Ik snap het wel, even een dag eropuit om de teleurstelling van Casa Hogar Trisker te verwerken. Je kan nog zo graag met een gids willen lopen, maar er was geen gids. Dan maar zonder gids.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, maar ik doelde op de uitspraak "ze raadden anderen (wie waren dat dan?) aan om niet zonder gids te gaan". Die uitspraak klopt niet met hun eigen gedrag, zelfs niet als het "maar" de pleasant day hike van El Pianista was.
Ze hadden natuurlijk ook kunnen kiezen voor een marktdagje, bierdrinken aan het zwembadof iets anders. Ze kozen bewust (?) voor het lopen van een trail, de Pianista. De redenatie op basis van de LP snap ik wel, alleen niet waar die uitspraak vandaan komt en wie dan diegenen waren die zij juist aanraadden niet zonder gids te gaan hiken.
In Boquete? Maar daar volgden ze geen les. Ze kunnen natuurlijk andere cursisten gesproken hebben, de lessen Spaans waren maar 2 weken, in Bocas. De weken in Boquete waren bedoeld om vrijwilligerswerk te doen, puur dat toch, toch niet ook Spaanse les erbij?quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:59 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Dat hadden ze op de taalschool horen zeggen uit de mond van K&L of één van hen. Dus gericht aan andere cursisten neem ik aan.
Ik moet bron zoeken; ik meen uit zelfde bericht over 1 april waarin gezegd werd dat ze toen op de kaart aan de muur hadden gekeken en op de computer.quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:03 schreef El_Matador het volgende:
In Boquete? Maar daar volgden ze geen les. Ze kunnen natuurlijk andere cursisten gesproken hebben, de lessen Spaans waren maar 2 weken, in Bocas. De weken in Boquete waren bedoeld om vrijwilligerswerk te doen, puur dat toch, toch niet ook Spaanse les erbij?
Toch een punt om over na te denken. Die twee Panamezen in de taxi waarmee ook K en L vervoerd werden.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:23 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja, die twee dingen rijmen niet met elkaar. Of ze zijn door die en gene erg overtuigd dat el Pianista simpel en ongevaarlijk was.
- Als ze in de taxi zaten van L.M. dan wisten ook die twee Panamezen in de auto dat ze naar de entrada Pianista vroegen. We hebben niet gehoord of die twee zich als getuigen hebben gemeld op de Personaria.
idem mijn gedachte!quote:Op donderdag 19 maart 2015 21:20 schreef gynaika het volgende:
[..]
Toch een punt om over na te denken. Die twee Panamezen in de taxi waarmee ook K en L vervoerd werden.
Heeft de taxichauffeur toch iets opgemerkt waar hij maar liever niet over wilde spreken?
Denk je dan dat de foto tijden niet kloppen, L had volgens zijn verklaring K enL even voor 13.30 uur opgepikt en om ongeveer 13.40 afgezet bij la entrada del sendero El Pianistaquote:
Leonardo was natuurlijk doodsbenauwd dat die twee meisjes plompverloren zich in een avontuur zouden storten waar ze later spijt als haren op hun hoofd van zouden krijgen. Om hen op weg te helpen, raadde hij hen aan voor 1 april (geen grap) de Pianista te gaan bewandelen en omdat het pas over een paar dagen takkeweer zou worden lekker in een kort broekje de berg op konden lopen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:18 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Denk je dan dat de foto tijden niet kloppen, L had volgens zijn verklaring K enL even voor 13.30 uur opgepikt en om ongeveer 13.40 afgezet bij la entrada del sendero El Pianista
Jij zei dat een misdaad niet om het geld kon gaan want dan was dat briefje van 50 wel meegenomen en de rest misschien dan niet.quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Whuut, ik begon niet over 283 dollar? Dat deed jij.
Jij kan dat niet, ik doe dat wel. Ik heb je mijn redenering gegeven, dat jij die belachelijk maakt met je 200 dollar moet je lekker zelf weten jongen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Jij zei dat een misdaad niet om het geld kon gaan want dan was dat briefje van 50 wel meegenomen en de rest misschien dan niet.
Toen zei ik dat als je zo redeneert de dief ook wel 200 meegnomen kon hebben, en de rest misschien wel niet.
Het gaat dus niet over 50 of 200 maar om het principe dat je uit het restbedrag niet kunt afleiden of er wel of niet geld gestolen is.
Ik hoop dat die HOLmaat van je dat dan ook begrijpt.
Daar zijn we het ondertussen toch wel over eens hier:quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:18 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Denk je dan dat de foto tijden niet kloppen, L had volgens zijn verklaring K enL even voor 13.30 uur opgepikt en om ongeveer 13.40 afgezet bij la entrada del sendero El Pianista
daar moet je het even voor in een lijstje zetten (aannemelijkste bedrag boven) en 3 x herhalen\quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Jij zei dat een misdaad niet om het geld kon gaan want dan was dat briefje van 50 wel meegenomen en de rest misschien dan niet.
Toen zei ik dat als je zo redeneert de dief ook wel 200 meegnomen kon hebben, en de rest misschien wel niet.
Het gaat dus niet over 50 of 200 maar om het principe dat je uit het restbedrag niet kunt afleiden of er wel of niet geld gestolen is.
Ik hoop dat die HOLmaat van je dat dan ook begrijpt.
Het kan zijn dat de getuigenissen niet kloppen, het kunnen ook de fototijden zijn die niet kloppen of weet ik wat allemaal, feit is dat er niet veel klopt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:18 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Jouw redenering kan niet kloppen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij kan dat niet, ik doe dat wel. Ik heb je mijn redenering gegeven, dat jij die belachelijk maakt met je 200 dollar moet je lekker zelf weten jongen.
En ik heb geen "HOLmaten".
Mijn redenering is dat een criminele derde er niet voor kiest om niets te stelen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Jouw redenering kan niet kloppen.
Als een dief er voor kiest om een deel te stelen en een deel niet te stelen dan valt niet te beredeneren hoe groot dat gestolen deel is.
Je obsessie is blijkbaar die 200 dollar, maar of het nu 20, 200 of 2000 is doet er helemaal niet toe.quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mijn redenering is dat een criminele derde er niet voor kiest om niets te stelen.
Het tegenargument "maar het moet op een verdwaling lijken dus laat hij het geld liggen" geldt net zo hard voor het meenemen van 50 dollar en dan 33 dollar in de rugzak te laten zitten.
Om dan te veronderstellen dat twee verstandige meiden die bewezen geld achterlieten op hun kamer een idioot bedrag van 283 dollar mee zouden nemen op hun hike, wijs ik van de hand om genoemde argumenten.
Wat je er verder van maakt moet jij weten, en HOLmaten zijn ook voor jouw rekening, niet de mijne.
*zucht*quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je obsessie is blijkbaar die 200 dollar, maar of het nu 20, 200 of 2000 is doet er helemaal niet toe.
Misschien hadden ze 83 dollar en een zak muntdrop.
Stel nu dat men hier toch een punt heeft... En wie zegt dat een eventuele dader een latino is, kan net zo goed een toerist of een expad geweest zijnquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
*zucht*
Het argument blijft hetzelfde; mensen die de moeite nemen om idiote psychopate vervalsingsacties te gaan uitvoeren, zouden het geld dat de meiden bij zich hadden makkelijk meegenomen hebben. En de latino's een beetje kennende ook de telefoons, camera en mogelijk het paspoort. Die zouden sowieso niet die halsbrekende toeren uitgehaald hebben.
Zoals anderen al zo treffend zeiden: "The dumbest thing I've ever heard".
idioot is het zeker, maar dat vind ik elk misdrijfquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
*zucht*
Het argument blijft hetzelfde; mensen die de moeite nemen om idiote psychopate vervalsingsacties te gaan uitvoeren, zouden het geld dat de meiden bij zich hadden makkelijk meegenomen hebben. En de latino's een beetje kennende ook de telefoons, camera en mogelijk het paspoort. Die zouden sowieso niet die halsbrekende toeren uitgehaald hebben.
Maar je hebt geen enkel idee of dat ontraceerbaar kan. Daar gaat het nu net om.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:27 schreef ootjekatootje het volgende:
en het vervalsen van 112 oproepen is dus niet zo moeilijk, want het lukt mij ook die tijden aan te passen.
De handelingen van gekke criminelen zijn ook niet te verklaren.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar je hebt geen enkel idee of dat ontraceerbaar kan. Daar gaat het nu net om.
En een of andere gekke crimineel die midden in de nacht in een gebied waar Lisanne en Kris ook verdwaald waren, toevallig, foto's gaat zitten maken heb je ook al geen verklaring voor.
Er zijn 2 mogelijkheden:quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En een of andere gekke crimineel die midden in de nacht in een gebied waar Lisanne en Kris ook verdwaald waren, toevallig, foto's gaat zitten maken heb je ook al geen verklaring voor.
Pyromanen die blijven kijken naar alle actiequote:Op donderdag 19 maart 2015 23:36 schreef gynaika het volgende:
[..]
De handelingen van gekke criminelen zijn ook niet te verklaren.
Precies, die dingen zijn allemaal gebeurd.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Pyromanen die blijven kijken naar alle actie
Viezeriken die meelopen voorop in de stille tocht van hun nichtje
Boere buurmannen die liever ouders kapot zien gaan dan hun schuld bekennen
Een politieman die zijn buurmeisje vermoord en leuk gaat meezoeken
Mannen die hun vrouw als vermist opgeven en die later in de tuin begraven blijken
Mannen die oproepen doe op de tv of hun lieve vrouw toch snel naar huis komt, terwijl ze in een bos begraven is
En wat zeggen naasten? Dat doet die nooit, nee echt het is zo'n lieverd![]()
Ik zoek al maanden met je mee, is er een antwoord op de waarom vraag van de nachtfoto's?quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een paar van die zwarte foto's zou ik graag eens zien en jullie ook denk ik. Hoeveel tinten zwart en met de Pollock-methodequote:Op donderdag 19 maart 2015 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:
En nog mooier waarom zijn bijna alle foto's zwart? Die hadden dat toch ook bomen en struiken en rotsen moeten laten zien? Of zit er een hand voor of was de flits uit?
Wat ik me van WS en Baru herinner is dat de huizen op de paddock die jij naar mij genoemd hebt en de huizen in de hoek tussen de 2e en 3e kabelbrug een min of meer permanente bewoning hebben. De rest zou meer om schuilhutten, stallen enz gaan.quote:Op donderdag 19 maart 2015 16:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies daarom was het idee om zoveel mogelijk hutjes en huizen in kaart te brengen om dat zo duidelijk mogelijk voor ogen te hebben.
De vraag blijft of die hutten/huizen (permanent) bewoond zijn, of dat het trekkershutten (pas op, een Spaanse veelgebruikte term: refugios) zijn, of dat het echte vaste bewoning is.
RapaNui heeft Casa Calitxe gevonden (de naam althans) wat dus een trekkershut is op 870 m, een hut die weer anderen (Lutalo en ootje) op HERE gevonden hadden.
Zo wordt het gebied steeds duidelijker en kan je een vage uitspraak als "er zijn 'zat' huizen" harder maken.
Dat werkt alleen niet als je ALLES wat op een kaart geplot wordt afdoet als "niet feitelijk", "onverifieerbaar", "fantasie van Mata" of welke andere baby-met-badwater-weggooi-opmerking dan ook.
Voor mij is de meest plausibele verklaring dat ze de boomtoppen hebben belicht. Dat zie het het verste in de omgeving. Mogelijk was sinaproc die nacht in het gebied.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zoek al maanden met je mee, is er een antwoord op de waarom vraag van de nachtfoto's?
Waarom zijn er in alle dagen ervoor geen foto's gemaakt?
En nog mooier waarom zijn bijna alle foto's zwart? Die hadden dat toch ook bomen en struiken en rotsen moeten laten zien? Of zit er een hand voor of was de flits uit?
edit: of die pollen waar we het gisteren weer overhadden
Ja herkenbaar, slaap lekkerquote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:18 schreef doorgaan het volgende:
Jullie herkennen het vast als ik zeg dat ik voor mezelf op veel vragen nog geen bevredigend antwoord heb. Allerlei verklaringen maar die voelen niet overtuigend genoeg. Dus even stil.
Welterusten mensen!
Jammer dat die balk links op de foto zitquote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:17 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Voor mij is de meest plausibele verklaring dat ze de boomtoppen hebben belicht. Dat zie het het verste in de omgeving. Mogelijk was sinaproc die nacht in het gebied.
In een van de reportages wordt ook gezegd dat op de 'geheel' zwarte foto's takken en bomen staan. Dat zou hiermee kunnen kloppen.
De nachtfoto's met iets erop kunnen dan ook ongelukjes zijn.
Waar ze genomen zijn . . ? Ik heb in september geloof ik deze foto gepost op WS en later ook hier. Het lijkt wel erg op een plek aan een rivier. Deze combi is met een still uit de telemetro video bij de 2e kabelbrug, vanaf de westkant naar het oosten. Aan de overkant zijn bewoonde huizen. De plek is naar mijn weten nooit positief of negatief geverifieerd.
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=40
Dan is deze vraag misschien ook niet nieuw:quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:17 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Voor mij is de meest plausibele verklaring dat ze de boomtoppen hebben belicht. Dat zie het het verste in de omgeving. Mogelijk was sinaproc die nacht in het gebied.
In een van de reportages wordt ook gezegd dat op de 'geheel' zwarte foto's takken en bomen staan. Dat zou hiermee kunnen kloppen.
De nachtfoto's met iets erop kunnen dan ook ongelukjes zijn.
Waar ze genomen zijn . . ? Ik heb in september geloof ik deze foto gepost op WS en later ook hier. Het lijkt wel erg op een plek aan een rivier. Deze combi is met een still uit de telemetro video bij de 2e kabelbrug, vanaf de westkant naar het oosten. Aan de overkant zijn bewoonde huizen. De plek is naar mijn weten nooit positief of negatief geverifieerd.
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=40
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en de foto van miura weer bewerkt door otto van Websleuths:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
Plastic zakjes die ook in hun kamer lagen:quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan is deze vraag misschien ook niet nieuw:
Ik zag kabelbruggen met rode linten eraan, zodat men duidelijk kan zien waar de touwen hangen.
Zijn de rode dingen aan de tak dan mogelijk een rood stukje lint van de tweede kabelbrug?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:29 schreef Domnivoor het volgende:
2 bewerkingen van foto 550 van miura:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en de foto van miura weer bewerkt door otto van Websleuths:Top, staan erbij, goed om te linken in het nieuwe topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nachtfoto-analyses:
• Mata 1
• Mata 2
• Domnivoor
• Perico
• Physsic
• miura & otto (WS)
Ik ga vakantie vieren zo.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
en tak moet rivier voorstellen en de papiertjes de locaties van K&L?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:31 schreef ootjekatootje het volgende:
2 linten? een verwijzingen naar de tweede kabelbrug?
Geniet ervan! En je weet het niet alleen gaan hiken zonder gids.. Satelliet telefoon mee!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Top, staan erbij, goed om te linken in het nieuwe topic
Nachtfoto-analyses:
• Mata 1
• Mata 2
• Domnivoor
• Perico
• Physsic
• miura & otto (WS)
Ik ga vakantie vieren zo.
Gracias.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geniet ervan! En je weet het niet alleen gaan hiken zonder gids.. Satelliet telefoon mee!
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:33 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Plastic zakjes die ook in hun kamer lagen:Hoe kun je communiceren zonder spullen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lint of zakje
tak en papiertjelol, paraplu meequote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gracias.
Het eilandje is nog kleiner dan het hele gebied waar Kris en Lisanne hebben gelopen en de vorige keer (het buureiland) gingen we zonder iets "een stukje wandelen". Geen geld, niks meegenomen. Gelukkig vonden we wat vriendelijke Colombianen op onze weg die ons meenamen met hun golfkarretje.
Dat was alleen wel naar de andere kant van het eiland en zij gingen daar lunchen, wij geen geld dus dat lukte niet. Toen begon het te regenen.... tropische regens. Met geluk weer een lift weten te regelen van een ander stel met een golfkarretje, wij in de striemende regen achterop, helemaal vernikkeld van de kou kwamen we weer bij ons hotel aan.
Dit keer doen we dat anders trouwens.
Veel plezier Mataquote:
Zoiets denk ik ook. Deelscenario'tje:quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:51 schreef Injetta het volgende:
Ik vind de optie dat deze zakjes vocht moesten opvangen, nog steeds een goede logische verklaring.
De zwarte foto's. Worden foto's zwart als je middenin de donkere nacht recht omhoog flitst? Vokgens mij wel. Dan lijkt me wanhopig de aandacht proberen te trekken, de meest voor de hand liggende reden. Als je al 8 dagen in de wildernis zit gevangen op een rots, dan doe je toch alles om gevonden te worden? Dan is ruim 80 keer flitsen in de nacht, een poging.
Helemaal mee eens, waarom dan pas na 7 nachten? Waarom niet tegen beter weten in je ouders bellen?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:51 schreef Injetta het volgende:
Ik vind de optie dat deze zakjes vocht moesten opvangen, nog steeds een goede logische verklaring.
De zwarte foto's. Worden foto's zwart als je middenin de donkere nacht recht omhoog flitst? Vokgens mij wel. Dan lijkt me wanhopig de aandacht proberen te trekken, de meest voor de hand liggende reden. Als je al 8 dagen in de wildernis zit gevangen op een rots, dan doe je toch alles om gevonden te worden? Dan is ruim 80 keer flitsen in de nacht, een poging.
Goed scenario!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:02 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zoiets denk ik ook. Deelscenario'tje:
K. overlijdt kort voor deze nacht en ligt in de rivier. L. wil niet meer uit de rivier drinken en knoopt zakjes aan takjes om regenwater te vangen. Ze is nu alleen en het is helemaal donker (de maan is ondergegaan). En ze doet een wanhopige poging om aandacht te trekken met de flits van de camera.
En welke rivier gaat het worden? Q2?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:02 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Zoiets denk ik ook. Deelscenario'tje:
K. overlijdt kort voor deze nacht en ligt in de rivier. L. wil niet meer uit de rivier drinken en knoopt zakjes aan takjes om regenwater te vangen. Ze is nu alleen en het is helemaal donker (de maan is ondergegaan). En ze doet een wanhopige poging om aandacht te trekken met de flits van de camera.
Ik weet het niet... ik denk nu aan Changuinola 8.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En welke rivier gaat het worden? Q2?
Door de post van Matteo?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:09 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik weet het niet... ik denk nu aan Changuinola 8.
Er zijn dér heel veel maar hier een voorbeeld van 1 van die dingen waar de discussie de laatste dagen over gingquote:Op donderdag 19 maart 2015 16:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kan je een opsomming geven voor me? Van de zaken waar je dan niet uitkomt?
Ik zou namelijk graag een poging wagen.
Nee, al wat langer.quote:
Ik blijf dit ook echt het meest aannemelijke vinden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:18 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Er zijn dér heel veel maar hier een voorbeeld van 1 van die dingen waar de discussie de laatste dagen over ging
- Waarom hebben ze in 11 dagen niet een keer geprobeerd naar huis te bellen?
Als ik in een uitzichtloze situatie zou zitten (verdwaald of vast in een rivierbedding) dan zou ik 100% zeker in 11 dagen tijd een keer proberen naar huis te bellen.
Je probeert het diverse keren naar 112 en 911 maar geen een keer naar huis.
Ik zou als niet technisch persoon namelijk denken dat als ik naar huis zou bellen het netwerk misschien wel via een andere mast of satelliet zou gaan. Ik zou het dus gewoon een keer proberen.
Bovendien ben ik nog steeds van mening dat veel mensen (ik in ieder geval wel) hun netwerkbereik controleren door ook daadwerkelijk het te proberen in plaats van naar streepjes te kijken.
Maar goed stel dat ze wel keken naar de streepjes, waarom dan WEL nutteloos naar het noodnummer bellen als ze toch wel zagen dat ze geen bereik hadden??!
Antwoorden die ik heb gehoord zijn
- ze zagen dat ze geen bereik hadden
Mijn antwoord: Waarom dan wel naar het noodnummer proberen te bellen?
- ze deden heel zuinig met de accu
Mijn antwoord: Is dat zo? Ik zie genoeg momenten dat ze helemaal niet zuinig deden met hun telefoons (met als duidelijkste op 11 april als ie meer dan een uur aan is)
Bovendien een keer proberen te bellen kost bijna geen batterij. Belde vandaag een half uur met een vriend. Kostte me slechts 4% batterij met mn S3 (zelfde als Lisanne)
- Die gegevens zijn per ongeluk gewist door het Panamese NFI
Mijn antwoord: Dan wissen ze die gegevens wel per ongeluk maar niet de noodoproepen??![]()
- Die gegevens zijn nooit naar buiten gebracht
Mijn antwoord: Jawel mensen, dit zijn de telefoongegevens zoals die er zijn.
- Ze konden niet bellen
Mijn antwoord: Ja ze konden wel bellen. Heb dat gisteren (met bron) ook al aangegeven.
Al stond de data-roaming uit ze konden bellen en als ze een Panamese SIM-kaart hadden al helemaal.
Sowieso vind ik de telefoongegevens erg verdacht.
-Maar een keer proberen op 1 april en dan wachten tot de volgende dag (en dat terwijl je gewond in een rivierbedding ligt??)
- Erg vaak bellen tussen bepaalde tijdstippen
- Nooit het een keer 's nachts proberen
- Screenshot
- Netwerkbereik op 2 april 13.56 uur
enz enz
Als ik in een uitzichtloze, hopeloze situatie zit dan weet ik zeker dat ik behoefte zou hebben aan contact met een dierbare.
"oerinstinct" zoals RapaNUi terecht opmerkte
Natuurlijk hebben Kris en Lisanne gedacht aan hun vader, moeder en vriendje.
Wat zullen ze die gemist hebben!
Waarom ik denk dat noch Kris noch Lisanne geprobeerd hebben naar huis te bellen(of sms-en) is heel simpel:
Ze leefden niet meer en daarom hebben ze dat niet gedaan
Ik heb in een artikel gelezen de bron kan ik niet meer vindenquote:Op donderdag 19 maart 2015 20:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, maar ik doelde op de uitspraak "ze raadden anderen (wie waren dat dan?) aan om niet zonder gids te gaan". Die uitspraak klopt niet met hun eigen gedrag, zelfs niet als het "maar" de pleasant day hike van El Pianista was.
Ze hadden natuurlijk ook kunnen kiezen voor een marktdagje, bierdrinken aan het zwembadof iets anders. Ze kozen bewust (?) voor het lopen van een trail, de Pianista. De redenatie op basis van de LP snap ik wel, alleen niet waar die uitspraak vandaan komt en wie dan diegenen waren die zij juist aanraadden niet zonder gids te gaan hiken.
Das inderdaad fuserend...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:22 schreef vronie het volgende:
[..]
Ik heb in een artikel gelezen de bron kan ik niet meer vindeneen uur naar gezocht.
Was dat Ingrid.L van mede studenten hard gehoord dat Kris en Lisanne de studenten afraden de pianista trail niet zonder gids te lopen?
En Kris en Lisanne doen dit dan wel heel vaag.
Mooie vergelijking!quote:Op donderdag 19 maart 2015 15:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
iemand die deel uitmaakt van een zoekteam is niet per definitie onschuldig. Iemand die vooraan loopt bij een stille tocht ook niet.
mooi puntquote:Op donderdag 19 maart 2015 23:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Stel nu dat men hier toch een punt heeft... En wie zegt dat een eventuele dader een latino is, kan net zo goed een toerist of een expad geweest zijn
Je haalt alles weer eens door elkaar want JOUW redenering over een deel geld stelen en een deel achterlaten houdt geen stand.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
*zucht*
-edit- Het is niet MIJN redenering dat men een "deel" van het geld zou stelen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 08:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je haalt alles weer eens door elkaar want JOUW redenering over een deel geld stelen en een deel achterlaten houdt geen stand.
JOUW redeneringen om aan te tonen dat iets "onmogelijk" is kloppen ook heel vaak niet terwijl je wel anderen continu de maat zit te nemen als er een hypothese als feit wordt aangebracht.
En dit is er een van.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:15 schreef Gorraay het volgende:
De biologen vermelden zelf op de laatste pagina van hun artikel de locatie (bij benadering) van de Casa de Calixto: 8.8810, -82.4100. Naar de Bing-kaart te oordelen is het ergens midden in de bush.
Hola, thanks Gorraay en Mata,quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:16 schreef El_Matador het volgende:
Ik nam de coordinaten over van RapaNui, zie volgende post, dit is een eerdere aanname die inderdaad niet klopte.
Het is dan dus ook niet het huis op die open "paddock" die Lutalo omcirkelde op BING (wat ik zelf ook dacht).
"Ze leefden niet meer en daarom hebben ze dat niet gedaan".quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:18 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Er zijn dér heel veel maar hier een voorbeeld van 1 van die dingen waar de discussie de laatste dagen over ging
Als ik in een uitzichtloze situatie zou zitten (verdwaald of vast in een rivierbedding) dan zou ik 100% zeker in 11 dagen tijd een keer proberen naar huis te bellen.
Ik zou als niet technisch persoon namelijk denken dat als ik naar huis zou bellen het netwerk misschien wel via een andere mast of satelliet zou gaan. Ik zou het dus gewoon een keer proberen.
Bovendien ben ik nog steeds van mening dat veel mensen (ik in ieder geval wel) hun netwerkbereik controleren door ook daadwerkelijk het te proberen in plaats van naar streepjes te kijken.
Maar goed stel dat ze wel keken naar de streepjes, waarom dan WEL nutteloos naar het noodnummer bellen als ze toch wel zagen dat ze geen bereik hadden??!
Mijn antwoord: Is dat zo? Ik zie genoeg momenten dat ze helemaal niet zuinig deden met hun telefoons (met als duidelijkste op 11 april als ie meer dan een uur aan is)
Bovendien een keer proberen te bellen kost bijna geen batterij. Belde vandaag een half uur met een vriend. Kostte me slechts 4% batterij met mn S3 (zelfde als Lisanne)
Mijn antwoord: Dan wissen ze die gegevens wel per ongeluk maar niet de noodoproepen??![]()
- Ze konden niet bellen
Mijn antwoord: Ja ze konden wel bellen. Heb dat gisteren (met bron) ook al aangegeven.
Al stond de data-roaming uit ze konden bellen en als ze een Panamese SIM-kaart hadden al helemaal.
-Maar een keer proberen op 1 april en dan wachten tot de volgende dag (en dat terwijl je gewond in een rivierbedding ligt??)
- Screenshot
enz enz
Als ik in een uitzichtloze, hopeloze situatie zit dan weet ik zeker dat ik behoefte zou hebben aan contact met een dierbare.
Waarom ik denk dat noch Kris noch Lisanne geprobeerd hebben naar huis te bellen(of sms-en) is heel simpel:
Sinds ik de Panamese media lees, is mij opgevallen dat de meeste verdachte sterfgevallen (buiten bebouwd gebied), in het water eindigen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:32 schreef Grijzemassa het volgende:
De dood van Leo vind ik nog steeds verdacht maar ik heb nog geen doodsoorzaak gelezen.
Dat is één ding waar je met een ongeval niet uit komt. Ik had er graag meer van je gekregen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 01:18 schreef jackie12 het volgende:
[..]
- Ze konden niet bellen
- Screenshot
enz enz
Ik ben dan ook van mening dat er veel te veel gezocht wordt achter die tak. Waarom moet die tak een functie hebben? Of, nog onbegrijpelijker, een boodschap vertellen? Waarom kan die tak niet gewoon een tak zijn? Aangespoeld daar waar zij zaten?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:01 schreef RapaNui het volgende:
Communiceren via rode zakjes, maar geen bericht opslaan in je mobiel voor het thuisfront.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze rationeel waren en dus wisten dat het sturen van een sms minder kans van slagen had dan het bellen van 911. En dat hun dood snel en onverwacht kwam. De tijd die ze geleefd hebben met water binnen bereik, wijst daar ook op.quote:Hier en daar wordt -heel begrijpelijk- gesuggereerd dat K&L na zoveel dagen ellende, niet meer helder konden denken en ageren. Maar dan nog, zie ik geen verklaring voor het niet achterlaten van een boodschap, op de manier zoals ze gewend waren te doen in onze westerse cultuur: een boodschap opslaan of een duidelijke foto van elkaar maken.
Idd.quote:Zoveel moeite doen om -na een week- zakjes in kleinere stukken te scheuren en vast te knopen aan een tak, vervolgens in het holst van de nacht een scherpe foto ervan maken. Dan moet de gelukkige vinder van de camera de loop van een rivier erin herkennen. Welke rivier, vanuit welke hoek gezien? Maak dan liever een foto van de ID-kaart!!!! Maak overdag foto's van de omgeving, van een kabelbrug, van welke herkenningspunt dan ook. Maar nee, alles behalve dat.
Die gevolgtrekking volg ik niet. "De tak heeft een betekenis dus is er sprake van een misdrijf en is de conclusie van FvdG onzin" lijkt mij nogal kort door de bocht.quote:Daarom acht ik vrijheidsberoving of een misdrijf zeer goed mogelijk. Die val van FvdG kan ook wmb de boom in.
Bij buitenlanders (expats) viel het mij juist op dat die moorden altijd bij hun huis plaatsvonden rond Boquete.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:09 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Sinds ik de Panamese media lees, is mij opgevallen dat de meeste verdachte sterfgevallen (buiten bebouwd gebied), in het water eindigen.
Klopt. Dat lijkt er op dat er nog vragen zijn over de toedracht van hun overlijden.quote:Over de meeste sterfgevallen lees je na een paar dagen wat de gevonden doodsoorzaak is geweest, de reactie van de familie en iets over de begrafenis.
Tot nu toe is er geen berichtgeving hierover mbt L. Dat kan van alles betekenen. Zijn lichaam zou wellicht nog niet zijn vrijgegeven.
El_Mata: kun je de riviertjes op deze kaart op de kaart plotten die ik net postte? Dit zijn er beduidend meer en dichterbij het pad.quote:Op donderdag 19 maart 2015 23:12 schreef ootjekatootje het volgende:
van Rapa Nuie:
http://i.imgur.com/P8v9JPu.jpg?1
Als frank zo'n kaartje had gezien dan kan ik ook heel snel een conclusie maken vanuit een hotel:
Gebied direct achter de bergkam ligt snel op 1400 m en bij de vindplaatsen van de resten 800 meter
De enige mogelijkheid voor een flinke valpartij is dan inderdaad op de bergkam.
Helaas zie ik geen stroompjes met water naast het pad...
edit: drie mogelijkheden
1 naast het pad, geen water
2 ten oosten van het pad, andere bedding die uitkomt in de q2
3 nog verder naar het oosten, maar das al flink uit de richting en klopt dan niet meer met de gevonden spijkerbroek
Je weet dat ik er hetzelfde overdenk maar probeer ook serieus te kijken naar andere mogelijkheden. Er kan een boodschap in staan, wat imo de enige oplossing zou zijn voor die rare zakjes, al waren ze na 11 dagen nog zo helder om alle spullen terug te stoppen in de rugzak.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:01 schreef RapaNui het volgende:
Communiceren via rode zakjes, maar geen bericht opslaan in je mobiel voor het thuisfront.
Hier en daar wordt -heel begrijpelijk- gesuggereerd dat K&L na zoveel dagen ellende, niet meer helder konden denken en ageren. Maar dan nog, zie ik geen verklaring voor het niet achterlaten van een boodschap, op de manier zoals ze gewend waren te doen in onze westerse cultuur: een boodschap opslaan of een duidelijke foto van elkaar maken. Zoveel moeite doen om -na een week- zakjes in kleinere stukken te scheuren en vast te knopen aan een tak, vervolgens in het holst van de nacht een scherpe foto ervan maken. Dan moet de gelukkige vinder van de camera de loop van een rivier erin herkennen. Welke rivier, vanuit welke hoek gezien? Maak dan liever een foto van de ID-kaart!!!! Maak overdag foto's van de omgeving, van een kabelbrug, van welke herkenningspunt dan ook. Maar nee, alles behalve dat.
Daarom acht ik vrijheidsberoving of een misdrijf zeer goed mogelijk. Die val van FvdG kan ook wmb de boom in.
Een helling van 60 graden zeiden ze. Wel een begroeide helling.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:56 schreef Lutalo het volgende:
Die 30-40- 50-60 meter die naar beneden gevallen kunnen worden, zullen vrij steil moeten zijn om in de rivierbedding terecht te komen, anders wordt je onderweg wel tegengehouden.
Dat is erg afhankelijk van hoe gecontroleerd de val/glijpartij is verlopen, hoe ze op de grond terecht kwamen en waar ze op terecht kwamen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:56 schreef Lutalo het volgende:
Beiden meiden zullen op z'n minst een verzwikte enkel overgehouden hebben aan de laatste meters van de val, dat moeten de meters hoge steile rotswanden naast de rivierbedding zijn geweest.
Dan kun je ff wachten want Mata is gevlogen (met vliegtuig op vakantie).quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:55 schreef lekarO het volgende:
[..]
El_Mata: kun je de riviertjes op deze kaart op de kaart plotten die ik net postte? Dit zijn er beduidend meer en dichterbij het pad.
Sorry voor het leuke werkje maar jij bent er handiger en sneller in dan ik denk ik.
Ok ik ga er ook naar kijken!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan kun je ff wachten want Mata is gevlogen (met vliegtuig op vakantie).
Wat jij voorstelt heb ik gisteravond ook geprobeerd maar dat is dus niet gelukt. Wel kunnen we die twee kaarten naast elkaar leggen
Waar hebben ze dan vast kunnen zitten? Dat is de grote vraag.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:18 schreef lekarO het volgende:
Waarom is het trouwens zo vreemd om geen foto's te maken? Ze hadden duidelijk een gepland en bewust schema om hun telefoons te sparen qua batterij dus dan is een fototoestel wel later in die volgorde. Daarbij, wat levert je het op dat moment op zo'n foto: niets! Wordt je er eerder door gevonden: nee! Vergroot het je kans op overleven op dat moment: nee!
Je wilt overleven en verkeert in serieuze problemen. Laat ik een aantal foto's nemen van de omgeving zodat mensen weten waar we zijn geweest of ze ons beter kunnen vinden ALS WE DOOD ZIJN. Leuk voor ons later, maar zo denk je echt niet hoor (behalve aan het bittere eind maar toen was de batterij op door 8 april actie). De hoop verliezen doe je pas echt aan het eind, want de hoop verliezen is mentaal en fysiek het einde. Aan het eind zou je zelfs eerder een afscheidsboodschap opnemen dan de omgeving want dat eerste is veel duidelijker.
Een serie foto's die zo goed mogelijk je locatie aangeven kan je leven wel redden als je die camera vervolgens als flessenpost met de rivier laat meedrijven.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:18 schreef lekarO het volgende:
Waarom is het trouwens zo vreemd om geen foto's te maken? Ze hadden duidelijk een gepland en bewust schema om hun telefoons te sparen qua batterij dus dan is een fototoestel wel later in die volgorde. Daarbij, wat levert je het op dat moment op zo'n foto: niets! Wordt je er eerder door gevonden: nee! Vergroot het je kans op overleven op dat moment: nee!
Daarvoor moet hij dan dus wel bereik hebben en aanstaan. Op het moment dus dat ze ook contact kunnen krijgen met 911.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:18 schreef ootjekatootje het volgende:
Als de meiden inderdaad zo rationeel zouden denken, dan weten ze dat een sms als nog verzonden wordt, als de telefoon in bereik gebied is.
Komt nog maar waarschijnlijk pas na het weekendquote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is één ding waar je met een ongeval niet uit komt. Ik had er graag meer van je gekregen.
Eigenlijk zeg je nu precies wat ik bedoel.quote:Dat ze eerst 112 probeerden te bellen en later steeds 911 geeft voor mij aan dat ze eerst in paniek waren en deden wat ze uit gewoonte zouden doen. Later werden ze rustiger, dachten beter na en kwamen tot het idee dat in Panama 112 niet werkt maar je 911 moet bellen. De keren dat de telefoons alleen zijn aangezet waren om de bereikstreepjes te bekijken.
Het is een gammele verklaring maar wel een mogelijke.
Hier ben ik het helemaal met je eensquote:Ik zou als dader, in tegenstelling tot de theorie van Mata, niets en dan ook helemaal niets van de meiden mee naar huis nemen. Als ze gevonden zouden worden dan worden die spullen vermist wat wijst in de richting van een misdrijf. Als de spullen gevonden worden in mijn bezit of dat van degene aan wie ik het verkoop.. dan wijst dat naar betrokkenheid van mij. No way dat ik dat risico zou nemen.
Ben blij dat je er over begint want dat hoeft dus (denk ik) niet.quote:Als laatste vraagt zo'n spoor van valse 112/911 oproepen en een serie foto's enorm veel tijd. Tijd die ik dan zou moeten hebben en waarvoor ik telkens een alibi zou moeten hebben. Ik moet langs bewoonde huizen om dat gebied in te komen.. elke keer weer. En dan dus weg, niet voor een half uurtje maar voor een volle dag, langer dan dat zelfs om de resten te verplaatsen naar een plek waar ze gevonden kunnen worden. In die periode staat ook nog eens iedereen op scherp op die trail door de vermissing van die meiden..
Ik wuif niks direct weg. Deed ik in eerste instantie ook niet bij verdwalen maar daar kleefden teveel haken en ogen aan.quote:Je had echter een waslijst aan vragen die alleen met jouw scenario verklaard konden worden zei je. Noem er eens een paar? En sta je wel open voor andere verklaringen of wuif je die meteen weg als 'onmogelijk'?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij staan watervallen niet op de kaarten.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waar hebben ze dan vast kunnen zitten? Dat is de grote vraag.
Waar is die plek waar:
2 watervallen zijn
die weinige weten
die niet bekend is via foto's
En waar ze niet uit konden komen?
Ik denk dat we dat dmv de beschikbare kaarten en deze vergelijken moeten kunnen zien.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:45 schreef jackie12 het volgende:
Vraagje van "mij": Wat is dat in het midden?Zonlicht door een gat in het bladerdek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw, mooi.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:55 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.facebook.com/(...)8777.&type=3&theater
Domni dit is toch ook de locatie waar je het afgelopen nacht over had met Matteo?
Ik vind dat ook, tja, wat zal ik zeggen... 'apart'..quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:36 schreef jackie12 het volgende:
Ook wuifde ik Frank niet direct weg. Totdat ik las dat voordat hij naar Panama vertrok hij in Nederland op 3 januari al "zeker" wist dat de meiden waren gevallen.Ook dat de locals niet direct dachten aan die plek en dat Frank zegt: "het lijkt erop" is voor mij echt veel te weinig
Wat hebben de locals daar te zoeken?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:49 schreef Ouder1 het volgende:
Wat hebben die locals te zoeken op die locatie? Wat is een logische verklaring waarom ze van het pad afgeweken zouden zijn op vrijwel onbegaanbaar terrein (zonder klimgerei kom je er niet uit) of een rivier tegen een onbegaanbare waterval op? Die locals dus. Want zij zouden dat moeten doen om die locatie te leren kennen.
Waarom zouden zij hier bv afdalen?
Zoals je zo mooi op het hoogte kaartje kan zien is er daar geen valmogelijkheid van 30-40 of 60 meter, dan zouden de hoogtelijnen op de berg veel dichter bij elkaar moeten liggen. Zoals wat meer naar links zichtbaar is op de onderste kaart.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:56 schreef lekarO het volgende:
Ik ben nog even verder gegaan en heb de rivier uit de andere kaart erin gezet. Deze zit te ver weg om in te vallen en daar uit te komen. Ik heb de nieuwe rivier lichtblauw gemaakt.
[ afbeelding ]
Ook zie je op de kaart een rode lijn. Hier heb ik een puur speculatieve rivier aangemaakt op basis van de zwart-wit kaart. Waarom? Ik zal het uitleggen:
Toen ik de zwart-wit kaart bekeek zie hieronder.
[ afbeelding ]
Hierop zie je dat de rivieren allemaal op dezelfde wijze ontstaan. Alle uitlopers starten in het hogere gebied (logisch) en lopen dan door de sleuven naar een gezamenlijke rivier. Met deze redenering kun je opnieuw naar de zwart-wit kaart kijken en zien dat de rivieren dezelfde partronen van ontstaan en bewegingsroute hebben tussen de hogere delen door. Als je dit patroon pakt dan zou je nog een rode lijn kunnen tekenen waar een rivier loopt die misschien nog niet in kaart is gebracht omdat het onbegaanbaar gebied is en waar FvdG is geweest. Hier is het gebergte ook erg steil en zou het zomaar 50-60 meter naar beneden kunnen zijn.
Voor de duidelijkheid heb ik ook even het gebied van Mirador tot aan de rivier uit de zwart-wit kaart geknipt.Rode cirkel is Mirador. Blauwe lijn is potentiële rivier.
[ afbeelding ]
Ha flauw; valt me van je tegen Jackie. Ik plaatste die foto in een context en die staat er letterlijk bij. Waarom trek je hem dan meteen uit die context?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:55 schreef jackie12 het volgende:
http://forum.fok.nl/templ(...)-la_paz_waterval.png
Deze foto is natuurlijk wel suggestief. Het ziet er uit alsof je hier niet uit kunt komen.
Toch moet dat water ergens naar toe en is het niet een "kom" zoals het er op deze foto wel uitziet
Wat ik eraan zo frappant vind is dat het qua tijd en wandelroute een mooie aanvulling is om als trekpleister bestempeld te worden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ha flauw; valt me van je tegen Jackie. Ik plaatste die foto in een context en die staat er letterlijk bij. Waarom trek je hem dan meteen uit die context?
Het is een voorbeeld van een waterval (dus niet van een situatie waar je bent opgesloten) met de vraag waarom, met welk doel, een local tegen zo'n waterval zou opklimmen. Iets wat hij zou moeten doen om bij die locatie te komen (en dus die locatie te leren kennen om he te herkennen) als hij dat stroomopwaarts, dus vanuit het dal, zou doen.
Het gaat hier dus over de vraag waarom locals die 'gevangenis' niet kennen.
Een grappig communicatiemisverstand. Ik reageerde op de terugkomende vraag waarom er geen locals waren die direct na de vermissing al deze 'gevangenis' aanwezen. Waarom deze 'gevangenis' niet algemeen bekend is bij de locals.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:04 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Wat hebben de locals daar te zoeken?
De locals lopen over het pad, naar hun werk, terug naar hun finca, naar het slachthuis enz.
Een logische verklaring waarom zij (iets) van dat pad afgeweken zouden kunnen zijn, is dat 1 van hen daar op dezelfde manier als Kris en/of Lisanne naar beneden gegleden kan zijn.
Dat zou kunnen verklaren waarom 1 van hen het gebied herkent waarbinnen het gebeurd zou kunnen zijn.
Nu is me niet duidelijk of hij zelf (die local) beneden in de kloof is geweest en hij zodoende de - niet exacte- locatie herkent. Voor een goede herkenning is dezelfde positie nodig, van benden naar boven kijken/fotograferen.
Er is daar al veel moois en veel watervallen en veel klimmogelijkheden. Waarom zouden locals dan duizenden berghellingen gaan afzoeken of daar beneden wellicht een bijzondere locatie ligt?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat ik eraan zo frappant vind is dat het qua tijd en wandelroute een mooie aanvulling is om als trekpleister bestempeld te worden.
2 watervallen en via de beddding dus vanuit q2 te beklimmen, zoals Frank zegt.
Ja en een nachtfoto nodig heeft om aan die locatie te denken ipv een "Aha Erlebnis".quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een grappig communicatiemisverstand. Ik reageerde op de terugkomende vraag waarom er geen locals waren die direct na de vermissing al deze 'gevangenis' aanwezen. Waarom deze 'gevangenis' niet algemeen bekend is bij de locals.
Ik probeerde juist niet te ontkennen dat, om welke reden dan ook, er één was die hem wel kende.
Verklaring voor die ene kan ook zijn dat hij klimmen als fanatieke hobby heeft en er dus met klimgerei is geweest. Of aan dat, hoe heet dat?, volgen van rivieren via wilde watervallen doet als fanatieke hobby.
Zitten een hele hoop haken en ogen aan.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:10 schreef silliegirl het volgende:
Gedachtespinsel over het telefoongebruik:
Wat als 1 van de meiden door de val direct overleden is (neerkomen op je hoofd/nek, tis mogelijk) en de ander zwaargewond en in shock door dood vriendin naast haar terecht kwam. Ze heeft dan, steeds op 't randje bewusteloos/bij misschien op heldere momenten de beide telefoons geprobeerd, om dan vervolgens weer bewusteloos te raken. Verklaard mss waarom
de beide telefoons steeds rond dezelfde tijd zijn gebruikt en waarom er intervallen tussen de pogingen zaten..
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 00:29 schreef Domnivoor het volgende:
en de foto van miura weer bewerkt door otto van Websleuths:Heeft otto een verklaring voor die -relatief- grote ronde lichte 'cirkel' ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
Er is de hele tijd gedacht dat ze na Q1 iets vreemds gedaan moeten hebben. waarom zou je dan gelijk aan een locatie in de buurt van de Mirador denken? Dat is de andere kant op.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:21 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ja en een nachtfoto nodig heeft om aan die locatie te denken ipv een "Aha Erlebnis".![]()
En blijkbaar na zijn ontdekking tijdens zijn klimhobby, dit voor zichzelf hield, ipv de andere locals en gidsen daarop te wijzen.
Dat gaat tegen mijn logica in.
Ik mag toch hopen dat de gidsen die met Frank vd G mee naar beneden zijn geweest, die ontdekking volop rond gebazuind hebben.
Klopt, maar er zitten naar mijn idee aan een hele hoop scenario's haken en ogen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zitten een hele hoop haken en ogen aan.
Ik zie niet in waarom je op vaste tijden 'bij zou komen'. Kan je dat uitleggen? Bewusteloos en elke dag rond 10 uur bij je positieven om dan weer tot ongeveer 13:00 het bewustzijn te verliezen?
In die situatie had ze het ook geen 11 dagen uit kunnen houden; onmogelijk. Voldoende drinken nekt haar dan misschien nog sneller dan de verwondingen.
Voor mij is de foto van het haar ook een bewijs dat ze toen beiden in leven waren; Kris heeft die foto niet gemaakt. Een foto maken van je overleden vriendin? Dan neem je een goede en niet een rare close-up van het haar. Voor mij lijkt het alsof ze naast elkaar stonden toen Lisanne wild aan het fotograferen was in de rondte. Daarbij richtte ze dan per ongeluk 1 keer op het haar van Kris. Omdat ze zo dicht naast elkaar stonden krijg je dan een rare close-up.
Matteo denkt dat de nachtfoto's bij de tweede oversteekplaats gemaakt zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:55 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.facebook.com/(...)8777.&type=3&theater
Domni dit is toch ook de locatie waar je het afgelopen nacht over had met Matteo?
Even opzoeken wat otto daarover zegt...quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:29 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Heeft otto een verklaring voor die -relatief- grote ronde lichte 'cirkel' ?
Een hele tijd (tot de vondst van de rugzak met fototoestel) was niet met zekerheid bekend wat ze gedaan hadden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er is de hele tijd gedacht dat ze na Q1 iets vreemds gedaan moeten hebben. waarom zou je dan gelijk aan een locatie in de buurt van de Mirador denken? Dat is de andere kant op.
En een local met zo'n hobby kan denk ik in die regio heel erg veel afgronden, kloven en watervallen aanwijzen.
We weten ook niet wie hij is en welke rol hij heeft gespeeld; geen leidinggevende rol lijkt het. Ik dacht gelijk aan een indiaan die als voetvolk meeging bij ook een eerdere zoektocht. Hij was ook helemaal onbekend met de nachtfoto's dus ik denk niet aan een gids of sinaproc persoon.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Even opzoeken wat otto daarover zegt...
Gevonden: "What does the moon in the background tell us about the photo ... time and direction?"
http://www.websleuths.com(...)0908851#post10908851
Ik denk dat het een stofdeeltje op de cameralens is.
Ik post nav andere posts en opmerkingen, opvattingen, etc. Die tak heeft volgens menigeen hier op FOK een betekenis. Van bijvoorbeeld een rivier etc. Dat heb ik niet bedacht en ik ben het er ook niet mee eens. Ik haal dus aan, wat hier en daar wordt geoppperd als verklaring voor dat takje. Als weerwoord stel ik derhalve: Communiceren via rode zakjes, maar geen bericht opslaan in je mobiel voor het thuisfront. Dat vind ik dus erg ver gezocht.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:35 schreef Ouder1 het volgende:
Die gevolgtrekking volg ik niet. "De tak heeft een betekenis dus is er sprake van een misdrijf en is de conclusie van FvdG onzin" lijkt mij nogal kort door de bocht.
Als ze zo rationeel waren, dan hadden ze een bericht opgeslagen in hun mobiel. Natuurlijk zagen ze dat ze geen bereik hadden, daardoor konden ze geen sms sturen. Maar dan laat je een bericht achter etc, etc, etc. Ook via foto's kun je berichten achterlaten.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:35 schreef Ouder1 het volgende:
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze rationeel waren en dus wisten dat het sturen van een sms minder kans van slagen had dan het bellen van 911. En dat hun dood snel en onverwacht kwam. De tijd die ze geleefd hebben met water binnen bereik, wijst daar ook op
Waarom een bericht achterlaten? Welk doel dient dat?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 13:48 schreef RapaNui het volgende:
Als ze zo rationeel waren, dan hadden ze een bericht opgeslagen in hun mobiel. Natuurlijk zagen ze dat ze geen bereik hadden, daardoor konden ze geen sms sturen. Maar dan laat je een bericht achter etc, etc, etc. Ook via foto's kun je berichten achterlaten.
Nou, gewoon voor FOK!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom een bericht achterlaten? Welk doel dient dat?
Jeeminee, meen je die?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom een bericht achterlaten? Welk doel dient dat?
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:45 schreef jackie12 het volgende:
Vraagje van "mij": Wat is dat in het midden?Bedoel je die rode strepen op die rots? Lijkend op bloed?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jouw logica ontgaat mij volkomen. Ouder1 vraagt terecht welk doel het dient en jij begint te stamelen over de manier waarop?!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:06 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Jeeminee, meen je die?
Omdat ze geen pen (pen schrijft overigens niet goed bij hoge vochtigheid, potlood werkt veel beter) en papier bij zich hadden misschien? Omdat ze in nood zaten misschien? De enige directe tools die ze bij zich hadden om een boodschap achter te laten, waren de mobieltjes en de camera. Maar nee, verschillende mensen zien een boodschap in het takje met de rode zakjes.
Ik kan me voorstellen dat je niet meteen de eerste dag een boodschap achterlaat, als je dan nog leeft, maar na zoveel dagen toch wel op een gegeven moment? Zo niet, dan is de kans dat ze zoveel dagen erna nog leefden, wmb miniem.
Dat is tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:06 schreef RapaNui het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je niet meteen de eerste dag een boodschap achterlaat, als je dan nog leeft, maar na zoveel dagen toch wel op een gegeven moment? Zo niet, dan is de kans dat ze zoveel dagen erna nog leefden, wmb miniem.
Prima, hoewel anderen die vóór K&L in nood hebben gezeten, het tegendeel beweren.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:29 schreef Domnivoor het volgende:
Een afscheidsboodschap achterlaten doe je pas als je accepteert dat je doodgaat. Dat zal niet iedere 21-/22-jarige even snel en gemakkelijk doen. En als je dan besluit om een afscheidsboodschap te maken dan moet je er nog fysiek toe in staat zijn. Dat is lang niet altijd het geval als je bijna dood bent.
Dus nee, er is geen reden om aan te nemen dat er een afscheidsboodschap MOET zijn.
Mm. De vraag daarbij is wat de doodsoorzaak is.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:29 schreef Domnivoor het volgende:
En als je dan besluit om een afscheidsboodschap te maken dan moet je er nog fysiek toe in staat zijn. Dat is lang niet altijd het geval als je bijna dood bent.
Weet je; Niet ieder mens is hetzelfde en niet iedere situatie is hetzelfde.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:41 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Prima, hoewel anderen die vóór K&L in nood hebben gezeten, het tegendeel beweren.
Het hoeft niet eens een afscheidsboodschap te zijn, maar bv een soort van registratie / dagboekachtig boodschap. Maar geen enkel herkenbaar spoor achterlaten op de mobieltjes of camera? Geen normale foto van een boom, een brug, een hutje, een week lang?
Niet van: dag1: in kloof gevallen.
dag 2: wat was het retekoud vannacht, veel pijn aan mijn been
dag 3: wat een berehonger zeg, pijn is minder
dag 4: volgens mij heb ik in de verte mensen gehoord
dag 5: weer zo retekoud vannacht
enz, enz
Akkoord, maar tegelijkertijd denk jij -en anderen- dat hoewel K&L niet in staat zouden kunnen zijn geweest om een boodschap achter te laten, ze wel in staat zijn geweest om te knutselen en om tientallen foto's te maken in het donker.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:37 schreef Ouder1 het volgende:
-Er zijn voldoende doodsoorzaken waarbij men afglijdt naar de dood en dus tegen de tijd dat de dood onafwendbaar is men niet meer instaat is om helder na te denken, laat staan een boodschap achter te laten (of geloof jij in dat laatste heldere moment waar helaas zoveel mensen in geloven? Sorry, maar dat bestaat niet).
Dat komt denk ik omdat alles wat bijdraagt aan de overlevingskans (maken van herkenningsteken en foto's in het donker om gevonden te worden) prioriteit heeft boven een dagboek bijhouden of foto's nemen zonder dat het bijdraagt aan de overlevingskans. Ze zijn zeker in staat geweest alleen hebben het denk ik nooit overwogen door de omstandigheden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:47 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Akkoord, maar tegelijkertijd denk jij -en anderen- dat hoewel K&L niet in staat zouden kunnen zijn geweest om een boodschap achter te laten, ze wel in staat zijn geweest om te knutselen en om tientallen foto's te maken in het donker.
Ik denk niet dat ze geknutseld hebben. Mijn visie is dat die tak is aangespoeld en helemaal geen betekenis heeft.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 15:47 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Akkoord, maar tegelijkertijd denk jij -en anderen- dat hoewel K&L niet in staat zouden kunnen zijn geweest om een boodschap achter te laten, ze wel in staat zijn geweest om te knutselen en om tientallen foto's te maken in het donker.
Dank voor de link, ik heb het met veel interesse gelezen. Gelukkig is het met deze vrouw goed gekomen. Ik lees alleen niet dat ze mobiel en camera meehad op die wandeling?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:01 schreef Ouder1 het volgende:
Mary-Anne Goossens zat in een vergelijkbare 'gevangenis', heeft 18 dagen overleefd en is gered (dus had het ook langer overleefd) en zover wij weten heeft zij geen boodschappen achter gelaten.
De meiden hadden het probleem van onderkoeling, zij van extreme hitte.
Ik heb natuurlijk even gezocht naar een goede link en las wel dat ze geen bereik had. Dus een mobiele telefoon:quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:13 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dank voor de link, ik heb het met veel interesse gelezen. Gelukkig is het met deze vrouw goed gekomen. Ik lees alleen niet dat ze mobiel en camera meehad op die wandeling?
Volgens de link kon ze de rivier niet volgen door een waterval..quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:21 schreef Perico het volgende:
Het probleem met Mary-Anne Goossens was dat ze nogal labiel en wat minder begaafd overkwam dan Kris en Lisanne.
Ze had zeker terug kunnen klimmen maar koos ervoor om dichtbij de bewoonde wereld hele wereldvreemde beslissingen te nemen en op een plek te blijven, terwijl het haar vrij stond de rivier te volgen.
Het zou interessant zijn om te weten te komen of ze in al die dagen iets met haar telefoon heeft geprobeerd te doen, ondanks geen bereik. Bericht/foto maken/iets anders? Hoe vaak alarmnummer bellen?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk even gezocht naar een goede link en las wel dat ze geen bereik had. Dus een mobiele telefoon:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-twaalf-kilo-af.html
"Mary-Anne vertrok vrijdagochtend 17 juni zonder kaart en zonder water en voedsel vanuit haar hotel voor een wandeling van 2,5 uur. Ze verdwaalde. Haar gsm had geen bereik. Ze bleef bij een plek waar water was. ''Ik kon niet meer vooruit en terug was ook geen optie'', zei ze."
Misschien kan je het haar vragen?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:29 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Het zou interessant zijn om te weten te komen of ze in al die dagen iets met haar telefoon heeft geprobeerd te doen, ondanks geen bereik. Bericht/foto maken/iets anders? Hoe vaak alarmnummer bellen?
Ik heb er een drietal reportages over gezien waarbij ze zelf aan het woord kwam en haar familie ook.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:25 schreef Ouder1 het volgende:
Volgens de link kon ze de rivier niet volgen door een waterval..
Ik kan met google geen link vinden dat ze labiel of zwakbegaafd zou zijn.
Volgens FB is ze activiteiten begeleidster; dus mbo. Ongeveer de helft van Nederland heeft een mbo opleiding gedaan. Niet super slim dus maar ook niet dom.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:38 schreef Perico het volgende:
Die conclusie was mijn eigen inschatting, excuses.
Deze bedoel je?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:45 schreef RapaNui het volgende:
Ik zie op internet foto's van haar redding en het lijkt me er niet zo heel erg steil (haar redders lopen er ook omhoog), maar goed, ze was toch al verdwaald, dus waar moest ze anders naartoe?
Als je die mogelijkheid overweegt dan overweeg je dat FvdG liegt.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 17:33 schreef jackie12 het volgende:
Wat als er nou geen "gevangenis met watervallen aan weerszijde is waar je niet uit kunt komen?"
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
http://www.spanjevandaag.(...)sens-een-jaar-later/
De Guardia Civil zei al op dag 2, toen iedereen hier ook in Limburg in alle staten was, dat er één ding zeker was en dat was dat ze absoluut geen slachtoffer was geworden van een misdrijf.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 17:00 schreef RapaNui het volgende:
Heel verstandig van die jongens, want de Guardia Civil was naar haar op zoek.
FdG hoort bij de club die grote belangen in dit verhaal heeft. Hij heeft het volste recht om zaken voor te stellen zoals het hun strategisch het beste uitkomt, mocht dit nodig zijn. Zij kunnen nou eenmaal niet om de politieke kanten heen. Wij wel. Dat maakt hem geen leugenaar en ons geen waarheidverkondigers.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 17:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je die mogelijkheid overweegt dan overweeg je dat FvdG liegt.
Toen ze merkte dat ze verdwaald was volgde ze de rivier, maar verder stroomopwaarts.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 16:21 schreef Perico het volgende:
Het probleem met Mary-Anne Goossens was dat ze nogal labiel en wat minder begaafd overkwam dan Kris en Lisanne.
Ze had zeker terug kunnen klimmen maar koos ervoor om dichtbij de bewoonde wereld hele wereldvreemde beslissingen te nemen en op een plek te blijven, terwijl het haar vrij stond de rivier te volgen.
Maar dan zul je het mij, denk ik, ook niet kwalijk nemen dat ik weinig tot geen waarde hecht aan zijn verhaal.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 17:53 schreef 11en30 het volgende:
[..]
FdG hoort bij de club die grote belangen in dit verhaal heeft. Hij heeft het volste recht om zaken voor te stellen zoals het hun strategisch het beste uitkomt, mocht dit nodig zijn. Zij kunnen nou eenmaal niet om de politieke kanten heen. Wij wel. Dat maakt hem geen leugenaar en ons geen waarheidverkondigers.
Ik niet nee, zeker niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 18:06 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Maar dan zul je het mij, denk ik, ook niet kwalijk nemen dat ik weinig tot geen waarde hecht aan zijn verhaal.
Belangenverstrengeling speelt zeer zeker een rol. Jammer.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 17:53 schreef 11en30 het volgende:
[..]
FdG hoort bij de club die grote belangen in dit verhaal heeft. Hij heeft het volste recht om zaken voor te stellen zoals het hun strategisch het beste uitkomt, mocht dit nodig zijn. Zij kunnen nou eenmaal niet om de politieke kanten heen. Wij wel. Dat maakt hem geen leugenaar en ons geen waarheidverkondigers.
FvdG is natuurlijk opdrachtnemer in deze zaak. Dat brengt altijd belangen met zich mee, los van de politiek. Wat ook kan meespelen is dat de ouders of 1 van de ouders 'closure' willen en er een slotscenario moet komen (wij kunnen door blijven ouwehoeren maar als ouders moet je het kunnen verwerken). Ik sluit een afgesloten ravijn niet uit, maar begrijp wel dat iedereen er met zijn eigen belangen in kan zitten.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 18:21 schreef gynaika het volgende:
[..]
Belangenverstrengeling speelt zeer zeker een rol. Jammer.
Dan bedoelt Frank vd G misschien toch een andere plek, meer naar de rivier toe.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 17:33 schreef jackie12 het volgende:
Wat als er nou geen "gevangenis met watervallen aan weerszijde is waar je niet uit kunt komen?"
Idd. vdG heeft de ouders niet tot een conclusie gedwongen. Dat hebben ze zelf gedaan, op basis van 2 onafhankelijke bronnen.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 18:27 schreef lekarO het volgende:
[..]
FvdG is natuurlijk opdrachtnemer in deze zaak. Dat brengt altijd belangen met zich mee, los van de politiek. Wat ook kan meespelen is dat de ouders of 1 van de ouders 'closure' willen en er een slotscenario moet komen (wij kunnen door blijven ouwehoeren maar als ouders moet je het kunnen verwerken). Ik sluit een afgesloten ravijn niet uit, maar begrijp wel dat iedereen er met zijn eigen belangen in kan zitten.
In de zin van: onafhankelijk van elkaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 18:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Idd. vdG heeft de ouders niet tot een conclusie gedwongen. Dat hebben ze zelf gedaan, op basis van 2 onafhankelijke bronnen.
Liegen is een veel te groot woord. Ik denk dan meer aan tunnelvisie.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 17:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je die mogelijkheid overweegt dan overweeg je dat FvdG liegt.
Denk daar eens over na en als je besluit dat dat idd een reële optie is, noem dan het beestje bij de naam. Dan is gelijk voor iedereen duidelijk hoe je over FvdG denkt.
Waarom is het zo moeilijk te accepteren? Dat ding bestaat denk ik gewoon want ik heb geen enkele reden om die man als een leugenaar te zien. Of het ook zo gelopen is, daar kan je over discussiëren, FvdG zegt ook niet dat het zo gelopen is, maar dat het een waarschijnlijke optie is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |