quote:In het zuiden van Frankrijk is een passagiersvliegtuig neergestort. Het is een Airbus A320 van de Duitse prijsvechter Germanwings. De Franse president Hollande en premier Valls hebben gezegd dat er waarschijnlijk geen overlevenden zijn.
Het toestel was onderweg van Barcelona naar Düsseldorf, met 142 passagiers aan boord en zes bemanningsleden. Het verdween rond 11.00 van de radar. Volgens het Franse persbureau AFP is het wrak inmiddels vanuit helikopters gezien.
Het vliegtuig is volgens diverse berichten neergestort in de regio Digne, ten noorden van Marseille.
Het is niet bekend welke nationaliteit de inzittenden hebben. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag onderzoekt of er Nederlanders aan boord waren.
http://nos.nl/artikel/202(...)crash-frankrijk.html
quote:Vrouw (20) uit Deurne overleden bij vliegramp met toestel Germanwings in Frankrijk'
DEURNE - Bij de vliegtuigcrash met het toestel van Germanwings in de Franse Alpen zou dinsdag ook een 20-jarige vrouw uit Deurne om het leven zijn gekomen. Een vriendin van het slachtoffer heeft bevestigd dat zij is ingecheckt op de vlucht naar Düsseldorf.
De vrouw zou voor een stedentrip in Barcelona zijn geweest. Op een recente foto van de vrouw op Facebook is al gereageerd met ‘Hopen op een wonder’.
Een woordvoerder van burgemeester Hilko Mak van Deurne heeft de geruchten ook gehoord, maar kan op dit moment nog niks bevestigen. Pas nadat de officiële instanties de gemeente hebben ingelicht, komt de woordvoerder met een officieel bericht.
School
Woordvoerder Jos Smits van ROC Ter AA in Helmond zegt tegen Omroep Brabant dat hij het verhaal ook heeft vernomen. “Het is voor ons nog een onbevestigd bericht dat via een collega tot ons is gekomen. Als het gaat om de bewuste vrouw uit Deurne is het een oud-leerling van ons.”
Crash
Aan boord van het toestel waren 144 passagiers en zes bemanningsleden. Het vliegtuig stortte neer bij de plaats Prads-Haute-Bléone, ten noorden van Digne-les-Bains in de Franse Alpen.
twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:27:57UPDATE: Wir müssen leider bestätigen, dass Flug 4U9525 auf dem Flug von BCN nach DUS über den französischen Alpen verunglückt ist ... reageer retweet
twitter:germanwings twitterde op dinsdag 24-03-2015 om 13:28:29Es handelt sich um ein Flugzeug vom Typ A320. An Bord waren 144 Passagiere und 6 Crew-Mitglieder. Lufthansa und Germanwings ... reageer retweet
In principe ben ik het met je eens, maar het is vaker fout gegaan. Zie recent nog AF447.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:48 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Vanaf 38000ft lijkt me dat men tijd genoeg heeft om in te grijpen: Computer overrulen en op de hand verdervliegen bijvoorbeeld. Lijkt me ook dat ze dan nog wel even contact met de verkeersleiding hebben. 9 minuten is best lang.
Automatische piloot overrulen of uitzetten is vrij eenvoudig.quote:Op woensdag 25 maart 2015 08:56 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien koppige piloot of copiloot die niet wilde onderkennen dat hij er niet in slaagde het vliegtuig over te nemen van de automatische piloot, daardoor ook geen berichten doorgaf.
Hoe moeilijk is het voor een piloot om een defecte automatische piloot over te nemen?
Wat bedoel je precies, wat is het systeem bij de Airbus?quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:04 schreef NewHorizon het volgende:
Het is de verdere bescherming die Airbus biedt, ook tijdens het op de hand vliegen zonder autopilot, die je niet zomaar kunt omzeilen. Boeing heeft zo een systeem niet, of in mindere mate.
Ik denk dat ze druk bezig zijn de privéomstandigheden van de piloten uit te pluizen. Genoeg redenen, het is natuurlijk bizar dat er geen noodoproep is gedaan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:14 schreef Pleun2011 het volgende:
De cockpit-voicerecorder is gevonden en mogelijk kunnen ze die vandaag al afluisteren. Gek genoeg werden na MH370 vrij snel de piloot en co-piloot besproken in de media.. daar ben ik nu ook wel benieuwd naar maar de media zwijgen in alle talen..
Het heeft ook weinig zin om dat uitgebreid in de media te gooien. Bij MH370 was de hele situatie gewoon anders en veel minder "gecontroleerd" heb ik het idee, zoals die foto's van paspoorten die door de lokale mensen het internet op werden gegooidquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:14 schreef Pleun2011 het volgende:
De cockpit-voicerecorder is gevonden en mogelijk kunnen ze die vandaag al afluisteren. Gek genoeg werden na MH370 vrij snel de piloot en co-piloot besproken in de media.. daar ben ik nu ook wel benieuwd naar maar de media zwijgen in alle talen..
wat dat betreft ligt er nu meer nadruk op het technische defect dat het vliegtuig maandag had, denk ik. Ook al was er geen sprake van veiligheidsrisico's, maar ging dat om geluidsoverlast, daar lees je meer over dan over de bemanningsleden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:14 schreef Pleun2011 het volgende:
De cockpit-voicerecorder is gevonden en mogelijk kunnen ze die vandaag al afluisteren. Gek genoeg werden na MH370 vrij snel de piloot en co-piloot besproken in de media.. daar ben ik nu ook wel benieuwd naar maar de media zwijgen in alle talen..
Waarom? Wat zou dat kunnen toevoegen aan dit verhaal?quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:14 schreef Pleun2011 het volgende:
De cockpit-voicerecorder is gevonden en mogelijk kunnen ze die vandaag al afluisteren. Gek genoeg werden na MH370 vrij snel de piloot en co-piloot besproken in de media.. daar ben ik nu ook wel benieuwd naar maar de media zwijgen in alle talen..
Dat was MH17quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het heeft ook weinig zin om dat uitgebreid in de media te gooien. Bij MH370 was de hele situatie gewoon anders en veel minder "gecontroleerd" heb ik het idee, zoals die foto's van paspoorten die door de lokale mensen het internet op werden gegooid
Een Airbus biedt protectie tegen onder andere een overtrek, onwenselijke neusstanden, te hoge load factors (en wellicht nog wat andere zaken, nogmaals, nooit mee gevlogen).quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:16 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies, wat is het systeem bij de Airbus?
Wat kunnen ze daar doen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:17 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze druk bezig zijn de privéomstandigheden van de piloten uit te pluizen. Genoeg redenen, het is natuurlijk bizar dat er geen noodoproep is gedaan.
Oh ja, excuses. Nou goed die bedoelde ik dus.quote:
Eén was misschien weg voor een dutje.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:21 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Waarom? Wat zou dat kunnen toevoegen aan dit verhaal?
Ik snap ook die zelfmoord scenarios niet zo. Stel dat 1 piloot die gedachte heeft, zit er nog altijd een 2e naast. En de kans dat beide piloten op hetzelfde moment besluiten zelfmoord te plegen lijkt me nihil.
In een airbus met twee man ga je niet weg voor een dutjequote:Op woensdag 25 maart 2015 09:23 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Eén was misschien weg voor een dutje.
En daarna blijkt de deur op slot?quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:24 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
In een airbus met twee man ga je niet weg voor een dutje
Maar sanitaire stop of even wat te drinken halen kan altijd natuurlijk.
Precies, ze dienen met 2 man te zijn. En 8 minuten weg om een drankje te halen/toilet bezoek...ja het kan allemaal maar lijkt mij wat ver gezocht in deze situatie. Zeker als je als piloot merkt dat het vliegtuig een daling inzet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:24 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
In een airbus met twee man ga je niet weg voor een dutje
Maar sanitaire stop of even wat te drinken halen kan altijd natuurlijk.
Ik vind het ook vergezocht, inderdaad. Maar het is mogelijk. De deur valt standaard in het slot, de piloot die nog binnen is moet hem openmaken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:26 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Precies, ze dienen met 2 man te zijn. En 8 minuten weg om een drankje te halen/toilet bezoek...ja het kan allemaal maar lijkt mij wat ver gezocht in deze situatie. Zeker als je als piloot merkt dat het vliegtuig een daling inzet.
Ja, en waarom zo'n gecontroleerde daling, als je toch zelfmoord wil plegen? Of kan het zijn dat de Airbus dat dan niet toeliet?quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:26 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Precies, ze dienen met 2 man te zijn. En 8 minuten weg om een drankje te halen/toilet bezoek...ja het kan allemaal maar lijkt mij wat ver gezocht in deze situatie. Zeker als je als piloot merkt dat het vliegtuig een daling inzet.
Die is er ook, zonder teveel in details te treden. Echter krijgt de persoon in de cockpit een melding dat de procedure in gang is gezet, en die heeft dan nog een bepaalde tijd om op een knop te drukken om de procedure weer af te breken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:33 schreef Inaithnir het volgende:
Het lijkt me bijzonder vreemd als de cockpit absoluut niet van buiten geopend kan worden, in het geval de piloten iets overkomt. Misschien niet een simpele sleutel, maar ik neem aan dat er een procedure is om de deur te openen.
Een dutje 1 minuut nadat je je hoogte hebt bereikt lijkt mij sowieso vrij onwaarschijnlijk toch? Iig ben je dan nauwelijk in slaap.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:24 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
In een airbus met twee man ga je niet weg voor een dutje
Maar sanitaire stop of even wat te drinken halen kan altijd natuurlijk.
Het gaat om de Air Data Reference Units, in dat artikel werden ze ADU genoemd, maar in het toestel ADR. Zit net boven de FLT CTL switches.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:33 schreef niels0 het volgende:
@NewHorizon
ADU's afzetten, Is dat het Electronic Flight Control System? Bij Airbus zijn dat vier knopjes rechtsboven op het overhead panel, linksboven zitten er ook nog 3 (FLT CTL).
Ik weet wel dat als je die afzet je hele bruuske maneuvres kunt maken. Niet zo goed voor de strukturele integriteit.
[ afbeelding ]
Ik vlieg gemiddeld 1x per jaar (nou ja, heen en terug danquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
En voor wat betreft het stuk dat de passagiers niks gemerkt hebben, ik vlieg meer dan regelmatig (heb er dit jaar al 8 vluchten op zitten) en ik zou misschien niet in de eerste minuut nattigheid voelen, maar als die daling aan zou houden zou ik me daar toch zeker wel ongemakkelijk bij gaan voelen, zeker als een mededeling van de crew uit zou blijven.
Ah ja. Linksboven. ADR1, 2 en 3. Die heb ik wel 'ns geprobeerd. Misschien bedoelde ik die ook wel.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:41 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het gaat om de Air Data Reference Units, in dat artikel werden ze ADU genoemd, maar in het toestel ADR. Zit net boven de FLT CTL switches.
Airbus directive zegt dat in die situatie je er twee uit moet zetten zodat je in alternate law verder vliegt. Dan kun je inderdaad lekker smijten met je toestel
Zit er ook een self-destruct knopje op?quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:48 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ah ja. Linksboven. ADR1, 2 en 3. Die heb ik wel 'ns geprobeerd. Misschien bedoelde ik die ook wel.
Ik ben iemand van de knopjes. Ik test alles uit.
Er is geen noodsignaal geweest.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:55 schreef Inaithnir het volgende:
Misschien ben ik niet up-to-date, maar gisteren werd nog gezegd dat er een noodsignaal werd gestuurd vanuit de vlucht. Is dat dan toch niet zo, aangezien iedereen het hier heeft over radiostilte?
Hetzelfde als Nikon/Canon en PS4/XBOX etc...quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:54 schreef Janeiros het volgende:
Boeing piloten zijn ook zo enthousiast over Airbus..
http://www.nydailynews.co(...)sh-article-1.2161077
(Weet niet of die al gepost is aangezien de posts voorbij schieten)
Achja, Boeing - Airbus is altijd al een dingetje geweest in de luchtvaart. Beetje een Apple en Android verhaal. Best wel kinderachtig.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:54 schreef Janeiros het volgende:
Boeing piloten zijn ook zo enthousiast over Airbus..
http://www.nydailynews.co(...)sh-article-1.2161077
(Weet niet of die al gepost is aangezien de posts voorbij schieten)
Dacht ik nou ook alquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:57 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Wat boeit het dat die piloot een keer Obama als senator in zijn toestel had? Maakt dat hem meteen expert? Oh wacht, Murricah.
Klopt het nou dat Airbus veel meer de computer 't heft in handen laat nemen bij dergelijke situaties?quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:57 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Achja, Boeing - Airbus is altijd al een dingetje geweest in de luchtvaart. Beetje een Apple en Android verhaal. Best wel kinderachtig.
Er is voor beide filosofieën iets te zeggen, vind ik. Beide hebben hun voor en tegens, hun beschermingen en hun valkuilen.
Zoals ik gisteren al postte: het is vaker gebeurd en toen waren er ook meerdere piloten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:26 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Precies, ze dienen met 2 man te zijn. En 8 minuten weg om een drankje te halen/toilet bezoek...ja het kan allemaal maar lijkt mij wat ver gezocht in deze situatie. Zeker als je als piloot merkt dat het vliegtuig een daling inzet.
Jep.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:58 schreef Janeiros het volgende:
[..]
Klopt het nou dat Airbus veel meer de computer 't heft in handen laat nemen bij dergelijke situaties?
Die was beschadigd, dus geen idee hoe lang dat gaat durenquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:04 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
De gevonden voice recorder zal een hoop duidelijkheid geven iig. Dat zal toch niet zo lang duren?
Uiteraardquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
Kan dit scenario ook: een kaper weet de cockpit binnen te dringen, schiet de piloten dood, weet zelf net genoeg om het vliegtuig naar beneden te laten vliegen.
Nee. Niet uit zichzelf, in ieder geval.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef DaveDave09 het volgende:
Als opeens de druk weg viel en niemand in dat vliegtuig meer adem kreeg, is het dan normaal dat het zo daalt?
Dan zou ik een wat heftigere daling verwachten. Evt. met bochten e.d. Niet zo'n nette daling als nu.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
Kan dit scenario ook: een kaper weet de cockpit binnen te dringen, schiet de piloten dood, weet zelf net genoeg om het vliegtuig naar beneden te laten vliegen.
Aantal jaar geleden was er in Griekenland een vlucht van Helios waarbij dat gebeurde. Toen was iedereen incl. bemanning buiten westen en vloog het vliegtuig gewoon op de autopilot door totdat de brandstof op was. Was hier ook niet het geval.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef DaveDave09 het volgende:
Als opeens de druk weg viel en niemand in dat vliegtuig meer adem kreeg, is het dan normaal dat het zo daalt?
Dan plemp je hem wel op iets anders dan de zijkant van een berg.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
Kan dit scenario ook: een kaper weet de cockpit binnen te dringen, schiet de piloten dood, weet zelf net genoeg om het vliegtuig naar beneden te laten vliegen.
Als er schoten zijn gevallen is dat dan op de recorder te horen?
Volgens mij wel vaker bij airbussen voorgekomen dat de computer onbedoeld in de 'landen'-stand gaat met ernstige gevolgen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:18 schreef Re het volgende:
wel frapant dat het echt 1 minuut na cruise hoogte gebeurd, dan lijkt me dat er computertechnisch wat fout is gegaan, al heb ik verer geen verstand van dit soort dingen
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
Maar geen noodsignaal tijdens die 8 minuten durende daling.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:19 schreef Palomar het volgende:
[..]
Volgens mij wel vaker bij airbussen voorgekomen dat de computer onbedoeld in de 'landen'-stand gaat met ernstige gevolgen.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
quote:Drie Kazachen aan boord
De Kazachse autoriteiten hebben volgens persbureau AFP gemeld dat er drie landgenoten aan boord zaten. De identiteit van een mogelijk vierde slachtoffer uit Kazachstan wordt nog onderzocht.
quote:Ook twee Colombianen omgekomen
De Colombiaanse autoriteiten hebben bevestigd dat er twee Colombianen zijn omgekomen bij de crash:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-germanwings-hervat/quote:Twee Argentijnen en twee Japanners aan boord
Een functionaris van de Argentijnse ambassade in Parijs heeft gezegd dat er twee Argentijnse doden te betreuren zijn bij de vliegramp. Het Japanse ministerie van Buitenlandse Zaken bracht naar buiten dat er twee Japanners aan boord waren.
Moet toch vreemd zijn om in dat vliegtuig te zitten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
Moet je ook geen 10m hoge fly-overs doen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:19 schreef Palomar het volgende:
[..]
Volgens mij wel vaker bij airbussen voorgekomen dat de computer onbedoeld in de 'landen'-stand gaat met ernstige gevolgen.
als niemand het doorheeft... (geen idee overigens of de gekoerste daling merkbaar is).quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:22 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Maar geen noodsignaal tijdens die 8 minuten durende daling.
Dat heet uit het raam kijken, ik neem aan dat een piloot wel doorheeft dat de grond dichterbij komt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:25 schreef Palomar het volgende:
[..]
als niemand het doorheeft... (geen idee overigens of de gekoerste daling merkbaar is).
Vraag me dat af als het helemaal bewolkt is.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:27 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Dat heet uit het raam kijken, ik neem aan dat een piloot wel doorheeft dat de grond dichterbij komt.
Een sinkrate van +-4000ft/min merk je wel. Overigens was het niet bewolkt op die hoogtequote:Op woensdag 25 maart 2015 10:30 schreef Palomar het volgende:
[..]
Vraag me dat af als het helemaal bewolkt is.
Was het niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:30 schreef Palomar het volgende:
[..]
Vraag me dat af als het helemaal bewolkt is.
ja dat lijkt me bij nader inzien ook wel idd.. ploppen van je oren bijvoorbeeld..quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:31 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Een sinkrate van +-4000ft/min merk je wel. Overigens was het niet bewolkt op die hoogte
Boeing 737 die op 1 motor is geland in St Petersburgquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:27 schreef Frutsel het volgende:
Wel weer een andere boeing in troubles op dit moment...
wordt direct breed uitgemeten zie ik
Ja... in elk geval veilig geland, beterquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:37 schreef Janeiros het volgende:
[..]
Boeing 737 die op 1 motor is geland in St Petersburg
Dat, of toch een emergency descent maar is er iets mis gegaan bij het aflevellen, of een probleem met het systeem, of een zelfmoord, of een kaping, etc..quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:35 schreef Palomar het volgende:
[..]
ja dat lijkt me bij nader inzien ook wel idd.. ploppen van je oren bijvoorbeeld..
Enige wat me dan over lijkt te blijven is brand/rook in de cockpit.
Maar het vreemde is dus dat hij een heel geleidelijke daling heeft gemaakt, geen duikvlucht, wat je bij veel scenarios met menselijke inbreng zou verwachten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat, of toch een emergency descent maar is er iets mis gegaan bij het aflevellen, of een probleem met het systeem, of een zelfmoord, of een kaping, etc..
Duikvlucht lukt niet zomaar, een Airbus zal zelf zijn neus weer optrekken als je te snel gaat.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:42 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Maar het vreemde is dus dat hij een heel geleidelijke daling heeft gemaakt, geen duikvlucht, wat je bij veel scenarios met menselijke inbreng zou verwachten.
Kunnen ze de instrumenten aan boord hacken, trouwens?
Bij de schepen en platforms waar ik op werk is dat wel mogelijk. 1 van de eerste dingen die ik doe als ik aan boord kom is het disabelen van de mogelijkheid dat men van kantoor kan inbellen op de systemen en wijzigingen doorvoert zonder mij op de hoogte te stellen. Ze komen maar lekker langs om eerst met mij te overleggen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:45 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Instrumenten hacken heb ik nog nooit van gehoord.
De autopiloot naar beneden sturen is ook een menselijk ingrijpen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:45 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Duikvlucht lukt niet zomaar, een Airbus zal zelf zijn neus weer optrekken als je te snel gaat.
En mocht het zelfmoord zijn, waar ik nogmaals niet vanuit ga, is er niks makkelijkers dan de autopilot naar beneden te sturen en je ogen dicht te doen.
het zal vandaag wel druk zijn, op het punt van de crash, in de lucht daar.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
Dat maakt niet uit in principe. Vliegverkeer op cruising altitude kan daar gewoon passeren.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
het zal vandaag wel druk zijn, op het punt van de crash, in de lucht daar.
dat is waar, maar dan krijg je dat passagiers gaan turen naar waar men aan het zoeken is. Kan me voorstellen dat je in de lucht dan ook een gebied soort van afzet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:54 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit in principe. Vliegverkeer op cruising altitude kan daar gewoon passeren.
Die mogelijkheid is er bij toestellen niet. Wel zijn er datalinks als CPDLC om te communiceren boven bijvoorbeeld de atlantic, maar die staan in principe los van het FMS, en er kunnen geen wijzigingen mee gedaan worden aan de systemen van het vliegtuigquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:50 schreef niels0 het volgende:
[..]
Bij de schepen en platforms waar ik op werk is dat wel mogelijk. 1 van de eerste dingen die ik doe als ik aan boord kom is het disabelen van de mogelijkheid dat men van kantoor kan inbellen op de systemen en wijzigingen doorvoert zonder mij op de hoogte te stellen. Ze komen maar lekker langs om eerst met mij te overleggen.
Bij Shell is het een keer gebeurd dat pipeline-control was gehackt. We hebben toen allemaal cursussen gehad hoe dat te herkennen en hoe te reageren.
Lijkt me sterk. Vliegverkeer daar passeert allemaal op hoogtes van 20,000ft of hoger. Dan kun je bar weinig zien uit een klein raampje.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:57 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat is waar, maar dan krijg je dat passagiers gaan turen naar waar men aan het zoeken is. Kan me voorstellen dat je in de lucht dan ook een gebied soort van afzet.
En ook nog een paar Marokkanen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:56 schreef Houtenbeen het volgende:
Ook nog 3 Britten, 2 Iraniërs en een Deen aan boord
zou kunnen, ik kijk zelf nooit uit het raampjequote:Op woensdag 25 maart 2015 10:58 schreef Blistering het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Vliegverkeer daar passeert allemaal op hoogtes van 20,000ft of hoger. Dan kun je bar weinig zien uit een klein raampje.
Ik vroeg of het mogelijk was.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:58 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
en oorzaak zou kunnen zijn wat de onderzoekers noemen een "controlled flight into terrain", of CFIT, waar het verlies van instrumenten of onregelmatige metingen kunnen maken piloten verliezen hun lagers en alleen bewust van het gevaar te worden te laat als er geen visuele referentie - mogelijk in het geval van een afdaling door dikke wolk.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:10 schreef Loekie1 het volgende:
One cause might be what investigators term a “controlled flight into terrain”, or Cfit, where loss of instruments or irregular readings can make pilots lose their bearings and only become aware of danger too late if there is no visual reference – possible in the case of a descent through thick cloud.
Other causes for previous crashes include hypoxia or oxygen starvation, where depressurisation of the plane can lead pilots to rapidly lose consciousness – although alarms and oxygen masks should prevent this. Lack of oxygen, combined with human error in addressing the situation, led tothe crash of Helios Airways flight 522 en route to Athens in 2005. In the case of sudden depressurisation, pilots would attempt to take the plane lower as soon as possible.
In at least one previous incident, a similar Airbus plane suffered a total electrical failure, leaving pilots briefly without any flight or navigation displays, or radio contact. A British Airways A319 – from the same family of planes, and also manufactured in 2001 – lost power as it climbed out of Heathrow in 2005, leaving the plane’s autopilot disconnected as well as the auto-thrust. The pilot was able to maintain control and the systems were restored after 90 seconds but investigators believe the incident could have been extremely serious.
Germanwings chief pilot Kenan Scheib said the plane’s computer systems had been recently upgraded: “There’s no reason why a fault should have occurred with the computer.”
De rate of descent is vrij consistent met die van een emergency descent. Ik ken de exacte getallen van de A320 niet, maar op de grotere toestellen zie je zo'n 5000 ft/min.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:22 schreef Alentejana het volgende:
Er was goed zicht, eerste mogelijkheid valt weg.
Het probleem is dat ze bij bv drukverlies zo snel mogelijk willen dalen en daar was hier helemaal geen sprake van. Het ging heel geleidelijk. Dat vliegtuig in Âthene heeft trouwens gewoon zelf met dode mensen aan boord zijn vlucht afgemaakt en heeft rondjes gedraaid tot de brandstof op was.
Het derde geval werd door piloten opgelost binnen anderhalve minuut. Naar mijn weten worden de meeste problemen opgelost in zeer korte tijd. Daar zijn piloten juist het meest op getraind, problemen oplossen.
Ja precies, ik vind het heel aandoenlijk hoor, dat ze zo mensen een beetje gerust willen stellen, want minutenlange paniek lijkt mij idd ook gruwelijk, maar die mensen zijn natuurlijk niet achterlijk. En er hoeven er maar een paar te zijn die wel wat in de gaten hebben gehad...quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:46 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik vlieg gemiddeld 1x per jaar (nou ja, heen en terug dan), maar zeker boven land heb je het inderdaad toch al redelijk snel door, denk ik. Zeker de mensen die af en toe eens naar buiten kijken.
In principe niet inderdaad. Aan boord zijn kaarten met daarop de minimale hoogtes, ontsnappingsroutes, etc. Maar initieel ga je gewoon zo snel mogelijk zakken naar de minimale hoogte die je in dat gebied kunt vliegen. Maar dan zit je met het vraagstuk waarom dat toestel zo ver is doorgezakt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:26 schreef Alentejana het volgende:
Die doe je dan toch niet richting Alpen, lijkt mij?
Het vervelende is, dat zelfs met de zwarte dozen, het nog wel even gaat duren voordat er een duidelijke oorzaak naar buiten komt.
Intussen kunnen we alleen maar gissen en wegstrepen wat niet logish is/lijkt.
Als het vliegtuig door bewust menselijk handelen is neergestort dan zou door een geleidelijke daling worden voorkomen dat passagiers er veel van merken en in paniek rakenquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:42 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Maar het vreemde is dus dat hij een heel geleidelijke daling heeft gemaakt, geen duikvlucht, wat je bij veel scenarios met menselijke inbreng zou verwachten.
Alsof paniek iets zou veranderen in de uitkomst.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als het vliegtuig door bewust menselijk handelen is neergestort dan zou door een geleidelijke daling worden voorkomen dat passagiers er veel van merken en in paniek raken
Misschien had de piloot nog enig menselijk gevoel door de passagiers de paniek en doodsangst te besparen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:36 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Alsof paniek iets zou veranderen in de uitkomst.
Paniek verandert nooit iets in de uitkomst, niet in positieve zin althans.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:36 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Alsof paniek iets zou veranderen in de uitkomst.
Dat verklaart dan alleen weer de radiostilte niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:39 schreef starla het volgende:
Ik denk dat die reparatie van de neus er wel los van staat. Dan maak je niet zo'n geleidelijke descent, want door de weerstand desintegreert de boel met die snelheid (is in het verleden helaas eens voorgekomen dat de neus niet goed was dichtgemaakt).
Ik heb nog een soort scenario in m'n hoofd waarbij de elevators in een neerwaartse positie vaststonden; dat kan het geleidelijke dalen verklaren. En hebben ze tot het laatste moment geprobeerd dit probleem op te lossen. Het enige wat je kunt doen is snelheid maken (zoals in die graphs te zien zijn neemt de snelheid niet af) zodat door extra lift toch nog de neus wat omhoog komt.
Of dit met elevators in het verleden is gebeurd weet ik niet, maar bij een aantal 'mid-air' ongelukken was de rudder het probleem.
Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef GertjanUnchained het volgende:
Hoeveel gaan de nabestaande cashen? Tussen de 500.000 en 2 miljoen euro?
Vraag mij af hoe snel zoiets door je hoofd gaat als je kind/echtgenoot bij zo'n crash overlijd, ik denk sneller dan je zou willen,... money money money, life is funny....
Zou ook interessant zijn om te kijken hoe dat geld dan gespendeerd wordt zoals bij loterijen.
Daar denken ze sneller aan dan je denkt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..
http://www.demorgen.be/buitenland/onschuldig-defect-lijkt-schuldige-a2264068/quote:Het lijkt er steeds meer op dat technische problemen de oorzaak zijn van de crash van een Duits vliegtuig in de Franse Alpen. Twee scenario's zijn mogelijk: decompressie van de cabine of een defect van de sensoren die de vlieghoek van het toestel meten.
Om met het laatste scenario te beginnen: in november had een toestel van Lufthansa een probleem dat sterk lijkt op de laatste vliegminuten van de 4U9525. Ook hier ging het om een Airbus die van Spanje naar Duitsland vloog. Het toestel kreeg problemen met de angle of attack-meters. Dit zijn kleine, metalen windvaantjes onder de cockpit, aan de buitenkant van de romp. Ze meten de hoek waaronder het toestel vliegt. Als de neus van het toestel omhoog of omlaag gaat, kantelen de meters, zodat het vliegtuig precies weet onder welke hoek het in de lucht hangt.
Nadat het vliegtuig opsteeg van het vliegveld van Bilbao, vroren deze meters echter vast. De piloten waren zich hier niet van bewust.
De meters bleven daardoor aangeven dat de neus van het vliegtuig omhoog stond, ook toen het toestel horizontaal ging vliegen. De boordcomputer raakte hierdoor gealarmeerd. Als een vliegtuig de neus te ver optrekt, stroomt de lucht niet meer goed langs de vleugels en valt het toestel als een baksteen uit de lucht - een klassiek gevaar in de luchtvaart.
De boordcomputer reageerde volgens het boekje; hij duwde de neus van het vliegtuig naar beneden. De Airbus begon daardoor met 1.200 meter per minuut te dalen. De piloten schrokken en probeerden uit alle macht het toestel recht te trekken, maar het toestel reageerde niet op hun geruk aan de stuurknuppel. Zelfs niet toen ze deze sidesticks helemaal naar achteren trokken.
Het probleem: het beveiligingssysteem van de Airbus kan niet zomaar worden weggedrukt. De computer heeft in principe het laatste woord.
Pas na een minuut zette de piloot een paardenmiddel in. Hij schakelde het hele beveiligingssysteem uit. Dit is iets wat Airbus-piloten niet graag doen, omdat het grote risico's met zich meebrengt. Maar door zijn actie kon de piloot het vliegtuig alsnog rechttrekken. De piloten landden twee uur later 'gewoon' in München.
Volgens de Europese luchtvaartautoriteit EASA zou het vliegtuig zijn neergestort als de piloten dit niet hadden gedaan. In een op 9 december 2014 gepubliceerde noodverordening waarschuwde de EASA voor de 'abnormale' reactie van het vliegtuig op een eigenlijk onschuldig probleem. Er werd een noodprocedure ontwikkeld die onder alle Airbus-bemanningen moest worden verspreid.
Het was niet de eerste keer dat de EASA alarm sloeg. Ook in 2012 waarschuwde de organisatie al voor blokkerende sensoren bij de Airbus. Daarna zouden ze zijn vervangen, maar kennelijk zonder afdoende resultaat.
Is dit een plausibel scenario voor wat er gisteren gebeurde in Frankrijk? De EASA wil er niet over speculeren, maar volgens geraadpleegde piloten zijn de overeenkomsten opmerkelijk.
Je moest eens weten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..
Nee, maar in een fly-by-wire systeem houdt een elevator er niet zomaar mee op. Misschien was er echt iets verdonde mis waardoor radiocontact ook niet meer mogelijk was. Je kunt je zelfs voorstellen dat de ailerons en rudder gejammed waren, waardoor dat toestel ook niet kon uitwijken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:40 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat verklaart dan alleen weer de radiostilte niet.
Is ook logisch, want je maakt ook kosten ed, maar ik heb het meer over dit moment, dan zal je niet gelijk aan geld denken lijkt mij.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:52 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Je moest eens weten.
http://www.eenvandaag.nl/(...)ng_mh17_loopt_stroef
Waarschijnlijk meer dan je denkt of wilt weten, nee komt zeker niet achteraf in de media.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:11 schreef Blue_note het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag is hoe vaak iets mis gaat, maar kan worden opgelost tijdens de vlucht, zodat de passagiers er niets van hebben gemerkt?
Komt dit achteraf ook in de media?
Nou nee. Als je met drie koters achterblijft en je echtgenoot was bijvoorbeeld alleenverdiener dan zul je wel moeten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..
sick fuckquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef GertjanUnchained het volgende:
Hoeveel gaan de nabestaande cashen? Tussen de 500.000 en 2 miljoen euro?
Vraag mij af hoe snel zoiets door je hoofd gaat als je kind/echtgenoot bij zo'n crash overlijd, ik denk sneller dan je zou willen,... money money money, life is funny....
Zou ook interessant zijn om te kijken hoe dat geld dan gespendeerd wordt zoals bij loterijen.
quote:"According to Finnish CAA in Finnish newpaper Helsingin Sanomat, the CVR has revealed crew was unconscious in the start of descent".
Ik had al zo'n vermoeden aangezien er geen communicatie is geweest.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:25 schreef alpeko het volgende:
Geen idee hoe die nu al aan deze info komen en of het betrouwbaar is:
[..]
Dat zegt wel wat over Gertjan huhquote:
Ben benieuwd waardoor de daling dan kwam, auto pilot gaat niet uit zichzelf dalen tenzij je dat instelt. Daling met handmatige besturing was geen geleidelijke daling geweest.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:25 schreef alpeko het volgende:
Geen idee hoe die nu al aan deze info komen en of het betrouwbaar is:
[..]
Bron is Luchtvaart directeur Pekka Henttu.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:25 schreef alpeko het volgende:
Geen idee hoe die nu al aan deze info komen en of het betrouwbaar is:
[..]
Tuurlijk als ze konden kiezen kozen ze voor hun kind/echtgenoot/what-ever. Sommige mensen wensen hun partner wel dood maar dat terzijde.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat zegt wel wat over Gertjan huhGeld is zo ongelofelijk onbelangrijk als het gaat om mensen waar je van houdt. Maar dat snapt hij denk ik pas als hij iemand van dat kaliber kwijt raakt. Alhoewel, dan nog zijn er mensen die geld belangrijker vinden
quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:35 schreef Blistering het volgende:
Holy shit, er zijn net 150 mensen tegen een berg te pletter gevlogen en hier wordt alweer over geld gepraat.
Flikker op joh.
twitter:NewsOnTheMin twitterde op woensdag 25-03-2015 om 12:38:46BREAKING: The Prosecutor says some of the voice recorder data from flight #4U9525 will be released later today. - @PollyR_Aviation reageer retweet
uh, ja, en nu?quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:35 schreef GertjanUnchained het volgende:
[..]
Tuurlijk als ze konden kiezen kozen ze voor hun kind/echtgenoot/what-ever. Sommige mensen wensen hun partner wel dood maar dat terzijde.
Maar als de tranen enigszins zijn opgedroogd gaan ze allemaal voor de big payout. Geen enkel mens laat dat geld liggen.
Ik denk eigenlijk dat die gedachte van al het geld al bij dag 1 van de ellende door de meeste hoofden is geschoten. Zo is de mens nou eenmaal, men staat daar echt wel bij stil.
Met dat zinnetje kan je elke post reageren, met dat gespeculeer schiet je ook niks op. Het is allemaal zinloos gebabbel maar men babbelt graag.quote:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 12:48:11PHOTO: Cockpit Voice Recorder of #4U9525 released by BEA France.(Pic via @AviationSafety) http://t.co/7tI4f3ZM89 - @PollyR_Aviation reageer retweet
Goeie opdonder gehadquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 12:48:11PHOTO: Cockpit Voice Recorder of #4U9525 released by BEA France.(Pic via @AviationSafety) http://t.co/7tI4f3ZM89 - @PollyR_Aviation reageer retweet
Paar krasjes, meer niet. Het gaat om dat ronde gedeelte, de capsule. Allemaal redundant flashgeheugen volgens mij, althans, dat is bij voyage data recorders bij schepen zo. Denk bij deze ook. Kan weinig mis mee zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 12:48:11PHOTO: Cockpit Voice Recorder of #4U9525 released by BEA France.(Pic via @AviationSafety) http://t.co/7tI4f3ZM89 - @PollyR_Aviation reageer retweet
Eigenlijk ook amateuristisch, in deze tijd nog met die dingen werken. Het moet nog maar blijken of die dingen gebruikt kunnen worden dus echt geschikt zijn ze niet. In deze huidige tijd zou je toch wat beters verwachten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 12:48:11PHOTO: Cockpit Voice Recorder of #4U9525 released by BEA France.(Pic via @AviationSafety) http://t.co/7tI4f3ZM89 - @PollyR_Aviation reageer retweet
Idd, je zou ook verwachten met die internet technologie van tegenwoordig dat er op minimaal 10 plaatsen een camera zit die de beelden rechtstreeks verstuurd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:57 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Eigenlijk ook amateuristisch, in deze tijd nog met die dingen werken. Het moet nog maar blijken of die dingen gebruikt kunnen worden dus echt geschikt zijn ze niet. In deze huidige tijd zou je toch wat beters verwachten.
Betaal jij de hogere ticketprijs?quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:58 schreef GertjanUnchained het volgende:
[..]
Idd, je zou ook verwachten met die internet technologie van tegenwoordig dat er op minimaal 10 plaatsen een camera zit die de beelden rechtstreeks verstuurd.
infiltratie door marsmannetjes. Of de CIA heeft er mee te maken. Of allebei.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:47 schreef Loekie1 het volgende:
Het kan ook nog dat de ene piloot de andere en zichzelf wat heeft aangedaan, ondertussen het vliegtuig op landend zettend. Er is tenslotte de laatste acht minuten niks meer gebeurd qua besturing.
Zoveel zou dat niet zijn. Maar ik geloof dat de bandbreedte nog niet zo super is.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:00 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Betaal jij de hogere ticketprijs?
Hoezo? Er zijn ook kosten die juist minder worden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:00 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Betaal jij de hogere ticketprijs?
quote:Achter de bergwand ligt een klein vliegveld. Wellicht deden de piloten een poging om daar te landen. Dit zou een andere verklaring kunnen zijn voor de duikvlucht.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)er-neergestort.dhtml
Heb met mh370 veel gelezen, en het komt op dit neer:quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:04 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Waarom beschikken ze bij de luchtverkeersleiding ook niet over die data, die staan in contact met het vliegtuig dus waarom hebben die ook geen soort zwarte doos. Hetzelfde met die verdwenen vlucht van MH370, dan hadden ze die info gewoon gehad. Nu weten ze helemaal niks. Is toch veel handiger dan werken met zo'n ding?
Ik heb het van dichtbij meegemaakt en uit de mond van een eerstelijns nabestaande gehoord die zich schaamde voor de gedachte maar hem wel had. Zoals jij zegt op dag 1 al.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:35 schreef GertjanUnchained het volgende:
[..]
Zo is de mens nou eenmaal, men staat daar echt wel bij stil.
Zulke systemen kosten nu eenmaal veel geld, geld wat niet overal even klaar ligt. Maar het is zeker de toekomst, en er wordt aan gewerkt. Alleen zoiets kun je niet even 1, 2, 3 implementeren.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Heb met mh370 veel gelezen, en het komt op dit neer:
De vliegtuigwereld is een wereld waar verandering niet echt hartelijk wordt ontvangen.
Probleem is vooral dat het per maatschappij gaat om honderden toestellen, en die allemaal upgraden kost gewoon bakken met geld.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Heb met mh370 veel gelezen, en het komt op dit neer:
De vliegtuigwereld is een wereld waar verandering niet echt hartelijk wordt ontvangen.
En men krijgt sneller inzicht in de oorzaak. Wat de airliners veel meer geld kan kosten. Ze spreken ook altijd over "meest waarschijnlijke oorzaak". Nooit 'de oorzaak'.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:09 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Probleem is vooral dat het per maatschappij gaat om honderden toestellen, en die allemaal upgraden kost gewoon bakken met geld.
Hoezo hij is gewoon gevonden, alleen in een paar stukjesquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:09 schreef WhateverWhatever het volgende:
toch is dat ook nog steeds een vaag verhaal dat dat toestel nog niet teruggevonden is..
Die paar dagen zullen het verschil niet maken. De FDR's hebben altijd prima gewerkt (en doen dat nog steeds).quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
En men krijgt sneller inzicht in de oorzaak. Wat de airliners veel meer geld kan kosten.
Hij bedoelt denk ik MH370quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hoezo hij is gewoon gevonden, alleen in een paar stukjes
Dit ja.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:14 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Hij bedoelt denk ik MH370
In Nederland ben je verre van in 1 klap miljonair in dergelijke gevallen. In tegenstelling juist, de nabestaanden van MH17 zitten met enorme kosten opgescheept waar ze geen compensatie voor krijgen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:48 schreef GertjanUnchained het volgende:
[..]
Met dat zinnetje kan je elke post reageren, met dat gespeculeer schiet je ook niks op. Het is allemaal zinloos gebabbel maar men babbelt graag.
Ik vind het interessant, dat sterke contrast van verlies van een dierbare en in 1 klap miljonair zijn. Twee uitersten.
Wat voor kosten zijn dat dan?quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:21 schreef LuDann het volgende:
[..]
In Nederland ben je verre van in 1 klap miljonair in dergelijke gevallen. In tegenstelling juist, de nabestaanden van MH17 zitten met enorme kosten opgescheept waar ze geen compensatie voor krijgen.
Er is een paar post eerder al een linkje bijgevoegd: http://www.eenvandaag.nl/(...)ng_mh17_loopt_stroefquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:24 schreef agter het volgende:
[..]
Wat voor kosten zijn dat dan?
De standaard schadevergoeding was 150.000 euro meen ik me te herinneren.
Volgens mij is dit de meest misselijkmakende post die ik ooit op Fok! heb gelezen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef GertjanUnchained het volgende:
Hoeveel gaan de nabestaande cashen? Tussen de 500.000 en 2 miljoen euro?
Vraag mij af hoe snel zoiets door je hoofd gaat als je kind/echtgenoot bij zo'n crash overlijd, ik denk sneller dan je zou willen,... money money money, life is funny....
Zou ook interessant zijn om te kijken hoe dat geld dan gespendeerd wordt zoals bij loterijen.
Het is misschien niet heel tactisch verwoord, maar stel dat de kostwinner in het vliegtuig zat bijvoorbeeld. Dan zal het zeker nog steeds niet je eerste gedachte zijn, maar is het wel belangrijk dat er op vrij korte termijn hier over wordt nagedacht om nog meer ellende te voorkomen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:27 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de meest misselijkmakende post die ik ooit op Fok! heb gelezen.
LFNC 853meter lengte. Beetje kort voor een A320, die heeft toch wel 1700meter nodig denk ik en dat is met een normale landingssnelheid (145 knopen)quote:
En dan als je hoort hoeveel ton je vangt samen met de rest van het gezin "money money money, life is funny" zingenquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:29 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Het is misschien niet heel tactisch verwoord, maar stel dat de kostwinner in het vliegtuig zat bijvoorbeeld. Dan zal het zeker nog steeds niet je eerste gedachte zijn, maar is het wel belangrijk dat er op vrij korte termijn hier over wordt nagedacht om nog meer ellende te voorkomen.
Daarom dat ik al zeg...niet tactisch verwoord...quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:33 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
En dan als je hoort hoeveel ton je vangt samen met de rest van het gezin "money money money, life is funny" zingen
Maarrehh volgens mij hebben ze voor dit fenomeen levensverzekeringen uitgevonden trouwens, maar dat terzijde.
Nicequote:Op woensdag 25 maart 2015 13:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
LFNC 853meter lengte. Beetje kort voor een A320, die heeft toch wel 1700meter nodig denk ik en dat is met een normale landingssnelheid (145 knopen)
[ afbeelding ]
Anders LFMR 792meter lengte. Nog korter en ligt ook dwars op de vliegrichting. Roze lijn is het vluchtplan volgens mij (Airway UN853), bij de cirkel denk ik de crash-site (moet nog wat meer onderzoek doen):
[ afbeelding ]
Overzicht . Kunnen jullie beetje rondkijken. Ik heb het vermoedelijke complete vluchtplan ingevoerd:
http://skyvector.com/?ll=(...)Y:V.ED.BAM:A.ED.EDDL
Moet je eens in BNW gaan lezen in de valse vlag rampen topics, oa. over MH17... Dan herzie je deze post wel.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:27 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de meest misselijkmakende post die ik ooit op Fok! heb gelezen.
Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?quote:Straaljager
De Franse luchtmacht liet ondertussen weten dinsdag luttele momenten voor het fatale ongeluk een Mirage-gevechtsvliegtuig eropuit te hebben gestuurd om het vliegtuig van Germanwings te helpen.
De straaljager werd op pad gestuurd kort nadat duidelijk was geworden dat de Airbus in de problemen verkeerde. Toen de Mirage arriveerde, bleek het al te laat en was de Airbus in de Franse Alpen neergestort.
Even toeteren om ze te attenderen dat ze aan het dalen zijn?quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef zatoichi het volgende:
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:
[..]
Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
Omdat de ATC geen contact kreeg met het vliegtuig, stuurde ze een Miragequote:Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef zatoichi het volgende:
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:
[..]
Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
is toch standaardprocedure dat een straaljager poolshoogte gaat nemen als een vliegtuig niet op de radio reageert? (om hem in het uiterste geval neer te halen als er sprake is van een terroristische daad).quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef zatoichi het volgende:
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:
[..]
Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
Oh ze bedoelen "helpen".quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:23 schreef Palomar het volgende:
[..]
is toch standaardprocedure dat een straaljager poolshoogte gaat nemen als een vliegtuig niet op de radio reageert? (om hem in het uiterste geval neer te halen als er sprake is van een terroristische daad).
Als er een straaljager naast het toestel had gevlogen was er misschien al wat meer duidelijk geweest over de oorzaak. Dat is toch ook een van de voordelenquote:Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef zatoichi het volgende:
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:
[..]
Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Omdat de ATC geen contact kreeg met het vliegtuig, stuurde ze een Mirage
Het gaat er meer om dat volgens nu.nl de mirage gestuurd werd om Germanwings te helpenquote:Op woensdag 25 maart 2015 14:23 schreef Palomar het volgende:
[..]
is toch standaardprocedure dat een straaljager poolshoogte gaat nemen als een vliegtuig niet op de radio reageert? (om hem in het uiterste geval neer te halen als er sprake is van een terroristische daad).
quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:24 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
[..]
Het gaat er meer om dat volgens nu.nl de mirage gestuurd werd om Germanwings te helpen
Helpen met landenquote:
Bij die Helios vlucht ging het ook op die manier en zo konden ze zien dat de passagiers buiten westen warenquote:Op woensdag 25 maart 2015 14:24 schreef Starm het volgende:
[..]
Als er een straaljager naast het toestel had gevlogen was er misschien al wat meer duidelijk geweest over de oorzaak. Dat is toch ook een van de voordelen
Bizar wat een ravage. Lijkt dat 'ie in de lengterichting van die vallei is gecrashst precies op de plek waar het toestel ook van flightradar24 verdween. Ze lagen dus exact op koers van airway UN853.quote:
Toestellen in deze categorie vliegen überhaupt niet op conventionele bakens tijdens de cruisequote:Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
Bizar wat een ravage. Lijkt dat 'ie in de lengterichting van die vallei is gecrashst precies op de plek waar het toestel ook van flightradar24 verdween. Ze lagen dus exact op koers van airway UN853.
Wat zou kunnen betekenen dat ze op GPS-navigatie in de autopilot vlogen. Ik zie namelijk geen VOR-bakens in de lengterichtingen van die route, maar ze sneden wel een stukje af in een knik op de route. Dat gebeurt wel vaker geloof ik, wellicht om brandstof te besparen en dan 2 waypoints minder hebben ingevuld.
Ik had al eerder gezien op het gedeelte van de route boven de Middellandse Zee dat elke koerswijziging in 2 stapjes gebeurde en dat zou weer betekenen dat ze de heading op de autopilot handmatig bedienden.
En als ze het handmatig bedienden, wat wil dat dan zeggen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik had al eerder gezien op het gedeelte van de route boven de Middellandse Zee dat elke koerswijziging in 2 stapjes gebeurde en dat zou weer betekenen dat ze de heading op de autopilot handmatig bedienden.
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
BNW kom er maar in.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
Ah ok. Ik vlieg het liefst VOR, beetje corrigeren van gyrodrift en 'm dan stabiel krijgen. Houdt het leuk.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:06 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Toestellen in deze categorie vliegen überhaupt niet op conventionele bakens tijdens de cruise
Lijkt me ook vrij sterk dat ze handmatig headings aan het draaien waren (waarom zou je dat willen?). Bij ROTIS over naar de volgende controller, daar een direct LOSUL inderdaad, en die extra knik wellicht door de update-interval van FR24, dat zie je wel vaker.
daar heb je dus weinig aan neem ik aanquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
Neu, dat lijkt me echt enorm onwaarschijnlijk. FMS programmeren, LNAV en gaan, je gaat het jezelf niet onnodig lastig zitten maken. LOSUL active zetten en je hebt inderdaad een vloeiende bocht.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:14 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ah ok. Ik vlieg het liefst VOR, beetje corrigeren op gyrodrift en 'm dan stabiel krijgen. Houdt het leuk.![]()
Maar bij MAXIR en DIBER gaat de koerswijziging in 2 stapjes. Mijn ervaring is dat auto-GPS dat vloeiender doet, althans in FSX dan. Daarom denk ik dat ze handmatig de heading in de autopilot bedienden. Tenminste, op dat gedeelte van de vlucht.
Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo..quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Neu, dat lijkt me echt enorm onwaarschijnlijk. FMS programmeren, LNAV en gaan, je gaat het jezelf niet onnodig lastig zitten maken. LOGUS active zetten en je hebt inderdaad een vloeiende bocht.
FR24 heeft vaak bochten in hoekjes etc, dan is de updatefrequentie gewoon wat lager (vooral inderdaad boven water etc, daar wonen wat minder luchtvaartgekkies met ADS-B receivers)
quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo..
quote:De tweede zwarte doos van het verongelukte toestel van Germanwings is donderdag gevonden.
Het gaat om de flight data recorder waarop alle technische gegevens van de vlucht staan. Waaronder de gegevens over de motoren.
De tweede zwarte doos is zwaar beschadigd. De geheugenkaart ontbreekt.
Nee hoor. Ik interesseer me voor luchtvaart en ik praat hier met een echte piloot. Dan krijg je te maken met jargon.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo..
niels0 weet wel waar ik het over hebquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo..
Sja, als het alternatief landen tussen de bergen is, zal ik het ook hebben geprobeerd als ik die piloot was. Wellicht rem je dusdanig af dat je op 't eind wel van de baan af gaat, maar er toch nog overlevenden kunnen zijnquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
LFNC 853meter lengte. Beetje kort voor een A320, die heeft toch wel 1700meter nodig denk ik en dat is met een normale landingssnelheid (145 knopen)
[ afbeelding ]
Anders LFMR 792meter lengte. Nog korter en ligt ook dwars op de vliegrichting. Roze lijn is het vluchtplan volgens mij (Airway UN853), bij de cirkel denk ik de crash-site (moet nog wat meer onderzoek doen):
[ afbeelding ]
Overzicht . Kunnen jullie beetje rondkijken. Ik heb het vermoedelijke complete vluchtplan ingevoerd:
http://skyvector.com/?ll=(...)Y:V.ED.BAM:A.ED.EDDL
zo'n klap is zelfs voor een zwarte doos te veel van het goede.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:19 schreef Tourniquet het volgende:
http://www.nu.nl/vliegram(...)hadigd-gevonden.html
[..]
Dit is wel weer het grote nadeel van conventionele FDR's. Discussie zal binnenkort wel weer oplaaien over alternatieve systemenquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
Ja maar de 5000 andere lezers van dit draadje misschien niet he.. dit is geen besloten forum voor autisten ofzoquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:20 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
niels0 weet wel waar ik het over heb
Ik dacht dat heel Fok! autistisch wasquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja maar de 5000 andere lezers van dit draadje misschien niet he.. dit is geen besloten forum voor autisten ofzo
Ja?quote:
Eh, gaan ze nu aan die blauwe poppetjes vertellen dat ze moeten zoeken naar een memory chip tussen al die stukjes, of is dat ding nu gewoon sowieso onbruikbaar?quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
Hier werd gisteren al over gezegd dat het vliegtuig te snel daalde voor een zweefvlucht. Horizontale snelheid bleef ook vrijwel ongewijzigd, wat dan ook niet kan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:31 schreef Renderclippur het volgende:
Niet om even de analyst te gaan zitten spelen, maar iets is me wel opgevallen.
Als de motoren van een vliegtuig uitvallen, kan deze nog in een zweefvlucht door blijven vliegen. De officiele naam hiervan is Deadstick landing.
Voor passasiergsvliegtuigen komt dit ong. neer op een ratio van 15:1. Dit betekend dus dat het vliegtuig nog ong. 135km zou kunnen doorzweven.
Laat dit de afstand zijn van het begin van de daling tot de crash:
[ afbeelding ]
Komt best goed overeen. Ik vermoed dan ook dat de motoren plotseling waren uitgevallen en dat de vliegtuig in zweefvlucht is doorgegegaan, tot het de berg raakte.
Surely you must be joking!quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Roger, Roger!
What's your vector, Victor?
Do you have clearence, Clarence?
Te snel dalen voor een zweefvlucht lijkt me dus niet, dat komt redelijk goed overeen. Wel interessant dat de motoren nog werkten. Heb je hier een linkje van?quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:32 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hier werd gisteren al over gezegd dat dit vliegtuig te snel daalde voor een zweefvlucht.
Het idee van een zweefvlucht komt ook niet overeen met ooggetuigen die gemeld hebben dat de motoren duidelijk hoorbaar waren.
Ready for takeoff, cabin crew slides armed and cross check *POENG*quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Roger, Roger!
What's your vector, Victor?
Do you have clearence, Clarence?
Qua afstand wel, niet qua tijd en snelheid. Ik zal niet weer in al teveel vakjargon vervallen, maar die optimale ratio is gebaseerd op de optimale glij-snelheid. Die hangt voor dat soort vliegtuigen rond de 200 a 250 kts. En dan zak je met ongeveer 1000 a 2000 ft/m.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:31 schreef Renderclippur het volgende:
Niet om even de analyst te gaan zitten spelen, maar iets is me wel opgevallen.
Als de motoren van een vliegtuig uitvallen, kan deze nog in een zweefvlucht door blijven vliegen. De officiele naam hiervan is Deadstick landing.
Voor passasiergsvliegtuigen komt dit ong. neer op een ratio van 15:1. Dit betekent dus dat het vliegtuig nog ong. 135km zou kunnen doorzweven vanaf een hoogte van 9km
Laat dit de afstand zijn van het begin van de daling tot de crash:
[ afbeelding ]
Komt best goed overeen. Ik vermoed dan ook dat de motoren plotseling waren uitgevallen en dat de vliegtuig in zweefvlucht is doorgegegaan, tot het de berg raakte.
Bron: What happened to Germanwings flight 4U 9525?quote:David Gleave, an air accident investigator and aviation expert at Loughborough University, said that, based on the unverified data from plane-tracking websites, the descent appeared to be about 3,000ft a minute, which was not fast enough to be an explosive decompression. “But it’s too fast if you were gliding. It appears to be a controlled descent,” he said.
Dat was ook de grapquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:30 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik dacht dat heel Fok! autistisch was
Ah, ik snap hetquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:41 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Qua afstand wel, niet qua tijd en snelheid. Ik zal niet weer in al teveel vakjargon vervallen, maar die optimale ratio is gebaseerd op de optimale glij-snelheid. Die hangt voor dat soort vliegtuigen rond de 200 a 250 kts. En dan zak je met ongeveer 1000 a 2000 ft/m.
Nee, nee, nee. De correcte quote is:quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Shirley? My name is not Shirley.
Nog niet vrijgegevenquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:56 schreef DustPuppy het volgende:
Heeft er iemand een passagiers lijst ergens al gevonden toevallig?
Ik zag de nationaliteiten en besef me ineens dat ik misschien iemand ken aan boord van dat ding.
Iemand?
Wil daarmee niet zeggen dat het onmogelijk is overigens. Een en ander is ook afhankelijk van gewicht etc. Mocht de werkelijke optimale ratio hoger liggen, 20:1 ofzo, dan zou het zomaar kunnen dat je met een daling zoals hier toch nog 15:1 haalt. Maar de exacte cijfers heb ik niet.quote:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 16:00:42UPDATE #4U9525 Investigators haven't been able to retrieve data from voice recorder yet http://t.co/txViDdOt9h http://t.co/xzzvFBJ9IJ reageer retweet
hmm, ik las juist precies het tegenovergestelde:quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:03 schreef Houtenbeen het volgende:
Weer slecht nieuwstwitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 16:00:42UPDATE #4U9525 Investigators haven't been able to retrieve data from voice recorder yet http://t.co/txViDdOt9h http://t.co/xzzvFBJ9IJ reageer retweet
bron: http://www.n-tv.de/panora(...)article14770441.htmlquote:Stimmenrekorder von 4U9525 ist ausgewertet
Womöglich wird noch an diesem Nachmittag klar, warum Flug 4U9525 abgestürzt ist: Den Experten ist es offenbar gelungen, den gefundenen Stimmenrekorder auszuwerten. In Kürze werden die Ergebnisse veröffentlicht.
vooral veel kleine stukjesquote:
Is er bekend wie de piloot was?quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:04 schreef Downwards het volgende:
Mijn eerste ingeving lijkt dan toch wel erg waarschijlijk: pilot suicide.
Het zijn er twee hequote:Op woensdag 25 maart 2015 16:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Is er bekend wie de piloot was?
Tijd voor een passend lied:quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:28 schreef johnson555 het volgende:
dat wordt niet meer vliegen dus in de zomer...
je suis germanywings
Dailymail heeft het over een raam in de cockpit dat tijdens de vlucht gescheurd is waardoor de piloten zonder zuurstof kwamen te zitten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:28 schreef MadameMossel het volgende:
@derkmarseille: BREKEND "Piloten zouden bewusteloos zijn geraakt tijdens vlucht." Zo persco met uitkomsten blackbox. Via livestream Phoenix.de #GermanWings
Hoezo "lijkt dat dan ineens toch wel erg waarschijnlijk"?quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:04 schreef Downwards het volgende:
Mijn eerste ingeving lijkt dan toch wel erg waarschijlijk: pilot suicide.
Ja of een vogel en ja dat kan zelfs op die hoogtequote:Op woensdag 25 maart 2015 16:39 schreef Mula het volgende:
[..]
Dailymail heeft het over een raam in de cockpit dat tijdens de vlucht gescheurd is waardoor de piloten zonder zuurstof kwamen te zitten.
twitter:StateDept twitterde op woensdag 25-03-2015 om 16:15:57We can confirm deaths of 2 US citizens, are reviewing records to determine whether other US citizens might have been on board. #Germanwings reageer retweet
Je ne parle pas français!quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:01 schreef Houtenbeen het volgende:
Persconferentie BEA begint
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)rte-doos-germanwings
De duitse buma blockt deze stream op you tube....quote:
Kun je daar CNN ontvangen? Die vertalen ook live nu.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De duitse buma blockt deze stream op you tube....
Die info komt dus niet van de cockpit voice recorder maar heeft de Daily Mail van piloten forums of zoiets.. geen breaking news dusquote:Op woensdag 25 maart 2015 16:39 schreef Mula het volgende:
[..]
Dailymail heeft het over een raam in de cockpit dat tijdens de vlucht gescheurd is waardoor de piloten zonder zuurstof kwamen te zitten.
Ik gok zomaar Duitsquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:22 schreef Loekie1 het volgende:
Hij wilde ook niet zeggen in welke taal er gesproken was...
NL proxy werkt ookquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Kun je daar CNN ontvangen? Die vertalen ook live nu.
Men spreekt fransquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:23 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik gok zomaar Duits![]()
Maar hij wil sowieso nog niks kwijt voor er duidelijkheid is. Wel netjes.
twitter:News_Executive twitterde op woensdag 25-03-2015 om 17:12:34BREAKING: Last message from the Pilot was a routine message to ATC about the route, 1 minute after that the flight started to drop reageer retweet
In Duitland is zovéél geblokkeerd op YouTube.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De duitse buma blockt deze stream op you tube....
Dont i knowquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:26 schreef niels0 het volgende:
[..]
In Duitland is zovéél geblokkeerd op YouTube.
Ze zullen toch niet ineens het hele bedrijf opdoeken lijkt me?quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vlieg in mei met German Wings, benieuwd of het doorgaat
Al twee dagen op rij hier.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:29 schreef Whipper het volgende:
Omdat je het erg vind, om het dichtbij komt, omdat het interessant is, blijf je zo'n beetje de hele dag aan de laptop en tv gekluisterd. Ook al weet je dat er nauwelijks echte informatie naar buiten komt.
Weg studieplannen
Die zijn dood.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:27 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien een slimme vraag of er meer bekend is over de piloot en de co-piloot?
Is dat German Wings wat? Afgezien van dit ongeluk natuurlijk. Ik kende het niet eens tot een paar dagen geleden. Van duitse maatschappijen heb ik alleen Lufthansa en Air Berlin gevlogen en dat was altijd goed.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vlieg in mei met German Wings, benieuwd of het doorgaat
twitter:L0gg0l twitterde op woensdag 25-03-2015 om 17:32:36American victim on crashed Germanwings flight 4U9525 was working for Booz Allen (ex Snowden employer) http://t.co/ikDrlGPlP1 reageer retweet
Krijgen we dat weer...quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:35 schreef Houtenbeen het volgende:
BNW ->twitter:L0gg0l twitterde op woensdag 25-03-2015 om 17:32:36American victim on crashed Germanwings flight 4U9525 was working for Booz Allen (ex Snowden employer) http://t.co/ikDrlGPlP1 reageer retweet
Hun namen worden niet genoemd, waarmee de richtlijnen gevolgd worden. Geen enkele reden om de namen in de media te gooien.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:27 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien een slimme vraag of er meer bekend is over de piloot en de co-piloot?
<- BNWquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:35 schreef Houtenbeen het volgende:
BNW ->twitter:L0gg0l twitterde op woensdag 25-03-2015 om 17:32:36American victim on crashed Germanwings flight 4U9525 was working for Booz Allen (ex Snowden employer) http://t.co/ikDrlGPlP1 reageer retweet
Verdwenen USB-stick. Waar heb ik dat eerder gehoord?quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wel gevonden maar zonder geheugenkaart dacht ik gehoord te hebben
Het is ook na de persco's wat onduidelijk. Lijkt erop dat het "frame" gevonden is, maar de recorder zelf niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wel gevonden maar zonder geheugenkaart dacht ik gehoord te hebben
Wat ik begreep dat het bracket waarin de hele box hoort is gevonden, maar de box zelf nog niet. Maar hij was er niet heel duidelijk over.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wel gevonden maar zonder geheugenkaart dacht ik gehoord te hebben
Hier hoor je dat vaak.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:41 schreef niels0 het volgende:
[..]
Verdwenen USB-stick. Waar heb ik dat eerder gehoord?
Het is een goede budgetmaatschappij en voor vluchten binnen Europa prima te doen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:33 schreef niels0 het volgende:
[..]
Is dat German Wings wat? Afgezien van dit ongeluk natuurlijk. Ik kende het niet eens tot een paar dagen geleden. Van duitse maatschappijen heb ik alleen Lufthansa en Air Berlin gevlogen en dat was altijd goed.
Misschien is het nogal gevoelige informatie of onvoldoende om conclusies uit te trekken.. ben ondertussen nou ook wel eens benieuwd naar de piloten.. en stiekem ook of een misschien moslim was.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:44 schreef Loekie1 het volgende:
Als ze gewoon vertellen wat er feitelijk te horen is, kan iedereen meedenken.
En dan zegt Jan Klaassen "hey, nou ik denk dat het oorzaak A of B was hoor", en dan?quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:44 schreef Loekie1 het volgende:
Als ze gewoon vertellen wat er feitelijk te horen is, kan iedereen meedenken.
Laat de autoriteiten nu eerst rustig hun werk doen Of dat rapport nu deze week of over een maand in de publiciteit komt doet weinig ter zakequote:Op woensdag 25 maart 2015 17:44 schreef Loekie1 het volgende:
Als ze gewoon vertellen wat er feitelijk te horen is, kan iedereen meedenken.
stiekem, dat is zo'n beetje het enige wat men wil weten over de piloten denk ik. Los van de info op de zwarte dozen dan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien is het nogal gevoelige informatie of onvoldoende om conclusies uit te trekken.. ben ondertussen nou ook wel eens benieuwd naar de piloten.. en stiekem ook of een misschien moslim was.
Echt he, die autoriteiten doen hun best, maar steeds die Loekie1 die de stoorzender komt spelenquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Laat de autoriteiten nu eerst rustig hun werk doen Of dat rapport nu deze week of over een maand in de publiciteit komt doet weinig ter zake
Nou, neequote:Op woensdag 25 maart 2015 17:51 schreef Marrije het volgende:
[..]
stiekem, dat is zo'n beetje het enige wat men wil weten over de piloten denk ik.
Zum Kotzen inderdaad.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:56 schreef heywoodu het volgende:
Ongeëvenaard zelfgeilen nu bij CNN, allejezus zeg
"WIJ HEBBEN ONTDEKT DAT HET HIER NEER WAS GESTORT EN NIET DAAR WAAR DE FRANSEN HET ZEIDEN!111"
En over hoeveel brandstof er wel gebruikt moet worden om al die helikopters daar in de lucht te houdenquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zum Kotzen inderdaad.
Net ook weer zo'n ziek verhaal over passagiers die omgeboekt hadden.
en dan is het helaas waarquote:Op woensdag 25 maart 2015 18:03 schreef heywoodu het volgende:
Waarschijnlijk geen overlevenden, aldus CNN.
Waaaaaaaaaat erg!!!!quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:03 schreef heywoodu het volgende:
Waarschijnlijk geen overlevenden, aldus CNN.
Dat was toch een fotorolletje?quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:41 schreef niels0 het volgende:
[..]
Verdwenen USB-stick. Waar heb ik dat eerder gehoord?
quote:
Mensen willen graag weten of hun theorie klopt of nietquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan zegt Jan Klaassen "hey, nou ik denk dat het oorzaak A of B was hoor", en dan?
Logisch, maar de BEA wil geen foute informatie naar buiten brengen. Dus die gaan nu eerst zorgvuldig de transcripties opstellen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mensen willen graag weten of hun theorie klopt of niet
BNW is de andere kant op.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:41 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het wel knap en geruststellend dat er zo snel een straaljager op afgestuurd werd. Zo'n vliegtuig kan dus niet ongehinderd Parijs bereiken als een kaper dat mocht willen.
Vreemd dat daar geen enkele vraag over gesteld werd.
Jottem, fijn met z'n allen meedenken, misschien klunnen we wel een reisje naar die bergen maken waar ze neergestort zijn en daar de oplossing vindenquote:Op woensdag 25 maart 2015 17:44 schreef Loekie1 het volgende:
Als ze gewoon vertellen wat er feitelijk te horen is, kan iedereen meedenken.
Dan maken ze een kampvuur en gaan Kumbaya zingen. Tweestemmig.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan zegt Jan Klaassen "hey, nou ik denk dat het oorzaak A of B was hoor", en dan?
SMS-acties met gouden tips lijkt me ook wel een goed idee.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jottem, fijn met z'n allen meedenken, misschien klunnen we wel een reisje naar die bergen maken waar ze neergestort zijn en daar de oplossing vinden
SMS Loekie1 aan naar 4321.quote:Op woensdag 25 maart 2015 18:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
SMS-acties met gouden tips lijkt me ook wel een goed idee.
Oh ja, nu weet ik het weer. Toch weer eens kijken allemaal.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, nee, nee. De correcte quote is:
"I'm not and don't call me Shirley!"
Lijkt het maar zo of zou deze er met opzet uit gehaald zijn om zo een eventuele schadeclaim vanwege technische defecten te voorkomen?quote:De tweede zwarte doos van het verongelukte toestel van Germanwings zou woensdag gevonden zijn. De belangrijke inhoud van de Flight Data Recorder (FDR) ontbreekt echter. De geheugenkaart is niet aanwezig.
Op de Flight Data Recorder staan alle technische gegevens van de vlucht, waaronder de gegevens over de motoren. Toch sluiten de onderzoekers niet uit dat de informatie van de cockpitgesprekken voldoende is om de oorzaak van de ramp te achterhalen.
In principe mogen dit soort onderzoeken niet gebruikt worden voor schadeclaims of vervolging van personen. Juist om een zo open mogelijk karakter onderzoek te kunnen houden met als enig doel de verbetering van de veiligheid.quote:Op woensdag 25 maart 2015 19:12 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Lijkt het maar zo of zou deze er met opzet uit gehaald zijn om zo een eventuele schadeclaim vanwege technische defecten te voorkomen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |