abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151039675
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:52 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Niet zo'n andere situatie. Denk de titels weg en zie het mens vs mens.

Wanneer je feitelijk tegen iemand anders zegt: 'Ik ga nu iets bij jou doen wat ik bij mijzelf nooit zou toestaan.' creëer je imo een zeer onwenselijke mate van ongelijkheid tussen beide partijen.
Exact.
pi_151039712
Het is weer duidelijk hoe de religieuzen met het artikel over godsdienstvrijheid in de hand steeds maar weer mogen discrimineren. Ik word er zo misselijk van. Iedereen gelijkwaardig, behalve dan streng religieuzen, die zijn net een beetje beter dan de rest van de Nederlanders.

:r
Whatever...
pi_151040324
Nou ja, als ze dan zo streng religieus zijn... hoeveel zweepslagen moeten moslima's krijgen volgens de islam als ze alleen met een vreemde man zijn?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_151041553
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:51 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ik gebruik in elk geval geen ad hominem-argumenten.

[..]
Nee, je maakt redeneringen als de volgende:

quote:
Als je blijkbaar vind dat er zo'n fundamenteel verschil zit in het onderzocht worden door een man of door een vrouw, dan moet dat ook in je rol als arts doorwerken.
Wat natuurlijk totaal geen dwingend argument is, terwijl je dat wel als zodanig presenteert. En daarmee valt ook de rest van je betoog.
pi_151041610
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:52 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Niet zo'n andere situatie. Denk de titels weg en zie het mens vs mens.

Wanneer je feitelijk tegen iemand anders zegt: 'Ik ga nu iets bij jou doen wat ik bij mijzelf nooit zou toestaan.' creëer je imo een zeer onwenselijke mate van ongelijkheid tussen beide partijen.
Een dokter behandelt en een patiënt wordt behandeld. Er is sprake van een ongelijke situatie.
pi_151041743
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 22:33 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dan had je wellicht ook een andere universiteit kunnen zoeken. Het Erasmus MC is (juist door het grote aandeel moslimstudenten) heel erg duidelijk, ook voordat studenten zich inschrijven, over hoe de practica klinische vaardigheden zijn opgebouwd.
Helemaal mee eens. Ik snap het ook gewoon niet, de dames volgen een opleiding tot arts volgens de Nederlandse eisen in Nederland, dan moeten ze zich toch gewoon aanpassen? Ik studeer zelf aan de EUR maar volgens mij is het wel erg zeldzaam dat men zijn religieuze gewoontes weigert aan te passen, dit zijn wel uitzonderingen.
pi_151041780
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:48 schreef Valentijnsdag het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik snap het ook gewoon niet, de dames volgen een opleiding tot arts volgens de Nederlandse eisen in Nederland, dan moeten ze zich toch gewoon aanpassen? Ik studeer zelf aan de EUR maar volgens mij is het wel erg zeldzaam dat men zijn religieuze gewoontes weigert aan te passen, dit zijn wel uitzonderingen.
Want het is niet Nederlands om naar de rechter te stappen? Je kunt niet accepteren dat er Nederlandse moslims zijn?
pi_151041811
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:08 schreef bedachtzaam het volgende:
Nou ja, als ze dan zo streng religieus zijn... hoeveel zweepslagen moeten moslima's krijgen volgens de islam als ze alleen met een vreemde man zijn?
Er zijn zoveel Islamitische regels en gewoontes die nagenoeg geen enkele moslim in Nederland naleeft. Ik denk zelf dat Allah het veel erger vindt als je als moslim bontkragen draagt, rookt, alcohol nuttigt etcetera, dan dat je in belang van het opdoen van kennis (een plicht in de Islam!) iemand van het andere geslacht aanraakt. :')
pi_151041821
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:50 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Want het is niet Nederlands om naar de rechter te stappen? Je kunt niet accepteren dat er Nederlandse moslims zijn?
Waar heb ik dat gezegd? Blijf bij de feiten aub.
pi_151041941
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:51 schreef Valentijnsdag het volgende:

[..]

Waar heb ik dat gezegd? Blijf bij de feiten aub.
Je zegt inderdaad weinig zinnigs.

Je zegt:

quote:
Ik snap het ook gewoon niet, de dames volgen een opleiding tot arts volgens de Nederlandse eisen in Nederland, dan moeten ze zich toch gewoon aanpassen?
Waarmee je insinueert dat hetgeen plaatsvindt, niet Nederlands is.

Ofwel je vindt het niet Nederlands om naar de rechter te stappen, wat onzin is.
Ofwel je suggereert dat deze dames iets "niet Nederlands" doen, door zich te willen conformeren aan hun religie, waarmee je zou insinueren dat het uitoefenen van hun religie niet Nederlands zou zijn. Wat ook onzin is. De islam en moslims maken onderdeel uit van Nederland.
pi_151042099
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:55 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je zegt inderdaad weinig zinnigs.

Je zegt:

[..]

Waarmee je insinueert dat hetgeen plaatsvindt, niet Nederlands is.

Ofwel je vindt het niet Nederlands om naar de rechter te stappen, wat onzin is.
Ofwel je suggereert dat deze dames iets "niet Nederlands" doen, door zich te willen conformeren aan hun religie, waarmee je zou insinueren dat het uitoefenen van hun religie niet Nederlands zou zijn. Wat ook onzin is. De islam en moslims maken onderdeel uit van Nederland.
Ga alsjeblieft terug naar school, wil je. Waar ik het over heb zijn wetten, regels en richtlijnen die zowel door Nederland als door de universiteit zijn vastgelegd, en daar moet je je maar aan houden. Die studentes hadden kunnen weten wat de procedures van hun studie zijn. Ik ga toch ook niet in van de EUR eisen dat bepaalde regels en procedures daar af moeten worden geschaft omdat "mijn religie" het verbiedt?
pi_151042170
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:00 schreef Valentijnsdag het volgende:

[..]

Ga alsjeblieft terug naar school, wil je. Waar ik het over heb zijn wetten, regels en richtlijnen die zowel door Nederland als door de universiteit zijn vastgelegd, en daar moet je je maar aan houden. Die studentes hadden kunnen weten wat de procedures van hun studie zijn. Ik ga toch ook niet in van de EUR eisen dat bepaalde regels en procedures daar af moeten worden geschaft omdat "mijn religie" het verbiedt?
_O-

Die wetten en regels staan toe om naar de rechter te stappen in geval van een conflict. Nederlandse wetten en regels, weet je wel, waar jij zo aan hecht. Het Nederlandse.
pi_151042257
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

_O-

Die wetten en regels staan toe om naar de rechter te stappen in geval van een conflict. Nederlandse wetten en regels, weet je wel, waar jij zo aan hecht. Het Nederlandse.
Nederlands wanneer het je uitkomt. Denk maar niet dat Nederlanders in Turkije (of een ander land met een moslimmeerderheid) de regels kunnen gaan bepalen.
pi_151042285
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nederlands wanneer het je uitkomt. Denk maar niet dat Nederlanders in Turkije (of een ander land met een moslimmeerderheid) de regels kunnen gaan bepalen.
Dus het gaat hier niet om Nederlanders?

Nu komt de aap uit de mouw.
pi_151042331
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:05 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dus het gaat hier niet om Nederlanders?

Nu komt de aap uit de mouw.
Dat zeg ik niet, maar ik vind wel dat de islam botst met onze westerse waarden.

Jij maakt het woord Nederlands dik. Omdat het je uitkomt.
pi_151042401
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bekrompen drogreden op z'n best dit.
  donderdag 26 maart 2015 @ 00:17:46 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_151042589
Bekrompen is een prima term idd in dit topic.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_151042743
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bekrompen drogreden op z'n best dit.
Het was een reactie op Ceberut. Die het had over de Nederlandse (vetgedrukt) wetten. Hij maakt er Nederlands van omdat het hem uitkomt. Dat het in Nederland normaal is om oefeningen te doen op medestudenten laat hij achterwege.

Ik ga hier trouwens niet meer op reageren. Xapt en Ceberut blijven happen.
pi_151042755
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 23:43 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, je maakt redeneringen als de volgende:

[..]

Wat natuurlijk totaal geen dwingend argument is, terwijl je dat wel als zodanig presenteert. En daarmee valt ook de rest van je betoog.
De rest van mijn betoog bevat in elk geval ook nog andere argumenten. Ik denk - als professional - dat de manier waarop studenten een verschil maken tussen het onderzoek van vrouwen door mannen versus het onderzoek van vrouwen door andere vrouwen, doorwerkt in de manier waarop zij hierover nadenken als zij in plaats van de rol van oefenpatient die van arts aannemen.

Het maken van onderscheid tussen mannen en vrouwen moet voorkomen worden, zowel in een echte arts-patientrelatie, als in een oefensituatie. Een dergelijk onderscheid maken is onverenigbaar met hoe ik denk dat een Nederlandse arts moet functioneren.
  donderdag 26 maart 2015 @ 00:26:58 #120
38496 Perrin
pi_151042836
Mooi verhaal Koen, maar de kern is toch echt dat wetenschappelijke opleidingen inhoudelijk nóóit voor religieus gejammer moeten zwichten.
pi_151042857
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:26 schreef Perrin het volgende:
Mooi verhaal Koen, maar de kern is toch echt dat wetenschappelijke opleidingen inhoudelijk nóóit voor religieus gejammer moeten zwichten.
Het maakt me niet zoveel uit waar het gejammer vandaan komt.
  donderdag 26 maart 2015 @ 00:28:19 #122
38496 Perrin
pi_151042877
Mij wel.
pi_151043613
Bizar dit. Religie heeft geen enkele plaats in de medicine wetenschap. Het is echt te belachelijk en triest voor woorden dat dit een 'issue' is. Als je later arts bent, dan kom je ook genoeg mensen tegen die je in hun blootje moet zien hoor. Big fucking deal, je bent een professionel en je bent opgeleid om die mensen medisch te helpen, niet om als een 12jarig meisje te gaan gillen over een bloot lichaam.
There are only 151 Pokémon.
pi_151044491
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het was een reactie op Ceberut. Die het had over de Nederlandse (vetgedrukt) wetten. Hij maakt er Nederlands van omdat het hem uitkomt.
Lees het anders nog eens terug. Ceberut voerde dat niet aan. En nee, ik ben het oneens met Ceberut verder.
pi_151044633
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het was een reactie op Ceberut. Die het had over de Nederlandse (vetgedrukt) wetten. Hij maakt er Nederlands van omdat het hem uitkomt. Dat het in Nederland normaal is om oefeningen te doen op medestudenten laat hij achterwege.

Ik ga hier trouwens niet meer op reageren. Xapt en Ceberut blijven happen.
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 01:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees het anders nog eens terug. Ceberut voerde dat niet aan. En nee, ik ben het oneens met Ceberut verder.
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2015 00:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

_O-

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')