Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:35 |
![]() ![]() ![]()
Crisisnummers GermanWings: 0049 30 5000 3000 (Buitenland) & 0800 11 33 55 77 (Duitsland) | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:37 |
Wilde voor mei ook een vliegreisje Spanje boeken als verrassing.... | |
Revolution-NL | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:38 |
Weer een nieuwe aircrash investigation ![]() | |
tralalala | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:38 |
Met een beetje geluk dalen de prijzen. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:38 |
En dat kan nu niet meer ![]() | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:39 |
Nou er zijn een aantal mensen die niet meer willen vliegen, net nu we een hondje hebben dat we wel kunnen meenemen. | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:39 |
Echt alles wijst op een zelfmoordactie eerlijk gezegd | |
LTVDK | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:39 |
![]() | |
quirina | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:39 |
Wel oud vliegtuig.. Onderhouden ze het niet goed die budgetstunters? | |
Revolution-NL | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:40 |
Ze rijden ook geen auto meer? Er waren gister namelijk meerdere dodelijke ongelukken in Europa!! Mensen tegenwoordig ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:40 |
25 jaar is niet super oud in de luchtvaart | |
CherryOnTop | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:40 |
![]() ![]() | |
xzaz | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:40 |
Er bestaan zeer strenge regels wat betreft onderhoud van vliegtuigen. | |
jatochneetoch | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:40 |
Wel voor een prijsvechter. | |
LTVDK | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:40 |
Onderhoud werd gewoon gedaan door Lufthansa, dat zal het grootste probleem niet zijn denk ik. | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:40 |
Ja, dat autorijden is ook een probleem bij de dames. Vind ik weer niet, maar ja... | |
Patrice_Consigny | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:40 |
En onderhouden door Lufthansa, dus het onderhoud is subliem. | |
Revanches | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:41 |
Nu Benno Baksteen bij RTL. | |
Patrice_Consigny | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:41 |
Het is gewoon Lufthansa met een ander stickertje. | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:41 |
Ja, ik vrees dat mensen niet altijd even rationeel zijn ingesteld. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:41 |
Gewoon boeken die vlucht, ze zijn het dan allang weer vergeten | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:42 |
Ik ga het ook doen, denk ik. | |
superniger | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:42 |
Gelukkig kan jij dit allemaal navertellen. ![]() | |
jatochneetoch | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:42 |
IS nog steeds een prijsvechter. De tickets zijn veel goedkoper dan bij Lufthansa. Zo'n oud vliegtuig kan voor dit soort vluchten nooit rendabel zijn. | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:42 |
Voorvertellen. ![]() | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:44 |
Mensen die na zo'n crash niet durven vliegen snap ik niet eerlijk gezegd.. er gebeuren dagelijks auto-ongelukken maar er is niemand die daardoor niet meer in een auto stapt | |
Patrice_Consigny | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:47 |
En jij weet dat zo goed om? | |
remlof | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:47 |
Het is wat Transavia tegenwoordig voor de KLM is. | |
Isabeau | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:48 |
Ik vind dit een sprekend voorbeeld van hoe irrationeel mensen met dit soort kansen omgaan: How We Calculate Risk: Fear of Flying After 9/11 Led to Increase in Auto Deaths
| |
Revolution-NL | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:49 |
Dezelfde mensen die anti-terreur maatregelen steunen, zonder morren hun privacy afstaan en bang zijn voor een aanslag ![]() Denk fucking eens na.... domme schapen. | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:49 |
Het is ook niet rationeel, hee, maar ik zit hier en ik moet dan vertellen dat dat niet rationeel is hè. Hoe word je dan weg gezet, denk je? Als een asperger op zijn minst. Je disapprecieert gewoon bepaalde situaties, die misschien heel rationeel zijn, maar die binnen een bepaalde micro-setting worden gezien als asperger. Om de lieve vrede te bewaren, zeg je sommige dingen gewoon niet dude. | |
jatochneetoch | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:50 |
Geleerd van de professor stromingsleer op mijn studie. Edit: En zoek eens op vliegtuigkerkhof. Duizenden prima vliegende vliegtuigen die niet meer rendabel zijn om mee te vliegen. | |
xzaz | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:51 |
Een professor op het VMBO? | |
Patrice_Consigny | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:51 |
Heel tof. Heb jij daarmee inzicht in hoe Lufthansa zijn toestellen onderhoud? | |
crystal_meth | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:52 |
auto's zijn dodelijker per km, maar zijn ze dat ook per uur? | |
jatochneetoch | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:52 |
Nee ik zeg alleen dat het merkwaardig is een dat een prijsvechter met zulke oude vliegtuigen vliegt. | |
Isabeau | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:53 |
Het gaat hier even over een totaal aantal extra doden hè, los van kilometers of wat je maar wilt. Alleen omdat mensen niet vlogen, maar besloten te rijden. | |
alpeko | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:54 |
Daar denkt Lufthansa anders over: alles wijst op een ongeluk | |
crystal_meth | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:55 |
controlled flight into terrain? | |
xzaz | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:56 |
MH17: 1997 MH370: 2002 Henan Airlines Flight 8387: 2008 Alsof nieuwere toestellen veiliger zijn ![]() | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:56 |
Interesting ![]() Ik begrijp je wel hoor.. eerlijk gezegd zou ik in zo'n geval tegen mijn gezindslidjes zeggen.. oke, dan gaan we wel iets anders verzinnen | |
Donnie29 | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:56 |
@ jatochneetoch Welke prijsvechter vliegt dan met "nieuwe" vliegtuigen? Of denk je dat de 737 nieuw is? De A320 is gewoon een heel goed en modern vliegtuig. | |
jatochneetoch | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:56 |
Beweer ik dat? | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:57 |
Wat zijn hun argumenten? | |
xzaz | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:57 |
Je insinueert het. | |
crystal_meth | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:58 |
hij zegt dat oude vliegtuigen duurder in gebruik zijn | |
Houtenbeen | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:58 |
| |
xzaz | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:58 |
En dus dat ze ergens op moeten bezuinigen.
![]() | |
Patrice_Consigny | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:59 |
Het is een prijsvechter die gebruik kan maken van de complete infrastructuur van Lufthansa, de gemiddelde A320 in de lucht is 20 jaar oud, voor dat vliegtuig is het dus echt niet bijzonder, ja onderhoudskosten stijgen met de leeftijd maar naar het schijnt voor de A320 niet zo. Ze gaan er toch niet mee vliegen als het niet rendabel zou zijn, dat is wachten op een faillissement. | |
alpeko | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:59 |
Wat is jouw argument? NOS meldt de argumenten niet maar ik neem aan dat Lufthansa zelf meer weet dan wij. | |
UpsideDown | dinsdag 24 maart 2015 @ 19:59 |
Tegen een raket of een dolle piloot is natuurlijk geen enkel vliegtuig bestand. | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:00 |
We hebben jaren niet kunnen vliegen nu hebben we een heel klein hondje die mee mag.... ![]() | |
xzaz | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:00 |
Ik betwijfel dat de airliner meer weet na MH17 en MH370. Vliegtuigen storen neer omdat de piloot een verkeerde schakelaar omzet. Tja... | |
jatochneetoch | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:00 |
Ik geef alleen een reactie op iemand die zegt dat 25 jaar niet oud is, dat dat voor een prijsvechter wel is. Bijna allemaal. Een 15 jaar oud vliegtuig verbruikt gewoon zoveel meer brandstof dan één van nu, dat het goedkoper is die oude naar een kerkhof te sturen en een nieuwe te kopen, dan door vliegen. | |
Ferry_76 | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:01 |
Het toestel heeft vorig jaar zomer nog een grote onderhoudsbeurt gehad, en in tegenstelling tot een auto gaat zo'n ding dan wel grotendeels uit elkaar. | |
xzaz | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:03 |
Quote ik nou de verkeerde? ![]() Er is een onderhoudsbeurt geweest dacht ik. Misschien dat ze wat hebben veranderd aan het toestel? | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:04 |
Geen enkele vliegmaatschappij zou graag toegeven dat zelfmoord van een piloot wel eens de oorzaak kan zijn.. zoiets is al eens voorgekomen met een vliegtuig van Air Egypt. Mijn argumenten zijn: - Meteen na het bereiken van de normale vlieghoogte in een duikvlucht gaan - Geen noodsignaal - De vliegroute.. er lijkt bewust te zijn afgekoerst op een harde Alpenberg | |
NewHorizon | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:05 |
Ja, dat is gewoon de daily. Dat heeft elk vliegtuig elke dag. | |
xzaz | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:06 |
(Groot)Onderhoudsbeurt. Volgens enige kleine research zitten deze er onder: http://en.wikipedia.org/w(...)FM56#CFM56-5A_series Iemand enig idee als die orgineel zijn? | |
Haags | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:06 |
Het is toch opmerkelijk dat een vliegtuig een goede stijging heeft tot de 11 kilometer, vervolgens even stabiel vliegt op die 11 km en daarna een vrije val in zet van 8 minuten lang ![]() Vraag mij echt af wat er gebeurd is. Want dit gebeurd zelden! | |
xzaz | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:06 |
| |
NewHorizon | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:08 |
De d-check bedoel je? Die was ruim anderhalf jaar geleden. | |
Revolution-NL | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:09 |
![]() | |
Houtenbeen | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:09 |
![]() | |
xzaz | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:10 |
Ok | |
Haags | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:10 |
Meeste ongelukken gebeuren tijdens het landen en het stijgen. Daar valt dit ongeluk niet onder ![]() | |
xzaz | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:10 |
De laatste 3/4 ongelukken zijn niet gebeurt tijdens landen en stijgen dus die statistiek wordt onderhand ook achterhaald ![]() \ | |
Loekie1 | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:11 |
Ik hoop toch niet dat ze piloten antidepressiva laten slikken. | |
alpeko | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:11 |
Laatste argument kan meteen de prullenbak in! Speculeren zonder enige kennis is dit. De gevolgde koers is gelijk aan dezelfde vlucht van de dag er voor. Alles was normaal ook de koers die na het bereiken van de kruishoogte gevolgd werd. Afgezien van het feit dat het toestel gecontroleerd hoogte verloor. | |
hpeopjes | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:12 |
Ook dat kan tegenwoordig. | |
xzaz | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:13 |
Misschien had hij wel blauwe ogen. | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:13 |
Alle 5 fans van Dalkurd FF halen nu opgelucht adem | |
alpeko | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:13 |
In feite wel want het vliegtuig heeft nauwelijks op kruishoogte gevlogen. Is meteen gaan dalen. | |
Xa1pt | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:14 |
De hond die je hiervoor had is weggedaan omdat hij niet mee kon in het vliegtuig? | |
crystal_meth | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:14 |
verkeerd knopje ingeduwd | |
Houtenbeen | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:14 |
Hup Hup Dalkurd FF | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:15 |
Die is overleden bijna 16 jaar oud. Jl. 6 oktober. Ze zou 28ste oktober 2014 16 zijn geworden. Ze staat in mijn avatar, Ollie. (Portretfoto (beetje Hollandse school ook) die ik heb gemaakt in ongeveer maart 2014) [ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 24-03-2015 20:25:41 ] | |
superniger | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:17 |
![]() | |
kalinhos | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:17 |
Zulke berichten altijd zeg, manmanman. Ja er zijn wat mensen die hebben omgeboekt maar ee zijn er ook weer wat die juist hebben omgeboekt zodat ze op deze vlucht terecht kwamen. Wat een enorme onzin altijd, die berichten. | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:19 |
Kwam het dan ook tegen op site van de Telegraaf.. de krant van pauper Nederland | |
Houtenbeen | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:19 |
| |
jatochneetoch | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:22 |
De laatste 2 voor deze zijn dat wel. http://en.wikipedia.org/w(...)ercial_aircraft#2015 | |
quirina | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:35 |
Oh lekker dan... Dus t personeel vertrouwt t al nie en t vliegtuig had al gisteren technische problemen.. Vergeten een moertje aan te draaien? | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:36 |
Lijkt me sterk. | |
OEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:43 |
Is gefixt (deur van neuslandingsgestel) en daarna heeft ie gisteren Dusseldorf-Madrid-Dusseldorf en vandaag Dusseldorf-Barcelona gevlogen voordat ie aan de fatale vlucht begon. | |
Hyperdude | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:47 |
Barcelonnette ipv. Barcelona in de TomTom getikt? Suggestie van mijn neefje. 11 jaar ![]() | |
Piger | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:47 |
Vanaf welke locatie op de kaart in de OP is de daling ingezet? Was dat al boven land? Een landing op zee geeft meer kansen lijkt me. | |
eenjongen... | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:48 |
Nee boven zee | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:48 |
Ja, was het eerste dat ik ook dacht van Barcelona naar Barcelonnette... Wat betekent het eigenlijk? Barcelona? | |
alpeko | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:51 |
Weigeringen vonden plaats na het ongeval. Niet daarvoor. Vandaar ook de geschrapte vlucht eerder vandaag, vermoed ik. | |
Piger | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:53 |
Sowieso vreemd dat de piloot koers blijft aanhouden. Je zou zeggen dat je probeert te vliegen richting een mogelijke landingsplek. Als het vliegtuig stuurloos was, dan neem ik aan dat je wel enigszins van koers afwijkt. Die zelfmoordactie is niet eens zo heel raar gedacht. Of de piloten moeten om het leven zijn gebracht. Zomaar wat ideeën die in mijn hoofd spoken | |
Blester | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:53 |
Al best een uitgebreide Wiki pagina over: http://en.wikipedia.org/wiki/Germanwings_Flight_9525 | |
NewHorizon | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:53 |
Ja, heel vreemd dat je even geen zin hebt om te werken als er net twee van je collega's zijn overleden... | |
eenjongen... | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:54 |
Nog weinig tijd gehad om me er in te verdiepen vandaag, maar nu je dat zo zegt ben ik het zeker met je eens. Als je ziet dat je alleen maar blijft dalen hou je het vliegtuig wel bij de bergen weg ja. | |
NewHorizon | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:56 |
Nouja, als je bijvoorbeeld een emergency descent uitvoert, dan ga je eerst maar eens zakken. Daar moet je je hoofd al genoeg bijhouden. Als je eenmaal op een lagere hoogte weer level vliegt, je de maskers af kunt doen en de rust wedergekeerd is, dan ga je eens kijken naar een uitwijkhaven. Uitzonderingen hierop zijn natuurlijk boven hoog terrein. Dan wordt er van tevoren geplanned wat er moet gebeuren bij eventuele decompressie of n-1 (denk aan ontsnappingsroutes, beslissingspunten, enzovoorts) | |
Roel_Jewel | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:56 |
Veel respect voor de mensen die op de rampplek aan het werk moeten... Vrees dat de lichamen niet meer intact zijn ![]() | |
Blistering | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:58 |
Volgens mij zijn de reddingswerkers voor vandaag alweer vertrokken i.v.m. de duisternis. Morgen weer een dag. | |
Ayumu.Kobayashi | dinsdag 24 maart 2015 @ 20:58 |
Allemaal stukjes. | |
crystal_meth | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:00 |
Of ze merkten niet dat ze aan het dalen waren. Is al eerder gebeurd, bvb https://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Air_Lines_Flight_401 | |
Piger | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:00 |
Is een lineaire daling logisch, in geval van defecten? Zoniet, dan zou de piloot dus eerst een daling hebben ingezet zoals je aangeeft, maar de vraag is dan wel, wat het vliegtuig uiteindelijk heeft doen crashen. Als de piloot merkt dat hij geen hoogte meer kan krijgen, dan wijk je toch alsnog van koers af? | |
Piger | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:02 |
Maar aangezien de luchtverkeersleiding wel op de hoogte was van de daling, dan zou er zelf bij een defect in de cockpit, toch contact zijn geweest over de flinke daling? | |
Frutsel | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:02 |
en las ergens dat er komende dagen slecht weer op komst was | |
NewHorizon | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:05 |
Het enige echte defect waarbij je zelf zo een daling inzet is een decompressie, of brand aan boord. Dat zijn bewuste dalingen en opzich is dat consistent met deze radarbeelden. Maar dan blijf je met de vraag waarom ze te ver zijn doorgezakt uiteraard. | |
niels0 | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:10 |
Alleen vanavond en morgen neerslag. Daarna weer droog. Vrij zonnig zelfs. | |
Zorro | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:10 |
Volgens mij was de landing hier anders toch niet helemaal een succes. | |
Hyperdude | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:11 |
Sneeuwgrens ongeveer 1000 meter. Wrakstukken op 1400 meter. Vandaag en morgen neerslag in Barcelonnette. Dus dat is idd. niet zo gunstig voor de bergers. | |
Hyperdude | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:11 |
Dubbel ![]() | |
Houtenbeen | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:21 |
| |
quirina | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:22 |
http://www.dailymail.co.u(...)led-toxic-gases.html Moet je eens lezen. Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn? Btw vreemd dat ze hier geen ruchtbaarheid aan wilden geven. | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:26 |
Als dit waar is, is het wel een smoking gun. | |
gebrokenglas | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:27 |
Vreemd dat het vliegtuig dan daalt. Normaliter gaat al na enkele minuten na de start de autopilot erop en die is met de complete vlucht geprogrammeerd. Dus ook al is de bemanning niet meer in staat te vliegen, het vliegtuig vliegt verder. | |
Justinn | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:28 |
Nee, want autopilot | |
Houtenbeen | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:29 |
Er zijn in ieder geval veel vluchten gecanceld. http://www.flightradar24.com/airport/cgn/departures | |
alpeko | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:31 |
Zou niet voor het eerst zijn dat ze bij decompressie te laat de zuurstofmaskers opzetten | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:31 |
De daling was in elk geval toch vrij "normaal". (op hetzelfde schema als een daling voor een landing bv) De passagiers zullen die wellicht nauwelijks gemerkt hebben. | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:32 |
Als ik een vlucht boek, ga ik wel even vragen met welk vliegtuigje we vliegen dus. | |
Janneke141 | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:33 |
Je kunt beter vragen om een echte luchtvaartmaatschappij als je een vlucht boekt, in plaats van bij een prijsvechter. Dat mag allemaal niks kosten, dus die bezuinigen ongetwijfeld ook op onderhoud. | |
bedachtzaam | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:34 |
Ik geloof er niet zoveel van, een toestel dat al vele jaren gebruikt word en niet alleen door Lufthansa zou nu ineens niet veilig zijn waardoor piloten weigeren met een A320 te vliegen? | |
alpeko | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:35 |
Onzin en bangmakerij. In Europa is er scherp toezicht op. Prijsvechters bezuinigen op beenruimte, service, personeel. Niet op onderhoud. | |
Houtenbeen | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:35 |
| |
Janneke141 | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:36 |
Die piloten weigeren niet voor niets dienst. De A320 is van bewezen kwaliteit, dus het ligt blijkbaar niet aan de constructie maar aan het onderhoud. | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:36 |
Dit is geen echte prijsvechter. Dit is eerder een versie van Lufthansa met minder luxe die op kleinere luchthavens vliegt ... | |
Insomnia_ | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:36 |
Ik denk het ook. | |
Fluffypinkcupcake | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:36 |
![]() | |
quirina | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:36 |
Ja dat gevoel heb ik ook heel sterk. Dat de kwaliteit toch lager ligt ook. | |
Insomnia_ | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:37 |
Hoeveel echte prijsvechters zijn de laatste jaren naar de grond gegaan? | |
NewHorizon | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:38 |
Standaard allereerste actie is zuurstofmaskers op. Dat zit er zo ingebakken bij trainingen, en er is echt geen reden om de volgorde van je procedure om te gooien. Wellicht als je niet doorhebt dat er een decompressie is, maar dan zet je ook geen emergency descent in ![]() | |
alpeko | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:39 |
Het kan niet te maken hebben met het feit dat niet iedereen zin heeft om te gaan werken na het verlies van collega's die ze misschien wel goed kende? | |
OEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:39 |
Zou zomaar kunnen. Piloten herkennen gevaar, zuurstofmasker op, emergency descent inzetten, flauwvallen want vergiftigd ipv hypoxia... einde verhaal via cfit In jouw aangehaalde voorbeeld ging het trouwens om de-icing vloeistof http://www.avherald.com/h?article=434e753b/0000&opt=0 | |
Janneke141 | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:40 |
Dat kan best maar dat staat er niet. | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:40 |
Nee, alleen dat je je pis moet ophouden, onderhoud is certified. | |
alpeko | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:40 |
Mss is die descent wel ingezet door de auto pilot? Blijft speculeren dit. | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:40 |
Ik snap ook niet hoe ze deze blijven aanduiden als prijsvechter, ze zitten totaal niet in dezelfde pot te roeren als easyet en consorten. Transavia is ook al tijden met een gelijksoortig idee bezig. Zoveel Ryanairs heb ik de laatste tijd niet uit de lucht zien vallen, wel vliegtuigen van grotere airlines... | |
NewHorizon | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:40 |
Dat doet een autopilot niet zelf ![]() | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:41 |
Ik zeg ook, als het waar is... ik denk ook niet dat maatschappijen gaan rotzooien met onderhoud structureel. | |
NewHorizon | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:41 |
In Der Spiegel staat dat als speculatie. | |
alpeko | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:43 |
Gebeurde met een Franse vlucht ook. Oké dat was wel een testvlucht. En sowieso was dat een compleet ander verhaal. Slecht voorbeeld. Computer greep daar in met juiste desastreuze gevolgen. | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:44 |
Je kunt net zo goed stellen dat de Airbus-reeks slecht is. | |
NewHorizon | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:46 |
Ja? Daar besloot de autopilot zelf een emergency descent in te zetten? | |
alpeko | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:48 |
Nee computer hield daar het optrekken van de neus tegen omdat die dacht dat de landing was ingezet. Was een A320-111 | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:48 |
http://en.wikipedia.org/wiki/XL_Airways_Germany_Flight_888T | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:49 |
http://nl.wikipedia.org/w(...)n#2010.E2.80.93heden | |
Blistering | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:49 |
Onzinnige speculatie. De A320 is een zeer betrouwbaar vliegtuig, en Airbus is wel de laatste naar wie gewezen kan worden. Dan zou ik het eerder op gebrekkig onderhoud gooien. Wat betreft de autopiloot, die (dis)engaged niet uit zichzelf. | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:49 |
Lijkt me overdreven. Toch? | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:49 |
http://nl.wikipedia.org/w(...)n#2010.E2.80.93heden Tel ze maar Boeing is ook al kut. | |
Blistering | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:50 |
Je houdt niet veel over zo hé ![]() | |
NewHorizon | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:51 |
Wat heeft dit te maken met een autopilot die automatisch een emergency descent inzet bij een decompressie? | |
Rabieluh | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:51 |
Na Airbus en Boeing zijn er toch niet veel andere vliegtuigbouwers? | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:52 |
Nee, maar het is ook om aan te tonen dat we nu wel van alles kunnen gaan lopen roepen, maar we weten het niet, alles is speculatie ![]() | |
OEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:52 |
Dat was geen emergency descent. Daar zeiden alle computers "doe het zelf verder maar".. wat de piloten niet (goed) deden. | |
Admiraal_Kontkanaal | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:52 |
Wat is een emergency descent, ja sorry hoor | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:53 |
2 x a320 1 x a321 1x a330 Op hoeveel vluchtbewegingen? | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:53 |
Dit gaat over de testvlucht waar jullie het over hadden dacht ik.. vandaar | |
-0- | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:53 |
Transavia en GermanWings zijn erg vergelijkbaar. Wat de een is voor KLM is de andere voor Lufthansa: Een dochtermaatschappij welke prijstechnisch vaak gunstig alternatief is naar populaire bestemmingen in Europa, vooral naar toeristengebieden. Echte prijsvechters zijn natuurlijk Ryanair en Easyjet. | |
NewHorizon | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:54 |
Zo snel mogelijk naar een lagere hoogte zakken. | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:54 |
Dus dat ![]() | |
Ferry_76 | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:54 |
Meer dan een kilometer per minuut is zeker niet normaal, 300-400 meter per minuut is normaal. Dat verschil merk je wel. | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:55 |
Het zegt ook helemaal niets., En ik stap straks gewoon weer in het vliegtuig. | |
Blistering | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:57 |
Het is irrelevant om maatschappijen te gaan vergelijken dunkt mij. Alle maatschappijen zijn gebonden aan dezelfde veiligheids- en onderhoudsvoorschriften. Dat het nu een GermanWings A320 betreft is toeval, voor hetzelfde geld was het er eentje van AirBerlin of Vueling. | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:57 |
Ja, een vliegtuig staat als een huis in de lucht. An sich zijn er zoveel vliegbewegingen, ja, het gaat wel eens mis, maar an sich niet door het principe. Ik zeg dat hier thuis ook, maar ja... | |
Houtenbeen | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:58 |
| |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 21:59 |
Boven je denkt men toch maar al te zeer dat de ryanairs en easyjets je om de oren vliegen. We weten het niet, ben wel heel erg benieuwd wat het onderzoek oplevert. Straks is het een schroefje in een dingetje dat versleten raakt en moet alles weer nagekeken worden. ( kan me nog iets vaags over Boeing herinneren) | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:02 |
Moet je hier eens kijken ![]() http://www.flightradars.eu/en_radarbox24.html En dan is het nu nog rustig. | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:03 |
Het is sws afwachten op het onderzoek natuurlijk. Ik hoop alleen niet dat die budget coaches kunnen bezuinigen op OH of spair parts. Dat is niet de bedoeling, denk ik. | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:03 |
Hopelijk vinden ze de zwarte dozen snel.. eentje is al gevonden geloof ik. | |
Rica | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:04 |
Na een paar jaar veel rampen met Boeing is het de laatste tijd weer meer Airbus lijkt het. Ze zullen elkaar weinig ontlopen maar voor de reputatie en beeldvorming (en verkoop) is het wel een factor waarschijnlijk. | |
Houtenbeen | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:04 |
Nu op nieuwsuur | |
Joost-mag-het-weten | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:04 |
Is er eigenlijk ooit al een ongeval gebeurd met een Ryanair of Easyjet toestel ? | |
Ferry_76 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:04 |
Allebei nog geen enkel fataal ongeluk in hun geschiedenis gehad. ![]() Of een monteur die de cabinedruk even op manual zet en vergeet de knop weer op 'auto' te zetten, of een stripje op de vleugel wat niet goed is vastgezet door een dienstwissel, of , of... Hopelijk vinden ze beide zwarte dozen en zijn er nuttige conclusies uit te trekken. | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:05 |
Klopt, heb ik al een keer bekeken nav MH17, gekkenwerk Kijk naar omgeving NYC | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:06 |
![]() ![]() | |
NewHorizon | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:07 |
Wie heeft dit uitgescheten zeg ![]() | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:09 |
Iemand die zichzelf Roman Catholic Imperialist noemt.. Dan toch maar beter Benno Baksteen serieus nemen. | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:10 |
Geen idee of dat uberhaupt mogelijk is, ze moeten toch aan een standaard voldoen. | |
Ferry_76 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:10 |
En om maar eens een premium airline te vergelijken: bij KLM vluchten zijn al ruim 1.100 mensen omgekomen... | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:11 |
Ja Tenerife tikte aardig aan. | |
Fred | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:11 |
Aha, vandaar dat de prijsvechters EasyJet, ArkeFly, TomsonFly, JetairFly, Corsair, Condor en Vueling de afgelopen 25 jaar niet bij dodelijke ongevallen met vliegtuigen zijn betrokken en de tradionele airliners Air France, Lufthansa en KLM wel. | |
Houtenbeen | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:12 |
![]() | |
OEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:12 |
Over 3 daagjes is het weer zover | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:12 |
JA DAT ZEGGEN WE BOVEN JE OOK AL ;6 Hi Fred ![]() | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:13 |
Ik vind het trouwens prima hoor al die beelden uit spanje en duitsland, maar er zijn ook heel wat turken omgekomen maar daar hoor ik niet zoveel over. | |
Roel_Jewel | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:14 |
Niet alles teruggelezen, dus wellicht al besproken: Gezien de grote omvang van de rampplek, zou het toestel al in de lucht zijn geëxplodeerd? | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:14 |
Ja, lijkt me voor wat onderhoud en vervanging wel ja. Ik bedoel, je moet eens weten wat voor standaarden ze in de niet vliegende industrie hebben. Kun je zo een ir op inzetten. | |
Ayumu.Kobayashi | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:14 |
Zijn dat geen Turkse Duitsers dan? | |
superniger | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:14 |
Wat fijn voor Kenrick | |
Fred | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:14 |
Ow ja ![]() ![]() | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:15 |
Zijn moslims hè. | |
superniger | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:15 |
Censuur door Erdogan. | |
Ferry_76 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:15 |
KLM 1977 voor het laatst, Lufthansa 1979. Air France daarentegen... http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_accidents_and_incidents ![]() | |
Ayumu.Kobayashi | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:16 |
Zijn ook gewoon mensen. | |
Rica | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:16 |
A lingering question after Germanwings jet crash: Just how safe is the Airbus A320? Bij Boeing wordt stiekem een feestje gevierd. | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:17 |
Wat een artikel ![]() | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:17 |
Dat weten we officieel niet hè. ![]() | |
Ayumu.Kobayashi | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:18 |
Triest. Nou nou. | |
Ferry_76 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:18 |
De data van flightradar laat een vrij regelmatige daling zien tot (bijna) de crash, die zo'n tien minuten duurt. Dat lukt niet als de kist op hoogte zou zijn geexplodeerd. | |
Loohcs | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:18 |
Moest toch ff aan deze aflevering denken ook omdat ik 'm pas gezien heb denk ik.. Probleem met kunstmatige horizon. Ik weet niet of je overdag ook (zo snel) gedesoriënteerd kunt raken. | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:19 |
Smakeloos wat ik kon lezen, hij knalde er uit, wrs door airbus... | |
Ayumu.Kobayashi | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:19 |
Bergen zijn zeer verraderlijk. | |
Roel_Jewel | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:20 |
Nope. True, maar zou dan nog wel een explosie oid net vóór de klap kunnen zijn, gezien de omvang. | |
Fred | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:20 |
Lufthansa 1993: 6 januari 14 september KLM: April 1994 Martinair: 21 december 1992 (Martin Air was toen al 50% onderdeel van KLM) | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:20 |
Enfin, ik ga maar weer rijden in mei... | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:21 |
Nee..gewoon gedesintegreerd door de hoge snelheid bij impact | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:21 |
Ja, dan val je in slaap achter het stuur ![]() Of een oostblokchauffeur die zich niet aan rijtijden houdt rijd je plat, je kunt ook thuis blijven ![]() | |
Rica | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:22 |
Het is wel Washington Post. Als de vraag gesteld wordt is de schade al gedaan. Het antwoord (ze zijn veilig) doet er niet zoveel toe. | |
hmmmz | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ayumu.Kobayashi | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:22 |
Kan het ook misgaan en dat weet je. | |
Admiraal_Kontkanaal | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:23 |
Er zijn mensen die vandaag alweer op het vliegtuig zijn gestapt en dezelfde route hebben genomen als het verongelukte vliegtuig. Mietje ![]() ![]() ![]() | |
Ferry_76 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:24 |
Die stonden niet op de wiki pagina's van KLM en Lufthansa dus die heb ik even gemist. | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:24 |
MH17 was ook een gecombineerde KLM-vlucht | |
ReQuiem83 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:24 |
Bij een onregelmatige daling zou de airspeed ook flink oplopen. Echter daalt zelfs de snelheid iets volgens de grafieken tijdens de daling. De impact moet echt hard zijn geweest gezien dat er echt niets over is. | |
Fred | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:29 |
Dat was een vlucht van Malaysia Air waar ook een KLM vluchtnummer aan was gehangen. Dat is dan ook de enige link met KLM die die vlucht met KLM had. Maar ook Malaysia Air staat niet te boek als prijsvechter en daar ging mijn oorspronkelijke post om. | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:34 |
In dit artikel uit Die Welt worden allerlei mogelijke oorzaken besproken maar gek genoeg staat suïcide van de piloot er niet bij http://www.welt.de/wirtsc(...)wird-spekuliert.html | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:37 |
Pfffft op twitter moet je nu ook niet zijn Franse onderzoekers sluiten kaping niet uit bij rampvlucht #Germanwings of: Eng dat ik vandaag nog zo gelukkig en dankbaar was, en dan zie je hoe plotseling het leven inderdaad opeens kan stoppen #Germanwings Of Israelisch nieuws BREAKING PHOTO: Eyal Baum, 40 year-old jew killed in today's horrific #GermanWings crash. (Photo taken 3 week ago) | |
Houtenbeen | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:39 |
Dat is toch ook nog niet uit te sluiten | |
OEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:40 |
Het enige wat ze nu al uitsluiten is dat het aan Airbus zou kunnen liggen. | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:45 |
Dat lijkt me vrij prematuur. | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:51 |
Paar airbussen gaan de lucht niet in meldt RTL4, omdat de bemanning de vliegtuigen niet vertrouwt... ![]() | |
heywoodu | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:52 |
| |
NewHorizon | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:55 |
Of omdat ze nog te emotioneel zijn door het verlies van hun collega's. | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:56 |
Was bij Malaysia ook zoiets dergelijks Ik kan me voorstellen dat je wat nerveus wordt en eerst alles goed nagekeken wilt hebben, | |
yvonne | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:56 |
![]() | |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:56 |
Ja, kan ook. | |
heywoodu | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:58 |
| |
Ryan3 | dinsdag 24 maart 2015 @ 22:58 |
Maar dat kan dus irrationeel zijn, net zoals hier dat de dames niet willen vliegen. Maar dit is gekkenwerk, technisch gesproken en ook statistisch is het een veilige manier van reizen. Ook met die airbusjes. | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:00 |
Dit lijkt me de meest plausibele reden eigenlijk | |
superniger | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:09 |
![]() | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:09 |
Bij Pauw lijken ze zelfmoord ook wel serieus te nemen als theorie..o.a. Benno | |
TweeGrolsch | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:10 |
![]() | |
Coelho | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:11 |
Is er inmiddels een nauwkeuriger kaart beschikbaar dan die ene in de openingspost? Ik ben benieuwd waar het exact is. | |
TheVulture | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:13 |
Dat idee krijg je er bijna wel bij ja, omdat ze zo steady naar beneden vlogen, recht op die berg af... | |
en_door_slecht | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:13 |
Toch raar dat aangegeven wordt dat er geen contact is geweest met het toestel als het een kleine 10 minuten gecontroleerd maar erg snel en op koers naar beneden komt. Motorproblemen zijn wel uit te sluiten, omdat mensen op de grond hebben aangegeven motoren (ok: ten minste 1 motor) hebben gehoord en, belangrijker, een Airbus A320 een glide ratio heeft van ongeveer 1:20. Vanaf zo'n hoogte had je dus een 160-180 km moeten kunnen vliegen zonder motoren (bij brandstofverlies of verkeerd tanken b.v.). En in dat geval was je ook nooit zo lang richting bergen gegaan, maar terug naar de kust of vlak terrein. En ook een defecte hoogtemeter die de auto-pilot op hol laat slaan lijkt me niet voor de hand liggen. Een snelle daling als nu is ingezet voel je echt wel als crew. Dus zelfs als je autopilot gefopt werd, zou je na een paar minuten echt wel eens uit het raampje kijken en constateren dat je fors hoogte aan het verliezen was. | |
OEM | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:14 |
![]() Daar zal echter geen Fransoos over vallen, aangezien Parijs het centrum van de wereld is in hun ogen | |
TheVulture | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:16 |
Die Telegraaf-verslaggever wordt nu al 3 keer te kakken gezet door Baksteen ![]() Die man heeft ook echt een vrij simpele populistische uitstraling ![]() | |
NotYou | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:21 |
alpeko | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:23 |
Benno achtte dat juist zeer extreem maar sluit nog niks uit | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:24 |
Zelfmoord is altijd extreem.. en het is al vaker gebeurd.. het was juist het eerste waar ik aan dacht toen ik de details hoorde die tot nu toe bekend zijn http://www.theguardian.com/world/2002/mar/16/duncancampbell | |
alpeko | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:29 |
Maar voor de duidelijkheid niet het eerste waar Benno aan dacht | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:31 |
Dat kan wel kloppen.. het kwam meer bij die Telegraaf-man vandaan. Maar Benno is meer de man van de techniek, niet van de psychologie Hier nog een zelfmoord piloot.. http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/1071848.stm | |
Houtenbeen | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:35 |
En bij de MH370 is die kans ook aanwezig | |
Jano9 | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:39 |
Benno is dan ook een eindbaas, die telegraaf knul zat alleen maar te schreeuwen zonder enige feitenkennis. | |
Pleun2011 | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:42 |
Waarom is Benno een eindbaas? Ik zeg niet dat hij dat niet is, maar hij heeft ook niet de wijsheid in pacht lijkt me | |
Againzender | dinsdag 24 maart 2015 @ 23:52 |
is wel heel generaliserend. Ik kom vaak in de Languedoc, daar is Parijs een ver-van-mn-bed-show. Ik woon dichter bij Parijs dan zij!. Maar voor de elite in Parijs is er idd maar 1 centrum van de wereld ![]() | |
LouisLitt | woensdag 25 maart 2015 @ 00:19 |
Mooie meid die Iris...verschrikkelijk voor de familie. | |
mijntjexx | woensdag 25 maart 2015 @ 00:38 |
Er werd vandaag ook gezegd (NOS) dat er een aantal mensen van Turkse komaf in het vliegtuig zaten, daar al wat meer over bekend? | |
LouisLitt | woensdag 25 maart 2015 @ 00:45 |
Ja ze zijn dood | |
mijntjexx | woensdag 25 maart 2015 @ 00:48 |
Of wilden ze dood ![]() | |
RolandArthur | woensdag 25 maart 2015 @ 00:48 |
Gelukkig zijn ze niet gediscrimineerd. ![]() | |
crystal_meth | woensdag 25 maart 2015 @ 00:51 |
Jedi_Pimp | woensdag 25 maart 2015 @ 01:00 |
De meeste van die airlines die jij noemt bestaan nog niet zo lang en vliegen vaak niet intercontinentaal. Vriend van mij is nu twee jaar piloot en heeft onder andere bij JetairFly gewerkt, inmiddels heeft hij een contract bij KLM getekend. In de pilotenscene is er ontzettend veel kritiek op de werkwijze van en de arbeidsvoorwaarden bij de échte prijsvechters zoals RyanAir (GermanWings is toch een andere categorie zoals eerder gezegd). Hoe er omgegaan wordt met ziekte, hoeveel druk er op de piloten staat omtrent fuel en andere operationele targets die gehaald moeten worden... Uiteraard wil ik niet generaliseren, maar er zijn aanzienlijk veel piloten die denken dat het bij RyanAir sooner or later een keer flink mis gaat. Kortom: ik voel me vele malen veiliger in een KLM danwel Lufthansa kist dan in toestellen van prijsvechters die het beter doen in de statistieken. Als je je iets meer verdiept in bovengenoemde zou misschien deze mening met me delen ![]() | |
Eenskijken | woensdag 25 maart 2015 @ 02:22 |
zeer vreemd nog.. ik denk stiekem toch nog aan een kaping en terrorisme.. komt de laatste tijd zo veel voor... | |
epicbeardman | woensdag 25 maart 2015 @ 02:34 |
Booslims? | |
TLC | woensdag 25 maart 2015 @ 04:46 |
Als ik zo zie wat er is overgebleven van het vliegtuig vraag je je toch af wat de staat van de lichamen wel niet is. | |
TLC | woensdag 25 maart 2015 @ 04:49 |
Wellicht was iedereen aan boord al bewusteloos en hebben ze niks meer meegekregen, dus het Helios scenario. | |
quirina | woensdag 25 maart 2015 @ 06:29 |
Hoorde op CNN dat het er wel degelijk risico's zijn bij low cost airlines. Ze bezuinigen vooral op de piloten hoorde ik. Ze betalen weinig aan de piloten die daardoor teveel uren maken en vermoeid raken. En ze nemen piloten aan met weinig ervaring. geruststellend hoor... En CNN is wel betrouwbaar in dit soort informatie en niet sensatiegericht zoals telegraaf. | |
Barcaconia | woensdag 25 maart 2015 @ 06:53 |
Het meeste daarvan is nog gebaseerd op het populaire "kijk mij eens ik ben piloot" gedrag terwijl ryanair ze zonder schaamte degradeert tot buschauffeurs in de lucht. Dat stoot veel piloten tegen het zere been. Bij KLM mogen ze nog wel met opgeheven hoofd en 4 streepjes door de hallen van schiphol glijden. Met feitelijke veiligheid heeft het weinig te maken. Ryanair staat ook onder toezicht van alle relevante regels en hebben een haast vlekkeloos repertoire. | |
dotKoen | woensdag 25 maart 2015 @ 07:11 |
![]() | |
Nieuwschierig | woensdag 25 maart 2015 @ 07:11 |
Daar is de identificatie van MH17 een makkie bij. | |
quirina | woensdag 25 maart 2015 @ 07:18 |
Onderbouw dan. | |
NewHorizon | woensdag 25 maart 2015 @ 07:23 |
RyanAir staat erom bekend misbruik te maken van de regels, zeker rondom brandstof. Daarnaast is er een redelijke leegloop van gezagvoerders en moeten mensen verplicht promotie maken. Daarnaast is de manier van omgang met het personeel in mijn ogen ethisch niet juist, maar dat is een andere discussie. Het heeft niks met egotripperij te maken, er zijn zoveel maatschappijen waar je arbeidsvoorwaarden gelijk zijn aan die van een buschauffeur. Of waar je betaalt om te vliegen. Daar hoor je piloten veel minder over. | |
MakkieR | woensdag 25 maart 2015 @ 07:25 |
Misschien is het niet oud, maar het gehele crew van Germanwings wilde niet meer in die toestellen vliegen. Wij hier hebben geen flauw benul wat veilig is en wat niet, maar als het personeel zelf zijn twijfels heeft, is er wel wat meer aan de hand dan een ongeluk. Overigens vind ik 25 jaar best wel veel hoor. Een 25 jaar auto heeft veel onderhoud nodig, laat staan een enorme lijnvliegtuig met alle gevoelige computer elektronica. | |
NewHorizon | woensdag 25 maart 2015 @ 07:31 |
Een lijnvliegtuig van 25 jaar heeft zulke strakke onderhoudsprogrammas, dat is niet te vergelijken. Bijna elk onderdeel is al vervangen. Anderhalf jaar geleden D-check, dan kom je alles tegen. Zeker qua elektronica doet zo een toestel niks onder voor een nieuw toestel. Je kunt beter een goed onderhouden toestel hebben van 25 jaar, dan een slecht onderhouden toestel van 5 jaar. Is overigens al bekend dat ze niet vlogen omwille de veiligheid? Of is dat nog steeds het hersenspinsel van Der Spiegel? Ik heb collega's die daar vliegen, en die heb ik er nooit over gehoord. | |
MakkieR | woensdag 25 maart 2015 @ 07:34 |
het is volop in het ochtend nieuws van npo1 dat ze vandaag niet vliegen omwille van persoonlijke omstandigheden en veiligheid. | |
Barcaconia | woensdag 25 maart 2015 @ 07:34 |
Ze leven gewoon alle wetten mbt minimum fuels na enzo hoor, ze zijn echter wel zeer kritisch (streng) op piloten die denken daarvan af te moeten wijken omdat ze dat veilig vinden oid. Die moeten dat dan onderbouwen en al dan niet goedkeuring krijgen. Dat gaat bij sommige airlines makkelijker. Als ermee gesjoemeld werd vloog ryanair al lang niet meer rond want dan houden ze gewoon de vliegtuigen aan de grond. Arbeidsvoorwaarden zijn idd klote maar dat zijn ze overal. Ryanair heeft die macht omdat er gewoon teveel piloten zijn. Ethiek is idd een andere discussie, heeft niets met veiligheid te maken. | |
voetbalmanager2 | woensdag 25 maart 2015 @ 07:34 |
Dat is zo goed als onmogelijk. Dan zou de autopiloot er voor gezorgd hebben dat ze nog uren rond hadden gevlogen. Een scherpe duikvlucht zoals gebeurd is, zou dan zeker niet plaats hebben gevonden. Iets of iemand heeft dat vliegtuig naar beneden gestuurd. Dat kan een technisch mankement zijn geweest, of een mens kan dat, bedoeld of onbedoeld, gedaan hebben. | |
NewHorizon | woensdag 25 maart 2015 @ 07:39 |
Ik weet hoe het werkt bij RyanAir, maar bedankt voor de uitleg. Mensen worden inderdaad onder druk gezet om geen extra brandstof mee te nemen als ze dat nodig vinden, dat is uiteraard al niet veilig. Maar om een ander voorbeeld te geven, ze plannen met regelmaat naar een vliegveld dat dichterbij is dan de bestemming. Vervolgens wijken ze uit naar hun echte bestemming. Hierdoor hoef je veel minder brandstof mee te nemen dan wettelijk verplicht is als je naar je echte bestemming had geplanned. Dat is niet hoe de regels bedoeld zijn en al past deze truc binnen de regels, het is alles behalve veilig. Dat soort dingen mogen best aan de kaak gesteld worden zonder dat je gelijk wordt beschuldigd van egotripperij. | |
NewHorizon | woensdag 25 maart 2015 @ 07:40 |
Ja, dat is het verhaal van Der Spiegel. Heeft iemand het al geconfirmeerd? Ik kan het me serieus niet voorstellen. | |
voetbalmanager2 | woensdag 25 maart 2015 @ 07:44 |
Op het Duitse nieuws was een woordvoerder van het Duitse personeel aan het woord. Hij gaf aan dat het personeel niet met dit type vliegtuig wou vliegen (A320) omdat ze dat niet veilig achtte. | |
NewHorizon | woensdag 25 maart 2015 @ 07:47 |
Ik ben pas net wakker, vandaar. Als dat zo is dan zou dat wat kunnen zeggen over de staat van onderhoud, zeker als het cockpitbemanning betreft die niet wil vliegen. Ben benieuwd naar hun motivatie. | |
voetbalmanager2 | woensdag 25 maart 2015 @ 07:50 |
Ik kan me heel goed voorstellen dat als jij voor je werk 40+ uren per week hoog in de lucht in zo'n vliegtuig bevind, dat je dan zeker wilt zijn dat er geen onbekende fouten in zitten waardoor het mogelijk neer kan storten. Zoiets zie je veel vaker net na ongelukken zoals deze. | |
NewHorizon | woensdag 25 maart 2015 @ 07:55 |
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat er dan echt meer achter moet zitten dan een neergestort vliegtuig. Dat is iets wat incidenteel gebeurt, maar als de onderhoudsprogrammas verder in orde zijn (geen hele lijsten met gebreken elke keer als je gaat vliegen, etc) dan is er geen veiligheidsreden om niet verder te vliegen. Zeker als cockpitbemanning heb je best een goed overzicht over gebreken en problemen, en hoe die verholpen worden. Uit emotioneel standpunt kan ik het overigens heel goed begrijpen. | |
Coelho | woensdag 25 maart 2015 @ 07:59 |
Gisteren heb ik in de zee van berichten ergens gelezen dat het betreffende toestel een dag eerder uren aan de grond moest blijven vanwege een technisch mankement. If so, dan snap ik best dat een aantal mensen de 1 + 1 redenatie aanhangen... | |
Mr.Ping | woensdag 25 maart 2015 @ 08:01 |
Misschien had iemand zijn telefoon nog aan, en is er daardoor een storing gekomen in de automatische piloot. Waarschuwen ze niet voor niets voor ![]() | |
Coelho | woensdag 25 maart 2015 @ 08:02 |
Dat blijkt toch al lang onzin te zijn? Net als het onzin is dat je geen telefoons in het ziekenhuis zou mogen gebruiken. Mensen houden zich er echter aan en het zou een hel worden als iedereen zat te bellen in het vliegtuig of ziekenhuis. | |
voetbalmanager2 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:02 |
Ja, waar jullie op doelen gaat om het onderhoud van de Airbus toestellen van Lufthansa en dochterbedrijf Germanwings. Volgens het stakende personeel, zijn er daar problemen met het onderhoud mee. Daarom vinden ze het niet verantwoord om met die toestellen verder te vliegen http://www.rtlnieuws.nl/n(...)oblemen-aan-de-grond | |
NewHorizon | woensdag 25 maart 2015 @ 08:04 |
Dat defect staat verder los van het neerstorten ![]() En een defect dat gerepareerd wordt is in principe niet eens zo een probleem, het gaat meer om soms 10+ items die defect zijn maar niet gerepareerd die je als piloot voor je neus krijgt bij sommige airlines. Als er dan een keertje eentje naar beneden komt, kan ik me voorstellen dat je zoiets hebt van: "Ga eerst jullie onderhoud maar eens bijwerken". Of dat bij GermanWings ook zo is weet ik verder niet. | |
niels0 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:07 |
Wat ik een interessant gegeven vind is dat het toestel aan de daling begon op het moment dat ze de kust van Zuid-Frankrijk hadden bereikt. Als je op zo'n moment een noodlanding wil initiëren lijkt het me dat je dan kiest voor Marseille bijvoorbeeld. Ik denk niet dat je dan bewust een bergachtig gebied als de Alpen invliegt. Het zou goed kunnen dat de piloten bij een decompressie nog wel een snelle daling hebben kunnen instellen op de auto-pilot (de daalsnelheid is regelmatig), maar het bewustzijn zijn verloren. De snelheid blijft ook hoog (Als ik snel wil dalen in een A-321 op de flightsim, gebruik ik de spoilers om de voorwaartse snelheid in te perken. Ik weet niet of dat in het echt ook wordt gedaan.) Als je instelt op, laten we zeggen, 6000ft kun je bij een decompressie weer normaal ademen, maar voor de Alpen zit je dan te laag. Zou wel 'ns willen weten wanneer er voor het laatst radiocontact is geweest tussen de piloten en de luchtverkeersleiding. Lijkt me trouwens dat de luchtverkeersleiding direkt wil weten wat er aan de hand is als een toestel zich niet aan de toegewezen vlieghoogte houdt. Ik heb een heel sterk vermoeden dat er een cockpit-raam is uitgevlogen. Verkeerde boutjes gebruikt ofzo. Dat is al eens eerder voorgekomen. | |
voetbalmanager2 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:10 |
Maar je kan een auto-pilot toch niet zi instellen dat het langzaam en gelijkmatig neerstort? Een auto-pilot zal toch uit zichzelf correcties uitvoeren om zo'n crash te voorkomen? | |
NewHorizon | woensdag 25 maart 2015 @ 08:12 |
Ja, in het echt gebruik je ook speedbrakes. Echter zet je ook de minimale hoogte (10.000ft of de lokale MSA, whatever het hoogst is) in de target altitude op je MCP. Dus ook al zou je het bewustzijn verliezen, je zou vanzelf level moeten gaan vliegen. | |
NewHorizon | woensdag 25 maart 2015 @ 08:12 |
Nope, dat zal een autopilot niet corrigeren. [ Bericht 3% gewijzigd door NewHorizon op 25-03-2015 08:19:00 ] | |
niels0 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:14 |
Je kunt vrij veel instellen op een auto-pilot. 6800ft is boven zee of vlak laagland een veilige vlieghoogte. In de Alpen is het te laag. Ik denk niet dat een autopilot kan ingrijpen ivm sterk glooiend landschap mbv gegevens van de grondradar. | |
voetbalmanager2 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:18 |
Ok, duidelijk. Maar waarom zou je als piloot zo'n vluchtschema instellen in je auto-pilot? Zowel als je weet dat je problemen hebt als wanneer er niets aan de hand is, is het erg vreemd om deze route te kiezen. | |
NewHorizon | woensdag 25 maart 2015 @ 08:20 |
Als er niks aan de hand is is dit gewoon je geplande route. Als er wel wat aan de hand is en je moet naar beneden, dan doe je dat ook. En in beginsel blijf je op de route ( of je gaat er een stukje naast vliegen). Mocht het inderdaad een bewuste emergency descent zijn is wel de vraag waarom ze te ver zijn doorgezakt. | |
voetbalmanager2 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:22 |
Misschien dat dit met de oorzaak te maken kan hebben?Het zou in elk geval een hoop vreemde zaken verklaren | |
niels0 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:23 |
Ok, maar zou het kunnen dat ze eerst de daling hebben ingesteld, maar zo snel het bewustzijn verloren dat ze geen tijd meer hadden de doelhoogte in te stellen? In de flightsim kan het op 2 manieren. Of je draait aan de doelhoogte-knop, de daalsnelheid is dan 1800ft/min, of je draait aan de vertikale-snelheidsknop. In dat laatste geval houdt het systeem dan geen rekening meer met de doelhoogte. Ik zou niet weten of dat in het echt ook zo is. | |
voetbalmanager2 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:26 |
De gegevens op de gevonden zwarte doos zijn gelukkig wel bruikbaar. Die data zal hopelijk veel zaken helpen verklaren. | |
Loekie1 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:28 |
Als de autopilot niet goed werkt vanwege een computerstoring, en de piloten doen een dutje? | |
NewHorizon | woensdag 25 maart 2015 @ 08:29 |
Nu ben ik geen airbusvlieger, maar boeingprocedure is: Target altitude naar gewenste hoogte (10.000ft of MSA) FL CHANGE mode selecteren (dus niet V/S mode) Thrust levers idle Extend speedbrakes Target speed naar Vmo of Mmo, tenzij je twijfelt aan de structurele integriteit. Dus de eerste stap is al het selecteren van de hoogte. Ik zal zo even een airbusboek openslaan, maar kan me niet voorstellen dat dit daar anders is. | |
NewHorizon | woensdag 25 maart 2015 @ 08:30 |
![]() | |
niels0 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:30 |
Volgens mij dat er altijd maar één tegelijk een dutje doet. Alhoewel ze daar in India gewoon lak aan hebben is wel 'ns gebleken. | |
voetbalmanager2 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:32 |
Leuk dat jullie 2 er zoveel verstand van hebben. Ik ben dan wel een leek, maar ik vind het wel reuze interessant. En echt niet alleen als er wat misgaat | |
Loekie1 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:33 |
Kan sabotage aan de grond, tijdens het onderhoud, zulke gevolgen hebben? | |
NewHorizon | woensdag 25 maart 2015 @ 08:34 |
Alles kan, maar ik vind het hoogst onwaarschijnlijk. Vooral gezien de steady daling. | |
motorbloempje | woensdag 25 maart 2015 @ 08:38 |
Tof! Een piloot in het topic! | |
niels0 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:41 |
Ik ben maar een flightsimmer hoor. ![]() Vandaar dat ik er iets van weet, maar in het echt zal veel anders zijn. | |
WhateverWhatever | woensdag 25 maart 2015 @ 08:43 |
Is het gebruikelijk met deze vluchten dat er niet bijgetankt wordt? Toestel zal in Duitsland kerosine gehad hebben maar wordt het toestel dan ook weer bijgetankt in Barcelona? | |
voetbalmanager2 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:45 |
![]() Is het volgens jou aannemelijk dat de eerder bekende problemen met het computersysteem van de Airbus aan het ongeluk hebben bijgedragen? | |
NewHorizon | woensdag 25 maart 2015 @ 08:47 |
In principe wordt er wel bijgetankt. Het zou weggegooid geld zijn om de eerste stretch brandstof bij je te hebben voor twee vluchten. Soms wordt het wel gedaan omdat de brandstof op de thuisbasis dermate goedkoper is dat het rendabel is (tankering). Geen idee wat hun policy is daarin. | |
Pleun2011 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:47 |
De knop waarop piloten drukken bij een dreigende kaping is niet gebruikt..Lufthansa denkt zelf ook niet aan een kaping. Net als bij MH370 willen mensen het niet geloven maar dat er geen noodsignaal is geweest is erg verdacht..alles wijst erop dat de piloot zelf de hand heeft gehad in het neerstorten. | |
niels0 | woensdag 25 maart 2015 @ 08:48 |
Ik denk het niet. Vanaf 38000ft lijkt me dat men tijd genoeg heeft om in te grijpen: Computer overrulen en op de hand verdervliegen bijvoorbeeld. Lijkt me ook dat ze dan nog wel even contact met de verkeersleiding hebben. 9 minuten is best lang. | |
WhateverWhatever | woensdag 25 maart 2015 @ 08:49 |
![]() RIP ![]() | |
WhateverWhatever | woensdag 25 maart 2015 @ 08:49 |
en dicht |