Lekker!! Gefeliciteerd!! Waar ga je wonen? (stad bedoel ik)quote:Op maandag 16 maart 2015 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke... heel erg sorry... hoort hier vast niet... maar ik kan soms te depressief zijn en soms te blij en nu "last" van het laatste. Ik heb een eigen huis. Drie keer zo groot als mijn huidige kamer, even duur en veel beter gelegen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik sta letterlijk te springen van hyperactiviteit![]()
(en godzijdank... eindelijk geen huisgenoten meer... alles voor mezelf)
Dat herken ik; terugval door (veel)stress, zorgen en paniek etc....quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het ging eigenlijk altijd in golven. Enkele jaren geleden merkte ik dat er steeds meer niet-negatieve dagen waren en steeds minder negatieve dagen.
Een probleem voor mij is dat terugval altijd nog mogelijk is (het kan terugkeren bij bijvoorbeeld aanhoudende stress of zorgen of paniek in mn hoofd), ik ben er blijkbaar gewoon gevoeliger voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
Wat heerlijk voor je!quote:Op maandag 16 maart 2015 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke... heel erg sorry... hoort hier vast niet... maar ik kan soms te depressief zijn en soms te blij en nu "last" van het laatste. Ik heb een eigen huis. Drie keer zo groot als mijn huidige kamer, even duur en veel beter gelegen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
. Ik ben voor een therapeutische massage gegaan. Gewoon daar op googlen en je woonplaats erbij. Ik Had iemand die dit in de avond deed.quote:Op maandag 16 maart 2015 16:25 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ik heb daar al vaker aan zitten denken, maar weet niet echt naar wat voor een massage ik dan moet zoeken. Als je massage intypt in google krijg je een hele rits van hotstone tot sportmassage.
Van harte!quote:Op maandag 16 maart 2015 15:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
2 toffe dingen op 1 dagquote:Op maandag 16 maart 2015 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben altijd bang dat mensen me niet mogen. Even op FB gevraagd of er mensen zijn die me willen helpen, ik heb de keus op 18 mannen die me willen helpen (gezien ik geen familie heb die dat kan doen). Misschien moet ik wat zekerder zijn over of ze me aardig vinden
Bedankt voor de felicitaties!
Als mijn hoofd weer rustig is ga ik weer sociaal doen hoor
Het is hartstikke fijn nieuws voor jou, geniet er maar vanquote:Op maandag 16 maart 2015 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben altijd bang dat mensen me niet mogen. Even op FB gevraagd of er mensen zijn die me willen helpen, ik heb de keus op 18 mannen die me willen helpen (gezien ik geen familie heb die dat kan doen). Misschien moet ik wat zekerder zijn over of ze me aardig vinden
Bedankt voor de felicitaties!
Als mijn hoofd weer rustig is ga ik weer sociaal doen hoor
toktokquote:
Waarom wil je dat weten?quote:Op maandag 16 maart 2015 04:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
top @ hierboven!!
Voor allen hier: liever ups en downs of neutraal en consistent qua emoties?
Erg herkenbaar. Vanochtend ook, ik moest en wilde veel doen, maar kon me bed niet uitkomen. Alsof ik vastgeketend lag aan mijn bed.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:33 schreef Eficaz het volgende:
Morgen op tijd opstaan en me dingen doen die nodig zijn en moeten.
Als me dat eens zou lukken.
Hoop dat me migraine morgen weg is, anders kan ik het sowieso wel vergeten.
Fijne Nacht!![]()
En sterkte iedereen!
Doe mij maar ups en downs, te lang al neutraal en consistent.quote:Op maandag 16 maart 2015 04:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Voor allen hier: liever ups en downs of neutraal en consistent qua emoties?
En als je te lang ups en downs hebt, dan weer liever consistent en neutraalquote:Op dinsdag 17 maart 2015 00:01 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Doe mij maar ups en downs, te lang al neutraal en consistent.
Iets met groener gras enzoquote:Op dinsdag 17 maart 2015 00:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En als je te lang ups en downs hebt, dan weer liever consistent en neutraal
Zoiets als dit dus?quote:
quote:Op maandag 16 maart 2015 08:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Liever consistent (= inkopper m.i.) , maar het liefst nog inclusief wat ups
Gewoonlijk wil je het beste met jezelf, dat is de meest optimale stand zeg maar.
Ivm je nieuwe woning? Kan je niet iemand vragen die je erbij gaat helpen? Geeft misschien wat rust dat je weet dat je het niet alleen hoeft te doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 07:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wel geteld twee uur geslapen, continu paniek ivm veranderingen. Mijn bed ligt vol met lijstjes en ik ben nu wisselvallig en stuk
Mijn moeder heeft me wat geld gegeven voor de verhuizing en dat wil ze terug als ik haar niet laat helpen met schoonmaken en ik heb al vijf mensen die helpen met het verhuizen zelf. Twee vriendinnen die helpen met schrobben en iemand die me helpt met de huurtoeslag.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 08:17 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ivm je nieuwe woning? Kan je niet iemand vragen die je erbij gaat helpen? Geeft misschien wat rust dat je weet dat je het niet alleen hoeft te doen.
Maar is vetgedrukte nou niet net 1 van de dingen waar over gepiekerd wordt?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:23 schreef Lienekien het volgende:
Piekeren is vaak steeds maar weer dezelfde kwesties laten passeren zonder iets op te lossen. En voor zaken die zouden kunnen gebeuren kun je mi dan alleen constructief zijn door te bedenken wat je dan zou doen. En hopelijk kun je het dan weer even loslaten.
is piekeren niet gewoon doem denken?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:23 schreef Lienekien het volgende:
Verhuizen is altijd stress, vergeet dat niet. (Nog gefeliciteerd, trouwens!) Maak gewoon je lijstjes voor de verhuizing. En als je het gepieker wilt stoppen, kun je ook daar een plan voor bedenken: wat ga ik straks doen als het mis dreigt te gaan en mijn huisgenoten er niet zijn om me erop te wijzen?
Piekeren is vaak steeds maar weer dezelfde kwesties laten passeren zonder iets op te lossen. En voor zaken die zouden kunnen gebeuren kun je mi dan alleen constructief zijn door te bedenken wat je dan zou doen. En hopelijk kun je het dan weer even loslaten.
Dit, in mijn geval wel in ieder geval. Het is meestal een gebrek aan constructief denken waardoor men juist in paniek raakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:30 schreef K44S het volgende:
[..]
is piekeren niet gewoon doem denken?
Of er zijn verschillende redenaties over piekeren.
Hier staat wel een aardige definitie.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:30 schreef K44S het volgende:
[..]
is piekeren niet gewoon doem denken?
Of er zijn verschillende redenaties over piekeren.
Maar vaak zit je juist vast (het plannetje ligt op de plank...maar wat als/maar als dit of dat?).quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:36 schreef Lienekien het volgende:
Laat ik dan zeggen dat het mij helpt door tot een plan te komen voor het 'wat nou als', omdat ik het dan kan parkeren. Ik blijf er dan niet steeds over nadenken, want ik heb een plannetje op de plank.
Haar wellicht niet nee, maar wellicht helpt het anderen wel verder, persoonlijk vind ik het wel interessant, ik heb er eigenlijk nooit echt bij stil gestaan wat piekeren nou -precies- betekent, daarom ben ik gaan zoeken.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:38 schreef Elvi het volgende:
Ok, maar wat heeft ChildoftheStars aan deze discussie over de betekenis van piekeren? Daar helpen we haar niet echt verder mee toch?
Het gaat erom dat lienekien zegt dat ze constructief moet denken om dat los te kunnen laten... Maar dat is juist het vervelende waar zij (en meerdere) hier last van hebben. Dat kan je niet, vandaar dat het piekeren heet...quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:38 schreef Elvi het volgende:
Ok, maar wat heeft ChildoftheStars aan deze discussie over de betekenis van piekeren? Daar helpen we haar niet echt verder mee toch?
Maar anderen wellicht wel? En piekeren is iets wat geregeld hier terugkomt dus zie er het slechte niet zo van inquote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:45 schreef Elvi het volgende:
Het gaat mij er meer om dat we nu de definitie van 'piekeren' aan het vaststellen zijn, waarmee ze nog steeds niet zoveel kan.
Opschrijven waar ze bang voor is en samen met iemand (misschien een hulpverlener) bedenken wat de oplossingen kunnen zijn. Dan ben je constructief bezig.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar anderen wellicht wel? En piekeren is iets wat geregeld hier terugkomt dus zie er het slechte niet zo van in
Maar als jij ideeën hebt over wat haar nu wel mee zou kunnen helpen, by all means, post het
Kijk, ikzelf heb af en toe last van terugvallen die ik op t moment eigenlijk alleen maar kan stoppen met kalmeringsmiddelen en piekeren speelt daarbij een belangrijke rol (bij mij ieg). Dus ik zie niet in waarom ik daar niet over zou mogen posten en -dat- is dus wat ik dus nu hier doequote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:54 schreef Elvi het volgende:
[..]
Opschrijven waar ze bang voor is en samen met iemand (misschien een hulpverlener) bedenken wat de oplossingen kunnen zijn. Dan ben je constructief bezig.
Ik zeg niet dat je er nooit over mag praten. Maar de hele situatie doet me denken aan interacties tussen mij en mn moeder. Ik vertel iets over mezelf (bijvoorbeeld hoofdpijn) en mn moeder begint dan een heel verhaal "oh die hofodpijn die ik jaaren terug had was zo erg! Migraine wens je je ergste vijand nog niet toe.. bladiebla" en ineens gaat het allemaal om haar terwijl het eigenlijk om mij en mijn hoofdpijn gingquote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kijk, ikzelf heb af en toe last van terugvallen die ik op t moment eigenlijk alleen maar kan stoppen met kalmeringsmiddelen en piekeren speelt daarbij een belangrijke rol (bij mij ieg). Dus ik zie niet in waarom ik daar niet over zou mogen posten en -dat- is dus wat ik dus nu hier doe
Ik wil meer inzicht hebben in waarom ik eigenlijk steeds terugval
Daarom stelde ik de betekenis van het piekeren ook ter discussie
Iedereen komt vroeger of later aan bod, dat is hoe 't hier gaat en dat vind ik juist 1 van de krachten van deze reeks. Soms gaan dingen parallel aan elkaar of overlappen ze elkaar en soms gebeurt er dagen niks in dit topic.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 11:33 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je er nooit over mag praten. Maar de hele situatie doet me denken aan interacties tussen mij en mn moeder. Ik vertel iets over mezelf (bijvoorbeeld hoofdpijn) en mn moeder begint dan een heel verhaal "oh die hofodpijn die ik jaaren terug had was zo erg! Migraine wens je je ergste vijand nog niet toe.. bladiebla" en ineens gaat het allemaal om haar terwijl het eigenlijk om mij en mijn hoofdpijn ging![]()
Ik zeg niet dat ze er nooit over mag praten, maar het is zo lullig om de aandacht weg te trekken van een ander. Zeker als deze persoon al moeite heeft met zich waardevol voelen en ruimte in nemen zoals ChildoftheStars. Ineens werd haar verhaal overstemt door een discussie over wat piekeren betekent.
Maar ik laat me verder niet meeslepen in een discussie, want dan kunnen we elke zin wel gaan ontleden. En dat brengt ons alleen maar verder van de post van ChildoftheStars. Ik heb mn zegje gedaan en verder kijken jullie maar wat jullie ermee doen.
Begrip van wat je doet kan enorm verschil maken. Hielp mij heel veel en doet het nog steeds.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:38 schreef Elvi het volgende:
Ik denk dat iedereen wel constructief kan denken, maar het doorbreken van het piekeren kan wel ingewikkelder zijn dan dat. Bij ieder van ons is de context waarin we piekeren weer anders.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 10:43 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Het gaat erom dat lienekien zegt dat ze constructief moet denken om dat los te kunnen laten... Maar dat is juist het vervelende waar zij (en meerdere) hier last van hebben. Dat kan je niet, vandaar dat het piekeren heet...
Op een dagen die slecht gaan kan ik dat echt niet. Dan kan ik me zorgen maken om dingen waar ik al een plan voor heb mocht het verkeerd gaan... Dat maakt dan niet uit, ik wordt daar niet rustiger van. Maar dat zal per persoon verschillen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wel constructief kan denken, maar het doorbreken van het piekeren kan wel ingewikkelder zijn dan dat. Bij ieder van ons is de context waarin we piekeren weer anders.
Ik wil niemand het gevoel geven dat iets moet of dat iets wat ik noem dé oplossing is.
Komt dat denk je door je medicatie?quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:41 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik heb momenteel geen vriendin dus kan er wel een beetje om lachen: ik ben de laatste tijd ook echt zo a-seksueel als de pest. Ik ben een jonge jongen van 23 en heb echt het libido van een stoeptegel momenteel. Nu heb ik er niet zo veel last van, ik weet ook dat een bijkomstigheid kan zijn. Kon me er toch niks van voorstellen hoe dat zou zijn, maar voor jezelf is het totaal niet vervelend. Ik denk als je in een relatie bent dat het dan wel echt een issue kan zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar eigenlijk wou ik toen gewoon een knuffel hebben
Edit: Kleine egopost (een hele kleine)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 15:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Komt dat denk je door je medicatie?
Ik kan me 2 eigen situaties herinneren waarin mn libido naar de knoppen ging.
De 1e situatie was (o.a.) tijdens mn opname (toen had ik er dus geen zin meer in. Ik sliep toen trouwens ook slecht, jullie zullen het wel herkennen).
Ik was nog steeds maagd (ongewild), maar in zulke fases kon zelfs dat me niks meer schelen.
De 2e situatie was wel een beetje anders, dat kwam door de lexapro.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar eigenlijk wou ik toen gewoon een knuffel hebben
Edit: Kleine egopost (een hele kleine)Slik nu alleen oxazepam (5-10 mg per dag). Ik heb er momenteel gewoon geen behoefte aan. Dat en het feit dat ik momenteel niet zo veel zelfvertrouwen heb zorgt er voor dat ik er nu echt niet mee bezig ben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: wel blij en voldaan dat je nu bent gegaan of was het vervelend?I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
Dat kan ik goed begrijpen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:14 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Slik nu alleen oxazepam (5-10 mg per dag). Ik heb er momenteel gewoon geen behoefte aan. Dat en het feit dat ik momenteel niet zo veel zelfvertrouwen heb zorgt er voor dat ik er nu echt niet mee bezig ben.
Eerder opgelucht dat ik het voor even uit mn hoofd kan zetten, ik ben er vanaf en dan kijk ik er niet meer naar om (ik vergeet het maar gewoon zeg maar)quote:Op dinsdag 17 maart 2015 16:14 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Edit: wel blij en voldaan dat je nu bent gegaan of was het vervelend?
Hear hear. Het begint wel weer terug te komen. Maar door m'n angst en spanning is het nogsteeds allemaal niet denderend op seksueel gebied.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:41 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik heb momenteel geen vriendin dus kan er wel een beetje om lachen: ik ben de laatste tijd ook echt zo a-seksueel als de pest. Ik ben een jonge jongen van 23 en heb echt het libido van een stoeptegel momenteel. Nu heb ik er niet zo veel last van, ik weet ook dat een bijkomstigheid kan zijn. Kon me er toch niks van voorstellen hoe dat zou zijn, maar voor jezelf is het totaal niet vervelend. Ik denk als je in een relatie bent dat het dan wel echt een issue kan zijn.
I dunno, heb afspraak staan by psycholoog voor angst en paniekstoornis + vermoedelijke depressie. Sinds een week of 4 echt helemaal geen zin meer in seks, denk er geen eens meer aan. Sowieso aandacht voor vrouwen is een stuk minder, in ieder geval op seksueel gebied. Enige waar ik nu eventueel behoefte aan zou hebben is een beetje knuffelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:41 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Hear hear. Het begint wel weer terug te komen. Maar door m'n angst en spanning is het nogsteeds allemaal niet denderend op seksueel gebied.
Hoe komt het bij jou?
Herkenbaar. Ook bij mij Is het libido ver te zoeken.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 14:41 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Leuk! Hoop dat je er ook van kunt genieten. Ik ben vorige week nog gevraagd voor een date door een meisje, maar daar staat momenteel m'n hoofd niet naar.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 22:58 schreef RBWO het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ook bij mij Is het libido ver te zoeken.
@egopost Ben een meisje tegen komen. En ga binnenkort op date. Zin in!
Verder vandaag bij de psycholoog de behandeling voor angst afgesloten. Uit de testen is gebleken dat ik net niet de 'norm' scoor dat men over het algemeen scoort. Desondanks is het zo enorm verbeterd dat daar de focus niet meer op komt te liggen!
Top!!
Ik heb idd ook erg vaak, dan wil ik er niet uit, ik wil dan gewoon doorslapen, liefst idd heel lang, enkele weken oid. Terwijl ik veel wil, en moet doen.quote:Op maandag 16 maart 2015 22:45 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Erg herkenbaar. Vanochtend ook, ik moest en wilde veel doen, maar kon me bed niet uitkomen. Alsof ik vastgeketend lag aan mijn bed.
Vandaag nog met werk gebeld. In overleg besloten dat ik nu laat weten als ik WEL kom werken ipv van elke week ziek melden. Bijbaantje dus nu op laag pitje. M'n vader heeft nu contact met m'n studie om te kijken of daar niet wat te regelen valt.
M'n ouders dachten eerst dat ik vooral last had van aanvallen (ik zelf ook), maar laatste paar dagen is het vooral janken en slapen. Ik kan er ook bijna niet over praten... Alleen opschrijven lukt wel. Dus misschien maar op die weg mensen vertellen hoe ik me voel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
Normaal gesproken zou ik ook 'nee' hebben gezegt (3 weken terug). . Maar het gaat echt een flink stuk beter. En ik heb er zin in, en zij ook dus komt wel goed.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 23:39 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Leuk! Hoop dat je er ook van kunt genieten. Ik ben vorige week nog gevraagd voor een date door een meisje, maar daar staat momenteel m'n hoofd niet naar.
Maar ben je nu klaar met behandeling of krijg je nog meer afspraken met de psycholoog?
Ik ken dat; het deel van de hersenen waar verdriet vandaan komt, ligt vlak naast het deel van de hersenen waar woede uitkomt.quote:Op woensdag 18 maart 2015 00:00 schreef Donnie-Brasco het volgende:
update: m'n vader had contact opgenomen met de studieadviseurs, maar die wilden er niks van weten. Ze mochten met ouders van studenten niet praten, ik moet dan zelf langskomen alles uitleggen. Mijn vader uitgelegd dat voor mij momenteel uit bed komen al een hele opgave is.
Lekker kut dus allemaal. Ik ben de afgelopen maanden er al geweest, maar moest toen elke keer bij een nieuwe kerel die daar werkte. Die is nu ontslagen omdat ie niet goed documenteerde. Alles wat ik dus heb verteld over hoe ik me voel en dat ik hulp nodig heb is dus allemaal foetsie.
Ben bang om er nu heen te gaan qua angst en dat ik mezelf verlies in woede/verdriet en er op los begin te beuken. Wat kan Nederland toch een kut land zijn met haar bureaucratie.
Het probleem dat is dus dat ze in principe al moeten weten dat ik psychische klachten heb. Heb dat al meerdere malen aangegeven in verschillende meetings met hen, nu heb ik echter een echt dieptepunt bereikt waar ik gewoon niet meer kan functioneren.quote:Op woensdag 18 maart 2015 00:15 schreef Eficaz het volgende:
[..]
Ik ken dat; het deel van de hersenen waar verdriet vandaan komt, ligt vlak naast het deel van de hersenen waar woede uitkomt.
Ik moet ook vaak opletten dat als ik heel erg veel verdriet voel, dat ik dat niet ga uiten in woede.
Verdriet wordt vaak wel geaccepteerd is mijn ervaring. Woede daarentegen niet echt. Je kan beter gewoon je verdriet uiten, dan woedend worden.
Ik zelf heb geleerd te zeggen tegen de omgeving dat ik heel erg veel verdriet heb. Nou is het kunnen benoemen wel handig. Benoemen waarom ook, dat heeft lang geduurd bij mij, omdat ik dingen had verdrongen.
Maar hoe dan ook, verdriet uiten is maatschappelijk geaccepteerd, ook al weet je niet waarom je je verdrietig voelt. Dan kan je altijd zeggen dat je heel erg verdrietig bent, en niet weet waarom.
Alles beter dan woedend worden is mijn ervaring. Behalve op de persoon/personen of situatie(s) die voor verdriet, en daardoor woede hebben gezorgd. Maar ja, daar is niet iedereen zich bewust van, waardoor/door wie het verdriet, cq woede veroorzaakt wordt.
Sterkte...
Ps: Ik denk dat er niets mis is met verdriet uiten, sterkt nog, je kan dan juist begrip krijgen, ook als je niet weet waar het verdriet vandaan komt. Maar het verdriet laten omzetten in woede is niet verstandig, dat wordt vaak niet geaccepteerd...
En als je nu een briefje van je behandelaar meeneemt? Die uitlegt dat je even niet het normale studiepatroon kan volgen ivm psych klachten?quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:07 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Het probleem dat is dus dat ze in principe al moeten weten dat ik psychische klachten heb. Heb dat al meerdere malen aangegeven in verschillende meetings met hen, nu heb ik echter een echt dieptepunt bereikt waar ik gewoon niet meer kan functioneren.
Nu blijkt dus dat die afgelopen meetings niet (volledig) gedocumenteerd zijn, ik werd al die tijd geholpen door een persoon die net nieuw was en dus blijkbaar niet goed functioneerde. Die man is daarvoor ook ontslagen. Bottomline: bij mijn studie is er dus officieel niet bekend dat ik psychische klachten heb.
Ik moet dat nu dus weer in meerdere meetings gaan uitleggen over mijn klachten. Echter is het probleem dat je persoonlijke omstandigheden binnen 3 maanden moet melden, terwijl dit al langer aan de gang is. Het kan dus zijn dat ze zeggen: je bent te laat met melden, alleen omdat zij personeel hebben aangenomen wat niet naar behoren heeft gefunctioneerd.
Het bezorgt me gewoon veel zorgen en een hoop energie om dit dus weer helemaal duidelijk te gaan maken. Tot die tijd kom ik dus ook niet meer in aanmerking kom voor speciale regelingen qua studievoortgang. Vandaar ook die woede, niet alleen door een fout van hun kant wordt ik gestraft, ik wordt ook nog verder m'n angststoornis/depressie geduwt.
Ja dat zou kunnen. Het is gewoon vervelend dat ik al genoeg aan mijn hoofd heb en dat ik geen zin heb om dit er ook nog eens bij te hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2015 12:33 schreef zomertje het volgende:
[..]
En als je nu een briefje van je behandelaar meeneemt? Die uitlegt dat je even niet het normale studiepatroon kan volgen ivm psych klachten?
Naar mijn ervaring is er ook veel te weinig aandacht voor geestelijke problemen bij studenten. Ik denk dat ze enerzijds het geld er niet voor over hebben genoeg aandacht hiervoor te maken, anderzijds angstig zijn voor erkenning van mentale problemen in hun omgeving voor het geval iets misgaat.quote:Op woensdag 18 maart 2015 11:07 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Het probleem dat is dus dat ze in principe al moeten weten dat ik psychische klachten heb. Heb dat al meerdere malen aangegeven in verschillende meetings met hen, nu heb ik echter een echt dieptepunt bereikt waar ik gewoon niet meer kan functioneren.
Nu blijkt dus dat die afgelopen meetings niet (volledig) gedocumenteerd zijn, ik werd al die tijd geholpen door een persoon die net nieuw was en dus blijkbaar niet goed functioneerde. Die man is daarvoor ook ontslagen. Bottomline: bij mijn studie is er dus officieel niet bekend dat ik psychische klachten heb.
Ik moet dat nu dus weer in meerdere meetings gaan uitleggen over mijn klachten. Echter is het probleem dat je persoonlijke omstandigheden binnen 3 maanden moet melden, terwijl dit al langer aan de gang is. Het kan dus zijn dat ze zeggen: je bent te laat met melden, alleen omdat zij personeel hebben aangenomen wat niet naar behoren heeft gefunctioneerd.
Het bezorgt me gewoon veel zorgen en een hoop energie om dit dus weer helemaal duidelijk te gaan maken. Tot die tijd kom ik dus ook niet meer in aanmerking kom voor speciale regelingen qua studievoortgang. Vandaar ook die woede, niet alleen door een fout van hun kant wordt ik gestraft, ik wordt ook nog verder m'n angststoornis/depressie geduwt.
Er wordt vaak gewoon niet mee gedacht met de student. Reactie is meestal: Oh bah, wat een nare situatie. Ik hoop dat het gauw beter met je gaat.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:22 schreef Gray het volgende:
[..]
Naar mijn ervaring is er ook veel te weinig aandacht voor geestelijke problemen bij studenten. Ik denk dat ze enerzijds het geld er niet voor over hebben genoeg aandacht hiervoor te maken, anderzijds angstig zijn voor erkenning van mentale problemen in hun omgeving voor het geval iets misgaat.
Dat, of na weken komen ze je naam ergens tegen en vragen ze af of je nog leeft.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:33 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Er wordt vaak gewoon niet mee gedacht met de student. Reactie is meestal: Oh bah, wat een nare situatie. Ik hoop dat het gauw beter met je gaat.
Nu hoeven ze me niet te helpen met mijn angststoornis/depressie, maar meehelpen denken over hoe en wat met je studie zou opzich wel fijn zijn.
Een werkgever contacteerd je nog regelmatig. Zegt dat je je rust moet pakken en thuis kan blijven... Bij een studie is het: ja kut voor je. Nou succes er mee en deze weekjes goed studeren want de tentamens komen er weer aan.
Klopt, ik heb sinds begin studie al persoonlijke omstandigheden en er werd alleen contact opgenomen als resultaten achterbleven. Dan kwam je op de afspraak en trokken ze het dossier open en was het van 'oh, je hebt bepaalde omstandigheden'. Het wordt niet in de gaten gehouden.quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat, of na weken komen ze je naam ergens tegen en vragen ze af of je nog leeft.
Meedenken zou fijn zijn, maar voor mij had iets strenger optreden ook gemogen; de universiteit laat je soms wel erg vrij in je studieloopbaan zelf bepalen.
Er zijn gewoon te weinig mensen, door te weinig geld, om studenten individuele aandacht te geven. Het is een diplomafabriek geworden.
Bij mij kwamen ze me tegen op een lijst die ze wilden afwerken om het aantal niet-afstudeerders omlaag te brengen. Weken gewerkt aan een plan van aanpak om na een lange tijd het tempo snel op te pakken en het af te maken, daardoor 2 maanden extra studievertraging opgelopen terwijl ik maanden ervoor al de planning af wilde hebben, hebben ze alle voorstellen alsnog afgeketst...quote:Op woensdag 18 maart 2015 14:53 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Klopt, ik heb sinds begin studie al persoonlijke omstandigheden en er werd alleen contact opgenomen als resultaten achterbleven. Dan kwam je op de afspraak en trokken ze het dossier open en was het van 'oh, je hebt bepaalde omstandigheden'. Het wordt niet in de gaten gehouden.
Mooiste is toen ik 2 jaar geleden vertelde dat door mijn situatie ik het niet meer zag zitten de enige reactie was: ja anders stop je gewoon met je studie.Dat zeg je dan blijkbaar tegen iemand die zijn propedeuse heeft gehaald en om hulp vraagt.
Ja dat is een studieadviseur. Die is er om studenten te helpen, niet voor de administratie. Dat is het studiesecretariaat, daar ben je gewoon een nummertje.quote:Op woensdag 18 maart 2015 15:14 schreef Cue_ het volgende:
Misschien beetje party pooper, maar snap het ook wel van de school. Ja evt vanuit mentorschap zouden ze meer betrokken kunnen/moeten zijn naar de student. Vanuit de administratie of wie dan ook ben je gewoon een getalletje.
Daarbij hoeveel mag je verwachten van een school waar je 18+ bent (beetje afhankelijk wat voor studie je doet maar propedeuse is vaak 18+). Je bent volwassen, als je hulp van de school wilt dien je erom te vragen.
Vertellen en hopen op hulp, kan wel, maar dan moet je net de juiste persoon treffen.
Hoe is het met jou?quote:
Volgens mij ben ik ziek aan het wordenquote:
Wisselvallig. Komende maandag een gesprek bij de huisarts wat betreft eventueel gebruik van antidepressiva.quote:
Eigenlijk wel goed. Gisteren lekker met vrienden uiteten geweest, vandaag bij een vriendin wezen kijken die een pup heeft gekregen. Nu lekker op de bank hangen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |