Is het ooit in de geschiedenis weleens beter geweest dan?quote:Op woensdag 4 maart 2015 05:00 schreef El_Matador het volgende:
Mensen/kinderen wordt niet (meer) aangeleerd om kritisch te denken. Volgzaamheid en "respect" voor "autoriteit" zijn vele malen belangrijker voor het establishment om te "onderwijzen" dan het aanleren van juist die essentiële kernmerken van de mens; twijfel en kritisch nadenken over de informatie die je gevoed wordt.
Denk ook dat EL_Mata hier ook de mist mee ingaat en daar hoef je helemaal niet 50 jaar voor terug. Zelfs in mijn tijd eind jaren 70 en jaren 80 was het onderwijs veel meer het volgen van autoriteit dan dat het nu het geval is, veel meer klassikaal en het stampen van feiten,sommen enz en dat veranderde eigenlijk pas een beetje in het 3e jaar middelbaar onderwijs. Het enige waar wij op de middelbare school een beetje uitgedaagd werden om kritisch na te denken waren de vrijwillige computerlessen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 07:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik zou de bewering wel aandurven dat in het onderwijs van nu er meer ruimte voor kritisch denken en afwijkende meningen is dan pakweg 50 jaar geleden.
Daar heb ik ook wel discussies over met studenten. Over het algemeen blijken ze het erg eens te zijn met deze meneer:quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:48 schreef Chewie het volgende:
Nu ik er nog even over nadenk, had het klassikale stampen ook wel voordelen. Volgens mij is het met hoofdrekenen en topografische kennis bijvoobeeld wel hard minder geworen.
Dit kun je zien als het dommer worden van het onderwijs, al kun je ook stellen dat deze kennis niet meer zo van belang is door de technische vooruitgang.
Ik ook, hoewel deels natuurlijk waar dat onderwijs commercieel is geworden en de eisen aan studenten steeds verder naar beneden worden bijgesteld.quote:Op woensdag 4 maart 2015 07:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik zou de bewering wel aandurven dat in het onderwijs van nu er meer ruimte voor kritisch denken en afwijkende meningen is dan pakweg 50 jaar geleden.
En dat was vroeger allemaal beter wou je zeggen?quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:03 schreef controlaltdelete het volgende:
Het gros kijkt niet eens veel veel verder dan zijn neus lang is of ze nou een universitaire studie hebben gehad of niet men kijkt toch liever stomme soaps en tv-shows, en kijkt ondertussen liever de andere kant op. Het onderwijs heden ten dage stomp juist af er wordt al helemaal niet geleerd breder te kijken dan de algemeenheid. Want dat mag niet. Foei!
Nee niet perse dommer, de manier van kennis vergaren en onthouden is gewoon veranderd. Juist vergeleken met vroeger vind ik het onderwijs kritischer geworden zeker ten opzichte van autoriteit, maar dat betekend nog niet dat dom kennis stampen geen voordelen had.quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar heb ik ook wel discussies over met studenten. Over het algemeen blijken ze het erg eens te zijn met deze meneer:
[ afbeelding ]
Maar het debat krijgt meer diepgang als je hen een stukje uit Plato laten lezen en ze daardoor te zien krijgen dat dergelijke retoriek van alle tijden is. Ik probeer hen bewust niet een kant op te sturen, maar vooral een kritisch perspectief in te laten nemen. Het schrift is ook een manier om het onthouden aan een medium uit te besteden, maar zou je willen beweren dat we daar dommer door zijn geworden? Zo niet, waarom hebben we er dan toch in het algemeen moeite mee dat we onszelf niet meer in het verkeer kunnen redden zonder TomTom?
Nee ook niet maar het is er ook niet beter op geworden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:08 schreef Chewie het volgende:
[..]
En dat was vroeger allemaal beter wou je zeggen?
Op sommige vlakken wel en als ik jou hoor zeggen dat men niet verder kijkt dan zijn/haar neus lang is moet ik toch wel een beetje lachen. Jij bent wat dat betreft wel een goed voorbeeld, namelijk zeer selectief in het opnemen van informatie, totaal niet kritisch en niet geintresseerd in andermans argumenten.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:12 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nee ook niet maar het is er ook niet beter op geworden.
Ben zeker geïnteresseerd maar niet in argumenten van de blinde massa met dovemansoren. Ik heb geen boodschap aan ze, ik ben geïnteresseerd in een handjevol andere posters hier.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Op sommige vlakken wel en als ik jou hoor zeggen dat men niet verder kijkt dan zijn/haar neus lang is moet ik toch wel een beetje lachen. Jij bent wat dat betreft wel een goed voorbeeld, namelijk zeer selectief in het opnemen van informatie, totaal niet kritisch en niet geintresseerd in andermans argumenten.
Ja en dat maakt je dus absoluut niet kritisch aangezien je alleen geintresseerd bent in meningen die je geloof al ondersteunen. De dovemansoren zitten in dit geval ook niet bij de blinde massa zoals jij ze ziet.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:25 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ben zeker geïnteresseerd maar niet in argumenten van de blinde massa met dovemansoren. Ik heb geen boodschap aan ze, ik ben geïnteresseerd in een handjevol andere posters hier.
Dat is het tegenovergestelde van breed kijken.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:25 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ben zeker geïnteresseerd maar niet in argumenten van de blinde massa met dovemansoren. Ik heb geen boodschap aan ze, ik ben geïnteresseerd in een handjevol andere posters hier.
Dit soort loze kreten is niet echt een aanvulling voor de discussie. Wát is er niet beter op geworden. Hóe zou jij het onderwijs graag zien?quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:12 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nee ook niet maar het is er ook niet beter op geworden.
lager opgeleiden krijgen meer kinderen dan hoger opgeleiden. Heeft niet zoveel met links of rechts te maken.quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik ook, hoewel deels natuurlijk waar dat onderwijs commercieel is geworden en de eisen aan studenten steeds verder naar beneden worden bijgesteld.
Ik zie vooral een explosieve toename van genetische degeneratie. Al die asocialen en lowlifes, de tokkies, criminelen, barbaren, verwarde mannen, waar komen ze ineens vandaan? Die had je vroeger niet en al helemaal niet in deze aantallen.
Ik zou de bewering wel aandurven dat het minder om nurture en meer om nature gaat. Lullig gezegd: de slechte exemplaren haalden het gewoon niet tot de voortplanting en de onderlaag werd regelmatig door oorlogen en epidemieën uitgedund.
In onze tijd worden de ratten in het riool volledig gesponsord door de overheid en krijgen gratis huisvesting, (aangepast) onderwijs en zorg. Genetisch betere exemplaren krijgen die steun niet, hebben het zwaarder en geen mogelijkheden om een groot nest te starten en onderhouden.
Geniaal masterplan of domweg de zoveelste faalhazerij van links?
In het kader van question everything: moet dat dan?quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit soort loze kreten is niet echt een aanvulling voor de discussie.
Dat die het allemaal overleven en ook weer nageslacht kunnen produceren wel.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:38 schreef DroogDok het volgende:
[..]
lager opgeleiden krijgen meer kinderen dan hoger opgeleiden. Heeft niet zoveel met links of rechts te maken.
In landen zonder sociale zekerheid krijgt de onderklasse net zo goed meer kinderen dan de bovenklasse.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:40 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat die het allemaal overleven en ook weer nageslacht kunnen produceren wel.
Sorry hoor maar wat je stelt dat er vroeger geen tokkies en lowlifes waren is natuurlijk nogal een zeer domme uitspraak en welicht een prima voorbeeld dat onderwijs inderdaad niks meer voorstelt.quote:
Ja maar ze krijgen veel kinderen OMDAT 90% sterft. Dat laatste is essentieel. Breng je dat terug zonder het eerste ook te reduceren krijg je dit probleem.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:44 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In landen zonder sociale zekerheid krijgt de onderklasse net zo goed meer kinderen dan de bovenklasse.
Vroeger kon je niet verder kijken dan je boek, tegenwoordig krijgen kinderen al les over hoe en wat op te zoeken op het internet en laat dit nu net de plek zijn waar vooral kritiek word geleverd over van alles en nog wat.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:03 schreef controlaltdelete het volgende:
Het gros kijkt niet eens veel veel verder dan zijn neus lang is of ze nou een universitaire studie hebben gehad of niet men kijkt toch liever stomme soaps en tv-shows, en kijkt ondertussen liever de andere kant op. Het onderwijs heden ten dage stomp juist af er wordt al helemaal niet geleerd breder te kijken dan de algemeenheid. Want dat mag niet. Foei!
Tja. Flinke builenpest eroverheen en je bent er weer voor een tijdje vanaf.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Sorry hoor maar wat je stelt dat er vroeger geen tokkies en lowlifes waren is natuurlijk nogal een zeer domme uitspraak en welicht een prima voorbeeld dat onderwijs inderdaad niks meer voorstelt.
http://www.historischnieu(...)nkende_privaten.html
http://www.historischnieu(...)atschappelijken.html
Het lijkt me wel nuttig als je echt een discussie wil.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:39 schreef 11en30 het volgende:
[..]
In het kader van question everything: moet dat dan?
Beetje onderbouwing zou niet verkeerd wezen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:39 schreef 11en30 het volgende:
[..]
In het kader van question everything: moet dat dan?
blijkbaar niet aangezien tokkies en lowlifes van alle tijden zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:53 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Tja. Flinke builenpest eroverheen en je bent er weer voor een tijdje vanaf.
Iemand wil dat dus niet. Prima toch? Discussie is eigenlijk ook maar onintelligent tijdverdrijf voor in het gareel sjokkende schapen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het lijkt me wel nuttig als je echt een discussie wil.
Zo moet je populaties nou eenmaal beheren. Doen we ook met wilde konijnen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
blijkbaar niet aangezien tokkies en lowlifes van alle tijden zijn.
Je sjokt hier wel gezellig mee andersquote:Op woensdag 4 maart 2015 10:57 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Iemand wil dat dus niet. Prima toch? Discussie is eigenlijk ook maar onintelligent tijdverdrijf voor in het gareel sjokkende schapen.
Maar ik ben me er tenminste van bewust. Dat is al een begin.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je sjokt hier wel gezellig mee anders
wat bedoel je met het nogal vage begrip 'de machten'.quote:Op woensdag 4 maart 2015 05:00 schreef El_Matador het volgende:
Stelling: de enige manier om kritisch denken juist als kernwaarde (terug) te krijgen in de samenleving, is door onze kinderen het aan te leren en te breken met de door de machten gewenste volgzaamheid
Een discussie is voor mensen die er JUIST over willen praten en van mening over willen verwisselen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:57 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Iemand wil dat dus niet. Prima toch? Discussie is eigenlijk ook maar onintelligent tijdverdrijf voor in het gareel sjokkende schapen.
blijkbaar is het niet beheersbaar aangzien tokkies en lowlifes van alle tijden zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:57 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Zo moet je populaties nou eenmaal beheren. Doen we ook met wilde konijnen.
-edit-quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Vroeger kon je niet verder kijken dan je boek, tegenwoordig krijgen kinderen al les over hoe en wat op te zoeken op het internet en laat dit nu net de plek zijn waar vooral kritiek word geleverd over van alles en nog wat.
Word er geïndoctrineerd om niet kritisch te wezen? nee het word juist aangespoord om verder te kijken dan je neus lang is!
Om even mooi voorbeeld van mezelf te geven, toen guyvie nog klein was maakte ik me nogal zorgen om de gebeurtenissen in Joegoslavië leraren vonden mij vreemd dat ik inderdaad veel tekeningetjes maakte over oorlog en dergelijke, Na een gesprek werd er toch duidelijk dat ik meer zat te piekeren over dat er veel narigheid was in de wereld.
Toen dat eenmaal beetje duidelijk was werd het juist positief behandeld en heb ik zelfs via school een paar leuke projecten kunnen opstarten.
Zo behandel ik mijn leerlingen ook ik vind het prachtig als ze zelf vragen hebben over bepaalde stoffen enige tijd geleden ook hierover een topic aangemaakt hier op BNW, met dank aan een van mijn leerlingen, van wat hij vond op het internet
Wat is je eigen ervaring op school? ( geen idee of je er nu nog op zit)
Heb je het gevoel dat je voor dom gehouden werd omdat je juist een totaal andere visie hebt?
Dat flauwe gediscussieer binnen de lijntjes en onder het maaiveld is imo niks waard.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Een discussie is voor mensen die er JUIST over willen praten en van mening over willen verwisselen.
Dat doen schaapjes niet, die eten gras en schijten slobberen een bak water leeg en gaan verder met gras eten, en dat was het!
Het probleem lijkt mij meer dat jij niet begrijpt wat ik schrijf.quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
blijkbaar is het niet beheersbaar aangzien tokkies en lowlifes van alle tijden zijn.
Het probleem lijkt eerder te zijn dat jij nogal een conservatief romantisch beeld van vroeger hebt, die niet strookt met de werkelijkheid.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wát is er niet beter op geworden. Hóe zou jij het onderwijs graag zien?
Dat is een goeie, jij schrijft dit toch echt zelfquote:Op woensdag 4 maart 2015 11:09 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het probleem lijkt mij meer dat jij niet begrijpt wat ik schrijf.
Zo te lezen heb jij nogal een conservatief romantisch beeld van vroeger, de enige plek waar je tokkies nu meer ziet dan vroeger is op de tv. Je hele opmerking heeft verder geen enkel raakvlak met de realiteit van nu en die van vroeger.quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:56 schreef 11en30 het volgende:
Ik zie vooral een explosieve toename van genetische degeneratie. Al die asocialen en lowlifes, de tokkies, criminelen, barbaren, verwarde mannen, waar komen ze ineens vandaan? Die had je vroeger niet en al helemaal niet in deze aantallen.
Wat doe je op dit topic dan?quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:07 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat flauwe gediscussieer binnen de lijntjes en onder het maaiveld is imo niks waard.
Vanwaar dit aanvallende rare posten?quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:57 schreef 11en30 het volgende:
Aan jou het laatste domme woord in deze domme discussie.![]()
Ik zwaai af met iedereen de horrors van de idiotenplaag toe te wensen.
Ik val niet aan, ik sluit af. Ik praat niet met mensen die meteen beginnen te schelden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vanwaar dit aanvallende rare posten?
Wat is deze?quote:Op woensdag 4 maart 2015 11:57 schreef 11en30 het volgende:
Aan jou het laatste domme woord in deze domme discussie.![]()
Ik zwaai af met iedereen de horrors van de idiotenplaag toe te wensen.
Wie scheldt er dan?quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:29 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik val niet aan, ik sluit af. Ik praat niet met mensen die meteen beginnen te schelden.
Het was niet persoonlijk bedoeld naar jou maar mijn mening over discussies in het algemeen. Great minds discussiëren niet. Die zul je hier sowieso niet aantreffen want die hebben geen tijd voor deze onzin.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat doe je op dit topic dan?
Als je niks van meerdere kanten wil zien en pure tunnelvisie hebt?
Ik wijk buiten die lijntjes daarom sta ik JUIST open voor een discussie ik wil graag weten hoe andere mensen dit zien?
Daardoor kan je een discussie met elkaar starten door gedachten uit te wisselen, en dat je het niet volledig met elkaar eens bent heet juist discussiëren!
Ow, en wie zijn die great minds wel niet?quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:36 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het was niet persoonlijk bedoeld naar jou maar mijn mening over discussies in het algemeen. Great minds discussiëren niet. Die zul je hier sowieso niet aantreffen want die hebben geen tijd voor deze onzin.
Ik denk dat wij niet op dezelfde golflengte zitten wat dit onderwerp betreft. Wat ik grijzemuizenkeutels vind, zie jij als de kaas.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:43 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ow, en wie zijn die great minds wel niet?
Wie zegt dat die er niet zijn? ken jij iedereen hier op het Forum en weet je wel wat iedereen hier voor werk doet?
En er zijn er hier heel wat die kaas hebben gegeten van dit onderwerp, zoals leraren wetenschappers, geologen, patat koerier, ict-ers, schrijvers, in feite alle lagen van de bevolking jong en oud , dus schuif nou niet alles op een hoop..
Want er zullen er genoeg hier rond lopen die exact weten waar ze het hier over hebben.
Dat jij dat niet ziet is weer erg kortzichtig!
Weer zo'n onaardige post. Wat wil je hier nu mee bereiken?quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:36 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Het was niet persoonlijk bedoeld naar jou maar mijn mening over discussies in het algemeen. Great minds discussiëren niet. Die zul je hier sowieso niet aantreffen want die hebben geen tijd voor deze onzin.
Mooi verwoord maar hoe denk jij er over dan?quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:48 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik denk dat wij niet op dezelfde golflengte zitten wat dit onderwerp betreft. Wat ik grijzemuizenkeutels vind, zie jij als de kaas.
Aardig zijn als doel? Het komt zo wel heel dichtbij. Alsjeblieft zeg. Met aardige mensen dempen ze de grachten.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Weer zo'n onaardige post. Wat wil je hier nu mee bereiken?
Ah mevrouw voelt zich hoog-intelligent en ver verheven boven het gepeupel.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:48 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik denk dat wij niet op dezelfde golflengte zitten wat dit onderwerp betreft. Wat ik grijzemuizenkeutels vind, zie jij als de kaas.
Volgens mij heb ik die vragen eerder al kort en krachtig beantwoord.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:51 schreef theguyver het volgende:
[..]
Mooi verwoord maar hoe denk jij er over dan?
Ik ben erg benieuwd?
Wat zou beter kunnen, waar loopt het op mis?
Wat zou er veranderd moeten worden?
Nee hoor, je begon direct te ranten dat het allemaal de schuld van links is.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:57 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die vragen eerder al kort en krachtig beantwoord.
Maar ik was al weg.
Tja. Het is een keuze he.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:53 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Aardig zijn als doel? Het komt zo wel heel dichtbij. Alsjeblieft zeg. Met aardige mensen dempen ze de grachten.
Dit?quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik ook, hoewel deels natuurlijk waar dat onderwijs commercieel is geworden en de eisen aan studenten steeds verder naar beneden worden bijgesteld.
Ik zou de bewering wel aandurven dat het minder om nurture en meer om nature gaat. Lullig gezegd: de slechte exemplaren haalden het gewoon niet tot de voortplanting en de onderlaag werd regelmatig door oorlogen en epidemieën uitgedund.
In onze tijd worden de ratten in het riool volledig gesponsord door de overheid en krijgen gratis huisvesting, (aangepast) onderwijs en zorg. Genetisch betere exemplaren krijgen die steun niet, hebben het zwaarder en geen mogelijkheden om een groot nest te starten en onderhouden.
Geniaal masterplan of domweg de zoveelste faalhazerij van links?
Nee inderdaad, wat heeft dit en ik citeer:quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:08 schreef 11en30 het volgende:
Huh?Volgens mij snap je het niet helemaal.
Eugenetica FTWquote:Op woensdag 4 maart 2015 13:36 schreef 11en30 het volgende:
Mijn punt is dan ook dat het genoemde probleem imo niet zozeer nurture maar nature van aard is. Hoewel er genoeg aan te merken valt op het onderwijs geloof ik niet dat scholen ooit van een geboren dubbeltje een kwartje kunnen maken. Mijn stelling is: stop met oeverloze investeringen in zinloze scholingsprojecten, ga aan faunabeheer doen. Overigens interessant dat je de mislukte integratie erbij betrekt.
Normaal regelt de natuur dat efficiënt. Die misschien wat meer z'n gang laten gaan?quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Eugenetica FTW![]()
Doet de NWO dat niet al trouwens?
Dus, jij wil zeggen dat je niet iemand iets aan kan leren omdat ze een andere cultuur achtergrond hebben?quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:36 schreef 11en30 het volgende:
Mijn punt is dan ook dat het genoemde probleem imo niet zozeer nurture maar nature van aard is. Hoewel er genoeg aan te merken valt op het onderwijs geloof ik niet dat scholen ooit van een geboren dubbeltje een kwartje kunnen maken. Mijn stelling is: stop met oeverloze investeringen in zinloze scholingsprojecten, ga aan faunabeheer doen. Overigens interessant dat je de mislukte integratie erbij betrekt.
De natuur wat meer zijn gang laten gaan.... Hoe moet ik dat precies voor me zien dan? Zonder sociaal vangnet zal (een deel van) de mensen die het niet zelf kunnen verdienen het komen halen bij degene die dat wil kunnen, zoals een hyena een prooi van een cheeta steelt. Stel je dat voor?quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:53 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Normaal regelt de natuur dat efficiënt. Die misschien wat meer z'n gang laten gaan?
Ik schrijf overigens niks over multicul en integratie tot wegkijken strafbaar gesteld is.
Als er 10 miljoen hyena's op de prairie wonen tussen 30.000 reebokjes dan moet je gauw een foto nemen anders zijn die bokjes er al niet meer. Maar zo liggen de verhoudingen in de natuur niet. Wij zijn die zelf nogal ziek aan het cultiveren.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:07 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De natuur wat meer zijn gang laten gaan.... Hoe moet ik dat precies voor me zien dan? Zonder sociaal vangnet zal (een deel van) de mensen die het niet zelf kunnen verdienen het komen halen bij degene die dat wil kunnen, zoals een hyena een prooi van een cheeta steelt. Stel je dat voor?
Ze gaan wat jonger dood.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:44 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In landen zonder sociale zekerheid krijgt de onderklasse net zo goed meer kinderen dan de bovenklasse.
Ja ok, maar wat is je oplossing?quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:09 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als er 10 miljoen hyena's op de prairie wonen tussen 30.000 reebokjes dan moet je gauw een foto nemen anders zijn die bokjes er al niet meer. Maar zo liggen de verhoudingen in de natuur niet. Wij zijn die zelf nogal ziek aan het cultiveren.
Mag ik vragen wat jij voor opleiding hebt gedaan?quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:04 schreef 11en30 het volgende:
Jij bent het zelf die de link legt, niet ik.
Ik denk idd dat leermogelijkheden aangeboren zijn. Beetje vreemd om te veronderstellen dat dit niet zo is. Er zal wel iets rek in zitten maar dat beschouw ik dan nog als binnen de categorie. Je kan investeren in een laagbegaafde halve zool wat je wilt, die gaat nooit cum laude technische natuurkunde afstuderen.
Die waren er altijd al. De wereld wordt kleiner dus kom je eerder in contact met die lui. En het internet biedt ze de mogelijkheid om zichzelf te uiten.quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |