Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:37 |
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diverse links: Vlucht afspelen op Flighttracker24 Airbus a320 cockpit locking system Eerste Berichtgeving: -NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn. Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien. Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille. Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren. Update 26-03-15: -NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, zegt het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder. -Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren). -NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille. -New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten. -Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden. -Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven. -BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit. Update 25-03-15: -Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen. Update 24-03-15: -Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf. YouTubes: | |
hans1985 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:37 |
ja, of gewoon dat achterlijk gedoe achterwege laten en accepteren dat er terroristen zijn en aanslagen kunnen voorkomen. Ik vind het een prettiger idee dat de cockpit gewoon altijd toegankelijk is. Dan kan altijd iemand de besturing overnemen bij een nood situatie. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:37 |
Dat helpt vast goed tegen terroristen. | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 13:37 |
![]() ![]() | |
MrBadGuy | donderdag 26 maart 2015 @ 13:38 |
Hoe? Er zal altijd een zwaktepunt ergens zitten, iemand die de uiteindelijke beslissing moet nemen over het wel of niet openen van de deur, al met al lijkt het me het veiligst dat de uiteindelijke beslissing in de cockpit ligt dan ergens anders (met dus de kleine kans dat gebeurt wat nu gebeurt is). | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:38 |
Klinkt als een goede serie voor SBS6. | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 13:38 |
En als je die afweging moet maken zou ik toch, zoals ook gedaan is, kiezen voor het beveiligen tegen een kaping. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:38 |
Maar ik snap niet waarom ze die deur niet gewoon open doen? Ze hebben toch een noodcode voor dit soort gevallen? Of je trapt 'm in, hoe moeilijk kan het zijn? En ze hadden toch ook een JSF onderweg? Misschien kon die hem inschieten? | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 13:38 |
Dan mag je misschien ook wel weer als kind in de cockpit kijken, dat was altijd het leukste van de hele vlucht. ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:38 |
En dan een realityshow ervan maken, met Patricia Paay, Patty Brard, Prem, Halina Reijn, Jett Rebel, enz... Ik zeg: doen. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:39 |
Ja, totdat een terrorist van deze ene mogelijkheid gebruik weet te maken om de cockpit binnen te dringen, dan moet die optie ook weer verdwijnen... | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:39 |
![]() ![]() | |
louter_genieten | donderdag 26 maart 2015 @ 13:39 |
+1, helaas lijken steeds meer mensen op deze aarde vanuit een verstard realistisch denken alle problematiek en tragedie op te kunnen lossen. | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 13:39 |
Kans op kapingen door terroristen lijkt me groter dan de kans dat een piloot doordraait, cockpit gewoon dicht laten dus. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 13:39 |
En Benno Baksteen natuurlijk. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:39 |
Het is een afweging tussen het risico op een kaping en het risico op slechte intenties van een piloot. Ik heb liever zelf in de hand wie er wel en niet binnenkomt. | |
Woods | donderdag 26 maart 2015 @ 13:39 |
![]() ![]() | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 13:39 |
Mooi lettertype.![]() | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 13:39 |
Ja dat is zo, dan moet de deur via de grond als laatste optie opengestuurd kunnen worden. | |
roosjeroosje1988 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:39 |
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)edwillig-dalen.dhtml Passagiers hebben geschreeuwd. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:39 |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 13:39 |
Eigenlijk moet je een deur vanaf de grond moeten kunnen ontgrendelen. Maar ok, dat zal technisch wel onmogelijk zijn. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:40 |
OMFG... | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 13:40 |
Met die zelfmoord plegende piloten heb je geen terroristen meer nodig. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:40 |
Dergelijke risico's, zelfmoord van een piloot, zijn natuurlijk tot een minimum te verlagen door meer personeel in de cockpit te houden. Het is natuurlijk ook een kostenplaatje. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:40 |
Ja, maar hoe maakt de piloot dan contact? Moet die dan ook een draagbaar zendertje krijgen? | |
Dr.Jan-Itor | donderdag 26 maart 2015 @ 13:40 |
Hieronder een filmpje van de huidige procedure. Lijkt een vrij uitgebreide procedure. | |
Slobeend | donderdag 26 maart 2015 @ 13:40 |
![]() | |
Gezicht | donderdag 26 maart 2015 @ 13:40 |
Bild ![]() | |
Driftkikkerrrrr | donderdag 26 maart 2015 @ 13:40 |
Iemand al de audio opnames? | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 13:41 |
Als het gewoon een klapdeurtje is zou iedereen zo'n zelfmoordpiloot tegen kunnen houden, dat is zo'n simpele oplossing om dit soort dingen te voorkomen. | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 13:41 |
Voor de noobs die het blijven roepen:![]() | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 13:41 |
Ook echt halfnaakte vrouwtjes precies onder het artikel over de vliegramp. ![]() | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 13:41 |
Ja en dan. Je komt er misschien na een minuut of 4 (inclusief pissen) pas achter dat er iets met het vliegtuig aan de hand is, vervolgens probeer je als (co)piloot zelf de cockpit weer naar binnen te gaan (laten we zeggen een minuut of 2), dan moet je de luchtverkeersleiding op de hoogte stellen en vervolgens de andere piloot nog zien te overmeesteren. Dalingstijd was 8 minuten toch? | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 13:41 |
Nee. | |
BlauweTijger | donderdag 26 maart 2015 @ 13:42 |
![]() | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 13:42 |
Misschien al eerder genoemd hier, maar toch wat relevante details van The Guardian: - "He pressed a button that accelerated the Airbus A320’s descent when alone in the cockpit." -> Dat maakt dus nog aannemelijker dat de copiloot niet onwel is geworden (zoals eigenlijk al duidelijk was). - "The co-pilot - named by the prosecutor as Andreas Lubitz, 28, a German citizen, was alone because the pilot had gone to the toilet. -> Dat toont aan dat de copiloot gebruik heeft gemaakt van een gelegenheid die zich (waarschijnlijk toevallig) aandiende. - "Lubitz was breathing normally at the point of impact, the prosecutor reveals. He said nothing during the final descent, which lasted about 10 minutes. “Absolute silence inside the cockpit. Nothing, no word during the last 10 minutes.”" -> Dat maakt ee nvlaag van verstandsverbijstering misschien iets minder waarschijnlijk? Geen idee wat je onder een 'vlaag' zou moeten verstaan, eigenlijk. - "There was no indication that Lubitz’s actions amounted to terrorism, Robin said. But he stopped short of declaring it suicide, saying only that was a “legitimate” question to ask." -> Vooralsnog geen indicatie voor terrorisme, maar men neemt ook nog geen genoegen met zelfmoord als verklaring (wat logisch is). | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 13:42 |
Ik ook. Die dreiging lijkt me groter dan de kans dat een piloot ineens flipt... | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 13:43 |
En nee, open krijg je ze niet met je brandblusser: | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 13:43 |
Toch ook een fout van de gezagvoerder, in zijn plaats had iemand anders van de crew zijn plaats moeten overnemen totdat hij weer terug was, ook in geval als de copiloot een beroerte of id zou krijgen | |
nattermann | donderdag 26 maart 2015 @ 13:43 |
Leuk plaatje, bedankt. Helaas niet relevant in dit topic. | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 13:43 |
Een steward kan buiten de cockpit toch ook alarm slaan? Dat meende ik ooit te hebben gezien. Kan het fout hebben hoor. | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 13:43 |
Ja sjezus ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:43 |
dit zal nu inderdaad wel standaard worden op Europese vluchten... was het nog niet. | |
CherryOnTop | donderdag 26 maart 2015 @ 13:43 |
Want die had dit moeten zien aankomen? Bij een beroerte had hij gewoon de cockpit weer in gekund. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:44 |
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz. https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts Dieu vous aime. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:44 |
Als dat geen procedure is kan ik het geen fout noemen, vind ik. Dit zijn geen situaties waar je vanuit gaat. Bij onwel worden ben je in een halve minuut binnen, overigens. | |
Driftkikkerrrrr | donderdag 26 maart 2015 @ 13:44 |
Waar zijn de audio opnames laten horen? Op een persco oid? | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 13:44 |
Niet, lijkt me. | |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 13:44 |
![]() | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 13:44 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:44 |
10 minuten lijkt me wat lang, zeker als je collega op de deur staat te rammen, de ground control je over de radio probeert te bereiken, en uiteindelijk je passagiers het uitschreeuwen. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:45 |
Waarom heeft de piloot dan geen alarm geslagen? | |
Xa1pt | donderdag 26 maart 2015 @ 13:45 |
Van IS? Gewoon een of andere randmongool lijkt me. | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 13:45 |
Cette page pratique un humour particulier, les gens facilement offensables devraient s'en détourner. Bisous. This page practice a particular humor, easily offensables people should turn away. Kisses. | |
Dr.Jan-Itor | donderdag 26 maart 2015 @ 13:45 |
Dat is blijkbaar niet de procedure, maar het zou een goede oplossing zijn. Als de piloot een beroerte had gekregen zou de deur alsnog open gaan na het invoeren van een code. Als daar niet op gereageerd wordt (Het locken of unlocken van de deur) gaat de deur alsnog open voor 5 seconden. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:45 |
Daling duurde ca 10 minuten. Zo lang omdat het een Airbus was en de software geen afwijkende input accepteert of gaat corrigeren? Zou de hel voor de passagiers met een Boeing korter hebben geduurd omdat de terrorist daarin meer zelf kan doen? | |
yvonne | donderdag 26 maart 2015 @ 13:45 |
Om te gaan liggen klootviolen terwijl ik in het topic zit is niet slim, just sayin' | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:45 |
Ongelooflijk triest. | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:45 |
Goeie voor de OP | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 13:45 |
Binnen de 8 min moet je echt wel contact kunnen krijgen met de luchtverkeersleiding via een noodtoestel of id | |
Roger_Epiales | donderdag 26 maart 2015 @ 13:45 |
Meh, dan zie ik de cockpit liever afgesloten. Ik ga er voorlopig van uit dat er meer potentiële vliegtuigkapers op de wereld rondlopen dan dit soort suïcidale piloten, dus lijkt het me beter daar tegen te beveiligen. De besturing over kunnen nemen in noodsituaties zal ook niet vaak aan de orde zijn, denk ik. Ten eerste komen dat soort situaties, waarbij dus de gehele 'piloten-crew' op de een of andere manier niet meer in staat is het vliegtuig te besturen, niet zo vaak voor. Ten tweede, als het een keer voorkomt dan denk ik niet dat er veel vluchten zijn waar toevallig mensen meevliegen die weten hoe zo'n cockpit werkt en het even over kunnen nemen. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:46 |
Dat maakt het wel heel erg duidelijk ja. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:46 |
offtopic gebral kun je in NWS-FB gooien [ Bericht 95% gewijzigd door yvonne op 26-03-2015 13:48:14 ] | |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:46 |
Wat ziekelijk. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 13:47 |
Klopt, maar tussen het moment dat jij gaat pissen en het moment dat je erachter komt dat er écht iets mis is zit ook nog wel wat tijd lijkt me. | |
Infection | donderdag 26 maart 2015 @ 13:47 |
Zal niet zozeer van IS zijn. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:47 |
Die radio's zullen uitgestaan hebben,waarschijnlijk. | |
Claudia_x | donderdag 26 maart 2015 @ 13:47 |
Ook interessant, uit het Algemeen Dagblad: "Het zelfmoordscenario komt niet veel voor, maar is ook niet zeldzaam in de luchtvaartgeschiedenis. In diverse vliegdatabases, zoals de Federal Aviation Administration en de Aviation Safety Network, zijn diverse gevallen opgenomen waarbij een piloot zelfmoord pleegt. Meestal nam de suïcidale copiloot enkele tientallen slachtoffers mee in zijn daad. Behalve op 31 oktober 1999. Op een vlucht van Egypt Air kwamen 217 inzittenden om het leven. Ongeveer een half uur na vertrek uit New York verliet de gezagvoerder de cockpit. De vermoedelijke oorzaak was zelfmoord, maar hard bewijs is er nooit gevonden. De copiloot zou elf keer hebben gezegd: 'Ik vertrouw op God'. Egyptische autoriteiten betwistten een opzettelijke daad en houden vol dat er iets mis was met het vliegtuig. Ook dit is nooit bewezen. Het laatste geval van een piloot die zelfmoord pleegde was in 2013 op de vlucht van Mozambique Airlines( LAM), daarbij kwamen 33 mensen om het leven." Dat geval van Egypt Air is ooit onderwerp geweest van een uitzending van Air Crash Investigation (van Discovery Channel). Ik moest er meteen aan denken. | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 13:47 |
Had inderdaad gekund maar met een plaatsvervanger ben je extra beveiligd | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 13:47 |
Sorry Yvonne. ![]() | |
Scorpion_17 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:47 |
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen? | |
gateway | donderdag 26 maart 2015 @ 13:48 |
hallo, we kunnen een spaceshuttle in de ruimte besturen, dan kan een deurtje openen niet zo moeilijk zijn | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 13:48 |
Nee vertel, Misschien zaten er wel snakes on the plane. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:48 |
Wat zijn nu de argumenten van het OM waarom gezegd wordt dat het moedwillig gebeurde? | |
BlauweTijger | donderdag 26 maart 2015 @ 13:48 |
Naar de wc gaat... niet met een parachute het toestel verlaat.. kom op. | |
Insomnia_ | donderdag 26 maart 2015 @ 13:48 |
Cette page pratique un humour particulier, les gens facilement offensables devraient s'en détourner. Bisous. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:48 |
Dat bedoel ik niet. | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 13:48 |
Als dat vliegtuig gewoon braaf op automatische piloot staat kan een hartaanval niet zoveel veroorzaken hoor, vooral niet in een plasbeurt lang. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:48 |
Er zijn natuurlijk voldoende aanwijzingen voor. | |
Infection | donderdag 26 maart 2015 @ 13:49 |
Dan nog zou gewoon de automatische piloot door moeten blijven vliegen en de deur open kunnen. Wat in dit geval niet mogelijk was omdat de co-piloot zelf de code aangepast heeft. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:49 |
Kun je die op een rijtje geven? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:49 |
Daarom. Dan slaat je collega alarm, en dan? Dan stuur je een mirage erheen? En wat moet die doen? Per saldo schiet je er niks mee op als je dat ding uit de lucht schiet. Het enige wat je kan doen is hopen dat je die co-piloot nog op andere gedachten kan brengen en zeker weten dat hij hem niet op een stad neergooit oid. | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 13:49 |
I know, maar ook jouw vraag is al meerdere malen gesteld én beantwoord in het topic. Nee, het is niet zomaar mogelijk contact te leggen met de grond vanuit de rest van het toestel. Bij sommige vliegtuigen kan dat via satelliettelefoon, mbv een credit card, maar dat is dus niet overal mogelijk. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 13:49 |
Ja want als je een hartaanval krijgt zet een vliegtuig ineens vanuit zichzelf een daling is. ![]() | |
TheVulture | donderdag 26 maart 2015 @ 13:49 |
Als de copiloot een hartaanval zou krijgen was met de code de deur wel opengegaan | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 13:49 |
Dan neemt de piloot het over als hij terug is van het toilet. Tenzij hij enorm aan de diarree is en een uur wegblijft, maar dat lijkt me sterk. | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 13:49 |
De daling kan niet per ongeluk zijn ingezet. | |
Dr.Jan-Itor | donderdag 26 maart 2015 @ 13:50 |
Als de copiloot een hartaanval had gekregen was de deur alsnog t openen van buitenaf Airbus Reinforced Cockpit Door Description and Pr…: | |
Perrin | donderdag 26 maart 2015 @ 13:50 |
Het sterkste argument is dat het er sterk op lijkt dat de override van de cockpitdeur van binnen actief werd geblokkeerd. Verder leek de co-piloot bij kennis en leek hij de daling bewust te hebben ingezet. 1+1=2. | |
Downwards | donderdag 26 maart 2015 @ 13:50 |
Bewust buitensluiten van de piloot. Geen contact opnemen met wie dan ook en ook nergens op reageren. Vakkundig en gecontroleerd de Alpen in crashen; precies wat je wilt doen als je op die manier zelfmoord wilt plegen. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:50 |
Precies. Voor dit soort gevallen is die noodcode. Dan heeft aanwezige in cockpit nog even de tijd het te 'overriden' (wat dus niet gebeurt in geval van 'onwel'), en daarna ontgrendelt de deur. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:50 |
Je hebt dit topic toch gevolgd? - het veto-en van het binnenlaten van de gezagsvoerder. - zonder noodzaak het vliegtuig als een benno laten vallen Misschien? | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 13:51 |
Als dit de conclusie zou zijn van een onderzoek, crash door vloeipoep ![]() ![]() | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 13:51 |
Het wordt tijd dat ik weer aan het werk ga want ik barstte zojuist in lachen uit terwijl dit natuurlijk, ondanks dit topic, een uiterst trieste zaak blijft... | |
Immerdebestebob | donderdag 26 maart 2015 @ 13:51 |
Anna Łepkowska Vandaag om 13:49 From ages Deutsch people are abnormal. a lot of european nations know about that !!!! ![]() ![]() | |
Hexagon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:51 |
Kwestie doet ook denken aan de zaak rondom die Zwitserse busramp waarbij vermoed wordt dat de chauffeur onder invloed van medicijnen ineens zelfmoord wilde plegen. http://www.omroepbrabant.(...)eegde+zelfmoord.aspx | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:52 |
Heeft ze natuurlijk een punt. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:52 |
Helder. Aangezien eerder beweerd werd dat dat wel mogelijk is. | |
brojo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:52 |
Als het zorgvuldig van te voren was gepland kunnen we wel spreken over terrorisme lijkt me. Maar dat maakt nu niet meer uit, of het nu een impulsieve actie was of niet ![]() | |
amaranta | donderdag 26 maart 2015 @ 13:52 |
Dat klopt... maar, hij had ook 30 minuten eerder voor vetrek kunnen gaan. Wat ik me afvraag. Waaruit maken ze op dat het de co-piloot was die het heeft gehad en niet de gezagsvoerder | |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:52 |
Waar is dat geschreven dan. Domme Pool. ![]() | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 13:52 |
De trends op twitter ondertussen. ![]() ![]() | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:52 |
Volgens data van FR24 is de target altitude voor de autopilot ook naar 100ft gedraaid | |
Opa2012 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:52 |
Nee, want die kunnen al helemaal niet beoordelen wat er aan de hand is. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:53 |
Helder. Er zijn namelijk mensen die twijfelen bij deze argumenten ![]() | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 13:53 |
Zat ie ook in het vliegtuig ![]() | |
Patrice_Consigny | donderdag 26 maart 2015 @ 13:53 |
http://pilots-airmen.find(...)dreas-Guenter-Lubitz | |
de_boswachter | donderdag 26 maart 2015 @ 13:53 |
Wat ik vreemd van aan het hele verhaal; Als hij daadwerkelijk zelfmoord wilde plegen, waarom jast ie die kist dan niet recht naar beneden, maar moet het zo lang duren?!? | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 13:54 |
Ik gok uit de cockpit gesprekken waarin de gezagvoerder aangeeft naar het toilet te gaan. Ze kunnen natuurlijk op die manier prima identificeren wie wie is. Hij zal nooit zomaar opstaan en weglopen zonder te zeggen wat hij gaat doen. | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 13:54 |
Ik weet niet in hoeverre de computer van een Airbus dat toelaat en of dat volledig is uit te schakelen. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:54 |
Beetje outdated ![]() | |
DustPuppy | donderdag 26 maart 2015 @ 13:54 |
If only... | |
Re | donderdag 26 maart 2015 @ 13:54 |
hij heeft dus gewoon op een mogelijkheid gewacht, had ook een volgende vlucht geweest kunnen zijn indien hij niet alleen was gelaten | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:54 |
Goede, vraag ik me ook af aangezien het als vrij geleidelijke daling klinkt. | |
S95Sedan | donderdag 26 maart 2015 @ 13:54 |
En intrappen dan? | |
brojo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:54 |
De laatste twijfeling? | |
Immerdebestebob | donderdag 26 maart 2015 @ 13:54 |
Mensen spammen echt hard op die fb ![]() | |
Downwards | donderdag 26 maart 2015 @ 13:54 |
Dit is wel een stuk humaner voor de passagiers aan boord. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:54 |
Stuurknuppel naar voren rammen kan volgens mij niet meer zomaar nee. | |
Perrin | donderdag 26 maart 2015 @ 13:54 |
Misschien was dit de snelste weg? De autopiloot gaat misschien dingen uit zichzelf doen bij extremere dalingen? | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 13:54 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:55 |
Gaat hard hier, allemaal geen werk of wat? | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:55 |
Autopilot naar beneden draaien en met je ogen dicht afwachten, wellicht. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:55 |
Die je dan inderdaad 10 minuten langer in blinde paniek houdt ja, alvorens ze te vermoorden. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:55 |
Zeker wel. Mogelijk zijn er financiers, medeplichtigen of mensen die vermoedens hebben gehad en geen alarm hebben geslagen imo ook een vorm van medeplichtigheid. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:55 |
![]() ![]() | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 13:55 |
'Ga ff pissen.' 'Ja is goe.' | |
Downwards | donderdag 26 maart 2015 @ 13:55 |
Valt wel mee met die blinde paniek. Denk dat het er vrij ontspannen aan toe is gegaan tot (net voor) de crash. | |
de_boswachter | donderdag 26 maart 2015 @ 13:55 |
Hmz dat kan ook nog inderdaad. Wat een heftige dood is dat geweest. Gelukkig hadden de passagiers het schijnbaar maar kort in de gaten? Dan vraag ik me af hoe hard de piloot op die deur heeft staan bonken. Dat moet je toch normaal gesproken ook horen..... | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 13:55 |
Werkontwijkend gedrag ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:55 |
Ben piloot, zit ff te schijten en beetje online te gluren. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 13:55 |
Zodat het nog relatief lang onopgemerkt blijft dat ze op een berg afvliegen? Verder lijkt het me dat er dan wel wat corrigerende processen vanuit het vliegtuig zelf in werking treden als je hem gewoon recht naar beneden jast. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 13:55 |
Als dat kan heeft die deur weinig nut. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 13:56 |
De piloot was tong? ![]() | |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 13:56 |
Die comments daaronder! ![]() | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 13:56 |
![]() Godver, ja ik nu weer ff aan het werk. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 13:57 |
Ja want die heeft opeens werk gevonden. | |
de_boswachter | donderdag 26 maart 2015 @ 13:57 |
Niet financieel onafhankelijk zijn ![]() Overigens is de helft van de users hier zelf piloot of is het geweest. | |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:57 |
Godver. Flauw. ![]() | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:57 |
Ik moest lachen. | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 13:57 |
Ik kan nog geen papieren vliegtuigje vouwen. | |
Infection | donderdag 26 maart 2015 @ 13:57 |
Dit inderdaad. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 13:57 |
Ik ben straaljagerpiloot en zit ondertussen gewoon op 4g fok te checken. | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 13:58 |
| |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:58 |
Kan niet met een Airbus. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 13:58 |
![]() | |
Rabieluh | donderdag 26 maart 2015 @ 13:58 |
Nu je het zegt, ik heb ooit een eendagscursus vliegen gehad, ergens in Flevoland was dat. Was een speciale actie. | |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:58 |
Ik ben helaas maar stewardess. Nog een drankje? | |
iRemco | donderdag 26 maart 2015 @ 13:58 |
Er zal wel het een en ander gaan veranderen qua regels mbt aantal (co)piloten in de cockpit en plaats van toilet voor bemanning na deze ramp?!? | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:58 |
Kijk je wel uit, jongen? | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 13:59 |
Katheter en stoma plaatsen voor vertrek voortaan. | |
brojo | donderdag 26 maart 2015 @ 13:59 |
Andreas Guenter obtained a third class medical designation in 06/2010; the designation expires in 06/2015. | |
S95Sedan | donderdag 26 maart 2015 @ 13:59 |
Nouja, gezien omstandigheden lijkt me de procedure zoals die nu is ook niet ideaal. Juist door dit soort dingen. Hoewel ik me dan wel weer afvraag wat de plaatsing was van die deur module (onderin of bovenin de cockpit) Zou verklaren of het 100% zeker zelfmoord was of dat hij toch niet onwel is geworden en aan die knop is blijven hangen bijvoorbeeld. | |
bitterbal | donderdag 26 maart 2015 @ 13:59 |
Hij heeft tenminste niet het gezeik met een afgesloten deur... | |
remlof | donderdag 26 maart 2015 @ 13:59 |
Andreas Lubitz. Gelukkig geen exotische naam voor een Duitse piloot. | |
bloodymary1 | donderdag 26 maart 2015 @ 13:59 |
En wat is dan het politieke doel dat hij wilde bereiken? | |
Downwards | donderdag 26 maart 2015 @ 14:00 |
False flag? | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:00 |
![]() Dit lijkt me toch wel het minste wat ze kunnen doen. | |
Lonaa | donderdag 26 maart 2015 @ 14:00 |
Terrorisme is niet alleen iets wat gebeurd vanuit politieke gronden. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 14:00 |
Op de pedestal. Zou heeeeeeel misschien kunnen, maar niet in combinatie met het naar 100ft draaien van de altitude. | |
Downwards | donderdag 26 maart 2015 @ 14:00 |
Kan op latere leeftijd zich bekeerd hebben tot de islam. | |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:00 |
Hm... | |
S95Sedan | donderdag 26 maart 2015 @ 14:00 |
Vliegen of vlogen ze ook niet met 3 piloten in het verleden om dit soort dingen te voorkomen? | |
Alentejana | donderdag 26 maart 2015 @ 14:00 |
Dan moet je wel zeker weten dat de juiste persoon er voor staat.... Lijkt mij dat je beter een sytsteem kunt hebben met irisscanning ofzo. Omdat er bij geen contact een straaljager je op komt zoeken. Je hebt dus niet zo heel veel tijd als je het in eigen hand wilt houden. Iemand die zelfmoord wil plegen en op zijn kans zit te wachten zal het waarschijnlijk ook niet uit willen stellen. Dan bestaat de kans dat je niet meer durft. 8 minuten tot je dood is al heeeel lang. Het kan zijn dat hij de maatschappij schade wil toebrengen, daar hoef je niet een stad voor mee te nemen. Dan gaat het om het vliegtuig en de passagiers (klanten van de maatschappij). Enfin, we weten het niet. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 14:01 |
Ik stel inderdaad wel voor dat we de veiligheidsmaatregelen nu zo gaan verscherpen zodat dit soort incidenten in de toekomst ook weer gewoon kunnen plaatsvinden. ![]() | |
VMSDKR | donderdag 26 maart 2015 @ 14:01 |
Lekker belangrijk, not. | |
Franny_G | donderdag 26 maart 2015 @ 14:01 |
Tjemig, wat klote streek. Ik stap over anderhalve maand met zo'n 100 leerlingen in een vliegtuig. Ik moet nu de hele tijd aan die school denken waar in 1 klap zoveel leerlingen en docenten dood zijn. ![]() | |
Roger_Epiales | donderdag 26 maart 2015 @ 14:01 |
Och, er zijn altijd mensen die twijfelen aan allerlei argumenten. | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 14:01 |
Misschien een idee om de deuren te beveiligen met handscanners. Die moeten dan voor de vlucht door de piloten worden ingesteld. Ik noem ook maar wat. ![]() | |
amaranta | donderdag 26 maart 2015 @ 14:01 |
Alle gekheid op een stokje, maar op een vlucht van nog geen 2 uur ga je toch ff van te voren pissen? Ik bedoel, als je 12 uur moet vliegen dan snap ik het nog wel... | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:01 |
Die zijn het ergste, net als ex-rokers. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 14:01 |
Oude informatie. Daar heeft hij nog een PPL-brevet. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:01 |
Jawel, meeste Duitse piloten heten Günther Schneider of Gottfried von Fingerkrauthofen. | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 14:01 |
Ik had ook een beetje een Final Destination-gevoel bij deze ramp ![]() | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:02 |
Boordwerktuigkundige opnieuw in het leven roepen. | |
Twentsche_Ros | donderdag 26 maart 2015 @ 14:02 |
https://www.google.nl/map(...)006fc98cb51a47?hl=nl Hij woonde best wel in een mooie omgeving | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 14:02 |
Misschien had ie heel veel thee gedronken (of bier ![]() ![]() | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:02 |
Leg eens uit. | |
bloodymary1 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:03 |
Wel waar.Er moet een poltiek, ideologisch doel zijn. Ondanks dat het woord tegenwoordig te pas en te onpas wordt gebruikt. | |
tralalala | donderdag 26 maart 2015 @ 14:03 |
Krijg je wel 3 man in een cockpit van zo'n klein vliegtuig? ![]() | |
amaranta | donderdag 26 maart 2015 @ 14:03 |
tja. | |
Re | donderdag 26 maart 2015 @ 14:03 |
ik weet niet hoe ze het doen maar kan natuurlijk dat hij al een tijdje in het vliegtuig zat, (weet niet of ze heen en weer vliegen), en tsja soms komt het ineens op... | |
falling_away | donderdag 26 maart 2015 @ 14:03 |
De knop waarmee de piloot de deur op slot kan houden is er natuurlijk zodat bemaningsleden niet onder bedreiging van een kaper de deur open kunnen maken. | |
Lonaa | donderdag 26 maart 2015 @ 14:03 |
"Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappijontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden." Niet waar. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:03 |
Jammer van dat industrie-terrein tegenover zijn woning. | |
Insomnia_ | donderdag 26 maart 2015 @ 14:03 |
Makkelijk oordelen natuurlijk. | |
Alentejana | donderdag 26 maart 2015 @ 14:04 |
Of de co piloot heeft een plasmiddel gegeven van te voren. Dan houd je het echt niet in. | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 14:04 |
Schoolklas. | |
n0sferat2 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:04 |
Ja. | |
S95Sedan | donderdag 26 maart 2015 @ 14:04 |
Ben geen expert verder dus qua instellen van hoogte daling geen idee en hoe makkelijk dat te veranderen is. Maar die door lock ziet er wat te simpel en foutgevoelig uit. | |
bloodymary1 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:04 |
Ik lees het er wel uit, alleen iets uitgebreider. Maar was dat doel dan? Gewoon iemand bang maken geldt niet als terrorisme hoor. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:05 |
Ah, oke. Dan mogen de zeven leerlingen die in Barcelona zijn uitgestapt wel enorm gaan oppassen voor elektrocutie en dergelijke. | |
Roger_Epiales | donderdag 26 maart 2015 @ 14:05 |
Volgens mij kan het idd niet met een airbus. Boordcomputer staat het niet toe dat er al te rigoureuze bewegingen worden gemaakt, dan reageert de kist gewoon niet op de input oid. Denk trouwens dat de piloot niet al te hard heeft staan bonken en schreeuwen. Hij heeft zich, lijkt me, ook wel beseft dat hij niets opschiet met 150 panikerende mensen om zich heen. | |
Alentejana | donderdag 26 maart 2015 @ 14:06 |
Okee tijd voor een SCAN SYSTEEM (iris of hand) voor het openen van de deur. | |
arjan1112 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:06 |
Stel nou dat ie depressief was en zelfmoord wilde plegen Waarom dan in zo een groot vliegtuig. Hij had dan toch makkelijk alleen in een heel klein vliegtuigje kunnen crashen ? | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:06 |
Leuk, maar is ook niet waterproof natuurlijk. | |
daNpy | donderdag 26 maart 2015 @ 14:07 |
| |
Houtenbeen | donderdag 26 maart 2015 @ 14:07 |
Werkt toch ook niet | |
S95Sedan | donderdag 26 maart 2015 @ 14:07 |
Dat werkt 2 kanten op natuurlijk. Als een cockpit al gekaapt is dan krijg je die nooit meer open. Dan zou ik nog liever de mogelijkheid hebben om 'makkelijker' erin te komen in geval van nood. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 14:07 |
Kan jij pissen op commando ja? Good for you | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 14:07 |
Dat klopt, maar in mijn geval vervangt een handscanner de code. In ieder geval voor de 2 piloten. De code kan dan voor de hoofdsteward zijn ofzo. Kijk in het geval van 2 gekke piloten heb je wel een probleem. Maar die kans is wat kleiner ook omdat de piloten willekeurig worden ingedeeld. | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:07 |
Hoeft toch niet de hele tijd op het flightdeck te zitten? Alleen als er een piloot even gaat wandelen. Het geeft nog extra veiligheid ook voor als er technische problemen zijn. Ik ben best bereid wat meer te betalen voor m'n ticket met zo'n iemand aan boord. | |
awiebo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:07 |
als die gezagvoerder de hulp had ingeroepen van de passagiers hadden ze net voordat ze crashten met zijn allen naar de staart kunnen rennen. | |
bitterbal | donderdag 26 maart 2015 @ 14:07 |
Volgens mij is het systeem wat er nu is goed. De dreiging van kapers lijkt mij groter dan piloten die dit zullen doen. | |
julian6 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:08 |
Misschien wilde hij z'n werkgever iets vreselijks aandoen | |
Alentejana | donderdag 26 maart 2015 @ 14:08 |
Nee je hebt gelijk. Met een pistool op je kop zet je daar je oog wel voor of hand op. Zucht. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 14:08 |
Enige wat je kunt doen is verplicht 3 man in de cockpit zetten. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 maart 2015 @ 14:08 |
![]() | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:08 |
En dan komt het gewicht te liggen aan de achterkant...... en dan wordt het vliegtuig gedwongen om weer te gaan stijgen! Briljant! | |
Leandra | donderdag 26 maart 2015 @ 14:09 |
Misschien doordat ze de gezagvoerder op de deur hebben horen rammen, en hebben horen roepen dat hij binnengelaten moest worden? En misschien hebben ze wel op tape dat hij zegt dat hij naar de WC gaat. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 14:09 |
![]() | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 14:09 |
Ja of springen net voordat ze crashten | |
bitterbal | donderdag 26 maart 2015 @ 14:09 |
Ja en dat zal teveel kosten dus gaan ze niet doen. | |
Revanches | donderdag 26 maart 2015 @ 14:09 |
![]() | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 14:09 |
Ze hadden ook allemaal tegelijkertijd kunnen springen, misschien was het vliegtuig dan weer even gestegen. | |
Twentsche_Ros | donderdag 26 maart 2015 @ 14:09 |
Ja, maar wel een groot vrijstaand huis. Een mooi kasteel in je dorp. Tennisbanen en zwembad aan de Biebrichsbach. En nog een groot bos daarachter. | |
Pandaplint | donderdag 26 maart 2015 @ 14:10 |
Inderdaad. De piloten zelf blijven de zwakste schakels. Ook al laat je ze nooit alleen in de cockpit zitten. Je kan hoogstens beter de piloten beter screenen en volgen om bij te houden of ze niet psychisch in de knoop zitten. | |
S95Sedan | donderdag 26 maart 2015 @ 14:10 |
Probleem blijft dat het menselijke problemen zijn en die ga je nooit 100% kunnen uitsluiten. Hoewel het systeem nu niet klopt, met 3 man in de cockpit zou al een verbetering zijn. | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 14:10 |
Staat binnenkort wel te koop denk ik, sla je slag. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:10 |
Ja, maar uit kostenoverwegingen zullen luchtvaartmaatschappijen dat niet willen. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 14:11 |
Huren ze iemand met een mbo beveiligingspapiertje in. | |
S95Sedan | donderdag 26 maart 2015 @ 14:11 |
Ik doe dat altijd in de lift, doet vet zeer als we dan naar beneden gaan al die verdiepingen vallen. | |
bitterbal | donderdag 26 maart 2015 @ 14:11 |
Misschien zouden ze meer kunnen investeren in de psychische gezondheid van piloten en proberen de werkdruk te verminderen. Maar dat kost allemaal geld dus zullen ze ook niet doen. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:12 |
Woonde hij trouwens niet nog bij zijn ouders? Lijkt mij ook een goede aanwijzing voor mogelijke zware depressiviteit overigens. | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 14:12 |
Dit gaat ze een stuk meer kosten.. Excuses verkeerde quote | |
niels0 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:12 |
Nu ik er over nadenk. Gewoon een mannetje extra. Vliegen moet weer voor mensen met geld worden. Zijn we gelijk van al die paupers op de vlucht en bij de incheckbalie af. | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 14:12 |
Ik lees berichten dat piloten op ZZP-basis werken. Niet vliegen is geen inkomen. Dan zul je misschien niet eerlijk zijn over psychische problemen. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 14:12 |
Of klappende mensen als het vliegtuig landt. | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:13 |
Bovenin in het midden, op het schempje staat 'Alt'en daaronder '30.000 ' Met het draaiknopje daaronder kan je de hoogte instellen. | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 14:13 |
Nee, das veulste duur en te klein, iemand van de crew plaats in te laten nemen zodat de cockpit altijd met 2 man bemand is. | |
Kingstown | donderdag 26 maart 2015 @ 14:13 |
Of accepteren dat er geen perfecte oplossing bestaat.
| |
bitterbal | donderdag 26 maart 2015 @ 14:14 |
Maar dit is niet uit te sluiten. Als een piloot dit wilt doen doet hij/zij het toch wel. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:14 |
Lijkt mij ook wat omslachtig. Zeker wanneer Truus en Wesley net met het voedselkarretje in de weer zijn. | |
awiebo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:14 |
maar dan had de gezagvoerder in ieder geval de vlucht een beetje kunnen regelen. Beetje naar voren of naar achteren. ![]() ![]() Ik weet niet of de kenners hier mij ook kunnen vertellen of dat uberhaupt enig verschil had zullen maken? | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 14:14 |
Dit. Natuurlijk moet je streven naar oplossingen voor problemen, maar elke oplossing heeft weer zijn eigen problemen. Ook met zijn tweeën kan de ene de andere uitschakelen. | |
DonJames | donderdag 26 maart 2015 @ 14:14 |
Jij kan geen enkele manier verzinnen waardoor één piloot twee mannetjes uit kan schakelen of buiten de deur werken, maar eentje wel? | |
Pandaplint | donderdag 26 maart 2015 @ 14:14 |
En de beste stuurlui staan zoals altijd aan wal. ![]() | |
Slobeend | donderdag 26 maart 2015 @ 14:14 |
Een zij zou dit nooit doen. | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 14:14 |
Gewoon de 2 piloten de macht geven over de cockpit met een handscanner. De hoofd van de crew krijgt dan de code die door de piloten kan worden overruled indien er sprake is van een bedreiging achter de deur. (a.d.h.v. de camera's) | |
alpeko | donderdag 26 maart 2015 @ 14:14 |
![]() Vergeten zullen we hem inderdaad niet ![]() | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 14:15 |
Jammer voor de passagiers, maar dan gaat Truus of Wesley even op de stoel plaats nemen in de cockpit. | |
bloodymary1 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:15 |
Dat is dan onzin, ze zijn gewoon in loondienst. | |
DonJames | donderdag 26 maart 2015 @ 14:15 |
Nee, die was de startbaan niet afgekomen omdat de handrem er nog op stond ![]() | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 14:15 |
Nee, niet genoeg. Op de grond en bij take-off is het wel enorm van belang. In de lucht heeft het hooguit invloed op je brandstofverbruik etc. | |
bitterbal | donderdag 26 maart 2015 @ 14:16 |
![]() | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 14:16 |
Scheelt wel weer geld en uitzoeken voor Airbus... | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:16 |
Misschien met heel veel gewicht, maar de autopiloot kan gewoon compenseren voor verschuivingen in gewicht met de trim functie van het hoogteroer. | |
alpeko | donderdag 26 maart 2015 @ 14:16 |
Die kunnen er niks aan doen natuurlijk maar die zullen daar niet lekker zitten | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:17 |
In hindsight een tikkeltje ongepast. ![]() | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 14:17 |
Ja, en dan ga je pissen en dwingt een terrorist je je hand op de lezer te houden. Je hebt of totale controle vanuit de cockpit, of niet. | |
Twentsche_Ros | donderdag 26 maart 2015 @ 14:17 |
Co-Pilot Andreas L., 28 Jahre, wohnhaft in Montabaur (Elternhaus), Zweitwohnsitz in Düsseldorf. Die Presse steht bereits vor dem Elternhaus in Montabaur ... Daar heb je het al.... | |
Lienekien | donderdag 26 maart 2015 @ 14:18 |
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)uit-te-sluiten.dhtml Bij andere maatschappijen komt het kennelijk wel voor. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 14:18 |
![]() | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 14:18 |
Vraag dat o.a. aan de jongens die voor RyanAir vliegen | |
terrestrial | donderdag 26 maart 2015 @ 14:18 |
Tja dit hele verhaal had niet kunnen worden voorkomen vrees ik. Je kunt wel zeggen als er geen plaspauze genomen was zou het niet zijn gebeurd maar stel de co-piloot slaat de piloot bewusteloos. Kortom alles is mogelijk. En een 3e persoon er bij zetten geeft ook weer extra risico. Het is misschien beter een jaarlijkse psychologische keuring in te voeren en uiteraard je piloten een normaal salaris te geven. | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 14:18 |
Het is dan ook voornamelijk indien er sprake is van een gekke piloot. En ja hij kan dwingen tot hij een ons weegt, waarom zou je daar als (co piloot) überhaupt aan meewerken wetende dat hij dat ding wil kapen. ![]() | |
gateway | donderdag 26 maart 2015 @ 14:19 |
hmmz, daar wisten ze dus nog niet wat ze nu weten...... | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 14:19 |
Maar dat weet je toch niet van tevoren? ![]() | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:20 |
Nee dan sterf je alsnog als een nono. Nu kent iedereen hem en krijgt hij een Wiki-vermelding. ![]() | |
alpeko | donderdag 26 maart 2015 @ 14:20 |
Rouwadvertentie van deze ochtend inderdaad. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:20 |
Hoe werkt het in die industrie: eerst een paar jaren vliegen voor de prijsvechters en dan de overstap maken naar de gerenommeerde maatschappijen? | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 14:20 |
Waarom zou je onder dwang luisteren naar een kaper? Want anders vermoord die je ofzo? ![]() | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:20 |
En maak je je familie ook gelijk een bekende Duitser. | |
gateway | donderdag 26 maart 2015 @ 14:21 |
als de medepassagiers mar niet weten dat ze de ouders of familie van zijn..... | |
nostra | donderdag 26 maart 2015 @ 14:21 |
Dat eerlijk zijn over psychische problemen doen de meeste mensen niet, ook al zijn ze in loondienst. Een (echte) burn out of depressie krijg je niet van de ene op de andere dag, maar juist door problemen niet te onderkennen of er niet aan te werken vanwege schaamte, onbegrip o.i.d. | |
DonJames | donderdag 26 maart 2015 @ 14:21 |
Anyhow, ik ben ergens wel "blij" met deze oorzaak. Dat is menselijk. Het is niet zoals in de film... | |
BB-King | donderdag 26 maart 2015 @ 14:22 |
Toch bizar dat een simpel plasje het leven van 147 mensen heeft gekost. | |
NewHorizon | donderdag 26 maart 2015 @ 14:22 |
Verschilt heel erg. Ik ben direct bij een grote maatschappij begonnen, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid. Een en ander is afhankelijk van je vliegopleiding, contacten, inzet, geluk. In de tijden zoals ze nu zijn is een beginnende piloot blij met elke baan, overigens. En inderdaad, als je eenmaal uren hebt kun je overstappen. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 14:23 |
Wist je dat op de boete voor wildplassen in Nederland 147 euro bedraagt? True story. | |
LouisLitt | donderdag 26 maart 2015 @ 14:23 |
Oh, je bent zelf piloot. ![]() | |
GGMM | donderdag 26 maart 2015 @ 14:23 |
Bedankt Caland. | |
CherryLips | donderdag 26 maart 2015 @ 14:24 |
En wildplassen in het vliegtuig? | |
Eenskijken | donderdag 26 maart 2015 @ 14:24 |
misschien voortaan een militair een boord meenemen? | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 14:24 |
Daarom is hij ook zo ongeveer de enige hier die ik serieus neem qua meningen/speculaties in plaats van al het andere geroeptoeter ![]() | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 14:24 |
Ligt eraan of het vliegtuig binnen of buiten de bebouwde kom vliegt. | |
Inaithnir | donderdag 26 maart 2015 @ 14:25 |
En wat had die precies kunnen doen? | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:25 |
Even iemand terug in de tijd sturen, die voorkomt dat de gezagvoerder een plasje gaat doen. | |
Morendo | donderdag 26 maart 2015 @ 14:25 |
Het kan ook een poepje geweest zijn. Wacht nou eerst het onderzoek maar eens af. | |
Slobeend | donderdag 26 maart 2015 @ 14:25 |
Bedankt Hans. | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:25 |
Ja, weten ze dat nou al zeker dan, dat de gezagvoerder een plasje moest doen? | |
GGMM | donderdag 26 maart 2015 @ 14:25 |
Hij was 28 jaar en woonde nog bij z'n ouders. Wat een loser | |
Downwards | donderdag 26 maart 2015 @ 14:26 |
Bizar dat je onder degelijke privéomstandigheden nog als copiloot mag fungeren. | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:26 |
Die vervolgens doordraait en beide piloten doodschiet..? | |
heywoodu | donderdag 26 maart 2015 @ 14:27 |
![]() | |
GGMM | donderdag 26 maart 2015 @ 14:27 |
Nou inderdaad. Als je niet eens normaal in de maatschappij functioneert zou je ook geen vliegtuig mogen besturen. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 14:27 |
Dan nemen we gewoon iemand van de marechaussee mee om die militair te controleren die de piloten controleert. Godverdomme, wat ben ik toch geniaal. | |
11en30 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:27 |
Weet jij veel wat voor lui dat zijn? Zo'n gast wordt niet zomaar massamoordenaar natuurlijk, iets met appel en boom. Ik zou de cockpit voor de zekerheid toch maar goed op slot houden. ![]() | |
WhateverWhatever | donderdag 26 maart 2015 @ 14:28 |
Misschien was het wel een FöK!ker | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 14:28 |
Die had het cijfertoets kunnen indrukken en de de deur vanaf de buitenkant open kunnen maken.
| |
BE | donderdag 26 maart 2015 @ 14:28 |
Website en facebook pagina van die vereniging zijn down op dit moment. I wonder why... Daar zit een webmaster nu naarstig een ander berichtje in elkaar te flanzen. | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 14:29 |
Een toilet in de cockpit installeren voor de piloten met de instructies dat zij onder geen enkel beding hun plek meer mogen verlaten tijdens de vlucht. voeg daar een derde copiloot aan toe die vrij mag voortbewegen mocht er problemen zijn in het vliegtuig. En de eerste stewardess neemt plaats in als de derde copiloot zijn plaats heeft verlaten. Verder vond ik een automatische ontgrendeling ook wel een goede oplossing vanaf de grondcontrole bijvoorbeeld de vliegverkeersregelaar op de luchthaven. De radio van een vliegtuig hoeft namelijk niet perse alleen in de cockpit te zitten, maar er kan ook een in de cabine of in de rest van de vliegtuig zitten. | |
iRemco | donderdag 26 maart 2015 @ 14:29 |
http://www.volkskrant.nl/(...)-vermijden~a3927646/ | |
xzaz | donderdag 26 maart 2015 @ 14:30 |
Gewoon een gat in de vloer maken en in de stoel, kennen ze poepen en sturen tegelijk. | |
Twentsche_Ros | donderdag 26 maart 2015 @ 14:30 |
Als "Bild" en "GeenStijl" de gegevens hebben, is het hek toch al van de dam. Dan kun je niet zo goed een beetje humoristisch kokketeren met de gegevens. ![]() | |
Ryan3 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:30 |
Die kale van RTLZ ziet er ook al 25 jaar hetzelfde uit btw hè. | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 14:30 |
En zo'n automaat voor frisdrank en chipszakjes zodat ook niemand van buitenaf ze eten kan komen brengen! | |
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 14:31 |
Goeie ruk aan de knuppel terwijl de piloot met zijn broek op zijn enkels staat en hij ligt achterin door de g-krachten. | |
MakkieR | donderdag 26 maart 2015 @ 14:32 |
de stewardess kan het eten en drinken wel brengen ![]() | |
Dr.Jan-Itor | donderdag 26 maart 2015 @ 14:32 |
Geven we de derde piloot meteen een pistool, maar den krijgt de gezagsvoerder ook een pistool voor als de deree piloot niet te vertrouwen is ![]() | |
Caland | donderdag 26 maart 2015 @ 14:32 |
Hmm, ik weet het niet hoor. Wat nou als de stewardess de piloten probeert te vergiftigen. |