abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:37:45 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151054710
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland)







Diverse links:

Vlucht afspelen op Flighttracker24
Airbus a320 cockpit locking system

Eerste Berichtgeving:

-NOS- In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.

Update 26-03-15:

-NOS- De co-piloot van het Germanwings-toestel dat neerstortte in de Franse Alpen zat alleen in de cockpit tijdens de crash. Hij heeft het toestel doelbewust laten dalen, zegt het Franse Openbaar Ministerie bekendgemaakt. Hij weigerde moedwillig de deur van de cockpit te openen voor de gezagvoerder.

-Bild- De namen van de piloten zouden zijn: Patrick S. (Gezagvoerder, 6000 vlieguren op de a320) en Andreas L. (Co-piloot, 630 vlieguren).

-NOS- Nabestaanden van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in de Franse Alpen bezoeken vandaag de rampplek. Vanochtend vertrokken vanuit Barcelona in Spanje en Düsseldorf in Duitsland speciale vluchten van Lufthansa naar Marseille.

-New York Times- Volgens (niet officiële) berichten zou één van de piloten niet hebben kunnen terugkeren naar de cockpit ivm buitensluiting. Dit zou blijken uit de opnames van één van de 'black-boxen', de zogeheten 'cockpit voice recorder'. Volgens procedures is de deur altijd op slot en kan deze alleen van binnenuit geopend worden. Wel is er een noodprocedure om de deur te openen, maar dit kan worden geblokkeerd door degene in de cockpit. Het openen werkt niet dmv een sleutel/code oid. Onduidelijk is welke van de twee piloten zou zijn buitengesloten.

-Meerdere bronnen- De memory unit van de tweede 'black-box', welke de vluchtgegevens zou bevatten, is nog steeds niet terecht. Wel is het frame waarin deze capsule in hoort te zitten inmiddels teruggevonden.

-Meerdere bronnen- De namen van de piloten zijn (nog) niet vrijgegeven.

-BFMTV- Luchtvaartexperts sluiten een zelfmoordaktie van één van de piloten niet uit.

Update 25-03-15:

-Volkskrant- Reddingswerkers hebben vanmiddag laat de eerste lichamen van slachtoffers van de vliegramp in het zuiden van Frankrijk geborgen. Dat heeft de politie in de stad Digne-les-Bains gezegd. De gendarmerie is begonnen stoffelijke resten met behulp van helikopters te bergen.

Update 24-03-15:

-Omroep Brabant- Bij de crash zou ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.

YouTubes:

[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151054716
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:35 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Maar dan krijg je toch het oude veiligheidsprobleem weer terug?
Immers, als een iemand van buiten die deur kan openen dan kunnen allerlei ongewenste individuen dat in principe ook.
ja, of gewoon dat achterlijk gedoe achterwege laten en accepteren dat er terroristen zijn en aanslagen kunnen voorkomen.
Ik vind het een prettiger idee dat de cockpit gewoon altijd toegankelijk is. Dan kan altijd iemand de besturing overnemen bij een nood situatie.
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:37:55 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151054717
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:36 schreef Caland het volgende:
Kan je die deur niet gewoon inslaan met een brandblusser ofzo.
Dat helpt vast goed tegen terroristen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151054718
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zou leuk zijn als de persoon in de cockpit er dan een andere code op kan zetten. En dan moet diegene die de cockpit in wil de code maar raden. Als hij er te lang over doet crasht het toestel. Leuk...

Nouja, voor een filmscript dan. In het echt is dat wat minder leuk :')
:') ^O^
pi_151054720
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:33 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat is dus voor verbetering vatbaar.
Hoe? Er zal altijd een zwaktepunt ergens zitten, iemand die de uiteindelijke beslissing moet nemen over het wel of niet openen van de deur, al met al lijkt het me het veiligst dat de uiteindelijke beslissing in de cockpit ligt dan ergens anders (met dus de kleine kans dat gebeurt wat nu gebeurt is).
pi_151054725
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zou leuk zijn als de persoon in de cockpit er dan een andere code op kan zetten. En dan moet diegene die de cockpit in wil de code maar raden. Als hij er te lang over doet crasht het toestel. Leuk...

Nouja, voor een filmscript dan. In het echt is dat wat minder leuk :')
Klinkt als een goede serie voor SBS6.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 13:38:22 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151054739
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het probleem is dat je dan dus alleen de gezagvoerder hoeft te overmeesteren, en dan zit je als overige bemanning in de cockpit, je ziet alles gebeuren op de camera, en je weet dat je de lul bent...

Het is een afweging tussen het risico op een kaping en slechte intenties van een piloot.
En als je die afweging moet maken zou ik toch, zoals ook gedaan is, kiezen voor het beveiligen tegen een kaping.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151054754
Maar ik snap niet waarom ze die deur niet gewoon open doen? Ze hebben toch een noodcode voor dit soort gevallen? Of je trapt 'm in, hoe moeilijk kan het zijn? En ze hadden toch ook een JSF onderweg? Misschien kon die hem inschieten?
pi_151054755
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:37 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ja, of gewoon dat achterlijk gedoe achterwege laten en accepteren dat er terroristen zijn en aanslagen kunnen voorkomen.
Ik vind het een prettiger idee dat de cockpit gewoon altijd toegankelijk is. Dan kan altijd iemand de besturing overnemen bij een nood situatie.
Dan mag je misschien ook wel weer als kind in de cockpit kijken, dat was altijd het leukste van de hele vlucht. _O_
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:38:50 #10
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151054758
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Klinkt als een goede serie voor SBS6.
En dan een realityshow ervan maken, met Patricia Paay, Patty Brard, Prem, Halina Reijn, Jett Rebel, enz...

Ik zeg: doen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151054773
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:31 schreef Morendo het volgende:

[..]

Er moet inderdaad altijd een mogelijkheid zijn tot het openen van een deur, dat lijkt mij wel een waardevolle les uit deze tragedie.

Benno Baksteen is het hier mee eens.
Ja, totdat een terrorist van deze ene mogelijkheid gebruik weet te maken om de cockpit binnen te dringen, dan moet die optie ook weer verdwijnen...
PWBF
pi_151054775
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef Loveless85 het volgende:
Maar ik snap niet waarom ze die deur niet gewoon open doen? Ze hebben toch een noodcode voor dit soort gevallen? Of je trapt 'm in, hoe moeilijk kan het zijn? En ze hadden toch ook een JSF onderweg? Misschien kon die hem inschieten?
:') :')
pi_151054778
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat is niet cru. Dat is een logisch gevolg van de drang naar schijnveiligheid.
+1, helaas lijken steeds meer mensen op deze aarde vanuit een verstard realistisch denken alle problematiek en tragedie op te kunnen lossen.
pi_151054779
Kans op kapingen door terroristen lijkt me groter dan de kans dat een piloot doordraait, cockpit gewoon dicht laten dus.
Flesje bier
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:39:23 #15
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151054784
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

En dan een realityshow ervan maken, met Patricia Paay, Patty Brard, Prem, Halina Reijn, Jett Rebel, enz...

Ik zeg: doen.
En Benno Baksteen natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_151054787
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:37 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ja, of gewoon dat achterlijk gedoe achterwege laten en accepteren dat er terroristen zijn en aanslagen kunnen voorkomen.
Ik vind het een prettiger idee dat de cockpit gewoon altijd toegankelijk is. Dan kan altijd iemand de besturing overnemen bij een nood situatie.
Het is een afweging tussen het risico op een kaping en het risico op slechte intenties van een piloot.

Ik heb liever zelf in de hand wie er wel en niet binnenkomt.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:39:34 #17
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_151054790
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

:') kkproleet
:') :') haha zelfmoord man
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_151054794
Mooi lettertype.

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151054795
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Het probleem is dat je dan dus alleen de gezagvoerder hoeft te overmeesteren, en dan zit je als overige bemanning in de cockpit, je ziet alles gebeuren op de camera, en je weet dat je de lul bent...

Het is een afweging tussen het risico op een kaping en slechte intenties van een piloot.
Ja dat is zo, dan moet de deur via de grond als laatste optie opengestuurd kunnen worden.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:39:45 #20
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_151054803
pi_151054806
Eigenlijk moet je een deur vanaf de grond moeten kunnen ontgrendelen. Maar ok, dat zal technisch wel onmogelijk zijn. :')
pi_151054816
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef Loveless85 het volgende:
Maar ik snap niet waarom ze die deur niet gewoon open doen? Ze hebben toch een noodcode voor dit soort gevallen? Of je trapt 'm in, hoe moeilijk kan het zijn? En ze hadden toch ook een JSF onderweg? Misschien kon die hem inschieten?
OMFG...
PWBF
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 13:40:08 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151054818
Met die zelfmoord plegende piloten heb je geen terroristen meer nodig.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:40:10 #25
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151054822
Dergelijke risico's, zelfmoord van een piloot, zijn natuurlijk tot een minimum te verlagen door meer personeel in de cockpit te houden. Het is natuurlijk ook een kostenplaatje.
Die Lebenslust bringt dich um.
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:40:14 #26
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151054825
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef LouisLitt het volgende:
Eigenlijk moet je een deur vanaf de grond moeten kunnen ontgrendelen. Maar ok, dat zal technisch wel onmogelijk zijn. :')
Ja, maar hoe maakt de piloot dan contact? Moet die dan ook een draagbaar zendertje krijgen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151054828
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hoe? Er zal altijd een zwaktepunt ergens zitten, iemand die de uiteindelijke beslissing moet nemen over het wel of niet openen van de deur, al met al lijkt het me het veiligst dat de uiteindelijke beslissing in de cockpit ligt dan ergens anders (met dus de kleine kans dat gebeurt wat nu gebeurt is).
Hieronder een filmpje van de huidige procedure. Lijkt een vrij uitgebreide procedure.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 13:40:24 #28
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_151054840
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Mooi lettertype.

[ afbeelding ]
Bild _O_
Flesje bier
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:40:45 #30
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_151054848
Iemand al de audio opnames?
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 13:41:02 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151054858
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef Loveless85 het volgende:
Maar ik snap niet waarom ze die deur niet gewoon open doen? Ze hebben toch een noodcode voor dit soort gevallen? Of je trapt 'm in, hoe moeilijk kan het zijn? En ze hadden toch ook een JSF onderweg? Misschien kon die hem inschieten?
Als het gewoon een klapdeurtje is zou iedereen zo'n zelfmoordpiloot tegen kunnen houden, dat is zo'n simpele oplossing om dit soort dingen te voorkomen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151054869
Voor de noobs die het blijven roepen:

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151054874
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:40 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Bild _O_
Ook echt halfnaakte vrouwtjes precies onder het artikel over de vliegramp. :')
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:41:46 #34
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151054881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja dat is zo, dan moet de deur via de grond als laatste optie opengestuurd kunnen worden.
Ja en dan. Je komt er misschien na een minuut of 4 (inclusief pissen) pas achter dat er iets met het vliegtuig aan de hand is, vervolgens probeer je als (co)piloot zelf de cockpit weer naar binnen te gaan (laten we zeggen een minuut of 2), dan moet je de luchtverkeersleiding op de hoogte stellen en vervolgens de andere piloot nog zien te overmeesteren.

Dalingstijd was 8 minuten toch?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 13:41:59 #35
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151054886
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:41 schreef Woods het volgende:
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.baaa-acro.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F1988%2F06%2FF-GFKC-4.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
Nee.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:42:02 #36
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_151054888
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:40 schreef yvonne het volgende:
Met die zelfmoord plegende piloten heb je geen terroristen meer nodig.
;(
En altijd het laatste woord.
pi_151054896
Misschien al eerder genoemd hier, maar toch wat relevante details van The Guardian:

- "He pressed a button that accelerated the Airbus A320’s descent when alone in the cockpit." -> Dat maakt dus nog aannemelijker dat de copiloot niet onwel is geworden (zoals eigenlijk al duidelijk was).
- "The co-pilot - named by the prosecutor as Andreas Lubitz, 28, a German citizen, was alone because the pilot had gone to the toilet. -> Dat toont aan dat de copiloot gebruik heeft gemaakt van een gelegenheid die zich (waarschijnlijk toevallig) aandiende.
- "Lubitz was breathing normally at the point of impact, the prosecutor reveals. He said nothing during the final descent, which lasted about 10 minutes. “Absolute silence inside the cockpit. Nothing, no word during the last 10 minutes.”" -> Dat maakt ee nvlaag van verstandsverbijstering misschien iets minder waarschijnlijk? Geen idee wat je onder een 'vlaag' zou moeten verstaan, eigenlijk.
- "There was no indication that Lubitz’s actions amounted to terrorism, Robin said. But he stopped short of declaring it suicide, saying only that was a “legitimate” question to ask." -> Vooralsnog geen indicatie voor terrorisme, maar men neemt ook nog geen genoegen met zelfmoord als verklaring (wat logisch is).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:42:57 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151054919
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En als je die afweging moet maken zou ik toch, zoals ook gedaan is, kiezen voor het beveiligen tegen een kaping.
Ik ook. Die dreiging lijkt me groter dan de kans dat een piloot ineens flipt...
***
pi_151054920
En nee, open krijg je ze niet met je brandblusser:

Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_151054922
Toch ook een fout van de gezagvoerder, in zijn plaats had iemand anders van de crew zijn plaats moeten overnemen totdat hij weer terug was, ook in geval als de copiloot een beroerte of id zou krijgen
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:43:05 #41
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_151054923
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:41 schreef Woods het volgende:
knip
Leuk plaatje, bedankt. Helaas niet relevant in dit topic.
Tics van je petten.
pi_151054933
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja, maar hoe maakt de piloot dan contact? Moet die dan ook een draagbaar zendertje krijgen?
Een steward kan buiten de cockpit toch ook alarm slaan? Dat meende ik ooit te hebben gezien. Kan het fout hebben hoor.
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 13:43:23 #43
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151054935
quote:
Ja sjezus :{
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_151054947
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
Toch ook een fout van de gezagvoerder, in zijn plaats had iemand anders van de crew zijn plaats moeten overnemen totdat hij weer terug was, ook in geval als de copiloot een beroerte of id zou krijgen
dit zal nu inderdaad wel standaard worden op Europese vluchten... was het nog niet.
PWBF
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:43:55 #45
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_151054954
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
Toch ook een fout van de gezagvoerder, in zijn plaats had iemand anders van de crew zijn plaats moeten overnemen totdat hij weer terug was, ook in geval als de copiloot een beroerte of id zou krijgen
Want die had dit moeten zien aankomen? Bij een beroerte had hij gewoon de cockpit weer in gekund.
pi_151054961
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.

https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts

Dieu vous aime.
I´m back.
pi_151054964
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
Toch ook een fout van de gezagvoerder, in zijn plaats had iemand anders van de crew zijn plaats moeten overnemen totdat hij weer terug was, ook in geval als de copiloot een beroerte of id zou krijgen
Als dat geen procedure is kan ik het geen fout noemen, vind ik. Dit zijn geen situaties waar je vanuit gaat. Bij onwel worden ben je in een halve minuut binnen, overigens.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:44:14 #48
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_151054967
Waar zijn de audio opnames laten horen? Op een persco oid?
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 13:44:33 #49
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151054976
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Waar zijn de audio opnames laten horen? Op een persco oid?
Niet, lijkt me.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151054980
flightradar24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:43:23 Analysis of Flightradar24 ADS-B/ModeS data: Autopilot was manually changed from 38,000 to 100 ft at 09:30:55#4U9525 http://t.co/YKZKPxMnm7 reageer retweet
pi_151054987
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.

https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts

Dieu vous aime.
:')
pi_151054990
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien al eerder genoemd hier, maar toch wat relevante details van The Guardian:

- "He pressed a button that accelerated the Airbus A320’s descent when alone in the cockpit." -> Dat maakt dus nog aannemelijker dat de copiloot niet onwel is geworden (zoals eigenlijk al duidelijk was).
- "The co-pilot - named by the prosecutor as Andreas Lubitz, 28, a German citizen, was alone because the pilot had gone to the toilet. -> Dat toont aan dat de copiloot gebruik heeft gemaakt van een gelegenheid die zich (waarschijnlijk toevallig) aandiende.
- "Lubitz was breathing normally at the point of impact, the prosecutor reveals. He said nothing during the final descent, which lasted about 10 minutes. “Absolute silence inside the cockpit. Nothing, no word during the last 10 minutes.”" -> Dat maakt ee nvlaag van verstandsverbijstering misschien iets minder waarschijnlijk? Geen idee wat je onder een 'vlaag' zou moeten verstaan, eigenlijk.
- "There was no indication that Lubitz’s actions amounted to terrorism, Robin said. But he stopped short of declaring it suicide, saying only that was a “legitimate” question to ask." -> Vooralsnog geen indicatie voor terrorisme, maar men neemt ook nog geen genoegen met zelfmoord als verklaring (wat logisch is).
10 minuten lijkt me wat lang, zeker als je collega op de deur staat te rammen, de ground control je over de radio probeert te bereiken, en uiteindelijk je passagiers het uitschreeuwen.
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:45:01 #53
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151054991
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef LouisLitt het volgende:

[..]

Een steward kan buiten de cockpit toch ook alarm slaan? Dat meende ik ooit te hebben gezien. Kan het fout hebben hoor.
Waarom heeft de piloot dan geen alarm geslagen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151054993
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.

https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts

Dieu vous aime.
Van IS? Gewoon een of andere randmongool lijkt me.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 13:45:10 #55
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151054999
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.

https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts

Dieu vous aime.
Cette page pratique un humour particulier, les gens facilement offensables devraient s'en détourner. Bisous.

This page practice a particular humor, easily offensables people should turn away. Kisses.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_151055001
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
Toch ook een fout van de gezagvoerder, in zijn plaats had iemand anders van de crew zijn plaats moeten overnemen totdat hij weer terug was, ook in geval als de copiloot een beroerte of id zou krijgen
Dat is blijkbaar niet de procedure, maar het zou een goede oplossing zijn. Als de piloot een beroerte had gekregen zou de deur alsnog open gaan na het invoeren van een code. Als daar niet op gereageerd wordt (Het locken of unlocken van de deur) gaat de deur alsnog open voor 5 seconden.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_151055009
Daling duurde ca 10 minuten. Zo lang omdat het een Airbus was en de software geen afwijkende input accepteert of gaat corrigeren? Zou de hel voor de passagiers met een Boeing korter hebben geduurd omdat de terrorist daarin meer zelf kan doen?
  Admin donderdag 26 maart 2015 @ 13:45:27 #58
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_151055010
Om te gaan liggen klootviolen terwijl ik in het topic zit is niet slim, just sayin'
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:45:28 #59
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151055012
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.

https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts

Dieu vous aime.
Ongelooflijk triest.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151055014
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Houtenbeen het volgende:
flightradar24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:43:23 Analysis of Flightradar24 ADS-B/ModeS data: Autopilot was manually changed from 38,000 to 100 ft at 09:30:55#4U9525 http://t.co/YKZKPxMnm7 reageer retweet
Goeie voor de OP
pi_151055026
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja en dan. Je komt er misschien na een minuut of 4 (inclusief pissen) pas achter dat er iets met het vliegtuig aan de hand is, vervolgens probeer je als (co)piloot zelf de cockpit weer naar binnen te gaan (laten we zeggen een minuut of 2), dan moet je de luchtverkeersleiding op de hoogte stellen en vervolgens de andere piloot nog zien te overmeesteren.

Dalingstijd was 8 minuten toch?
Binnen de 8 min moet je echt wel contact kunnen krijgen met de luchtverkeersleiding via een noodtoestel of id
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:45:53 #62
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151055027
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:37 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ja, of gewoon dat achterlijk gedoe achterwege laten en accepteren dat er terroristen zijn en aanslagen kunnen voorkomen.
Ik vind het een prettiger idee dat de cockpit gewoon altijd toegankelijk is. Dan kan altijd iemand de besturing overnemen bij een nood situatie.
Meh, dan zie ik de cockpit liever afgesloten.
Ik ga er voorlopig van uit dat er meer potentiële vliegtuigkapers op de wereld rondlopen dan dit soort suïcidale piloten, dus lijkt het me beter daar tegen te beveiligen.

De besturing over kunnen nemen in noodsituaties zal ook niet vaak aan de orde zijn, denk ik.
Ten eerste komen dat soort situaties, waarbij dus de gehele 'piloten-crew' op de een of andere manier niet meer in staat is het vliegtuig te besturen, niet zo vaak voor.
Ten tweede, als het een keer voorkomt dan denk ik niet dat er veel vluchten zijn waar toevallig mensen meevliegen die weten hoe zo'n cockpit werkt en het even over kunnen nemen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_151055039
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Houtenbeen het volgende:
flightradar24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:43:23 Analysis of Flightradar24 ADS-B/ModeS data: Autopilot was manually changed from 38,000 to 100 ft at 09:30:55#4U9525 http://t.co/YKZKPxMnm7 reageer retweet
[ afbeelding ]
Dat maakt het wel heel erg duidelijk ja.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:46:35 #64
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151055047
offtopic gebral kun je in NWS-FB gooien

[ Bericht 95% gewijzigd door yvonne op 26-03-2015 13:48:14 ]
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:46:48 #65
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_151055053
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.

https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts

Dieu vous aime.
Wat ziekelijk.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:47:00 #66
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151055061
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:45 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Binnen de 8 min moet je echt wel contact kunnen krijgen met de luchtverkeersleiding via een noodtoestel of id
Klopt, maar tussen het moment dat jij gaat pissen en het moment dat je erachter komt dat er écht iets mis is zit ook nog wel wat tijd lijkt me.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_151055081
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.

https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts

Dieu vous aime.
Zal niet zozeer van IS zijn.
pi_151055082
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

10 minuten lijkt me wat lang, zeker als je collega op de deur staat te rammen, de ground control je over de radio probeert te bereiken, en uiteindelijk je passagiers het uitschreeuwen.
Die radio's zullen uitgestaan hebben,waarschijnlijk.
pi_151055084
Ook interessant, uit het Algemeen Dagblad:

"Het zelfmoordscenario komt niet veel voor, maar is ook niet zeldzaam in de luchtvaartgeschiedenis. In diverse vliegdatabases, zoals de Federal Aviation Administration en de Aviation Safety Network, zijn diverse gevallen opgenomen waarbij een piloot zelfmoord pleegt. Meestal nam de suïcidale copiloot enkele tientallen slachtoffers mee in zijn daad. Behalve op 31 oktober 1999. Op een vlucht van Egypt Air kwamen 217 inzittenden om het leven. Ongeveer een half uur na vertrek uit New York verliet de gezagvoerder de cockpit. De vermoedelijke oorzaak was zelfmoord, maar hard bewijs is er nooit gevonden. De copiloot zou elf keer hebben gezegd: 'Ik vertrouw op God'. Egyptische autoriteiten betwistten een opzettelijke daad en houden vol dat er iets mis was met het vliegtuig. Ook dit is nooit bewezen. Het laatste geval van een piloot die zelfmoord pleegde was in 2013 op de vlucht van Mozambique Airlines( LAM), daarbij kwamen 33 mensen om het leven."

Dat geval van Egypt Air is ooit onderwerp geweest van een uitzending van Air Crash Investigation (van Discovery Channel). Ik moest er meteen aan denken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_151055088
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Want die had dit moeten zien aankomen? Bij een beroerte had hij gewoon de cockpit weer in gekund.
Had inderdaad gekund maar met een plaatsvervanger ben je extra beveiligd
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:47:46 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151055095
Sorry Yvonne. :@ Mea culpa.
***
pi_151055098
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Het beste adres voor al uw primeurs!
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:48:11 #73
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_151055105
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef LouisLitt het volgende:
Eigenlijk moet je een deur vanaf de grond moeten kunnen ontgrendelen. Maar ok, dat zal technisch wel onmogelijk zijn. :')
hallo, we kunnen een spaceshuttle in de ruimte besturen, dan kan een deurtje openen niet zo moeilijk zijn
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:48:18 #74
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151055113
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zeg... heeft er al iemand geopperd dat het mogelijk moet zijn de deur van buitenaf te openen?
Nee vertel,

Misschien zaten er wel snakes on the plane.
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:48:22 #75
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151055116
Wat zijn nu de argumenten van het OM waarom gezegd wordt dat het moedwillig gebeurde?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:48:30 #76
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_151055123
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Naar de wc gaat... niet met een parachute het toestel verlaat.. kom op.
En altijd het laatste woord.
pi_151055126
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:46 schreef Voszje het volgende:

[..]

Wat ziekelijk.
Cette page pratique un humour particulier, les gens facilement offensables devraient s'en détourner. Bisous.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:48:45 #78
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151055131
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zeg... heeft er al iemand geopperd dat het mogelijk moet zijn de deur van buitenaf te openen?
Dat bedoel ik niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:48:55 #79
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151055138
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Als dat vliegtuig gewoon braaf op automatische piloot staat kan een hartaanval niet zoveel veroorzaken hoor, vooral niet in een plasbeurt lang.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:48:59 #80
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151055142
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat zijn nu de argumenten van het OM waarom gezegd wordt dat het moedwillig gebeurde?
Er zijn natuurlijk voldoende aanwijzingen voor.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_151055152
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Dan nog zou gewoon de automatische piloot door moeten blijven vliegen en de deur open kunnen. Wat in dit geval niet mogelijk was omdat de co-piloot zelf de code aangepast heeft.
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:49:20 #82
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151055162
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:48 schreef Morendo het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk voldoende aanwijzingen voor.
Kun je die op een rijtje geven? :)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151055175
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Caland het volgende:

[..]

Klopt, maar tussen het moment dat jij gaat pissen en het moment dat je erachter komt dat er écht iets mis is zit ook nog wel wat tijd lijkt me.
Daarom. Dan slaat je collega alarm, en dan? Dan stuur je een mirage erheen? En wat moet die doen? Per saldo schiet je er niks mee op als je dat ding uit de lucht schiet. Het enige wat je kan doen is hopen dat je die co-piloot nog op andere gedachten kan brengen en zeker weten dat hij hem niet op een stad neergooit oid.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:49:41 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151055176
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet.
I know, maar ook jouw vraag is al meerdere malen gesteld én beantwoord in het topic.
Nee, het is niet zomaar mogelijk contact te leggen met de grond vanuit de rest van het toestel.
Bij sommige vliegtuigen kan dat via satelliettelefoon, mbv een credit card, maar dat is dus niet overal mogelijk.
***
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:49:41 #85
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_151055177
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Ja want als je een hartaanval krijgt zet een vliegtuig ineens vanuit zichzelf een daling is. :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_151055180
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Als de copiloot een hartaanval zou krijgen was met de code de deur wel opengegaan
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 maart 2015 @ 13:49:47 #87
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_151055185
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Dan neemt de piloot het over als hij terug is van het toilet. Tenzij hij enorm aan de diarree is en een uur wegblijft, maar dat lijkt me sterk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:49:52 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_151055187
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat zijn nu de argumenten van het OM waarom gezegd wordt dat het moedwillig gebeurde?
De daling kan niet per ongeluk zijn ingezet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_151055197
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Als de copiloot een hartaanval had gekregen was de deur alsnog t openen van buitenaf

Airbus Reinforced Cockpit Door Description and Pr…:
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:50:16 #90
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_151055202
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Kun je die op een rijtje geven? :)
Het sterkste argument is dat het er sterk op lijkt dat de override van de cockpitdeur van binnen actief werd geblokkeerd. Verder leek de co-piloot bij kennis en leek hij de daling bewust te hebben ingezet. 1+1=2.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_151055208
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat zijn nu de argumenten van het OM waarom gezegd wordt dat het moedwillig gebeurde?
Bewust buitensluiten van de piloot. Geen contact opnemen met wie dan ook en ook nergens op reageren. Vakkundig en gecontroleerd de Alpen in crashen; precies wat je wilt doen als je op die manier zelfmoord wilt plegen.
pi_151055209
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als de copiloot een hartaanval zou krijgen was met de code de deur wel opengegaan
Precies. Voor dit soort gevallen is die noodcode. Dan heeft aanwezige in cockpit nog even de tijd het te 'overriden' (wat dus niet gebeurt in geval van 'onwel'), en daarna ontgrendelt de deur.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:50:33 #93
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151055210
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Kun je die op een rijtje geven? :)
Je hebt dit topic toch gevolgd?

- het veto-en van het binnenlaten van de gezagsvoerder.
- zonder noodzaak het vliegtuig als een benno laten vallen

Misschien?
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:51:05 #94
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_151055229
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dan neemt de piloot het over als hij terug is van het toilet. Tenzij hij enorm aan de diarree is en een uur wegblijft, maar dat lijkt me sterk.
Als dit de conclusie zou zijn van een onderzoek, crash door vloeipoep _O-. Nee sorry, daar mag ik eigenlijk niet om lachen :X.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:51:09 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_151055236
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dan neemt de piloot het over als hij terug is van het toilet. Tenzij hij enorm aan de diarree is en een uur wegblijft, maar dat lijkt me sterk.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:50 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Als de copiloot een hartaanval had gekregen was de deur alsnog t openen van buitenaf

Airbus Reinforced Cockpit Door Description and Pr…:
Het wordt tijd dat ik weer aan het werk ga want ik barstte zojuist in lachen uit terwijl dit natuurlijk, ondanks dit topic, een uiterst trieste zaak blijft...
***
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:51:47 #96
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_151055254
Anna Łepkowska
Vandaag om 13:49
From ages Deutsch people are abnormal. a lot of european nations know about that !!!! :)

:')
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:51:56 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151055261
Kwestie doet ook denken aan de zaak rondom die Zwitserse busramp waarbij vermoed wordt dat de chauffeur onder invloed van medicijnen ineens zelfmoord wilde plegen.
http://www.omroepbrabant.(...)eegde+zelfmoord.aspx
  donderdag 26 maart 2015 @ 13:52:09 #98
198365 Morendo
The Real Deal
pi_151055275
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Anna Łepkowska
Vandaag om 13:49
From ages Deutsch people are abnormal. a lot of european nations know about that !!!! :)

:')
Heeft ze natuurlijk een punt.
Die Lebenslust bringt dich um.
  Redactie Sport donderdag 26 maart 2015 @ 13:52:09 #99
274204 crew  Mexicanobakker
pi_151055278
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

I know, maar ook jouw vraag is al meerdere malen gesteld én beantwoord in het topic.
Nee, het is niet zomaar mogelijk contact te leggen met de grond vanuit de rest van het toestel.
Bij sommige vliegtuigen kan dat via satelliettelefoon, mbv een credit card, maar dat is dus niet overal mogelijk.
Helder. Aangezien eerder beweerd werd dat dat wel mogelijk is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_151055279
Als het zorgvuldig van te voren was gepland kunnen we wel spreken over terrorisme lijkt me. Maar dat maakt nu niet meer uit, of het nu een impulsieve actie was of niet :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')