quote:‘Speculaties over vertrek Opstelten (70)’
http://nieuws.thepostonli(...)ertrek-opstelten-70/
Op het Binnenhof zoemt de vraag rond of Ivo Opstelten binnenkort vertrekt als minister van Veiligheid en Justitie. Bij de VVD staan achter de schermen twee potentiële opvolgers klaar: de tegenpolen Ard van der Steur en Fred Teeven. Dat schrijft De Telegraaf.
Opstelten zegt van geen wijken te willen weten. In VVD-kringen valt te horen dat de partij de minister, die zaterdag 71 jaar wordt, niet gaat dwingen tot vertrek. Opstelten ligt de laatste tijd wel steeds zwaarder onder vuur en de hoofdpijndossiers stapelen zich voor hem op.
Op het ministerie van Veiligheid en Justitie wordt druk gespeculeerd over een vertrek van Opstelten. Volgens De Telegraaf ligt de naam van Van der Steur, momenteel Kamerlid voor de VVD, op ieders lippen.
Kennelijk worden ze ook bij de VVD eindelijk moe van Ivo Opstelten. Ik ben benieuwd hoe dit verder afloopt.quote:http://www.telegraaf.nl/binnenland/article23609614.ece
VVD-strijd om roer Justitie
door Paul Jansen en Jorn Jonker
Den Haag -
De vraag zoemt rond aan het Binnenhof: vertrekt Ivo Opstelten na de Statenverkiezingen als minister van Veiligheid en Justitie?
De bewindsman zegt van geen wijken te willen weten en volgens de VVD is een vervanging niet aan de orde. Maar achter de schermen wordt bij de liberalen wél positie gekozen. Twee potentiële opvolgers staan te trappelen: de tegenpolen Ard van der Steur en Fred Teeven.
Zelfs op zijn eigen departement wordt er druk gespeculeerd over een vertrek van Opstelten. En ook daar ligt de naam van Van der Steur, momenteel Kamerlid voor de VVD, op ieders lippen. Teeven zegt dat een vertrek van Opstelten niet aan de orde is, maar aan het Binnenhof is bekend dat hij zelf graag de eerste plek in wil nemen bij Justitie.
In VVD-kringen valt te horen dat de partij de minister, die zaterdag 71 jaar wordt, niet gaat dwingen tot vertrek. Opstelten ligt de laatste tijd in de Kamer steeds zwaarder onder vuur en de hoofdpijndossiers stapelen zich op voor hem.
twitter:volkskrant twitterde op maandag 09-03-2015 om 22:25:50Live - SP-leider Roemer: debat moet morgen gewoon doorgaan http://t.co/qsvC9zIfd6 http://t.co/rD4lguqwgI reageer retweet
Met wie?quote:Op maandag 9 maart 2015 22:27 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:volkskrant twitterde op maandag 09-03-2015 om 22:25:50Live - SP-leider Roemer: debat moet morgen gewoon doorgaan http://t.co/qsvC9zIfd6 http://t.co/rD4lguqwgI reageer retweet
En die moet dan morgen tekst en uitleg geven? Haagse realiteit lijkt me.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zal wel een tijdelijke waarnemer benoemd worden binnen het kabinet?
Waar moet het over gaan dan? Rutte zegt dan dat de heren de juiste beslissing hebben genomen gezien de situatie en daarmee is de kous af.quote:
quote:Op maandag 9 maart 2015 22:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Waar moet het over gaan dan? Rutte zegt dan dat de heren de juiste beslissing hebben genomen gezien de situatie en daarmee is de kous af.
Nou over de beantwoording van die 100 vragen en welke vragen dat weer oproeptquote:Op maandag 9 maart 2015 22:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Waar moet het over gaan dan? Rutte zegt dan dat de heren de juiste beslissing hebben genomen gezien de situatie en daarmee is de kous af.
Het gaat dan ook vooral functioneren als extra verkiezingsdebat. De timing van vertrek en affaire is niet erg handig voor de VVDquote:Op maandag 9 maart 2015 22:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Het blijft wel bizar dat iedereen binnen die partij, tot aan de premier aan toe, toch nog direct voor in opspraak geraakte politici in de bres blijven springen. Je zou toch denken dat ze onderhand wel geleerd hebben dat het verstandig is om eerst even te wachten of het niet toch waar blijkt te zijn.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het gaat dan ook vooral functioneren als extra verkiezingsdebat. De timing van vertrek en affaire is niet erg handig voor de VVD
Dat is waar maar dat pareert Rutte vrij eenvoudig denk ik.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het gaat dan ook vooral functioneren als extra verkiezingsdebat. De timing van vertrek en affaire is niet erg handig voor de VVD
De MP, zoeken of er sprake is van zelfreflectie zijnerzijds lijkt me zo...Rutte heeft er een handje van om partijgenoten die zichzelf onmogelijk hebben gemaakt de hand boven het hoofd te houden... Dat houdt toch ook een keer op...quote:
sterker nog, politie zou er weer naar terug moetenquote:Op maandag 9 maart 2015 22:32 schreef Hexagon het volgende:
Ik verwacht dat Plasterk de boel wel zal waarnemen tot er twee nieuwe VVD'ers benoemd zijn. Die heeft toch niet zoveel te doen en heeft qua ministerie wel wat raakvlak.
Dus de MP moet hieruit ook zijn conclusies trekken?quote:Op maandag 9 maart 2015 22:32 schreef SureD1 het volgende:
[..]
De MP, zoeken of er sprake is van zelfreflectie zijnerzijds lijkt me zo...Rutte heeft er een handje van om partijgenoten die zichzelf onmogelijk hebben gemaakt de hand boven het hoofd te houden... Dat houdt toch ook een keer op...
Iedereen weg!quote:Op maandag 9 maart 2015 22:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Dus de MP moet hieruit ook zijn conclusies trekken?
Ik vind van wel... Zonder te willen rellen trouwens... Het kan niet dat een MP alles maar weg probeert lachen..quote:Op maandag 9 maart 2015 22:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Dus de MP moet hieruit ook zijn conclusies trekken?
Dit verbaasd mij niets, want zij hebben Opstelten en Teeven aangewezen op het ministerie. Dit zou hun onkunde bewijzen, maar zij gaan nu de ambtenaren beschuldigen.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het blijft wel bizar dat iedereen binnen die partij, tot aan de premier aan toe, toch nog direct voor in opspraak geraakte politici in de bres blijven springen. Je zou toch denken dat ze onderhand wel geleerd hebben dat het verstandig is om eerst even te wachten of het niet toch waar blijkt te zijn.
ze nemen de tijdtwitter:JosHeymans twitterde op maandag 09-03-2015 om 22:35:17Voorlopig geen opvolgers voor Opstelten en Teeven. VVD komt pas na verkiezingen, 18 maart, met kandidaten. reageer retweet
Hmm.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:36 schreef rubbereend het volgende:
ze nemen de tijdtwitter:JosHeymans twitterde op maandag 09-03-2015 om 22:35:17Voorlopig geen opvolgers voor Opstelten en Teeven. VVD komt pas na verkiezingen, 18 maart, met kandidaten. reageer retweet
Tuurlijk wil Buma dat, iedereen in de oppositie wil dat.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:35 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik vind van wel... Zonder te willen rellen trouwens... Het kan niet dat een MP alles maar weg probeert lachen..
Ah Buma wil die vragen ook stellen hoor ik...
Of mooie kans voor een nieuwe partij.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:36 schreef rubbereend het volgende:
Inderdaad, dat is vaak de normale gang van zaken.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:36 schreef rubbereend het volgende:
Ik ga me wagen aan een voorspelling... Voor het eind van de week is de hele club demissionair...quote:Op maandag 9 maart 2015 22:36 schreef rubbereend het volgende:
of ze wachten de verkiezingsuitslag nog even af en dan de stekker eruitquote:Op maandag 9 maart 2015 22:38 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik ga me wagen aan een voorspelling... Voor het eind van de week is de hele club demissionair...
(Als het niet zo is geef ik mijn ongelijk ruiterlijk toe)
Dat is de noodwet die zojuist in werking is getreden. Staat van beleg.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:38 schreef Valid het volgende:
Arie Slob gaat lekker met z'n commentaar. "Twee ministers" treden af. De "president" kan wel naar de Kamer komen.
quote:
Blijft natuurlijk wel de vraag welke 2 puppets, echte duidelijke kanshebbers zijn er op dit moment niet.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:39 schreef Izzy73 het volgende:
Mooi dat ze weg zijn maar wat maakt het uit.
Er komen gewoon 2 nieuwe puppets, er zal niets veranderen.
Tranen in mijn ogen.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, volgens mij ook niet toen ze jong was.
quote:Op maandag 9 maart 2015 22:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 maart 2015 22:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Thorbecke zou het ook gewild hebbenquote:Op maandag 9 maart 2015 22:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Tuurlijk wil Buma dat, iedereen in de oppositie wil dat.
Die weet zich zelfs nu nog vreemd op te stellen ja.quote:
Nee, lijkt me ook wat eigenaardig.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:43 schreef rubbereend het volgende:
Henk Kamp kun je nu toch niet van het gasdossier afhalen
Maakt het uit dan wie? Een minister is enkel een gezicht die het beleid uitvoert.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Blijft natuurlijk wel de vraag welke 2 puppets, echte duidelijke kanshebbers zijn er op dit moment niet.
Voor Volk en Vaderland (VVV)quote:Op maandag 9 maart 2015 22:44 schreef rubbereend het volgende:
Misschien kan Teeven het nog een keer bij een derde politieke partij proberen
quote:
Ervaring heeft hij inderdaad.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:47 schreef Hexagon het volgende:
Frank de Grave is trouwens jurist en ervaren bestuurder. Of is die niet meer zo geliefd in de VVD?
Zou kunnen. Wel te eigenwijs denk ik.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:47 schreef Hexagon het volgende:
Frank de Grave is trouwens jurist en ervaren bestuurder. Of is die niet meer zo geliefd in de VVD?
quote:Op maandag 9 maart 2015 22:44 schreef rubbereend het volgende:
Misschien kan Teeven het nog een keer bij een derde politieke partij proberen
Of de piratenpartij.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bij 50+ willen ze hem vast wel een kans geven.
Wel mooi dat stukje dat hij Joris Voorhoeve souffleert tijdens het debat met Lubbers.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zou kunnen. Wel te eigenwijs denk ik.
Ja, en wat was de rol van De Grave daarin?quote:Op maandag 9 maart 2015 22:50 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Ervaring heeft hij inderdaad.
http://nl.wikipedia.org/wiki/DSB_Bank
Tja, Hermans is gewoon lijsttrekker bij de 1e kamerquote:Op maandag 9 maart 2015 22:50 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Ervaring heeft hij inderdaad.
http://nl.wikipedia.org/wiki/DSB_Bank
quote:Op maandag 9 maart 2015 22:56 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:JeroenStans twitterde op maandag 09-03-2015 om 22:45:22RVD laat weten dat minister Blok tijdelijk waarneemt. Voor zowel #Opstelten als #Teeven. Opvolging duurt 2-3 weken. @BNR reageer retweet
Ach, Blok heeft verder toch niet gek veel te doen.quote:
50Plus heeft net de oplossing gepresenteerd voor de renovatie van het Binnenhof, dus hij heeft tijd overquote:Op maandag 9 maart 2015 23:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ach, Blok heeft verder toch niet gek veel te doen.
Als ik de advocaat van Van Rey was dan diende ik mijn verzoek om Opstelten en Teeven te horen opnieuw in nu...quote:Op maandag 9 maart 2015 23:08 schreef rubbereend het volgende:
Misschien dat nu de verdwenen telefoontjes van Teeven naar Limburg weer boven water komen
Misschien kan Teeven nu eens vertellen wat er nu bij dat telefoongesprek gezegd is.quote:Op maandag 9 maart 2015 23:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Als ik de advocaat van Van Rey was dan diende ik mijn verzoek om Opstelten en Teeven te horen opnieuw in nu...
Vraag me trouwens af in hoe ver de tentakels van Van Rey reiken... Hij riep toch zoiets van als ik moet gaan dan neem ik ze allemaal mee... Bij Verheijen zijn die insinuaties er duidelijk...van R. ontkent in alle toonaarden natuurlijk.
Oh ja, de vacature-Verheijen staat nog open.quote:Op maandag 9 maart 2015 23:14 schreef rubbereend het volgende:
Teeven kan nu gewoon de 2e kamer in als hij zou willen
Wekte dat boek over van Rey niet de indruk dat dat over een rivaliserende burgemeesterskandidaat ging, de oud korpschef van Limburg-Noord?quote:Op maandag 9 maart 2015 23:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien kan Teeven nu eens vertellen wat er nu bij dat telefoongesprek gezegd is.
als niemand die al uit de kamer is gegaan wil dan komt nummer 52 van de kieslijst erin als die wilquote:Op maandag 9 maart 2015 23:23 schreef freako het volgende:
[..]
Oh ja, de vacature-Verheijen staat nog open.
Dat lijkt me niet gezien het feit dat ie nog wel het een en ander heeft uit te leggen.quote:Op maandag 9 maart 2015 23:14 schreef rubbereend het volgende:
Teeven kan nu gewoon de 2e kamer in als hij zou willen
Dat krijgen we vast te horen in een mooi interview en komt hij gewoon over een jaartje terug, zo eigenwijs is hij welquote:Op maandag 9 maart 2015 23:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet gezien het feit dat ie nog wel het een en ander heeft uit te leggen.
POL / Speculeer over de nieuwe bewindslieden voor justitie ?quote:Op maandag 9 maart 2015 23:31 schreef borisz het volgende:
Maar goed wie nu op V&J?
Ard vd Steur?
Jozias?
Laetitia Griffith?
twitter:AhmetErdogan85 twitterde op maandag 09-03-2015 om 23:19:56VVD senator #Swagerman die #Opstelten en deal van #Teeven verdedigt, blijkt zelf meegedaan te hebben. #Pauw: http://t.co/DM7OgXq3B6 reageer retweet
Ja daar was GS vandaag al over bezig...de pijlen kunnen zich dus op de volgende richten, VVD heeft wat dat betreft een serieus probleem...quote:Op maandag 9 maart 2015 23:38 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]twitter:AhmetErdogan85 twitterde op maandag 09-03-2015 om 23:19:56VVD senator #Swagerman die #Opstelten en deal van #Teeven verdedigt, blijkt zelf meegedaan te hebben. #Pauw: http://t.co/DM7OgXq3B6 reageer retweet
Dus... gaan er nog meer koppen rollen?
Dat debat dat de vvd elkaar een mes in de rug steekt?quote:Op maandag 9 maart 2015 22:55 schreef Tem het volgende:
[..]
Wel mooi dat stukje dat hij Joris Voorhoeve souffleert tijdens het debat met Lubbers.
De val van Lubbers-II over het reiskostenforfaitquote:Op maandag 9 maart 2015 23:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat debat dat de vvd elkaar een mes in de rug steekt?
Veel te integer voor de VVD.quote:Op maandag 9 maart 2015 22:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, en wat was de rol van De Grave daarin?
middenin zo'n precair dossier weggaan is niet handig. Zeker nu het systeem ter discussie staat na het vernietigende onderzoeksrapportquote:Op maandag 9 maart 2015 23:51 schreef maryen65 het volgende:
Kamp van plek laten veranderen zou toch een slimme zet zijn? De Groningers kotsen Kamp al uit dus een andere VVD'er op de plek van Kamp
Het handelen van Kamp is sowieso niet handig. Hij heeft schijt aan de bewoners in Groningen en kiest het economisch belang (die van de VVD-stemmers) boven het welzijn en veiligheid van de inwoners.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 00:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
middenin zo'n precair dossier weggaan is niet handig. Zeker nu het systeem ter discussie staat na het vernietigende onderzoeksrapport
aan de andere kant, onder Kamp ging de kraan dichter, met het CDA ging de kraan alleen maar verder openquote:Op dinsdag 10 maart 2015 00:37 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Het handelen van Kamp is sowieso niet handig. Hij heeft schijt aan de bewoners in Groningen en kiest het economisch belang (die van de VVD-stemmers) boven het welzijn en veiligheid van de inwoners.
Daarom beter dat hij vertrektquote:Op dinsdag 10 maart 2015 00:37 schreef Super_Fucker_ het volgende:
[..]
Het handelen van Kamp is sowieso niet handig. Hij heeft schijt aan de bewoners in Groningen en kiest het economisch belang (die van de VVD-stemmers) boven het welzijn en veiligheid van de inwoners.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |