Nuttig he, dat "reizigersonderzoek".quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dat terwijl een aantal treinen in de Noordoost korter dan gebruikelijk zijn ...
In Zwolle zijn ze aan het werk bij de perrons 14 en 1b, daardoor een aantal spoorwijzigingen in Zwolle en zoals ook op Somda te lezen was een max. van 7 bakken in de Noordoost...quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dat terwijl een aantal treinen in de Noordoost korter dan gebruikelijk zijn ...
Ik zie het al. Er is beperkt spoorgebruik in Zwolle, waardoor de Veluwe IC maar met max 7 bakken kan rijden ...quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nuttig he, dat "reizigersonderzoek".
Als je een volnorm hebt, moet je hem gebruiken ookquote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nuttig he, dat "reizigersonderzoek".
spoor 16 leegtrekken en dat als vertrekspoor voor de sprinter Groningen gebruikenquote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:27 schreef boriq het volgende:
Ze hadden in Zwolle veel beter de sprinter naar Enschede kunnen verbussen, de Noordoost zoals gebruikelijk op 3, 5, 6 en 7. De Roosendaler ook gewoon op spoor 10; sprinter naar Groningen op spoor 9, sprinter naar Utrecht op spoor 4 en Amsterdam op spoor 1a...
Zat ik ook al aan te denken, maar zal Arriva wel niet willen of iets dergelijks anders was het vast wel gebeurd...quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
spoor 16 leegtrekken en dat als vertrekspoor voor de sprinter Groningen gebruiken
twitter:ProRail twitterde op zaterdag 14-03-2015 om 11:28:31“@ABMBelbouw: Leidingen leggen in perron @NS_zwolle voor @ZwolleSpoort @ProRail verloopt voorspoedig http://t.co/rwuPbVO3jQ” reageer retweet
Jup, omdat het perron 4 95m lang is is en een DDZ-4 volgens wikipedia 101,08m is. Zo'n SLT-6 is 100,54m en die mag er vandaag dus blijkbaar wel staan. Al zit de eerste passagiersdeur bij SLT wel ver(der) van de neus af.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:37 schreef Viezze het volgende:
Als er een DDZ-4 aan het perron staat dan loopt het perron al af bij de laatste deur.
nood breekt wet lijkt me ...quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:36 schreef boriq het volgende:
[..]
Zat ik ook al aan te denken, maar zal Arriva wel niet willen of iets dergelijks anders was het vast wel gebeurd...
Valt ook op dat de sprinter naar Utrecht met SLT en SGM wordt gereden en niet met DDZ, waarschijnlijk vanwege het 'te korte' perron 4 in Zwolle van 95m. Gekke is dat een SLT-6, van 100m (die er ook rijdt) maar een halve meter korter is dan een DDZ-4...
Zolang de fietsplekken in de IC nog niet gereserveerd zijn kan je altijd nog fietskaartjes kopen. Kost volgens mij 12 euro per fietsquote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:39 schreef derLudolf het volgende:
Kun je achteraf nog 'fiets tickets' kopen bij DB? Mijn ouders gaan met de RE 26217 en IC 141 naar Berlijn. Ze hadden al tickets, maar bedachten achteraf dat de fiets misschien ook wel mee kon. In de IC 141 is een speciaal fietsrijtuig toch? Daarin zet je je fiets aan de ketting en ga je zelf op je plaats zitten? In zo'n RE moet je zelf ergens een plek voor je fiets zoeken?
Idd. Want de IC naar Roosendaal is vaak toch niet langer dan 7 bakken.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je doet de Noordoost richting noorden op spoor 9 en 10.. En de sprinter Lelystad-Amsterdam ook op die sporen. Die sprinter die kan je wegrangeren na aankomst voordat de laatste IC binnenkomt en op tijd voorbrengen nadat de eerste IC weg is zonder dat deze de andere kruisende bewegingen in de weg zit. Dan zet je Deventer en Enschede op 6 en 7 en hou je ruimte over voor de sprinter Groningen.
los fietskaartje voor ICquote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:39 schreef derLudolf het volgende:
Kun je achteraf nog 'fiets tickets' kopen bij DB? Mijn ouders gaan met de RE 26217 en IC 141 naar Berlijn. Ze hadden al tickets, maar bedachten achteraf dat de fiets misschien ook wel mee kon. In de IC 141 is een speciaal fietsrijtuig toch? Daarin zet je je fiets aan de ketting en ga je zelf op je plaats zitten? In zo'n RE moet je zelf ergens een plek voor je fiets zoeken?
Ik vind die trein bijzonder veel gelijkenissen vertonen met de Siemens Velaro, de voorkant is vrijwel hetzelfde als die van de nieuwe Eurostar.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 07:35 schreef greavy het volgende:
EC250 van Stadler in NS-kleuren gefotosoept op Flickr:
[ afbeelding ]
Danku. ¤13,50 valt nog mee. Zal het doorgeven.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:50 schreef bork het volgende:
[..]
los fietskaartje voor IC
http://reiseauskunft.bahn(...)Z=&journeyOptions=8&
regels mbt fiets en DB
http://www.bahn.de/p/view(...)d_fahrradzuege.shtml
Dat gaat hem natuurlijk nooit worden met die paar smalle deurtjes...quote:Op zaterdag 14 maart 2015 07:35 schreef greavy het volgende:
EC250 van Stadler in NS-kleuren gefotosoept op Flickr:
[ afbeelding ]
Bij provincie Groningen en Drenthe kunnen ze kennenlijk wel succesvol flink de prijs van NS omlaag krijgen, iets wat ze in brabant niet voor elkaar kregen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:57 schreef Igen het volgende:
Stad en provincie Groningen en de provincie Drenthe betalen twee jaar lang bijna 2700 euro per trein (268.000 euro). Daarna moet NS de kosten zelf ophoesten. Over de komst van de nachttrein is veel gedoe geweest omdat NS aanvankelijk 500.000 euro vroeg voor een periode van 3,5 jaar. Met name Drenthe vond dat te duur.
Hier gaat het om één nachttrein prt richting per week. Brabant wil(de) twee nachten per week tussen 0:00 en 4:00 ieder uur een trein.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 16:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij provincie Groningen en Drenthe kunnen ze kennenlijk wel succesvol flink de prijs van NS omlaag krijgen, iets wat ze in brabant niet voor elkaar kregen.
Is dat ook zo dan? Op de openbare weg mag je toch fotograferen?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:36 schreef greavy het volgende:
Dus. Rij je door de Antwerpse Haven. Alles uitgestorven. Klikken een lok die geparkeerd stond op een bundel tegen wat goederenwagens, vanaf een openbare weg. Komt der één of andere malloot van de beveiliging roepen dat je in de Antwerpse haven niet mag fotograferen. "Daarvoor moet je specifiek toestemming vragen bij het havencentrum"
Maar hij had geen zin om de politie te bellen, dus als we als er vandoor gingen, maakte hij er geen probleem van![]()
Maar ik denk eerder dat die vent niet snapt hoe het werkt
Moet je die wel kunnen kopen...quote:
Daarom denk ik dat die vent niet snapt hoe het werkt, en dat ie meer zijn macht wilde tonen op een oersaaie dag waar niks te beleven is, op een zaterdag.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dat ook zo dan? Op de openbare weg mag je toch fotograferen?
Weet ik veel, niet mijn probleemquote:Op zaterdag 14 maart 2015 18:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Moet je die wel kunnen kopen...
Of doet de webshop het inmiddels wel?
Dit is beter toch?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 19:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je hebt niet meer de ambitie om forens te worden?
Ook niet de mijne. Even wat host bestanden aanpassen en je hebt geen last van advertenties.quote:
85% van de tijd zit ik mobiel op Fok! dus ik zie die ondertitels niet eensquote:
Best een interessante advertentie eigenlijk. Heb je er al eens op geklikt?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 14:36 schreef Igen het volgende:
Waarschijnlijk door dit topic krijg ik nu op Fok! regelmatig advertenties te zien voor een openbare aanbesteding van de bouw van een light-rail-tunnel in Israël.
Dit dus, via adsense:
[ afbeelding ]
Aparte manier van de opdrachtgever om aan geïnteresseerde bouwbedrijven te geraken.
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:01 schreef derLudolf het volgende:
ik zie die ondertitels niet eensWat is een Xavi?
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Best een interessante advertentie eigenlijk. Heb je er al eens op geklikt?
Ik krijg dit:
[ afbeelding ]
Uhm nee, Twello ligt bij Deventer, maar in Gelderland.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Moet ik daarna uit gaan leggen welke Fantasy-planeet Twello is?
Oh ja, van voetbal heb ik nog minder verstand. Dom spelletje.quote:
quote:
Niet dat ik goed was, al heb ik een keer in een winderig Harlingen een fraaie treffer van 25 meter afstand gemaaktquote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Zoals het gisteravond ging ohdat was echt zoals ik ze 25-30 jaar geleden in de jeugd speelde
Van dik hout en planken, druk ik me nog heel netjes uit
Klopt, maar ik doelde meer op de 500K terug naar 225K na onderhandeling (prijs kon dus kennelijk wel omlaag)quote:Op zaterdag 14 maart 2015 16:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hier gaat het om één nachttrein prt richting per week. Brabant wil(de) twee nachten per week tussen 0:00 en 4:00 ieder uur een trein.
Zou je niet gaan schaken of zo?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Onee.. Je haalt de NO vanaf de 3 en 5 naar 9 en 10 ipv vanaf de 6 en 7. De 3 en 5 kan je in tweeën gebruiken. Je kan dan dus Enschede en sprinter Groningen achter elkaar parkeren.
Nouja, wat er niet staat is wat men aanvankelijk wilde hebben. Als de oorspronkelijke vraag was voor 2 nachten per week waar NS 500k voor vroeg en dat NS nu 225k vraagt voor 1 nacht, dan is het niet veel goedkoper.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 20:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt, maar ik doelde meer op de 500K terug naar 225K na onderhandeling (prijs kon dus kennelijk wel omlaag)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |