Dat het niet de moeite waard is =(quote:
ja, helaas wel. Al heb ik tot nu toe maar 3 levende gezien.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:11 schreef Rewimo het volgende:
Is de houtworm nog actief? Komt er "zaagsel" uit de gaatjes?
Oww, dat is pech zegquote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:18 schreef Saisai het volgende:
ja, helaas wel. Al heb ik tot nu toe maar 3 levende gezien.
Moet je dan niet opletten dat die houtworm zich niet verplaatst naar je houten meubeltjes in de rest van het huis?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:18 schreef Saisai het volgende:
[..]
ja, helaas wel. Al heb ik tot nu toe maar 3 levende gezien.
eerlijk? ik vind de kast nou ook niet echt bijzonder ofzo... en gezien hoe gemaakt doet het me heel 50's of later aan...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:31 schreef koffielepel het volgende:
Met terugwerkende kracht ben ik blij dat ìk de kast niet heb gekocht. Ik zie de potentie, ik vind het nogsteeds een gaaf ding maar kan het werk eraan momenteel niet opbrengen.
Feitelijk moet je bijna de hele kast opnieuw opbouwen begrijp ik?
Dit dus.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Moet je dan niet opletten dat die houtworm zich niet verplaatst naar je houten meubeltjes in de rest van het huis?
Staat niet in huis. Daarnaast kun je relatief goedkoop zelf houtworm bestrijden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Moet je dan niet opletten dat die houtworm zich niet verplaatst naar je houten meubeltjes in de rest van het huis?
de delen die er toe doen wel. Ik heb het idee dat de kast al eens is behandeld maar dat de nieuwe stukken hout niet zijn ingespoten. De houtworm zit namelijk in het pershout. De rest is massief hout en heeft bijna geen gaatjes.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 21:59 schreef Attitude het volgende:
Is het hout dan ook nog sterk / stevig genoeg? Had hier ooit een balk en er zaten houtworm- gaten in, maar niet echt veel. Alleen kon je die balk gemakkelijk doormidden breken.
Houtworm zie je vooral heel vaak in zacht hout. Pershout is zacht hout, daar kunnen ze makkelijk doorheen eten.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 23:20 schreef Saisai het volgende:
[..]
de delen die er toe doen wel. Ik heb het idee dat de kast al eens is behandeld maar dat de nieuwe stukken hout niet zijn ingespoten. De houtworm zit namelijk in het pershout. De rest is massief hout en heeft bijna geen gaatjes.
Lijkt me een beetje vreemde keuze toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb nog de helft van het gif over, dus de nieuwe planken kan ik er straks ook nog mee inspuiten + de onderkant van de kast, die moet nog.
De boel staat nu onder een paar dekzeilen buiten. Nu maar hopen dat het niet gaat regenen..O+
Deze heb ik gekocht:quote:Op zondag 22 maart 2015 20:00 schreef z80 het volgende:
welk gif heb je gebruikt? en waar gehaald?
ik heb in de kelder nog wat schappen waar leven in zit wat niet de bedoeling is.
Ik heb nieuwe handgreepjes besteld voor weinig die ik eigenlijk mooier vind dan de originelequote:Op zondag 29 maart 2015 17:01 schreef blomke het volgende:
Houtworm behandeling 'n keer herhalen als je toch de helft over hebt.
Verder schijnen de larven dood te vriezen, dus mocht het ooit winter worden: één nachtje strenge vorst en als het hout door en door bevriest ben je er ook vanaf.
Verder: gaaf project, succes ermee. Die handvaten kan je ook insmeren met een goedje dar roest omzet in een zwarte deklaag (noverox oid), even aangenomen dat je dat een geschikte kleur vindt.
Is dun multiplex niet beter passend bij de stijl van de kast?quote:Op zondag 29 maart 2015 17:08 schreef Saisai het volgende:
Ik heb de nieuwe stukken hout voor de zekerheid ook meegenomen. Het mdf heb ik niet ingespoten, wel geverfd met grondverf. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze mdf gaan opeten..
Misschien wel, maar aangezien ik het toch ga verven vond ik dat niet zo belangrijk. mdf was net wat steviger.quote:Op zondag 29 maart 2015 17:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Is dun multiplex niet beter passend bij de stijl van de kast?
DIt soort werk kan beter en sneller en handiger met een verfspuit + compressor worden gedaan. Maar niet in de woonkame'; dan gaat de halve vloer & wand ook mee.quote:
Pff geen idee.. meestal genees ik aardig snel. Ik moet volgende week 2x langskomen zodat hij me weer kan martelen. Tering, wat heeft die gast me net pijn gedaan..quote:Op donderdag 2 april 2015 15:42 schreef Puala het volgende:
WowGij bikkel met wat je gister toch even hebt gedaan
![]()
Beterschap![]()
Hoe lang allemaal niet?
Lekker op de bank met je hand onder een bak chocolade ijs met een lepel in de andere hand.quote:Op donderdag 2 april 2015 15:44 schreef Saisai het volgende:
Oh, en ik moet 5x per dag 10 minuten koelen met ijs.
thanksquote:Op donderdag 2 april 2015 19:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Lekker op de bank met je hand onder een bak chocolade ijs met een lepel in de andere hand.
Altijd het beste ervan zien te maken.
Sterkte.
quote:Op maandag 6 april 2015 20:05 schreef Seven. het volgende:
Ik wist niet dat je al begonnen was!!!!
Super SUPER gaaf wordt dit! Naysayers alhier kennen de infamous SaiSai zeker niet :p.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chaos is a ladder.
quote:Op woensdag 8 april 2015 08:20 schreef Nightquest777 het volgende:
Resultaat:
[ afbeelding ]
@ 35 euro
geeft niets hoor, ik kan me voorstellen dat je het niet mooi vindt. Gelukkig staat het in mijn huisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
O+
Fluoriserend geel en roze met paarse stippenquote:Op donderdag 9 april 2015 08:41 schreef Marthinezruit het volgende:
Heb je al een idee qua kleur en wat je er mee gaat doen?
Uitgesproken!quote:Op donderdag 9 april 2015 09:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Fluoriserend geel en roze met paarse stippen
Typisch Saisai dus. Ondanks dat haar naam erg op saaisaai lijkt is ze dat dus helemaal niet. Bij deze vrolijke, pittige en stoere user hoort een bijhorend kapsel toonbank!quote:
Ik was al op zoek gegaan naar het topic van die deense kast haha! maar kon het niet vinden! iemand een linkje?quote:Op donderdag 9 april 2015 09:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Typisch Saisai dus. Ondanks dat haar naam erg op saaisaai lijkt is ze dat dus helemaal niet. Bij deze vrolijke, pittige en stoere user hoort een bijhorend kapsel toonbank!
K&W / Saisai's jaren 60 kringloop kast renovatiequote:Op donderdag 9 april 2015 12:17 schreef Marthinezruit het volgende:
[..]
Ik was al op zoek gegaan naar het topic van die deense kast haha! maar kon het niet vinden! iemand een linkje?
Topper! dankuuquote:Op donderdag 9 april 2015 12:19 schreef Puala het volgende:
[..]
K&W / Saisai's jaren 60 kringloop kast renovatie
Tuurlijk!quote:Op donderdag 9 april 2015 18:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Echt diep respect hoe je dit aanpakt! Hoe gaat t met je pees? Doe je wel voorzichtig? /mamamodus
quote:Op vrijdag 10 april 2015 22:15 schreef Saisai het volgende:
Hi.
Vanochtend de hendels erop gezet en de kast op de plaats gezet. Aangezien ik deze niet kon duwen met mijn armen, heb ik hem volledig met mijn derrière voortgeduwd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De lamp moet nog opgehangen worden en er komt een canvas boven. Daar maak ik dan nog een foto van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |