Het gaat om de Air Data Reference Units, in dat artikel werden ze ADU genoemd, maar in het toestel ADR. Zit net boven de FLT CTL switches.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:33 schreef niels0 het volgende:
@NewHorizon
ADU's afzetten, Is dat het Electronic Flight Control System? Bij Airbus zijn dat vier knopjes rechtsboven op het overhead panel, linksboven zitten er ook nog 3 (FLT CTL).
Ik weet wel dat als je die afzet je hele bruuske maneuvres kunt maken. Niet zo goed voor de strukturele integriteit.
[ afbeelding ]
Ik vlieg gemiddeld 1x per jaar (nou ja, heen en terug danquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
En voor wat betreft het stuk dat de passagiers niks gemerkt hebben, ik vlieg meer dan regelmatig (heb er dit jaar al 8 vluchten op zitten) en ik zou misschien niet in de eerste minuut nattigheid voelen, maar als die daling aan zou houden zou ik me daar toch zeker wel ongemakkelijk bij gaan voelen, zeker als een mededeling van de crew uit zou blijven.
Ah ja. Linksboven. ADR1, 2 en 3. Die heb ik wel 'ns geprobeerd. Misschien bedoelde ik die ook wel.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:41 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Het gaat om de Air Data Reference Units, in dat artikel werden ze ADU genoemd, maar in het toestel ADR. Zit net boven de FLT CTL switches.
Airbus directive zegt dat in die situatie je er twee uit moet zetten zodat je in alternate law verder vliegt. Dan kun je inderdaad lekker smijten met je toestel
Zit er ook een self-destruct knopje op?quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:48 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ah ja. Linksboven. ADR1, 2 en 3. Die heb ik wel 'ns geprobeerd. Misschien bedoelde ik die ook wel.
Ik ben iemand van de knopjes. Ik test alles uit.
Er is geen noodsignaal geweest.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:55 schreef Inaithnir het volgende:
Misschien ben ik niet up-to-date, maar gisteren werd nog gezegd dat er een noodsignaal werd gestuurd vanuit de vlucht. Is dat dan toch niet zo, aangezien iedereen het hier heeft over radiostilte?
Hetzelfde als Nikon/Canon en PS4/XBOX etc...quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:54 schreef Janeiros het volgende:
Boeing piloten zijn ook zo enthousiast over Airbus..
http://www.nydailynews.co(...)sh-article-1.2161077
(Weet niet of die al gepost is aangezien de posts voorbij schieten)
Achja, Boeing - Airbus is altijd al een dingetje geweest in de luchtvaart. Beetje een Apple en Android verhaal. Best wel kinderachtig.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:54 schreef Janeiros het volgende:
Boeing piloten zijn ook zo enthousiast over Airbus..
http://www.nydailynews.co(...)sh-article-1.2161077
(Weet niet of die al gepost is aangezien de posts voorbij schieten)
Dacht ik nou ook alquote:Op woensdag 25 maart 2015 09:57 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Wat boeit het dat die piloot een keer Obama als senator in zijn toestel had? Maakt dat hem meteen expert? Oh wacht, Murricah.
Klopt het nou dat Airbus veel meer de computer 't heft in handen laat nemen bij dergelijke situaties?quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:57 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Achja, Boeing - Airbus is altijd al een dingetje geweest in de luchtvaart. Beetje een Apple en Android verhaal. Best wel kinderachtig.
Er is voor beide filosofieën iets te zeggen, vind ik. Beide hebben hun voor en tegens, hun beschermingen en hun valkuilen.
Zoals ik gisteren al postte: het is vaker gebeurd en toen waren er ook meerdere piloten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:26 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Precies, ze dienen met 2 man te zijn. En 8 minuten weg om een drankje te halen/toilet bezoek...ja het kan allemaal maar lijkt mij wat ver gezocht in deze situatie. Zeker als je als piloot merkt dat het vliegtuig een daling inzet.
Jep.quote:Op woensdag 25 maart 2015 09:58 schreef Janeiros het volgende:
[..]
Klopt het nou dat Airbus veel meer de computer 't heft in handen laat nemen bij dergelijke situaties?
Die was beschadigd, dus geen idee hoe lang dat gaat durenquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:04 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
De gevonden voice recorder zal een hoop duidelijkheid geven iig. Dat zal toch niet zo lang duren?
Uiteraardquote:Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
Kan dit scenario ook: een kaper weet de cockpit binnen te dringen, schiet de piloten dood, weet zelf net genoeg om het vliegtuig naar beneden te laten vliegen.
Nee. Niet uit zichzelf, in ieder geval.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef DaveDave09 het volgende:
Als opeens de druk weg viel en niemand in dat vliegtuig meer adem kreeg, is het dan normaal dat het zo daalt?
Dan zou ik een wat heftigere daling verwachten. Evt. met bochten e.d. Niet zo'n nette daling als nu.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
Kan dit scenario ook: een kaper weet de cockpit binnen te dringen, schiet de piloten dood, weet zelf net genoeg om het vliegtuig naar beneden te laten vliegen.
Aantal jaar geleden was er in Griekenland een vlucht van Helios waarbij dat gebeurde. Toen was iedereen incl. bemanning buiten westen en vloog het vliegtuig gewoon op de autopilot door totdat de brandstof op was. Was hier ook niet het geval.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef DaveDave09 het volgende:
Als opeens de druk weg viel en niemand in dat vliegtuig meer adem kreeg, is het dan normaal dat het zo daalt?
Dan plemp je hem wel op iets anders dan de zijkant van een berg.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
Kan dit scenario ook: een kaper weet de cockpit binnen te dringen, schiet de piloten dood, weet zelf net genoeg om het vliegtuig naar beneden te laten vliegen.
Als er schoten zijn gevallen is dat dan op de recorder te horen?
Volgens mij wel vaker bij airbussen voorgekomen dat de computer onbedoeld in de 'landen'-stand gaat met ernstige gevolgen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:18 schreef Re het volgende:
wel frapant dat het echt 1 minuut na cruise hoogte gebeurd, dan lijkt me dat er computertechnisch wat fout is gegaan, al heb ik verer geen verstand van dit soort dingen
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 25-03-2015 om 10:12:36Germanwings #4U9525 with new flight number #4U9441 flying different path today to Dusseldorfhttp://t.co/JPNWQc7aDL http://t.co/UCRTp0iMNP reageer retweet
Maar geen noodsignaal tijdens die 8 minuten durende daling.quote:Op woensdag 25 maart 2015 10:19 schreef Palomar het volgende:
[..]
Volgens mij wel vaker bij airbussen voorgekomen dat de computer onbedoeld in de 'landen'-stand gaat met ernstige gevolgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |