abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151039675
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:52 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Niet zo'n andere situatie. Denk de titels weg en zie het mens vs mens.

Wanneer je feitelijk tegen iemand anders zegt: 'Ik ga nu iets bij jou doen wat ik bij mijzelf nooit zou toestaan.' creëer je imo een zeer onwenselijke mate van ongelijkheid tussen beide partijen.
Exact.
pi_151039712
Het is weer duidelijk hoe de religieuzen met het artikel over godsdienstvrijheid in de hand steeds maar weer mogen discrimineren. Ik word er zo misselijk van. Iedereen gelijkwaardig, behalve dan streng religieuzen, die zijn net een beetje beter dan de rest van de Nederlanders.

:r
Whatever...
pi_151040324
Nou ja, als ze dan zo streng religieus zijn... hoeveel zweepslagen moeten moslima's krijgen volgens de islam als ze alleen met een vreemde man zijn?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_151041553
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:51 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ik gebruik in elk geval geen ad hominem-argumenten.

[..]
Nee, je maakt redeneringen als de volgende:

quote:
Als je blijkbaar vind dat er zo'n fundamenteel verschil zit in het onderzocht worden door een man of door een vrouw, dan moet dat ook in je rol als arts doorwerken.
Wat natuurlijk totaal geen dwingend argument is, terwijl je dat wel als zodanig presenteert. En daarmee valt ook de rest van je betoog.
pi_151041610
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:52 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Niet zo'n andere situatie. Denk de titels weg en zie het mens vs mens.

Wanneer je feitelijk tegen iemand anders zegt: 'Ik ga nu iets bij jou doen wat ik bij mijzelf nooit zou toestaan.' creëer je imo een zeer onwenselijke mate van ongelijkheid tussen beide partijen.
Een dokter behandelt en een patiënt wordt behandeld. Er is sprake van een ongelijke situatie.
pi_151041743
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:33 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dan had je wellicht ook een andere universiteit kunnen zoeken. Het Erasmus MC is (juist door het grote aandeel moslimstudenten) heel erg duidelijk, ook voordat studenten zich inschrijven, over hoe de practica klinische vaardigheden zijn opgebouwd.
Helemaal mee eens. Ik snap het ook gewoon niet, de dames volgen een opleiding tot arts volgens de Nederlandse eisen in Nederland, dan moeten ze zich toch gewoon aanpassen? Ik studeer zelf aan de EUR maar volgens mij is het wel erg zeldzaam dat men zijn religieuze gewoontes weigert aan te passen, dit zijn wel uitzonderingen.
pi_151041780
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:48 schreef Valentijnsdag het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik snap het ook gewoon niet, de dames volgen een opleiding tot arts volgens de Nederlandse eisen in Nederland, dan moeten ze zich toch gewoon aanpassen? Ik studeer zelf aan de EUR maar volgens mij is het wel erg zeldzaam dat men zijn religieuze gewoontes weigert aan te passen, dit zijn wel uitzonderingen.
Want het is niet Nederlands om naar de rechter te stappen? Je kunt niet accepteren dat er Nederlandse moslims zijn?
pi_151041811
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:08 schreef bedachtzaam het volgende:
Nou ja, als ze dan zo streng religieus zijn... hoeveel zweepslagen moeten moslima's krijgen volgens de islam als ze alleen met een vreemde man zijn?
Er zijn zoveel Islamitische regels en gewoontes die nagenoeg geen enkele moslim in Nederland naleeft. Ik denk zelf dat Allah het veel erger vindt als je als moslim bontkragen draagt, rookt, alcohol nuttigt etcetera, dan dat je in belang van het opdoen van kennis (een plicht in de Islam!) iemand van het andere geslacht aanraakt. :')
pi_151041821
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:50 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Want het is niet Nederlands om naar de rechter te stappen? Je kunt niet accepteren dat er Nederlandse moslims zijn?
Waar heb ik dat gezegd? Blijf bij de feiten aub.
pi_151041941
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:51 schreef Valentijnsdag het volgende:

[..]

Waar heb ik dat gezegd? Blijf bij de feiten aub.
Je zegt inderdaad weinig zinnigs.

Je zegt:

quote:
Ik snap het ook gewoon niet, de dames volgen een opleiding tot arts volgens de Nederlandse eisen in Nederland, dan moeten ze zich toch gewoon aanpassen?
Waarmee je insinueert dat hetgeen plaatsvindt, niet Nederlands is.

Ofwel je vindt het niet Nederlands om naar de rechter te stappen, wat onzin is.
Ofwel je suggereert dat deze dames iets "niet Nederlands" doen, door zich te willen conformeren aan hun religie, waarmee je zou insinueren dat het uitoefenen van hun religie niet Nederlands zou zijn. Wat ook onzin is. De islam en moslims maken onderdeel uit van Nederland.
pi_151042099
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:55 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je zegt inderdaad weinig zinnigs.

Je zegt:

[..]

Waarmee je insinueert dat hetgeen plaatsvindt, niet Nederlands is.

Ofwel je vindt het niet Nederlands om naar de rechter te stappen, wat onzin is.
Ofwel je suggereert dat deze dames iets "niet Nederlands" doen, door zich te willen conformeren aan hun religie, waarmee je zou insinueren dat het uitoefenen van hun religie niet Nederlands zou zijn. Wat ook onzin is. De islam en moslims maken onderdeel uit van Nederland.
Ga alsjeblieft terug naar school, wil je. Waar ik het over heb zijn wetten, regels en richtlijnen die zowel door Nederland als door de universiteit zijn vastgelegd, en daar moet je je maar aan houden. Die studentes hadden kunnen weten wat de procedures van hun studie zijn. Ik ga toch ook niet in van de EUR eisen dat bepaalde regels en procedures daar af moeten worden geschaft omdat "mijn religie" het verbiedt?
pi_151042170
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:00 schreef Valentijnsdag het volgende:

[..]

Ga alsjeblieft terug naar school, wil je. Waar ik het over heb zijn wetten, regels en richtlijnen die zowel door Nederland als door de universiteit zijn vastgelegd, en daar moet je je maar aan houden. Die studentes hadden kunnen weten wat de procedures van hun studie zijn. Ik ga toch ook niet in van de EUR eisen dat bepaalde regels en procedures daar af moeten worden geschaft omdat "mijn religie" het verbiedt?
_O-

Die wetten en regels staan toe om naar de rechter te stappen in geval van een conflict. Nederlandse wetten en regels, weet je wel, waar jij zo aan hecht. Het Nederlandse.
pi_151042257
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

_O-

Die wetten en regels staan toe om naar de rechter te stappen in geval van een conflict. Nederlandse wetten en regels, weet je wel, waar jij zo aan hecht. Het Nederlandse.
Nederlands wanneer het je uitkomt. Denk maar niet dat Nederlanders in Turkije (of een ander land met een moslimmeerderheid) de regels kunnen gaan bepalen.
pi_151042285
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nederlands wanneer het je uitkomt. Denk maar niet dat Nederlanders in Turkije (of een ander land met een moslimmeerderheid) de regels kunnen gaan bepalen.
Dus het gaat hier niet om Nederlanders?

Nu komt de aap uit de mouw.
pi_151042331
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:05 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dus het gaat hier niet om Nederlanders?

Nu komt de aap uit de mouw.
Dat zeg ik niet, maar ik vind wel dat de islam botst met onze westerse waarden.

Jij maakt het woord Nederlands dik. Omdat het je uitkomt.
pi_151042401
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bekrompen drogreden op z'n best dit.
  donderdag 26 maart 2015 @ 00:17:46 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_151042589
Bekrompen is een prima term idd in dit topic.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_151042743
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bekrompen drogreden op z'n best dit.
Het was een reactie op Ceberut. Die het had over de Nederlandse (vetgedrukt) wetten. Hij maakt er Nederlands van omdat het hem uitkomt. Dat het in Nederland normaal is om oefeningen te doen op medestudenten laat hij achterwege.

Ik ga hier trouwens niet meer op reageren. Xapt en Ceberut blijven happen.
pi_151042755
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:43 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, je maakt redeneringen als de volgende:

[..]

Wat natuurlijk totaal geen dwingend argument is, terwijl je dat wel als zodanig presenteert. En daarmee valt ook de rest van je betoog.
De rest van mijn betoog bevat in elk geval ook nog andere argumenten. Ik denk - als professional - dat de manier waarop studenten een verschil maken tussen het onderzoek van vrouwen door mannen versus het onderzoek van vrouwen door andere vrouwen, doorwerkt in de manier waarop zij hierover nadenken als zij in plaats van de rol van oefenpatient die van arts aannemen.

Het maken van onderscheid tussen mannen en vrouwen moet voorkomen worden, zowel in een echte arts-patientrelatie, als in een oefensituatie. Een dergelijk onderscheid maken is onverenigbaar met hoe ik denk dat een Nederlandse arts moet functioneren.
  donderdag 26 maart 2015 @ 00:26:58 #120
38496 Perrin
pi_151042836
Mooi verhaal Koen, maar de kern is toch echt dat wetenschappelijke opleidingen inhoudelijk nóóit voor religieus gejammer moeten zwichten.
pi_151042857
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:26 schreef Perrin het volgende:
Mooi verhaal Koen, maar de kern is toch echt dat wetenschappelijke opleidingen inhoudelijk nóóit voor religieus gejammer moeten zwichten.
Het maakt me niet zoveel uit waar het gejammer vandaan komt.
  donderdag 26 maart 2015 @ 00:28:19 #122
38496 Perrin
pi_151042877
Mij wel.
pi_151043613
Bizar dit. Religie heeft geen enkele plaats in de medicine wetenschap. Het is echt te belachelijk en triest voor woorden dat dit een 'issue' is. Als je later arts bent, dan kom je ook genoeg mensen tegen die je in hun blootje moet zien hoor. Big fucking deal, je bent een professionel en je bent opgeleid om die mensen medisch te helpen, niet om als een 12jarig meisje te gaan gillen over een bloot lichaam.
There are only 151 Pokémon.
pi_151044491
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het was een reactie op Ceberut. Die het had over de Nederlandse (vetgedrukt) wetten. Hij maakt er Nederlands van omdat het hem uitkomt.
Lees het anders nog eens terug. Ceberut voerde dat niet aan. En nee, ik ben het oneens met Ceberut verder.
pi_151044633
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het was een reactie op Ceberut. Die het had over de Nederlandse (vetgedrukt) wetten. Hij maakt er Nederlands van omdat het hem uitkomt. Dat het in Nederland normaal is om oefeningen te doen op medestudenten laat hij achterwege.

Ik ga hier trouwens niet meer op reageren. Xapt en Ceberut blijven happen.
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees het anders nog eens terug. Ceberut voerde dat niet aan. En nee, ik ben het oneens met Ceberut verder.
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

_O-

pi_151044900
:')

Zij de vrijheid niet dat vak te willen volgen, vrij land immers hé. Universiteit dan ook de vrijheid hen niet te laten afstuderen. Mooi man zo'n vrij land! :)
pi_151046723
De standpunten zijn duidelijk; de dames wensen een groter verschil tussen man en vrouw aan te brengen dan er fysiek bestaat en denken dit te onderbouwen met hun religie en de grondwet. Ceberut is het daarmee eens en verdedigt dat punt best knap (zeker gezien het gaat om redelijkachterlijke en middeleeuwse standpunten).

De rest vindt dat een arts vóór alles arts moet zijn en als het om uitoefening van zijn/haar vak gaat mannen en vrouwen gelijk moeten behandelen. Wat iemand verder in zijn vrije tijd gelooft moet men zelf maar weten. Dat begínt in de opleiding en het practicum waar dit over gaat. Waar het eindigt weet niemand (en dat is volgens mij waarom mensen bang zijn voor de Islam als relgigie in het geheel, de Islam eist, neemt en er is voorlopig geen einde aan religieus geinspireerde privileges).

Laat ze naar de rechter gaan. Ik hoop van harte dat de rechter religie niet hoger aanslaat dan de objectiviteit van de arts.
Whatever...
pi_151047285
Altijd die uitzonderingen hier en daar. Ik word daar zo verschrikkelijk moe van. Dan ga je lekker in het Midden-Oosten die opleiding volgen of desnoods in Groningen.

Dit is gewoon middeleeuws en als er al een god bestaat dan zal hij geen probleem hebben met het je laten redden door een mens van het andere geslacht. De enige die daar wel een probleem mee kan hebben is een bepaald type onzekere man die, gesteund door nog meer onzekere mannen die een religie gesticht hebben lang geleden, met god's wil kan schermen om zo z'n vrouw gescheiden te houden van andere mannen. Een beetje zoals je je eigendommen afschermt van anderen, of zoals een kind dat nieuw speelgoed heeft. Zo van...dat is mijn speelgoed, niet aankomen. Wat kijk je dan? Wat kijk je dan? Moet je tikken hebben ofzo?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_151049289
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:48 schreef Valentijnsdag het volgende:

[..]

donderdag 26 maart 2015 @ 11:12:16 #130
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_151050142
Gelovigen die een medische opleiding volgen :')

Veel gelovigen denken dat hun opperwezen almachtig is. Als je god iemand ziek maakt of een ongeluk laat krijgen, ga je toch tegen de wil van je god in?

Als god wil dat zieken beter worden, regelt die god dat dan toch zelf wel?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_151050239
Zo zie je maar weer eens hoe dom het eigenlijk is om je te beroepen op godsdienstvrijheid als je de publieke opinie mee wenst te hebben.

Deze dames zouden gewoon moeten aangeven dat ze zich er ongemakkelijk bij voelen, punt. En het daarom niet op die manier willen. En dan staat het ze helemaal vrij om het voor te leggen of het een dwingend onderdeel van de opleiding moet zijn, of dat er een mouw aan te passen is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_151051752
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:16 schreef DS4 het volgende:
Zo zie je maar weer eens hoe dom het eigenlijk is om je te beroepen op godsdienstvrijheid als je de publieke opinie mee wenst te hebben.

Deze dames zouden gewoon moeten aangeven dat ze zich er ongemakkelijk bij voelen, punt. En het daarom niet op die manier willen. En dan staat het ze helemaal vrij om het voor te leggen of het een dwingend onderdeel van de opleiding moet zijn, of dat er een mouw aan te passen is.
Vind de focus op hun religie leggen ook onnodig.
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:56:59 #133
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_151053251
Begin '70 wilde ik de verpleging in en daarvoor moest ik in het ziekenhuis niet alleen op gesprek komen, er hoorde ook een lichamelijk onderzoek bij.
Sta je daar als jonge meid in je slipje en bh en moet je je door zeer jong iemand - vermoedelijk een co assistent - laten onderzoeken. :D
Natuurlijk gaat dan de gedachte door je heen dat je die jongeman straks tijdens je opleiding wrs vaker zult zien. Maar eerlijk gezegd vond ik het er gewoon * bij horen * en hij gaf me ook niet het gevoel dat hij daar anders over dacht. :)
Als je met zulke zaken niet nuchter kunt omgaan dan moet je ander werk gaan doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 26 maart 2015 @ 12:59:56 #134
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_151053388
quote:
13s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Gelovigen die een medische opleiding volgen :')

Veel gelovigen denken dat hun opperwezen almachtig is. Als je god iemand ziek maakt of een ongeluk laat krijgen, ga je toch tegen de wil van je god in?

Als god wil dat zieken beter worden, regelt die god dat dan toch zelf wel?
Ja maar , ja maar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben inmiddels overleden
pi_151055077
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:52 schreef HeyHoo het volgende:
Bizar hoor, hoezo wil je dan arts worden? Je kiest er nota bene zelf voor en dan achteraf gaan lopen klagen.
Kan ook druk vanuit de familie zijn om arts te worden.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_151057319
Volgens mij is het in de islam eerder dat het slecht is als een vrouw een vrouw aan raakt... Hoe dan ook is deze procedure belachelijk, we zijn hier in een Westers land met andere gewoontes dan een land waar islam en staat NIET gescheiden zijn.

Als deze dames een doorverwijzing krijgen naar een arts en op gesprek blijkt dat de arts een man is, lopen ze dan ook weg als hij ze moet aanraken?
pi_151059364
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:16 schreef DS4 het volgende:

Deze dames zouden gewoon moeten aangeven dat ze zich er ongemakkelijk bij voelen, punt. En het daarom niet op die manier willen.
Dat ongemakkelijke laten ze ze juist bewust ondergaan zodat ze kunnen voelen hoe het is voor een patient. Zo zijn er ook artsen die hun leerlingen een keer in zo´n schort waarbij je in je blote kont loopt, laat rondlopen om dat te laten ervaren.

Het is niet minder ongemakkelijk om door een andere vrouw te worden aangeraakt, trouwens.
Bepaalde onderzoeken zijn nu eenmaal niet prettg.
Keuze wie het bij je mag doen maakt dus verder niet zoveel uit.

Ze houden bij de islam trouwens duidelijk geen rekening met homoseksualiteit.

Ik vind het jammer dat dit voor het gerecht is gekomen.Je weet van te voren dat het zo gaat bij die uni. Dan ga je daar toch gewoon niet heen?

Ik zal trouwens weigeren door een moslima geholpen te worden. Zelfs al is ze maar assistente. Als zij zo preuts is of moet zijn van haar geloof volgens haarzelf, mag ze ook niet naar mij kijken en dat zal ik nog hardop uitspreken ook.

Zal zo koffie kunnen drinken met haar, het is niet dat iets tegen die persoon heb, maar ze blijft van mijn lijf.
pi_151059574
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:50 schreef Alentejana het volgende:

Dat ongemakkelijke laten ze ze juist bewust ondergaan zodat ze kunnen voelen hoe het is voor een patient.
Zoals ik al eerder aangaf: ik ben niet zo overtuigd van deze methode. Iemand die er problemen mee heeft kan zich dat al voorstellen zonder het te ondergaan en iemand die er geen problemen mee heeft zal het zich ook niet voor kunnen stellen door het te ondergaan (wel natuurlijk door zich gewoon te verplaatsen in anderen, althans, dat hoop je dan maar).

quote:
Zo zijn er ook artsen die hun leerlingen een keer in zo´n schort waarbij je in je blote kont loopt, rondlopen om dat te laten ervaren.

Het is niet minder ongemakkelijk om door een andere vrouw te worden aangeraakt, trouwens.
Bepaalde onderzoeken zijn nu eenmaal niet prettg.
Keuze wie het bij je mag doen maakt dus verder niet zoveel uit.

Ze houden bij de islam trouwens duidelijk geen rekening met homoseksualiteit.

Ik vind het jammer dat dit voor het gerecht is gekomen.Je weet van te voren dat het zo gaat bij die uni. Dan ga je daar toch gewoon niet heen?
Je weet ook van tevoren dat je zo'n besluit voor mag leggen. Waarom is de ene regel die je van tevoren weet heilig als men zich daar op beroept en de andere schandelijk als men zich daar op beroept?

quote:
Ik zal trouwens weigeren door een moslima geholpen te worden. Zelfs al is ze maar assistente. Als zij zo preuts is of moet zijn van haar geloof volgens haarzelf, mag ze ook niet naar mij kijken en dat zal ik nog hardop uitspreken ook.
Dan ben je niet helemaal goed snik.
pi_151060187
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder aangaf: ik ben niet zo overtuigd van deze methode. Iemand die er problemen mee heeft kan zich dat al voorstellen zonder het te ondergaan en iemand die er geen problemen mee heeft zal het zich ook niet voor kunnen stellen door het te ondergaan (wel natuurlijk door zich gewoon te verplaatsen in anderen, althans, dat hoop je dan maar).
Jij bent er niet van overtuigd, maar het is redelijk beproefd hoor. Je hoeft je niet te verplaatsen naar anderen, het overkomt nl jezelf. Juist die het niet zelf overkomt moeten zich maar kunnen verplaatsen naar de patient. Degene die er geen problemen mee heeft kan er achter komen dat het toch wel tegenvalt bv. Degene die het erg vindt, zal de onderzoeker, immers ook leerling, zover moeten brengen dat die hem of haar gerust kan stellen. Dat is de andere kant die ook belangrijk is voor later hoe je met patienten omgaat..

quote:
Je weet ook van tevoren dat je zo'n besluit voor mag leggen. Waarom is de ene regel die je van tevoren weet heilig als men zich daar op beroept en de andere schandelijk als men zich daar op beroept?
Wie heeft het over schandelijk? Of ergens recht op hebben? Heb ik het niet over. Ze kunnen doen wat ze willen. Ik vind het jammer dat ze een school belagen waar ze voor kiezen ipv gewoon een school kiezen waar ze het meteen kunnen omzeilen.

quote:
Dan ben je niet helemaal goed snik.
Ik ben niet goed snik als ik niet bloot (vergeten te melden, maar ik hoop dat je het snapt in dit verband) wil worden bestudeerd door een preutse moslima, maar die preutse moslima is bij haar volle verstand als ze niet delen wil ontbloten voor medestudenten (die allemaal hetzelfde moeten ondergaan) ? Waarom die twee maten? Gewoon gelijke munt.
pi_151060768
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:11 schreef Alentejana het volgende:

Jij bent er niet van overtuigd, maar het is redelijk beproefd hoor. Je hoeft je niet te verplaatsen naar anderen, het overkomt nl jezelf. Juist die het niet zelf overkomt moeten zich maar kunnen verplaatsen naar de patient. Degene die er geen problemen mee heeft kan er achter komen dat het toch wel tegenvalt bv. Degene die het erg vindt, zal de onderzoeker, immers ook leerling, zover moeten brengen dat die hem of haar gerust kan stellen. Dat is de andere kant die ook belangrijk is voor later hoe je met patienten omgaat..
Zoals we al eerder constateerden wordt er bij andere universiteiten anders over gedacht.

Ik blijf erbij dat je door ervaren slechts kan ervaren hoe je het zelf ervaart en dat zegt verdomd weinig over hoe patiënten het zullen ervaren, aangezien die ervaringen werkelijk alle kanten op zullen waaien.

quote:
Wie heeft het over schandelijk? Of ergens recht op hebben? Heb ik het niet over. Ze kunnen doen wat ze willen. Ik vind het jammer dat ze een school belagen waar ze voor kiezen ipv gewoon een school kiezen waar ze het meteen kunnen omzeilen.
Dat ze het hadden kunnen weten wil niet zeggen dat ze het wisten. Ik denk dat het merendeel het zich niet realiseert. En dan nog kan het zo zijn dat ze bij inschrijving dachten "ga ik doen" en nu het dichtbij komt ze merken dat ze er problemen mee hebben.

Zoveel mogelijkheden en allemaal irrelevant. Ze mogen het voorleggen en dat doen ze.

quote:
Ik ben niet goed snik als ik niet bloot (vergeten te melden, maar ik hoop dat je het snapt in dit verband) wil worden bestudeerd door een preutse moslima, maar die preutse moslima is bij haar volle verstand als ze niet delen wil ontbloten voor medestudenten (die allemaal hetzelfde moeten ondergaan) ? Waarom die twee maten? Gewoon gelijke munt.
Hoho, jij schreef dat je bij iedere moslima zou weigeren, ook al is ze maar assistente. Nu niet gaan draaien dat je het bij deze twee niet wenst. Nee, gewoon: als jij moslima bent, al ga je 3 keer per week naar de Fun, jij hebt een geloof waarvan jij preuts moet zijn, dus mag jij niet naar mij kijken.

Dat is gewoon vrij idioot.
pi_151061276
Zeiken omdat ze kunnen zeiken.

Daar zijn en blijven ze goed in dit soort wezens.

Misschien kunnen ze dat verder eens grondig onderzoeken.

Al is de oorzaak inmiddels bekend en evident.
pi_151061712
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zoals we al eerder constateerden wordt er bij andere universiteiten anders over gedacht.

Ik blijf erbij dat je door ervaren slechts kan ervaren hoe je het zelf ervaart en dat zegt verdomd weinig over hoe patiënten het zullen ervaren, aangezien die ervaringen werkelijk alle kanten op zullen waaien.
Dat is zo, maar het zijn wel ervaringen. En die andere universiteiten willen gewoon hun leerlingen niet verliezen lijkt mij, die hebben aangepast.

quote:
Dat ze het hadden kunnen weten wil niet zeggen dat ze het wisten. Ik denk dat het merendeel het zich niet realiseert. En dan nog kan het zo zijn dat ze bij inschrijving dachten "ga ik doen" en nu het dichtbij komt ze merken dat ze er problemen mee hebben.

Zoveel mogelijkheden en allemaal irrelevant. Ze mogen het voorleggen en dat doen ze.
Dat mag, maar ik blijf het jammer vinden dat ze problemen hebben met in mijn ogen doodnormale dingen die je tijdens zo´n opleiding tegen komt en dan die opleiding willen veranderen. Dat is wel een beetje mijn geloof is wet of moet dat maar worden gedrag.
En los van geloof is het mijn wil is wet gedrag. Ze hadden ook eisen dat het duidelijk van te voren wordt aangegeven. Dan komt het op keus aan voor andere moslimas. Waarom een school dwingen aan te passen aan moslimas als moslimas kunnen kiezen voor een school die ze wel ligt?

quote:
Hoho, jij schreef dat je bij iedere moslima zou weigeren, ook al is ze maar assistente. Nu niet gaan draaien dat je het bij deze twee niet wenst. Nee, gewoon: als jij moslima bent, al ga je 3 keer per week naar de Fun, jij hebt een geloof waarvan jij preuts moet zijn, dus mag jij niet naar mij kijken.

Dat is gewoon vrij idioot.
We hebben het hier toch over artsen in opleiding? Dus ik heb het over door een moslima arts of assistente geholpen worden. Waarom zou ik er een assistent bij halen als het niet om dokters onderzoek gaat?
Ik heb het niet over een supermarkt. Daar ontbloot ik me niet voor onderzoek.
Het spijt me dat ik daar voor jou niet duidelijk genoeg in was, maar we hebben het toch over artsen in spé of hoe zit het?

Als jij iets in de eerste istantie verkeerd begrepen hebt en ik maak het duidelijker dan is dat geen gedraai van mij.

[ Bericht 7% gewijzigd door Alentejana op 26-03-2015 16:58:30 ]
pi_151062035
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:50 schreef Alentejana het volgende:

Dat mag, maar ik blijf het jammer vinden dat ze problemen hebben met in mijn ogen doodnormale dingen die je tijdens zo´n opleiding tegen komt.
Het zou zoveel makkelijker zijn als mensen niet preuts waren, maar dat is een ander verhaal.

quote:
We hebben het hier toch over artsen in opleiding? Dus ik heb het over door een moslima arts of assistente geholpen worden.
Ja, ik ook.

Wat zorgt bij jou nu precies voor de verwarring?

quote:
Waarom zou ik er een assistent bij halen als het niet om dokters onderzoek gaat?
Ik heb het niet over een supermarkt. Daar ontbloot ik me niet voor onderzoek.
Het spijt me dat ik daar voor jou niet duidelijk genoeg in was, maar we hebben het toch over artsen in spé of hoe zit het?

Als jij iets in de eerste istantie verkeerd begrepen hebt en ik maak het duidelijker dan is dat geen gedraai van mij.
Ik zal het maar even in Jip-en-Janneke vertellen:

Jij zegt: ik wil geen enkele moslima (arts of assistente), omdat ze preuts zijn of dat van hun geloof moeten zijn.

Ik zeg: idioot.

Jij zegt dan: ja maar die preutse moslima wil zich niet ontbloten voor medestudenten.

Ik lees dat als dat je het over de twee hebt waar het hier over gaat. Maar zelfs al is dat niet zo geldt dat niet iedere moslima preuts is (waar je ook rekening mee hield, want moslima zijn vond je voldoende gelet op "moet zijn volgens haar geloof). Daarom zeg ik ook dat je nu het gewoon weigert op basis van moslima zijn, ongeacht preutsheid of niet.

En dat is idioot.
pi_151062250
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:50 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De rest vindt dat een arts vóór alles arts moet zijn en als het om uitoefening van zijn/haar vak gaat mannen en vrouwen gelijk moeten behandelen. Wat iemand verder in zijn vrije tijd gelooft moet men zelf maar weten.

Laat ze naar de rechter gaan.
Dit dus. En dan vind ik dat er een groot verschil zit tussen een bezwaar op religieuze gronden bij een ingrijpende medische handeling (abortus bijvoorbeeld), en een simpele basis handeling (lichamelijk onderzoek) zoals dit.

Ik hoop dat er een oplossing komt waar allen mee kunnen leven, bijvoorbeeld dat de dames het vak op een andere uni volgen, waar het anders geregeld wordt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_151062422
We zijn in Nederland duidelijk te begripvol, tolerant en geduldig geweest met bepaalde bevolkingsgroepen. Dus vanaf nu geldt gewoon: "Of je doet normaal mee, of je rot op''
Wil je niet mee doen aan bepaalde practicumlessen van geneeskunde, prima, schrijf je dan uit en ga een andere studie volgen. Er zijn jaarlijks duizenden moedwillige studenten die dolgraag geneeskunde willen studeren maar niet ingeloot/geplaatst worden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_151062572
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:10 schreef Shreyas het volgende:
We zijn in Nederland duidelijk te begripvol, tolerant en geduldig geweest met bepaalde bevolkingsgroepen. Dus vanaf nu geldt gewoon: "Of je doet normaal mee, of je rot op''
Jij wil werkelijk mensen het land uitzetten omdat ze gebruik maken van de rechten die ze hebben?

In hoeverre is gebruik maken van de gegeven rechten overigens "niet meedoen"?
pi_151062660
Dat zijn dus gewoon twee ongeschikte studentes. Jammer van alle tijd en moeite die ook gestoken had kunnen worden in twee studenten die wel normaal kunnen doen. :{
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_151062705
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:58 schreef DS4 het volgende:

Ik zal het maar even in Jip-en-Janneke vertellen:

Jij zegt: ik wil geen enkele moslima (arts of assistente), omdat ze preuts zijn of dat van hun geloof moeten zijn.

Ik zeg: idioot.

Jij zegt dan: ja maar die preutse moslima wil zich niet ontbloten voor medestudenten.

Ik lees dat als dat je het over de twee hebt waar het hier over gaat. Maar zelfs al is dat niet zo geldt dat niet iedere moslima preuts is (waar je ook rekening mee hield, want moslima zijn vond je voldoende gelet op "moet zijn volgens haar geloof). Daarom zeg ik ook dat je nu het gewoon weigert op basis van moslima zijn, ongeacht preutsheid of niet.

En dat is idioot.
Het een zit automatisch in het andere. Ze zeggen dat ze moeite hebben met de opleiding vanwege hun geloof of niet dan? Niet om persoonlijke redenen.

Ik ga er van uit dat de andere artsen dus op de scholen hebben gezeten waar ze niet dingen hoefden te doen die in tegenspraak waren met hun geloof.
Mogen ze van mij ook geen dingen doen bij mij die tegen mijn overtuiging zijn. Nl ontbloten voor een moslima waar ik geen relatie mee heb.
En of ze zich door de hele buurt laten platneuken interesseert me niet. De al of werkelijke niet preutsheid hoeft niet bewezen, het gaat om regels die bij de islam horen.

Deze peroonlijke keuze heb ik gewoon. Of je het nou gek vindt of niet.
pi_151062728
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij wil werkelijk mensen het land uitzetten omdat ze gebruik maken van de rechten die ze hebben?
Waar heb jij het over? Heb jij mijn hele post wel gelezen of alleen de eerste zin? Als je niet mee wilt doen met de studie geneeskunde rot je dus op van die studie, ik heb nergens gezegd dat ze dit land moeten verlaten.

quote:
In hoeverre is gebruik maken van de gegeven rechten overigens "niet meedoen"?
Als je geneeskunde gaat studeren weet je dat daar bepaalde dingen bij horen, daar hoort lichamelijk onderzoek doen bij mensen van het andere geslacht ook bij. Ik kan ook een religie gaan aanhangen die pertinent tegen computers is en dan informatica gaan studeren en vervolgens een rechtszaak beginnen dat ik per se op de computer moet.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_151062768
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 17:21 schreef Shreyas het volgende:

Als je geneeskunde gaat studeren weet je dat daar bepaalde dingen bij horen, daar haar lichamelijk onderzoek doen bij mensen van het andere geslacht ook bij. Ik kan ook een religie gaan aanhangen die pertinent tegen computers is en dan informatica gaan studeren en vervolgens een rechtszaak beginnen dat ik per se op de computer moet.
Ik zocht al een vergelijking, maar dit is een hele goede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')