Alsof paniek iets zou veranderen in de uitkomst.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als het vliegtuig door bewust menselijk handelen is neergestort dan zou door een geleidelijke daling worden voorkomen dat passagiers er veel van merken en in paniek raken
Misschien had de piloot nog enig menselijk gevoel door de passagiers de paniek en doodsangst te besparen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:36 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Alsof paniek iets zou veranderen in de uitkomst.
Paniek verandert nooit iets in de uitkomst, niet in positieve zin althans.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:36 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Alsof paniek iets zou veranderen in de uitkomst.
Dat verklaart dan alleen weer de radiostilte niet.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:39 schreef starla het volgende:
Ik denk dat die reparatie van de neus er wel los van staat. Dan maak je niet zo'n geleidelijke descent, want door de weerstand desintegreert de boel met die snelheid (is in het verleden helaas eens voorgekomen dat de neus niet goed was dichtgemaakt).
Ik heb nog een soort scenario in m'n hoofd waarbij de elevators in een neerwaartse positie vaststonden; dat kan het geleidelijke dalen verklaren. En hebben ze tot het laatste moment geprobeerd dit probleem op te lossen. Het enige wat je kunt doen is snelheid maken (zoals in die graphs te zien zijn neemt de snelheid niet af) zodat door extra lift toch nog de neus wat omhoog komt.
Of dit met elevators in het verleden is gebeurd weet ik niet, maar bij een aantal 'mid-air' ongelukken was de rudder het probleem.
Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef GertjanUnchained het volgende:
Hoeveel gaan de nabestaande cashen? Tussen de 500.000 en 2 miljoen euro?
Vraag mij af hoe snel zoiets door je hoofd gaat als je kind/echtgenoot bij zo'n crash overlijd, ik denk sneller dan je zou willen,... money money money, life is funny....
Zou ook interessant zijn om te kijken hoe dat geld dan gespendeerd wordt zoals bij loterijen.
Daar denken ze sneller aan dan je denkt.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..
http://www.demorgen.be/buitenland/onschuldig-defect-lijkt-schuldige-a2264068/quote:Het lijkt er steeds meer op dat technische problemen de oorzaak zijn van de crash van een Duits vliegtuig in de Franse Alpen. Twee scenario's zijn mogelijk: decompressie van de cabine of een defect van de sensoren die de vlieghoek van het toestel meten.
Om met het laatste scenario te beginnen: in november had een toestel van Lufthansa een probleem dat sterk lijkt op de laatste vliegminuten van de 4U9525. Ook hier ging het om een Airbus die van Spanje naar Duitsland vloog. Het toestel kreeg problemen met de angle of attack-meters. Dit zijn kleine, metalen windvaantjes onder de cockpit, aan de buitenkant van de romp. Ze meten de hoek waaronder het toestel vliegt. Als de neus van het toestel omhoog of omlaag gaat, kantelen de meters, zodat het vliegtuig precies weet onder welke hoek het in de lucht hangt.
Nadat het vliegtuig opsteeg van het vliegveld van Bilbao, vroren deze meters echter vast. De piloten waren zich hier niet van bewust.
De meters bleven daardoor aangeven dat de neus van het vliegtuig omhoog stond, ook toen het toestel horizontaal ging vliegen. De boordcomputer raakte hierdoor gealarmeerd. Als een vliegtuig de neus te ver optrekt, stroomt de lucht niet meer goed langs de vleugels en valt het toestel als een baksteen uit de lucht - een klassiek gevaar in de luchtvaart.
De boordcomputer reageerde volgens het boekje; hij duwde de neus van het vliegtuig naar beneden. De Airbus begon daardoor met 1.200 meter per minuut te dalen. De piloten schrokken en probeerden uit alle macht het toestel recht te trekken, maar het toestel reageerde niet op hun geruk aan de stuurknuppel. Zelfs niet toen ze deze sidesticks helemaal naar achteren trokken.
Het probleem: het beveiligingssysteem van de Airbus kan niet zomaar worden weggedrukt. De computer heeft in principe het laatste woord.
Pas na een minuut zette de piloot een paardenmiddel in. Hij schakelde het hele beveiligingssysteem uit. Dit is iets wat Airbus-piloten niet graag doen, omdat het grote risico's met zich meebrengt. Maar door zijn actie kon de piloot het vliegtuig alsnog rechttrekken. De piloten landden twee uur later 'gewoon' in München.
Volgens de Europese luchtvaartautoriteit EASA zou het vliegtuig zijn neergestort als de piloten dit niet hadden gedaan. In een op 9 december 2014 gepubliceerde noodverordening waarschuwde de EASA voor de 'abnormale' reactie van het vliegtuig op een eigenlijk onschuldig probleem. Er werd een noodprocedure ontwikkeld die onder alle Airbus-bemanningen moest worden verspreid.
Het was niet de eerste keer dat de EASA alarm sloeg. Ook in 2012 waarschuwde de organisatie al voor blokkerende sensoren bij de Airbus. Daarna zouden ze zijn vervangen, maar kennelijk zonder afdoende resultaat.
Is dit een plausibel scenario voor wat er gisteren gebeurde in Frankrijk? De EASA wil er niet over speculeren, maar volgens geraadpleegde piloten zijn de overeenkomsten opmerkelijk.
Je moest eens weten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..
Nee, maar in een fly-by-wire systeem houdt een elevator er niet zomaar mee op. Misschien was er echt iets verdonde mis waardoor radiocontact ook niet meer mogelijk was. Je kunt je zelfs voorstellen dat de ailerons en rudder gejammed waren, waardoor dat toestel ook niet kon uitwijken.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:40 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat verklaart dan alleen weer de radiostilte niet.
Is ook logisch, want je maakt ook kosten ed, maar ik heb het meer over dit moment, dan zal je niet gelijk aan geld denken lijkt mij.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:52 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Je moest eens weten.
http://www.eenvandaag.nl/(...)ng_mh17_loopt_stroef
Waarschijnlijk meer dan je denkt of wilt weten, nee komt zeker niet achteraf in de media.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:11 schreef Blue_note het volgende:
Wat ik me eigenlijk afvraag is hoe vaak iets mis gaat, maar kan worden opgelost tijdens de vlucht, zodat de passagiers er niets van hebben gemerkt?
Komt dit achteraf ook in de media?
Nou nee. Als je met drie koters achterblijft en je echtgenoot was bijvoorbeeld alleenverdiener dan zul je wel moeten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Als je een beetje gezond verstand hebt is dit het laatste waar je aan denkt als je net je dierbare hebt verloren..
sick fuckquote:Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef GertjanUnchained het volgende:
Hoeveel gaan de nabestaande cashen? Tussen de 500.000 en 2 miljoen euro?
Vraag mij af hoe snel zoiets door je hoofd gaat als je kind/echtgenoot bij zo'n crash overlijd, ik denk sneller dan je zou willen,... money money money, life is funny....
Zou ook interessant zijn om te kijken hoe dat geld dan gespendeerd wordt zoals bij loterijen.
quote:"According to Finnish CAA in Finnish newpaper Helsingin Sanomat, the CVR has revealed crew was unconscious in the start of descent".
Ik had al zo'n vermoeden aangezien er geen communicatie is geweest.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:25 schreef alpeko het volgende:
Geen idee hoe die nu al aan deze info komen en of het betrouwbaar is:
[..]
Dat zegt wel wat over Gertjan huhquote:
Ben benieuwd waardoor de daling dan kwam, auto pilot gaat niet uit zichzelf dalen tenzij je dat instelt. Daling met handmatige besturing was geen geleidelijke daling geweest.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:25 schreef alpeko het volgende:
Geen idee hoe die nu al aan deze info komen en of het betrouwbaar is:
[..]
Bron is Luchtvaart directeur Pekka Henttu.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:25 schreef alpeko het volgende:
Geen idee hoe die nu al aan deze info komen en of het betrouwbaar is:
[..]
Tuurlijk als ze konden kiezen kozen ze voor hun kind/echtgenoot/what-ever. Sommige mensen wensen hun partner wel dood maar dat terzijde.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat zegt wel wat over Gertjan huhGeld is zo ongelofelijk onbelangrijk als het gaat om mensen waar je van houdt. Maar dat snapt hij denk ik pas als hij iemand van dat kaliber kwijt raakt. Alhoewel, dan nog zijn er mensen die geld belangrijker vinden
quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:35 schreef Blistering het volgende:
Holy shit, er zijn net 150 mensen tegen een berg te pletter gevlogen en hier wordt alweer over geld gepraat.
Flikker op joh.
twitter:NewsOnTheMin twitterde op woensdag 25-03-2015 om 12:38:46BREAKING: The Prosecutor says some of the voice recorder data from flight #4U9525 will be released later today. - @PollyR_Aviation reageer retweet
uh, ja, en nu?quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:35 schreef GertjanUnchained het volgende:
[..]
Tuurlijk als ze konden kiezen kozen ze voor hun kind/echtgenoot/what-ever. Sommige mensen wensen hun partner wel dood maar dat terzijde.
Maar als de tranen enigszins zijn opgedroogd gaan ze allemaal voor de big payout. Geen enkel mens laat dat geld liggen.
Ik denk eigenlijk dat die gedachte van al het geld al bij dag 1 van de ellende door de meeste hoofden is geschoten. Zo is de mens nou eenmaal, men staat daar echt wel bij stil.
Met dat zinnetje kan je elke post reageren, met dat gespeculeer schiet je ook niks op. Het is allemaal zinloos gebabbel maar men babbelt graag.quote:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 12:48:11PHOTO: Cockpit Voice Recorder of #4U9525 released by BEA France.(Pic via @AviationSafety) http://t.co/7tI4f3ZM89 - @PollyR_Aviation reageer retweet
Goeie opdonder gehadquote:Op woensdag 25 maart 2015 12:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 12:48:11PHOTO: Cockpit Voice Recorder of #4U9525 released by BEA France.(Pic via @AviationSafety) http://t.co/7tI4f3ZM89 - @PollyR_Aviation reageer retweet
Paar krasjes, meer niet. Het gaat om dat ronde gedeelte, de capsule. Allemaal redundant flashgeheugen volgens mij, althans, dat is bij voyage data recorders bij schepen zo. Denk bij deze ook. Kan weinig mis mee zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 12:48:11PHOTO: Cockpit Voice Recorder of #4U9525 released by BEA France.(Pic via @AviationSafety) http://t.co/7tI4f3ZM89 - @PollyR_Aviation reageer retweet
Eigenlijk ook amateuristisch, in deze tijd nog met die dingen werken. Het moet nog maar blijken of die dingen gebruikt kunnen worden dus echt geschikt zijn ze niet. In deze huidige tijd zou je toch wat beters verwachten.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 12:48:11PHOTO: Cockpit Voice Recorder of #4U9525 released by BEA France.(Pic via @AviationSafety) http://t.co/7tI4f3ZM89 - @PollyR_Aviation reageer retweet
Idd, je zou ook verwachten met die internet technologie van tegenwoordig dat er op minimaal 10 plaatsen een camera zit die de beelden rechtstreeks verstuurd.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:57 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Eigenlijk ook amateuristisch, in deze tijd nog met die dingen werken. Het moet nog maar blijken of die dingen gebruikt kunnen worden dus echt geschikt zijn ze niet. In deze huidige tijd zou je toch wat beters verwachten.
Betaal jij de hogere ticketprijs?quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:58 schreef GertjanUnchained het volgende:
[..]
Idd, je zou ook verwachten met die internet technologie van tegenwoordig dat er op minimaal 10 plaatsen een camera zit die de beelden rechtstreeks verstuurd.
infiltratie door marsmannetjes. Of de CIA heeft er mee te maken. Of allebei.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:47 schreef Loekie1 het volgende:
Het kan ook nog dat de ene piloot de andere en zichzelf wat heeft aangedaan, ondertussen het vliegtuig op landend zettend. Er is tenslotte de laatste acht minuten niks meer gebeurd qua besturing.
Zoveel zou dat niet zijn. Maar ik geloof dat de bandbreedte nog niet zo super is.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:00 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Betaal jij de hogere ticketprijs?
Hoezo? Er zijn ook kosten die juist minder worden.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:00 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Betaal jij de hogere ticketprijs?
quote:Achter de bergwand ligt een klein vliegveld. Wellicht deden de piloten een poging om daar te landen. Dit zou een andere verklaring kunnen zijn voor de duikvlucht.
http://www.ad.nl/ad/nl/34(...)er-neergestort.dhtml
Heb met mh370 veel gelezen, en het komt op dit neer:quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:04 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
Waarom beschikken ze bij de luchtverkeersleiding ook niet over die data, die staan in contact met het vliegtuig dus waarom hebben die ook geen soort zwarte doos. Hetzelfde met die verdwenen vlucht van MH370, dan hadden ze die info gewoon gehad. Nu weten ze helemaal niks. Is toch veel handiger dan werken met zo'n ding?
Ik heb het van dichtbij meegemaakt en uit de mond van een eerstelijns nabestaande gehoord die zich schaamde voor de gedachte maar hem wel had. Zoals jij zegt op dag 1 al.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:35 schreef GertjanUnchained het volgende:
[..]
Zo is de mens nou eenmaal, men staat daar echt wel bij stil.
Zulke systemen kosten nu eenmaal veel geld, geld wat niet overal even klaar ligt. Maar het is zeker de toekomst, en er wordt aan gewerkt. Alleen zoiets kun je niet even 1, 2, 3 implementeren.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Heb met mh370 veel gelezen, en het komt op dit neer:
De vliegtuigwereld is een wereld waar verandering niet echt hartelijk wordt ontvangen.
Probleem is vooral dat het per maatschappij gaat om honderden toestellen, en die allemaal upgraden kost gewoon bakken met geld.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Heb met mh370 veel gelezen, en het komt op dit neer:
De vliegtuigwereld is een wereld waar verandering niet echt hartelijk wordt ontvangen.
En men krijgt sneller inzicht in de oorzaak. Wat de airliners veel meer geld kan kosten. Ze spreken ook altijd over "meest waarschijnlijke oorzaak". Nooit 'de oorzaak'.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:09 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Probleem is vooral dat het per maatschappij gaat om honderden toestellen, en die allemaal upgraden kost gewoon bakken met geld.
Hoezo hij is gewoon gevonden, alleen in een paar stukjesquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:09 schreef WhateverWhatever het volgende:
toch is dat ook nog steeds een vaag verhaal dat dat toestel nog niet teruggevonden is..
Die paar dagen zullen het verschil niet maken. De FDR's hebben altijd prima gewerkt (en doen dat nog steeds).quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
En men krijgt sneller inzicht in de oorzaak. Wat de airliners veel meer geld kan kosten.
Hij bedoelt denk ik MH370quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hoezo hij is gewoon gevonden, alleen in een paar stukjes
Dit ja.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:14 schreef Admiraal_Kontkanaal het volgende:
[..]
Hij bedoelt denk ik MH370
In Nederland ben je verre van in 1 klap miljonair in dergelijke gevallen. In tegenstelling juist, de nabestaanden van MH17 zitten met enorme kosten opgescheept waar ze geen compensatie voor krijgen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 12:48 schreef GertjanUnchained het volgende:
[..]
Met dat zinnetje kan je elke post reageren, met dat gespeculeer schiet je ook niks op. Het is allemaal zinloos gebabbel maar men babbelt graag.
Ik vind het interessant, dat sterke contrast van verlies van een dierbare en in 1 klap miljonair zijn. Twee uitersten.
Wat voor kosten zijn dat dan?quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:21 schreef LuDann het volgende:
[..]
In Nederland ben je verre van in 1 klap miljonair in dergelijke gevallen. In tegenstelling juist, de nabestaanden van MH17 zitten met enorme kosten opgescheept waar ze geen compensatie voor krijgen.
Er is een paar post eerder al een linkje bijgevoegd: http://www.eenvandaag.nl/(...)ng_mh17_loopt_stroefquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:24 schreef agter het volgende:
[..]
Wat voor kosten zijn dat dan?
De standaard schadevergoeding was 150.000 euro meen ik me te herinneren.
Volgens mij is dit de meest misselijkmakende post die ik ooit op Fok! heb gelezen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 11:43 schreef GertjanUnchained het volgende:
Hoeveel gaan de nabestaande cashen? Tussen de 500.000 en 2 miljoen euro?
Vraag mij af hoe snel zoiets door je hoofd gaat als je kind/echtgenoot bij zo'n crash overlijd, ik denk sneller dan je zou willen,... money money money, life is funny....
Zou ook interessant zijn om te kijken hoe dat geld dan gespendeerd wordt zoals bij loterijen.
Het is misschien niet heel tactisch verwoord, maar stel dat de kostwinner in het vliegtuig zat bijvoorbeeld. Dan zal het zeker nog steeds niet je eerste gedachte zijn, maar is het wel belangrijk dat er op vrij korte termijn hier over wordt nagedacht om nog meer ellende te voorkomen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:27 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de meest misselijkmakende post die ik ooit op Fok! heb gelezen.
LFNC 853meter lengte. Beetje kort voor een A320, die heeft toch wel 1700meter nodig denk ik en dat is met een normale landingssnelheid (145 knopen)quote:
En dan als je hoort hoeveel ton je vangt samen met de rest van het gezin "money money money, life is funny" zingenquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:29 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Het is misschien niet heel tactisch verwoord, maar stel dat de kostwinner in het vliegtuig zat bijvoorbeeld. Dan zal het zeker nog steeds niet je eerste gedachte zijn, maar is het wel belangrijk dat er op vrij korte termijn hier over wordt nagedacht om nog meer ellende te voorkomen.
Daarom dat ik al zeg...niet tactisch verwoord...quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:33 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
En dan als je hoort hoeveel ton je vangt samen met de rest van het gezin "money money money, life is funny" zingen
Maarrehh volgens mij hebben ze voor dit fenomeen levensverzekeringen uitgevonden trouwens, maar dat terzijde.
Nicequote:Op woensdag 25 maart 2015 13:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
LFNC 853meter lengte. Beetje kort voor een A320, die heeft toch wel 1700meter nodig denk ik en dat is met een normale landingssnelheid (145 knopen)
[ afbeelding ]
Anders LFMR 792meter lengte. Nog korter en ligt ook dwars op de vliegrichting. Roze lijn is het vluchtplan volgens mij (Airway UN853), bij de cirkel denk ik de crash-site (moet nog wat meer onderzoek doen):
[ afbeelding ]
Overzicht . Kunnen jullie beetje rondkijken. Ik heb het vermoedelijke complete vluchtplan ingevoerd:
http://skyvector.com/?ll=(...)Y:V.ED.BAM:A.ED.EDDL
Moet je eens in BNW gaan lezen in de valse vlag rampen topics, oa. over MH17... Dan herzie je deze post wel.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:27 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de meest misselijkmakende post die ik ooit op Fok! heb gelezen.
Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?quote:Straaljager
De Franse luchtmacht liet ondertussen weten dinsdag luttele momenten voor het fatale ongeluk een Mirage-gevechtsvliegtuig eropuit te hebben gestuurd om het vliegtuig van Germanwings te helpen.
De straaljager werd op pad gestuurd kort nadat duidelijk was geworden dat de Airbus in de problemen verkeerde. Toen de Mirage arriveerde, bleek het al te laat en was de Airbus in de Franse Alpen neergestort.
Even toeteren om ze te attenderen dat ze aan het dalen zijn?quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef zatoichi het volgende:
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:
[..]
Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
Omdat de ATC geen contact kreeg met het vliegtuig, stuurde ze een Miragequote:Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef zatoichi het volgende:
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:
[..]
Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
is toch standaardprocedure dat een straaljager poolshoogte gaat nemen als een vliegtuig niet op de radio reageert? (om hem in het uiterste geval neer te halen als er sprake is van een terroristische daad).quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef zatoichi het volgende:
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:
[..]
Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
Oh ze bedoelen "helpen".quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:23 schreef Palomar het volgende:
[..]
is toch standaardprocedure dat een straaljager poolshoogte gaat nemen als een vliegtuig niet op de radio reageert? (om hem in het uiterste geval neer te halen als er sprake is van een terroristische daad).
Als er een straaljager naast het toestel had gevlogen was er misschien al wat meer duidelijk geweest over de oorzaak. Dat is toch ook een van de voordelenquote:Op woensdag 25 maart 2015 14:18 schreef zatoichi het volgende:
Misschien is het al voorbij gekomen in dit topic, maar ik las op nu.nl het volgende:
[..]
Dit zette mij aan het denken, maar ik kan echt niet bedenken hoe een straaljager kan helpen bij een in problemen verkerend vliegtuig; wat moet een straaljager doen om zo'n vliegtuig veilig aan de grond te krijgen?
quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Omdat de ATC geen contact kreeg met het vliegtuig, stuurde ze een Mirage
Het gaat er meer om dat volgens nu.nl de mirage gestuurd werd om Germanwings te helpenquote:Op woensdag 25 maart 2015 14:23 schreef Palomar het volgende:
[..]
is toch standaardprocedure dat een straaljager poolshoogte gaat nemen als een vliegtuig niet op de radio reageert? (om hem in het uiterste geval neer te halen als er sprake is van een terroristische daad).
quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:24 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
[..]
Het gaat er meer om dat volgens nu.nl de mirage gestuurd werd om Germanwings te helpen
Helpen met landenquote:
Bij die Helios vlucht ging het ook op die manier en zo konden ze zien dat de passagiers buiten westen warenquote:Op woensdag 25 maart 2015 14:24 schreef Starm het volgende:
[..]
Als er een straaljager naast het toestel had gevlogen was er misschien al wat meer duidelijk geweest over de oorzaak. Dat is toch ook een van de voordelen
Bizar wat een ravage. Lijkt dat 'ie in de lengterichting van die vallei is gecrashst precies op de plek waar het toestel ook van flightradar24 verdween. Ze lagen dus exact op koers van airway UN853.quote:
Toestellen in deze categorie vliegen überhaupt niet op conventionele bakens tijdens de cruisequote:Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
Bizar wat een ravage. Lijkt dat 'ie in de lengterichting van die vallei is gecrashst precies op de plek waar het toestel ook van flightradar24 verdween. Ze lagen dus exact op koers van airway UN853.
Wat zou kunnen betekenen dat ze op GPS-navigatie in de autopilot vlogen. Ik zie namelijk geen VOR-bakens in de lengterichtingen van die route, maar ze sneden wel een stukje af in een knik op de route. Dat gebeurt wel vaker geloof ik, wellicht om brandstof te besparen en dan 2 waypoints minder hebben ingevuld.
Ik had al eerder gezien op het gedeelte van de route boven de Middellandse Zee dat elke koerswijziging in 2 stapjes gebeurde en dat zou weer betekenen dat ze de heading op de autopilot handmatig bedienden.
En als ze het handmatig bedienden, wat wil dat dan zeggen?quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik had al eerder gezien op het gedeelte van de route boven de Middellandse Zee dat elke koerswijziging in 2 stapjes gebeurde en dat zou weer betekenen dat ze de heading op de autopilot handmatig bedienden.
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
BNW kom er maar in.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
Ah ok. Ik vlieg het liefst VOR, beetje corrigeren van gyrodrift en 'm dan stabiel krijgen. Houdt het leuk.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:06 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Toestellen in deze categorie vliegen überhaupt niet op conventionele bakens tijdens de cruise
Lijkt me ook vrij sterk dat ze handmatig headings aan het draaien waren (waarom zou je dat willen?). Bij ROTIS over naar de volgende controller, daar een direct LOSUL inderdaad, en die extra knik wellicht door de update-interval van FR24, dat zie je wel vaker.
daar heb je dus weinig aan neem ik aanquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
Neu, dat lijkt me echt enorm onwaarschijnlijk. FMS programmeren, LNAV en gaan, je gaat het jezelf niet onnodig lastig zitten maken. LOSUL active zetten en je hebt inderdaad een vloeiende bocht.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:14 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ah ok. Ik vlieg het liefst VOR, beetje corrigeren op gyrodrift en 'm dan stabiel krijgen. Houdt het leuk.![]()
Maar bij MAXIR en DIBER gaat de koerswijziging in 2 stapjes. Mijn ervaring is dat auto-GPS dat vloeiender doet, althans in FSX dan. Daarom denk ik dat ze handmatig de heading in de autopilot bedienden. Tenminste, op dat gedeelte van de vlucht.
Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo..quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Neu, dat lijkt me echt enorm onwaarschijnlijk. FMS programmeren, LNAV en gaan, je gaat het jezelf niet onnodig lastig zitten maken. LOGUS active zetten en je hebt inderdaad een vloeiende bocht.
FR24 heeft vaak bochten in hoekjes etc, dan is de updatefrequentie gewoon wat lager (vooral inderdaad boven water etc, daar wonen wat minder luchtvaartgekkies met ADS-B receivers)
quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo..
quote:De tweede zwarte doos van het verongelukte toestel van Germanwings is donderdag gevonden.
Het gaat om de flight data recorder waarop alle technische gegevens van de vlucht staan. Waaronder de gegevens over de motoren.
De tweede zwarte doos is zwaar beschadigd. De geheugenkaart ontbreekt.
Nee hoor. Ik interesseer me voor luchtvaart en ik praat hier met een echte piloot. Dan krijg je te maken met jargon.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo..
niels0 weet wel waar ik het over hebquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jezus is dit een wedstrijdje goochelen met vakjargon ofzo..
Sja, als het alternatief landen tussen de bergen is, zal ik het ook hebben geprobeerd als ik die piloot was. Wellicht rem je dusdanig af dat je op 't eind wel van de baan af gaat, maar er toch nog overlevenden kunnen zijnquote:Op woensdag 25 maart 2015 13:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
LFNC 853meter lengte. Beetje kort voor een A320, die heeft toch wel 1700meter nodig denk ik en dat is met een normale landingssnelheid (145 knopen)
[ afbeelding ]
Anders LFMR 792meter lengte. Nog korter en ligt ook dwars op de vliegrichting. Roze lijn is het vluchtplan volgens mij (Airway UN853), bij de cirkel denk ik de crash-site (moet nog wat meer onderzoek doen):
[ afbeelding ]
Overzicht . Kunnen jullie beetje rondkijken. Ik heb het vermoedelijke complete vluchtplan ingevoerd:
http://skyvector.com/?ll=(...)Y:V.ED.BAM:A.ED.EDDL
zo'n klap is zelfs voor een zwarte doos te veel van het goede.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:19 schreef Tourniquet het volgende:
http://www.nu.nl/vliegram(...)hadigd-gevonden.html
[..]
Dit is wel weer het grote nadeel van conventionele FDR's. Discussie zal binnenkort wel weer oplaaien over alternatieve systemenquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
Ja maar de 5000 andere lezers van dit draadje misschien niet he.. dit is geen besloten forum voor autisten ofzoquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:20 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
niels0 weet wel waar ik het over heb
Ik dacht dat heel Fok! autistisch wasquote:Op woensdag 25 maart 2015 15:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja maar de 5000 andere lezers van dit draadje misschien niet he.. dit is geen besloten forum voor autisten ofzo
Ja?quote:
Eh, gaan ze nu aan die blauwe poppetjes vertellen dat ze moeten zoeken naar een memory chip tussen al die stukjes, of is dat ding nu gewoon sowieso onbruikbaar?quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:airlivenet twitterde op woensdag 25-03-2015 om 15:08:21BREAKING #Germanwings #4U9525 Second black box found, but severely damaged; memory chip dislodged and missing. http://t.co/FOnC8XRZ9U reageer retweet
Hier werd gisteren al over gezegd dat het vliegtuig te snel daalde voor een zweefvlucht. Horizontale snelheid bleef ook vrijwel ongewijzigd, wat dan ook niet kan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:31 schreef Renderclippur het volgende:
Niet om even de analyst te gaan zitten spelen, maar iets is me wel opgevallen.
Als de motoren van een vliegtuig uitvallen, kan deze nog in een zweefvlucht door blijven vliegen. De officiele naam hiervan is Deadstick landing.
Voor passasiergsvliegtuigen komt dit ong. neer op een ratio van 15:1. Dit betekend dus dat het vliegtuig nog ong. 135km zou kunnen doorzweven.
Laat dit de afstand zijn van het begin van de daling tot de crash:
[ afbeelding ]
Komt best goed overeen. Ik vermoed dan ook dat de motoren plotseling waren uitgevallen en dat de vliegtuig in zweefvlucht is doorgegegaan, tot het de berg raakte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |