Het zou ook nog een van de injectoren kunnen zijn, maar dat is wat lastiger te testen. Kijk even of 1 van de bougies toevallig een beetje wittig is, kan op arm mengsel duiden.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 10:54 schreef GeeTeeOo het volgende:
[..]
Dan ga ik dat eens checken, dankjewel
Hoezo? Alle t5jes op LPG houd je never nooit bij en ze lachen ook aan de pomp en last but not least ze gaan super lang mee.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 14:03 schreef GeeTeeOo het volgende:
[..]
Nee gewoon op benzine (iets met gas is om op te koken)
Zoveel gezeik gehad met de V laatste tijd? ( de N of classic?)quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:37 schreef Charged het volgende:
440 loopt inmiddels alweer een paar weken goed...toch de bobine gelukkig,paar tientjes was het waard op een paar honderd euro auto.
V70 heeft binnenkort een distributieriem en consorten nodig incl. paar motorsteunen en handremschoenen.
pff..ben even klaar met de V..
Ik gooide het standaard kut grapje over gas er nog maar een keer inquote:Op donderdag 26 maart 2015 21:17 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Hoezo? Alle t5jes op LPG houd je never nooit bij en ze lachen ook aan de pomp en last but not least ze gaan super lang mee.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 21:37 schreef Charged het volgende:
440 loopt inmiddels alweer een paar weken goed...toch de bobine gelukkig,paar tientjes was het waard op een paar honderd euro auto.
V70 heeft binnenkort een distributieriem en consorten nodig incl. paar motorsteunen en handremschoenen.
pff..ben even klaar met de V..
Ze zullen het vast wat zwaarder hebben. Maar een normale T5 moet prima over de vijf ton kunnen lopen. Als je met een LPG'er niet constant loopt te coureuren, zal het wel meevallen en kom je ook prima richting die vijf ton.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:40 schreef GeeTeeOo het volgende:
[..]
Ik gooide het standaard kut grapje over gas er nog maar een keer inAls ik veel kilometers zou maken had ik lpg ook overwogen.
Ze gaan trouwens toch nog steeds minder lang mee dan een t5 op benzine? of is dat een fabeltje?
Teveel kleine meuk wat op m'n zenuwen gaat werken (classic)quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:05 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Zoveel gezeik gehad met de V laatste tijd? ( de N of classic?)
Grin,die gekke 440 valt me iig nog niet echt tegen,nee...de V,mja,eerlijk is eerlijk,ik moet eigenlijk niet miepen met zijn km-stand.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 08:46 schreef IrishBastard het volgende:
[..]voor de 440,
voor de V. Balen man
Als je dr een handje bij nodig hebt wil ik best helpen tztquote:Op maandag 30 maart 2015 20:10 schreef Charged het volgende:
[..]
Teveel kleine meuk wat op m'n zenuwen gaat werken (classic)
Maar denk dat het even een opeenstapeling van meerdere zaken is en de V de sjaak is.
Even pas op de plaats doen en over een tijdje wat tlc aan de wagen geven,misschien dat de liefde weer terugkomt.
Na de juiste uitlijning met nieuwe banden is het alweer een wereld van verschil.
Is gewoon bagger als je door bepaalde zaken even niet kunt doen wat je wilt met de auto.
Ik denk dat ik met de bouwvak maar eens een paar dagen moet gaan stoeien met het cosmetische gedeelte en de motorsteunen,distri is dan wel al achter de rug.
Many thnx,daar zou ik je best eens aan kunnen houden...natuurlijk ook weer een lekker vloeibaartje in de fles natuurlijk.quote:Op maandag 30 maart 2015 21:11 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Als je dr een handje bij nodig hebt wil ik best helpen tztDing komt weer helemaal in orde
ik zal binnenkort een eigen foto maken, maar deze op internet lijken er als 2 druppels water op.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:45 schreef r8v2 het volgende:
Hoezo is dat een schroefdop? Klikt ie niet gewoon in het naafgat?
Dit is een originele Volvo Gemini velg met naafkap:quote:Op woensdag 6 mei 2015 17:24 schreef powerflux het volgende:
[..]
ik zal binnenkort een eigen foto maken, maar deze op internet lijken er als 2 druppels water op.
[ afbeelding ]
misschien zijn het geen Gemini's? Er staat een Momo nummer op de velgrand, de 3 naafkappen die ik wel heb hebben een authentiek en versleten uitziend Volvo logo. Ze lijken er verdomd veel op. ET 20, 5x108 7J. Maar met een grote schroefdraad dus.
Kopen in de USA en verschepen is een stuk goedkoper...quote:Op woensdag 20 mei 2015 10:47 schreef budvar het volgende:
Heeft iemand nog 20k ergens rondslingeren?
http://www.autoblog.nl/ni(...)and-77155#post-77155
Zijn ze daar zo goedkoop dan? Ik heb altijd wel een beetje een zwak gehad voor de hoekige jaren 80 auto'squote:Op woensdag 20 mei 2015 18:29 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Kopen in de USA en verschepen is een stuk goedkoper...
Op Craigslist/Turbobricks komen ze geregeld voorbij tussen de 1000-5000 dollar. Verschepen moet ergens rond de 3000 kunnen, dus al met al een stuk goedkoper dan die woekerprijzen hier.quote:Op woensdag 20 mei 2015 19:01 schreef budvar het volgende:
[..]
Zijn ze daar zo goedkoop dan? Ik heb altijd wel een beetje een zwak gehad voor de hoekige jaren 80 auto'smisschien ooit nog eens......
Wow, dat scheelt nogal inderdaad. Als ie in goede staat is en je houdt hem daarin lijkt mij het dat zo'n auto alleen maar meer waard wordt(zeker hier dusquote:Op woensdag 20 mei 2015 19:11 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Op Craigslist/Turbobricks komen ze geregeld voorbij tussen de 1000-5000 dollar. Verschepen moet ergens rond de 3000 kunnen, dus al met al een stuk goedkoper dan die woekerprijzen hier.
Heb je het parkeerlicht voor en achter al eens gecontroleerd?quote:Op woensdag 20 mei 2015 19:27 schreef budvar het volgende:
Had een paar dagen geleden trouwens ineens "storing lampje parkeerlicht" in mijn display, maar als ik dat Google kunnen het zowat alle lampjes zijn als ik het goed begreep, maar eens even zoeken als ik weer tijd heb.
Nee nog geen tijd voor gehad, auto staat nu in Groningen en ik ben in Rotterdam, vrijdag maar eens kijken. Ik heb ze ook nog nooit gebruikt trouwens.quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:25 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Heb je het parkeerlicht voor en achter al eens gecontroleerd?Bij mij was het een van de onderste achterlichten, ik vond 't best een logische melding
Voor de stadslichten voor kreeg ik die melding niet, dus ik vermoed dat 't een van die achterlampen is
Zal lekker zijn om de kickdown weer eens te kunnen gebruiken.quote:
Ik ook,volgens de kenners van het 850 forum is het 1 van de allerlaatste R's.quote:
http://veiling.catawiki.n(...)pv-444-katterug-1957quote:Op zondag 31 mei 2015 22:26 schreef Thezappa het volgende:
Ik ben weer in de markt voor een Volvo voor erbij
Als iemand hier nog een leuke weet , hou ik me
Aanbevolen
Overgangsjaar van lh2.2 naar lh2.4 als ik het goed onthouden heb.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:27 schreef r8v2 het volgende:
Volvo. Cruise control computer van een 940 voor '95 is weer anders dan na '95.
Nee, LH2.2 is van voor '90 zelfs. Zal wel te maken met andere ECU ivm standaard LPT na '95.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:11 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Overgangsjaar van lh2.2 naar lh2.4 als ik het goed onthouden heb.
Is er iemand die mijn Nokkenaskeerringen zou willen vervangen? (DM?)
oh lol, niet goed onthouden dus.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:24 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Nee, LH2.2 is van voor '90 zelfs. Zal wel te maken met andere ECU ivm standaard LPT na '95.
Is dat zo moeilijk dan? Welke auto?
Zolang de automaatbak goed is welquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:46 schreef Awsom het volgende:
Zeg, geliefde volvo-fans,
Zoiets als dit, is dat wat moois over het algemeen?
Ik ben een beetje aan het kijken naar volvo S40/S60/S80's voor max ¤5k, maar heb vooralsnog alleen maar veel ervaring met Duitse auto's en niet zozeer met Volvo..
228k begin 2015, en vijf jaar later maar 245k? Daarvoor reed ie dus veel meer...ben benieuwd waarom dat ding nu pas in de verkoop is gekomen. Nieuwe kenteken kan kloppen als ie inderdaad van Defensie komt, maar check zeker de historie even goed!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:46 schreef Awsom het volgende:
Zeg, geliefde volvo-fans,
Zoiets als dit, is dat wat moois over het algemeen?
Ik ben een beetje aan het kijken naar volvo S40/S60/S80's voor max ¤5k, maar heb vooralsnog alleen maar veel ervaring met Duitse auto's en niet zozeer met Volvo..
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Of de auto is 5 jaar lang bijna niet gebruikt, of er zijn alleen maar boodschappen mee gedaan...quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
228k begin 2015 2010, en vijf jaar later maar 245k? Daarvoor reed ie dus veel meer...ben benieuwd waarom dat ding nu pas in de verkoop is gekomen.
koop je natuurlijk een diesel voorquote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:05 schreef Awsom het volgende:
[..]
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Of de auto is 5 jaar lang bijna niet gebruikt, of er zijn alleen maar boodschappen mee gedaan...
Dat kan toch? Senior officier die wat rustig is gaan doen? Een commandant die nu alleen maar kantoorwerk is gaan doen? Of dichterbij bij de basis is gaan wonen, danwel overgeplaatst.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:05 schreef Awsom het volgende:
[..]
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Of de auto is 5 jaar lang bijna niet gebruikt, of er zijn alleen maar boodschappen mee gedaan...
6 jaar lang 30-40k per jaar, en dan plots 15k in 5 jaar?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:07 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dat kan toch? Senior officier die wat rustig is gaan doen? Een commandant die nu alleen maar kantoorwerk is gaan doen? Of dichterbij bij de basis is gaan wonen, danwel overgeplaatst.
Mensen moeten eens stoppen met dat blindstaren op km-standen..
Lees m'n post nog eens.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:21 schreef Awsom het volgende:
[..]
6 jaar lang 30-40k per jaar, en dan plots 15k in 5 jaar?Ik denk dat die auto 5 jaar lang in een loods oid heeft gestaan
Lekkor boeiond, mijn 164 heeft 420k gelopen en die doet het ook gewoonquote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:21 schreef Awsom het volgende:
[..]
6 jaar lang 30-40k per jaar, en dan plots 15k in 5 jaar?Ik denk dat die auto 5 jaar lang in een loods oid heeft gestaan
Ik rij super onregelmatig met mijn v40. Heb er nu in 4-5 jaar tijd een ton bij gezet waarvan 1 keer een jaar 50-60k km en nu afgelopen jaar 40kquote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:21 schreef Awsom het volgende:
[..]
6 jaar lang 30-40k per jaar, en dan plots 15k in 5 jaar?Ik denk dat die auto 5 jaar lang in een loods oid heeft gestaan
wat voor foutcode spuugt VIDA eruit?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:50 schreef IrishBastard het volgende:
Helaas waren alleen de banden een volledig succesDruksensor geeft wel wat meer vermogen, maar de 'motor service vereist' melding blijft komen bij lichte last (bijv. een weg die licht oploopt op de snelweg tijdens gebruik CC)
Aaaargh
Ik zal wel even flink gas geven om ze weg te jagenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:34 schreef r8v2 het volgende:
VKB2015 en dit op 1 locatie. Ik ben heel benieuwd.
http://www.powned.tv/nieu(...)azc_in_autotron.html
Laaddruk controle 6805, zo ongeveer de meest generieke codequote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:59 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
wat voor foutcode spuugt VIDA eruit?
MAF eraf flikkeren en even rondrijden, als mg/c lucht niet klopt met boost pressure dan gaat de ECM over de zeik en krijg je oa zulke foutcodes.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:20 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Laaddruk controle 6805, zo ongeveer de meest generieke code
Dat is toch wel -hoe zeg je dat netjes- een bloedsomloopstimulerende autoquote:Op zondag 19 juli 2015 00:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gistermorgen afscheid genomen van m'n S80 (kapotte koppakking deed 'm de das om) en kennisgemaakt met m'n nieuwe auto: V40 Business Sport. Eerste kilometers zijn (vanzelfsprekend) erg goed bevallen!
Tja, wel twee keer zo duur. En heb sowieso een usb kabeltje lopen dus dat is het punt niet.quote:
Ritje sloop dusquote:Op donderdag 3 september 2015 18:48 schreef Charged het volgende:
Fuck me...als de 440 afgekeurd gaat worden,dan ook echt goed.![]()
Zal eens kijken of ik het lijstje kan vertalen.
lichtbeeld beide koplampen
kenteken verlichting
kleur knipperlichten voor
motorsteunen
rechts achter handrem
linker en rechter wielkastrand roest
olielekkage (wat ik wel knap vind aangezien er nooit plekken op de parkeerplaats liggen)
remleidingen verroest
banden alle 4 droogte scheuren
linker stuurkogel
en als sidenote..een rammel in de distributie.
briljant simpel! En erg tevreden mee.quote:Op dinsdag 8 september 2015 12:21 schreef Pizzahut het volgende:
Ik rij nu al iets meer dan twee jaar met vol plezier mijn V40. Echter mis ik nog iets waar ik mijn telefoon aan kan hangen (Voor bijv. flitsmeister, je kent het).
Hebben jullie ervaringen hiermee? En welke hebben jullie?
Zelf zat ik te denken aan deze:
Kenu Airframe: http://www.kenu.com/products/airframe (Multi, makkelijk te verwijderen. maar mis dan wel een vent).
of
MagBack for iPhone: http://1lss.com/ (Mooie oplossing, is alleen wel vast en afhankelijk van een hoesje).
Olie lekkage is in principe geen apk afkeur. Alleen advies punt. Hetzelfde geld volgens mij voor de roest.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:48 schreef Charged het volgende:
Fuck me...als de 440 afgekeurd gaat worden,dan ook echt goed.![]()
Zal eens kijken of ik het lijstje kan vertalen.
lichtbeeld beide koplampen
kenteken verlichting
kleur knipperlichten voor
motorsteunen
rechts achter handrem
linker en rechter wielkastrand roest
olielekkage (wat ik wel knap vind aangezien er nooit plekken op de parkeerplaats liggen)
remleidingen verroest
banden alle 4 droogte scheuren
linker stuurkogel
en als sidenote..een rammel in de distributie.
ik vind het alleen jammer dat het de 1.8 is, ik vind dat altijd vreemd staan, sportpakket maar geen dik blokquote:Op dinsdag 8 september 2015 09:56 schreef RicardoKishna het volgende:
C30 gekocht:
[ afbeelding ]
1.8 uit 2008. Leer, navigatie, gescheiden climatecontrol e.d. Zoals te zien het sport pakket.
Ergens volgende week krijg ik hem. Heb mijn Focus uit 2007 ingeruild. Daarvoor alleen maar Duits gereden (BMW, Volkswagen). Ben benieuwd hoe de Volvo gaat bevallen.
ik heb een houder die in mijn vent hangt, en moet zeggen dat ik die vent niet mis qua air flow.quote:Op dinsdag 8 september 2015 12:21 schreef Pizzahut het volgende:
Ik rij nu al iets meer dan twee jaar met vol plezier mijn V40. Echter mis ik nog iets waar ik mijn telefoon aan kan hangen (Voor bijv. flitsmeister, je kent het).
Hebben jullie ervaringen hiermee? En welke hebben jullie?
Zelf zat ik te denken aan deze:
Kenu Airframe: http://www.kenu.com/products/airframe (Multi, makkelijk te verwijderen. maar mis dan wel een vent).
of
MagBack for iPhone: http://1lss.com/ (Mooie oplossing, is alleen wel vast en afhankelijk van een hoesje).
Dat moet dan haast wel een Brodit zijn.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:15 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ik heb een houder die in mijn vent hangt, en moet zeggen dat ik die vent niet mis qua air flow.
wel een handige locatie in de vent, in het zicht, maar niet in de weg.
ik heb hem wel model specifiek gekocht, omdat ik dat persoonlijk fijner vind dan die universele dingen. ik klik hem er zo in en hoef niet bang te zijn dat hij er uit valt.
nee, el cheapo ding van ebay afgeplukt.quote:Op woensdag 9 september 2015 14:22 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dat moet dan haast wel een Brodit zijn.
Yup...via marktplaats een bod gekregen en daar mag ie voor weg. Zitten her en der nog wel wat bruikbare delen op.quote:
model specifiek in de zin van, er past geen andere in als dat model.quote:Op woensdag 9 september 2015 14:32 schreef r8v2 het volgende:
Dat is niet echt modelspecifiek vind ik, dan heb je ook oplaadfunctie...
Tijd voor de volgende?quote:Op woensdag 9 september 2015 14:33 schreef Charged het volgende:
[..]
Yup...via marktplaats een bod gekregen en daar mag ie voor weg. Zitten her en der nog wel wat bruikbare delen op.
Ach,het is maar net wat ik tegenkom wat ook nog in de buurt is maar het mag van mij wel weer iets soortgelijks worden.quote:
Mijn eerste gedachte is "duur stukje ijzerdraad".. Dan liever een tientje bij voor de Kenu. Meer het gevoel dat deze in mijn zak niet ombuigt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 23:46 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
briljant simpel! En erg tevreden mee.
http://www.mobilehangup.nl/nl/
Het is idd een stevig dingetje. En mijn telefoon past er ook zonder problemen is met een afwijkende maat.(Samsung Xcover 3)quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:57 schreef winterstorm666 het volgende:
ijzerdraad buigt krom. deze veert terug ongeacht welke telefoon je erin stopt.
ik dacht ook dat het niks was, maar ik ben er dik tevreden mee. geen geschuif of gevaar dat het eraf valt.
Voor die 10 km woon/werk verkeer zal het me vrij weinig uitmaken,als er maar een kachel en een radio in zit.quote:
Neh,zal wel meevallen...veren moet je toch echt zelf gaan plukken en de echte goeie pek..kan ik al jaren niet meer vinden.quote:
Ik heb de 1.0 versie,kaler als kaal,ik pleur er een radio in en that's it.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:42 schreef bokkepoot het volgende:
Ach zo'n Seat Arosa is nog best wel grappig hoor, mijn broertje heeft er ook 1.
Een 1.4 16V, gaat als een mongool voor zo'n bakje, alleen dat comfort dingetje is wel ernstig. Dat begint als je instapt en naar je deuren kijkt, die zijn bijvoorbeeld amper bekleed![]()
Ik denk niet dat ze daar komen. Ik denk dat je ze niet eens zult zienquote:Op vrijdag 25 september 2015 14:15 schreef r8v2 het volgende:
http://www.volvobeurs.nl/beurs/tijdelijke-opvang-vluchtelingen
Ik zou mijn net gerestaureerde oldtimer toch niet graag op de parkeerplaats hebben staan...
Het karakter van een diesel past eigenlijk wat beter bij mijn rijstijl (ben niet zo'n toerenjager). En die girltronic automaat is niet echt mijn ding. Anderzijds: ik heb er wel al een berg geld in zitten aan o.a. preventief onderhoud, dus eigenlijk is het hartstikke zonde om 'm nu weg te doen.quote:
Er is maar 1 oplossing. Uitbouwen. Scheelt ook elektronische gremlins.quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Kenners,
Ik heb een V70 uit 2000 waarbij het alarm soms erg gevoelig is en dus al een paar keer 's nacht is afgegaan. Vervelend voor mij, maar zeker ook voor de buurt. Mijn vraag daarom; is de simpelste oplossing dat ik de auto in het vervolg met de sleutel op slot doe ipv van met de afstandsbediening? Klopt het dan dat het alarm niet geactiveerd wordt? Want dat is maar een kleine moeite om te doen, dat alarm heeft verder toch geen functie.
Dat zou kunnen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Kenners,
Ik heb een V70 uit 2000 waarbij het alarm soms erg gevoelig is en dus al een paar keer 's nacht is afgegaan. Vervelend voor mij, maar zeker ook voor de buurt. Mijn vraag daarom; is de simpelste oplossing dat ik de auto in het vervolg met de sleutel op slot doe ipv van met de afstandsbediening? Klopt het dan dat het alarm niet geactiveerd wordt? Want dat is maar een kleine moeite om te doen, dat alarm heeft verder toch geen functie.
Wist je al van Dirk's ongeval?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:52 schreef IrishBastard het volgende:
Gaan schuiven en omgevallen. Zouden ze terugbrengen, nu zijn er 3/6 open
Jij mag dit topic meteen even omhoog kickenquote:
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:03 schreef Charged het volgende:
Half miljoen km's en weer een verse apk.
Fusee lv en remklauw ra die bleef hangen.
Beide vervangen en weer een jaar erdoorheen.
Volgens mij heeft Volvo ook een 1.8 geleverd. Het is de 1.8i die je moet vermijden. Verder weet ik het zo niet, behalve dat je bij de V40 een grote doos reservelampjes voor de achterkant mag kopen. Die gaan om de haverklap kapot. Voor m'n gevoel heeft de helft van die V40's die ik tegenkom kapotte verlichting achter.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:18 schreef jitzzzze het volgende:
Wat zijn de volvo blokken? De 2.0 en 1.6?
Haha dat valt mij ook altijd opquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Verder weet ik het zo niet, behalve dat je bij de V40 een grote doos reservelampjes voor de achterkant mag kopen. Die gaan om de haverklap kapot. Voor m'n gevoel heeft de helft van die V40's die ik tegenkom kapotte verlichting achter.
Dan schroef ik er LED lampjes inquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Volvo ook een 1.8 geleverd. Het is de 1.8i die je moet vermijden. Verder weet ik het zo niet, behalve dat je bij de V40 een grote doos reservelampjes voor de achterkant mag kopen. Die gaan om de haverklap kapot. Voor m'n gevoel heeft de helft van die V40's die ik tegenkom kapotte verlichting achter.
Maar wil je inderdaad per se een V40? Een V70 is veel meer luxe en comfort. Maar goed, dat kost ook wat extra centen.
Waar zit het hem dan in?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 18:19 schreef r8v2 het volgende:
Eigenlijk is het vrij simpel: Bij de V70 betaal je vooraf, en bij zo'n V40 na aanschaf.
Een V70 >2001 zal net zo veel onderhoud achteraf hebben als een V40 van die tijd hoor. Allemaal auto's met veel kilometers of juist te weinig kilometers...quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 18:19 schreef r8v2 het volgende:
Eigenlijk is het vrij simpel: Bij de V70 betaal je vooraf, en bij zo'n V40 na aanschaf.
Een V70 met 3 ton koop ik zonder met mijn ogen te knipperen, een V40 loop ik dan met een grote boog omheen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 18:43 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Een V70 >2001 zal net zo veel onderhoud achteraf hebben als een V40 van die tijd hoor. Allemaal auto's met veel kilometers of juist te weinig kilometers...
Prima wagens. Wel niet de 2.5t pakken. Of de 2.4t, iig die losse turbo variant naast de t5.quote:
Die is ook wel goed maar uiteraard oudere techniek. Een V70 van na 2001 is een wereld van verschil qua comfort.quote:
Oudere techniek kan ik zelf makenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:11 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Die is ook wel goed maar uiteraard oudere techniek. Een V70 van na 2001 is een wereld van verschil qua comfort.
Motorisch/elektrisch is het niet veel moeilijker dan eentje van voor 2001, maar de ophanging, interieur en styling is flink verbeterd.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Oudere techniek kan ik zelf makenAls het dus maar geen turbo heeft, mits T5
Heb nu een 440, geef niet zoveel om interieur en styling. Hij moet het gewoon doenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:16 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Motorisch/elektrisch is het niet veel moeilijker dan eentje van voor 2001, maar de ophanging, interieur en styling is flink verbeterd.
Ook V70's en S/V40 vallen binnen die prijscatagorie. 440 en 460 zijn nauwelijks meer te krijgen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:36 schreef r8v2 het volgende:
Geef deze aan de sloop, koop een nieuwe van 500 euro met een jaar APK en dan x3.
Precies, en dat vind ik prima. Kan enorm veel zelf repareren, alleen distributieriemen, koppelingen en koppakkingen begin ik niet aan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:41 schreef r8v2 het volgende:
Uiteraard. Die zijn allemaal via hun achterschermen weggerot.
Maar dan kun je idd beter op de go for broke" toer gaan. Eentje met jaar APK en kijken hoe ver ie het haalt.
Heb de beschikking over volledig uitgeruste garage; inclusief brug en al het denkbare gereedschap.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:48 schreef r8v2 het volgende:
Tsja, keuzes:
Oude RWD Volvo: Minder comfort en meer zuipen maar distributie en koppakking is echt supersimpel. Koppeling is kut ivm locatie onder de auto
Modernere FWD Volvo: Meer comfort en economischer maar distributie en koppakking moeilijker. Koppeling is juist weer makkelijker.
En natuurlijk riemen, koppeling, motor steunen, intercooler en ga maar even doorquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 22:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo'n V70 rijdt heerlijk comfortabel, maar rond de drie ton kun je toch ook wel wat slijtagedelen verwachten hoor, ook bij een Volvo. Niks qua motor, maar met een beetje pech krijg je dempers, draagarmen, rembekrachtiger en de radiateur, en dan ben je toch een hoop geld kwijt.
Maar daarna lekker door naar de vijf ton,hehehequote:Op woensdag 21 oktober 2015 07:47 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
En natuurlijk riemen, koppeling, motor steunen, intercooler en ga maar even door
Dat jaquote:Op woensdag 21 oktober 2015 07:47 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
En natuurlijk riemen, koppeling, motor steunen, intercooler en ga maar even door
Minder sterke blokken, iig die uit de classic. Dunnere cilinder wanden meen ik, maar mijn vaste monteur heeft er een veel groter aantal rond de drie ton afgeschreven gezien dan de 'gewone viercilinder'.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat jaZo'n N is gewoon wat minder foolproof dan de oude tanks van vroegâh.
Wat is er volgens jou eigenlijk mis met de 2.4T en/of 2.5T?
Tja,ik moet zeggen dat onze V70 zeer goed meekomt maar dat heeft natuurlijk met zijn onderhoudshistorie te maken.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:33 schreef jitzzzze het volgende:
Maar ja, iedere oudere auto heeft zo zijn gebreken. Heb nog niet echt een goed beeld waarom een S/V40 zoveel slechter is dan een V70.
Is dit wat?quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:31 schreef NikeyAjax het volgende:
Vraagje, ik kreeg een melding in dashboard display dat de bandenspanning linksvoor laag was en het ruitenvloeistof leeg was.
Dus bij het eerste beste tankstation even alle banden weer op spanning gebracht en het ruitenvloeistof bijgevuld.
Maar de meldingen blijven staan en ik kan ook niet vinden, hoe ik de meldingen moet resetten.
Gaat om een Volvo V60.
Upload je plaatje ff bij een andere img hoster, die dropbox url werkt voor geen meter.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:46 schreef Martijn137 het volgende:
mijn V50 2.0D op 280K gezet vanochtendhoop dat hij nog minimaal 200k meegaat
Geef je dropbox wachtwoord even, dan kan ik je foto bekijkenquote:Op woensdag 18 november 2015 08:46 schreef Martijn137 het volgende:
[ afbeelding ]
mijn V50 2.0D op 280K gezet vanochtendhoop dat hij nog minimaal 200k meegaat
raar... voorheen werkte dat altijd...quote:Op woensdag 18 november 2015 12:22 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Upload je plaatje ff bij een andere img hoster, die dropbox url werkt voor geen meter.
neequote:Op woensdag 18 november 2015 12:29 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Geef je dropbox wachtwoord even, dan kan ik je foto bekijken![]()
De S60 is van de week zonder opmerkingen door de APK gerold
ah beter dan ik in het begin met me V50, nieuwe draagarm RV, remschijven achter, en blokken rondom.quote:Op woensdag 18 november 2015 13:11 schreef Maegrim het volgende:
Vooral omdat ik em net een maand hebzeer weinig achterstallig onderhoud eraan, nieuwe koppelingspedaal sensor, thermostaat, tientjeswerk
V70 AWD en ombouwen als je het kan natuurlijkquote:Op woensdag 18 november 2015 12:29 schreef eXplorer1 het volgende:
even een vraagje, zit in een dilemma, Ik heb een full options MY2003 volvo S80 Stage 3 (16T turbo, injectoren, 3 inch downpipe blaa blaa). maar ik word gek van FWD.
heb er 1600 euro aan nieuwe onderdelen in getrapt vorige maand (complete onderstel plus wat klein spul) maar ben er toch klaar mee.
Ik zit te neigen naar een V70 AWD (2003-> ivm Haldex ipv kansloze visco awd) om het vermogen wel kwijt te kunnen en launch control te kunnen hebben (handbak).
Probleem is echter, die S80 is overcompleet, gekke ding heeft zelfs een standkachel terwijl het een 2.4T betreft, dus best zeldzaam.
Mijn idee is, V70 AWD goedkoop scoren met Haldex, al het nieuwe spul van de S80 overbouwen en ook de standkachel et cetera, of zal ik vreemd gaan met een ander merk? wederom Audi (A8 D3, S8 of A6 biturbo) of Jaguar (XJR/S-Type) of iets in die trant.
Iemand ervaring met een opgefokte AWD V70? (stage 3/4) roep niet een V70R, want mensen vragen daar goud voor en een stage 3/4 T5 laat een R achter alsof het niks is.
Die Haldex is ook altijd te laat, dus kan kun je beter de hele zooi verkopen en een 940 op gaan bouwenquote:Op woensdag 18 november 2015 12:29 schreef eXplorer1 het volgende:
even een vraagje, zit in een dilemma, Ik heb een full options MY2003 volvo S80 Stage 3 (16T turbo, injectoren, 3 inch downpipe blaa blaa). maar ik word gek van FWD.
heb er 1600 euro aan nieuwe onderdelen in getrapt vorige maand (complete onderstel plus wat klein spul) maar ben er toch klaar mee.
Ik zit te neigen naar een V70 AWD (2003-> ivm Haldex ipv kansloze visco awd) om het vermogen wel kwijt te kunnen en launch control te kunnen hebben (handbak).
Probleem is echter, die S80 is overcompleet, gekke ding heeft zelfs een standkachel terwijl het een 2.4T betreft, dus best zeldzaam.
Mijn idee is, V70 AWD goedkoop scoren met Haldex, al het nieuwe spul van de S80 overbouwen en ook de standkachel et cetera, of zal ik vreemd gaan met een ander merk? wederom Audi (A8 D3, S8 of A6 biturbo) of Jaguar (XJR/S-Type) of iets in die trant.
Iemand ervaring met een opgefokte AWD V70? (stage 3/4) roep niet een V70R, want mensen vragen daar goud voor en een stage 3/4 T5 laat een R achter alsof het niks is.
Nice! En 405k is een nette stand. Je hebt er nu zelf een halve ton gereden ofzo?quote:Op woensdag 18 november 2015 15:26 schreef IrishBastard het volgende:
Mijn V70 D5 vorige weekk
ook zonder aanmerkingen door de APK met z'n 405k kilometers
Beter dan de classic TDI voor hij weg ging
Lastig hoor. Over het AWD-systeem van Volvo hoor ik wisselende verhalen. Regelmatig banden wisselen omdat voor en achter maar weinig mag verschillen en helemaal probleemvrij is het niet (heb al meerdere verhalen gelezen van eigenaren die de boel hebben laten loskoppelen en in praktijk dus FWD hebben). Als je serieus vooruit wil, kun je beter naar Audi Quattro. Of je pakt een goede RWD-auto, die kunnen het gewoon beter hebben. Veel pk's op enkel voorwielen werkt gewoon niet zo tof, ik heb ook regelmatig een knipperend lampje als het vermogen weer eens niet op de weg komt, plus een bak torquesteer erbij cadeau. Maar goed, zo'n V70 is natuurlijk wel lekker comfortabel en heeft heerlijke stoelen, de vraag is of je dat ergens anders ook vindt.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:29 schreef eXplorer1 het volgende:
Mijn idee is, V70 AWD goedkoop scoren met Haldex, al het nieuwe spul van de S80 overbouwen en ook de standkachel et cetera, of zal ik vreemd gaan met een ander merk? wederom Audi (A8 D3, S8 of A6 biturbo) of Jaguar (XJR/S-Type) of iets in die trant.
automaat dacht ik,maar ze hebben em al gekocht...tof ding hoor.quote:Op zaterdag 28 november 2015 17:33 schreef IrishBastard het volgende:
Klepstoters (willen bij de euro4 nog wel slijten) en EGR is gevoeliger dacht ik. Verder beetje hetzelfde als de andere wagens?
Automaat of handbak?
Ik dacht zal wel aan mij liggen. Mijn V40 is ook een lampenvreterquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Volvo ook een 1.8 geleverd. Het is de 1.8i die je moet vermijden. Verder weet ik het zo niet, behalve dat je bij de V40 een grote doos reservelampjes voor de achterkant mag kopen. Die gaan om de haverklap kapot. Voor m'n gevoel heeft de helft van die V40's die ik tegenkom kapotte verlichting achter.
Maar wil je inderdaad per se een V40? Een V70 is veel meer luxe en comfort. Maar goed, dat kost ook wat extra centen.
quote:Op maandag 30 november 2015 19:18 schreef Charged het volgende:
[..]
automaat dacht ik,maar ze hebben em al gekocht...tof ding hoor.
ze hadden haast blijkbaar...
quote:
Dat mag ook wel, op de eerste dagquote:Op woensdag 9 december 2015 23:07 schreef Noisecontrollers het volgende:
Meldt zich!
Vandaag een donkerbruine S80 uit 2000 met 211.000 km gekocht, bevalt tot nu toe heel prima!
De 2.4 140 pk, handbak. Geen racemonster, maar komt prima mee in het verkeer!quote:Op donderdag 10 december 2015 08:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
[..]
Dat mag ook wel, op de eerste dag
Wat voor motor/bak-combi heb je gekocht?
Donkerbruin?quote:Op woensdag 9 december 2015 23:07 schreef Noisecontrollers het volgende:
Meldt zich!
Vandaag een donkerbruine S80 uit 2000 met 211.000 km gekocht, bevalt tot nu toe heel prima!
Meldt zich ook!quote:Op woensdag 9 december 2015 23:07 schreef Noisecontrollers het volgende:
Meldt zich!
Vandaag een donkerbruine S80 uit 2000 met 211.000 km gekocht, bevalt tot nu toe heel prima!
Zou misschien toch kijken voor originele velgen..deze velgen horen onder een 850/70 classic serie.quote:Op zondag 27 december 2015 20:06 schreef pvdplanet het volgende:
Ben geen purist, waarschijnlijk spuit ik ze ook nog antraciet
Ik zou eerst de winterquote:Op maandag 28 december 2015 06:51 schreef Charged het volgende:
[..]
Zou misschien toch kijken voor originele velgen..deze velgen horen onder een 850/70 classic serie.
....
Beide ws.quote:Op woensdag 30 december 2015 19:29 schreef budvar het volgende:
Afgelopen maandag mijn remklauw rechtsvoor laten vervangen(zou eerst donderdag maar er kwam een linker klauw in een doosje van de rechter).
Heb nu wel een heel ander gevoel in mijn rempedaal en moet aardig doordrukken voor ie remt, komt dat omdat de blokken nog moeten inslijten(lijkt me raar aangezien alleen rechtsvoor is vervangen) op de schijven of kan er nog lucht in het systeem zitten o.i.d?
Dan heb je of de die lampjes twee dagen aan laten staan of de accu was sowieso naar de filistijnen. Ff een ladertje eraan hangen was niet makkelijker geweest?quote:Op woensdag 30 december 2015 18:43 schreef pvdplanet het volgende:
De 85ah accu bleek niet opgewassen tegen de 10 interieurlampjes en 4 rode deursignaallichten.
Dus maar een Fulmen Formula Extreme van 100Ah/900A gekocht, dat was effe slikken
Hmm oke, maar die lucht gaat er niet vanzelf uit denk ik. Of heb ik dat mis?quote:
De accu was sowieso te klein voor de auto. Deze hangt nu aan de lader en gaat op marktplaats.quote:Op donderdag 31 december 2015 00:18 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dan heb je of de die lampjes twee dagen aan laten staan of de accu was sowieso naar de filistijnen. Ff een ladertje eraan hangen was niet makkelijker geweest?.
Nee die gaat er idd niet vanzelf uit neequote:Op donderdag 31 december 2015 05:15 schreef budvar het volgende:
[..]
Hmm oke, maar die lucht gaat er niet vanzelf uit denk ik. Of heb ik dat mis?
Heeft ook een marter onder mijn motorkap gezeten en een aardig stuk van de bekleding van het schot afgeknaagd en gekrabt
85ah te klein? Het is geen dieselquote:Op donderdag 31 december 2015 09:13 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
De accu was sowieso te klein voor de auto. Deze hangt nu aan de lader en gaat op marktplaats.
Het voordeel is dat hij nu weer vast zit met de originele voetbeugel. En je wilt toch ook een beetje zekerheid, 1600 kilo aanduwen zie ik niet zitten..
Nog effe een nieuwe pook en handremhoes bestellen en dan is het interieur weer als nieuw
En jij bent nog niet terug naar de garage??quote:Op woensdag 30 december 2015 19:29 schreef budvar het volgende:
Afgelopen maandag mijn remklauw rechtsvoor laten vervangen(zou eerst donderdag maar er kwam een linker klauw in een doosje van de rechter).
Heb nu wel een heel ander gevoel in mijn rempedaal en moet aardig doordrukken voor ie remt, komt dat omdat de blokken nog moeten inslijten(lijkt me raar aangezien alleen rechtsvoor is vervangen) op de schijven of kan er nog lucht in het systeem zitten o.i.d?
Nou ken volgens mij niemand met zo'n setje, maar ik ga wel terug naar de garage volgende week. Lijkt me toch dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.quote:Op donderdag 31 december 2015 10:40 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Nee die gaat er idd niet vanzelf uit nee. Geen handige kennis met een ontluchtingssetje? Heel moeilijk is het niet.
Had er maandag niet echt bij stil gestaan, maar gister moest ik naar Heerenveen en toen merkte ik het wel. Maar ben nu een week op een schip dus kan pas volgende week langs gaan, maar zal vanmiddag nog wel even bellenquote:Op donderdag 31 december 2015 11:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
En jij bent nog niet terug naar de garage??
Wat een beunhazen lopen er ook rond zeg
De remklauw rechtsvoor.quote:
Dan heeft het dus niks met schijven/blokken te maken.quote:
Ook de blokken zijn vervangenquote:Op donderdag 31 december 2015 12:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan heeft het dus niks met schijven/blokken te maken.
Vermoedelijk hebben ze gewoon "even snel" de klauw omgehangen en niet ontlucht. En dan krijg je dit.
Zou voor mij genoeg reden zijn om zo'n "monteur" eens uit te leggen dat ie in het vervolg uit de buurt van mijn auto moest blijven. Prutser.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan heeft het dus niks met schijven/blokken te maken.
Vermoedelijk hebben ze gewoon "even snel" de klauw omgehangen en niet ontlucht. En dan krijg je dit.
Dan hebben ze de blokken niet afgeschuind en pas gemaakt op de schijven.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:20 schreef budvar het volgende:
[..]
Ook de blokken zijn vervangenmaar ze waren inderdaad wel snel klaar, half uurtje ongeveer. Misschien iets te gehaast inderdaad.
Sowieso.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zou voor mij genoeg reden zijn om zo'n "monteur" eens uit te leggen dat ie in het vervolg uit de buurt van mijn auto moest blijven. Prutser.
In het BMW-topic zou ik hem op zijn bek hebben geslagen.quote:
Nee alleen rechtsvoor, zou oud waren ze ook nog niet. Lijkt me trouwens niet dat het echt prutsers zijn was namelijk bij Broekhuis.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan hebben ze de blokken niet afgeschuind en pas gemaakt op de schijven.
Zijn de blokken linksvoor dan ook vervangen?
Dus jij laat bijna nieuwe blokken vervangen?quote:Op donderdag 31 december 2015 12:29 schreef budvar het volgende:
[..]
Nee alleen rechtsvoor, zou oud waren ze ook nog niet. Lijkt me trouwens niet dat het echt prutsers zijn was namelijk bij Broekhuis.
Rustig jongenquote:Op donderdag 31 december 2015 12:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus jij laat bijna nieuwe blokken vervangen?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Prutsers zijn het wel, want ze laten een klant de deur uit gaan met slecht functionerende remmen.
En succesvolle oplichters ook, want ze verkopen iemand nieuwe remblokken die nieuwe remblokken onder zijn auto heeft zitten
Ik wil die blokken wel eens zien dan, want die zijn echt niet voor de helft op.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:36 schreef budvar het volgende:
[..]
Rustig jongenHeb die remklauw natuurlijk niet voor niets laten vervangen, die remde namelijk continu en heb daar toch minstens 150-200 kilometer mee gereden(zou nog meer kunnen zijn) dus ik kan me heel goed voorstellen dat er van die blokken niet zo heel veel meer over was.
Toen ze zijn vervangen zat ie nog niet vast natuurlijk, dat is ergens afgelopen maand gebeurt en die blokken zullen er nu een dik jaar onder zitten. Maar ben het zeker met je eens dat je als garagebedrijf geen klant de weg op mag sturen zonder goed functionerende remmen.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik wil die blokken wel eens zien dan, want die zijn echt niet voor de helft op.
Ook vind ik het vrij apart dat het vastzitten van de remklauw niet is geconstateerd bij het vervangen van de blokken (of het terugduwen van de zuigers is op een manier gegaan waardoor de klauw is vast gaan zitten).
Anyway, het blijven prutsers want met remmen moet je niet kloten. En een klant stuur je niet de weg op met slecht functionerende remmen, dan moet je nooit meer aan auto's mogen sleutelen.
Maar goed denk dat ze niet moeilijk gaan doen hierover. Is trouwens het eerste wat ik heb met mijn auto in meer dan een jaar tijd, dus wat betreft heb ik niet zoveel te klagen.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:53 schreef daNpy het volgende:
En dat is nou precies het verschil tussen een dealer en een vakgarage
Nee daar gaat het ook niet om, was meer een constateringquote:
Serieus? Er zijn wel wat beter manieren om zoiets los te krijgen denk ikquote:Op maandag 4 januari 2016 18:21 schreef pvdplanet het volgende:
Helaas heb ik de velg van de auto moeten slijpen
jawel op 1 januari ging de radiateur stuk van mijn stage 3 S80, geen zin meer in dus nu een V70 2.3T5 gekocht met alles erop en eraan, AWD komt wel als de tijd daar is.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:29 schreef eXplorer1 het volgende:
even een vraagje, zit in een dilemma, Ik heb een full options MY2003 volvo S80 Stage 3 (16T turbo, injectoren, 3 inch downpipe blaa blaa). maar ik word gek van FWD.
heb er 1600 euro aan nieuwe onderdelen in getrapt vorige maand (complete onderstel plus wat klein spul) maar ben er toch klaar mee.
Ik zit te neigen naar een V70 AWD (2003-> ivm Haldex ipv kansloze visco awd) om het vermogen wel kwijt te kunnen en launch control te kunnen hebben (handbak).
Probleem is echter, die S80 is overcompleet, gekke ding heeft zelfs een standkachel terwijl het een 2.4T betreft, dus best zeldzaam.
Mijn idee is, V70 AWD goedkoop scoren met Haldex, al het nieuwe spul van de S80 overbouwen en ook de standkachel et cetera, of zal ik vreemd gaan met een ander merk? wederom Audi (A8 D3, S8 of A6 biturbo) of Jaguar (XJR/S-Type) of iets in die trant.
Iemand ervaring met een opgefokte AWD V70? (stage 3/4) roep niet een V70R, want mensen vragen daar goud voor en een stage 3/4 T5 laat een R achter alsof het niks is.
Heb je een linkje naar je S80?quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:11 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
jawel op 1 januari ging de radiateur stuk van mijn stage 3 S80, geen zin meer in dus nu een V70 2.3T5 gekocht met alles erop en eraan, AWD komt wel als de tijd daar is.
rijdt heerlijk, maar de S80 trekt veel harder dan de T5, had ik niet verwacht.
ga de S80 niet meer maken, staat nu te koop voor een appel en een ei, dan ga ik LPG in de v70 rossen
Lolquote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:26 schreef pvdplanet het volgende:
De betere manieren allemaal geprobeerd:
-Nieuwe slotboutsleutel bij Volvo geleend: sloeg door
-Speciale dop met pinnen, pijpsleutels, 12 kantige dop geen succes
-Oplassen moer: nog steeds te vast
-Uitboren: duurt uren
-Bouten losdraaien, stukje rijden, vast(er)zetten mocht niet baten
Met de gatzaag rondom het boutgat gezaagd, vervolgens al het overgebleven aluminium met de haakse slijper doorgezaagd en klaar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoop dat de gast die de bout met een slagmoersleutel verpest heeft iets met z'n ballen krijgt...
De remmen zijn ook binnen, kunnen we de 1600 kilo Zweeds blik weer veilig tot stilstand brengen.
[ afbeelding ]
De S80 had ook een stuk meer vermogen toch? Wel gek dat de T5 niet zo trekt, zou bijna denken dat er iets niet goed is. Vanaf 3.500 rpm moet ie behoorlijk hard gaan.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:11 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
jawel op 1 januari ging de radiateur stuk van mijn stage 3 S80, geen zin meer in dus nu een V70 2.3T5 gekocht met alles erop en eraan, AWD komt wel als de tijd daar is.
rijdt heerlijk, maar de S80 trekt veel harder dan de T5, had ik niet verwacht.
ga de S80 niet meer maken, staat nu te koop voor een appel en een ei, dan ga ik LPG in de v70 rossen
Verkoop je het blok+aanbouwdelen ook los?quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:11 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
jawel op 1 januari ging de radiateur stuk van mijn stage 3 S80, geen zin meer in dus nu een V70 2.3T5 gekocht met alles erop en eraan, AWD komt wel als de tijd daar is.
rijdt heerlijk, maar de S80 trekt veel harder dan de T5, had ik niet verwacht.
ga de S80 niet meer maken, staat nu te koop voor een appel en een ei, dan ga ik LPG in de v70 rossen
Is al gefixed hahah, wastegate stond niet goed en bpv slang lag eraf.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
De S80 had ook een stuk meer vermogen toch? Wel gek dat de T5 niet zo trekt, zou bijna denken dat er iets niet goed is. Vanaf 3.500 rpm moet ie behoorlijk hard gaan.
Een cm van de naaf af evenwijdig doorgeslepen. Kon het laatste restje velg eraf trekken toen bleef er alleen een stukje draadeind over. Die liet zich na een beetje kruipolie met de hand verwijderen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 13:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Lol
Hoe heb je dat laatste stuk bout nou uit je naaf gehaald?
Slotbouten is net zoiets als een aftermarket alarm, na een jaar of 4/5 altijd gezeik.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:25 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Een cm van de naaf af evenwijdig doorgeslepen. Kon het laatste restje velg eraf trekken toen bleef er alleen een stukje draadeind over. Die liet zich na een beetje kruipolie met de hand verwijderen.
De nieuwe velg is zit erop en ik voel geen rare zaken in het onderstel.
Dit is zo waar he!quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:31 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Slotbouten is net zoiets als een aftermarket alarm, na een jaar of 4/5 altijd gezeik.
Precies, maar dat betaal je weer aan de wegenbelasting, verbruik en verzekering terug.quote:Op donderdag 7 januari 2016 22:33 schreef pvdplanet het volgende:
Totaal 1850 Euro. Geen geld voor zoveel auto![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaloers, ik betaal 40+ per maand voor alleen WA voor de v70n t5quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:08 schreef pvdplanet het volgende:
Ik vermoed dat de eigenaar een dure set velgen en banden had die hij bij inruil niet kwijt wilde. Vervolgens 4 imitatie velgen besteld en er een set goedkope banden op gegooid. We rijden ze gewoon op, zien dan wel verder.
Onderhoudshistorie is geen issue, ondanks het gebrek aan boekjes is te zien dat er op onderhoud niet is bespaard. En de auto heeft amper steenslag, er is duidelijk niet mee bumpergekleeft.
De kosten vallen afgezien van de wegenbelasting wel mee (1541 kilo, 203 per kwartaal)
Verzekering is 18 Euro per maand en het verbruik is gemiddeld 8.9 liter per 100km.
Da's netjes voor zo'n grote bak. Rustige rijstijl?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 19:08 schreef pvdplanet het volgende:
Verzekering is 18 Euro per maand en het verbruik is gemiddeld 8.9 liter per 100km.
Mja, grote auto, vermogen, dan kom je niet heel goedkoop hoor. En je hebt ook nog niet zo veel schadevrije jaren dus?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 02:16 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Jaloers, ik betaal 40+ per maand voor alleen WA voor de v70n t5
Ik heb er 6 op mijn naam staan, zal we komen door leeftijd (23 jaartjes).quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Da's netjes voor zo'n grote bak. Rustige rijstijl?
[..]
Mja, grote auto, vermogen, dan kom je niet heel goedkoop hoor. En je hebt ook nog niet zo veel schadevrije jaren dus?
Dat was een redelijk korte hobby dan..maar goed,een jaartje eerder is nog te behapstukken.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:34 schreef IrishBastard het volgende:
Zit rustig aan te kijken naar een V70 >2007, de N begint weer wat lomper te schakelen, revisiebedrijf geeft aan dat de bij verkoop gemelde revisie van de automaat waarschijnlijk niet volledig was
Kosten voor diagnose/oliewissel/schoonmaken warmtewisselaar is 500 ex, revisie tussen de 900-1800 ex
Gaat deze jongen er niet meer voor neerleggen. Nog wat maandjes goed geld sparen en een nieuw model met <200k kilometers terug kopen dus
Stond al wel op de planning, maar een jaartje later. Vandaar dus ook niet meer investeren in deze, alhoewel hij verder echt netjes loopt, redelijk schadevrij (je hebt wel wat, bij 411k, natuurlijk) en gewoon nog comfortabel is.
De eerste die er 3k voor geeft mag 'm meenemen
Nee,niet echt eigenlijk...wel de verwachte lol gehad van de auto of viel het wel mee..je hebt er wel wat sleuteluurtjes in zitten.quote:Op zondag 10 januari 2016 10:56 schreef IrishBastard het volgende:
Och, 1 1/4 jaar en 50k kilometers op een wagen die 362k gelopen had. Kan verder ook absoluut niet klagen over de rest van de kosten
pro-tip, je spiegel is je UEM, kan je dus niet zomaar swappen, binnenwerk van alleen de spiegel wel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:43 schreef pvdplanet het volgende:
Vandaag effe tijd genomen om de S80 op de brug te zetten, 2 sleutels te laten maken en de 8 liter 5w-30 te vervangen.
Het blok bleek kurkdroog en er is nul roest. Ben zeer content![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
To do's:
* zelfdimmende binnenspiegel is defect (glas half geel / half blank)
* oliepeilstok is kapot (alleen de dop, geen staaf meer)
welke mafkees heeft lopen troubleshooten? TCV is de meest voorkomend probleem bij gebrek aan turbodukquote:Op zondag 10 januari 2016 13:10 schreef IrishBastard het volgende:
Valt allemaal mee, grootste gedoe was de oorzaak van de motorstoring zoeken, bleek de TCV klep. Heb toen wel de intercooler, vacuüm leidingen en klepje voor de motorsteunen vervangen en de turbo los gehad. Maar kostentechnisch was dat samen een keer 300 euro. Oh, en tot twee keer toe alle aandrijfassen
Verder alleen beurten, remmerij, draagarmen en fuseekogels. Allemaal normaal onderhoud, een keer 2000 euro samen, denk ik.
En de audio upgrade naar High Performance was 500 of zo. Maar daardoor wel veel plezier van de wagen gehad
Dat met die spiegel heb ik ook, hij is voor de helft donker en voor de helft normaal. Weet iemand of dat makkelijk te fixen is?quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:43 schreef pvdplanet het volgende:
Vandaag effe tijd genomen om de S80 op de brug te zetten, 2 sleutels te laten maken en de 8 liter 5w-30 te vervangen.
Het blok bleek kurkdroog en er is nul roest. Ben zeer content![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
To do's:
* zelfdimmende binnenspiegel is defect (glas half geel / half blank)
* oliepeilstok is kapot (alleen de dop, geen staaf meer)
Het glas vervangen zal niet te moeilijk zijn toch?quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:25 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
pro-tip, je spiegel is je UEM, kan je dus niet zomaar swappen, binnenwerk van alleen de spiegel wel.
[..]
welke mafkees heeft lopen troubleshooten? TCV is de meest voorkomend probleem bij gebrek aan turboduk
Moet je de manual opzoeken.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:27 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Het glas vervangen zal niet te moeilijk zijn toch?
Op de Engelse Ebay zijn de gebruikte spiegels het voordeligst.
De onderdeelprijzen voor Volvo zijn wel schandalig hoog. Maar goed dat zal geen nieuws zijn...
Ik zelf: het is een generieke foutcode, vacuumslangen kosten 3 euro, de intercooler was zo lek als een mandje, de motorsteunen kon ik uitsluiten na vervangen van de slangen. En als laatste, van de turbo (voldoende leesvoer online) gaat regelmatig de variabele klep dicht zitten of stroef lopen. Het klepje voor de steunen had ik wellicht kunnen besparen, die dan wel...quote:Op woensdag 13 januari 2016 23:25 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
pro-tip, je spiegel is je UEM, kan je dus niet zomaar swappen, binnenwerk van alleen de spiegel wel.
[..]
welke mafkees heeft lopen troubleshooten? TCV is de meest voorkomend probleem bij gebrek aan turboduk
Ik rij in dezelfde (maar dan wit). Heerlijk beest. Niet echt een Volvo in de klassieke traditie, maar rijdt echt ge-wel-digquote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:57 schreef Charged het volgende:
Dagje spelen met een nieuwe V60 D6,..wat een heerlijk ding..je merkt geen donder van het gewicht (1800+ kg)
Het zit heerlijk,loopt lekker,alleen even wennen aan de gadgets allemaal.
Maar kan wel wennen aan het hybride gedoe op deze manier.
Wel weer een V70 ja? Je bent/wordt wel een echte fanboyquote:Op zaterdag 9 januari 2016 18:34 schreef IrishBastard het volgende:
Zit rustig aan te kijken naar een V70 >2007, de N begint weer wat lomper te schakelen, revisiebedrijf geeft aan dat de bij verkoop gemelde revisie van de automaat waarschijnlijk niet volledig was
Was al fanboy vanuit de drie auto's hiervoor hèquote:Op zaterdag 16 januari 2016 16:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wel weer een V70 ja? Je bent/wordt wel een echte fanboyGeen neigingen om eens een ander merk te proberen?
Dat eerste wist ik, heb ze allemaal gezienquote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:36 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Was al fanboy vanuit de drie auto's hiervoor hè
Heb zitten kijken in hetzelfde budget, maar een 5er doet het niet echt voor me, Audi vind ik uistralingsloos (afgezien van eventueel een A5) net als de rest van VAG. Frans koop ik niet en Japans is niet echt comfortabel geloof ik.
Lastig dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |