Hij had gefloten maar de sleutel dat de deuren zouden sluiten nog niet omgedraaid toen ik in stapte. Anders was ik nooit ingestapt aangezien de deuren van de trein best snel sluiten.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Had hij al gefloten, waren er al deuren aan het sluiten?
Zo ja, wegens verstoren van het vertrekproces en het riskeren van veiligheid van jezelf en anderen.
Nee dan woon je wss inderdaad op kamers in Amsterdam. Mijn vriend woont richting Hoorn/Alkmaar. Voor hem zou het veel meer kosten om op kamers te gaan wonen en de reistijd is prima te doen. Hij is nu ook stappen in Amsterdam en neemt de nachttrein terug.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Dunkt me dat wonen in Groningen en studeren in Amsterdam een ondoenlijke zaak is..
Essen is prima. Van de NS-site:quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:53 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik hoorde voorbij komen dat je met een internationaal ticket geen toeslag hoeft te betalen voor ic direct. Stel je reist van Amsterdam naar Essen met een weekendretour met nl deel gratis ivm weekend vrij. Geldt dit dan ook? Of is het enkel voor de grote buitenlandse steden als bestemming?
Een ticket tot Essen is ook internationaal, er bestaan geen speciale IC Brussel-tickets.quote:Let op: wanneer u in het bezit bent van een internationaal vervoerbewijs voor Intercity Brussel tussen Amsterdam en Rotterdam of v.v., hoeft u geen Toeslag voor de Intercity direct te kopen
Zodra er is gefloten mogen reizigers niet meer instappen, dit vanwege de veiligheid. Het is wettelijk geregeld dat je daar een boete voor kunt krijgen (zie Wet personenvervoer 2000).quote:Op vrijdag 13 maart 2015 23:03 schreef xcachet het volgende:
[..]
Hij had gefloten maar de sleutel dat de deuren zouden sluiten nog niet omgedraaid toen ik in stapte. Anders was ik nooit ingestapt aangezien de deuren van de trein best snel sluiten.
Bij tram en metro ligt dat anders:quote:Op zaterdag 14 maart 2015 00:41 schreef FredvZ het volgende:
Wel vreemd eigenlijk dat er bij de trein zo moeilijk over wordt gedaan en bij de tram en metro niet...
Met loc dus inderdaad geen mddm, had ik moeten weten. Leek op een 1700, drie rijtuigen waarvan een stuurstand.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 03:00 schreef dennistd het volgende:
Zat er een loc aan? Zo ja, dan was het DDAR. Als het een motorwagen (mDDM) was dan moet het DDZ geweest zijn.
Jap, zo zag het er wel uit. Heb ze verder nog niet in de reguliere dienst zien rijden hier dus vandaar. Hoewel ik vrijwel alle soorten mat wel als sprinter en ic voorbij heb zien komen. Virm als sprinter en plan v als ic.. Bij de ns kan het.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 03:26 schreef dennistd het volgende:
Dan was het DDAR
Dit dus:
[ afbeelding ]
Ik weet niet waar je het zag, maar die LM rit zou wel eens van Zwolle naar Zutphen kunnen zijn. Normale inzetgebied is sprinter Zwolle - Utrechtquote:Op zaterdag 14 maart 2015 04:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jap, zo zag het er wel uit. Heb ze verder nog niet in de reguliere dienst zien rijden hier dus vandaar. Hoewel ik vrijwel alle soorten mat wel als sprinter en ic voorbij heb zien komen. Virm als sprinter en plan v als ic.. Bij de ns kan het.
OMG, wat lelijkquote:Op zaterdag 14 maart 2015 07:35 schreef greavy het volgende:
EC250 van Stadler in NS-kleuren gefotosoept op Flickr:
[ afbeelding ]
IC Roosendaal wordt wel es vaker opgesplitst waarbij je tot Deventer met DDAR rijdt. Dat heb ik nu twee keer meegemaakt.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 07:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het zag, maar die LM rit zou wel eens van Zwolle naar Zutphen kunnen zijn. Normale inzetgebied is sprinter Zwolle - Utrecht
Vanuit Zwolle of vanuit Roosendaal?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 07:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
IC Roosendaal wordt wel es vaker opgesplitst waarbij je tot Deventer met DDAR rijdt. Dat heb ik nu twee keer meegemaakt.
Vanuit Zwolle. In Deventer beide keren verder met ICRm. Beide keren dat ik dat heb meegemaakt was trouwens voordat de ombouw naar DDZ was geweest.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 08:31 schreef boriq het volgende:
[..]
Vanuit Zwolle of vanuit Roosendaal?
Eerste komt dan door defect materieel, waardoor de oorspronkelijke trein Roosendaal - Zwolle in Deventer wordt opgeheven.
Morgen is het gratiesch reizen met het Boekenweekgeschenk. Kan je helemaal je lol opquote:Op zaterdag 14 maart 2015 08:47 schreef ZwarteKater het volgende:
Vandaag lopen zeker bepaalde dagkaartjes af? Alles zit stampvol.zucht.
En dat terwijl een aantal treinen in de Noordoost korter dan gebruikelijk zijn ...quote:Op zaterdag 14 maart 2015 08:47 schreef ZwarteKater het volgende:
Vandaag lopen zeker bepaalde dagkaartjes af? Alles zit stampvol.zucht.
niet echt mooi ...quote:Op zaterdag 14 maart 2015 07:35 schreef greavy het volgende:
EC250 van Stadler in NS-kleuren gefotosoept op Flickr:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |