Dit.quote:Op zondag 29 maart 2015 22:58 schreef trui het volgende:
Twinkly, als ik jouw verhaal zo lees is N. juist veel beter af in groep 3. Ik zou hier zeker nog eens heel serieus het gesprek over aangaan!
Die krijgt hij sowieso wel in groep 3....quote:Op zondag 29 maart 2015 23:11 schreef Vanyel het volgende:
Maar als ie naar groep 3 gaat, krijgt ie die inflexibele juf. Zou ik ook niet direct blij van worden.
Wat danic zegt zat ook in mijn hoofd met die opmerking.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die krijgt hij sowieso wel in groep 3....
Bestaat dat soort onderwijs nog wel?quote:Op maandag 30 maart 2015 07:08 schreef Ticootje het volgende:
Jen en leyla zitten momenteel bij elkaar in de klas. Voor buitenstaanders lijkt het ook een best chaotisch maar ik zie zeker jen sociasl emotioneel enorm groeien.
J vindt de school helemaal niets, die wilt ouderwets leerbanken en klasikaal les. Dit is het tegenovergestelde.
Dus hier laatste tijd nogal discussie over de schoolkeuze.
Kun je daarnaar vragen? En is dat inzichtelijk te krijgen, hoe ze daar mee om gaan? Zulke programma's, bedoel ik?quote:Op maandag 30 maart 2015 08:57 schreef Morretje het volgende:
Twinkly, volgens mij moeten alle scholen, naast een programma voor kinderen "onderaan de lat", ook een programma hebben voor kinderen aan de bovenkant. Ook dat past in het "iedereen naar school"beleid. Alleen, scholen richten zich vaker meer op de onderkant.
Ik vind de school nu uitermate rigide denken, zo bereikt een kind nooit zijn potentieel natuurlijk.
[..]
Bestaat dat soort onderwijs nog wel?
Ik heb het idee dat dat soort scholen weinig meer te vinden is. Met een reden, namelijk dat het helemaal niet beter werktquote:Op maandag 30 maart 2015 07:08 schreef Ticootje het volgende:
Jen en leyla zitten momenteel bij elkaar in de klas. Voor buitenstaanders lijkt het ook een best chaotisch maar ik zie zeker jen sociasl emotioneel enorm groeien.
J vindt de school helemaal niets, die wilt ouderwets leerbanken en klasikaal les. Dit is het tegenovergestelde.
Dus hier laatste tijd nogal discussie over de schoolkeuze.
quote:Op maandag 30 maart 2015 09:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kun je daarnaar vragen? En is dat inzichtelijk te krijgen, hoe ze daar mee om gaan? Zulke programma's, bedoel ik?
Waar moet je dan zijn? Bij de eigen leerkracht? De intern begeleider?quote:
Op zijn school toetsen ze de kleuters niet, maar op aanraden van de psychologe is vorig jaar toch de kleutertoets Cito-toets bij hem afgenomen. Hij scoorde toen een A op taal en een B op rekenen, maar daarbij moet wel vermeld worden dat hij er totaal geen zin in had. Omdat hij dus zo faalangstig is en alles uit de weg gaat. Dat was toen nog erger. Hij zat onder de tafel, probeerde ze af te leiden door heel veel te kletsen, zag van alles om zich heen om maar niet bezig te hoeven zijn met de opdrachtjes. Ze (eerst de RT-er en toen de IB-er) hebben er drie dagen over gedaan om hem de toets af te nemenquote:Op maandag 30 maart 2015 09:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Heeft hij ook cito's gehad? Hier is het zo dat wanneer ze heel goed of juist heel slecht scoren op cito er plannen moeten worden gemaakt.
Ik vind het zelf wel jammer dat dat van een toets moet afhangen maar das weer een ander verhaal
N zit wel op zo'n school momenteel: de kinderen zitten vanaf groep 3 in rijtjes van twee. Ze hebben wel zo'n systeem van plusgroep, middengroep, instructiegroep. Maar ik vermoed dat N dan qua stof wel mee kan doen met de plus- of middengroep, maar qua hulp, door zijn faalangstige gedrag, mee zou moeten doen met de instructiegroep. Dat is zo suf aan dat systeem: de plusgroep is voor kinderen die voorlopen, maar ook zelfstandig en zeker van zichzelf zijn. Maar dat is op de meeste scholen zo geregeld, volgens mij.quote:Op maandag 30 maart 2015 09:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat soort scholen weinig meer te vinden is. Met een reden, namelijk dat het helemaal niet beter werkt
En laten we ook niet vergeten dat jennifer ook niet zou meedraaien.quote:Op maandag 30 maart 2015 09:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat soort scholen weinig meer te vinden is. Met een reden, namelijk dat het helemaal niet beter werkt
Nee, en dat is zo ontzettend veel waard.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En laten we ook niet vergeten dat jennifer ook niet zou meedraaien.
En dan vind ik het inderdaad voor nu groep 3, niet zo belangrijk dat ze geen boekjes leest. Misschien vindt ze lezen niet leuk?
Voor nu vind ik het zo belangrijk dat ze meekomt in de groep. En tja, daar kun je geen cijfer aan hangen.
Dat vind ik dus ook.quote:Op maandag 30 maart 2015 10:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, en dat is zo ontzettend veel waard.
Eensquote:Op maandag 30 maart 2015 11:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook.
Basisschool is enorm belangrijk. Het is 1 van de basispijlers van je leven. Sociaal emotionele ontwikkeling vind ik veel meer waard dan je werkje niet altijd optijd af hebben.
Wat jammer dat ze niet meer naar het kind lijken te kijken.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:54 schreef Twinkly het volgende:
We denken er inderdaad over om in gesprek te gaan met een andere school, want we hebben er niet echt vertrouwen meer in dat zijn huidige school hem kan bieden wat hij nodig heeft. En die groep 3 juf inderdaad. Ze is wel lief hoor, beide juffen wel, maar ze bieden kinderen dingen aan op basis van hun geboortedatum ipv te kijken naar wat het kind nodig heeft.
*knip*
(maar dan moet hij dus wel eerst laten zien wat hij kan, of ze moeten geloven wat hij thuis laat zien).
Jen moest eerst terug op volledig normaal eten. Als ik woensdag weer opgeknapt ben dan ga ik woensdag weer bloedprikken met haar. Dan zitten er 6 weken tussen. De antistoffen waren niet hoog genoeg om de diagnose te mogen stellen.quote:Op maandag 30 maart 2015 11:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
Eens![]()
Hoe gaat het nu trouwens met jen? Heeft ze al biopt gehad of kon je gelijk starten?
Okay. Ben heel benieuwd, keep me posted! Het zou aan de ene kant niet leuk voor haar zijn, aan de andere kant als het beter gaat dan is dat heel wat waard natuurlijk.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jen moest eerst terug op volledig normaal eten. Als ik woensdag weer opgeknapt ben dan ga ik woensdag weer bloedprikken met haar. Dan zitten er 6 weken tussen. De antistoffen waren niet hoog genoeg om de diagnose te mogen stellen.
En nu ze volledig normaal eet gaat het ook best zwaar. Maar misschien wil ik dat verband wel zien.
Dat inderdaadquote:Op maandag 30 maart 2015 20:19 schreef Nijna het volgende:
Moet je op die leeftijd ook niet de meeste voorstellen van je ouders "achterlijk" vinden?.
Ik heb eigenlijk geen idee meer hoe laat ik ging op die leeftijd, ik vind 22.00u wel laat, zeker als je ook aan zijn gedrag merkt dat eerder handiger is... En van 20.30 naar 22.00u is ook nogal een stap.
Tot hoe laat mogen zijn vrienden dan opblijven?
Die van mij zijn nog niet op die leeftijd, ik heb geen idee. Heeft hij nog een ander voorstel als jullie aangeven 22.00u te laat te vinden? En is het een optie om te onderhandelen en ergens in het midden uit te komen (hopelijk)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |