Ok ik ga er ook naar kijken!quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan kun je ff wachten want Mata is gevlogen (met vliegtuig op vakantie).
Wat jij voorstelt heb ik gisteravond ook geprobeerd maar dat is dus niet gelukt. Wel kunnen we die twee kaarten naast elkaar leggen
Waar hebben ze dan vast kunnen zitten? Dat is de grote vraag.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:18 schreef lekarO het volgende:
Waarom is het trouwens zo vreemd om geen foto's te maken? Ze hadden duidelijk een gepland en bewust schema om hun telefoons te sparen qua batterij dus dan is een fototoestel wel later in die volgorde. Daarbij, wat levert je het op dat moment op zo'n foto: niets! Wordt je er eerder door gevonden: nee! Vergroot het je kans op overleven op dat moment: nee!
Je wilt overleven en verkeert in serieuze problemen. Laat ik een aantal foto's nemen van de omgeving zodat mensen weten waar we zijn geweest of ze ons beter kunnen vinden ALS WE DOOD ZIJN. Leuk voor ons later, maar zo denk je echt niet hoor (behalve aan het bittere eind maar toen was de batterij op door 8 april actie). De hoop verliezen doe je pas echt aan het eind, want de hoop verliezen is mentaal en fysiek het einde. Aan het eind zou je zelfs eerder een afscheidsboodschap opnemen dan de omgeving want dat eerste is veel duidelijker.
Een serie foto's die zo goed mogelijk je locatie aangeven kan je leven wel redden als je die camera vervolgens als flessenpost met de rivier laat meedrijven.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:18 schreef lekarO het volgende:
Waarom is het trouwens zo vreemd om geen foto's te maken? Ze hadden duidelijk een gepland en bewust schema om hun telefoons te sparen qua batterij dus dan is een fototoestel wel later in die volgorde. Daarbij, wat levert je het op dat moment op zo'n foto: niets! Wordt je er eerder door gevonden: nee! Vergroot het je kans op overleven op dat moment: nee!
Daarvoor moet hij dan dus wel bereik hebben en aanstaan. Op het moment dus dat ze ook contact kunnen krijgen met 911.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:18 schreef ootjekatootje het volgende:
Als de meiden inderdaad zo rationeel zouden denken, dan weten ze dat een sms als nog verzonden wordt, als de telefoon in bereik gebied is.
Komt nog maar waarschijnlijk pas na het weekendquote:Op vrijdag 20 maart 2015 10:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is één ding waar je met een ongeval niet uit komt. Ik had er graag meer van je gekregen.
Eigenlijk zeg je nu precies wat ik bedoel.quote:Dat ze eerst 112 probeerden te bellen en later steeds 911 geeft voor mij aan dat ze eerst in paniek waren en deden wat ze uit gewoonte zouden doen. Later werden ze rustiger, dachten beter na en kwamen tot het idee dat in Panama 112 niet werkt maar je 911 moet bellen. De keren dat de telefoons alleen zijn aangezet waren om de bereikstreepjes te bekijken.
Het is een gammele verklaring maar wel een mogelijke.
Hier ben ik het helemaal met je eensquote:Ik zou als dader, in tegenstelling tot de theorie van Mata, niets en dan ook helemaal niets van de meiden mee naar huis nemen. Als ze gevonden zouden worden dan worden die spullen vermist wat wijst in de richting van een misdrijf. Als de spullen gevonden worden in mijn bezit of dat van degene aan wie ik het verkoop.. dan wijst dat naar betrokkenheid van mij. No way dat ik dat risico zou nemen.
Ben blij dat je er over begint want dat hoeft dus (denk ik) niet.quote:Als laatste vraagt zo'n spoor van valse 112/911 oproepen en een serie foto's enorm veel tijd. Tijd die ik dan zou moeten hebben en waarvoor ik telkens een alibi zou moeten hebben. Ik moet langs bewoonde huizen om dat gebied in te komen.. elke keer weer. En dan dus weg, niet voor een half uurtje maar voor een volle dag, langer dan dat zelfs om de resten te verplaatsen naar een plek waar ze gevonden kunnen worden. In die periode staat ook nog eens iedereen op scherp op die trail door de vermissing van die meiden..
Ik wuif niks direct weg. Deed ik in eerste instantie ook niet bij verdwalen maar daar kleefden teveel haken en ogen aan.quote:Je had echter een waslijst aan vragen die alleen met jouw scenario verklaard konden worden zei je. Noem er eens een paar? En sta je wel open voor andere verklaringen of wuif je die meteen weg als 'onmogelijk'?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij staan watervallen niet op de kaarten.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waar hebben ze dan vast kunnen zitten? Dat is de grote vraag.
Waar is die plek waar:
2 watervallen zijn
die weinige weten
die niet bekend is via foto's
En waar ze niet uit konden komen?
Ik denk dat we dat dmv de beschikbare kaarten en deze vergelijken moeten kunnen zien.
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:45 schreef jackie12 het volgende:
Vraagje van "mij": Wat is dat in het midden?Zonlicht door een gat in het bladerdek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw, mooi.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:55 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.facebook.com/(...)8777.&type=3&theater
Domni dit is toch ook de locatie waar je het afgelopen nacht over had met Matteo?
Ik vind dat ook, tja, wat zal ik zeggen... 'apart'..quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:36 schreef jackie12 het volgende:
Ook wuifde ik Frank niet direct weg. Totdat ik las dat voordat hij naar Panama vertrok hij in Nederland op 3 januari al "zeker" wist dat de meiden waren gevallen.Ook dat de locals niet direct dachten aan die plek en dat Frank zegt: "het lijkt erop" is voor mij echt veel te weinig
Wat hebben de locals daar te zoeken?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:49 schreef Ouder1 het volgende:
Wat hebben die locals te zoeken op die locatie? Wat is een logische verklaring waarom ze van het pad afgeweken zouden zijn op vrijwel onbegaanbaar terrein (zonder klimgerei kom je er niet uit) of een rivier tegen een onbegaanbare waterval op? Die locals dus. Want zij zouden dat moeten doen om die locatie te leren kennen.
Waarom zouden zij hier bv afdalen?
Zoals je zo mooi op het hoogte kaartje kan zien is er daar geen valmogelijkheid van 30-40 of 60 meter, dan zouden de hoogtelijnen op de berg veel dichter bij elkaar moeten liggen. Zoals wat meer naar links zichtbaar is op de onderste kaart.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:56 schreef lekarO het volgende:
Ik ben nog even verder gegaan en heb de rivier uit de andere kaart erin gezet. Deze zit te ver weg om in te vallen en daar uit te komen. Ik heb de nieuwe rivier lichtblauw gemaakt.
[ afbeelding ]
Ook zie je op de kaart een rode lijn. Hier heb ik een puur speculatieve rivier aangemaakt op basis van de zwart-wit kaart. Waarom? Ik zal het uitleggen:
Toen ik de zwart-wit kaart bekeek zie hieronder.
[ afbeelding ]
Hierop zie je dat de rivieren allemaal op dezelfde wijze ontstaan. Alle uitlopers starten in het hogere gebied (logisch) en lopen dan door de sleuven naar een gezamenlijke rivier. Met deze redenering kun je opnieuw naar de zwart-wit kaart kijken en zien dat de rivieren dezelfde partronen van ontstaan en bewegingsroute hebben tussen de hogere delen door. Als je dit patroon pakt dan zou je nog een rode lijn kunnen tekenen waar een rivier loopt die misschien nog niet in kaart is gebracht omdat het onbegaanbaar gebied is en waar FvdG is geweest. Hier is het gebergte ook erg steil en zou het zomaar 50-60 meter naar beneden kunnen zijn.
Voor de duidelijkheid heb ik ook even het gebied van Mirador tot aan de rivier uit de zwart-wit kaart geknipt.Rode cirkel is Mirador. Blauwe lijn is potentiële rivier.
[ afbeelding ]
Ha flauw; valt me van je tegen Jackie. Ik plaatste die foto in een context en die staat er letterlijk bij. Waarom trek je hem dan meteen uit die context?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 11:55 schreef jackie12 het volgende:
http://forum.fok.nl/templ(...)-la_paz_waterval.png
Deze foto is natuurlijk wel suggestief. Het ziet er uit alsof je hier niet uit kunt komen.
Toch moet dat water ergens naar toe en is het niet een "kom" zoals het er op deze foto wel uitziet
Wat ik eraan zo frappant vind is dat het qua tijd en wandelroute een mooie aanvulling is om als trekpleister bestempeld te worden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ha flauw; valt me van je tegen Jackie. Ik plaatste die foto in een context en die staat er letterlijk bij. Waarom trek je hem dan meteen uit die context?
Het is een voorbeeld van een waterval (dus niet van een situatie waar je bent opgesloten) met de vraag waarom, met welk doel, een local tegen zo'n waterval zou opklimmen. Iets wat hij zou moeten doen om bij die locatie te komen (en dus die locatie te leren kennen om he te herkennen) als hij dat stroomopwaarts, dus vanuit het dal, zou doen.
Het gaat hier dus over de vraag waarom locals die 'gevangenis' niet kennen.
Een grappig communicatiemisverstand. Ik reageerde op de terugkomende vraag waarom er geen locals waren die direct na de vermissing al deze 'gevangenis' aanwezen. Waarom deze 'gevangenis' niet algemeen bekend is bij de locals.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:04 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Wat hebben de locals daar te zoeken?
De locals lopen over het pad, naar hun werk, terug naar hun finca, naar het slachthuis enz.
Een logische verklaring waarom zij (iets) van dat pad afgeweken zouden kunnen zijn, is dat 1 van hen daar op dezelfde manier als Kris en/of Lisanne naar beneden gegleden kan zijn.
Dat zou kunnen verklaren waarom 1 van hen het gebied herkent waarbinnen het gebeurd zou kunnen zijn.
Nu is me niet duidelijk of hij zelf (die local) beneden in de kloof is geweest en hij zodoende de - niet exacte- locatie herkent. Voor een goede herkenning is dezelfde positie nodig, van benden naar boven kijken/fotograferen.
Er is daar al veel moois en veel watervallen en veel klimmogelijkheden. Waarom zouden locals dan duizenden berghellingen gaan afzoeken of daar beneden wellicht een bijzondere locatie ligt?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat ik eraan zo frappant vind is dat het qua tijd en wandelroute een mooie aanvulling is om als trekpleister bestempeld te worden.
2 watervallen en via de beddding dus vanuit q2 te beklimmen, zoals Frank zegt.
Ja en een nachtfoto nodig heeft om aan die locatie te denken ipv een "Aha Erlebnis".quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een grappig communicatiemisverstand. Ik reageerde op de terugkomende vraag waarom er geen locals waren die direct na de vermissing al deze 'gevangenis' aanwezen. Waarom deze 'gevangenis' niet algemeen bekend is bij de locals.
Ik probeerde juist niet te ontkennen dat, om welke reden dan ook, er één was die hem wel kende.
Verklaring voor die ene kan ook zijn dat hij klimmen als fanatieke hobby heeft en er dus met klimgerei is geweest. Of aan dat, hoe heet dat?, volgen van rivieren via wilde watervallen doet als fanatieke hobby.
Zitten een hele hoop haken en ogen aan.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 12:10 schreef silliegirl het volgende:
Gedachtespinsel over het telefoongebruik:
Wat als 1 van de meiden door de val direct overleden is (neerkomen op je hoofd/nek, tis mogelijk) en de ander zwaargewond en in shock door dood vriendin naast haar terecht kwam. Ze heeft dan, steeds op 't randje bewusteloos/bij misschien op heldere momenten de beide telefoons geprobeerd, om dan vervolgens weer bewusteloos te raken. Verklaard mss waarom
de beide telefoons steeds rond dezelfde tijd zijn gebruikt en waarom er intervallen tussen de pogingen zaten..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |