ja, of gewoon dat achterlijk gedoe achterwege laten en accepteren dat er terroristen zijn en aanslagen kunnen voorkomen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:35 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar dan krijg je toch het oude veiligheidsprobleem weer terug?
Immers, als een iemand van buiten die deur kan openen dan kunnen allerlei ongewenste individuen dat in principe ook.
Dat helpt vast goed tegen terroristen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:36 schreef Caland het volgende:
Kan je die deur niet gewoon inslaan met een brandblusser ofzo.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als de persoon in de cockpit er dan een andere code op kan zetten. En dan moet diegene die de cockpit in wil de code maar raden. Als hij er te lang over doet crasht het toestel. Leuk...
Nouja, voor een filmscript dan. In het echt is dat wat minder leuk
Hoe? Er zal altijd een zwaktepunt ergens zitten, iemand die de uiteindelijke beslissing moet nemen over het wel of niet openen van de deur, al met al lijkt het me het veiligst dat de uiteindelijke beslissing in de cockpit ligt dan ergens anders (met dus de kleine kans dat gebeurt wat nu gebeurt is).quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is dus voor verbetering vatbaar.
Klinkt als een goede serie voor SBS6.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als de persoon in de cockpit er dan een andere code op kan zetten. En dan moet diegene die de cockpit in wil de code maar raden. Als hij er te lang over doet crasht het toestel. Leuk...
Nouja, voor een filmscript dan. In het echt is dat wat minder leuk
En als je die afweging moet maken zou ik toch, zoals ook gedaan is, kiezen voor het beveiligen tegen een kaping.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:36 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het probleem is dat je dan dus alleen de gezagvoerder hoeft te overmeesteren, en dan zit je als overige bemanning in de cockpit, je ziet alles gebeuren op de camera, en je weet dat je de lul bent...
Het is een afweging tussen het risico op een kaping en slechte intenties van een piloot.
Dan mag je misschien ook wel weer als kind in de cockpit kijken, dat was altijd het leukste van de hele vlucht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:37 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ja, of gewoon dat achterlijk gedoe achterwege laten en accepteren dat er terroristen zijn en aanslagen kunnen voorkomen.
Ik vind het een prettiger idee dat de cockpit gewoon altijd toegankelijk is. Dan kan altijd iemand de besturing overnemen bij een nood situatie.
En dan een realityshow ervan maken, met Patricia Paay, Patty Brard, Prem, Halina Reijn, Jett Rebel, enz...quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Klinkt als een goede serie voor SBS6.
Ja, totdat een terrorist van deze ene mogelijkheid gebruik weet te maken om de cockpit binnen te dringen, dan moet die optie ook weer verdwijnen...quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Er moet inderdaad altijd een mogelijkheid zijn tot het openen van een deur, dat lijkt mij wel een waardevolle les uit deze tragedie.
Benno Baksteen is het hier mee eens.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef Loveless85 het volgende:
Maar ik snap niet waarom ze die deur niet gewoon open doen? Ze hebben toch een noodcode voor dit soort gevallen? Of je trapt 'm in, hoe moeilijk kan het zijn? En ze hadden toch ook een JSF onderweg? Misschien kon die hem inschieten?
+1, helaas lijken steeds meer mensen op deze aarde vanuit een verstard realistisch denken alle problematiek en tragedie op te kunnen lossen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is niet cru. Dat is een logisch gevolg van de drang naar schijnveiligheid.
En Benno Baksteen natuurlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En dan een realityshow ervan maken, met Patricia Paay, Patty Brard, Prem, Halina Reijn, Jett Rebel, enz...
Ik zeg: doen.
Het is een afweging tussen het risico op een kaping en het risico op slechte intenties van een piloot.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:37 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ja, of gewoon dat achterlijk gedoe achterwege laten en accepteren dat er terroristen zijn en aanslagen kunnen voorkomen.
Ik vind het een prettiger idee dat de cockpit gewoon altijd toegankelijk is. Dan kan altijd iemand de besturing overnemen bij een nood situatie.
quote:
Ja dat is zo, dan moet de deur via de grond als laatste optie opengestuurd kunnen worden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:36 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het probleem is dat je dan dus alleen de gezagvoerder hoeft te overmeesteren, en dan zit je als overige bemanning in de cockpit, je ziet alles gebeuren op de camera, en je weet dat je de lul bent...
Het is een afweging tussen het risico op een kaping en slechte intenties van een piloot.
OMFG...quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef Loveless85 het volgende:
Maar ik snap niet waarom ze die deur niet gewoon open doen? Ze hebben toch een noodcode voor dit soort gevallen? Of je trapt 'm in, hoe moeilijk kan het zijn? En ze hadden toch ook een JSF onderweg? Misschien kon die hem inschieten?
Ja, maar hoe maakt de piloot dan contact? Moet die dan ook een draagbaar zendertje krijgen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef LouisLitt het volgende:
Eigenlijk moet je een deur vanaf de grond moeten kunnen ontgrendelen. Maar ok, dat zal technisch wel onmogelijk zijn.
Hieronder een filmpje van de huidige procedure. Lijkt een vrij uitgebreide procedure.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hoe? Er zal altijd een zwaktepunt ergens zitten, iemand die de uiteindelijke beslissing moet nemen over het wel of niet openen van de deur, al met al lijkt het me het veiligst dat de uiteindelijke beslissing in de cockpit ligt dan ergens anders (met dus de kleine kans dat gebeurt wat nu gebeurt is).
Bildquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Mooi lettertype.
[ afbeelding ]
Als het gewoon een klapdeurtje is zou iedereen zo'n zelfmoordpiloot tegen kunnen houden, dat is zo'n simpele oplossing om dit soort dingen te voorkomen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef Loveless85 het volgende:
Maar ik snap niet waarom ze die deur niet gewoon open doen? Ze hebben toch een noodcode voor dit soort gevallen? Of je trapt 'm in, hoe moeilijk kan het zijn? En ze hadden toch ook een JSF onderweg? Misschien kon die hem inschieten?
Ja en dan. Je komt er misschien na een minuut of 4 (inclusief pissen) pas achter dat er iets met het vliegtuig aan de hand is, vervolgens probeer je als (co)piloot zelf de cockpit weer naar binnen te gaan (laten we zeggen een minuut of 2), dan moet je de luchtverkeersleiding op de hoogte stellen en vervolgens de andere piloot nog zien te overmeesteren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja dat is zo, dan moet de deur via de grond als laatste optie opengestuurd kunnen worden.
Nee.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:41 schreef Woods het volgende:
[ [url=https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.baaa-acro.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F1988%2F06%2FF-GFKC-4.jpg&f=1]afbeelding[/url] ]
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:40 schreef yvonne het volgende:
Met die zelfmoord plegende piloten heb je geen terroristen meer nodig.
Ik ook. Die dreiging lijkt me groter dan de kans dat een piloot ineens flipt...quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En als je die afweging moet maken zou ik toch, zoals ook gedaan is, kiezen voor het beveiligen tegen een kaping.
Een steward kan buiten de cockpit toch ook alarm slaan? Dat meende ik ooit te hebben gezien. Kan het fout hebben hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar hoe maakt de piloot dan contact? Moet die dan ook een draagbaar zendertje krijgen?
Ja sjezusquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)edwillig-dalen.dhtml
Passagiers hebben geschreeuwd.
dit zal nu inderdaad wel standaard worden op Europese vluchten... was het nog niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
Toch ook een fout van de gezagvoerder, in zijn plaats had iemand anders van de crew zijn plaats moeten overnemen totdat hij weer terug was, ook in geval als de copiloot een beroerte of id zou krijgen
Want die had dit moeten zien aankomen? Bij een beroerte had hij gewoon de cockpit weer in gekund.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
Toch ook een fout van de gezagvoerder, in zijn plaats had iemand anders van de crew zijn plaats moeten overnemen totdat hij weer terug was, ook in geval als de copiloot een beroerte of id zou krijgen
Als dat geen procedure is kan ik het geen fout noemen, vind ik. Dit zijn geen situaties waar je vanuit gaat. Bij onwel worden ben je in een halve minuut binnen, overigens.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
Toch ook een fout van de gezagvoerder, in zijn plaats had iemand anders van de crew zijn plaats moeten overnemen totdat hij weer terug was, ook in geval als de copiloot een beroerte of id zou krijgen
Niet, lijkt me.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Waar zijn de audio opnames laten horen? Op een persco oid?
twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:43:23Analysis of Flightradar24 ADS-B/ModeS data: Autopilot was manually changed from 38,000 to 100 ft at 09:30:55#4U9525 http://t.co/YKZKPxMnm7 reageer retweet
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.
https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts
Dieu vous aime.
10 minuten lijkt me wat lang, zeker als je collega op de deur staat te rammen, de ground control je over de radio probeert te bereiken, en uiteindelijk je passagiers het uitschreeuwen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien al eerder genoemd hier, maar toch wat relevante details van The Guardian:
- "He pressed a button that accelerated the Airbus A320’s descent when alone in the cockpit." -> Dat maakt dus nog aannemelijker dat de copiloot niet onwel is geworden (zoals eigenlijk al duidelijk was).
- "The co-pilot - named by the prosecutor as Andreas Lubitz, 28, a German citizen, was alone because the pilot had gone to the toilet. -> Dat toont aan dat de copiloot gebruik heeft gemaakt van een gelegenheid die zich (waarschijnlijk toevallig) aandiende.
- "Lubitz was breathing normally at the point of impact, the prosecutor reveals. He said nothing during the final descent, which lasted about 10 minutes. “Absolute silence inside the cockpit. Nothing, no word during the last 10 minutes.”" -> Dat maakt ee nvlaag van verstandsverbijstering misschien iets minder waarschijnlijk? Geen idee wat je onder een 'vlaag' zou moeten verstaan, eigenlijk.
- "There was no indication that Lubitz’s actions amounted to terrorism, Robin said. But he stopped short of declaring it suicide, saying only that was a “legitimate” question to ask." -> Vooralsnog geen indicatie voor terrorisme, maar men neemt ook nog geen genoegen met zelfmoord als verklaring (wat logisch is).
Waarom heeft de piloot dan geen alarm geslagen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Een steward kan buiten de cockpit toch ook alarm slaan? Dat meende ik ooit te hebben gezien. Kan het fout hebben hoor.
Van IS? Gewoon een of andere randmongool lijkt me.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.
https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts
Dieu vous aime.
Cette page pratique un humour particulier, les gens facilement offensables devraient s'en détourner. Bisous.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.
https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts
Dieu vous aime.
Dat is blijkbaar niet de procedure, maar het zou een goede oplossing zijn. Als de piloot een beroerte had gekregen zou de deur alsnog open gaan na het invoeren van een code. Als daar niet op gereageerd wordt (Het locken of unlocken van de deur) gaat de deur alsnog open voor 5 seconden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
Toch ook een fout van de gezagvoerder, in zijn plaats had iemand anders van de crew zijn plaats moeten overnemen totdat hij weer terug was, ook in geval als de copiloot een beroerte of id zou krijgen
Ongelooflijk triest.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.
https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts
Dieu vous aime.
Goeie voor de OPquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:43:23Analysis of Flightradar24 ADS-B/ModeS data: Autopilot was manually changed from 38,000 to 100 ft at 09:30:55#4U9525 http://t.co/YKZKPxMnm7 reageer retweet
Binnen de 8 min moet je echt wel contact kunnen krijgen met de luchtverkeersleiding via een noodtoestel of idquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja en dan. Je komt er misschien na een minuut of 4 (inclusief pissen) pas achter dat er iets met het vliegtuig aan de hand is, vervolgens probeer je als (co)piloot zelf de cockpit weer naar binnen te gaan (laten we zeggen een minuut of 2), dan moet je de luchtverkeersleiding op de hoogte stellen en vervolgens de andere piloot nog zien te overmeesteren.
Dalingstijd was 8 minuten toch?
Meh, dan zie ik de cockpit liever afgesloten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:37 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ja, of gewoon dat achterlijk gedoe achterwege laten en accepteren dat er terroristen zijn en aanslagen kunnen voorkomen.
Ik vind het een prettiger idee dat de cockpit gewoon altijd toegankelijk is. Dan kan altijd iemand de besturing overnemen bij een nood situatie.
Dat maakt het wel heel erg duidelijk ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:43:23Analysis of Flightradar24 ADS-B/ModeS data: Autopilot was manually changed from 38,000 to 100 ft at 09:30:55#4U9525 http://t.co/YKZKPxMnm7 reageer retweet
Wat ziekelijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.
https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts
Dieu vous aime.
Klopt, maar tussen het moment dat jij gaat pissen en het moment dat je erachter komt dat er écht iets mis is zit ook nog wel wat tijd lijkt me.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Binnen de 8 min moet je echt wel contact kunnen krijgen met de luchtverkeersleiding via een noodtoestel of id
Zal niet zozeer van IS zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:
Eerbetoon van IS aan Andreas Lubitz.
https://www.facebook.com/(...)945353632095?fref=ts
Dieu vous aime.
Die radio's zullen uitgestaan hebben,waarschijnlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
10 minuten lijkt me wat lang, zeker als je collega op de deur staat te rammen, de ground control je over de radio probeert te bereiken, en uiteindelijk je passagiers het uitschreeuwen.
Had inderdaad gekund maar met een plaatsvervanger ben je extra beveiligdquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Want die had dit moeten zien aankomen? Bij een beroerte had hij gewoon de cockpit weer in gekund.
hallo, we kunnen een spaceshuttle in de ruimte besturen, dan kan een deurtje openen niet zo moeilijk zijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef LouisLitt het volgende:
Eigenlijk moet je een deur vanaf de grond moeten kunnen ontgrendelen. Maar ok, dat zal technisch wel onmogelijk zijn.
Nee vertel,quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zeg... heeft er al iemand geopperd dat het mogelijk moet zijn de deur van buitenaf te openen?
Naar de wc gaat... niet met een parachute het toestel verlaat.. kom op.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Cette page pratique un humour particulier, les gens facilement offensables devraient s'en détourner. Bisous.quote:
Dat bedoel ik niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zeg... heeft er al iemand geopperd dat het mogelijk moet zijn de deur van buitenaf te openen?
Als dat vliegtuig gewoon braaf op automatische piloot staat kan een hartaanval niet zoveel veroorzaken hoor, vooral niet in een plasbeurt lang.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Er zijn natuurlijk voldoende aanwijzingen voor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat zijn nu de argumenten van het OM waarom gezegd wordt dat het moedwillig gebeurde?
Dan nog zou gewoon de automatische piloot door moeten blijven vliegen en de deur open kunnen. Wat in dit geval niet mogelijk was omdat de co-piloot zelf de code aangepast heeft.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Kun je die op een rijtje geven?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk voldoende aanwijzingen voor.
Daarom. Dan slaat je collega alarm, en dan? Dan stuur je een mirage erheen? En wat moet die doen? Per saldo schiet je er niks mee op als je dat ding uit de lucht schiet. Het enige wat je kan doen is hopen dat je die co-piloot nog op andere gedachten kan brengen en zeker weten dat hij hem niet op een stad neergooit oid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt, maar tussen het moment dat jij gaat pissen en het moment dat je erachter komt dat er écht iets mis is zit ook nog wel wat tijd lijkt me.
I know, maar ook jouw vraag is al meerdere malen gesteld én beantwoord in het topic.quote:
Ja want als je een hartaanval krijgt zet een vliegtuig ineens vanuit zichzelf een daling is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Als de copiloot een hartaanval zou krijgen was met de code de deur wel opengegaanquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Dan neemt de piloot het over als hij terug is van het toilet. Tenzij hij enorm aan de diarree is en een uur wegblijft, maar dat lijkt me sterk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
De daling kan niet per ongeluk zijn ingezet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat zijn nu de argumenten van het OM waarom gezegd wordt dat het moedwillig gebeurde?
Als de copiloot een hartaanval had gekregen was de deur alsnog t openen van buitenafquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je kunt je - maar dat is hier vast al wel te sprake gekomen - wel bedenken hoe onverantwoord he is dat de piloot tijdens een vlucht de co-piloot alleen laat. Stel dat die laatste een hartaanval krijgt oid, is er niemand om het gezag over te nemen. En voor dit soort gevallen dus ook niet. Kun je op zo'n korte vlucht je behoefte niet ff nhouden of m op de luchthaven doen?
Het sterkste argument is dat het er sterk op lijkt dat de override van de cockpitdeur van binnen actief werd geblokkeerd. Verder leek de co-piloot bij kennis en leek hij de daling bewust te hebben ingezet. 1+1=2.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kun je die op een rijtje geven?
Bewust buitensluiten van de piloot. Geen contact opnemen met wie dan ook en ook nergens op reageren. Vakkundig en gecontroleerd de Alpen in crashen; precies wat je wilt doen als je op die manier zelfmoord wilt plegen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat zijn nu de argumenten van het OM waarom gezegd wordt dat het moedwillig gebeurde?
Precies. Voor dit soort gevallen is die noodcode. Dan heeft aanwezige in cockpit nog even de tijd het te 'overriden' (wat dus niet gebeurt in geval van 'onwel'), en daarna ontgrendelt de deur.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als de copiloot een hartaanval zou krijgen was met de code de deur wel opengegaan
Je hebt dit topic toch gevolgd?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kun je die op een rijtje geven?
Als dit de conclusie zou zijn van een onderzoek, crash door vloeipoepquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan neemt de piloot het over als hij terug is van het toilet. Tenzij hij enorm aan de diarree is en een uur wegblijft, maar dat lijkt me sterk.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan neemt de piloot het over als hij terug is van het toilet. Tenzij hij enorm aan de diarree is en een uur wegblijft, maar dat lijkt me sterk.
Het wordt tijd dat ik weer aan het werk ga want ik barstte zojuist in lachen uit terwijl dit natuurlijk, ondanks dit topic, een uiterst trieste zaak blijft...quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:50 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Als de copiloot een hartaanval had gekregen was de deur alsnog t openen van buitenaf
Airbus Reinforced Cockpit Door Description and Pr…:
Heeft ze natuurlijk een punt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Anna Łepkowska
Vandaag om 13:49
From ages Deutsch people are abnormal. a lot of european nations know about that !!!!![]()
Helder. Aangezien eerder beweerd werd dat dat wel mogelijk is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
I know, maar ook jouw vraag is al meerdere malen gesteld én beantwoord in het topic.
Nee, het is niet zomaar mogelijk contact te leggen met de grond vanuit de rest van het toestel.
Bij sommige vliegtuigen kan dat via satelliettelefoon, mbv een credit card, maar dat is dus niet overal mogelijk.
Dat klopt... maar, hij had ook 30 minuten eerder voor vetrek kunnen gaan.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:48 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Naar de wc gaat... niet met een parachute het toestel verlaat.. kom op.
Waar is dat geschreven dan. Domme Pool.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Anna Łepkowska
Vandaag om 13:49
From ages Deutsch people are abnormal. a lot of european nations know about that !!!!![]()
Volgens data van FR24 is de target altitude voor de autopilot ook naar 100ft gedraaidquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De daling kan niet per ongeluk zijn ingezet.
Nee, want die kunnen al helemaal niet beoordelen wat er aan de hand is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef LouisLitt het volgende:
Eigenlijk moet je een deur vanaf de grond moeten kunnen ontgrendelen. Maar ok, dat zal technisch wel onmogelijk zijn.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Je hebt dit topic toch gevolgd?
- het veto-en van het binnenlaten van de gezagsvoerder.
- zonder noodzaak het vliegtuig als een benno laten vallen
Misschien?
Helder. Er zijn namelijk mensen die twijfelen bij deze argumentenquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het sterkste argument is dat het er sterk op lijkt dat de override van de cockpitdeur van binnen actief werd geblokkeerd. Verder leek de co-piloot bij kennis en leek hij de daling bewust te hebben ingezet. 1+1=2.
Zat ie ook in het vliegtuigquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:52 schreef Caland het volgende:
De trends op twitter ondertussen.
[ afbeelding ]
Ik gok uit de cockpit gesprekken waarin de gezagvoerder aangeeft naar het toilet te gaan. Ze kunnen natuurlijk op die manier prima identificeren wie wie is. Hij zal nooit zomaar opstaan en weglopen zonder te zeggen wat hij gaat doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat klopt... maar, hij had ook 30 minuten eerder voor vetrek kunnen gaan.
Wat ik me afvraag. Waaruit maken ze op dat het de co-piloot was die het heeft gehad en niet de gezagsvoerder
Ik weet niet in hoeverre de computer van een Airbus dat toelaat en of dat volledig is uit te schakelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Wat ik vreemd van aan het hele verhaal;
Als hij daadwerkelijk zelfmoord wilde plegen, waarom jast ie die kist dan niet recht naar beneden, maar moet het zo lang duren?!?
Beetje outdatedquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
http://pilots-airmen.find(...)dreas-Guenter-Lubitz
If only...quote:
Goede, vraag ik me ook af aangezien het als vrij geleidelijke daling klinkt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Wat ik vreemd van aan het hele verhaal;
Als hij daadwerkelijk zelfmoord wilde plegen, waarom jast ie die kist dan niet recht naar beneden, maar moet het zo lang duren?!?
En intrappen dan?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:43 schreef Patrice_Consigny het volgende:
En nee, open krijg je ze niet met je brandblusser:
De laatste twijfeling?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Wat ik vreemd van aan het hele verhaal;
Als hij daadwerkelijk zelfmoord wilde plegen, waarom jast ie die kist dan niet recht naar beneden, maar moet het zo lang duren?!?
Dit is wel een stuk humaner voor de passagiers aan boord.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Wat ik vreemd van aan het hele verhaal;
Als hij daadwerkelijk zelfmoord wilde plegen, waarom jast ie die kist dan niet recht naar beneden, maar moet het zo lang duren?!?
Stuurknuppel naar voren rammen kan volgens mij niet meer zomaar nee.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:54 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre de computer van een Airbus dat toelaat en of dat volledig is uit te schakelen.
Misschien was dit de snelste weg? De autopiloot gaat misschien dingen uit zichzelf doen bij extremere dalingen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Wat ik vreemd van aan het hele verhaal;
Als hij daadwerkelijk zelfmoord wilde plegen, waarom jast ie die kist dan niet recht naar beneden, maar moet het zo lang duren?!?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
http://pilots-airmen.find(...)dreas-Guenter-Lubitz
quote:I've never had a musical pilot before, I was surprised to hear him singing over the intercom. My favourites were his rendition of "She'll be Coming Round the Mountain"(great for the children!) and Dave Matthews Band's "Crash Into Me."
Autopilot naar beneden draaien en met je ogen dicht afwachten, wellicht.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Wat ik vreemd van aan het hele verhaal;
Als hij daadwerkelijk zelfmoord wilde plegen, waarom jast ie die kist dan niet recht naar beneden, maar moet het zo lang duren?!?
Die je dan inderdaad 10 minuten langer in blinde paniek houdt ja, alvorens ze te vermoorden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:54 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dit is wel een stuk humaner voor de passagiers aan boord.
Zeker wel. Mogelijk zijn er financiers, medeplichtigen of mensen die vermoedens hebben gehad en geen alarm hebben geslagen imo ook een vorm van medeplichtigheid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:52 schreef brojo het volgende:
Als het zorgvuldig van te voren was gepland kunnen we wel spreken over terrorisme lijkt me. Maar dat maakt nu niet meer uit, of het nu een impulsieve actie was of niet
'Ga ff pissen.'quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik gok uit de cockpit gesprekken waarin de gezagvoerder aangeeft naar het toilet te gaan. Ze kunnen natuurlijk op die manier prima identificeren wie wie is. Hij zal nooit zomaar opstaan en weglopen zonder te zeggen wat hij gaat doen.
Valt wel mee met die blinde paniek. Denk dat het er vrij ontspannen aan toe is gegaan tot (net voor) de crash.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die je dan inderdaad 10 minuten langer in blinde paniek houdt ja, alvorens ze te vermoorden.
Hmz dat kan ook nog inderdaad.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:54 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre de computer van een Airbus dat toelaat en of dat volledig is uit te schakelen.
Werkontwijkend gedragquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Gaat hard hier, allemaal geen werk of wat?
Ben piloot, zit ff te schijten en beetje online te gluren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Gaat hard hier, allemaal geen werk of wat?
Zodat het nog relatief lang onopgemerkt blijft dat ze op een berg afvliegen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Wat ik vreemd van aan het hele verhaal;
Als hij daadwerkelijk zelfmoord wilde plegen, waarom jast ie die kist dan niet recht naar beneden, maar moet het zo lang duren?!?
De piloot was tong?quote:
Die comments daaronder!quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
http://pilots-airmen.find(...)dreas-Guenter-Lubitz
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ben piloot, zit ff te schijten en beetje online te gluren.
Niet financieel onafhankelijk zijnquote:Op donderdag 26 maart 2015 13:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Gaat hard hier, allemaal geen werk of wat?
Ik moest lachen.quote:xqhcvo said 24 minutes ago:
5.0
He had a lot of loyalty for a hired pilot and was a big guy for his family and friends. I don't know what God has in store for Andreas but I hope it fits his Master Plan which Andreas was always getting caught in. It's a shame that this one time he didn't fly so good. RIP, Andreas, hopefully you'll get to bring friends wherever you are.
Ik kan nog geen papieren vliegtuigje vouwen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Niet financieel onafhankelijk zijn
Overigens is de helft van de users hier zelf piloot of is het geweest.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Niet financieel onafhankelijk zijn
Overigens is de helft van de users hier zelf piloot of is het geweest.
quote:
quote:5/5 defo recommend for any brothers looking to help out anyway with the ISIS, brother Andreas has proved himself loyal and may he be rewarded with the numerous virgins he desires.
Kan niet met een Airbus.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef de_boswachter het volgende:
Wat ik vreemd van aan het hele verhaal;
Als hij daadwerkelijk zelfmoord wilde plegen, waarom jast ie die kist dan niet recht naar beneden, maar moet het zo lang duren?!?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ben piloot, zit ff te schijten en beetje online te gluren.
Nu je het zegt, ik heb ooit een eendagscursus vliegen gehad, ergens in Flevoland was dat. Was een speciale actie.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Niet financieel onafhankelijk zijn
Overigens is de helft van de users hier zelf piloot of is het geweest.
Ik ben helaas maar stewardess. Nog een drankje?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Niet financieel onafhankelijk zijn
Overigens is de helft van de users hier zelf piloot of is het geweest.
Kijk je wel uit, jongen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:57 schreef Caland het volgende:
Ik ben straaljagerpiloot en zit ondertussen gewoon op 4g fok te checken.
Andreas Guenter obtained a third class medical designation in 06/2010; the designation expires in 06/2015.quote:
Nouja, gezien omstandigheden lijkt me de procedure zoals die nu is ook niet ideaal. Juist door dit soort dingen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:55 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Als dat kan heeft die deur weinig nut.
En wat is dan het politieke doel dat hij wilde bereiken?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:52 schreef brojo het volgende:
Als het zorgvuldig van te voren was gepland kunnen we wel spreken over terrorisme lijkt me. Maar dat maakt nu niet meer uit, of het nu een impulsieve actie was of niet
False flag?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:58 schreef iRemco het volgende:
Er zal wel het een en ander gaan veranderen qua regels mbt aantal (co)piloten in de cockpit en plaats van toilet voor bemanning na deze ramp?!?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:58 schreef iRemco het volgende:
Er zal wel het een en ander gaan veranderen qua regels mbt aantal (co)piloten in de cockpit en plaats van toilet voor bemanning na deze ramp?!?
Terrorisme is niet alleen iets wat gebeurd vanuit politieke gronden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En wat is dan het politieke doel dat hij wilde bereiken?
Op de pedestal. Zou heeeeeeel misschien kunnen, maar niet in combinatie met het naar 100ft draaien van de altitude.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:59 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nouja, gezien omstandigheden lijkt me de procedure zoals die nu is ook niet ideaal. Juist door dit soort dingen.
Hoewel ik me dan wel weer afvraag wat de plaatsing was van die deur module (onderin of bovenin de cockpit) Zou verklaren of het 100% zeker zelfmoord was of dat hij toch niet onwel is geworden en aan die knop is blijven hangen bijvoorbeeld.
Kan op latere leeftijd zich bekeerd hebben tot de islam.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:59 schreef remlof het volgende:
Andreas Lubitz.
Gelukkig geen exotische naam voor een Duitse piloot.
Hm...quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:59 schreef brojo het volgende:
[..]
Andreas Guenter obtained a third class medical designation in 06/2010; the designation expires in 06/2015.
Dan moet je wel zeker weten dat de juiste persoon er voor staat....quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:39 schreef LouisLitt het volgende:
Eigenlijk moet je een deur vanaf de grond moeten kunnen ontgrendelen. Maar ok, dat zal technisch wel onmogelijk zijn.
Omdat er bij geen contact een straaljager je op komt zoeken. Je hebt dus niet zo heel veel tijd als je het in eigen hand wilt houden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je de deur uiteindelijk niet meer open krijgt? Waarom dan niet een goed plekje uitzoeken?
Och, er zijn altijd mensen die twijfelen aan allerlei argumenten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
Helder. Er zijn namelijk mensen die twijfelen bij deze argumenten
Alle gekheid op een stokje, maar op een vlucht van nog geen 2 uur ga je toch ff van te voren pissen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:59 schreef CherryLips het volgende:
Katheter en stoma plaatsen voor vertrek voortaan.
Die zijn het ergste, net als ex-rokers.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:00 schreef Downwards het volgende:
[..]
Kan op latere leeftijd zich bekeerd hebben tot de islam.
Jawel, meeste Duitse piloten heten Günther Schneider of Gottfried von Fingerkrauthofen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:59 schreef remlof het volgende:
Andreas Lubitz.
Gelukkig geen exotische naam voor een Duitse piloot.
Ik had ook een beetje een Final Destination-gevoel bij deze rampquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:01 schreef Franny_G het volgende:
Tjemig, wat klote streek. Ik stap over anderhalve maand met zo'n 100 leerlingen in een vliegtuig. Ik moet nu de hele tijd aan die school denken waar in 1 klap zoveel leerlingen en docenten dood zijn..
Misschien had ie heel veel thee gedronken (of bierquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Alle gekheid op een stokje, maar op een vlucht van nog geen 2 uur ga je toch ff van te voren pissen?
Ik bedoel, als je 12 uur moet vliegen dan snap ik het nog wel...
Leg eens uit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had ook een beetje een Final Destination-gevoel bij deze ramp
Wel waar.Er moet een poltiek, ideologisch doel zijn. Ondanks dat het woord tegenwoordig te pas en te onpas wordt gebruikt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Terrorisme is niet alleen iets wat gebeurd vanuit politieke gronden.
Krijg je wel 3 man in een cockpit van zo'n klein vliegtuig?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:02 schreef niels0 het volgende:
Boordwerktuigkundige opnieuw in het leven roepen.
tja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Misschien had ie heel veel thee gedronken (of bier), weet jij veel
Misschien zat er een wind dwars, had ie kramp, kan van alles zijn.
ik weet niet hoe ze het doen maar kan natuurlijk dat hij al een tijdje in het vliegtuig zat, (weet niet of ze heen en weer vliegen), en tsja soms komt het ineens op...quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Alle gekheid op een stokje, maar op een vlucht van nog geen 2 uur ga je toch ff van te voren pissen?
Ik bedoel, als je 12 uur moet vliegen dan snap ik het nog wel...
De knop waarmee de piloot de deur op slot kan houden is er natuurlijk zodat bemaningsleden niet onder bedreiging van een kaper de deur open kunnen maken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:01 schreef LouisLitt het volgende:
Misschien een idee om de deuren te beveiligen met handscanners. Die moeten dan voor de vlucht door de piloten worden ingesteld. Ik noem ook maar wat.
"Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappijontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden."quote:
Jammer van dat industrie-terrein tegenover zijn woning.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.google.nl/map(...)006fc98cb51a47?hl=nl
Hij woonde best wel in een mooie omgeving
Of de co piloot heeft een plasmiddel gegeven van te voren. Dan houd je het echt niet in.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Alle gekheid op een stokje, maar op een vlucht van nog geen 2 uur ga je toch ff van te voren pissen?
Ik bedoel, als je 12 uur moet vliegen dan snap ik het nog wel...
Ja.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:03 schreef tralalala het volgende:
[..]
Krijg je wel 3 man in een cockpit van zo'n klein vliegtuig?
Ben geen expert verder dus qua instellen van hoogte daling geen idee en hoe makkelijk dat te veranderen is. Maar die door lock ziet er wat te simpel en foutgevoelig uit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:00 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Op de pedestal. Zou heeeeeeel misschien kunnen, maar niet in combinatie met het naar 100ft draaien van de altitude.
Ik lees het er wel uit, alleen iets uitgebreider. Maar was dat doel dan? Gewoon iemand bang maken geldt niet als terrorisme hoor.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
"Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappijontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden."
Niet waar.
Ah, oke. Dan mogen de zeven leerlingen die in Barcelona zijn uitgestapt wel enorm gaan oppassen voor elektrocutie en dergelijke.quote:
Volgens mij kan het idd niet met een airbus. Boordcomputer staat het niet toe dat er al te rigoureuze bewegingen worden gemaakt, dan reageert de kist gewoon niet op de input oid.quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hmz dat kan ook nog inderdaad.
Wat een heftige dood is dat geweest. Gelukkig hadden de passagiers het schijnbaar maar kort in de gaten? Dan vraag ik me af hoe hard de piloot op die deur heeft staan bonken. Dat moet je toch normaal gesproken ook horen.....
Leuk, maar is ook niet waterproof natuurlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:06 schreef Alentejana het volgende:
Okee tijd voor een SCAN SYSTEEM (iris of hand) voor het openen van de deur.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:06 schreef Alentejana het volgende:
Okee tijd voor een SCAN SYSTEEM (iris of hand) voor het openen van de deur.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:03 schreef falling_away het volgende:
[..]
De knop waarmee de piloot de deur op slot kan houden is er natuurlijk zodat bemaningsleden niet onder bedreiging van een kaper de deur open kunnen maken.
Werkt toch ook nietquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:06 schreef Alentejana het volgende:
Okee tijd voor een SCAN SYSTEEM (iris of hand) voor het openen van de deur.
Dat werkt 2 kanten op natuurlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:03 schreef falling_away het volgende:
[..]
De knop waarmee de piloot de deur op slot kan houden is er natuurlijk zodat bemaningsleden niet onder bedreiging van een kaper de deur open kunnen maken.
Kan jij pissen op commando ja? Good for youquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Alle gekheid op een stokje, maar op een vlucht van nog geen 2 uur ga je toch ff van te voren pissen?
Ik bedoel, als je 12 uur moet vliegen dan snap ik het nog wel...
Dat klopt, maar in mijn geval vervangt een handscanner de code. In ieder geval voor de 2 piloten. De code kan dan voor de hoofdsteward zijn ofzo. Kijk in het geval van 2 gekke piloten heb je wel een probleem. Maar die kans is wat kleiner ook omdat de piloten willekeurig worden ingedeeld.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:03 schreef falling_away het volgende:
[..]
De knop waarmee de piloot de deur op slot kan houden is er natuurlijk zodat bemaningsleden niet onder bedreiging van een kaper de deur open kunnen maken.
Hoeft toch niet de hele tijd op het flightdeck te zitten? Alleen als er een piloot even gaat wandelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:03 schreef tralalala het volgende:
[..]
Krijg je wel 3 man in een cockpit van zo'n klein vliegtuig?
Misschien wilde hij z'n werkgever iets vreselijks aandoenquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:06 schreef arjan1112 het volgende:
Stel nou dat ie depressief was en zelfmoord wilde plegen
Waarom dan in zo een groot vliegtuig. Hij had dan toch makkelijk alleen in een heel klein vliegtuigje kunnen crashen ?
Enige wat je kunt doen is verplicht 3 man in de cockpit zetten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:07 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens mij is het systeem wat er nu is goed. De dreiging van kapers lijkt mij groter dan piloten die dit zullen doen.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:07 schreef awiebo het volgende:
als die gezagvoerder de hulp had ingeroepen van de passagiers hadden ze net voordat ze crashten met zijn allen naar de staart kunnen rennen.
En dan komt het gewicht te liggen aan de achterkant...... en dan wordt het vliegtuig gedwongen om weer te gaan stijgen! Briljant!quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:07 schreef awiebo het volgende:
als die gezagvoerder de hulp had ingeroepen van de passagiers hadden ze net voordat ze crashten met zijn allen naar de staart kunnen rennen.
Misschien doordat ze de gezagvoerder op de deur hebben horen rammen, en hebben horen roepen dat hij binnengelaten moest worden?quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat klopt... maar, hij had ook 30 minuten eerder voor vetrek kunnen gaan.
Wat ik me afvraag. Waaruit maken ze op dat het de co-piloot was die het heeft gehad en niet de gezagsvoerder
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
En dan komt het gewicht te liggen aan de achterkant...... en dan wordt het vliegtuig gedwongen om weer te gaan stijgen! Briljant!
Ja of springen net voordat ze crashtenquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:07 schreef awiebo het volgende:
als die gezagvoerder de hulp had ingeroepen van de passagiers hadden ze net voordat ze crashten met zijn allen naar de staart kunnen rennen.
Ja en dat zal teveel kosten dus gaan ze niet doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Enige wat je kunt doen is verplicht 3 man in de cockpit zetten.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:07 schreef awiebo het volgende:
als die gezagvoerder de hulp had ingeroepen van de passagiers hadden ze net voordat ze crashten met zijn allen naar de staart kunnen rennen.
Ze hadden ook allemaal tegelijkertijd kunnen springen, misschien was het vliegtuig dan weer even gestegen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:07 schreef awiebo het volgende:
als die gezagvoerder de hulp had ingeroepen van de passagiers hadden ze net voordat ze crashten met zijn allen naar de staart kunnen rennen.
Ja, maar wel een groot vrijstaand huis.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:03 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jammer van dat industrie-terrein tegenover zijn woning.
Inderdaad. De piloten zelf blijven de zwakste schakels. Ook al laat je ze nooit alleen in de cockpit zitten. Je kan hoogstens beter de piloten beter screenen en volgen om bij te houden of ze niet psychisch in de knoop zitten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:07 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens mij is het systeem wat er nu is goed. De dreiging van kapers lijkt mij groter dan piloten die dit zullen doen.
Probleem blijft dat het menselijke problemen zijn en die ga je nooit 100% kunnen uitsluiten. Hoewel het systeem nu niet klopt, met 3 man in de cockpit zou al een verbetering zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:07 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens mij is het systeem wat er nu is goed. De dreiging van kapers lijkt mij groter dan piloten die dit zullen doen.
Staat binnenkort wel te koop denk ik, sla je slag.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ja, maar wel een groot vrijstaand huis.
Een mooi kasteel in je dorp.
Tennisbanen en zwembad aan de Biebrichsbach.
En nog een groot bos daarachter.
Ja, maar uit kostenoverwegingen zullen luchtvaartmaatschappijen dat niet willen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Enige wat je kunt doen is verplicht 3 man in de cockpit zetten.
Huren ze iemand met een mbo beveiligingspapiertje in.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, maar uit kostenoverwegingen zullen luchtvaartmaatschappijen dat niet willen.
Ik doe dat altijd in de lift, doet vet zeer als we dan naar beneden gaan al die verdiepingen vallen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze hadden ook allemaal tegelijkertijd kunnen springen, misschien was het vliegtuig dan weer even gestegen.
Misschien zouden ze meer kunnen investeren in de psychische gezondheid van piloten en proberen de werkdruk te verminderen. Maar dat kost allemaal geld dus zullen ze ook niet doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:10 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Inderdaad. De piloten zelf blijven de zwakste schakels. Ook al laat je ze nooit alleen in de cockpit zitten. Je kan hoogstens beter de piloten beter screenen en volgen om bij te houden of ze niet psychisch in de knoop zitten.
Woonde hij trouwens niet nog bij zijn ouders?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ja, maar wel een groot vrijstaand huis.
Een mooi kasteel in je dorp.
Tennisbanen en zwembad aan de Biebrichsbach.
En nog een groot bos daarachter.
Dit gaat ze een stuk meer kosten..quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Huren ze iemand met een mbo beveiligingspapiertje in.
Of klappende mensen als het vliegtuig landt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:12 schreef niels0 het volgende:
Nu ik er over nadenk. Gewoon een mannetje extra. Vliegen moet weer voor mensen met geld worden.
Zijn we gelijk van al die paupers op de vlucht en bij de incheckbalie af.
Bovenin in het midden, op het schempje staat 'Alt'en daaronder '30.000 ' Met het draaiknopje daaronder kan je de hoogte instellen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:04 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ben geen expert verder dus qua instellen van hoogte daling geen idee en hoe makkelijk dat te veranderen is. Maar die door lock ziet er wat te simpel en foutgevoelig uit.
Nee, das veulste duur en te klein, iemand van de crew plaats in te laten nemen zodat de cockpit altijd met 2 man bemand is.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Enige wat je kunt doen is verplicht 3 man in de cockpit zetten.
Of accepteren dat er geen perfecte oplossing bestaat.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Enige wat je kunt doen is verplicht 3 man in de cockpit zetten.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 13:52 schreef amaranta het volgende:
Wat ik me afvraag. Waaruit maken ze op dat het de co-piloot was die het heeft gehad en niet de gezagsvoerder
quote:Der Flugkapitän bat den Co-PiIoten, das Kommando zu übernehmen. Danach folgte das Geräusch, dass ein Sitz zurückgeschoben wurde. Dann wurde eine Tür geschlossen, erklärte Brice Robin.
Lijkt mij ook wat omslachtig. Zeker wanneer Truus en Wesley net met het voedselkarretje in de weer zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:13 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, das veulste duur en te klein, iemand van de crew plaats in te laten nemen zodat de cockpit altijd met 2 man bemand is.
maar dan had de gezagvoerder in ieder geval de vlucht een beetje kunnen regelen. Beetje naar voren of naar achteren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
En dan komt het gewicht te liggen aan de achterkant...... en dan wordt het vliegtuig gedwongen om weer te gaan stijgen! Briljant!
Dit. Natuurlijk moet je streven naar oplossingen voor problemen, maar elke oplossing heeft weer zijn eigen problemen. Ook met zijn tweeën kan de ene de andere uitschakelen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Of accepteren dat er geen perfecte oplossing bestaat.
[..]
[..]
Jij kan geen enkele manier verzinnen waardoor één piloot twee mannetjes uit kan schakelen of buiten de deur werken, maar eentje wel?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:12 schreef niels0 het volgende:
Nu ik er over nadenk. Gewoon een mannetje extra. Vliegen moet weer voor mensen met geld worden.
Zijn we gelijk van al die paupers op de vlucht en bij de incheckbalie af.
Een zij zou dit nooit doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:14 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar dit is niet uit te sluiten. Als een piloot dit wilt doen doet hij/zij het toch wel.
Gewoon de 2 piloten de macht geven over de cockpit met een handscanner. De hoofd van de crew krijgt dan de code die door de piloten kan worden overruled indien er sprake is van een bedreiging achter de deur. (a.d.h.v. de camera's)quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:13 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, das veulste duur en te klein, iemand van de crew plaats in te laten nemen zodat de cockpit altijd met 2 man bemand is.
Jammer voor de passagiers, maar dan gaat Truus of Wesley even op de stoel plaats nemen in de cockpit.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:14 schreef Morendo het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wat omslachtig. Zeker wanneer Truus en Wesley net met het voedselkarretje in de weer zijn.
Dat is dan onzin, ze zijn gewoon in loondienst.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees berichten dat piloten op ZZP-basis werken. Niet vliegen is geen inkomen. Dan zul je misschien niet eerlijk zijn over psychische problemen.
Nee, niet genoeg. Op de grond en bij take-off is het wel enorm van belang. In de lucht heeft het hooguit invloed op je brandstofverbruik etc.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:14 schreef awiebo het volgende:
[..]
maar dan had de gezagvoerder in ieder geval de vlucht een beetje kunnen regelen. Beetje naar voren of naar achteren.![]()
![]()
Ik weet niet of de kenners hier mij ook kunnen vertellen of dat uberhaupt enig verschil had zullen maken?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:15 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, die was de startbaan niet afgekomen omdat de handrem er nog op stond
Misschien met heel veel gewicht, maar de autopiloot kan gewoon compenseren voor verschuivingen in gewicht met de trim functie van het hoogteroer.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:14 schreef awiebo het volgende:
Ik weet niet of de kenners hier mij ook kunnen vertellen of dat uberhaupt enig verschil had zullen maken?
Die kunnen er niks aan doen natuurlijk maar die zullen daar niet lekker zittentwitter:airlivenet twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:19:26ALERT Co-pilot’s family is in flight to Marseille: http://t.co/nimcSB9JZs reageer retweet
In hindsight een tikkeltje ongepast.quote:'den Traum den er jetzt so teuer mit seinem Leben bezahlte'.
Ja, en dan ga je pissen en dwingt een terrorist je je hand op de lezer te houden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:14 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Gewoon de 2 piloten de macht geven over de cockpit met een handscanner. De hoofd van de crew krijgt dan de code die door de piloten kan worden overruled indien er sprake is van een bedreiging achter de deur. (a.d.h.v. de camera's)
Co-Pilot Andreas L., 28 Jahre, wohnhaft in Montabaur (Elternhaus), Zweitwohnsitz in Düsseldorf.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Staat binnenkort wel te koop denk ik, sla je slag.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)uit-te-sluiten.dhtmlquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dan onzin, ze zijn gewoon in loondienst.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Co-Pilot Andreas L., 28 Jahre, wohnhaft in Montabaur (Elternhaus), Zweitwohnsitz in Düsseldorf.
Die Presse steht bereits vor dem Elternhaus in Montabaur ...
Daar heb je het al....
Vraag dat o.a. aan de jongens die voor RyanAir vliegenquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dan onzin, ze zijn gewoon in loondienst.
Het is dan ook voornamelijk indien er sprake is van een gekke piloot. En ja hij kan dwingen tot hij een ons weegt, waarom zou je daar als (co piloot) überhaupt aan meewerken wetende dat hij dat ding wil kapen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, en dan ga je pissen en dwingt een terrorist je je hand op de lezer te houden.
Je hebt of totale controle vanuit de cockpit, of niet.
hmmz, daar wisten ze dus nog niet wat ze nu weten......quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:14 schreef alpeko het volgende:
[ afbeelding ]
Vergeten zullen we hem inderdaad niet
Maar dat weet je toch niet van tevoren?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:18 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Het is dan ook voornamelijk indien er sprake is van een gekke piloot.
Nee dan sterf je alsnog als een nono. Nu kent iedereen hem en krijgt hij een Wiki-vermelding.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:06 schreef arjan1112 het volgende:
Stel nou dat ie depressief was en zelfmoord wilde plegen
Waarom dan in zo een groot vliegtuig. Hij had dan toch makkelijk alleen in een heel klein vliegtuigje kunnen crashen ?
Rouwadvertentie van deze ochtend inderdaad.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:19 schreef gateway het volgende:
[..]
hmmz, daar wisten ze dus nog niet wat ze nu weten......
Hoe werkt het in die industrie: eerst een paar jaren vliegen voor de prijsvechters en dan de overstap maken naar de gerenommeerde maatschappijen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:18 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Vraag dat o.a. aan de jongens die voor RyanAir vliegen
Waarom zou je onder dwang luisteren naar een kaper? Want anders vermoord die je ofzo?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Maar dat weet je toch niet van tevoren?Dat is de hele crux.
En maak je je familie ook gelijk een bekende Duitser.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:20 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Nee dan sterf je alsnog als een nono. Nu kent iedereen hem en krijgt hij een Wiki-vermelding.
als de medepassagiers mar niet weten dat ze de ouders of familie van zijn.....quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:16 schreef alpeko het volgende:
Die kunnen er niks aan doen natuurlijk maar die zullen daar niet lekker zittentwitter:airlivenet twitterde op donderdag 26-03-2015 om 13:19:26ALERT Co-pilot’s family is in flight to Marseille: http://t.co/nimcSB9JZs reageer retweet
Dat eerlijk zijn over psychische problemen doen de meeste mensen niet, ook al zijn ze in loondienst. Een (echte) burn out of depressie krijg je niet van de ene op de andere dag, maar juist door problemen niet te onderkennen of er niet aan te werken vanwege schaamte, onbegrip o.i.d.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees berichten dat piloten op ZZP-basis werken. Niet vliegen is geen inkomen. Dan zul je misschien niet eerlijk zijn over psychische problemen.
Dat is menselijk. Het is niet zoals in de film...quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:20 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
En ja w
[..]
Waarom zou je onder dwang luisteren naar een kaper? Want anders vermoord die je ofzo?
Verschilt heel erg. Ik ben direct bij een grote maatschappij begonnen, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid. Een en ander is afhankelijk van je vliegopleiding, contacten, inzet, geluk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hoe werkt het in die industrie: eerst een paar jaren vliegen voor de prijsvechters en dan de overstap maken naar de gerenommeerde maatschappijen?
Wist je dat op de boete voor wildplassen in Nederland 147 euro bedraagt?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:22 schreef BB-King het volgende:
Toch bizar dat een simpel plasje het leven van 147 mensen heeft gekost.
Oh, je bent zelf piloot.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:22 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Verschilt heel erg. Ik ben direct bij een grote maatschappij begonnen, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid. Een en ander is afhankelijk van je vliegopleiding, contacten, inzet, geluk.
In de tijden zoals ze nu zijn is een beginnende piloot blij met elke baan, overigens. En inderdaad, als je eenmaal uren hebt kun je overstappen.
Bedankt Caland.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Wist je dat op de boete voor wildplassen in Nederland 147 euro bedraagt?
True story.
En wildplassen in het vliegtuig?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Wist je dat op de boete voor wildplassen in Nederland 147 euro bedraagt?
True story.
Daarom is hij ook zo ongeveer de enige hier die ik serieus neem qua meningen/speculaties in plaats van al het andere geroeptoeterquote:
Ligt eraan of het vliegtuig binnen of buiten de bebouwde kom vliegt.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En wildplassen in het vliegtuig?
En wat had die precies kunnen doen?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:24 schreef Eenskijken het volgende:
misschien voortaan een militair een boord meenemen?
Even iemand terug in de tijd sturen, die voorkomt dat de gezagvoerder een plasje gaat doen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:22 schreef BB-King het volgende:
Toch bizar dat een simpel plasje het leven van 147 mensen heeft gekost.
Het kan ook een poepje geweest zijn. Wacht nou eerst het onderzoek maar eens af.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:22 schreef BB-King het volgende:
Toch bizar dat een simpel plasje het leven van 147 mensen heeft gekost.
Bedankt Hans.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:24 schreef Eenskijken het volgende:
misschien voortaan een militair een boord meenemen?
Bizar dat je onder degelijke privéomstandigheden nog als copiloot mag fungeren.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:25 schreef GGMM het volgende:
Hij was 28 jaar en woonde nog bij z'n ouders.
Wat een loser
Die vervolgens doordraait en beide piloten doodschiet..?quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:24 schreef Eenskijken het volgende:
misschien voortaan een militair een boord meenemen?
quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:26 schreef Downwards het volgende:
[..]
Bizar dat je onder degelijke privéomstandigheden nog als copiloot mag fungeren.
Nou inderdaad. Als je niet eens normaal in de maatschappij functioneert zou je ook geen vliegtuig mogen besturen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:26 schreef Downwards het volgende:
[..]
Bizar dat je onder degelijke privéomstandigheden nog als co-piloot mag fungeren.
Dan nemen we gewoon iemand van de marechaussee mee om die militair te controleren die de piloten controleert.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:26 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Die vervolgens doordraait en beide piloten doodschiet..?
Weet jij veel wat voor lui dat zijn? Zo'n gast wordt niet zomaar massamoordenaar natuurlijk, iets met appel en boom. Ik zou de cockpit voor de zekerheid toch maar goed op slot houden.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:21 schreef gateway het volgende:
[..]
als de medepassagiers mar niet weten dat ze de ouders of familie van zijn.....
Misschien was het wel een FöK!kerquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:26 schreef Downwards het volgende:
[..]
Bizar dat je onder degelijke privéomstandigheden nog als copiloot mag fungeren.
Die had het cijfertoets kunnen indrukken en de de deur vanaf de buitenkant open kunnen maken.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:25 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
En wat had die precies kunnen doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Website en facebook pagina van die vereniging zijn down op dit moment. I wonder why... Daar zit een webmaster nu naarstig een ander berichtje in elkaar te flanzen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:14 schreef alpeko het volgende:
[ afbeelding ]
Vergeten zullen we hem inderdaad niet
Gewoon een gat in de vloer maken en in de stoel, kennen ze poepen en sturen tegelijk.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:29 schreef MakkieR het volgende:
Een toilet in de cockpit installeren voor de piloten met de instructies dat zij onder geen enkel beding hun plek meer mogen verlaten tijdens de vlucht. voeg daar een derde copiloot aan toe die vrij m...in de cockpit te zitten, maar er kan ook een in de cabine of in de rest van de vliegtuig zitten.
Als "Bild" en "GeenStijl" de gegevens hebben, is het hek toch al van de dam. Dan kun je niet zo goed een beetje humoristisch kokketeren met de gegevens.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
Types als jij veroorzaken dit gedrag.
En zo'n automaat voor frisdrank en chipszakjes zodat ook niemand van buitenaf ze eten kan komen brengen!quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:29 schreef MakkieR het volgende:
Een toilet in de cockpit installeren voor de piloten met de instructies dat zij onder geen enkel beding hun plek meer mogen verlaten tijdens de vlucht. voeg daar een derde copiloot aan toe die vrij mag voortbewegen mocht er problemen zijn in het vliegtuig. En de eerste stewardess neemt plaats in als de derde copiloot zijn plaats heeft verlaten.
Verder vond ik een automatische ontgrendeling ook wel een goede oplossing vanaf de grondcontrole bijvoorbeeld de vliegverkeersregelaar op de luchthaven. De radio van een vliegtuig hoeft namelijk niet perse alleen in de cockpit te zitten, maar er kan ook een in de cabine of in de rest van de vliegtuig zitten.
Goeie ruk aan de knuppel terwijl de piloot met zijn broek op zijn enkels staat en hij ligt achterin door de g-krachten.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:29 schreef MakkieR het volgende:
Een toilet in de cockpit installeren voor de piloten met de instructies dat zij onder geen enkel beding hun plek meer mogen verlaten tijdens de vlucht.
de stewardess kan het eten en drinken wel brengenquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:30 schreef Caland het volgende:
[..]
En zo'n automaat voor frisdrank en chipszakjes zodat ook niemand van buitenaf ze eten kan komen brengen!
Geven we de derde piloot meteen een pistool, maar den krijgt de gezagsvoerder ook een pistool voor als de deree piloot niet te vertrouwen isquote:Op donderdag 26 maart 2015 14:29 schreef MakkieR het volgende:
Een toilet in de cockpit installeren voor de piloten met de instructies dat zij onder geen enkel beding hun plek meer mogen verlaten tijdens de vlucht. voeg daar een derde copiloot aan toe die vrij mag voortbewegen mocht er problemen zijn in het vliegtuig. En de eerste stewardess neemt plaats in als de derde copiloot zijn plaats heeft verlaten.
Verder vond ik een automatische ontgrendeling ook wel een goede oplossing vanaf de grondcontrole bijvoorbeeld de vliegverkeersregelaar op de luchthaven. De radio van een vliegtuig hoeft namelijk niet perse alleen in de cockpit te zitten, maar er kan ook een in de cabine of in de rest van de vliegtuig zitten.
Hmm, ik weet het niet hoor. Wat nou als de stewardess de piloten probeert te vergiftigen.quote:Op donderdag 26 maart 2015 14:32 schreef MakkieR het volgende:
[..]
de stewardess kan het eten en drinken wel brengen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |