. Na mijn weten wordt je dan operatief geholpen is ook bij een kennis van mij gebeurd zij wilde na 10 jaar ook stoppen maar na een jaar dat ze besloot te stoppen gaf ze nog melk wel minder maar zij heef zich toen operatief laten helpenquote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ben je zeker van dat operatief laten helpen? Want ik heb langer borstvoeding gegeven dan 3 jaar en ken vrouwen die nog langer hebben gegeven en met een beetje verstand van zaken kan je gewoon rustig uitbollen. Ik zal niet zeggen op een week tijd maar een maand moet wel lukken?

3*10*30=¤ 900,- 'aardig wat geld' noemen om behoorlijk aan huis gekluisterd te zijn en geen 'vakantie' kunnen nemen... Behoorlijk weinig wil je zeggen, tenzij je alternatief ook thuisblijven zonder uitstapjes is. of zie ik het verkeerd en kan het in de vriezer?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:26 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
. Ik vindt het nog al mee vallen eerlijk gezegd heb er ook bewust voor gekozen om in de moeder melk productie te gaan jwt levert aardig wat geld op en daar is het tenslotte om te doen .

Het kan in de vriezer, maar de financiële opbrengsten staan in geen verhouding tot het werk / de offers die je ervoor moet brengen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
3*10*30=¤ 900,- 'aardig wat geld' noemen om behoorlijk aan huis gekluisterd te zijn en geen 'vakantie' kunnen nemen... Behoorlijk weinig wil je zeggen, tenzij je alternatief ook thuisblijven zonder uitstapjes is. of zie ik het verkeerd en kan het in de vriezer?

Om de 2-3 uur voeden of kolven is normaal hoor.quote:

quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:35 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
. Door dat ik op latere leeftijd er mee ben begonnen duurde het allemaal wat langer en hoef ik niet op de 3 uur te kolven ( melken) in het begin 17 jaar geleden deed het ieder uur om het op gang te brengen en te houden nu gaat het vanzelf on dat ik al Zolang bezig ben. En daar naast zit ik daar door niet op de maximale melk productie maar op ongeveer 60 ℅
Wat is de maximale produktie? En is 6 liter per dag niet extreem veel?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 09:39 schreef sandra-kim het volgende:
Wat mijn dochter betreft zij zal in de toekomst wel strikt om de 2 a 3 uur moeten kolven om dat haar borsten
anders te vol worden en het gaat lopen . met de melk productie die zij graag wil zij wil graag op 100 ℅ van de produktie of hoger gaan zitten meer dan 6 liter per dag zij wil hier dan ook echt haar verdiensten en inkomen van gaan maken

6 liter is extreem veel, en dan kom je nog steeds maar aan een matig loon.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:04 schreef v93 het volgende:
1 liter voor 10-15 euro en je produceert 2l op een dag kom je in 3 jaar toch op 2x12,5x365x3=27357,- euro. Neemt niet weg dat het toch wel wat belemmeringen geeft lijkt me.
Nette cent voor de dochter als ze straks 6 liter kan produceren

Ik vraag me af of het geen troll is.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik vraag me af of de dochter van Sandra-Kim niet een beetje overgehaald is (en haar vriendin ook) en of ze er geen spijt van zal krijgen.
Of zit je naast het kolven gewoon op kantoor ook?

dat kan wel.quote:Op zondag 8 maart 2015 18:59 schreef MissButterflyy het volgende:
En dan heb ik het over melkproductie op gang te brengen zonder zwanger te zijn.
Niet over het verkopen van moedermelk, dat bestaat inderdaad.

Nouja, als je jezelf een koe noemt, dan geeft dat toch een onderdanige lading. Of iemand die niet al te hoge dunk heeft van zichzelf...quote:Op maandag 9 maart 2015 08:09 schreef Frag_adder het volgende:
Nou ja lijken me ook termen die een boer zou gebruiken toch?

Weet niet of dat zo is. Het is gewoon een term in die wereld volgens mij.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nouja, als je jezelf een koe noemt, dan geeft dat toch een onderdanige lading. Of iemand die niet al te hoge dunk heeft van zichzelf...

Ja als je zwanger bent en daarna nog. Maar toch niet voor de rest van je leven...quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:01 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Om de 2-3 uur voeden of kolven is normaal hoor.

Je telt verkeerd. Het is niet per kolfbeurt 6 liter. Maar 6 liter per dag verdeeld over verschillende kolfbeurten. Dus dan kom je uit aan 2790 Euro.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 14:59 schreef borbit het volgende:
6 liter * 4 keer kolven * 15 euro * 31 dagen = 11160 euro is best een oke maandloon

Ik ben niet achterlijk ofzo he. Als je 4 goede koeien houd kun je makkelijk aan 24 liter komen. Mijn berekening is natuurliijk puur de omzet. stal en voederkosten moeten hier nog af.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:21 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je telt verkeerd. Het is niet per kolfbeurt 6 liter. Maar 6 liter per dag verdeeld over verschillende kolfbeurten. Dus dan kom je uit aan 2790 Euro.
Wat nog netjes is.
Maar het lijkt me al een hele opgave om 6 liter geproduceerd te krijgen!

Wat zijn vakanties en dagjes weg??? als je zoals wij maar moet rond zien te komen van het wettelijk minimum loon blijft er voor dit soort dingen niet veel over. Ben allang blij dat ik op deze mannier nog wat bij kan verdienen zo dat we de maand rond komen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 12:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
3*10*30=¤ 900,- 'aardig wat geld' noemen om behoorlijk aan huis gekluisterd te zijn en geen 'vakantie' kunnen nemen... Behoorlijk weinig wil je zeggen, tenzij je alternatief ook thuisblijven zonder uitstapjes is. of zie ik het verkeerd en kan het in de vriezer?

Je kunt je energie ook in werk met een hoger rendement steken.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:29 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Wat zijn vakanties en dagjes weg??? als je zoals wij maar moet rond zien te komen van het wettelijk minimum loon blijft er voor dit soort dingen niet veel over. Ben allang blij dat ik op deze mannier nog wat bij kan verdienen zo dat we de maand rond komen.

Extreem niet nee er zijn vrouwen die inderdaad zoveel produceren per dag.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:04 schreef Eleiko het volgende:
[..]
[..]
Wat is de maximale produktie? En is 6 liter per dag niet extreem veel?
En de verhouding tussen wat het je kost aan tijd etc. staat toch niet in verhouding tot de (financiële) opbrengsten?

Waarom heb je juist voor deze inkomstenbron gekozen?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:32 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Extreem niet nee er zijn vrouwen die inderdaad zoveel produceren per dag.
en nog maals elke opbrengst kunnen we goed gebruiken.

Ze zijn niet overgehaald , toen mijn dochter toen ze 17 was mij vroeg waarom ik vaak melk uit mijn borsten haalde heb ik haar verteld waarom ik het deed, daar door is zij geintreseerd geraakt en is er over gaan lezen. Mijn dochter heeft toen vlak voor haar 18de verjaardag zelfstandig het besluit genomen om ook in de moedermelk productie te gaan, en vanaf dat moment ben ik het wal erg gaan stimuleren bij haar te meer om dat ze nog jong is en daar door je een behoorlijk goede melk productie kan krijgen en ik laat wel aan mijn dochter blijken dat als ze echt wil mee doen wel goed moet gaan produceren en zet ik het ook hoog in voor har om haar op een zo groot mogelijke productie te krijgen waar bij ik 6 liter niet verafschuw. en 4 liter als een ondergrens zie voor haar.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 13:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik vraag me af of de dochter van Sandra-Kim niet een beetje overgehaald is (en haar vriendin ook) en of ze er geen spijt van zal krijgen.
Of zit je naast het kolven gewoon op kantoor ook?

Om dat het makkelijk was toen , ik was bevallen van mijn zoon en ben toen door gegaan met melken zo dat ik ook nog eens thuis kon blijven om voor de kinderen te zorgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:32 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Waarom heb je juist voor deze inkomstenbron gekozen?

En je dochter kreeg door de borstvoeding ook cup DD zonder een chirurg, zal vast ook een rol gespeeld hebben?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:39 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
Ze zijn niet overgehaald , toen mijn dochter toen ze 17 was mij vroeg waarom ik vaak melk uit mijn borsten haalde heb ik haar verteld waarom ik het deed, daar door is zij geintreseerd geraakt en is er over gaan lezen. Mijn dochter heeft toen vlak voor haar 18de verjaardag zelfstandig het besluit genomen om ook in de moedermelk productie te gaan, en vanaf dat moment ben ik het wal erg gaan stimuleren bij haar te meer om dat ze nog jong is en daar door je een behoorlijk goede melk productie kan krijgen en ik laat wel aan mijn dochter blijken dat als ze echt wil mee doen wel goed moet gaan produceren en zet ik het ook hoog in voor har om haar op een zo groot mogelijke productie te krijgen waar bij ik 6 liter niet verafschuw. en 4 liter als een ondergrens zie voor haar.

Als ze 4 a 6 liter melk per dag moet gaan produceren, hoeveel moet ze dan per dag drinken? Die melk moet tenslotte ergens vandaan komen. En wat drinkt ze dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2015 15:39 schreef sandra-kim het volgende:
[..]
en zet ik het ook hoog in voor har om haar op een zo groot mogelijke productie te krijgen waar bij ik 6 liter niet verafschuw. en 4 liter als een ondergrens zie voor haar.

Een vrouw zal bij een dergelijke productie zeker meer eten en drinken. M.a.w.: het levert netto nog minder op. Ik blijf het een vage manier van slecht bijverdienen vinden.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 16:54 schreef qltel het volgende:
[..]
Als ze 4 a 6 liter melk per dag moet gaan produceren, hoeveel moet ze dan per dag drinken? Die melk moet tenslotte ergens vandaan komen. En wat drinkt ze dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |