 09:50:38 #273
43556 miss_dynastie
pi_151671416
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zij moeten het ook leren.
Gewoon jezelf aan de regels houden, dan is er niks aan de hand.
Maar dat geldt toch ook voor agenten? De keren dat mij om een ID is gevraagd, heb ik geantwoord met 'waar ben ik getuige van geweest of waar word ik van verdacht?' In het hele begin (oma vertelt :7 ) probeerde een agent me eens staande te houden in het kader van de algehele algemene identificatieplicht. Ik heb mjjn wetboeken uit mijn tas gehaald en gevraagd of 'ie het ff aan kon wijzen :')
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:00:18 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151671654
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar dat geldt toch ook voor agenten? De keren dat mij om een ID is gevraagd, heb ik geantwoord met 'waar ben ik getuige van geweest of waar word ik van verdacht?' In het hele begin (oma vertelt :7 ) probeerde een agent me eens staande te houden in het kader van de algehele algemene identificatieplicht. Ik heb mjjn wetboeken uit mijn tas gehaald en gevraagd of 'ie het ff aan kon wijzen :')
Ik bedoelde ook dat de agenten het moeten leren :D
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 10:02:15 #275
5428 crew  miss_sly
pi_151671704
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zij moeten het ook leren.
Gewoon jezelf aan de regels houden, dan is er niks aan de hand.
In principe heb je gelijk. Toch kan ik me voorstellen dat veel ouders wel een probleem hebben met het verplicht bij zich laten dragen van een duur paspoort ter identificatie. Dus wellicht zijn de regels dan toch niet zo handig?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_151671850
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo, maar ik vind het toch erg droevig dat je kinderen van 14 gaat beboeten voor het niet bij je hebben van een id.
Want je wordt staande gehouden om niets waarschijnlijk. Zeg nu zelf, hoevaak ben jij in je volwassen leven onderworpen aan een fietscontrole? Waarbij je dan ook meteen moest legitimeren?

Die hele ID plicht is prima, maar soms lijkt het alsof die jonge agentjes lukraak hun nieuw verwoven rechten willen showen, maar de enige groep waar ze enige indruk maken zijn de 14 jarige scholieren.

Laat ik zo zeggen, ze hoeven bij mij niet om een Id te vragen zonder gegronde reden. We leven potverdorrie niet in de jaren 40-45..
Mwhehe ik ben een paar jaar geleden staande gehouden omdat ik geen licht had. Bij het frigging stoplicht :') Ik had een dynamo op mn fiets, natuurlijk doet dat licht het niet als ik voor het stoplicht sta, idioot :') :D pas toen k het aanwees kreeg ik een "vooruit dan maar"...

Maar ik kan me wel vinden in wat hierboven gezegd wordt, een apart document voor kinderen of bijvoorbeeld verstandelijk gehandicapten zodat ze niet met een officieel reisdocument over straat hoeven waar vervolgens op allerlei manieren misbruik van gemaakt zou kunnen worden.
:)
  † In Memoriam † dinsdag 14 april 2015 @ 10:13:37 #277
43556 miss_dynastie
pi_151671944
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:00 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook dat de agenten het moeten leren :D
Oh, dat haalde ik er niet uit :@
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:15:27 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151671968
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:13 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Oh, dat haalde ik er niet uit :@
Lol.
Ik bedoelde dat agenten ook moeten leren om hun werk te doen.
Eigenlijk had ik beter panda moeten quoten. Die had het over dat zij vlak bij de academie woont.
pi_151671985
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar dat geldt toch ook voor agenten? De keren dat mij om een ID is gevraagd, heb ik geantwoord met 'waar ben ik getuige van geweest of waar word ik van verdacht?' In het hele begin (oma vertelt :7 ) probeerde een agent me eens staande te houden in het kader van de algehele algemene identificatieplicht. Ik heb mjjn wetboeken uit mijn tas gehaald en gevraagd of 'ie het ff aan kon wijzen :')
Hahaha, briljante actie. "wijs maar aan" _O_
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:46:58 #280
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_151672581
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:38 schreef Luchtbel het volgende:
Ik liet het juist zien om hoe zoiets 'me teen' weer om kan slaan bij haar. Want ja er is een heleboel gezeik. Maar dan lekker tussen de bloesem met vriendinnen. En het komt weer goed.
Zo las ik het ook :) Heerlijk als alles goed kan komen met bloesem en vriendinnen :)
pi_151672634
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:38 schreef Luchtbel het volgende:
Oh nee Tally. Sorry. Ik liet het juist zien om hoe zoiets 'me teen' weer om kan slaan bij haar. Want ja er is een heleboel gezeik. Maar dan lekker tussen de bloesem met vriendinnen. En het komt weer goed.
O+
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_151672708
Eigenlijk zouden ze een soort "kinder ID" moeten maken, waar je eigenlijk geen hol mee kan, alleen jezelf identificeren en dan voor een of ander symbolisch bedragje bij aanschaf van een officiele id-kaart/paspoort, waar je ook geen boete voor krijgt bij kwijtraken. Een ander kan er niks mee. zoiets... En dan tot een bepaalde leeftijd of afhankelijk van een eventuele handicap dat je zo'n ding mag gebruiken.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 14 april 2015 @ 10:56:45 #283
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_151672811
Dat vind ik ook een slim idee nijna!
Ik zou zeggen mail het wat politieke partijen :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 14 april 2015 @ 11:34:49 #284
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151673780
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 10:52 schreef Nijna het volgende:
Eigenlijk zouden ze een soort "kinder ID" moeten maken, waar je eigenlijk geen hol mee kan, alleen jezelf identificeren en dan voor een of ander symbolisch bedragje bij aanschaf van een officiele id-kaart/paspoort, waar je ook geen boete voor krijgt bij kwijtraken. Een ander kan er niks mee. zoiets... En dan tot een bepaalde leeftijd of afhankelijk van een eventuele handicap dat je zo'n ding mag gebruiken.
Maar dan heb je het probleem nog steeds. Er moeten toch gegevens van je opstaan, en dat kwijtraken kan gewoon best ellende geven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:01:01 #285
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151674485
Ik denk dat de meeste 14 jarigen dat wel kunnen. Ze kunnen ook ervoor zorgen dat ze hun smartphone niet verliezen. dus daar zou ik iets mee doen....
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:12:41 #286
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151674766
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:01 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat de meeste 14 jarigen dat wel kunnen. Ze kunnen ook ervoor zorgen dat ze hun smartphone niet verliezen. dus daar zou ik iets mee doen....
Een identificatie app.. Heel simpel te laten koppelen aan digid..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 april 2015 @ 12:40:40 #287
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151675496
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een identificatie app.. Heel simpel te laten koppelen aan digid..
Bijvoorbeeld :-)
pi_151676015
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 12:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een identificatie app.. Heel simpel te laten koppelen aan digid..
Hmm, lijkt mij te makkelijk te hacken, als ik eerlijk ben.

Extra binnenzak in de jas met een goede sluiting? Alwaar de ID in past? Of raken ze hun jas ook vaak kwijt?
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:03:19 #289
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151676115
Of gewoon chippen ;)

Scanner erover een klaar.

En dan die chip door ontwikkelen zodat je er ook mee met de trein kan reizen en kan betalen....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:57:14 #290
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151677468
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:03 schreef Ticootje het volgende:
Of gewoon chippen ;)

Scanner erover een klaar.

En dan die chip door ontwikkelen zodat je er ook mee met de trein kan reizen en kan betalen....
boarding passen voor het vliegtuig
pi_151677553
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 09:38 schreef Luchtbel het volgende:
Oh nee Tally. Sorry. Ik liet het juist zien om hoe zoiets 'me teen' weer om kan slaan bij haar. Want ja er is een heleboel gezeik. Maar dan lekker tussen de bloesem met vriendinnen. En het komt weer goed.
Geen sorry :)
Bij kinderen kan het idd heel snel weer omslaan.
Ik vond alleen het eerste gedeelte verdrietig. Dat een tienjarige daar over nadenkt :) Wel fijn dat ze het 'verteld' en niet mee blijft zitten.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:02:42 #292
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151677623
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2015 13:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

boarding passen voor het vliegtuig
Ik zie echt tal van mogelijkheden hier.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 14:05:46 #293
5428 crew  miss_sly
pi_151677718
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zie echt tal van mogelijkheden hier.
GPS.
Rapporten.
Huiswerk.
Alcoholmeter.

We zullen ze controleren :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:18:46 #294
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151678038
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

GPS.
Rapporten.
Huiswerk.
Alcoholmeter.

We zullen ze controleren :+
wat ze kijken op netflix
welke internetpaginas ze bezoeken
  Moderator dinsdag 14 april 2015 @ 14:22:42 #295
5428 crew  miss_sly
pi_151678133
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:18 schreef amaranta het volgende:

[..]

wat ze kijken op netflix
welke internetpaginas ze bezoeken
Dat kan allemaal al!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:28:54 #296
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151678286
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat kan allemaal al!
ohja -O-
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:53:04 #297
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151678946
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:18 schreef amaranta het volgende:

[..]

wat ze kijken op netflix
welke internetpaginas ze bezoeken
Geen webfilter thuis hebben :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:02:57 #298
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_151680908
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geen webfilter thuis hebben :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geen webfilter thuis hebben :')
Ik ben getrouwd met een webfilter.
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:06:31 #299
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_151681032
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:00 schreef Tally het volgende:

[..]

Geen sorry :)
Bij kinderen kan het idd heel snel weer omslaan.
Ik vond alleen het eerste gedeelte verdrietig. Dat een tienjarige daar over nadenkt :) Wel fijn dat ze het 'verteld' en niet mee blijft zitten.
Ze stuurt vrijwel dagelijks een mail over haar dag. Soms uitgebreid zoals hier en soms beperkt tot wat ze gegeten heeft ofzo. Deze dingen spelen wel allemaal op school en dat is wel verdrietig. Maar zoals Gaoxing al schreef 'heerlijk zoals alles kan goedkomen met bloesem en vriendinnen. '

Ze denken over zoveel dingen na. En ook niet altijd alles wordt uitgesproken.
.Eerder ging een vriendinnetje naar een andere school maar werd daar vreselijk gepest. Jolie maakte zich echt zorgen en ging tussen de anti-pest campagnes zitten zoeken wat ze kon doen om te helpen. Uiteindelijk hebben de ouders het meisje van school gehaald en kon ze terecht in haar oude klas. Maar Jolie bleef onrustig. Na weken kwam er uit dat ze eigenlijk zat te wachten tot haar vriendin zelfmoord ging plegen. Dat is namelijk het gevolg van pesten, had ze gelezen.
pi_151681426
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 14:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zie echt tal van mogelijkheden hier.
De overheid ook. Big brother is watching you! >:)
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 14 april 2015 @ 16:25:24 #301
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_151681526
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2015 16:21 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

De overheid ook. Big brother is watching you! >:)
Ik heb totaal de illusie niet dat dat nu niet zo is.

Zelfs mn telefoon weet waar ik woon.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')