quote:Op woensdag 18 maart 2015 23:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Want dat album van Noel Gallagher is best fijn.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 12:36 schreef Maxerazzi het volgende:
Toffe review van the internet's busiest music nerd:
Een magere 9.3 is dan ook veel te laag. Moet minimaal een dikke 9.5 zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2015 08:22 schreef Norrage het volgende:
Enne, Kendrick krijgt slechts een 9.3 op P4K
Laat het kerft maar niet horen, er wordt wel heel vaak Nigger in gezegdquote:Op donderdag 19 maart 2015 18:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Die eerste track van Earl Sweatshirts nieuwe plaat is wel zo belachelijk mooi, hè.
Muzikaal vet, maar de vocals...quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Die eerste track van Earl Sweatshirts nieuwe plaat is wel zo belachelijk mooi, hè.
Dit is toch geen songtekst, kom op zeg. Het is niet ritmisch, het is niet verhalend, het rijmt niet, er zit geen flow in. Het enige thema is dissen van iedereen behalve Earl en vertellen hoe fantastisch hij zelf wel niet is. Uiteraard zo grof mogelijk geformuleerd, want als je niet om de zin nigga zegt ben je geen rapper, blijkbaar. Ik heb echt nauwelijks kennis van hiphop en zelfs ik ken véééél beter teksten.quote:You circus niggas, you turning into tricks
I was making waves, you was surfing in 'em
Dealing with the stomach pains just from birthing niggas' shit
Cut the grass off the surface
Pray the lawnmower blade catch the back of a serpent, nigga, shit
Bitch
Mag hopen dat deze post ironisch is, aan je UI te zien wel.quote:Op donderdag 19 maart 2015 13:34 schreef DO2 het volgende:
[..]
Een magere 9.3 is dan ook veel te laag. Moet minimaal een dikke 9.5 zijn.
Heb daar in 10 jaar lang Hip-Hop luisteren nooit problemen mee gehad, tot aan How To Pimp a Butterfly, daar klinkt het zo onnodig en denigrerend.quote:Op donderdag 19 maart 2015 18:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Laat het kerft maar niet horen, er wordt wel heel vaak Nigger in gezegd
Maar wel lekker hoor, jeetje!dat einde
![]()
Mwah zit wel rijm in, maar dan wat complexer, wordt wel gebruik gemaakt van multisyllable rhymes en de flow is wat apart maar past ook wel (zie MF DOOM, Earl aapt een beetje teveel zijn stijl na naar mijn mening). Mja het is geen geweldige tekst en zeker geen geweldig nummer, terwijl Earl best wel kan rappen, beste in Odd Future sowieso.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is toch geen songtekst, kom op zeg. Het is niet ritmisch, het is niet verhalend, het rijmt niet, er zit geen flow in. Het enige thema is dissen van iedereen behalve Earl en vertellen hoe fantastisch hij zelf wel niet is. Uiteraard zo grof mogelijk geformuleerd, want als je niet om de zin nigga zegt ben je geen rapper, blijkbaar. Ik heb echt nauwelijks kennis van hiphop en zelfs ik ken véééél beter teksten.
Minimalistische beat er onder die je momenteel ongeveer op elke straathoek hoort en het is briljant.
Ik vind het hier om een of andere reden juist heel erg gepast. Zet echt de sfeer, is vaak ook trouwens gewoon een letterlijk citaat uit een ander nummer/tekst (zoals bijvoorbeeld in Mortal Man of de openers Wesley) en terwijl ik het normaalgesproken meer een bijkomstigheid vind van Hiphop, vind ik het nu gewoon serieus wat toevoegen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:49 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb daar in 10 jaar lang Hip-Hop luisteren nooit problemen mee gehad, tot aan How To Pimp a Butterfly, daar klinkt het zo onnodig en denigrerend.
Zet voor de grap weer ff Stress: The Extinction Agenda 3x op rij op, dan sta je weer met beide benen op de grond.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind het hier om een of andere reden juist heel erg gepast. Zet echt de sfeer, is vaak ook trouwens gewoon een letterlijk citaat uit een ander nummer/tekst (zoals bijvoorbeeld in Mortal Man of de openers Wesley) en terwijl ik het normaalgesproken meer een bijkomstigheid vind van Hiphop, vind ik het nu gewoon serieus wat toevoegen.
Ik denk dat dit op (korte) termijn al de beste hiphop plaat kan worden die ik ooit heb geluisterd![]()
Grappige is dat ik die andere van Organized Konfusion beter vind (en staat ook in mijn top 5 hiphop platen)quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Zet voor de grap weer ff Stress: The Extinction Agenda 3x op rij op, dan sta je weer met beide benen op de grond.
Ik kan dit soort uitspraken dus echt niet meer serieus nemen. Jij hemelt echt alles op.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik denk dat dit op (korte) termijn al de beste hiphop plaat kan worden die ik ooit heb geluisterd![]()
Ik neem me telkens opnieuw voor om me te beheersen, maar er komen zoveel goede platen uitquote:Op donderdag 19 maart 2015 19:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan dit soort uitspraken dus echt niet meer serieus nemen. Jij hemelt echt alles op.
Die is ook goed hoor. De s/t bedoel je neem ik aan? Maar Stress man, in het thema van Tchock's post net over Earl, dat album is compleet het tegenovergestelde, heb nergens teksten gehoord die zo ongelooflijk goed zijn als daar, er wordt geëxperimenteerd met rijm, wordplay, flow, van alles. Zelfs een nummer als Stray Bullet dat is geschreen uit het perspectief van een kogel. Te gek voor woorden, dan heerlijke Jazzy production, een paar all time greats als gasten met Q-Tip en O.C., album de perfecte lengte, geen enkele track is het skippen waard, nee zo'n plaat wordt nooit meer gemaakt.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Grappige is dat ik die andere van Organized Konfusion beter vind (en staat ook in mijn top 5 hiphop platen)
Ga even kijken. Had m gemistquote:Op donderdag 19 maart 2015 19:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
Heeft Kerft kan je nog reageren op mijn vraag op het einde van het vorige topic?
Ja, of je kunt iets gewoon tof en goed vinden zonder het meteen te bombarderen tot het beste album sinds de eerste oermens met een stok op een holle boomstam mepte en er bij gromde.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik neem me telkens opnieuw voor om me te beheersen, maar er komen zoveel goede platen uit
Misschien moet ik me gewoon tot een neutrale mening DWINGEN totdat een album minstens een maand oud is
Naja voor mij is er in de manieren waarop ik albums ophemel vaak nog een groot verschil, maar kan me voorstellen dat veel van mijn superlatieven voor jullie allemaal hetzelfde klinkenquote:Op donderdag 19 maart 2015 19:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, of je kunt iets gewoon tof en goed vinden zonder het meteen te bombarderen tot het beste album sinds de eerste oermens met een stok op een holle boomstam mepte en er bij gromde.
Die van Muse? Welk fragment exact?quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:01 schreef Kerftminister het volgende:
Nee Bob, kan er mijn vinger niet op leggen, maar het klinkt wel als een redelijk simpele akkoordprogressie inderdaad, zal me niet verbazen als zoiets al eerder gedaan is.
Hij zei vanaf 4:43, maar dat stukje begint bij 4:34 ongeveer.quote:
Vanaf 5.05 hier. Dat bedoelde stiekem.quote:
Ik faalde een beetje, had er een link bij moeten doenquote:Op donderdag 19 maart 2015 20:04 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hij zei vanaf 4:43, maar dat stukje begint bij 4:34 ongeveer.
Vind het overigens een nummer van niks, het spijt me.
Ah, en dan gaat het om die hoge gitaar? Dat zit in heel veel nummers denk ik. Is ook maar drie of vier noten.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:04 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hij zei vanaf 4:43, maar dat stukje begint bij 4:34 ongeveer.
Huh, maar wat dan? Het main riff (wat je ook als intro hoort), of de zang, of de tweede/derde gitaar die iets hogers spelen?quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vanaf 5.05 hier. Dat bedoelde stiekem.
Denk het niet. Dit is in drop D. QOTSA speelt in C, dan is dit een heel onlogisch riffje. Maar zou kunnen.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:06 schreef Kerftminister het volgende:
Die van 5:05 herken ik wel redelijk.De main riff dan, klinkt als iets van Rated R idd.
Ja denk meer de akkoordprogressie.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Denk het niet. Dit is in drop D. QOTSA speelt in C, dan is dit een heel onlogisch riffje. Maar zou kunnen.
Nou, ik bedoelde gewoon het hele stukje (gitaar, zang, alles). Dat ik gewoon letterlijk hetzelfde stuk dus eerder heb gehoord.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:08 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja denk meer de akkoordprogressie.Kan er niet precies mijn vinger op leggen nee, en gitaartechnisch kan ik al helemaal niet meepraten
Het was een commentaar op dat gemierenneuk achter de komma, idd.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Mag hopen dat deze post ironisch is, aan je UI te zien wel.
Hé, DO2, nu je hier toch bent. Ik maak bezwaar.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:13 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het was een commentaar op dat gemierenneuk achter de komma, idd.
- Maar dat neemt natuurlijk weer niet weg dat het album gewoon een 9.5 verdient.
Pretentieus gewauwel vind ik dit. Het is sowieso irritant als een artiest steeds hetzelfde woord herhaalt in een nummer, of dat nou fuck, nigger of Spoorwegmaatschappij is. Maar constant lopen schelden kan haast niet anders dan om je af te zetten of stoer te doen, en dat maakt een rapper die alleen maar kan nigger'en nog irritanter dan normaal.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:02 schreef DO2 het volgende:
[..]
Dat geouwehoer over die nigga's voelt voor mij een beetje als zeiken over de kleur van de kurk van de fles van een rijke, volle, houtgerijpte, complexe, fruitige, elegante wijn met een intense diepgang, uit het uitzonderlijk goede jaar 1972.
Ik bedoel, waar hebben we het in godesnaam over.
Mwoah, dan kijk je er zelf te simpel naar, eerlijk gezegd. De tekst gaat over zijn megalomanie aangestuurd door paranoia, angstaanvallen en vervreemding. Als context: Odd Future was natuurlijk giga bekend, een flinke hype en vooral Earl (op hele jonge leeftijd) en Tyler the Creator werden op handen gedragen. Maar dat culturele fenomeen van OF begon de leden zelf wel tegen te staan. Het heeft zijn tol geëist bij Earl blijkbaar, want hij en de andere leden zijn uit elkaar gegroeid en het is onduidelijk hoe men zich nog tot elkaar verhoudt, en daarnaast worstelt hij met de roem en verwachtingen (bij Grief schiet hij van megalomanie naar gebroken introspectie) en hij lijkt bijna woest op de rest dat ze niet meegaan in dat quasi destructieve van 'm. Nu begrijp ik dat je de tekst misschien maar niets vindt, T, maar ik ben eerlijk gezegd wel degelijk onder de indruk hoe Sweatshirt die hele mix van emoties en uiteindelijk hulpeloosheid weet over te brengen. Vooral als je bedenkt dat hij 21 is, en hij dus al heel jong in die hele carousel heeft gezeten. Hij is door de jaren heen op een voetstuk gezet, maar het is een behoorlijk gebroken fundament. In ieder geval, zo lees ik de 'Earl versus de wereld'.quote:Op donderdag 19 maart 2015 19:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is toch geen songtekst, kom op zeg. Het is niet ritmisch, het is niet verhalend, het rijmt niet, er zit geen flow in. Het enige thema is dissen van iedereen behalve Earl en vertellen hoe fantastisch hij zelf wel niet is. Uiteraard zo grof mogelijk geformuleerd, want als je niet om de zin nigga zegt ben je geen rapper, blijkbaar. Ik heb echt nauwelijks kennis van hiphop en zelfs ik ken véééél beter teksten.
Minimalistische beat er onder die je momenteel ongeveer op elke straathoek hoort en het is briljant.
Tsja. Tsja. Ik herken de thema's die je noemt wel in zijn teksten, maar het is toch vooral invullen met de relevante achtergrond. En dat terwijl ik altijd degene ben die tegen de rest verdedigt dat de persoon invloed heeft op de muziek.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:40 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Mwoah, dan kijk je er zelf te simpel naar, eerlijk gezegd. De tekst gaat over zijn megalomanie aangestuurd door paranoia, angstaanvallen en vervreemding. Als context: Odd Future was natuurlijk giga bekend, een flinke hype en vooral Earl (op hele jonge leeftijd) en Tyler the Creator werden op handen gedragen. Maar dat culturele fenomeen van OF begon de leden zelf wel tegen te staan. Het heeft zijn tol geëist bij Earl blijkbaar, want hij en de andere leden zijn uit elkaar gegroeid en het is onduidelijk hoe men zich nog tot elkaar verhoudt, en daarnaast worstelt hij met de roem en verwachtingen (bij Grief schiet hij van megalomanie naar gebroken introspectie) en hij lijkt bijna woest op de rest dat ze niet meegaan in dat quasi destructieve van 'm. Nu begrijp ik dat je de tekst misschien maar niets vindt, T, maar ik ben eerlijk gezegd wel degelijk onder de indruk hoe Sweatshirt die hele mix van emoties en uiteindelijk hulpeloosheid weet over te brengen. Vooral als je bedenkt dat hij 21 is, en hij dus al heel jong in die hele carousel heeft gezeten. Hij is door de jaren heen op een voetstuk gezet, maar het is een behoorlijk gebroken fundament.
Hij flowt overigens prima over de beat, dus je opmerking over het rytmische snap ik niet helemaal.
quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:54 schreef Tchock het volgende:
En wat ik persoonlijk altijd het leukste vind aan hiphop is de tekst er bij pakken en alle bizarre verwijzingen opzoeken. Bij Earl snap ik bijna alles al.
Maar goed, dat is écht een kwestie van smaak.
Nou ja, ik denk dus dat het aan mij ligt. Al die hiphop waar Pitchfork op klaarkomt en jullie hier over dwepen vind ik eigenlijk maar weinig aan. De laatste van Kanye en Kendrick heb ik nog helemaal niet geluisterd omdat ik geen zin heb in weer zo'n kutalbum dat ik vervolgens overal opgehemeld zie.quote:Op donderdag 19 maart 2015 20:59 schreef Maxerazzi het volgende:
Zou zomaar kunnen dat je gewoon gelijk hebt hoor, T, ma nigga.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |