Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:21 |
Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Handige links en guides: • Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki • Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines • Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods • How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1 • Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier) • Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc • Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen? Hier de oplossing. • Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game: Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier • ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg • Zonebare wandelpaden • Elevated train tracks • Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen • Traffic Query tool • Geen verdwijnende auto's • Proper hardness (Niet te combineren met despawn) • First person camera • Dynamic resolution • Automatic bulldoze • 25 tile unlock mod • Mods en toch achievements • Tree Brush Mod • Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) • Terraform tool • Extended Public Transport UI • Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats) • Lane Changer: No left/right turn Saved Games / Maps • Circle City
[ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 28-03-2015 13:44:24 ] | |
Divje | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:24 |
Staat Azura daar te shinen. Ik hou het wel bij m'n Workers Party statue | |
Rezania | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:32 |
Azura Mehrunes Dagon Dood en verderf is er toch al in mijn stad. | |
Rezania | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:34 |
Trouwens, waarom zou je Azura in je stad willen hebben? Straks heb je een stad vol dark elfs. | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:35 |
Dagon is een pussy. | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:35 |
Oh no you didn't | |
mschol | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:36 |
ik wil yoshi als statue | |
Divje | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:41 |
Deze niet midden in je centrum hebben | |
Asschen_sukar | zaterdag 28 maart 2015 @ 13:44 |
Shots fired! | |
jogy | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:01 |
Mario. (Simcity 1 op de snes ) | |
Ypmaha | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:07 |
ik draai alleen maar verlies met mijn stad. hoe kun je nou een beetje money maken als een eckte g | |
Rezania | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:08 |
Niet meer uitgeven dan er binnenkomt, duh. | |
Rezania | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:09 |
The fuck is het? | |
Divje | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:11 |
Dat weet ik ook niet http://steamcommunity.com(...)14202102&searchtext= | |
Ypmaha | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:11 |
is er geen mod waarbij je ook met de pijltjes kunt scrollen. ik heb nu al een muisarm | |
Divje | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:11 |
WSAD | |
Ypmaha | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:12 |
lol dankje | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:16 |
Morrowind > Skyrim. | |
Eyd | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:16 |
Ik wacht nog steeds op een Amsterdam of Utrecht savegame omdat ik daar zelf niet goed in ben | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:17 |
Zardoz Park > google Zardoz > Zardoz (1974) - IMDb | |
Divje | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:24 |
Ahhh. ff downloaden | |
mschol | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:31 |
oeh, een mod voor sc1 graphics, gewoon omdat het kan | |
TigerXtrm | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:34 |
Ga dan gewoon SC1 spelen | |
mschol | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:39 |
kan ook, moet ik eff wii aansluiten, kan ik de snes versie met snes controller spelen :p | |
Ypmaha | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:52 |
De grond om mijn industrial zone is paars. Vervuild ofzoiets, of is dat normaal? Hoe krijg je het weg? | |
Shrewd | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:53 |
| |
SuperHarregarre | zaterdag 28 maart 2015 @ 14:55 |
Gaat niet weg. Daarom niet dichtbij je residential doen. Is vervuiling inderdaad. | |
Divje | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:06 |
Serieus, mooie map. Ga hier even fijn wat uurtjes aan besteden | |
WaikikiWim | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:10 |
Wat doe je met volle vuilnisbelten? Heb er nu 2 (1 vol, 1 50%) en zo'n verbrandingsoven. Ik dacht dat het vuil van die vuilnisbelten dan naar die oven ging, maar dat is dus niet zo ? | |
Rezania | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:14 |
Moet je op empty drukken. Moeten je ovens wel genoeg capaciteit hebben. | |
Ooku | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:14 |
Moet je zelf instellen. Klik op de vuilnisbelt. Daar is een knop die je het vuilnis laat verplaatsen naar de oven. | |
WaikikiWim | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:16 |
Capaciteit van wat ? de Oven? | |
Rezania | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:16 |
Ja, die ovens kunnen niet oneindig veel vuilnis per week verwerken. Net zoals dat waterpompen ook maar zoveel water per week pompen. | |
Zocalo | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:51 |
Ik heb die parkeerplaatsen gedownload, maar waar kan ik die vinden als ik ze wil bouwen? | |
mschol | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:52 |
5 volle verzamelen voor een achievement Wel raar trouwens dat vervuiling bij mij grijzig blijft, en nooit zo paar als in de streams en screenshots | |
TigerXtrm | zaterdag 28 maart 2015 @ 16:19 |
Ik heb het bus station idee van iemand hier gestolen Werkt wel als een tiet | |
Zocalo | zaterdag 28 maart 2015 @ 16:31 |
Omdat ik het doelloos bouwen om het bouwen zat ben, ben ik maar wat leuke projectjes begonnen. Mijn eerste is de kathedraal op de heuvel, bereikbaar via een haarspeldbocht vanaf de Statue of Welth met wandelroute en park voor vertier. Volgende wordt een voetbalstadion in een woonwijk. | |
Divje | zaterdag 28 maart 2015 @ 16:39 |
Nieuw projectje | |
ElmarO | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:33 |
Het stadion van Sankt Pauli: http://steamcommunity.com(...)ium+Football+Stadium Ziet er wel uit als een mooie map: http://steamcommunity.com(...)12494959&searchtext= [ Bericht 32% gewijzigd door ElmarO op 28-03-2015 17:39:41 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:41 |
Volgens mij is het matchday; | |
mschol | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:42 |
ik mis een gesloopte fontein, anders had ik je geloofd.. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:13 |
De Wortel (of eigenlijk is 't een vagina, of een spaanse peper). [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2015 19:13:41 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:13 |
Wat niet is, kan nog komen! | |
Divje | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:17 |
Voel me net een kleuter die een nieuwe kleurplaat in mag kleuren Een wortel is een kanaal nog wel | |
Zocalo | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:35 |
Leuk, het toevoegen van een buslijn. Alleen veroorzaken al die bussen (van 1 lijn ) nu een opstopping... | |
Zocalo | zaterdag 28 maart 2015 @ 19:40 |
Het aantal inwoners loopt heel langzaam terug, er is ook geen behoefte aan groene, blauwe of gele zones. Hoe zorg ik dat die vraag er weer komt? | |
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 20:09 |
Mijn eiland heet nu Toine van Pepperisland. | |
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 20:11 |
Ik zone dan gewoon even door, als je residential maakt en word volgebouwd, heb je automatisch weer werkplekken nodig, en geld ook voor industrie natuurlijk; bouw je dat; zijn er werkers nodig; dus stijgt je residential. | |
mschol | zaterdag 28 maart 2015 @ 20:19 |
dan heb je denk ik een te lange lijn gemaakt.. knip hem eens in 2'en ofzo met overstappunten | |
Rezania | zaterdag 28 maart 2015 @ 20:20 |
Free camera werkt niet meer bij mij? | |
Thrilled | zaterdag 28 maart 2015 @ 20:35 |
Hmm heeft iemand wel eens een metrolijn onder het water/een rivier proberen te maken? Krijg het niet voor elkaar... | |
ElmarO | zaterdag 28 maart 2015 @ 20:40 |
Ging bij mij prima. | |
Rezania | zaterdag 28 maart 2015 @ 20:48 |
Waarom parkeren die figuren zo debiel? Auto staat hier: Eigenaar woont daar en is thuis: Wel gezond, dat wel. | |
einschtein | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:06 |
Paar molens erbij en je hebt de map van een dorpje in Groningen ofzo. | |
Rezania | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:09 |
Kijk eens naar de naam van de stad. | |
einschtein | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:10 |
Ja, kwam hem net tegen in de Steam Workshop. | |
Juicyhil | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:11 |
Mijn stadje so far | |
Rezania | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:11 |
Nee nee, bedoel dit. | |
einschtein | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:13 |
Oh, fuck Die link had ik niet eens gezien. Stadskanaal. | |
Rezania | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:50 |
Gaat lekker zo. | |
einschtein | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:52 |
Nice. Ik zag alleen op de Workshop dat de boten nog niet werken bij die Canals map. | |
Rezania | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:55 |
Ja, gelukkig gebruik ik die amper. Zag ook dat hij het probleem wilde oplossen door de kanalen dieper te maken, maar dan wordt het denk ik lastig om er nog pijpleidingen en metrolijnen onderdoor te leggen. | |
einschtein | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:12 |
Klopt, maar volgens een andere reactie lag het niet aan de diepte van de kanalen maar aan het type water. Moet specifiek zeewater zijn ofzo. | |
Zocalo | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:22 |
ik weet t al, het busdepot zat aan de overkant op t eiland terwijl alle bussen in t centrum rijden | |
Thrilled | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:25 |
Hmm probleem.. mijn commercial area krijgt zijn goods niet meer weg en vraagt om meer industrial.. ik zone meer industrial maar die hebben domme mensen nodig als arbeiders.. ik heb echter alleen rete-slimme mensen in de aanbieding dus die gaan daar niet werken.. gevolg > industrie raakt abandoned en commercial raakt abandoned terwijl ik wel vraag heb naar commercial...? Iemand hier een oplossing voor? | |
mschol | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:28 |
zone wat low-density residential bij en zet daar geen scholen e.d. neer? | |
Drizzt_DoUrden | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:29 |
Gaat hier ook lekker Had een kwartier later 55k inwoners en rechtsboven een vliegveld en een business center gebouwd (gewoon flink wat kantoren). Eindelijk een game die wèl lekker loopt | |
Thrilled | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:46 |
ja dat hoorde ik eerder om ook demand te creëren maar het zal aan mij liggen, maar ik krijg het niet voor elkaar er staan services bij, parken, geen scholen om ze dom te houden.. ze komen niet | |
ElmarO | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:48 |
Een cargo station in de buurt van je commercial? | |
Thrilled | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:10 |
goeie, kheb er nu eentje aan mijn spoorlijn gehangen.. zie nog niet veel resultaat.. moet ik er iets meer mee doen? /edit nvm Meer geduld hebben is de key, problem solved thanks! [ Bericht 9% gewijzigd door Thrilled op 28-03-2015 23:21:49 ] | |
RaXz | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:44 |
Nog maar 44k inwoners,ik moet meer lowres rondom het centrum spammen. | |
Thrilled | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:47 |
Nice Hoe krijg je zo'n hoog overview? Tevens merk ik nu dat mn free cam het niet meer doet? | |
RaXz | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:57 |
Met de freecam. Klopt, bij mij deed die het ook niet, een mod ligt dwars. | |
RaXz | zaterdag 28 maart 2015 @ 23:58 |
Traffic Report tool mod zorgt er bij mij voor dat de free cam niet meer werkt. | |
