abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151014003
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:35 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als het vliegtuig door bewust menselijk handelen is neergestort dan zou door een geleidelijke daling worden voorkomen dat passagiers er veel van merken en in paniek raken
Alsof paniek iets zou veranderen in de uitkomst.
pi_151014057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:36 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Alsof paniek iets zou veranderen in de uitkomst.
Misschien had de piloot nog enig menselijk gevoel door de passagiers de paniek en doodsangst te besparen.
Maar dit wordt wel heel erg veel speculatie dus ik hou er maar over op. :P
pi_151014072
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:36 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Alsof paniek iets zou veranderen in de uitkomst.
Paniek verandert nooit iets in de uitkomst, niet in positieve zin althans.
pi_151014074
Ik denk dat die reparatie van de neus er wel los van staat. Dan maak je niet zo'n geleidelijke descent, want door de weerstand desintegreert de boel met die snelheid (is in het verleden helaas eens voorgekomen dat de neus niet goed was dichtgemaakt).

Ik heb nog een soort scenario in m'n hoofd waarbij de elevators in een neerwaartse positie vaststonden; dat kan het geleidelijke dalen verklaren. En hebben ze tot het laatste moment geprobeerd dit probleem op te lossen. Het enige wat je kunt doen is snelheid maken (zoals in die graphs te zien zijn neemt de snelheid niet af) zodat door extra lift toch nog de neus wat omhoog komt.

Of dit met elevators in het verleden is gebeurd weet ik niet, maar bij een aantal 'mid-air' ongelukken was de rudder het probleem.
I feel kinda Locrian today
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:40:05 #105
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151014099
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:39 schreef starla het volgende:
Ik denk dat die reparatie van de neus er wel los van staat. Dan maak je niet zo'n geleidelijke descent, want door de weerstand desintegreert de boel met die snelheid (is in het verleden helaas eens voorgekomen dat de neus niet goed was dichtgemaakt).

Ik heb nog een soort scenario in m'n hoofd waarbij de elevators in een neerwaartse positie vaststonden; dat kan het geleidelijke dalen verklaren. En hebben ze tot het laatste moment geprobeerd dit probleem op te lossen. Het enige wat je kunt doen is snelheid maken (zoals in die graphs te zien zijn neemt de snelheid niet af) zodat door extra lift toch nog de neus wat omhoog komt.

Of dit met elevators in het verleden is gebeurd weet ik niet, maar bij een aantal 'mid-air' ongelukken was de rudder het probleem.
Dat verklaart dan alleen weer de radiostilte niet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:43:05 #106
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_151014170
Miss iets met De-icing?
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:43:23 #107
442236 GertjanUnchained
Lintworm in spe.
pi_151014180
Hoeveel gaan de nabestaande cashen? Tussen de 500.000 en 2 miljoen euro?
Vraag mij af hoe snel zoiets door je hoofd gaat als je kind/echtgenoot bij zo'n crash overlijd, ik denk sneller dan je zou willen,... money money money, life is funny....
Zou ook interessant zijn om te kijken hoe dat geld dan gespendeerd wordt zoals bij loterijen.
participeren parasiteren
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:44:52 #108
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_151014219
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef GertjanUnchained het volgende:
Hoeveel gaan de nabestaande cashen? Tussen de 500.000 en 2 miljoen euro?
Vraag mij af hoe snel zoiets door je hoofd gaat als je kind/echtgenoot bij zo'n crash overlijd, ik denk sneller dan je zou willen,... money money money, life is funny....
Zou ook interessant zijn om te kijken hoe dat geld dan gespendeerd wordt zoals bij loterijen.
Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:46:00 #109
442236 GertjanUnchained
Lintworm in spe.
pi_151014255
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:44 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..
Daar denken ze sneller aan dan je denkt.
participeren parasiteren
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:49:15 #110
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151014362
quote:
Het lijkt er steeds meer op dat technische problemen de oorzaak zijn van de crash van een Duits vliegtuig in de Franse Alpen. Twee scenario's zijn mogelijk: decompressie van de cabine of een defect van de sensoren die de vlieghoek van het toestel meten.

Om met het laatste scenario te beginnen: in november had een toestel van Lufthansa een probleem dat sterk lijkt op de laatste vliegminuten van de 4U9525. Ook hier ging het om een Airbus die van Spanje naar Duitsland vloog. Het toestel kreeg problemen met de angle of attack-meters. Dit zijn kleine, metalen windvaantjes onder de cockpit, aan de buitenkant van de romp. Ze meten de hoek waaronder het toestel vliegt. Als de neus van het toestel omhoog of omlaag gaat, kantelen de meters, zodat het vliegtuig precies weet onder welke hoek het in de lucht hangt.

Nadat het vliegtuig opsteeg van het vliegveld van Bilbao, vroren deze meters echter vast. De piloten waren zich hier niet van bewust.

De meters bleven daardoor aangeven dat de neus van het vliegtuig omhoog stond, ook toen het toestel horizontaal ging vliegen. De boordcomputer raakte hierdoor gealarmeerd. Als een vliegtuig de neus te ver optrekt, stroomt de lucht niet meer goed langs de vleugels en valt het toestel als een baksteen uit de lucht - een klassiek gevaar in de luchtvaart.

De boordcomputer reageerde volgens het boekje; hij duwde de neus van het vliegtuig naar beneden. De Airbus begon daardoor met 1.200 meter per minuut te dalen. De piloten schrokken en probeerden uit alle macht het toestel recht te trekken, maar het toestel reageerde niet op hun geruk aan de stuurknuppel. Zelfs niet toen ze deze sidesticks helemaal naar achteren trokken.

Het probleem: het beveiligingssysteem van de Airbus kan niet zomaar worden weggedrukt. De computer heeft in principe het laatste woord.

Pas na een minuut zette de piloot een paardenmiddel in. Hij schakelde het hele beveiligingssysteem uit. Dit is iets wat Airbus-piloten niet graag doen, omdat het grote risico's met zich meebrengt. Maar door zijn actie kon de piloot het vliegtuig alsnog rechttrekken. De piloten landden twee uur later 'gewoon' in München.

Volgens de Europese luchtvaartautoriteit EASA zou het vliegtuig zijn neergestort als de piloten dit niet hadden gedaan. In een op 9 december 2014 gepubliceerde noodverordening waarschuwde de EASA voor de 'abnormale' reactie van het vliegtuig op een eigenlijk onschuldig probleem. Er werd een noodprocedure ontwikkeld die onder alle Airbus-bemanningen moest worden verspreid.

Het was niet de eerste keer dat de EASA alarm sloeg. Ook in 2012 waarschuwde de organisatie al voor blokkerende sensoren bij de Airbus. Daarna zouden ze zijn vervangen, maar kennelijk zonder afdoende resultaat.

Is dit een plausibel scenario voor wat er gisteren gebeurde in Frankrijk? De EASA wil er niet over speculeren, maar volgens geraadpleegde piloten zijn de overeenkomsten opmerkelijk.
http://www.demorgen.be/buitenland/onschuldig-defect-lijkt-schuldige-a2264068/
Stond een gelijk artikel in de VK, maar er is registratie nodig om dat online te lezen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:52:28 #111
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_151014472
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:44 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..
Je moest eens weten.

http://www.eenvandaag.nl/(...)ng_mh17_loopt_stroef
Flesje bier
pi_151014541
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:40 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat verklaart dan alleen weer de radiostilte niet.
Nee, maar in een fly-by-wire systeem houdt een elevator er niet zomaar mee op. Misschien was er echt iets verdonde mis waardoor radiocontact ook niet meer mogelijk was. Je kunt je zelfs voorstellen dat de ailerons en rudder gejammed waren, waardoor dat toestel ook niet kon uitwijken.

Een soort van knetter veel pech total system shutdown. In het verleden is ook dat helaas vaker gebeurd.

Lijkt me alleszins plausibeler dan een zelfmoordactie (maar 1 keer voorgekomen in de burgerluchtvaart?).

Goed, het blijven speculaties, maar ik denk dat een technisch mankement waarschijnlijker is dan human error of human selfdestruction :P
I feel kinda Locrian today
  woensdag 25 maart 2015 @ 11:58:56 #113
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_151014685
quote:
Is ook logisch, want je maakt ook kosten ed, maar ik heb het meer over dit moment, dan zal je niet gelijk aan geld denken lijkt mij.
pi_151015077
'Pas na een minuut zette de piloot een paardenmiddel in. Hij schakelde het hele beveiligingssysteem uit. Dit is iets wat Airbus-piloten niet graag doen, omdat het grote risico's met zich meebrengt. Maar door zijn actie kon de piloot het vliegtuig alsnog rechttrekken. De piloten landden twee uur later 'gewoon' in München.'

Toen was er waarschijnlijk geen radiostilte.
pi_151015170
Wat ik me eigenlijk afvraag is hoe vaak iets mis gaat, maar kan worden opgelost tijdens de vlucht, zodat de passagiers er niets van hebben gemerkt?

Komt dit achteraf ook in de media?
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:13:35 #116
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_151015229
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:11 schreef Blue_note het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag is hoe vaak iets mis gaat, maar kan worden opgelost tijdens de vlucht, zodat de passagiers er niets van hebben gemerkt?

Komt dit achteraf ook in de media?
Waarschijnlijk meer dan je denkt of wilt weten, nee komt zeker niet achteraf in de media.
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:15:58 #117
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151015310
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:44 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..
Nou nee. Als je met drie koters achterblijft en je echtgenoot was bijvoorbeeld alleenverdiener dan zul je wel moeten.
pi_151015311
Hier is informatie over het eerdere incident waarbij de sensoren bevroren waren:
http://avherald.com/h?article=47d74074

Er staat niet of er tijdens de reddingsoperatie contact met de piloten was.

In welke gevallen was er eerder geen noodoproep: Bij de MH17, raketaanval. Bij een zelfmoordmissie. Bij een kaping.
pi_151015465
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef GertjanUnchained het volgende:
Hoeveel gaan de nabestaande cashen? Tussen de 500.000 en 2 miljoen euro?
Vraag mij af hoe snel zoiets door je hoofd gaat als je kind/echtgenoot bij zo'n crash overlijd, ik denk sneller dan je zou willen,... money money money, life is funny....
Zou ook interessant zijn om te kijken hoe dat geld dan gespendeerd wordt zoals bij loterijen.
sick fuck
pi_151015496
edit: dacht dat dit over een ander incident ging ;)

[ Bericht 86% gewijzigd door NewHorizon op 25-03-2015 12:27:13 ]
pi_151015622
Geen idee hoe die nu al aan deze info komen en of het betrouwbaar is:

quote:
"According to Finnish CAA in Finnish newpaper Helsingin Sanomat, the CVR has revealed crew was unconscious in the start of descent".
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:25:40 #122
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_151015645
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:25 schreef alpeko het volgende:
Geen idee hoe die nu al aan deze info komen en of het betrouwbaar is:

[..]

Ik had al zo'n vermoeden aangezien er geen communicatie is geweest.
Flesje bier
pi_151015776
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:20 schreef byah het volgende:

sick fuck
Dat zegt wel wat over Gertjan huh :o Geld is zo ongelofelijk onbelangrijk als het gaat om mensen waar je van houdt. Maar dat snapt hij denk ik pas als hij iemand van dat kaliber kwijt raakt. Alhoewel, dan nog zijn er mensen die geld belangrijker vinden 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_151015805
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:25 schreef alpeko het volgende:
Geen idee hoe die nu al aan deze info komen en of het betrouwbaar is:

[..]

Ben benieuwd waardoor de daling dan kwam, auto pilot gaat niet uit zichzelf dalen tenzij je dat instelt. Daling met handmatige besturing was geen geleidelijke daling geweest.
pi_151015811
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:25 schreef alpeko het volgende:
Geen idee hoe die nu al aan deze info komen en of het betrouwbaar is:

[..]

Bron is Luchtvaart directeur Pekka Henttu.
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1427253547744 (ja in het Fins).
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:35:06 #126
442236 GertjanUnchained
Lintworm in spe.
pi_151015969
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat zegt wel wat over Gertjan huh :o Geld is zo ongelofelijk onbelangrijk als het gaat om mensen waar je van houdt. Maar dat snapt hij denk ik pas als hij iemand van dat kaliber kwijt raakt. Alhoewel, dan nog zijn er mensen die geld belangrijker vinden 8)7
Tuurlijk als ze konden kiezen kozen ze voor hun kind/echtgenoot/what-ever. Sommige mensen wensen hun partner wel dood maar dat terzijde.
Maar als de tranen enigszins zijn opgedroogd gaan ze allemaal voor de big payout. Geen enkel mens laat dat geld liggen.

Ik denk eigenlijk dat die gedachte van al het geld al bij dag 1 van de ellende door de meeste hoofden is geschoten. Zo is de mens nou eenmaal, men staat daar echt wel bij stil.
participeren parasiteren
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:35:43 #127
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_151015990
Holy shit, er zijn net 150 mensen tegen een berg te pletter gevlogen en hier wordt alweer over geld gepraat.

Flikker op joh.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:41:04 #128
442236 GertjanUnchained
Lintworm in spe.
pi_151016172
quote:
8s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:35 schreef Blistering het volgende:
Holy shit, er zijn net 150 mensen tegen een berg te pletter gevlogen en hier wordt alweer over geld gepraat.

Flikker op joh.
:')
participeren parasiteren
pi_151016276
NewsOnTheMin twitterde op woensdag 25-03-2015 om 12:38:46 BREAKING: The Prosecutor says some of the voice recorder data from flight #4U9525 will be released later today. - @PollyR_Aviation reageer retweet
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:46:04 #130
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151016334
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:35 schreef GertjanUnchained het volgende:

[..]

Tuurlijk als ze konden kiezen kozen ze voor hun kind/echtgenoot/what-ever. Sommige mensen wensen hun partner wel dood maar dat terzijde.
Maar als de tranen enigszins zijn opgedroogd gaan ze allemaal voor de big payout. Geen enkel mens laat dat geld liggen.

Ik denk eigenlijk dat die gedachte van al het geld al bij dag 1 van de ellende door de meeste hoofden is geschoten. Zo is de mens nou eenmaal, men staat daar echt wel bij stil.
uh, ja, en nu?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151016386
Het kan ook nog dat de ene piloot de andere en zichzelf wat heeft aangedaan, ondertussen het vliegtuig op landend zettend. Er is tenslotte de laatste acht minuten niks meer gebeurd qua besturing.
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:48:24 #132
442236 GertjanUnchained
Lintworm in spe.
pi_151016408
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:46 schreef Re het volgende:

[..]

uh, ja, en nu?
Met dat zinnetje kan je elke post reageren, met dat gespeculeer schiet je ook niks op. Het is allemaal zinloos gebabbel maar men babbelt graag.

Ik vind het interessant, dat sterke contrast van verlies van een dierbare en in 1 klap miljonair zijn. Twee uitersten.

[ Bericht 10% gewijzigd door GertjanUnchained op 25-03-2015 12:55:23 ]
participeren parasiteren
pi_151016527
airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 12:48:11 PHOTO: Cockpit Voice Recorder of #4U9525 released by BEA France.(Pic via @AviationSafety) http://t.co/7tI4f3ZM89 - @PollyR_Aviation reageer retweet
pi_151016662
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:51 schreef Houtenbeen het volgende:
airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 12:48:11 PHOTO: Cockpit Voice Recorder of #4U9525 released by BEA France.(Pic via @AviationSafety) http://t.co/7tI4f3ZM89 - @PollyR_Aviation reageer retweet
[ afbeelding ]
Goeie opdonder gehad ;)
pi_151016675
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:51 schreef Houtenbeen het volgende:
airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 12:48:11 PHOTO: Cockpit Voice Recorder of #4U9525 released by BEA France.(Pic via @AviationSafety) http://t.co/7tI4f3ZM89 - @PollyR_Aviation reageer retweet
[ afbeelding ]
Paar krasjes, meer niet. Het gaat om dat ronde gedeelte, de capsule. Allemaal redundant flashgeheugen volgens mij, althans, dat is bij voyage data recorders bij schepen zo. Denk bij deze ook. Kan weinig mis mee zijn.
Dat grijze cylindrische geval links is de bakenzender waarmee 'ie teruggevonden kan worden.
pi_151016725
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:51 schreef Houtenbeen het volgende:
airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 12:48:11 PHOTO: Cockpit Voice Recorder of #4U9525 released by BEA France.(Pic via @AviationSafety) http://t.co/7tI4f3ZM89 - @PollyR_Aviation reageer retweet
[ afbeelding ]
Eigenlijk ook amateuristisch, in deze tijd nog met die dingen werken. Het moet nog maar blijken of die dingen gebruikt kunnen worden dus echt geschikt zijn ze niet. In deze huidige tijd zou je toch wat beters verwachten.
  woensdag 25 maart 2015 @ 12:58:50 #137
442236 GertjanUnchained
Lintworm in spe.
pi_151016791
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:57 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:

[..]

Eigenlijk ook amateuristisch, in deze tijd nog met die dingen werken. Het moet nog maar blijken of die dingen gebruikt kunnen worden dus echt geschikt zijn ze niet. In deze huidige tijd zou je toch wat beters verwachten.
Idd, je zou ook verwachten met die internet technologie van tegenwoordig dat er op minimaal 10 plaatsen een camera zit die de beelden rechtstreeks verstuurd.
participeren parasiteren
pi_151016852
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:58 schreef GertjanUnchained het volgende:

[..]

Idd, je zou ook verwachten met die internet technologie van tegenwoordig dat er op minimaal 10 plaatsen een camera zit die de beelden rechtstreeks verstuurd.
Betaal jij de hogere ticketprijs? ;)
pi_151016885
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:47 schreef Loekie1 het volgende:
Het kan ook nog dat de ene piloot de andere en zichzelf wat heeft aangedaan, ondertussen het vliegtuig op landend zettend. Er is tenslotte de laatste acht minuten niks meer gebeurd qua besturing.
infiltratie door marsmannetjes. Of de CIA heeft er mee te maken. Of allebei.
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:02:25 #140
442236 GertjanUnchained
Lintworm in spe.
pi_151016907
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:00 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Betaal jij de hogere ticketprijs? ;)
Zoveel zou dat niet zijn. Maar ik geloof dat de bandbreedte nog niet zo super is.
http://flightclub.jalopni(...)et-better-1593043880
participeren parasiteren
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:02:41 #141
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151016914
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:00 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Betaal jij de hogere ticketprijs? ;)
Hoezo? Er zijn ook kosten die juist minder worden.
pi_151016952
Boeing (en waarschijnlijk Airbus) zijn overigens wel bezig met een dergelijk systeem. Periodieke subsets met de belangrijkste data die via de satelliet worden verstuurd.
pi_151016964
Waarom beschikken ze bij de luchtverkeersleiding ook niet over die data, die staan in contact met het vliegtuig dus waarom hebben die ook geen soort zwarte doos. Hetzelfde met die verdwenen vlucht van MH370, dan hadden ze die info gewoon gehad. Nu weten ze helemaal niks. Is toch veel handiger dan werken met zo'n ding?
pi_151016991
quote:
Achter de bergwand ligt een klein vliegveld. Wellicht deden de piloten een poging om daar te landen. Dit zou een andere verklaring kunnen zijn voor de duikvlucht.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)er-neergestort.dhtml
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:05:49 #145
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151017005
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:04 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Waarom beschikken ze bij de luchtverkeersleiding ook niet over die data, die staan in contact met het vliegtuig dus waarom hebben die ook geen soort zwarte doos. Hetzelfde met die verdwenen vlucht van MH370, dan hadden ze die info gewoon gehad. Nu weten ze helemaal niks. Is toch veel handiger dan werken met zo'n ding?
Heb met mh370 veel gelezen, en het komt op dit neer:
De vliegtuigwereld is een wereld waar verandering niet echt hartelijk wordt ontvangen.
pi_151017028
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:35 schreef GertjanUnchained het volgende:

[..]

Zo is de mens nou eenmaal, men staat daar echt wel bij stil.
Ik heb het van dichtbij meegemaakt en uit de mond van een eerstelijns nabestaande gehoord die zich schaamde voor de gedachte maar hem wel had. Zoals jij zegt op dag 1 al.
pi_151017069
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:05 schreef xzaz het volgende:

[..]

Heb met mh370 veel gelezen, en het komt op dit neer:
De vliegtuigwereld is een wereld waar verandering niet echt hartelijk wordt ontvangen.
Zulke systemen kosten nu eenmaal veel geld, geld wat niet overal even klaar ligt. Maar het is zeker de toekomst, en er wordt aan gewerkt. Alleen zoiets kun je niet even 1, 2, 3 implementeren.
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:09:00 #148
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_151017100
toch is dat ook nog steeds een vaag verhaal dat dat toestel nog niet teruggevonden is..
pi_151017105
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:05 schreef xzaz het volgende:

[..]

Heb met mh370 veel gelezen, en het komt op dit neer:
De vliegtuigwereld is een wereld waar verandering niet echt hartelijk wordt ontvangen.
Probleem is vooral dat het per maatschappij gaat om honderden toestellen, en die allemaal upgraden kost gewoon bakken met geld.
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:10:02 #150
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_151017130
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:09 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Probleem is vooral dat het per maatschappij gaat om honderden toestellen, en die allemaal upgraden kost gewoon bakken met geld.
En men krijgt sneller inzicht in de oorzaak. Wat de airliners veel meer geld kan kosten. Ze spreken ook altijd over "meest waarschijnlijke oorzaak". Nooit 'de oorzaak'.
pi_151017133
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:09 schreef WhateverWhatever het volgende:
toch is dat ook nog steeds een vaag verhaal dat dat toestel nog niet teruggevonden is..
Hoezo hij is gewoon gevonden, alleen in een paar stukjes
pi_151017211
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:10 schreef xzaz het volgende:

[..]

En men krijgt sneller inzicht in de oorzaak. Wat de airliners veel meer geld kan kosten.
Die paar dagen zullen het verschil niet maken. De FDR's hebben altijd prima gewerkt (en doen dat nog steeds).
Met de huidige technologieën komen er nieuwe opties, en daar wordt ook naar gekeken.
pi_151017248
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:10 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Hoezo hij is gewoon gevonden, alleen in een paar stukjes
Hij bedoelt denk ik MH370
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:20:17 #154
403520 Sway-
La vie est belle
pi_151017439
quote:
Dat stuk over de lichaamsdelen :{ .
Mega respect voor de mensen die mogen bergen.
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:21:11 #155
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_151017470
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:14 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:

[..]

Hij bedoelt denk ik MH370
Dit ja.
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:21:59 #156
409579 LuDann
All the way
pi_151017494
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:48 schreef GertjanUnchained het volgende:

[..]

Met dat zinnetje kan je elke post reageren, met dat gespeculeer schiet je ook niks op. Het is allemaal zinloos gebabbel maar men babbelt graag.

Ik vind het interessant, dat sterke contrast van verlies van een dierbare en in 1 klap miljonair zijn. Twee uitersten.
In Nederland ben je verre van in 1 klap miljonair in dergelijke gevallen. In tegenstelling juist, de nabestaanden van MH17 zitten met enorme kosten opgescheept waar ze geen compensatie voor krijgen.
pi_151017541
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:21 schreef LuDann het volgende:

[..]

In Nederland ben je verre van in 1 klap miljonair in dergelijke gevallen. In tegenstelling juist, de nabestaanden van MH17 zitten met enorme kosten opgescheept waar ze geen compensatie voor krijgen.
Wat voor kosten zijn dat dan?
De standaard schadevergoeding bij MH17 was 150.000 144.000 euro.
Make my day!
pi_151017575
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:21 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Dit ja.
Dat is wel een vaag verhaal ja
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:27:07 #159
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_151017617
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:25 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Dat is wel een vaag verhaal ja
Gewoon 239 mensen spoorloos....
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:27:25 #160
409579 LuDann
All the way
pi_151017630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:24 schreef agter het volgende:

[..]

Wat voor kosten zijn dat dan?
De standaard schadevergoeding was 150.000 euro meen ik me te herinneren.
Er is een paar post eerder al een linkje bijgevoegd: http://www.eenvandaag.nl/(...)ng_mh17_loopt_stroef

Maar hypotheken die doorlopen van hele omgekomen gezinnen bijvoorbeeld en natuurlijk begrafeniskosten. Er zou 37.000 euro worden voorgeschoten maar dat is veelal nu nog niet binnen. En dat bedrag is denk ik peanuts vergeleken met de kostenposten die sommigen hebben. Ik weet niet wat de standaard schadevergoeding is.
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:27:32 #161
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_151017635
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef GertjanUnchained het volgende:
Hoeveel gaan de nabestaande cashen? Tussen de 500.000 en 2 miljoen euro?
Vraag mij af hoe snel zoiets door je hoofd gaat als je kind/echtgenoot bij zo'n crash overlijd, ik denk sneller dan je zou willen,... money money money, life is funny....
Zou ook interessant zijn om te kijken hoe dat geld dan gespendeerd wordt zoals bij loterijen.
Volgens mij is dit de meest misselijkmakende post die ik ooit op Fok! heb gelezen.
Maar diep van binnen lach ik.
pi_151017727
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:27 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Volgens mij is dit de meest misselijkmakende post die ik ooit op Fok! heb gelezen.
Het is misschien niet heel tactisch verwoord, maar stel dat de kostwinner in het vliegtuig zat bijvoorbeeld. Dan zal het zeker nog steeds niet je eerste gedachte zijn, maar is het wel belangrijk dat er op vrij korte termijn hier over wordt nagedacht om nog meer ellende te voorkomen.
pi_151017791
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:05 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

LFNC 853meter lengte. Beetje kort voor een A320, die heeft toch wel 1700meter nodig denk ik en dat is met een normale landingssnelheid (145 knopen)

Anders LFMR 792meter lengte. Nog korter en ligt ook dwars op de vliegrichting. Roze lijn is het vluchtplan volgens mij (Airway UN853), bij de cirkel denk ik de crash-site (moet nog wat meer onderzoek doen):

Overzicht . Kunnen jullie beetje rondkijken. Ik heb het vermoedelijke complete vluchtplan ingevoerd:
http://skyvector.com/?ll=(...)Y:V.ED.BAM:A.ED.EDDL
  woensdag 25 maart 2015 @ 13:33:58 #164
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_151017837
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:29 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Het is misschien niet heel tactisch verwoord, maar stel dat de kostwinner in het vliegtuig zat bijvoorbeeld. Dan zal het zeker nog steeds niet je eerste gedachte zijn, maar is het wel belangrijk dat er op vrij korte termijn hier over wordt nagedacht om nog meer ellende te voorkomen.
En dan als je hoort hoeveel ton je vangt samen met de rest van het gezin "money money money, life is funny" zingen

Maarrehh volgens mij hebben ze voor dit fenomeen levensverzekeringen uitgevonden trouwens, maar dat terzijde.
Maar diep van binnen lach ik.
pi_151017872
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:33 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

En dan als je hoort hoeveel ton je vangt samen met de rest van het gezin "money money money, life is funny" zingen

Maarrehh volgens mij hebben ze voor dit fenomeen levensverzekeringen uitgevonden trouwens, maar dat terzijde.
Daarom dat ik al zeg...niet tactisch verwoord...

Niet iedereen heeft een orv natuurlijk. En banken/schuldeisers zijn niet echt geïnteresseerd in de oorzaak van het uitblijven van geld (helaas in dit soort situaties).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2015 13:35:57 ]
pi_151018303
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:32 schreef niels0 het volgende:

[..]

LFNC 853meter lengte. Beetje kort voor een A320, die heeft toch wel 1700meter nodig denk ik en dat is met een normale landingssnelheid (145 knopen)
[ afbeelding ]
Anders LFMR 792meter lengte. Nog korter en ligt ook dwars op de vliegrichting. Roze lijn is het vluchtplan volgens mij (Airway UN853), bij de cirkel denk ik de crash-site (moet nog wat meer onderzoek doen):
[ afbeelding ]
Overzicht . Kunnen jullie beetje rondkijken. Ik heb het vermoedelijke complete vluchtplan ingevoerd:
http://skyvector.com/?ll=(...)Y:V.ED.BAM:A.ED.EDDL
Nice ^O^
pi_151019126
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:27 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Volgens mij is dit de meest misselijkmakende post die ik ooit op Fok! heb gelezen.
Moet je eens in BNW gaan lezen in de valse vlag rampen topics, oa. over MH17... Dan herzie je deze post wel.
Ja doei.
pi_151019370
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:

quote:
Straaljager

De Franse luchtmacht liet ondertussen weten dinsdag luttele momenten voor het fatale ongeluk een Mirage-gevechtsvliegtuig eropuit te hebben gestuurd om het vliegtuig van Germanwings te helpen.

De straaljager werd op pad gestuurd kort nadat duidelijk was geworden dat de Airbus in de problemen verkeerde. Toen de Mirage arriveerde, bleek het al te laat en was de Airbus in de Franse Alpen neergestort.
Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
pi_151019418
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef zatoichi het volgende:
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:

[..]

Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
Even toeteren om ze te attenderen dat ze aan het dalen zijn? :+
pi_151019444

Merkel en Hollande aangekomen
pi_151019500
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef zatoichi het volgende:
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:

[..]

Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
Omdat de ATC geen contact kreeg met het vliegtuig, stuurde ze een Mirage
pi_151019510
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef zatoichi het volgende:
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:

[..]

Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
is toch standaardprocedure dat een straaljager poolshoogte gaat nemen als een vliegtuig niet op de radio reageert? (om hem in het uiterste geval neer te halen als er sprake is van een terroristische daad).
pi_151019534
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:23 schreef Palomar het volgende:

[..]

is toch standaardprocedure dat een straaljager poolshoogte gaat nemen als een vliegtuig niet op de radio reageert? (om hem in het uiterste geval neer te halen als er sprake is van een terroristische daad).
Oh ze bedoelen "helpen".
  woensdag 25 maart 2015 @ 14:24:16 #174
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_151019538
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef zatoichi het volgende:
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:

[..]

Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
Als er een straaljager naast het toestel had gevlogen was er misschien al wat meer duidelijk geweest over de oorzaak. Dat is toch ook een van de voordelen
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_151019542
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:22 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Omdat de ATC geen contact kreeg met het vliegtuig, stuurde ze een Mirage
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:23 schreef Palomar het volgende:

[..]

is toch standaardprocedure dat een straaljager poolshoogte gaat nemen als een vliegtuig niet op de radio reageert? (om hem in het uiterste geval neer te halen als er sprake is van een terroristische daad).
Het gaat er meer om dat volgens nu.nl de mirage gestuurd werd om Germanwings te helpen ;)
pi_151019645
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:24 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

[..]

Het gaat er meer om dat volgens nu.nl de mirage gestuurd werd om Germanwings te helpen ;)
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:24 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Oh ze bedoelen "helpen".
Helpen met landen :o })
pi_151019703
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:24 schreef Starm het volgende:

[..]

Als er een straaljager naast het toestel had gevlogen was er misschien al wat meer duidelijk geweest over de oorzaak. Dat is toch ook een van de voordelen
Bij die Helios vlucht ging het ook op die manier en zo konden ze zien dat de passagiers buiten westen waren
pi_151020624
quote:
Bizar wat een ravage. Lijkt dat 'ie in de lengterichting van die vallei is gecrashst precies op de plek waar het toestel ook van flightradar24 verdween. Ze lagen dus exact op koers van airway UN853.
Wat zou kunnen betekenen dat ze op GPS-navigatie in de autopilot vlogen. Ik zie namelijk geen VOR-bakens in de lengterichtingen van die route, maar ze sneden wel een stukje af in een knik op de route. Dat gebeurt wel vaker geloof ik, wellicht om brandstof te besparen en dan 2 waypoints minder hebben ingevuld.
Ik had al eerder gezien op het gedeelte van de route boven de Middellandse Zee dat elke koerswijziging in 2 stapjes gebeurde en dat zou weer betekenen dat ze de heading op de autopilot handmatig bedienden.
pi_151020838
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef niels0 het volgende:

[..]

Bizar wat een ravage. Lijkt dat 'ie in de lengterichting van die vallei is gecrashst precies op de plek waar het toestel ook van flightradar24 verdween. Ze lagen dus exact op koers van airway UN853.
Wat zou kunnen betekenen dat ze op GPS-navigatie in de autopilot vlogen. Ik zie namelijk geen VOR-bakens in de lengterichtingen van die route, maar ze sneden wel een stukje af in een knik op de route. Dat gebeurt wel vaker geloof ik, wellicht om brandstof te besparen en dan 2 waypoints minder hebben ingevuld.
Ik had al eerder gezien op het gedeelte van de route boven de Middellandse Zee dat elke koerswijziging in 2 stapjes gebeurde en dat zou weer betekenen dat ze de heading op de autopilot handmatig bedienden.
Toestellen in deze categorie vliegen überhaupt niet op conventionele bakens tijdens de cruise ;)
Lijkt me ook vrij sterk dat ze handmatig headings aan het draaien waren (waarom zou je dat willen?). Bij ROTIS over naar de volgende controller, daar een direct LOSUL inderdaad, en die extra knik wellicht door de update-interval van FR24, dat zie je wel vaker.
pi_151020847
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik had al eerder gezien op het gedeelte van de route boven de Middellandse Zee dat elke koerswijziging in 2 stapjes gebeurde en dat zou weer betekenen dat ze de heading op de autopilot handmatig bedienden.
En als ze het handmatig bedienden, wat wil dat dan zeggen?
pi_151021054
airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21 BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:13:21 #183
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_151021090
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21 BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
BNW kom er maar in.
pi_151021137
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:06 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Toestellen in deze categorie vliegen überhaupt niet op conventionele bakens tijdens de cruise ;)
Lijkt me ook vrij sterk dat ze handmatig headings aan het draaien waren (waarom zou je dat willen?). Bij ROTIS over naar de volgende controller, daar een direct LOSUL inderdaad, en die extra knik wellicht door de update-interval van FR24, dat zie je wel vaker.
Ah ok. Ik vlieg het liefst VOR, beetje corrigeren van gyrodrift en 'm dan stabiel krijgen. Houdt het leuk. ;)
Maar bij MAXIR en DIBER gaat de koerswijziging in 2 stapjes. Mijn ervaring is dat auto-GPS dat vloeiender doet, althans in FSX dan. Daarom denk ik dat ze handmatig de heading in de autopilot bedienden. Tenminste, op dat gedeelte van de vlucht.
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:16:28 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_151021206
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21 BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
daar heb je dus weinig aan neem ik aan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_151021260
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:14 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ah ok. Ik vlieg het liefst VOR, beetje corrigeren op gyrodrift en 'm dan stabiel krijgen. Houdt het leuk. ;)
Maar bij MAXIR en DIBER gaat de koerswijziging in 2 stapjes. Mijn ervaring is dat auto-GPS dat vloeiender doet, althans in FSX dan. Daarom denk ik dat ze handmatig de heading in de autopilot bedienden. Tenminste, op dat gedeelte van de vlucht.
Neu, dat lijkt me echt enorm onwaarschijnlijk. FMS programmeren, LNAV en gaan, je gaat het jezelf niet onnodig lastig zitten maken. LOSUL active zetten en je hebt inderdaad een vloeiende bocht.
FR24 heeft vaak bochten in hoekjes etc, dan is de updatefrequentie gewoon wat lager (vooral inderdaad boven water etc, daar wonen wat minder luchtvaartgekkies met ADS-B receivers ;))
pi_151021298
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:17 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Neu, dat lijkt me echt enorm onwaarschijnlijk. FMS programmeren, LNAV en gaan, je gaat het jezelf niet onnodig lastig zitten maken. LOGUS active zetten en je hebt inderdaad een vloeiende bocht.
FR24 heeft vaak bochten in hoekjes etc, dan is de updatefrequentie gewoon wat lager (vooral inderdaad boven water etc, daar wonen wat minder luchtvaartgekkies met ADS-B receivers ;))
Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo.. :?
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:19:28 #188
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_151021357
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo.. :?
_O- Roger!
pi_151021363
http://www.nu.nl/vliegram(...)hadigd-gevonden.html

quote:
De tweede zwarte doos van het verongelukte toestel van Germanwings is donderdag gevonden.

Het gaat om de flight data recorder waarop alle technische gegevens van de vlucht staan. Waaronder de gegevens over de motoren.

De tweede zwarte doos is zwaar beschadigd. De geheugenkaart ontbreekt.
pi_151021411
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo.. :?
Nee hoor. Ik interesseer me voor luchtvaart en ik praat hier met een echte piloot. Dan krijg je te maken met jargon. :)
pi_151021423
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo.. :?
niels0 weet wel waar ik het over heb ;)

Simpel uitgelegd: Je programmeert een route, dat is een roze lijntje op je navigatiescherm. Als je dan je auto-pilot op LNAV zet gaat hij vanzelf het lijntje volgen.
Je kunt ook HDG mode kiezen, dan stel je zelf de richting in die het vliegtuig op moet. Dan moet je dus af en toe de richting bijstellen om op het lijntje te blijven. Meer werk, meer onnauwkeurig (in bepaalde airspaces is het zelfs verboden), dus het is niet logisch om te doen.
pi_151021466
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 13:32 schreef niels0 het volgende:

[..]

LFNC 853meter lengte. Beetje kort voor een A320, die heeft toch wel 1700meter nodig denk ik en dat is met een normale landingssnelheid (145 knopen)
[ afbeelding ]
Anders LFMR 792meter lengte. Nog korter en ligt ook dwars op de vliegrichting. Roze lijn is het vluchtplan volgens mij (Airway UN853), bij de cirkel denk ik de crash-site (moet nog wat meer onderzoek doen):
[ afbeelding ]
Overzicht . Kunnen jullie beetje rondkijken. Ik heb het vermoedelijke complete vluchtplan ingevoerd:
http://skyvector.com/?ll=(...)Y:V.ED.BAM:A.ED.EDDL
Sja, als het alternatief landen tussen de bergen is, zal ik het ook hebben geprobeerd als ik die piloot was. Wellicht rem je dusdanig af dat je op 't eind wel van de baan af gaat, maar er toch nog overlevenden kunnen zijn
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_151021473
quote:
zo'n klap is zelfs voor een zwarte doos te veel van het goede.
Hopen dat men er nog wat mee kan.
pi_151021616
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21 BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
Dit is wel weer het grote nadeel van conventionele FDR's. Discussie zal binnenkort wel weer oplaaien over alternatieve systemen ;)
pi_151021758
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:20 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

niels0 weet wel waar ik het over heb ;)

Ja maar de 5000 andere lezers van dit draadje misschien niet he.. dit is geen besloten forum voor autisten ofzo :P
pi_151021802
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:29 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja maar de 5000 andere lezers van dit draadje misschien niet he.. dit is geen besloten forum voor autisten ofzo :P
Ik dacht dat heel Fok! autistisch was :D
pi_151021844
Niet om even de analyst te gaan zitten spelen, maar iets is me wel opgevallen.

Als de motoren van een vliegtuig uitvallen, kan deze nog in een zweefvlucht door blijven vliegen. De officiele naam hiervan is Deadstick landing.

Voor passasiergsvliegtuigen komt dit ong. neer op een ratio van 15:1. Dit betekent dus dat het vliegtuig nog ong. 135km zou kunnen doorzweven vanaf een hoogte van 9km

Laat dit de afstand zijn van het begin van de daling tot de crash:



Komt best goed overeen. Ik vermoed dan ook dat de motoren plotseling waren uitgevallen en dat de vliegtuig in zweefvlucht is doorgegegaan, tot het de berg raakte.
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:31:54 #198
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151021858
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:19 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

_O- Roger!
Ja? :7

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21 BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
Eh, gaan ze nu aan die blauwe poppetjes vertellen dat ze moeten zoeken naar een memory chip tussen al die stukjes, of is dat ding nu gewoon sowieso onbruikbaar? :@
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  woensdag 25 maart 2015 @ 15:32:49 #199
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_151021891
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:31 schreef Renderclippur het volgende:
Niet om even de analyst te gaan zitten spelen, maar iets is me wel opgevallen.

Als de motoren van een vliegtuig uitvallen, kan deze nog in een zweefvlucht door blijven vliegen. De officiele naam hiervan is Deadstick landing.

Voor passasiergsvliegtuigen komt dit ong. neer op een ratio van 15:1. Dit betekend dus dat het vliegtuig nog ong. 135km zou kunnen doorzweven.

Laat dit de afstand zijn van het begin van de daling tot de crash:

[ afbeelding ]

Komt best goed overeen. Ik vermoed dan ook dat de motoren plotseling waren uitgevallen en dat de vliegtuig in zweefvlucht is doorgegegaan, tot het de berg raakte.
Hier werd gisteren al over gezegd dat het vliegtuig te snel daalde voor een zweefvlucht. Horizontale snelheid bleef ook vrijwel ongewijzigd, wat dan ook niet kan.

Het idee van een zweefvlucht komt ook niet overeen met ooggetuigen die gemeld hebben dat de motoren duidelijk hoorbaar waren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_151021893
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:19 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

_O- Roger!
Roger, Roger!
What's your vector, Victor?
Do you have clearence, Clarence?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')