abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151138109
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heel de EU samen opgeteld heeft niet eens 10% van de vluchtelingen wat Libanon en Turkije heeft opgenomen, the fuck heb jij het over?
Verschil is alleen dat de vluchtelingen in Libanon en Turkije, terug gaan voor het grootste deel. Diegene die de EU binnen komen, blijven daarentegen gegarandeerd. Als de vluchtelingen allemaal terug gingen, zouden niet veel mensen problemen er mee hebben. Maar men weet dat eenmaal in EU, betekent dat ze hier ook blijven.

Je kunt het ons ook niet kwalijk nemen dat wij ons land voornamelijk Europees willen houden, zowel in bloed als in cultuur. Is er een volk op de wereld dat er mee instemt om een grote demografische ontwikkeling te zien in zijn eigen land? Nee. Mensen zijn terecht bezorgd.

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 18:33 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Iedere vluchteling is er 1 teveel.
In EU wel ja, maar ik ben er wel voor om financiele steun te verlenen aan de buurlanden zodat zij die vluchtelingen wel opvangen. ^O^
#freefrederike
  zaterdag 28 maart 2015 @ 22:00:54 #212
365082 IPA35
Patriarch
pi_151138531
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:52 schreef PizzaMizza het volgende:
maar ik ben er wel voor om financiele steun te verlenen aan de buurlanden zodat zij die vluchtelingen wel opvangen. ^O^
Ik niet.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 28 maart 2015 @ 22:21:27 #213
365082 IPA35
Patriarch
pi_151139538
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_151139969
Is nu al duidelijk welke partijen de jihadisten wapens en munitie leveren of zijn er alleen vermoedens?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2015 22:29:13 ]
  zaterdag 28 maart 2015 @ 22:37:22 #216
365082 IPA35
Patriarch
pi_151140526
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Luchtaanval?
Raket.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 28 maart 2015 @ 22:55:27 #217
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151141483
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:24 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Gewoon Soennieten die hun ware pro-"sharia als enige wet" en pro-Kalifaat gezicht laten zien.
Aloulou, Slayage en Triggershot maken zich hier allemaal schuldig aan.
Een aantal hier hebben hun ware gezicht vandaag wel laten zien ja.

Al was het achteraf slechts bevestiging van vermoedens.
Say what?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 22:56:20 #218
365082 IPA35
Patriarch
pi_151141525
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:55 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Een aantal hier hebben hun ware gezicht vandaag wel laten zien ja.

Al was het achteraf slechts bevestiging van vermoedens.
Dit is de shit die je krijgt wanneer je als land en volk zijnde je eigen normen en waarden niet dwingend oplegt aan immigranten.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:09:45 #219
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151142123
ISIS onthoofdt Syrische militairen in Hama in een nieuwe video

SPOILER: Waarschuwing: ranzig op het eind
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Say what?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:16:48 #220
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151142368
Die kinderen in de video ook, lekker messen uitdelen en met geweren lopen :')
Say what?
pi_151142386
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:56 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dit is de shit die je krijgt wanneer je als land en volk zijnde je eigen normen en waarden niet dwingend oplegt aan immigranten.
Klopt, hadden we eigenlijk van begins af aan moeten doen. Maar ik snap de naiviteit wel. Joodse migranten deden nooit zo moeilijk in de Gouden eeuw....Slavische uit de Baltische staten en Oostzeegebied kwamen en assimileerden.
#freefrederike
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:18:26 #222
365082 IPA35
Patriarch
pi_151142419
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:17 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Klopt, hadden we eigenlijk van begins af aan moeten doen. Maar ik snap de naiviteit wel. Joodse migranten deden nooit zo moeilijk in de Gouden eeuw....Slavische uit de Baltische staten en Oostzeegebied kwamen en assimileerden.
Links nihilistisch gif. Cultureel marxisme etc. etc.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:20:32 #223
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151142485
zaidbenjamin twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 22:38:58 The training of "the caliphate lions" in Deir ez-Zor #Syria has concluded according to #ISIL official media http://t.co/c8kB0I3cm9 reageer retweet
Die fucking kneusjes zijn nog lang niet uitgespeeld, ze rekruteren gewoon door. Vroeg of laat zal er toch echt serieus opgetreden moeten worden tegen dit tuig.
Say what?
pi_151142512
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:20 schreef UpsideDown het volgende:
zaidbenjamin twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 22:38:58 The training of "the caliphate lions" in Deir ez-Zor #Syria has concluded according to #ISIL official media http://t.co/c8kB0I3cm9 reageer retweet
Die fucking kneusjes zijn nog lang niet uitgespeeld, ze rekruteren gewoon door. Vroeg of laat zal er toch echt serieus opgetreden moeten worden tegen dit tuig.
Mag jij drie keer raden wie dat dan weer moet doen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:25:42 #225
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151142642
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:21 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Mag jij drie keer raden wie dat dan weer moet doen.
Hezbollah en de PKK?
Say what?
pi_151142667
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:21 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Mag jij drie keer raden wie dat dan weer moet doen.
#freefrederike
pi_151142822
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:52 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Verschil is alleen dat de vluchtelingen in Libanon en Turkije, terug gaan voor het grootste deel. Diegene die de EU binnen komen, blijven daarentegen gegarandeerd. Als de vluchtelingen allemaal terug gingen, zouden niet veel mensen problemen er mee hebben. Maar men weet dat eenmaal in EU, betekent dat ze hier ook blijven.
Mwuah, Turkije heeft al de vluchtelingen een verblijf en werkvergunning gegeven zodat ze hier verder een leven kunnen opbouwen en meer zijn dan alleen vluchtelingen, dus of men terug wil keren of niet zal een keuze zijn en niet vanwege omstandigheden in Turkije. Vergeet niet dat Turkije een land is en het al nabij de 2 miljoen vluchtelingen heeft ontvangen, waarbij de EU landen en de VN hebben toegezegd financieel hulp te verlenen in de miljarden en tot nu toe is dit in totaal onder de 350 miljoen gebleven terwijl dit Turkije zelf al 5 miljard euro heeft gekost begin 2015. Uiteraard dankbaarheid voor ieder euro en ieder ziel wat is opgenomen, maar doen alsof dit een enorme opoffering is enerzijds is te bizar, niet jouw reacties, maar sommigen hiero impliceren dat wel.

Daarnaast worden er natuurlijk zelfs vandaag de dag nog mensen gedeporteerd die hier zijn gekomen als vluchteling omdat het inmiddels wel veilig zou zijn of vanwege dubieuze verklaringen, dus eenmaal in de EU, blijft in de EU is ook niet waar natuurlijk.

quote:
Je kunt het ons ook niet kwalijk nemen dat wij ons land voornamelijk Europees willen houden, zowel in bloed als in cultuur. Is er een volk op de wereld dat er mee instemt om een grote demografische ontwikkeling te zien in zijn eigen land? Nee. Mensen zijn terecht bezorgd.
Ik neem het niets of niemand kwalijk, als je geen geld wilt doneren doe je het lekker niet, of je nu een land of individu bent, maar dat neem ook niet weg dat er beloftes niet worden nagekomen.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:35:29 #228
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151142931
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:56 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dit is de shit die je krijgt wanneer je als land en volk zijnde je eigen normen en waarden niet dwingend oplegt aan immigranten.
Dit soort mensen:
melikos_ twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 22:29:00 Krijg het nieuws nu pas mee. Vandaag is #Idlib bevrijdt, Assas is bijna heel zijn macht in het Noord-Westen van Syrie kwijt! *tatataaam* reageer retweet
Hier nog een leuk overzicht van de vrienden uit Idlib:
Say what?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:37:37 #229
365082 IPA35
Patriarch
pi_151142994
Waarom hebben onze (groot-)ouders besloten die zelf-hatende Grieken te laten blijven nadat er geen werk meer voor ze was, althans zonder te selecteren op beschaafdheid?

Nu zitten we met een land vol met tienduizende Al-Qaeida fans. Lekker is dat.

Maar we mogen niet oordelen hoor mensen!
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_151143046
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:25 schreef UpsideDown het volgende:
Hezbollah en de PKK?
Hizbullah moet eerst maar eens het Qalamoungebergte volledig zien te zuiveren dit opeenvolgende jaar. De PKK was nergens in Kobane zonder Amerikaanse luchtsteun. De Yanks mogen dus weer de kastanjes uit het vuur gaan halen. Zonder hun doorslaggevende steun zal ISIS al helemaal niet uit Syrie verdwijnen. Bashar's faalleger heeft net Idlib verloren en moet hard zijn best doen de vier belangrijke steden in handen te houden en de rebellen in het Zuiden te stoppen.

US > hele M-O bij elkaar.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_151143226
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:31 schreef Triggershot het volgende:

Mwuah, Turkije heeft al de vluchtelingen een verblijf en werkvergunning gegeven zodat ze hier verder een leven kunnen opbouwen en meer zijn dan alleen vluchtelingen, dus of men terug wil keren of niet zal een keuze zijn en niet vanwege omstandigheden in Turkije.
verblijf en werkvergunning kun je in vrijwel elk land krijgen. Gaat natuurlijk om nationaliteit verkrijgen. Daarnaast is Turkije's levensstandaard niet zoals die in de EU. In de EU krijgen vluchtelingen 500(!) euro + een huisvesting, terwijl in Turkije hard gewerkt moet worden door de vluchtelingen(waar ik achter sta).

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:31 schreef Triggershot het volgende:
Vergeet niet dat Turkije een land is en het al nabij de 2 miljoen vluchtelingen heeft ontvangen, waarbij de EU landen en de VN hebben toegezegd financieel hulp te verlenen in de miljarden en tot nu toe is dit in totaal onder de 350 miljoen gebleven terwijl dit Turkije zelf al 5 miljard euro heeft gekost begin 2015.
Turkije krijgt wel ongeveer 1 miljard per jaar aan gratis geld, onder de excuus van ''toetredingsgeld'' ofzoiets van de EU, dat moet ook niet vergeten worden. Daarnaast is Turkije niet alleen in dat, Libanon heeft meer dan 1 miljoen vluchtelingen opgenomen op een bevolking van ongeveer 5 miljoen(dus ongv. 18-20% van de bevolking is vluchteling daar!) en de KRG ongeveer 1.4 miljoen op een bevolking van 9 miljoen. Al die landen krijgen mooie beloftes, maar helaas heeft de UN zelfs te weinig contributiegeld, laat staan genoeg geld om alle plaatsen te compenseren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:31 schreef Triggershot het volgende:
Daarnaast worden er natuurlijk zelfs vandaag de dag nog mensen gedeporteerd die hier zijn gekomen als vluchteling omdat het inmiddels wel veilig zou zijn of vanwege dubieuze verklaringen, dus eenmaal in de EU, blijft in de EU is ook niet waar natuurlijk.
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingsgevallen, maar we hebben het over het overgrote deel. Daarnaast kunnen zelfs uitgeprocedeerde vluchtelingen, langer dan 10 jaar hier nog rondhangen. Daar zijn talloze voorbeelden van.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:31 schreef Triggershot het volgende:
Ik neem het niets of niemand kwalijk, als je geen geld wilt doneren doe je het lekker niet, of je nu een land of individu bent, maar dat neem ook niet weg dat er beloftes niet worden nagekomen.
Ik vind het ook triest dat de EU niet meer geld doneert. Mijns inziens kan zowel VS als de EU een stuk meer doneren aan de landen in het middenoosten die vluchtelingen opvangen(dus ook aan Turkije meer doneren).
#freefrederike
pi_151143375
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:37 schreef IPA35 het volgende:
Waarom hebben onze (groot-)ouders besloten die zelf-hatende Grieken te laten blijven nadat er geen werk meer voor ze was, althans zonder te selecteren op beschaafdheid?
Ja, zoals ik al zei: omdat zij gewend waren dat migraten zouden assimileren. De migranten in de Oostzeegebieden deden dat altijd zo goed en ook de Joodse migranten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:37 schreef IPA35 het volgende:
Nu zitten we met een land vol met tienduizende Al-Qaeida fans. Lekker is dat.
Een deel van het probleem ligt ook bij onszelf. Nederlandse(eigenlijk alle Europese landen) mensen maken veel te weinig kinderen, als wij het 6 voudige aan kinderen maken, zullen de migranten geforceerd te worden zich te assimileren. Maar we worden steeds minder door vergrijzing terwijl het aantal islamitische migranten niet steeds minder wordt.
#freefrederike
pi_151143409
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:39 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Hizbullah moet eerst maar eens het Qalamoungebergte volledig zien te zuiveren dit opeenvolgende jaar. De PKK was nergens in Kobane zonder Amerikaanse luchtsteun. De Yanks mogen dus weer de kastanjes uit het vuur gaan halen. Zonder hun doorslaggevende steun zal ISIS al helemaal niet uit Syrie verdwijnen. Bashar's faalleger heeft net Idlib verloren en moet hard zijn best doen de vier belangrijke steden in handen te houden en de rebellen in het Zuiden te stoppen.

US > hele M-O bij elkaar.
US > elk land.

De wereld heef nog nooit zo'n macht gekend als de VS. Romeinse Rijk, Spaanse Rijk, Mongoolse rijk...allemaal wel leuk maar niets zoals de VS.
#freefrederike
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:50:50 #234
365082 IPA35
Patriarch
pi_151143417
Ons "probleem" is dat onze normen & waarden en onze nationale identiteit zijn gesloopt door de nihilistische linkschmensen in de jaren 60.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:52:24 #235
365082 IPA35
Patriarch
pi_151143471
...die onze beschaafde West-Europese cultuur met haar rijke traditie en geschiedenis gelijk schaarde aan dat van analfabeten uit inteelt bergdorpjes, in plaats van deze mensen te onderwerpen aan een beperkte vorm van assimilatie.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_151143588
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:50 schreef PizzaMizza het volgende:
US > elk land.

De wereld heef nog nooit zo'n macht gekend als de VS. Romeinse Rijk, Spaanse Rijk, Mongoolse rijk...allemaal wel leuk maar niets zoals de VS.
China en Rusland zijn de enige landen waar de VS echt geen oorlog mee wil. Omdat het te grote consequenties heeft. Dat hele M-Oosten wil elk groepje maar elke keer dat de VS hun kastanjes uit het vuur haalt en verwacht dan dat de Yanks dat helemaal voor niets doen. Maar zo gaat het natuurlijk niet. ISIS kan alleen flink beperkt worden zo niet op termijn langzaam uitgeroeid met Amerikaanse actieve hulp. Die staten, overheden of lokale milities eromheen zijn slechts beperkt effectief nu ISIS over een aardig gebied beschikt en ook natuurlijke hulpbronnen die hen van eigen inkomsten voorziet. De PKK mag met de eer strijken in Kobane maar zonder Amerikaane steun had nu de zwarte vlag van ISIS in Kobane gewapperd en het Ayn al-Islam geheten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_151143884
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:56 schreef Aloulu het volgende:
China en Rusland zijn de enige landen waar de VS echt geen oorlog mee wil. Omdat het te grote consequenties heeft.
Klopt, dankzij nukes is niemand de winnaar in zo'n conflict. Maar in andere termen(bijvoorbeeld politieke, economische, culturele macht) domineert Amerika de andere landen heel erg.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:56 schreef Aloulu het volgende:
t. Dat hele M-Oosten wil elk groepje maar elke keer dat de VS hun kastanjes uit het vuur haalt en verwacht dan dat de Yanks dat helemaal voor niets doen. Maar zo gaat het natuurlijk niet. ISIS kan alleen flink beperkt worden zo niet op termijn langzaam uitgeroeid met Amerikaanse actieve hulp
Turkije kan het ook wel in een full-scale war, maar andere dingen zitten daar in de weg. Zoals dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:56 schreef Aloulu het volgende:
p. Die staten, overheden of lokale milities eromheen zijn slechts beperkt effectief nu ISIS over een aardig gebied beschikt en ook natuurlijke hulpbronnen die hen van eigen inkomsten voorziet. De PKK mag met de eer strijken in Kobane maar zonder Amerikaane steun had nu de zwarte vlag van ISIS in Kobane gewapperd en het Ayn al-Islam geheten.
Natuurlijk is dat zo. De Amerikanen hebben de doorslaggevende factor gespeeld in Kobane, net zoals in de Eerste en Tweede wereldoorlogen. Vooral het middenoosten heeft de VS nodig. Dat zagen we ook toen Saddam met z'n tanks aan de grens van Saudi stond en Saudi zo snel als mogelijk bij Amerika huilde....
#freefrederike
  zondag 29 maart 2015 @ 00:06:23 #238
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151143895
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:49 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Een deel van het probleem ligt ook bij onszelf. Nederlandse(eigenlijk alle Europese landen) mensen maken veel te weinig kinderen, als wij het 6 voudige aan kinderen maken, zullen de migranten geforceerd te worden zich te assimileren. Maar we worden steeds minder door vergrijzing terwijl het aantal islamitische migranten niet steeds minder wordt.
Eerder andersom, wij genoeg en zij teveel. Zoveel mensen is op langer termijn niet gezond voor de planeet.
Say what?
pi_151144199
quote:
4s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:06 schreef PizzaMizza het volgende:
Turkije kan het ook wel in een full-scale war, maar andere dingen zitten daar in de weg. Zoals dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Militair gezien kunnen de Turken het. Alleen hebben ze sinds de oprichting van het moderne Turkije zo'n grote rol waarbij ook flinke verliezen horen en veel geld erin investeren nooit echt op zich gehad. Dat gezeik met Cyprus is niets bij Syrie binnenvallen en daarmee Syrische soevereiniteit overtreden en Bashar op zijn pik trappen en dan nog eens jihadisten bevechten die inmiddels nogal een kalifaatje hebben. Die rol willen Turken helemaal niet. Beter passiever wat invloeden middels (smerige) realpolitik (om de YPG klein te houden) en geen bakken geld investeren noch je militairen blootstellen aan zo'n smerige oorlog op Syrisch terrein waar je de gevolgen totaal niet van kan overzien. Gaan de Turken niet doen dus, en daarmee blijft Amerika de grote baas hoe het ISIS probleem in ieder geval wat minder schadelijk gemaakt gaat worden en paar koppen kleiner te timmeren. Helemaal weg krijg je ze voorlopig niet. En mijn vermoeden is dat ook een nieuwe president als Jepp Bush of Ted Cruz wellicht geen manschappen gaat willen sturen naar Syrie en zodoende ISIS er voorlopig nog wel gaat blijven, hetzij in een wat bescheidener kalifaatje :P
.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_151144255
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:18 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Militair gezien kunnen de Turken het. Alleen hebben ze sinds de oprichting van het moderne Turkije zo'n grote rol waarbij ook flinke verliezen horen en veel geld erin investeren nooit echt op zich gehad. Dat gezeik met Cyprus is niets bij Syrie binnenvallen en daarmee Syrische soevereiniteit overtreden en Bashar op zijn pik trappen en dan nog eens jihadisten bevechten die inmiddels nogal een kalifaatje hebben. Die rol willen Turken helemaal niet. Beter passiever wat invloeden middels (smerige) realpolitik (om de YPG klein te houden) en geen bakken geld investeren noch je militairen blootstellen aan zo'n smerige oorlog op Syrisch terrein waar je de gevolgen totaal niet van kan overzien. Gaan de Turken niet doen dus, en daarmee blijft Amerika de grote baas hoe het ISIS probleem in ieder geval wat minder schadelijk gemaakt gaat worden en paar koppen kleiner te timmeren. Helemaal weg krijg je ze voorlopig niet. En mijn vermoeden is dat ook een nieuwe president als Jepp Bush of Ted Cruz wellicht geen manschappen gaat willen sturen naar Syrie en zodoende ISIS er voorlopig nog wel gaat blijven, hetzij in een wat bescheidener kalifaatje :P
.
Ted Cruz gaat het niet worden trouwens he, over Jeb Bush heb je wel gelijk. Ik denk niet dat hij een nieuwe grondoorlog wil starten gezien het verleden van zijn familie.

Maar Republikeinen hebben slechte kandidaten deze verkiezingen. Ik denk toch dat Clinton de president gaat worden.

wat betreft Turkije: Turkije stond op het punt om Syrie binnen te vallen, maar toen hebben mensen het plan uitgelekt. Hier heb je een deel van audiotape-vertalingen:

http://pastebin.com/hVAT6TD1

En hier heb je het originele bestand:

#freefrederike
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')