Thrilled | zondag 29 maart 2015 @ 00:11 |
hmm toch gebeuren er vreemde dingen.. ineens dropt over mn hele gebied de land value en is iedereen aan het klagen, ook ineens veel meer doden tegelijk terwijl de residential zones niet tegelijk zijn geplaatst.. vreemde shit ik denk dat ik maar opnieuw begin [ Bericht 23% gewijzigd door Thrilled op 29-03-2015 00:22:08 ] | |
Drizzt_DoUrden | zondag 29 maart 2015 @ 00:51 |
Ach laat ze gewoon janken joh Zij kiezen ervoor om in jouw stad te wonen! | |
Thrilled | zondag 29 maart 2015 @ 00:53 |
lol idd.. blijkbaar gaan op een gegeven moment ook de hilbilies naar school en worden ze vanzelf allemaal well educated.. staan de fabrieken weer leeg Helemaal rechtsbovenin (Spring District) staat mn industrie en zit er residential bij, geen school in de buurt | |
Divje | zondag 29 maart 2015 @ 00:57 |
Budget van educatie zet ik altijd op 't laagst. helpt weinig, maar wel een beetje. Van de ene kant. Van de andere kant. [ Bericht 20% gewijzigd door Divje op 29-03-2015 01:04:17 ] | |
Thrilled | zondag 29 maart 2015 @ 01:20 |
Hm ik ben hier al tien minuten naar aan het kijken | |
Drizzt_DoUrden | zondag 29 maart 2015 @ 01:26 |
Steam heeft er de laatste uren geen zin in | |
Drizzt_DoUrden | zondag 29 maart 2015 @ 01:27 |
| |
Divje | zondag 29 maart 2015 @ 04:18 |
Doen het weer | |
RaXz | zondag 29 maart 2015 @ 04:39 |
Wat gaaf. ik wist geeneens dat het kon met de FPS mod. Gelijk een rondje mee gereden met een trein in mijn stad. | |
Sejt | zondag 29 maart 2015 @ 09:55 |
| |
Thrilled | zondag 29 maart 2015 @ 10:02 |
Ligt het aan mij of is het meer een trainride rondom je stad | |
ElmarO | zondag 29 maart 2015 @ 11:59 |
Geen dank. Is dat hoge gebouw de Bank of America? | |
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 13:19 |
Overzichtje: | |
Rezania | zondag 29 maart 2015 @ 13:29 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=415369940 | |
Divje | zondag 29 maart 2015 @ 13:49 |
Richting z'n stad Euhhh. Weet de naam ff zo niet. Die kleinere is het Valve HQ. Die grote is 555 California Street http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412391767 [ Bericht 7% gewijzigd door Divje op 29-03-2015 13:55:13 ] | |
Ypmaha | zondag 29 maart 2015 @ 14:07 |
Wtf, overal in mijn stad ontstaan branden terwijl ik ruim voldoende brandweerkazernes heb neergezet. het budget voor die brandweerkazernes heb ik ook verhoogd. Nu vloog net die gloednieuwe kolencentrale in de fik, die vlak naast de weg staat, en nu ben ik die ook al kwijt. En ik heb sowieso al amper geld [ Bericht 12% gewijzigd door Ypmaha op 29-03-2015 14:15:22 ] | |
Divje | zondag 29 maart 2015 @ 14:14 |
Weer een corrupte save, ongeveer een uurtje spelen weer foetsie. Achja | |
mschol | zondag 29 maart 2015 @ 14:37 |
maar je maakt wel bijna 5k winst.. ennuh.. windmolens | |
Surveillance-Fiets | zondag 29 maart 2015 @ 14:42 |
denk dat de wegen te lang zijn. Alles staat wel heel ver van elkaar af. | |
Asschen_sukar | zondag 29 maart 2015 @ 14:48 |
, dit gaat mijn nieuwe map worden | |
RaXz | zondag 29 maart 2015 @ 14:53 |
Brandmelder policy aangezet? Misschien maakt het verschil, al zal het vast wel wat kosten, regelmatig branden hebben is best normaal. Het wordt nog fijner wanneer vuur zich kan verspreiden dankzij bepaalde mods. Ik heb tot nu toe geen enkele corrupte save gehad. | |
Divje | zondag 29 maart 2015 @ 15:03 |
Het fameuze parkje | |
Ypmaha | zondag 29 maart 2015 @ 15:11 |
ja maar dat kost geld. En vuur wordt toch automatisch bestreden? Je kan niet zelf de brandweer eropaf sturen, toch? Overigens overnieuw begonnen | |
bitterbal | zondag 29 maart 2015 @ 16:34 |
Is bij iedereen het probleem opgelost van die update? | |
Divje | zondag 29 maart 2015 @ 16:41 |
Nergens last van, versie 1.06b. Wacht wel op een stabiele 1.07, en wacht dan eerst ff af of het niet de game verneukt | |
Danny | zondag 29 maart 2015 @ 16:41 |
Cities: Skylines - De beste grafische mods Met een speciale pagina screenshots van jullie | |
Asschen_sukar | zondag 29 maart 2015 @ 16:51 |
Zitten er nog een paar tussen die ik gemist had, en zeker moet hebben. De fp zal wel denken dat je aandelen hebt, zoveel aandacht krijgt het spel | |
Divje | zondag 29 maart 2015 @ 16:53 |
Nu weer ff een pauze , per gebouwtje zonen is best vermoeiend. Maar wel leuk. | |
Danny | zondag 29 maart 2015 @ 16:54 |
Een spel als dit verdient het, vind ik. Ik ben serieus onder de indruk wat zo'n klein team heeft neergezet vergeleken met het prutswerk dat Maxis onder de vlag van EA heeft afgeleverd. Volgende special is al in de maak. | |
Divje | zondag 29 maart 2015 @ 16:54 |
Gelijk heb je | |
Asschen_sukar | zondag 29 maart 2015 @ 16:57 |
Helemaal mee eens, verbazingwekkend als je bedenkt hoe weinig mensen in dat team zitten, en wat ze afgeleverd hebben. Echt een van de leukste spellen die ik de afgelopen jaren gekocht heb, en dat voor zo weinig geld. Ben nog het meeste onder de indruk hoe goed ze mod ondersteuning ingebouwd hebben, en hoeveel extra gameplay dit oplevert. | |
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 16:59 |
Twee screenies van mij Tof stuk! | |
Ypmaha | zondag 29 maart 2015 @ 17:01 |
kan iemand dit uitleggen? laat maar het is al weg [ Bericht 13% gewijzigd door Ypmaha op 29-03-2015 17:15:14 ] | |
Chuck-N0rr1s | zondag 29 maart 2015 @ 17:08 |
Te veel vuilnis | |
ElmarO | zondag 29 maart 2015 @ 17:09 |
Is dus inderdaad de Bank of America in San Francisco. Dank Sta er met drie screens in, geloof ik. Je landfill staat nog op legen. Moet je even uitzetten zodat hij weer vuilnis kan aannemen. | |
Drizzt_DoUrden | zondag 29 maart 2015 @ 17:12 |
Waar zijn mijn screenies? | |
Divje | zondag 29 maart 2015 @ 17:15 |
Al 100 mensen die m'n savegame gedownload hebben met het idee dat het een kasteel-asset is. | |
RaXz | zondag 29 maart 2015 @ 17:18 |
Gelukkig hoef je zelf niets te doen naast het budget verhogen of meer kazernes bouwen, ik vond die controle over hulpverlening een van de mindere kanten van SC4. | |
RaXz | zondag 29 maart 2015 @ 17:28 |
Ik vind het alleen jammer dat ze net iets teveel op het grotere publiek hebben gericht, aan de andere kant heeft het wel weer veel mensen tot de genre geintroduceerd. Evengoed ben ik ook onder de indruk, toch weer een soort van software huis die zoiets neerzet zonder grote uitgever, je kan merken dat ze het met liefde hebben gemaakt. Het zal mij benieuwen hoe het verder gaat lopen, ook qua mods, vooral als je nu bekijkt wat er zoal gemaakt is in korte tijd. | |
Trebo | zondag 29 maart 2015 @ 18:03 |
Mooi stukje en mooie screens natuurlijk | |
Trebo | zondag 29 maart 2015 @ 18:04 |
Cool! Ga hier vanavond mee aan de slag.. alles per stuk zonen om ook andere gebouwen/huizen te zien. Vond het allemaal wel wat eentonig worden. | |
Thrilled | zondag 29 maart 2015 @ 19:01 |
Hm mis ik iets? Wat is per gebouw zonen? Je hebt toch, behalve de grootte van het vakje wat je inkleurt, geen invloed op de gebouwen? Of heb je het over plopable gebouwen uit de bieb? | |
Divje | zondag 29 maart 2015 @ 19:37 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411155282 Nou, je kan beïnvloeden welke gebouwen ploppen als dmv de groote van wat je zoned. Ik zone veel 4x2. Zo krijg je veelal dezelfde gebouwen. Die gids legt het wel uit En als je wil dat ze zo blijven zet je ze op dat level vast met http://steamcommunity.com(...)10535198&searchtext= | |
Divje | zondag 29 maart 2015 @ 19:47 |
Hmm HEU EINTRACHT FRANKFURT LALALALALALA Wel mooi though. De Kuip past beter in m'n stadje | |
Chuck-N0rr1s | zondag 29 maart 2015 @ 19:53 |
Is er eigenlijk een mod, met vrachtwagens die pech gevallen wegslepen? | |
Ypmaha | zondag 29 maart 2015 @ 20:03 |
Hebben jullie dat ook dat de global happiness minder wordt? Ik blijf nu steken op 4000 population, en het wil maar niet hoger worden. | |
Thrilled | zondag 29 maart 2015 @ 20:05 |
dat is een van de weinige problemen die ik niet heb Mijn cims zijn altijd blij en maximaal geupgrade.. gooi wat parkjes rond, overal genoeg services en als ze dan uit de vuiligheid zitten zijn ze tevree | |
#ANONIEM | zondag 29 maart 2015 @ 20:05 |
Ik niet, constante groei eigenlijk. Heb je genoeg services van alles? | |
Divje | zondag 29 maart 2015 @ 20:09 |
Nope, iedereen tevreden en m'n populatie stijgt met de minuut En overal vraag naar. Moet je ook zelf creëren natuurlijk Er viel me iets vreemds op net tijdens een tripje langs de kust | |
Danny | zondag 29 maart 2015 @ 20:35 |
mschol | zondag 29 maart 2015 @ 20:44 |
reuzerad met effect? | |
Divje | zondag 29 maart 2015 @ 20:47 |
Denk dat er veiligheidsriempjes in zitten zodat je er niet uit flikkert http://gfycat.com/FamousHarmoniousBongo [ Bericht 13% gewijzigd door Divje op 29-03-2015 20:59:54 ] | |
Ypmaha | zondag 29 maart 2015 @ 21:08 |
Hoe zorg je eigenlijk dat je veel inkomen kan genereren? Waar is dat van afhankelijk? Van de commercial zones? | |
Vermecelli | zondag 29 maart 2015 @ 21:28 |
Dat komt vanzelf naarmate je stad groeit. Hoe meer mensen > meer jobs > meer inkomsten. | |
Divje | zondag 29 maart 2015 @ 21:29 |
Het meest lucratieve wat betreft belastingen is verschillende industrie gebieden opzetten die elkaar ondersteunen, dmv districts. Forestry/Oil/Ore gaat naar je gewone Industrie, die goods produceren voor je Commercie, die dat weer verkopen aan je citizens. Zo hou je je import laag en hou je alles binnen je stad. En wat je overhoudt wordt geëxporteerd. Geld geld geld! Heb gemerkt trouwens dat die Industrial Planning policy er vooral voor zorgt dat veel fabrieken failliet gaan, omdat je simpelweg teveel goods produceert. Er valt niet tegenop te bouwen met winkels. De export houdt er ook gewoon mee op dan Die 2 policies voor winkels zijn wel winstgevend | |
Ypmaha | zondag 29 maart 2015 @ 21:37 |
Ja, ik zag wel zo'n optie om bepaalde gebieden als gespecialiseerde zone aan te wijzen (bos/ore enz). Maar ik weet niet hoe dat moet. Als ik die optie selecteer en ik sleep mijn muis over een bepaalde zone over mijn stad gebeurt er niets. | |
Divje | zondag 29 maart 2015 @ 21:39 |
Je tekent eerst een normaal district, daarna kies je de specialisatie en klik je op dat district. | |
Qunix | zondag 29 maart 2015 @ 21:42 |
Slim ja! | |
Qunix | zondag 29 maart 2015 @ 21:58 |
^ spaghetti | |
ElmarO | zondag 29 maart 2015 @ 22:06 |
Wat huisjes aan de rivier: Zit nu rond de 60.000 inwoners. | |
Rezania | zondag 29 maart 2015 @ 22:23 |
Ik weet dat het mierenneuken is hoor, maar... | |
Vermecelli | zondag 29 maart 2015 @ 22:27 |
Nu wel een beetje m'n persoonlijke doel bereikt. 120.000 man in mijn stad. Kan nog wel doorbouwen maar ben wel even klaar nu | |
mschol | zondag 29 maart 2015 @ 22:36 |
is er al een mod die je zelf zebrapaden laat plaatsen en verwijderen? | |
Danny | zondag 29 maart 2015 @ 22:56 |
geen mod, wel een simpele workaround: | |
mschol | zondag 29 maart 2015 @ 23:27 |
mja, daarom vroeg ik ernaar. je verminderd je wegcapaciteit als je dat doet.. en dat vind ik tricky.. | |
Rezania | zondag 29 maart 2015 @ 23:48 |
Canal City ontwikkeld zich gestaag. | |
Danny | zondag 29 maart 2015 @ 23:49 |
ik ga 't wel proberen. Ik denk niet dat de wegcapaciteit eronder lijdt en dat de positieve impact van voetgangers die gewoon oversteken waar dat nodig is in plaats van allemaal op één kruispunt weleens goed zou kunnen werken. Neemt niet weg dat een mod om ze gewoon neer te plempen wel handig zou zijn natuurlijk, maar tot die er is ga ik 't toch maar een poging geven. | |
Rezania | zondag 29 maart 2015 @ 23:52 |
Voila, geen afname in wegcapaciteit. | |
Danny | zondag 29 maart 2015 @ 23:53 |
how?! | |
Rezania | zondag 29 maart 2015 @ 23:54 |
Dat zie je toch? Gewoon als je een weg gaat bouwen, een klein stukje van een andere soort weg (wel zesbaans, maar bijvoorbeeld zonder gras) bouwen, en dan normaal verder bouwen. | |
Danny | zondag 29 maart 2015 @ 23:56 |
zo fucking simpel | |
Drebbelman | maandag 30 maart 2015 @ 00:54 |
ik meen ergens gelezen te hebben dat wegen met gras en bomen wel een iets mindere capaciteit hebben dan de standaard wegen, heb er zelf nog niets van gemerkt btw. weet je of zulke kanalen als jij in je map hebt ook met een terraforming tool in een bestaande stad te maken zijn? | |
Rezania | maandag 30 maart 2015 @ 01:05 |
Geen idee, die tool gebruik ik niet omdat hij nogal buggy schijnt te zijn. | |
TigerXtrm | maandag 30 maart 2015 @ 02:03 |
Lijkt net Almere | |
Drebbelman | maandag 30 maart 2015 @ 02:25 |
heeft iemand enig idee hoe dit kan? | |
G3F | maandag 30 maart 2015 @ 03:07 |
Veel popo in mn tokkie buurt Rij nou gewoon door rood... ohh wacht ff... hmm Overige maar in een spoiler:
| |
Danny | maandag 30 maart 2015 @ 07:19 |
er zijn 476 mensen in je stad die een voldoende hoge opleiding hebben om naar de universiteit te kunnen. De rest zit dus nog op lagere opleidingen. edit: ow, ik zie nu die onderste regel. Ik heb niet het idee dat dat klopt. Zou wel toevallig zijn als het er precies 4500 zijn. | |
Danny | maandag 30 maart 2015 @ 09:36 |
Heeft iemand deze al geprobeerd? Je zou er straten direct mee moeten kunnen importeren van maps: http://steamcommunity.com(...)16064574&searchtext= | |
mschol | maandag 30 maart 2015 @ 10:41 |
ik zou zo denken dat ze allemaal illegaal studeren | |
Augustus_Thijs | maandag 30 maart 2015 @ 11:18 |
Flinke stad gebouwd en op zich best tevreden. Kom ik nu ergens (lekker laat) de mod tegen dat je ook zonable voetpaden etc aan kan leggen. De mogelijkheden Meteen met een compleet nieuwe stad begonnen | |
Zocalo | maandag 30 maart 2015 @ 11:19 |
welke mod is dat? | |
Danny | maandag 30 maart 2015 @ 11:22 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409184143 | |
Augustus_Thijs | maandag 30 maart 2015 @ 11:26 |
Yep Grote straten en van daaruit kleine voetpaden naar 1x1 tot hooguit 2x2 plots met residential. Lekker dorps Vanavond eens kijken of er zo'n typisch nederlandse bloemkoolwijk mee te maken is. | |
Vinno | maandag 30 maart 2015 @ 13:43 |
Gister ook weer echt de hele dag gespeeld (snap dan soms oprecht niet waarom die tijd ineens zo snel voorbij is ). Had een New York map gedownload en probeer Manhattan beetje te bouwen Ik hoop er stiekem op dat iemand een Arnhem kaart gaat maken met alle rivieren enzo, zodat ik mijn eigen stadje kan gaan nabouwen | |
Augustus_Thijs | maandag 30 maart 2015 @ 14:14 |
Zijn er al (fictieve) maps die echt de moeite waard zijn? Vermaak me zelf nog prima met de originele maps. Voordat ik al die vakken vol heb gebouwd ben ik wel weer eeuwen verder. Maar misschien zijn er wel veel spectaculairdere maps? | |
Qunix | maandag 30 maart 2015 @ 14:15 |
Rezania | maandag 30 maart 2015 @ 14:30 |
Als je stad Almere genoemd wordt kan je net zo goed overnieuw beginnen. | |
Rezania | maandag 30 maart 2015 @ 14:31 |
Dubai | |
Basp1 | maandag 30 maart 2015 @ 14:44 |
Met de palm eilanden en de afkalvende wereld eilanden? | |
Drizzt_DoUrden | maandag 30 maart 2015 @ 14:48 |
Pwnd | |
TigerXtrm | maandag 30 maart 2015 @ 14:56 |
Holy fuck die moet ik hebben | |
Qunix | maandag 30 maart 2015 @ 14:57 |
WIP, komt binnenkort. | |
Divje | maandag 30 maart 2015 @ 15:08 |
Ik wacht op de eerste UI mod die ervoor zorgt dat je assets fatsoenlijk gesorteerd zijn, soort van lijst ofzo ingame. Nu is het elke keer weer zoeken tussen die 150 parken voor een lullig parkeerplaatsje | |
bitterbal | maandag 30 maart 2015 @ 15:10 |
Bij mij verschijnen ze niet allemaal ingame. Super jammer. | |
Drizzt_DoUrden | maandag 30 maart 2015 @ 15:20 |
Ik blijf het mooi vinden dat je sims parking lots (asset) als mooie plek voor vrijetijdsbesteding zien Zat gisteravond naar m'n vliegveld te kijken, daar stapten wat mensen uit om op de bus te wachten, klik ik er eentje aan, staat er dat het een tourist is die naar een parking lot gaat | |
Divje | maandag 30 maart 2015 @ 15:22 |
Ze gaan serieus naar de andere kant van de map om een 1x1 parkeerplek op te zoeken ja | |
Ypmaha | maandag 30 maart 2015 @ 16:12 |
Nu begint het wel een beetje saai te worden. Ik heb nu 15k inwoners ofzo, en heb alle belangrijke gebouwen wel zo'n beetje unlocked. | |
Asschen_sukar | maandag 30 maart 2015 @ 16:18 |
Blijf het ook irritant vinden dat sommige assets geen goede "screenshots" hebben, waardoor het iedere keer gokken is welke ik ook alweer moest hebben. Voornamelijk bij intersections is het lastig. Was op de dubai map begonnen met een stad bouwen, maar om de een of andere reden wordt er geen industrie gebouwd. Vast een mod die dwars ligt. | |
Vermecelli | maandag 30 maart 2015 @ 17:10 |
Heb ik ook ja. Mijn doel was bij de 12k wel redelijk bereikt. Overal unique buildings, volle districten, snelwegen en bijna oneindig geld. Nu even pauze en volgende week met een uitdagende nieuwe map weer eens opnieuw aan de gang. | |
Qunix | maandag 30 maart 2015 @ 18:30 |
Begint wel heel erg te worden... Multiplayer FPS mod: | |
Fred | maandag 30 maart 2015 @ 18:44 |
Ook wel bijzonder, de mensen rechts staan bij een bushalte waar geen bus rijd... | |
mschol | maandag 30 maart 2015 @ 18:54 |
halte = bus toch? Je kan toch niet afzonderlijk haltes plaatsen? | |
Qunix | maandag 30 maart 2015 @ 19:09 |
Metro wel, maar bus inderdaad niet. | |
karton2 | maandag 30 maart 2015 @ 19:55 |
Zal ook nog wel een mod komen dat je voertuigen kan gaan besturen, daarna de cursor nog vervangen door een crosshair... | |
Divje | maandag 30 maart 2015 @ 20:02 |
Wat een heerlijk spel | |
Ypmaha | maandag 30 maart 2015 @ 20:05 |
ik heb nu wel veel geld, maar zoveel inkomen heb ik ook weer niet. ik krijg steeds maar 10k binnen ofzo. Hoe kun je nou wel een beetje geld maken? | |
Thrilled | maandag 30 maart 2015 @ 20:10 |
hm ziet er uit alsof ze bij een voorrangsweg allemaal doen alsof ze voor een stoplicht wachten.. genoeg kansen om de rotonde op te rijden bijvoorbeeld, maar ze blijven netjes allemaal eerst even wachten.. wel een grote stap in de goede richting! | |
Fred | maandag 30 maart 2015 @ 20:32 |
Dat dacht ik ook, maar er rijdt toch echt geen bus. Er zit sowieso iets raars in deze savegame, alle pijlen zijn van de wegen verdwenen | |
Divje | maandag 30 maart 2015 @ 20:48 |
Meer mensen met de bug dat je elektriciteitskabels in bochten aan kan leggen? | |
mschol | maandag 30 maart 2015 @ 21:08 |
is toch allen maar mooier ? | |
Divje | maandag 30 maart 2015 @ 21:15 |
Ziet er toch niet uit die kabels in zo'n bocht tussen 2 palen | |
Qunix | maandag 30 maart 2015 @ 21:16 |
Work in progress... Nieuwe video: | |
Qunix | maandag 30 maart 2015 @ 21:17 |
Divje | maandag 30 maart 2015 @ 21:18 |
Wat een uitzicht | |
Drizzt_DoUrden | maandag 30 maart 2015 @ 21:20 |
Nice | |
Thrilled | maandag 30 maart 2015 @ 21:21 |
Die gast is goed bezig | |
Rezania | maandag 30 maart 2015 @ 21:22 |
Welke mods gebruik je daar? | |
Divje | maandag 30 maart 2015 @ 21:28 |
Deze 2 genieten ook van het uitzicht Eerlijk, geen. enkele grafische mod. Sun shafts gebruik ik af en toe maar staat nu niet aan Dit is de map http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412712528 Heb 'm zelf flink nog aangepast om met treinen door de bergen te kunnen rijden | |
LoggedIn | maandag 30 maart 2015 @ 21:35 |
Ziet er veelbelovend uit | |
Rorata | maandag 30 maart 2015 @ 21:52 |
Ziet er mooi uit, is de stoep in het midden een mod? | |
mschol | maandag 30 maart 2015 @ 21:54 |
ik heb er geen last van, maar lijkt me wel wat.. doe eens een screenshot? ben wel benieuwd hoe het eruit ziet | |
Divje | maandag 30 maart 2015 @ 22:03 |
Geen idee hoe, want zit nu alles te proberen om weer zo'n bocht te maken. Maar het werkt ook met waterleiding. | |
ElmarO | maandag 30 maart 2015 @ 22:13 |
Heb het idee dat ze curved gaan als je je roads ook op curved hebt staan. | |
Divje | maandag 30 maart 2015 @ 22:38 |
Klopt | |
mschol | maandag 30 maart 2015 @ 22:38 |
tof | |
ElmarO | maandag 30 maart 2015 @ 22:41 |
Ik kreeg mijn rails pas van curved af toen ik mijn roads op straight zette. Heb het idee dat een mod een bug heeft. | |
Drebbelman | maandag 30 maart 2015 @ 22:42 |
inderdaad, heb ik ook last van. Ik vermoed de Traffic++ mod, want het leek alsof die onlangs nog geupdate is. | |
ElmarO | maandag 30 maart 2015 @ 22:42 |
Die mod gebruik ik niet (heb hem in ieder geval niet actief staan). Ik verdenk zelf de traffic light mod. | |
Drebbelman | maandag 30 maart 2015 @ 22:44 |
oh die zou ook kunnen ja. ik zag overigens dat door de laatste update van de Traffic++ mod mensen klagen dat de pijlen op de weg missen. | |
mschol | maandag 30 maart 2015 @ 22:48 |
jullie gebruiken teveel mods.. | |
Rezania | maandag 30 maart 2015 @ 22:56 |
Er bestaat niet zoiets als te veel mods. Hail mods! | |
mschol | maandag 30 maart 2015 @ 22:56 |
totdat je opeens ronde bussen hebt... | |
Rezania | maandag 30 maart 2015 @ 23:04 |
It's not a bug, it's a feature! | |
Divje | maandag 30 maart 2015 @ 23:21 |
Dit ook? | |
EnGCatjuh | maandag 30 maart 2015 @ 23:24 |
Nieuwe campus + busstation gemaakt. Boompjes erbij, aquarium, lekker hoor. | |
Rezania | maandag 30 maart 2015 @ 23:28 |
Eerbetoon aan Harry Potter en de Geheime Kamer. | |
Divje | maandag 30 maart 2015 @ 23:34 |
Er vliegen er nog 3 rond maar die krijg ik niet fatsoenlijk in beeld irritant wel | |
Joezi | dinsdag 31 maart 2015 @ 00:25 |
Hoe belangrijk zijn snelwegen, moet dat in den beginnen door je stad heen? | |
Asschen_sukar | dinsdag 31 maart 2015 @ 07:19 |
Dit ziet er echt prachtig uit | |
EnGCatjuh | dinsdag 31 maart 2015 @ 08:38 |
hoeft niet perse, als je maar wat ruimte laat voor expansie van je wegennet als je stad groter wordt. | |
#ANONIEM | dinsdag 31 maart 2015 @ 09:09 |
Ik kan uren kijken naar drukke overstappunten | |
mschol | dinsdag 31 maart 2015 @ 09:47 |
die auo's op de voetpaden in screenshot 3 | |
STING | dinsdag 31 maart 2015 @ 11:24 |
| |
valek | dinsdag 31 maart 2015 @ 12:22 |
Ik heb in heel de stad metrostations en metrolijnen aangelegd maar geen metro die rijdt. Je hebt ook nog een optie om een soort van "dienstregeling" te maken. Is dit verplicht? | |
mschol | dinsdag 31 maart 2015 @ 12:23 |
yup. je moet de stations met een lijntje verbinden.. ik snap niet dat ze dat niet ook gedaan hebben met bussen.. (losse haltes en los de routes) | |
valek | dinsdag 31 maart 2015 @ 12:24 |
Dus een station bouwen, dan een metrolijn bouwen en dan nog aangeven hoe je de dienstregeling wil hebben? | |
mschol | dinsdag 31 maart 2015 @ 12:26 |
dienstregeling is meer de route aangeven, maar ja zo werkt het stations plaatsen - stations verbinden en vervolgens een route bepalen | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 31 maart 2015 @ 12:33 |
Ik sloop de metrolijnen altijd als ik een dikke nieuwe wijk bouw, zodat het één geheel blijft | |
Shrewd | dinsdag 31 maart 2015 @ 13:21 |
het is juist handig om meerdere te hebben ipv één geheel, als ze maar ergens verbonden zijn | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 31 maart 2015 @ 13:21 |
Oh Kun je die tubes ook vertakken, net als wegen zegmaar, of loopt het dan in de knoei? | |
Shrewd | dinsdag 31 maart 2015 @ 13:27 |
Ja, dat kan. Wat het beste is om te doen imo is per stadsdeel een metro route maken met verschillende metro stations (en dus één lijn). Als je dan vervolgens ergens (centraal gelegen bijvoorbeeld) een soort van 'hub' maakt waar je makkelijk over kunt stappen om naar een ander deel van de stad te gaan. Hier kun je ook je buslijnen eventueel naar toe laten gaan, maar die houd ik altijd alleen lokaal en behoorlijk klein. Bijvoorbeeld van een industrie gebied naar een woongebied, that's it. Metrolijnen kun je best groot maken. Als je district A, B, C, D, E en F hebt en je wil van A naar F is het nogal onzinnig om met de metro te gaan als je eerst ook nog eens langs B, C, D en E moet voordat je er bent. Een verbindinkje tussen A en F is dan veel beter en effectiever. Gebieden die dicht bij elkaar liggen zou je alsnog kunnen verbinden met een korte lijn, zodat je bijvoorbeeld niet meer de hub hoeft te gebruiken maar even snel van huis naar het winkelcentrum kan. | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 31 maart 2015 @ 13:50 |
Aight Ik heb het ruwweg in een cirkel aangelegd, met in elke "wijk" een metrostation, met aan beide kanten een perron zodat mensen direct van A naar F kunnen ipv via B, C, D en E moeten gaan | |
valek | dinsdag 31 maart 2015 @ 14:33 |
Ooohhh. Ik heb lukraak overal metrostations aangelegd en overal lijnen neergegooid. In Simcity werkte dat wel. Maar in dit spel dus niet. Ben toch van plan om opnieuw te beginnen. Dan pak ik dit gedeelte ook maar meteen aan. | |
Kper_Norci | dinsdag 31 maart 2015 @ 14:35 |
Van het weekend dit spel ook maar eens gaan spelen, gelukkig is het niet zo heel verslavend... Zaterdagavond met een stadje begonnen, om 3 uur 's nachts dacht ik van nog ff dit afmaken, hoor ik na een tijdje allemaal vogeltjes fluiten, was het 10 voor 8 Kon ik daarna gelijk Formule 1 kijken | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 31 maart 2015 @ 14:37 |
Tijd vliegt voorbij. | |
RaXz | dinsdag 31 maart 2015 @ 14:42 |
Het doet mij denken aan het 'One more turn' Civilization effect. | |
f00t | dinsdag 31 maart 2015 @ 14:42 |
En nu!? Overal blauwe tekentjes boven m'n gebouwen.... Ik heb een cargo-station in de buurt, een haven en toegang tot snelwegen. Eigenlijk ook niet echt file-problemen. Iemand tips? | |
Kper_Norci | dinsdag 31 maart 2015 @ 14:44 |
Ook zo verslavend idd. | |
Shrewd | dinsdag 31 maart 2015 @ 14:53 |
Het werkt wel hoor, maar door de realistische manier van de weg zoeken werkt het pas echt goed als je het ook daadwerkelijk goed hebt ingedeeld. | |
RaXz | dinsdag 31 maart 2015 @ 14:53 |
Te weining commerciële zones? Ik ken wel blauwe tekens boven commerciële gebouwen, dat betekent te weinig personeel als ik mij niet vergis, in dat geval moet je extra residential en commercial zones toewijzen. | |
valek | dinsdag 31 maart 2015 @ 14:54 |
Maar je moet wel een dienstregeling instellen. Het gebeurt niet automatisch nadat je die stations en lijnen aan hebt gelegd. Niet bij mij tenminste. | |
mschol | dinsdag 31 maart 2015 @ 14:57 |
meer industrie maken? komen je goods uit je industrie wel aan bij je commercie? | |
G3F | dinsdag 31 maart 2015 @ 15:01 |
Weet iemand nog een echt mooie/leuke map uit de workshop? Zit nu te kijken naar Sea Turtle Falls ( http://steamcommunity.com(...)16418226&searchtext= ) Iemand ervaring met deze of een andere map die echt de moeite waard is? Edit: krijg de link niet gefixt Edit 2: nu wel [ Bericht 8% gewijzigd door G3F op 31-03-2015 15:08:34 ] | |
f00t | dinsdag 31 maart 2015 @ 15:04 |
Heb inderdaad wel wat industrie gemaakt. Maar kom daar in de knoop omdat m'n cims te hoog opgeleid zijn. Hoopte dat ik dit wellicht op een andere manier kon oplossen dan ghetto's maken. | |
mschol | dinsdag 31 maart 2015 @ 15:06 |
gewoon, zo? (http:// ervoor) | |
G3F | dinsdag 31 maart 2015 @ 15:09 |
Oh that ignorance thanks! | |
DJKoster | dinsdag 31 maart 2015 @ 15:23 |
Okee.. Ik heb al anderhalve week zitten kwijlen tijdens het lezen van dit topic. Ik heb nu vrij tot en met tweede paasdag, waar is dit spel voor een schappelijke prijs te kopen? Of moet ik mij niet aanstellen en die 28 euro naar Gaben overmaken? | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 31 maart 2015 @ 15:24 |
Hm? Ik heb één tube die alle stations aandoet en er rijden metro's in beide richtingen. Lees ook dat er X citizens en Y tourists per week gebruik maken van de metro, dus dan zit het wel goed | |
Divje | dinsdag 31 maart 2015 @ 15:31 |
Vind deze wel tof http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=415277529 En deze is gewoon erg mooi http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412712528 | |
mschol | dinsdag 31 maart 2015 @ 15:32 |
een legale, goedkopere optie is de volgende: http://www.greenmangaming.com/search/?q=cities+skylines met de 20% kortingsbon: JBTBG5-7GVTE8-W2YXRV daarnaast zijn er nog wel goedkopere alternatieven te vinden (kinguin, g2play o.a.) maar die zijn wat betreft herkomst van de keys "grijs" (we weten niet exact waar ze vandaan komen, maar in het gros van de gevallen is er niks aan de hand) daarnaast schelen ze niet enorm veel (~4 euro voor de normale editie op kinguin.net t.o.v. Greenmangaming met korting) | |
G3F | dinsdag 31 maart 2015 @ 15:39 |
Na t opruimen "even" proberen | |
Fred | dinsdag 31 maart 2015 @ 15:45 |
Voor mij reden om beperkt te spelen... Gisteren om 18u de boel aangezwengeld en 5 minuten later was het half twee | |
DJKoster | dinsdag 31 maart 2015 @ 16:10 |
Thnx! Maar.. 'Unable to add the voucher' | |
mschol | dinsdag 31 maart 2015 @ 16:47 |
hier kan ik em gewoon toevoegen? | |
Juicyhil | dinsdag 31 maart 2015 @ 16:49 |
Ik had hem gewoon hier besteld voor 18 euro https://www.g2a.com/cities-skylines-steam-cd-key-global.html | |
mschol | dinsdag 31 maart 2015 @ 16:50 |
ik hoor je wel weer als g2a weer eens gestolen creditcards blijkt te gebruiken voor die ~4 euro ga ik niet iemand een optie aanraden (al heb ik het wel vermeld) die problemen kan opleveren | |
Juicyhil | dinsdag 31 maart 2015 @ 16:56 |
Och, iDeal gebruikt. Vond het zo prima hoor. | |
DJKoster | dinsdag 31 maart 2015 @ 17:06 |
Raar... Vanavond nog maar eens proberen, eerst eten. | |
mschol | dinsdag 31 maart 2015 @ 17:16 |
en wat heeft ideal ermee te maken dat de winkel frauduleus aan keys kan komen? Ideal is trouwens bagger voor online aankopen: als ze niet leveren (of niet leveren wat je besteld hebt) ben je je geld kwijt maarja zo ieder z'n ding, voor dit bedrag vind ik het totaal niet nodig allerlei grijze wegen te gaan bewandelen.. | |
Vinno | dinsdag 31 maart 2015 @ 17:20 |
Ik gok dat de logica is dat ze zijn creditcard gegevens dan niet kunnen jatten... | |
Shrewd | dinsdag 31 maart 2015 @ 18:11 |
Uiteraard. Waar je bij de buslijnen de haltes en lijnen in één keer kunt doen, moet je bij de metro's dat apart doen. Dit is ook gedaan zodat je meerdere keren dezelfde (dure) metro haltes gaat/kunt gebruiken. | |
Romanus | dinsdag 31 maart 2015 @ 18:28 |
Is het al mogelijk om assets ook verhoogd te bouwen? Wil hier een cloverleaf-junction wegzetten maar ik heb niet heel veel zin om dat met de hand op '2-hoog' te gaan zitten doen Overigens ben ik niet van plan om alles rechthoekig te laten, maar had dit even heel snel gebouwd omdat mijn vorige map het niet meer deed. | |
mschol | dinsdag 31 maart 2015 @ 18:32 |
dat kunnen ze zowiezo niet als je gewoon via PP betaald.. | |
DJKoster | dinsdag 31 maart 2015 @ 18:55 |
Nope.. Zelfs niet met de code die ik in mijn mailbox kreeg omdat er nog iets in mijn mandje lag. Of gewoon niet beschikbaar voor mensen die net geregistreerd zijn? | |
mschol | dinsdag 31 maart 2015 @ 18:57 |
registreer je eerst eens, log in, en probeer het dan eens? | |
DJKoster | dinsdag 31 maart 2015 @ 19:16 |
'Net' geregistreerd, niet 'niet' geregistreerd. Anyway, ticket aangemaakt, nog maar even afwachten.. Ik ben teveel Nederlander om nu niet het volle pond te gaan betalen. | |
MrDoo | dinsdag 31 maart 2015 @ 19:26 |
Ja, dat kan. Heb zelf een snelweg door mijn stad lopen en in de asset editor een handige afslag gemaakt met een wandelpad zodat mijn voetgangers daar ook gewoon kunnen oversteken. Hoef ik daar in het spel zelf niet steeds mee te prutsen. | |
donroyco | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:10 |
Hallo! Ik heb het spel zojuist gekocht en nu is mijn eerste vraag; is er ergens een artikel die het een en ander voor de beginner uitlegt? Thanks! | |
Danny | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:14 |
https://www.youtube.com/r(...)tart+cities+skylines Een paar beginner video´s kijken kan helpen. Nog beter is gewoon gaan spelen en leren van je fouten | |
donroyco | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:21 |
Thanks! Haha, dat laatste is wel waar, maar wil me toch eerst een beetje inlezen Ook omdat ik mezelf wil indekken dat ik niet vanavond al tot morgenochtend aan het spelen ben | |
Juicyhil | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:28 |
Hallo, beginner. | |
donroyco | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:29 |
Hallo, medebeginner. | |
MrDoo | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:47 |
Grote kans dat het je toch enige nachtrust gaat kosten | |
DJKoster | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:56 |
Yes! Het werkte niet omdat mijn account details (adres etc.) niet ingevuld waren. Straks nog even een uurtje spelen. | |
Divje | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:59 |
'een uurtje' | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:16 |
Zo, hallo Space Elevator Kost 1,5 miljoen, maar dan heb je ook wat. | |
donroyco | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:16 |
Ja, zojuist op tijd afgesloten | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:24 |
Proberen jullie de industrie ook te upgraden? en zo ja, hoe dan? | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:45 |
Hier is nog nooit iets max lvl geweest, terwijl alle voorzieningen aanwezig zijn | |
Rezania | dinsdag 31 maart 2015 @ 22:46 |
Gewoon een station en een paar parken neerpleuren. | |
valek | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:11 |
Klopt. Ben al een paar keer opnieuw begonnen. Maar oefening baart kunst. | |
Drebbelman | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:16 |
Er is iemand overigens een leuke collectie Nederlandse gebouwtjes aan het opbouwen: http://steamcommunity.com(...)pfiles/?appid=255710 Nu is het eigenlijk alleen wachten op de mogelijkheid in het spel om een bepaalde stijl te kunnen kiezen. ook mooi btw: | |
mschol | dinsdag 31 maart 2015 @ 23:23 |
waar is de vulkaan als je hem nodig hebt | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 1 april 2015 @ 00:05 |
100.000 inwoners | |
Marcus_Zaagius | woensdag 1 april 2015 @ 00:38 |
Screenshot! | |
AlchemistOfSorrows | woensdag 1 april 2015 @ 01:04 |
Zou tof zijn als je de stijl per district in zou kunnen stellen ja | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 1 april 2015 @ 01:54 |
| |
JaqenHghar | woensdag 1 april 2015 @ 01:59 |
Netjes! | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 1 april 2015 @ 02:15 |
Danku Ten noorden van de kaart staat ook nog een flinke wijk en ten zuiden van de kaart ben ik een nieuwe aan het bouwen, maar er is niet bepaald veel vraag naar huizen. Niet dat dat me tegenhoud, in tegendeel; ik heb een heul fijn gebied aangelegd en alles alvast gezoned. Klaar voor de toekomst | |
Divje | woensdag 1 april 2015 @ 04:24 |
http://steamcommunity.com(...)17430545&searchtext= Het is een begin | |
AlchemistOfSorrows | woensdag 1 april 2015 @ 04:30 |
Nice Zijn er de afgelopen dagen nog noemenswaardige mods gereleased? Vraag me trouwens af of iemand al bezig is met het verbeteren van de AI | |
MrDoo | woensdag 1 april 2015 @ 10:06 |
Bij mij is 90% + max level. Veel parken en openbaar vervoer helpen. Als je eenmaal de Hadron collider en Medical Center kunt plaatsen wordt het sowieso heel makkelijk om gebouwen te upgraden. | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 1 april 2015 @ 12:20 |
Is de eenrichting 6 baansweg niet veel beter dan die snelwegen? | |
DutchTrain | woensdag 1 april 2015 @ 12:25 |
Met de eenrichtingsweg krijg je verkeerslichten, dus een snelwegrotonde is werkt beter als er niet teveel verkeer uit en naar 1 richting moet. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 1 april 2015 @ 12:47 |
Hmm, ik zie af en toe wel maxed out buildings, maar hoe kun je ze dan upgraden? Zie die optie nergens staan. | |
Ypmaha | woensdag 1 april 2015 @ 12:52 |
http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki heeft iemand trouwens hier een verklaring voor? (dat vierkante ding onderaan is een begraafplaats): [ Bericht 13% gewijzigd door Ypmaha op 01-04-2015 12:58:43 ] | |
DutchTrain | woensdag 1 april 2015 @ 13:02 |
Zo te zien kunnen je lijkwagens niet vanaf de begraafplaats naar je wijkje door het eenrichtingsverkeer. Als je een service plaatst, zie je de straten waar de servicevoertuigen kunnen komen groen oplichten. Andere verklaring is, dat deze wijk in één keer bewoond is door een even oude groep die allemaal tegelijk dood gaat en er nu tijdelijk een tekort is aan lijkwagens. Dat kan je voorkomen met de aging x4 mod. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 1 april 2015 @ 13:25 |
Komt vanzelf goed met die lijken, ik let daar nooit zo op, ze zoeken het maar mooi zelf uit | |
Divje | woensdag 1 april 2015 @ 13:26 |
Gaat vanzelf als het goed is. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 1 april 2015 @ 13:45 |
Mooi, kan ik nog meer tijd besteden aan het volbouwen van het land | |
DJKoster | woensdag 1 april 2015 @ 14:04 |
Vanochtend 9 begonnen, toen was het opeens 1 uur in de middag.. Het is dat ik een afspraak bij de kapper had, want anders.. | |
Rezania | woensdag 1 april 2015 @ 14:13 |
Wauw, jouw snelweg. | |
Divje | woensdag 1 april 2015 @ 14:14 |
We've all been there.. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 1 april 2015 @ 14:15 |
Artistieke vrijheid, jatog. | |
Rezania | woensdag 1 april 2015 @ 14:23 |
Al die hoeken. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 1 april 2015 @ 14:33 |
Is weer eens wat anders dan smoothe wegen | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 1 april 2015 @ 14:33 |
Dicht |