Livequote:Debat over de deal met Cees H.
Minister-president Rutte komt dinsdag 10 maart om 16.30 uur naar de Kamer voor het debat over de schikking die justitie op 17 augustus 2000 heeft getroffen met drugsdealer Cees H.
Het debat begint met een verklaring van minister-president Rutte over het aftreden van minister Opstelten en staatssecretaris Teeven (Justitie). Daarna gaan de Kamerleden met Rutte in debat over de deal met Cees H.
MINISTER OPSTELTEN: 2 MILJOEN
Aanvankelijk zou de Tweede Kamer debatteren met minister Opstelten van Veiligheid en Justitie over de deal. Het programma Nieuwsuur berichtte woensdag 4 maart dat 4,7 miljoen gulden is betaald aan Cees H., terwijl minister Opstelten de Tweede Kamer eerder had gemeld dat het bedrag 2 miljoen gulden was. Volgens de minister klopte de berichtgeving van Nieuwsuur niet.
Tijdens de regeling van werkzaamheden van donderdag 5 maart vroeg de Tweede Kamer om een debat over deze berichten, voorafgegaan door een brief.
TOCH 4,7 MILJOEN GULDEN
Uit de brief die de regering maandag naar de Kamer heeft gestuurd, blijkt dat er toch 4,7 miljoen is betaald. Minister Opstelten verklaarde maandagavond 9 maart dat hij verantwoordelijk is voor de onduidelijkheid over de schikking en dat hij daarvoor de verantwoordelijkheid neemt: hij treedt af als minister. Hierop kondigde ook staatssecretaris Teeven van Justitie zijn vertrek aan.
http://www.tweedekamer.nl(...)r-de-deal-met-cees-h
ditquote:
http://www.tweedekamer.nl(...)0-03-2015#2015A00948quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:17 schreef xpompompomx het volgende:
Zijn die '100 vragen' en de antwoorden daarop ergens te vinden eigenlijk?
tnhx!!quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://www.tweedekamer.nl(...)0-03-2015#2015A00948
Te behandelen zaken, stukje 4.
Had Bontes toch al gedaan?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:23 schreef Etsu het volgende:
Kan na het debat een motie van wantrouwen worden ingediend (los van dat we PvdA nodig hebben)?
Kamermeerderheid.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:26 schreef Jimbo het volgende:
ik ben benieuwd of ze nav het vertrek van deze twee die growshop / kweek wet weer eens gaan herzien.. op de korte termijn dan wel als t mee zit
het was 52-50 oid, dat komt wel goedquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Kamermeerderheid.))))
Legalize
Die telt niet meer zei hij.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Had Bontes toch al gedaan?
Dat zetten ze pas aan als Miltenburg de vergadering opent.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Klopt het dat er geen geluid is in de stream?
Ah, mooiquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:30 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat zetten ze pas aan als Miltenburg de vergadering opent.
Denk inderdaad wel dat ze kabinetsbeleid af laten hangen van Pietje of Jantje die op die post zit..quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:26 schreef Jimbo het volgende:
ik ben benieuwd of ze nav het vertrek van deze twee die growshop / kweek wet weer eens gaan herzien.. op de korte termijn dan wel als t mee zit
hij die op die positie komt kan iig nog veel gaan betekenen voor verandering / nieuwe wetten als het op canabis aankomtquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:31 schreef Tempora het volgende:
[..]
Denk inderdaad wel dat ze kabinetsbeleid af laten hangen van Pietje of Jantje die op die post zit..
Waarom denk je dat ze gisteren ontslag hebben genomen?quote:
Bij het UWVquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat zijn ze doen dan
Nu gaat de hele line up hun praatje doen zonder reactie
Kunnen ze nog wel een reactie geven, lafaardsquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze gisteren ontslag hebben genomen?
Rutte is verantwoordelijk voor het kabinet dus ook voor die twee en neemt hun plaats inquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat zijn ze doen dan
Zo gaat dat altijd.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat zijn ze doen dan
15jaar, a 75procent van je loon.quote:
Het zijn twee burgers, die mogen niet eens verder dan de publieke tribunequote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Kunnen ze nog wel een reactie geven, lafaards
Dat mogen ze later misschien voor een onderzoekscommissie doen, als daar vandaag toe wordt besloten.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Kunnen ze nog wel een reactie geven, lafaards
Wordt nog niet zo in de media benoemdquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:41 schreef Nober het volgende:
Waarom noemen ze Cees Helman niet gewoon Cees Helman aangezien hij een crimineel is?
Mohammed Bouyeri is ook een crimineel en wordt ook nog steeds Mohammed B genoemdquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:41 schreef Nober het volgende:
Waarom noemen ze Cees Helman niet gewoon Cees Helman aangezien hij een crimineel is?
Bruggetje via ´veiligheid´quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:44 schreef remlof het volgende:
Ah voor Geert W. ben ik wel thuis. Eens kijken hoe ie dit gaat ombuigen naar "de moslims".
twee ministersquote:
Waarschijnlijkquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Bruggetje via ´veiligheid´
En vervolgens nog even janken over 15 jarige stenen gooierts in Etter-Geurquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:44 schreef remlof het volgende:
Ah voor Geert W. ben ik wel thuis. Eens kijken hoe ie dit gaat ombuigen naar "de moslims".
quote:
Denk zoietsquote:Wilders: kiezer kan wantrouwen tonen
De kiezer kan volgende week woensdag, als de verkiezingen voor de Provinciale Staten plaatshebben, zijn motie van wantrouwen tegen het kabinet indienen, vindt Geert Wilders van de PVV. „Het is een hele grote puinhoop, wie kan zo'n kabinet nog vertrouwen?”, zei hij dinsdag in het gebouw van de Tweede Kamer.
En dat allemaal in een tijd van economische crisis en terwijl „terroristen het Westen de oorlog verklaren”. „Juist nu is het ministerie van Veiligheid en Justitie politiek onthoofd.”
Wilders vindt dat Ivo Opstelten en Fred Teeven „door de achterdeur” zijn vertrokken. Er zijn nog een hoop vragen, aldus Wilders, maar wat er ook over wordt gezegd: „Ik denk dat niemand ze meer gelooft.”
Stijlloos ja, doe in ieder geval alsof het je iets uit maaktquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:48 schreef Fok-it het volgende:
Markie zit rustig de Donald Duck te lezen
PvdA laat Rutte niet vallen, einde debat.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:49 schreef Jimbo het volgende:
gheerlik hoe alles naar rutte gekaatst word
Ze hadden net zo goed Jules Deelder kunnen laten sprekenquote:
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ze hadden net zo goed Jules Deelder kunnen laten spreken
quote:
teeven was wel deel van een bepaalde driehoekquote:
Wat een ventquote:
Ja en hij heeft VVD nodig.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:55 schreef betyar het volgende:
Zat Geertje toen der tijd niet bij de VVD?
Niemand kan dit land meer redden, er is een andere regeringsvorm nodig.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:55 schreef Mani89 het volgende:
Geert is de enige die ons land kan redden. Dion Graus Minister van Justitie
Fylax hou alsjeblieft op. Je hebt geen idee waar je over praatquote:
Duurde lang dit keerquote:
Waarom doet ie dat niet dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:57 schreef sneakydesert het volgende:
Dien zelf maar eens een motie van wantrouwen in lamzak.
Omdat dat toch afgewimpeld wordt, hij is nog wel slim genoeg om zich niet nog ongeloofwaardiger te mkaenquote:
Geen idee, maar ik walg van hem omdat wij de burgers er maar eens wat aan moeten doen. Hij zit in de politiek, hij moet er maar eens wat aan doen door moties in te dienen. Maar dat doet ie niet.quote:
hij wou gewoon het woord teef gebruikenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Kuzu snapt niks van de ministeriele verantwoordelijkheid en vindt het de schuld van Teeven![]()
Mens, ga koken.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Kuzu snapt niks van de ministeriele verantwoordelijkheid en vindt het de schuld van Teeven![]()
Hij moet 2x zo snel pratenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:59 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Kuzu is zo zenuwachtig als de pest
je ziet hem denken 'zit mijn haar wel goed 'quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:59 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Kuzu is zo zenuwachtig als de pest
Eerst Wilders aanbidden en nu de totaal andere kant?quote:
Jij bent iedereen die maar een leuk woordje spreekt aan het ophemelen, maar verder heb je er geen reet verstand van.quote:
quote:
Ik kan meerdere personen waarderen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Eerst Wilders aanbidden en nu de totaal andere kant?
Meerdere personen hier waarderen jou niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:01 schreef Fylax het volgende:
[..]
[..]
Ik kan meerdere personen waarderen.
Leuk dat je je al in politiek interesseert Fylax, maar het kan ook te ver gaanquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:01 schreef Fylax het volgende:
[..]
[..]
Ik kan meerdere personen waarderen.
Dat kan, maar daar hebben we het nu niet over.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:01 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Meerdere personen hier waarderen jou niet.
/care, lijkt me niet teveel moeite gewoon lekker over het debat te praten ipv over fylaxquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:01 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Meerdere personen hier waarderen jou niet.
PVV`ers steunen elkaar jaquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:02 schreef Etsu het volgende:
Waarom weer ruzie maken met Fylax? Doe dat lekker in ONZ.
Dat is makkelijk, wij willen antwoorden..quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:01 schreef Fylax het volgende:
[..]
Dat kan, maar daar hebben we het nu niet over.
ik schaam mij diep dat ik ooit op die wanpartij gestemd hebquote:
Fylax is de nieuwe AdvancedPowerquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:02 schreef Etsu het volgende:
Waarom weer ruzie maken met Fylax? Doe dat lekker in ONZ.
Wanneer komen de eerste filmpjes?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Fylax is de nieuwe AdvancedPower
Dat is wel een beetje terecht jaquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ik schaam mij diep dat ik ooit op die wanpartij gestemd heb
Ach, ook genoeg mensen die op LPF stemde toen Fortuyn doodgeschoten werd en later zich verwonderden waaromquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ik schaam mij diep dat ik ooit op die wanpartij gestemd heb
Jinek is met vakantiequote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:03 schreef Infection het volgende:
Heeft Peter R. de Vries al wat van zich laten horen?
Ik denk dat Rutte die naam net heeft doorgestreept op zijn lijstjequote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat wordt de nieuwe minister, kan niet anders
pre pims dood lpf was wel briljantquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ach, ook genoeg mensen die op LPF stemde toen Fortuyn doodgeschoten werd en later zich verwonderden waarom
die haalt zn neus hier voor opquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:03 schreef Infection het volgende:
Heeft Peter R. de Vries al wat van zich laten horen?
Nee.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:07 schreef Nober het volgende:
Poll: Krijgen we vervroegde 2de kamer verkiezingen?
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
quote:
De toespraken, en hij maakt er al aantekeningen op.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat staat er nou op de papiertjes van Rutte?
Ja, maar niet hierdoorquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:07 schreef Nober het volgende:
Poll: Krijgen we vervroegde 2de kamer verkiezingen?
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Rutte weet zich hier prima onderuit te lullen, en terechtquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:08 schreef Infection het volgende:
Is Rutte zijn ontslagpapieren aan het invullen?
Het is niet verplicht aanwezig te zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:10 schreef Nober het volgende:
Een hoop zetels zijn gewoon leeg, zijn die ook opgestapt?
Denk dat hij wel van een forse vrouw houdt die op z`n gezicht gaat zittenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:10 schreef Mani89 het volgende:
Vinden jullie van der Staaij, Kees van der Staaij, ook iets opwindends hebben?
Dijkgraaf is veel aantrekkelijker, ik zou dan nu mijn broek al uit hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:10 schreef Mani89 het volgende:
even xwoel als Bond. James Bondquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:10 schreef Mani89 het volgende:
Ik zou hem hard doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:10 schreef Mani89 het volgende:
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:15 schreef timmmmm het volgende:
Ja, en em dan ineens losdoen hè, ze lezen mee hier
Dat vond ik al toen ik hem voor het eerst in de kamer hoorde spreken. Hij straalt totaal geen rust uit zoals Pechtold en Ruttequote:
Pechtold en rust.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat vond ik al toen ik hem voor het eerst in de kamer hoorde spreken. Hij straalt totaal geen rust uit zoals Pechtold en Rutte
De Wilderstactiekquote:
Samen met de tapes en het bewijs tegen Demminkquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:21 schreef AF_ het volgende:
Alsof ze dat bonnetje echt niet vonden. Stond gewoon als snelkoppeling op het bureaublad van teeven
Gewoon klemlullen. Dan heb je hem snel hoor. Gladde woorden helpen hem nu niet meerquote:
Ja tuurlijk. En half nederland slikt het gewoon dat ze het 'kwijt' zijnquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Samen met de tapes en het bewijs tegen Demmink
Niks mis mee inderdaadquote:
Het is Maxime Verhagen in het kwadraat.quote:
Laten we hem opzoeken in Wassenaar, weliswaar op een vriendelijke wijze.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:28 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het is Maxime Verhagen in het kwadraat.
2x 45 minutenquote:
Met vriendelijke honkbalknuppels.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:28 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Laten we hem opzoeken in Wassenaar, weliswaar op een vriendelijke wijze.
Ze zullen wel rekening houden met Champions League vanavond dus tot 20:44 op z'n uiterste.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:25 schreef Jimbo het volgende:
tot hoe laat gaat dit eigenlijk nog door ?
vanavond voetbal?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze zullen wel rekening houden met Champions League vanavond dus tot 20:44 op z'n uiterste.
Eens.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:33 schreef timmmmm het volgende:
van Miltenburg is natuurlijk ook gewoon een incompetente kut
Met zijn schuursponsjes.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Geen bon maar een bom duiten, wat
Dat waardeer ik zeker aan hem jaquote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:38 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Slob die formuleert altijd weer zuiver ongeacht het onderwerp
Nee.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:39 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
De baas van het ministerie van v en j staat toch zeker wel boven die geheimhouding?
Geheimhouding is geheimhouding. Alleen met een officieel onderzoek zoals een parlementaire enquête waar onder ede word gesproken kan dat boven water komen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:41 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
hoezo niet? Wie dan wel?
Onder leiding van Van Rey.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:42 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Geheimhouding is geheimhouding. Alleen met een officieel onderzoek zoals een parlementaire enquête waar onder ede word gesproken kan dat boven water komen.
En terecht.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:44 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Sowieso telt wilders nu het aantal interrupties van iedereen.
Waarom wordt de voorzitter van de procureurs-generaal niet bij die deal gelaten, zijnde de opperBaas van het OM?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:42 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Geheimhouding is geheimhouding. Alleen met een officieel onderzoek zoals een parlementaire enquête waar onder ede word gesproken kan dat boven water komen.
Geen idee, ik weet niet hoe dat werkt.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:46 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Waarom wordt de voorzitter van de procureurs-generaal niet bij die deal gelaten, zijnde de oppervlak vam het OM?
Parlementaire enquête.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:49 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Wie heeft de autoriteit om geheimhouding weg te wuiven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |