abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150556657
President Obama heeft toestemming gegeven voor luchtaanvallen op IS (Islamitische Staat)-strijders in het noorden van Irak. Ook zijn er voedselpakketten gedropt in de bergen van Sinjar waar tienduizenden vluchtelingen zich schuilhouden. Volgens Obama zijn de luchtaanvallen op beperkte schaal nodig, omdat de levens van Amerikanen op het spel staan, net als die van veel onschuldige burgers. In de stad Arbil werken een hoop Amerikanen. IS-strijders zijn die stad de afgelopen dagen steeds meer genaderd. Obama benadrukt dat er geen militairen naar Irak worden gestuurd. Eind 2011 kwam er officieel een einde aan de Amerikaanse militaire missie in Irak. De afgelopen dagen zijn tienduizenden Koerdische jezidi's en christenen gevlucht voor de soennitische IS-strijders.

Volgens de VN en vluchtelingen/ooggetuigen is er sprake van grootschalig seksueel misbruik door IS-strijders tegen vrouwen, tienermeisjes en jongens die tot de minderheden in Irak behoren. 1.500 yezidi's en christenen zouden mogelijk gedwongen worden om als seksslaaf te dienen. Ook zouden er 500 jezidi's levend begraven zijn door IS en gevonden zijn in een massagraf.

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat IS in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft IS strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens. Sinds 29 juni 2014 gaat "ISIS" (Islamitische Staat in Irak en de Levant) als "IS" (Islamitische Staat) door het leven: ze hebben een kalifaat opgericht dat uit delen van Irak en Syrië bestaat.

Kaart van de uiteindelijke staat die IS wil vestigen in het Midden-Oosten

Kaart van de huidige militaire situatie
Paars = Iraakse regering
Grijs = IS
Groen = Koerdistan (Peshmerga)

Zie ook:
Kaart van de huidige militaire situatie in Irak en Syrië
Uitgebreide kaart van de militaire situatie in Irak

Het NPU( Oftwel Nineveh Plain Protection Units) is een Assyrisch militie die december 2014 is ontstaan, hun doel is om de oorspronkelijke bewoners van Irak te beschermen dat zijn Assyriërs. Officieel zijn er 5500 leden aangesloten maar sinds de meest recente schatting zijn er nu al bijna 10.000 leden aansloten en ze groeien nog dagelijks. Het NPU word al gesteund door ''American Mesopotamian Organization '' en ze zoeken ook steun bij de Verenigde Staten en de EU. Het NPU zit nu in de provincie Nineveh ( Ninawa ) Ook een van de meest belangrijke doelen van het NPU is het creëren van een Assyrisch land. Dit gaat het dan waarschijnlijk worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er bestaan duidelijke aanwijzingen dat Turkije ISIS direct en indirect steunt. Een videobeeld:

Updates:
The Levantine War - Reddit

Filmpje van Steven Sotloff: http://www.dumpert.nl/med(...)_steven_sotloff.html
http://www.amnesty.nl/nie(...)ringen-in-noord-irak
#freefrederike
pi_150556708
Misschien wist een deel het al, maar ik denk het grootste deel nog niet: Turkije probeerde Syrie binnen te vallen, onder een valse vlag.

Ik ben hier net achter gekomen door een afgetapt telefoongesprek. Er komen verschillende dingen aan bod, zoals een false flag onder het mom dat de Suleyman Tombe aangevallen werd. Of dat ze zouden doen alsof ze ISIS zouden aanvallen, met als doel om heel Syrie te veroveren. Ook spraken de Turkse heren erover dat er binnenlandse aanslagen zouden komen, maar hoe ze daarop reageerden komt er niet in terug.
Hier een deel van het gesprek:
http://pastebin.com/hVAT6TD1

Hoezo dan toch in het Iraktopic?

Omdat het relevant is aangezien Turkije zich steeds meer bemoeit met het innemen van Mosul. Het zou dus zomaar eens kunnen zijn, dat Turkije zich had overwogen om Irak binnen te vallen onder het mom van ''de Turkmenen bevrijden''.

Ik vind het, na het lezen van de taps omtrent de invasie in Syrie, erg realistisch om te denken dat Turkije een plan had opgezet om Irak te laten verzwakken, en dan Irak binnen te vallen onder het mom van het bevrijden. Nu ze zien dat het Iraakse leger aan het winnen is + Peshmerga, kunnen ze hun oude strategie niet meer toepassen dus willen ze nu meer invloed hebben via soennitische strijders.

[ Bericht 4% gewijzigd door PizzaMizza op 12-03-2015 09:22:49 ]
#freefrederike
pi_150556791
quote:
4s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:15 schreef PizzaMizza het volgende:
Misschien wist een deel het al, maar ik denk het grootste deel nog niet: Turkije probeerde Syrie binnen te vallen, onder een valse vlag.

Ik ben hier net achter gekomen door een afgetapt telefoongesprek. Er komen verschillende dingen aan bod, zoals een false flag onder het mom dat de Suleyman Tombe aangevallen werd. Of dat ISIS aangevallen zou worden, met als doel om heel Syrie te veroveren. Ook spraken de Turkse heren erover dat er binnenlandse aanslagen zouden komen, maar hoe ze daarop reageerden komt er niet in terug.

Omdat het relevant is aangezien Turkije zich steeds meer bemoeit met het innemen van Mosul. Het zou dus zomaar eens kunnen zijn, dat Turkije zich had overwogen om Irak binnen te vallen onder het mom van ''de Turkmenen bevrijden''.
Man man...ik vond het al zo moeilijk om alles uit elkaar te houden en Turkije snapte ik nog redelijk qua rol in dit verhaal...maar nu niet meer :)
  donderdag 12 maart 2015 @ 09:28:57 #4
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_150556996
Reportage over training Peshmerga:
http://www.volkskrant.nl/(...)523cd7bf3a799c00250d

Mocht ie niet werken, dan toegankelijk via @Natalie_kabul
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_150557036
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:19 schreef Maichel het volgende:

[..]

Man man...ik vond het al zo moeilijk om alles uit elkaar te houden en Turkije snapte ik nog redelijk qua rol in dit verhaal...maar nu niet meer :)
Wat dacht jij dat hun rol was?
pi_150557527
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:30 schreef Peunage het volgende:

[..]

geen grote in ieder geval...ik moet wel zeggen, ik vind probeer het te volgen maar door al die groepen is het voor een leek echt mega moeilijk :)

Ik dacht dat Turkijke kort samengevat alleen juist heel weinig deed om de Koerden tegen te zitten, maar nogmaals...ik ben een leek in dit verhaal en probeer het een beetje te snappen enzo :)
pi_150557532
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:30 schreef Peunage het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, aan het begin van het conflict kon ik ook niet geloven dat Turkije terroristen faciliteerde en zelfs bewapende. Echter, na een tijdje kun je niet meer langs de bewijzen kijken.
#freefrederike
pi_150557571
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:50 schreef Maichel het volgende:

[..]

geen grote in ieder geval...ik moet wel zeggen, ik vind probeer het te volgen maar door al die groepen is het voor een leek echt mega moeilijk :)

Ik dacht dat Turkijke kort samengevat alleen juist heel weinig deed om de Koerden tegen te zitten, maar nogmaals...ik ben een leek in dit verhaal en probeer het een beetje te snappen enzo :)
Turkije deed juist alles om de Syrische Koerden tegen te zitten, het was een van de redenen om ISIS te steunen.
pi_150557813
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:52 schreef reza1 het volgende:

[..]

Turkije deed juist alles om de Syrische Koerden tegen te zitten, het was een van de redenen om ISIS te steunen.
Dat bewijst ook maar weer dat Turkije gewoon regelrecht racisme-politiek voert tegen Koerden. Het gaat zelfs zo ver dat ze bereid zijn om zich te bemoeien met Koerdische aangelegenheden buiten Turkije om.

Vreemd genoeg komen dit soort rapporten nooit te voorschijn bij hypocriete organisaties zoals de hrw. Maar als Iran ook maar 1 lepeltje in het verkeerde rek stopt, staan ze er met 100 rapporten.
#freefrederike
pi_150558104
quote:

[..]

Het is inmiddels wel duidelijk voor iedereen en gewoon een feit. Turkije steunt/steunde terroristen.
Dat heeft zelfs de VS toegegeven.
http://rt.com/news/192880-biden-isis-us-allies/
pi_150558553
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:17 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het is inmiddels wel duidelijk voor iedereen en gewoon een feit. Turkije steunt/steunde terroristen.
Is er ook een degelijke bron buiten RT?. Niet dat ik er iets op tegen heb maar 't Russische RT heb ik een beetje op 50-50, soms is 't redelijk, soms is 't ronduit slap.

Ja, Turkije doet dubieus werk, zoveel is wel zichtbaar maar hier is nog een scenario. Turkije kan mogelijk ook weleens bewust een rol van twee stromingen spelen. Een beetje tegen en een beetje voor (Navo). Zo houdt men de terroristische aanslagen buiten istanbul en ankara en zorgt men ervoor dat het conflict in de regio niet intern overslaat in andere conflicten. de economie vertoont deuken, de lira staat zwak (de mp kwam terug uit Amerika voor spoedoverleg) ieder intern brandje kan funest zijn voor de volgende verkiezingen. Het kraakt.

Waarom ik dat denk? Erdogan is namelijk niet geliefd bij jihadisten met een Turkse achtergrond. Erdogans visie is wellicht een iets groter Turkije in de geest van 't Ottomaanse rijk. IS is niet gebaat bij een een land als partner of een president, dat wil een groot land-loos kalifaat en turkije onder de bulldozer. Het tolereert elkaar nog even omdat ze tegen Assad vechten maar het is niet een weg die lang doorloopt. Of Turkije naar Mosul gaat, dat zou kunnen.. Maar het is wel ver van de radar.
pi_150558669
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Is er ook een degelijke bron buiten RT?. Niet dat ik er iets op tegen heb maar 't Russische RT heb ik een beetje op 50-50, soms is 't redelijk, soms is 't ronduit slap.
Joe Biden heeft het gezegd, RT vermeld het alleen maar.

quote:
Ja, Turkije doet dubieus werk, zoveel is wel zichtbaar maar hier is nog een scenario. Turkije kan mogelijk ook weleens bewust een rol van twee stromingen spelen. Een beetje tegen en een beetje voor. Zo houdt men de terroristische aanslagen buiten istanbul en ankara en zorgt men ervoor dat het conflict in de regio niet intern overslaat in andere conflicten. Immers de economie vertoont deuken, de lira staat zwak (de mp kwam terug uit Amerika voor spoedoverleg) ieder intern brandje kan funest zijn voor de volgende verkiezingen. Het kraakt.
Het is wel de slechtste tactiek ooit, tientallen duizenden terroristen in je land toelaten in de hoop dat ze jou met rust laten. En daarnaast bewapen en bescherm je ze ook nog eens. Ik geloof dat niet.

quote:
Waarom ik dat denk? Erdogan is namelijk niet geliefd bij jihadisten met een Turkse achtergrond. Erdogans visie is wellicht een iets groter Turkije in de geest van 't Ottomaanse rijk. IS is niet gebaat bij een een land als partner, dat wil een groot land-loos kalifaat en turkije onder de bulldozer. Het tolereert elkaar nog even omdat ze tegen Assad vechten maar het is niet een weg die lang doorloopt. Of Turkije naar Mosul gaat, dat zou kunnen.. Maar het is wel ver van de radar.
Dat ze terroristen steunen betekent niet dat ze op een lange termijn strategische alliantie rekenen. Het gaat ze nu om het kapotmaken van de as van het verzet, Iran-Syrie-Hezbollah.
pi_150559646
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:47 schreef Peunage het volgende:

[..]

Joe Biden heeft het gezegd, RT vermeld het alleen maar.

[..]

Het is wel de slechtste tactiek ooit, tientallen duizenden terroristen in je land toelaten in de hoop dat ze jou met rust laten. En daarnaast bewapen en bescherm je ze ook nog eens. Ik geloof dat niet.

Erdogan sprak uit van Turkije een fatsoenlijk moslimland te willen maken, Hij verbindt met alles wat hij roept op geen enkel punt met Daesh dat helemaal niets heeft met termen als fatsoen. Daesh vindt moderne moslims geen moslims incl zo'n beetje alles wat binnen Turkije actief is. Een recent bericht stelde dat ivm herkenbaarheid voor de politie men het gezicht niet op straat mocht bedekken. Men refereerde hier naar opstanders van de Gezi Park protesten om wellicht de schijn op te houden dat het helemaal niets met IS te maken heeft maar 'eigenlijk' is het in deze tijden meer bedoeld voor de bivakmuts en de burqa.

Onder bepaalde lagen van de Turkse bevolking is er ook wel animo voor een de jihad voor een dergelijk kalifaat, en daar kan een groep bijzitten die voor een tegenkalifaat is (ottomaans getint). Geschatte cijfers lopen in de tienduizenden. Dat filmpje in de OP is beeldmateriaal maar de lijst van notities in de media over activiteit is lang en onder die berichten staat ook dat er jihadisten rond moskeeën actief zijn, fatsoenlijke gebedshuizen die door de staat van imams en teksten worden voorzien. Ja, die jihadisten 'zijn' gerapporteerd maar het hoeft niet te betekenen dat de regering daar ook maar enige bijdrage aan heeft gegeven. En zo zullen er her en der wel sympathisanten op bepaalde posten zitten ook, mensen die hun eigen werkveld maken.. Dat is interne problematiek, dat wellicht gedoogd wordt, vooral om het niet naar de oppervlakte te laten komen. Maar waar de regering behoorlijk mee in de maag 'zou' kunnen zitten. In al die jaren dat ik de interne politiek gevolgd heb heb ik nooit enige aanwijzing gezien voor haatvormen die onderwezen werden uit naam van de staat. Het probeert eerder krampachtig iedereen tevreden te houden, en met alle eerlijkheid.. Een land van tegen de 80 miljoen als Turkije in deze tijd managen, lijkt me verdomd moeilijk.

quote:
Dat ze terroristen steunen betekent niet dat ze op een lange termijn strategische alliantie rekenen. Het gaat ze nu om het kapotmaken van de as van het verzet, Iran-Syrie-Hezbollah.
Dat is mogelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 12-03-2015 11:37:44 ]
pi_150559660
quote:
4s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:15 schreef PizzaMizza het volgende:

Ik ben hier net achter gekomen door een afgetapt telefoongesprek. Er komen verschillende dingen aan bod, zoals een false flag onder het mom dat de Suleyman Tombe aangevallen werd. Of dat ze zouden doen alsof ze ISIS zouden aanvallen, met als doel om heel Syrie te veroveren. Ook spraken de Turkse heren erover dat er binnenlandse aanslagen zouden komen, maar hoe ze daarop reageerden komt er niet in terug.

Ik vind het, na het lezen van de taps omtrent de invasie in Syrie, erg realistisch om te denken dat Turkije een plan had opgezet om Irak te laten verzwakken, en dan Irak binnen te vallen onder het mom van het bevrijden. Nu ze zien dat het Iraakse leger aan het winnen is + Peshmerga, kunnen ze hun oude strategie niet meer toepassen dus willen ze nu meer invloed hebben via soennitische strijders.
oud en andere topic
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_150559740
quote:

focus van tr is assad en die moet weg, kobani is een voetnoot in het verhaal
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_150559794
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 09:52 schreef reza1 het volgende:

[..]

uhu turkije is bang voor dat groepje mensen in kobani en daarom hebben ze al die mensen in huis gehaald en voeden ze al die mensen ook, om de koerden tegen te zitten

dat het een pkk dochter is, maakt het een vijand van tr, maar het is zeer zeker geen prio 1 voor hen dat is namelijk assad
-Rabia Al-Basri
pi_150559814
quote:
4s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:01 schreef PizzaMizza het volgende:

Vreemd genoeg komen dit soort rapporten nooit te voorschijn bij hypocriete organisaties zoals de hrw. Maar als Iran ook maar 1 lepeltje in het verkeerde rek stopt, staan ze er met 100 rapporten.
:')
-Rabia Al-Basri
pi_150559826
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:17 schreef Peunage het volgende:

[..]

de tows zijn idd turkse producten :O
-Rabia Al-Basri
pi_150559889
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:28 schreef Beathoven het volgende:

Een land van tegen de 80 miljoen als Turkije in deze tijd managen, lijkt me verdomd moeilijk.

dat is de kern van de zaak, tot nu toe balanceert erdo alle belangen van het land en de regio redelijk
-Rabia Al-Basri
pi_150560354
News_Executive twitterde op donderdag 12-03-2015 om 11:53:24 Breaking: At least 22 Iraqi soldiers were killed when coalition aircraft mistakenly hit a building on the edge of Ramadi city, Anbar. reageer retweet
News_Executive twitterde op donderdag 12-03-2015 om 11:55:03 More: Iraqi MP Hanan Fatlawi claims that 50 Iraqi soldiers in the air-strike. #Iraq #ISIS #USA reageer retweet
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:02:03 #21
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_150560482
quote:
99s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

oud en andere topic
quote:
99s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

focus van tr is assad en die moet weg, kobani is een voetnoot in het verhaal
quote:
99s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

uhu turkije is bang voor dat groepje mensen in kobani en daarom hebben ze al die mensen in huis gehaald en voeden ze al die mensen ook, om de koerden tegen te zitten

dat het een pkk dochter is, maakt het een vijand van tr, maar het is zeer zeker geen prio 1 voor hen dat is namelijk assad
quote:
99s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

:')
quote:
99s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

de tows zijn idd turkse producten :O
quote:
99s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is de kern van de zaak, tot nu toe balanceert erdo alle belangen van het land en de regio redelijk
Ah, het grijze wolfje komt de steun van TR aan IS recht lullen.
pi_150560502
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:02 schreef Che_ het volgende:

Ah, het grijze wolfje komt de steun van TR aan IS recht lullen.
heb niks met wolven en ik lul niks recht wat krom is ;)
-Rabia Al-Basri
pi_150560538
Die pro-rebellen zijn schaamteloos joh. Praten staatsterrorisme van Turkije goed, verdedigen Al-Qaeda, hameren constant op ''barrelbommen van Assad' terwijl de rebellen vrouwen verkrachten en oude mannen afpersen.
#freefrederike
pi_150560706
quote:
4s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:04 schreef PizzaMizza het volgende:

terwijl de rebellen vrouwen verkrachten
roept een assad lover, terwijl assad op industrieel niveau vrouwen laat verkrachten en vervolgens voor de cameras met een glimlach zegt "ik ben president ik bescherm al mijn burgers" _O-
-Rabia Al-Basri
pi_150560850
quote:
99s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

roept een assad lover, terwijl assad op industrieel niveau vrouwen laat verkrachten en vervolgens voor de cameras met een glimlach zegt "ik ben president ik bescherm al mijn burgers" _O-
Ik ben geen Assadlover, ik heb laatst al afstand genomen van hem. Maar al support ik hem niet meer, ik zou 1000x liever onder Assad's bewind leven dan achter een islamistenbewind van de rebellen.

Assad kan zijn burgers diep in de ogen aankijken en zeggen: Ik ben Syrier, ik kom op voor Syrische belangen(al zijn 't niet de juiste belangen). De rebellen kunnen dat niet zeggen.
#freefrederike
pi_150561088
quote:
4s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:16 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik ben geen Assadlover, ik heb laatst al afstand genomen van hem. Maar al support ik hem niet meer, ik zou 1000x liever onder Assad's bewind leven dan achter een islamistenbewind van de rebellen.
je kiest voor het minst kwad in jouw ogen dus, kan ik me voorstellen

quote:
Assad kan zijn burgers diep in de ogen aankijken en zeggen: Ik ben Syrier, ik kom op voor Syrische belangen(al zijn 't niet de juiste belangen). De rebellen kunnen dat niet zeggen.
de grootste groep syrische rebellen zeer zeker wel, zijn syrische en komen op voor de syrische belangen, ze zijn overvleugeld door de goed georganiseerde islamisten/jihadisten en hebben zich aangesloten bij hen, omdat zij het regime willen laten vallen en dan maak je de meest rationele beslissing, je aansluiten je aan waar de wapens/de organisatie/geld is

niet meer dan logisch

meest recente voorbeeld, hazzm nusra hebben mot, hazzm ontbindt, omdat ze de strijd niet kunnen winnen en de leden joinen andere milities, maakt niet uit welke, puur rationeel/praktisch, immers doel is het regime moet vallen
-Rabia Al-Basri
pi_150561346
Deze man jaagt IS de stuipen op het lijf

quote:
Irak staat op het punt Tikrit te heroveren op Islamitische Staat. Dit eerste klinkende succes is het werk van Qassem Suleimani. De Iraanse generaal bepaalt de koers van Irak en is de onbetwiste leider van de strijd tegen de terroristen.
http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)en-op-het-lijf.dhtml
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:49:19 #28
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_150561789
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:35 schreef Intellectueel het volgende:
Deze man jaagt IS de stuipen op het lijf

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)en-op-het-lijf.dhtml
Echt, al die Nederlandse kranten worden de laatste weken ook wakker zeg :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_150562465
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:49 schreef Szura het volgende:

[..]

Echt, al die Nederlandse kranten worden de laatste weken ook wakker zeg :')
Duurt een maandje of zeven, maar dan ben je als Nederlander ook weer een beetje op de hoogte van de ontwikkelingen in het Midden-Oosten.
pi_150563059
"Ergste nachtmerrie van IS": Irakezen maken cultheld van universiteitsdocent met bijl

Terwijl het Iraakse leger en tal van milities IS hevig bekampen in Tikrit, stellen Irakezen elders hun hoop op een universiteitsdocent met bijl om de moslimextremisten te verslaan.

Abu Azrael, de naam waaronder de man opereert, is een legendarische bevelhebber van de Imam Ali Brigade, een militie die banden heeft met Iran.

Engel des Doods
Hij wordt de 'Engel des Doods' genoemd. Op social media is de man ondertussen uitgegroeid tot een cultheld. Een Facebookgroep die aan hem is gewijd, telt al meer dan 150.000 fans.

Taekwondo
Zijn ware identiteit is niet gekend maar volgens lokale media was de man in het verleden een universiteitsdocent en een kampioen taekwondo.

Nochtans is de bevelhebber allesbehalve een doetje. Op foto's die circuleren op sociaalnetwerksites, zwaait hij met zijn geweer, zwaard en bijl of onteert hij de lichamen van gesneuvelde IS-militanten.

pi_150566271
Basnews English:
Iraqi Forces and Shite Militia Controls %70 of #Tikrit - #BasNews
basnews.com/en/news/2015/0… via @EnglishBasNews
pi_150566335
Zouden ze in dit topic meelezen en daarom dat artikel geschreven hebben over Abu 'Izra :D
pi_150566547
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:20 schreef Peunage het volgende:
Zouden ze in dit topic meelezen en daarom dat artikel geschreven hebben over Abu 'Izra :D
Misschien :D

pi_150566638
LOL maar waar

AlanaBowker twitterde op woensdag 11-03-2015 om 14:20:39 What is the reason why you are forcing your women to bear children? Do you need more soldiers to die fighting in #Syria? @HassanRouhani reageer retweet
pi_150566738
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-31846021

Iraqi officials have shown the BBC videos that they say confirm Islamic State militants are using chlorine gas in some crude home-made bombs.
Chemical weapons experts believe that the use of chlorine is intended to have a psychological impact on Iraqi soldiers and civilians.
pi_150569550
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:28 schreef Atak het volgende:
LOL maar waar

AlanaBowker twitterde op woensdag 11-03-2015 om 14:20:39 What is the reason why you are forcing your women to bear children? Do you need more soldiers to die fighting in #Syria? @HassanRouhani reageer retweet
Zoals Erdo?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_150570610
RubaAlHassani twitterde op donderdag 12-03-2015 om 17:45:13 #Sunni woman of Tikrit embraces #Shiite paramilitary fighter for liberating her town, bringing him to tears. #Iraq http://t.co/MN0Vv0SpZD reageer retweet
pi_150570763
quote:
First I was like...

Then I was like...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_150571007
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:04 schreef IPA35 het volgende:

[..]

First I was like...

Then I was like...
Is wel een mooie fiets.

pi_150571095
quote:
99s.gif Op donderdag 12 maart 2015 11:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dat is hun internationale verplichting...
  donderdag 12 maart 2015 @ 18:26:57 #43
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_150571256
quote:
quote:
#OpISIS Hacktivist collective Anonymous down 5elafabook pronounced Khelafabook just when it went live, Facebook bans its FB offshoot

A pro-ISIS website and Facebook page met an untimely death at the hands of Anonymous and Facebook admin.

5elafabook which is pronounced Khelafabook and meaning “Caliphate book” went live with a message that it was a independent website/FB page and did not have links to the Islamic State.

However, Facebook, which has been pretty strict with pro-IS fan pages, found that khelafabook shared the same ideology as IS, so banned its Facebook account. Khelafabook was espousing the martyrdom tenets of IS as well wanted a worldwide implementation of Sharia.

The page however continued to operate till the Anonymous pounced on it.

The khalefabook FB page and website were brought to the notice of Anonymous, who have already sounded a call against the ISIS and its affiliates after the gruesome shooting of innocents at Charlie Hebdo office in Paris. The Anonymous operation called #OpISIS is a continuing operation, and Anonymous have successfully brought down several pro-ISIS websites and got several of their Twitter/Facebook pages banned.

Anonymous launched a full scale DDoS attack against the khalefabook and it had to go offline within hours after it was launched. Announcing the successful completion of bringing it down, Anonymous tweeted :
Het artikel gaat verder.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_150572097
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:15 schreef Peunage het volgende:

[..]

Is wel een mooie fiets.

Ja maar ja maar buiten beeld staan allemaal Iraniërs met kromzwaarden jwz ;(
pi_150574452
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 18:55 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ja maar ja maar buiten beeld staan allemaal Iraniërs met kromzwaarden jwz ;(
Ja vast :p

Ik denk dat 't nog wel een paar maanden of jaren kan duren voor we bevrijding kunnen beoordelen. Alleen kunnen we denk ik wel met zekerheid zeggen dat de de domste onderdrukkers ter wereld zijn vertrokken.

Bush zou trouwens een prima aanvoerder voor IS zijn, zo'n opperaap aan de top van de groep. Die baghdadi lijkt me te slim voor wat hij daar heeft lopen.
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:51:06 #46
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_150574574
EjmAlrai twitterde op donderdag 12-03-2015 om 14:17:16 #BreakingNews:#Peshmerga control many villages in Nahrawan, closing up on Hawija, the forthcoming battle. reageer retweet
EjmAlrai twitterde op donderdag 12-03-2015 om 14:21:36 The success of #ISF and #peshmerga in #Iraq against the Islamic State group can seriously affect #IS in #Syria. reageer retweet
EjmAlrai twitterde op donderdag 12-03-2015 om 17:57:04 #Peshmerga initiated a military operation against #IS to liberate Bashir and other cities, in Tara, south of #Kirkuk. #Iraq. reageer retweet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Say what?
pi_150575089
Kurdish leader says more U.S. weapons needed in fight against Islamic State
quote:
Special correspondent Jane Arraf interviews President Masoud Barzani of the Kurdistan Regional Government about fighting the Islamic State group in Iraq, assistance from the U.S. and ongoing efforts to establish Kurdish independence.
pi_150575561
ISIS is gebroken in Irak. Nu in Syrië nog de nekslag.
pi_150581151
http://www.aljazeera.com/(...)150312201038730.html

The Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) group has accepted a pledge of allegiance to the group made by Nigerian armed group Boko Haram, according to an audiotape purportedly from its spokesman.

Nothing to see here.. ze gaan 't kalifaat uitbreiden

of gewoon een poging de laatste reddingssloepen van boord te gooien.
pi_150581348
Begrijpelijk

notgeorgesabra twitterde op donderdag 12-03-2015 om 21:48:34 Iraqi Shia Forces (ISF) war crimes show why Assad+Iran can't be part of politically victorious anti-ISIS coalition http://t.co/RjeST0rVa7 reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')