totdat je opeens ronde bussen hebt...quote:Op maandag 30 maart 2015 22:56 schreef Rezania het volgende:
Er bestaat niet zoiets als te veel mods. Hail mods!

It's not a bug, it's a feature!quote:Op maandag 30 maart 2015 22:56 schreef mschol het volgende:
[..]
totdat je opeens ronde bussen hebt...

Eerbetoon aan Harry Potter en de Geheime Kamer.quote:

Er vliegen er nog 3 rond maar die krijg ik niet fatsoenlijk in beeldquote:Op maandag 30 maart 2015 23:28 schreef Rezania het volgende:
[..]
Eerbetoon aan Harry Potter en de Geheime Kamer.
 irritant wel
 irritant wel

quote:Op maandag 30 maart 2015 23:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Nieuwe campus + busstation gemaakt. Boompjes erbij, aquarium, lekker hoor.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
 Dit ziet er echt prachtig uit
 Dit ziet er echt prachtig uit

hoeft niet perse, als je maar wat ruimte laat voor expansie van je wegennet als je stad groter wordt.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:25 schreef Joezi het volgende:
Hoe belangrijk zijn snelwegen, moet dat in den beginnen door je stad heen?

die auo's op de voetpaden in screenshot 3quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:09 schreef Roellie80 het volgende:
Ik kan uren kijken naar drukke overstappunten
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

quote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:09 schreef Roellie80 het volgende:
Ik kan uren kijken naar drukke overstappunten
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

yup.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:22 schreef valek het volgende:
Ik heb in heel de stad metrostations en metrolijnen aangelegd maar geen metro die rijdt. Je hebt ook nog een optie om een soort van "dienstregeling" te maken. Is dit verplicht?

Dus een station bouwen, dan een metrolijn bouwen en dan nog aangeven hoe je de dienstregeling wil hebben?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:23 schreef mschol het volgende:
[..]
yup.
je moet de stations met een lijntje verbinden.. ik snap niet dat ze dat niet ook gedaan hebben met bussen..

dienstregeling is meer de route aangeven, maar ja zo werkt hetquote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:24 schreef valek het volgende:
[..]
Dus een station bouwen, dan een metrolijn bouwen en dan nog aangeven hoe je de dienstregeling wil hebben?

het is juist handig om meerdere te hebben ipv één geheel, als ze maar ergens verbonden zijnquote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik sloop de metrolijnen altijd als ik een dikke nieuwe wijk bouw, zodat het één geheel blijft

Ohquote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:21 schreef Shrewd het volgende:
[..]
het is juist handig om meerdere te hebben ipv één geheel, als ze maar ergens verbonden zijn
 Kun je die tubes ook vertakken, net als wegen zegmaar, of loopt het dan in de knoei?
 Kun je die tubes ook vertakken, net als wegen zegmaar, of loopt het dan in de knoei?

Ja, dat kan.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:21 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
OhKun je die tubes ook vertakken, net als wegen zegmaar, of loopt het dan in de knoei?

Ooohhh. Ik heb lukraak overal metrostations aangelegd en overal lijnen neergegooid. In Simcity werkte dat wel. Maar in dit spel dus niet. Ben toch van plan om opnieuw te beginnen. Dan pak ik dit gedeelte ook maar meteen aan.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:27 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Ja, dat kan.
Wat het beste is om te doen imo is per stadsdeel een metro route maken met verschillende metro stations (en dus één lijn).
Als je dan vervolgens ergens (centraal gelegen bijvoorbeeld) een soort van 'hub' maakt waar je makkelijk over kunt stappen om naar een ander deel van de stad te gaan. Hier kun je ook je buslijnen eventueel naar toe laten gaan, maar die houd ik altijd alleen lokaal en behoorlijk klein. Bijvoorbeeld van een industrie gebied naar een woongebied, that's it. Metrolijnen kun je best groot maken.
Als je district A, B, C, D, E en F hebt en je wil van A naar F is het nogal onzinnig om met de metro te gaan als je eerst ook nog eens langs B, C, D en E moet voordat je er bent. Een verbindinkje tussen A en F is dan veel beter en effectiever.
Gebieden die dicht bij elkaar liggen zou je alsnog kunnen verbinden met een korte lijn, zodat je bijvoorbeeld niet meer de hub hoeft te gebruiken maar even snel van huis naar het winkelcentrum kan.

Zaterdagavond met een stadje begonnen, om 3 uur 's nachts dacht ik van nog ff dit afmaken, hoor ik na een tijdje allemaal vogeltjes fluiten, was het 10 voor 8
 Zaterdagavond met een stadje begonnen, om 3 uur 's nachts dacht ik van nog ff dit afmaken, hoor ik na een tijdje allemaal vogeltjes fluiten, was het 10 voor 8   
   Kon ik daarna gelijk Formule 1 kijken

Tijd vliegt voorbij.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:35 schreef Kper_Norci het volgende:
Van het weekend dit spel ook maar eens gaan spelen, gelukkig is het niet zo heel verslavend...Zaterdagavond met een stadje begonnen, om 3 uur 's nachts dacht ik van nog ff dit afmaken, hoor ik na een tijdje allemaal vogeltjes fluiten, was het 10 voor 8

Het doet mij denken aan het 'One more turn' Civilization effect.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:35 schreef Kper_Norci het volgende:
Van het weekend dit spel ook maar eens gaan spelen, gelukkig is het niet zo heel verslavend...Zaterdagavond met een stadje begonnen, om 3 uur 's nachts dacht ik van nog ff dit afmaken, hoor ik na een tijdje allemaal vogeltjes fluiten, was het 10 voor 8

En nu!? Overal blauwe tekentjes boven m'n gebouwen....quote:Not enough goods to sell.

Ook zo verslavend idd.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:42 schreef RaXz het volgende:
[..]
Het doet mij denken aan het 'One more turn' Civilization effect.

Het werkt wel hoor, maar door de realistische manier van de weg zoeken werkt het pas echt goed als je het ook daadwerkelijk goed hebt ingedeeld.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:33 schreef valek het volgende:
[..]
Ooohhh. Ik heb lukraak overal metrostations aangelegd en overal lijnen neergegooid. In Simcity werkte dat wel. Maar in dit spel dus niet. Ben toch van plan om opnieuw te beginnen. Dan pak ik dit gedeelte ook maar meteen aan.

Te weining commerciële zones?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:42 schreef f00t het volgende:
[..]
En nu!? Overal blauwe tekentjes boven m'n gebouwen....
Ik heb een cargo-station in de buurt, een haven en toegang tot snelwegen. Eigenlijk ook niet echt file-problemen. Iemand tips?

Maar je moet wel een dienstregeling instellen. Het gebeurt niet automatisch nadat je die stations en lijnen aan hebt gelegd. Niet bij mij tenminste.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:53 schreef Shrewd het volgende:
[..]
Het werkt wel hoor, maar door de realistische manier van de weg zoeken werkt het pas echt goed als je het ook daadwerkelijk goed hebt ingedeeld.

meer industrie maken? komen je goods uit je industrie wel aan bij je commercie?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:42 schreef f00t het volgende:
[..]
En nu!? Overal blauwe tekentjes boven m'n gebouwen....
Ik heb een cargo-station in de buurt, een haven en toegang tot snelwegen. Eigenlijk ook niet echt file-problemen. Iemand tips?

Heb inderdaad wel wat industrie gemaakt. Maar kom daar in de knoop omdat m'n cims te hoog opgeleid zijn. Hoopte dat ik dit wellicht op een andere manier kon oplossen dan ghetto's maken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:57 schreef mschol het volgende:
[..]
meer industrie maken? komen je goods uit je industrie wel aan bij je commercie?

gewoon, zo?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:01 schreef G3F het volgende:
Weet iemand nog een echt mooie/leuke map uit de workshop?
Zit nu te kijken naar Sea Turtle Falls ( http://steamcommunity.com(...)16418226&searchtext= )
Iemand ervaring met deze of een andere map die echt de moeite waard is?
Edit: krijg de link niet gefixt
 (http:// ervoor)
 (http:// ervoor)

Hm? Ik heb één tube die alle stations aandoet en er rijden metro's in beide richtingen. Lees ook dat er X citizens en Y tourists per week gebruik maken van de metro, dus dan zit het wel goedquote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:54 schreef valek het volgende:
[..]
Maar je moet wel een dienstregeling instellen. Het gebeurt niet automatisch nadat je die stations en lijnen aan hebt gelegd. Niet bij mij tenminste.

Vind deze wel tof http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=415277529quote:

een legale, goedkopere optie is de volgende:quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:23 schreef DJKoster het volgende:
Okee.. Ik heb al anderhalve week zitten kwijlen tijdens het lezen van dit topic.
Ik heb nu vrij tot en met tweede paasdag, waar is dit spel voor een schappelijke prijs te kopen? Of moet ik mij niet aanstellen en die 28 euro naar Gaben overmaken?

quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:31 schreef Divje het volgende:
[..]
Vind deze wel tof http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=415277529
En deze is gewoon erg mooi http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412712528

Voor mij reden om beperkt te spelen... Gisteren om 18u de boel aangezwengeld en 5 minuten later was het half tweequote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:35 schreef Kper_Norci het volgende:

Thnx! Maar.. 'Unable to add the voucher'quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:32 schreef mschol het volgende:
[..]
een legale, goedkopere optie is de volgende:
http://www.greenmangaming.com/search/?q=cities+skylines
met de 20% kortingsbon:
JBTBG5-7GVTE8-W2YXRV
daarnaast zijn er nog wel goedkopere alternatieven te vinden (kinguin, g2play o.a.) maar die zijn wat betreft herkomst van de keys "grijs" (we weten niet exact waar ze vandaan komen, maar in het gros van de gevallen is er niks aan de hand)
daarnaast schelen ze niet enorm veel (~4 euro voor de normale editie op kinguin.net t.o.v. Greenmangaming met korting)

quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:10 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Thnx! Maar.. 'Unable to add the voucher'
 hier kan ik em gewoon toevoegen?
 hier kan ik em gewoon toevoegen? 

ik hoor je wel weer als g2a weer eens gestolen creditcards blijkt te gebruikenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:49 schreef Juicyhil het volgende:
Ik had hem gewoon hier besteld voor 18 euro
https://www.g2a.com/cities-skylines-steam-cd-key-global.html

Och, iDeal gebruikt. Vond het zo prima hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:50 schreef mschol het volgende:
[..]
ik hoor je wel weer als g2a weer eens gestolen creditcards blijkt te gebruiken
voor die ~4 euro ga ik niet iemand een optie aanraden (al heb ik het wel vermeld) die problemen kan opleveren

Raar...quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:47 schreef mschol het volgende:
[..]hier kan ik em gewoon toevoegen?
[ afbeelding ]

en wat heeft ideal ermee te maken dat de winkel frauduleus aan keys kan komen?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 16:56 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Och, iDeal gebruikt. Vond het zo prima hoor.

Ik gok dat de logica is dat ze zijn creditcard gegevens dan niet kunnen jatten...quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:16 schreef mschol het volgende:
[..]
en wat heeft ideal ermee te maken dat de winkel frauduleus aan keys kan komen?
Ideal is trouwens bagger voor online aankopen: als ze niet leveren (of niet leveren wat je besteld hebt) ben je je geld kwijt
maarja zo ieder z'n ding, voor dit bedrag vind ik het totaal niet nodig allerlei grijze wegen te gaan bewandelen..

Uiteraard.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:54 schreef valek het volgende:
[..]
Maar je moet wel een dienstregeling instellen. Het gebeurt niet automatisch nadat je die stations en lijnen aan hebt gelegd. Niet bij mij tenminste.
 Waar je bij de buslijnen de haltes en lijnen in één keer kunt doen, moet je bij de metro's dat apart doen. Dit is ook gedaan zodat je meerdere keren dezelfde (dure) metro haltes  gaat/kunt gebruiken.
 Waar je bij de buslijnen de haltes en lijnen in één keer kunt doen, moet je bij de metro's dat apart doen. Dit is ook gedaan zodat je meerdere keren dezelfde (dure) metro haltes  gaat/kunt gebruiken.

dat kunnen ze zowiezo niet als je gewoon via PP betaald..quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:20 schreef Vinno het volgende:
[..]
Ik gok dat de logica is dat ze zijn creditcard gegevens dan niet kunnen jatten...

Nope.. Zelfs niet met de code die ik in mijn mailbox kreeg omdat er nog iets in mijn mandje lag.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 17:06 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Raar...
Vanavond nog maar eens proberen, eerst eten.

registreer je eerst eens, log in, en probeer het dan eens?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:55 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Nope.. Zelfs niet met de code die ik in mijn mailbox kreeg omdat er nog iets in mijn mandje lag.
Of gewoon niet beschikbaar voor mensen die net geregistreerd zijn?

'Net' geregistreerd, niet 'niet' geregistreerd.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:57 schreef mschol het volgende:
[..]
registreer je eerst eens, log in, en probeer het dan eens?

Ja, dat kan. Heb zelf een snelweg door mijn stad lopen en in de asset editor een handige afslag gemaakt met een wandelpad zodat mijn voetgangers daar ook gewoon kunnen oversteken. Hoef ik daar in het spel zelf niet steeds mee te prutsen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 18:28 schreef Romanus het volgende:
Is het al mogelijk om assets ook verhoogd te bouwen? Wil hier een cloverleaf-junction wegzetten maar ik heb niet heel veel zin om dat met de hand op '2-hoog' te gaan zitten doen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Overigens ben ik niet van plan om alles rechthoekig te laten, maar had dit even heel snel gebouwd omdat mijn vorige map het niet meer deed.

https://www.youtube.com/r(...)tart+cities+skylinesquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:10 schreef donroyco het volgende:
Hallo! Ik heb het spel zojuist gekocht en nu is mijn eerste vraag; is er ergens een artikel die het een en ander voor de beginner uitlegt? Thanks!

Thanks! Haha, dat laatste is wel waar, maar wil me toch eerst een beetje inlezenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:14 schreef Danny het volgende:
[..]
https://www.youtube.com/r(...)tart+cities+skylines
Een paar beginner video´s kijken kan helpen. Nog beter is gewoon gaan spelen en leren van je fouten
 Ook omdat ik mezelf wil indekken dat ik niet vanavond al tot morgenochtend aan het spelen ben
 Ook omdat ik mezelf wil indekken dat ik niet vanavond al tot morgenochtend aan het spelen ben  

Hallo, beginner.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:21 schreef donroyco het volgende:
[..]
Thanks! Haha, dat laatste is wel waar, maar wil me toch eerst een beetje inlezenOok omdat ik mezelf wil indekken dat ik niet vanavond al tot morgenochtend aan het spelen ben

Hallo, medebeginner.quote:

Grote kans dat het je toch enige nachtrust gaat kostenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:21 schreef donroyco het volgende:
[..]
Thanks! Haha, dat laatste is wel waar, maar wil me toch eerst een beetje inlezenOok omdat ik mezelf wil indekken dat ik niet vanavond al tot morgenochtend aan het spelen ben

Yes! Het werkte niet omdat mijn account details (adres etc.) niet ingevuld waren. Straks nog even een uurtje spelen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 19:16 schreef DJKoster het volgende:
[..]
'Net' geregistreerd, niet 'niet' geregistreerd.
Anyway, ticket aangemaakt, nog maar even afwachten..
Ik ben teveel Nederlander om nu niet het volle pond te gaan betalen.

'een uurtje'quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:56 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Yes! Het werkte niet omdat mijn account details (adres etc.) niet ingevuld waren. Straks nog even een uurtje spelen.

Kost 1,5 miljoen, maar dan heb je ook wat.
 Kost 1,5 miljoen, maar dan heb je ook wat.

Ja, zojuist op tijd afgeslotenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:47 schreef MrDoo het volgende:
[..]
Grote kans dat het je toch enige nachtrust gaat kosten

Hier is nog nooit iets max lvl geweest, terwijl alle voorzieningen aanwezig zijnquote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:24 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Proberen jullie de industrie ook te upgraden? en zo ja, hoe dan?

Gewoon een station en een paar parken neerpleuren.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:24 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Proberen jullie de industrie ook te upgraden? en zo ja, hoe dan?

Klopt. Ben al een paar keer opnieuw begonnen. Maar oefening baart kunst.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:14 schreef Danny het volgende:
[..]
https://www.youtube.com/r(...)tart+cities+skylines
Een paar beginner video´s kijken kan helpen. Nog beter is gewoon gaan spelen en leren van je fouten

waar is de vulkaan als je hem nodig hebtquote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:16 schreef Drebbelman het volgende:
Er is iemand overigens een leuke collectie Nederlandse gebouwtjes aan het opbouwen:
http://steamcommunity.com(...)pfiles/?appid=255710
Nu is het eigenlijk alleen wachten op de mogelijkheid in het spel om een bepaalde stijl te kunnen kiezen.
ook mooi btw:
[ afbeelding ]

Zou tof zijn als je de stijl per district in zou kunnen stellen jaquote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:16 schreef Drebbelman het volgende:
Er is iemand overigens een leuke collectie Nederlandse gebouwtjes aan het opbouwen:
Nu is het eigenlijk alleen wachten op de mogelijkheid in het spel om een bepaalde stijl te kunnen kiezen.
ook mooi btw:
[ afbeelding ]

quote:

Dankuquote:
 Ten noorden van de kaart staat ook nog een flinke wijk en ten zuiden van de kaart ben ik een nieuwe aan het bouwen, maar er is niet bepaald veel vraag naar huizen. Niet dat dat me tegenhoud, in tegendeel; ik heb een heul fijn gebied aangelegd en alles alvast gezoned. Klaar voor de toekomst
 Ten noorden van de kaart staat ook nog een flinke wijk en ten zuiden van de kaart ben ik een nieuwe aan het bouwen, maar er is niet bepaald veel vraag naar huizen. Niet dat dat me tegenhoud, in tegendeel; ik heb een heul fijn gebied aangelegd en alles alvast gezoned. Klaar voor de toekomst  

Nicequote:Op woensdag 1 april 2015 04:24 schreef Divje het volgende:
http://steamcommunity.com(...)17430545&searchtext=
Het is een begin

Bij mij is 90% + max level. Veel parken en openbaar vervoer helpen. Als je eenmaal de Hadron collider en Medical Center kunt plaatsen wordt het sowieso heel makkelijk om gebouwen te upgraden.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 22:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Hier is nog nooit iets max lvl geweest, terwijl alle voorzieningen aanwezig zijn

Is de eenrichting 6 baansweg niet veel beter dan die snelwegen?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 23:16 schreef Drebbelman het volgende:
ook mooi btw:
[ afbeelding ]

Met de eenrichtingsweg krijg je verkeerslichten, dus een snelwegrotonde is werkt beter als er niet teveel verkeer uit en naar 1 richting moet.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Is de eenrichting 6 baansweg niet veel beter dan die snelwegen?

Hmm, ik zie af en toe wel maxed out buildings, maar hoe kun je ze dan upgraden? Zie die optie nergens staan.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:06 schreef MrDoo het volgende:
[..]
Bij mij is 90% + max level. Veel parken en openbaar vervoer helpen. Als je eenmaal de Hadron collider en Medical Center kunt plaatsen wordt het sowieso heel makkelijk om gebouwen te upgraden.

http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wikiquote:Op dinsdag 31 maart 2015 21:10 schreef donroyco het volgende:
Hallo! Ik heb het spel zojuist gekocht en nu is mijn eerste vraag; is er ergens een artikel die het een en ander voor de beginner uitlegt? Thanks!

Zo te zien kunnen je lijkwagens niet vanaf de begraafplaats naar je wijkje door het eenrichtingsverkeer. Als je een service plaatst, zie je de straten waar de servicevoertuigen kunnen komen groen oplichten.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:52 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki
heeft iemand trouwens hier een verklaring voor? (dat vierkante ding onderaan is een begraafplaats):
[ afbeelding ]

Gaat vanzelf als het goed is.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Hmm, ik zie af en toe wel maxed out buildings, maar hoe kun je ze dan upgraden? Zie die optie nergens staan.

Mooi, kan ik nog meer tijd besteden aan het volbouwen van het landquote:

Vanochtend 9 begonnen, toen was het opeens 1 uur in de middag.. Het is dat ik een afspraak bij de kapper had, want anders..quote:

Wauw, jouw snelweg.quote:Op woensdag 1 april 2015 12:52 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki
heeft iemand trouwens hier een verklaring voor? (dat vierkante ding onderaan is een begraafplaats):
[ afbeelding ]

quote:Op woensdag 1 april 2015 14:04 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Vanochtend 9 begonnen, toen was het opeens 1 uur in de middag.. Het is dat ik een afspraak bij de kapper had, want anders..
 We've all been there..
 We've all been there..

Artistieke vrijheid, jatog.quote:

Is weer eens wat anders dan smoothe wegenquote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |