ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:12 |
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diverse links: Vlucht afspelen op Flighttracker24 Airbus a320 cockpit locking system Eerste Berichtgeving: -NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn. Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien. Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille. Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren. Update 26-03-15: -NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, zegt het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder. -Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren). -NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille. -New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten. -Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden. -Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven. -BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit. Update 25-03-15: -Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen. Update 24-03-15: -Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf. YouTubes: | |
waht | donderdag 26 maart 2015 @ 18:16 |
Dus. Laten we alle piloten screenen op depressie alsof dat nog niet gedaan werd. | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 18:16 |
Dat is juist de bedoeling van een geleidelijke daling. Als hij de neus gelijk naar onderen had gedrukt was hij echt wel binnen die 5 minuten gecrashed. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:17 |
Nee drie piloten in de cockpit. Is de beste oplossing.(serieus trouwens.) | |
Admiraal_Kontkanaal | donderdag 26 maart 2015 @ 18:17 |
Het was zo'n lieve jongen en straalde positiviteit uit. Blablabla, die mafkees heeft een vliegtuig vol met schoolkinderen, baby's etc tegen een berg aan gevlogen. Dat mensen dat dan nog uit hun strot kunnen krijgen. | |
capuchon_jongen | donderdag 26 maart 2015 @ 18:17 |
Ongelooflijk , hoe kan je zelfmoord plegen met 149 anderen? Je moet toch daarvoor ziek in je hoofd zijn. Het is toch niet moeilijk om een stuk touw te kopen een strop in te maken die rond je nek doen en vervolgens een balk te zoeken om je ergens aan op te hangen ![]() | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 18:18 |
zu teuer. | |
Xan21 | donderdag 26 maart 2015 @ 18:18 |
Ja maar dan heb je de roem niet...rare gedachtegang idd | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 18:18 |
Klopt toch gewoon? | |
waht | donderdag 26 maart 2015 @ 18:19 |
Eens, of die Amerikaanse regel van minstens twee man. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:19 |
Dit dus. | |
waht | donderdag 26 maart 2015 @ 18:19 |
Ook prima dat de budgetmaatschappijen het niet doen. Heeft de reiziger nog wat te kiezen. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 26 maart 2015 @ 18:21 |
Ik voel het altijd als vliegtuig begint te dalen hoor. die verhaaltjes dat mensen t niet door hadden zijn nogal naïef. Misschien de mensen die niet wisten dat je de alpen over moest om in Duitsland te komen | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:22 |
Je voelt het wel, maar niemand zoekt er iets achter omdat het vliegtuig constant in beweging is zoals je misschien weet. | |
capuchon_jongen | donderdag 26 maart 2015 @ 18:22 |
pschiologisch praat even nu: De meeste mensen plegen zelfmoord op een plaats waar hij het liefst is. Hij had dan beter zichzelf opgehangen in de wc van het vliegtuig | |
Hexagon | donderdag 26 maart 2015 @ 18:22 |
Heel simpel, als het een verdacht uitziende, labiele, psychopatische en onbetrouwbare mafkees was geweest dan had men hem niet een plek in de cockpit toevertrouwd. Hij zal zich dus wel normaal gedragen hebben. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 26 maart 2015 @ 18:23 |
Volkomen normaal om een landing voor de alpen in te zetten idd | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 18:23 |
Het was een Duitse luchtvaartexpert die al 30 jaar in dit vak zat die dit claimde. De stommerik vergat natuurlijk om Knut van FOK! om zijn mening te vragen | |
waht | donderdag 26 maart 2015 @ 18:23 |
Exact. Als je de schijn tegen hebt zit je daar sowieso niet. | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 18:24 |
De cockpit was zijn thuis | |
TC03 | donderdag 26 maart 2015 @ 18:24 |
Hetgeen je voelt is een versnelling. In dit geval ging het om een constante verticale snelheid. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 26 maart 2015 @ 18:24 |
dat zeg ik, mooie verhaaltjes zodat domme mensen zoals jij vanavond lekker slapen en morgen nog het vliegtuig instappen. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:24 |
Geleidelijke daling, niet zoals je zou doen bij normaal landen. Daarbij was het bewolkt, weten de meesten waarschijnlijk niet eens dat ze uberhaupt boven de alpen vlogen. Dan nog, wat is hiermee je punt? | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 26 maart 2015 @ 18:24 |
Dichte oren komt Door de versnelling? Ok | |
crystal_meth | donderdag 26 maart 2015 @ 18:25 |
mwa, met een piloot die wanhopig tracht de deur in te trappen? Denk dat ze waarschijnlijk iets vermoedden... | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 18:25 |
Hij was toch niet fan van Zayn Malik hè. | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 18:26 |
Ja want als je als passagier in het vliegtuig zit en je piloot besluit de afdaling in te zetten dan kun je dat ook gewoon voorkomen ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:26 |
Weet niet in hoeverre ze dat mee konden krijgen. Maar dat zou inderdaad kunnen ja, dat sommigen wel iets wisten. En nu? | |
eight | donderdag 26 maart 2015 @ 18:27 |
Tumult zullen ze wel mee hebben gekregen. Zeker op de eerste rijen. | |
Admiraal_Kontkanaal | donderdag 26 maart 2015 @ 18:27 |
Het was helemaal niet bewolkt, tenminste niet volgens de artikelen die ik heb gelezen. Je merkt dat dalen echt wel, je ziet toch als je uit een raam kijkt dat je zakt terwijl je net de Alpen bereikt? Dat zou mij al een gevoel geven dat er iets niet klopt. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:28 |
Zou kunnen ja. | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 18:28 |
Zelfs als ik met constante snelheid van de Grebbeberg af rij voel ik het al aan mijn oren. ![]() | |
Admiraal_Kontkanaal | donderdag 26 maart 2015 @ 18:30 |
Haha ik ook iets haha, kom je uit Rhenen? | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 18:30 |
![]() | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 18:30 |
Kauwgom is de truuk. Moet je wel aan denken om mee te nemen. Op Schiphol bijvoorbeeld is geen kauwgom te krijgen, dit om de vloer schoon te houden. | |
Hexagon | donderdag 26 maart 2015 @ 18:32 |
Bij mij werkt gapen het beste | |
Admiraal_Kontkanaal | donderdag 26 maart 2015 @ 18:34 |
Nee, de overkant ![]() | |
Hexagon | donderdag 26 maart 2015 @ 18:36 |
Maargoed, we kunnen regeltjes en procedures bedenken tot we een ons wegen. Als een piloot deze shit wil dan lukt hem dat toch wel. Gelukkig zijn er maar weinig mensen die zoiets zouden durven. Het is het soort ramp dat helaas heel af en toe zal plaatsvinden. | |
vuvuzela | donderdag 26 maart 2015 @ 18:37 |
Bij mij werden laatst zuurtjes uitgedeeld net voor de landing ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:37 |
Als hij niet alleen was geweest was dit niet gebeurt hoor. | |
amaranta | donderdag 26 maart 2015 @ 18:37 |
Onzin. Tenzij duizenden mensen altijd al graag op het spoor vertoefden. | |
empa1010 | donderdag 26 maart 2015 @ 18:38 |
Denk het ook niet. Dan hadden passagiers of bemanningsleden wel lawaai gehoord vanuit de cabine, als hij de 3e persoon (2e in dit geval) neer zou knuppelen. Dan nog kan hij wel die deur op slot houden natuurlijk ![]() | |
bianconeri | donderdag 26 maart 2015 @ 18:39 |
Het is redelijk normaal dat een vliegtuig wel eens daalt, is bij een landing bv ook wel handig. Sowieso weet je als passagier niet welke route een vliegtuig hoort te vliegen, wanneer die op wat voor hoogte hoort te zitten of welke moment die eventueel even daalt. Als een vliegtuig geleidelijk daalt dan denk je dat hoort er bij (ook al vind je het mss raar), niets lijkt dan op een probleem. Mogelijk merk je zoiets niet eens. En ook of het bij de Alpen is, dan nog zet dat geen alarmlichtjes aan. Alleen als je met 100 mtr boven de grond vliegt, dan snapt iedereen wel dat als je richting de alpen vliegt je een probleempje gaat krijgen. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:39 |
Klopt, maar dan was het in ieder geval moeilijker geweest. | |
Hexagon | donderdag 26 maart 2015 @ 18:41 |
Hij had zijn medepiloot ook bewusteloos kunnen slaan of iets dergelijks. | |
bianconeri | donderdag 26 maart 2015 @ 18:41 |
Alsof er nu mensen zijn die niet het vliegtuig in durven te stappen -.- Dan ben je wel echt een mietje. | |
empa1010 | donderdag 26 maart 2015 @ 18:41 |
Ja maar goed, als hij dat knopje indrukt dat die deur permanent op slot zit dan komt er alsnog niemand bij. Was er wel een knokpartij geweest maar had niemand in kunnen grijpen... dan zou je er haast constant 3 mensen moeten laten zitten, zodat 2 de mafkees in kwestie overmeesteren. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:42 |
Had gekund, maar dat is meteen een hele andere situatie, zo'n persoon is hij misschien niet. | |
Admiraal_Kontkanaal | donderdag 26 maart 2015 @ 18:42 |
Wel als het boven de Alpen gebeurd. Dan ga je echt wel dingen bedenken en beseffen dat er iets niet klopt. | |
bianconeri | donderdag 26 maart 2015 @ 18:44 |
Zoals ik net al even aanpaste, ook dat zegt niet veel. Tenzij je met 100 mtr boven de grond vliegt. Als je merkt dat er geen probleem is, wat het geval was want anders kukel je met een noodgang naar beneden, dan ga je er geen vraagtekens bij zetten. Of er moet een zeer wantrouwige betweter in het vliegtuig gezeten hebben. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 18:45 |
Vliegtuig vol met fokkers had dit gelijk opgemerkt. | |
Haags | donderdag 26 maart 2015 @ 18:45 |
Bah wat een walgelijk verhaal ![]() | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 18:46 |
![]() | |
bianconeri | donderdag 26 maart 2015 @ 18:46 |
Zou echt ongelofelijk zijn als het echt een zelfmoordactie is. Kan ik haast niet geloven. Dat iemand zelfmoord wil plegen en doet is ook niet goed te praten, maar soms mss voor te stellen. Maar bij zoiets ga je toch geen 149 andere mensen mee de dood in jagen? Dat is lijkt mij ook niet typisch iets voor iemand die zelfmoord wil plegen. Die zit echt met zichzelf, minderwaardigheid. Iemand die echt met zoiets zit is meer in zichzelf bezig met die ellende, op een bovenkamertje. Zeg ik als amateur psycholoog. | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 18:46 |
Alleen in een vliegtuig van Fokker. | |
bianconeri | donderdag 26 maart 2015 @ 18:46 |
Daar heb je een punt, fokkers weten alles. | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 18:47 |
Op verschillende nieuwssites staat dat er vlak voor de crash geschreeuw van de passagiers hoorbaar is op de cockpitrecorder. | |
raptorix | donderdag 26 maart 2015 @ 18:48 |
Jij zit toch toch in de politiek? ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:48 |
Pas het laatste moment voor neerstorten was dat. | |
Geralt | donderdag 26 maart 2015 @ 18:48 |
Dat moeten toch wel een x aantal hele vervelende minuten geweest zijn voor die passagiers in dat vliegtuig. Blinde paniek lijkt me.![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:48 |
| |
Hexagon | donderdag 26 maart 2015 @ 18:48 |
Ja, maar ook politici hebben last van hun oren bij het opstijgen. | |
raptorix | donderdag 26 maart 2015 @ 18:50 |
The horror zeg, ik ga nu visualiseren hoe dat er uit ziet. Allemaal irritante nerds, die de hele rit dit zeggen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En dan Paultje die naast je zit en vraagt of je ook een kad of een hont hebt. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 18:51 |
Ja maar misschien was dat wel vanwege een spin in de cabine. ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:51 |
![]() | |
theavenger_ep | donderdag 26 maart 2015 @ 18:51 |
Meer onrechlijnigheid: 1) Heeft lang over de opleiding gedaan! 2) is tussentijd in een Pkliniek opgemomen 3) Heeft eerst gewerkt als purser. Dit neem je niet aan als piloot!. Zou nimmer meer GW vliegen. By the way, indien all passagiers naar achteren waren gelopen had hij niet kunnen dalen, zonder dat de snelheid er fors uitging!!! | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:52 |
![]() | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 18:54 |
Yup. Maar ze zijn dus niet zonder enig besef het graf ingegaan, zoals in Oekraïne het geval was. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:54 |
Besef van twee seconden ja. Maakt niet erg veel verschil, nu zijn ze immers toch al dood. | |
bianconeri | donderdag 26 maart 2015 @ 18:54 |
Alsof iemand die in de politiek zit niet weet hoe te moeten gapen lol xD Politici zijn er juist goed in met al die saaie lange debatvoeringen en dat soort onzin. En gapen helpt ook om rustiger te worden als je weer een leugen verhaal moet vertellen aan de burgers. Dus politici zijn perfectie passagiers die geen last krijgen van de oren ![]() | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 18:55 |
Bron? Heb je de transcripten in je bezit of zit je maar wat te roepen? | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 18:55 |
Zo twee ex-KLM piloten bij DWDD. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:56 |
Ik zeg maar wat, al denk ik niet voor lange tijd. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 18:56 |
Dan zijn die onthoofdingen in Syrië ook niet erg, nu zijn ze immers toch al dood. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 18:56 |
![]() ![]() | |
quirina | donderdag 26 maart 2015 @ 18:56 |
http://metro.co.uk/2015/0(...)-alps-crash-5121735/ Foto van de levensmoeie piloot. Was die al gepost? | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 18:56 |
Volgens mij was er pas geschreeuw te horen op de voicerecorder na de eerste knal. | |
bianconeri | donderdag 26 maart 2015 @ 18:57 |
Ik denk dat deze mensen er minder van gemerkt hebben dan die mensen in Oekraine hoor? Ik geloof niet dat mh17 in 1 grote vuurbal explodeerde en alles in 1 klap dood was in de lucht. Die zijn eerst nog naar beneden geklapt, deze mensen hebben het max een minuut geweten. | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 18:57 |
Nou ja, als ik mocht kiezen tussen zonder dat ik het verwacht een kogel in m'n pan of daadwerkelijk de loop inkijken dan wist ik het wel. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 18:57 |
Alles om het slechte nieuws niet binnen te laten komen. | |
Hexagon | donderdag 26 maart 2015 @ 18:57 |
![]() | |
bianconeri | donderdag 26 maart 2015 @ 18:58 |
Dat lees je toch overal... Dat pas op het allerlaatste moment gegil was. In een landing van 3 minuten is het allerlaatste moment echt geen minuut. | |
UpsideDown | donderdag 26 maart 2015 @ 18:58 |
Gelukkig ![]() | |
Marrije | donderdag 26 maart 2015 @ 18:58 |
mja, dan hoop je dat je onder een windstroom ofzo heen vliegt. Dat je weer omhoog gaat als dat weer kan. | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 18:58 |
Bron? Dat ding is toch met 800 km/u tegen de helling gegaan? Denk niet dat er voor de passagiers meer was dan één knal. | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 18:59 |
Persconferentie van vanmiddag. | |
bianconeri | donderdag 26 maart 2015 @ 18:59 |
Ik heb voor de overheid gewerkt met directe lijnen met de politiek (oa b&w). En daarnaast begrijpt elke gemiddelde Nederlander dat een politici 99% van de tijd liegt om kiezers achter zich te krijgen. | |
theavenger_ep | donderdag 26 maart 2015 @ 18:59 |
Die regel is niet van toepassing op KLM Management ( ![]() | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 19:00 |
Dat ding is met 1 knal vernietigd. Niet met 2, 5 of 6 knallen | |
bianconeri | donderdag 26 maart 2015 @ 19:00 |
Jij moet echt meer de berichtgeving gaan volgen lol..... Er is allang duidelijk gemaakt dat er 2 knallen geweest zijn, 1 tegen een bergwand waar ze schijnbaar deels overheen schoven en daarna het einde. | |
Marrije | donderdag 26 maart 2015 @ 19:00 |
of op een snoepje zuigen. Beide kun je ook doen alsof, werkt net zo goed. | |
bianconeri | donderdag 26 maart 2015 @ 19:01 |
Vandaar dat de officiële berichtgeving 2 knallen meldt... Na onderzoek van zwarte doos. | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 19:01 |
| |
theavenger_ep | donderdag 26 maart 2015 @ 19:02 |
Bij die impact is het gedrag van kunstof alluminium te vergelijken met glas. Het spat in aller richtingen uit elkaar en de passagiers worden als het ware door een wolk van granaatsplinter verhakt | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 19:02 |
Sorry dat ik geen tijd heb om de godganse dag een livestream te volgen lol. Op Nu.nl staat letterlijk dat het vliegtuig met 700 km/u de bergwand raakte en alle inzittenden op slag dood waren. Dus niks tweede knal, die mensen waren na een milliseconde al confetti. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 19:02 |
Ow. Sorry! | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 19:03 |
Ah ok dan heeft nu.nl het fout. Scusi. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 19:03 |
Ik heb ook niet de godganse dag livestreams zitten volgen, gewoon de feiten gelezen. | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 19:04 |
Ik had het niet tegen jou Henk. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 19:05 |
Sorry hans. | |
asco | donderdag 26 maart 2015 @ 19:07 |
Misschien had de piloot een psychose? | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 19:11 |
Die KLM kerel nu op DWDD ![]() | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 19:11 |
Of getriggerd. Goeie post imo #1444 op http://www.pprune.org/rum(...)-73.html#post8919354. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 19:12 |
Ohnoes op die steen heb ik ook gezeten | |
empa1010 | donderdag 26 maart 2015 @ 19:16 |
OMG komt dan wel heel erg dichtbij he? ![]() | |
asco | donderdag 26 maart 2015 @ 19:16 |
Het is wel al eerder gebeurd. | |
empa1010 | donderdag 26 maart 2015 @ 19:17 |
Ja Egypte toch... | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 19:17 |
Egypte ontkent alles. Maar het is wel eerder voorgekomen ja. | |
Reismeis | donderdag 26 maart 2015 @ 19:18 |
Nu op DWDD twee oud piloten. Laten zich niet omlullen door Matthijs van Nieuwkerk. | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 19:19 |
Niet meedoen met al dat paniekerige gedoe. ![]() | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 19:20 |
Piloten uit de tijd dat ze nog enorme eindbazen waren. ![]() | |
Pleun2011 | donderdag 26 maart 2015 @ 19:20 |
Soms nemen mensen die zelfmoord plegen anderen mee in hun graf omdat ze boos zijn op iemand of op de maatschappij. Deze piloot zal ook wel boos zijn geweest. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 19:21 |
Koppig, zelfingenomen, veel te nuchter typisch Nederlands die vreselijke piloten | |
Reismeis | donderdag 26 maart 2015 @ 19:22 |
Precies, vond dat ze goed reageerden. Je kan er ook niks aan doen.... | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 19:22 |
Rot op joh. ![]() ![]() | |
Reismeis | donderdag 26 maart 2015 @ 19:23 |
Nee, gewoon realistisch. | |
raptorix | donderdag 26 maart 2015 @ 19:24 |
Lijkt me een kasthomo. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 19:25 |
Wat er is gebeurd: ze willen geen enkele maatregelen nemen, terwijl de Amerikanen doen het, de Canadezen doen het, Nederlanders zijn te koppig ![]() Ze willen niks doen om deze flauwe kul te voorkomen ![]() ![]() | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 19:25 |
![]() | |
bitterbal | donderdag 26 maart 2015 @ 19:25 |
Het is niet te voorkomen... | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 19:26 |
![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 19:26 |
Deze crash had voorkomen kunnen worden door die mongool niet alleen te hebben gelaten | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 19:26 |
Dat is 'gewoon' een volledig eigen keuze, geen misdaad ofzo. | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 19:26 |
Altijd 2 personen in de cockpit houden geeft wel een extra drempel natuurlijk, of zie ik dit niet goed ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 19:27 |
Ga maar lekker janken man, in plaats van een dialoog aan te gaan | |
bitterbal | donderdag 26 maart 2015 @ 19:27 |
Is ook niet met zekerheid te zeggen.. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 19:27 |
dat zie je dondersgoed alleen sommige mensen die zien dat even niet in ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 19:28 |
Weet ik 100% zeker zonder twijfel. Maar dat is mijn visie. ![]() | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 19:28 |
Mm wrs dat heel wat piloten enigszins paranoïde aan hun vlucht beginnen... | |
Opa2012 | donderdag 26 maart 2015 @ 19:28 |
Nee, dat moeten er minimaal 20 zijn; dan pas is er geen enkele ruimte meer om iets te doen. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 19:29 |
Bij een folie à deux sta je ook weer te kijken. | |
bitterbal | donderdag 26 maart 2015 @ 19:29 |
Knap. | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 19:29 |
Ik zie het al voor me ja, een compleet controlcenter, alle vliegtuigen gaan eruitzien als dat Beluga transportvliegtuig om alle piloten te kunnen herbergen. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 19:30 |
Dankje ![]() | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 19:30 |
Dan moet de zelfmoordpiloot eerst de ander de hersens inslaan, dus dat is wel een drempeltje nog ja. Verder is het gewoon onmogelijk uit te sluiten. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 19:33 |
Geen ticket kopen, lekker thuisblijven en op internet plaatjes kijken van verre landen; 7% van de piloten is hartstikke koekoek. | |
crystal_meth | donderdag 26 maart 2015 @ 19:33 |
Vliegtuig zonder piloot. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 19:34 |
Wat ze bij DWDD zeiden was treffend: je hebt een groot probleem als de vijand al in de cockpit zit. Als je dat niet kunt voorkomen, kun je dit soort ongelukken niet voorkomen. Een stuk touw, een schaar kan genoeg zijn om mannetje nummer 2 uit te schakelen. De 2e man maatregel is 1 van de vele maatregelen van schijnveiligheid. Dat is wat ze wilden zeggen. Het is fijn als je zo naïef bent om het te geloven en je daardoor veiliger te voelen. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 19:35 |
Google is denk ik al bezig met programmeren ![]() | |
bitterbal | donderdag 26 maart 2015 @ 19:35 |
Voor sommige mensen zal het de drempel wel verhogen om daadwerkelijk iets kwaads te doen maar als ze het echt willen doen ze het ook wel met nog een andere piloot erbij. | |
vaarsuvius | donderdag 26 maart 2015 @ 19:35 |
dit ja.. zelfs met bewolking merk je een daling van vele duizenden meters echt wel. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 19:36 |
Het is uiteindelijk allemaal een geldkwestie. Schijnmaatregelen nemen zodat mensen zich weer wat schijnveiliger voelen in het vliegtuig zodat er weer wat meer echt geld binnenkomt. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 19:36 |
Sorry, ik wist niet dat het zo gevoelig lag | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 19:37 |
Ach, we willen allemaal wel voor een paar tientjes naar een wereldstad. De geldkwestie is mede mogelijk gemaakt door onszelf ![]() | |
dumble | donderdag 26 maart 2015 @ 19:37 |
Die zwarte doos moet toch ook camera beelden van de cockpit opnemen? Of staan die op de 2de die nog niet gevonden is? | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 19:38 |
Er zijn alleen audioopnames. | |
Breekfast | donderdag 26 maart 2015 @ 19:39 |
Ja joh, dat valt ook niet op als de piloot dat meeneemt in de cockpit. Neem er dan direct een groot mes of honkbalknuppel bij mee ![]() De 2e man is gewoon een behoorlijk groot obstakel voor een piloot die het vliegtuig wil laten neerstorten. Het vereist een stuk meer lef, en diegene moet nog maar zien dat hij de 2e man overmeesterd. Om het meteen op schijnveiligheid te gooien is een beetje makkelijk meepraten met die KLM piloten net bij DWDD, welke ik ook niet erg sterk vond argumenteren. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 19:39 |
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Alleen geluids- en datagegevens volgens mij. Het zou niet eens een gek idee zijn eigenlijk. | |
Pleun2011 | donderdag 26 maart 2015 @ 19:39 |
Zelfmoord is al bijna niet te begrijpen en zelfmoord waarbij je 149 onschuldige mensen met je meeneemt al helemaal niet. Benieuwd wat de 'deskundigen' er de komende tijd over vertellen. Als je zoiets doet wil je in ieder geval graag de geschiedenisboekjes in dus een enigszins groot ego zal hij wel hebben gehad.. gekrenkt ego | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 19:40 |
Dat is waar. Ik ben regelmatig voor 3 tientjes naar Milaan of Londen gevlogen. Op en neer. Vind het allemaal wel prima hoor, maar eigenlijk kan zoiets toch gewon niet. | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 19:41 |
Bullshit, een tweede man in de cockpit is wel degelijk een flink obstakel om te overkomen. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 19:41 |
Vrijwel alle piloten hebben een groot ego. Beroep met hoge status. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 19:42 |
Er zal heus wel iets voorhanden zijn in de cockpit dat je als moordwapen kan gebruiken. Ooit gehoord van de balpen-moord? En het is weldegelijk schijnveiligheid. Waar een wil is, is een weg. | |
byah | donderdag 26 maart 2015 @ 19:42 |
en de stewardessen 9/10 waren ![]() | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 19:43 |
Dat hebben we gezien in 2001. | |
crystal_meth | donderdag 26 maart 2015 @ 19:43 |
derde man in de cockpit | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 19:45 |
Er zijn een hoop maatregelen die wellicht wat toevoegen, maar een hoop ongemak met zich meebrengen. Zoals het verbod samen te scholen in de galley of met meer dan 1 man bij de wc te wachten, zoals in Amerika. Een piloot kan ook de alletwee de motoren volspuiten met bluspoeder boven de atlantic. Ik sta niet onwelwillend tegenover een stewardess in de cockpit, maar ik snap hun argumenten wel. | |
vaarsuvius | donderdag 26 maart 2015 @ 19:45 |
ik kan binnen 10 seconden 3 methoden bedenken waarmee ik de 2de man uitschakel. Probeer jij ook eens creatief te zijn... | |
Mr.Ping | donderdag 26 maart 2015 @ 19:45 |
Daar zullen de prijsvechters niet blij mee zijn als dat verplicht wordt. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 19:46 |
Zal helemaal een feest zijn als de 2e man een vrouw is. 1.60m en 50 kilo. Maar het publiek voelt zich veilig ![]() | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 19:47 |
Een hakbijl binnen handbereik, om maar iets te noemen. | |
vaarsuvius | donderdag 26 maart 2015 @ 19:47 |
jawel hoor. Vergeet niet dat het geen 180 stoelen zijn voor 3 tientjes. Dat was alleen jij en een handjevol anderen die op exact het goede moment die aanbieding aanklikten op internet. De rest betaalde gewoon 139 or 159 of 179 euro.... | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 19:48 |
Gekke kapsels wel. | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 19:48 |
Voor 2001 waren er veeeeeel minder anti-terrorismemaatregelen. | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 19:49 |
Tegenwoordig heb je alleen maar oudjes als stewardess bij KLM omdat ze er niet simpel uit te wimpelen zijn. ![]() | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 19:49 |
Jammer dan, veiligheid > centen. En dat snappen zij heus ook wel. Reputatieschade voor zo'n prijsvechter door een incident heeft veel meer impact dan de extra kosten voor een derde persoon in de cockpit. | |
vaarsuvius | donderdag 26 maart 2015 @ 19:49 |
ik weet nog dat ik naar Kreta vloog en pas op de terugweg erachter kwam dat ik mijn paspoort op mijn bed had laten liggen thuis.... Probeer dat nu eens... | |
rareziekte | donderdag 26 maart 2015 @ 19:50 |
Kerel, ben je ooit in een vliegtuig geweest? Je daalt alleen als de piloot de landing inzet. En daarnaast, de deur naar de cockpit is in de gangpad van het vliegtuig dus sommige mensen moeten het hebben meegekregen dat de piloot werd buitengesloten. | |
vaarsuvius | donderdag 26 maart 2015 @ 19:51 |
dat laatste niet altijd. Er kan een soort kamertje tussen zitten met een gordijntje.. waar het cabine personeel die karretjes bijvult etc.. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 19:51 |
Het ging over gezagsvoerders, en hoe makkelijk die te overmeesteren zijn. Als de kwaadwillende in de cockpit zit is dat een fluitje van een cent, omdat de focus op het vliegtuig is, en niet op de collega. En zoals ik al eerder aangaf, de 2e man kan ook een fragielere vrouw zijn die je met 1 hand optilt. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 19:53 |
Als je een gordijntje ervoor houdt zie je inderdaad niet dat iemand keihard tegen de deur slaat en trapt, en misschien schreeuwt. | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 19:54 |
Niet in dit toestel of een 737 | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 19:55 |
Gefeliciteerd, maar je weet niet eens of die copiloot dat überhaupt wel had geprobeerd als hij niet alleen was geweest. Ik denk namelijk van niet. | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 19:56 |
Ik begrijp je, maar je argument dat we 'dat' hebben gezien in 2001 heeft helemaal niets te maken met de effectiviteit van een derde persoon in de cockpit. Daarnaast is de stap naar daadwerkelijk fysiek geweld toepassen om je zin te krijgen (het toestel te laten crashen), wat dus zou moeten bij een derde persoon in de cockpit, een behoorlijke voor (co-)piloten die een einde aan hun leven willen maken. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 19:56 |
ja. | |
rareziekte | donderdag 26 maart 2015 @ 19:57 |
Hoe weet je dat? Je hoeft niet perse geraakt te zijn door shrapnel en decrompessie is niet meteen dodelijk? En er is iemand gevonden met een zuurstofkapje op zijn mond? | |
Lencon | donderdag 26 maart 2015 @ 20:00 |
@easyJet: @Silverfumar Hi, from 27th march two crew members will be in easyjet cockpits at all times, this follows consultation with CAA. Simon | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 20:00 |
Da's snel. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 20:01 |
Wat 2001 heeft aangetoond is dat je met enig voorbereidend werk heel erg ver kan komen. En dat is iets dat je nooit 100% uit kunt sluiten. Al heb ik niks tegen een derde man trouwens hoor, het zou een goede zaak zijn voor de beginnende piloten, maatschappijen gaan dan flink meer FTE nodig hebben. | |
raptorix | donderdag 26 maart 2015 @ 20:02 |
Een oud teamgenoot van me was piloot, die hadden een leuke practical joke, als hij naar toilet moest dan riep hij altijd van te voren om of iedereen even stil wilde blijven zitten in zijn stoel ivm een saniataire stop van de piloot ![]() | |
quirina | donderdag 26 maart 2015 @ 20:03 |
Eng hoor zo'n gestoorde piloot. Maar ja.. Je kan het nooit voorkomen.Psychologische testen zijn ook zinloos Je kan over een heleboel liegen. Ik vraag me wel af hoe die kerel gedacht heeft... wilde hij die passagiers straffen voor iets wat hem aangedaan is ofzo? | |
banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:03 |
Zoals het al héél lang in USA is... | |
starla | donderdag 26 maart 2015 @ 20:03 |
Soms zit er al een derde bij als het 'lesvluchten' betreft. Niet dat dat altijd goed afloopt want bij die Turkish Airlines die neerkwam bij Schiphol waren ook 3 piloten in de cockpit aanwezig ![]() Wel sneu dat ze ook alle 3 omkwamen... | |
banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:04 |
Gestoord? Hij had toch enkel een burn-out? | |
crystal_meth | donderdag 26 maart 2015 @ 20:04 |
depressieve narcist | |
byah | donderdag 26 maart 2015 @ 20:04 |
zoals altijd in de luchtvaart.. alles voor schijnveiligheid | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 20:05 |
Hij is gestoord omdat hij een vliegtuig bewust laat neerstorten bedoelt ze, denk ik. Wat mij betreft niet geheel onterecht. | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 20:05 |
Op het nieuws zeggen ze niets over die procedure om de cockpit in te komen in het geval dat de (co-)piloot buiten bewustzijn is geraakt, hebben ze dat niet eens geprobeerd dan? | |
quirina | donderdag 26 maart 2015 @ 20:06 |
Burn out?... Ingestort...neergestort.. Als je willens en wetens een vliegtuig tegen een berg aan kwakt. En dan bewust het moment kiest dat je collega even gaat plassen ben je in mijn ogen gewoon knettergek gestoord en gevaarlijk. | |
speknek | donderdag 26 maart 2015 @ 20:06 |
Volkomen terecht dat er altijd 2 mensen aanwezig moeten zijn, vind het echt absurd dat dat niet standaard is. Wat als de achtergebleven piloot onwel wordt? | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 20:06 |
Je kunt liegen, maar regelmatig zo'n test? Je leven kan compleet op zijn kop komen te staan door gebeurtenissen of een enkele mededeling, terwijl je 24 uur daarvoor meende een compleet leventje te hebben. | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 20:07 |
Dan kan je naar binnen via een code | |
NotYou | donderdag 26 maart 2015 @ 20:07 |
Of diende hij Droll'o de fecesgod en wilde hij bijdragen aan het ritueel ombrengen van 9999 onschuldigen om de aarde met de hel te laten versmelten? | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 20:07 |
Het is geen schijnveiligheid. Het is absoluut een obstakel en de kans op een gebeurtenis als dit wordt kleiner. Geen 0% inderdaad, dat niet. | |
starla | donderdag 26 maart 2015 @ 20:07 |
Letterlijk ja. | |
crystal_meth | donderdag 26 maart 2015 @ 20:07 |
jawel, ze hebben een code, maar vanuit de cockpit kan die geblokkeerd worden (voor telkens 5 minuten dacht ik) | |
Bayswater | donderdag 26 maart 2015 @ 20:07 |
Kon die gezagvoerder niet ff pissen voor vertrek op zo'n korte vlucht, wellicht zo simpel iets in de instructies meenemen. Ook omdat het risico groter is bij piloten van prijsvechters op korte vluchten. Werkdruk wat hoger wat de gemoedstoestand eerder kan aantasten. | |
alpeko | donderdag 26 maart 2015 @ 20:08 |
Mijn voorstel: vlak voor vertrek wordt er random een passagier geloot die ook in de cockpit plaatsneemt. Zo is er geen 3e piloot nodig, zit er tenminste één passagier een beetje ruim en de kans dat dat een terrorist is, neem je voor lief. ![]() | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 20:08 |
Wat ik heb gelezen zijn alle experts het er wel over eens dat een surface to air raketinslag op 10 kilometer hoogte, en de daaropvolgende explosieve decompressie in bijna alle gevallen meteen de dood betekend voor de passagiers van een civiele airliner. En wat betreft dat masker, je moet Timmermans natuurlijk niet op z'n blauwe ogen geloven, die huilde bij de VN nota bene nog over een gestolen trouwring, zonder z'n feiten te checken. Hij is een showman.
| |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 20:08 |
Dan had die gezagvoerder gewoon naar binnen gekund. | |
banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:08 |
Let op, bij iedere vliegramp ligt de oorzaak in eerste instantie bij een suïcidale piloot of co-piloot. Na verder onderzoek komt men hierop terug en blijkt toch een technisch mankement de oorzaak te zijn. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 20:08 |
Dinsdag niet hoor. | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 20:08 |
Ik vind ook wel dat er 2 personen aanwezig moeten zijn maar niet vanwege de reden dat een piloot onwel kan worden. Tijdens het opstijgen/landen/andere bijzondere manouvre is het logisch, maar eenmaal in de lucht op automatische piloot kan het onwel worden van een piloot geen kwaad. | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 20:08 |
Klopt, omdat de co-piloot dat verhinderde. | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 20:09 |
Dat had ik begrepen, op het nieuws werd zojuist dat statement van de onderzoekers uitgezonden en daar werd dus helemaal niets over gezegd, vroeg me dus af of ze dat überhaupt hebben geprobeerd. | |
banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:09 |
Ja of laten we alle piloten plassen in een plaszak ![]() | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 20:09 |
bron? | |
agter | donderdag 26 maart 2015 @ 20:10 |
Als die deur op lock staat, kom je er ook niet met een code in. Zie het filmpje in de OP. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 20:10 |
En die krijgt dan korting? | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 20:10 |
precies dit dus. | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 20:10 |
Pffffffff | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 20:10 |
Maar daar staat hij dan normaal gesproken ook niet op. | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 20:11 |
Dat zou reizen wel extra aantrekkelijk maken, je maakt kans op een ritje in de cockpit ![]() | |
Breekfast | donderdag 26 maart 2015 @ 20:11 |
Kunnen we met de huidige techniek niet een videocamera ophangen in de cockpit, waarbij de beelden later van de zwarte doos te halen zijn? | |
banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:11 |
Krant, nieuws etc. De co-piloot heeft alle alarmsignalen genegeerd alsook de codes | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 20:11 |
Al vaak uitgelegd... degene in de cockpit kan de code overrulen voor als bijvoorbeeld een terrorist de piloot met een wapen dwingt de code in te voeren... | |
alpeko | donderdag 26 maart 2015 @ 20:11 |
Win-win | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 20:12 |
Benno Baksteen! | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 20:12 |
Goede bron ook ![]() | |
quirina | donderdag 26 maart 2015 @ 20:12 |
Ja en dan lekker stiekem Aan de knopjes zitten ![]() | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 20:12 |
Benno Brick op NOS journaal | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 20:12 |
Mooi. Dan gaan we nu de Palestijnse kwestie oplossen ![]() | |
banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:12 |
Welke andere bron zoek je dan? ![]() | |
Vallon | donderdag 26 maart 2015 @ 20:13 |
Triest maar tegen mensen die anderen massaal willen meenemen in hun ondergang, lees de geschiedenis, begin je weinig. Zal nu wel een hetze uitbreken op alles en iedere bestuurder van een knop die deze daden zouden kunnen na-apen. BInnenkort maar de vliegtuigen voorzien van remote-control à la drones. Moderne vliegtuigen kunnen sowieso al autonoom vliegen. Piloten mogen dan netjes opzitten in de cockpit om op z'n tijd op knopjes te drukken. De luchtverkeersleiding kan desnoods alles overrulen en de cabine (laten) volspuiten met slaapgas. Ken het fenomeen van beveiliging wat ook je dood kan zijn, zoals hier. Beveiligde deur en de paniek daarbuiten van mensen die weten wat ze staat te wachten en het onheil niet op tijd kunnen stoppen. | |
Pietverdriet | donderdag 26 maart 2015 @ 20:13 |
En wat zou dat toevoegen? Had je dan deze piloot later kunnen arresteren en dit als bewijsmateriaal kunnen gebruiken? | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:13 |
Is de conclusie die je moet trekken na dit tragische moment dat nu ook de crew niet meer onvoorwaardelijk mag vertrouwen. Net als dat na 9/11 de passagier het geval is geweest. het irriteert me hoe vliegers in de verweer schiet dat dit incidenteel is, dat is 9/11 namelijk ook. Dan bedoel ik dat terroristen het lukt een vliegtuig tegen een wolkenkrabber aan te vliegen. | |
quirina | donderdag 26 maart 2015 @ 20:14 |
Idd. | |
banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:14 |
Alleszins meer duidelijkheid omtrent de reden en oorzaak, want nu blijft het altijd wat gissen? | |
VacaLoca | donderdag 26 maart 2015 @ 20:14 |
Wel vreemd dat men nu al met zo'n zekerheid naar buiten brengt dat het doelbewust was. Ze baseren zich toch enkel op dat de co-piloot er niet terug in kon en de piloot geen response gaf terwijl zn hartslag wel normaal bleef? Het lijkt me dat er genoeg fysieke of psychische dingen kunnen veroorzaken dat je niet volledig bewust bent terwijl je hartslag gewoon blijft. En is het bewezen dat de piloot de deur expres op slot geforceerd heeft? Ik lees net dat de procedure is dat je inbelt wie je bent en dat piloot dan open doet. Ofwel, standaard is ie al op slot als ie naar wc gaat. Dan is er nog wel procedure met code invoeren waarmee deur na 30 seconden geen response voor 5 seconden open gaat.. Maar in hoeveel tijd gebeurde het dan? Hoeveel tijd kost het om een vliegtuig naar een hoge berg te sturen? En waarom zou de piloot niets geroepen hebben toen co piloot probeerde binnen te komen? Kan natuurlijk dat ie stoïcijns het uitvoert maar je zou ook emotie kunnen verwachten en dat ie dingen schreeuwt als 'nee ik moet dit doen! ' oid. Eigenlijk wel apart dat er anno 2015 geen videoopname wordt vastgelegd in een zwarte doos. Kan makkelijk lijkt me. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 20:15 |
Oh god..de NOS die weer reizigers gaat interviewen op Schiphol ![]() | |
agter | donderdag 26 maart 2015 @ 20:16 |
Co piloot onwel en error op die deur. Kan ook nog. | |
NotYou | donderdag 26 maart 2015 @ 20:16 |
Vorig jaar nog op Schiphol geweest, komt wel erg dichtbij zo. ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 26 maart 2015 @ 20:16 |
Zoiets als overal cameras ophangen, als dan je kind wordt neergestoken heb je de beelden nog.. | |
NotYou | donderdag 26 maart 2015 @ 20:16 |
Lijkt me nogal gezocht. | |
Bayswater | donderdag 26 maart 2015 @ 20:17 |
Mijn vrouw vloog ook vandaag van Schiphol. ![]() ![]() | |
Breekfast | donderdag 26 maart 2015 @ 20:17 |
Nee, niet een voorkomende maatregel, maar om voor de nabestaanden boven tafel te halen wat er nu precies is gebeurd. Aan de zwarte dozen heb je nu tenslotte ook niks in preventieve zin. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 20:17 |
Hij heeft de hoogte ingesteld van 38.000 ft naar 100 ft (de laagst mogelijke hoogte), dat kan alleen manueel, en niet door er per ongeluk tegen aan te stoten oid. Dus dat is de smoking gun, zeg maar. | |
Pietverdriet | donderdag 26 maart 2015 @ 20:17 |
Zeg eens eerlijk, verbaasd je dit? | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 20:17 |
Was ze bang voor de piloten? | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 20:18 |
Nee, ik erger me er aan. | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:18 |
de creativiteit van de NOS ![]() | |
NotYou | donderdag 26 maart 2015 @ 20:18 |
Juist, die zijn er niet precies om fouten in toestellijnen/procedures op te sporen en nodeloze herhaling van ongevallen te voorkomen.. | |
banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:18 |
Is toch een vergelijking dat nergens op slaat? Met beelden zou je in dit geval toch meer duidelijkheid kunnen scheppen of het nu écht doelbewust was of eerder een technisch mankement? Zoals ik eerder zij, werd in 80% van de gevallen ook eerst bericht dat het ging om een zelfmoord en later bleek het toch wat anders te zijn. | |
agter | donderdag 26 maart 2015 @ 20:19 |
Zijn al die codes hetzelfde dan, voor ieder vliegtuig? Mss wist die piloot die code niet. | |
Pietverdriet | donderdag 26 maart 2015 @ 20:19 |
Ik al jaren niet meer, zet het Journaal gewoon niet op. | |
VacaLoca | donderdag 26 maart 2015 @ 20:19 |
Zullen we alle zwarte dozen maar weggooien dan? Het is niet voor niets dat het vinden van zwarte dozen zo'n belangrijke zoektocht is bij een crash. Mss blijkt uit beelden een heel andere lezing en is het iets dat wel voorkomen kan worden in de toekomst. | |
Bayswater | donderdag 26 maart 2015 @ 20:19 |
Ze werd wel meer gecontroleerd dan normaal, maar toen was de oorzaak nog net niet bekend. Maar ze is alweer geland. ![]() | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:20 |
waar zal het vanavond met pauw over gaan ![]() | |
Izzy73 | donderdag 26 maart 2015 @ 20:21 |
Lijkt me gewenst dat een verkeerstoren kan ingrijpen in zo'n situatie en de automatische piloot kan inschakelen o.i.d. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 20:21 |
Altijd fijn ![]() | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:22 |
dat heb ik idd ook al eens aangegeven net als het ontgrendelen van de deur. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 20:22 |
Holleeder? ![]() | |
agter | donderdag 26 maart 2015 @ 20:23 |
Zijn al die codes op de deuren hetzelfde? Of moet de piloot die maar onthouden? | |
Marrije | donderdag 26 maart 2015 @ 20:23 |
hoezo niet te begrijpen? En wraak zou ik zeggen. | |
quirina | donderdag 26 maart 2015 @ 20:23 |
Uiteraard ![]() | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:23 |
nee dat is nu oud nieuws | |
Pietverdriet | donderdag 26 maart 2015 @ 20:23 |
Ik vind het een onzinnige maatregel. Zijn belangrijker dingen. Gaan ieder jaar alleen al in NL een slordige 1700 mensen dood aan transvetten (kunstmatig geharde vetten) Dat zijn een slordige 8-10 van dit soort vliegtuigen. Hoor je nooit iemand over, het zou met een eenvoudig verbod op transvetten te verhinderen zijn, transvetten voegen niets toe voor de consument. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 20:23 |
Jullie verwachten wel erg veel voor een ticket van 100 euro. | |
banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:23 |
Dat vraag ik me ook af ![]() | |
TLC | donderdag 26 maart 2015 @ 20:23 |
Stel de piloot was NIET gaan plassen... je vraagt je af wat onze Andreas dan gedaan zou hebben... een andere vlucht uitkiezen ? proberen de ander de kop in te slaan ? of wellicht op de grond met een pistool gekke dingen gaan doen... | |
Breekfast | donderdag 26 maart 2015 @ 20:24 |
Ik bedoel voor de desbetreffende vlucht zelf. Net als bij de zwarte dozen kun je videobeelden gebruiken om voor de nabestaanden boven tafel te krijgen wat er precies is gebeurd in de cockpit, en hebben onderzoekers ook veel meer informatie over hoe de piloten hebben gehandeld, wat je goed kunt gebruiken om toekomstige ongelukken te voorkomen. | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 20:24 |
Code voor die deur is standaard 1234 | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 20:24 |
Ik zie ze er voor aan hoor. | |
Pietverdriet | donderdag 26 maart 2015 @ 20:25 |
Nee, zwarte dozen leggen vluchtgegevens vast, technische gegevens over wat er gebeurd. Een videocamera voegt weinig toe, en spuug op de lens en je hebt niets aan de opname | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 20:25 |
Huh? | |
VacaLoca | donderdag 26 maart 2015 @ 20:25 |
Hm oké. Lastig om zoiets te voorkomen. Je kan niet instellen dat zulke sterk afwijkende handelingen bevestigd moeten worden door de tweede piloot, want stel het is een noodzakelijke manoeuvre terwijl de piloot iets overkomen is.. Nog wel benieuwd naar hoe snel zo'n daling kan gaan. Als daling begint zodra wc hokje in is ben je sws al wel een minuut verder voor de piloot het hokje uitrent naar de cockpit, eerst via melden probeert binnen te komen en dan code invoeren en 30 seconden moet wachten. Dus ook zonder de vijf minuten lock inschakelen kan je al veel doen in die tijd lijkt me. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 20:25 |
Binnen nu en een jaar gebeurt er vast weer iets dat incidenteel is. En onvoorwaardelijk vertrouwen kun je in deze wereld sowieso niet meer. Elke dag als ik naar mijn werk rij, kan er iemand op de andere rijbaan besluiten uit het leven te stappen door zijn auto op mijn weghelft op te rijden. Doe je niks tegen. Het gekke is dat het dan als incident afgedaan wordt zonder dat men zich afvraagt welke veiligheidsmaatregelen dit tegen zouden kunnen gaan. | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:26 |
ik denk niet dat pauw andere gasten gaat uitnodigen, dan vliegers, experts en passagiers in die trent. | |
speknek | donderdag 26 maart 2015 @ 20:26 |
| |
Pietverdriet | donderdag 26 maart 2015 @ 20:26 |
Ik zet even wat zaken in perspectief. | |
Nober | donderdag 26 maart 2015 @ 20:26 |
Nee dat kan niet het was bewust. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 20:27 |
Ja, hij heeft eerst geklopt, daarna geroepen en toen geprobeerd de boel in te beuken... Hij had 10 minuten tijd. | |
VacaLoca | donderdag 26 maart 2015 @ 20:27 |
Twee zwarte dozen, een met vluchtgegevens en ander met spraakopname. | |
Bayswater | donderdag 26 maart 2015 @ 20:27 |
Het lijkt mij trouwens iets dat hij pas bedacht heeft op het moment dat de gezagvoerder weg was. Soort van ziekelijke macht die bezit van hem neemt als hij daar alleen zit. | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:27 |
maar dat zou je dan toch ook met terroristen kunnen doen na 9/11? | |
banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:27 |
Dus dashcams zijn ook geheel nutteloos? | |
agter | donderdag 26 maart 2015 @ 20:28 |
Ik dacht te lezen dat die met de vluchtgegevens defect was door de klap. Hebben ze die wel uit kunnen lezen dan? | |
Blester | donderdag 26 maart 2015 @ 20:29 |
Dit inderdaad. Het is niet gepland. | |
banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:29 |
Ja, denk ik ook.... Daarom dat ik niet denk dat hij écht gestoord was. | |
VacaLoca | donderdag 26 maart 2015 @ 20:29 |
Dat weet ik niet, reageerde alleen op piet die denkt dat in zwarte doos alleen vluchtgegevens zitten | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 20:29 |
100% mee eens dit. | |
penny-wise | donderdag 26 maart 2015 @ 20:30 |
Zou die co-piloot nou echt in die korte tijd dat die andere toiletteren was, zo psychotisch zijn geweest, dat ie een vliegtuig laat neerstorten.....? Hij wist van te voren toch niet dat ie op die korte vlucht nog naar de wc moest.....? Daarom zouden ze voor de vlucht toch wel iets aan hem gemerkt moeten hebben.....? Wat ook een drama voor die ouders van hem, damn..... | |
VacaLoca | donderdag 26 maart 2015 @ 20:30 |
Nergens waar uit blijkt of hij de code geprobeerd heeft? | |
banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:31 |
Kan natuurlijk ook zijn, dat hij écht zat te wachten tot wanneer de piloot zijn plaats zou verlaten om dan toe te slaan. Dan zou het wel gepland zijn ![]() | |
Geenfrietmaarpatat | donderdag 26 maart 2015 @ 20:31 |
"geen terroristische daad" lees ik telkens...Met de feiten die nu bekend zijn is het dat wel degelijk. De co-piloot was een zelfmoordterrorist door -behalve zichzelf- bewust 149 mensen de dood in te jagen. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 20:31 |
Kans acht ik zeer klein. | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:32 |
volgens mij kun je beter de bepantserde deur er maar weer uithalen en gewoon weer op oude voet verder. | |
TLC | donderdag 26 maart 2015 @ 20:32 |
Ik hoorde dat hij laconiek reageerde toen hem gevraagd werd de checklist voor de landing in Dusseldorf na te gaan, wellicht wetende dat ze daar nooit zouden gaan landen. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 20:32 |
Dat sowieso niet, ik zou het wel verbieden om alleen in de cockpit te zijn | |
banaantjeEE | donderdag 26 maart 2015 @ 20:32 |
Waarom halen we die cockpitdeur er niet gewoon uit? | |
quirina | donderdag 26 maart 2015 @ 20:33 |
Wie weet wat voor scenario's die vent bedacht heeft. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 20:33 |
Gewoon zonder cockpit vliegen jatog nietdan. | |
Blester | donderdag 26 maart 2015 @ 20:33 |
Opwelling / psychose | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:33 |
hoe vaak komt het nou voor dat een terrorist in een vliegtuig zit | |
quirina | donderdag 26 maart 2015 @ 20:33 |
Ja gewoon weer een gordijntje net zoals voor 911 | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 20:33 |
Misschien komen we erachter na die huiszoekingen, al vrees ik niet dat daar heel veel uitkomt, maar wie weet. | |
ChevyCaprice | donderdag 26 maart 2015 @ 20:34 |
![]() | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 20:34 |
ik vind 9/11 ook best wel hysterie | |
TLC | donderdag 26 maart 2015 @ 20:34 |
of in de toekomst vliegtuigen zonder piloten aan boord, dat ze vanaf de grond bestuurd worden | |
BarryOSeven | donderdag 26 maart 2015 @ 20:34 |
Misschien zocht hij wel een easter egg in de boordcomputer om tetris te kunnen spelen. | |
Pietverdriet | donderdag 26 maart 2015 @ 20:35 |
Als hem op de bestuurder richt? |