abonnement Unibet Coolblue
pi_150801622
Russia signs major alliance treaty with South Ossetia, pledges military protection

quote:
The presidents of Russia and South Ossetia have signed a key treaty according to which the two nations will partially join their military forces, and Russia will provide full military protection to its ally.

The treaty introducing the collective security principle was signed by Vladimir Putin and Leonid Tibilov on Wednesday, after the two presidents held talks in Moscow.

Vladimir Putin said the document was another step not only in improving mutual legal systems, but also in economic development between the two nations. Leonid Tibilov added the friendship between the two countries and the stepping up of integration processes, were an answer to threats and challenges existing in the modern world.

“We know the Russian Federation is the only guarantor for our people and for our republic,” Tibilov said, adding that South Ossetia supported all Moscow’s political moves, such as the reunification with the republic of Crimea one year ago.

The document sets out that Russia would provide for the security and defense of South Ossetia, including constant protection of its state border. In return, South Ossetia would allow part of its military to join Russian military forces. The details of the process must be developed jointly by the two countries within six months of signing the treaty. The procedure will be financed by the Russians and 1 billion rubles (about $16 million) will be allocated from the Russian budget for this purpose.

The treaty with South Ossetia is very similar to the agreement with the Caucasus republic of Abkhazia signed in 2014 and ratified by the Russian parliament in January this year. Both republics were recognized by Russia after a brief war in 2008, which took place after Georgia tried to reclaim South Ossetia by military force, in violation of ceasefire agreements and despite Russian peacekeepers’ presence.

In December 2013, Russia introduced a free trade regime with Abkhazia and South Ossetia.
pi_150802325

Russian treaty with South Ossetia breaks international law: NATO


Bron: Reuters.

Het doet me denken aan de RTS games van vroeger, vooral Dune. Waar je gebieden welke je veroverde kleurde in je eigen kleur.

pi_150802385
quote:
Zo, ook daar weer een stukje dichter bij de annexatie van een stukje afvallige Sovjet-Unie.
pi_150802402
quote:
12s.gif Op donderdag 19 maart 2015 08:18 schreef Marijnepijn het volgende:

Russian treaty with South Ossetia breaks international law: NATO


Bron: Reuters.

Het doet me denken aan de RTS games van vroeger, vooral Dune. Waar je gebieden welke je veroverde kleurde in je eigen kleur.

[ afbeelding ]
O nee toch, gelukkig houdt de NAVO zich daar wel aan.
  donderdag 19 maart 2015 @ 08:31:03 #6
66825 Reya
Fier Wallon
pi_150802453
Het gaat hier vooral om lokale elites die er een sport van hebben gemaakt het Kremlin zoveel mogelijk uit te melken; dat gebeurt zowel binnen als binnen de (formele) Russische grenzen.
pi_150802749
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 19 maart 2015 @ 09:01:49 #8
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_150802850
quote:
12s.gif Op donderdag 19 maart 2015 08:18 schreef Marijnepijn het volgende:

Russian treaty with South Ossetia breaks international law: NATO


Bron: Reuters.

Het doet me denken aan de RTS games van vroeger, vooral Dune. Waar je gebieden welke je veroverde kleurde in je eigen kleur.

[ afbeelding ]
En House Ordos krijgt weer op zijn flikker, zie ik.

Lijkt trouwens meer op Red Alert:


[ Bericht 10% gewijzigd door DustPuppy op 19-03-2015 09:13:33 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_150802947
Overigens nog een boektip naast Tony judt. Vals plat in de oeral.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150803092
One Year After the Annexation, a Darkness Falls Over Crimea

http://www.wsj.com/articl(...)er-crimea-1426633467
pi_150803150
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 08:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zo, ook daar weer een stukje dichter bij de annexatie van een stukje afvallige Sovjet-Unie.
Veel verder komen ze niet. Rusland is bijzonder goed in het maken van vijanden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_150803184
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 09:14 schreef J.B. het volgende:
One Year After the Annexation, a Darkness Falls Over Crimea

http://www.wsj.com/articl(...)er-crimea-1426633467
Moet je een abonnement voor hebben.
  donderdag 19 maart 2015 @ 09:21:54 #13
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_150803248
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_150803408
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 09:19 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Moet je een abonnement voor hebben.
Als je de titel zoekt op google kan je het wel helemaal lezen :)
pi_150803433
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 09:29 schreef J.B. het volgende:

[..]

Als je de titel zoekt op google kan je het wel helemaal lezen :)
Zo eens doen dan, bedankt.
pi_150804051
40% was dus voor onafhankelijkheid of aansluiting bij Rusland voor de annexatie door de agressor.
pi_150804403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 09:53 schreef Solstice1 het volgende:
40% was dus voor onafhankelijkheid of aansluiting bij Rusland voor de annexatie door de agressor.
Leugens :')
http://vorige.nrc.nl/euro(...)_de_Oeral_nu_te_koop
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:11:07 #18
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_150804466
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
pi_150804704
quote:
Zei ik 40? Ik bedoelde natuurlijk 97%
pi_150804730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 09:53 schreef Solstice1 het volgende:
40% was dus voor onafhankelijkheid of aansluiting bij Rusland voor de annexatie door de agressor.
:')
Zelfs de BBC zei 93%
pi_150804907
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 09:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En House Ordos krijgt weer op zijn flikker, zie ik.

Lijkt trouwens meer op Red Alert:
[ afbeelding ]

Wat zou het gaaf zijn om weer eens de eerste Red Alert te spelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_150804985
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat zou het gaaf zijn om weer eens de eerste Red Alert te spelen.
Je hebt tegenwoordig van die pakketten waar alle command &conquers in zitten.
pi_150805041
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:34 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Je hebt tegenwoordig van die pakketten waar alle command &conquers in zitten.
Ik heb helaas geen pc meer waar ik op kan gamen. Alleen een laptop van m'n werk waarop ik geen spellen kan installeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_150805372
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb helaas geen pc meer waar ik op kan gamen. Alleen een laptop van m'n werk waarop ik geen spellen kan installeren.
Ah, zuur.
pi_150805571
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb helaas geen pc meer waar ik op kan gamen. Alleen een laptop van m'n werk waarop ik geen spellen kan installeren.
Koop je er een bij de kringloop. Dat spul draaide nog op een pentium 1 200 mmx.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150805612
quote:
The primary victims are the Tatars, a Turkic people who make up at least 12% of the population. Tatar leader Mustafa Dzhemilev, a famed Soviet-era dissident, has been forced into exile, along with other Tatar leaders. Thanks to common Kremlin tools of control—intimidation, harassment and selective application of the law—activists, journalists and religious leaders have been routinely detained, illegally searched and physically abused by Russian authorities. Based on interviews with Crimean residents, and reporting by Ukrainian civil society organizations and local media outlets, the report documents individual and group cases of abuse.
quote:
Ethnic Ukrainians, who represent over 20% of Crimea's residents, also are targets. Ukrainian speakers can no longer send their children to Ukrainian schools; none of Crimea's 600 schools offers instruction fully in Ukrainian. Ukrainian-language news, on television and print media, is no longer accessible. Ukrainian passport-holders in Crimea were forced to take Russian citizenship or face economic, political and economic disenfranchisement. Crimean residents and civil society groups have repeatedly and convincingly reported on illegal seizures of Ukrainians' property.
Dit lijkt mij een goede reden om de krim binnen te vallen een etnische minderheid wordt onderdrukt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150806228
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 06:32 schreef reza1 het volgende:
NinaByzantina twitterde op woensdag 18-03-2015 om 10:59:45 Since returning to #Russia, #Crimea's birth rate increased by 1%, that of Sevastopol - by 8.5%. http://t.co/GYPFPaN80A #крым reageer retweet
Dat is ook een reden om al die gebiedjes in te lijven. Zo kan Putin het volk vertellen dat de krimp in het bevolkingsaantal is gestuit en weer groeit. Het nationalisme druipt er aan alle kanten vanaf.
The view from nowhere.
pi_150807443
Heeft het westen al gereageerd?
pi_150807538
quote:
British military begin training Ukrainian army – media

A group of 35 trainers of British military personnel have already begun training members of the Ukrainian army fighting pro-Russian rebels, the BBC learned.

The 35 trainers are working in the southern city of Mykolaiv and will spend about two months in the country.

According to BBC, Ukrainian forces will learn medicine aid algorithm and defensive tactics.

http://en.interfax.com.ua/news/general/255902.html
The view from nowhere.
pi_150809304
Crimeans Who Ushered in the Russians Now Have to Live With Their Choice

http://www.bloomberg.com/(...)ve-with-their-choice
  donderdag 19 maart 2015 @ 13:49:30 #33
192592 SureD1
------------------------------
pi_150811201
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 09:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens nog een boektip naast Tony judt. Vals plat in de oeral.
Thanks!! Die gaat op de wishlist...
pi_150813247
Poetin wil dat miljardairs geld terugbrengen naar Rusland

quote:
President Poetin heeft Russische miljardairs en zakentycoons gevraagd hun vermogen op buitenlandse banken terug te halen naar Rusland. Poetin deed zijn oproep tijdens een bijeenkomst van vermogende Russen in Moskou.

De president waarschuwde de leden van de Russische Bond van Industriëlen en Ondernemers voor het risico dat hun in het buitenland gestalde geld bevroren wordt als gevolg van nieuwe sancties van de EU en de VS.

Poetin zei dat hij daarover "verontrustende informatie uit tal van landen" had ontvangen.

Strafmaatregelen

Brussel en Washington hebben al een reeks strafmaatregelen tegen Rusland getroffen in verband met Ruslands rol in de Oekraïnecrisis en de inlijving van de Krim. Die sancties hebben de Russische economie en de financiële sector zwaar getroffen.

Geconfronteerd met economische onzekerheid hebben rijke Russen vorig jaar 151,5 miljard dollar naar het buitenland gesluisd. Poetin reageerde in december met een algemene amnestieregeling voor diegenen die hun geld weer terughalen naar Rusland. Zij worden met rust gelaten door de belastingdienst.
  donderdag 19 maart 2015 @ 17:00:47 #36
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_150817221
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 15:40 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Kat in het nauw.
Jep. Maar wij staan er heus niet veel beter voor.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
  donderdag 19 maart 2015 @ 17:31:24 #37
192592 SureD1
------------------------------
pi_150818169
Van Interfax:

RUSSIAN FOREIGN MINISTRY DEMANDS ESTONIA TAKE EXHAUSTIVE MEASURES TO IDENTIFY, PUNISH THOSE RESPONSIBLE FOR RUSSIAN CITIZEN GANIN'S DEATH IN TALLINN IN 2007
pi_150818214
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 11:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

[..]

Dit lijkt mij een goede reden om de krim binnen te vallen een etnische minderheid wordt onderdrukt.
De voormalige president van de krim werd door Oekraine verbannen. Heeft het Westen toen geprotesteerd?
En voor de annexatie waren er slechts zes scholen die in het Oekrains onderwezen, lijkt weinig verschil, zeker als je bedenkt dat veel pro-Oekrainse bewoners naar West Oekraine verhuisd zijn.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150818259
Liveuamap twitterde op donderdag 19-03-2015 om 17:31:02 The map of the major Russian drills in last few weeks http://t.co/0JV55qL0lP #Ukraine http://t.co/ok0mi3LBwe via @Spy_Stations reageer retweet
pi_150818263
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:31 schreef SureD1 het volgende:
Van Interfax:

RUSSIAN FOREIGN MINISTRY DEMANDS ESTONIA TAKE EXHAUSTIVE MEASURES TO IDENTIFY, PUNISH THOSE RESPONSIBLE FOR RUSSIAN CITIZEN GANIN'S DEATH IN TALLINN IN 2007
Huh what?

Ik snap 8/10 keer niet wat interfax bedoelt voel me best dom.
pi_150818327
tja, ik vind dat gepost van interfax headlines zonder link naar een artikel ook weinig nuttig.
Wie was GANIN, Sured1?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150819038
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De voormalige president van de krim werd door Oekraine verbannen. Heeft het Westen toen geprotesteerd?
En voor de annexatie waren er slechts zes scholen die in het Oekrains onderwezen, lijkt weinig verschil, zeker als je bedenkt dat veel pro-Oekrainse bewoners naar West Oekraine verhuisd zijn.
Tja, je bent weer lekker hypocriet. Als Oekraine bepaalde Russische media blokkeert schreeuw je moord en brand en in dit geval doe je weer alles om de Russische agressie goed te praten...

Waarom is beide veroordelen zo onmogelijk voor je?
pi_150819066
Offtopic:

Is het misschien tijd voor een centraal "onrust NAVO/ Rusland" topique?
:)
Het gaat alle kanten op nu.
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:06:46 #44
192592 SureD1
------------------------------
pi_150819100
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:36 schreef crystal_meth het volgende:
tja, ik vind dat gepost van interfax headlines zonder link naar een artikel ook weinig nuttig.
Wie was GANIN, Sured1?
Alsjeblieft.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Bronze_Night

Ik postte het tussen de bedrijven door omdat het opvallend is dat interfax nu in dikke hoofdletters iets post over een zaak in 2007 in Estland, een ander land waar Rusland wellicht interesse in heeft.

Ik zal in het vervolg contextualiseren, slechts in een handvol gevallen post interfax een artikel bij de headlines.
pi_150819125
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, je bent weer lekker hypocriet. Als Oekraine bepaalde Russische media blokkeert schreeuw je moord en brand en in dit geval doe je weer alles om de Russische agressie goed te praten...

Waarom is beide veroordelen zo onmogelijk voor je?
toon me eens al die posts waar jij de regering in Kiev bekritiseerde...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150819146
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:07 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

toon me eens al die posts waar jij de regering in Kiev bekritiseerde...
Die zijn er meer dan voldoende. Ik ben kritisch naar beide kanten. Dat fanboygedrag voor een kant trekt me gewoon niet...
  donderdag 19 maart 2015 @ 18:11:02 #47
192592 SureD1
------------------------------
pi_150819208
Weer van interfax:

WITHDRAWAL OF HEAVY WEAPONS BY KYIV STILL NOT COMPLETED, RADA DECISIONS ON DONBAS STATUS VIOLATE MINSK AGREEMENTS - RUSSIA'S ENVOY TO OSCE KELIN

Context:

Dit wordt vast de inzet van Rusland in de meeting van de Normandy Four (Frankrijk, Duitsland, Oekraïne en Rusland) die voor volgende week gepland staat. Lavrov heeft het over een 'elevation' van het level van de meeting, waarschijnlijk duidende op het opschalen van het niveau van de meeting naar ministers niveau, of zelfs naar het hoogste niveau, dus Hollande, Merkel, Poroshenko en Poetin...
pi_150819356
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:06 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Alsjeblieft.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Bronze_Night

Ik postte het tussen de bedrijven door omdat het opvallend is dat interfax nu in dikke hoofdletters iets post over een zaak in 2007 in Estland, een ander land waar Rusland wellicht interesse in heeft.
ah, ok. ^O^
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150819367
Lithuania Panics, Confuses Train of Russian Students With Full-on Invasion
http://sputniknews.com/europe/20150319/1019724947.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150819489
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:11 schreef SureD1 het volgende:
Weer van interfax:

WITHDRAWAL OF HEAVY WEAPONS BY KYIV STILL NOT COMPLETED, RADA DECISIONS ON DONBAS STATUS VIOLATE MINSK AGREEMENTS - RUSSIA'S ENVOY TO OSCE KELIN

Context:

Dit wordt vast de inzet van Rusland in de meeting van de Normandy Four (Frankrijk, Duitsland, Oekraïne en Rusland) die voor volgende week gepland staat. Lavrov heeft het over een 'elevation' van het level van de meeting, waarschijnlijk duidende op het opschalen van het niveau van de meeting naar ministers niveau, of zelfs naar het hoogste niveau, dus Hollande, Merkel, Poroshenko en Poetin...
Wait whaaaat. O_O
pi_150819497
Zoals verwacht, de EU claimt dat sancties gewerkt hebben.
quote:
Concerning the first track: The sanctions have proved to be a useful tool to get Russia back to the negotiation table. For now, they must remain in place.

The EU has rightly prolonged its visa ban and asset freeze list until September. The third package of sectorial sanctions on Russian key economic sectors: energy, finance, and arms will also remain in place until its review.
http://www.europarl.europ(...)t-19th-of-march-2015
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150819546
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:20 schreef crystal_meth het volgende:
Zoals verwacht, de EU claimt dat sancties gewerkt hebben.

[..]

http://www.europarl.europ(...)t-19th-of-march-2015
Lijkt me logisch. Behalve druk vanuit Rusland was er voor de separatisten geen enkel motief om met de Minsk-akkoorden in te stemmen, en voor Rusland was er geen enkel motief om druk op de separatisten uit te oefenen behalve de sancties.
pi_150819576
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Lijkt me logisch. Behalve druk vanuit Rusland was er voor de separatisten geen enkel motief om met de Minsk-akkoorden in te stemmen, en voor Rusland was er geen enkel motief om druk op de separatisten uit te oefenen behalve de sancties.
Ja, er zijn weinig andere conclusies mogelijk.
pi_150819691
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Lijkt me logisch. Behalve druk vanuit Rusland was er voor de separatisten geen enkel motief om met de Minsk-akkoorden in te stemmen, en voor Rusland was er geen enkel motief om druk op de separatisten uit te oefenen behalve de sancties.
Je kan evengoed beweren dat de sancties de strijd verlengd en de onderhandelingen bemoeilijkt hebben. Hoe ga je aantonen wie gelijk heeft?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150819728
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je kan evengoed beweren dat de sancties de strijd verlengd en de onderhandelingen bemoeilijkt hebben. Hoe ga je aantonen wie gelijk heeft?
Nee, dat kan je niet evengoed beweren omdat de motieven in dat verhaal niet kloppen.
pi_150819767
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat kan je niet evengoed beweren omdat de motieven in dat verhaal niet kloppen.
jawel, "gezicht redden". Putin kan niet de indruk geven dat hij toegeeft aan sancties.
De dalende olieprijs heeft trouwens veel meer effect...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150820298
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je kan evengoed beweren dat de sancties de strijd verlengd en de onderhandelingen bemoeilijkt hebben. Hoe ga je aantonen wie gelijk heeft?
Dat kan je beweren maar kan je dat ook motiveren? Immers dat doet Igen wel.
pi_150821063
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Lijkt me logisch. Behalve druk vanuit Rusland was er voor de separatisten geen enkel motief om met de Minsk-akkoorden in te stemmen, en voor Rusland was er geen enkel motief om druk op de separatisten uit te oefenen behalve de sancties.
Nog maar een pak sancties d'r overheen dan.
pi_150821092
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat kan je niet evengoed beweren omdat de motieven in dat verhaal niet kloppen.
Nog een mogelijke reden waarom een staakt het vuren Rusland goed uitkomt:
Is There Another Maidan Brewing in Ukraine?
http://www.themoscowtimes(...)-ukraine/517712.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150821224
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat kan je beweren maar kan je dat ook motiveren? Immers dat doet Igen wel.
Het Westen is uitgegaan van onzinnige scenario's als een landbrug naar Tansnistrië, invasie van de Baltische staten etc. Dan is het makkelijk te zeggen dat de sancties gewerkt hebben. Moskou wil een frozen conflict in Oekraine, en dat hebben ze nu, met een verdedigbare frontlijn.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150821261
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het Westen is uitgegaan van onzinnige scenario's als een landbrug naar Tansnistrië, invasie van de Baltische staten etc. Dan is het makkelijk te zeggen dat de sancties gewerkt hebben. Moskou wil een frozen conflict in Oekraine, en dat hebben ze nu, met een verdedigbare frontlijn.
En zonder sancties was ze dit niet gelukt?
pi_150821298
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:11 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

En zonder sancties was ze dit niet gelukt?
De sancties hebben geen verschil gemaakt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150821376
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het Westen is uitgegaan van onzinnige scenario's als een landbrug naar Tansnistrië, invasie van de Baltische staten etc. Dan is het makkelijk te zeggen dat de sancties gewerkt hebben. Moskou wil een frozen conflict in Oekraine, en dat hebben ze nu, met een verdedigbare frontlijn.
Dit is bepaald geen verklaring waarom de sancties de strijd verlengd zouden hebben.
pi_150821394
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De sancties hebben geen verschil gemaakt.
Je beweerde net nog dat ze de strijd verlengd zouden hebben.
pi_150821436
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je beweerde net nog dat ze de strijd verlengd zouden hebben.
Altijd grappig hoe dat volk hier zichzelf in een kuil graaft.
pi_150821449
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je beweerde net nog dat ze de strijd verlengd zouden hebben.
Nee, ik beweerde dat dat een mogelijkheid was, omdat Putin niet kan deëscaleren onder druk van sancties omdat hij dan zwakheid zou tonen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150821471
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:14 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Altijd grappig hoe dat volk hier zichzelf in een kuil graaft.
ach, mensen lezen wat ze willen lezen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150821486
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:14 schreef crystal_meth het volgende:
dat dat een mogelijkheid was, omdat Putin niet kan deëscaleren onder druk van sancties omdat hij dan zwakheid zou tonen.
Maar het is dus niet zo?
pi_150821487
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:14 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Altijd grappig hoe dat volk hier zichzelf in een kuil graaft.
Ach, dit exemplaar erkent onderhand tenminste de Russische bemoeienis. Er zitter er ook tussen die zelfs dat nog ontkennen.
pi_150821510
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee, ik beweerde dat dat een mogelijkheid was, omdat Putin niet kan deëscaleren onder druk van sancties omdat hij dan zwakheid zou tonen.
Je beweerde dat je goed zou kunnen betogen dat de sancties de strijd verlengd zouden hebben.
Dat kan dus toch niet zo goed?
pi_150821595
tsss.. :')
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150821897
En dat is dan alles wat er rest :D .
pi_150821928
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 17:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De voormalige president van de krim werd door Oekraine verbannen. Heeft het Westen toen geprotesteerd?
En voor de annexatie waren er slechts zes scholen die in het Oekrains onderwezen, lijkt weinig verschil, zeker als je bedenkt dat veel pro-Oekrainse bewoners naar West Oekraine verhuisd zijn.
Bron van dat eerste?

Ah naast het uitbannen van de taal doen ze inwoners nog deporteren ook.
Naar de wapens grijpen vlug.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150822007
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee, ik beweerde dat dat een mogelijkheid was, omdat Putin niet kan deëscaleren onder druk van sancties omdat hij dan zwakheid zou tonen.
Niets toont zoveel macht dan uit je zelf stoppen met een invasie om dan te zeggen dit is genoeg.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150822143
gbazov twitterde op donderdag 19-03-2015 om 19:18:49 #BREAKING—#Russia has convened a closed-door #UNSC session with respect to #Ukraine's failure to perform its #MINSK2 obligations. reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150822161
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150822219
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je beweerde dat je goed zou kunnen betogen dat de sancties de strijd verlengd zouden hebben.
Dat kan dus toch niet zo goed?
Beetje zorgvuldiger quoten, 99.999, postverdraaien is geen teken van macht zou de ijscoboer zeggen.
so long and thanks for all the fish
pi_150822224
quote:
Dankje. Nogal een vaag gebeuren ze klagen hem aan maar in plaats van vast te zetten brengen ze hem naar Rusland. :?
De achtergrond wordt ook niet echt duidelijk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150822711
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:33 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Beetje zorgvuldiger quoten, 99.999, postverdraaien is geen teken van macht zou de ijscoboer zeggen.
Kan jij zijn stelling dan wel onderbouwen?
pi_150822757
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dankje. Nogal een vaag gebeuren ze klagen hem aan maar in plaats van vast te zetten brengen ze hem naar Rusland. :?
De achtergrond wordt ook niet echt duidelijk.
Hij was president tot 1995, wilde ondermeer een referendum over de status van de krim (terugkeer naar Rusland). Kiev heeft toen ingegrepen, het ambt van president en de grondwet van de Krim opgeheven. Is jaren in exile gegaan, keerde in 2011 terug, riep op tot terugkeer naar de grondwet van 1992.
Oekraine zag degenen die voor terugkeer naar Rusland pleitten als vijanden van de staat, Rusland beschouwt nu degenen die voor terugkeer naar Oekraine pleiten als vijanden van de staat...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150823136
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee, ik beweerde dat dat een mogelijkheid was, omdat Putin niet kan deëscaleren onder druk van sancties omdat hij dan zwakheid zou tonen.
Daar kun je geen rekening mee houden. Als Poetin alleen een macho rol past, moet de rest hem zijn gang laten gaan, want anders moet hij als macho terugslaan. Maw bij geweld moet je de andere kant opkijken in de hoop dat het daardoor minder escaleert. Als Poetin een vergelijkbare macho treft, moeten ze elkaar afmaken, want geen van beide kunnen zich gezichtsverlies veroorloven. En in dit conflict moet Het Westen dan maar de wijste zijn. Kortom dat macho verhaal is een ontoerekeningsvatbaarheid verklaring aan het adres van Rusland.
The view from nowhere.
pi_150823284
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:54 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Daar kun je geen rekening mee houden. Als Poetin alleen een macho rol past, moet de rest hem zijn gang laten gaan, want anders moet hij als macho terugslaan. Maw bij geweld moet je de andere kant opkijken in de hoop dat het daardoor minder escaleert. Als Poetin een vergelijkbare macho treft, moeten ze elkaar afmaken, want geen van beide kunnen zich gezichtsverlies veroorloven. En in dit conflict moet Het Westen dan maar de wijste zijn. Kortom dat macho verhaal is een ontoerekeningsvatbaarheid verklaring aan het adres van Rusland.
Rusland heeft sancties tegen het Westen ingesteld, heeft het Westen daaraan toegegeven?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150823304
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Rusland heeft sancties tegen het Westen ingesteld, heeft het Westen daaraan toegegeven?
Gewoon ergens anders over beginnen joh.
pi_150823341
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Rusland heeft sancties tegen het Westen ingesteld, heeft het Westen daaraan toegegeven?
Nee maar ze waren ook te overzien en raakten vooral Rusland zelf. :')
Dat leek echt meer op een ondoordachte dat kunnen wij ook move.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150823396
Roosevelt tekende in 1940 de Export Control Act, een economische blokade van japan. heeft dat de japanse agressie ingetoomd? Nee, het was de reden waarom Japan Pearl Harbor aanviel.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150823397
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Rusland heeft sancties tegen het Westen ingesteld, heeft het Westen daaraan toegegeven?
Je argument was:

quote:
omdat hij dan zwakheid zou tonen
Hier in het westen kun je ook toegeven. Wij hebben niet zo'n macho cultuur.
The view from nowhere.
pi_150823458
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:02 schreef crystal_meth het volgende:
Roosevelt tekende in 1940 de Export Control Act, een economische blokade van japan. heeft dat de japanse agressie ingetoomd? Nee, het was de reden waarom Japan Pearl Harbor aanviel.
Een cultuur waarin gezichtsverlies erg is en het nationalisme hoogtij vierde. Deze gevaarlijk cocktail zien we nu in Rusland
The view from nowhere.
pi_150823492
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:02 schreef crystal_meth het volgende:
Roosevelt tekende in 1940 de Export Control Act, een economische blokade van japan. heeft dat de japanse agressie ingetoomd? Nee, het was de reden waarom Japan Pearl Harbor aanviel.
Er was inderdaad alle reden om sceptisch te zijn, maar die scepsis is ongegrond gebleken.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:02 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hier in het westen kun je ook toegeven. Wij hebben niet zo'n macho cultuur.
Behalve op internet. Je zal hier niet gauw iemand tegenkomen die zegt "verrek, goed argument, misschien heb je toch wel gelijk". :P
pi_150823891
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:05 schreef Igen het volgende:
Behalve op internet. Je zal hier niet gauw iemand tegenkomen die zegt "verrek, goed argument, misschien heb je toch wel gelijk".
F&L / Even de zin van het leven testen.
The view from nowhere.
pi_150824372
Minsk deal threatened as Ukraine, rebels spar over interpretation
http://www.csmonitor.com/(...)-over-interpretation
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 19 maart 2015 @ 20:41:57 #91
192592 SureD1
------------------------------
pi_150824658
The sum of all fears is op TV nu, past aardig bij de Zeitgeist :)
pi_150824707
Russia-led military bloc ready to send peacekeepers to Ukrainian regions
http://rt.com/politics/242277-csto-peacekeepers-ukraine-donbass/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150824800
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:41 schreef SureD1 het volgende:
The sum of all fears is op TV nu, past aardig bij de Zeitgeist :)
Gisteren Deep Impact op tv. -.- jeugdtrauma's herleefd.
  donderdag 19 maart 2015 @ 20:47:40 #94
192592 SureD1
------------------------------
pi_150824859
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:43 schreef crystal_meth het volgende:
Russia-led military bloc ready to send peacekeepers to Ukrainian regions
http://rt.com/politics/242277-csto-peacekeepers-ukraine-donbass/
Daar zitten ze in Donetsk schijnbaar niet op te wachten:

18:25
Self-proclaimed Donetsk republic views possible deployment of peacekeepers as violating Minsk agreements

(Interfax)
pi_150825240
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:43 schreef crystal_meth het volgende:
Russia-led military bloc ready to send peacekeepers to Ukrainian regions
http://rt.com/politics/242277-csto-peacekeepers-ukraine-donbass/
Overigens hebben we gezien wat dat voor georgie gedaan heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150825315
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Overigens hebben we gezien wat dat voor georgie gedaan heeft.
Ja man.. die Sakaashvili heeft een hoop verkloot voor Georgie. Nu doet ie hetzelfde in Oekraine...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150825538
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 20:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Overigens hebben we gezien wat dat voor georgie gedaan heeft.
Zuid Ossetië had zich afgescheiden van Georgië nog voor Georgië zich afscheidde van de Sovjet Unie. Zonder de Russische troepen was de Ossetische bevolking daar uitgemoord of verjaagd. Nu zijn de etnische georgiërs verjaagd, tja, bij elke oorlog zijn er verliezers.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150825622
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150825803
quote:
Russische propaganda Poetinlovertje!!
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150826187
quote:
Ah the leugen van de 93% komt weer langs.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150826197
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:11 schreef ZOA het volgende:

[..]

Russische propaganda Poetinlovertje!!
:@

JohnsonRussiaLi twitterde op donderdag 19-03-2015 om 21:18:07 Time magazine says Theft of #Ukraine 'Golden Loaf' Reflects Revolution's Failings; any reactions? http://t.co/41t8zoqvbI reageer retweet

WTF?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150826314
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ah the leugen van de 93% komt weer langs.
Oeh, John Simpson de Putin puppet, BBC, de spreekbuis van het Kremlin...

quote:
According to an opinion poll in February conducted by pollster GfK, 93% of the people asked said that they were happy that Crimea was under Russian control.

Such an overwhelming figure might look distinctly Soviet, or even North Korean; but the polling organisation which conducted it was Ukrainian, not Russian.
http://www.bbc.com/news/world-europe-31869747
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 19 maart 2015 @ 21:27:31 #103
192592 SureD1
------------------------------
pi_150826429
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ah the leugen van de 93% komt weer langs.
Interfax (Russisch persbureau, ik zet het er maar ff bij) heeft het wat naar beneden bijgesteld:

03/19 20:36 Sixty-eight percent of Crimeans consider themselves Russian
pi_150826584
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:24 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Oeh, John Simpson de Putin puppet, BBC, de spreekbuis van het Kremlin...

[..]

http://www.bbc.com/news/world-europe-31869747
Die zit er dus ook naast.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150826952
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die zit er dus ook naast.
Aan John Simpson kan de rest van de pers een voorbeeld nemen. De enige non-embedded journalist van de BBC in Irak in 2003. Een man die altijd objectiviteit nastreeft. Vrij zeldzaam tegenwoordig.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150827066
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Aan John Simpson kan de rest van de pers een voorbeeld nemen. De enige non-embedded journalist van de BBC in Irak in 2003. Een man die altijd objectiviteit nastreeft. Vrij zeldzaam tegenwoordig.
Maakt nog niet dat hij altijd gelijk heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150827333
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maakt nog niet dat hij altijd gelijk heeft.
Wel, toon ons de resultaten van de GfK poll dan.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150827343
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Rusland heeft sancties tegen het Westen ingesteld, heeft het Westen daaraan toegegeven?
Nee zeker niet. Dat komt omdat het westen, in tegenstelling tot wat bepaalde fanboys hier beweren, in economisch en politiek oogpunt zwaar de bovenhand heeft. De schade voor de Russen was naar verhouding vele malen groter dan andersom.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2015 21:46:15 ]
pi_150827493
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zuid Ossetië had zich afgescheiden van Georgië nog voor Georgië zich afscheidde van de Sovjet Unie. Zonder de Russische troepen was de Ossetische bevolking daar uitgemoord of verjaagd. Nu zijn de etnische georgiërs verjaagd, tja, bij elke oorlog zijn er verliezers.
Etnische zuiveringen goedpraten... Je bent weer goed bezig vandaag.
pi_150827577
MaxRTucker twitterde op donderdag 19-03-2015 om 17:00:11 UK stations soldiers in Mykolayiv, #Ukraine - 90 miles from #Crimea and scene of "Russian spring" protests last year. Land bridge deterrent? reageer retweet
90 km ten Westen van de Krim...

[ Bericht 1% gewijzigd door crystal_meth op 19-03-2015 22:00:55 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150827640
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Etnische zuiveringen goedpraten... Je bent weer goed bezig vandaag.
lol, als ik toegeef dat de georgische bevolking is verjaagd, en dat er bij elke oorlog onvermijdelijk verliezers zijn, heet het "goedpraten".
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150828019
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 21:51 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

lol, als ik toegeef dat de georgische bevolking is verjaagd, en dat er bij elke oorlog onvermijdelijk verliezers zijn, heet het "goedpraten".
Ja nou ja.. ze geven je niet overal in de wereld een OV kaart als je weggejaagt bent
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  donderdag 19 maart 2015 @ 22:27:01 #113
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150829291
quote:
U.S. to move ahead with training Ukrainian guardsmen: Pentagon

(Reuters) - About 290 U.S. Army paratroopers will travel to western Ukraine next month to train three battalions of Ukrainian national guard troops, the Pentagon said on Thursday, moving ahead with a long-planned mission that was delayed due to a peace deal.

Army Colonel Steve Warren, a Pentagon spokesman, said 290 members of the 173rd Airborne Brigade based at Vicenza, Italy, would carry out the training at the Yavoriv training center in western Ukraine, probably sometime in late April.

An exact date has not been finalized but the training, which was announced last August, had been due to start in mid-March and was delayed after being placed under review.

Lieutenant General Ben Hodges, the head of U.S. Army troops in Europe, told reporters this week the training mission had been delayed in part to avoid giving Moscow a reason to back out of a peace deal agreed last month between Ukraine and Russian-backed separatists.

Violations of a fragile ceasefire have strained the so-called Minsk plan. The Ukrainian military suffered new casualties from rebel attacks on Wednesday and Ukrainian Prime Minister Arseny Yatseniuk said there was little optimism Russia and the separatists would adhere to the accord.

Moscow and Kiev have clashed publicly over the next steps in implementing the agreement.
The view from nowhere.
pi_150829343
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:27 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Goed of slecht nieuws?
pi_150829397
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:27 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Kiev en de VS lijken vastbesloten om Minsk te begraven.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150829490
eu_journalist twitterde op donderdag 19-03-2015 om 22:03:27 EU diplomat: Strange alliance of Finland and Malta wanted to ease sanctions on #Russia. The rest wanted to extend current sanctions #euco reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 19 maart 2015 @ 22:31:53 #117
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150829538
quote:
Russian suspected of role in Litvinenko murder may give evidence

[...]

As ties improved, Britain rejected holding an inquiry in 2013. But with relations subsequently soured by the Ukraine crisis, the British government changed its mind last July.
The view from nowhere.
pi_150829623
Foul stench in rebel-held east Ukraine as war hits water treatment
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0ME2G720150318
ook een eeuwenoude taktiek...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 19 maart 2015 @ 22:34:54 #119
192592 SureD1
------------------------------
pi_150829698
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Kiev en de VS lijken vastbesloten om Minsk te begraven.
De Russen hebben Minsk al begraven omdat de door de Rada aangenomen vorm van decentralisatie van de Donbass niet binnen hun interpretatie van Minsk valt?
pi_150829701
ChristophHeer52 twitterde op donderdag 19-03-2015 om 22:30:28 New President of the EU (?) Yatsenyuk forbids EU countries to debate easing sanctions on Russia#Ukraine http://t.co/UKPYNFwd4g reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 19 maart 2015 @ 22:35:56 #121
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150829749
quote:
EU gears up for propaganda war with Russia

(Reuters) - The European Union is set to launch a first operation in a new propaganda war with Russia within days of EU leaders giving formal approval to the campaign at a summit on Thursday.

Officials told Reuters that a dozen public relations and communications experts would start work by the end of March in Brussels with a brief to counter what the EU says is deliberate misinformation coordinated by the Kremlin over Moscow's role and aims in Ukraine and elsewhere in Europe.

It is the first stage of a plan that leaders want EU foreign policy chief Federica Mogherini to finalize by June, which may include efforts to produce and share Russian-language broadcast programming, notably for ethnic Russians in ex-Soviet states.

[...]
The view from nowhere.
pi_150829789
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:34 schreef SureD1 het volgende:

[..]

De Russen hebben Minsk al begraven omdat de door de Rada aangenomen vorm van decentralisatie van de Donbass niet binnen hun interpretatie van Minsk valt?
ze willen slechts onderhandelen nadat er verkiezingen zijn gehouden, met kandidaten goedgekeurd door Kiev.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 19 maart 2015 @ 22:37:10 #123
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150829817
quote:
EU likely to keep Russia sanctions after Merkel weighs in

"We cannot and will not lift the sanctions that expire in July or September until the demands of the Minsk agreement have been fulfilled. That would be wrong," Merkel told Germany's Bundestag lower house of parliament on Thursday.
The view from nowhere.
pi_150829825
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Tja, dat is nodig. De EU heeft relatief erg veel pro-Rusland-wappies vergeleken met pro-EU-figuren in Rusland.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 19 maart 2015 @ 22:38:07 #125
192592 SureD1
------------------------------
pi_150829860
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

ze willen slechts onderhandelen nadat er verkiezingen zijn gehouden, met kandidaten goedgekeurd door Kiev.
Dat moet je nauwkeuriger formuleren: nadat er verkiezingen zijn gehouden die voldoen aan de eisen die de Oekraïnse wet daaraan stelt...niks geks aan, zo gaat dat in een democratie...
pi_150829864
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit wel zo'n goed idee is, maarja ik volg niet meer wat er aan de hand js..
pi_150829909
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:38 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit wel zo'n goed idee is, maarja ik volg niet meer wat er aan de hand js..
;)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_150829980
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:38 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat moet je nauwkeuriger formuleren: nadat er verkiezingen zijn gehouden die voldoen aan de eisen die de Oekraïnse wet daaraan stelt...niks geks aan, zo gaat dat in een democratie...
quote:
On the first day after the pullout a dialogue is to start on modalities of conducting local elections in accordance with the Ukrainian legislation and the Law of Ukraine "On temporary Order of Local Self-Governance in Particular Districts of Donetsk and Luhansk Oblasts," and also about the future of these districts based on the above-mentioned law.
quote:
Based on the Law of Ukraine "On temporary Order of Local Self-Governance in Particular Districts of Donetsk and Luhansk Oblasts", questions related to local elections will be discussed and agreed upon with representatives of particular districts of Donetsk and Luhansk oblasts in the framework of the Trilateral Contact Group. Elections will be held in accordance with relevant OSCE standards and monitored by OSCE/ODIHR.
ze weigeren die dialoog, dus...
Kiev zegt dat die representatives eerst moeten verkozen worden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150829999
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:39 schreef waht het volgende:

[..]

;)
Ik volg het al niet meer na pagina 4, zou iemand ff update kunnen geven, voel me een beetje een dom blondje :$.
  donderdag 19 maart 2015 @ 22:42:25 #130
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150830076
quote:
Lithuania Reintroduces Military Conscription Amid Concern Over Russia

Lithuanian parliamentarians overwhelmingly voted in favor of returning compulsory military service to the country in light of current geopolitical tensions over the Ukraine crisis, the Baltic state's Defense Ministry said in a statement Thursday.

Defense Minister Juozas Olekas, who presented the bill on conscription to Lithuania's parliament Thursday, said that the measure was tied to current events in Ukraine, the Delfi.lt news site reported.

Lithuania, one of the harshest critics of Russia's alleged role in breeding strife in Ukraine, abolished conscription in 2008, four years after the country acceded to NATO. A total of 112 parliamentarians voted in favor of its return, Delfi.lt news site reported. Three lawmakers voted against the initiative, while another five abstained.
The view from nowhere.
pi_150830242
mfa_russia twitterde op donderdag 19-03-2015 om 22:44:35 #Lavrov: Paradoxically, blatant violation of the Minsk accords by #Ukraine’s leaders are supported by the US leadership reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 19 maart 2015 @ 22:51:09 #132
192592 SureD1
------------------------------
pi_150830498
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]


[..]


[..]

ze weigeren die dialoog, dus...
Kiev zegt dat die representatives eerst moeten verkozen worden.
Ik zie de ruimte daarvoor wel hoor... Er staat representatives, dat is verder niet gespecificeerd. Bovendien blijkt uit de eerste paragraaf dat dit in overeenstemming met de Oekraïnse wet dient te gebeuren. Ik zou makkelijk een lijn kunnen verdedigen die er van uit gaat dat die representatives dan eerst deugdelijk gekozen dienen te worden. Die heren daar kunnen wel roepen dat ze de bevolking vertegenwoordigen maar dat moet je natuurlijk wel even langs fatsoenlijk georganiseerde verkiezingen toetsen...

Dat standpunt kan ook het begin van een onderhandeling zijn overigens, de DPR en LPR schreeuwen meteen moord en brand dat Minsk geschonden wordt. Ome Lavrov neemt dat geschreeuw vervolgens vrolijk over, zoals je hierboven laat zien. Naar mijn mening een weinig constructieve houding.

Overigens is Minsk geschreven op een manier die voor iedereen op zijn manier is uit te leggen. Anders was er geen Minsk geweest. Het enige dat Minsk heeft toegevoegd is een adempauze voor die arme mensen daar, maar ik ben echt bang dat het bij een adempauze zal blijven...

Edit:

The Law “On the special order of local self-government in separate regions of Donetsk and Luhansk Oblasts” determines temporary, for the period of three years since enactment of the Law, procedure for organizing local self-government as well as activity of local bodies of self-government in separate regions of Donetsk and Luhansk Oblasts that encompass regions, towns, townships, and villages determined by the decision of the Verkhovna Rada of Ukraine. It is established that Ukrainian legislation in some regions shall operate with consideration of peculiarities determined by the Law for the period of the introduced special order of local self-government.

Van: http://mfa.gov.ua/en/pres(...)koji-ta-lugansykoji-

Ik ga er dus van uit dat Kiev op het standpunt staat dat de local self-government die daar nu zit niet volgens de procedure die in de desbetreffende wet staat tot stand is gekomen, en zegt we praten verder als dat wel gebeurd is. Dat lijkt mij in overeenstemming met geest, inhoud en bewoordingen van Minsk. Maar goed, zoals ik al zei, hangt er van af welke bril je op hebt...

[ Bericht 15% gewijzigd door SureD1 op 19-03-2015 23:00:44 ]
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:01:22 #133
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150830998
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:40 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ik volg het al niet meer na pagina 4, zou iemand ff update kunnen geven, voel me een beetje een dom blondje :$.
Er moet na het terugtrekken van zware wapens een invulling worden gegeven aan het bestuur in het rebellen gebied. Daarna kan het gebied weer deel uitmaken van Oekraine, met een bepaalde mate van zelfbestuur.

De rebellen hebben eerder hun eigen verkiezingen gehouden, buiten Oekraine om (een schending van het Minsk akkoord).

Oekraine heeft een wet aangenomen waarin is vastgelegd dat men eerst verkiezingen houdt binnen het kader van de Oekrainse wet. Oekraine erkent namelijk de huidige leiding van de rebellen niet.

Daarover is nu een rel uitgebroken. Verder zijn er tal van bewegingen waarin de partijen de druk opvoeren: sancties verlengen, training Oekraiense militairen door de VS en UK, allerlei leger oefeningen, en een hoop verbaal geweld.
The view from nowhere.
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:06:41 #134
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150831325
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:01 schreef deelnemer het volgende:
De rebellen hebben eerder hun eigen verkiezingen gehouden, buiten Oekraine om (een schending van het Minsk akkoord).
Hier hadden de Russen geen moeite mee.

Nu Oekraine het netje probeert te regelen schreeuwen ze moord en brand.

Meth volgt daarin trouw de Russische lijn.
The view from nowhere.
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:09:01 #135
192592 SureD1
------------------------------
pi_150831459
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:06 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hier hadden de Russen geen moeite mee.
De Russen zijn redelijk selectief met hun moeite :)
pi_150831496
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:01 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Er moet na het terugtrekken van zware wapens een invulling worden gegeven aan het bestuur in het rebellen gebied. Daarna kan het gebied weer deel uitmaken van Oekraine, met een bepaalde mate van zelfbestuur.

De rebellen hebben eerder hun eigen verkiezingen gehouden, buiten Oekraine om (een schending van het Minsk akkoord).

Oekraine heeft een wet aangenomen waarin is vastgelegd dat men eerst verkiezingen houdt binnen het kader van de Oekrainse wet. Oekraine erkent namelijk de huidige leiding van de rebellen niet.

Daarover is nu een rel uitgebroken. Verder zijn er tal van bewegingen waarin de partijen de druk opvoeren: sancties verlengen, training Oekraiense militairen door de VS en UK, allerlei leger oefeningen, en een hoop verbaal geweld.
Dat laatste die training van Oekraiense militaire door US en de UK denk je dat Rusland daar op gaat reageren met hetzelfde wat we deze week hadden, dus allerlei millitairy drills?
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:11:51 #137
192592 SureD1
------------------------------
pi_150831591
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:09 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Dat laatste die training van Oekraiense militaire door US en de UK denk je dat Rusland daar op gaat reageren met hetzelfde wat we deze week hadden, dus allerlei millitairy drills?
Die drills zijn nog volop gaande...rennen zich kapot die Russische soldaten :)
pi_150831616
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:09 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Dat laatste die training van Oekraiense militaire door US en de UK denk je dat Rusland daar op gaat reageren met hetzelfde wat we deze week hadden, dus allerlei millitairy drills?
Ik verwacht een aanslag op die troepen, eerlijk gezegd. net zoals Hezbollah in 1983 de Fransen en Amerikanen uit Libanon heeft verdreven.

https://en.wikipedia.org/wiki/1983_Beirut_barracks_bombing
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:13:10 #139
192592 SureD1
------------------------------
pi_150831654
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik verwacht een aanslag op die troepen, eerlijk gezegd. net zoals Hezbollah in 1984 de Fransen en Amerikanen uit Libanon heeft verdreven.
Raakt de poep dan niet serieus de ventilator?
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:14:07 #140
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150831694
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:09 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Dat laatste die training van Oekraiense militaire door US en de UK denk je dat Rusland daar op gaat reageren met hetzelfde wat we deze week hadden, dus allerlei millitairy drills?
Dat doen ze al volop.
The view from nowhere.
pi_150831696
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:11 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Die drills zijn nog volop gaande...rennen zich kapot die Russische soldaten :)
Had via een fb pagina gelezen dat ze allemaal op hoog stonden, en toen Putin weer tevoorschijn kwam was het kalm.
pi_150831779
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:13 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Raakt de poep dan niet serieus de ventilator?
tja, zoals die amerikaanse generaal zei: we moeten "zoveel mogelijk Russen doden"... werkt in beide richtingen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150831837
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:14 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat doen ze al volop.
Niet een echt een dreiging toch?

(Sorry als woorden er belabberd uitkomen mijn telefoon loopt vast en ben kapot.)
pi_150831920
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik verwacht een aanslag op die troepen, eerlijk gezegd. net zoals Hezbollah in 1983 de Fransen en Amerikanen uit Libanon heeft verdreven.

https://en.wikipedia.org/wiki/1983_Beirut_barracks_bombing
Gaat dat niet heel verkeerd uitpakken?
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:18:43 #145
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150831951
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:16 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Niet een echt een dreiging toch?

(Sorry als woorden er belabberd uitkomen mijn telefoon loopt vast en ben kapot.)
Zoals de pauw zijn veren spreidt. Indruk maken.
The view from nowhere.
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:19:02 #146
192592 SureD1
------------------------------
pi_150831976
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:14 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Had via een fb pagina gelezen dat ze allemaal op hoog stonden, en toen Putin weer tevoorschijn kwam was het kalm.
Ik post het niet meer de hele tijd maar er komen de hele tijd meldingen langs.

Artikeltje:

MOSCOW. March 19 (Interfax) - Surprise exercises and combat readiness inspections will continue in the Russian Armed Forces, and the ongoing drills of Russian units in South Ossetia are not linked with the signing of the alliance and integration treaty between Moscow and Tskhinvali, Kremlin spokesman Dmitry Peskov has said.

"I can only confirm that [Russian President Vladimir] Putin, as commander-in-chief, has said more than once that the practice of both exercises and surprise inspections will continue. These are routine events aimed at further perfecting the Armed Forces of Russia, and this practice has always justified itself," he added.

The live-fire exercises in South Ossetia have nothing to do with the alliance and integration treaty signed between Russia and South Ossetia on March 18, Peskov said.

"These drills cannot stem from the treaty, which was signed yesterday. It is a framework treaty. More specific documents will subsequently be drafted and signed on its basis," he said.

tm cy

(Our editorial staff can be reached at eng.editors@interfax.ru)
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:21:35 #147
192592 SureD1
------------------------------
pi_150832110
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

tja, zoals die amerikaanse generaal zei: we moeten "zoveel mogelijk Russen doden"... werkt in beide richtingen.
Die had zijn opleiding zeker op West Point ten tijde van de Cuba Crisis :)

(Dat is net zo'n pointe-loze reactie als de jouwe op mijn oprechte vraag naar jouw inschatting :) )
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:24:48 #148
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150832308
myroslavapetsa twitterde op donderdag 19-03-2015 om 20:24:56 Oil drama unfolding in Kyiv starring Dnipropetrovsk governor mogul Ihor #Kolomoysky after parliament strips him of control over UkrNafta 1/3 reageer retweet
myroslavapetsa twitterde op donderdag 19-03-2015 om 20:30:23 Acc to MP Serhiy Leshchenko, Kolomoysky arrived at UkrTransNafta office with armed men to help its fired manager Oleksand Lazorko keep job 2/3 reageer retweet
myroslavapetsa twitterde op donderdag 19-03-2015 om 20:39:13 Dnipropetrovsk dep gov Korban arrived at UkrTransNafta office. Energy Min Demchyshyn, Kyiv police chief Tereshchuk are also there. 3/3 reageer retweet
The view from nowhere.
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:25:59 #149
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_150832375
man man man
zijn jullie nog steeds niet klaar met elkaar?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_150832482
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:21 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Die had zijn opleiding zeker op West Point ten tijde van de Cuba Crisis :)

(Dat is net zo'n pointe-loze reactie als de jouwe op mijn oprechte vraag naar jouw inschatting :) )
We hebben aanslagen op Amerikaanse doelen in Irak, in Afghanistan etc.. zijn een fact of life. Hoe de VS daarop zou reageren weet ik niet, vermoed dat de publieke opinie tegen het sturen van troepen zou zijn, waarschijnlijk wordt de roep op leveren van wapens luider.
In elk geval, er zijn regelmatig bomaanslagen in Oekraine, in gebieden in handen van Kiev. Lijkt me logisch dat die personen een aanslag op Amerikaanse troepen zouden willen plegen. Of het ook haalbaar is weet ik niet, ze zullen in de buurt van Lviv zitten, moeilijk om daar iets te organiseren, moeilijker althans dan in Kharkiv, Odessa, Mariupol etc...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150832588
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:25 schreef ErwinRommel het volgende:
man man man
zijn jullie nog steeds niet klaar met elkaar?
Wat is uw analyse, generaal?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:31:48 #152
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_150832693
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wat is uw analyse, generaal?
Die kan ik niet geven. Ken dat gebied niet, ben er nooit geweest. Dus ik ga niet speculeren of zogenaamd analyseren.
Reden van mijn post was dat ik me telkens weer blijf verbazen.
Stoort u zich verder niet aan mij hoor.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:32:21 #153
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150832721
Misschien iets voor Oekraine. Kunnen ze los van de propaganda uitzoeken waar ze bij horen.

quote:
Britons still live in Anglo-Saxon tribal kingdoms, Oxford University finds

Britons are still living in the same 'tribes' that they did in the 7th Century, Oxford University has found after an astonishing study into our genetic make-up.

Archaeologists and geneticists were amazed to find that genetically similar individuals inhabit the same areas they did following the Anglo-Saxon invasion, following the fall of the Roman Empire.
In fact, a map showing tribes of Britain in 600AD is almost identical to a new chart showing genetic variability throughout the UK, suggesting that local communities have stayed put for the past 1415 years.

Many people in Britain claim to feel a strong sense of regional identity and scientists say they the new study proves that the link to birthplace is DNA deep.

The most striking genetic split can be seen between people living in Cornwall and Devon, where the division lies exactly along the county border. It means that people living on either side of the River Tamar, which separates the two counties, have different DNA.
The view from nowhere.
pi_150832921
Russia, China, others snub U.N. meeting on Crimea human rights
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0MF2PZ20150319
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:39:48 #155
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150833225
EuromaidanPR twitterde op donderdag 19-03-2015 om 19:19:44 #Luhansk. Shelling is heard 5 km east of the city. Situation is getting tense | EMPR @ukrainebang #RussiaInvadedUkraine reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op donderdag 19-03-2015 om 19:22:08 Bridge over Siversky Donets was blasted & destroyed. Connected Stanytsia Luhanska with #Luhansk http://t.co/PZjKb4FJNU http://t.co/uzZLvUAEdT reageer retweet
The view from nowhere.
pi_150833439
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:39 schreef deelnemer het volgende:
EuromaidanPR twitterde op donderdag 19-03-2015 om 19:19:44 #Luhansk. Shelling is heard 5 km east of the city. Situation is getting tense | EMPR @ukrainebang #RussiaInvadedUkraine reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op donderdag 19-03-2015 om 19:22:08 Bridge over Siversky Donets was blasted & destroyed. Connected Stanytsia Luhanska with #Luhansk http://t.co/PZjKb4FJNU http://t.co/uzZLvUAEdT reageer retweet
[ afbeelding ]
Is dat waar de rebellen eerder de rivier overgestoken waren? Dan neem ik aan dat de Oekrainse troepen de brug hebben opgeblazen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 19 maart 2015 @ 23:54:18 #157
192592 SureD1
------------------------------
pi_150833853
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Is dat waar de rebellen eerder de rivier overgestoken waren? Dan neem ik aan dat de Oekrainse troepen de brug hebben opgeblazen?
Yes, oversteek + opblazen brug is gisteren gebeurd volgens mij. Lijkt me logisch dat de Oekraïners die brug hebben opgeblazen. Las van de week dat zo'n beetje elke brug daar ondermijnd is...

Dank voor de analyse btw..
pi_150833870
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150834179
EU agrees Russia sanctions to stay until Ukraine peace terms met
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0MF1FF20150319
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150836540
Burak Pehlivan: Erdoğan’s visit to Ukraine may be substantial milestone in relations between two countries
http://www.kyivpost.com/o(...)ountries-383868.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150836777
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150837015
rougek68 twitterde op vrijdag 20-03-2015 om 03:22:39 Kiev revokes licence of @Euronews Ukrainian version http://t.co/6QtvgypUBe #Ukraine #Kiev reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150837137
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150837146
Navalny:
Don’t send weapons to Ukraine, top Russian Kremlin critic says
http://www.washingtonpost(...)73416e759_story.html

offtopic: binnen 5 uur:


[ Bericht 33% gewijzigd door crystal_meth op 20-03-2015 04:14:52 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150837258
Oligarchs at war: Claims of murder among Ukrainian billionaires in High Court case

Some of the most extraordinary allegations of violence, murder and corruption ever seen in a London commercial legal dispute have emerged in High Court documents.

http://www.independent.co(...)t-case-10107612.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150837263
quote:
Russia offers UN resolution on election talks with Ukraine rebels

Russia proposed a UN Security Council draft resolution Thursday asking Kiev to "immediately start consultations" with pro-Russian separatists on elections within their eastern Ukraine strongholds.

The Russian text cites a paragraph from a February peace accord, which "provides for discussion and agreement on questions related to local elections in certain areas of the Donetsk and Lugansk regions."

The Russian proposal comes after Ukraine Tuesday ratified two bills for greater autonomy in its troubled rebel-held east, where 11 months of fighting between the Russian-backed separatists and Ukrainian government forces have killed more than 6,000 people.

Russia argues that the Ukrainian legislation is not in line with the February peace deal aimed at ending the regional fighting, and objects to Kiev's requirement that before winning autonomy the separatists must hold local elections under Ukrainian law.

In the resolution Russia called on Kiev to "immediately start consultations with the representatives of relevant areas."

Russian Foreign Minister Sergei Lavrov said Wednesday the move by Ukraine "grossly violates" the February agreement made in Minsk.

"Kiev is looking to replace practically all elected officials with someone else," he said.

But Ukraine maintains that the law is not in violation of the Minsk agreement.

The Russian proposal has little chance for success given tensions between Western council members and Russia since the beginning of the Ukrainian crisis.

Lithuanian UN Ambassador Raimonda Murmokaite said that she was "taken by surprise" by the text, which she called "very one-sided."

"The illegal militants have long rejected the Minsk agreements... Ukraine is the only side working to implement the Minsk agreement" she said about the peace accord.
http://nr.news-republic.c(...)3&articleid=38985581
Kans op slagen van Minsk wordt steeds kleiner.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150837272
geen idee wat hier precies aan de hand is...
quote:
The governor of the Dnepropetrovsk region and one of Ukraine’s richest oligarchs, Igor Kolomoysky, has raided the office of oil transportation company Ukrtransnafta in Kiev with the help of several dozen armed “lawyers” in order to regain control over it.

Kolomoysky raided the firm to “drive out the new chief from the office and forcefully reappoint his own manager, Mr. Lazorko,” said Sergey Leshchenko, a parliamentarian from the bloc of Petro Poroshenko.

Earlier on Thursday, the board of Ukrtransnafta, which manages oil transportation operations through the Ukrainian pipeline network, relieved Aleksandr Lazorko of his post. “The Supervisory Board elected Yuri Miroshnik to act as a Chairman of the Board of Ukrtransnafta from 19 March 2015 until 10 August 2015,” national oil and gas company Naftogaz said in a statement.

Lazorko however refused to leave his post, protesting the decision, and barricaded himself in the office until Kolomoysky and his men entered the office and took it by force. The office remains under siege with a number of politicians and MPs trying to argue in Kolamoysky’s favor, calling for the reinstation of the old chief of Ukrtransnafta.

The Interior Minister Arsen Avakov was notified of the armed takeover, but authorities are hesitating to resolve the standoff forcefully, apparently hoping that Kolomoysky’s men will eventually surrender the headquarters after he “examines the documents.”
According to Vladimir Demchishin, the Energy Minister of Ukraine, a legal team is trying to negotiate with Kolomoysky and his men. The oligarch wants to stall and check the “legality” of the decision to relief Lazorko from his post.

Kolomoysky himself left the oil company’s office late evening, carrying some documents. As the oligarch was leaving the building, he told journalists that his legal team found some irregularities that he plans to discuss with the country’s leader Petro Poroshenko.

“We were liberating the building of Ukrtransnafta from Russian diversionists, who raided it! Why don’t you ask about it? Or you just f**king need to see Kolomoysky?” outraged oligarch told a Radio Svoboda journalist. “I’m going to President with these papers and scrawls.”
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150839171
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 22:35 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Propaganda of evenwichtige verslaggeving? Op nog meer propaganda zit ik persoonlijk niet te wachten, dat laat maar mooi aan die Russen.
pi_150842946
quote:
Ah, je hebt de eigenaar van o.a. Dnjepr Dnjepropetrovsk, Privat Bank en het Azov bataljon ook gevonden...Joelia en Jatsenjoek de Minister President staan ook op zijn zwarte loonlijst
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150842995
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 23:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik verwacht een aanslag op die troepen, eerlijk gezegd. net zoals Hezbollah in 1983 de Fransen en Amerikanen uit Libanon heeft verdreven.

https://en.wikipedia.org/wiki/1983_Beirut_barracks_bombing
Altijd een verstandig plan om de VS uit de tent te lokken?
Dit is geen guerilla oorlog waarin de VS niet goed is maar gewoon conventioneel. Mochten ze dat proberen dan hoeven ze die zware wapen niet terug te trekken daar zorgen de b2's dan wel voor :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150843076
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Altijd een verstandig plan om de VS uit de tent te lokken?
Dit is geen guerilla oorlog waarin de VS niet goed is maar gewoon conventioneel. Mochten ze dat proberen dan hoeven ze die zware wapen niet terug te trekken daar zorgen de b2's dan wel voor :') .
zozo, stoer.
so long and thanks for all the fish
pi_150843172
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:31 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

zozo, stoer.
Ik ben bang dat dat weinig met stoer te maken heeft. Tot nu toe reageert de VS elke keer op zo'n aanslag.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150843199
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Altijd een verstandig plan om de VS uit de tent te lokken?
Dit is geen guerilla oorlog waarin de VS niet goed is maar gewoon conventioneel. Mochten ze dat proberen dan hoeven ze die zware wapen niet terug te trekken daar zorgen de b2's dan wel voor :') .
De Russische tactiek is voor hen onfeilbaar, dat snap je onderhand toch wel?
pi_150843207
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:31 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

zozo, stoer.
Meer iets met 'wishful thinking' ...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150843221
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dat weinig met stoer te maken heeft. Tot nu toe reageert de VS elke keer op zo'n aanslag.
Dat doen ze dan maar lekker op hun eigen grens, zou ik als europeaan zeggen.
so long and thanks for all the fish
pi_150843319
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:36 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat doen ze dan maar lekker op hun eigen grens, zou ik als europeaan zeggen.
En die Russische aanslag die meth verwacht in Oekraïne zie je niet als een probleem?
pi_150843329
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:36 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat doen ze dan maar lekker op hun eigen grens, zou ik als europeaan zeggen.
Waarom zouden ze mexico moeten bombarderen als ze aangevallen worden door oekrainse rebellen en russische soldaten :?

Ik als Europeaan zou zeggen dat een beperkt bombardement gerechtvaardigd is omdat juist de VS ons verdedigd. Van het eigen leger hoeven we het niet te hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150843396
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Altijd een verstandig plan om de VS uit de tent te lokken?
Dit is geen guerilla oorlog waarin de VS niet goed is maar gewoon conventioneel. Mochten ze dat proberen dan hoeven ze die zware wapen niet terug te trekken daar zorgen de b2's dan wel voor :') .
Onderbouw eens dat dit geen guerilla oorlog is?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150843506
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:42 schreef ZOA het volgende:

[..]

Onderbouw eens dat dit geen guerilla oorlog is?
Het gebruikte materiaal de open manier van vechten met uniformen en tanks. Dit is heel anders dan de zelfmoord aanslagen in irak waar iedereen de vijand kon zijn.

Juist in oorlogen waar de doelen helder zijn zijn de Amerikanen heer en meester vanwege het technologische overwicht. Het leger van Irak was ook in een week opgerold.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150843548
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het gebruikte materiaal de open manier van vechten met uniformen en tanks. Dit is heel anders dan de zelfmoord aanslagen in irak waar iedereen de vijand kon zijn.

Juist in oorlogen waar de doelen helder zijn zijn de Amerikanen heer en meester vanwege het technologische overwicht.
Ah zo .. je hebt er duidelijk niets van begrepen wat er in Oekraine gaande is dan
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150843603
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:47 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ah zo .. je hebt er duidelijk niets van begrepen wat er in Oekraine gaande is dan
Leg dat eens uit dan? Want je blijft een man van weinig woorden die vooral wat niet onderbouwde kreten uitslaat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150843632
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Leg dat eens uit dan?
Van geen kant .. dat is trekken aan een dood paard met jou
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150843663
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:49 schreef ZOA het volgende:

[..]

Van geen kant .. dat is trekken aan een dood paard met jou
Je hebt dus ongelijk. Zo gaat het elke keer.
Je roept iets maar weigert het uit een te zetten.

Want zover ik weet zijn het vooral geuniformeerde mannen met tanks, bmp's, etc. die daar knokken. Geen zwarte weduwen die bomaanslagen plegen.

quote:
Guerrilla is een term uit de krijgswetenschap en heeft betrekking op een gewapend conflict waarbij ongeregelde strijders een reguliere krijgsmacht trachten te ontregelen en uit te putten, terwijl vanwege het verschil in vuurkracht een rechtstreekse confrontatie door die strijders zo veel mogelijk wordt vermeden. De term guerrilla wordt ook wel gebezigd om de organisatie aan te duiden die de guerrillaoorlog voert.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150843771
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je hebt dus ongelijk. Zo gaat het elke keer.
Je roept iets maar weigert het uit een te zetten.
Ja.... ongelijk omdat ik jouw onderbouwing van 'Het gebruikte materiaal de open manier van vechten met uniformen en tanks' anders zie en dat niet wens te onderbouwen...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  vrijdag 20 maart 2015 @ 11:54:06 #185
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150843772
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:26 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Propaganda of evenwichtige verslaggeving? Op nog meer propaganda zit ik persoonlijk niet te wachten, dat laat maar mooi aan die Russen.
Eens. Als burger wordt ik geschaad in mijn mogelijkheden door alle deze propaganda, manipulatie, spindocters nudges, strategisch zwijgen, etc...
The view from nowhere.
pi_150843819
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:54 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ja.... ongelijk omdat ik jouw onderbouwing van 'Het gebruikte materiaal de open manier van vechten met uniformen en tanks' anders zie en dat niet wens te onderbouwen...
Idd. Want dat onderbouwen hoeft echt niet meer dan 10 regels tekst te zijn.

Maar je laat keer op keer zien dat je dat niet kunt.

Ik wacht trouwens ook nog steeds op dat linkje wat je maar niet gevonden krijgt.

Kijk met meth ben ik het ook niet eens maar die komt nog wel eens met bronnen of onderbouwt zijn mening. Je zal dan zien dat ik mijn mening dan bijstel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150844008
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Idd. Want dat onderbouwen hoeft echt niet meer dan 10 regels tekst te zijn.
Iedereen, de hele wereld valt er van vorig jaar februari over dat je totaal niet weet wie wie zijn, wie wat gedaan heeft, en wie bij wie hoort. en wie wat op zijn agenda heeft staan. b.v. Maidan, directe Russische inmenging, Odessa, MH17.. en jij komt met het statement.. het is geen guerillaoorlog
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150844166
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:00 schreef ZOA het volgende:

[..]

Iedereen, de hele wereld valt er van vorig jaar februari over dat je totaal niet weet wie wie zijn, wie wat gedaan heeft, en wie bij wie hoort. en wie wat op zijn agenda heeft staan. b.v. Maidan, directe Russische inmenging, Odessa, MH17.. en jij komt met het statement.. het is geen guerillaoorlog
Huh volgens mij waren de leiders vrij duidelijk en zijn het open gevechten. De rebellen hebben zelfs eigen media kanalen waarop ze uitleg geven.
Dat niet de hele keten bekend is van blokhoofd tot jan soldaat maakt nog niet dat het guerrilla is.
Ik had de definitie al gepost maar hier is het hele artikel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Guerrilla

Rechtstreekse confontraties worden vermeden. We hebben op de beelden kunnen zien dat ze nu niet bepaald hit and run tactieken toepassen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150844494
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Huh volgens mij waren de leiders vrij duidelijk en zijn het open gevechten. De rebellen hebben zelfs eigen media kanalen waarop ze uitleg geven.
Dat niet de hele keten bekend is van blokhoofd tot jan soldaat maakt nog niet dat het guerrilla is.
Ik had de definitie al gepost maar hier is het hele artikel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Guerrilla

Rechtstreekse confontraties worden vermeden. We hebben op de beelden kunnen zien dat ze nu niet bepaald hit and run tactieken toepassen.
Nixon en Ho Tsji Min waren ook duidelijke leiders en ook dat was een 'trainingsmissie' van de VS
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150844705
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:14 schreef ZOA het volgende:

[..]

Nixon en Ho Tsji Min waren ook duidelijke leiders en ook dat was een 'trainingsmissie' van de VS
De Vietcong was guerilla daar maar noord vietnamese troepen niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:28:42 #191
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150844949
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 05:12 schreef crystal_meth het volgende:
Oligarchs at war: Claims of murder among Ukrainian billionaires in High Court case

Some of the most extraordinary allegations of violence, murder and corruption ever seen in a London commercial legal dispute have emerged in High Court documents.

http://www.independent.co(...)t-case-10107612.html
Wat een zooi.
The view from nowhere.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:37:52 #192
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_150845222
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:14 schreef ZOA het volgende:

[..]

Nixon en Ho Tsji Min waren ook duidelijke leiders en ook dat was een 'trainingsmissie' van de VS
_O-
pi_150845516
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En die Russische aanslag die meth verwacht in Oekraïne zie je niet als een probleem?
Niet van die omvang dat de USA in onze achtertuin met B-2's bommentapijten moet gaan leggen.

Of vind je van wel?
so long and thanks for all the fish
pi_150845643
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Idd. Want dat onderbouwen hoeft echt niet meer dan 10 regels tekst te zijn.

Maar je laat keer op keer zien dat je dat niet kunt.

Ik wacht trouwens ook nog steeds op dat linkje wat je maar niet gevonden krijgt.

Kijk met meth ben ik het ook niet eens maar die komt nog wel eens met bronnen of onderbouwt zijn mening. Je zal dan zien dat ik mijn mening dan bijstel.
Ow, de beschuldiging van Russische jagers in Oekrains luchtruim staat gewoon op wiki zelfs...
'Eerder op 17 juli beschuldigde Oekraïne de Russische luchtmacht ervan op 16 juli een Oekraïense Soechoj Soe-25 te hebben neergehaald.'
http://nl.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines-vlucht_17
Echter de toespraak die Poroshenko op 14 15 Juli hierover hield evenals de troepenverplaatsing richting Krim inclusief Buk is nagenoeg overal weggemoffelt.
Wat dan weer vreemd is dat de seperatisten/deserteurs op 30 juni een basis incl Buk op het 'regeringsleger' buit maakten overal te vinden is terwijl dat zelfde leger daar eigenlijk helemaal niet was
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150845649
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waarom zouden ze mexico moeten bombarderen als ze aangevallen worden door oekrainse rebellen en russische soldaten :?

Ik als Europeaan zou zeggen dat een beperkt bombardement gerechtvaardigd is omdat juist de VS ons verdedigd. Van het eigen leger hoeven we het niet te hebben.
Als ze zo nodig een conflict moeten zoeken om te escaleren gaan ze maar oorlog voeren nabij Alaska, ja?

De VS verdedigt ons juist niet. Elke keer als Europa poogt te de-escaleren (het enige uitzicht op een oplossing daar), probeert de VS weer een tandje bij te schakelen. Met zulke vrienden heb je geen vijand meer nodig. Misschien is het tikkie handiger om die oorlogszuchtige yanks niet nodig te hebben.
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:51:16 #196
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150845670
Kunnen we de suggestie van Meth, dat er een aanslag wordt gepleegd op de Amerikaanse trainingsmissie, beschouwen als een gebeurtenis die niet heeft plaatsgevonden.
The view from nowhere.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 12:53:57 #197
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150845764
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:50 schreef ZOA het volgende:
Wat dan weer vreemd is dat de seperatisten/deserteurs op 30 juni een basis incl Buk op het 'regeringsleger' buit maakten overal te vinden is terwijl dat zelfde leger daar eigenlijk helemaal niet was
Dat bericht gaat terug op 1 bron in de Russische media. Er is daar geen verdere bevestiging van.
The view from nowhere.
pi_150845776
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:51 schreef deelnemer het volgende:
Kunnen we de suggestie van Meth, dat er een aanslag wordt gepleegd op de Amerikaanse trainingsmissie, beschouwen als een gebeurtenis die niet heeft plaatsgevonden.
Jawel hoor .. die '300' zitten meer dan 1000km van het front af.. 20 km van de Poolse grens en ze kunnen goed rennen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150845845
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 12:53 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat bericht gaat terug op 1 bron in de Russische media. Er is daar geen verdere bevestiging van.
Ten aanzien van de bevestiging .. er wordt in 'het Westen' alleen bevestigd wat goed uitkomt..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  vrijdag 20 maart 2015 @ 13:03:33 #200
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150846027
quote:
Energy and Crimean Tatars top agenda as Turkey's Erdogan visits Ukraine

(Reuters) - Energy ties and the fate of Crimean Tatars will top the agenda when Turkish President Tayyip Erdogan meets his Ukrainian counterpart in Kiev on Friday, but concrete deals are unlikely as he seeks to avoid straining relations with Moscow.

Turks have close kinship bonds with the Muslim, Turkic-speaking Tatar minority in Crimea, the Black Sea peninsula Moscow annexed from Ukraine a year ago. Erdogan has repeatedly warned that the instability could have regional repercussions.

[...]

"One of the most important topics during Erdogan’s visit will be energy," a senior Turkish official said, noting that Ukraine still wants to build a liquefied natural gas (LNG) plant on the Black Sea coast, a project Ankara opposes.

"Turkey still opposes LNG tankers passing through the Bosphorus and Dardanelles Straits. This stance will be reiterated during the visit," the official said.
The view from nowhere.
pi_150846122
Het hele MH17 'onderzoek', berichtgeving en doelstelling is er vanaf 17 Juli ook op gericht..Hoe houden wij Oekraine (Kiev) buiten schot en kunnen wij het de seperatisten en het liefst Rusland dit in de schoenen schuiven
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  vrijdag 20 maart 2015 @ 13:11:47 #202
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150846287
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:07 schreef ZOA het volgende:
Het hele MH17 'onderzoek', berichtgeving en doelstelling is er vanaf 17 Juli ook op gericht..Hoe houden wij Oekraine (Kiev) buiten schot en kunnen wij het de seperatisten en het liefst Rusland dit in de schoenen schuiven
Als je alleen in motieven denkt, zijn er geen feiten. Cui bono ...
The view from nowhere.
pi_150846378
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:11 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Als je alleen in motieven denkt, zijn er geen feiten. Cui bono ...
Als ik alleen in motieven zou denken blijft alleen Kiev over...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  vrijdag 20 maart 2015 @ 13:16:55 #204
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150846473
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 03:27 schreef crystal_meth het volgende:
rougek68 twitterde op vrijdag 20-03-2015 om 03:22:39 Kiev revokes licence of @Euronews Ukrainian version http://t.co/6QtvgypUBe #Ukraine #Kiev reageer retweet
quote:
The Ukrainian President, Petro Poroshenko, has granted an exclusive interview to euronews in Kyiv in which he calls on the West to present a united front against Russia to resolve the conflict in eastern Ukraine.

http://www.euronews.com/2(...)t-blackmail-ukraine/
The view from nowhere.
pi_150846487
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:07 schreef ZOA het volgende:
Het hele MH17 'onderzoek', berichtgeving en doelstelling is er vanaf 17 Juli ook op gericht..Hoe houden wij Oekraine (Kiev) buiten schot en kunnen wij het de seperatisten en het liefst Rusland dit in de schoenen schuiven
Misschien wat meer naar de feiten en wat minder naar enkel de propagandakanalen kijken ZOA.
pi_150846642
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Misschien wat meer naar de feiten en wat minder naar enkel de propagandakanalen kijken ZOA.
Ik kijk in Oekraine al meer dan 10 jaar naar 'feiten' ...toen was het voor jou nog 'Rusland'
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150846874
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:16 schreef deelnemer het volgende:

[..]

[..]

Poroshenko schopt het iig verder dan Timoshenko .. die kwam de afgelopen 10 jaar week in week uit niet verder dan de Poolse media terroriseren
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  vrijdag 20 maart 2015 @ 13:37:40 #208
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150847221
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:21 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik kijk in Oekraine al meer dan 10 jaar naar 'feiten' ...toen was het voor jou nog 'Rusland'
De Oekrainese en Russische bronnen zijn vrij zwak. Je kunt geen Engels. Maar als ik Engelstalige bronnen lees (WP & NYT), dan zie ik dat de Russische interpretatie van de situatie ook wordt weergegeven, in de termen van Rusland zelf. Als je omgekeerd alleen Russische bronnen leest, krijg je geen beeld van de westerse interpretatie. Het westerse standpunt wordt weergegeven in hun eigen Russische termen. Dat maakt ze eenzijdig.
The view from nowhere.
pi_150847381
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:07 schreef ZOA het volgende:
Het hele MH17 'onderzoek', berichtgeving en doelstelling is er vanaf 17 Juli ook op gericht..Hoe houden wij Oekraine (Kiev) buiten schot en kunnen wij het de seperatisten en het liefst Rusland dit in de schoenen schuiven
EliotHiggins twitterde op vrijdag 20-03-2015 om 10:46:40 Based on previous experience expect the Russian media to start sharing this new #MH17 evidence so. http://t.co/24B0gZPtQw reageer retweet
  vrijdag 20 maart 2015 @ 13:49:22 #210
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150847779
GeoffPyatt twitterde op vrijdag 20-03-2015 om 11:27:32 Seversky Donets bridge destroyed following several days of Russian-backed seps staging more attempted land grabs http://t.co/RW13NzMYEf reageer retweet
The view from nowhere.
pi_150847984
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:37 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De Oekrainese en Russische bronnen zijn vrij zwak. Je kunt geen Engels. Maar als ik Engelstalige bronnen lees (WP & NYT), dan zie ik dat de Russische interpretatie van de situatie ook wordt weergegeven, in de termen van Rusland zelf. Als je omgekeerd alleen Russische bronnen leest, krijg je geen beeld van de westerse interpretatie. Het westerse standpunt wordt weergegeven in hun eigen Russische termen. Dat maakt ze eenzijdig.
Zeg je nu dat Oekrainse en Russische bronnen zwak en eenzijdig zijn?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  vrijdag 20 maart 2015 @ 14:10:27 #212
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150848373
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:56 schreef ZOA het volgende:

[..]

Zeg je nu dat Oekrainse en Russische bronnen zwak en eenzijdig zijn?
Inderdaad. RT, Sputnik, Itar-Tass, Ukrinform, Kyiv Post, ....
The view from nowhere.
pi_150848493
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:41 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

EliotHiggins twitterde op vrijdag 20-03-2015 om 10:46:40 Based on previous experience expect the Russian media to start sharing this new #MH17 evidence so. http://t.co/24B0gZPtQw reageer retweet
[ afbeelding ]
Hehehe.
pi_150848621
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:10 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Inderdaad. RT, Sputnik, Itar-Tass, Ukrinform, Kyiv Post, ....
Ja.. ik weet niet of de westerse interpretatie wel zo sterk en minder eenzijdig is .. ik heb slechts Hans van Baalen en Frans Timmermans meegekregen en vond dat wel genoeg
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150848649
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:18 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ja.. ik weet niet of de westerse interpretatie wel zo sterk en minder eenzijdig is .. ik heb slechts Hans van Baalen en Frans Timmermans meegekregen en vond dat wel genoeg
En toch overal een mening over hebben?
pi_150848667
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:19 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

En toch overal een mening over hebben?
Ten aanzien van Oekraine wel ja ..waar ik normaal gesproken stemrecht heb.. behalve als je niet op Poroshenko wilde stemmen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  vrijdag 20 maart 2015 @ 14:21:03 #217
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150848701
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:18 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ja.. ik weet niet of de westerse interpretatie wel zo sterk en minder eenzijdig is .. ik heb slechts Hans van Baalen en Frans Timmermans meegekregen en vond dat wel genoeg
Die heb je niet kunnen missen. Een half jaar na dato en de pro-Russen komen er nog steeds telkens weer mee aanzetten, alsof daarmee alles duidelijk wordt. Dat je daarmee het wel gezien hebt is hun ook bedoeling.
The view from nowhere.
pi_150848729
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:19 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ten aanzien van Oekraine wel ja ..waar ik normaal gesproken stemrecht heb.. behalve als je niet op Poroshenko wilde stemmen
Maar verder geen onafhankelijke media e.d. volgen. Dus veel meer dan van buiten je eigen cirkeltje weet je eigenlijk niet.
pi_150848740
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:21 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Die heb je niet kunnen missen. Een half jaar na dato en de pro-Russen komen er nog steeds telkens weer mee aanzetten, alsof daarmee alles duidelijk wordt. Dat je daarmee het wel gezien hebt is hun ook bedoeling.
Je kan natuurlijk je ogen sluiten en de impact op Oekraine ervan naast je neerleggen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150848757
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:22 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Maar verder geen onafhankelijke media e.d. volgen. Dus veel meer dan van buiten je eigen cirkeltje weet je eigenlijk niet.
Dat eigen cirkeltje is wel waar het om draait...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150848813
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:23 schreef ZOA het volgende:

[..]

Dat eigen cirkeltje is wel waar het om draait...
Maar niet zo heel betrouwbaar als het gaat om het grote plaatje.
pi_150848824
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:25 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Maar niet zo heel betrouwbaar als het gaat om het grote plaatje.
Generaliseren is betrouwbaar zeker....
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150848952
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:25 schreef ZOA het volgende:

[..]

Generaliseren is betrouwbaar zeker....
Nope, lijkt me logischer om zoveel mogelijk informatie te proberen krijgen uit zoveel mogelijk bronnen. Dan kom je d'r vanzelf achter welke bronnen relatief betrouwbaar zijn.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 14:31:20 #224
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_150848972
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:25 schreef ZOA het volgende:

[..]

Generaliseren is betrouwbaar zeker....
Vanuit een beperkt kringetje een totaal visie formuleren leidt tot onjuist generalisaties.
The view from nowhere.
pi_150849259
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:30 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Nope, lijkt me logischer om zoveel mogelijk informatie te proberen krijgen uit zoveel mogelijk bronnen. Dan kom je d'r vanzelf achter welke bronnen relatief betrouwbaar zijn.
Vind je het goed als ik de voor mij echte bronnen, informatie en betrouwbaarheid dan gewoon in mijn eigen cirkeltje houd, waar alle partijen en meningen in vertegenwoordigt zijn en je elke dag op de werkelijkheid wordt gewezen?

En de relatieve betrouwbaarheid waar jij achterkomt maakt nog niets tot een werkelijk feit.
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150849316
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 14:31 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Vanuit een beperkt kringetje een totaal visie formuleren leidt tot onjuist generalisaties.
Jah ... dus stop daar maar mee :)
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150850519
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:21 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik kijk in Oekraine al meer dan 10 jaar naar 'feiten' ...toen was het voor jou nog 'Rusland'
Ha! Dan was ik tien jaar terug in Rusland na de Oranjerevolutie en niet in Oekraïne, mooie nieuwe ervaring spontaan!
pi_150851400
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ha! Dan was ik tien jaar terug in Rusland na de Oranjerevolutie en niet in Oekraïne, mooie nieuwe ervaring spontaan!
Toch leuk dat je in Oekraine geweest bent :)
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150853943
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 15:45 schreef ZOA het volgende:

[..]

Toch leuk dat je in Oekraine geweest bent :)
Zeker :). Daarom baal ik ook zo dat het land niet haar eigen keuzes lijkt te mogen maken.
pi_150853986
Laat die ZOA toch, komt wat aandacht tekort. Voor de rest zit er niets interessants in.

Spijtig dat hier geen Russen zitten voor een goede discussie..
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_150854210
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:16 schreef deelnemer het volgende:

[..]

[..]

Ukraine bans Euronews
http://www.euractiv.com/s(...)bans-euronews-313112
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150856349
quote:
Corrupt, cash-strapped and lacking skill: the Ukraine army Britons come to train

An elite British soldier of Ukrainian descent, who resigned to train Kiev’s forces, recently told the Sunday Times that six in 10 Ukrainian casualties were caused by friendly fire or mishandling of weapons. Commanders were so incompetent that they were endangering soldiers’ lives.
http://www.theguardian.co(...)-army-gaps-kiev-army
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150856461
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:24 schreef waht het volgende:
Laat die ZOA toch, komt wat aandacht tekort. Voor de rest zit er niets interessants in.

Spijtig dat hier geen Russen zitten voor een goede discussie..
Ik mag hopen dat het oplucht .. anders is het een behoorlijk zinloze en inhoudsloze, laat staan interresante post
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150856558
quote:
Ben Carson: Arm Ukraine, Expand NATO, Rethink Russia on UN Security Council

Ben Carson Confused About Whether The Baltic States Are Part Of NATO. Ben Carson stumbles over questions about NATO, al Qaeda. Ben Carson Forgets Baltic States Are in NATO, Dates Islam to Before Christ in Flubbed Foreign Policy Interview."

The 63-year old neurosurgeon, who recently launched an exploratory committee for a 2016 presidential bid, had called in for an interview with Hugh Hewitt. The California-based host, whose sharp, probing style got him a role in the GOP's upcoming presidential debates, used the interview to drill down on foreign policy.

Carson slipped up, and said the "Baltic states" needed to "get involved in NATO," an alliance they belong to already. The previous week had seen Carson speculate about whether homosexuality was a choice, and get mocked on Saturday Night Live. This week, the media was browbeating him over foreign policy.
http://www.newsmax.com/Ne(...)31521/#ixzz3Uww9lJMx
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150856655
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zeker :). Daarom baal ik ook zo dat het land niet haar eigen keuzes lijkt te mogen maken.
Tot zover ben ik het volledig met je eens.. voor de verandering
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150856683
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:52 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat het oplucht .. anders is het een behoorlijk zinloze en inhoudsloze, laat staan interresante post
tja, daar zijn ze wel sterk in, in dat soort posts...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150856978
quote:
Ukraine oligarch calls for nationalisation of industrial assets

One of Ukraine’s most powerful oligarchs has called for some of the country’s prized industrial assets to be nationalised, claiming that their privatisation was a criminal conspiracy to rob the state of billions of dollars.

Igor Kolomoisky, a billionaire businessman, told the Financial Times that Ukraine should not receive any new funds from the International Monetary Fund until all “illegally” privatised property had been restored to state ownership.

“Ukraine is going round begging for money . . . and here is money that is due to the state. Return these enterprises, put them up for sale in an open tender and you will get 10 times more than you did [before],” he said, adding that any new auctions could raise tens of billions of dollars.

Mr Kolomoisky’s proposal represents a political bombshell, and a direct challenge to his fellow oligarchs who scooped up state assets at often knockdown prices in the privatisations of the 2000s. Critics say his motives may be less patriotism or a sense of fair play than a desire to gain advantage over his business rivals in the febrile atmosphere of post-revolutionary Ukraine.

But opening up past privatisations could raise concerns over the sanctity of property rights in Ukraine and destabilise its already fragile business climate, experts warn, at a time when the country is struggling to cope with a deep economic crisis brought on by the war against Russian-backed separatists in the east.

Arseniy Yatseniuk, Ukraine’s prime minister, reacted cautiously to Mr Kolomoisky’s proposal, telling the FT it could “open a Pandora’s box” if the decision on whether privatisations were right or wrong were made by a “corrupted judiciary”.

Mr Kolomoisky’s call comes amid intensifying disputes between Ukraine’s oligarchs. The most public of these is the multibillion-dollar legal battle being heard in the High Court in London that pits Mr Kolomoisky against Viktor Pinchuk, a rival tycoon.
http://www.ft.com/intl/cm(...)e.html#axzz3UwxyY9w9
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150857100
quote:
Vergeet de twitter posts en het schieten maar ..
Dit is het spoor om te volgen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150876335
Forbes:
One Year After Russia Annexed Crimea, Locals Prefer Moscow To Kiev

quote:
The U.S and European Union may want to save Crimeans from themselves. But the Crimeans are happy right where they are.

One year after the annexation of the Ukrainian peninsula in the Black Sea, poll after poll shows that the locals there — be they Ukrainians, ethnic Russians or Tartars are all in agreement: life with Russia is better than life with Ukraine.

Little has changed over the last 12 months. Despite huge efforts on the part of Kiev, Brussels, Washington and the Organization for Security and Cooperation in Europe, the bulk of humanity living on the Black Sea peninsula believe the referendum to secede from Ukraine was legit. At some point, the West will have to recognize Crimea’s right to self rule. Unless we are all to believe that the 500 or so locals polled by Gallop and GfK were done so with FSB bogey men standing by with guns in their hands.

In June 2014, a Gallup poll with the Broadcasting Board of Governors asked Crimeans if the results in the March 16, 2014 referendum to secede reflected the views of the people. A total of 82.8% of Crimeans said yes. When broken down by ethnicity, 93.6% of ethnic Russians said they believed the vote to secede was legit, while 68.4% of Ukrainians felt so. Moreover, when asked if joining Russia will ultimately make life better for them and their family, 73.9% said yes while 5.5% said no.

In February 2015, a poll by German polling firm GfK revealed that attitudes have not changed.

When asked “Do you endorse Russia’s annexation of Crimea?”, a total of 82% of the respondents answered “yes, definitely,” and another 11% answered “yes, for the most part.” Only 2% said they didn’t know, and another 2% said no. Three percent did not specify their position.

With two studies out of the way, both Western-based, it seems without question that the vast majority of Crimeans feel that they were not duped into voting for annexation, and that life with Russia will be better for them and their families than life with Ukraine. A year ago this week, 83% of Crimeans went to the polling stations and almost 97% expressed support for reunification with their former Soviet parent. The majority of people living on the peninsula are ethnic Russians.

The U.S. made a big deal about ethnic minorities there known as the Tartars, which account for around 10% of the population. Of the 4% total that said they did not endorse Russia’s annexation, the vast majority — 55% — said that they feel that way because they believe it should have been allowed by Kiev in accordance with international law. Another 24% said the referendum vote was “held under pressure”, which likely means political or military threats to vote and vote in favor.

The GfK survey also asked if the Ukrainian media have given Crimea a fair assessment. Only 1% said that the Ukrainian media “provides entirely truthful information” and only 4% said it was “more often truthful than deceitful.”
pi_150880512
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:15 schreef Romanus het volgende:
Het lijkt nu vrij rustig te zijn?
Hoop het.
pi_150881198
rConflictNews twitterde op zaterdag 21-03-2015 om 13:38:58 Russian threatens Denmark with nuclear attacks if the country adheres to NATO's missile defense - @StateOfUkraine http://t.co/koc2Wp3Faw reageer retweet
russian_market twitterde op zaterdag 21-03-2015 om 13:47:09 Russian Ambassador Vanin says Denmark would become target for Russian missiles - Jyllands-Posten- Dear @mfa_russia, you call it diplomacy? reageer retweet
  zaterdag 21 maart 2015 @ 13:54:38 #243
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_150881264
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 17:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zeker :). Daarom baal ik ook zo dat het land niet haar eigen keuzes lijkt te mogen maken.
Welke eigen keuzes denk je nu werkelijk dat een Oekraïne de komende jaren gaat maken?

Je bent echt zeldzaam naïef.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 13:55:57 #244
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_150881300
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 18:52 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat het oplucht .. anders is het een behoorlijk zinloze en inhoudsloze, laat staan interresante post
Waht en 99heleboel kennen maar 1 toontje.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
pi_150881344
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:51 schreef Houtenbeen het volgende:
rConflictNews twitterde op zaterdag 21-03-2015 om 13:38:58 Russian threatens Denmark with nuclear attacks if the country adheres to NATO's missile defense - @StateOfUkraine http://t.co/koc2Wp3Faw reageer retweet
russian_market twitterde op zaterdag 21-03-2015 om 13:47:09 Russian Ambassador Vanin says Denmark would become target for Russian missiles - Jyllands-Posten- Dear @mfa_russia, you call it diplomacy? reageer retweet
Poetinliefhebbers die uit komen leggen dat het de schuld van de VS is omdat het volkomen legitiem is om een allesvernietigende kernoorlog te ontketenen om het ontstaan van first-strike-capability tegen te gaan in 3.. 2.. 1..
  zaterdag 21 maart 2015 @ 14:21:16 #246
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_150881875
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Poetinliefhebbers die uit komen leggen dat het de schuld van de VS is omdat het volkomen legitiem is om een allesvernietigende kernoorlog te ontketenen om het ontstaan van first-strike-capability tegen te gaan in 3.. 2.. 1..
Dramaqueen much?
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
pi_150882577
De Russen denken dat ze alles kunnen maken, helemaal nu Putin op de staats TV heeft toegegeven dat hij nucleaire wapens niet schuwde om zijn doel (de Krim veroveren) te bereiken en er geen reactie van de EU op die uitspraak is gekomen (die hebben geen idee hoe daar mee om te gaan) en ook geen reactie in Rusland zelf behalve dan 'Hup Putin!'.

Nucleaire wapens zijn voor Putin dan ook geen massavernietigingswapens meer, maar samen met de 'groene mannetjes' het zoveelste propaganda/media middel om het westen onder druk te zetten, zodat hij lekker zijn gang kan gaan met geopolitieke spelletjes.
pi_150882695
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:58 schreef Nintex het volgende:
De Russen denken dat ze alles kunnen maken, helemaal nu Putin op de staats TV heeft toegegeven dat hij nucleaire wapens niet schuwde om zijn doel (de Krim veroveren) te bereiken en er geen reactie van de EU op die uitspraak is gekomen (die hebben geen idee hoe daar mee om te gaan) en ook geen reactie in Rusland zelf behalve dan 'Hup Putin!'.

Nucleaire wapens zijn voor Putin dan ook geen massavernietigingswapens meer, maar samen met de 'groene mannetjes' het zoveelste propaganda/media middel om het westen onder druk te zetten, zodat hij lekker zijn gang kan gaan met geopolitieke spelletjes.
Het lijkt hem ook te lukken...
pi_150882732
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 14:58 schreef Nintex het volgende:
De Russen denken dat ze alles kunnen maken, helemaal nu Putin op de staats TV heeft toegegeven dat hij nucleaire wapens niet schuwde om zijn doel (de Krim veroveren) te bereiken en er geen reactie van de EU op die uitspraak is gekomen (die hebben geen idee hoe daar mee om te gaan) en ook geen reactie in Rusland zelf behalve dan 'Hup Putin!'.

Nucleaire wapens zijn voor Putin dan ook geen massavernietigingswapens meer, maar samen met de 'groene mannetjes' het zoveelste propaganda/media middel om het westen onder druk te zetten, zodat hij lekker zijn gang kan gaan met geopolitieke spelletjes.
Ik vermoed dat het om de Noordpool gaat uiteindelijk ...waarom anders juist Denemarken?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  zaterdag 21 maart 2015 @ 15:27:14 #250
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_150883185
pi_150884552
quote:
_O- ^O^
pi_150886070
quote:
Hahaha ook hier erg herkenbaar.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 17:27:06 #253
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_150886312
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 17:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hahaha ook hier erg herkenbaar.
Nogal wiedes die herkenning. Een oogklep is immers een oogklep.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
pi_150886712
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 17:27 schreef Jibberwism het volgende:

[..]

Nogal wiedes die herkenning. Een oogklep is immers een oogklep.
Het is meer dat de Poetinfanboys hier exact zo reageren.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 17:56:47 #255
192592 SureD1
------------------------------
pi_150887108
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 17:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is meer dat de Poetinfanboys hier exact zo reageren.
:)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 18:08:07 #256
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_150887472
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 17:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is meer dat de Poetinfanboys hier exact zo reageren.
In jouw ogen is iedereen die de Amerikaanse cq NAVO lezing niet subiet en kritiekloos volgt een Poetinfanboy.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
pi_150887606
Zo dom als stront zijn proberen uit te leggen als kritisch volgen :D .
pi_150887846
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 18:08 schreef Jibberwism het volgende:

[..]

In jouw ogen is iedereen die de Amerikaanse cq NAVO lezing niet subiet en kritiekloos volgt een Poetinfanboy.
Zeker niet.
pi_150889466
Het verhaaltje van 'ik heb een kritische blik' is heel snel doorgeprikt toen Putin over atoomwapens begon te blerren en niemand van de 'kritische kant (Russia Today/Zero Hedge etc.)' daar vraagtekens bij plaatste.

"Nog maar een keer iets roepen over Griekenland, de MSM en de westerse media hahah dat zal ze leren" terwijl gekke Vladimir met zijn vingertje aan de nucleaire knoppen zit te pielen.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 19:14:48 #260
192592 SureD1
------------------------------
pi_150889469
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:51 schreef Houtenbeen het volgende:
rConflictNews twitterde op zaterdag 21-03-2015 om 13:38:58 Russian threatens Denmark with nuclear attacks if the country adheres to NATO's missile defense - @StateOfUkraine http://t.co/koc2Wp3Faw reageer retweet
russian_market twitterde op zaterdag 21-03-2015 om 13:47:09 Russian Ambassador Vanin says Denmark would become target for Russian missiles - Jyllands-Posten- Dear @mfa_russia, you call it diplomacy? reageer retweet
Rechtstreekse dreiging met geweld en daarmee een schending van artikel 2(4) van het HVN...gaan lekker daar..
pi_150889834
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:14 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Rechtstreekse dreiging met geweld en daarmee een schending van artikel 2(4) van het HVN...gaan lekker daar..
Ik zie geen rechtstreekse dreiging met geweld, enkel de melding dat de Deense marine een legitiem doelwit zal zijn van kernwapens..
quote:
Russia has gone on the offensive in the Baltic, warning Denmark that if it joins Nato’s missile defence shield, its navy will be a legitimate target for a Russian nuclear attack.

“I don’t think that Danes fully understand the consequence if Denmark joins the American-led missile defence shield. If they do, then Danish warships will be targets for Russian nuclear missiles,” said Mikhail Vanin, the Russian ambassador to Denmark, to the Jyllands-Posten newspaper.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150889910
Ik verwacht wel dat het missile shield ooit tot oorlog zal leiden...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150889999
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:32 schreef crystal_meth het volgende:
Ik verwacht wel dat het missile shield ooit tot oorlog zal leiden...
Ik hoop het niet, maar je weet maar nooit, alleen de berichtgeving lijkt er nu gewoon op dat hij elk moment op de knoppen kan slaan. Wat toch gewoon niet zo'n fijn gevoel is voor mij dan.. Ik zelf vind het gewoon raar dat er wereldleiders zijn die met een druk op de knop de wereld naar de klote kunnen helpen. En ik zou me niet willen bedenken hoe het is als ze een slecht humeur hebben.
pi_150890023
quote:
“If that is what he has said, then it is unacceptable. Russia knows full well that Nato’s missile defence is defensive and not targeted at (Russia).

But Nicolai Wammen, the Defence minister, has been at pains to calm Russia, saying that the move is not targeted at Russia, but at “rogue states, terrorist organisations and others who would have the capacity to fire missiles at Europe and the United States”.
Missile shield in Denemarken is zogenaamd gericht tegen Iran en N Korea... :')
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 21 maart 2015 @ 19:35:43 #265
192592 SureD1
------------------------------
pi_150890024
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik zie geen rechtstreekse dreiging met geweld, enkel de melding dat de Deense marine een legitiem doelwit zal zijn van kernwapens..

[..]

Wat jij wel of niet ziet doet er niet toe :) Ik roep het niet zomaar ;)
pi_150890177
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:35 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Wat jij wel of niet ziet doet er niet toe :) Ik roep het niet zomaar ;)
geef dan een bron.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150890294
Rusland bluft gewoon. Raketschild gewoon verder uitbouwen vanwege de Russische dreiging en verder Rusland helemaal kapot sanctioneren/isoleren. Rusland maakt zichzelf tot eenzelfde paria staat als Noord Korea en Iran.
pi_150890348
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:43 schreef wunderbaum het volgende:
Rusland bluft gewoon. Raketschild gewoon verder uitbouwen vanwege de Russische dreiging en verder Rusland helemaal kapot sanctioneren/isoleren. Rusland maakt zichzelf tot eenzelfde paria staat als Noord Korea en Iran.
Noord Korea schiet ze wel af, alleen die komen dan in de zee. Noord Korea zei ook met elke dreiging van de V.S, die ze voelde zouden ze gaan "nuken" tot zover alleen maar korte afstands raketten in zee gezien.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 19:45:11 #269
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_150890354
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 18:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zeker niet.
Niet? Ik kreeg sterk die indruk. Misschien moet ik beter opletten dan.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
pi_150890358
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:32 schreef crystal_meth het volgende:
Ik verwacht wel dat het missile shield ooit tot oorlog zal leiden...
Wat debiel is natuurlijk, want het schild zal nooit in staat zijn om Rusland's gigantische nucleaire arsenaal tegen te houden. Het enige wat de EU ermee bereikt is dat verdwaalde Scuds, zoals Saddam die op Israel afvuurde in de golfoorlog niet terecht komen in de Europese hoofdsteden. Het is meer een reactie op een onstabiel Midden Oosten dan een middel om de Russen uit te schakelen.

Daarnaast een excuus voor de politici hier om geen groot leger op te richten, want het raketschild beschermd ons. Putin zou dat juist toe moeten juichen.

Toen Putin Saahkasvilli uitschakelde hebben de EU en zelfs VS zich er ook niet mee bezig gehouden, afgezien van vredesinitiatieven. Bush waarschuwde Saahskavilli zelfs nog om geen rare fratsen uit te halen en liet hem duidelijk weten dat hij geen hulp van de NAVO zou krijgen. In Oekraine werd een papiertje ondertekend voor handel met Europa, maar tegelijkertijd liet de EU weten dat een lidmaatschap van de EU of NAVO er bij lange na nog niet in zit.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 19:46:00 #271
192592 SureD1
------------------------------
pi_150890385
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

geef dan een bron.
Advisory Opinion van het IGH inzake de threat or use of nuclear weapons...dat is nog eens wat anders dan RT :)
  zaterdag 21 maart 2015 @ 19:47:21 #272
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_150890429
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:35 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ik hoop het niet, maar je weet maar nooit, alleen de berichtgeving lijkt er nu gewoon op dat hij elk moment op de knoppen kan slaan. Wat toch gewoon niet zo'n fijn gevoel is voor mij dan.. Ik zelf vind het gewoon raar dat er wereldleiders zijn die met een druk op de knop de wereld naar de klote kunnen helpen. En ik zou me niet willen bedenken hoe het is als ze een slecht humeur hebben.
Het zal zo'n vaart niet lopen. Maar het is wel vrij debiel om zulke ddreigementen te maken in het openbaar.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
pi_150890457
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:46 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Advisory Opinion van het IGH inzake de threath or use of nuclear weapons...dat is nog eens wat anders dan RT :)
En dat gaat specifiek over Vanin's uitspraak? Of is het jouw interpretatie?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150890509
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:47 schreef Jibberwism het volgende:

[..]

Het zal zo'n vaart niet lopen. Maar het is wel vrij debiel om zulke ddreigementen te maken in het openbaar.
Klopt, alleen de gedachte vind ik zelf gewoon nog raar. En vooral als je nog eens hoort dat bepaalde mensen van de politiek beiden in de US/Rusland zeggen van "Nuken die handel."
  zaterdag 21 maart 2015 @ 19:51:51 #275
192592 SureD1
------------------------------
pi_150890563
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En dat gaat specifiek over Vanin's uitspraak? Of is het jouw interpretatie?
Dat gaat over het dreigen met nukes in het algemeen. Als je de moeite zou nemen om de opinie eens te bestuderen en tot je te nemen zou je zien dat ik gelijk had...paragraaf 47 is met name interessant, de zogenaamde koppelings-doctrine...

Als je specifieke dingen niet snapt kun je het me vragen :)

Vanin = Rusland hè, de man is ambassadeur...

Oh, nog wat... De seperate, concurring en dissenting opinions horen erbij he :)
pi_150890931
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:45 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wat debiel is natuurlijk, want het schild zal nooit in staat zijn om Rusland's gigantische nucleaire arsenaal tegen te houden. Het enige wat de EU ermee bereikt is dat verdwaalde Scuds, zoals Saddam die op Israel afvuurde in de golfoorlog niet terecht komen in de Europese hoofdsteden. Het is meer een reactie op een onstabiel Midden Oosten dan een middel om de Russen uit te schakelen.

Daarnaast een excuus voor de politici hier om geen groot leger op te richten, want het raketschild beschermd ons. Putin zou dat juist toe moeten juichen.

Toen Putin Saahkasvilli uitschakelde hebben de EU en zelfs VS zich er ook niet mee bezig gehouden, afgezien van vredesinitiatieven. Bush waarschuwde Saahskavilli zelfs nog om geen rare fratsen uit te halen en liet hem duidelijk weten dat hij geen hulp van de NAVO zou krijgen. In Oekraine werd een papiertje ondertekend voor handel met Europa, maar tegelijkertijd liet de EU weten dat een lidmaatschap van de EU of NAVO er bij lange na nog niet in zit.
Het raketschild dwingt Rusland in geval van een aanval om meteen te reageren met heel z'n arsenaal.
Toen de USSR een conventioneel overwicht had rekende het Westen op kernwapens, in Duitsland, Nederland, België om zich te verdedigen tegen een conventionele aanval. Nu de rollen omgedraaid zijn bouwt het westen een missile shield dat zo'n beperkte nucleaire respons onmogelijk maakt, het dwingt de Russen om te kiezen tussen niet reageren of meteen alle raketten te lanceren.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150891087
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik zie geen rechtstreekse dreiging met geweld, enkel de melding dat de Deense marine een legitiem doelwit zal zijn van kernwapens..

[..]

:Y

En als Don Corleone zegt van "Ik zou maar meewerken als ik jou was, want anders dan kan dat nog vervelend voor jou en je familie aflopen" dan is dat ook slechts een welgemeend en vriendelijk bedoeld advies en geen dreigement. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2015 20:06:27 ]
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:08:27 #278
440943 Jibberwism
Hekel aan alles.
pi_150891167
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:05 schreef Igen het volgende:

[..]

:Y

En als Don Corleone zegt van "Ik zou maar meewerken als ik jou was, want anders dan kan dat nog vervelend voor jou en je familie aflopen" dan is dat ook slechts een welgemeend en vriendelijk bedoeld advies en geen dreigement. :s)
Misschien kan Don heel goed werk en privé uit elkaar houden.
Walk the streets for moestuin, you don't care if it's wrong or if it's right.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:09:59 #279
192592 SureD1
------------------------------
pi_150891219
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:05 schreef Igen het volgende:

[..]

:Y

En als Don Corleone zegt van "Ik zou maar meewerken als ik jou was, want anders dan kan dat nog vervelend voor jou en je familie aflopen" dan is dat ook slechts een welgemeend en vriendelijk bedoeld advies en geen dreigement. :s)
Vooral het woordje "legitiem" is lachwekkend in deze...
pi_150891339
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:09 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Vooral het woordje "legitiem" is lachwekkend in deze...
oh please, de NAVO noemde Servische journalisten zelfs legitieme doelen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:17:55 #281
192592 SureD1
------------------------------
pi_150891489
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:01 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het raketschild dwingt Rusland in geval van een aanval om meteen te reageren met heel z'n arsenaal.
Toen de USSR een conventioneel overwicht had rekende het Westen op kernwapens, in Duitsland, Nederland, België om zich te verdedigen tegen een conventionele aanval. Nu de rollen omgedraaid zijn bouwt het westen een missile shield dat zo'n beperkte nucleaire respons onmogelijk maakt, het dwingt de Russen om te kiezen tussen niet reageren of meteen alle raketten te lanceren.
Arm Rusland... Met de rug tegen de muur...

Nu de rollen omgedraaid zijn? Heeft Europa een conventioneel overwicht op Rusland dan? De Russen hebben zelf ook een missile shield, waarom zou dat in Europa een bezwaar zijn? Of denken de Russen dat het nog steeds 1972 is?
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:18:16 #282
192592 SureD1
------------------------------
pi_150891502
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

oh please, de NAVO noemde Servische journalisten zelfs legitieme doelen.
Advisory opinion, Meth, lezen!!
pi_150891516
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:17 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Arm Rusland... Met de rug tegen de muur...

Nu de rollen omgedraaid zijn? Heeft Europa een conventioneel overwicht op Rusland dan?
ja
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150891532
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

oh please, de NAVO noemde Servische journalisten zelfs legitieme doelen.
En de Serviers noemde iedere man tussen de 18 en 99 jaar die ooit in staat zou zijn om een geweer vast te houden een legitiem doelwit waar malloten als Radovan Karadzic vrij spel hadden.

Overigens waren de Europese leiders en de VN toen al ontzettend naïef betreffende hun response.
pi_150891551
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:14 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Rechtstreekse dreiging met geweld en daarmee een schending van artikel 2(4) van het HVN...gaan lekker daar..
Het is wel iets om over na te denken .. of je ten koste van alles de EU en NAVO moet volgen op straffe van op scherp staande nukes die je binnen 20 minuten van deze wereld wegvagen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:20:46 #286
192592 SureD1
------------------------------
pi_150891602
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:19 schreef ZOA het volgende:

[..]

Het is wel iets om over na te denken .. of je ten koste van alles de EU en NAVO moet volgen op straffe van op scherp staande nukes die je binnen 20 minuten van deze wereld wegvagen
Nee buigen voor dit soort dreigementen zet zoden aan de dijk...
pi_150891653
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:20 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nee buigen voor dit soort dreigementen zet zoden aan de dijk...
Zoden aan de dijk is altijd beter dan een weggevaagde dijk inclusief zoden...
Overigens zei ik vanmiddag al dat het waarschijnlijk een inleiding is naar wat andere zaken die spelen .. iets met Noordpool
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150891754
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:20 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nee buigen voor dit soort dreigementen zet zoden aan de dijk...
De VS start een nieuwe wapenwedloop in de hoop dat de Russische economie het niet zal kunnen bolwerken. Europese landen doen eraan mee, ook al verhoogt het de kans op een nucleair conflict in Europa.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_150891783
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:19 schreef ZOA het volgende:

[..]

Het is wel iets om over na te denken .. of je ten koste van alles de EU en NAVO moet volgen op straffe van op scherp staande nukes die je binnen 20 minuten van deze wereld wegvagen
Ik maakte die vergelijking net met Don Corleone niet voor niks hè. Jouw instelling is min of meer alsof je het maffiaprobleem probeert op te lossen door iedereen te adviseren om toch maar vooral braaf met hun corrupte spelletjes mee te spelen en te zwichten voor hun geweld. Zo'n advies kun je alleen maar geven als je zelf een maffiosi bent.
pi_150891813
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De VS start een nieuwe wapenwedloop in de hoop dat de Russische economie het niet zal kunnen bolwerken. Europese landen doen eraan mee, ook al verhoogt het de kans op een nucleair conflict in Europa.
Dat klinkt als de absolute hell, en vooral the "bad ending" in een videospel, alleen kan je hier niet op restart klikken.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:28:30 #291
192592 SureD1
------------------------------
pi_150891869
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:22 schreef ZOA het volgende:

[..]

Zoden aan de dijk is altijd beter dan een weggevaagde dijk inclusief zoden...
Overigens zei ik vanmiddag al dat het waarschijnlijk een inleiding is naar wat andere zaken die spelen .. iets met Noordpool
Daar ligt al de nodige jaren een Russische vlag op toch? Denemarken is wel een grote concurrent daar..zou goed kunnen inderdaad...

Ruslands nieuwe tactiek is blaffen tegen iedereen die hen iets in de weg legt. Bij MotherFoker lijkt dat te werken ;) maar eerlijk gezegd wekt het bij mij vooral deze emotie op :') beetje aandoenlijk allemaal..
pi_150891877
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik maakte die vergelijking net met Don Corleone niet voor niks hè. Jouw instelling is min of meer alsof je het maffiaprobleem probeert op te lossen door iedereen te adviseren om toch maar vooral braaf met hun corrupte spelletjes mee te spelen en te zwichten voor hun geweld. Zo'n advies kun je alleen maar geven als je zelf een maffiosi bent.
Ik prefereer 'entrepreneur' ....
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150891886
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De VS start een nieuwe wapenwedloop in de hoop dat de Russische economie het niet zal kunnen bolwerken. Europese landen doen eraan mee, ook al verhoogt het de kans op een nucleair conflict in Europa.
Lijkt me sterk. Amerika gaat niet als eerste in Europa met kernbommen gooien en hoe gestoord en wereldvreemd Poetin ook is, hij zal ongetwijfeld ook niet als zwakkere van de twee machten ermee beginnen. (Kamikaze-tactiek is toch meer iets van Duitsland-Japan?)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2015 20:33:27 ]
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:29:23 #294
192592 SureD1
------------------------------
pi_150891904
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De VS start een nieuwe wapenwedloop in de hoop dat de Russische economie het niet zal kunnen bolwerken. Europese landen doen eraan mee, ook al verhoogt het de kans op een nucleair conflict in Europa.
:D
pi_150891932
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:28 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Daar ligt al de nodige jaren een Russische vlag op toch? Denemarken is wel een grote concurrent daar..zou goed kunnen inderdaad...

Ruslands nieuwe tactiek is blaffen tegen iedereen die hen iets in de weg legt. Bij MotherFoker lijkt dat te werken ;) maar eerlijk gezegd wekt het bij mij vooral deze emotie op :') beetje aandoenlijk allemaal..
ik zal voor de verandering eens wat aan onderbouwing doen...
http://fd.nl/economie-pol(...)laim-op-de-noordpool
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150891953
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:28 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Daar ligt al de nodige jaren een Russische vlag op toch? Denemarken is wel een grote concurrent daar..zou goed kunnen inderdaad...

Ruslands nieuwe tactiek is blaffen tegen iedereen die hen iets in de weg legt. Bij MotherFoker lijkt dat te werken ;) maar eerlijk gezegd wekt het bij mij vooral deze emotie op :') beetje aandoenlijk allemaal..
Heey, blaffende honden bijten niet, en ik ben onmisbaar met mn doomscenarios hea.
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:32:29 #297
192592 SureD1
------------------------------
pi_150892001
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:30 schreef ZOA het volgende:

[..]

ik zal voor de verandering eens wat aan onderbouwing doen...
http://fd.nl/economie-pol(...)laim-op-de-noordpool
Ja weet ik, dat was ik met je eens, zijn competing claims, Canada, Denemarken en Rusland, speelt al jaren, heeft met de voortzetting van het continentaal plat te maken. Zijn rechtbanken voor, en die zijn er ook mee bezig... In het geheel geen reden om met de Topols te gaan dreigen...
pi_150892056
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:32 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ja weet ik, dat was ik met je eens, zijn competing claims, Canada, Denemarken en Rusland, speelt al jaren, heeft met de voortzetting van het continentaal plat te maken. Zijn rechtbanken voor, en die zijn er ook mee bezig... In het geheel geen reden om met de Topols te gaan dreigen...
Ik denk dat Rusland daar anders over denkt ..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  zaterdag 21 maart 2015 @ 20:39:21 #299
192592 SureD1
------------------------------
pi_150892226
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:33 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ik denk dat Rusland daar anders over denkt ..
Wellicht omdat de juridische claim van Rusland (die hangt op de vraag of de Lomonosov ridge nu wel of geen onderdeel uitmaakt van het continentaal plat) wellicht niet zo sterk is? En dat je dan maar met nucleaire wapens moet gaan dreigen...
pi_150892414
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:39 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Wellicht omdat de juridische claim van Rusland (die hangt op de vraag of de Lomonosov ridge nu wel of geen onderdeel uitmaakt van het continentaal plat) wellicht niet zo sterk is? En dat je dan maar met nucleaire wapens moet gaan dreigen...
Het is toch een mooie test strakjes? .... om te zien of het schild werkt?
Mocht Noord Korea ooit Denemarken kunnen bereiken en Iran ooit over nukes gaat beschikken
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_150892508
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 20:46 schreef ZOA het volgende:

[..]

Het is toch een mooie test strakjes? .... om te zien of het schild werkt?
Mocht Noord Korea ooit Denemarken kunnen bereiken en Iran ooit over nukes gaat beschikken
Akkoord was er al over bereikt had ik gelezen.

( ff random vraag 20 minuten voor een nuke zijn eindbestemming bereikt? Nou lekker dan geen idee of er dan ook een waarschuwing uitgaat maarja. Verdiep me er niet zo lang in.)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')