Ja dat moet wel... Melk zal wel niet in dr rug zittenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 23:02 schreef thenxero het volgende:
Als je professioneel gaat melken, zeg 4 liter per dag, dan ontwikkel je zeker ook wel flinke jopen?

En wat wil ze zelf? Ik zie de eurotekens bijna in je ogen zitten....quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:46 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Mijn dochter is nu 19 en bijna klaar met school ( mbo + verzorging ), ze wil dan wel graag gaan werken , maar door alle bezuinigingen etc is het in deze streek waar wij wonen erg moeilijk om aan werk te komen ( ze moest zelfs de grootste moeite doen om aan een stage plaats te komen ).
Dit is dan ook een van de reden dat wij haar melk productie willen gaan opschroeven ( ook al om dat haar melk klieren in de eindfase zitten van ontwikkeling )
Goed inkomen, voor jou?quote:zo dat ze dan ook echt fulltime een human cow wordt die om de 3 uur gemolken moet worden en zo een redelijk goed inkomen gaat genereren.

Natuurlijk niet...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 22:41 schreef Eleiko het volgende:
[..]
En die 150 vrouwen geven deze (neven)inkomsten ook netjes op, neem ik aan?

Uit haar bericht:quote:Op woensdag 11 maart 2015 06:53 schreef gustaf het volgende:
[..]
misschien wel,maar daar zijn het bijverdiensten voor...en laten we eerlijk zijn, worden we in Nederland niet al genoeg UITGEMOLKEN???
professioneel ergens mee bezig zijn = professionele inkomsten. Er werd hierboven gesproken over 2700 euro per vrouw per maand. Ik ben er vrij zeker van dat 5400 euro per maand netto naast een uitkering niet de bedoeling is. Daarnaast: haar uitkering wordt opgehoest door alle mensen die wel netjes belasting betalen. Ik vind dit geen correcte situatie.quote:[..] binnen nederland een stuk of 150 vrouwen die professionele hier mee bezig zijn [..]

Het filmpje laat zien dat het een het ander niet uitsluit.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:54 schreef Godshand het volgende:
[..]
En wat wil ze zelf? Ik zie de eurotekens bijna in je ogen zitten....
[..]
Goed inkomen, voor jou?
Beter kan ze inderdaad doorstuderen naar HBO niveau, verdient ze uiteindelijk meer dan alleen een wandelende koe te worden.

Wikipedia zegt toch wat anders. Lees maar eens goed.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat kan wel.
Vroeger gaven rijke vrouwen zelf geen borstvoeding, maar lieten ze dat de kindermeisjes doen. Ook zonder dat zij zelf kinderen gehad hadden, kwam de melkproductie uiteindelijk op gang.
Heb ik btw op school geleerd bij geschiedenis, dus ik heb geen bron. Wel altijd onthouden omdat ik t zo raar vond.

In België mag je helemaal niet in het zwart bij verdienen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:55 schreef Godshand het volgende:
[..]
Natuurlijk niet...
Hoewel het ook Luxemburgse en Belgische vrouwen zijn. Wellicht mag je daar meer zwart verdienen, ken de belastingregels daar niet.

In die tijd hadden ze natuurlijk geen automatische kolfmachientjes en geen hulpmiddelen zoals oxitocine. Ook wisten ze toen niet dat het zo ook op gang gebracht kan worden. En mocht er al een vrouw hebben rondgelopen met spontane melkproductie dan zou ze wel op de brandstapel geraakt zijn wegens voeden van een duivel ofzo.quote:Op woensdag 11 maart 2015 11:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wikipedia zegt toch wat anders. Lees maar eens goed.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Min_%28beroep%29
En aangezien er nu al gesproken wordt van zes liter per dag geloof ik er al helemaal niet meer in. Dit is getroll.

O sorry heb ik vergeten te beantwoorden.quote:Op woensdag 11 maart 2015 08:32 schreef qltel het volgende:
[..]
Hallo Sandra,
Ik had je gisteren gevraagd:
[..]
Want ik neem aan dat als je 6 liter per dag wilt produceren dat je dan toch wel een liter of 8 moet drinken per dag? En ik denk dat je er ook erg op moet letten wat je drinkt en eet omdat ik aanneem dat dat de smaak van de melk kan beïnvloeden,

Ja dat wil ze idd allemaal zelf om dat zij geen toekomst meer ziet in de zorg door alles wat daar momenteel gebeurt met bezuinigingen. Er zijn veel meiden op haar school die deze opleiding doen die totaal geen heil meer in de zorg zien en wat anders gaan doen, Ik verplicht mijn dochter nog om haar school af te ronden dit jaar en examen te doen, maar er zijn al veel meiden gestopt daar.quote:Op woensdag 11 maart 2015 09:54 schreef Godshand het volgende:
[..]
En wat wil ze zelf? Ik zie de eurotekens bijna in je ogen zitten....
[..]
Goed inkomen, voor jou?
Beter kan ze inderdaad doorstuderen naar HBO niveau, verdient ze uiteindelijk meer dan alleen een wandelende koe te worden.

Lenny77 je haalt de woorden uit de mond er is heel veel veranderd de laatste jaren op dit gebied.quote:Op woensdag 11 maart 2015 13:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
In die tijd hadden ze natuurlijk geen automatische kolfmachientjes en geen hulpmiddelen zoals oxitocine. Ook wisten ze toen niet dat het zo ook op gang gebracht kan worden. En mocht er al een vrouw hebben rondgelopen met spontane melkproductie dan zou ze wel op de brandstapel geraakt zijn wegens voeden van een duivel ofzo.
Nee dit is geen nep topic.

Tsja wat studiefinanciering en dergelijke betreft zou zij zelf even goed moeten uitzoeken of zij er recht op heeft...quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:20 schreef sandra-kim het volgende:
Haar door te laten studeren hebben we helaas geen geld voor en dan zullen we schulden moeten gaan maken hier voor . En schulden maken hoort er in ons geloof niet bij.

6,8 literquote:Op woensdag 11 maart 2015 15:28 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Lenny77 je haalt de woorden uit de mond er is heel veel veranderd de laatste jaren op dit gebied.
En meiden die vroeg gaan beginnen met afkolfen ( melken ) nog voor dat hun melk klieren volgroeid zijn kunnen met hulp middeltjes op een behoorlijk grote productie komen Ik ken iemand persoonlijk uit de scene die is nu 23 is begonnen met afkolven op haar 17de en produceert nu daags 6,8 liter melk.

Misschien geheel oftopic: maar dat is toch gewoon een goede investering, in KENNIS?quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:20 schreef sandra-kim het volgende:
Haar door te laten studeren hebben we helaas geen geld voor en dan zullen we schulden moeten gaan maken hier voor . En schulden maken hoort er in ons geloof niet bij.

Dit werk is gewoon makkelijk zwart te doen. Het is de bedoeling om zowel een uitkering te vangen als veel zwart bij te verdienen, niet om zelf belasting te gaan betalen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien geheel oftopic: maar dat is toch gewoon een goede investering, in KENNIS?
Wat gaat ze doen dan na al dat gemelk, als ze daar mee klaar is, en ze vindt nog niks in de zorg of vindt het niet leuk genoeg om in te werken?
En het is dan toch haar studieschuld, die ze gaat terugbetalen als ze werkt? Net als al vele andere jonge mensen moeten die studeren en straks gaan werken?

Ja, boeien. Heb ik ook zo vaak gedaan.quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:45 schreef sandra-kim het volgende:
Mijn dochter is net weer van de melkmachine af heb ff fotootje gemaakt van het eind product waar we zeer trots op zijn. http://i296.photobucket.c(...)97_n_zpsqfpfiptm.jpg

Blijft e rnog wel voor haar vriendje over?quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:45 schreef sandra-kim het volgende:
Mijn dochter is net weer van de melkmachine af heb ff fotootje gemaakt van het eind product waar we zeer trots op zijn. http://i296.photobucket.c(...)97_n_zpsqfpfiptm.jpg

Voor die paar honderd euro per maandquote:Op woensdag 11 maart 2015 15:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is trouwens echt ontzettend saai 'werk'.
Zit je daar een kwartier, half uur meerdere keren per dag op een stoel met van die zuigers aan je tepels.
Er is leuker werk.

Met z'n tweeën harken ze toch ruim 5K netto binnen. Naast de uitkeringen, uiteraard.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:07 schreef muscleboy het volgende:
[..]
Voor die paar honderd euro per maand

Als ik mijn kont verkoop verdien ik dat per dag.quote:Op woensdag 11 maart 2015 16:10 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Met z'n tweeën harken ze toch ruim 5K netto binnen. Naast de uitkeringen, uiteraard.

Als je dat 40 jaar volhoudt zit je aan de 100.000 literquote:Op woensdag 11 maart 2015 15:28 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Lenny77 je haalt de woorden uit de mond er is heel veel veranderd de laatste jaren op dit gebied.
En meiden die vroeg gaan beginnen met afkolfen ( melken ) nog voor dat hun melk klieren volgroeid zijn kunnen met hulp middeltjes op een behoorlijk grote productie komen Ik ken iemand persoonlijk uit de scene die is nu 23 is begonnen met afkolven op haar 17de en produceert nu daags 6,8 liter melk.

Wat drinken jullie dan vooral? Water of andere dingen?quote:Op woensdag 11 maart 2015 15:13 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
O sorry heb ik vergeten te beantwoorden.
Alles wat je schrijft klopt ja, en ook vooral letten op wat je eet en drinkt, hier staat voornamelijk gezonde vezelrijke producten op tafel en ook met veel vitamines etc , ik let ook wel op wat ik koop
veel natuurlijke producten zonder al teveel kunstmatige toevoegingen en ook let ik op suikers vetten .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |