SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er bestaan duidelijke aanwijzingen dat Turkije ISIS direct en indirect steunt. Een videobeeld:
Updates:
The Levantine War - Reddit
Filmpje van Steven Sotloff: http://www.dumpert.nl/med(...)_steven_sotloff.html
http://www.amnesty.nl/nie(...)ringen-in-noord-irak#freefrederike
Man man...ik vond het al zo moeilijk om alles uit elkaar te houden en Turkije snapte ik nog redelijk qua rol in dit verhaal...maar nu niet meerquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:15 schreef PizzaMizza het volgende:
Misschien wist een deel het al, maar ik denk het grootste deel nog niet: Turkije probeerde Syrie binnen te vallen, onder een valse vlag.
Ik ben hier net achter gekomen door een afgetapt telefoongesprek. Er komen verschillende dingen aan bod, zoals een false flag onder het mom dat de Suleyman Tombe aangevallen werd. Of dat ISIS aangevallen zou worden, met als doel om heel Syrie te veroveren. Ook spraken de Turkse heren erover dat er binnenlandse aanslagen zouden komen, maar hoe ze daarop reageerden komt er niet in terug.
Hier een deel van het gesprek:
http://pastebin.com/hVAT6TD1
Hoezo dan toch in het Iraktopic?
Omdat het relevant is aangezien Turkije zich steeds meer bemoeit met het innemen van Mosul. Het zou dus zomaar eens kunnen zijn, dat Turkije zich had overwogen om Irak binnen te vallen onder het mom van ''de Turkmenen bevrijden''.
Wat dacht jij dat hun rol was?quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:19 schreef Maichel het volgende:
[..]
Man man...ik vond het al zo moeilijk om alles uit elkaar te houden en Turkije snapte ik nog redelijk qua rol in dit verhaal...maar nu niet meer
geen grote in ieder geval...ik moet wel zeggen, ik vind probeer het te volgen maar door al die groepen is het voor een leek echt mega moeilijkquote:
Om eerlijk te zijn, aan het begin van het conflict kon ik ook niet geloven dat Turkije terroristen faciliteerde en zelfs bewapende. Echter, na een tijdje kun je niet meer langs de bewijzen kijken.quote:
Turkije deed juist alles om de Syrische Koerden tegen te zitten, het was een van de redenen om ISIS te steunen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:50 schreef Maichel het volgende:
[..]
geen grote in ieder geval...ik moet wel zeggen, ik vind probeer het te volgen maar door al die groepen is het voor een leek echt mega moeilijk
Ik dacht dat Turkijke kort samengevat alleen juist heel weinig deed om de Koerden tegen te zitten, maar nogmaals...ik ben een leek in dit verhaal en probeer het een beetje te snappen enzo
Dat bewijst ook maar weer dat Turkije gewoon regelrecht racisme-politiek voert tegen Koerden. Het gaat zelfs zo ver dat ze bereid zijn om zich te bemoeien met Koerdische aangelegenheden buiten Turkije om.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:52 schreef reza1 het volgende:
[..]
Turkije deed juist alles om de Syrische Koerden tegen te zitten, het was een van de redenen om ISIS te steunen.
Het is inmiddels wel duidelijk voor iedereen en gewoon een feit. Turkije steunt/steunde terroristen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 09:50 schreef Maichel het volgende:
[..]
geen grote in ieder geval...ik moet wel zeggen, ik vind probeer het te volgen maar door al die groepen is het voor een leek echt mega moeilijk
Ik dacht dat Turkijke kort samengevat alleen juist heel weinig deed om de Koerden tegen te zitten, maar nogmaals...ik ben een leek in dit verhaal en probeer het een beetje te snappen enzo
Is er ook een degelijke bron buiten RT?. Niet dat ik er iets op tegen heb maar 't Russische RT heb ik een beetje op 50-50, soms is 't redelijk, soms is 't ronduit slap.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is inmiddels wel duidelijk voor iedereen en gewoon een feit. Turkije steunt/steunde terroristen.
Dat heeft zelfs de VS toegegeven.
http://rt.com/news/192880-biden-isis-us-allies/
Joe Biden heeft het gezegd, RT vermeld het alleen maar.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Is er ook een degelijke bron buiten RT?. Niet dat ik er iets op tegen heb maar 't Russische RT heb ik een beetje op 50-50, soms is 't redelijk, soms is 't ronduit slap.
Het is wel de slechtste tactiek ooit, tientallen duizenden terroristen in je land toelaten in de hoop dat ze jou met rust laten. En daarnaast bewapen en bescherm je ze ook nog eens. Ik geloof dat niet.quote:Ja, Turkije doet dubieus werk, zoveel is wel zichtbaar maar hier is nog een scenario. Turkije kan mogelijk ook weleens bewust een rol van twee stromingen spelen. Een beetje tegen en een beetje voor. Zo houdt men de terroristische aanslagen buiten istanbul en ankara en zorgt men ervoor dat het conflict in de regio niet intern overslaat in andere conflicten. Immers de economie vertoont deuken, de lira staat zwak (de mp kwam terug uit Amerika voor spoedoverleg) ieder intern brandje kan funest zijn voor de volgende verkiezingen. Het kraakt.
Dat ze terroristen steunen betekent niet dat ze op een lange termijn strategische alliantie rekenen. Het gaat ze nu om het kapotmaken van de as van het verzet, Iran-Syrie-Hezbollah.quote:Waarom ik dat denk? Erdogan is namelijk niet geliefd bij jihadisten met een Turkse achtergrond. Erdogans visie is wellicht een iets groter Turkije in de geest van 't Ottomaanse rijk. IS is niet gebaat bij een een land als partner, dat wil een groot land-loos kalifaat en turkije onder de bulldozer. Het tolereert elkaar nog even omdat ze tegen Assad vechten maar het is niet een weg die lang doorloopt. Of Turkije naar Mosul gaat, dat zou kunnen.. Maar het is wel ver van de radar.
Erdogan sprak uit van Turkije een fatsoenlijk moslimland te willen maken, Hij verbindt met alles wat hij roept op geen enkel punt met Daesh dat helemaal niets heeft met termen als fatsoen. Daesh vindt moderne moslims geen moslims incl zo'n beetje alles wat binnen Turkije actief is. Een recent bericht stelde dat ivm herkenbaarheid voor de politie men het gezicht niet op straat mocht bedekken. Men refereerde hier naar opstanders van de Gezi Park protesten om wellicht de schijn op te houden dat het helemaal niets met IS te maken heeft maar 'eigenlijk' is het in deze tijden meer bedoeld voor de bivakmuts en de burqa.quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Joe Biden heeft het gezegd, RT vermeld het alleen maar.
[..]
Het is wel de slechtste tactiek ooit, tientallen duizenden terroristen in je land toelaten in de hoop dat ze jou met rust laten. En daarnaast bewapen en bescherm je ze ook nog eens. Ik geloof dat niet.
Dat is mogelijk.quote:Dat ze terroristen steunen betekent niet dat ze op een lange termijn strategische alliantie rekenen. Het gaat ze nu om het kapotmaken van de as van het verzet, Iran-Syrie-Hezbollah.
oud en andere topicquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:15 schreef PizzaMizza het volgende:
Misschien wist een deel het al, maar ik denk het grootste deel nog niet: Turkije probeerde Syrie binnen te vallen, onder een valse vlag.
Ik ben hier net achter gekomen door een afgetapt telefoongesprek. Er komen verschillende dingen aan bod, zoals een false flag onder het mom dat de Suleyman Tombe aangevallen werd. Of dat ze zouden doen alsof ze ISIS zouden aanvallen, met als doel om heel Syrie te veroveren. Ook spraken de Turkse heren erover dat er binnenlandse aanslagen zouden komen, maar hoe ze daarop reageerden komt er niet in terug.
Hier een deel van het gesprek:
http://pastebin.com/hVAT6TD1
Hoezo dan toch in het Iraktopic?
Omdat het relevant is aangezien Turkije zich steeds meer bemoeit met het innemen van Mosul. Het zou dus zomaar eens kunnen zijn, dat Turkije zich had overwogen om Irak binnen te vallen onder het mom van ''de Turkmenen bevrijden''.
Ik vind het, na het lezen van de taps omtrent de invasie in Syrie, erg realistisch om te denken dat Turkije een plan had opgezet om Irak te laten verzwakken, en dan Irak binnen te vallen onder het mom van het bevrijden. Nu ze zien dat het Iraakse leger aan het winnen is + Peshmerga, kunnen ze hun oude strategie niet meer toepassen dus willen ze nu meer invloed hebben via soennitische strijders.
focus van tr is assad en die moet weg, kobani is een voetnoot in het verhaalquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:50 schreef Maichel het volgende:
uhu turkije is bang voor dat groepje mensen in kobani en daarom hebben ze al die mensen in huis gehaald en voeden ze al die mensen ook, om de koerden tegen te zittenquote:Op donderdag 12 maart 2015 09:52 schreef reza1 het volgende:
[..]
Turkije deed juist alles om de Syrische Koerden tegen te zitten, het was een van de redenen om ISIS te steunen.
quote:Op donderdag 12 maart 2015 10:01 schreef PizzaMizza het volgende:
Vreemd genoeg komen dit soort rapporten nooit te voorschijn bij hypocriete organisaties zoals de hrw. Maar als Iran ook maar 1 lepeltje in het verkeerde rek stopt, staan ze er met 100 rapporten.
de tows zijn idd turkse productenquote:Op donderdag 12 maart 2015 10:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is inmiddels wel duidelijk voor iedereen en gewoon een feit. Turkije steunt/steunde terroristen.
Dat heeft zelfs de VS toegegeven.
http://rt.com/news/192880-biden-isis-us-allies/
dat is de kern van de zaak, tot nu toe balanceert erdo alle belangen van het land en de regio redelijkquote:Op donderdag 12 maart 2015 11:28 schreef Beathoven het volgende:
Een land van tegen de 80 miljoen als Turkije in deze tijd managen, lijkt me verdomd moeilijk.
twitter:News_Executive twitterde op donderdag 12-03-2015 om 11:53:24Breaking: At least 22 Iraqi soldiers were killed when coalition aircraft mistakenly hit a building on the edge of Ramadi city, Anbar. reageer retweet
twitter:News_Executive twitterde op donderdag 12-03-2015 om 11:55:03More: Iraqi MP Hanan Fatlawi claims that 50 Iraqi soldiers in the air-strike. #Iraq #ISIS #USA reageer retweet
quote:
quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
focus van tr is assad en die moet weg, kobani is een voetnoot in het verhaal
quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
uhu turkije is bang voor dat groepje mensen in kobani en daarom hebben ze al die mensen in huis gehaald en voeden ze al die mensen ook, om de koerden tegen te zitten
dat het een pkk dochter is, maakt het een vijand van tr, maar het is zeer zeker geen prio 1 voor hen dat is namelijk assad
quote:
quote:
Ah, het grijze wolfje komt de steun van TR aan IS recht lullen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:38 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat is de kern van de zaak, tot nu toe balanceert erdo alle belangen van het land en de regio redelijk
heb niks met wolven en ik lul niks recht wat krom isquote:Op donderdag 12 maart 2015 12:02 schreef Che_ het volgende:
Ah, het grijze wolfje komt de steun van TR aan IS recht lullen.
roept een assad lover, terwijl assad op industrieel niveau vrouwen laat verkrachten en vervolgens voor de cameras met een glimlach zegt "ik ben president ik bescherm al mijn burgers"quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:04 schreef PizzaMizza het volgende:
terwijl de rebellen vrouwen verkrachten
Ik ben geen Assadlover, ik heb laatst al afstand genomen van hem. Maar al support ik hem niet meer, ik zou 1000x liever onder Assad's bewind leven dan achter een islamistenbewind van de rebellen.quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
roept een assad lover, terwijl assad op industrieel niveau vrouwen laat verkrachten en vervolgens voor de cameras met een glimlach zegt "ik ben president ik bescherm al mijn burgers"
je kiest voor het minst kwad in jouw ogen dus, kan ik me voorstellenquote:Op donderdag 12 maart 2015 12:16 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik ben geen Assadlover, ik heb laatst al afstand genomen van hem. Maar al support ik hem niet meer, ik zou 1000x liever onder Assad's bewind leven dan achter een islamistenbewind van de rebellen.
de grootste groep syrische rebellen zeer zeker wel, zijn syrische en komen op voor de syrische belangen, ze zijn overvleugeld door de goed georganiseerde islamisten/jihadisten en hebben zich aangesloten bij hen, omdat zij het regime willen laten vallen en dan maak je de meest rationele beslissing, je aansluiten je aan waar de wapens/de organisatie/geld isquote:Assad kan zijn burgers diep in de ogen aankijken en zeggen: Ik ben Syrier, ik kom op voor Syrische belangen(al zijn 't niet de juiste belangen). De rebellen kunnen dat niet zeggen.
http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)en-op-het-lijf.dhtmlquote:Irak staat op het punt Tikrit te heroveren op Islamitische Staat. Dit eerste klinkende succes is het werk van Qassem Suleimani. De Iraanse generaal bepaalt de koers van Irak en is de onbetwiste leider van de strijd tegen de terroristen.
Echt, al die Nederlandse kranten worden de laatste weken ook wakker zegquote:Op donderdag 12 maart 2015 12:35 schreef Intellectueel het volgende:
Deze man jaagt IS de stuipen op het lijf
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)en-op-het-lijf.dhtml
Duurt een maandje of zeven, maar dan ben je als Nederlander ook weer een beetje op de hoogte van de ontwikkelingen in het Midden-Oosten.quote:Op donderdag 12 maart 2015 12:49 schreef Szura het volgende:
[..]
Echt, al die Nederlandse kranten worden de laatste weken ook wakker zeg
Misschienquote:Op donderdag 12 maart 2015 15:20 schreef Peunage het volgende:
Zouden ze in dit topic meelezen en daarom dat artikel geschreven hebben over Abu 'Izra
twitter:AlanaBowker twitterde op woensdag 11-03-2015 om 14:20:39What is the reason why you are forcing your women to bear children? Do you need more soldiers to die fighting in #Syria? @HassanRouhani reageer retweet
Zoals Erdo?quote:Op donderdag 12 maart 2015 15:28 schreef Atak het volgende:
LOL maar waartwitter:AlanaBowker twitterde op woensdag 11-03-2015 om 14:20:39What is the reason why you are forcing your women to bear children? Do you need more soldiers to die fighting in #Syria? @HassanRouhani reageer retweet
twitter:RubaAlHassani twitterde op donderdag 12-03-2015 om 17:45:13#Sunni woman of Tikrit embraces #Shiite paramilitary fighter for liberating her town, bringing him to tears. #Iraq http://t.co/MN0Vv0SpZD reageer retweet
First I was like...quote:
Is wel een mooie fiets.quote:Op donderdag 12 maart 2015 18:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
First I was like...
Then I was like...
Dat is hun internationale verplichting...quote:Op donderdag 12 maart 2015 11:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
uhu turkije is bang voor dat groepje mensen in kobani en daarom hebben ze al die mensen in huis gehaald en voeden ze al die mensen ook, om de koerden tegen te zitten
quote:
Het artikel gaat verder.quote:#OpISIS Hacktivist collective Anonymous down 5elafabook pronounced Khelafabook just when it went live, Facebook bans its FB offshoot
A pro-ISIS website and Facebook page met an untimely death at the hands of Anonymous and Facebook admin.
5elafabook which is pronounced Khelafabook and meaning “Caliphate book” went live with a message that it was a independent website/FB page and did not have links to the Islamic State.
However, Facebook, which has been pretty strict with pro-IS fan pages, found that khelafabook shared the same ideology as IS, so banned its Facebook account. Khelafabook was espousing the martyrdom tenets of IS as well wanted a worldwide implementation of Sharia.
The page however continued to operate till the Anonymous pounced on it.
The khalefabook FB page and website were brought to the notice of Anonymous, who have already sounded a call against the ISIS and its affiliates after the gruesome shooting of innocents at Charlie Hebdo office in Paris. The Anonymous operation called #OpISIS is a continuing operation, and Anonymous have successfully brought down several pro-ISIS websites and got several of their Twitter/Facebook pages banned.
Anonymous launched a full scale DDoS attack against the khalefabook and it had to go offline within hours after it was launched. Announcing the successful completion of bringing it down, Anonymous tweeted :
Ja maar ja maar buiten beeld staan allemaal Iraniërs met kromzwaarden jwzquote:
Ja vast :pquote:Op donderdag 12 maart 2015 18:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja maar ja maar buiten beeld staan allemaal Iraniërs met kromzwaarden jwz
twitter:EjmAlrai twitterde op donderdag 12-03-2015 om 14:17:16#BreakingNews:#Peshmerga control many villages in Nahrawan, closing up on Hawija, the forthcoming battle. reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op donderdag 12-03-2015 om 14:21:36The success of #ISF and #peshmerga in #Iraq against the Islamic State group can seriously affect #IS in #Syria. reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op donderdag 12-03-2015 om 17:57:04#Peshmerga initiated a military operation against #IS to liberate Bashir and other cities, in Tara, south of #Kirkuk. #Iraq. reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
quote:Special correspondent Jane Arraf interviews President Masoud Barzani of the Kurdistan Regional Government about fighting the Islamic State group in Iraq, assistance from the U.S. and ongoing efforts to establish Kurdish independence.
twitter:notgeorgesabra twitterde op donderdag 12-03-2015 om 21:48:34Iraqi Shia Forces (ISF) war crimes show why Assad+Iran can't be part of politically victorious anti-ISIS coalition http://t.co/RjeST0rVa7 reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |