Echt zonde dat zelfs de GP2 'm niet wilde. Uitstekende coureur.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:55 schreef Ferry_76 het volgende:
Esteban maakt dit jaar een pas op de plaats, van F3 naar GP3:
https://twitter.com/OconEsteban/status/575583681097695233
Dacht ik ook, blijkbaar niet dus.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:11 schreef Ferry_76 het volgende:
Die eerste rechtzaak heb ik geloof ik gemist, is hier meer van bekend..? Ik dacht dat de Zwitserse arbitragezak de eerste was.
Ik las een aantal weken geleden al (op een Duitse site) dat Giedo twee rechtszaken gewonnen had. Alleen was dat artikel vrij snel weer van de site af (binnen een paar uur). De arbitrage was de derde aangezien die pas vorige week uitspraak deden en Giedo met dat arrest in de hand naar de rechtbank in Australie is gestapt.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:11 schreef Ferry_76 het volgende:
Tweets van Olav Mol:
[..]
[..]
Die eerste rechtzaak heb ik geloof ik gemist, is hier meer van bekend..? Ik dacht dat de Zwitserse arbitragezak de eerste was.
Vroeger gebeurde dat wel eens. Of nog sterker: het gebeurde wel eens dat een coureur uitviel, waarna z'n teamgenoot naar de pits moest om zijn auto af te staan zodat de 'uitgevallen' coureur verder kon met die auto.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:06 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Zou wel wat zijn, F1 met rijderswissel.
In de jaren '50. Kregen ze beide de helft van de behaalde punten (of 1/3 als ze met zijn drieën waren).quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vroeger gebeurde dat wel eens. Of nog sterker: het gebeurde wel eens dat een coureur uitviel, waarna z'n teamgenoot naar de pits moest om zijn auto af te staan zodat de 'uitgevallen' coureur verder kon met die auto.
Als Sauber genoeg geld had voor een derde auto, hadden ze het huidige probleem uberhaupt niet gehad...quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:21 schreef Jigzoz het volgende:
Als Bernie nou tof is, dan zegt ie: "Jullie zijn allemaal sukkels. Laat maar een derde auto rijden en krijg anders de tyfus."
Ik weet het niet. Ik denk niet dat er ook maar iemand buiten de kern van Sauber weet hoe het echt met hun financiën staat.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:25 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als Sauber genoeg geld had voor een derde auto, hadden ze het huidige probleem uberhaupt niet gehad...
Zou wat zijn als Magnussen dan wint en Alonso ook 25 punten krijgt. Rare Amerikanen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:19 schreef TargaFlorio het volgende:
In NASCAR zie je nog wel eens een wissel als de vaste rijder niet fit is. Beide krijgen dan meen ik de volle punten.
Sauber is complex, bestaat uit meerdere bedrijven e.d. ben wel eens door Hinwil heen gereden, half dat dorp is beSauberd.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik denk niet dat er ook maar iemand buiten de kern van Sauber weet hoe het echt met hun financiën staat.
De goede advocaten zagen natuurlijk geen brood in deze zaak.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar hebben ze die advocaat opgeduikeld? Was vast niet de meest pientere student
Ik snap ook echt niet wat Sauber hier nou mee denkt te bereiken. Ja, uitstel, maar uiteindelijk verliezen ze toch. Wat is het plan dan?quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De goede advocaten zagen natuurlijk geen brood in deze zaak.
Misschien zijn ze wanhopig en weten ze dat ze failliet gaan als ze VDG laten rijden, want dan krijgen ze weer een claim van Nasr of Ericsson, of verliezen ze die sponsorgelden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik snap ook echt niet wat Sauber hier nou mee denkt te bereiken. Ja, uitstel, maar uiteindelijk verliezen ze toch. Wat is het plan dan?
Ook de beste advocaat ter wereld had er volgens mij niets beters van kunnen maken. Contractueel zijn de zaken blijkbaar glashelder, dus wat kun je dan nog?quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien zijn ze wanhopig en weten ze dat ze failliet gaan als ze VDG laten rijden, want dan krijgen ze weer een claim van Nasr of Ericsson, of verliezen ze die sponsorgelden.
Dat is het enige dat ik kan bedenken, want ze kunnen niet serieus denken dat ze deze zaak gaan winnen. Maar had er dan een goede advocaat op gezet, want hiermee bereiken ze niks. Nou ja, ze bereiken dat ze het lachertje van de F1 worden.
Even voor de duidelijkheid. Beide moeten dan wel gereden hebben dus Magnussen b.v. 80% van de race en Alonso de overige 20%.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Zou wat zijn als Magnussen dan wint en Alonso ook 25 punten krijgt. Rare Amerikanen.
Dan kan VDG beslag leggen op Sauber lijkt mij? Sowieso op 1 wagen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik las pas dat Kaltenborn heeft gezegd dat ze als ze v/d Garde lieten rijden (In plaats van Nasr of Ericsson) het 330 man hun baan zou kosten, ik kan het alleen zo gauw niet terugvinden.
Maar goed, vannacht is de uitspraak van het hoogste gerecht, beroep is dan niet meer mogelijk en als Sauber dan nog Giedo niet wil laten rijden ben ik benieuwd wat de volgende stap gaat worden.
Hehehehe... Team VDG F1. Heeft ie al een pitcrew?quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:47 schreef DenS het volgende:
[..]
Dan kan VDG beslag leggen op Sauber lijkt mij? Sowieso op 1 wagen.
denk dat dan Bernie gaat ingrijpen. Die houdt niet van politie in de paddock.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:47 schreef DenS het volgende:
[..]
Dan kan VDG beslag leggen op Sauber lijkt mij? Sowieso op 1 wagen.
Hoe is ze überhaupt mede-eigenaar kunnen worden? Kortom waar heeft ze de miljoenen vandaan gehaald? Of heeft ze als verkapt salaris aandelen van Peter Sauber gekregen?quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:48 schreef Jigzoz het volgende:
En zo hebben we voor de eerste race gereden is toch elke ochtend sensatie.
Ik ben overigens heel benieuwd hoe Kaltenborn zich nog als teambaas kan handhaven. Al was ze voor 100% eigenaar, dit kan gewoon echt niet.
ja dat hoorde ik vanmiddag met een geluidsfragment.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:57 schreef Beach het volgende:
Net bij het NOS sportjournaal kwam de kwestie VdG even langs.
De NOS F1 commentator (stond echt bij zijn naam, hadden ze die dan?!) had het erover dat het twee weken zou duren om een stoeltje te maken
Die praat alles na wat hij hoort. Dus als Sauber dat zegt dan zal dat wel zo zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:57 schreef Beach het volgende:
Net bij het NOS sportjournaal kwam de kwestie VdG even langs.
De NOS F1 commentator (stond echt bij zijn naam, hadden ze die dan?!) had het erover dat het twee weken zou duren om een stoeltje te maken
Ze werkte in de jaren '90 voor Fritz Kaiser:quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hoe is ze überhaupt mede-eigenaar kunnen worden? Kortom waar heeft ze de miljoenen vandaan gehaald? Of heeft ze als verkapt salaris aandelen van Peter Sauber gekregen?
quote:In 1995, Fritz Kaiser became co-owner of the Swiss Formula One racing team Sauber, of which he was chairman from 1997-1999. During his F1 partnership time he successfully secured a contract with Red Bull in 1995, negotiated the Malaysian petroleum company PETRONAS as the main sponsor and engineering joint venture partner and developed the engine partnership with Ferrari. In 1999 he sold his share in the team to his partners, Peter Sauber and Dietrich Mateschitz (from Red Bull)
quote:and finally for the Fritz Kaiser Group in 1998–1999.
At this stage, Kaiser was a co-owner of the Sauber Formula One team (along with founder and team principal Peter Sauber and Red Bull owner Dietrich Mateschitz), and Kaltenborn was employed to take charge of the team's corporate and legal affairs. By 2000, Kaiser had sold his shares but Kaltenborn remained with the team as the head of its legal department. From 2001, she has been a member of its Management Board, and in early 2010, following the team's return to independent status following the withdrawal of former partner BMW, she was appointed CEO of Sauber Motorsport AG.
quote:On May 16, 2012, Peter Sauber transferred a third of the Sauber team to Kaltenborn, making her a part owner
quote:“I am clearly aware of my situation and I know what I’m doing, We’ve announced our drivers and anything else we will sort out internally,” she said. “It’s for me a clear situation."
Zij is dan een van de weinigen voor wie de situatie helder is. Misschien moet zij het maar uitleggen aan de rechter dan?quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:10 schreef Ferry_76 het volgende:
25 November vorig jaar, interview met Kaltenborn:
[..]![]()
Dat zou dan de enige reden zijn om iemand met een waterdicht contract op straat te zetten. Dat dat ten koste gaat van het team. Maar dat moet dan wel aannemelijk gemaakt worden voor de rechter en dat is tot dusver niet gebeurd.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:42 schreef Ferry_76 het volgende:
Ik las pas dat Kaltenborn heeft gezegd dat ze als ze v/d Garde lieten rijden (In plaats van Nasr of Ericsson) het 330 man hun baan zou kosten, ik kan het alleen zo gauw niet terugvinden.
Maar goed, vannacht is de uitspraak van het hoogste gerecht, beroep is dan niet meer mogelijk en als Sauber dan nog Giedo niet wil laten rijden ben ik benieuwd wat de volgende stap gaat worden.
Ik weet het zo net nog niet. Als iemand een keiharde zakenman is dan is het Bernie wel en zakenmannen vinden meestal heel erg afspraak is afspraak en als Sauber zich daar niet aan wil houden dan kan het 2 kanten op denk ik:quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:54 schreef WEST het volgende:
[..]
denk dat dan Bernie gaat ingrijpen. Die houdt niet van politie in de paddock.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |