quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Want dat album van Noel Gallagher is best fijn.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:36 schreef Maxerazzi het volgende:
Toffe review van the internet's busiest music nerd:
Een magere 9.3 is dan ook veel te laag. Moet minimaal een dikke 9.5 zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2015 08:22 schreef Norrage het volgende:
Enne, Kendrick krijgt slechts een 9.3 op P4K
Laat het kerft maar niet horen, er wordt wel heel vaak Nigger in gezegdquote:Op donderdag 19 maart 2015 18:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Die eerste track van Earl Sweatshirts nieuwe plaat is wel zo belachelijk mooi, hè.
Muzikaal vet, maar de vocals...quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Die eerste track van Earl Sweatshirts nieuwe plaat is wel zo belachelijk mooi, hè.
Dit is toch geen songtekst, kom op zeg. Het is niet ritmisch, het is niet verhalend, het rijmt niet, er zit geen flow in. Het enige thema is dissen van iedereen behalve Earl en vertellen hoe fantastisch hij zelf wel niet is. Uiteraard zo grof mogelijk geformuleerd, want als je niet om de zin nigga zegt ben je geen rapper, blijkbaar. Ik heb echt nauwelijks kennis van hiphop en zelfs ik ken véééél beter teksten.quote:You circus niggas, you turning into tricks
I was making waves, you was surfing in 'em
Dealing with the stomach pains just from birthing niggas' shit
Cut the grass off the surface
Pray the lawnmower blade catch the back of a serpent, nigga, shit
Bitch
Mag hopen dat deze post ironisch is, aan je UI te zien wel.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:34 schreef DO2 het volgende:
[..]
Een magere 9.3 is dan ook veel te laag. Moet minimaal een dikke 9.5 zijn.
Heb daar in 10 jaar lang Hip-Hop luisteren nooit problemen mee gehad, tot aan How To Pimp a Butterfly, daar klinkt het zo onnodig en denigrerend.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Laat het kerft maar niet horen, er wordt wel heel vaak Nigger in gezegd
Maar wel lekker hoor, jeetje!dat einde
![]()
Mwah zit wel rijm in, maar dan wat complexer, wordt wel gebruik gemaakt van multisyllable rhymes en de flow is wat apart maar past ook wel (zie MF DOOM, Earl aapt een beetje teveel zijn stijl na naar mijn mening). Mja het is geen geweldige tekst en zeker geen geweldig nummer, terwijl Earl best wel kan rappen, beste in Odd Future sowieso.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is toch geen songtekst, kom op zeg. Het is niet ritmisch, het is niet verhalend, het rijmt niet, er zit geen flow in. Het enige thema is dissen van iedereen behalve Earl en vertellen hoe fantastisch hij zelf wel niet is. Uiteraard zo grof mogelijk geformuleerd, want als je niet om de zin nigga zegt ben je geen rapper, blijkbaar. Ik heb echt nauwelijks kennis van hiphop en zelfs ik ken véééél beter teksten.
Minimalistische beat er onder die je momenteel ongeveer op elke straathoek hoort en het is briljant.
Ik vind het hier om een of andere reden juist heel erg gepast. Zet echt de sfeer, is vaak ook trouwens gewoon een letterlijk citaat uit een ander nummer/tekst (zoals bijvoorbeeld in Mortal Man of de openers Wesley) en terwijl ik het normaalgesproken meer een bijkomstigheid vind van Hiphop, vind ik het nu gewoon serieus wat toevoegen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:49 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb daar in 10 jaar lang Hip-Hop luisteren nooit problemen mee gehad, tot aan How To Pimp a Butterfly, daar klinkt het zo onnodig en denigrerend.
Zet voor de grap weer ff Stress: The Extinction Agenda 3x op rij op, dan sta je weer met beide benen op de grond.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind het hier om een of andere reden juist heel erg gepast. Zet echt de sfeer, is vaak ook trouwens gewoon een letterlijk citaat uit een ander nummer/tekst (zoals bijvoorbeeld in Mortal Man of de openers Wesley) en terwijl ik het normaalgesproken meer een bijkomstigheid vind van Hiphop, vind ik het nu gewoon serieus wat toevoegen.
Ik denk dat dit op (korte) termijn al de beste hiphop plaat kan worden die ik ooit heb geluisterd![]()
Grappige is dat ik die andere van Organized Konfusion beter vind (en staat ook in mijn top 5 hiphop platen)quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Zet voor de grap weer ff Stress: The Extinction Agenda 3x op rij op, dan sta je weer met beide benen op de grond.
Ik kan dit soort uitspraken dus echt niet meer serieus nemen. Jij hemelt echt alles op.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik denk dat dit op (korte) termijn al de beste hiphop plaat kan worden die ik ooit heb geluisterd![]()
Ik neem me telkens opnieuw voor om me te beheersen, maar er komen zoveel goede platen uitquote:Op donderdag 19 maart 2015 19:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan dit soort uitspraken dus echt niet meer serieus nemen. Jij hemelt echt alles op.
Die is ook goed hoor. De s/t bedoel je neem ik aan? Maar Stress man, in het thema van Tchock's post net over Earl, dat album is compleet het tegenovergestelde, heb nergens teksten gehoord die zo ongelooflijk goed zijn als daar, er wordt geëxperimenteerd met rijm, wordplay, flow, van alles. Zelfs een nummer als Stray Bullet dat is geschreen uit het perspectief van een kogel. Te gek voor woorden, dan heerlijke Jazzy production, een paar all time greats als gasten met Q-Tip en O.C., album de perfecte lengte, geen enkele track is het skippen waard, nee zo'n plaat wordt nooit meer gemaakt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Grappige is dat ik die andere van Organized Konfusion beter vind (en staat ook in mijn top 5 hiphop platen)
Ga even kijken. Had m gemistquote:Op donderdag 19 maart 2015 19:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
Heeft Kerft kan je nog reageren op mijn vraag op het einde van het vorige topic?
Ja, of je kunt iets gewoon tof en goed vinden zonder het meteen te bombarderen tot het beste album sinds de eerste oermens met een stok op een holle boomstam mepte en er bij gromde.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik neem me telkens opnieuw voor om me te beheersen, maar er komen zoveel goede platen uit
Misschien moet ik me gewoon tot een neutrale mening DWINGEN totdat een album minstens een maand oud is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |