abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150649149
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 23:01 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Mooi man! Goed om te horen dat je weer steeds meer kan en durft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg herkenbaar hetgeen in je spoiler. Wil je wel een hart onder de riem steken. Ik ben daar ook geweest dat ik constant in paniek was, derealiseerde, het niet meer trok en dacht dat ik gek werd.

Dat gaat allemaal voorbij, bij mij is antidepressiva hetgeen wat mij weer een leven heeft geven. Ik dacht dat ik er nooit uit zou komen, 24/7 in paniek, 4-5 paniekaanvallen per dag. Ik kon me bed niet meer uit. En nu, na 9 weken antidepressiva (het werkte al eerder hoor) kom ik de deur weer uit, bijna tot geen angst, kan bijna alles weer. Beleef ik er veel plezier aan? Meh nog niet zoveel.. Maar zelfs dat word beter. Maar moet het wel rustig opbouwen, niet teveel eisen(wat een enorme valkuil is, moet daar echt op letten)

Ook jij komt hier weer uit, ook al lijkt dat niet zo voor jezelf!

Wanneer begint je behandeling?
pi_150650642
quote:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_150652805
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 18:00 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik heb toevallig deze week dat boek van Isa Hoes gelezen. Hij was manisch op het moment dat dit filmpje is opgenomen.
Dat idee kreeg ik ook, toen ik dat filmpje zag. Hij omschreef zichzelf als gelukkig, maar meer om te pleasen dan uit waarheid. En dat is herkenbaar voor veel mensen, denk ik.
pi_150655179
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 23:21 schreef RBWO het volgende:

[..]

Erg herkenbaar hetgeen in je spoiler. Wil je wel een hart onder de riem steken. Ik ben daar ook geweest dat ik constant in paniek was, derealiseerde, het niet meer trok en dacht dat ik gek werd.

Dat gaat allemaal voorbij, bij mij is antidepressiva hetgeen wat mij weer een leven heeft geven. Ik dacht dat ik er nooit uit zou komen, 24/7 in paniek, 4-5 paniekaanvallen per dag. Ik kon me bed niet meer uit. En nu, na 9 weken antidepressiva (het werkte al eerder hoor) kom ik de deur weer uit, bijna tot geen angst, kan bijna alles weer. Beleef ik er veel plezier aan? Meh nog niet zoveel.. Maar zelfs dat word beter. Maar moet het wel rustig opbouwen, niet teveel eisen(wat een enorme valkuil is, moet daar echt op letten)

Ook jij komt hier weer uit, ook al lijkt dat niet zo voor jezelf!

Wanneer begint je behandeling?
Ik hoop het. Ik breek liever een arm dan dit door te gaan... Maar we hebben het niet voor het kiezen helaas. Vrijdag 27 maart is m'n intake gesprek, dus ik moet nog even wachten.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  zondag 15 maart 2015 @ 12:53:39 #205
399061 kuolema
vermaledijd
pi_150659314
quote:

[..]

SPOILER
Wat naar voor je ;( Hou vol :* Ik hoop voor je dat de hulpverleners binnenkort wat voor je kunnen gaan betekenen.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 15 maart 2015 @ 16:59:59 #206
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_150667990
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2015 02:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat idee kreeg ik ook, toen ik dat filmpje zag. Hij omschreef zichzelf als gelukkig, maar meer om te pleasen dan uit waarheid. En dat is herkenbaar voor veel mensen, denk ik.
In zijn manische gedachten dacht hij wel echt dat hij gelukkig was. Isa ging zich dan zorgen maken en dan werd hij weer boos: "kom ik eens uit bed, is t nog niet goed!" Het is voor de manische persoon zelf moeilijk te zien dat de manie niet ok is.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 15 maart 2015 @ 17:03:50 #207
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_150668124
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 22:31 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Ja, dat is helemaal waar weet ik ook uit ervaring. Je kan idd alles voor mekaar hebben/mee hebben zitten, en toch/juist erg depri en/of ongelukkig zijn....

Ik kon het me bij Antonie eigenlijk niet voorstellen was toen erg geschrokken, want ik mocht 'm altijd wel, van wat ik op tv zag...

Ja, narcisten, weet er alles van...maar ja, zelfs/ook tussen narcisten heb je verschillen, ja, er is niet met ze samen te leven, maar ja, je hebt er om wie je wel kan lachen, die het ook van zichzelf weten en er aan proberen te werken, die er zelf ook mee zitten zeg maar...
En je hebt er die dat ontkennen bij zichzelf en doorgaan met heel negatief, grootheidswaanzin met alle gevolgen van dien zoals egoïsme, ze vinden zichzelf altijd beter dan iedereen anders, leven alleen voor zichzelf, en gebruiken anderen alleen....#ervaring
Geen leuke ervaring, zo te lezen :*
Ik had volgens de psych ook narcistische trekken, herinner ik me ineens weer. Dat lag vast aan hem ;) haha! Nee, kan het me, zeker in die tijd wel voorstellen. Kon echt geen ongelijk toegeven en mijn depressies waren de schuld van anderen. Heb dat gelukkig afgeleerd :)
pi_150669449
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:03 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik had volgens de psych ook narcistische trekken, herinner ik me ineens weer. Dat lag vast aan hem ;) haha! Nee, kan het me, zeker in die tijd wel voorstellen. Kon echt geen ongelijk toegeven en mijn depressies waren de schuld van anderen. Heb dat gelukkig afgeleerd :)
Mag ik vragen hoe jij merkte dat je depressie minder werd / weg ging?

Ik weet namelijk niet helemaal of dat bij mij nu aan het 'wegtrekken' is, ben wel positiever geworden dan eerst en doe ook weer meer.. Maar was benieuwd waar jij het aan merkte.
pi_150672949
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:41 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ik weet namelijk niet helemaal of dat bij mij nu aan het 'wegtrekken' is, ben wel positiever geworden dan eerst en doe ook weer meer.. Maar was benieuwd waar jij het aan merkte.
Persoonlijk vind ik zoiets merken iets wat maanden duurt.
Je kunt je best wel een kort weekje "toevallig" beter voelen, maar dat hoeft niet te liggen aan het wegebben van de depressie (het kan ook gewoon geluk zijn).

Als je meerdere maanden constant niet (of nauwelijks) dat kutgevoel meer hebt, dan weet je m.i. dat de depressie aan het wegtrekken is.

Just my 2c :P
pi_150673019
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:03 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hai,

Nee, geen leuke ervaring, maar ja dat ligt nou achter mij.

Soms kunnen depressies best wel door anderen/iemand anders zijn gekomen.

Daar dealde ik wel mee, had gewoon met bepaald(e) iemand/ mensen contact verbroken.

Beter is altijd kijken of contact nog kan, kan het niet is het beter echt alle contact verbreken.

Het gaat wel beter de laatste tijd. Steeds wat beter, kan ook steeds meer.

En elke keer als ik angstig ben, of paniek, of wat dan ook, verdrietig, of zo, dan kijk ik tegenwoordig altijd hoe dat komt, is gekomen, en dan deal ik daarmee.

*Als ik weet waardoor iets komt heb ik al de helft gewonnen.

Inzicht is belangrijk.

:)
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_150680663
Even een update van mijn kant, laatste keer dat ik postte was in de voorgaande topic. Al een paar maanden depressief na een heel stressvol (maar succesvol) jaar op werk. In december ging de relatie met mijn inmiddels ex-vriendin uit. 4,5 jaar bij geweest, knipperlicht relatie, laatste jaar samengewoond. Was een relatie waarin ik vooral veel moest en veel 'fout deed', en mij een beetje getraind voelde worden alsof ik een hond was ofzo. Probleem was dat ik er in mee ging, ik steeds minder zelfwaarde kreeg (terwijl ik altijd een hele sociale kerel was) en op een gegeven moment bang was haar te verliezen en niets over te houden, dus dan maar altijd naar haar luisterde.

Een maand geleden gaf ik het écht op, ik kon zo niet verder, dus de ziektewet in, aan therapie begonnen en een vrij nieuw anti-depressiva genaamd Brentellix beginnen te slikken. Week daarvoor en eerste week tegen het suïcidale aan.

Nu, maand verder, gaat het echt stukken beter. Ik ben nog niet beter, en ook al ga ik over een tijd misschien weer aan de slag op werk, ik zal toch therapie blijven volgen en een lang traject blijven volgen om er achter te komen waar mijn plotselinge gebrek aan zelfwaarde en aanhankelijkheid (een relatie nodig om het gevoel te hebben dat ik leef) vandaan komt.

Maar verder merk ik echt verbeteringen. Ik merk dat ik weer socialer wordt, spreek met vrienden af, maak nieuwe vrienden, ga af en toe dingen doen. Ik heb gedurende de dag vaak een aantal uren dat ik me SUPER voel, denk dat ik de wereld weer aan kan, en oude hobby's oppak en contact zoek met de buitenwereld. Geweldig is dat. Meestal eind van de middag / begin avond. 's Ochtends / begin van de middag ben ik het meest neerslachtig, 's avonds laat kan het alle kanten op.

Op werk tonen ze gelukkig érg veel begrip en willen ze mij de tijd geven die ik nodig heb. Ik spreek wekelijks met mijn manager en we zijn van plan om over enkele weken te kijken of ik een paar dagen in de week halve dagen vanuit huis kan werken. Dat zou al een stap in de goede richting zijn. Ik vind mijn werk wel degelijk superleuk, ik heb van mijn passie mijn werk gemaakt, maar vooral het verre reizen (ong. 2 uur van deur tot deur) heeft veel lol eruit gehaald. Ik ga wanneer ik weer begin kijken of ik dat kan compenseren met meer thuiswerken, bijv. twee of drie dagen in de week ipv maar eentje.

Afgelopen weken wel vaak slapeloze nachten gehad, op een of andere manier krijg ik mijn brein niet stil in de nacht en ligt ik letterlijk tot 7, 8 uur 's ochtends wakker. Daarom nu een tweede anti-depressiva gekregen, Trazodon, die ik 's avonds inneem en daardoor wat beter in slaap kom.

En ook een belangrijke: doordat ik mij nu vaker wat beter voel, heb ik meerdere dames ontmoet en begin ik langzaam weer te daten. Gisteren een date gehad en het was heel gezellig, binnenkort nog een keer doen. Geen idee hoe snel ik iemand echt weer 'toe kan laten' in alle facetten van mijn leven en ik wil daar ook mee oppassen, maar het helpt wel mee om mij beter te laten voelen.

Tot zover mijn weg naar genezing :) Bedankt voor het lezen allen en veel sterkte! Volhouden!
pi_150686674
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 22:22 schreef SaturdayNightWrist het volgende:
Even een update van mijn kant, laatste keer dat ik postte was in de voorgaande topic. Al een paar maanden depressief na een heel stressvol (maar succesvol) jaar op werk. In december ging de relatie met mijn inmiddels ex-vriendin uit. 4,5 jaar bij geweest, knipperlicht relatie, laatste jaar samengewoond. Was een relatie waarin ik vooral veel moest en veel 'fout deed', en mij een beetje getraind voelde worden alsof ik een hond was ofzo. Probleem was dat ik er in mee ging, ik steeds minder zelfwaarde kreeg (terwijl ik altijd een hele sociale kerel was) en op een gegeven moment bang was haar te verliezen en niets over te houden, dus dan maar altijd naar haar luisterde.

Een maand geleden gaf ik het écht op, ik kon zo niet verder, dus de ziektewet in, aan therapie begonnen en een vrij nieuw anti-depressiva genaamd Brentellix beginnen te slikken. Week daarvoor en eerste week tegen het suïcidale aan.

Nu, maand verder, gaat het echt stukken beter. Ik ben nog niet beter, en ook al ga ik over een tijd misschien weer aan de slag op werk, ik zal toch therapie blijven volgen en een lang traject blijven volgen om er achter te komen waar mijn plotselinge gebrek aan zelfwaarde en aanhankelijkheid (een relatie nodig om het gevoel te hebben dat ik leef) vandaan komt.

Maar verder merk ik echt verbeteringen. Ik merk dat ik weer socialer wordt, spreek met vrienden af, maak nieuwe vrienden, ga af en toe dingen doen. Ik heb gedurende de dag vaak een aantal uren dat ik me SUPER voel, denk dat ik de wereld weer aan kan, en oude hobby's oppak en contact zoek met de buitenwereld. Geweldig is dat. Meestal eind van de middag / begin avond. 's Ochtends / begin van de middag ben ik het meest neerslachtig, 's avonds laat kan het alle kanten op.

Op werk tonen ze gelukkig érg veel begrip en willen ze mij de tijd geven die ik nodig heb. Ik spreek wekelijks met mijn manager en we zijn van plan om over enkele weken te kijken of ik een paar dagen in de week halve dagen vanuit huis kan werken. Dat zou al een stap in de goede richting zijn. Ik vind mijn werk wel degelijk superleuk, ik heb van mijn passie mijn werk gemaakt, maar vooral het verre reizen (ong. 2 uur van deur tot deur) heeft veel lol eruit gehaald. Ik ga wanneer ik weer begin kijken of ik dat kan compenseren met meer thuiswerken, bijv. twee of drie dagen in de week ipv maar eentje.

Afgelopen weken wel vaak slapeloze nachten gehad, op een of andere manier krijg ik mijn brein niet stil in de nacht en ligt ik letterlijk tot 7, 8 uur 's ochtends wakker. Daarom nu een tweede anti-depressiva gekregen, Trazodon, die ik 's avonds inneem en daardoor wat beter in slaap kom.

En ook een belangrijke: doordat ik mij nu vaker wat beter voel, heb ik meerdere dames ontmoet en begin ik langzaam weer te daten. Gisteren een date gehad en het was heel gezellig, binnenkort nog een keer doen. Geen idee hoe snel ik iemand echt weer 'toe kan laten' in alle facetten van mijn leven en ik wil daar ook mee oppassen, maar het helpt wel mee om mij beter te laten voelen.

Tot zover mijn weg naar genezing :) Bedankt voor het lezen allen en veel sterkte! Volhouden!
top @ hierboven!!

Voor allen hier: liever ups en downs of neutraal en consistent qua emoties?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_150686885
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 04:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

top @ hierboven!!

Consistent. Ups zijn mooi, maar downs zijn een hel. Het 's nachts wakker worden in paniek, nat van het zweet en zelfmoord willen plegen weegt niet op tegen ups.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_150686886
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 07:16 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Consistent. Ups zijn mooi, maar downs zijn een hel. Het 's nachts wakker worden in paniek, nat van het zweet en zelfmoord willen plegen weegt niet op tegen ups.
Eens.
pi_150687564
quote:

[..]

top @ hierboven!!

Liever consistent (= inkopper m.i.) , maar het liefst nog inclusief wat ups :P
Gewoonlijk wil je het beste met jezelf, dat is de meest optimale stand zeg maar.
pi_150687719
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 07:16 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Helemaal eens.
-Albert Camus.
pi_150687740
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 08:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Gewoonlijk wil je het beste met jezelf, dat is de meest optimale stand zeg maar.
Zou ik geen last hebben van angststoornis/depressie zou ik natuurlijk up/down kiezen. Maar met dan gewoon consistent.

Wat jij beschrijft is een utopie :P
pi_150687822
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:00 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Zou ik geen last hebben van angststoornis/depressie zou ik natuurlijk up/down kiezen. Maar met dan gewoon consistent.

Wat jij beschrijft is een utopie :P
Klopt, maar geloof me, een leven zonder ups en downs (zeg maar 1 vlakke lijn) gaat hem ook niet worden.
Tis natuurlijk al oneindig beter dan alleen maar 1 grote down, maar zodra je daar eenmaal uit bent, wil je ook weer leukere momenten hebben (dus die ups).

Ik wou daarmee ook aangeven dat de oorspronkelijke vraagstelling niet bepaald realistisch was :P
pi_150696869
Net weer een massage gehad. (eens in de 4 weken). Weer heerlijk ontspannen, genieten van de zon en precies vandaag dat het al 2 weken echt 'beter/goed' gaat! Mij hoor je niet klagen! :D

@Donnie,
Omdat ik ook last (had) van angstklachten ben ik begonnen met massages, zou het jou ook aanraden eens lekker te ontspannen. Mij hielp het de eerste keer al echt.
pi_150700792
Oke... heel erg sorry... hoort hier vast niet... maar ik kan soms te depressief zijn en soms te blij en nu "last" van het laatste. Ik heb een eigen huis. Drie keer zo groot als mijn huidige kamer, even duur en veel beter gelegen *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ik sta letterlijk te springen van hyperactiviteit :@ *O*

(en godzijdank... eindelijk geen huisgenoten meer... alles voor mezelf)

[ Bericht 3% gewijzigd door ChildoftheStars op 16-03-2015 16:22:28 ]
pi_150701834
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke... heel erg sorry... hoort hier vast niet... maar ik kan soms te depressief zijn en soms te blij en nu "last" van het laatste. Ik heb een eigen huis. Drie keer zo groot als mijn huidige kamer, even duur en veel beter gelegen *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Gefeliciteerd! Wel fijn als je een plek hebt die beter is, kan je misschien ook wat meer tot rust komen.

Ik heb zojuist een vragenlijst ingevuld voor de GGZ. Best confronterend als je al die vragen doorloopt, over elk onderwerp moet je dan weer nadenken en dat is niet altijd even leuk. Ik heb momenteel ook heel erg de drang om weg te lopen van alles, zodat ik zo weinig mogelijk associaties heb met mensen/plaatsen/objecten.
pi_150701882
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:24 schreef RBWO het volgende:
Net weer een massage gehad. (eens in de 4 weken). Weer heerlijk ontspannen, genieten van de zon en precies vandaag dat het al 2 weken echt 'beter/goed' gaat! Mij hoor je niet klagen! :D

@Donnie,
Omdat ik ook last (had) van angstklachten ben ik begonnen met massages, zou het jou ook aanraden eens lekker te ontspannen. Mij hielp het de eerste keer al echt.
Ik heb daar al vaker aan zitten denken, maar weet niet echt naar wat voor een massage ik dan moet zoeken. Als je massage intypt in google krijg je een hele rits van hotstone tot sportmassage.
pi_150702809
quote:

Nice, gefeliciteerd!
pi_150704344
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 21:19 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ehm... jawel dat is wel ziek zijn...
Ik heb helaas aan beide kanten meegemaakt en ik kan eerlijk zeggen dat ik mijn depressie makkelijker vond te verwerken/beandelen dan mijn lichamelijke handicap. Depressie is niet fijn, maar er is hoop je hebt allerlei pillen en je houdt er als het goed gaat geen fysieke handicap aan over dus een leven na depressie is alsof je weer normaal bent. ^O^
Ik heb verder een cva gehad en kamp nog steeds met verlamming en ik vind het erg jammer dat er geen pillen daarvoor zijn. :'( of het ooit weer normaal wordt is de vraag, er is weinig hoop. stamcellen werken nog niet eens.
  maandag 16 maart 2015 @ 17:43:49 #225
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_150704553
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 17:41 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ik merkte dat er weer momenten kwamen dat ik zag dat de zon scheen buiten en dat ik dat nog leuk vond ook.
En dat ik me niet voelde of er een deken van 50 kilo over me heen hing en ik spontaan dingen ging doen.
In tegenstelling tot koffie duurde dat niet maandenlang maar merkte ik het vrij direct. Is wel bijna altijd dmv antidepressiva gegaan trouwens. Zonder dat is de verandering subtieler en trager.
pi_150705117
quote:

Lekker!! Gefeliciteerd!! Waar ga je wonen? (stad bedoel ik) :D
pi_150705412
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het ging eigenlijk altijd in golven. Enkele jaren geleden merkte ik dat er steeds meer niet-negatieve dagen waren en steeds minder negatieve dagen.
Een probleem voor mij is dat terugval altijd nog mogelijk is (het kan terugkeren bij bijvoorbeeld aanhoudende stress of zorgen of paniek in mn hoofd), ik ben er blijkbaar gewoon gevoeliger voor.
Dat herken ik; terugval door (veel)stress, zorgen en paniek etc....

Ik had ook steeds meer betere dagen, niet negatieve dagen.

Probleem met stress, zorgen en paniek etc.... is dat je zelf heel veel aan anticipatie(voorkomen van dingen) kan doen, maar dat niet alles aan stress en zorgen te voorzien en dus te voorkomen is.

Ik ben hier zomaar even tussengekomen in dit forum omdat ik erg veel herken.

SPOILER
― C.S. Lewis
pi_150705529
quote:

Wat heerlijk voor je! :s)
― C.S. Lewis
pi_150705578
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 16:25 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ik heb daar al vaker aan zitten denken, maar weet niet echt naar wat voor een massage ik dan moet zoeken. Als je massage intypt in google krijg je een hele rits van hotstone tot sportmassage.
. Ik ben voor een therapeutische massage gegaan. Gewoon daar op googlen en je woonplaats erbij. Ik Had iemand die dit in de avond deed.
pi_150706987
quote:

Van harte! *O*

Geweldig is dat :Y
pi_150707755
Ik ben altijd bang dat mensen me niet mogen. Even op FB gevraagd of er mensen zijn die me willen helpen, ik heb de keus op 18 mannen die me willen helpen (gezien ik geen familie heb die dat kan doen). Misschien moet ik wat zekerder zijn over of ze me aardig vinden

Bedankt voor de felicitaties!
Als mijn hoofd weer rustig is ga ik weer sociaal doen hoor
pi_150709261
Gefeliciteerd Child!
  maandag 16 maart 2015 @ 20:19:56 #233
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_150711013
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben altijd bang dat mensen me niet mogen. Even op FB gevraagd of er mensen zijn die me willen helpen, ik heb de keus op 18 mannen die me willen helpen (gezien ik geen familie heb die dat kan doen). Misschien moet ik wat zekerder zijn over of ze me aardig vinden

2 toffe dingen op 1 dag *O*
Gefeliciteerd!!
  maandag 16 maart 2015 @ 20:27:14 #234
399061 kuolema
vermaledijd
pi_150711389
*chatlok*
pi_150712223
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

Het is hartstikke fijn nieuws voor jou, geniet er maar van :)
-Albert Camus.
pi_150712251
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:27 schreef kuolema het volgende:
*chatlok*
toktok :P
-Albert Camus.
pi_150715515
quote:

[..]

top @ hierboven!!

Waarom wil je dat weten?
pi_150718354
Morgen op tijd opstaan en me dingen doen die nodig zijn en moeten.

Als me dat eens zou lukken.

Hoop dat me migraine morgen weg is, anders kan ik het sowieso wel vergeten.

Fijne Nacht! :)

En sterkte iedereen ^O^ !
― C.S. Lewis
pi_150718758
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:33 schreef Eficaz het volgende:
Morgen op tijd opstaan en me dingen doen die nodig zijn en moeten.

Als me dat eens zou lukken.

Hoop dat me migraine morgen weg is, anders kan ik het sowieso wel vergeten.

Fijne Nacht! :)

En sterkte iedereen ^O^ !
Erg herkenbaar. Vanochtend ook, ik moest en wilde veel doen, maar kon me bed niet uitkomen. Alsof ik vastgeketend lag aan mijn bed.

Vandaag nog met werk gebeld. In overleg besloten dat ik nu laat weten als ik WEL kom werken ipv van elke week ziek melden. Bijbaantje dus nu op laag pitje. M'n vader heeft nu contact met m'n studie om te kijken of daar niet wat te regelen valt.

M'n ouders dachten eerst dat ik vooral last had van aanvallen (ik zelf ook), maar laatste paar dagen is het vooral janken en slapen. Ik kan er ook bijna niet over praten... Alleen opschrijven lukt wel. Dus misschien maar op die weg mensen vertellen hoe ik me voel.
pi_150720514
Schrijven heb ik een aantal jaar gedaan :)
Het heeft me wel opluchting gegeven. Later leerde ik wel praten (verbaal) over mezelf en tegen anderen, sinds een tijdje schrijf ik ook niet meer :)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 00:01:56 #241
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_150721547
quote:
Doe mij maar ups en downs, te lang al neutraal en consistent.
pi_150721667
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 00:01 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Doe mij maar ups en downs, te lang al neutraal en consistent.
En als je te lang ups en downs hebt, dan weer liever consistent en neutraal :P
  dinsdag 17 maart 2015 @ 00:06:15 #243
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_150721689
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 00:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En als je te lang ups en downs hebt, dan weer liever consistent en neutraal :P
Iets met groener gras enzo
pi_150722338
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 00:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Iets met groener gras enzo
Zoiets als dit dus? :P
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 08:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

pi_150724511
Wel geteld twee uur geslapen, continu paniek ivm veranderingen. Mijn bed ligt vol met lijstjes en ik ben nu wisselvallig en stuk
pi_150724915
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 07:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wel geteld twee uur geslapen, continu paniek ivm veranderingen. Mijn bed ligt vol met lijstjes en ik ben nu wisselvallig en stuk
Ivm je nieuwe woning? Kan je niet iemand vragen die je erbij gaat helpen? Geeft misschien wat rust dat je weet dat je het niet alleen hoeft te doen.
pi_150727702
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 08:17 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Ivm je nieuwe woning? Kan je niet iemand vragen die je erbij gaat helpen? Geeft misschien wat rust dat je weet dat je het niet alleen hoeft te doen.
Mijn moeder heeft me wat geld gegeven voor de verhuizing en dat wil ze terug als ik haar niet laat helpen met schoonmaken en ik heb al vijf mensen die helpen met het verhuizen zelf. Twee vriendinnen die helpen met schrobben en iemand die me helpt met de huurtoeslag.

Maar ik zie gewoon dieren op de weg. Ben bang spijt te krijgen, dingen te vergeten, terug te vallen in de es als ik niet meer mijn best hoef te doen het te verbergen... Dom en zinloos gepieker dus.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:23:27 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150727858
Verhuizen is altijd stress, vergeet dat niet. (Nog gefeliciteerd, trouwens!) Maak gewoon je lijstjes voor de verhuizing. En als je het gepieker wilt stoppen, kun je ook daar een plan voor bedenken: wat ga ik straks doen als het mis dreigt te gaan en mijn huisgenoten er niet zijn om me erop te wijzen?

Piekeren is vaak steeds maar weer dezelfde kwesties laten passeren zonder iets op te lossen. En voor zaken die zouden kunnen gebeuren kun je mi dan alleen constructief zijn door te bedenken wat je dan zou doen. En hopelijk kun je het dan weer even loslaten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_150728009
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:23 schreef Lienekien het volgende:
Piekeren is vaak steeds maar weer dezelfde kwesties laten passeren zonder iets op te lossen. En voor zaken die zouden kunnen gebeuren kun je mi dan alleen constructief zijn door te bedenken wat je dan zou doen. En hopelijk kun je het dan weer even loslaten.
Maar is vetgedrukte nou niet net 1 van de dingen waar over gepiekerd wordt? :P
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:30:30 #250
416020 K44S
The bearded man
pi_150728053
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:23 schreef Lienekien het volgende:
Verhuizen is altijd stress, vergeet dat niet. (Nog gefeliciteerd, trouwens!) Maak gewoon je lijstjes voor de verhuizing. En als je het gepieker wilt stoppen, kun je ook daar een plan voor bedenken: wat ga ik straks doen als het mis dreigt te gaan en mijn huisgenoten er niet zijn om me erop te wijzen?

is piekeren niet gewoon doem denken?

Of er zijn verschillende redenaties over piekeren.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_150728134
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:30 schreef K44S het volgende:

[..]

Dit, in mijn geval wel in ieder geval. Het is meestal een gebrek aan constructief denken waardoor men juist in paniek raakt.

Het constructief denken is juist de hele crux.
pi_150728136
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:30 schreef K44S het volgende:

[..]

Hier staat wel een aardige definitie.
Interessant onderwerp ook wel, kunnen best wel wat misverstanden over bestaan
pi_150728162
Op de door mij gelinkte pagina staat o.a. dit: "Piekeren is je gedachten in een rondje zetten en maar doorblijven lopen in een rondje.".

Maar wat als je constructief denkt...in een rondje? (bijvoorbeeld dat je rationeel ziet dat het ene het ander uitsluit en het andere het ene)

Edit: Volgens wiki is piekeren per definitie negatief
Edit2: Of naja, kijk zelf maar :P
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:36:07 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150728211
Laat ik dan zeggen dat het mij helpt door tot een plan te komen voor het 'wat nou als', omdat ik het dan kan parkeren. Ik blijf er dan niet steeds over nadenken, want ik heb een plannetje op de plank.
pi_150728261
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:36 schreef Lienekien het volgende:
Laat ik dan zeggen dat het mij helpt door tot een plan te komen voor het 'wat nou als', omdat ik het dan kan parkeren. Ik blijf er dan niet steeds over nadenken, want ik heb een plannetje op de plank.
Maar vaak zit je juist vast (het plannetje ligt op de plank...maar wat als/maar als dit of dat?).
Soms is er gewoon niet een 1duidige oplossing voor een probleem

Edit: Probleem is dat gewoonlijk mensen niet dermate vast komen te zitten vanwege een enkel probleem. Vaak is het complex.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:38:20 #256
47102 Elvi
miemkwien
pi_150728296
Ok, maar wat heeft ChildoftheStars aan deze discussie over de betekenis van piekeren? Daar helpen we haar niet echt verder mee toch? ;)
pi_150728378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:38 schreef Elvi het volgende:
Ok, maar wat heeft ChildoftheStars aan deze discussie over de betekenis van piekeren? Daar helpen we haar niet echt verder mee toch? ;)
Haar wellicht niet nee, maar wellicht helpt het anderen wel verder, persoonlijk vind ik het wel interessant, ik heb er eigenlijk nooit echt bij stil gestaan wat piekeren nou -precies- betekent, daarom ben ik gaan zoeken.

Mij werd wel eens (geregeld :') ) verweten dat ik piekerde, terwijl ik alleen maar probeerde een oplossing te bedenken maar die zag ik maar niet.
pi_150728461
quote:
Het gaat erom dat lienekien zegt dat ze constructief moet denken om dat los te kunnen laten... Maar dat is juist het vervelende waar zij (en meerdere) hier last van hebben. Dat kan je niet, vandaar dat het piekeren heet... :)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:45:26 #259
47102 Elvi
miemkwien
pi_150728508
Het gaat mij er meer om dat we nu de definitie van 'piekeren' aan het vaststellen zijn, waarmee ze nog steeds niet zoveel kan.
pi_150728565
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:45 schreef Elvi het volgende:
Het gaat mij er meer om dat we nu de definitie van 'piekeren' aan het vaststellen zijn, waarmee ze nog steeds niet zoveel kan.
Maar anderen wellicht wel? En piekeren is iets wat geregeld hier terugkomt dus zie er het slechte niet zo van in :P

Maar als jij ideeën hebt over wat haar nu wel mee zou kunnen helpen, by all means, post het :P
  dinsdag 17 maart 2015 @ 10:54:29 #261
47102 Elvi
miemkwien
pi_150728732
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar anderen wellicht wel? En piekeren is iets wat geregeld hier terugkomt dus zie er het slechte niet zo van in :P

Maar als jij ideeën hebt over wat haar nu wel mee zou kunnen helpen, by all means, post het :P
Opschrijven waar ze bang voor is en samen met iemand (misschien een hulpverlener) bedenken wat de oplossingen kunnen zijn. Dan ben je constructief bezig.
pi_150728872
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:54 schreef Elvi het volgende:

[..]

Opschrijven waar ze bang voor is en samen met iemand (misschien een hulpverlener) bedenken wat de oplossingen kunnen zijn. Dan ben je constructief bezig.
Kijk, ikzelf heb af en toe last van terugvallen die ik op t moment eigenlijk alleen maar kan stoppen met kalmeringsmiddelen en piekeren speelt daarbij een belangrijke rol (bij mij ieg). Dus ik zie niet in waarom ik daar niet over zou mogen posten en -dat- is dus wat ik dus nu hier doe :P

Ik wil meer inzicht hebben in waarom ik eigenlijk steeds terugval

Daarom stelde ik de betekenis van het piekeren ook ter discussie :P
  dinsdag 17 maart 2015 @ 11:33:08 #263
47102 Elvi
miemkwien
pi_150729810
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kijk, ikzelf heb af en toe last van terugvallen die ik op t moment eigenlijk alleen maar kan stoppen met kalmeringsmiddelen en piekeren speelt daarbij een belangrijke rol (bij mij ieg). Dus ik zie niet in waarom ik daar niet over zou mogen posten en -dat- is dus wat ik dus nu hier doe :P

Ik wil meer inzicht hebben in waarom ik eigenlijk steeds terugval

Daarom stelde ik de betekenis van het piekeren ook ter discussie :P
Ik zeg niet dat je er nooit over mag praten. Maar de hele situatie doet me denken aan interacties tussen mij en mn moeder. Ik vertel iets over mezelf (bijvoorbeeld hoofdpijn) en mn moeder begint dan een heel verhaal "oh die hofodpijn die ik jaaren terug had was zo erg! Migraine wens je je ergste vijand nog niet toe.. bladiebla" en ineens gaat het allemaal om haar terwijl het eigenlijk om mij en mijn hoofdpijn ging :?
Ik zeg niet dat ze er nooit over mag praten, maar het is zo lullig om de aandacht weg te trekken van een ander. Zeker als deze persoon al moeite heeft met zich waardevol voelen en ruimte in nemen zoals ChildoftheStars. Ineens werd haar verhaal overstemt door een discussie over wat piekeren betekent.

Maar ik laat me verder niet meeslepen in een discussie, want dan kunnen we elke zin wel gaan ontleden. En dat brengt ons alleen maar verder van de post van ChildoftheStars. Ik heb mn zegje gedaan en verder kijken jullie maar wat jullie ermee doen.
pi_150730996
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 11:33 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je er nooit over mag praten. Maar de hele situatie doet me denken aan interacties tussen mij en mn moeder. Ik vertel iets over mezelf (bijvoorbeeld hoofdpijn) en mn moeder begint dan een heel verhaal "oh die hofodpijn die ik jaaren terug had was zo erg! Migraine wens je je ergste vijand nog niet toe.. bladiebla" en ineens gaat het allemaal om haar terwijl het eigenlijk om mij en mijn hoofdpijn ging :?
Ik zeg niet dat ze er nooit over mag praten, maar het is zo lullig om de aandacht weg te trekken van een ander. Zeker als deze persoon al moeite heeft met zich waardevol voelen en ruimte in nemen zoals ChildoftheStars. Ineens werd haar verhaal overstemt door een discussie over wat piekeren betekent.

Maar ik laat me verder niet meeslepen in een discussie, want dan kunnen we elke zin wel gaan ontleden. En dat brengt ons alleen maar verder van de post van ChildoftheStars. Ik heb mn zegje gedaan en verder kijken jullie maar wat jullie ermee doen.
Iedereen komt vroeger of later aan bod, dat is hoe 't hier gaat en dat vind ik juist 1 van de krachten van deze reeks. Soms gaan dingen parallel aan elkaar of overlappen ze elkaar en soms gebeurt er dagen niks in dit topic.

Ik vind t trouwens ook geen discussie waard (leek me wel duidelijk :P ).
pi_150731808
quote:
Begrip van wat je doet kan enorm verschil maken. Hielp mij heel veel en doet het nog steeds.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 14:39:08 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_150735260
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 10:43 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Het gaat erom dat lienekien zegt dat ze constructief moet denken om dat los te kunnen laten... Maar dat is juist het vervelende waar zij (en meerdere) hier last van hebben. Dat kan je niet, vandaar dat het piekeren heet... :)
Ik denk dat iedereen wel constructief kan denken, maar het doorbreken van het piekeren kan wel ingewikkelder zijn dan dat. Bij ieder van ons is de context waarin we piekeren weer anders.

Ik wil niemand het gevoel geven dat iets moet of dat iets wat ik noem dé oplossing is.
pi_150735349
Ik heb momenteel geen vriendin dus kan er wel een beetje om lachen: ik ben de laatste tijd ook echt zo a-seksueel als de pest. Ik ben een jonge jongen van 23 en heb echt het libido van een stoeptegel momenteel. Nu heb ik er niet zo veel last van, ik weet ook dat een bijkomstigheid kan zijn. Kon me er toch niks van voorstellen hoe dat zou zijn, maar voor jezelf is het totaal niet vervelend. Ik denk als je in een relatie bent dat het dan wel echt een issue kan zijn.
pi_150735533
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen wel constructief kan denken, maar het doorbreken van het piekeren kan wel ingewikkelder zijn dan dat. Bij ieder van ons is de context waarin we piekeren weer anders.

Ik wil niemand het gevoel geven dat iets moet of dat iets wat ik noem dé oplossing is.
Op een dagen die slecht gaan kan ik dat echt niet. Dan kan ik me zorgen maken om dingen waar ik al een plan voor heb mocht het verkeerd gaan... Dat maakt dan niet uit, ik wordt daar niet rustiger van. Maar dat zal per persoon verschillen.

Sorry voor dat 'moet' trouwens, was verkeerde woordkeuze.
pi_150737055
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 14:41 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik heb momenteel geen vriendin dus kan er wel een beetje om lachen: ik ben de laatste tijd ook echt zo a-seksueel als de pest. Ik ben een jonge jongen van 23 en heb echt het libido van een stoeptegel momenteel. Nu heb ik er niet zo veel last van, ik weet ook dat een bijkomstigheid kan zijn. Kon me er toch niks van voorstellen hoe dat zou zijn, maar voor jezelf is het totaal niet vervelend. Ik denk als je in een relatie bent dat het dan wel echt een issue kan zijn.
Komt dat denk je door je medicatie?

Ik kan me 2 eigen situaties herinneren waarin mn libido naar de knoppen ging.

De 1e situatie was (o.a.) tijdens mn opname (toen had ik er dus geen zin meer in. Ik sliep toen trouwens ook slecht, jullie zullen het wel herkennen).

Ik was nog steeds maagd (ongewild), maar in zulke fases kon zelfs dat me niks meer schelen.

De 2e situatie was wel een beetje anders, dat kwam door de lexapro.
SPOILER
Maar eigenlijk wou ik toen gewoon een knuffel hebben ;(

Edit: Kleine egopost (een hele kleine)
SPOILER
pi_150737880
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 15:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Komt dat denk je door je medicatie?

Ik kan me 2 eigen situaties herinneren waarin mn libido naar de knoppen ging.

De 1e situatie was (o.a.) tijdens mn opname (toen had ik er dus geen zin meer in. Ik sliep toen trouwens ook slecht, jullie zullen het wel herkennen).

Ik was nog steeds maagd (ongewild), maar in zulke fases kon zelfs dat me niks meer schelen.

De 2e situatie was wel een beetje anders, dat kwam door de lexapro.
SPOILER
Maar eigenlijk wou ik toen gewoon een knuffel hebben ;(

Edit: Kleine egopost (een hele kleine)
SPOILER
Slik nu alleen oxazepam (5-10 mg per dag). Ik heb er momenteel gewoon geen behoefte aan. Dat en het feit dat ik momenteel niet zo veel zelfvertrouwen heb zorgt er voor dat ik er nu echt niet mee bezig ben.

Edit: wel blij en voldaan dat je nu bent gegaan of was het vervelend?
pi_150737979
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:14 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Slik nu alleen oxazepam (5-10 mg per dag). Ik heb er momenteel gewoon geen behoefte aan. Dat en het feit dat ik momenteel niet zo veel zelfvertrouwen heb zorgt er voor dat ik er nu echt niet mee bezig ben.
Dat kan ik goed begrijpen.
Overigens liet ik me niet zomaar door mijn issues kisten.

Als je iets hebt wat buiten je controle ligt (bij mij zijn dat momenteel voornamelijk angstklachten) dan zie ik die klachten als iets waar ikzelf niet veel vat op heb, dus neem mezelf ook niet kwalijk -dat- ik me zo slecht voel op zulke momenten.

Vroeger betrok ik t op mezelf, wat het alleen maar erger maakte.

Wat ik o.a. deed, was anderen vertellen dat ik (en dit kan iedereen ook een beetje vrij invullen, je bent anderen niet altijd een exacte uitleg verschuldigd) bijvoorbeeld niet zo goed met afspraken ben (omdat ik soms gewoon de deur niet uit durf, ik noem maar even wat).
Zelfde oorzaak als dat ik op ongeveer de helft van de meets uiteindelijk niet kom opdagen, dan is het voor mij gewoon een brug te ver op dat moment.

Edit: Reactie op edit:
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 16:14 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Edit: wel blij en voldaan dat je nu bent gegaan of was het vervelend?
Eerder opgelucht dat ik het voor even uit mn hoofd kan zetten, ik ben er vanaf en dan kijk ik er niet meer naar om (ik vergeet het maar gewoon zeg maar)
  dinsdag 17 maart 2015 @ 20:41:41 #272
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_150747789
quote:
Hear hear. Het begint wel weer terug te komen. Maar door m'n angst en spanning is het nogsteeds allemaal niet denderend op seksueel gebied.

Hoe komt het bij jou?
Ignorance is bliss
pi_150750032
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:41 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Hear hear. Het begint wel weer terug te komen. Maar door m'n angst en spanning is het nogsteeds allemaal niet denderend op seksueel gebied.

Hoe komt het bij jou?
I dunno, heb afspraak staan by psycholoog voor angst en paniekstoornis + vermoedelijke depressie. Sinds een week of 4 echt helemaal geen zin meer in seks, denk er geen eens meer aan. Sowieso aandacht voor vrouwen is een stuk minder, in ieder geval op seksueel gebied. Enige waar ik nu eventueel behoefte aan zou hebben is een beetje knuffelen.
pi_150755542
quote:
Herkenbaar. Ook bij mij Is het libido ver te zoeken.

@egopost Ben een meisje tegen komen. En ga binnenkort op date. Zin in!
Verder vandaag bij de psycholoog de behandeling voor angst afgesloten. Uit de testen is gebleken dat ik net niet de 'norm' scoor dat men over het algemeen scoort. Desondanks is het zo enorm verbeterd dat daar de focus niet meer op komt te liggen!

Top!! :D
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:35:13 #275
399061 kuolema
vermaledijd
pi_150757641
We hebben weer een dater *O*

Ik had gister een belafspraak met de psychiater maar die heeft niet gebeld. Daar zit ik de hele tijd over in. Denk dat ze dat expres heeft gedaan met bepaalde bedoelingen. Heel vervelend.
pi_150757772
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 22:58 schreef RBWO het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ook bij mij Is het libido ver te zoeken.

@egopost Ben een meisje tegen komen. En ga binnenkort op date. Zin in!
Verder vandaag bij de psycholoog de behandeling voor angst afgesloten. Uit de testen is gebleken dat ik net niet de 'norm' scoor dat men over het algemeen scoort. Desondanks is het zo enorm verbeterd dat daar de focus niet meer op komt te liggen!

Top!! :D
Leuk! Hoop dat je er ook van kunt genieten. Ik ben vorige week nog gevraagd voor een date door een meisje, maar daar staat momenteel m'n hoofd niet naar.

Maar ben je nu klaar met behandeling of krijg je nog meer afspraken met de psycholoog?
  dinsdag 17 maart 2015 @ 23:39:32 #277
47102 Elvi
miemkwien
pi_150757784
Vandaag had ik mn afsluitende gesprek met mn psycholoog (hij heeft een andere baan gekregen). We waren erover uit dat mn behandeling niet geheel smooth liep :P
Ipv een psycholoog krijg ik straks een SPV'er. Hij vond dat toch beter bij me passen en ik denk dat hij daarin gelijk heeft. Ik ben benieuwd :)
pi_150758093
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2015 22:45 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Erg herkenbaar. Vanochtend ook, ik moest en wilde veel doen, maar kon me bed niet uitkomen. Alsof ik vastgeketend lag aan mijn bed.

Vandaag nog met werk gebeld. In overleg besloten dat ik nu laat weten als ik WEL kom werken ipv van elke week ziek melden. Bijbaantje dus nu op laag pitje. M'n vader heeft nu contact met m'n studie om te kijken of daar niet wat te regelen valt.

M'n ouders dachten eerst dat ik vooral last had van aanvallen (ik zelf ook), maar laatste paar dagen is het vooral janken en slapen. Ik kan er ook bijna niet over praten... Alleen opschrijven lukt wel. Dus misschien maar op die weg mensen vertellen hoe ik me voel.
Ik heb idd ook erg vaak, dan wil ik er niet uit, ik wil dan gewoon doorslapen, liefst idd heel lang, enkele weken oid. Terwijl ik veel wil, en moet doen.

Nu het lente wordt gaat het wel iets beter.

Er kan gewoon téveel op me af komen...

SPOILER
― C.S. Lewis
pi_150758125
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:39 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Leuk! Hoop dat je er ook van kunt genieten. Ik ben vorige week nog gevraagd voor een date door een meisje, maar daar staat momenteel m'n hoofd niet naar.

Maar ben je nu klaar met behandeling of krijg je nog meer afspraken met de psycholoog?
Normaal gesproken zou ik ook 'nee' hebben gezegt (3 weken terug). . Maar het gaat echt een flink stuk beter. En ik heb er zin in, en zij ook dus komt wel goed. :D.

Ben klaar met de behandeling gericht op 'angst/paniekaanvallen'. Depressie ebt daarom ook weg.

Krijg nog 5 'afspraken' met de psycholoog omtrent de 'autonomie'. Komt er eigenlijk op neer dat ze mij weer gaat 'leren' om terug te gaan in de maatschappij. Want heb toch 3+ maanden alleen maar thuis gezeten vanwege de angst. Nu kom ik meer in actie maar vind het soms lastig om ergens te 'beginnen' zoals solliciteren op dit moment, moet ik dat nu wel doen.. Of toch nog even rustig aan.
pi_150758605
update: m'n vader had contact opgenomen met de studieadviseurs, maar die wilden er niks van weten. Ze mochten met ouders van studenten niet praten, ik moet dan zelf langskomen alles uitleggen. Mijn vader uitgelegd dat voor mij momenteel uit bed komen al een hele opgave is.

Lekker kut dus allemaal. Ik ben de afgelopen maanden er al geweest, maar moest toen elke keer bij een nieuwe kerel die daar werkte. Die is nu ontslagen omdat ie niet goed documenteerde. Alles wat ik dus heb verteld over hoe ik me voel en dat ik hulp nodig heb is dus allemaal foetsie.

Ben bang om er nu heen te gaan qua angst en dat ik mezelf verlies in woede/verdriet en er op los begin te beuken. Wat kan Nederland toch een kut land zijn met haar bureaucratie.
pi_150759102
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 00:00 schreef Donnie-Brasco het volgende:
update: m'n vader had contact opgenomen met de studieadviseurs, maar die wilden er niks van weten. Ze mochten met ouders van studenten niet praten, ik moet dan zelf langskomen alles uitleggen. Mijn vader uitgelegd dat voor mij momenteel uit bed komen al een hele opgave is.

Lekker kut dus allemaal. Ik ben de afgelopen maanden er al geweest, maar moest toen elke keer bij een nieuwe kerel die daar werkte. Die is nu ontslagen omdat ie niet goed documenteerde. Alles wat ik dus heb verteld over hoe ik me voel en dat ik hulp nodig heb is dus allemaal foetsie.

Ben bang om er nu heen te gaan qua angst en dat ik mezelf verlies in woede/verdriet en er op los begin te beuken. Wat kan Nederland toch een kut land zijn met haar bureaucratie.
Ik ken dat; het deel van de hersenen waar verdriet vandaan komt, ligt vlak naast het deel van de hersenen waar woede uitkomt.

Ik moet ook vaak opletten dat als ik heel erg veel verdriet voel, dat ik dat niet ga uiten in woede.

Verdriet wordt vaak wel geaccepteerd is mijn ervaring. Woede daarentegen niet echt. Je kan beter gewoon je verdriet uiten, dan woedend worden.
Ik zelf heb geleerd te zeggen tegen de omgeving dat ik heel erg veel verdriet heb. Nou is het kunnen benoemen wel handig. Benoemen waarom ook, dat heeft lang geduurd bij mij, omdat ik dingen had verdrongen.

Maar hoe dan ook, verdriet uiten is maatschappelijk geaccepteerd, ook al weet je niet waarom je je verdrietig voelt. Dan kan je altijd zeggen dat je heel erg verdrietig bent, en niet weet waarom.

Alles beter dan woedend worden is mijn ervaring. Behalve op de persoon/personen of situatie(s) die voor verdriet, en daardoor woede hebben gezorgd. Maar ja, daar is niet iedereen zich bewust van, waardoor/door wie het verdriet, cq woede veroorzaakt wordt.

Sterkte...

Ps: Ik denk dat er niets mis is met verdriet uiten, sterkt nog, je kan dan juist begrip krijgen, ook als je niet weet waar het verdriet vandaan komt. Maar het verdriet laten omzetten in woede is niet verstandig, dat wordt vaak niet geaccepteerd...
― C.S. Lewis
pi_150766793
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 00:15 schreef Eficaz het volgende:

[..]

Ik ken dat; het deel van de hersenen waar verdriet vandaan komt, ligt vlak naast het deel van de hersenen waar woede uitkomt.

Ik moet ook vaak opletten dat als ik heel erg veel verdriet voel, dat ik dat niet ga uiten in woede.

Verdriet wordt vaak wel geaccepteerd is mijn ervaring. Woede daarentegen niet echt. Je kan beter gewoon je verdriet uiten, dan woedend worden.
Ik zelf heb geleerd te zeggen tegen de omgeving dat ik heel erg veel verdriet heb. Nou is het kunnen benoemen wel handig. Benoemen waarom ook, dat heeft lang geduurd bij mij, omdat ik dingen had verdrongen.

Maar hoe dan ook, verdriet uiten is maatschappelijk geaccepteerd, ook al weet je niet waarom je je verdrietig voelt. Dan kan je altijd zeggen dat je heel erg verdrietig bent, en niet weet waarom.

Alles beter dan woedend worden is mijn ervaring. Behalve op de persoon/personen of situatie(s) die voor verdriet, en daardoor woede hebben gezorgd. Maar ja, daar is niet iedereen zich bewust van, waardoor/door wie het verdriet, cq woede veroorzaakt wordt.

Sterkte...

Ps: Ik denk dat er niets mis is met verdriet uiten, sterkt nog, je kan dan juist begrip krijgen, ook als je niet weet waar het verdriet vandaan komt. Maar het verdriet laten omzetten in woede is niet verstandig, dat wordt vaak niet geaccepteerd...
Het probleem dat is dus dat ze in principe al moeten weten dat ik psychische klachten heb. Heb dat al meerdere malen aangegeven in verschillende meetings met hen, nu heb ik echter een echt dieptepunt bereikt waar ik gewoon niet meer kan functioneren.

Nu blijkt dus dat die afgelopen meetings niet (volledig) gedocumenteerd zijn, ik werd al die tijd geholpen door een persoon die net nieuw was en dus blijkbaar niet goed functioneerde. Die man is daarvoor ook ontslagen. Bottomline: bij mijn studie is er dus officieel niet bekend dat ik psychische klachten heb.

Ik moet dat nu dus weer in meerdere meetings gaan uitleggen over mijn klachten. Echter is het probleem dat je persoonlijke omstandigheden binnen 3 maanden moet melden, terwijl dit al langer aan de gang is. Het kan dus zijn dat ze zeggen: je bent te laat met melden, alleen omdat zij personeel hebben aangenomen wat niet naar behoren heeft gefunctioneerd.

Het bezorgt me gewoon veel zorgen en een hoop energie om dit dus weer helemaal duidelijk te gaan maken. Tot die tijd kom ik dus ook niet meer in aanmerking kom voor speciale regelingen qua studievoortgang. Vandaar ook die woede, niet alleen door een fout van hun kant wordt ik gestraft, ik wordt ook nog verder m'n angststoornis/depressie geduwt.
pi_150769770
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:07 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Het probleem dat is dus dat ze in principe al moeten weten dat ik psychische klachten heb. Heb dat al meerdere malen aangegeven in verschillende meetings met hen, nu heb ik echter een echt dieptepunt bereikt waar ik gewoon niet meer kan functioneren.

Nu blijkt dus dat die afgelopen meetings niet (volledig) gedocumenteerd zijn, ik werd al die tijd geholpen door een persoon die net nieuw was en dus blijkbaar niet goed functioneerde. Die man is daarvoor ook ontslagen. Bottomline: bij mijn studie is er dus officieel niet bekend dat ik psychische klachten heb.

Ik moet dat nu dus weer in meerdere meetings gaan uitleggen over mijn klachten. Echter is het probleem dat je persoonlijke omstandigheden binnen 3 maanden moet melden, terwijl dit al langer aan de gang is. Het kan dus zijn dat ze zeggen: je bent te laat met melden, alleen omdat zij personeel hebben aangenomen wat niet naar behoren heeft gefunctioneerd.

Het bezorgt me gewoon veel zorgen en een hoop energie om dit dus weer helemaal duidelijk te gaan maken. Tot die tijd kom ik dus ook niet meer in aanmerking kom voor speciale regelingen qua studievoortgang. Vandaar ook die woede, niet alleen door een fout van hun kant wordt ik gestraft, ik wordt ook nog verder m'n angststoornis/depressie geduwt.
En als je nu een briefje van je behandelaar meeneemt? Die uitlegt dat je even niet het normale studiepatroon kan volgen ivm psych klachten?
-Albert Camus.
pi_150772968
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:33 schreef zomertje het volgende:

[..]

En als je nu een briefje van je behandelaar meeneemt? Die uitlegt dat je even niet het normale studiepatroon kan volgen ivm psych klachten?
Ja dat zou kunnen. Het is gewoon vervelend dat ik al genoeg aan mijn hoofd heb en dat ik geen zin heb om dit er ook nog eens bij te hebben.
pi_150773867
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:07 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Naar mijn ervaring is er ook veel te weinig aandacht voor geestelijke problemen bij studenten. Ik denk dat ze enerzijds het geld er niet voor over hebben genoeg aandacht hiervoor te maken, anderzijds angstig zijn voor erkenning van mentale problemen in hun omgeving voor het geval iets misgaat.
pi_150774289
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:22 schreef Gray het volgende:

[..]

Naar mijn ervaring is er ook veel te weinig aandacht voor geestelijke problemen bij studenten. Ik denk dat ze enerzijds het geld er niet voor over hebben genoeg aandacht hiervoor te maken, anderzijds angstig zijn voor erkenning van mentale problemen in hun omgeving voor het geval iets misgaat.
Er wordt vaak gewoon niet mee gedacht met de student. Reactie is meestal: Oh bah, wat een nare situatie. Ik hoop dat het gauw beter met je gaat.

Nu hoeven ze me niet te helpen met mijn angststoornis/depressie, maar meehelpen denken over hoe en wat met je studie zou opzich wel fijn zijn.

Een werkgever contacteerd je nog regelmatig. Zegt dat je je rust moet pakken en thuis kan blijven... Bij een studie is het: ja kut voor je. Nou succes er mee en deze weekjes goed studeren want de tentamens komen er weer aan.
pi_150774536
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:33 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Er wordt vaak gewoon niet mee gedacht met de student. Reactie is meestal: Oh bah, wat een nare situatie. Ik hoop dat het gauw beter met je gaat.

Nu hoeven ze me niet te helpen met mijn angststoornis/depressie, maar meehelpen denken over hoe en wat met je studie zou opzich wel fijn zijn.

Een werkgever contacteerd je nog regelmatig. Zegt dat je je rust moet pakken en thuis kan blijven... Bij een studie is het: ja kut voor je. Nou succes er mee en deze weekjes goed studeren want de tentamens komen er weer aan.
Dat, of na weken komen ze je naam ergens tegen en vragen ze af of je nog leeft.

Meedenken zou fijn zijn, maar voor mij had iets strenger optreden ook gemogen; de universiteit laat je soms wel erg vrij in je studieloopbaan zelf bepalen.

Er zijn gewoon te weinig mensen, door te weinig geld, om studenten individuele aandacht te geven. Het is een diplomafabriek geworden.
pi_150774883
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:40 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat, of na weken komen ze je naam ergens tegen en vragen ze af of je nog leeft.

Meedenken zou fijn zijn, maar voor mij had iets strenger optreden ook gemogen; de universiteit laat je soms wel erg vrij in je studieloopbaan zelf bepalen.

Er zijn gewoon te weinig mensen, door te weinig geld, om studenten individuele aandacht te geven. Het is een diplomafabriek geworden.
Klopt, ik heb sinds begin studie al persoonlijke omstandigheden en er werd alleen contact opgenomen als resultaten achterbleven. Dan kwam je op de afspraak en trokken ze het dossier open en was het van 'oh, je hebt bepaalde omstandigheden'. Het wordt niet in de gaten gehouden.

Mooiste is toen ik 2 jaar geleden vertelde dat door mijn situatie ik het niet meer zag zitten de enige reactie was: ja anders stop je gewoon met je studie. 8)7 Dat zeg je dan blijkbaar tegen iemand die zijn propedeuse heeft gehaald en om hulp vraagt.
pi_150775044
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:53 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Klopt, ik heb sinds begin studie al persoonlijke omstandigheden en er werd alleen contact opgenomen als resultaten achterbleven. Dan kwam je op de afspraak en trokken ze het dossier open en was het van 'oh, je hebt bepaalde omstandigheden'. Het wordt niet in de gaten gehouden.

Mooiste is toen ik 2 jaar geleden vertelde dat door mijn situatie ik het niet meer zag zitten de enige reactie was: ja anders stop je gewoon met je studie. 8)7 Dat zeg je dan blijkbaar tegen iemand die zijn propedeuse heeft gehaald en om hulp vraagt.
Bij mij kwamen ze me tegen op een lijst die ze wilden afwerken om het aantal niet-afstudeerders omlaag te brengen. Weken gewerkt aan een plan van aanpak om na een lange tijd het tempo snel op te pakken en het af te maken, daardoor 2 maanden extra studievertraging opgelopen terwijl ik maanden ervoor al de planning af wilde hebben, hebben ze alle voorstellen alsnog afgeketst...

Het scheelde zoooooooooooo weinig of ik had het per direct voor altijd opgegeven, maar uiteindelijk zou ik vooral mezelf daarmee straffen, want... tja. Het boeit gewoon niemand anders. :{
  woensdag 18 maart 2015 @ 15:14:25 #290
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_150775532
Misschien beetje party pooper, maar snap het ook wel van de school. Ja evt vanuit mentorschap zouden ze meer betrokken kunnen/moeten zijn naar de student. Vanuit de administratie of wie dan ook ben je gewoon een getalletje.
Daarbij hoeveel mag je verwachten van een school waar je 18+ bent (beetje afhankelijk wat voor studie je doet maar propedeuse is vaak 18+). Je bent volwassen, als je hulp van de school wilt dien je erom te vragen.
Vertellen en hopen op hulp, kan wel, maar dan moet je net de juiste persoon treffen.
pi_150776587
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:14 schreef Cue_ het volgende:
Misschien beetje party pooper, maar snap het ook wel van de school. Ja evt vanuit mentorschap zouden ze meer betrokken kunnen/moeten zijn naar de student. Vanuit de administratie of wie dan ook ben je gewoon een getalletje.
Daarbij hoeveel mag je verwachten van een school waar je 18+ bent (beetje afhankelijk wat voor studie je doet maar propedeuse is vaak 18+). Je bent volwassen, als je hulp van de school wilt dien je erom te vragen.
Vertellen en hopen op hulp, kan wel, maar dan moet je net de juiste persoon treffen.
Ja dat is een studieadviseur. Die is er om studenten te helpen, niet voor de administratie. Dat is het studiesecretariaat, daar ben je gewoon een nummertje.

Studieadviseurs zijn er voor begeleiding en het aanbieden van hulp aan studenten. Mentoren bestaan niet op universiteiten, daar zijn dus studieadviseurs in het leven voor geroepen.
  vrijdag 20 maart 2015 @ 09:12:43 #292
221912 minilot
Nancy boy
pi_150838875
Edit: verkeerde topic, sorry!
Let me see you stripped down to the bone
pi_150841780
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 09:12 schreef minilot het volgende:
Edit: verkeerde topic, sorry!
Welkom, lurker :W

:P
  vrijdag 20 maart 2015 @ 10:45:41 #294
221912 minilot
Nancy boy
pi_150841802
Excuus! :@

:)
Let me see you stripped down to the bone
pi_150846672
Hoe gaat het met iedereen?
pi_150850163
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2015 13:22 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Hoe is het met jou? :P

Hier had ik wat mindere momenten, maar ze duren niet meer zo lang :)
-Albert Camus.
pi_150850363
quote:
Volgens mij ben ik ziek aan het worden _O-
Maar hopen dat het niet doorzet :P ik had plannen voor dit weekend :')
pi_150850410
quote:
Wisselvallig. Komende maandag een gesprek bij de huisarts wat betreft eventueel gebruik van antidepressiva.
pi_150853080
quote:
Eigenlijk wel goed. Gisteren lekker met vrienden uiteten geweest, vandaag bij een vriendin wezen kijken die een pup heeft gekregen. Nu lekker op de bank hangen.

Geen angst (of heeeeeel even) de afgelopen weken. In plaats van mijn dag uitzitten, leef ik de dag weer.

Hoop dat dit door blijft zetten! :).

Hoe is het met jou?
pi_150853643
Vannacht m'n eerste grote paniek/angstaanval gehad. Was echt eng, dacht dat ik dood ging :'(
(she/her)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')