Ik heb er wel een mening over, als je het wilt weten kan k er vanavond op terugkomen. Ik ben sowieso iig geen voorstander van het opslaan in private opslag.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:42 schreef kooks11 het volgende:
Heeft iemand hier zich trouwens wel eens verdiept in de opslag van stamcellen uit de navelstreng voor als je kindje evt. een ernstige ziekte krijgt later?
Ik heb er wel eens wat over gehoord, maar als ik google krijg ik vooral commerciële bedrijven die de opslag aanprijzen, of kritische artikelen die super-anti zijn. maw... nergens objectieve info... Heeft iemand er toevallig ervaring mee? ik begrijp dat die ook niet objectief zal zijn, maar ik vertrouw jullie meer dan de commerciele bedrijven en de 'lobby-anti's'
Nah, mijn laatste zwangerschap ging niet van een leien dakje, en ik ben ook die mening toegedaan hoor. Ik vind het heel waardevol om te kunnen vertrouwen op wat een lichaam aangeeft, hier was het wel zo dat ik voelde wanneer het mis ging en dat mee heeft gewogen in het besluit om te gaan handelen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:33 schreef Fuente het volgende:
Ik krijg persoonlijk een beetje het gevoel alsof de mensen die extra echo's krijgen deze volgens jullie voor hun lol krijgen. Sorry als ik ernaast zit, zullen vast ook de hormonen zijn, maar ik lees dingen als 'mijn lichaam weet zelf wel of het goed is etc' en de laatste tijd ook nog wel eens gelezen dat het allemaal overbodig is etc. Dat is makkelijk praten als er nooit wat mis is geweest. Bij mijn tweede zwangerschap (waarin ik me top voelde en totaal niet het idee had dat er wat mis was) bleek er ineens van alles mis te zijn. Zaken waarvoor wij nu in een traject zitten van intensieve ergo-, fysiotherapie, genetisch onderzoek enzovoorts.
Dus nee, ik krijg de echo's niet omdat ik dat zo lollig vindt. Ik had ze graag niet gehad.
Nogmaals sorry als ik het me te persoonlijk aantrek.
De drie artikelen die ik hier heb zijn nu na ruim een jaar nogsteeds primaquote:Op woensdag 4 maart 2015 16:30 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand ervaring met rompers van de Primark? Ze hebben pakketten met 7 stuks voor 10 euro met leuke designs, maar voor die prijs vraag ik me af of ze vaker dan 1 keer gebruikt kunnen worden... De kwaliteit van spullen daar is nogal wisselend tussen erg slecht en verbazingwekkend goed voor die prijs.
Ok, fijn dat jouw lichaam aangaf dat er wat mis was.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:29 schreef L-E het volgende:
[..]
Nah, mijn laatste zwangerschap ging niet van een leien dakje, en ik ben ook die mening toegedaan hoor. Ik vind het heel waardevol om te kunnen vertrouwen op wat een lichaam aangeeft, hier was het wel zo dat ik voelde wanneer het mis ging en dat mee heeft gewogen in het besluit om te gaan handelen.
Ik proef hier toch enig cynisme (of iets anders?) in, klopt dat?quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:17 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ok, fijn dat jouw lichaam aangaf dat er wat mis was.
Ja ben heel benieuwd. Ik heb er dus nog niet echt een mening over kunnen vormen aangezien ik nergens 'echte' of objectieve info heb kunnen vinden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 17:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb er wel een mening over, als je het wilt weten kan k er vanavond op terugkomen. Ik ben sowieso iig geen voorstander van het opslaan in private opslag.
nou ja, dat zou dus onder kraamfeestje vallenquote:Op woensdag 4 maart 2015 20:18 schreef L-E het volgende:
Kraambezoek.. ik denk dat wij dat pas doen als de baby twee weken is oid. Maar dat vroeg je niet.
Ik zou het doen als de jongens op school zijn, lijkt me voor alle partijen fijner.
Vooralsnog lijkt het vooral geldklopperij. De particuliere bureaus spelen enorm op de gevoelens en angsten van ouders in, vergelijkbaar met aerosleep bijvquote:Op woensdag 4 maart 2015 20:12 schreef kooks11 het volgende:
[..]
Ja ben heel benieuwd. Ik heb er dus nog niet echt een mening over kunnen vormen aangezien ik nergens 'echte' of objectieve info heb kunnen vinden.
Ik ben benieuwd dus of t echt wat is, of vooral geldklopperij
Ik zou net zeggen inderdaad. Volgens mij hadden ze bij Jelte royaal afgekoppeld en knepen ze het stuk wat al was afgeklemd leeg. Ná de navelklem dus.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:44 schreef mignonne het volgende:
Heel verhaalnouja hopelijk heb je er wat aan.
navelstrengbloed afnemen om een genetisch defect uit te sluiten bijv, is wel echt anders, vergelijkbaar met een buisje bloed afnemen ofzo.
Mwhehe altijd fijnquote:Op woensdag 4 maart 2015 20:49 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik zou net zeggen inderdaad. Volgens mij hadden ze bij Jelte royaal afgekoppeld en knepen ze het stuk wat al was afgeklemd leeg. Ná de navelklem dus.
Ik schrok er al van. Kreeg het natuurlijk ook niet 100% want lag bij te komen. Maar voor het buisje viel het dus wel mee qua leegloop?
Staat me nog wel bij dat het niet helemaal goed ging het leegknijpen en dat J čn de verloskundige onder het bloed zaten
Thnxquote:Op woensdag 4 maart 2015 20:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mwhehe altijd fijnnee een afname valt heel erg mee hoor. Dat is 1 of 2 buisjes hooguit.
Jazeker, dankjewel!! Duidelijk verhaalquote:Op woensdag 4 maart 2015 20:44 schreef mignonne het volgende:
navelstrengbloed afnemen om een genetisch defect uit te sluiten bijv, is wel echt anders, vergelijkbaar met een buisje bloed afnemen ofzo.
Ja eigenlijk wel.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:03 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik proef hier toch enig cynisme (of iets anders?) in, klopt dat?
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:45 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Super! Wat zal je opgelucht zijn!
En het neemt je onzekerheid wat betreft het bloedverlies ook meteen wat weg, fijn dat de oorzaak ook duidelijk was. En over 2 weken weer een echo!
[..]
Wat leuk!![]()
Foto is eigen? Schattig
[..]
Spannend!!! Have fun.
Jongensmama *bots*quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:30 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Ja, echo was prima! Vriendje een klein beetje teleurgesteld, want hij heeft niet het verschil kunnen maken.. Jongetje nummer 5 in zijn gezin!
Wij krijgen ook een jongetje dus!! 😎
crackers naast je bed. Kleine beetjes eten. Geen koffie, zwarte thee en "zuur" eten zoals tomaten, (sinaas) appels. Toegeven dat je misselijk bent en meer slapenquote:Op woensdag 4 maart 2015 06:42 schreef silliegirl het volgende:
Egopost: ik weet niet wat ik met de misselijkheid moet, heb er de hele nacht van wakker gelegen en nu ben ik dus doodmoe én misselijk.
Ik hoop dat dat snel minder wordt (ijdele hoop zeker?) want zo worden mn werkdagen wel erg pittig..
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:50 schreef twist02 het volgende:
Ik haak hier weer even aan; heb het de afgelopen dagen niet echt bij kunnen houden.
Nog wel even eenvoor goede echo's en afspraken! En een
waar nodig/gewenst!
@echo's: ik heb ze op zich niet 'nodig' om er vertrouwen in te hebben, maar vind het wel fascinerend om dat kleine mensje te kunnen bekijken
Gisteren getrouwdwas een perfect dagje! Lekker eenvoudig, precies zoals we wilden
Nu nog lekker een dagje bijkomen en morgen weer 'business as usual'
Inmiddels ook al flink wat kleertjes voor onze kleine meid gekochten maandag komt de kraamzorg voor de intake en hoef nog maar 4 weken te werken. Alles gaat nu echt opeens heel snel!
Ik denk dat er een groot verschil is tussen wat er bij jou mis ging en wat er fout ging bij L-E. Bij haar gaf haar lichaam dat ook aan en moest er snel gereageerd worden om zowel haar leven als het leven van haar zoon te redden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:59 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel.
Ik vind het jammer dat je op mijn opmerking dat er bij een eerdere zwangerschap nogal wat mis ging en dat ik daar zelf qua gevoel, zowel fysiek als emotioneel, nooit iets van gemerkt heb moet aangeven dat het heel waardevol is dat een lichaam aangeeft of iets goed zit of niet. Fijn dat dat bij jou zo was, bij mij niet, en daarom ben ik heel erg blij met de extra controle dmv echo's. Het is gewoon niet altijd zo dat je merkt dat er iets mis is.
Maar wanneer nemen ze dat bloed dan af? Nog als het kindje het gebruikt? Ik zag gewoon voor me dat de streng afgeklemd wordt, geknipt, en dat ze dan uit het overige deel het bloed halen.. maar das ws dus een nogal naīeve gedachtequote:Op woensdag 4 maart 2015 20:44 schreef mignonne het volgende:
om te kunnen doneren wordt er direct na geboorte afgenaveld en afgenomeb uit de navelstreng. Er wordt dus niet uit het kind zelf afgenomen maar na de bevalling zit nog zo'n derde tot kwart van t volume in de placenta. Als je wacht met afnavelen, liefst minimaal 3 tot 5 minuten dan is een groot deel daarvan bij kind alleen dan is er dus niet genoeg meer coor donatie. Het stolt niet direct bij afname maar ik vind zo'n afname niet erg romantisch ofzo zeg maar. Zo hops direct afnavelen en dan naald erin zakjes eraan en maar daarmee bezig enzo.quote:Op woensdag 4 maart 2015 21:33 schreef pinquit het volgende:
[..]
Maar wanneer nemen ze dat bloed dan af? Nog als het kindje het gebruikt? Ik zag gewoon voor me dat de streng afgeklemd wordt, geknipt, en dat ze dan uit het overige deel het bloed halen.. maar das ws dus een nogal naīeve gedachtestolt het dan al?
Overigens wist ik niet eens dat je het ook kan doneren aan sanquin! Wat goed zeg
Ik reageerde vooral op jouw opmerking dat het 'makkelijk praten is als er nooit iets mis is gegaan tijdens een zwangerschap'. Dat vind ik een vervelende aanname, die ook nog eens onjuist is. Je ging daar wel even hard voorbij aan heel wat nare dingen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:59 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel.
Ik vind het jammer dat je op mijn opmerking dat er bij een eerdere zwangerschap nogal wat mis ging en dat ik daar zelf qua gevoel, zowel fysiek als emotioneel, nooit iets van gemerkt heb moet aangeven dat het heel waardevol is dat een lichaam aangeeft of iets goed zit of niet. Fijn dat dat bij jou zo was, bij mij niet, en daarom ben ik heel erg blij met de extra controle dmv echo's. Het is gewoon niet altijd zo dat je merkt dat er iets mis is.
Ik belde vanmorgen terug, en toen was er geen vuiltje meer aan de luchtquote:Op woensdag 4 maart 2015 22:13 schreef Gevalletje het volgende:
DJMO wat balen dat je ex zo reageert, hopelijk draait ie snel bij, jij doet al zoveel!
Gefeliciteerd! Wat leuk!quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:47 schreef pinquit het volgende:
20wk-echo kwam pas in 2006, dus heb bij vorige zw. maar 1 echo gehad en dat was de termijnecho
Fijne priemgetallendag!quote:Op donderdag 5 maart 2015 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Vandaag is de baby 13 weken, en is de Duutser 31 jaar geworden!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |