SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er bestaan duidelijke aanwijzingen dat Turkije ISIS direct en indirect steunt. Een videobeeld:
Updates:
The Levantine War - Reddit
Filmpje van Steven Sotloff: http://www.dumpert.nl/med(...)_steven_sotloff.html
http://www.amnesty.nl/nie(...)ringen-in-noord-irak#freefrederike
Man man...ik vond het al zo moeilijk om alles uit elkaar te houden en Turkije snapte ik nog redelijk qua rol in dit verhaal...maar nu niet meerquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:15 schreef PizzaMizza het volgende:
Misschien wist een deel het al, maar ik denk het grootste deel nog niet: Turkije probeerde Syrie binnen te vallen, onder een valse vlag.
Ik ben hier net achter gekomen door een afgetapt telefoongesprek. Er komen verschillende dingen aan bod, zoals een false flag onder het mom dat de Suleyman Tombe aangevallen werd. Of dat ISIS aangevallen zou worden, met als doel om heel Syrie te veroveren. Ook spraken de Turkse heren erover dat er binnenlandse aanslagen zouden komen, maar hoe ze daarop reageerden komt er niet in terug.
Hier een deel van het gesprek:
http://pastebin.com/hVAT6TD1
Hoezo dan toch in het Iraktopic?
Omdat het relevant is aangezien Turkije zich steeds meer bemoeit met het innemen van Mosul. Het zou dus zomaar eens kunnen zijn, dat Turkije zich had overwogen om Irak binnen te vallen onder het mom van ''de Turkmenen bevrijden''.
Wat dacht jij dat hun rol was?quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:19 schreef Maichel het volgende:
[..]
Man man...ik vond het al zo moeilijk om alles uit elkaar te houden en Turkije snapte ik nog redelijk qua rol in dit verhaal...maar nu niet meer
geen grote in ieder geval...ik moet wel zeggen, ik vind probeer het te volgen maar door al die groepen is het voor een leek echt mega moeilijkquote:
Om eerlijk te zijn, aan het begin van het conflict kon ik ook niet geloven dat Turkije terroristen faciliteerde en zelfs bewapende. Echter, na een tijdje kun je niet meer langs de bewijzen kijken.quote:
Turkije deed juist alles om de Syrische Koerden tegen te zitten, het was een van de redenen om ISIS te steunen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:50 schreef Maichel het volgende:
[..]
geen grote in ieder geval...ik moet wel zeggen, ik vind probeer het te volgen maar door al die groepen is het voor een leek echt mega moeilijk
Ik dacht dat Turkijke kort samengevat alleen juist heel weinig deed om de Koerden tegen te zitten, maar nogmaals...ik ben een leek in dit verhaal en probeer het een beetje te snappen enzo
Dat bewijst ook maar weer dat Turkije gewoon regelrecht racisme-politiek voert tegen Koerden. Het gaat zelfs zo ver dat ze bereid zijn om zich te bemoeien met Koerdische aangelegenheden buiten Turkije om.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:52 schreef reza1 het volgende:
[..]
Turkije deed juist alles om de Syrische Koerden tegen te zitten, het was een van de redenen om ISIS te steunen.
Het is inmiddels wel duidelijk voor iedereen en gewoon een feit. Turkije steunt/steunde terroristen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:50 schreef Maichel het volgende:
[..]
geen grote in ieder geval...ik moet wel zeggen, ik vind probeer het te volgen maar door al die groepen is het voor een leek echt mega moeilijk
Ik dacht dat Turkijke kort samengevat alleen juist heel weinig deed om de Koerden tegen te zitten, maar nogmaals...ik ben een leek in dit verhaal en probeer het een beetje te snappen enzo
Is er ook een degelijke bron buiten RT?. Niet dat ik er iets op tegen heb maar 't Russische RT heb ik een beetje op 50-50, soms is 't redelijk, soms is 't ronduit slap.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is inmiddels wel duidelijk voor iedereen en gewoon een feit. Turkije steunt/steunde terroristen.
Dat heeft zelfs de VS toegegeven.
http://rt.com/news/192880-biden-isis-us-allies/
Joe Biden heeft het gezegd, RT vermeld het alleen maar.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Is er ook een degelijke bron buiten RT?. Niet dat ik er iets op tegen heb maar 't Russische RT heb ik een beetje op 50-50, soms is 't redelijk, soms is 't ronduit slap.
Het is wel de slechtste tactiek ooit, tientallen duizenden terroristen in je land toelaten in de hoop dat ze jou met rust laten. En daarnaast bewapen en bescherm je ze ook nog eens. Ik geloof dat niet.quote:Ja, Turkije doet dubieus werk, zoveel is wel zichtbaar maar hier is nog een scenario. Turkije kan mogelijk ook weleens bewust een rol van twee stromingen spelen. Een beetje tegen en een beetje voor. Zo houdt men de terroristische aanslagen buiten istanbul en ankara en zorgt men ervoor dat het conflict in de regio niet intern overslaat in andere conflicten. Immers de economie vertoont deuken, de lira staat zwak (de mp kwam terug uit Amerika voor spoedoverleg) ieder intern brandje kan funest zijn voor de volgende verkiezingen. Het kraakt.
Dat ze terroristen steunen betekent niet dat ze op een lange termijn strategische alliantie rekenen. Het gaat ze nu om het kapotmaken van de as van het verzet, Iran-Syrie-Hezbollah.quote:Waarom ik dat denk? Erdogan is namelijk niet geliefd bij jihadisten met een Turkse achtergrond. Erdogans visie is wellicht een iets groter Turkije in de geest van 't Ottomaanse rijk. IS is niet gebaat bij een een land als partner, dat wil een groot land-loos kalifaat en turkije onder de bulldozer. Het tolereert elkaar nog even omdat ze tegen Assad vechten maar het is niet een weg die lang doorloopt. Of Turkije naar Mosul gaat, dat zou kunnen.. Maar het is wel ver van de radar.
Erdogan sprak uit van Turkije een fatsoenlijk moslimland te willen maken, Hij verbindt met alles wat hij roept op geen enkel punt met Daesh dat helemaal niets heeft met termen als fatsoen. Daesh vindt moderne moslims geen moslims incl zo'n beetje alles wat binnen Turkije actief is. Een recent bericht stelde dat ivm herkenbaarheid voor de politie men het gezicht niet op straat mocht bedekken. Men refereerde hier naar opstanders van de Gezi Park protesten om wellicht de schijn op te houden dat het helemaal niets met IS te maken heeft maar 'eigenlijk' is het in deze tijden meer bedoeld voor de bivakmuts en de burqa.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Joe Biden heeft het gezegd, RT vermeld het alleen maar.
[..]
Het is wel de slechtste tactiek ooit, tientallen duizenden terroristen in je land toelaten in de hoop dat ze jou met rust laten. En daarnaast bewapen en bescherm je ze ook nog eens. Ik geloof dat niet.
Dat is mogelijk.quote:Dat ze terroristen steunen betekent niet dat ze op een lange termijn strategische alliantie rekenen. Het gaat ze nu om het kapotmaken van de as van het verzet, Iran-Syrie-Hezbollah.
oud en andere topicquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:15 schreef PizzaMizza het volgende:
Misschien wist een deel het al, maar ik denk het grootste deel nog niet: Turkije probeerde Syrie binnen te vallen, onder een valse vlag.
Ik ben hier net achter gekomen door een afgetapt telefoongesprek. Er komen verschillende dingen aan bod, zoals een false flag onder het mom dat de Suleyman Tombe aangevallen werd. Of dat ze zouden doen alsof ze ISIS zouden aanvallen, met als doel om heel Syrie te veroveren. Ook spraken de Turkse heren erover dat er binnenlandse aanslagen zouden komen, maar hoe ze daarop reageerden komt er niet in terug.
Hier een deel van het gesprek:
http://pastebin.com/hVAT6TD1
Hoezo dan toch in het Iraktopic?
Omdat het relevant is aangezien Turkije zich steeds meer bemoeit met het innemen van Mosul. Het zou dus zomaar eens kunnen zijn, dat Turkije zich had overwogen om Irak binnen te vallen onder het mom van ''de Turkmenen bevrijden''.
Ik vind het, na het lezen van de taps omtrent de invasie in Syrie, erg realistisch om te denken dat Turkije een plan had opgezet om Irak te laten verzwakken, en dan Irak binnen te vallen onder het mom van het bevrijden. Nu ze zien dat het Iraakse leger aan het winnen is + Peshmerga, kunnen ze hun oude strategie niet meer toepassen dus willen ze nu meer invloed hebben via soennitische strijders.
focus van tr is assad en die moet weg, kobani is een voetnoot in het verhaalquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:50 schreef Maichel het volgende:
uhu turkije is bang voor dat groepje mensen in kobani en daarom hebben ze al die mensen in huis gehaald en voeden ze al die mensen ook, om de koerden tegen te zittenquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:52 schreef reza1 het volgende:
[..]
Turkije deed juist alles om de Syrische Koerden tegen te zitten, het was een van de redenen om ISIS te steunen.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:01 schreef PizzaMizza het volgende:
Vreemd genoeg komen dit soort rapporten nooit te voorschijn bij hypocriete organisaties zoals de hrw. Maar als Iran ook maar 1 lepeltje in het verkeerde rek stopt, staan ze er met 100 rapporten.
de tows zijn idd turkse productenquote:Op donderdag 12 maart 2015 10:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is inmiddels wel duidelijk voor iedereen en gewoon een feit. Turkije steunt/steunde terroristen.
Dat heeft zelfs de VS toegegeven.
http://rt.com/news/192880-biden-isis-us-allies/
dat is de kern van de zaak, tot nu toe balanceert erdo alle belangen van het land en de regio redelijkquote:Op donderdag 12 maart 2015 11:28 schreef Beathoven het volgende:
Een land van tegen de 80 miljoen als Turkije in deze tijd managen, lijkt me verdomd moeilijk.
twitter:News_Executive twitterde op donderdag 12-03-2015 om 11:53:24Breaking: At least 22 Iraqi soldiers were killed when coalition aircraft mistakenly hit a building on the edge of Ramadi city, Anbar. reageer retweet
twitter:News_Executive twitterde op donderdag 12-03-2015 om 11:55:03More: Iraqi MP Hanan Fatlawi claims that 50 Iraqi soldiers in the air-strike. #Iraq #ISIS #USA reageer retweet
quote:
quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
focus van tr is assad en die moet weg, kobani is een voetnoot in het verhaal
quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
uhu turkije is bang voor dat groepje mensen in kobani en daarom hebben ze al die mensen in huis gehaald en voeden ze al die mensen ook, om de koerden tegen te zitten
dat het een pkk dochter is, maakt het een vijand van tr, maar het is zeer zeker geen prio 1 voor hen dat is namelijk assad
quote:
quote:
Ah, het grijze wolfje komt de steun van TR aan IS recht lullen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat is de kern van de zaak, tot nu toe balanceert erdo alle belangen van het land en de regio redelijk
heb niks met wolven en ik lul niks recht wat krom isquote:Op donderdag 12 maart 2015 12:02 schreef Che_ het volgende:
Ah, het grijze wolfje komt de steun van TR aan IS recht lullen.
roept een assad lover, terwijl assad op industrieel niveau vrouwen laat verkrachten en vervolgens voor de cameras met een glimlach zegt "ik ben president ik bescherm al mijn burgers"quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:04 schreef PizzaMizza het volgende:
terwijl de rebellen vrouwen verkrachten
Ik ben geen Assadlover, ik heb laatst al afstand genomen van hem. Maar al support ik hem niet meer, ik zou 1000x liever onder Assad's bewind leven dan achter een islamistenbewind van de rebellen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
roept een assad lover, terwijl assad op industrieel niveau vrouwen laat verkrachten en vervolgens voor de cameras met een glimlach zegt "ik ben president ik bescherm al mijn burgers"
je kiest voor het minst kwad in jouw ogen dus, kan ik me voorstellenquote:Op donderdag 12 maart 2015 12:16 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik ben geen Assadlover, ik heb laatst al afstand genomen van hem. Maar al support ik hem niet meer, ik zou 1000x liever onder Assad's bewind leven dan achter een islamistenbewind van de rebellen.
de grootste groep syrische rebellen zeer zeker wel, zijn syrische en komen op voor de syrische belangen, ze zijn overvleugeld door de goed georganiseerde islamisten/jihadisten en hebben zich aangesloten bij hen, omdat zij het regime willen laten vallen en dan maak je de meest rationele beslissing, je aansluiten je aan waar de wapens/de organisatie/geld isquote:Assad kan zijn burgers diep in de ogen aankijken en zeggen: Ik ben Syrier, ik kom op voor Syrische belangen(al zijn 't niet de juiste belangen). De rebellen kunnen dat niet zeggen.
http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)en-op-het-lijf.dhtmlquote:Irak staat op het punt Tikrit te heroveren op Islamitische Staat. Dit eerste klinkende succes is het werk van Qassem Suleimani. De Iraanse generaal bepaalt de koers van Irak en is de onbetwiste leider van de strijd tegen de terroristen.
Echt, al die Nederlandse kranten worden de laatste weken ook wakker zegquote:Op donderdag 12 maart 2015 12:35 schreef Intellectueel het volgende:
Deze man jaagt IS de stuipen op het lijf
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)en-op-het-lijf.dhtml
Duurt een maandje of zeven, maar dan ben je als Nederlander ook weer een beetje op de hoogte van de ontwikkelingen in het Midden-Oosten.quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:49 schreef Szura het volgende:
[..]
Echt, al die Nederlandse kranten worden de laatste weken ook wakker zeg
Misschienquote:Op donderdag 12 maart 2015 15:20 schreef Peunage het volgende:
Zouden ze in dit topic meelezen en daarom dat artikel geschreven hebben over Abu 'Izra
twitter:AlanaBowker twitterde op woensdag 11-03-2015 om 14:20:39What is the reason why you are forcing your women to bear children? Do you need more soldiers to die fighting in #Syria? @HassanRouhani reageer retweet
Zoals Erdo?quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:28 schreef Atak het volgende:
LOL maar waartwitter:AlanaBowker twitterde op woensdag 11-03-2015 om 14:20:39What is the reason why you are forcing your women to bear children? Do you need more soldiers to die fighting in #Syria? @HassanRouhani reageer retweet
twitter:RubaAlHassani twitterde op donderdag 12-03-2015 om 17:45:13#Sunni woman of Tikrit embraces #Shiite paramilitary fighter for liberating her town, bringing him to tears. #Iraq http://t.co/MN0Vv0SpZD reageer retweet
First I was like...quote:
Is wel een mooie fiets.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
First I was like...
Then I was like...
Dat is hun internationale verplichting...quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
uhu turkije is bang voor dat groepje mensen in kobani en daarom hebben ze al die mensen in huis gehaald en voeden ze al die mensen ook, om de koerden tegen te zitten
quote:
Het artikel gaat verder.quote:#OpISIS Hacktivist collective Anonymous down 5elafabook pronounced Khelafabook just when it went live, Facebook bans its FB offshoot
A pro-ISIS website and Facebook page met an untimely death at the hands of Anonymous and Facebook admin.
5elafabook which is pronounced Khelafabook and meaning “Caliphate book” went live with a message that it was a independent website/FB page and did not have links to the Islamic State.
However, Facebook, which has been pretty strict with pro-IS fan pages, found that khelafabook shared the same ideology as IS, so banned its Facebook account. Khelafabook was espousing the martyrdom tenets of IS as well wanted a worldwide implementation of Sharia.
The page however continued to operate till the Anonymous pounced on it.
The khalefabook FB page and website were brought to the notice of Anonymous, who have already sounded a call against the ISIS and its affiliates after the gruesome shooting of innocents at Charlie Hebdo office in Paris. The Anonymous operation called #OpISIS is a continuing operation, and Anonymous have successfully brought down several pro-ISIS websites and got several of their Twitter/Facebook pages banned.
Anonymous launched a full scale DDoS attack against the khalefabook and it had to go offline within hours after it was launched. Announcing the successful completion of bringing it down, Anonymous tweeted :
Ja maar ja maar buiten beeld staan allemaal Iranirs met kromzwaarden jwzquote:
Ja vast :pquote:Op donderdag 12 maart 2015 18:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja maar ja maar buiten beeld staan allemaal Iranirs met kromzwaarden jwz
twitter:EjmAlrai twitterde op donderdag 12-03-2015 om 14:17:16#BreakingNews:#Peshmerga control many villages in Nahrawan, closing up on Hawija, the forthcoming battle. reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op donderdag 12-03-2015 om 14:21:36The success of #ISF and #peshmerga in #Iraq against the Islamic State group can seriously affect #IS in #Syria. reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op donderdag 12-03-2015 om 17:57:04#Peshmerga initiated a military operation against #IS to liberate Bashir and other cities, in Tara, south of #Kirkuk. #Iraq. reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
quote:Special correspondent Jane Arraf interviews President Masoud Barzani of the Kurdistan Regional Government about fighting the Islamic State group in Iraq, assistance from the U.S. and ongoing efforts to establish Kurdish independence.
twitter:notgeorgesabra twitterde op donderdag 12-03-2015 om 21:48:34Iraqi Shia Forces (ISF) war crimes show why Assad+Iran can't be part of politically victorious anti-ISIS coalition http://t.co/RjeST0rVa7 reageer retweet
quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja maar ja maar buiten beeld staan allemaal Iranirs met kromzwaardenShamshirs jwz
quote:Op donderdag 12 maart 2015 21:57 schreef Atak het volgende:
Begrijpelijktwitter:notgeorgesabra twitterde op donderdag 12-03-2015 om 21:48:34Iraqi Shia Forces (ISF) war crimes show why Assad+Iran can't be part of politically victorious anti-ISIS coalition http://t.co/RjeST0rVa7 reageer retweet
Payback for Speicherquote:
True, nu nog in Syri!quote:Op donderdag 12 maart 2015 23:08 schreef SteelDogg het volgende:
Het is klaar in Iraq. ISIS is zwaar aan het verliezen en dit is nog maar het begin!
Nice.quote:
jeetje nooit geweten man...quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:20 schreef reza1 het volgende:
[..]
Dat is hun internationale verplichting...
iedereen die speicher veroordeelde zou dit ook moeten veroordelen, zo niet hypocriet tot en metquote:
?!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:33 schreef Intellectueel het volgende:
Iraanse T-72 tank door de straten van Tikrit.
[ afbeelding ]
erdo doet het om de vergrijzing tegen te gaan, ja ook turkije vergrijstquote:
Apart. Staat een stukje over op spioenkop.blogspot.quote:
Wat denk je van die al die Baathisten die op het moment in Jordani en de Gulf-landen verblijven.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:40 schreef IPA35 het volgende:
Saddam in zijn graf gaat helemaal van "Nein nein nein nein!"
Waarover?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Apart. Staat een stukje over op spioenkop.blogspot.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:40 schreef IPA35 het volgende:
Saddam in zijn graf gaat helemaal van "Nein nein nein nein!"
Schuimbekkenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:43 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wat denk je van die al die Baathisten die op het moment in Jordani en de Gulf-landen verblijven.
Irak heeft ook T-72 tanks.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:33 schreef Intellectueel het volgende:
Iraanse T-72 tank door de straten van Tikrit.
[ afbeelding ]
quote:
http://spioenkop.blogspot(...)of-influence_52.htmlquote:Seen above is an Iranian T-72S, clearly distinguishable from Iraq's own T-72 'Urals' and T-72M1s by the presence of attachments allowing for the installment of 155 Kontakt-1 explosive reactive armour blocks (ERA), all surprisingly missing on this example, and the smoke grenade launchers on the side of the turret instead on the front as seen with the T-72M1.
De dochter van Saddam die 8 maanden geleden nog ISIS toejuichte toen ze de 'geboorteplaats van haar vader' hadden bevrijdt. Hoe zal zij nu voor de tv zitten.quote:
Die geboorteplaats werd, en zal nog tot mensenheugenis worden bevrijdt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:53 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De dochter van Saddam die 8 maanden geleden nog ISIS toejuichte toen ze de 'geboorteplaats van haar vader' hadden bevrijdt. Hoe zal zij nu voor de tv zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Vuur bestrijdt men met vuur.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:00 schreef Slayage het volgende:
daesh / shia milities / iraakse leger
ik zie geen verschillen
jij ziet ook geen verschil dusquote:
Ik ben geen wapenexpert, ik weet niet of dat wel klopt wat die ie gast zegt. Heb je een foto van een Iraanse T-72 ?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 00:48 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
[..]
http://spioenkop.blogspot(...)of-influence_52.html
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:00 schreef Slayage het volgende:
daesh / shia milities / iraakse leger
ik zie geen verschillen
'Dirty Brigades': US-Trained Iraqi Forces Investigated for War Crimes
Mar 11, 2015, 2:18 PM ETIk begrijp het, je broeders worden in Tikrit afgemaakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Incorrect om de Sjiitische milities met ISIS te vergelijken. De Shia's voeren geen expansie-oorlog om 'Lebensraum', maar verdedigen zichzelf en andere Sjiieten tegen de terreur van de soenni-barbaren.quote:
moslims zijn heel goed in het afmaken van andere moslims en ik zie het nu idd weer gebeuren, triest is hetquote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:10 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Ik begrijp het, je broeders worden in Tikrit afgemaakt.
niet in de wandaden dat ze verrichtenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Incorrect om de Sjiitische milities met ISIS te vergelijken. De Shia's voeren geen expansie-oorlog om 'Lebensraum', maar verdedigen zichzelf en andere Sjiieten tegen de terreur van de soenni-barbaren.
In Sjiietisch gebied is overigens ruimte voor minderheden als Armeense Christenen, Alevieten, Zoroasten en Soennieten, andersom (In Soenni-gebied) praktisch niet, zie SA en haar product IS.
Niet? Sjiieten kidnappen ook massaal vrouwen van religieuze minderheden om ze vervolgens te verkrachten en te verkopen op slavenmarkten? Ze snijden kelen door van gegijzelde journalisten? Zijn er op uit om alle groeperingen die niet hun ideologie aanhangen uit te roeien?quote:
Salafisme is de oorzaak en dat weet je zelf ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
moslims zijn heel goed in het afmaken van andere moslims en ik zie het nu idd weer gebeuren, triest is het
elke moslim zou moeten rouwen om het leed dat een andere moslim wordt aangedaan, maar het sektarische zit diep in velen helaas
sommige "moslims" maken er zelfs grappen over, hoe zielig kan je zijn?
Dit.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Incorrect om de Sjiitische milities met ISIS te vergelijken. De Shia's voeren geen expansie-oorlog om 'Lebensraum', maar verdedigen zichzelf en andere Sjiieten tegen de terreur van de soenni-barbaren.
In Sjiietisch gebied is overigens ruimte voor minderheden als Armeense Christenen, Alevieten, Zoroasten en Soennieten, andersom (In Soenni-gebied) praktisch niet, zie SA en haar product IS.
kern van deze hele isis shit, zeker! wat dat betreft is huis saud hoofdverantwoordelijke!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:20 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Salafisme is de oorzaak en dat weet je zelf ook.
de wandaden wat ik in mijn post benoem met foto's, martelingen / executies /v xecuties van kinderen / burgers / mensen van gebouwen afgooien / onthoofdingenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:20 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niet? Sjiieten kidnappen ook massaal vrouwen van religieuze minderheden om ze vervolgens te verkrachten en te verkopen op slavenmarkten? Ze snijden kelen door van gegijzelde journalisten? Zijn er op uit om alle groeperingen die niet hun ideologie aanhangen uit te roeien?
Je weet dat Amerikaanse troepen ook waren betrapt op dit soort gruwelijkheden tijden de bezetting in Irak? Is het Amerikaanse leger nu te vergelijken met ISIS?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
de wandaden wat ik in mijn post benoem met foto's, martelingen / executies /v xecuties van kinderen / burgers / mensen van gebouwen afgooien / onthoofdingen
Is het btw waar dat 't salafisme muziek verbiedt? of is dat weer een andere stroming die daar tegen is?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:20 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Salafisme is de oorzaak en dat weet je zelf ook.
kinky fotos maken met naakte mannen een thumbs up geven bij een lijk en wat voor ongein dan ook kan je uiteraard niet vergelijken met de shit zoals eerder gepost door mijquote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:29 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je weet dat Amerikaanse troepen ook waren betrapt op dit soort gruwelijkheden tijden de bezetting in Irak? Is het Amerikaanse leger nu te vergelijken met ISIS?
kloptquote:Op vrijdag 13 maart 2015 01:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Is het btw waar dat 't salafisme muziek verbiedt? of is dat weer een andere stroming die daar tegen is?
Het valt me op dat vele volgelingen meteen menen dat ze imam zijn daar, maar iedereen kleurt dat hier en daar bij met zn eigen voorkeur. Ja zelfmoord is een zonde in de koran.. maar zolang als het voor het "goede doel" is is het ok..quote:
Vertaal ens?quote:
A: Is jou broer nog steeds mujahed(strijder)?quote:
Noord-Afrikanen worden altijd al als kanonnenvoer gebruikt. Zelfs in de tijden van de kalifaten, gebruikten de Umayyaden berbers als kanonnenvoer.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 03:40 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
A: Is jou broer nog steeds mujahed(strijder)?
Terrorist:Ja
B: Wat voor werk doet hij ?
Terrorist: ik weet het niet.... Monteur.
A: Hoe heet hij?
Terrorist: Mohamed Ali.
B: Hoelang is hij al in Irak?
Terrorist: Lang.
A: we hebben hem al afgemaakt...Mohamed Ali Altunisi.. Is hij toch? dun ?
Terrorist: Nee,hij leeft nog.
A: Als ik je foto's laat zien herken je de Tunesirs ?
Terrorist:ja, aan hun taal.
A:ze zijn al dood..... herken je ze dan ?
Terrorist: ja, misschien.
B:zijn er veel terroristen in Alqa'im ?
Terrorist: ze(Daesh) hebben Alqa'im goed onder controle.
B: Hoelang ben je daar gebleven ?
Terrorist: week.
A: steunen de burgers Daesh en hoe is het leven daar?
Terrorist: ik ben 1 dag naar buiten geweest alles was normaal.
A:Hoe ben je hier heen gekomen?
Terrorist: Via Sahara.
A:met auto ?
Terrorist: ja
A: Met taxi?
Terrorist:Nee,pick-up rode Toyota
A:hadden jullie wapens in auto?
Terrorist:ik niet, maar die andere 4 hadden wel wapens.
Nasrallah kan ook vloeiend Perzisch.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:40 schreef Montana_ir het volgende:
Generaal Sulaimani :
Hij spreekt goed Arabisch.
kheili khoob.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 03:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nasrallah kan ook vloeiend Perzisch.
Mooiste is nog wel dat het Iraakse leger overwinningen heeft behaald zonder grondtroepen van Amerika of een ander land vd coalitie.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 09:29 schreef UpsideDown het volgende:
'Iraaks leger heeft Tikrit heroverd op IS'
![]()
![]()
Shiitische miltiies doen het meeste, niet Iraaks leger.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:35 schreef SteelDogg het volgende:
[..]
Mooiste is nog wel dat het Iraakse leger overwinningen heeft behaald zonder grondtroepen van Amerika of een ander land vd coalitie.
\quote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het valt me op dat vele volgelingen meteen menen dat ze imam zijn daar, maar iedereen kleurt dat hier en daar bij met zn eigen voorkeur. Ja zelfmoord is een zonde in de koran.. maar zolang als het voor het "goede doel" is is het ok..
Meh.. Nee
Nou ja met zulke twists is IS dus oa geboren.
Maar samen doen ze 't toch wel ff. Mooie schoonmaak.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 10:58 schreef PizzaMizza het volgende:
S
[..]
Shiitische miltiies doen het meeste, niet Iraaks leger.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 03:40 schreef Montana_ir het volgende:
A:met auto ?
Terrorist: ja
A: Met taxi?
Terrorist:Nee,pick-up rode Toyota
Kan iemand ze daar ff een mailtje sturen dat toyotas in de westerse samenleving aanbeden worden door autoliefhebbers. Dan zagen en knuppelen ze die bakken morgen nog in elkaar.quote:
In het M-O nog veel meerquote:Op vrijdag 13 maart 2015 11:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kan iemand ze daar ff een mailtje sturen dat toyotas in de westerse samenleving aanbeden worden door autoliefhebbers.
http://buitenland.eenvand(...)eidt_strijd_tegen_isquote:De stad Tikrit, ten noorden van de hoofdstad Bagdad, is voor driekwart ingenomen door Iraakse troepen die gesteund worden door het Iraanse en Amerikaanse leger.
De val van de geboorteplaats van Saddam Hussein is van strategisch grote waarde. Het succes wordt toegeschreven aan generaal Qassem Suleimani die een veldtocht is gestart tegen IS.
De stad ligt aan een belangrijke route richting de oliestad Mosul, een stad die ook vorig jaar in handen viel van de strijders van IS. Pogingen om deze stad te heroveren zijn tot dusver nog mislukt. Verwacht wordt dat wanneer Tikrit volledig heroverd is, Mosul de volgende stad zal zijn waar generaal Suleimani zich op zal richten.
Suleimani is een held in Iran. Hij wordt gezien als het belangrijkste wapen in de strijd tegen IS. De man is de leider van het Quds-korps, een elite eenheid binnen de Iraanse Republikeinse Garde. Hij opereerde vooral in de schaduw, maar wordt nu gezien als een 'rising star' als belangrijke adviseur van Hamas, Hezbollah en het regime van Assad. Vijanden van Amerika, nu verenigd in een gemeenschappelijke oorlog tegen IS. Suleimani is vastbesloten de terroristische beweging te verjagen.
Wie is deze generaal Qassem Suleimani? Hoe belangrijk is hij voor de strijd tegen Islamitische Staat? Vanavond in EenVandaag onder andere rechtsgeleerde Afshin Ellian van Iraans- Nederlandse afkomst.
twitter:green_lemonnn twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 14:01:07#Breaking several #Iran-ian T-72s have arrived in Samara area via Badr sources. Post coming reageer retweet
quote:Iraqi offensive to dislodge Islamic State from Tikrit appears to stall
(Reuters) - The offensive to retake Tikrit appeared to stall on Friday, two days after Iraqi security forces and mainly Shi'ite militia pushed into Saddam Hussein's home city in their biggest offensive yet against the militants.
A source in the Salahuddin Operations Command said Iraqi forces would not move forward until reinforcements reached Tikrit, of which Islamic State still holds around half.
Using guerrilla warfare tactics, the militants have turned the city into a labyrinth of home-made bombs and booby-trapped buildings, and are using snipers to halt their progress.
Hadi al-Amiri, the head of the Shi'ite paramilitary Badr Organization and now one of the most powerful men in Iraq said the outcome of the battle for Tikrit was in no doubt, but Iraqi forces needed time.
"We are not in a hurry, but we have a plan and we are following it," Amiri told Iraqi state television from the Tikrit frontline. "Even if the battle drags on for two, three or four days that is okay. We will celebrate the liberation of Tikrit from the enemy.”
A victory in Tikrit would give Iraqi forces momentum for the next stage of the campaign to retake Mosul, the largest city under control of Islamic State, which now rules a self-proclaimed caliphate in Sunni regions in Syria and Iraq.
But the involvement of Iran, which backs some of the Shi'ite militia at the forefront of the campaign and is also playing a direct role, is a source of unease for some Sunnis in Iraq and across the wider region.
Islamic State fighters overran Tikrit last June during a lightning offensive that was halted just outside Baghdad. They have since used the complex of palaces built in Tikrit under Saddam, the executed former president, as their headquarters.
-knip-
Gisteren al was de ISIS pocket in tween gesplitst.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:05 schreef Montana_ir het volgende:
Ongeveer 90% van de stad Tikrit is veroverd.
Tomorrow is the final day.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 17:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Gisteren al was de ISIS pocket in tween gesplitst.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 18:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
twitter:vicenews twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 09:48:15Jake Bilardi, an 18-year-old from Melbourne, has reportedly died carrying out a suicide attack in Iraq: http://t.co/HRRptzOU50 reageer retweet
Weer dit waardeloze argument hoor. Turkije steunt anti-assad groeperingen in Syrie, bewapent ze, en destabiliseert het land dus. Hierdoor ontstaan vluchtelingenstromen, mooi. Maar we moeten ze wel dankbaar zijn hoor!! Niemand hier heeft beweerd dat Turkije bang is voor de mensen in Kobani, Turkije is bang hetgeen Kobani teweeg kan brengen, namelijk het streven naar autonomie van de Koerden in Syrie en ook in eigen land.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat het een pkk dochter is, maakt het een vijand van tr, maar het is zeer zeker geen prio 1 voor hen dat is namelijk assad
twitter:Iman84NL twitterde op vrijdag 13-03-2015 om 20:53:43According to the Iraqi Minister of Defense #Tikrit has been retaken!! #Iraq http://t.co/OfFf3M0hP9 reageer retweet
De milities hebben geen eigen tanks!quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:56 schreef UpsideDown het volgende:
Over de grens gevallen![]()
Kan beter naar Syri toe, in Irak hebben ze an sich genoeg van dat zware spul.
Als dat waar was, dan had Al Jazeera al 100 artikelen over geschreven.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:42 schreef Intellectueel het volgende:
Meer Iraanse T-72S:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is waar.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:57 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Als dat waar was, dan had Al Jazeera al 100 artikelen over geschreven.
Dat is ook weer zo, dan gaatie later wel naar Syri als ze in Irak klaar zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De milities hebben geen eigen tanks!
Alleen die ene Abrams die ze van ISIS hadden ingepikt.
Ze hebben veel tanks van leger.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als Tikrit, Baji en Hawija valt zal dat soldaten vrij maken om naar Syri te gaan. Een landconnectie is echter nog een probleem (voor zware voertuigen). Maar Anbar is toch next na Tikrit e.o.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:58 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo, dan gaatie later wel naar Syri als ze in Irak klaar zijn.
Waaruit blijkt dat ze van Iran afkomstig zijn? Irak heeft naast de Abrams nog een shitload aan T-72's.quote:
Zijn jullie nu echt achterijk of niet? Heb je de artikelen gelezen en de argumenten? De Irakezen die ik ken en zich al jarenlang bezighouden met de militaire ontwikkelingen rondom de ISF erkennen het ook. Kijk eens naar de Iraanse camouflage en andere details van de tank.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat ze van Iran afkomstig zijn? Irak heeft naast de Abrams nog een shitload aan T-72's.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 20:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee dat heb ik niet gelezen, vandaar mijn vraagquote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:11 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Zijn jullie nu echt achterijk of niet? Heb je de artikelen gelezen en de argumenten? De Irakezen die ik ken en zich al jarenlang bezighouden met de militaire ontwikkelingen rondom de ISF erkennen het ook. Kijk eens naar de Iraanse camouflage en andere details van de tank.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:11 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Zijn jullie nu echt achterijk of niet? Heb je de artikelen gelezen en de argumenten? De Irakezen die ik ken en zich al jarenlang bezighouden met de militaire ontwikkelingen rondom de ISF erkennen het ook. Kijk eens naar de Iraanse camouflage en andere details van de tank.
Configuratie, camouflage verf...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat ze van Iran afkomstig zijn? Irak heeft naast de Abrams nog een shitload aan T-72's.
Nee,ze zeggen 20 tanks.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:10 schreef Atak het volgende:
Hoeveel tanks heeft Iran naar Irak gestuurd? Vertel me niet 1 tank
http://spioenkop.blogspot(...)of-influence_52.htmlquote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:17 schreef Montana_ir het volgende:
![]()
Kom met een goede bron.
Ik heb iemand van Badr gesproken en hij zei dat het onzin is.
Milities... Niet het leger (dat zij grotendeels hebben vervangen).quote:
http://spioenkop.blogspot(...)of-influence_98.htmlquote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:22 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Heb je een pic van een Iraanse T-72 ?
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:19 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
http://spioenkop.blogspot(...)of-influence_52.html
http://spioenkop.blogspot(...)of-influence_98.html
Je hebt toch geen stront in je ogen, of wel? Iraanse camouflage, de afwezigheid van ERA, etc.
Geen Iraakse tanks.
Hij is stereotype Amerika/Isral fanboy maar qua kennis van wapensystemen gewoon de shit wel.quote:
Jij weet dus niet waar je het over hebt. Geeft niet, gewoon lekker Tweets blijven copy-pasten in dit topic.quote:
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:26 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Dit, daarom wil ik een andere bron.
Oke, schatjequote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:25 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Jij weet dus niet waar je het over hebt. Geeft niet, gewoon lekker Tweets blijven copy-pasten in dit topic.
quote:Seen above is an Iranian T-72S, clearly distinguishable from Iraq's own T-72 'Urals' and T-72M1s by the presence of attachments allowing for the installment of 155 Kontakt-1 explosive reactive armour blocks (ERA), all surprisingly missing on this example, and the smoke grenade launchers on the side of the turret instead on the front as seen with the T-72M1.
While one could argue that this particular T-72S could have been part of a recently struck arms deal between Iraq and Russia that has not been uncovered, yet the Iranian camouflage pattern on the tank leaves no doubt about the true origin of the tank. For comparison, an Iranian T-72S (with ERA titles) during a parade can be seen below.
Dat is dezelfde anti-Iraanse bron die nu al drie keer is gepost.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:31 schreef UpsideDown het volgende:
Die tank is trouwens wel een Iraanse
[..]
Ik kijk nooit naar de afkomst, alleen naar de inhoud.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:34 schreef reza1 het volgende:
[..]
Dat is dezelfde anti-Iraanse bron die nu al drie keer is gepost.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:38 schreef Montana_ir het volgende:
Heeft iemand een pic van Iraanse T72?
Exact hetzelfde zo lijkt het, alleen zonder ERAquote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:40 schreef Peunage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boven is Iraans.
http://news.yahoo.com/ira(...)tling-105335552.htmlquote:TIKRIT, Iraq (AP) — The commander of Iraq's powerful Shiite militias accused the U.S. of falling short on promises to help Iraq in its battle against the Islamic State group and called Iranian assistance to Iraqi security forces "unconditional."
In an interview on the battlefield near the Iraqi city of Tikrit Friday, Hadi al-Amiri, who is also head of the Badr Organization political party, criticized those who "kiss the hands of the Americans and get nothing in return," adding that "help from Iran is unconditional."
Iraqi forces entered Tikrit for the first time on Wednesday from the north and south. On Friday, they fought fierce battles to secure the northern Tikrit neighborhood of Qadisiyya and lobbed mortars and rockets into the city center, still in the hands of IS. Iraqi military officials have said they expect to reach the center of Tikrit within two to three days.
The Iranian-backed Shiite militias have played a crucial role in regaining territory from the Islamic State group, supporting Iraq's embattled military and police forces in battle. An Iraqi government official told The Associated Press that Iran sold Iraq nearly $10 billion worth of weapons and hardware, mostly weapons for urban warfare like assault rifles, heavy machine-guns and rocket launchers. He spoke anonymously as he was not authorized to brief the media.
In November, President Barack Obama authorized the deployment of up to 1,500 more American troops to bolster Iraqi forces, which could more than double the total number of U.S. forces to 3,100. The Pentagon has made a spending request to Congress of $1.6 billion, focusing on training and arming Kurdish and Iraqi forces. According to a Pentagon document prepared in November, the U.S. is looking to provide an estimated $89.3 million worth of weapons and equipment to each of the nine Iraqi brigades.
The U.S.-led coalition of eight countries has launched more than 2,000 airstrikes to date in Iraq alone, and the U.S. is also striking the militant group from the air in Syria. Iraqi and U.S. officials have acknowledged the role airstrikes have played in rolling back the militant group — saying they were an essential component in victories at the Mosul Dam, in Amirli, and more recently, in the crucial oil refinery town of Beiji.
But the U.S. is not taking part in the operation in Tikrit; U.S. officials say they were not asked by Iraq to participate.
Al-Amiri warned that Iraq should not sacrifice its sovereignty for the sake of receiving weapons and assistance from the U.S., suggesting that the Iraqi government is taking instructions from Washington.
"Our sovereignty is more important than U.S. weapons," he said. "We can bring weapons from any country in the world."
His helmet was stifling, it narrowed his vision. And he must see far. His shield was heavy. It threw him off balance. And his target is far away.quote:
Ik weet niet, ISIS heeft wel RPG en zelfs enkele ATGMquote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:46 schreef Intellectueel het volgende:
De afwezigheid van ERA is dan ook gewoon logisch, zeker wanneer strijders vlak bij de tanks opereren.
Zoveel t-72 tanks heeft Iran niet en als ze dat wel hadden zouden ze die tanks niet verspillen in Irak. Als ze die kwijtraken kan Iran geen nieuwe krijgen.quote:
480 stuks volgens wikiquote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:55 schreef Atak het volgende:
[..]
Zoveel t-72 tanks heeft Iran niet en als ze dat wel hadden zouden ze die tanks niet verspillen in Irak. Als ze die kwijtraken kan Iran geen nieuwe krijgen.
Mwah.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 21:55 schreef Atak het volgende:
Zoveel t-72 tanks heeft Iran niet en als ze dat wel hadden zouden ze die tanks niet verspillen in Irak. Als ze die kwijtraken kan Iran geen nieuwe krijgen.
Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:02 schreef UpsideDown het volgende:
Dat is niet zo'n fantastisch ding toch? Dat spul wat ze zelf bedenken heb ik niet zo'n hoge pet van op eigenlijk.
http://www.nytimes.com/20(...)raq-isis-battle.htmlquote:BAGHDAD — Iraqi government forces and allied militias continued on Friday to battle Islamic State militants who defended their remaining positions in the city of Tikrit with snipers and roadside bombs.
As officials called for unity against the militant group, which swept into much of Iraq’s north and west last year, and declared that the fight was an Iraqi national objective, rather than a Shiite or Iranian one, new factions showed their readiness to join the conflict, albeit in relatively small numbers.
That signaled not only a broadening of the Iraqi fight against the Islamic State, but also probably an expansion of the maneuvering by rival groups to share a measure of credit for an expected victory and to position themselves to take part in the even more crucial battle farther north for Mosul, the self-declared capital of the Islamic State
Around 700 fighters loyal to the Shiite cleric Moktada al-Sadr arrived to take part in the operation south of Tikrit, joining a force of more than 30,000 pro-government fighters, two-thirds of them members of a mainly Shiite militia known as popular mobilization forces.
And in the southern city of Basra on Thursday, a new Sunni militia organized by the religious establishment declared it was joining the popular mobilization effort, officials said.
Het is niet minder geavanceerd dan de T-72 of de Patton...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:04 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Is al verouderd voor het op de markt is.
Niet wanneer de electronics and systemen ge-upgrade worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:04 schreef UpsideDown het volgende:
Is al verouderd voor het op de markt is.
Dat is een tank van 20 jaar geledenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:02 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Mwah.
Volkomen logisch als je het in het licht ziet van Iran die haar T-72 MBTs in de loop van de tijd gaat vervangen door eigen geproduceerde Zolfiqar-3's.
[ afbeelding ]
Als je het zo bekijkt, voor de regio voldoet hij dan wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:05 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het is niet minder geavanceerd dan de T-72 of de Patton...
Nieuwe ATGM's trekken die Azerbajiaanse T-72's ook gewoon open als een blik sardientjes.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:06 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat is een tank van 20 jaar geleden![]()
Azerbeidzjan heeft de modernste tanks die er zijn.
Eigenlijk is alles wat Iran heeft 20-30 jaar overdatum. Die dingen zijn bewegende schietschijven.
Z-3 is geen tank van 20 jaar geleden.quote:
En tegelijkertijd de meest incompetente leger in de Kaukasus. De equivalent van Saoedie-Arabie die ook top-notch spul hebben, maar niet weten hoe ze die nu precies moeten gebruiken.quote:Azerbeidzjan heeft de modernste tanks die er zijn.
Allemaal ge-upgrade. Het platform maakt immers niets uit in de meeste gevallen zolang de electronics en systemen wel modern zijn.quote:Eigenlijk is alles wat Iran heeft 20-30 jaar overdatum. Die dingen zijn bewegende schietschijven.
Voor de Iran-Irak oorlog ja. Ze hebben een hoop kwijtgeraakt en ze kunnen ook geen spare parts meer krijgen door de boycot. Iraanse leger is een papiertijger.quote:
Geen gebrek aan bravoure in Iran inderdaad.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:08 schreef IPA35 het volgende:
Maar Iran praat wel vaker stoer.
Het upgrade programma voor de T-55, de "T-72Z Safir" lijkt ook niet verder zijn gekomen dan enkele tientallen. En die opgeleukte F-5 zouden ook opknappertjes zijn i.p.v. echte nieuw gebouwde toestellen...
Hoe wil je ze upgraden dan? Iran wordt geboycot. Je hebt niks te willen. Iran heeft wat rackettechnologie gekregen van Rusland en meer heb je ook niet. Luchtmacht en marine is poep en die tanks zijn echt niet geupgrade hoor. Welke upgrades hebben ze gekregen dan? Kamelenvacht interieur of zo?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:09 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Z-3 is geen tank van 20 jaar geleden.
[..]
En tegelijkertijd de meest incompetente leger in de Kaukasus. De equivalent van Saoedie-Arabie die ook top-notch spul hebben, maar niet weten hoe ze die nu precies moeten gebruiken.
[..]
Allemaal ge-upgrade. Het platform maakt immers niets uit in de meeste gevallen zolang de electronics en systemen wel modern zijn.
Daar denken de Amerikanen heel anders over.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:09 schreef Atak het volgende:
Voor de Iran-Irak oorlog ja. Ze hebben een hoop kwijtgeraakt en ze kunnen ook geen spare parts meer krijgen door de boycot. Iraanse leger is een papiertijger.
Die drones die Iran "maakt" kan je ook bij bartsmit krijgen voor paar honderd euries.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:12 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Geen gebrek aan bravoure in Iran inderdaad.
Maar Iran gebruikt dergelijke systemen waarschijnlijk gewoon als testbeds. De echte ontwikkelingen in Iran vinden plaatst m.b.t. ballistische raketten, kruisraketten, luchtdoel-raketten/systemen, drones, onderzeeboten, etc.
Idd ja, nu was het ook meer symbolisch aangezien ze heus wel wisten dat ISIS ze niks ging doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:14 schreef IPA35 het volgende:
Roestige Pattons. Heerlijke schietschijven voor Kornet's en zo. Alleen de Sabra variant zou ik mee uitkijken. Maar ook hierbij geldt: Turken zijn slechte krijgers.
Hoe? Iran beschikt over een redelijk geavanceerd elektronica-industrie (veel luchtdoelraketten systemen zijn ook lokaal ge-upgrade bijvoorbeeld); steun van China en Rusland, etc. Iran heeft geen rakettechnologie gekregen van Rusland, hoe kom je daarbij? De Iraanse F-100 heeft bijvoorbeeld een eigen design, en de Sejjil-2 is geprezen door Isralische raket-experts voor het vernuft. Iraanse marine opereert van Yemen tot aan India, en in de Perzische Golf heeft het voornamelijk een asymmetrische karakter.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:13 schreef Atak het volgende:
Hoe wil je ze upgraden dan? Iran wordt geboycot. Je hebt niks te willen. Iran heeft wat rackettechnologie gekregen van Rusland en meer heb je ook niet. Luchtmacht en marine is poep en die tanks zijn echt niet geupgrade hoor. Welke upgrades hebben ze gekregen dan? Kamelenvacht interieur of zo?
ISIS heeft ook drones in Irak en Syri. Voor paar honderd euries kan je ze krijgen bij bartsmit.quote:
Zijn inderdaad mooie schietschijven voor Isral. Ongelofelijk in wat voor tunnelvisie jij leeftquote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:17 schreef Intellectueel het volgende:
ft geen rakettechnologie gekregen van Rusland, hoe kom je daarbij? De Iraanse F-100 heeft bijvoorbeeld een eigen design, en de Sejjil-2 is geprezen door Isralische raket-experts voor het vernuft. Iraanse marine opereert van Yemen tot aan India, en in de Perzische Golf heeft het voornamelijk een asymmetrische karakter.
Luchtmacht is een terrein waar Iran al jaren zelfstandig F-14s in de lucht weet te houden. Overigens is het ook een militair terrein dat niet echt past in Iran's huidige militaire doctrine.
De meeste vliegen wel degelijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:14 schreef Atak het volgende:
[..]
Die drones die Iran "maakt" kan je ook bij bartsmit krijgen voor paar honderd euries.En de meeste kunnen nog geen eens vliegen
Dat soort dingen maken hobbyisten ook hoor. Kijk maar op youtube. De frame in elkaar lassen en motor installeren is niet zo moeilijk. De subsystemen zijn belangrijk. qua avionica technologie is Iran nog in de steentijd.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:21 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De meeste vliegen wel degelijk.
Je weet niet waar je het overhebt. De Shahed-129 en Fortros zijn geavanceerde UCAVs. Zelfs Turkije loopt qua drone-technologie achter op Iran.
Shahed-129:
[ afbeelding ]
In Syrie:
[ afbeelding ]
Recente video:
Je bedoelt dezelfde Isralische leger die in 2006 het niet wist te winnen van honderdtal Hezbollah-strijders, en in n maand strijd niet verder dan een aantal kilometers in Zuid-Libanon wist binnen te dringen? Wisten met mankracht dat 10x groter was dan Hezbollah niet om een klein stadje als Bint Jbeil te veroveren. Een van de Isralische oorlogsschepen werd bovendien nog geraakt door een Iraanse anti-schip raket.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:21 schreef Atak het volgende:
Zijn inderdaad mooie schietschijven voor Isral. Ongelofelijk in wat voor tunnelvisie jij leeft
owwwwkayquote:
quote:Syllogisme
Een syllogisme of sluitrede[1] is in de logica een redenering, die bestaat uit drie proposities: een majorpremisse, een minorpremisse en een conclusie. De proposities bevatten een minor term of subject, een major term of predicaat en een middenterm. In syllogismen komen vier soorten proposities voor:
Universeel bevestigend (A)
Particulier bevestigend (I)
Universeel ontkennend (E)
Particulier ontkennend (O)
Er zijn vier verschillende geldige syllogismen: Barbara, Celarent, Darii en Ferio. Een redenering op basis van deze syllogismen heet categorische deductie.
Ik moet de eerste hobbyist nog tegenkomen die een dergelijke platform voor geruime tijd in oorlogsgebied kan opereren. Nogmaals, je weet niet waar je het over hebt. Zowat elke expert geeft toe dat Iran, op Israel na, de regionale drone-macht is, en qua electronics ook gewoon met zijn meeloopt.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:23 schreef Atak het volgende:
Dat soort dingen maken hobbyisten ook hoor. Kijk maar op youtube. De frame in elkaar lassen en motor installeren is niet zo moeilijk. De subsystemen zijn belangrijk. qua avionica technologie is Iran nog in de steentijd.
Maar, maar, volgens Atak kunnen ze niet vliegen?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:27 schreef IPA35 het volgende:
http://spioenkop.blogspot(...)ewest-drones-to.html
Ik zei dat de meeste niet konden vliegen. Het zijn mock-ups om de Iraanse bevolking te fuckenquote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:27 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Maar, maar, volgens Atak kunnen ze niet vliegen?
http://www.timesofisrael.(...)-syrian-rebel-bases/quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:27 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Maar, maar, volgens Atak kunnen ze niet vliegen?
Welke kunnen niet vliegen dan? Noem er n?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:28 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik zei dat de meeste niet konden vliegen. Het zijn mock-ups om de Iraanse bevolking te fucken
Zitten jullie me te fokken of zoquote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
http://www.timesofisrael.(...)-syrian-rebel-bases/
Deal with it.
Jaloezie, verspilde energie.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:30 schreef Atak het volgende:
[..]
Zitten jullie me te fokken of zoIs Albani ook een drone macht nu?
Die drones die Iran heeft zijn hobby drones.
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:30 schreef Atak het volgende:
[..]
Zitten jullie me te fokken of zoIs Albani ook een drone macht nu?
Die drones die Iran heeft zijn hobby drones.
Laat mij een video zien waar die driehoekige mock-up UAV vliegt...quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:31 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Jaloezie, verspilde energie.
Like It or Not, Iran Is a Drone Power
https://medium.com/war-is(...)e-power-e9899c954a3f
Mohajer 4 in Syrie:quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Laat mij een video zien waar die driehoekige mock-up UAV vliegt...
http://www.theguardian.co(...)forces-fighting-isisquote:British teenage girl charged with trying to join Kurdish forces fighting Isis
A teenager from London, who was allegedly trying to join a Kurdish military women’s unit fighting Isis in Syria, has been charged with a terrorist offence.
Shilan Ozcelik, who is of Kurdish descent, was arrested earlier this year at Stansted airport. She is believed to be the first British citizen to be arrested for trying to join the campaign against the jihadis who control eastern Syria and western Iraq.
Er is een video, maar dat lijkt een miniatuur.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:38 schreef Atak het volgende:
Laat video's zien waar deze dingen vliegen:
http://i1.wp.com/news.usn(...)jpg?resize=600%2C350
http://4.bp.blogspot.com/(...)IIAF+%25286%2529.jpg
Kan je niet laten zien omdat het mock-ups zijn
Je zei dat de meeste niet vlogen, wat dus klinkklare onzin was, zoals ik heb laten zien.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:38 schreef Atak het volgende:
goed bezig! eigen technologie?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:35 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Mohajer 4 in Syrie:
[ afbeelding ]
Kijk hij vliegt.
Shahed-129 in Syria:
[ afbeelding ]
Kijk hij vliegt.
Yasir drone in Syria:
[ afbeelding ]
Kijk hij vliegt.
Iraanse Fotros drone:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk hij vliegt.
Eigen geproduceerde technologie. Zullen hoogst waarschijnlijk wel invloeden uit Isralische drones hebben gehaald. De enige uitzondering is de Yasir drone die in werkelijkheid een kopie van de Amerikaanse ScanEagle is, die Iran een aantal jaren geleden intact wist te vangen.quote:
Wat ik al dachtquote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:42 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je zei dat de meeste niet vlogen, wat dus klinkklare onzin was, zoals ik heb laten zien.
Ach, er zijn ook nog steeds mensen die denken dat Iran GEEN Amerikaanse drones hebben neergehaald.quote:
Compleet intact ook nog eens. Ondanks het feit dat Obama officieel de drone heeft teruggevraagd (waar Iran overigens positief op reageerde, door een roze replica van de drone aan te bieden).quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ach, er zijn ook nog steeds mensen die denken dat Iran GEEN Amerikaanse drones hebben neergehaald.
Ga je nog die twee drones (in de lucht) laten zien?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:47 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Op je plek gezet. Altijd leuk om te zien.
Je postte maar n drone. En daar heb ik een aantal post boven een foto en video van gepost.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:50 schreef Atak het volgende:
[..]
Ga je nog die twee drones (in de lucht) laten zien?
Nu niet weglopen. We hadden het over drones, en op dit terrein wist je duidelijk niet waar je het over had.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:52 schreef Atak het volgende:
Ze claimen dat de Qaher 313 jet op hetzelfde niveau is als f-35 maar we hebben het nooit in de lucht gezien.
Iran
Eerst heeft hij het over drones, dan over n specifieke geavanceerde en nu over een mock up jachtvliegtuig.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:54 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nu niet weglopen. We hadden het over drones, en op dit terrein wist je duidelijk niet waar je het over had.
Nogmaalsquote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:38 schreef Atak het volgende:
Lijkt meer een testbed te zijn voor toekomstige projecten. Die twin-tail constructie is waarschijnlijk ook om het effect ervan op de prestaties van het vliegtuig te zien.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:56 schreef IPA35 het volgende:
Ikzelf ben meer genteresseerd in het op orde krijgen van de serieproductie van gemoderniseerde F-5's.
Kijk nog eens goed.quote:
Is nodig voor de zwaardere MiG-29 radar.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 22:58 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Lijkt meer een testbed te zijn voor toekomstige projecten. Die twin-tail constructie is waarschijnlijk ook om het effect ervan op de prestaties van het vliegtuig te zien.
Geen toeval.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 23:10 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Bespeur ik hier nou een Opgezwolle quote, of is dit toeval.
was een kwestie van tijdquote:
quote:Wearing a camouflage uniform with militia patches and a green headband, Nawar Mohammed is the image of an Iraqi Shiite fighter except for one detail: he is Sunni.
Mohammed is one of some 250 Sunni residents of Al-Alam who joined Asaib Ahl al-Haq, an Iranian-backed Shiite militia with a fearsome reputation for kidnappings and killings targeting their community, to battle the Islamic State group after it seized their town.
It would once have been all but unthinkable for a member of Iraq's Sunni Arab minority to join a Shiite militia, but opposition to IS, which overran large areas north and west of Baghdad last June, is transcending deep-seated sectarian divisions.
"The whole world is surprised by this -- it's the first time in the history of Asaib that they formed a Sunni unit," said Mohammed, standing with a Kalashnikov assault rifle hanging at his side.
"Asaib trained us, and we became part of Asaib," he said.
"Asaib, Sunni or Shiite, there is no difference -- these circumstances united Iraq," Mohammed said. "God willing, there will not be any more sectarianism."
The formation of the unit, which some call "Asaib al-Alam," is a positive sign and its fighters seem genuine when praising Asaib Ahl al-Haq.
Having Sunnis fighting for Shiite militias brings direct practical benefits to both sides: the Sunnis receive training and support they need to retake their homes, while the militias take a step toward shedding their reputation for sectarian killings.
Despite having only limited training, Asaib al-Alam took part alongside more experienced militiamen and security forces in the fight for Al-Alam, part of a major drive aimed at retaking the nearby city of Tikrit from IS.
"The purpose of forming the local Asaib in Sunni areas is to strike sectarianism," said Shiite militiaman Hussein Abdulabbas.
He also noted that having fighters who come from an area where a battle takes place brings useful local knowledge.
Defence Minister Khaled al-Obeidi praised the participation of local residents in the fight to retake Tikrit as "a very positive message to the Iraqi people."
Jassem al-Jbara, the head of the Salaheddin provincial council's security committee, said he had encouraged the formation of similar local forces in other areas.
In "Al-Alam, its sons are holding it," Jbara said.
"There are no other security forces," and "there is no ransacking, no destruction, no vandalism," he said.
Though it was still damaged, Al-Alam is one of the most intact towns retaken from IS, especially compared to nearby Albu Ajil, which some believe cooperated with IS.
Many houses and buildings have been burnt in that town, though it is unclear who set the fires.
Al-Alam residents say members of the Jubur tribe fought against IS before the jihadists took control of the town, resistance that marked out Juburi men as targets.
"I didn't go out -- I stayed in the house. The distance to my uncle's house is 100 metres (yards). I would only go out and come back," said Mohammed, who stayed in the town for some five months after the takeover.
"The people were not safe -- not in the street, not safe eating, not safe sleeping -- there wasn't life," Mohammed said.
He said he was eventually discovered and fired on as he ran away. He then hid in a house occupied solely by women before making his escape, and later joined the unit that became Asaib al-Alam.
Sheikh Khaled al-Jbara looks the part of a Shiite militia commander with a black headscarf and Asaib Ahl al-Haq patches on the sleeves of his uniform, but he is a leader in the Jubur tribe and the head of Asaib al-Alam.
"They consider us to be like our brothers the Shiites," Sheikh Khaled said of IS jihadists.
While members of Asaib al-Alam take that as a compliment, he noted that for IS, it means they are people "outside of the (Islamic) religion" who must be killed.
"Today, over 600 young men from this area made contact with the (Shiite) sons of the south," he said, referring to those who joined Shiite groups including Asaib and the Badr Organisation.
"I consider this process to be treatment for Iraq."
is dit echt?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 08:26 schreef PizzaMizza het volgende:
Boko Haram's leider:
http://www.liveleak.com/view?i=532_1419333016
Boko is nog dommer dan Daesh.. Hij is tegen salafisme ook. Het is dat Daesh ze als laatste strohalm nodig heeft voor de angst marketing, maar als daesh meer succes had gehad dan was dit uiteindelijk een tegenstander geworden.quote:
eerst dacht owkay wat een theater en toen ie begon te kwekken, dacht ik echt dat het fake wasquote:
viel me op dat de angst marketing er bij deze organisatie ook diep zit, "we nemen jullie als slaven!" gast, get a lifequote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Boko is nog dommer dan Daesh.. Hij is tegen salafisme ook. Het is dat Daesh ze als laatste strohalm nodig heeft voor de angst marketing, maar als daesh meer succes had gehad dan was dit uiteindelijk een tegenstander geworden.
twitter:Barshan89 twitterde op zondag 15-02-2015 om 14:51:35Do UN need more evidences to count this crimes as genocideMore than 10 #Yazidi mass graves have been found until now http://t.co/MK9vOtywnb reageer retweet
Kannibalistische moordende zombies zijn 't. Juist die 'infidels' waar de koran over spreekt kapen nu de koran voor 't omdraaien van de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
eerst dacht owkay wat een theater en toen ie begon te kwekken, dacht ik echt dat het fake was
Het is verspilde energie om op zo iemand te blijven reageren, Arya. Dat 'bekvechten' leest ook best irritant tussen de informatieve posts door.quote:
De campagne die ze daar voeren is veel chaotischer dan die van Daesh. Daesh doet nog wel iets aan stadsbeheer en laat t dagelijkse leven zoveel mogelijk gaan met de verstandelijke beperking die ze brengen. Boko Harem walst als een zombieleger door dorpjes.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 10:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
viel me op dat de angst marketing er bij deze organisatie ook diep zit, "we nemen jullie als slaven!" gast, get a life
http://abcnews.go.com/Pol(...)us/story?id=29625568quote:ISIS Has Lost 25 Percent of Territory It Once Held in Iraq, US Says
Iraqi and Kurdish forces have reclaimed more than 25 percent of ISIS-held territory inside Iraq, according to a U.S. assessment that also determined that Kurdish fighters are responsible for the majority of the territory retaken from ISIS in northern Iraq.
“We assess ISIL’s front lines have been pushed back in northern and central Iraq,” Pentagon spokesman Col. Steve Warren said at a Pentagon briefing today, referring to the militant group also known as ISIS. “ISIL no longer has complete freedom of movement in roughly 25 percent of populated areas of Iraqi territory where they once operated freely.”
The recaptured areas represent an area between 4,100 and 5,200 square miles or 11,000 and 13,500 square kilometers, Warren said. At its peak, ISIS was in control of 55,000 square kilometers in northern and western Iraq, Pentagon officials said.
“ISIL lost large areas where it was once dominant in the governance of Babil, Diyala, Nineveh, Salahadin and Kirkuk,” Warren said.
Warren said the term "freedom of movement" equates to losing territory “if they don’t have freedom of movement they don’t control it.” I
The assessment that 25 percent has been recaptured is a significant increase from previous assessments released in January that Iraqi and Kurdish security forces had retaken 700 square kilometers.
“Their caliphate is in the process of shrinking,” Warren told reporters, noting that areas represented in the assessment were of populated areas that had been taken from ISIS control.
But he cautioned that the assessment was “not an exact science,” pointing to what he described as the “fluid battleground” inside Iraq.
Just last week, Iraq launched a major offensive to retake the northern city of Tikrit with a combined force 25,000 Iranian backed Shiite militia members and Iraqi security forces. The U.S has still not provided any airstrike support for the Iranian-directed operation, Warren said.
Gen. Martin Dempsey, the chairman of the Joint Chiefs of Staff, told Congress earlier this week that Iranian-backed Shiite militias made up 80 percent of the force pressing towards Tikrit. Warren said there have still been no U.S. airstrikes in support of the Iraqi offensive.
CIA Director John Brennan described the battle for Tikrit as “a good example” of the effort to dislodge ISIS from areas they controlled. He said he expects an “intense battle” in the city given that “Tikrit is an urban area.”
“They’re not invincible, they can be stopped and that’s been proven,” Brennan said during an appearance today at the Council on Foreign Relations in New York. But Brennan also urged patience in the fight against ISIS, noting “this is going to take time. It’s going to be a long tough fight."
The CIA director said his agency was not working with the Iranians inside Iraq, though both countries have an interest in defeating ISIS.
Brennan said he thought there was “an alignment of some interest between ourselves and Iran, clearly in terms of what ISIL has done there.”
“So we work closely with the Iraqi government, the Iranians work closely with the Iraqi government as well,” he added. "So some of these efforts I think through the Iraqi interlocutors are ones that again are trying to advance our common objectives against ISIL.”
quote:Peshmerga artillery forces shelled ISIS militants in a fierce battle with the Shiite militia known as Hashd al-Shabi in the village of Bashir, Kirkuk province.
Hunar Ahmed, A Rudaw correspondent on the scene, reported on Saturday the Shiite fighters, part of the People’s Mobilization Forces, had been struggling for four days to take control of Bashir, located 25 km south of Kirkuk city.
“The Shiite militants deployed an estimated 4,000 gunmen and asked the Peshmerga to help them,” said Ahmed.
In what was described as intense fighting, Peshmerga bombing helped thwart ISIS militants in a counter-attack on Bashir.
Last week, Kurdish forces backed by coalition airstrikes launched a large-scale campaign that managed to clear ISIS from large tracts of territory south of Kirkuk and its oilfields.
quote:Iran has started the mass production of a domestically-manufactured anti-warship cruise missile dubbed Qadir.
The mass production of the long-range missile was launched by the Defense Ministry's Aerospace Industries Organization in a ceremony on Saturday attended by Defense Minister Brigadier General Hossein Dehqan.
Several Qadir missiles were handed over to the Islamic Revolution Guards Corps (IRGC)'s naval forces after it was unveiled on August 24, 2014 in a ceremony with President Hassan Rouhani and the defense chief in attendance.
Dehqan told reporters that the missile has already gone through research and prototyping processes as well as successful aviation tests.
“Today, we are simultaneously witnessing the launch of the mass production line and the delivery of this strategic and effective missile in the domain of defense and marine battle,” he said.
Qadir is a new generation of Iranian cruise missiles with a range of 300 kilometers, featuring quick reaction capability, the ability to fly at low altitude, great precision and high destructive power, he added.
He noted that the missile is equipped with advanced radars and is capable of being launched from different vessels and helicopters.
The minister emphasized such great features of the marine missile have provided the Iranian armed forces with higher operational capabilities in the air and sea as well as on the ground.
The mass production of the Qadir missile came after Iran unveiled a new home-made long-range land-to-land cruise missile, named Soumar, on March 8.
In recent years, Iran has made great achievements in its defense sector and reached self-sufficiency in producing essential military equipment and systems.
Iran has repeatedly assured other countries that its military might poses no threat to other states, insisting that the country’s defense doctrine is entirely based on deterrence.
zijn lege hulzenquote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:56 schreef reza1 het volgende:
Iran mass produces long-range anti-ship Qadir cruise missile
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Ik vermoed eerder dat je hoofd leeg is.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:23 schreef Atak het volgende:
[..]
Qaher 313 "jet" is ook een leeg van binnen.
Nuff said:quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:24 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ik vermoed eerder dat je hoofd leeg is.
twitter:markito0171 twitterde op zaterdag 14-03-2015 om 12:37:59#Russia's #Putin missing since days: hours:http://t.co/sLrrCzoRPz reageer retweet
NWS / Waar is Putin?quote:Op zaterdag 14 maart 2015 12:51 schreef Slayage het volgende:
putin is vermist lees iktwitter:markito0171 twitterde op zaterdag 14-03-2015 om 12:37:59#Russia's #Putin missing since days: hours:http://t.co/sLrrCzoRPz reageer retweet
Mooiquote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:41 schreef reza1 het volgende:
Peshmerga help Shiite militia in ‘intense’ fight south of Kirkuk
[..]
Uh, nee:quote:Op zaterdag 14 maart 2015 11:16 schreef Beathoven het volgende:
laat t dagelijkse leven zoveel mogelijk gaan
Dat weet ik. Ik vergeleek Boko Haram met Daesh, niet Daesh met een seculiere maatschappij.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 13:16 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Uh, nee:
- Scholen moeten verplicht Sharialessen volgen, en dingen als wiskunde worden niet meer gegeven;
- Kapperscholen mogen geen foto's van modellen plaatsen als voorkant van hun raam;
- Vrouwen moeten verplicht burqa dragen en mogen niet zomaar zonder man buiten lopen;
- Als winkeliers erop worden betrapt niet te hebben gebeden, krijgen ze problemen.
Dit is niet echt het dagelijkse leven laten gaan. Het is een dictatoriale zombiestaat waar iedereen moet doen wat wordt opgelegd.
Er is geen betere v/d 2. Beide zijn een hel. Of je nou verbrandt door 1000 graden of 2000 graden, je verbrandt uiteindelijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 14:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ik vergeleek Boko Haram met Daesh, niet Daesh met een seculiere maatschappij.
twitter:EjmAlrai twitterde op zaterdag 14-03-2015 om 15:33:49#Iraq Turkman fighters near Bashir - Arshad Al Salehi, Sunni turkman commander with hashd carrying Iranian ammo box http://t.co/N1uiZIaNOh reageer retweet
Maar ik dacht dat het zo moeilijk was om daaraan te komen en daarom konden de rebellen in Syri ze niet gebruik hebben en was Syri verantwoordelijk voor de gasaanvallen.quote:Islamic State jihadists are now allegedly using IEDs containing noxious chlorine gas in an attempt to both poison and scare pro-government forces in Iraq.
Footage captured by an Iraqi bomb disposal squad and published by the BBC shows thick clouds of orange smoke rising from roadside bombs detonated in controlled explosions.
The squad said that they had detonated "dozens" of similar devices during the Iraqi offensive against the militants. However, the weapons only contained small amounts of the chemical and used in this way they are unlikely to prove lethal. The chlorine bombs are likely to be employed as a psychological weapon instead, designed to provoke panic and fear.
"They have resorted to this new method," bomb squad member Haider Taher told the BBC. "They're putting chlorine inside these homemade roadside bombs, which is toxic for those that inhale it."
Taher added that he and his team had accidentally detonated one such weapon outside Tikrit over a month earlier and quickly felt the results. "Our throats were blocked, we couldn't breath. My ears felt enormous pressure," he said. Other details on the use of the gas remain scarce.
Chlorine, commonly used to treat water and clean clothing, was first used in battle a century ago during a 1915 World War I battle in Ypres, Belgium. It is considered a "dual-use" chemical under the 1997 Chemical Weapons Convention (CWC) and is nowhere near as lethal as dedicated nerve agents.
Its deployment as a weapon is strictly prohibited for CWC signatories, however, and exposure can cause burns and, if inhaled, respiratory failure and vascular abnormalities. High-level exposure can kill in minutes.
Related: Anti-Islamic State forces cut key Iraq/Syria supply lines. Read more here.
There have been persistent reports of Islamic State using weaponized chlorine against Iraqi troops since October 2014, although concrete proof has not been forthcoming thus far. Syrian-Kurdish medical staff and politicians also alleged in October that the jihadists had used an unknown chemical agent during their offensive on the border enclave of Kobane.
Meanwhile, in Iraq, pro-government forces are continuing a major offensive to retake Tikrit from the Islamic State and have reportedly now entered the city itself. Clashes continued on Thursday and the operation's military commander told the Associated Press that second phase of the assault — an attempt to reach the city center — would begin later in the day.
Tikrit, the birthplace of deceased Iraqi dictator Saddam Hussein, is around 100 miles north of Baghdad and was seized by Islamic State in June 2014 as the group swept across the north of the country in a shock offensive. Government forces have made several unsuccessful attempts to retake the city since, but this is the largest yet and comes as the Islamic State has suffered defeats elsewhere in recent months, including the nearby oil refinery town of Baiji.
A 30,000-strong mixed force made up of Iraqi government troops and security forces alongside Shia militias and Sunni tribes launched the assault on March 2. Commanders from regional Shia powerhouse Iran have also taken a leading role in the operation, a development described by the US military as "positive," but which has also raised concerns about the risk of increased sectarian tensions.
So far the attackers have advanced on towns to the north and south of Tikrit as well as from the east, partly encircling the town, but Islamic State fighters were understood to remain in control of the city itself. Progress has been slow as the vastly outnumbered extremist militants resorted to guerrilla tactics, such as booby-traps and snipers.
If Tikrit is retaken, it would be both a propaganda and tactical victory for Iraqi forces and help pave the way for an assault on the country's second city of Mosul, which was also seized by Islamic State in June.
Je ziet aan zijn gezicht dat hij geen eerlijke man is.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 15:19 schreef Montana_ir het volgende:
[ afbeelding ]
Deze rat is in handen van Shia milities, hij is een van de daders van de Camp Speicher massacre.
Is algemeen bekend toch? Dat Iran ook Turkmeense milities sponsort, en ook Feyli Koerden.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 15:37 schreef Intellectueel het volgende:
[ afbeelding ]twitter:EjmAlrai twitterde op zaterdag 14-03-2015 om 15:33:49#Iraq Turkman fighters near Bashir - Arshad Al Salehi, Sunni turkman commander with hashd carrying Iranian ammo box http://t.co/N1uiZIaNOh reageer retweet
huis, tuin en keukenbommen ook erbij. Smerige spelletjes, maar dit en het 'uitbreiden van 't kalifaat' met Boko Boko is puur strategisch gezien lachwekkend. Het zijn de eerste stuiptrekkingen van de laatste adem. IS kwam vooral 't vacuum opvullen en daar op de troon zitten. De strijders gingen er heen om hun droom na te leven maar als amateurs die amateurs trainen, met een droom die de wereld niet deelt en met een machtstrijd waarin men zelfs elkaar al van 't leven berooft wordt 't nooit wat.quote:Op zaterdag 14 maart 2015 16:00 schreef reza1 het volgende:
The Islamic State Is Trying to Terrorize Iraqi Troops with Chlorine Gas
[..]
Maar ik dacht dat het zo moeilijk was om daaraan te komen en daarom konden de rebellen in Syri ze niet gebruik hebben en was Syri verantwoordelijk voor de gasaanvallen.
Zou die Baghdadi niet allang dood zijnquote:Op zaterdag 14 maart 2015 17:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
huis, tuin en keukenbommen ook erbij. Smerige spelletjes, maar dit en het 'uitbreiden van 't kalifaat' met Boko Boko is puur strategisch gezien lachwekkend. Het zijn de eerste stuiptrekkingen van de laatste adem. IS kwam vooral 't vacuum opvullen en daar op de troon zitten. De strijders gingen er heen om hun droom na te leven maar als amateurs die amateurs trainen, met een droom die de wereld niet deelt en met een machtstrijd waarin men zelfs elkaar al van 't leven berooft wordt 't nooit wat.
Mosul zal moeilijker worden, daar zitten waarschijnlijk de best getrainde huurlingen uit diverse Europese legers en ik vraag me af waar de grote leider van Daesh is. Die hoort op 't slagveld te staan als een echt kalief met zn zwaard. Maar die zit waarschijnlijk ergens in Yemen oid
De VS leert het ook nooit he...quote:WASHINGTON DC-- The United States aims to provide nearly $70 million of additional non-lethal aid to the Syrian opposition, Deputy Secretary of State said on Friday.
“The U.S. Department of State is working with Congress to provide nearly $70 million in new non-lethal assistance,” Deputy Secretary of State Tony Blinken said at an event marking the fourth year of the Syrian war.
The event was attended by members of the Syrian opposition and Syrian-American participants, according to a statement released by State Department.
Since the start of the Syrian revolution in 2011, the US has provided more than $300 million to Syrian opposition groups and the new proposed amount will increase total assistance to nearly $400 million.
The new aid package will be used to governance, improving operational capabilities of the opposition, cyber security training, capacity building and training journalists and activists as well as recording human rights violations in Syria.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |