GGMM | donderdag 26 maart 2015 @ 14:32 |
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diverse links: Vlucht afspelen op Flighttracker24 Airbus a320 cockpit locking system Eerste Berichtgeving: -NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn. Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien. Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille. Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren. Update 26-03-15: -NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, zegt het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder. -Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren). -NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille. -New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten. -Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden. -Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven. -BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit. Update 25-03-15: -Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen. Update 24-03-15: -Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf. YouTubes: | |
Roger_Epiales | donderdag 26 maart 2015 @ 14:34 |
Precies, moeten we ons weer zorgen gaan maken over flippende stewardessjes. | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 14:35 |
Gewoon een plee achter de cockpit en die deur beveiligen met een code. Deur van een cockpit is dan niet meer nodig. En als een gekke piloot je aanvalt, gewoon in zijn bek pissen. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 14:36 |
Klopt het dat er nu een persconferentie is van Lufthansa? Ben benieuwd. Van een geheel andere orde: wat een idiote naam is "Germanwings" voor een vliegtuigmaatschappij (of voor wat dan ook). Ik blijf maar denken aan: | |
Slobeend | donderdag 26 maart 2015 @ 14:36 |
Nu op NPO1 ja. | |
MrBadGuy | donderdag 26 maart 2015 @ 14:36 |
Want anders? | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:37 |
De wc-deur? Voor een pauzemoment met die blonde stewardess? Goed plan! | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 14:37 |
Dank! | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 14:37 |
Ah, ok. Ja nu moeten ze die naam wel gaan aanpassen natuurlijk. | |
Coelho | donderdag 26 maart 2015 @ 14:37 |
Conclusie is mijns inziens dat je niks kunt doen om dit soort incidenten te voorkomen. Net zo min als je lone wolves kunt tegenhouden. Als iemand een knoop in z'n kop heeft en daardoor dit soort dingen doet, dan moet je hopen dat je niet in de buurt bent. | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 14:37 |
De CEO van Lufthansa noemt het op de persconferentie ook een bewuste actie van de copiloot. | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 14:37 |
Nee de cockpit verruimen en er een plee inbouwen met afscheiding. ![]() | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 14:38 |
Tijdens zijn opleiding heeft de copiloot een onderbreking gehad, wordt er tijdens de persconferentie gezegd. Ze zeggen er niet bij of en hoe dat relevant is. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 14:38 |
Dat lijkt me logisch. | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 14:38 |
businessclass kan wel een metertje inleveren | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:38 |
Het is wel werk, het moet geen mancave worden. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 14:39 |
Er zijn toch meerdere vliegtuigen nooit meer terug gevonden, wat een raadsel was. Kan ook zelfmoord geweest zijn. | |
Ajacied422 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:39 |
Nu steel je het idee van het VIVAFORUM. Hoe walgelijk. ![]() | |
Dr.Jan-Itor | donderdag 26 maart 2015 @ 14:40 |
Helder. Dankje. | |
motorbloempje | donderdag 26 maart 2015 @ 14:40 |
Wel een WC zonder slot dan. Natuurlijk. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 14:40 |
Haha, Stijn leest mee met het vivaforum. | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 14:40 |
Oei, betrapt ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 14:41 |
geen dank. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 14:41 |
Zouden dit soort kronkels in de kop van een piloot ook gelijk de reden zijn dat er zo weinig vrouwelijke piloten zijn? Wellicht heeft het vivaforum antwoord. | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 14:41 |
Beter: wc zonder deur | |
motorbloempje | donderdag 26 maart 2015 @ 14:41 |
Gewoon luiers. Klaar. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 14:41 |
Goeie vent, die Carsten Spohr van Lufthansa. Professioneel maar ook zichtbaar geroerd. | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 14:41 |
Het heet toch cockpit ![]() | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 14:42 |
| |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 14:42 |
KLM: altijd twee man in de cockpit Precies, dit en korte vluchten iemand van de crew plaats laten innemen | |
Ajacied422 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:42 |
Ik zag het voorbij komen op Twitter, zoals je in de link hebt kunnen zien. Alleen is de vraag: wat doet deze man op ViVa.
| |
Bienelientjee | donderdag 26 maart 2015 @ 14:42 |
Snap eigenlijk niet dat zoiets niet standaard is ingebouwd, zo'n eigen toiletje voor de cockpit. Als ze weten dat iemand in de cockpit die deur bewust kan dichthouden, hoe gek dat scenario ook klinkt... | |
Franny_G | donderdag 26 maart 2015 @ 14:42 |
Nou, dat is duidelijk. De dames van het Viva-forum moeten de wereld maar gaan leiden. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:42 |
http://news.aviation-safe(...)ed-by-pilot-suicide/ Het is eigenlijk vrij zeldzaam. | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:42 |
Omdopen naar box office. ![]() | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 14:42 |
Moet je wel de hele reis vliegen in een cockpit die ruikt naar urine en scheit. ![]() | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 14:43 |
ik vraag me af of de nabestaanden Germanwings aansprakelijk gaan stellen dat zij deze horror piloot hebben aangenomen ![]() | |
Roger_Epiales | donderdag 26 maart 2015 @ 14:43 |
Journalist vraagt ook nog even of die deur niet gewoon met een code open kon. ![]() | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 14:43 |
Zit je als passagier in dat vliegtuig, zie je de piloot langslopen en een kwartier voor de plee staan wachten. Zou ik toch ook niet zo prettig vinden, ook al is er een co-piloot. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 14:43 |
Persconferentie: sinds de aanslagen op 11 september zijn de deuren naar de cockpit gepantserd. Je kunt er dus echt niet naar binnen komen. Verder legt hij uit wat we al weten over de beveiligingsmaatregelen. | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 14:43 |
Hij zit ook op FOK! | |
Xa1pt | donderdag 26 maart 2015 @ 14:43 |
Succes alvast. | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 14:43 |
nee ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 14:43 |
Gelukkig wel ja. http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-1948-in-kaart.dhtml [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 14:44:32 ] | |
Revanches | donderdag 26 maart 2015 @ 14:44 |
Welke FOK!er is dit? | |
DonJames | donderdag 26 maart 2015 @ 14:44 |
![]() ![]() | |
byah | donderdag 26 maart 2015 @ 14:44 |
als ik straks in het vliegtuig stap toch de piloot maar even een hand geven | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 14:44 |
Wat een drama. Dan liever zonder enig besef een BUK op m'n hoofd. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 14:45 |
Op sommige 747's vind je er eentje, maar het kost ruimte en stoelen. Overigens zul je dit dan ook moet inbouwen voor intercontinentale vluchten: ![]() Daar is gewoon geen plek voor helemaal voorin... | |
Ajacied422 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:45 |
Voor FOK!ers is Quest te hoog gegrepen. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:45 |
Nog wat puns... | |
loveli | donderdag 26 maart 2015 @ 14:45 |
Maar als het gebeurt, is de kans dat het binnen een aantal maanden weer gebeurt relatief groot. | |
Eix | donderdag 26 maart 2015 @ 14:46 |
Ik denk dat het vrijwel onmogelijk is om dit soort incidenten te voorkomen. Althans, niet met maatregelen in het vliegtuig. Bovendien, waar leg je de grens? Een buschauffeur kan ook doordraaien en met een volle bus een ravijn inrijden. Een treinmachinist kan doelbewust alle beveiligen uitschakelen en zodoende een volle intercity laten crashen. Hoe tragisch dit ongeval ook is, ik zie oprecht niet in hoe je dit kan voorkomen. Enkel door als samenleving ervoor te kiezen om alle verantwoordelijke banen driedubbel te ondervangen. Maar dat zie ik nog niet gebeuren. En ik wil ook niet in een maatschappij leven waarin je elkaar zodanig wantrouwt. Dat het verstandig is een groot verkeersvliegtuig niet met één piloot te bedienen spreekt voor zich. Maar met twee piloten vind ik dat er voldoende waarborgen zijn voor een veilige vlucht. Daar doet dit ongeval niets aan af. Als je de minimale kans op dit soort incidenten wilt verkleinen zou ik eerder zoeken in maatregelen als beter psychologisch onderzoek. | |
PBateman1978 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:46 |
Bon voyage dan maar. | |
Franny_G | donderdag 26 maart 2015 @ 14:46 |
Ja, dat had ik net even nodig. | |
Roger_Epiales | donderdag 26 maart 2015 @ 14:46 |
Echt. ![]() Misschien moeten journalisten zich voortaan eerst even hier komen inlezen voor ze naar een persco gaan. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:46 |
Copycat gedrag. | |
PBateman1978 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:46 |
Bedankt, Kees | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 14:46 |
wtf is dit toch, wat heb ik gemist ![]() | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 14:47 |
Ze stellen de vraag ook zodat ze het antwoord kunnen quoten. Het is niet per se zo dat ze die info niet hebben. | |
Spaardertje | donderdag 26 maart 2015 @ 14:47 |
Er is dus niet altijd 2 man in de cockpit...... | |
Forbry | donderdag 26 maart 2015 @ 14:47 |
| |
Gorraay | donderdag 26 maart 2015 @ 14:47 |
Hij was wel heel goed. http://aviation-business-(...)heinland-Pfalz-.html Maar niet helemaal lekker ... | |
Admiraal_Kontkanaal | donderdag 26 maart 2015 @ 14:47 |
Maar is het gewoon toeval geweest dat de piloot naar het toilet moest of? als dat zo is was er dus helemaal geen plan. | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 14:48 |
Denk het wel... we zullen het nooit weten. | |
Ciora | donderdag 26 maart 2015 @ 14:48 |
Kunnen ze niet op elke vlucht zo'n soort air marshal plaatsen ofzo, met een pistool. Kan 'ie nog het deurtje kapotschieten in dit soort gevallen ![]() | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 14:48 |
he joh, hou even op met die geintjes straks durf ik de bus ook al niet meer in ![]() | |
Franny_G | donderdag 26 maart 2015 @ 14:48 |
Het kan heel goed een impulsieve actie zijn geweest ja. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 14:48 |
Bedankt Hans. Dit was nog niet genoemd. | |
Quyxz_ | donderdag 26 maart 2015 @ 14:48 |
Als je dan toch de grond in gaat vliegen kan je toch beter eerst ff gaan stunten met die Airbus. Een looping proberen ofzo. | |
GGMM | donderdag 26 maart 2015 @ 14:49 |
![]() | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 14:49 |
Piloot wist botsing met rampvliegtuig te voorkomen![]() | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 14:49 |
Als een marshall dat kan, kan een terrorist dat ook. | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 14:49 |
Godver, nu ben ik echt klaar met dit soort posts. Kunnen jullie niet ff in een vliegtuig stappen ofzo. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 14:49 |
vinden ze leuk ![]() | |
S95Sedan | donderdag 26 maart 2015 @ 14:49 |
Ja handig, in een drukcabine gaten gaan lopen schieten ![]() | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 14:49 |
Dat lijkt mij echt een kutbaan, hele dagen op een stoeltje zitten. Kan hij wel mooi flink wat airmiles sparen. | |
gateway | donderdag 26 maart 2015 @ 14:49 |
niks anders, maar lijkt mij niet fijn als ik in die positie zou zitten..... Wat je allemaal naar je hoofd geslingerd krijgt etc. terwijl ook die familie er niks aan kan doen wat die copiloot gedaan heeft | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:49 |
![]() Iemand die Goldfinger nog nooit gezien heeft. | |
Eix | donderdag 26 maart 2015 @ 14:50 |
Totdat de air marshal zelf een keer doordraait. Misschien maar gelijk twee op het vliegtuig. Kan de een de ander controleren. ![]() | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 14:50 |
Ik ben al een tijdje op zoek naar statistieken die aantonen dat vliegen niet de veiligste manier van reizen is als je niet kijkt naar aantal sterftegevallen per afgelegde kilometer. En dan eindelijk gevonden! Godverdomme, lekker voor m'n vliegangst dit. | |
brojo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:50 |
Kan, in hoeverre is het bekend dat hij naar het toilet moest? Misschien heeft de co-piloot gevraagd of hij iets wou gaan halen. Maar dat is allemaal speculatie natuurlijk. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:50 |
Deze actie 'goed' noemen. ![]() | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 14:51 |
Het schijnt dat pipi machen heel duidelijk te horen was. | |
Spaardertje | donderdag 26 maart 2015 @ 14:51 |
Vliegen an sich is hartstikke veilig. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:51 |
"FAA pilot certification can be the difference between a safe flight and one that ends in tragedy." Geloof dat ik begrijp wat ze bedoelen. ![]() | |
Sway- | donderdag 26 maart 2015 @ 14:51 |
Alles is al tien x genoemd ![]() | |
PBateman1978 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:51 |
Dé oplossing hadden ze in de jaren 70 al bedacht...![]() | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 14:51 |
Durf je zeker ook niet meer te fietsen. | |
Franny_G | donderdag 26 maart 2015 @ 14:51 |
Ja, of die Air Marshall kan de werkdruk niet aan en schiet iedereen dood. Mensen zijn de onbetrouwbare factor in alles en daar valt niets aan te doen. | |
Forbry | donderdag 26 maart 2015 @ 14:52 |
Dit. Ik raak zelfs lichtelijk geïrriteerd van al die reacties waarbij er weer hard om allerlei "oplossingen" wordt geroepen. | |
Ciora | donderdag 26 maart 2015 @ 14:52 |
Deze man weet | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 14:52 |
Heb ik heel ernstige twijfels bij, maar het lijkt wel aannemelijk dat er een element in zit van het grijpen van een gelegenheid die zich min of meer toevallig voordoet. Maar ja, daar is echt meer informatie voor nodig. (Misschien had de betreffende piloot een zwakke blaas en ging hij elke vlucht wel even naar het toilet?) | |
gateway | donderdag 26 maart 2015 @ 14:52 |
is de voertaal in vliegtuigen niet engels? | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 14:52 |
Gewoon met een Nederlandse maatschappij gaan, die piloten zien er altijd veel relaxter uit dan andere bij andere maatschappijen. | |
daNpy | donderdag 26 maart 2015 @ 14:53 |
In Duitse niet gok ik, evenmin in Franse. Alleen voor contact met de toren? | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 14:53 |
Nou ja, het is vooral een controlekwestie, hè, die angst voor vliegen. Ik kan het vooral niet zo goed verdragen als mensen met het standaardriedeltje komen dat vliegen de veiligste manier van reizen is. Tja, het is maar hoe je naar de statistieken kijkt. Fietsen in Amsterdam vind ik trouwens ook niet echt veilig, nee. | |
Ajacied422 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:54 |
Laat Matthijs van Nieuwkerk het al helemaal niet lezen. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 14:54 |
Nee domme kut, dat is het niet. Het is verreweg de veiligste manier van reizen. | |
PBateman1978 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:54 |
| |
gateway | donderdag 26 maart 2015 @ 14:54 |
ja met de toren sowieso, maar lijkt me in het vliegtuig onderling ook? neem aan dat alle benaming onder knoppies en meters in een vliegtuig ook in het engels zijn? | |
SherlockHolmes | donderdag 26 maart 2015 @ 14:54 |
Ja en als de Air Marshall niet goed in z'n hoofd is krijg je nog steeds bullshit. | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 14:54 |
Of hoe je de statistieken op jouw ene gevalletje betrekt. | |
Man-Bear-Pig | donderdag 26 maart 2015 @ 14:54 |
Volgens jouw redenatie zou je ook niet meer gaan lopen of fietsen, omdat het statistisch gevaarlijker is dan vliegen ![]() | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:55 |
Beter achter in de tuin gaan zitten en zo min mogelijk rondlopen van de zomer. ![]() | |
awiebo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:55 |
tsjah. en per vlucht reizen zo'n 200 man mee. Knap als je dat in je auto duwt ![]() | |
Franny_G | donderdag 26 maart 2015 @ 14:55 |
Als je een (latente) doodswens hebt, kun je volgens mij vrij impulsief handelen naar die wens. Maar het blijft onnavolgbaar en ook dan is die impulsiviteit relatief als je al jaren een dergelijke wens hebt. Een broer van een collega is op een dag het vliegtuig ingestapt om vervolgens van de toren van Pisa af te springen. Bewuste actie. Kun je ook met je pet niet bij. | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:56 |
En dan een vliegtuig op je knar krijgen met een depressieve co-piloot aan het stuur... | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:56 |
Je denkt dat bij een vlucht van Yanzhou naar Xhihao door China Airlines dat de piloten in het Engels met elkaar communiceren? | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 14:57 |
Alsof dat zin heeft idd. Aan de buitenkant kan je niet zien hoe iemand in elkaar steekt. Een gestoord persoon zorgt er wel voor dat hij het voor elkaar krijgt, zonder dat iemand daar iets van merkt. | |
NoXia | donderdag 26 maart 2015 @ 14:57 |
Hier is je huis:![]() | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 14:57 |
Whehehehe! | |
DonJames | donderdag 26 maart 2015 @ 14:57 |
Uit de bron kan je natuurlijk ook opmaken dat het geen zak uitmaakt welke methode je gebruikt, de kans dat je neerstort is eigenlijk verwaarloosbaar klein. | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 14:58 |
Zeker geen FOK'er ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 14:58 |
In plaats van het cockpitgedeelte afsluiten het gedeelte bij de passagiers afsluiten | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:58 |
Van de ouders toch? | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 14:58 |
Is niet te doen qua eten. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 14:58 |
En dan? Worden de piloten helemaal mad als de stewardessen bezig zijn | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 14:58 |
Lijkt me niet redelijk i.v.m. nooduitgangen en dat soort dingen. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 14:59 |
Het is maar hoe je naar statistieken kijkt.... Mooi. Stil. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 14:59 |
Ik ben wel benieuwd wat in het hoofd van de piloot omging nadat de co-piloot klopte op de deur. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 14:59 |
En daar betaal je dan voor. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 15:00 |
Het is voor mensen die vliegangst hebben geen geruststelling om te zeggen dat het een feit is dat vliegen de veiligste manier van reizen is. Daar zijn meerdere redenen voor. Een ervan is dat veel mensen die vliegangst hebben problemen hebben met de controle uit handen geven. Daar is bij wandelen en fietsen in mindere mate sprake van (maar nog steeds wel in zekere mate). Hoogtevrees kan ook een rol spelen. En dan is er nog zoiets als de statistiek erachter: statistiek is zoiets als religie, want je kunt de interpretatie van de cijfers kiezen die je het beste uitkomt. Als je niet kijkt naar sterftegevallen per afgelegde kilometer, dan zie je al dat we het hier niet over feiten hebben maar over een bepaald perspectief daarop. Dat wil niet zeggen dat die statistieken irrelevant of onzinnig zijn, maar je kunt ze niet eenvoudigweg presenteren als feiten en dan doen alsof mensen die ondanks de feiten angstig zijn idioot zijn. | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 15:00 |
Jij hebt vliegangst en toch ben jij al een tijdje op zoek naar statistieken die aantonen dat vliegen niet veilig is. Waarom in godsnaam? ![]() | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 15:00 |
Het eten in vliegtuigen is prima te doen hoor. Voor de Aziatische keuken <3 | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 15:01 |
Tja, dat heb je als je sociaal wetenschapper bent. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:01 |
Hoe lullig zal de moeder zich voelen die tegen haar kind in dit vliegtuig zei "vliegen is de veiligste manier van reizen dus stel je niet aan". | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 15:01 |
Eh? Care? Dat kind moet niet aanstellen. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:01 |
Van zijn ouders. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 15:02 |
Die voelt waarschijnlijk niks meer. | |
PirE | donderdag 26 maart 2015 @ 15:02 |
Dat doen ze toch al, een hele sectie die economyclass heet ![]() Er is gewoon een protocol voor dit soort situaties maar je hebt er weinig aan als de crew afwijkt van het protocol. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 15:02 |
Nee, het is eigenlijk andersom: ik wist die cijfers al en ontwikkelde later vliegangst. | |
Mshauri | donderdag 26 maart 2015 @ 15:02 |
Waar hij woonde | |
S95Sedan | donderdag 26 maart 2015 @ 15:04 |
Ik zou helemaal de deur niet meer uitstappen. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:04 |
Die stapte zelf niet in maar moedigde haar kind aan om dat wel te doen. Waar gebeurd. En domste uitspraak die je maar kunt doen. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 15:05 |
Waarom is dat de domste uitspraak die je kunt doen? | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 15:05 |
Wat ben je nu aan het flippen? Doe even rustig. | |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:06 |
Ja, bangmakerij is natuurlijk beter. | |
Ajacied422 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:06 |
Nooit meer vliegen. Nooit meer met de trein. Nooit meer met de bus. Nooit meer over de snelweg. | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 15:07 |
'nee schat, ik zou niet gaan vliegen, da's kei-eng. In plaats daarvan kun je misschien met een of andere eurolines bus meegaan, dan zit je tussen de dealers en idioten. en anders kun je nog gaan liften en verkracht en vermoord in een greppel teruggevonden worden. maar vliegen? he nee, bah brrr.' | |
Strani | donderdag 26 maart 2015 @ 15:07 |
Deze discussie is gewoon Vliegangst United tegen de rest van de wereld. | |
Frutsel | donderdag 26 maart 2015 @ 15:07 |
Gezellig weer... Kan het weer ontopic? | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 15:08 |
Lieverd, de kans is heel groot dat je dood gaat in deze vlucht maar mocht je aankomen wil je me dan even whatsappen? Stuk beter inderdaad. | |
icloud | donderdag 26 maart 2015 @ 15:08 |
Wat zou zo iemand dan veranderen aan de zaak? Een purser of stewarddess hebben de ballen verstand van knopjes en hendeltjes in zo cockpit | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 15:08 |
Maar voor grote afstanden kun je dus het best met het vliegtuig. | |
A_Fortiori | donderdag 26 maart 2015 @ 15:08 |
Wat een ongelofelijke egoïstische lul zeg, die co-piloot. | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 15:08 |
Net als die borden in Engeland langs de kant van de weg. 'De afgelopen jaren zijn er in deze bocht 398 ongelukken gebeurd. Doe je gordel om.' | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:08 |
Nee, allebei is even dom. | |
Strani | donderdag 26 maart 2015 @ 15:08 |
Zo'n kleine switch omzetten kan zelfs een Air Hostess wel denk ik. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 15:09 |
Ik herken het wel een beetje, vooral het gevoel van machteloosheid, maar soit. Het is een snelle en goedkope manier van vervoer. | |
Ajacied422 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:09 |
Wat is jouw voorstel? Hoe kunnen we met een gevoel van vertrouwen de lucht in? | |
nils7 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:09 |
Altijd die kansloze vraag: laat even weten als je veilig geland bent ![]() Dan zie je dat wel in het nieuws he, als dat niet is gelukt... | |
PirE | donderdag 26 maart 2015 @ 15:09 |
Het is een extra drempel. Je moet in ieder geval iemand overmeesteren. | |
nils7 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:10 |
Hij zou natuurlijk wel de deur vanuit binnen kunnen openen. | |
A_Fortiori | donderdag 26 maart 2015 @ 15:10 |
Met een onbemand googlevliegtuig. | |
Strani | donderdag 26 maart 2015 @ 15:10 |
Is gewoon een doodnormale vraag man.. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 15:10 |
Een vrouw of een homo, dat is natuurlijk geen partij voor de gemiddelde piloot. [ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 26-03-2015 15:15:32 ] | |
brojo | donderdag 26 maart 2015 @ 15:11 |
Die wordt alsnog door iemand aangestuurd ![]() | |
Strani | donderdag 26 maart 2015 @ 15:11 |
Dan moet je er voor zorgen dat de co-piloot altijd een vrouw of een homo is. Probleem opgelost. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 15:12 |
Maar als een piloot echt kwaad wel, kan hij ook de andere piloot wel overmeesteren. Dat ga je nooit tegenhouden. Maar je kunt wel de gelegenheid verkleinen en beperken. Elke extra drempel helpt daarbij. | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:14 |
Iets van Westerse piloot die zich in één klap te pletter wilde vliegen tegen de bergen. | |
Nammie | donderdag 26 maart 2015 @ 15:15 |
Goed, Claudia_x heeft aandacht gehad. Nu nieuws: ik kreeg een update van NOS dat het opzettelijk was.. Ben benieuwd naar het verhaal erachter en wat er nog meer bekend kan worden. | |
Alentejana | donderdag 26 maart 2015 @ 15:15 |
Als je het hebt over "wil je nog koffie" of "ik moet even pissen" is dat niet werk. Als je beide dezelfde taal spreekt, doe je het gewoon daarin, lijkt mij. Is trouwens bevestigd, toch, dat ze onderling Duits spraken? | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:16 |
Je gewoon onthouden van beïnvloeding van het gevoel en de keuze van iemand anders. Als je jezelf wilt overtuigen dat het geen kwaad kan omdat de kans klein is dat je bij een staatsmongool of een mankementenmachine instapt, prima. | |
Strani | donderdag 26 maart 2015 @ 15:16 |
Mijn oplossing zou zijn dat: 1. Air Traffic Control door middel van signalen bepaalde vliegbewegingen kan overrulen (en ook invloed kan hebben op welke delen van het vliegtuig wanneer zijn afgesloten. 2. Elke piloot een apparaat meegeven dat kan communiceren met de radio in de cockpit, zodat ze dus vanuit andere delen van het vliegtuig (en alleen met gebruik van bepaalde beveiligingen) contact kunnen hebben met ATC. | |
Loekie1 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:17 |
Het is sowieso naief om een veiligheidssysteem te bedenken waarbij de achtergebleven piloot in de cockpit alles kan overrulen. Hoe dom kun je zijn. | |
Frutsel | donderdag 26 maart 2015 @ 15:26 |
Game on - Ontopic aub | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 15:26 |
Aha ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 15:27 |
Dit is uiteraard zodat het voor kapers zinloos is de cabin crew te martelen tot ze die code geven. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 15:27 |
Tsja, wat is jouw voorstel dan? | |
Eenskijken | donderdag 26 maart 2015 @ 15:28 |
enige manier om zoiets te voorkomen is het laten vliegen van zelfbestuurbare vliegtuigen. Net als bij auto's. De techniek maakt geen psychologische keuzes.. dat is allemaal rationeel. En ik denk wel dat we die kant op gaan, maar voordat dat echt allemaal in de praktijk zal gebeuren zijn we zo 20-30 jaar verder. | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 15:28 |
Je moet er, na een grondige selectie van je personeel gewoon vanuit kunnen gaan dat ze integer zijn. Anders blijf je bezig. Ik zal aan de huidige procedures ook niets meer veranderen. | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 15:28 |
De standaard procedure is toch gewoon prima, altijd minstens 2 man in de cockpit. | |
PBateman1978 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:29 |
edit : daag [ Bericht 97% gewijzigd door Frutsel op 26-03-2015 15:31:02 ] | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 15:29 |
Er zijn nog hele grote stappen te maken inderdaad. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 15:29 |
Wat een geouwehoer. Dit kun je niet voorkomen. Gelukkig gebeurt zoiets zelden. Voor het zelfde geld is het de volgende keer een vrachtwagenchauffeur die zich expres achterin een file boort. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 15:30:52 ] | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:30 |
Er zijn omstandigheden denkbaar waarin dat juist moet, zoals die Lufthansa A320 met bevroren sensoren. Die zou juist zijn neergestort als de piloot niet op volledige handbediening was overgegaan. Bottomline: Alles kan kapot, als je het maar hard genoeg probeert. Niets is volledig hufterproof. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 15:30 |
Vertel het niet te hard, want zat piloten hebben tonnen aan schuld een flex-contractje en zijn dus straks niet eens nodig op de arbeidsmarkt. Voor je het weet gaat het echt vliegtuigen regenen. | |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:31 |
Als iedereen lekker weer off topic gaat over o.a. Loekie1 dan is het topic straks weer dicht. ![]() | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 15:31 |
![]() | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 15:33 |
Ik weet niet of je dat nog een update mag noemen. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 15:35 |
updaterape. | |
Pleun2011 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:35 |
Nu de oorzaak bekend is vind ik dit topic niet meer zo boeiend. Denk dat Jokkebrok gelijk heeft en dat je dit soort dingen niet kan voorkomen. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:36 |
Co-Piloot bekend met psychische problemen volgens Stern (gerucht):
| |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:36 |
![]() | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 15:37 |
Volgens de NOS bekend waarom hij na de opleiding (2010) een paar jaar heeft moeten wachten op een baan bij Lufthansa. Crisis wellicht? ![]() | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 15:37 |
Had hij psychische problemen ja? Dat had ik nou echt nooit verwacht. | |
Postbus100 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:37 |
Waarom hebben vliegtuigen de laatste tijd de eigenschap om neer te storten in onbereikbare gebieden? Een oceaan, een oorlogsgebied en nu een berg. Volgende keer een vulkaan? | |
alpeko | donderdag 26 maart 2015 @ 15:37 |
Voorkomen nooit, hooguit lastiger maken maar tegen welke prijs? | |
Nammie | donderdag 26 maart 2015 @ 15:38 |
Ja, we zitten niet allemaal up to date achter onze laptop/telefoon om mee te praten hier, sorry ![]() | |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:38 |
Schijnbaar kon het vliegtuig er niet zoveel aan doen, hè. Evenals uit de lucht geknald worden... | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 15:39 |
Er schijnt nog iets te zijn met een veiligheidsdeur ofzo. | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 15:39 |
ster - bronnen : Mental bekende problemen met co- piloot De co-piloot opgeroepen door de officier van justitie Andreas Lubitz , was 28 jaar en data, volgens de burgemeester Gabriele Wieland uit het Rijnland - Palts Montabaur . Lubitz woonde er met zijn ouders , die waren op de hoogte van alle ontwikkelingen , zoals de onderzoekers op de hoogte gehaast . De ouders zijn bij de crash site , evenals alle andere leden . "Maar we hebben niet afgestemd met de andere families , " zei de officier van justitie . Hij zei ook dat een verblijf in Düsseldorf te hebben gehad . Hij zou hebben gewerkt sinds 2013 in German Wings . Met meer dan 630 vlieguren , was hij relatief onervaren . Als de ster geleerd waren er bij Lufthansa intern geruchten dat hij worstelde met psychische problemen | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 15:39 |
Wat is er onbereikbaar aan dit gebied? Het is moeilijk bereikbaar. | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 15:39 |
Midden in de stad zou wel handiger zijn ja. | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 15:39 |
Lees de OP. | |
Hadtjememaar | donderdag 26 maart 2015 @ 15:39 |
Als hij geestelijk volkomen okay was zouden dit soort geruchten ook rondgaan | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 15:40 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 15:40 |
Dat hebben die vliegtuigen helemaal 1 of 2x was het een moordzuchtige piloot, andere keer schietgrage rebellen. | |
A_Fortiori | donderdag 26 maart 2015 @ 15:41 |
Zou dit ook met de MH370 gebeurd kunnen zijn? Of spreken we hier over andere regels betreft de cockpit? | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 15:42 |
Dit zou idd ook gebeurt kunnen zijn bij de MH370 | |
Nammie | donderdag 26 maart 2015 @ 15:43 |
Ja, gelezen. Maar vond dat wel shocking, maar sorry voor het vermelden! | |
Ketchupcurry | donderdag 26 maart 2015 @ 15:43 |
Deze al voorbij gekomen? | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 15:44 |
Spectaculair. | |
iRemco | donderdag 26 maart 2015 @ 15:46 |
Je zou toch verwachten dat je ook de crash hoort de laatste paar seconden? | |
A_Fortiori | donderdag 26 maart 2015 @ 15:46 |
Is er geen software die de gesprekken in de cockpit opneemt, zodat deze later, na een crash in te lezen zijn? | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:47 |
Ik zie als enige oplossing meer mensen (piloten/boordwerktuigkundigen). Hiermee 'ondervangt' men niet alleen dit soort akties. Er zijn veel werkloze piloten. Het creëert heel veel banen. Kijk maar 'ns op flightradar24 wat er zoal rondvliegt. Het moet dan natuurlijk wel voor iedereen gaan gelden, anders krijg je oneerlijke concurrentie. Prima taak voor de International Civil Aviation Organisation dat te gaan regelen. Een extra piloot of de aanwezigheid van een boordwerktuigkundige verhoogt de vliegveiligheid sowieso. Als het dan voor iedereen gaat gelden krijgen alle maatschappijen te maken met een kostenverhoging, dus wordt vliegen gewoon duurder. Ik vind het niet normaal hoe weinig vliegen vandaag de dag kost. Mag best wat duurder. Voor dat extra personeel zijn heus wel klusjes voor aan boord te bedenken. Hulp bij een technisch dingetje dit, hulp bij een technisch dingetje dat, extra hulp aan behoevenden, betere service, betere security. Nou, en als je dan zegt; 'ja maar wij westerlingen zijn duurder.' Ik werk al jaren internationaal en heb dus ook al jaren te maken met internationale concurrentie, maar mijn werkgevers krijgen een korting op mijn inkomstenbelasting, waardoor ze me beter kunnen betalen. Voer dat ook maar in voor vliegend personeel dan. | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 15:47 |
Die is nieuw voor mij maar als het al echte footage zou zijn (wat me hoogstonwaarschijnlijk lijkt) dan zijn het in ieder geval niet de laatste 60 seconden, want op de persconferentie werd gesproken over gegil op het allerlaatst en daar is hier geen sprake van. Ik vermoed dat dit een van die fijne internethelden is die hier een ziek soort 15 minutes of fame uit denken te kunnen halen. | |
Hadtjememaar | donderdag 26 maart 2015 @ 15:47 |
Dat zou verdomde handig zijn | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 15:48 |
Dat zou handig zijn, en dan noemen we het 'voicerecorder', en dan stoppen we het in een soort grote zwarte, stevige doos, die noemen we dan de black box? | |
IsaacCuenca | donderdag 26 maart 2015 @ 15:48 |
![]() | |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:49 |
Die voicerecorder bestaat, ja. | |
caspervc | donderdag 26 maart 2015 @ 15:49 |
Waar we na een crash altijd nara moeten zoeken ;') Upload die dingen gelijk op een of andere server ofzo. | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 15:49 |
Oh, nou dan heb ik nog een goeie ook... Wat nou, als we een noodprocedure verzinnen voor de cockpitdeur zodat die tenminste ook van buitenaf geopend kan worden? Nou? Goeie toch? ![]() Nog even we hebben hier met zijn alle de luchtvaart eens eventjes fijn verbeterd want al die klapharken snappen er toch maar verdomd weinig van! | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 15:49 |
Dat is om ervoor te zorgen dat een piloot buiten de cockpit niet de cockpit in kan als hij bijvoorbeeld onder schot wordt gehouden door een terrorist. Er zit wel een zekere logica achter. | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 15:49 |
Nee, beter stoppen we het in een rode doos en noemen het een blackbox. Gewoon omdat het logisch is. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 15:49 |
True ![]() | |
El_Matador | donderdag 26 maart 2015 @ 15:49 |
De beelden zeker. Maar ik vrees net zo nep als dit "ongeluk" van Germanwings. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 15:49 |
Eigenlijk moeten ze dergelijke gesprekken in de cockpit en luchtverkeersleiding in een soort kist opslaan die bijna niet kapot te krijgen is. Zelfs bij een crash. Of gaat dat tegenwoordig ook allemaal via een cloud (pun intended). | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:50 |
Weet je wat? Laten we zo'n ding oranje verven. Beter te vinden na een crash. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 15:50 |
Beacon er in die pings afgeeft. We komen er wel ![]() | |
Ajacied422 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:51 |
Maar waarom noemen ze het dan de zwarte doos?!??!!?!? :S | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 15:51 |
Waar zouden de mensen in het vliegtuig eigenlijk aan gestorven zijn? En is er een manier om je kansen te vergroten wanneer je chill een boekje aan het lezen bent en je merkt opeens dat de piloot snode bedoelingen heeft? Springen op het moment van landen zodat je vrij in de lucht bent en dan minder kans hebt op botbreuken? Dit is een serieuze vraag en ik verwacht dus ook serieuze antwoorden. | |
Pandaplint | donderdag 26 maart 2015 @ 15:51 |
Pandora. | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 15:51 |
Goedkoper is het om een chemisch toilet in de cockpit te zetten ![]() | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 15:51 |
Wat lijkt het me heerlijk als je alle ellende in de wereld als "nep" af kunt doen | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:51 |
Omdat het een luguber doel dient vermoed ik. | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 15:52 |
Die laatste zin maakt het allemaal nog triester ![]() | |
Pandaplint | donderdag 26 maart 2015 @ 15:52 |
Inderdaad. Het meest onwaarschijnlijke altijd waarschijnlijker achten dan het meest waarschijnlijke ![]() Welkom in BNW ![]() | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 15:52 |
Is een vertaling van Black Box. Maar Quincy gaat hier deze zomer keihard actie tegen voeren, want het is wel weer een tikkeltje racistisch.... | |
Twiitch | donderdag 26 maart 2015 @ 15:53 |
Jij gelooft echt alleen maar jezelf hé? ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 15:54 |
Je zou eventueel net voor impact met z'n alleen naar de staart kunnen rennen zodat het gewicht zich verplaatst en het vliegtuig omhoog helt, en zodoende een buiklanding maakt? | |
Lavenderr | donderdag 26 maart 2015 @ 15:54 |
En in hoaxes en false flags. | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 15:54 |
Dan heb ik ook een serieuze vraag voor jou. Heb je de luchtbeelden gezien van de rampplek? | |
Biancavia | donderdag 26 maart 2015 @ 15:54 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_doos | |
Nammie | donderdag 26 maart 2015 @ 15:54 |
Het is vooral ziek. | |
Ajacied422 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:54 |
Godverdomme, dat ik hier nooit eerder op gekomen ben ![]() | |
Pandaplint | donderdag 26 maart 2015 @ 15:55 |
Buiklanding met 700kmh. Klinkt fantastisch. | |
El_Matador | donderdag 26 maart 2015 @ 15:55 |
Dat doe ik niet en ik weet het hier niet zeke, vandaar "ik vrees". Er zijn alleen nogal opvallende punten die niet kloppen hier. Om te beginnen de "nose dive" waar men over sprak. Het afnemende snelheidsprofiel en het hoogteprofiel kloppen niet met dat statement. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 15:55 |
Allemaal vlak voor impact keihard blazen, dan vliegt ie weer terug. Ok, nu gaan de grote mensen weer verder met praten ![]() | |
Lavenderr | donderdag 26 maart 2015 @ 15:56 |
Zou kunnen idd. Komen we niet meer achter. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 15:56 |
Natuurlijk niet, je rent toch tegen de vliegrichting in, dus je remt ook meteen af. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 15:56 |
Ik heb er een tijdje geleden over gelezen na het neerhalen van MH17. Toen las ik onder andere dit interessante artikel: How to Fall 35,000 Feet--And Survive. Maar dat was natuurlijk wel een andere situatie. | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 15:56 |
Wat bedoel je? | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 15:57 |
Ik weet nou niet of ik moet lachen of huilen om jou. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 15:58 |
Kijk dat maakt opzich niet uit. Op het moment van impact, de inslag, staat het vliegtuig stil. Wanneer je juist op dit moment bijvoorbeeld opspringt dan hang je zeg maar in de lucht, de lucht beschermt je dan, en merk je in principe niets van de impact. Dat is mijn hele punt. En volgens mij berust dat gewoon op natuurkundige principes. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 15:58 |
Dat de media verkeerde termen gebruikt uit onwetendheid maakt niet dat het verzonnen is ![]() | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 15:58 |
Ik zei verongelukt en niet verongelijkt. ![]() | |
El_Matador | donderdag 26 maart 2015 @ 15:58 |
Ingaan op het inhoudelijke punt wellicht een idee? | |
motorbloempje | donderdag 26 maart 2015 @ 15:59 |
Ninja-edit. Revisie #0 (origineel bericht) - ingevoerd op 26-03-2015 15:55 | |
A_Fortiori | donderdag 26 maart 2015 @ 15:59 |
Ik vind het dom, dat er vanaf de grond geen geluidsopnames van de cockpit te beluisteren zijn, zonder gekleurde boxen. | |
Copycat | donderdag 26 maart 2015 @ 15:59 |
Lees zijn 'wetenschappelijke' claims in het Apollo-en het Moonhoaxtopic in BNW en je lacht de ballen uit je broek. Helaas is Matador daar met de staart tussen de benen vertrokken. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 15:59 |
En een fractie van een seconde eerder heb je nog een snelheid van 700km/u? | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 16:00 |
Heb je hem nou serieus aangepast? ![]() | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 16:00 |
Het is een Zwarte doos hoor. Begint de Zwarte Pieten discussie nu al? ![]() | |
Lavenderr | donderdag 26 maart 2015 @ 16:00 |
+ Charlie Hebdo. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 16:00 |
Bron voor je forse nose dive? Aangezien alles verder wijst op geleidelijke daling, en FlightRadar het er over heeft dat de koers gewoon aangepast was naar een hoogte van 100ft, wat dus lager dan die bergen was. En echte bron dan hé, geen aluhoedjesblog die een boer van 93 quoten die zei dat hij wellicht had gezien dat er een vliegtuig misschien toevalling rond de tijd van de crash weleens een flinke daling had gemaakt. | |
Staal | donderdag 26 maart 2015 @ 16:02 |
En de meeste ongelukken gebeuren in huis. ![]() | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:02 |
Tsja, ik zou misschien wel de nooddeur openen op net het juiste moment. Je moet sowieso iets. | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 16:03 |
![]() ![]() ![]() Ja hoor, jij wel... | |
Izzy73 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:03 |
Co-piloot heeft het toestel bewust neer laten storten. | |
Biancavia | donderdag 26 maart 2015 @ 16:03 |
De trein en de bus lijken wel het meest veilig. | |
Ajacied422 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:03 |
Nooit meer alles. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:04 |
Say whut?! ![]() | |
Biancavia | donderdag 26 maart 2015 @ 16:04 |
Echt!!!??? ![]() ![]() ![]() | |
Bittere_Ernst. | donderdag 26 maart 2015 @ 16:04 |
Wat ![]() | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:04 |
Je overleeft het ook niet als je precies op het moment dat het vliegtuig op de berg knalt, naast dat vliegtuig terecht komt, want je hebt zelf ook dezelfde snelheid en knalt gewoon naast het vliegtuig tegen die berg. | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 16:04 |
![]() Dit iets voor binnen en buiten? | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 16:04 |
Dankjewel | |
Lavenderr | donderdag 26 maart 2015 @ 16:04 |
Dit is wél een open deur. | |
Izzy73 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:04 |
Ja was net op het nieuws bij Stu-Bru | |
Ajacied422 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:04 |
Wat wat wat wat | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:04 |
Als je uitstapt dan vlieg je ook met 700 km/h door en knal je dus alsnog met 700 km/h tegen de berg aan. | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 16:04 |
NEEEEEEEEEEEEEE | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 16:04 |
jaarlijks genoeg bussen die in ravijnen storten door slapende chauffeurs... | |
motorbloempje | donderdag 26 maart 2015 @ 16:04 |
MSM NIet geloven. | |
Biancavia | donderdag 26 maart 2015 @ 16:04 |
Wauw! Die zijn er snel bij, die Belgen. | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:04 |
bron? ![]() | |
Luxuria | donderdag 26 maart 2015 @ 16:05 |
Of een vlucht eerder. Mijn baas zat op die vlucht, dan komt het toch ook erg dichtbij... | |
Nielsch | donderdag 26 maart 2015 @ 16:05 |
WTF WAT EEN KLOOTZAK!!!! | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 16:06 |
Heb jij een lieve baas? Misschien had jij wel zijn functie kunnen bemachtigen..... | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 16:06 |
Ik stel een verbod voor op alle Co's. | |
Spaardertje | donderdag 26 maart 2015 @ 16:06 |
Ik snap je reactie niet. Hoe weet je nou dat dezelfde piloot op een vlucht eerder zat waar je baas inzat? | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 16:06 |
Wie wordt dan jullie ervaren derde man? ![]() | |
Hadtjememaar | donderdag 26 maart 2015 @ 16:06 |
Even iets heel anders. Als je in een vliegtuig de 100 meter loopt ben je dus eigenlijk veeeeel sneller dan die Useen Bolt | |
El_Matador | donderdag 26 maart 2015 @ 16:06 |
De Daily Mail had een enorm uitgebreide pagina, waar die "nosedive" beschreven stond. Zit mobiel, maar googelen op Germanwings Daily Mail zou je haar moeten geven. Ook "toevallig" is dat het "ongeluk" precies plaatsvond op het moment dat Koning Felipe op de thee was bij Fransie Holland. En de claim dat er geen lichamen gevonden zouden worden de eerste dagen, terwijl het convenient afgelegen gebied vol lag met "brokstukken". Maar geen lichamen? Die verdwijnen magisch genoeg? ![]() | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:07 |
Brave New World | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 16:07 |
wat | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 16:07 |
Dicht ![]() | |
Ketchupcurry | donderdag 26 maart 2015 @ 16:08 |
CNN: FBI is door Frankrijk gevraagd bij te staan bij het onderzoek. | |
Copycat | donderdag 26 maart 2015 @ 16:08 |
Daily Mail dan weer wel als bron aanhalen ![]() | |
Waterdrinker | donderdag 26 maart 2015 @ 16:08 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 16:08 |
A) Ga zelf maar googlen, jij komt met dat statement B) wow ja dat is wel echt enorm toevallig? Je punt? C) er zijn gewoon al resten geborgen en dat zullen er alleen maar meer worden, er is naar mijn idee nooit geroepen dat niks gevonden was en/of zou worden, wel dat het onherbergzaam terrein is (gek hé, in de bergen) en men was inderdaad vrij rap met roepen dat er geen overlevenden waren | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 16:08 |
Nee nee en nog eens nee, niet ieder topic wordt een el_matador topic. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 16:08 |
Heeft BNW geen eigen topic? | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 16:08 |
Oh mijn God je begint hier ook al dingen te roepen ![]() | |
Preston_Marlowe | donderdag 26 maart 2015 @ 16:08 |
"Nog" geen lichamen gevonden... Fantast | |
Frutsel | donderdag 26 maart 2015 @ 16:08 |
Nee is al dicht... had ik gisteren ook al over geïnformeerd. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 16:08 |
Ze moeten 'm niet meer in BNW, dus hij komt vanzelf weer terug in NWS ![]() | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 16:08 |
Ik vind het anders wel vermakelijk, zo'n gekkie. | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 16:09 |
Carry on. |