Aka de Nationale Schoenen-op-bank Brigade.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou ja, Landelijke Eenheid dienst Infrastructuur dan. Potato potato, mijn punt was duidelijk, ongeacht de naam of titel.
fair enough. Maar in België mag je toch gewoon van de conducteur kopen? Waarom dan deze moeite?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 21:48 schreef Ireyon het volgende:
Je moet de aparte Go Pass Roosendaal kiezen, niet de standaard Go Pass 1.
Nieuwe regels, je betaalt nu 7 euro toeslag als je bij de conducteur koopt.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 02:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
fair enough. Maar in België mag je toch gewoon van de conducteur kopen? Waarom dan deze moeite?
Hebben we in Nederland ook voor 65-plussers, maar voor zover ik weet alleen in de bus van Syntus: http://www.syntus.nl/vervoerbewijzen/65-plus-kaartje.aspxquote:Op zaterdag 7 maart 2015 02:32 schreef Yreal het volgende:
België
http://www.belgianrail.be(...)antie-zitplaats.aspx
O. Dus het kan gebeuren dat iemand die voor weinig mee mag, ook nog een zitplaatsgarantie heeft, terwijl iemand die de volle mep betaalt moet opstaan? Volstrekt bezopen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 02:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hebben we in Nederland ook voor 65-plussers, maar voor zover ik weet alleen in de bus van Syntus: http://www.syntus.nl/vervoerbewijzen/65-plus-kaartje.aspx
Overigens vind ik (persoonlijke mening) dat reizigers dat onderling maar uit moeten vechten, dat hoort geen taak van de chauffeur te zijn.... Tot nu toe overigens nog nooit meegemaakt dat iemand niet kon zitten met zo'n kaartje
Dat zou inderdaad kunnen, maar de enige reden waarom ze die 'zitplaatsgarantie' afgeven is omdat de bussen na 9:00 praktisch leeg zijn en je die 'garantie' dus gerust kunt geven.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
O. Dus het kan gebeuren dat iemand die voor weinig mee mag, ook nog een zitplaatsgarantie heeft, terwijl iemand die de volle mep betaalt moet opstaan? Volstrekt bezopen.
Die 65 plus korting is met de vermogende babyboomers eigenlijk ook niet meer van deze tijd. Leeftijdsdiscriminatie dat juist jongeren die minder geld te besteden hebben niet zulke kaarten/ abonnementen kunnen afsluiten.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
O. Dus het kan gebeuren dat iemand die voor weinig mee mag, ook nog een zitplaatsgarantie heeft, terwijl iemand die de volle mep betaalt moet opstaan? Volstrekt bezopen.
de praktisch uitwerking lijkt me geweldigquote:Op zaterdag 7 maart 2015 09:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
O. Dus het kan gebeuren dat iemand die voor weinig mee mag, ook nog een zitplaatsgarantie heeft, terwijl iemand die de volle mep betaalt moet opstaan? Volstrekt bezopen.
maar zij hebben wel weer ons land opgebouwd en we moeten alles wat wij hebben aan hen dankenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die 65 plus korting is met de vermogende babyboomers eigenlijk ook niet meer van deze tijd. Leeftijdsdiscriminatie dat juist jongeren die minder geld te besteden hebben niet zulke kaarten/ abonnementen kunnen afsluiten.
twitter:rijdendetreinen twitterde op zaterdag 07-03-2015 om 10:09:59Storing Amersfoort-Utrecht C. (herstelwerkzaamheden) voorbij; nog wel een langere reistijd. http://t.co/M59XdpqLeJ #ns reageer retweet
Realistisch ingeschat dus. Goede zaak.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:14 schreef b2py het volgende:
Wauw, dat is wel een half uur eerder dan de prognose!
Absoluut!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Realistisch ingeschat dus. Goede zaak.
Is die garantie iets van de medereiziger, of iets van syntus?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 02:40 schreef dennistd het volgende:
Overigens vind ik (persoonlijke mening) dat reizigers dat onderling maar uit moeten vechten, dat hoort geen taak van de chauffeur te zijn.... Tot nu toe overigens nog nooit meegemaakt dat iemand niet kon zitten met zo'n kaartje
In de praktijk staat er altijd wel iemand op van de 38 mensen die zitten (incl. klapzitjes). Het is meer om ze zover te krijgen om met de bus te gaan, want het argument 'ik heb geen zitplaats' is hiermee weggenomen.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:48 schreef frederik het volgende:
[..]
Is die garantie iets van de medereiziger, of iets van syntus?
Ik zou als medereiziger zeggen "chauffeur, je roept maar een extra bus op bij je werkgever als er blijkbaar geen zitplaatsen meer aanwezig zijn, en je als bedrijf wel een garantie hebt afgegeven, ik heb als volle mep betaler geen garanties afgegeven aan mensen die na mij zijn ingestapt"
Als extra hierbij, zou je als chauffeur dat kaartje wel mogen verkopen als je in je spiegel ziet dat er geen zitplaats meer vrij is? Je verkoopt dan namelijk iets met garantie, iets waarvan je op dat moment al weet dat je die garantie zelf niet na kunt komen
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:20 schreef dennistd het volgende:
Voor zover ik weet wel
Er was alleen iets met een normale Go Pass die pas vanaf Essen geldig is i.c.m. een kaartje Roosendaal-Essen dacht ik.
Nog even over die losse EETC-loc die op spoor 11 in Hengelo terecht kwam: dit blijkt met opzet gedaan te zijn omdat de machinist koffie wou halen en toch zijn pad moest afwachten...quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Ze zijn de weg kwijt in Hengeloooo, hij staat nu op spoor 11
quote:lb (za 07 mrt 2015 12:17:40 http://somda.nl/forum/16217/p530396/):
Klopt was op verzoek van de machinist zelf. Op spoor 11 sta je niemand in de weg voor het halen van een bak koffie en het wachten op een pad naar de Watergraafsmeer aldus de machinist.
Ik denk inderdaad dat als je een Go pass tot essen combineert met een ticket de grens over je in de problemen komt.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:20 schreef dennistd het volgende:
Voor zover ik weet wel
Er was alleen iets met een normale Go Pass die pas vanaf Essen geldig is i.c.m. een kaartje Roosendaal-Essen dacht ik.
Ik reis altijd met een GoPass + kaartje Grens-Essen, en dat mag gewoon in de Benelux.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat als je een Go pass tot essen combineert met een ticket de grens over je in de problemen komt.
(Waarom is dan maar de vraag, maar goed)
Oke mooi. Iedere euro is er toch weer eentje...quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik reis altijd met een GoPass + kaartje Grens-Essen, en dat mag gewoon in de Benelux.
Moest hij dan niet eerst keren op de vrije baan om er te komen of kwam hij uit Bad Bentheim? En vanaf 11 ri. de Watergraafsmeer zou je toch ook op de vrije baan moeten keren?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nog even over die losse EETC-loc die op spoor 11 in Hengelo terecht kwam: dit blijkt met opzet gedaan te zijn omdat de machinist koffie wou halen en toch zijn pad moest afwachten...
[..]
Jouw pessimisme is synoniem voor je spoorbeleving..quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:17 schreef greavy het volgende:
Ik zie NS er ook wel voor aan "sorry, aanrijding. Stap maar uit en zoek het maar uit." te gaan roepen...
Hij heeft wel gewoon gelijk hoor.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Jouw pessimisme is synoniem voor je spoorbeleving..
Hij beschrijft wat ik nog steeds vaak genoeg in de praktijk zie gebeurenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat Greavy het nu wel heel erg zwart bekijkt..
Waarom dan heb je toch tot essen een geldig grenskaartje en vanaf daar een gopass?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat als je een Go pass tot essen combineert met een ticket de grens over je in de problemen komt.
(Waarom is dan maar de vraag, maar goed)
Ben wel eens in Den Bosch uit de Benelux gestapt. Was een stremming bij Lombardijen, waardoor zowel de Benelux als Thalys via de Brabantroute om moesten rijden.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hij beschrijft wat ik nog steeds vaak genoeg in de praktijk zie gebeuren
In sommige situaties kun je ook niet anders, als Barendrecht plat ligt kun je een Benelux die onderweg is van Roosendaal naar Dordrecht niet meer omleiden. In veel situatie kan het echter wel maar doet men het niet.
Kwam vanaf Bentheim en dat spoor is ook alleen maar vanuit die richting bereikbaar. Richting de Meer moest de loc inderdaad keren op de vrije baan.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:51 schreef boriq het volgende:
[..]
Moest hij dan niet eerst keren op de vrije baan om er te komen of kwam hij uit Bad Bentheim? En vanaf 11 ri. de Watergraafsmeer zou je toch ook op de vrije baan moeten keren?
Heeft het toch langer volgehouden dan we in eerste instantie dachten na de vorige keerquote:Tussen Almelo en Mariënberg rijden minder stoptreinen door een defecte trein.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 18:00 uur verholpen.
Ik heb een keer Den Haag HS - Roosendaal via Blijdorpboog - Utrecht - Den Bosch gedaan, zonder tussenstops. Gaafste rit ooitquote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ben wel eens in Den Bosch uit de Benelux gestapt. Was een stremming bij Lombardijen, waardoor zowel de Benelux als Thalys via de Brabantroute om moesten rijden.
Volgens ovradar rijden de 33 én de 34 (inmiddels) beide weer. Ze zouden bijna in Daarlerveen kruisen volgens de kaart.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:13 schreef boriq het volgende:
Het is weer zover. Vechtdal-LINT 34 van Arriva is kapot.
[..]
Heeft het toch langer volgehouden dan we in eerste instantie dachten na de vorige keer
quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:13 schreef boriq het volgende:
Het is weer zover. Vechtdal-LINT 34 van Arriva is kapot.
[..]
Heeft het toch langer volgehouden dan we in eerste instantie dachten na de vorige keer
Hebben ze dan toch snel gefixtquote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgens ovradar rijden de 33 én de 34 (inmiddels) beide weer. Ze zouden bijna in Daarlerveen kruisen volgens de kaart.
Volgens ovtijden zijn alleen de ritten van 14:23, 15:23 en 16:23 uit Mariënberg komen te vervallen. De 17:23 uit Mariënberg naar Almelo is de 34 weer op vertrokken.
Dan doen wij het nog goed met de Noord-Zuid lijnquote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:57 schreef b2py het volgende:
Een tramtunnel die in Antwerpen al 40 jaar geleden is gebouwd zal medio april in dienst treden. Als je wilt kan je daar nog doorheen huppelen: http://www.tramstad.be/tunnelwandeling/
Over een paar jaar is het een volwaardig perron!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:19 schreef ZwarteKater het volgende:
Vanwege de eerdere wisselstoring bij Zwolle stonden er om :14 drie treinen op assen ipv twee. Nu weet ik waarom spoor 1 nooit gebruikt wordt: een virm4 kon net niet langs het perron staan en het perron is te laag. Lekker de trein in geklommen vandaag. Geen foto helaas, heb een ouder echtpaar de trein in geholpen.
De meester in kwestie keek ook wat raar toen hij langs het perron reedt.
Awesome!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:57 schreef b2py het volgende:
Een tramtunnel die in Antwerpen al 40 jaar geleden is gebouwd zal medio april in dienst treden. Als je wilt kan je daar nog doorheen huppelen: http://www.tramstad.be/tunnelwandeling/
SGMquote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:35 schreef b2py het volgende:
Tering, lees net op OVNL dat de allereerste SGM vandaag 40 jaar oud is geworden!
Zeker. De nieuwste Plan V's zijn jonger dan die oudste SGM'squote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:35 schreef b2py het volgende:
Tering, lees net op OVNL dat de allereerste SGM vandaag 40 jaar oud is geworden!
2 mei, tenzij de Deutsche Bahn besluit om Gronau eruit te gooien die dag. Maar voor zover ik via DB Netze de werkzaamheden kan bekijken is dat niet het geval.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:50 schreef b2py het volgende:
Dennis, wanneer was die Schwebebahn ook alweer?
Mooiste voorbeeld ligt wel in Luik:quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:46 schreef Ireyon het volgende:
Ach ja België, het land van de Grand Travaux Inutiles
Is dat niet het enige exemplaar?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:37 schreef J.B. het volgende:
Er staat zelfs nog een exemplaar in het transportmuseum in Luik.
Gevonden in de historie van Fok: PTA / De slapende premetro van Antwerpenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:57 schreef b2py het volgende:
Een tramtunnel die in Antwerpen al 40 jaar geleden is gebouwd zal medio april in dienst treden. Als je wilt kan je daar nog doorheen huppelen: http://www.tramstad.be/tunnelwandeling/
Wat een weerzinwekkend ding is het, verschrikkelijkquote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:37 schreef J.B. het volgende:
[..]
Mooiste voorbeeld ligt wel in Luik:
http://www.rtbf.be/info/m(...)iege-1986?id=6549783
Luik wilde een metro, uiteindelijk 2.5 kilometer tunnel gebouwd voor niksHier in een/de ingang van die tunnel: https://www.google.nl/map(...)2,125m/data=!3m1!1e3
Was overigens wel een redelijk vooruitstrevend project (heette TAU), ze hebben proefgereden met automatische metro's. Om precies te zijn deze dingen: [ afbeelding ]
Er staat zelfs nog een exemplaar in het transportmuseum in Luik.
Dat is dan het enige positieve aan die krengen. Met juiste gereedschap werken alle ramen los trouwensquote:
Zou er nog iets positiefs zijn te bedenken over charleroi?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 23:25 schreef FredvZ het volgende:
Charleroi heeft trouwens ook nog kilometers nooit afgebouwde metrospoor liggen.
http://www.charleroi.woelmuis.nl/nl-metro.html
En de trein Venlo denhaag rijdt dus ook niet. Is het nu zo moeilijk voor de NS om alles te vermelden?quote:Op zondag 8 maart 2015 07:39 schreef greavy het volgende:
Ook vandaag de gehele dag nog beperkt treinverkeer rondom Tilburg. IC Roosendaal-Zwolle stopt tussen Tilburg en Breda extra op tussengelegen stations, want de Sprinter Utrecht-Breda vv rijdt niet tussen Den Bosch en Breda.
Aanpassing treinverkeer Tilburg
Bij Tilburg wordt nog gewerkt aan herstel van het spoor na de aanrijding van eergisteren. Vanaf 07.00 uur kunnen we weer beperkt treinen rijden. De reisplanners zijn aangepast tot 13.00 uur. Wanneer het gehele treinverkeer kan worden opgestart is nog niet duidelijk.
Laatste bericht geplaatst om: 07:00 uur.
Ik was laatst in Newcastle. Ik heb daar met de metro gereisd. Daar controleren ze niet in de metro maar staat er bijna per incheck poortje een beveiliger. Je kon ook nog eens alles aan ze vragen en er werd enorm streng gecontroleerd. Zo stapte ik over op een metro station en vroeg een controleur naar mijn vervoersbewijs. Zou zoiets in Nederland niet mogelijk zijn?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:40 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Terecht als het protest zou zijn bij het kantoor van NS, niet als je reizigers dupeert. Nu is deze actie om te kotsen. Is al vaak vertraging door verschillende oorzaken, en dan nu moedwillig vertraging maken. Ga bij het hoofdkantoor klagen. Klant betaald al woekerprijzen voor een ritje in het OV, kan NS daar mooi een aantal beveiligerers voor inhuren en die meesturen met de conducteurs/trices.
Of misschien geen conducteurs meer hebben? Lijkt me sowieso een achterhaald concept.
Vet de belgen liepen ver voor!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 22:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Is dat niet het enige exemplaar?
Filmpje: (hij doet het zelfs met sneeuw)
Sjaarloos is toch een wijk in Rotterdam?quote:Op zondag 8 maart 2015 00:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zou er nog iets positiefs zijn te bedenken over charleroi?
En Charleroi is een stad in Wallonië..quote:Op zondag 8 maart 2015 08:52 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Sjaarloos is toch een wijk in Rotterdam?
Schilderachtige vergane industriële glorie. best mooi voor de liefhebber.quote:Op zondag 8 maart 2015 00:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zou er nog iets positiefs zijn te bedenken over charleroi?
Dat is nu een datacenter geloof ik?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 23:42 schreef FredvZ het volgende:
Amsterdam heeft trouwens ook zijn eigen ongebruikte station onder station Weesperplein.
Door allerlei ontwikkelingen kan het echter niet meer als metrostation worden ingezet.
En die kende ik nog niet!quote:En misschien wel het best bewaarde geheim van Rotterdam: Station Rotterdam Lombardijen heeft óók een metrostration, bedoelt voor de metro van Rotterdam Zuidplein naar Ridderkerk.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)ing-conducteur.dhtmlquote:Op zondag 8 maart 2015 11:05 schreef b2py het volgende:
Weer raak, vannacht conducteur mishandeld in Helmond door een zwartrijder..
Het was toch die vanaf Gouda net achter de Intertoys? Die is gewoon open nu, kom er net langs met de treinquote:Op zondag 8 maart 2015 11:35 schreef Yreal het volgende:
Die overgang die bij Gouda kapot was gereden van de week hebben ze gewoon dicht gemaakt
Apart!quote:Op zondag 8 maart 2015 15:52 schreef dennistd het volgende:
Voor wie naar Delft wil komen: je kunt rondlopen op het viaduct!
Jammer de bammer.quote:Op zondag 8 maart 2015 16:23 schreef dennistd het volgende:
De pret is al weer over: iemand had zonder toestemming de hekken opengezet... Na ongeveer anderhalf uur is het viaduct leeggehaald door de politie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |