Een spel als dit verdient het, vind ik. Ik ben serieus onder de indruk wat zo'n klein team heeft neergezet vergeleken met het prutswerk dat Maxis onder de vlag van EA heeft afgeleverd. Volgende special is al in de maak.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:51 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Zitten er nog een paar tussen die ik gemist had, en zeker moet hebben.![]()
De fp zal wel denken dat je aandelen hebt, zoveel aandacht krijgt het spel![]()
Gelijk heb jequote:Op zondag 29 maart 2015 16:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Een spel als dit verdient het, vind ik. Ik ben serieus onder de indruk wat zo'n klein team heeft neergezet vergeleken met het prutswerk dat Maxis onder de vlag van EA heeft afgeleverd. Volgende special is al in de maak.
Helemaal mee eens, verbazingwekkend als je bedenkt hoe weinig mensen in dat team zitten, en wat ze afgeleverd hebben.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:54 schreef Danny het volgende:
Een spel als dit verdient het, vind ik. Ik ben serieus onder de indruk wat zo'n klein team heeft neergezet vergeleken met het prutswerk dat Maxis onder de vlag van EA heeft afgeleverd. Volgende special is al in de maak.
Twee screenies van mijquote:Op zondag 29 maart 2015 16:41 schreef Danny het volgende:
Cities: Skylines - De beste grafische mods
Met een speciale pagina screenshots van jullie
Is dus inderdaad de Bank of America in San Francisco. Dankquote:Op zondag 29 maart 2015 13:49 schreef Divje het volgende:
[..]
Richting z'n stad
[..]
Euhhh. Weet de naam ff zo niet. Die kleinere is het Valve HQ.
Die grote is 555 California Street http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412391767
Sta er met drie screens in, geloof ik.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:41 schreef Danny het volgende:
Cities: Skylines - De beste grafische mods
Met een speciale pagina screenshots van jullie
Je landfill staat nog op legen. Moet je even uitzetten zodat hij weer vuilnis kan aannemen.quote:
Waar zijn mijn screenies?quote:Op zondag 29 maart 2015 16:41 schreef Danny het volgende:
Cities: Skylines - De beste grafische mods
Met een speciale pagina screenshots van jullie
Gelukkig hoef je zelf niets te doen naast het budget verhogen of meer kazernes bouwen, ik vond die controle over hulpverlening een van de mindere kanten van SC4.quote:Op zondag 29 maart 2015 15:11 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
ja maar dat kost geld. En vuur wordt toch automatisch bestreden? Je kan niet zelf de brandweer eropaf sturen, toch?
Ik vind het alleen jammer dat ze net iets teveel op het grotere publiek hebben gericht, aan de andere kant heeft het wel weer veel mensen tot de genre geintroduceerd. Evengoed ben ik ook onder de indruk, toch weer een soort van software huis die zoiets neerzet zonder grote uitgever, je kan merken dat ze het met liefde hebben gemaakt.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Een spel als dit verdient het, vind ik. Ik ben serieus onder de indruk wat zo'n klein team heeft neergezet vergeleken met het prutswerk dat Maxis onder de vlag van EA heeft afgeleverd. Volgende special is al in de maak.
Mooi stukje en mooie screens natuurlijkquote:Op zondag 29 maart 2015 16:41 schreef Danny het volgende:
Cities: Skylines - De beste grafische mods
Met een speciale pagina screenshots van jullie
Cool! Ga hier vanavond mee aan de slag.. alles per stuk zonen om ook andere gebouwen/huizen te zien.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:53 schreef Divje het volgende:
[ afbeelding ]
Nu weer ff een pauze, per gebouwtje zonen is best vermoeiend. Maar wel leuk.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=411155282quote:Op zondag 29 maart 2015 19:01 schreef Thrilled het volgende:
Hm mis ik iets? Wat is per gebouw zonen? Je hebt toch, behalve de grootte van het vakje wat je inkleurt, geen invloed op de gebouwen? Of heb je het over plopable gebouwen uit de bieb?
dat is een van de weinige problemen die ik niet hebquote:Op zondag 29 maart 2015 20:03 schreef Ypmaha het volgende:
Hebben jullie dat ook dat de global happiness minder wordt? Ik blijf nu steken op 4000 population, en het wil maar niet hoger worden.
Ik niet, constante groei eigenlijk. Heb je genoeg services van alles?quote:Op zondag 29 maart 2015 20:03 schreef Ypmaha het volgende:
Hebben jullie dat ook dat de global happiness minder wordt? Ik blijf nu steken op 4000 population, en het wil maar niet hoger worden.
Nope, iedereen tevreden en m'n populatie stijgt met de minuutquote:Op zondag 29 maart 2015 20:03 schreef Ypmaha het volgende:
Hebben jullie dat ook dat de global happiness minder wordt? Ik blijf nu steken op 4000 population, en het wil maar niet hoger worden.
reuzerad met effect?quote:Op zondag 29 maart 2015 20:09 schreef Divje het volgende:
[..]
Nope, iedereen tevreden en m'n populatie stijgt met de minuut
En overal vraag naar. Moet je ook zelf creëren natuurlijk
Er viel me iets vreemds op net tijdens een tripje langs de kust
[ afbeelding ]
Denk dat er veiligheidsriempjes in zitten zodat je er niet uit flikkertquote:
Dat komt vanzelf naarmate je stad groeit. Hoe meer mensen > meer jobs > meer inkomsten.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:08 schreef Ypmaha het volgende:
Hoe zorg je eigenlijk dat je veel inkomen kan genereren? Waar is dat van afhankelijk? Van de commercial zones?
Het meest lucratieve wat betreft belastingen is verschillende industrie gebieden opzetten die elkaar ondersteunen, dmv districts.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:08 schreef Ypmaha het volgende:
Hoe zorg je eigenlijk dat je veel inkomen kan genereren? Waar is dat van afhankelijk? Van de commercial zones?
Ja, ik zag wel zo'n optie om bepaalde gebieden als gespecialiseerde zone aan te wijzen (bos/ore enz). Maar ik weet niet hoe dat moet. Als ik die optie selecteer en ik sleep mijn muis over een bepaalde zone over mijn stad gebeurt er niets.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:29 schreef Divje het volgende:
[..]
Het meest lucratieve wat betreft belastingen is verschillende industrie gebieden opzetten die elkaar ondersteunen, dmv districts.
Forestry/Oil/Ore gaat naar je gewone Industrie, die goods produceren voor je Commercie, die dat weer verkopen aan je citizens. Zo hou je je import laag en hou je alles binnen je stad. En wat je overhoudt wordt geëxporteerd. Geld geld geld!
Heb gemerkt trouwens dat die Industrial Planning policy er vooral voor zorgt dat veel fabrieken failliet gaan, omdat je simpelweg teveel goods produceert. Er valt niet tegenop te bouwen met winkels. De export houdt er ook gewoon mee op dan
Die 2 policies voor winkels zijn wel winstgevend
Je tekent eerst een normaal district, daarna kies je de specialisatie en klik je op dat district.quote:Op zondag 29 maart 2015 21:37 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ja, ik zag wel zo'n optie om bepaalde gebieden als gespecialiseerde zone aan te wijzen (bos/ore enz). Maar ik weet niet hoe dat moet. Als ik die optie selecteer en ik sleep mijn muis over een bepaalde zone over mijn stad gebeurt er niets.
geen mod, wel een simpele workaround:quote:Op zondag 29 maart 2015 22:36 schreef mschol het volgende:
is er al een mod die je zelf zebrapaden laat plaatsen en verwijderen?
mja, daarom vroeg ik ernaar. je verminderd je wegcapaciteit als je dat doet.. en dat vind ik tricky..quote:
ik ga 't wel proberen. Ik denk niet dat de wegcapaciteit eronder lijdt en dat de positieve impact van voetgangers die gewoon oversteken waar dat nodig is in plaats van allemaal op één kruispunt weleens goed zou kunnen werken. Neemt niet weg dat een mod om ze gewoon neer te plempen wel handig zou zijn natuurlijk, maar tot die er is ga ik 't toch maar een poging geven.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:27 schreef mschol het volgende:
[..]
mja, daarom vroeg ik ernaar. je verminderd je wegcapaciteit als je dat doet.. en dat vind ik tricky..
how?!quote:Op zondag 29 maart 2015 23:52 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Voila, geen afname in wegcapaciteit.
Dat zie je toch?quote:
zo fucking simpelquote:Op zondag 29 maart 2015 23:54 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat zie je toch?Gewoon als je een weg gaat bouwen, een klein stukje van een andere soort weg (zesbaans, maar bijvoorbeeld zonder gras) bouwen, en dan normaal verder bouwen.
ik meen ergens gelezen te hebben dat wegen met gras en bomen wel een iets mindere capaciteit hebben dan de standaard wegen, heb er zelf nog niets van gemerkt btw.quote:Op zondag 29 maart 2015 23:54 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat zie je toch?Gewoon als je een weg gaat bouwen, een klein stukje van een andere soort weg (wel zesbaans, maar bijvoorbeeld zonder gras) bouwen, en dan normaal verder bouwen.
Geen idee, die tool gebruik ik niet omdat hij nogal buggy schijnt te zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 00:54 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
ik meen ergens gelezen te hebben dat wegen met gras en bomen wel een iets mindere capaciteit hebben dan de standaard wegen, heb er zelf nog niets van gemerkt btw.
weet je of zulke kanalen als jij in je map hebt ook met een terraforming tool in een bestaande stad te maken zijn?
Lijkt net Almerequote:Op zondag 29 maart 2015 23:48 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Canal City ontwikkeld zich gestaag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
er zijn 476 mensen in je stad die een voldoende hoge opleiding hebben om naar de universiteit te kunnen. De rest zit dus nog op lagere opleidingen. edit: ow, ik zie nu die onderste regel. Ik heb niet het idee dat dat klopt. Zou wel toevallig zijn als het er precies 4500 zijn.quote:Op maandag 30 maart 2015 02:25 schreef Drebbelman het volgende:
heeft iemand enig idee hoe dit kan?
[ afbeelding ]
ik zou zo denken dat ze allemaal illegaal studerenquote:Op maandag 30 maart 2015 02:25 schreef Drebbelman het volgende:
heeft iemand enig idee hoe dit kan?
[ afbeelding ]
welke mod is dat?quote:Op maandag 30 maart 2015 11:18 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Flinke stad gebouwd en op zich best tevreden.
Kom ik nu ergens (lekker laat) de mod tegen dat je ook zonable voetpaden etc aan kan leggen. De mogelijkheden
Meteen met een compleet nieuwe stad begonnen
Yepquote:Op maandag 30 maart 2015 11:22 schreef Danny het volgende:
[..]
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=409184143
quote:
Dubaiquote:Op maandag 30 maart 2015 14:14 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Zijn er al (fictieve) maps die echt de moeite waard zijn?
Vermaak me zelf nog prima met de originele maps. Voordat ik al die vakken vol heb gebouwd ben ik wel weer eeuwen verder. Maar misschien zijn er wel veel spectaculairdere maps?
Pwndquote:Op maandag 30 maart 2015 14:30 schreef Rezania het volgende:
[..]Als je stad Almere genoemd wordt kan je net zo goed overnieuw beginnen.
Bij mij verschijnen ze niet allemaal ingame. Super jammer.quote:Op maandag 30 maart 2015 15:08 schreef Divje het volgende:
Ik wacht op de eerste UI mod die ervoor zorgt dat je assets fatsoenlijk gesorteerd zijn, soort van lijst ofzo ingame. Nu is het elke keer weer zoeken tussen die 150 parken voor een lullig parkeerplaatsje
Ze gaan serieus naar de andere kant van de map om een 1x1 parkeerplek op te zoeken jaquote:Op maandag 30 maart 2015 15:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik blijf het mooi vinden dat je sims parking lots (asset) als mooie plek voor vrijetijdsbesteding zienZat gisteravond naar m'n vliegveld te kijken, daar stapten wat mensen uit om op de bus te wachten, klik ik er eentje aan, staat er dat het een tourist is die naar een parking lot gaat
Heb ik ook ja. Mijn doel was bij de 12k wel redelijk bereikt. Overal unique buildings, volle districten, snelwegen en bijna oneindig geld.quote:Op maandag 30 maart 2015 16:12 schreef Ypmaha het volgende:
Nu begint het wel een beetje saai te worden. Ik heb nu 15k inwoners ofzo, en heb alle belangrijke gebouwen wel zo'n beetje unlocked.
halte = bus toch?quote:Op maandag 30 maart 2015 18:44 schreef FredvZ het volgende:
Ook wel bijzonder, de mensen rechts staan bij een bushalte waar geen bus rijd...
[ afbeelding ]
Metro wel, maar bus inderdaad niet.quote:Op maandag 30 maart 2015 18:54 schreef mschol het volgende:
[..]
halte = bus toch?
Je kan toch niet afzonderlijk haltes plaatsen?
Zal ook nog wel een mod komen dat je voertuigen kan gaan besturen, daarna de cursor nog vervangen door een crosshair...quote:Op maandag 30 maart 2015 18:30 schreef Qunix het volgende:
Begint wel heel erg te worden... Multiplayer FPS mod:
hm ziet er uit alsof ze bij een voorrangsweg allemaal doen alsof ze voor een stoplicht wachten.. genoeg kansen om de rotonde op te rijden bijvoorbeeld, maar ze blijven netjes allemaal eerst even wachten.. wel een grote stap in de goede richting!quote:
quote:Op maandag 30 maart 2015 18:54 schreef mschol het volgende:
[..]
halte = bus toch?
Je kan toch niet afzonderlijk haltes plaatsen?
Dat dacht ik ook, maar er rijdt toch echt geen bus.quote:
is toch allen maar mooier ?quote:Op maandag 30 maart 2015 20:48 schreef Divje het volgende:
Meer mensen met de bug dat je elektriciteitskabels in bochten aan kan leggen?
Work in progress...quote:Op maandag 30 maart 2015 20:10 schreef Thrilled het volgende:
[..]
hm ziet er uit alsof ze bij een voorrangsweg allemaal doen alsof ze voor een stoplicht wachten.. genoeg kansen om de rotonde op te rijden bijvoorbeeld, maar ze blijven netjes allemaal eerst even wachten.. wel een grote stap in de goede richting!
Nicequote:
Die gast is goed bezigquote:
Eerlijk, geen. enkele grafische mod. Sun shafts gebruik ik af en toe maar staat nu niet aanquote:
Ziet er veelbelovend uitquote:
Ziet er mooi uit, is de stoep in het midden een mod?quote:Op maandag 30 maart 2015 18:44 schreef FredvZ het volgende:
Ook wel bijzonder, de mensen rechts staan bij een bushalte waar geen bus rijd...
[ afbeelding ]
ik heb er geen last van, maar lijkt me wel wat.. doe eens een screenshot? ben wel benieuwd hoe het eruit zietquote:Op maandag 30 maart 2015 21:15 schreef Divje het volgende:
[..]
Ziet er toch niet uitdie kabels in zo'n bocht tussen 2 palen
quote:Op maandag 30 maart 2015 21:54 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb er geen last van, maar lijkt me wel wat.. doe eens een screenshot? ben wel benieuwd hoe het eruit ziet
Heb het idee dat ze curved gaan als je je roads ook op curved hebt staan.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:03 schreef Divje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen idee hoe, want zit nu alles te proberen om weer zo'n bocht te maken. Maar het werkt ook met waterleiding.
Kloptquote:Op maandag 30 maart 2015 22:13 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb het idee dat ze curved gaan als je je roads ook op curved hebt staan.
Ik kreeg mijn rails pas van curved af toen ik mijn roads op straight zette. Heb het idee dat een mod een bug heeft.quote:
inderdaad, heb ik ook last van. Ik vermoed de Traffic++ mod, want het leek alsof die onlangs nog geupdate is.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:41 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik kreeg mijn rails pas van curved af toen ik mijn roads op straight zette. Heb het idee dat een mod een bug heeft.
Die mod gebruik ik niet (heb hem in ieder geval niet actief staan). Ik verdenk zelf de traffic light mod.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:42 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
inderdaad, heb ik ook last van. Ik vermoed de Traffic++ mod, want het leek alsof die onlangs nog geupdate is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |