Een mening ongetwijfeld, en die zal in het voordeel van VdG zijn gok ik. Invloed niet echt. Geen juridische bevoegdheid immers.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:13 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Kan de GPDA trouwens nog wat doen in deze zaak? Die zullen allicht ook een mening hebben, en van enig invloed zijn.
Thnx, Hoop dat ze misschien nog wat druk uitoefenenquote:Op woensdag 11 maart 2015 11:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Een mening ongetwijfeld, en die zal in het voordeel van VdG zijn gok ik. Invloed niet echt. Geen juridische bevoegdheid immers.
Ik gok zo dat als Giudo rijdt hij wel gewoon behandeld wordt door de mensen op de werkvloer. Ze zullen toch voor de punten moeten rijden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:28 schreef Tarado het volgende:
Maar laten we er vanuit gaan dat v/d Garde een auto krijgt dan kan Sauber er gewoon geen brandstof in doen want daarin zijn ze vrij en eigenlijk zouden ze dat moeten doen na al die (zwakke) argumenten over veiligheid
Perry McCarthy verhalen komen zo wel langzaam naar boven..quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:28 schreef Tarado het volgende:
Maar laten we er vanuit gaan dat v/d Garde een auto krijgt dan kan Sauber er gewoon geen brandstof in doen want daarin zijn ze vrij en eigenlijk zouden ze dat moeten doen na al die (zwakke) argumenten over veiligheid
Bij mij nog niet, maar ik heb niet zo'n goed geheugen als het om sport gaat daarom kijk ik er ook graag naar, belangrijk op het moment en daarna weer heerlijk vergetenquote:Op woensdag 11 maart 2015 11:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Perry McCarthy verhalen komen zo wel langzaam naar boven..
Ik vraag me af of ze zolang dit juridische gesteggel duurt niet verplicht zijn om de auto in de pitbox te laten staan zolang er geen duidelijkheid is. Dat zal ook niet in het voordeel van Sauber zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ze zullen dit juridische gesteggel idd wel zo lang mogelijk willen rekken en over het weekend heen proberen te tillen zodat VdG ook in Maleisië weer een rechtszaak op touw moet zetten, net zolang totdat hij er zelf ook flauw van wordt. Al zal Bernie er op een gegeven moment ook wel moe van worden als dit een langslepende soap gaat worden die de krantenkoppen blijft halen.
Daarmee snijdt Sauber zich in zijn eigen vingers, aangezien ze dan minder resultaten halen in het constructeurskampioenschap, waardoor ze nog meer geld verliezen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:35 schreef Beach het volgende:
Mensen die serieus denken dat Giedo gesaboteerd gaat worden als hij rijdt
In Canada the team was without engines because Sassetti had failed to pay Judd. A motor was borrowed from Brabham allowing Moreno to perform a few laps but he failed to prequalify while McCarthy was once again unable to run. Many people had left the team by this stage and the operation missed the French Grand Prix entirely because its truck was stuck in one of the blockades by French truck drivers; every other team had successfully negotiated the blockades. At this point the few sponsors the team had withdrew, leaving Sassetti reluctantly funding the outfit entirely from his own pocket. By now the second car nominally being used by McCarthy was now effectively a spare for Moreno and the Englishman was receiving ever poorer treatment from the team - at his home race he was sent out on wet weather tyres on a dry track and at the Hungaroring he was only allowed out of the pitlane 45 seconds from the end of the prequalifying session making it impossible for him to set a lap time.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij mij nog niet, maar ik heb niet zo'n goed geheugen als het om sport gaat daarom kijk ik er ook graag naar, belangrijk op het moment en daarna weer heerlijk vergeten
Ja, klopt. Maar had zo'n jongen dan wel een afkoopclausule en Giedo niet? ik vind het wel een beetje vaag gezien het verleden. Toch een soort Bosman arrest dit?quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:39 schreef sasquatsch het volgende:
Probleem bij Andrea Moda was dat ze al hun wissels wat betreft coureurs al gebruikt hadden en door de FIA gedwongen werden om McCarthy te laten rijden, waardoor ze geld misliepen.
En daarmee moedwillig de sponsor TV tijd ontnemen? Moedwillig de kans op punten (lees inkomsten) mislopen? Naast dat het nieuw voer is voor kamp VdG. En misschien ook wel voor Ecclestone, vanwege moedwillig in diskrediet brengen van de sport.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:28 schreef Tarado het volgende:
Maar laten we er vanuit gaan dat v/d Garde een auto krijgt dan kan Sauber er gewoon geen brandstof in doen want daarin zijn ze vrij en eigenlijk zouden ze dat moeten doen na al die (zwakke) argumenten over veiligheid
Dat inderdaad, Sauber zal dat never nooit (kunnen) doenquote:Op woensdag 11 maart 2015 11:42 schreef sanger het volgende:
[..]
En daarmee moedwillig de sponsor TV tijd ontnemen? Moedwillig de kans op punten (lees inkomsten) mislopen? Naast dat het nieuw voer is voor kamp VdG. En misschien ook wel voor Ecclestone, vanwege moedwillig in diskrediet brengen van de sport.
Ze doen tot nu toe alleen maar vreemde dingenquote:Op woensdag 11 maart 2015 11:42 schreef sanger het volgende:
[..]
En daarmee moedwillig de sponsor TV tijd ontnemen? Moedwillig de kans op punten (lees inkomsten) mislopen? Naast dat het nieuw voer is voor kamp VdG. En misschien ook wel voor Ecclestone, vanwege moedwillig in diskrediet brengen van de sport.
Dat waren de goede oude tijden. Prachtige verhalen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In Canada the team was without engines because Sassetti had failed to pay Judd. A motor was borrowed from Brabham allowing Moreno to perform a few laps but he failed to prequalify while McCarthy was once again unable to run. Many people had left the team by this stage and the operation missed the French Grand Prix entirely because its truck was stuck in one of the blockades by French truck drivers; every other team had successfully negotiated the blockades. At this point the few sponsors the team had withdrew, leaving Sassetti reluctantly funding the outfit entirely from his own pocket. By now the second car nominally being used by McCarthy was now effectively a spare for Moreno and the Englishman was receiving ever poorer treatment from the team - at his home race he was sent out on wet weather tyres on a dry track and at the Hungaroring he was only allowed out of the pitlane 45 seconds from the end of the prequalifying session making it impossible for him to set a lap time.
Kijk vanavond wel even en lokquotes werken bij mij niet, want ik heb het uit staanquote:Op woensdag 11 maart 2015 10:31 schreef flipsen het volgende:
[..]
En een lok-quote voor PSM, die ik nog steeds mis bij SPT / [F1] Voorspel de uitslagen (spel) seizoen 2015
Hans Heyer die gewoon ging rijden terwijl ie niet mochtquote:Op woensdag 11 maart 2015 12:13 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat waren de goede oude tijden. Prachtige verhalen.
Ja, alleen zoekt die geen zitje, maar compensatie.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:05 schreef RingBewoner het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Sutil? Die heeft toch ook een geldig contract?
quote:The legal trouble suddenly surrounding the Sauber Formula One team involves not only Giedo van der Garde, who is suing to retain his seat for the 2015 season, but former driver Adrian Sutil.
Germany's Auto Motor und Sport reports that Sutil, another driver originally promised a 2015 seat, has filed a suit in Switzerland, seeking "compensation rather than a forced reinstatement" from the Hinwil-based team.
It earlier emerged on Thursday that, with a valid contract for 2015, Giedo van der Garde is suing the Swiss team in Melbourne and demanding he race this year. The Dutchman's case is based on a recent ruling in Switzerland, where it was found that van der Garde should indeed be given one of the places that ultimately were filled for 2015 by Felipe Nasr and Marcus Ericsson.
"We are in an ongoing process with Giedo van der Garde," Sauber confirmed to the Swiss newspaper Blick. "We have terminated his contract, but we had good reason. We made our decision in the interest of the team and its 330 employees."
Sauber battled financial problems throughout 2014 and this year's car is now in the prominent colors of Brazilian Nasr's backer Banco do Brasil.
Sterker nog: binnen de Formule 1 community op Google+ werd de afgelopen week, opmerkelijk genoeg, vooral VdG gezien als de boeman.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:47 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
De imagoschade voor Sauber valt heel erg mee hoor, wordt hier in NL nogal opgeblazen.
Die zijn echt simpel dan. Had VdG gewoon moeten omrollen ofzo? Die wordt hiertoe geforceerd.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:21 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Sterker nog: binnen de Formule 1 community op Google+ werd de afgelopen week, opmerkelijk genoeg, vooral VdG gezien als de boeman.
Ik heb werkelijk zitten tandenknarsen toen ik het allemaal voorbij zag komen. Maar er zitten nogal wat Sauber-fanboys & girls op die Google+ community. Dus al met al kwamen dergelijke reacties voor mij ook niet geheel onverwachts.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:23 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Die zijn echt simpel dan. Had VdG gewoon moeten omrollen ofzo? Die wordt hiertoe geforceerd.
Bianchi al vijf maanden in comaquote:Op woensdag 11 maart 2015 13:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er de laatste tijd eigenlijk nog nieuws geweest over Bianchi?
twitter:wtf1couk twitterde op woensdag 11-03-2015 om 14:21:22Sauber make changes to their 2015 car #F1
reageer retweet
twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 11-03-2015 om 12:01:52Sinds november 2014 heeft t kamp vd Garde nu 4 x zijn gelijk gekregen vsn div rechters....lijkt me dat Sauber nu wel weet dan ze fout zitten reageer retweet
Is al vaker aangehaald. Volgens mij reed hij toen niet eens met een eigen stoeltje, maar met die van Perez (zeker in VT2, toen er maar een kwartier tijd was).quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:
Misschien moet Sauber even naar hun eigen historie kijken....
2011, Monaco. Sergio Perez crasht in Q3 met zijn Sauber hard in de bandenstapels bij het uitkomen van de tunnel en loopt een gekneusde dij en een hersenschudding op. Hoewel hij van de doktoren de volgende race in Canada toch mag starten, besluit hij na VT1 toch niet verder deel te nemen aan het race weekend omdat hij zich niet 100% voelt.
De Sauber testrijder van dienst Esteban Gutiérrez wordt gepasseerd wegens gebrek aan ervaring, en Pedro de la Rosa, testrijder van McLaren en in 2010 nog door Sauber ontslagen, wordt uit de paddock geplukt en in de auto van Perez gezet en rijdt diezelfde middag nog gewoon mee in VT2.
Toen kon je schijnbaar nog binnen een paar uur een stoeltje en een verzekering regelen, en kon je gewoon iemand laten rijden met 0,0 ervaring in die auto.
quote:Wellicht hebben we straks een Nederlandse F1-coureur die betaald wordt om WEL te rijden en eentje die betaald wordt om NIET te rijden (copyright Jan Lammers).
Googlen is NSFW.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eva Ferrari. Klinkt als een pornoster.
Doet het bij mij nietquote:Op woensdag 11 maart 2015 15:51 schreef Fiorano het volgende:
Rechtbanken stukken zijn hieeeerrrr te downloaden:
http://www.austlii.edu.au/au/cases/vic/VSC/2015/80.html
Dat is kut voor je, bij mij nog steeds wel.quote:
quote:
Ook veel plastic en rubber, en ook een vroegtijdige dood gestorven.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:39 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
1993 Lola-Ferrari
Ja. Googlen op de naam levert o.a. een link op naar XVideos.com.quote:
Beetje zoals Frijns. Wel het talent, maar niet het geld. GP3 betaalt hij door de premie van het winnen van de F3 titel.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:55 schreef Ferry_76 het volgende:
Esteban maakt dit jaar een pas op de plaats, van F3 naar GP3:
https://twitter.com/OconEsteban/status/575583681097695233
Behoorlijk jammer, eigenlijk net zo snel door Lotus gedumpt als aangenomen..quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beetje zoals Frijns. Wel het talent, maar niet het geld. GP3 betaalt hij door de premie van het winnen van de F3 titel.
Waar hebben ze die advocaat opgeduikeld? Was vast niet de meest pientere studentquote:Op woensdag 11 maart 2015 17:00 schreef Ferry_76 het volgende:
Wat tweets van Adam Cooper van vannacht:
'@SauberF1Team's lawyer just told the judges that practice sessions start tomorrow. He's not too well informed...
Thankfully @GvanderGarde's lawyer tells the court that practice starts Friday - but @SauberF1Team's man still thinks it's tomorrow
'@SauberF1Team's lawyer repeating tired safety arguments. Judges tell him 'why don't you just report it to the FIA?'
Kneuzen..
Zo is het eerlijker.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:59 schreef Fiorano het volgende:
twitter:wtf1couk twitterde op woensdag 11-03-2015 om 14:21:22Sauber make changes to their 2015 car #F1 [ afbeelding ] reageer retweet
Of gewoon halverwege van rijder wisselen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:05 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Zo is het eerlijker.
[ afbeelding ]
Zou wel wat zijn, F1 met rijderswissel.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Of gewoon halverwege van rijder wisselen.
één van de kinders van Kaltenbornquote:Op woensdag 11 maart 2015 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar hebben ze die advocaat opgeduikeld? Was vast niet de meest pientere student
quote:Sinds november 2014 heeft t kamp vd Garde nu 4 x zijn gelijk gekregen vsn div rechters....lijkt me dat Sauber nu wel weet dan ze fout zitten
Die eerste rechtzaak heb ik geloof ik gemist, is hier meer van bekend..? Ik dacht dat de Zwitserse arbitragezaak de eerste was.quote:bij de eerste rechtszaak in November in engeland werd Sauber al verteld dat ze het moesten regelen,...geen aanbod gedaan
Echt zonde dat zelfs de GP2 'm niet wilde. Uitstekende coureur.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:55 schreef Ferry_76 het volgende:
Esteban maakt dit jaar een pas op de plaats, van F3 naar GP3:
https://twitter.com/OconEsteban/status/575583681097695233
Dacht ik ook, blijkbaar niet dus.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:11 schreef Ferry_76 het volgende:
Die eerste rechtzaak heb ik geloof ik gemist, is hier meer van bekend..? Ik dacht dat de Zwitserse arbitragezak de eerste was.
Ik las een aantal weken geleden al (op een Duitse site) dat Giedo twee rechtszaken gewonnen had. Alleen was dat artikel vrij snel weer van de site af (binnen een paar uur). De arbitrage was de derde aangezien die pas vorige week uitspraak deden en Giedo met dat arrest in de hand naar de rechtbank in Australie is gestapt.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:11 schreef Ferry_76 het volgende:
Tweets van Olav Mol:
[..]
[..]
Die eerste rechtzaak heb ik geloof ik gemist, is hier meer van bekend..? Ik dacht dat de Zwitserse arbitragezak de eerste was.
Vroeger gebeurde dat wel eens. Of nog sterker: het gebeurde wel eens dat een coureur uitviel, waarna z'n teamgenoot naar de pits moest om zijn auto af te staan zodat de 'uitgevallen' coureur verder kon met die auto.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Zou wel wat zijn, F1 met rijderswissel.
In de jaren '50. Kregen ze beide de helft van de behaalde punten (of 1/3 als ze met zijn drieën waren).quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vroeger gebeurde dat wel eens. Of nog sterker: het gebeurde wel eens dat een coureur uitviel, waarna z'n teamgenoot naar de pits moest om zijn auto af te staan zodat de 'uitgevallen' coureur verder kon met die auto.
Als Sauber genoeg geld had voor een derde auto, hadden ze het huidige probleem uberhaupt niet gehad...quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:21 schreef Jigzoz het volgende:
Als Bernie nou tof is, dan zegt ie: "Jullie zijn allemaal sukkels. Laat maar een derde auto rijden en krijg anders de tyfus."
Ik weet het niet. Ik denk niet dat er ook maar iemand buiten de kern van Sauber weet hoe het echt met hun financiën staat.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:25 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als Sauber genoeg geld had voor een derde auto, hadden ze het huidige probleem uberhaupt niet gehad...
Zou wat zijn als Magnussen dan wint en Alonso ook 25 punten krijgt. Rare Amerikanen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:19 schreef TargaFlorio het volgende:
In NASCAR zie je nog wel eens een wissel als de vaste rijder niet fit is. Beide krijgen dan meen ik de volle punten.
Sauber is complex, bestaat uit meerdere bedrijven e.d. ben wel eens door Hinwil heen gereden, half dat dorp is beSauberd.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik denk niet dat er ook maar iemand buiten de kern van Sauber weet hoe het echt met hun financiën staat.
De goede advocaten zagen natuurlijk geen brood in deze zaak.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar hebben ze die advocaat opgeduikeld? Was vast niet de meest pientere student
Ik snap ook echt niet wat Sauber hier nou mee denkt te bereiken. Ja, uitstel, maar uiteindelijk verliezen ze toch. Wat is het plan dan?quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De goede advocaten zagen natuurlijk geen brood in deze zaak.
Misschien zijn ze wanhopig en weten ze dat ze failliet gaan als ze VDG laten rijden, want dan krijgen ze weer een claim van Nasr of Ericsson, of verliezen ze die sponsorgelden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik snap ook echt niet wat Sauber hier nou mee denkt te bereiken. Ja, uitstel, maar uiteindelijk verliezen ze toch. Wat is het plan dan?
Ook de beste advocaat ter wereld had er volgens mij niets beters van kunnen maken. Contractueel zijn de zaken blijkbaar glashelder, dus wat kun je dan nog?quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien zijn ze wanhopig en weten ze dat ze failliet gaan als ze VDG laten rijden, want dan krijgen ze weer een claim van Nasr of Ericsson, of verliezen ze die sponsorgelden.
Dat is het enige dat ik kan bedenken, want ze kunnen niet serieus denken dat ze deze zaak gaan winnen. Maar had er dan een goede advocaat op gezet, want hiermee bereiken ze niks. Nou ja, ze bereiken dat ze het lachertje van de F1 worden.
Even voor de duidelijkheid. Beide moeten dan wel gereden hebben dus Magnussen b.v. 80% van de race en Alonso de overige 20%.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Zou wat zijn als Magnussen dan wint en Alonso ook 25 punten krijgt. Rare Amerikanen.
Dan kan VDG beslag leggen op Sauber lijkt mij? Sowieso op 1 wagen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik las pas dat Kaltenborn heeft gezegd dat ze als ze v/d Garde lieten rijden (In plaats van Nasr of Ericsson) het 330 man hun baan zou kosten, ik kan het alleen zo gauw niet terugvinden.
Maar goed, vannacht is de uitspraak van het hoogste gerecht, beroep is dan niet meer mogelijk en als Sauber dan nog Giedo niet wil laten rijden ben ik benieuwd wat de volgende stap gaat worden.
Hehehehe... Team VDG F1. Heeft ie al een pitcrew?quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:47 schreef DenS het volgende:
[..]
Dan kan VDG beslag leggen op Sauber lijkt mij? Sowieso op 1 wagen.
denk dat dan Bernie gaat ingrijpen. Die houdt niet van politie in de paddock.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:47 schreef DenS het volgende:
[..]
Dan kan VDG beslag leggen op Sauber lijkt mij? Sowieso op 1 wagen.
Hoe is ze überhaupt mede-eigenaar kunnen worden? Kortom waar heeft ze de miljoenen vandaan gehaald? Of heeft ze als verkapt salaris aandelen van Peter Sauber gekregen?quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:48 schreef Jigzoz het volgende:
En zo hebben we voor de eerste race gereden is toch elke ochtend sensatie.
Ik ben overigens heel benieuwd hoe Kaltenborn zich nog als teambaas kan handhaven. Al was ze voor 100% eigenaar, dit kan gewoon echt niet.
ja dat hoorde ik vanmiddag met een geluidsfragment.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:57 schreef Beach het volgende:
Net bij het NOS sportjournaal kwam de kwestie VdG even langs.
De NOS F1 commentator (stond echt bij zijn naam, hadden ze die dan?!) had het erover dat het twee weken zou duren om een stoeltje te maken
Die praat alles na wat hij hoort. Dus als Sauber dat zegt dan zal dat wel zo zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:57 schreef Beach het volgende:
Net bij het NOS sportjournaal kwam de kwestie VdG even langs.
De NOS F1 commentator (stond echt bij zijn naam, hadden ze die dan?!) had het erover dat het twee weken zou duren om een stoeltje te maken
Ze werkte in de jaren '90 voor Fritz Kaiser:quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hoe is ze überhaupt mede-eigenaar kunnen worden? Kortom waar heeft ze de miljoenen vandaan gehaald? Of heeft ze als verkapt salaris aandelen van Peter Sauber gekregen?
quote:In 1995, Fritz Kaiser became co-owner of the Swiss Formula One racing team Sauber, of which he was chairman from 1997-1999. During his F1 partnership time he successfully secured a contract with Red Bull in 1995, negotiated the Malaysian petroleum company PETRONAS as the main sponsor and engineering joint venture partner and developed the engine partnership with Ferrari. In 1999 he sold his share in the team to his partners, Peter Sauber and Dietrich Mateschitz (from Red Bull)
quote:and finally for the Fritz Kaiser Group in 1998–1999.
At this stage, Kaiser was a co-owner of the Sauber Formula One team (along with founder and team principal Peter Sauber and Red Bull owner Dietrich Mateschitz), and Kaltenborn was employed to take charge of the team's corporate and legal affairs. By 2000, Kaiser had sold his shares but Kaltenborn remained with the team as the head of its legal department. From 2001, she has been a member of its Management Board, and in early 2010, following the team's return to independent status following the withdrawal of former partner BMW, she was appointed CEO of Sauber Motorsport AG.
quote:On May 16, 2012, Peter Sauber transferred a third of the Sauber team to Kaltenborn, making her a part owner
quote:“I am clearly aware of my situation and I know what I’m doing, We’ve announced our drivers and anything else we will sort out internally,” she said. “It’s for me a clear situation."
Zij is dan een van de weinigen voor wie de situatie helder is. Misschien moet zij het maar uitleggen aan de rechter dan?quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:10 schreef Ferry_76 het volgende:
25 November vorig jaar, interview met Kaltenborn:
[..]![]()
Dat zou dan de enige reden zijn om iemand met een waterdicht contract op straat te zetten. Dat dat ten koste gaat van het team. Maar dat moet dan wel aannemelijk gemaakt worden voor de rechter en dat is tot dusver niet gebeurd.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik las pas dat Kaltenborn heeft gezegd dat ze als ze v/d Garde lieten rijden (In plaats van Nasr of Ericsson) het 330 man hun baan zou kosten, ik kan het alleen zo gauw niet terugvinden.
Maar goed, vannacht is de uitspraak van het hoogste gerecht, beroep is dan niet meer mogelijk en als Sauber dan nog Giedo niet wil laten rijden ben ik benieuwd wat de volgende stap gaat worden.
Ik weet het zo net nog niet. Als iemand een keiharde zakenman is dan is het Bernie wel en zakenmannen vinden meestal heel erg afspraak is afspraak en als Sauber zich daar niet aan wil houden dan kan het 2 kanten op denk ik:quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:54 schreef WEST het volgende:
[..]
denk dat dan Bernie gaat ingrijpen. Die houdt niet van politie in de paddock.
Wat natuurlijk niet zo is. Als het al zo ver komt dan is het het contractgestuntel van Sauber zelf dat 330 mensen hun baan kost.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik las pas dat Kaltenborn heeft gezegd dat ze als ze v/d Garde lieten rijden (In plaats van Nasr of Ericsson) het 330 man hun baan zou kosten, ik kan het alleen zo gauw niet terugvinden.
Voor het wekend heb je dat i.i.g. niet klaar, eerst passen, 3d model bouwen daarvan een mal maken uit staal meet een cnc machine en dan het carbon kreng persen. Vaak moeten er nog wat aanpassingen en dergelijke gedaan worden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:57 schreef Beach het volgende:
Net bij het NOS sportjournaal kwam de kwestie VdG even langs.
De NOS F1 commentator (stond echt bij zijn naam, hadden ze die dan?!) had het erover dat het twee weken zou duren om een stoeltje te maken
Een permanente stoel duurt twee weken, een tijdelijke stoel kan in 3 uur.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:52 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Voor het wekend heb je dat i.i.g. niet klaar, eerst passen, 3d model bouwen daarvan een mal maken uit staal meet een cnc machine en dan het carbon kreng persen. Vaak moeten er nog wat aanpassingen en dergelijke gedaan worden.
Ik denk niet dat VDG zin heeft om zich uit te laten kopen, die wil dat stoeltje. En aangezien de arbritagecommissie al heeft gezegd dat het contract overeind blijft, hoeft VDG zich ook niet uit te laten kopen. Het zou kunnen, maar ik zie het niet gebeuren, VDG heeft geen enkele aanleiding om zich uit te laten kopen. Dit is (denk ik) zijn laatste kans om in de F1 te rijden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik weet het zo net nog niet. Als iemand een keiharde zakenman is dan is het Bernie wel en zakenmannen vinden meestal heel erg afspraak is afspraak en als Sauber zich daar niet aan wil houden dan kan het 2 kanten op denk ik:
1) Bernie laat VDG gewoon beslag leggen op zijn auto en tieft vervolgens eigenhandig Sauber eruit omdat ze niet met 2 auto's op de grid staan en omdat hij dat amateuristisch geneuzel spuugzat is.
2) Bernie trekt de portemonnee en koopt VDG af, want Sauber heeft dat geld waarschijnlijk niet en draait vervolgens zelf Sauber de nek om omdat hij zijn geld terug wil. En dan zal hij Sauber waarschijnlijk de rest van het seizoen gewoon aan laten kloten en volgend jaar als Haas erbij komt tieft ie Sauber eruit.
Zoiets verwacht ik. Sauber heeft zichzelf echt in een lastig parket gebracht.
Misschien worden ze wel door de FIA voor een of meer races gebanned voor het in disrespect brengen van de F1.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat VDG zin heeft om zich uit te laten kopen, die wil dat stoeltje. En aangezien de arbritagecommissie al heeft gezegd dat het contract overeind blijft, hoeft VDG zich ook niet uit te laten kopen. Het zou kunnen, maar ik zie het niet gebeuren, VDG heeft geen enkele aanleiding om zich uit te laten kopen. Dit is (denk ik) zijn laatste kans om in de F1 te rijden.
Dan blijven volgens mij de volgende mogelijkheden over:
• Sauber rijdt dit weekend met VDG en Nasr of Ericsson (volgens de advocaat van VDG had tenminste één van die twee een exit-clausule)
• ze starten wel met VDG dit weekend, maar geven hem een brakke wagen of claimen een technisch defect (zou dom zijn, want ten eerste snijden ze in hun eigen vlees door met maar één wagen te rijden, ten tweede zal de FIA dit niet leuk vinden, ten derde kan VDG dan misschien nog contractbreuk claimen)
• ze starten met Nasr en Ericsson (volgens mij kan VDG dan de boel opeisen, dus dat wordt 'm ook niet)
• ze starten helemaal niet (FIA en sponsoren niet blij)
Eerlijk gezegd lijken de 1e en de 4e optie me het meest waarschijnlijk.
Da's toch gewoon hetzelfde als de 4e optie, maar dan 'grappig' geformuleerd?quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:16 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Optie 5:
Peter steekt een dikke sigaar op, zet een trapauto neer voor vdg, stapt zelf in de auto van Nasr en rijdt daarmee naar een andere dimensie.
Dat zou kunnen, maar zie ik niet meer gebeuren voor de race in Australië.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien worden ze wel door de FIA voor een of meer races gebanned voor het in disrespect brengen van de F1.
Hij maakte nogal traag plaats voor Maxquote:Op woensdag 11 maart 2015 20:15 schreef alwaysonhold het volgende:
Red Bull versus Toro Rosso, 1-0. Denk dat het door sainz junior komthttp://www.redbull.com/en(...)f1-karting-race-2015
Of de kart, omdat ze niet met dezelfde kart rijden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:15 schreef alwaysonhold het volgende:
Red Bull versus Toro Rosso, 1-0. Denk dat het door sainz junior komthttp://www.redbull.com/en(...)f1-karting-race-2015
2 opties:quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat VDG zin heeft om zich uit te laten kopen, die wil dat stoeltje. En aangezien de arbritagecommissie al heeft gezegd dat het contract overeind blijft, hoeft VDG zich ook niet uit te laten kopen. Het zou kunnen, maar ik zie het niet gebeuren, VDG heeft geen enkele aanleiding om zich uit te laten kopen. Dit is (denk ik) zijn laatste kans om in de F1 te rijden.
Dan blijven volgens mij de volgende mogelijkheden over:
• Sauber rijdt dit weekend met VDG en Nasr of Ericsson (volgens de advocaat van VDG had tenminste één van die twee een exit-clausule)
• ze starten wel met VDG dit weekend, maar geven hem een brakke wagen of claimen een technisch defect (zou dom zijn, want ten eerste snijden ze in hun eigen vlees door met maar één wagen te rijden, ten tweede zal de FIA dit niet leuk vinden, ten derde kan VDG dan misschien nog contractbreuk claimen)
• ze starten met Nasr en Ericsson (volgens mij kan VDG dan de boel opeisen, dus dat wordt 'm ook niet)
• ze starten helemaal niet (FIA en sponsoren niet blij)
Eerlijk gezegd lijken de 1e en de 4e optie me het meest waarschijnlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |