Livequote:Debat over de deal met Cees H.
Minister-president Rutte komt dinsdag 10 maart om 16.30 uur naar de Kamer voor het debat over de schikking die justitie op 17 augustus 2000 heeft getroffen met drugsdealer Cees H.
Het debat begint met een verklaring van minister-president Rutte over het aftreden van minister Opstelten en staatssecretaris Teeven (Justitie). Daarna gaan de Kamerleden met Rutte in debat over de deal met Cees H.
MINISTER OPSTELTEN: 2 MILJOEN
Aanvankelijk zou de Tweede Kamer debatteren met minister Opstelten van Veiligheid en Justitie over de deal. Het programma Nieuwsuur berichtte woensdag 4 maart dat 4,7 miljoen gulden is betaald aan Cees H., terwijl minister Opstelten de Tweede Kamer eerder had gemeld dat het bedrag 2 miljoen gulden was. Volgens de minister klopte de berichtgeving van Nieuwsuur niet.
Tijdens de regeling van werkzaamheden van donderdag 5 maart vroeg de Tweede Kamer om een debat over deze berichten, voorafgegaan door een brief.
TOCH 4,7 MILJOEN GULDEN
Uit de brief die de regering maandag naar de Kamer heeft gestuurd, blijkt dat er toch 4,7 miljoen is betaald. Minister Opstelten verklaarde maandagavond 9 maart dat hij verantwoordelijk is voor de onduidelijkheid over de schikking en dat hij daarvoor de verantwoordelijkheid neemt: hij treedt af als minister. Hierop kondigde ook staatssecretaris Teeven van Justitie zijn vertrek aan.
http://www.tweedekamer.nl(...)r-de-deal-met-cees-h
opgelicht / bedrogenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat betekent 'gepiepeld' in hemelsnaam
Dat ze aan elkaars pener willen zitten.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
quote:gepiepeld
zich gepiepeld voelen = als een ploegleider of renner gemaakte afsopraken niet nakomt voelt het slachtoffer zich 'gepiepeld'
nou... niet bepaaldquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:59 schreef RemcoW23 het volgende:
Zijlstra blijft gewoon lachen en lult zich er weer uit
Hij herhaalt vooral onzin.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:59 schreef RemcoW23 het volgende:
Zijlstra blijft gewoon lachen en lult zich er weer uit
Inderdaad, wat een gladjanus. Maarja, daarom zit 'ie daar ook..quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:00 schreef Jimbo het volgende:
dacht al niet hoog over zijlstra, maar nujezus wat een smiecht
Weet je ook hoe lang die schorsing duurt?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Zo nog Henk Krolgod en dan schorsing.
Omdat ze niet luisterenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:08 schreef Nemephis het volgende:
Waarom zitten ze allemaal met hun telefoon te pielen?
Eilandjes pakken met BoomBeachquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:08 schreef Nemephis het volgende:
Dat is in tegenwoordig.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:08 schreef Nemephis het volgende:
inderdaadquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:09 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Wtf thie me, dit is niet het moment om het over de publieke omroep te hebben
Informatie zoeken of toch nog iets te doen hebben tegen de verveling.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:08 schreef Nemephis het volgende:
Jammer dat ze altijd over die dieren moet beginnen.quote:
Dat maakt V. Miltenburg wel bekend.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Weet je ook hoe lang die schorsing duurt?
Pensioenafdraging voor werknemers bij Homokrant.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:11 schreef sneakydesert het volgende:
Met Krol was er toch ook het een en ander aan de hand?
uurtje pauzequote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:15 schreef Geralt het volgende:
Kut vergeten. Is dit al lang bezig en duurt het nog lang?
Mooi, kan ik even kokenquote:
Dat is dan ook de enige die even langs de Mac gaatquote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:18 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Iedereen gaat in groepjes weg maar de gezetteling blijft eenzaam zitten
Wanneer krijgen we eens duidelijkheid over Demmink?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Samen met de tapes en het bewijs tegen Demmink
Drie wedstrijden.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Weet je ook hoe lang die schorsing duurt?
Vergeet de demmink zaak niet je kunt beter opstappen om een vergeten bonnetje voordat er bekend word dat je ook nog een pedofiel uit de wind hebt gehoudenquote:
quote:Vlak voor de persconferentie breekt Ivo Opstelten de spanning op een vaderlijke manier. Hij ziet de ingehouden woede bij Teeven. Met basstem: "Kom maar even op schoot, Fred." Plotseling, dwars door alle mineur: gelach in het ministerie.
Wanneer komt dit spook uit de kast?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 18:30 schreef vipergts het volgende:
[..]
Vergeet de demmink zaak niet je kunt beter opstappen om een vergeten bonnetje voordat er bekend word dat je ook nog een pedofiel uit de wind hebt gehouden
Van mij mogen alle spoken uit de kast, en dan wel van iedereen, dat het maar flink begint te stinken daar.quote:
Van Rey riep zoiets wat in principe op dat laatste neer komt.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Van mij mogen alle spoken uit de kast, en dan wel van iedereen, dat het maar flink begint te stinken daar.
En de afgunst toeslaat, van verlinkt men mij dan verlink ik de rest!
Lijkt me ook de enige relevante vraag nu eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Heeft iemand gevraagd of de MP op de hoogte was van de deal? Lijkt me een relevante vraag...
Een noodzakelijke en tegelijk nutteloze vraag.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lijkt me ook de enige relevante vraag nu eigenlijk.
Wanneer dan wel?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lijkt me ook de enige relevante vraag nu eigenlijk.
Is dat echt een nutteloze vraag dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een noodzakelijke en tegelijk nutteloze vraag.
Je weet het antwoord toch al: nee. Of het nu waar is of niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is dat echt een nutteloze vraag dan?
Of zou deze misschien gelijk me vertrekken kunnen erdoor misschien?
Wilders disste mevrouw de voorzitterquote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:27 schreef RvLaak het volgende:
Ik haak nu aan, is er in de eerste termijn van de Kamer nog vuurwerk geweest?
Niet overbodigquote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wilders disste mevrouw de voorzitter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |