abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151142667
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:21 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Mag jij drie keer raden wie dat dan weer moet doen.
#freefrederike
pi_151142822
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 21:52 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Verschil is alleen dat de vluchtelingen in Libanon en Turkije, terug gaan voor het grootste deel. Diegene die de EU binnen komen, blijven daarentegen gegarandeerd. Als de vluchtelingen allemaal terug gingen, zouden niet veel mensen problemen er mee hebben. Maar men weet dat eenmaal in EU, betekent dat ze hier ook blijven.
Mwuah, Turkije heeft al de vluchtelingen een verblijf en werkvergunning gegeven zodat ze hier verder een leven kunnen opbouwen en meer zijn dan alleen vluchtelingen, dus of men terug wil keren of niet zal een keuze zijn en niet vanwege omstandigheden in Turkije. Vergeet niet dat Turkije een land is en het al nabij de 2 miljoen vluchtelingen heeft ontvangen, waarbij de EU landen en de VN hebben toegezegd financieel hulp te verlenen in de miljarden en tot nu toe is dit in totaal onder de 350 miljoen gebleven terwijl dit Turkije zelf al 5 miljard euro heeft gekost begin 2015. Uiteraard dankbaarheid voor ieder euro en ieder ziel wat is opgenomen, maar doen alsof dit een enorme opoffering is enerzijds is te bizar, niet jouw reacties, maar sommigen hiero impliceren dat wel.

Daarnaast worden er natuurlijk zelfs vandaag de dag nog mensen gedeporteerd die hier zijn gekomen als vluchteling omdat het inmiddels wel veilig zou zijn of vanwege dubieuze verklaringen, dus eenmaal in de EU, blijft in de EU is ook niet waar natuurlijk.

quote:
Je kunt het ons ook niet kwalijk nemen dat wij ons land voornamelijk Europees willen houden, zowel in bloed als in cultuur. Is er een volk op de wereld dat er mee instemt om een grote demografische ontwikkeling te zien in zijn eigen land? Nee. Mensen zijn terecht bezorgd.
Ik neem het niets of niemand kwalijk, als je geen geld wilt doneren doe je het lekker niet, of je nu een land of individu bent, maar dat neem ook niet weg dat er beloftes niet worden nagekomen.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:35:29 #228
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151142931
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 22:56 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dit is de shit die je krijgt wanneer je als land en volk zijnde je eigen normen en waarden niet dwingend oplegt aan immigranten.
Dit soort mensen:
melikos_ twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 22:29:00 Krijg het nieuws nu pas mee. Vandaag is #Idlib bevrijdt, Assas is bijna heel zijn macht in het Noord-Westen van Syrie kwijt! *tatataaam* reageer retweet
Hier nog een leuk overzicht van de vrienden uit Idlib:
Say what?
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:37:37 #229
365082 IPA35
Patriarch
pi_151142994
Waarom hebben onze (groot-)ouders besloten die zelf-hatende Grieken te laten blijven nadat er geen werk meer voor ze was, althans zonder te selecteren op beschaafdheid?

Nu zitten we met een land vol met tienduizende Al-Qaeida fans. Lekker is dat.

Maar we mogen niet oordelen hoor mensen!
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_151143046
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:25 schreef UpsideDown het volgende:
Hezbollah en de PKK?
Hizbullah moet eerst maar eens het Qalamoungebergte volledig zien te zuiveren dit opeenvolgende jaar. De PKK was nergens in Kobane zonder Amerikaanse luchtsteun. De Yanks mogen dus weer de kastanjes uit het vuur gaan halen. Zonder hun doorslaggevende steun zal ISIS al helemaal niet uit Syrie verdwijnen. Bashar's faalleger heeft net Idlib verloren en moet hard zijn best doen de vier belangrijke steden in handen te houden en de rebellen in het Zuiden te stoppen.

US > hele M-O bij elkaar.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_151143226
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:31 schreef Triggershot het volgende:

Mwuah, Turkije heeft al de vluchtelingen een verblijf en werkvergunning gegeven zodat ze hier verder een leven kunnen opbouwen en meer zijn dan alleen vluchtelingen, dus of men terug wil keren of niet zal een keuze zijn en niet vanwege omstandigheden in Turkije.
verblijf en werkvergunning kun je in vrijwel elk land krijgen. Gaat natuurlijk om nationaliteit verkrijgen. Daarnaast is Turkije's levensstandaard niet zoals die in de EU. In de EU krijgen vluchtelingen 500(!) euro + een huisvesting, terwijl in Turkije hard gewerkt moet worden door de vluchtelingen(waar ik achter sta).

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:31 schreef Triggershot het volgende:
Vergeet niet dat Turkije een land is en het al nabij de 2 miljoen vluchtelingen heeft ontvangen, waarbij de EU landen en de VN hebben toegezegd financieel hulp te verlenen in de miljarden en tot nu toe is dit in totaal onder de 350 miljoen gebleven terwijl dit Turkije zelf al 5 miljard euro heeft gekost begin 2015.
Turkije krijgt wel ongeveer 1 miljard per jaar aan gratis geld, onder de excuus van ''toetredingsgeld'' ofzoiets van de EU, dat moet ook niet vergeten worden. Daarnaast is Turkije niet alleen in dat, Libanon heeft meer dan 1 miljoen vluchtelingen opgenomen op een bevolking van ongeveer 5 miljoen(dus ongv. 18-20% van de bevolking is vluchteling daar!) en de KRG ongeveer 1.4 miljoen op een bevolking van 9 miljoen. Al die landen krijgen mooie beloftes, maar helaas heeft de UN zelfs te weinig contributiegeld, laat staan genoeg geld om alle plaatsen te compenseren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:31 schreef Triggershot het volgende:
Daarnaast worden er natuurlijk zelfs vandaag de dag nog mensen gedeporteerd die hier zijn gekomen als vluchteling omdat het inmiddels wel veilig zou zijn of vanwege dubieuze verklaringen, dus eenmaal in de EU, blijft in de EU is ook niet waar natuurlijk.
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingsgevallen, maar we hebben het over het overgrote deel. Daarnaast kunnen zelfs uitgeprocedeerde vluchtelingen, langer dan 10 jaar hier nog rondhangen. Daar zijn talloze voorbeelden van.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:31 schreef Triggershot het volgende:
Ik neem het niets of niemand kwalijk, als je geen geld wilt doneren doe je het lekker niet, of je nu een land of individu bent, maar dat neem ook niet weg dat er beloftes niet worden nagekomen.
Ik vind het ook triest dat de EU niet meer geld doneert. Mijns inziens kan zowel VS als de EU een stuk meer doneren aan de landen in het middenoosten die vluchtelingen opvangen(dus ook aan Turkije meer doneren).
#freefrederike
pi_151143375
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:37 schreef IPA35 het volgende:
Waarom hebben onze (groot-)ouders besloten die zelf-hatende Grieken te laten blijven nadat er geen werk meer voor ze was, althans zonder te selecteren op beschaafdheid?
Ja, zoals ik al zei: omdat zij gewend waren dat migraten zouden assimileren. De migranten in de Oostzeegebieden deden dat altijd zo goed en ook de Joodse migranten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:37 schreef IPA35 het volgende:
Nu zitten we met een land vol met tienduizende Al-Qaeida fans. Lekker is dat.
Een deel van het probleem ligt ook bij onszelf. Nederlandse(eigenlijk alle Europese landen) mensen maken veel te weinig kinderen, als wij het 6 voudige aan kinderen maken, zullen de migranten geforceerd te worden zich te assimileren. Maar we worden steeds minder door vergrijzing terwijl het aantal islamitische migranten niet steeds minder wordt.
#freefrederike
pi_151143409
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:39 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Hizbullah moet eerst maar eens het Qalamoungebergte volledig zien te zuiveren dit opeenvolgende jaar. De PKK was nergens in Kobane zonder Amerikaanse luchtsteun. De Yanks mogen dus weer de kastanjes uit het vuur gaan halen. Zonder hun doorslaggevende steun zal ISIS al helemaal niet uit Syrie verdwijnen. Bashar's faalleger heeft net Idlib verloren en moet hard zijn best doen de vier belangrijke steden in handen te houden en de rebellen in het Zuiden te stoppen.

US > hele M-O bij elkaar.
US > elk land.

De wereld heef nog nooit zo'n macht gekend als de VS. Romeinse Rijk, Spaanse Rijk, Mongoolse rijk...allemaal wel leuk maar niets zoals de VS.
#freefrederike
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:50:50 #234
365082 IPA35
Patriarch
pi_151143417
Ons "probleem" is dat onze normen & waarden en onze nationale identiteit zijn gesloopt door de nihilistische linkschmensen in de jaren 60.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 28 maart 2015 @ 23:52:24 #235
365082 IPA35
Patriarch
pi_151143471
...die onze beschaafde West-Europese cultuur met haar rijke traditie en geschiedenis gelijk schaarde aan dat van analfabeten uit inteelt bergdorpjes, in plaats van deze mensen te onderwerpen aan een beperkte vorm van assimilatie.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_151143588
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:50 schreef PizzaMizza het volgende:
US > elk land.

De wereld heef nog nooit zo'n macht gekend als de VS. Romeinse Rijk, Spaanse Rijk, Mongoolse rijk...allemaal wel leuk maar niets zoals de VS.
China en Rusland zijn de enige landen waar de VS echt geen oorlog mee wil. Omdat het te grote consequenties heeft. Dat hele M-Oosten wil elk groepje maar elke keer dat de VS hun kastanjes uit het vuur haalt en verwacht dan dat de Yanks dat helemaal voor niets doen. Maar zo gaat het natuurlijk niet. ISIS kan alleen flink beperkt worden zo niet op termijn langzaam uitgeroeid met Amerikaanse actieve hulp. Die staten, overheden of lokale milities eromheen zijn slechts beperkt effectief nu ISIS over een aardig gebied beschikt en ook natuurlijke hulpbronnen die hen van eigen inkomsten voorziet. De PKK mag met de eer strijken in Kobane maar zonder Amerikaane steun had nu de zwarte vlag van ISIS in Kobane gewapperd en het Ayn al-Islam geheten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_151143884
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:56 schreef Aloulu het volgende:
China en Rusland zijn de enige landen waar de VS echt geen oorlog mee wil. Omdat het te grote consequenties heeft.
Klopt, dankzij nukes is niemand de winnaar in zo'n conflict. Maar in andere termen(bijvoorbeeld politieke, economische, culturele macht) domineert Amerika de andere landen heel erg.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:56 schreef Aloulu het volgende:
t. Dat hele M-Oosten wil elk groepje maar elke keer dat de VS hun kastanjes uit het vuur haalt en verwacht dan dat de Yanks dat helemaal voor niets doen. Maar zo gaat het natuurlijk niet. ISIS kan alleen flink beperkt worden zo niet op termijn langzaam uitgeroeid met Amerikaanse actieve hulp
Turkije kan het ook wel in een full-scale war, maar andere dingen zitten daar in de weg. Zoals dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:56 schreef Aloulu het volgende:
p. Die staten, overheden of lokale milities eromheen zijn slechts beperkt effectief nu ISIS over een aardig gebied beschikt en ook natuurlijke hulpbronnen die hen van eigen inkomsten voorziet. De PKK mag met de eer strijken in Kobane maar zonder Amerikaane steun had nu de zwarte vlag van ISIS in Kobane gewapperd en het Ayn al-Islam geheten.
Natuurlijk is dat zo. De Amerikanen hebben de doorslaggevende factor gespeeld in Kobane, net zoals in de Eerste en Tweede wereldoorlogen. Vooral het middenoosten heeft de VS nodig. Dat zagen we ook toen Saddam met z'n tanks aan de grens van Saudi stond en Saudi zo snel als mogelijk bij Amerika huilde....
#freefrederike
  zondag 29 maart 2015 @ 00:06:23 #238
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_151143895
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 23:49 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Een deel van het probleem ligt ook bij onszelf. Nederlandse(eigenlijk alle Europese landen) mensen maken veel te weinig kinderen, als wij het 6 voudige aan kinderen maken, zullen de migranten geforceerd te worden zich te assimileren. Maar we worden steeds minder door vergrijzing terwijl het aantal islamitische migranten niet steeds minder wordt.
Eerder andersom, wij genoeg en zij teveel. Zoveel mensen is op langer termijn niet gezond voor de planeet.
Say what?
pi_151144199
quote:
4s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:06 schreef PizzaMizza het volgende:
Turkije kan het ook wel in een full-scale war, maar andere dingen zitten daar in de weg. Zoals dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Militair gezien kunnen de Turken het. Alleen hebben ze sinds de oprichting van het moderne Turkije zo'n grote rol waarbij ook flinke verliezen horen en veel geld erin investeren nooit echt op zich gehad. Dat gezeik met Cyprus is niets bij Syrie binnenvallen en daarmee Syrische soevereiniteit overtreden en Bashar op zijn pik trappen en dan nog eens jihadisten bevechten die inmiddels nogal een kalifaatje hebben. Die rol willen Turken helemaal niet. Beter passiever wat invloeden middels (smerige) realpolitik (om de YPG klein te houden) en geen bakken geld investeren noch je militairen blootstellen aan zo'n smerige oorlog op Syrisch terrein waar je de gevolgen totaal niet van kan overzien. Gaan de Turken niet doen dus, en daarmee blijft Amerika de grote baas hoe het ISIS probleem in ieder geval wat minder schadelijk gemaakt gaat worden en paar koppen kleiner te timmeren. Helemaal weg krijg je ze voorlopig niet. En mijn vermoeden is dat ook een nieuwe president als Jepp Bush of Ted Cruz wellicht geen manschappen gaat willen sturen naar Syrie en zodoende ISIS er voorlopig nog wel gaat blijven, hetzij in een wat bescheidener kalifaatje :P
.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_151144255
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:18 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Militair gezien kunnen de Turken het. Alleen hebben ze sinds de oprichting van het moderne Turkije zo'n grote rol waarbij ook flinke verliezen horen en veel geld erin investeren nooit echt op zich gehad. Dat gezeik met Cyprus is niets bij Syrie binnenvallen en daarmee Syrische soevereiniteit overtreden en Bashar op zijn pik trappen en dan nog eens jihadisten bevechten die inmiddels nogal een kalifaatje hebben. Die rol willen Turken helemaal niet. Beter passiever wat invloeden middels (smerige) realpolitik (om de YPG klein te houden) en geen bakken geld investeren noch je militairen blootstellen aan zo'n smerige oorlog op Syrisch terrein waar je de gevolgen totaal niet van kan overzien. Gaan de Turken niet doen dus, en daarmee blijft Amerika de grote baas hoe het ISIS probleem in ieder geval wat minder schadelijk gemaakt gaat worden en paar koppen kleiner te timmeren. Helemaal weg krijg je ze voorlopig niet. En mijn vermoeden is dat ook een nieuwe president als Jepp Bush of Ted Cruz wellicht geen manschappen gaat willen sturen naar Syrie en zodoende ISIS er voorlopig nog wel gaat blijven, hetzij in een wat bescheidener kalifaatje :P
.
Ted Cruz gaat het niet worden trouwens he, over Jeb Bush heb je wel gelijk. Ik denk niet dat hij een nieuwe grondoorlog wil starten gezien het verleden van zijn familie.

Maar Republikeinen hebben slechte kandidaten deze verkiezingen. Ik denk toch dat Clinton de president gaat worden.

wat betreft Turkije: Turkije stond op het punt om Syrie binnen te vallen, maar toen hebben mensen het plan uitgelekt. Hier heb je een deel van audiotape-vertalingen:

http://pastebin.com/hVAT6TD1

En hier heb je het originele bestand:

#freefrederike
pi_151144389
quote:
4s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:20 schreef PizzaMizza het volgende:
Ted Cruz gaat het niet worden trouwens he, over Jeb Bush heb je wel gelijk. Ik denk niet dat hij een nieuwe grondoorlog wil starten gezien het verleden van zijn familie.

Maar Republikeinen hebben slechte kandidaten deze verkiezingen. Ik denk toch dat Clinton de president gaat worden.
Cruz gaat het niet worden nee en grootste kanshebber aan Republikeinse kant is Bush idd. Ook hele geldlobby achter zich enzo. En ik vermoed dat die ook geen zin heeft in boots on the ground in Syrie. In dat geval moeten we ermee leren leven dat ISIS aankomende 5 jaar zeker nog aanwezig is in het noorden van dat land, hoewel de overige rebellen wel meer nader tot elkaar zijn gekomen (zie Idlib bijv) en verenigd zijn. Vooral de andere Islamitische strijdgroepen als Ahrar al-Sham, Nusrah, Islamic Front etc. Het is nu echt ISIS die de vreemde eend in de bijt it en tegen alles en iedereen vooralsnog takfir verricht. Als hun macht verder afneemt kan het ook dat hun moment weg is en je ook krijgt dat bijv Nusrah populairder wordt dan ISIS. Bij Syriers zelf is dit zeker al het geval in de gebieden van de rebellen. Op de langere termijn kan Nusrah die strijd wel winnen van ISIS om de "hearts and minds".
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_151144562
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:26 schreef Aloulu het volgende:
hoewel de overige rebellen wel meer nader tot elkaar zijn gekomen (zie Idlib bijv) en verenigd zijn. Vooral de andere Islamitische strijdgroepen als Ahrar al-Sham, Nusrah, Islamic Front etc. Het is nu echt ISIS die de vreemde eend in de bijt it en tegen alles en iedereen vooralsnog takfir verricht.
Dit is wel interessant wat je zegt, want als ISIS heel erg verzwakt dreigt te worden, kunnen ze nog wel eens hun principes weggooien en samenwerken met de andere islamisten. Dan zou er een hele grote islamistenfront bijkomen die meteen een hele grote dreiging zal vormen voor iedereen in de regio.

quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:26 schreef Aloulu het volgende:
Als hun macht verder afneemt kan het ook dat hun moment weg is en je ook krijgt dat bijv Nusrah populairder wordt dan ISIS. Bij Syriers zelf is dit zeker al het geval in de gebieden van de rebellen.
Dit is idd een klote ontwikkeling, want zo zal 't weer verschuiven van ISIS naar Al-Nusra. :N
#freefrederike
pi_151145014
quote:
4s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:32 schreef PizzaMizza het volgende:
Dit is wel interessant wat je zegt, want als ISIS heel erg verzwakt dreigt te worden, kunnen ze nog wel eens hun principes weggooien en samenwerken met de andere islamisten. Dan zou er een hele grote islamistenfront bijkomen die meteen een hele grote dreiging zal vormen voor iedereen in de regio.
Dat hopen pro-Islamisten die minder sektarisch Islamistisch zijn naar andere strijdgroepen in Syrie. Zelfs Nusrah wilde de verschillen en vooral onenigheid wel met ISIS beslechten voor een onafhankelijke sharia-rechtbank maar ISIS weigerde dat ook en daarmee zijn ze heel geisoleerd omdat ze zich volledig op zichzelf focussen en niet echt met andere groepen intensief samenwerken in bijv Noord-Syrie. Uitzonderingen daargelaten in andere delen van Syrie waar ze niet direct verbonden zijn (geografisch) met hun kalifaat en dus wel moeten.

quote:
Dit is idd een klote ontwikkeling, want zo zal 't weer verschuiven van ISIS naar Al-Nusra. :N
Ik vermoed dat dat het op termijn zeker gaat worden. Nusrah is Syrisch waar ISIS een aanzienlijk vreemdelingenlegioen kent. Nusrah is officieel gericht op het verdrijven van Assad allereerst waar ISIS nogal gierig zelf aan hun eigen staat werkt en daar extreem sektarisch in is; Nusrah-leden zijn er zelfs hun leven niet veilig en worden als afvalligen onthoofd _O-
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_151145205
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:18 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Militair gezien kunnen de Turken het. Alleen hebben ze sinds de oprichting van het moderne Turkije zo'n grote rol waarbij ook flinke verliezen horen en veel geld erin investeren nooit echt op zich gehad. Dat gezeik met Cyprus is niets bij Syrie binnenvallen en daarmee Syrische soevereiniteit overtreden en Bashar op zijn pik trappen en dan nog eens jihadisten bevechten die inmiddels nogal een kalifaatje hebben. Die rol willen Turken helemaal niet. Beter passiever wat invloeden middels (smerige) realpolitik (om de YPG klein te houden) en geen bakken geld investeren noch je militairen blootstellen aan zo'n smerige oorlog op Syrisch terrein waar je de gevolgen totaal niet van kan overzien. Gaan de Turken niet doen dus, en daarmee blijft Amerika de grote baas hoe het ISIS probleem in ieder geval wat minder schadelijk gemaakt gaat worden en paar koppen kleiner te timmeren. Helemaal weg krijg je ze voorlopig niet. En mijn vermoeden is dat ook een nieuwe president als Jepp Bush of Ted Cruz wellicht geen manschappen gaat willen sturen naar Syrie en zodoende ISIS er voorlopig nog wel gaat blijven, hetzij in een wat bescheidener kalifaatje :P
.
Murad Alemdar lukt het wel.
pi_151145215
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:46 schreef Aloulu het volgende:
Dat hopen pro-Islamisten die minder sektarisch Islamistisch zijn naar andere strijdgroepen in Syrie. Zelfs Nusrah wilde de verschillen en vooral onenigheid wel met ISIS beslechten voor een onafhankelijke sharia-rechtbank maar ISIS weigerde dat ook en daarmee zijn ze heel geisoleerd omdat ze zich volledig op zichzelf focussen en niet echt met andere groepen intensief samenwerken in bijv Noord-Syrie. Uitzonderingen daargelaten in andere delen van Syrie waar ze niet direct verbonden zijn (geografisch) met hun kalifaat en dus wel moeten.
Ja klopt, maar die dingen kunnen dus veranderen als het ISIS uitkomt en dat is best wel zorgelijk.

quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:46 schreef Aloulu het volgende:
Ik vermoed dat dat het op termijn zeker gaat worden. Nusrah is Syrisch waar ISIS een aanzienlijk vreemdelingenlegioen kent. Nusrah is officieel gericht op het verdrijven van Assad allereerst waar ISIS nogal gierig zelf aan hun eigen staat werkt en daar extreem sektarisch in is; Nusrah-leden zijn er zelfs hun leven niet veilig en worden als afvalligen onthoofd _O-
Klopt. Maar je ziet ook dat GolfArabieren de laatste tijd kritiek hadden op Nusra omdat ze nog steeds geailleerd waren aan Qaida en er geen afstand van wilden doen. Blijkbaar heeft zelfs de Golf het door dat Nusra ''the next thing'' wordt.
#freefrederike
pi_151145238
quote:
9s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Murad Alemdar lukt het wel.
Ik dacht...Is vast wel een generaal ofzo. En toen kwam ik dit tegen :') :

#freefrederike
pi_151145261
quote:
4s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:56 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik dacht...Is vast wel een generaal ofzo. En toen kwam ik dit tegen :') :

[ afbeelding ]
heheheh
pi_151145293
quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

heheheh
Turkije heeft hem nodig:

#freefrederike
pi_151145318
quote:
4s.gif Op zondag 29 maart 2015 00:55 schreef PizzaMizza het volgende:
Klopt. Maar je ziet ook dat GolfArabieren de laatste tijd kritiek hadden op Nusra omdat ze nog steeds geailleerd waren aan Qaida en er geen afstand van wilden doen. Blijkbaar heeft zelfs de Golf het door dat Nusra ''the next thing'' wordt.
Maar dat komt omdat zodra Nusrah afstand doet van al-Qaida die Golfarabieren met hun vet gevreten vleesklauwtjes dan eindelijk massaal Nusrah financieel kunnen steunen. Alleen gaat Nusrah geen afstand van al-Qaida doen dus blijven er slechts privedonoren uit de Golf over die hen steunen ipv de overheden direct.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')