abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2015 @ 16:21:32 #276
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150852334
Het probleem met Mary-Anne Goossens was dat ze nogal labiel en wat minder begaafd overkwam dan Kris en Lisanne.

Ze had zeker terug kunnen klimmen maar koos ervoor om dichtbij de bewoonde wereld hele wereldvreemde beslissingen te nemen en op een plek te blijven, terwijl het haar vrij stond de rivier te volgen.
pi_150852394
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:13 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dank voor de link, ik heb het met veel interesse gelezen. Gelukkig is het met deze vrouw goed gekomen. Ik lees alleen niet dat ze mobiel en camera meehad op die wandeling?
Ik heb natuurlijk even gezocht naar een goede link en las wel dat ze geen bereik had. Dus een mobiele telefoon:

http://www.nu.nl/binnenla(...)-twaalf-kilo-af.html

"Mary-Anne vertrok vrijdagochtend 17 juni zonder kaart en zonder water en voedsel vanuit haar hotel voor een wandeling van 2,5 uur. Ze verdwaalde. Haar gsm had geen bereik. Ze bleef bij een plek waar water was. ''Ik kon niet meer vooruit en terug was ook geen optie'', zei ze."
pi_150852455
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:21 schreef Perico het volgende:
Het probleem met Mary-Anne Goossens was dat ze nogal labiel en wat minder begaafd overkwam dan Kris en Lisanne.

Ze had zeker terug kunnen klimmen maar koos ervoor om dichtbij de bewoonde wereld hele wereldvreemde beslissingen te nemen en op een plek te blijven, terwijl het haar vrij stond de rivier te volgen.
Volgens de link kon ze de rivier niet volgen door een waterval..
Ik kan met google geen link vinden dat ze labiel of zwakbegaafd zou zijn.
pi_150852573
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb natuurlijk even gezocht naar een goede link en las wel dat ze geen bereik had. Dus een mobiele telefoon:

http://www.nu.nl/binnenla(...)-twaalf-kilo-af.html

"Mary-Anne vertrok vrijdagochtend 17 juni zonder kaart en zonder water en voedsel vanuit haar hotel voor een wandeling van 2,5 uur. Ze verdwaalde. Haar gsm had geen bereik. Ze bleef bij een plek waar water was. ''Ik kon niet meer vooruit en terug was ook geen optie'', zei ze."
Het zou interessant zijn om te weten te komen of ze in al die dagen iets met haar telefoon heeft geprobeerd te doen, ondanks geen bereik. Bericht/foto maken/iets anders? Hoe vaak alarmnummer bellen?
pi_150852592
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:29 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Het zou interessant zijn om te weten te komen of ze in al die dagen iets met haar telefoon heeft geprobeerd te doen, ondanks geen bereik. Bericht/foto maken/iets anders? Hoe vaak alarmnummer bellen?
Misschien kan je het haar vragen?
pi_150852815
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Misschien kan je het haar vragen?
Ik zal het proberen (heb zelf geen FB).
  vrijdag 20 maart 2015 @ 16:38:06 #282
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150852817
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:25 schreef Ouder1 het volgende:
Volgens de link kon ze de rivier niet volgen door een waterval..
Ik kan met google geen link vinden dat ze labiel of zwakbegaafd zou zijn.
Ik heb er een drietal reportages over gezien waarbij ze zelf aan het woord kwam en haar familie ook.

Die conclusie was mijn eigen inschatting, excuses. Mijns inziens had de man uit de eerste link die jij postte, best een punt. Want op camera ontstond er een heel ander verhaal dan de link op nu.nl

Je zag waar ze dat bergje met keien was afgedaald. Dat was solide, maar niet zo hoog. Toen zag je de zogenaamde gevangenis. Een breed gebied van uiterwaarden rond de rivier.

Daar vertelde ze, dat ze gras had gegeten en zich ermee had bedekt. Maar dat ze ter plekke bleef om gevonden te worden. Terwijl je dus op beeld kon zien dat de rivier verder gevolgd kon worden. Geen waterval in zicht.

Iedere keer klonk het verhaal weer anders, in ieder geval.
pi_150852908
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:38 schreef Perico het volgende:
Die conclusie was mijn eigen inschatting, excuses.
Volgens FB is ze activiteiten begeleidster; dus mbo. Ongeveer de helft van Nederland heeft een mbo opleiding gedaan. Niet super slim dus maar ook niet dom.
pi_150853023
Ik zie op internet foto's van haar redding en het lijkt me er niet zo heel erg steil (haar redders lopen er ook omhoog), maar goed, ze was toch al verdwaald, dus waar moest ze anders naartoe?
pi_150853272
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:45 schreef RapaNui het volgende:
Ik zie op internet foto's van haar redding en het lijkt me er niet zo heel erg steil (haar redders lopen er ook omhoog), maar goed, ze was toch al verdwaald, dus waar moest ze anders naartoe?
Deze bedoel je?

De jongens die haar vonden zijn ook niet afgedaald maar eerst hulp gaan halen.
pi_150853414
Ja, deze bedoel ik.
Heel verstandig van die jongens, want de Guardia Civil was naar haar op zoek.
pi_150854222
Wat als er nou geen "gevangenis met watervallen aan weerszijde is waar je niet uit kunt komen?"
pi_150854480
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:33 schreef jackie12 het volgende:
Wat als er nou geen "gevangenis met watervallen aan weerszijde is waar je niet uit kunt komen?"
Als je die mogelijkheid overweegt dan overweeg je dat FvdG liegt.

Denk daar eens over na en als je besluit dat dat idd een reële optie is, noem dan het beestje bij de naam. Dan is gelijk voor iedereen duidelijk hoe je over FvdG denkt.

Waarom is het zo moeilijk te accepteren? Dat ding bestaat denk ik gewoon want ik heb geen enkele reden om die man als een leugenaar te zien. Of het ook zo gelopen is, daar kan je over discussiëren, FvdG zegt ook niet dat het zo gelopen is, maar dat het een waarschijnlijke optie is.
pi_150854502
quote:
^O^ Geeft meteen aan wat voor gestoorden er aan zo'n zoektocht meedoen.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 17:51:31 #290
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_150854609
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:00 schreef RapaNui het volgende:
Heel verstandig van die jongens, want de Guardia Civil was naar haar op zoek.
De Guardia Civil zei al op dag 2, toen iedereen hier ook in Limburg in alle staten was, dat er één ding zeker was en dat was dat ze absoluut geen slachtoffer was geworden van een misdrijf.

Dat was heel stellig, ze hadden klaarblijkelijk grondig buurtonderzoek gedaan en hotelpersoneel ondervraagd.

Ze was gewoon lichtelijk ontoerekeningsvatbaar. Niemand gaat in Spanje zonder proviand een lange wandeling doen. Na een half uur heb je al erge dorst.

Later doken er dan veel tegenstrijdigheden op, waarbij het leek of de vrouw en haar familie geen gezichtsverlies wilde lijden. Maar het kwam op mij over alsof ze in de war was en in een redelijk herbergzame situatie geen uitweg meer zag.

Vandaar dat er nu twijfels rijzen. Cameraploegen ter plekke konden niet aangeven waar dan de moeilijkheden waren. Ze zei zelf op beeld dat ze de rivier had kunnen volgen maar dan wist ze niet of dat de bewoonde wereld zou zijn, dus bleef ze maar op haar plek.

Ik blijf het een verbazingwekkend verhaal vinden, maar soit.
pi_150854670
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

FdG hoort bij de club die grote belangen in dit verhaal heeft. Hij heeft het volste recht om zaken voor te stellen zoals het hun strategisch het beste uitkomt, mocht dit nodig zijn. Zij kunnen nou eenmaal niet om de politieke kanten heen. Wij wel. Dat maakt hem geen leugenaar en ons geen waarheidverkondigers.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 17:56:45 #292
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150854722
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 16:21 schreef Perico het volgende:

Toen ze merkte dat ze verdwaald was volgde ze de rivier, maar verder stroomopwaarts. :)

"De volgende ochtend [dus nadat ze nacht bij de rivier had doorgebracht] besloot ze, in plaats van stroomafwaarts terug te lopen, verder te klimmen langs de Chillar in de overtuiging dat ze wel iemand zou tegenkomen die haar kon helpen."

http://www.noticiasfrigil(...)iew&id=974&Itemid=68

Dat verder lopen in de verwachting iemand (of een dorp) tegen te komen is bij K&L ook altijd een reële mogelijkheid geweest.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  vrijdag 20 maart 2015 @ 18:06:02 #293
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_150855036
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:53 schreef 11en30 het volgende:

[..]

FdG hoort bij de club die grote belangen in dit verhaal heeft. Hij heeft het volste recht om zaken voor te stellen zoals het hun strategisch het beste uitkomt, mocht dit nodig zijn. Zij kunnen nou eenmaal niet om de politieke kanten heen. Wij wel. Dat maakt hem geen leugenaar en ons geen waarheidverkondigers.
Maar dan zul je het mij, denk ik, ook niet kwalijk nemen dat ik weinig tot geen waarde hecht aan zijn verhaal.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_150855199
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:06 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Maar dan zul je het mij, denk ik, ook niet kwalijk nemen dat ik weinig tot geen waarde hecht aan zijn verhaal.
Ik niet nee, zeker niet.

Ik vind het ook raar dat ze helemaal geen aanstalten maken om de exacte nachtlokatie te vinden terwijl het zoekgebied van hun scenario nu zo klein is. Laat maar zitten joh, het is mooi geweest, we geloven het wel. :?
pi_150855486
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:53 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Belangenverstrengeling speelt zeer zeker een rol. Jammer.
pi_150855699
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:21 schreef gynaika het volgende:

[..]

Belangenverstrengeling speelt zeer zeker een rol. Jammer.
FvdG is natuurlijk opdrachtnemer in deze zaak. Dat brengt altijd belangen met zich mee, los van de politiek. Wat ook kan meespelen is dat de ouders of 1 van de ouders 'closure' willen en er een slotscenario moet komen (wij kunnen door blijven ouwehoeren maar als ouders moet je het kunnen verwerken). Ik sluit een afgesloten ravijn niet uit, maar begrijp wel dat iedereen er met zijn eigen belangen in kan zitten.
pi_150856195
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:33 schreef jackie12 het volgende:
Dan bedoelt Frank vd G misschien toch een andere plek, meer naar de rivier toe.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  vrijdag 20 maart 2015 @ 18:46:41 #298
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150856254
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:27 schreef lekarO het volgende:

[..]

FvdG is natuurlijk opdrachtnemer in deze zaak. Dat brengt altijd belangen met zich mee, los van de politiek. Wat ook kan meespelen is dat de ouders of 1 van de ouders 'closure' willen en er een slotscenario moet komen (wij kunnen door blijven ouwehoeren maar als ouders moet je het kunnen verwerken). Ik sluit een afgesloten ravijn niet uit, maar begrijp wel dat iedereen er met zijn eigen belangen in kan zitten.
Idd. vdG heeft de ouders niet tot een conclusie gedwongen. Dat hebben ze zelf gedaan, op basis van 2 onafhankelijke bronnen.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 20 maart 2015 @ 18:51:52 #299
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_150856432
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:46 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Idd. vdG heeft de ouders niet tot een conclusie gedwongen. Dat hebben ze zelf gedaan, op basis van 2 onafhankelijke bronnen.
In de zin van: onafhankelijk van elkaar.
Wie dit leest is gek
pi_150856441
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Denk daar eens over na en als je besluit dat dat idd een reële optie is, noem dan het beestje bij de naam. Dan is gelijk voor iedereen duidelijk hoe je over FvdG denkt.

Waarom is het zo moeilijk te accepteren? Dat ding bestaat denk ik gewoon want ik heb geen enkele reden om die man als een leugenaar te zien. Of het ook zo gelopen is, daar kan je over discussiëren, FvdG zegt ook niet dat het zo gelopen is, maar dat het een waarschijnlijke optie is.
Liegen is een veel te groot woord. Ik denk dan meer aan tunnelvisie.
Het is een feit dat Frank van de 3 grootste mogelijkheden
-Verdwalen
-Misdrijf
-Ongeval
de eerste 2 opties in Nederland al uitsloot

Verdwalen kon je niet omdat het 1 pad is
Misdrijf kan niet ivm de noodoproepen
Dus ongeval

Hij moest, zoals ik al heel vaak heb gezegd, alleen nog een plek zoeken waar je kunt vallen.
Dat hij die NB vindt tussen de mirador en Q1 vind ik op zn zachts gezegd merkwaardig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')