abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 23:14:23 #1
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_150796351
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel CCXVIII

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft.
Lijst met indie-gerelateerde links:
Pat-sounds
Pitchfork
Pretty Much Amazing
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum
Gorilla vs Bear
Shoot The Player
Blogotheque

Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden, of voor slowchat over populaire Britse indiebands kun je terecht in ons zustertopic:
MUZ / I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #49

Jaarlijstjes:
MUZ / Beste cd 2001
MUZ / Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!
MUZ / 2003 - eindlijstjes
MUZ / Jaarlijstjes 2004
MUZ / Jaarlijstjes 2005!
MUZ / Jaarlijstjes 2006!
MUZ / Jaarlijstjes 2007!
MUZ / Jaarlijstjes 2008!
MUZ / Jaarlijstjes 2009!
MUZ / Jaarlijstjes 2010!
MUZ / Jaarlijstjes 2011!
MUZ / Jaarlijstjes 2012!
MUZ / Jaarlijstjes 2013!
MUZ / URL 'Indie (Indie Central CXCVIII)

En het pre-lijstjes topic voor 2014 *O*
MUZ / Beste albums van 2014 (pré-jaarlijstjes topic)

Andere interessante topics:
MUZ / De Hypes van 2006
MUZ / CD Releases 2009

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
Topicreeks: Indie Central

Verder hebben leden van dit topic samen een lijst gemaakt met echte essentiële Indie Central albums, dus ben je nieuw in dit topic en wil je gespreksstof hebben, probeer dan enkele van deze albums!
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 23:14:39 #2
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_150796362
Want dat album van Noel Gallagher is best fijn.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_150796501
Spinvis
pi_150802372
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 23:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Want dat album van Noel Gallagher is best fijn.
O+
Ja he. Morgenavond in Tivoli! *O* *O*

Enne, Kendrick krijgt slechts een 9.3 op P4K :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 19 maart 2015 @ 10:54:28 #5
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_150805414

Blijf kippenvel krijgen. Wanneer een reünie? :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_150808520
Toffe review van the internet's busiest music nerd:

pi_150810093
quote:
14s.gif Op donderdag 19 maart 2015 12:36 schreef Maxerazzi het volgende:
Toffe review van the internet's busiest music nerd:

^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 19 maart 2015 @ 13:34:36 #8
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_150810682
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 08:22 schreef Norrage het volgende:

Enne, Kendrick krijgt slechts een 9.3 op P4K :P
Een magere 9.3 is dan ook veel te laag. Moet minimaal een dikke 9.5 zijn.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_150819387
Die eerste track van Earl Sweatshirts nieuwe plaat is wel zo belachelijk mooi, hè.

pi_150820425
quote:
17s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Die eerste track van Earl Sweatshirts nieuwe plaat is wel zo belachelijk mooi, hè.

Laat het kerft maar niet horen, er wordt wel heel vaak Nigger in gezegd :D

Maar wel lekker hoor, jeetje! :) dat einde :9
pi_150822076
quote:
17s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:16 schreef Maxerazzi het volgende:

Muzikaal vet, maar de vocals...
pi_150822207
quote:
You circus niggas, you turning into tricks
I was making waves, you was surfing in 'em
Dealing with the stomach pains just from birthing niggas' shit
Cut the grass off the surface
Pray the lawnmower blade catch the back of a serpent, nigga, shit
Bitch
Dit is toch geen songtekst, kom op zeg. Het is niet ritmisch, het is niet verhalend, het rijmt niet, er zit geen flow in. Het enige thema is dissen van iedereen behalve Earl en vertellen hoe fantastisch hij zelf wel niet is. Uiteraard zo grof mogelijk geformuleerd, want als je niet om de zin nigga zegt ben je geen rapper, blijkbaar. Ik heb echt nauwelijks kennis van hiphop en zelfs ik ken véééél beter teksten.

Minimalistische beat er onder die je momenteel ongeveer op elke straathoek hoort en het is briljant.
pi_150822316
Dit is - tot de clip aan toe - praktisch hetzelfde in sfeer en idee, maar dit vind ik dus echt duizend keer beter uitgewerkt. Meningen hier?

pi_150822770
Goh ook beschamend dit, zitten ze bij DWDD spoken word aan te prijzen, laten ze een stukje van Kanye West zien, zegt ene O-Dog ten eerste dat hij niet dit fragment bedoelde, zegt die dat het een stukje uit Through the Wire is, terwijl het duidelijk Gold Digger is. Totaal ander album _O-
pi_150822821
quote:
6s.gif Op donderdag 19 maart 2015 13:34 schreef DO2 het volgende:

[..]

Een magere 9.3 is dan ook veel te laag. Moet minimaal een dikke 9.5 zijn.
Mag hopen dat deze post ironisch is, aan je UI te zien wel. :P
pi_150822854
Man man dat stukje van die youtube reviewer is wel bij me binnengekomen, wat een plaat die van Kendrick zeg :D Alles klopt eraan, wat knap gedaan _O_
pi_150822960
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 18:50 schreef Norrage het volgende:

[..]

Laat het kerft maar niet horen, er wordt wel heel vaak Nigger in gezegd :D

Maar wel lekker hoor, jeetje! :) dat einde :9
Heb daar in 10 jaar lang Hip-Hop luisteren nooit problemen mee gehad, tot aan How To Pimp a Butterfly, daar klinkt het zo onnodig en denigrerend.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit is toch geen songtekst, kom op zeg. Het is niet ritmisch, het is niet verhalend, het rijmt niet, er zit geen flow in. Het enige thema is dissen van iedereen behalve Earl en vertellen hoe fantastisch hij zelf wel niet is. Uiteraard zo grof mogelijk geformuleerd, want als je niet om de zin nigga zegt ben je geen rapper, blijkbaar. Ik heb echt nauwelijks kennis van hiphop en zelfs ik ken véééél beter teksten.

Minimalistische beat er onder die je momenteel ongeveer op elke straathoek hoort en het is briljant.
Mwah zit wel rijm in, maar dan wat complexer, wordt wel gebruik gemaakt van multisyllable rhymes en de flow is wat apart maar past ook wel (zie MF DOOM, Earl aapt een beetje teveel zijn stijl na naar mijn mening). Mja het is geen geweldige tekst en zeker geen geweldig nummer, terwijl Earl best wel kan rappen, beste in Odd Future sowieso.
pi_150823041
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:49 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Heb daar in 10 jaar lang Hip-Hop luisteren nooit problemen mee gehad, tot aan How To Pimp a Butterfly, daar klinkt het zo onnodig en denigrerend.
Ik vind het hier om een of andere reden juist heel erg gepast. Zet echt de sfeer, is vaak ook trouwens gewoon een letterlijk citaat uit een ander nummer/tekst (zoals bijvoorbeeld in Mortal Man of de openers Wesley) en terwijl ik het normaalgesproken meer een bijkomstigheid vind van Hiphop, vind ik het nu gewoon serieus wat toevoegen.

Ik denk dat dit op (korte) termijn al de beste hiphop plaat kan worden die ik ooit heb geluisterd O+ _O_
pi_150823077
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:52 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind het hier om een of andere reden juist heel erg gepast. Zet echt de sfeer, is vaak ook trouwens gewoon een letterlijk citaat uit een ander nummer/tekst (zoals bijvoorbeeld in Mortal Man of de openers Wesley) en terwijl ik het normaalgesproken meer een bijkomstigheid vind van Hiphop, vind ik het nu gewoon serieus wat toevoegen.

Ik denk dat dit op (korte) termijn al de beste hiphop plaat kan worden die ik ooit heb geluisterd O+ _O_
Zet voor de grap weer ff Stress: The Extinction Agenda 3x op rij op, dan sta je weer met beide benen op de grond. :P
pi_150823146
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:53 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Zet voor de grap weer ff Stress: The Extinction Agenda 3x op rij op, dan sta je weer met beide benen op de grond. :P
Grappige is dat ik die andere van Organized Konfusion beter vind (en staat ook in mijn top 5 hiphop platen) :D
  donderdag 19 maart 2015 @ 19:55:35 #21
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_150823163
Heeft Kerft kan je nog reageren op mijn vraag op het einde van het vorige topic? :@
pi_150823197
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:52 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik kan dit soort uitspraken dus echt niet meer serieus nemen. Jij hemelt echt alles op.
pi_150823249
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik kan dit soort uitspraken dus echt niet meer serieus nemen. Jij hemelt echt alles op.
Ik neem me telkens opnieuw voor om me te beheersen, maar er komen zoveel goede platen uit :'(

Misschien moet ik me gewoon tot een neutrale mening DWINGEN totdat een album minstens een maand oud is :D
pi_150823256
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Grappige is dat ik die andere van Organized Konfusion beter vind (en staat ook in mijn top 5 hiphop platen) :D
Die is ook goed hoor. De s/t bedoel je neem ik aan? Maar Stress man, in het thema van Tchock's post net over Earl, dat album is compleet het tegenovergestelde, heb nergens teksten gehoord die zo ongelooflijk goed zijn als daar, er wordt geëxperimenteerd met rijm, wordplay, flow, van alles. Zelfs een nummer als Stray Bullet dat is geschreen uit het perspectief van een kogel. Te gek voor woorden, dan heerlijke Jazzy production, een paar all time greats als gasten met Q-Tip en O.C., album de perfecte lengte, geen enkele track is het skippen waard, nee zo'n plaat wordt nooit meer gemaakt.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
Heeft Kerft kan je nog reageren op mijn vraag op het einde van het vorige topic? :@
Ga even kijken. Had m gemist :P
pi_150823269
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2015 19:58 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik neem me telkens opnieuw voor om me te beheersen, maar er komen zoveel goede platen uit :'(

Misschien moet ik me gewoon tot een neutrale mening DWINGEN totdat een album minstens een maand oud is :D
Ja, of je kunt iets gewoon tof en goed vinden zonder het meteen te bombarderen tot het beste album sinds de eerste oermens met een stok op een holle boomstam mepte en er bij gromde.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')