Er zijn wel regels op dit gebied maar echt precies ken ik ze niet, maar er wordt werd wijd nog al veel in moedermelk gehandeld om dat er gewoon weg vraag naar is, en het is een product wat niet uitsterft je maakt constant weer nieuwe aan dus ik zou niet weten wat er verkeerd aan is om het te verhandelen.quote:Op maandag 9 maart 2015 19:03 schreef borbit het volgende:
[..]
Maar zover ik weet mag je geen lichaamsdelen en dergelijke verhandelen. Net als dat je in Nederland geen geld krijgt van de bloedbank als je doneert. Zodat mensen niet noodgedwongen bloed moeten geven als ze het financieel niet trekken. Lijkt me voor mensenmelk niet anders??
Ja dat is altijd een beetje jammer van onze scene dat het altijd in de taboe sfeer zit, terwijl als je goed leest op internet het niet altijd zo is, oke ik lever mijn moeder melk ook wel aan van die fetish mensen, maar heb ook geleverd aan mensen die een chemokuur hebben gehad, en moeders die door wat voor reden dan ook tweeling melk aan maakten na hun bevalling om de baby's te kunnen voeden, en ook aan adoptie baby's heb ik wel geleverd en vondelingen.quote:Op maandag 9 maart 2015 21:27 schreef Lenny77 het volgende:
Maar dat boek lijkt mij meer iets voor de fetisj. Op het net vind je ook bijna alleen sites waar het seksuele er achter heerst.
Ik neem aan dat je niet enkel aan dat soort mensen levert?
Ik ken het voornamelijk van mensen die een chemokuur hebben. Het is makkelijk opneembaar, en versterkt het immuunsysteem.quote:Op maandag 9 maart 2015 23:13 schreef Lenny77 het volgende:
Naar het schijnt is er ook veel vraag vanuit de bodybuilding?
Ik vind het sowieso erg interessant. Jammer dat ik vroeger alles gewoon heb weggegooid. Letterlijk duizenden euro's dus..
Hoe komen die mensen daar dan aan, via illegale handel?quote:Op maandag 9 maart 2015 23:17 schreef agter het volgende:
[..]
Ik ken het voornamelijk van mensen die een chemokuur hebben. Het is makkelijk opneembaar, en versterkt het immuunsysteem.
Er is een donororganisatie, die screent de melk ook op hiv etc.quote:Op maandag 9 maart 2015 23:40 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Hoe komen die mensen daar dan aan, via illegale handel?
onderanderen maar ook schaatsers, wielrenners en zwemmers....quote:Op maandag 9 maart 2015 23:13 schreef Lenny77 het volgende:
Naar het schijnt is er ook veel vraag vanuit de bodybuilding?
Ik vind het sowieso erg interessant. Jammer dat ik vroeger alles gewoon heb weggegooid. Letterlijk duizenden euro's dus..
Die is er idd en ook wel de illegale handel Maar ook veel via de achterdeur van de medische wereld, daar is moedermelk geen taboe meer , maar er heerst nog wel een taboe op de professionele mannier waar op wij als "vrouwlijke moedermelk koeien" bezig zijn met melk productie.quote:Op maandag 9 maart 2015 23:41 schreef agter het volgende:
[..]
Er is een donororganisatie, die screent de melk ook op hiv etc.
. Ja dan zou ik het nog steeds doen het is een kleine wereld van vrouwelijke koeien waar in ik mij begeef het is overzichtelijk echt ons kent ons heb er veel vriendinnen binnen en het is een echt plezierig en gemoedelijk wereldje.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 06:58 schreef n0ir het volgende:
[..]
Sandra, zou je het nog steeds doen als je het extra geld niet meer nodig hebt?
. Door dat ik op latere leeftijd er mee ben begonnen duurde het allemaal wat langer en hoef ik niet op de 3 uur te kolven ( melken) in het begin 17 jaar geleden deed het ieder uur om het op gang te brengen en te houden nu gaat het vanzelf on dat ik al Zolang bezig ben. En daar naast zit ik daar door niet op de maximale melk productie maar op ongeveer 60 ℅quote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:06 schreef Lenny77 het volgende:
Maar hou jij je productie dan wel hoog genoeg met 4 keer per dag? Voor alles in het begin op gang te trekken zeg maar moet je toch bijna elk uur kolven? En daarna liefst binnen er 3 uur? Plus nacht kolven zou de productie ook veel stabieler maken en verhogen? En gebruik jij bv oxitocine spray voor een toeschiet te krijgen?
Oja 6 ltr bij je dochter als doel .. Wauw dat zou wel erg veel zijn zeg! Dat gaat serieus stuwen mocht ze een keertje niet tijdig kunnen kolven :-(
Wat als zij later toch besluit ermee te willen stoppen?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:39 schreef sandra-kim het volgende:
Wat mijn dochter betreft zij zal in de toekomst wel strikt om de 2 a 3 uur moeten kolven om dat haar borsten
anders te vol worden en het gaat lopen . met de melk productie die zij graag wil zij wil graag op 100 ℅ van de produktie of hoger gaan zitten meer dan 6 liter per dag zij wil hier dan ook echt haar verdiensten en inkomen van gaan maken
Hoogstwaarschijnlijk ben jij er wel groot mee geworden. Nee, volgens jou is het natuurlijker dat mensen melk voor kalfjes drinken. Maar melk speciaal gemaakt door mensen voor mensen is super smerig..quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:24 schreef DerekB het volgende:
Moedermelk is supersmerig, snap niet dat daar een markt voor is.
. Zoals ik al eerder heb geschreven is dat je echt commercieel moedermelk gaat produceren en ook voor langere tijd is er geen weg meer terug en blijft je lichaam melk aan maken die omslag punt tref je na een jaar of 3 intensief produceren en zal je moeten blijven melken de enige manier om er dan mee te stoppen is je operatief laten helpen. En hoe lang je kan produceren is niet bekend nogquote:Op dinsdag 10 maart 2015 10:45 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Wat als zij later toch besluit ermee te willen stoppen?
En tot welke leeftijd gaan/kunnen jullie ermee door?
Ik zal vast ook wel Olvarit hebben gegeten, maar dat hoef ik nu ook niet meer dus wat moedermelk er mee te maken heeft..............?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk ben jij er wel groot mee geworden. Nee, volgens jou is het natuurlijker dat mensen melk voor kalfjes drinken. Maar melk speciaal gemaakt door mensen voor mensen is super smerig..
Lekker leven heb je dan.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:39 schreef sandra-kim het volgende:
Wat mijn dochter betreft zij zal in de toekomst wel strikt om de 2 a 3 uur moeten kolven om dat haar borsten
anders te vol worden en het gaat lopen . met de melk productie die zij graag wil zij wil graag op 100 ℅ van de produktie of hoger gaan zitten meer dan 6 liter per dag zij wil hier dan ook echt haar verdiensten en inkomen van gaan maken
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:09 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
. Zoals ik al eerder heb geschreven is dat je echt commercieel moedermelk gaat produceren en ook voor langere tijd is er geen weg meer terug en blijft je lichaam melk aan maken die omslag punt tref je na een jaar of 3 intensief produceren en zal je moeten blijven melken de enige manier om er dan mee te stoppen is je operatief laten helpen. En hoe lang je kan produceren is niet bekend nog
Ben je zeker van dat operatief laten helpen? Want ik heb langer borstvoeding gegeven dan 3 jaar en ken vrouwen die nog langer hebben gegeven en met een beetje verstand van zaken kan je gewoon rustig uitbollen. Ik zal niet zeggen op een week tijd maar een maand moet wel lukken?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:09 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
. Zoals ik al eerder heb geschreven is dat je echt commercieel moedermelk gaat produceren en ook voor langere tijd is er geen weg meer terug en blijft je lichaam melk aan maken die omslag punt tref je na een jaar of 3 intensief produceren en zal je moeten blijven melken de enige manier om er dan mee te stoppen is je operatief laten helpen. En hoe lang je kan produceren is niet bekend nog
. Ik vindt het nog al mee vallen eerlijk gezegd heb er ook bewust voor gekozen om in de moeder melk productie te gaan jwt levert aardig wat geld op en daar is het tenslotte om te doen .quote:
. Na mijn weten wordt je dan operatief geholpen is ook bij een kennis van mij gebeurd zij wilde na 10 jaar ook stoppen maar na een jaar dat ze besloot te stoppen gaf ze nog melk wel minder maar zij heef zich toen operatief laten helpenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ben je zeker van dat operatief laten helpen? Want ik heb langer borstvoeding gegeven dan 3 jaar en ken vrouwen die nog langer hebben gegeven en met een beetje verstand van zaken kan je gewoon rustig uitbollen. Ik zal niet zeggen op een week tijd maar een maand moet wel lukken?
3*10*30=¤ 900,- 'aardig wat geld' noemen om behoorlijk aan huis gekluisterd te zijn en geen 'vakantie' kunnen nemen... Behoorlijk weinig wil je zeggen, tenzij je alternatief ook thuisblijven zonder uitstapjes is. of zie ik het verkeerd en kan het in de vriezer?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:26 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
. Ik vindt het nog al mee vallen eerlijk gezegd heb er ook bewust voor gekozen om in de moeder melk productie te gaan jwt levert aardig wat geld op en daar is het tenslotte om te doen .
Het kan in de vriezer, maar de financiële opbrengsten staan in geen verhouding tot het werk / de offers die je ervoor moet brengen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
3*10*30=¤ 900,- 'aardig wat geld' noemen om behoorlijk aan huis gekluisterd te zijn en geen 'vakantie' kunnen nemen... Behoorlijk weinig wil je zeggen, tenzij je alternatief ook thuisblijven zonder uitstapjes is. of zie ik het verkeerd en kan het in de vriezer?
Om de 2-3 uur voeden of kolven is normaal hoor.quote:
quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:35 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
. Door dat ik op latere leeftijd er mee ben begonnen duurde het allemaal wat langer en hoef ik niet op de 3 uur te kolven ( melken) in het begin 17 jaar geleden deed het ieder uur om het op gang te brengen en te houden nu gaat het vanzelf on dat ik al Zolang bezig ben. En daar naast zit ik daar door niet op de maximale melk productie maar op ongeveer 60 ℅
Wat is de maximale produktie? En is 6 liter per dag niet extreem veel?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:39 schreef sandra-kim het volgende:
6 liter is extreem veel, en dan kom je nog steeds maar aan een matig loon.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:04 schreef v93 het volgende:
1 liter voor 10-15 euro en je produceert 2l op een dag kom je in 3 jaar toch op 2x12,5x365x3=27357,- euro. Neemt niet weg dat het toch wel wat belemmeringen geeft lijkt me.
Nette cent voor de dochter als ze straks 6 liter kan produceren
Ik vraag me af of het geen troll is.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik vraag me af of de dochter van Sandra-Kim niet een beetje overgehaald is (en haar vriendin ook) en of ze er geen spijt van zal krijgen.
Of zit je naast het kolven gewoon op kantoor ook?
dat kan wel.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:59 schreef MissButterflyy het volgende:
En dan heb ik het over melkproductie op gang te brengen zonder zwanger te zijn.
Niet over het verkopen van moedermelk, dat bestaat inderdaad.
Nouja, als je jezelf een koe noemt, dan geeft dat toch een onderdanige lading. Of iemand die niet al te hoge dunk heeft van zichzelf...quote:Op maandag 9 maart 2015 08:09 schreef Frag_adder het volgende:
Nou ja lijken me ook termen die een boer zou gebruiken toch?
Weet niet of dat zo is. Het is gewoon een term in die wereld volgens mij.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nouja, als je jezelf een koe noemt, dan geeft dat toch een onderdanige lading. Of iemand die niet al te hoge dunk heeft van zichzelf...
Ja als je zwanger bent en daarna nog. Maar toch niet voor de rest van je leven...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:01 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Om de 2-3 uur voeden of kolven is normaal hoor.
Je telt verkeerd. Het is niet per kolfbeurt 6 liter. Maar 6 liter per dag verdeeld over verschillende kolfbeurten. Dus dan kom je uit aan 2790 Euro.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:59 schreef borbit het volgende:
6 liter * 4 keer kolven * 15 euro * 31 dagen = 11160 euro is best een oke maandloon
Ik ben niet achterlijk ofzo he. Als je 4 goede koeien houd kun je makkelijk aan 24 liter komen. Mijn berekening is natuurliijk puur de omzet. stal en voederkosten moeten hier nog af.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:21 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je telt verkeerd. Het is niet per kolfbeurt 6 liter. Maar 6 liter per dag verdeeld over verschillende kolfbeurten. Dus dan kom je uit aan 2790 Euro.
Wat nog netjes is.
Maar het lijkt me al een hele opgave om 6 liter geproduceerd te krijgen!
Wat zijn vakanties en dagjes weg??? als je zoals wij maar moet rond zien te komen van het wettelijk minimum loon blijft er voor dit soort dingen niet veel over. Ben allang blij dat ik op deze mannier nog wat bij kan verdienen zo dat we de maand rond komen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
3*10*30=¤ 900,- 'aardig wat geld' noemen om behoorlijk aan huis gekluisterd te zijn en geen 'vakantie' kunnen nemen... Behoorlijk weinig wil je zeggen, tenzij je alternatief ook thuisblijven zonder uitstapjes is. of zie ik het verkeerd en kan het in de vriezer?
Je kunt je energie ook in werk met een hoger rendement steken.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:29 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Wat zijn vakanties en dagjes weg??? als je zoals wij maar moet rond zien te komen van het wettelijk minimum loon blijft er voor dit soort dingen niet veel over. Ben allang blij dat ik op deze mannier nog wat bij kan verdienen zo dat we de maand rond komen.
Extreem niet nee er zijn vrouwen die inderdaad zoveel produceren per dag.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:04 schreef Eleiko het volgende:
[..]
[..]
Wat is de maximale produktie? En is 6 liter per dag niet extreem veel?
En de verhouding tussen wat het je kost aan tijd etc. staat toch niet in verhouding tot de (financiële) opbrengsten?
Waarom heb je juist voor deze inkomstenbron gekozen?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:32 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Extreem niet nee er zijn vrouwen die inderdaad zoveel produceren per dag.
en nog maals elke opbrengst kunnen we goed gebruiken.
Ze zijn niet overgehaald , toen mijn dochter toen ze 17 was mij vroeg waarom ik vaak melk uit mijn borsten haalde heb ik haar verteld waarom ik het deed, daar door is zij geintreseerd geraakt en is er over gaan lezen. Mijn dochter heeft toen vlak voor haar 18de verjaardag zelfstandig het besluit genomen om ook in de moedermelk productie te gaan, en vanaf dat moment ben ik het wal erg gaan stimuleren bij haar te meer om dat ze nog jong is en daar door je een behoorlijk goede melk productie kan krijgen en ik laat wel aan mijn dochter blijken dat als ze echt wil mee doen wel goed moet gaan produceren en zet ik het ook hoog in voor har om haar op een zo groot mogelijke productie te krijgen waar bij ik 6 liter niet verafschuw. en 4 liter als een ondergrens zie voor haar.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik vraag me af of de dochter van Sandra-Kim niet een beetje overgehaald is (en haar vriendin ook) en of ze er geen spijt van zal krijgen.
Of zit je naast het kolven gewoon op kantoor ook?
Om dat het makkelijk was toen , ik was bevallen van mijn zoon en ben toen door gegaan met melken zo dat ik ook nog eens thuis kon blijven om voor de kinderen te zorgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:32 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Waarom heb je juist voor deze inkomstenbron gekozen?
En je dochter kreeg door de borstvoeding ook cup DD zonder een chirurg, zal vast ook een rol gespeeld hebben?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:39 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Ze zijn niet overgehaald , toen mijn dochter toen ze 17 was mij vroeg waarom ik vaak melk uit mijn borsten haalde heb ik haar verteld waarom ik het deed, daar door is zij geintreseerd geraakt en is er over gaan lezen. Mijn dochter heeft toen vlak voor haar 18de verjaardag zelfstandig het besluit genomen om ook in de moedermelk productie te gaan, en vanaf dat moment ben ik het wal erg gaan stimuleren bij haar te meer om dat ze nog jong is en daar door je een behoorlijk goede melk productie kan krijgen en ik laat wel aan mijn dochter blijken dat als ze echt wil mee doen wel goed moet gaan produceren en zet ik het ook hoog in voor har om haar op een zo groot mogelijke productie te krijgen waar bij ik 6 liter niet verafschuw. en 4 liter als een ondergrens zie voor haar.
Als ze 4 a 6 liter melk per dag moet gaan produceren, hoeveel moet ze dan per dag drinken? Die melk moet tenslotte ergens vandaan komen. En wat drinkt ze dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:39 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
en zet ik het ook hoog in voor har om haar op een zo groot mogelijke productie te krijgen waar bij ik 6 liter niet verafschuw. en 4 liter als een ondergrens zie voor haar.
Een vrouw zal bij een dergelijke productie zeker meer eten en drinken. M.a.w.: het levert netto nog minder op. Ik blijf het een vage manier van slecht bijverdienen vinden.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:54 schreef qltel het volgende:
[..]
Als ze 4 a 6 liter melk per dag moet gaan produceren, hoeveel moet ze dan per dag drinken? Die melk moet tenslotte ergens vandaan komen. En wat drinkt ze dan?
Het lijkt me vooral een lastige manier van geld verdienen. Je moet kennelijk elke 3 uur "gemolken" worden. Reizen, een dagje uit en eigenlijk alles waarbij je langer dan 3 uur van huis bent wordt lastig. Bezoek bij je thuis wat langer dan 3 uur blijft wordt trouwens ook lastig, of je moet ze uit willen leggen dat je "gemolken" moet worden. En dan nog de gebroken nachtrust.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:03 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Een vrouw zal bij een dergelijke productie zeker meer eten en drinken. M.a.w.: het levert netto nog minder op. Ik blijf het een vage manier van slecht bijverdienen vinden.
Voor de moeite en de levensstijl die je er daarvoor op na moet houden lijkt het rendement me veel te laag. Iemand van 18 jaar wil zich toch niet laten beperken door om de zoveel uur gemolken te moeten worden. Hou kan je dan een normaal leven opbouwen met normaal werk, uitgaan, vakantie en sociale gelegenheden?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:39 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Ze zijn niet overgehaald , toen mijn dochter toen ze 17 was mij vroeg waarom ik vaak melk uit mijn borsten haalde heb ik haar verteld waarom ik het deed, daar door is zij geintreseerd geraakt en is er over gaan lezen. Mijn dochter heeft toen vlak voor haar 18de verjaardag zelfstandig het besluit genomen om ook in de moedermelk productie te gaan, en vanaf dat moment ben ik het wal erg gaan stimuleren bij haar te meer om dat ze nog jong is en daar door je een behoorlijk goede melk productie kan krijgen en ik laat wel aan mijn dochter blijken dat als ze echt wil mee doen wel goed moet gaan produceren en zet ik het ook hoog in voor har om haar op een zo groot mogelijke productie te krijgen waar bij ik 6 liter niet verafschuw. en 4 liter als een ondergrens zie voor haar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
Het is gewoon een complete levensstijl ik heb mijn hele leven er op aangepast en heb me er vol aan overgeleverd aan een levensstijl als human cow.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:30 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Voor de moeite en de levensstijl die je er daarvoor op na moet houden lijkt het rendement me veel te laag. Iemand van 18 jaar wil zich toch niet laten beperken door om de zoveel uur gemolken te moeten worden. Hou kan je dan een normaal leven opbouwen met normaal werk, uitgaan, vakantie en sociale gelegenheden?
Voor jou vind ik het al heel anders dan voor iemand van 18. Je dochter hoeft verder niet naar school of werk?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:26 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Het is gewoon een complete levensstijl ik heb mijn hele leven er op aangepast en heb me er vol aan overgeleverd aan een levensstijl als human cow.
En heb vrienden en kennissen genoeg maar wel allemaal uit het wereldje deze is klein en overzichtelijk,binnen nederland een stuk of 150 vrouwen die professionele hier mee bezig zijn en zich laten melken en daar door maak je al gouw vrienden en kennissen en kom je wel bij elkaar over de vloer.
Daarom voel ik me er ook zo in thuis en denk al helemaal niet aan stoppen en zal blijven door gaan met het delen van mijn ervaringen en vrouwen aan moedigen om er vooral in te stappen.
Als je uit gaat van een opbrengst van 15 euro per liter trek daar ongeveer 6 euro vanaf aan eten drinken per liter dan hou je nog 9 euro er aan over.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:03 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Een vrouw zal bij een dergelijke productie zeker meer eten en drinken. M.a.w.: het levert netto nog minder op. Ik blijf het een vage manier van slecht bijverdienen vinden.
Het is leuk om te doen en zo intensief met je lichaam bezig te zijn op een goede mannier waar anderen ook nog op een positieve mannier van kan profiteren en waar je nog wat aan over houdt ook nog eens.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 17:27 schreef Tamashii het volgende:
Gaat het niet ook om dat ze het leuk vinden?
Mijn dochter is nu 19 en bijna klaar met school ( mbo + verzorging ), ze wil dan wel graag gaan werken , maar door alle bezuinigingen etc is het in deze streek waar wij wonen erg moeilijk om aan werk te komen ( ze moest zelfs de grootste moeite doen om aan een stage plaats te komen ).quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:32 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Voor jou vind ik het al heel anders dan voor iemand van 18. Je dochter hoeft verder niet naar school of werk?
Ik ben best open minded, maar dit vind ik werkelijk te krankzinnig voor woorden.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:46 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Mijn dochter is nu 19 en bijna klaar met school ( mbo + verzorging ), ze wil dan wel graag gaan werken , maar door alle bezuinigingen etc is het in deze streek waar wij wonen erg moeilijk om aan werk te komen ( ze moest zelfs de grootste moeite doen om aan een stage plaats te komen ).
Dit is dan ook een van de reden dat wij haar melk productie willen gaan opschroeven ( ook al om dat haar melk klieren in de eindfase zitten van ontwikkeling ) zo dat ze dan ook echt fulltime een human cow wordt die om de 3 uur gemolken moet worden en zo een redelijk goed inkomen gaat genereren.
Goed bedacht, die gaatjes. Is een Medela-kolf zo te zien.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:08 schreef sandra-kim het volgende:
en je kan gewoon je ding doen tijdens het melken ff filmpje hoe wij het in onze scene doen ( geen sex bloot etc gewoon een normaal filmpje )
En die 150 vrouwen geven deze (neven)inkomsten ook netjes op, neem ik aan?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:26 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Het is gewoon een complete levensstijl ik heb mijn hele leven er op aangepast en heb me er vol aan overgeleverd aan een levensstijl als human cow.
En heb vrienden en kennissen genoeg maar wel allemaal uit het wereldje deze is klein en overzichtelijk,binnen nederland een stuk of 150 vrouwen die professionele hier mee bezig zijn en zich laten melken en daar door maak je al gauw vrienden en kennissen en kom je wel bij elkaar over de vloer.
Daarom voel ik me er ook zo in thuis en denk al helemaal niet aan stoppen en zal blijven door gaan met het delen van mijn ervaringen en vrouwen aan moedigen om er vooral in te stappen.
Je bent je eigen posts aan het bewerken? Geen enkele mod doet dat...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:28 schreef aardbeving het volgende:
Vreemd dat antwoorden zomaar verdwijnen hier....
Maar Sandra heeft hier al eerder over verteld en geantwoord.
Al met al vindt ik als topic opener het steeds intresanter worden al met al en ook de antwoorden die sandra geeft , ik verneem zo als ze hier antwoord chat ze ook met me
recht door zee en heel open over alles, waar ik haar nog voor wil bedanken .
En door het opschroeven van die productie je dochters kans op een normaal werkleven helemaal naar de vernieling helpen. Iedere 3 uur gemolken worden is toch geen doen op die leeftijd, aan huis gekluisterd ben je dan. Je kan nergens naartoe, niks doen en na een aantal jaar thuis melk geproduceerd te hebben is er niemand meer die je aanneemt. Voor een netto winst van ongeveer 1650 euro per maand (zonder belasting) is dat het echt niet waard. Beter stimuleer je haar om door te studeren of een baan te zoeken die buiten de streek is waar jullie wonen. Dit als alternatief kiezen omdat je niet dichtbij een baan kan vinden is te belachelijk voor woorden.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:46 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Mijn dochter is nu 19 en bijna klaar met school ( mbo + verzorging ), ze wil dan wel graag gaan werken , maar door alle bezuinigingen etc is het in deze streek waar wij wonen erg moeilijk om aan werk te komen ( ze moest zelfs de grootste moeite doen om aan een stage plaats te komen ).
Dit is dan ook een van de reden dat wij haar melk productie willen gaan opschroeven ( ook al om dat haar melk klieren in de eindfase zitten van ontwikkeling ) zo dat ze dan ook echt fulltime een human cow wordt die om de 3 uur gemolken moet worden en zo een redelijk goed inkomen gaat genereren.
misschien wel,maar daar zijn het bijverdiensten voor...en laten we eerlijk zijn, worden we in Nederland niet al genoeg UITGEMOLKEN???quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:41 schreef Eleiko het volgende:
[..]
En die 150 vrouwen geven deze (neven)inkomsten ook netjes op, neem ik aan?
Hallo Sandra,quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:32 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Als je uit gaat van een opbrengst van 15 euro per liter trek daar ongeveer 6 euro vanaf aan eten drinken per liter dan hou je nog 9 euro er aan over.
Want ik neem aan dat als je 6 liter per dag wilt produceren dat je dan toch wel een liter of 8 moet drinken per dag? En ik denk dat je er ook erg op moet letten wat je drinkt en eet omdat ik aanneem dat dat de smaak van de melk kan beïnvloeden,quote:Als ze 4 a 6 liter melk per dag moet gaan produceren, hoeveel moet ze dan per dag drinken? Die melk moet tenslotte ergens vandaan komen. En wat drinkt ze dan?
Ja dat moet wel... Melk zal wel niet in dr rug zittenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 23:02 schreef thenxero het volgende:
Als je professioneel gaat melken, zeg 4 liter per dag, dan ontwikkel je zeker ook wel flinke jopen?
En wat wil ze zelf? Ik zie de eurotekens bijna in je ogen zitten....quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:46 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Dit is dan ook een van de reden dat wij haar melk productie willen gaan opschroeven ( ook al om dat haar melk klieren in de eindfase zitten van ontwikkeling )
Goed inkomen, voor jou?quote:zo dat ze dan ook echt fulltime een human cow wordt die om de 3 uur gemolken moet worden en zo een redelijk goed inkomen gaat genereren.
Natuurlijk niet...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:41 schreef Eleiko het volgende:
[..]
En die 150 vrouwen geven deze (neven)inkomsten ook netjes op, neem ik aan?
Uit haar bericht:quote:Op woensdag 11 maart 2015 06:53 schreef gustaf het volgende:
[..]
misschien wel,maar daar zijn het bijverdiensten voor...en laten we eerlijk zijn, worden we in Nederland niet al genoeg UITGEMOLKEN???
professioneel ergens mee bezig zijn = professionele inkomsten. Er werd hierboven gesproken over 2700 euro per vrouw per maand. Ik ben er vrij zeker van dat 5400 euro per maand netto naast een uitkering niet de bedoeling is. Daarnaast: haar uitkering wordt opgehoest door alle mensen die wel netjes belasting betalen. Ik vind dit geen correcte situatie.quote:[..] binnen nederland een stuk of 150 vrouwen die professionele hier mee bezig zijn [..]
Het filmpje laat zien dat het een het ander niet uitsluit.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:54 schreef Godshand het volgende:
[..]
En wat wil ze zelf? Ik zie de eurotekens bijna in je ogen zitten....
[..]
Goed inkomen, voor jou?
Beter kan ze inderdaad doorstuderen naar HBO niveau, verdient ze uiteindelijk meer dan alleen een wandelende koe te worden.
Wikipedia zegt toch wat anders. Lees maar eens goed.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat kan wel.
Vroeger gaven rijke vrouwen zelf geen borstvoeding, maar lieten ze dat de kindermeisjes doen. Ook zonder dat zij zelf kinderen gehad hadden, kwam de melkproductie uiteindelijk op gang.
Heb ik btw op school geleerd bij geschiedenis, dus ik heb geen bron. Wel altijd onthouden omdat ik t zo raar vond.
In België mag je helemaal niet in het zwart bij verdienen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:55 schreef Godshand het volgende:
[..]
Natuurlijk niet...
Hoewel het ook Luxemburgse en Belgische vrouwen zijn. Wellicht mag je daar meer zwart verdienen, ken de belastingregels daar niet.
In die tijd hadden ze natuurlijk geen automatische kolfmachientjes en geen hulpmiddelen zoals oxitocine. Ook wisten ze toen niet dat het zo ook op gang gebracht kan worden. En mocht er al een vrouw hebben rondgelopen met spontane melkproductie dan zou ze wel op de brandstapel geraakt zijn wegens voeden van een duivel ofzo.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wikipedia zegt toch wat anders. Lees maar eens goed.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Min_%28beroep%29
En aangezien er nu al gesproken wordt van zes liter per dag geloof ik er al helemaal niet meer in. Dit is getroll.
O sorry heb ik vergeten te beantwoorden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:32 schreef qltel het volgende:
[..]
Hallo Sandra,
Ik had je gisteren gevraagd:
[..]
Want ik neem aan dat als je 6 liter per dag wilt produceren dat je dan toch wel een liter of 8 moet drinken per dag? En ik denk dat je er ook erg op moet letten wat je drinkt en eet omdat ik aanneem dat dat de smaak van de melk kan beïnvloeden,
Ja dat wil ze idd allemaal zelf om dat zij geen toekomst meer ziet in de zorg door alles wat daar momenteel gebeurt met bezuinigingen. Er zijn veel meiden op haar school die deze opleiding doen die totaal geen heil meer in de zorg zien en wat anders gaan doen, Ik verplicht mijn dochter nog om haar school af te ronden dit jaar en examen te doen, maar er zijn al veel meiden gestopt daar.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:54 schreef Godshand het volgende:
[..]
En wat wil ze zelf? Ik zie de eurotekens bijna in je ogen zitten....
[..]
Goed inkomen, voor jou?
Beter kan ze inderdaad doorstuderen naar HBO niveau, verdient ze uiteindelijk meer dan alleen een wandelende koe te worden.
Lenny77 je haalt de woorden uit de mond er is heel veel veranderd de laatste jaren op dit gebied.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
In die tijd hadden ze natuurlijk geen automatische kolfmachientjes en geen hulpmiddelen zoals oxitocine. Ook wisten ze toen niet dat het zo ook op gang gebracht kan worden. En mocht er al een vrouw hebben rondgelopen met spontane melkproductie dan zou ze wel op de brandstapel geraakt zijn wegens voeden van een duivel ofzo.
Nee dit is geen nep topic.
Tsja wat studiefinanciering en dergelijke betreft zou zij zelf even goed moeten uitzoeken of zij er recht op heeft...quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:20 schreef sandra-kim het volgende:
Haar door te laten studeren hebben we helaas geen geld voor en dan zullen we schulden moeten gaan maken hier voor . En schulden maken hoort er in ons geloof niet bij.
6,8 literquote:Op woensdag 11 maart 2015 15:28 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Lenny77 je haalt de woorden uit de mond er is heel veel veranderd de laatste jaren op dit gebied.
En meiden die vroeg gaan beginnen met afkolfen ( melken ) nog voor dat hun melk klieren volgroeid zijn kunnen met hulp middeltjes op een behoorlijk grote productie komen Ik ken iemand persoonlijk uit de scene die is nu 23 is begonnen met afkolven op haar 17de en produceert nu daags 6,8 liter melk.
Misschien geheel oftopic: maar dat is toch gewoon een goede investering, in KENNIS?quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:20 schreef sandra-kim het volgende:
Haar door te laten studeren hebben we helaas geen geld voor en dan zullen we schulden moeten gaan maken hier voor . En schulden maken hoort er in ons geloof niet bij.
Dit werk is gewoon makkelijk zwart te doen. Het is de bedoeling om zowel een uitkering te vangen als veel zwart bij te verdienen, niet om zelf belasting te gaan betalen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien geheel oftopic: maar dat is toch gewoon een goede investering, in KENNIS?
Wat gaat ze doen dan na al dat gemelk, als ze daar mee klaar is, en ze vindt nog niks in de zorg of vindt het niet leuk genoeg om in te werken?
En het is dan toch haar studieschuld, die ze gaat terugbetalen als ze werkt? Net als al vele andere jonge mensen moeten die studeren en straks gaan werken?
Ja, boeien. Heb ik ook zo vaak gedaan.quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:45 schreef sandra-kim het volgende:
Mijn dochter is net weer van de melkmachine af heb ff fotootje gemaakt van het eind product waar we zeer trots op zijn. http://i296.photobucket.c(...)97_n_zpsqfpfiptm.jpg
Blijft e rnog wel voor haar vriendje over?quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:45 schreef sandra-kim het volgende:
Mijn dochter is net weer van de melkmachine af heb ff fotootje gemaakt van het eind product waar we zeer trots op zijn. http://i296.photobucket.c(...)97_n_zpsqfpfiptm.jpg
Voor die paar honderd euro per maandquote:Op woensdag 11 maart 2015 15:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is trouwens echt ontzettend saai 'werk'.
Zit je daar een kwartier, half uur meerdere keren per dag op een stoel met van die zuigers aan je tepels.
Er is leuker werk.
Met z'n tweeën harken ze toch ruim 5K netto binnen. Naast de uitkeringen, uiteraard.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:07 schreef muscleboy het volgende:
[..]
Voor die paar honderd euro per maand
Als ik mijn kont verkoop verdien ik dat per dag.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:10 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Met z'n tweeën harken ze toch ruim 5K netto binnen. Naast de uitkeringen, uiteraard.
Als je dat 40 jaar volhoudt zit je aan de 100.000 literquote:Op woensdag 11 maart 2015 15:28 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Lenny77 je haalt de woorden uit de mond er is heel veel veranderd de laatste jaren op dit gebied.
En meiden die vroeg gaan beginnen met afkolfen ( melken ) nog voor dat hun melk klieren volgroeid zijn kunnen met hulp middeltjes op een behoorlijk grote productie komen Ik ken iemand persoonlijk uit de scene die is nu 23 is begonnen met afkolven op haar 17de en produceert nu daags 6,8 liter melk.
Wat drinken jullie dan vooral? Water of andere dingen?quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:13 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
O sorry heb ik vergeten te beantwoorden.
Alles wat je schrijft klopt ja, en ook vooral letten op wat je eet en drinkt, hier staat voornamelijk gezonde vezelrijke producten op tafel en ook met veel vitamines etc , ik let ook wel op wat ik koop
veel natuurlijke producten zonder al teveel kunstmatige toevoegingen en ook let ik op suikers vetten .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |